Marzzuu kirjoitti:En itsekään tiiä mitä ajattelin :D Koska periaatteessahan on aika mahdotonta mahdotonta tietää onko jollain hiljainen pahiskaveri, puhttakoon nyt vaikka Halimasta ellei ole joku supertietäjä(mitä semmoinen hahmo edes toimittaisi pelissä).
//Läjä uusia viestejä, luetaan.
justy kirjoitti:Meiz kirjoitti:Hieman huvittavaa nyt kun äänesi lähti Halimalle, ja itse olen kallistumassa siihen suuntaan että olisit kuitenkin pahis. Suurinpana syynä etten pysty ollenkaan samaistumaan pahisreadiisi ängistä. Tavallaan nuo pointit ovat ymmärrettäviä, mutta en saa sellaista tunnetta että katsoisit kokonaiskuvaa ängin pelistä ja enemmänkin myyt mielikuvaa pahismaisesta pelistä. Miksi minun piti erikseen selittää auki aiempi pointti jossa pahisreadisi ängistä voisikin olla todennäköisemmin hyvispeliä? Oletettavasti olet käynyt ängin viestit tarkkaankin läpi, tuliko siellä vastaan hetkiä jossa pysähdyit miettimään että kyseessä voisikin olal hyvispeliä? Yhtenä hyvänä esimerkkinä pitäisi itse ängin itsepintaista kommentointia siitä kuinka haluaa pistää äänen Halimalle vain protestina siihen että rayn halusi ääniä pois Haliman suunnalta. Tämä, kuten aiempikin pointti saavat minut ajattelemaan että äng on ennemminkin hyvis tässä pelissä.
Sori, nyt putosin kärryiltä. Mistä "aukiselittämisestä" puhut?
Meiz kirjoitti:justy kirjoitti:Meiz kirjoitti:Hieman huvittavaa nyt kun äänesi lähti Halimalle, ja itse olen kallistumassa siihen suuntaan että olisit kuitenkin pahis. Suurinpana syynä etten pysty ollenkaan samaistumaan pahisreadiisi ängistä. Tavallaan nuo pointit ovat ymmärrettäviä, mutta en saa sellaista tunnetta että katsoisit kokonaiskuvaa ängin pelistä ja enemmänkin myyt mielikuvaa pahismaisesta pelistä. Miksi minun piti erikseen selittää auki aiempi pointti jossa pahisreadisi ängistä voisikin olla todennäköisemmin hyvispeliä? Oletettavasti olet käynyt ängin viestit tarkkaankin läpi, tuliko siellä vastaan hetkiä jossa pysähdyit miettimään että kyseessä voisikin olal hyvispeliä? Yhtenä hyvänä esimerkkinä pitäisi itse ängin itsepintaista kommentointia siitä kuinka haluaa pistää äänen Halimalle vain protestina siihen että rayn halusi ääniä pois Haliman suunnalta. Tämä, kuten aiempikin pointti saavat minut ajattelemaan että äng on ennemminkin hyvis tässä pelissä.
Sori, nyt putosin kärryiltä. Mistä "aukiselittämisestä" puhut?
Viittasin tähän keskusteluun viewtopic.php?f=9&t=846&start=420#p28248 + viewtopic.php?f=9&t=846&start=420#p28249
Minulle oli yllättävää että näet tuon pahismaisena ajatuksenkulkuna kun oma tulkintani oli päinvastainen.
justy kirjoitti:Marzzuu kirjoitti:En itsekään tiiä mitä ajattelin :D Koska periaatteessahan on aika mahdotonta mahdotonta tietää onko jollain hiljainen pahiskaveri, puhttakoon nyt vaikka Halimasta ellei ole joku supertietäjä(mitä semmoinen hahmo edes toimittaisi pelissä).
//Läjä uusia viestejä, luetaan.
Summaatko vielä lopuksi, mitä mieltä olet halimasta nyt tämän kaiken pohdinnan jälkeen?
Entä mitä mieltä olet Horaanekosta?
Vieläkö Zey on hyvismäinen?
raynpelikoneet kirjoitti:Joo, en kyllä sinunkaan EoD:stä (end of day -- päivän loppu, niille jotka ei termiä tiedä) pitänyt, mutta aivan 100% ehdottomasti päivän lopun suurinta kuraa oli jeekakan postit.
Horaaneko kirjoitti:äng-äänteen syväluotaus raynista saa mut miettimään oisko änkkä hyvis. Hyviksillä on oman kokemuksen mukaan tapana enemmän uppoutua omiin teorioihin ja keskittyä yhteen pelaajaan sen sijaan että sohisi vähän joka paikkaan. Jos rayn kuolisi ja paljastuisi hyvikseksi, kaikki varmaan muistais änkän rayn-jahdin ja se vois tuoda änkän negatiiviseen valoon. Ei mitään kiveen kirjotettuja juttuja mutta jotenkin mä näen tämän tyyppiset viestit hyvismäisinä.
Horaaneko kirjoitti:Epäilyttää:
- Meiz
(Meiz on jännä. Saatan hetkellisesti miettiä viestejä lukiessa että nyt tulee tosi hyviä pointteja, mutta sitten sieltä tuleekin taas jotain mikä kohotuttaa kulmia. Musta tuntuu, että mun pitää tämän pelipäivän aikana käydä Meizin viestit vielä erikseen läpi, nyt on kokonaiskuva vähän hatara)
- Marzzuu:
(Tuo viimesin viesti tukee mun muistikuvaa pahisMarzzuusta. Ehkä vähän ilkeetä epäillä parin viestin ja muistikuvan perusteella mutta tää nyt on mun rehellinen fiilis tällä hetkellä)
- Halima
(Mietin pitkään heittäsinkö Haliman neutraaleihin vai tänne, mutta päädyin sit kuitenkin tähän. Välillä Haliman viesteistä paistaa mulle hyvismäisyys ja tietynlainen välinpitämättömyys mikä voisi kieliä hyvisroolista, mutta mua häiritsee miten paljon Halima on kirjottanut ja miten hajuton mielikuva hänestä on mulle jäänyt. Mulla on vähän sellanen tunne että Halima pelaa vähän varoen, ja mietin jos se johtuisi siitä miten kuumaksi perunaksi tuo alun puolitosissaan heitetty epäily loppujen lopuksi paisui.)
justy kirjoitti:Mutta ei tuo myöskään ole syy pitää ängää hyviksenä, mun mielestä. Koska pahishan yrittää pohtia asioita kuin hyvis, joten toi vois olla ängän tulkinta siitä mitä hän sanoisi hyviksenä tuossa tilanteessa - miettimättä sitä että onko hyvikselle mitenkään relevanttia jättää ajatuksiaan kertomatta sen vuoksi että joku pitää sitä ehkä pahismaisena.
justy kirjoitti:Halima kirjoitti:justy kirjoitti:1) En välttämättä ehdi käydä kaikkea läpi tänään, eli jos satut olemaan ketjussa ja sulla on jokin asia, mistä haluat erityisesti kuulla mielipiteeni, toistatko kysymyksen. Koetan seurata tätä samalla kun kirjoitan pidempää viestiä.
Ihmettelen, miks justy ei kirjoittanut tätä ensin, postannut, ja sitten ruvennut kirjoittamaan pidempää viestiään. Nyt pitkin pitkää viestiä tulee selitystä kuinka ei ehdi enempää, tuntuu että iso osa siitä peliin käytetystä ajasta meni noiden selittelyiden kirjoittamiseen.
Onks tää pahismaista multa, vai vaan neutraali neuvo parempaan pelaamiseen?
justy kirjoitti:Halima kirjoitti:Justyn Zey-epäilystä: Mun mielestä on nimenomaan Zeylle ominaista, että yrittää lukea ketjua läpi niin pitkälle kuin pystyy, eli just niinkuin Zey tekikin.
Muistatko jonkun pelin, jonka Zey olisi aloittanut tosi pahasti myöhässä? Mua kiinnostaisi nähdä mitä Zey on tehnyt aiemmin tuossa tilanteessa, koska kieltämättä olen alkanut miettiä että epäilyni tämä osa on enemmän pelityyliin liittyvää kuin Zeyn puoleen.
justy kirjoitti:halima kirjoitti:justy kirjoitti:Täällä kanssa toinen... Sä äänestit Tetraa mun kanssa. Miks se on multa laiskan pahismaista, vaikka itse teit samoin?
Luulis että tähän ei tarvis ees vastata. Mä olin tipahtamassa, näytti siltä että Meiz ei oo tippumassa -> tottakai mieluummin Tetra kuin minä! Ja Tetra oli kuitenkin mulla siellä epäilyttävien puoliskossa loppupuolella ekaa päivää.
Sun "epäilyttävien puolisko" oli siis neutraali tetra, ja laiskuuden vuoksi epäilyttävä justy. Sit epäilyttävä justy ehdottaa, että mitäs jos tapettaisiin Tetra. Sun vastaus siihen oli:Halima kirjoitti:justy kirjoitti:Tässä taustalla on miete, että nyt kun Zey, Horaa ja Marzzuu ovat heränneet, pitäiskö vaan tappaa Tetra tänään, joka mun (vähäisen) kokemuksen perusteella ei välttis enää aktivoidu. Haliman postit eilisestä alkaen ei oo ollut pöllömpiä, ja ehkä hänen kiireetkin helpottaa kohta kun talviloma loppuu? Eli periaatteessa vois toivoa, että Halimasta on paremmat mahdollisuudet päästä myöhemmin perille kuin Tetrasta.
Tästä mä oon ihan kympillä samaa mieltä! Tehdään näin! Mun kiireet todennäköisesti helpottaa, joskin siitä syystä että täällä se talviloma vasta alkaa. Nyt on ollut siis töitä ja lapsia ja menoja jne, ens viikolla on vaan menoja ja löhöilyä, työt ei kiireytä. :) Kotona siis vietetään talviloma, ei mennä mihinkään reissuun.
Tuossa vaiheessa oot putoamassa, joten osittain varmasti kyse on itsesuojelusta. Mutta sanoit myös, ettet valehdellut mielipiteistäsi. Miksi oot tässä kohtaa niin innoissasi tästä ehdotuksestani, etkä sen sijaan huutamassa että "katsokaa mitä tuo epäilyttävä justy tekee, se haluaa tappaa pelaajan joka on sen mielestä neutraali". Vaikka mun perusteet on tossa viestissäkin just näkyvissä.
justy kirjoitti:Ja edes päivän lopulla, kun äänet on siirtymässä Tetralle, tässä sun äänestysviestissäsi ei sanallakaan sanota että kyse olisi itsesuojelusta. Okei varmaan osittain olikin, mutta jos et kerran valehdellut, myös nämä syysi ovat todellisia:Halima kirjoitti:Meizin avausviesti on hyvismäinen ("No ei ole helppo peli pahiksillekaan tämä aikataulu kun putoamissäännötkin ovat suht ruhtinaalliset :D"). Tuo lause ois aika munakas pahiksen suusta, mutta mahdollinen.
Meizin alkupelin viestejä skimmailin ja siellä tuntuu kuitenkin olevan asiaa ja mielipiteitä ja mieli muuttuu ja niitä muutoksia selitetään. Edelleen olen valmis äänestämään myös Meiziä, mutta ehkä nyt tämän skimmauksen perusteella kuitenkin ennemmin lynkkaisin tänään Tetran.
Eli taas olet tilanteessa, että olet äänestämässä neutraalia pelaajaa pois mun kanssa, miettimättä että onko tässä nyt jotain outoa. Mutta jotenkin se muuttui oudoksi heti tokan päivän alussa, kun Zey esitti epäilynsä asiasta.
justy kirjoitti:Sun ääni tän Zeyn koosteen jälkeen kuulostaa sitäpaitsi siltä, että kyse oli nimenomaankin siitä mitä tein päivän lopussa.
justy kirjoitti:Sä sanot että mun olisi pitänyt lukea enemmän pelaajien viestejä, jos ne on mulla neutraaleja, ja itse toteat meizin pelin aloituksen lukemalla että hups, melkein lynkkasin hyvismäisen pelaajan. Musta tuntuu, että arvioit minua eri standardeilla kuin itseäsi.
justy kirjoitti:Mua vähän kanssa huolettaa, miten jeekaka on kiertänyt kysymystäni tässä tokana päivänä. Näköjään ruoja varasi jo lomamatkankin välttääkseen mua. :/
Meiz kirjoitti:justy kirjoitti:Mutta ei tuo myöskään ole syy pitää ängää hyviksenä, mun mielestä. Koska pahishan yrittää pohtia asioita kuin hyvis, joten toi vois olla ängän tulkinta siitä mitä hän sanoisi hyviksenä tuossa tilanteessa - miettimättä sitä että onko hyvikselle mitenkään relevanttia jättää ajatuksiaan kertomatta sen vuoksi että joku pitää sitä ehkä pahismaisena.
Mutta eihän äng jättänyt ajatuksiaan kertomatta? Hän postasi ajatuksensa jeekakasta ja samassa viestissä harmitteli kuinka mielenmuutos voidaan nähdä pahismaisena / linkittää jeekakaan.
Marzzuu kirjoitti:No niin, vielä loppusummaus, Halima, hmm. Oon jo pihalla kuka on putoamassa mutta mitäpä tuosta, mä nään Haliman yhä vain hyviksenä, oli pakko käyhä vanhoja pelejä kattomassa olisiko noista irronnut vinkkejä millainen Hali on ollut pahiksena. Eipä löytynyt ainakaan mitään yllättävää. Hyvis?
Meiz kirjoitti:justy kirjoitti:Mutta ei tuo myöskään ole syy pitää ängää hyviksenä, mun mielestä. Koska pahishan yrittää pohtia asioita kuin hyvis, joten toi vois olla ängän tulkinta siitä mitä hän sanoisi hyviksenä tuossa tilanteessa - miettimättä sitä että onko hyvikselle mitenkään relevanttia jättää ajatuksiaan kertomatta sen vuoksi että joku pitää sitä ehkä pahismaisena.
Mutta eihän äng jättänyt ajatuksiaan kertomatta? Hän postasi ajatuksensa jeekakasta ja samassa viestissä harmitteli kuinka mielenmuutos voidaan nähdä pahismaisena / linkittää jeekakaan.
äng-äänne kirjoitti:Mulla on vaan hieman semmoinen perstuntuma - ja mä sanon tän ihan suoraan - että mua ja jeekakaa aletaan kohta juottaa kiinni epäiltynä pahisparina, koska mun on vaikea tuoda esille mun fiiliksiä jeekakasta ilman että alkaa taas vaikuttaa siltä että mä soutaan ja huopaan (koska eilen hänestä tuli parempi fiilis kun ekana päivänä mutta nyt taas on vähän huonompi fiilis). Ja lisäksi jeekaka on mua kohtaan jollain tasolla epäilyttävänkin joviaali, ja joutui siitä nyt tikun nokkaankin. Ja tietty sen jälkeen kun jeekakaa on oltu yleisesti hyväksyttyä hiillostaa tuun mäkin hiillostamaan häntä. Vähän semmoinen ”damned if you do, damned if you don’t” fiilis, ja sillä halusinkin tän yhteyden tuoda jo ennakoiden esille koska kyllä mäkin sen huomaan.
Meiz kirjoitti:Marzzuu kirjoitti:No niin, vielä loppusummaus, Halima, hmm. Oon jo pihalla kuka on putoamassa mutta mitäpä tuosta, mä nään Haliman yhä vain hyviksenä, oli pakko käyhä vanhoja pelejä kattomassa olisiko noista irronnut vinkkejä millainen Hali on ollut pahiksena. Eipä löytynyt ainakaan mitään yllättävää. Hyvis?
Mitä pelejä katsoit?
raynpelikoneet kirjoitti:Siis justy sinä olet oikeasti sitä mieltä että änkän vastaukset on mun postin jälkeen ihan ok jne jne?
Marzzuu kirjoitti:Meiz kirjoitti:Marzzuu kirjoitti:No niin, vielä loppusummaus, Halima, hmm. Oon jo pihalla kuka on putoamassa mutta mitäpä tuosta, mä nään Haliman yhä vain hyviksenä, oli pakko käyhä vanhoja pelejä kattomassa olisiko noista irronnut vinkkejä millainen Hali on ollut pahiksena. Eipä löytynyt ainakaan mitään yllättävää. Hyvis?
Mitä pelejä katsoit?
En muista :( mutta katsoin yhtä jossa Hali oli pahis ja sitten peliä jossa mä olin pahis (ja hupsistahui, Halimakin tavallaan oli, mutta siitä lisää toiste :) )
justy kirjoitti:raynpelikoneet kirjoitti:Siis justy sinä olet oikeasti sitä mieltä että änkän vastaukset on mun postin jälkeen ihan ok jne jne?
Joo, ekan päivän puolivälin vastauksiksi. Oletin että jatkatte asiaa vielä päivän mittaan, ja siitä saa lisää tietoa teistä. Sitten kun ängä vaihtoi äänensä halimalle, en niitä sen kummemmin enää edes ajatellut.
justy kirjoitti:raynpelikoneet kirjoitti:Siis justy sinä olet oikeasti sitä mieltä että änkän vastaukset on mun postin jälkeen ihan ok jne jne?
Joo, ekan päivän puolivälin vastauksiksi. Oletin että jatkatte asiaa vielä päivän mittaan, ja siitä saa lisää tietoa teistä. Sitten kun ängä vaihtoi äänensä halimalle, en niitä sen kummemmin enää edes ajatellut.
raynpelikoneet kirjoitti:justy kirjoitti:raynpelikoneet kirjoitti:Siis justy sinä olet oikeasti sitä mieltä että änkän vastaukset on mun postin jälkeen ihan ok jne jne?
Ei, tämä ei kelpaa. Olet varmasti lukenut kaikki viestit pelissä ja jos minä käytän aikaani puoli tuntia siihen että selitän asioita jotka on minulle itsestäänselvyyksiä niin haluan myös kattavamman vastauksen kun annoit. Samoin kun haluan Meiziltä ja jeekakalta.
justy kirjoitti:raynpelikoneet kirjoitti:justy kirjoitti:raynpelikoneet kirjoitti:Siis justy sinä olet oikeasti sitä mieltä että änkän vastaukset on mun postin jälkeen ihan ok jne jne?
Ei, tämä ei kelpaa. Olet varmasti lukenut kaikki viestit pelissä ja jos minä käytän aikaani puoli tuntia siihen että selitän asioita jotka on minulle itsestäänselvyyksiä niin haluan myös kattavamman vastauksen kun annoit. Samoin kun haluan Meiziltä ja jeekakalta.
Okei, haluatko että kerron mitä muistan asiasta, vai että luen sun uusimman viestisi ja kommentoin sitä? Koska en mä ihan kauhean tarkkaan enää muista tuntemuksiani aiheesta muutaman irl-päivän takaa, mutta voin yrittää.
justy kirjoitti:Marzzuu kirjoitti:Meiz kirjoitti:Marzzuu kirjoitti:No niin, vielä loppusummaus, Halima, hmm. Oon jo pihalla kuka on putoamassa mutta mitäpä tuosta, mä nään Haliman yhä vain hyviksenä, oli pakko käyhä vanhoja pelejä kattomassa olisiko noista irronnut vinkkejä millainen Hali on ollut pahiksena. Eipä löytynyt ainakaan mitään yllättävää. Hyvis?
Mitä pelejä katsoit?
En muista :( mutta katsoin yhtä jossa Hali oli pahis ja sitten peliä jossa mä olin pahis (ja hupsistahui, Halimakin tavallaan oli, mutta siitä lisää toiste :) )
Eikun kerro vaan, millä tapaa halima oli siinä pahis? Oliko kyse siitä pelistä, jossa Halima mentoroi sua?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa