Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:40:41

Toki tiedän, että on hyvin epätodennäköistä että jeekaka ja Halima ovat molemmat pahiksia. Eli osittain mun pointti on myös yrittää saada halima tai jeekaka myöntämään/ymmärtämään ettei mun logiikka ole automaattisesti pahislogiikkaa, kun se oli osittain heidän omaa logiikkaansakin.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:40:55

Joo, en kyllä sinunkaan EoD:stä (end of day -- päivän loppu, niille jotka ei termiä tiedä) pitänyt, mutta aivan 100% ehdottomasti päivän lopun suurinta kuraa oli jeekakan postit.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:42:11

Marzzuu kirjoitti:En itsekään tiiä mitä ajattelin :D Koska periaatteessahan on aika mahdotonta mahdotonta tietää onko jollain hiljainen pahiskaveri, puhttakoon nyt vaikka Halimasta ellei ole joku supertietäjä(mitä semmoinen hahmo edes toimittaisi pelissä).
//Läjä uusia viestejä, luetaan.

Summaatko vielä lopuksi, mitä mieltä olet halimasta nyt tämän kaiken pohdinnan jälkeen?

Entä mitä mieltä olet Horaanekosta?

Vieläkö Zey on hyvismäinen?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 20:42:26

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Hieman huvittavaa nyt kun äänesi lähti Halimalle, ja itse olen kallistumassa siihen suuntaan että olisit kuitenkin pahis. Suurinpana syynä etten pysty ollenkaan samaistumaan pahisreadiisi ängistä. Tavallaan nuo pointit ovat ymmärrettäviä, mutta en saa sellaista tunnetta että katsoisit kokonaiskuvaa ängin pelistä ja enemmänkin myyt mielikuvaa pahismaisesta pelistä. Miksi minun piti erikseen selittää auki aiempi pointti jossa pahisreadisi ängistä voisikin olla todennäköisemmin hyvispeliä? Oletettavasti olet käynyt ängin viestit tarkkaankin läpi, tuliko siellä vastaan hetkiä jossa pysähdyit miettimään että kyseessä voisikin olal hyvispeliä? Yhtenä hyvänä esimerkkinä pitäisi itse ängin itsepintaista kommentointia siitä kuinka haluaa pistää äänen Halimalle vain protestina siihen että rayn halusi ääniä pois Haliman suunnalta. Tämä, kuten aiempikin pointti saavat minut ajattelemaan että äng on ennemminkin hyvis tässä pelissä.

Sori, nyt putosin kärryiltä. Mistä "aukiselittämisestä" puhut?

Viittasin tähän keskusteluun viewtopic.php?f=9&t=846&start=420#p28248 + viewtopic.php?f=9&t=846&start=420#p28249

Minulle oli yllättävää että näet tuon pahismaisena ajatuksenkulkuna kun oma tulkintani oli päinvastainen.
Meiz
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:49:47

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Hieman huvittavaa nyt kun äänesi lähti Halimalle, ja itse olen kallistumassa siihen suuntaan että olisit kuitenkin pahis. Suurinpana syynä etten pysty ollenkaan samaistumaan pahisreadiisi ängistä. Tavallaan nuo pointit ovat ymmärrettäviä, mutta en saa sellaista tunnetta että katsoisit kokonaiskuvaa ängin pelistä ja enemmänkin myyt mielikuvaa pahismaisesta pelistä. Miksi minun piti erikseen selittää auki aiempi pointti jossa pahisreadisi ängistä voisikin olla todennäköisemmin hyvispeliä? Oletettavasti olet käynyt ängin viestit tarkkaankin läpi, tuliko siellä vastaan hetkiä jossa pysähdyit miettimään että kyseessä voisikin olal hyvispeliä? Yhtenä hyvänä esimerkkinä pitäisi itse ängin itsepintaista kommentointia siitä kuinka haluaa pistää äänen Halimalle vain protestina siihen että rayn halusi ääniä pois Haliman suunnalta. Tämä, kuten aiempikin pointti saavat minut ajattelemaan että äng on ennemminkin hyvis tässä pelissä.

Sori, nyt putosin kärryiltä. Mistä "aukiselittämisestä" puhut?

Viittasin tähän keskusteluun viewtopic.php?f=9&t=846&start=420#p28248 + viewtopic.php?f=9&t=846&start=420#p28249

Minulle oli yllättävää että näet tuon pahismaisena ajatuksenkulkuna kun oma tulkintani oli päinvastainen.

Aa, okei. Muistaakseni mun ängä, halima, ja tetra-readeista on kyselty tässä tokan päivän mittaan. Kun kävin ängää läpi, nostin esiin sen asian mikä mua oli ekana päivänä tässä häirinnyt. Ei mun ollut sen avulla tarkoitus erityisesti myydä ängää pahiksena, kunhan pohdin sitä uudestaan ajan kuluttua. Sitten jatkoin eteenpäin. Ja voin nyt tässä vielä sanoa, että ei mun mielestä kenenkään kannata tuon pointin vuoksi ängää äänestää - jos äänestätte, äänestäkää tokan päivän perusteella.

Mutta ei tuo myöskään ole syy pitää ängää hyviksenä, mun mielestä. Koska pahishan yrittää pohtia asioita kuin hyvis, joten toi vois olla ängän tulkinta siitä mitä hän sanoisi hyviksenä tuossa tilanteessa - miettimättä sitä että onko hyvikselle mitenkään relevanttia jättää ajatuksiaan kertomatta sen vuoksi että joku pitää sitä ehkä pahismaisena.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 20:50:18

justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:En itsekään tiiä mitä ajattelin :D Koska periaatteessahan on aika mahdotonta mahdotonta tietää onko jollain hiljainen pahiskaveri, puhttakoon nyt vaikka Halimasta ellei ole joku supertietäjä(mitä semmoinen hahmo edes toimittaisi pelissä).
//Läjä uusia viestejä, luetaan.

Summaatko vielä lopuksi, mitä mieltä olet halimasta nyt tämän kaiken pohdinnan jälkeen?

Entä mitä mieltä olet Horaanekosta?

Vieläkö Zey on hyvismäinen?

No niin, vielä loppusummaus, Halima, hmm. Oon jo pihalla kuka on putoamassa mutta mitäpä tuosta, mä nään Haliman yhä vain hyviksenä, oli pakko käyhä vanhoja pelejä kattomassa olisiko noista irronnut vinkkejä millainen Hali on ollut pahiksena. Eipä löytynyt ainakaan mitään yllättävää. Hyvis?

@Zey
Yhä hyvismäinen kevyesti.
//justy
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:50:53

raynpelikoneet kirjoitti:Joo, en kyllä sinunkaan EoD:stä (end of day -- päivän loppu, niille jotka ei termiä tiedä) pitänyt, mutta aivan 100% ehdottomasti päivän lopun suurinta kuraa oli jeekakan postit.

Mua vähän kanssa huolettaa, miten jeekaka on kiertänyt kysymystäni tässä tokana päivänä. Näköjään ruoja varasi jo lomamatkankin välttääkseen mua. :/

//Marzzuu, entäs Horaaneko?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:51:46

Horaaneko kirjoitti:äng-äänteen syväluotaus raynista saa mut miettimään oisko änkkä hyvis. Hyviksillä on oman kokemuksen mukaan tapana enemmän uppoutua omiin teorioihin ja keskittyä yhteen pelaajaan sen sijaan että sohisi vähän joka paikkaan. Jos rayn kuolisi ja paljastuisi hyvikseksi, kaikki varmaan muistais änkän rayn-jahdin ja se vois tuoda änkän negatiiviseen valoon. Ei mitään kiveen kirjotettuja juttuja mutta jotenkin mä näen tämän tyyppiset viestit hyvismäisinä.

Ootko horaa pahis? :)

Horaaneko kirjoitti:Epäilyttää:
- Meiz
(Meiz on jännä. Saatan hetkellisesti miettiä viestejä lukiessa että nyt tulee tosi hyviä pointteja, mutta sitten sieltä tuleekin taas jotain mikä kohotuttaa kulmia. Musta tuntuu, että mun pitää tämän pelipäivän aikana käydä Meizin viestit vielä erikseen läpi, nyt on kokonaiskuva vähän hatara)
- Marzzuu:
(Tuo viimesin viesti tukee mun muistikuvaa pahisMarzzuusta. Ehkä vähän ilkeetä epäillä parin viestin ja muistikuvan perusteella mutta tää nyt on mun rehellinen fiilis tällä hetkellä)
- Halima
(Mietin pitkään heittäsinkö Haliman neutraaleihin vai tänne, mutta päädyin sit kuitenkin tähän. Välillä Haliman viesteistä paistaa mulle hyvismäisyys ja tietynlainen välinpitämättömyys mikä voisi kieliä hyvisroolista, mutta mua häiritsee miten paljon Halima on kirjottanut ja miten hajuton mielikuva hänestä on mulle jäänyt. Mulla on vähän sellanen tunne että Halima pelaa vähän varoen, ja mietin jos se johtuisi siitä miten kuumaksi perunaksi tuo alun puolitosissaan heitetty epäily loppujen lopuksi paisui.)

Osaatko avata noita Marzzuu-fiiliksiäsi yhtään?

Ja muutenkin, miten mielipiteesi Meizistä, Marzzuusta ja Halimasta on kehittynyt? Sanot että Meiz ei oo enää niin pahismainen, mutta onko yhä pahismainen?

Onko uusia nimiä noussut listalle?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:52:31

Hei sellainen juttu, että monessa tapauksessa kyse ei ole siitä, "miksi pahiksena hän tekisi näin", vaan siitä "miksi hyviksenä hän tekisi näin". Kukaan kuka on hyvis ei voi 100% sanoa miksi joku pahiksena tekisi näin tai noin, koska emme tiedä (varsinkaan tässä vaiheessa) kuka jonkun pahiskaveri on, ja miten se, tai se, että joku ajattelee eri tavalla kun sinä, vaikuttaa niiden päätöksentekoon. On paljon helpompi kysyä "miksi hlö X tekisi näin hyviksenä tässä tilanteessa?" ja jos ei ymmärrä kysymällä itseltään, ei sano asiasta mitään ja kysyy toiselta ja miettii vastauksen pohjalta onko siinä järkeä hyvismielessä vai ei.

Oikeastihan kukaan ei koskaan "scumslippaa" jokaisessa postissaan. Ne on pieniä asioita mitkä pahikset paljastaa. Jos sulla on yksi pahiskaveri 11 pelaajan pelissä niin voit huoletta puhua ainakin 7/10 ajasta totta. Se että joku tekee "hyvismäisen postin" ei automaattisesti tarkoita yhtään mitään.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 20:53:02

justy kirjoitti:Mutta ei tuo myöskään ole syy pitää ängää hyviksenä, mun mielestä. Koska pahishan yrittää pohtia asioita kuin hyvis, joten toi vois olla ängän tulkinta siitä mitä hän sanoisi hyviksenä tuossa tilanteessa - miettimättä sitä että onko hyvikselle mitenkään relevanttia jättää ajatuksiaan kertomatta sen vuoksi että joku pitää sitä ehkä pahismaisena.

Mutta eihän äng jättänyt ajatuksiaan kertomatta? Hän postasi ajatuksensa jeekakasta ja samassa viestissä harmitteli kuinka mielenmuutos voidaan nähdä pahismaisena / linkittää jeekakaan.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 08.03.2021 20:53:30

justy kirjoitti:
Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:1) En välttämättä ehdi käydä kaikkea läpi tänään, eli jos satut olemaan ketjussa ja sulla on jokin asia, mistä haluat erityisesti kuulla mielipiteeni, toistatko kysymyksen. Koetan seurata tätä samalla kun kirjoitan pidempää viestiä.

Ihmettelen, miks justy ei kirjoittanut tätä ensin, postannut, ja sitten ruvennut kirjoittamaan pidempää viestiään. Nyt pitkin pitkää viestiä tulee selitystä kuinka ei ehdi enempää, tuntuu että iso osa siitä peliin käytetystä ajasta meni noiden selittelyiden kirjoittamiseen.

Onks tää pahismaista multa, vai vaan neutraali neuvo parempaan pelaamiseen?

No en tiiä pahismaista, mut jos sulla on ajasta puutetta, niin kannattaa jättää enimmät "en ehdi enempää" -selittelyt pois ja keskittyä vastaamaan tärkeämpiin.

justy kirjoitti:
Halima kirjoitti:Justyn Zey-epäilystä: Mun mielestä on nimenomaan Zeylle ominaista, että yrittää lukea ketjua läpi niin pitkälle kuin pystyy, eli just niinkuin Zey tekikin.

Muistatko jonkun pelin, jonka Zey olisi aloittanut tosi pahasti myöhässä? Mua kiinnostaisi nähdä mitä Zey on tehnyt aiemmin tuossa tilanteessa, koska kieltämättä olen alkanut miettiä että epäilyni tämä osa on enemmän pelityyliin liittyvää kuin Zeyn puoleen.

En nyt osaa suoraan mitään peliä sanoa, enkä lähde etsimään (vain hetki aikaa nyt), mutta muistelen että jossain pelissä Zey tuli paikalle joitain päiviä myöhässä, ja aloitti kyllä suoraan pitkällä/pitkillä viesteillä, lukien koko ketjun läpi. Ei välttämättä kyllä ollut ihan samasta tilanteesta kyse, eli oli varmasti useampi tunti jos ei jopa yli vuorokausi vielä pelipäivää jäljellä. Joka tapauksessa koen tämän olevan hyvin Zeymäistä, eikä millään tapaa epäilyttävää Zeyltä.

justy kirjoitti:
halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Täällä kanssa toinen... Sä äänestit Tetraa mun kanssa. Miks se on multa laiskan pahismaista, vaikka itse teit samoin?

Luulis että tähän ei tarvis ees vastata. Mä olin tipahtamassa, näytti siltä että Meiz ei oo tippumassa -> tottakai mieluummin Tetra kuin minä! Ja Tetra oli kuitenkin mulla siellä epäilyttävien puoliskossa loppupuolella ekaa päivää.

Sun "epäilyttävien puolisko" oli siis neutraali tetra, ja laiskuuden vuoksi epäilyttävä justy. Sit epäilyttävä justy ehdottaa, että mitäs jos tapettaisiin Tetra. Sun vastaus siihen oli:
Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Tässä taustalla on miete, että nyt kun Zey, Horaa ja Marzzuu ovat heränneet, pitäiskö vaan tappaa Tetra tänään, joka mun (vähäisen) kokemuksen perusteella ei välttis enää aktivoidu. Haliman postit eilisestä alkaen ei oo ollut pöllömpiä, ja ehkä hänen kiireetkin helpottaa kohta kun talviloma loppuu? Eli periaatteessa vois toivoa, että Halimasta on paremmat mahdollisuudet päästä myöhemmin perille kuin Tetrasta.

Tästä mä oon ihan kympillä samaa mieltä! Tehdään näin! Mun kiireet todennäköisesti helpottaa, joskin siitä syystä että täällä se talviloma vasta alkaa. Nyt on ollut siis töitä ja lapsia ja menoja jne, ens viikolla on vaan menoja ja löhöilyä, työt ei kiireytä. :) Kotona siis vietetään talviloma, ei mennä mihinkään reissuun.

Tuossa vaiheessa oot putoamassa, joten osittain varmasti kyse on itsesuojelusta. Mutta sanoit myös, ettet valehdellut mielipiteistäsi. Miksi oot tässä kohtaa niin innoissasi tästä ehdotuksestani, etkä sen sijaan huutamassa että "katsokaa mitä tuo epäilyttävä justy tekee, se haluaa tappaa pelaajan joka on sen mielestä neutraali". Vaikka mun perusteet on tossa viestissäkin just näkyvissä.

No hei, päivän viimeiset tunnit, mä oon tippumassa, mun suurin syyttäjä haluaakin siirtää äänensä pois multa ja jollekin joka mua jollain tasolla epäilyttää -> tottakai mä oon innoissani. Ekana päivänä sä kävit siellä mun epäilyttävien listalla, mut sanoinhan että niiden sen jälkeen tulleiden viestien jälkeen nousit taas neutraaleihin, kun osaat puhua niin muhun vetoavalla tavalla tai jotain. Joka tapauksessa, innokkuuteni tuli siitä että mua ei lynkattais vaan joku toinen, ja vieläpä epäilyttävä.

justy kirjoitti:Ja edes päivän lopulla, kun äänet on siirtymässä Tetralle, tässä sun äänestysviestissäsi ei sanallakaan sanota että kyse olisi itsesuojelusta. Okei varmaan osittain olikin, mutta jos et kerran valehdellut, myös nämä syysi ovat todellisia:
Halima kirjoitti:Meizin avausviesti on hyvismäinen ("No ei ole helppo peli pahiksillekaan tämä aikataulu kun putoamissäännötkin ovat suht ruhtinaalliset :D"). Tuo lause ois aika munakas pahiksen suusta, mutta mahdollinen.

Meizin alkupelin viestejä skimmailin ja siellä tuntuu kuitenkin olevan asiaa ja mielipiteitä ja mieli muuttuu ja niitä muutoksia selitetään. Edelleen olen valmis äänestämään myös Meiziä, mutta ehkä nyt tämän skimmauksen perusteella kuitenkin ennemmin lynkkaisin tänään Tetran.

Eli taas olet tilanteessa, että olet äänestämässä neutraalia pelaajaa pois mun kanssa, miettimättä että onko tässä nyt jotain outoa. Mutta jotenkin se muuttui oudoksi heti tokan päivän alussa, kun Zey esitti epäilynsä asiasta.

Mä en nyt jaksais toistaa samoja vastauksia joka väliin. Meizin epäilyttävyys hälveni, mutta olin valmis äänestämään mun hyvikseksi ajattelemien pelaajien perässä mihin vain, kunhan en itse kuolisi.

justy kirjoitti:Sun ääni tän Zeyn koosteen jälkeen kuulostaa sitäpaitsi siltä, että kyse oli nimenomaankin siitä mitä tein päivän lopussa.

Joo en tykkää pitkistä quoteista. En halunnut lainata koko Zeyn viestiä, koska siinä oli pitkästi asiaa. Tarkoitin silti komppaavani kaikkea mitä Zey sanoi.

justy kirjoitti:Sä sanot että mun olisi pitänyt lukea enemmän pelaajien viestejä, jos ne on mulla neutraaleja, ja itse toteat meizin pelin aloituksen lukemalla että hups, melkein lynkkasin hyvismäisen pelaajan. Musta tuntuu, että arvioit minua eri standardeilla kuin itseäsi.

No siis eihän mun tarvitse arvioida omaa pahismaisuuttani. Ja sori nyt vaan, mutta oot kyllä omaan normaaliin peliisi verrattuna tosi pahismainen, eli ei silloin ole väliä miltä se vaikuttaa mun peliin verrattuna. (Täytyy kyllä myöntää että tän tokan päivän sun puolusteluja lukiessa jossain viestissä tuli sellainen olo, että ihan kuin ite kirjottaisin, on niin sekavaa tekstiä :D . Enkä tarkoita pahalla.)

En ehtinyt lukea nyt kuin tuon yhden justyn viestin, muuta menoa illaksi.
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:54:40

justy kirjoitti:Mua vähän kanssa huolettaa, miten jeekaka on kiertänyt kysymystäni tässä tokana päivänä. Näköjään ruoja varasi jo lomamatkankin välttääkseen mua. :/

Laitahan heräteääni niin oot varma hyvis ;)
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 20:55:02

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta ei tuo myöskään ole syy pitää ängää hyviksenä, mun mielestä. Koska pahishan yrittää pohtia asioita kuin hyvis, joten toi vois olla ängän tulkinta siitä mitä hän sanoisi hyviksenä tuossa tilanteessa - miettimättä sitä että onko hyvikselle mitenkään relevanttia jättää ajatuksiaan kertomatta sen vuoksi että joku pitää sitä ehkä pahismaisena.

Mutta eihän äng jättänyt ajatuksiaan kertomatta? Hän postasi ajatuksensa jeekakasta ja samassa viestissä harmitteli kuinka mielenmuutos voidaan nähdä pahismaisena / linkittää jeekakaan.

Eli mistä tuo ajatus edes syntyy että äng olisi antanut osviittaa ajatuksien kertomattajättämisestä?
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 20:55:43

@raynilla hyvää pohdintaa miksi joku tekisi noin hyviksenä/pahiksena.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 20:56:09

Marzzuu kirjoitti:No niin, vielä loppusummaus, Halima, hmm. Oon jo pihalla kuka on putoamassa mutta mitäpä tuosta, mä nään Haliman yhä vain hyviksenä, oli pakko käyhä vanhoja pelejä kattomassa olisiko noista irronnut vinkkejä millainen Hali on ollut pahiksena. Eipä löytynyt ainakaan mitään yllättävää. Hyvis?

Mitä pelejä katsoit?
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:01:14

Meiz kirjoitti:

Ei, mutta tuntui pohtivan sitä että oisko pitänyt jättää, eikös? Tai niin mä ainakin tämän alla olevan tulkitsen. Ängä miettii, että jos hän puhuu tästä, häntä saatetaan pitää jeekakan pahisparina ja että pitäisikö olla soutamatta ja huopaamatta sen sijaan. Voi olla että tulkitsen väärin, eikä tän takia kannata kenenkään tosiaan ängää pudottaa tänään. Mutta tuo mun huomion kiinnitti eilen. Eilen ihmettelin myös, että miksi tää ois vaikeaa jos ängä ei edes pidä jeekakaa pahiksena, mutta näemmä ängä alkoi pitääkin jeekakaa pahismaisena. Että ehkä kyse on sitten vaan mun luetunymmärtämisestä.

äng-äänne kirjoitti:Mulla on vaan hieman semmoinen perstuntuma - ja mä sanon tän ihan suoraan - että mua ja jeekakaa aletaan kohta juottaa kiinni epäiltynä pahisparina, koska mun on vaikea tuoda esille mun fiiliksiä jeekakasta ilman että alkaa taas vaikuttaa siltä että mä soutaan ja huopaan (koska eilen hänestä tuli parempi fiilis kun ekana päivänä mutta nyt taas on vähän huonompi fiilis). Ja lisäksi jeekaka on mua kohtaan jollain tasolla epäilyttävänkin joviaali, ja joutui siitä nyt tikun nokkaankin. Ja tietty sen jälkeen kun jeekakaa on oltu yleisesti hyväksyttyä hiillostaa tuun mäkin hiillostamaan häntä. Vähän semmoinen ”damned if you do, damned if you don’t” fiilis, ja sillä halusinkin tän yhteyden tuoda jo ennakoiden esille koska kyllä mäkin sen huomaan.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 21:06:28

Meiz kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:No niin, vielä loppusummaus, Halima, hmm. Oon jo pihalla kuka on putoamassa mutta mitäpä tuosta, mä nään Haliman yhä vain hyviksenä, oli pakko käyhä vanhoja pelejä kattomassa olisiko noista irronnut vinkkejä millainen Hali on ollut pahiksena. Eipä löytynyt ainakaan mitään yllättävää. Hyvis?

Mitä pelejä katsoit?

En muista :( mutta katsoin yhtä jossa Hali oli pahis ja sitten peliä jossa mä olin pahis (ja hupsistahui, Halimakin tavallaan oli, mutta siitä lisää toiste :) )
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:07:36

Mä vähän arvoin, että äänestäisinkö Horaa Haliman sijaan, mutta sitten Meiz tuli kysymyksineen ja se ajatus katkesi. Jääköön nyt ääni halimalle, sieltä tuli näköjään uusia vastauksiakin. Katson ne huomenna. Sellainen pikainen kommentti, että jos sä aiot epäillä mua sen takia että pelaan eri tavalla kuin aiemmin, niin sitten en voi sille kyllä mitään. :( Mutta se asia tietysti korjaantuu sillä, että tulee lisää pelejä ja voin osoittaa tähän peliin sanoen että sori vaan, pelaan tälleen nykyään hyviksenä.

Mutta siis, Horaan pelin aloitus se vasta soutamista ja huopaamista onkin. Ja jos Zeyn aloitus oli nippelien läpikäyntiä koko peliketjusta, Horaa tekee samaa - pääsemättä kuitenkaan oikein mihinkään johtopäätöksiin. Pahis-readit oli tosi ympäripyöreitä, ja Meizin läpikäynti oli todella ympäripyöreää - eikä johtanut mihinkään vaikka vaikutti siltä että sen ois pitänyt johtaa pahis-readin katoamiseen.

Ja nyt kun Marzzuu kertoo, että hiljaisissa on pahis, ja ei mainitse Horaa kun tästä erikseen kysytään, niin täähän alkaa olla jo foliohattujakin kutkuttavaa. Jeeksu, mites ois, lähdetkö mukaan?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:10:36

Siis justy sinä olet oikeasti sitä mieltä että änkän vastaukset on mun postin jälkeen ihan ok jne jne?
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 21:11:34

Kääk, oon unohtanut kokonaan Horaan, en osaa sanoa vielä mitään, sanoisinko vauhdikas eestaas pelinalku häneltä.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:13:33

raynpelikoneet kirjoitti:Siis justy sinä olet oikeasti sitä mieltä että änkän vastaukset on mun postin jälkeen ihan ok jne jne?

Joo, ekan päivän puolivälin vastauksiksi. Oletin että jatkatte asiaa vielä päivän mittaan, ja siitä saa lisää tietoa teistä. Sitten kun ängä vaihtoi äänensä halimalle, en niitä sen kummemmin enää edes ajatellut.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:14:38

Marzzuu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:

Mitä pelejä katsoit?

En muista :( mutta katsoin yhtä jossa Hali oli pahis ja sitten peliä jossa mä olin pahis (ja hupsistahui, Halimakin tavallaan oli, mutta siitä lisää toiste :) )

Eikun kerro vaan, millä tapaa halima oli siinä pahis? Oliko kyse siitä pelistä, jossa Halima mentoroi sua?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:16:18

justy kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Siis justy sinä olet oikeasti sitä mieltä että änkän vastaukset on mun postin jälkeen ihan ok jne jne?

Joo, ekan päivän puolivälin vastauksiksi. Oletin että jatkatte asiaa vielä päivän mittaan, ja siitä saa lisää tietoa teistä. Sitten kun ängä vaihtoi äänensä halimalle, en niitä sen kummemmin enää edes ajatellut.

Mutta odotan kyllä innolla mitä ängä tekee nyt, kun pakoti sen ylös mukavasta löhötuolistaan. ;)
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:18:32

justy kirjoitti:

Ei, tämä ei kelpaa. Olet varmasti lukenut kaikki viestit pelissä ja jos minä käytän aikaani puoli tuntia siihen että selitän asioita jotka on minulle itsestäänselvyyksiä niin haluan myös kattavamman vastauksen kun annoit. Samoin kun haluan Meiziltä ja jeekakalta.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:19:12

(ei sillä, mullakin oli oikein mukava löhötuoli ennen kuin Zey tuli sotkemaan mun uuden chillin (laiskan) pelityylin. :(
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:20:03

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:

Ei, tämä ei kelpaa. Olet varmasti lukenut kaikki viestit pelissä ja jos minä käytän aikaani puoli tuntia siihen että selitän asioita jotka on minulle itsestäänselvyyksiä niin haluan myös kattavamman vastauksen kun annoit. Samoin kun haluan Meiziltä ja jeekakalta.

Okei, haluatko että kerron mitä muistan asiasta, vai että luen sun uusimman viestisi ja kommentoin sitä? Koska en mä ihan kauhean tarkkaan enää muista tuntemuksiani aiheesta muutaman irl-päivän takaa, mutta voin yrittää.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:23:43

justy kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:

Okei, haluatko että kerron mitä muistan asiasta, vai että luen sun uusimman viestisi ja kommentoin sitä? Koska en mä ihan kauhean tarkkaan enää muista tuntemuksiani aiheesta muutaman irl-päivän takaa, mutta voin yrittää.

No jos vaikka alotetaan sillä että miksi et lukenut viestiäni aiheesta ja kommentoinut sitä? Käsittääkseni sinä(kin) olit sitä mieltä pelipäivän lopussa että jos tetra on hyvis niin sitten halima + rayn on ainakin todennäköinen kombo.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 21:24:36

Sanoin varmasti pahismaisia asioita kun syytin hyvistä joka syytti minua ja pahiskaveriania, eiks vaa?
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 21:26:43

justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:

Mitä pelejä katsoit?

Eikun kerro vaan, millä tapaa halima oli siinä pahis? Oliko kyse siitä pelistä, jossa Halima mentoroi sua?

Hyvä on kun kerta kysytään eli kyse oli tosiaan siitä pelistä jossa Halima mentoroi mua, eli Hali ei ollut ite pahis niinkun se sana ymmärretään yleensä mutta siis jotenkin huvitti katsoa toisen pelejä ja löytää vahingossa itsensäkin pahiksen saappaista ja tajuta että oma tyyli pelata on muuttunut jonkin verran :D
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 21:29:56

No, eipä mulla ehkä oo enää aikaa lukea taaksepäin, joten kommentoin sen mitä muistan.

- ängän ääni sulle vaikutti oudolta, kun se pohjasi käytännössä siihen, että voit olla haliman pahispari. Siinä äänessä oli kuitenkin vihjettä (tai suoraan sanottu?) siitä että kyse ei ollut tappamisen vuoksi annetusta äänestä, vaan halusta saada susta enemmän irti

- sä vastasit ängälle ja äänestit sitä sen äänen vuoksi

- ängä tulistui sulle/tai muuten vaan ärsyyntyi, kun äänestit sitä, sekä vastauksesi äkkipikaisuudesta, sen sijaan että olisit vaan selittänyt sille näkökantojasi (kuten kaikki muut pelaajat siihen mennessä ketjussa oli pelanneet). Sen takia se halusi paremman vastauksen ja piti äänensä sulla.

- et koskaan tullut takaisin, joten ängä äänesti halimaa, myöntäen että se oli "loogisempi" ääni.

Ei tuossa musta mitään pahismaista ole. Sanot nyt, että en vastaukset oli siellä viestissäsi, ja että ängä olisi voinut ne sieltä kaivaa. Tää on nyt kun mietin ihan validi pointti, kun ängä kuitenkin ilmeisesti luki sun viestit tässä tokan päivän aikana uudestaan. Mutta ei mua ekana päivänä ihmetyttänyt, ettei hän hyväksynyt vastauksiasi - tuollaisia tilanteita syntyy näissä peleissä toisinaan, missä kyse on muustakin kuin puhtaasta kylmästä järjestä ja logiikasta.

//en mä pitänyt sua pahismaisena, paitsi jos oot haliman pari. Enkä ajatellut sun ääntäsi ängälle pahismaisena, koska en ajatellut sitä päivän lopussa voimassa olevana äänenä (luulin että tuut vielä takaisin ketjuun, ja jos haluat oikeasti tappaa ängän niin perustelet asiaa lisää - koska ei se ääni siltäkään vaikuttanut että sillä saisit ängää ykkösputoajaksi).

Miksi en lukenut viestiäsi kunnolla, halusin hoitaa ton horaa-jutun loppuun ennen kuin menen nukkumaan, ja vastailla siksi vaan sellaisiin lyhyempiin tai suoraan mulle osoitettuihin. Plus mua kiinnostaa tällä hetkellä myös se miten ängä siihen reagoi, turha musta siitä hirveästi ketjussa on puhua ennen sitä.
justy
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio