Minä menneisyydestä kirjoitti:Vuorikauris vetää viestissään aika yli tuon antiaktiivisen tapon analysoimisen, mikä minussa herätti hyvisviboja. Pahiksetkin kyllä analysoi omia tappoja myöhempää peliä varten hämätäkseen hyviksiä, mutta se että siitä kehtaisi oikeasti raapia monta kappaletta tekstiä, tuntuu aika uhkarohkealta pelaamiselta heti toisen päivän alkuun, varsinkin kun kaurista epäiltiin jo ensimmäisenä päivänä. Eilisen perusteella en oikein osaa vielä sanoa, mutta tuo viesti ainakin herätti vähän hyvisviboja sinne suuntaan.
*Susi kirjoitti:*Vesinokkaeläin kirjoitti:Piikkisika on nyt kuitenkin saanut kannettavakseen ensimmäisen päivän kohauttajan ristin, ja todennäköisesti joutuu lynkatuksi, jos ei ketään muuta epäiltävää löydy.
Jos paljastaa identiteetin, niin mielestäsi heti joutuisi lynkattavaksi jollei jotain epäilyttävämpää löydy? Onko mielestäsi identiteetin paljastaminen pahismainen asia?
*Susi kirjoitti:*Vesinokkaeläin kirjoitti:Huomasin kyllä ja moikkasinkin uutta Kummituseläintä
Miksi korostat sitä että olet jo moikannut uudelle Kummituseläimelle?*Napakettu kirjoitti:Vesinokkaeläin tuossa perustelitkin, miksi äänestäisit Delfiiniä tai Sutta, mutta et Piikkisikaa. Sutta sanoit epäileväsi sen vuoksi, että hänellä ei ole mitään uutta sanottavaa peliin. Miksi sitten jätit Seepran pois?
Itseänikin jäi vähän ihmetyttämään miksi Vesinokkaeläin nimesit vain minut ja Delfiinin äänestysmahdollisuukseksesi? Seepra kun on itse kertonut että haluaa seurata peliä sivusta ja katsoa mihin tämä etenee, edistämättä peliä yhtään. Kuitenkin vaadit vain minulta jotain uutta ja omaa, miksi näin Vesinokkaeläin?
*Vuorikauris kirjoitti:*Vesinokkaeläin: Ilmeisesti kyseessä on hieman kokemattomampi pelaaja, sillä PNÄ ei tunnu olevan jo tuttu tapaus. Eniten ekan päivän käytöksessä kiinnitti huomiota se, että Vesinokkaeläin reagoi todellakin voimakkaasti kommenttiin peliä sekoittavasta pahiksesta. Vieläpä kun hän menee vakuuttelemaan sitä, ettei hän ole pahis eikä sekoita peliä. Henkilökohtaisesti mulle on punainen vaate tuo hyvistelyksi kutsuttu juttu, ottaen huomioon että Vesinokkaeläin tuntuu olevan hieman kokematon vaikkakin hyvin aktiivinen pelaaja, niin kävisi järkeen että hänelle ei ole vielä kehittynyt pahiksena tarvittavaa mielenlujuutta ja sen vuoksi sortuu hyvistelyyn. Itse sanoisin että hän vaikuttaa mielestäni lievästi pahismaiselta, todennäköisin pahispari olisi tällä hetkellä Muurahaiskarhu jolle on antanut julkisesti luottoa. (pesäeron otto?)
*Vuorikauris kirjoitti:Korjattavaa tossa näkemyksessä todellakin on, sillä ensinnäkin mun fiilis Vesinokkaeläimestä on enemmänkin että hän epäilyttää ennemminkin vahvan reaktionsa vuoksi liittyen siihen että oli puhetta pahiksesta joka sekoittaa pakkaa.
*Pingviini kirjoitti:Vesinokkaeläin
Aloittaa poikkeuksellisesti pelin pitämällä Piikkisikaa hyvismäisenä, mutta kyseenalaistaa kyllä hänen ristiriitaisia kommenttejaan. Uskoo kuitenkin Piikkisian lynkkautumiseen 1. päivänä (oliko tämä puheenhelinää vai olitko oikeasti sitä mieltä?) Piikittelee vähän Sutta, tuntuu jollain tasolla epäilevänkin tätä.
*Vesinokkaeläin kirjoitti:*Vuorikauris kirjoitti:*Vesinokkaeläin: Ilmeisesti kyseessä on hieman kokemattomampi pelaaja, sillä PNÄ ei tunnu olevan jo tuttu tapaus. Eniten ekan päivän käytöksessä kiinnitti huomiota se, että Vesinokkaeläin reagoi todellakin voimakkaasti kommenttiin peliä sekoittavasta pahiksesta. Vieläpä kun hän menee vakuuttelemaan sitä, ettei hän ole pahis eikä sekoita peliä. Henkilökohtaisesti mulle on punainen vaate tuo hyvistelyksi kutsuttu juttu, ottaen huomioon että Vesinokkaeläin tuntuu olevan hieman kokematon vaikkakin hyvin aktiivinen pelaaja, niin kävisi järkeen että hänelle ei ole vielä kehittynyt pahiksena tarvittavaa mielenlujuutta ja sen vuoksi sortuu hyvistelyyn. Itse sanoisin että hän vaikuttaa mielestäni lievästi pahismaiselta, todennäköisin pahispari olisi tällä hetkellä Muurahaiskarhu jolle on antanut julkisesti luottoa. (pesäeron otto?)
Määrittele kokematon. ;) Mitä tarkoittaa "(peräeron otto?)" tässä tapauksessa? Eikö luoton antaminen ole enemmänkin linkittymistä toiseen pelaajaan eikä pesäeron ottoa?
Muurahaiskarhusta saan kyllä hyvisvibaa: hän on ollut aktiivinen ja analyyttinen ja puhunut järkeviä. Lisäksi maailman ilmiselvin pesäeron tekeminen olisi huono pahistaktiikka ja haluaisin uskoa, ettei kukaan sortuisi sitä kokeilemaan. (Niin niin, käänteispsykologia ja kaikkea, mutta silti. Oikeasti.) Hänelle voisin antaa luottoääniä
Vesinokkaeläin reagoi yllättävän voimakkaasti Suden sohaisuun peliä sekoittavasta pahiksesta. Osuiko se kenties erityisen arkaan paikkaan, liian lähelle totuutta? Mielenkiintoisesti Vesinokkaeläin nostaa Suden suoriutumisensa perusteella lynkattavien top 2:een, vaatien tältä jotain "uutta ja järkevää".
Itseäni mietityttää nyt, miksi Vesinokkaeläin tarttuu Suteen, mutta jättää vaikkapa Piikkisian rauhaan? En juuri näe, että Piikkisika olisi merkittävästi Sutta paremmin esiintynyt, hänestähän ei alun nimenpaljastusgaten jälkeen ole kuultu yhtään mitään.
Muurahaiskarhun takertuminen Kummituseläimeen ja yhteen teoriaan on valtavan hämmentävää. Alussa Muurahaiskarhu tuntui järkevältä, mitä yhtäkkiä tapahtui? Muurahaiskarhu on arveluttava, ehkä epäilyttävä. Mitäs nyt meinasit, kun Kummituseläin ja Piikkisika (helppoja kohteita muuten molemmat) paljastuivatkin hyviksiksi? Jaa, tähänpä ei taidakaan vastausta tulla, sillä Muurahaiskarhu ilmoittikin olevansa poissa tämän viikonlopun.
// Seepra väliin. Eikö olisi silti kannattanut ottaa keskusteluun osaa sen verran, että olisit vaikka sanonut, että on turhaa jauhaa Piikkisiasta? Aina kannattaa ottaa kantaa. Vai tahdoitko tietoisesti pysyä keskustelusta sivussa?
Perry kirjoitti:Seepra oli niin neutraali ja hiljainen, että hän pääsi livahtamaan mielestäni. Olin sitä paitsi koko ajan lähes 100 % varma, että äänestäisin heräämätöntä. Nyt toisen päivän aikana yritän tietenkin miettiä laajemmin (= listaus tms), että ketä äänestän.
Seepra on hiljainen ja harmiton, vai onko? Pahiksenhan olisi hyvä tuolla tavalla lurkkia varjoissa, kun kaikki keskittyvät muihin pelaajiin
Napaketun epäonnistunut pelastusyritys olisi esimerkiksi ollut pahikselle helppo ja riskitön tapa saada hyvispisteitä. Kuitenkin Napakettu vaikuttaa hyvikseltä ja pelastusyritys vilpittömältä
// Katsohan Seepraa! Sivistynyt yksilö, vaikka mauttomaan raitakuosiin sonnustautuukin. :D
Muita tarjokkaita antiaktiivisiksi pahiksiksi ovat Piikkisika ja Seepra. Miksei Pingviinikin. Tässähän on kohta puolet porukasta listattuna.
Mun on kompattava muita tässä Muurahaiskarhun äänenannossa Kummituseläimelle. Mä en oikein ymmärrä tuota teoriaa, joka perustuu oikeastaan vain siihen, että mitään ei ole tultu sanomaan. Perusteluissa oli myös se, että aktiivisen pahiksen kerkeää napata myöhemmin. Eikö sama päde toisinpäin, että heräämättömän pahiksen ehtii napata myöhemmin? Aktiivinen pahis on kumminkin sekoittamassa pakkaa toisin kuin hiljainen pahis.
Napakettu: Jos aktiiviset pelaajat äänestetään pois, niin ollaan kurat housuissa kun jäljellä ovat vain hiljaiset ja pitäisi saada pahis kiinni niistä. Menee arpapeliksi, kun materiaalia ei ole eikä (välttämättä) tule. Toisaalta aktiivisista pelaajista tulee materiaalia koko ajan mitä analysoida. Tuo "pakan sekoittaminen" on vähän niin ja näin, kun ei voi varmasti sanoa kuka sekoittaa miten ja milloin, niin pitää vain elää sen kanssa.
Vuorikauriin lennokkaat, osin kaukaa haetun tuntuiset, teoriat ja yleinen esiintyminen (tapahtuneen kertaus) saavat minut pohtimaan Vuorikauriin motiiveja. Mieleen nousee sana pseudohyödyllinen. Vuorikauris (haluaa) tuottaa palstamillimetrejä ja vanhaa kertaamalla se onnistuu helposti. Piikkisikaa koskevat teoriat taas ohjaavat (pitävät) keskustelua tutulla ja turvallisella Piikkisian raivaamalla polulla.
Vuorikauris: Tunnut olevan kovin kiintynyt (lennokkaaseen) teoriaasi, että Piikkisika ei välttämättä ole Odoshi, kuten väittää olevansa. Haluaisin kuulla mielipiteesi siitä, mikä merkitys on sillä, onko Piikkisika Odoshi vai ei? Mihin se seikka mielestäsi vaikuttaa? Etenkin kun otat asian toistuvasti esille, mutta sanot sitten ettei asiaa ole järkevää enää puida.
//Muurahaiskarhu tuli toteamaan aivan saman
Aloittaisiko pahis sitten itse oman toimintansa syväanalyysin malliin Vuorikauris? En pidä tätä mahdottomana. Mikäli pahis haluaa (yrittää) voittaa tyylillä sen sijaan että (yrittäisi) vain voittaa, hän saattaisi valita aktiivisen lähestymistavan. (koska ylpeys ei salli muuta, no siinähän se tulikin). En kuitenkaan pidä Vuorikaurista erityisen pahiksena tämän perusteella tässä vaiheessa.
Tosin myös mua häiritsee hieman se, että Muurahaiskarhu äänestää aika hepposin perustein Kummituseläintä (haetuttaa varapelaajaa hyvissä ajoin, eikä uusikaan Kummituiseläin ole kovin aktiivinen). Siinä todellakin saattaa olla pahisroolin paineita, mutta en uskaltaisi ihan sen vuoksi heti väittämään että Kummituseläin saattaa olla pahis jota haetaan
*Muurahaiskarhu: Voimakkaimmin muistan käytöksestä sen, että on koko ajan ollut pelissä törmäyskurssilla jonkun toisen pelaajan kanssa, milloin Pingviinin, milloin Piikkisian ja milloin mun kanssa. Joka tapauksessa omasta mielestäni hän on kuitenkin yrittänyt edistää peliä pohdinnoillaan ja muiden teorioiden kyseenalaistamisellaan. Eniten tässä kaverissa henkilökohtaisesti mua kuitenkin häiritsee tää päivä, hän on todella rakastunut omaan teoriaansa siitä että Kummituseläin on pahis ja jopa äänestää kummitusta. Tajuan toki, että aikainen ääni lynkkauksen nappaa, mutta silti tässä vaiheessa päivää, äänen voi maksimissaan perua jolloin molemmat ovat tuhlattuja päivän osalta. Yleisesti on muutenkin helpompaa jahdata aktiivista pahista, joten tulee tunne että Muurahaiskarhua ei se oikeasti kiinnosta. Tää on oikeesti ristiriitaista, molempiin suuntaan on todellakin merkkejä mutta en oikein tiedä kumpaan kategoriaan hänet luokittelisin.
Muurahaiskarhu siis reagoi aika huvittuneesti siihen, että hänestä käytetään ehkä oikeasti jopa hieman sarkastista ilmaisua, ainakaan huumorintajuttomaksi ei voi syyttää :D Henkilökohtaisesti ajattelen yhteen teoriaan kerralla luottamisen olevan liian rajaavaa pelaamista, koska silloin on pakko toimia sen mukaan. Oon samaa mieltä siitä, että niitä teorioita ei kannata olla takataskussa liian montaa, mutta sitten taas toisaalta jos on toinen teoria mietittynä varalla, niin ei ole tyhjän päällä jos ensisijainen teoria osoittautuukin vääräksi.
Mielenkiintoista, kuinka Vuorikauris pohdiskelee äänestävänsä Pingviiniä tai Vesinokkaeläintä perusteena "hyvistely" (korjatkoon jos olen ymmärtänyt väärin) ------------- Vuorikauris kertoo "hyvistelyn" olevan hänelle punainen vaate, mutta mietin vain liehuuko se nyt, Vuorikauriin kaiken analyyttisyyden jälkeen, turhan kirkkaan värisenä kuitenkin?
On kyl totta että vahingot pitäis minimoida, vähemmän elossa olevia antiaktiiveja todellakin tarkoittaa pienempää määrää tarvittavia varapelaajia. Pahisjahtiinkin on vielä aikaa jos ei antiaktiivikuolemia tuu, siispä ++Kummituseläin. Saat sit luvan keskittyä jatkossa aktiivisempiin pelaajiin :D
Seeprassa hieman ihmetyttää tuo sivulle jääminen. Heräämisviestin jälkeen tuli tavallaan toinen "heräämisviesti", sillä se oli sisällötön ja oikeastaan kertoi vain sen, että ettei ole nukahtanut hiljaisuudesta huolimatta. Sen jälkeen tuli ottamaan kantaa vain hiljaisten lynkkaukseen (kiitos sen suhteen selvennyksestä) ja siihen, että Perry-nimi tulee siitä tv-sarjasta. Eikö sinulla oikeasti ole mitään sanottavaa pelistä/pelaajista?
*Seepra: Todella hiljainen, ei ole käynyt ensimmäisen päivän jälkeen ollenkaan, taisi jotain mainita epäaktiivisten lynkkaamisesta vaikka onkin ironisesti osoittautunut itse antiaktiiviseksi. Viimeisin käyntikin on ollut edellisen päivän aikana, joten ei hyvältä näytä.
Vuorikauriin viestissä toi alku tuntui musta hieman turhalta, kun siinä kerrattiin ainoastaan jo tapahtunutta. Pelkkä summa summarum olisi riittänyt varsin hyvin.
Vuorikauris otti esille sen, että Odoshi ei olisi Odoshi, mutta perusteita ei oikein tunnut löytyvän tälle epäilylle. Jos oletaan, että toinen Odoshi ilmaantuisi / olisi ilmaantunut, mitä voisi olettaa, jos Piikkisika ei olisi Odoshi niin Vuorikauriilla olisi aika hyvä pesäero Piikkisikaan ja sama toimii tietysti myös toisinpäin (-------)
Kun epäilyksiä Vuorikaurista kohtaan tuli tuosta teoriasta on sen jälkeen Vuorikauriin kaikki viestit olleet puolustelua asiaan ja kanta muuttunut jopa kärkkääksi sen suhteen, että ei sillä asialla ole yhtään mitään väliä, vaikka on ottanut asian esille jo kaksi kertaa.
Napakettu: Lähinnä hämmästellyt ja kummastellut asioita, viestejäkin jo yhdeksän kappaletta, joista ainoastaan yhdessä tuntuu olevan mukana jotakin asiaa, eli siis ensimmäisiä mietteitä. Hieman myös hämmästyttää tuo Piikkisian tappoyritys joka epäonnistui antaessaan Delfiinille luottoa. Pahis olisi mielestäni ehkä ollut hieman tarkempi kellon kanssa jotta viime hetken pelastus oikeasti onnistuisi. Sanoisin että Napakettu vaikuttaa tällä hetkellä lievästi hyvismäiseltä silmissäni, mutta toivoisin että hän heräisi tähän päivään ja rupeaisi laajemmin kertoilemaan mietteitään :3
Miten täällä on näin hiljaista? Päivä alkoi eilen, eikä kukaan ole tullut sanomaan mitään...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa