justy kirjoitti:Eiks halima oo pahiksena huihai? Rehellinen kysymys, en muista haliman pahispeliä niin tarkkaan?
Mun kuvani Halimasta on se, että hän tietää, että hänen muistinsa on heikompaa laatua ja pahiksena hän sen takia tsekkailee paljon faktoja edellisistä posteistaan (vai oliko niin, et pahiksena Halima kirjoitteli aina johonkin tiedostoon mielipiteitään? no joka tapauksessa sama asia) ja se näkyy hänen posteistaan. Hyviksenä Halima ei taas jaksa vaivautua miettimään sitä, miten yhtenäisiltä yms. hänen mielipiteensä ja viestinsä sun muut vaikuttavat ja on muutenkin enemmän hui hai ja antaa mennä vaan. :D
justy kirjoitti:Miks äng on hyvis?
En tiiä osaanko selittää, se on enemmän tunne tasolla kun luen änkän viestejä. No mut yritetään. Mitään epäilyttävää änkästä ei oo noussut viesteistä esiin. Oon joistain asioista eri mieltä hänen kanssaan, mut nään miten hän on päässyt siihen lopputulokseen. Viesteistä tulee peloton fiilis ja hän tuntuu tiedostavan, että on olemassa tietynlainen pelietiketti (mahdollisimman ytimekkäästi puhuminen, ei kiertelyä tai hupaamista jne.), mut vaikuttaa siltä, et hän on enemmänkin mentaliteetilla liikkeellä, et ei väliä etiketistä, hän pelaa ja koittaa vaan etsiä pahiksia parhaansa mukaan. Ei tuu oloa, että olis huolissaan omasta selviämisestä vaan enemmänkin ihan sama kuolenko -asenteella. Ei vaikuta siltä, et hän sais jotain infoa pelaamisesta pahiskaverilta, vaan enemmänkin loogisesti tuntuu itsekseen oppivan juttuja pelin edetessä. Siellä on niitä fillereitä ja juupaseipäilyä, mut nekin tuntuu loogisilta varsinkin vuoden 2011-2012 valossa. Eli ei mitään pomminvarmaa änkästä, minkä voisin osoittaa, että tää kohta tässä viestissä.
justy kirjoitti:En ainakaan muista, että Marzzuun lukot ois yleensä/viimevuosina olleet ihan näin pelin alussa.
Marzzuun lukot?
jeeksu kirjoitti:Tein viimeksi kun pelattiin syvällistä metatutkimusta Zeystä, ja mun mielestä Zey vaikuttaa nyt hyvikseltä :D
Awww, sä teit musta syvällisen metatutkimuksen. <3 :D
justy kirjoitti:Koska se vaatisi enemmän eforttia pahisraynilta, eikä mulla oo tässä pelissä mitään erityistä syytä ajatella, että rayn pistää tähän peliin kauheasti eforttia.
Tavallaan tajuan mitä ajat takaa. Mut itse nään, että siinä missä hyvisrayn teki välttämättömän (etsi äänen kohteen) niin pahisraynkin teki välttämättömän (pakko esittää etsiväni äänen kohdetta).
justy kirjoitti:Tai siis joo, saa olla "jotain väliä", mutta että tuo tekee salamaniskusta Meizistä pelin pahismaisimman tyypin.
No mä ymmärrän tän kyllä. Siis vähän sama kuin joku kiven kovaa puhuisi mun pelin alussa antamasta äänestä Halimalle, niin olis ihan sama et epäileekö se ensisijaisesti Halimaa vai mua tai vaikka naapurin Perttiä, niin kyllä se valhe silti olisi pahismainen. :D
justy kirjoitti:Tarkoitin sitä, että en uskonut sen kertovan Tetran puolesta mitään. Mulle on joko tästä pelistä tai jostain aiemmasta kylä-metasta siis jäänyt kuva, että Tetra on tehnyt tätä aiemminkin, enkä oo ajatellut että se ois ollut tiettyyn puoleen sidottua. Ne kommentit aiemmasta pelistä liittyivät siihen, kun Meiz ja Halima vaikuttivat pitävän hiljenemistä pahismaisena.
Okei, mulle jäi vaan eri kuva, kun nostit, että Tetra on tehnyt tätä nimenomaa hyviksenä, etkä maininnut, et pahiksenakin ois tehnyt. Mut ok.
justy kirjoitti:Sä kuitenkin kommentoit aika paljon myös muita asioita kuin pelaajien pahismaisuutta - ehkä tuossa kohtaa muille pelaajille ei ollut tärkeintä tietää ketkä on sun mielestä hyvismäisiä, etenkin kun ne pelaajat ei olleet putoamassa. Eli fokusta Halimaan oisin varmaan siinä odottanut hyvis-Zeyltä yleisen ketjukommentoinnin sijaan.
Joo, en tajunnut, etten ihan kaikkea ehtisi tuolla tapaa lukemaan. Ehkä jos oisin muutamat turhemmat kommentit jättänyt kirjoittamatta, niin oisin ehtinyt loputkin topasta lukemaan.
justy kirjoitti:Olit vissiin 15 min ennen päivän päättymistä saanut sinne seiskasivulle luettua, oliko siinä oikeasti aikaa analysoida tilannetta, ja kääntää kelkkaa jos tajuaisitkin olleesi ihan metsässä?
Ei, mutta sille nyt ei voi mitään. Moka sattu jo siinä, kun unohdin koko pelin alkamisen. Joka tapauksessa mulla oli suoraan sanottuna p**ka tilanne ja ihan liian vähän aikaa pohdintaan, tein mä mitä vaan.
justy kirjoitti:Sun reaktio Tetra-kampanjaan oli yhden pitkän postin loppuun laitettu lyhyt teksti. Et sä varsinaisesti tehnyt töitä Tetran putoamisen estämiseksi. Esim. ääneställä Halimaa oisit voinut saada sen vankkurin takaisin pystyyn. Tai edes protestoimalla aktiivisesti.
Kysyin kerran miks tetraa äänestetään. Kukaan ei viitsinyt vaivautua vastaamaan (eli todella hyvin saa infoa reaaliaikaisesta keskustelusta...), sit kysyin nimenomaa Halimalta, koska sä et halunnut lynkata Meiziä ja jeekaka ilmeisesti katos jonnekin. Sit mä luinkin sun viestin ja huomasin et voi perskuta tässä on tosiaan enää 3 minuuttia aikaa ja lähdin kirjoittamaan sulle vastausta miks Meiz, mutta aika loppu kesken. Tän aktiivisempaan protestiin en nyt täl kertaa pystynyt.
justy kirjoitti:Ketjun lukeminen putkeen nopeasti voi hämärtää sitä seikkaa, että päivää oli todella paljon jäljellä tossa kohtaa. Mua ihmetyttäisi ainakin kovasti, jos kukaan pudottaisi änkkää päivän lopussa pelkästään sen ekan viestin perusteella. Musta sä teet tässä just sitä, että et huomioi ollenkaan kontekstia, eli sitä että eka päivä oli aika alussa tuossa vaiheessa.
Eka päivä oli vaiheessa, mut kyl mä ihmettelen, jos joku sanoo ekan päivän alussakin epäilyttäväksi asiaa, jonka pitäis mun mielestä olla ilmiselvästi neutraali seikka eikä se tunnu edes siltä, että olisi samaan tyyliin tehty kuin Haliman rayn-epäily päivän alussa, jolloin pointtina ei selkeästi ole yhtään se epäily vaan pelin käyntiin saanti. Jos änkkäepäily olisi kirjoitettu eri tavalla, niin olis mennyt saman tien 1. päivän alun juttuja -kastiin, mutta kun mun silmiin se näyttää ihan epäilyltä for real. En oletakaan, että 1. päivän alussa pitäis olla mitään pitkää esseetä miksi, mutta oletan, ettei sielläkään oleta mustaa valkoiseksi maalailemaan ihan tosissaan.
justy kirjoitti:Jos olisit ollut ketjussa keskustelemassa, olisit ehkä tajunnut että hei, täällähän pohditaan vakavasti Tetran pudottamista, onpas pahismaisinta ikinä.
Tuskinpa, koska asia on vaan sun kohdalla pahismaisinta ikinä ja sekin selvisi mulle vasta sun ihan viimeisessä viestissä 1. päivänä. Esim. jeeksulla oli syy äänestää Tetraa, koska se oli kuitenkin toinen hänen pahisepäilyistää. Halimalla oli syy äänestää tetraa, koska hän ei itse halua kuolla. Arielilla oli syy äänestää tetraa, koska ei ollut kiinnostunut Meizin ja Haliman lynkkauksesta ja Tetra oli kolmas kandidaatti. Mut sä olisit voinut tappaa sun mielestä yhden todennäköisimmistä pahiksista ja päätit olla tekemättä niin - se on se pahismaisin juttu ikinä ja tää selvis mulle, kun vikassa viestissä kerroit, että Halima tosiaan sillä hetkellä oli sun mielestä yks todennäköisimmistä pahiksista.
Jos puhutaan yleisesti tetran tappamisesta, niin pahismaisinta ikinä on väärä termi, en pidä ois oikeempi, varsinkin jos syyt on vaan hiljaisuus. Musta postien määrän laskeminen ja sen arvuuttelu, et kuka mahtaa postata seuraavana 4 vuorokautena on jotain muuta kun juonarin pelaamista. Aktiivinen peli on kiva, mut en mä siitä aktiivisella pelillä mitään tee, jos ei oikeesti pelata ja koiteta osua niihin pahiksiin.
justy kirjoitti:Miks jeekakalle on hyvismäistä äänestää Tetraa?
En hirveesti tykännyt, että jeeksu vaihto ääntään, enkä pidä asiaa itsessään hyvismäisenä, mut en pahismaisenakaan, koska nään ihan loogisena, että jos jeeksu epäilee Meiz&Tetra pahisparia, niin hän on valmis äänestämään myös Tetran ulos, varsinkin jos hänestä hyvismäinen pelaaja niin pyytää. Ainoot erityiset pahis!motivaatiot tolle ois se, että joko jeeksu on Meizin pahiskaveri eikä oikeesti oiskaan halunnut Meizin kuolevan, mut tähän en usko 1. päivän perusteella tai jeeksu oli pahiksena valmis lynkkaamaan Tetran, jotta hänellä ois hyvä syy jahdata vaan Meiziä maailman ääriin (tai ainakin vielä 2. päivän), mut koska tääkään ei toteutunut, niin en oo huolissani.
justy kirjoitti:Eli Zey, onko sinun mielestäsi hyvä syy äänestää Tetraa, että tämä voisi olla pahis jos Meiz on pahis, sen sijaan että pudottaisi Meizin?
En pidä hyvänä, mut katso ylempi.