Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 23:24:24

jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ömmmm en mä ole niin hirveästi miettinyt varsinaista äänestyskäytöstä, mutta oikeastaan komppaan kyllä Halimaa vähän siinä, että jonkun verran laiskalta justyn peli tuntuu, ehkä varsinkin toi miten justy lopulta päätyy siihen et on paras äänestää Tetraa.

Tyyppi hei, sä äänestit Tetraa mun mukana!

Eiks laiskuus ollu mukavaa :D Koin siitä äänestä kyllä flipin jälkeen sitten vähän huonoa omatuntoa kun käytännössä tein just silleen että epäilin Tetraa lähinnä Meizin käytöksen perusteella :P

:D No mut hei, sä sentään epäilit edes tetraa...
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 23:31:37

Mut justy; en ymmärrä sun progressiota mitä tulee readeihin musta. Pyörittelit mua koko eilisen top 3 lynkattavissa, mutta testamentissas et sitten pitänyt mua enää mahdollisena pahiksena. Ja nyt sanot, että mun kimmastuminen Meizin sanomisista ois outoa hyviksenä, mut nähdäkseni se on kuitenkin about ainoa asia mikä tossa välissä tapahtui mikä ois keikauttanut sun readin?!
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 23:36:28

Zey kirjoitti:Mun pitäis lukee Halin viestit uudelleen, kun mulla on epävarma fiilis. Jos pitäis lonkalta sanoa, ni sanoisin, et hyvis, lähinnä kun hänen viesteistään tulee sellainen hui hai olo. :D

Eiks halima oo pahiksena huihai? Rehellinen kysymys, en muista haliman pahispeliä niin tarkkaan?

(Ja muutkin vois tätä kommentoida, jos teillä on mielipiteitä)

Zey kirjoitti:Sanoisin, et sinä, äng ja Halima ootte hyviksiä. Horaa, Marzzuu ja rayn on kyssäreitä ja justy ja Meiz epäilyttää.

Miks äng on hyvis?

Ja jeekaka, miks Zey on hyvis?

Zey kirjoitti:Hmmm. Mä ite en nää, että Marzzuu lurkkaisi ihan vaan, koska pahiskaveri ei oo herännyt. Enemmän sanoisin, et lurkkaisi puolesta huolimatta. Tosin, jos pahiskaveri on hereillä ja keskustelee Marzzuun kanssa, niin moni pahiskaveri varmaan kehottaisi Marzzuua heräämään peliinkin?

Välittömän oloisesta en tiiä. Mulla oli muistaakseni joku tapa lukea Marzzuuta, mut ei enää mitään muistikuvaa, et miten hyvis!Marzzuu ja pahis!Marzzuu eros toisistaan. (Tai miten tarkka tää erottelutapa oli :D)

Mä en jotenkin usko, että pahis-Marzzuu lurkkaisi noin pitkälle, jos sillä ois hereillä ollut pahiskaveri. Tai siis, vois lurkata, jos oletetaan ettei Marzzuu seurannut Kylää ja pahiskaverin yksärit on mennyt ohi. Mutta jos Marzzuu ois pelistä tietoinen, ja pahiskaveri pelaisi ja juttelisi, voisin kuvitella että Marzzuu pelaisi myös.

En ainakaan muista, että Marzzuun lukot ois yleensä/viimevuosina olleet ihan näin pelin alussa.

Mun tapa lukea Marzzuuta on yrittää saada tämä puhumaan mahdollisimman paljon, ja toivoa että sieltä lipsahtaa jotain outoa jos Marzzuu on pahis. Ei Marzzuu tietty aina pahiksena lipsauta, mutta joskus kuitenkin.

Halima kirjoitti:Toisaalta tilanne näytti kyllä jo jonkin aikaa ennen päivän päättymistä siltä, että mä en ollut tipahtamassa. Ns. yleinen mielipide tuntui olevan että mä oon ehkä kuitenkin hyvis, ja voitais tiputtaa joku muu. Niin jos justy on pahis, mä nään sen ajatuskululle kaks vaihtoehtoa:
1) pistetään pahiskaveri-Meiz putoamisvaaraan, jolloin jos jompi kumpi lynkkautuu niin toinen on enemmän turvassa.
2) koitetaan pelastaa pahiskaveri-Meiz äänestämällä Tetraa, jonka tipahtaminen on ehkä helpompi saada toteutettua kuin mun, kun mulla oli kuitenkin vaan kolme ääntä ja ketjussa oli enemmän kuin kolme, jotka ei halunnut mua tiputtaa.

Mä kyllä nimenomaan liputan siis justy-Meiz-pahisparin puolesta. En nää miksei justy ois silti voinut eilen toimia niinkuin toimi.

En oikein tiedä mihin näistä kannattaa vastata, kun tääkin on esim. narratiivia jonka lähtökohdat tiedän vääräksi. Mutta ihan vaan uteliaisuudesta, kenen sä halima oletit pelastavan sut äänestämällä Meiziä? Meiz olisi tuskin äänestänyt itseään. Ängä ei ollut paikalla, ja vaikka olisikin, olisko tämä vaihtanut äänensä sulta pois? Mä olin muistaakseni sua äänestäneistä ainoa, joka oli esittänyt epäilyitä sun pahikseudesta.

jeekaka kirjoitti:justy/rayn pahisparissa ois kyl se, että toinen mulla silmään pistänyt laiskottelu oli hyvisreadi raynista, joka meni tyyliin "ei rayn pahiksena pistäis hyrskyn myrskyn, jos pahistoveri ei ois tippumassa". Siis toi on nimenomaan se kohta, missä pahis!rayn tekis sitä mitä hyvis!raynkin tekis, eli kuulustelis ihmisiä ja koittais etsiä pahista. Mutta se mitä tuolla aiemmin sanoin siitä, että raynia ei tunnu kiinnostavan hyvisten voitto on just se, että rayn löytää hyvän perusteen sille että äänestää änkkää, tyytyy siihen eikä oikein tunnu yrittävän vakuuttaa muita siitä että änkkä kannattais tiputtaa, ts mulle ei jää oikeen sellaista fiilistä että rayn ees ite uskois äänestävänsä pahista. Tälle päivälle justy vois sit suunnitella ajaa Halima-harhalynkkausta ja puhdistaa sillä raynin maineen.

Mun hyvisreadi raynista ei ollut mikään "rayn on varmasti hyvis, piste", vaan enemmän "hei, tää vaikuttaa hyvismäiseltä, ihan kuin rayn oikeasti etsisi kohdetta äänelle eikä tietäisi ketkä on hyviksiä ja ketkä pahiksia". Tiedän kyllä, että rayn voi tehdä noin pahiksenakin. Ja se, että se ääni jäi ängälle ei oo musta hyvä juttu, ei ollenkaan. Jos muistat, kyseenalaistin sitä raynin ääntä jo silloin kuin se sen teki. En suoraan sanottuna olettanut, että se olisi raynin lopullinen ääni päivälle, eikä mulla tällä hetkellä ole syytä pitää raynia mitenkään todennäköisenä hyviksenä. Mutta sillä hetkellä, sain siitä hyrskynmyrskynistä hyvisfiilistä.

Ja näköjään sen ääneensanominenkin oli peliä edistävää, kun asiaa puimalla on tullut lisää tietoa esim. sun ajatuksista raynista?

Ja miks mä en olisi puhdistanut raynin mainetta jo eilen lynkkaamalla haliman, jos se olis ollut mun kauaskantoinen suunnitelma?

Zey kirjoitti:
Toi Marzzuu-teoriakin on periaatteessa mahdollinen, mut sit ehkä justy ei lähtis niin hanakasti policy lynchillä hiljaisempien kimppuun, kun vois päästä eroon niistäkin joilla on enemmän thread presenceä?

Tää jeeksulta. En oo viä päässy sängyst ylös ni puhelinhankaluudet iskee. :P Mut siis mun muistikuvien mukaan justy ei koskaan ehdottanut et lynkataan hiljainen vaan nimenomaa Tetra, joka todennäköisesti hiljeni totaalisesti (ja on sen takia myös todennäköisempi hyvis...). Ja jokanen ei-Marzzuu hiljaislynkkaus on hyvä juttu, kun aktiiviset yleensä puhuu itsensä hirteen ja näin on yks lynkaus vähemmän niitä epäilyjä keränneitä kohtaan.

Joo, halusin lynkata just Tetran. Oman kokemukseni perusteella en uskonut häntä enää ketjussa näkyvän, kun taas mulla ei ollut mitään syytä olettaa niin susta, Marzzuusta tai Horaasta.

jeekaka kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Miks Justy postailee testamenttia ennen päivän päättymistä?? :----D Okei monet on korostanut Justyn pelaajataitoja topicissa joten ymmärrän että pahiksille se pistäisi hyvisJustyn uhkaavaks pelaajaksi, mutta en voi olla miettimättä miten pervoo tää olisi jos Justy olis pahis.

Mietin tätä kans hiukan, koska justy oli just tota ennen kysyny multa että onko mulla seuraavana päivänä täys justy/Meiz-mylly päällä, ja sit se ois voinu ajatella et hups toi kuulosti siltä et tiedän olevani elossa seuraavana päivänä, ja sit piti kiireellä laatia testamenttia. Mutta muistelisin että justylla on ollut tämmönen ennenkin tapana? Sinänsä ihan perusteltua että justy ois odottanut kuolevansa yöllä, koska oli niin vahvasti pidetty hyviksenä lähes kaikkien taholta (ainoastaan Halimalta oli tullut pientä rilliä.)

Testamentista: se nyt vaan on tapana, jos oletan että on mahdollista että mut tapetaan. Suurin syy tohon taisi olla se, että oli kauheat adrenaliinit päällä päivän lopun hässäköistä, ja halusi vielä postata jotain järkevää ennen kuin päivä päättyy. Mähän aiemmin päivällä sanoin myös, ettei kannata liikaa mun ekan päivän readeja seurata, jos satun kuolemaan, ei ne mitenkään erityisen tarkkoja ole.

Horaaneko kirjoitti:Mut sit toisaalta eikös Halima ollut se joka alkoi ensimmäisenä epäilemään justya sillon kun muut piti sitä luottohyviksenä, mikä taas ei ole ihan niin varovaista pelaamista... En tiiä. Halima on mulle vähän mysteeri, mutta joku sen pelissä mua hiertää.

Haliman ekat epäilyt olivat ymmärtääkseni lähinnä sitä, että mua ja Tetraa oli vähiten syytä pitää hyviksinä. Esim. kun tetrasta kysyin, niin tämä tuntui olevan neutraali. Tuo on kyllä ihan hyvä pointti, mitä itsekin eilen jossain kohtaa mietin, että miksi Halima pahiksena epäilisi minua tuossa kohtaa? Mä olin kuitenkin jo äänestänyt halimaa, eiks pahikselle olisi hyvä yrittää jotenkin saada mua puolelleen pitämällä mua hyvismäisenä. En tiedä.

En jaksa tän pidemmälle, Horaankin catchupit meni vähän ohi silmien.

//paljon väliin, katson erikseen
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 23:40:17

Ja siis joo, koin että Meiz koitti puskea valheellista narratiivia siitä mitä mä oon tehnyt, ja sitä vaikutelmaa lisäs se, että plan b:nä oli nostettu Marzzuu mahdolliseksi toiseksi pahispari vaihtoehdoksi Halimalle, mikä vaikutti musta kanssa aika opportunistiselta vedolta. Tai niinku että Meiz koitti väkisin saada Halimaa lynkatuksi vetämällä mutkat suoriksi ja pakottamalla faktat siihen sopivaan muottiin.

//justy

Tein viimeksi kun pelattiin syvällistä metatutkimusta Zeystä, ja mun mielestä Zey vaikuttaa nyt hyvikseltä :D Readi ei oo kiveenhakattu, koska pahispelit Zeyltä oli aika vanhoja.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 23:42:40

Ja instant gutread oli hyvis siitäkin syystä että vihdoin joku ymmärsi mun Meiz-epäilykset X)
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 23:56:57

Zey kirjoitti:En mäkään oo sitä mieltä, että rayn pitäis tiputtaa ihan vaan siks, ettei siitä saa selkoa. Mut en ymmärrä, et jos oot sitä mieltä, et ihan yhtä hyvin pahis!rayn vois tehdä noin, niin miten se kertoo siitä, että rayn ois hyvis?

Koska se vaatisi enemmän eforttia pahisraynilta, eikä mulla oo tässä pelissä mitään erityistä syytä ajatella, että rayn pistää tähän peliin kauheasti eforttia.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Esim. eilisen Meiz-epäilyt, sen takia että Meiz epäili Halimaa ja jeekakaa pahiskavereiksi. En tiedä miksi hyvis-jeekaka olisi ottanut tuosta tuollaisia kierroksia, en vaikka Jeekaka kovasti yritti sitä selittää.

Itse ymmärsin niin, et jeekakalle tuli olo, että Meiz koittaa väännellä älyttömällä tavalla hänen/heidän tekojaan. Vähän sama, kuin jos joku valehtelisi sun puheista tms, niin ite ymmärrän kyl jeeksun kiivastuksen. :D

Mua hämääpi siis se, että Meiz ei yrittänyt sillä logiikalla pudottaa jeekakaa. Ja jos jeekaka uskoi, että Halima on hyvis, mitä väliä sillä oli että Meiz foliohattuilee hänestä linkkiä hyvis-halimaan. Koska jos halima tapetaan, Meizin teorialta putoaa pohjaa.

Tai siis joo, saa olla "jotain väliä", mutta että tuo tekee salamaniskusta Meizistä pelin pahismaisimman tyypin.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Ja oot ihan oikeassa, että Tetra oli neutraali, ja olisi saattanut olla erikoinenkin (c-kohdasta en ole erityisen samaa mieltä).

Mitä sitten tarkoitit sillä, kun sanoit, että viimeksi kun Tetra hiljeni, hän ei enää aktivoitunut ja oli hyvis? Tän kuitenkin toistitkin kun Halima esitti epäilyjä Tetran hiljaisuudesta.

Tarkoitin sitä, että en uskonut sen kertovan Tetran puolesta mitään. Mulle on joko tästä pelistä tai jostain aiemmasta kylä-metasta siis jäänyt kuva, että Tetra on tehnyt tätä aiemminkin, enkä oo ajatellut että se ois ollut tiettyyn puoleen sidottua. Ne kommentit aiemmasta pelistä liittyivät siihen, kun Meiz ja Halima vaikuttivat pitävän hiljenemistä pahismaisena.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Esim. kysymällä, keitä äänestetään ja miksi. Olemalla läsnä ketjussa, sen sijaan että aloitat sivulta 1. Siellä oli kuitenkin aika paljon porukkaa paikalla (no okei, ees muutama), ja olisit voinut saada reaaliaikaista tietoa siitä, mitä kukakin ajattelee ja kuka pelaa oudosti. Ottamalla kantaa juuri sillä hetkellä polttaviin asioihin, 3 päivää vanhojen lainien sijaan.

Olisin voinut joo kysyä, mutta en mä tiedä olisinko mä voinut saada mitään niistä irti tietämättä yhtään mitään, mitä joku oikeasti on sanonut tai tehnyt. Voi olla, että joku olis vastannut mulle, että epäilee Halimaa, koska se teki asian X tavalla Y, mutta ei se auta mua juurikaan päättelyssä, kun en tiedä lukematta, että onko tää epäily looginen, tekikö Halima tosiaan sen asian X tavalla Y ja onko tää tulkinta tilanteesta looginen vai ei. Toki sit olisin voinut lukea sen Halima-kohdan, mut jos se taas on joku epäily tai kommentti johonkin muuhun pelaajaan, niin sit olisin joutunut taas menemään katsomaan sitä kommenttia ja tilannetta. Et mun aivoille ainakin on yksinkertaisempaa edetä aikajärjestyksessä nopeesti lukien, eikä hyppiä ja kuluttaa aikaa etsien jotain kohtia.

Hmm. Ehkä mä vaan peilaan suhun liikaa omia pahistaktiikoitani. Ketjun kiinniottaminen kun on mun mielestä helpoin tapa tehdä busyworkia. Sä kuitenkin kommentoit aika paljon myös muita asioita kuin pelaajien pahismaisuutta - ehkä tuossa kohtaa muille pelaajille ei ollut tärkeintä tietää ketkä on sun mielestä hyvismäisiä, etenkin kun ne pelaajat ei olleet putoamassa. Eli fokusta Halimaan oisin varmaan siinä odottanut hyvis-Zeyltä yleisen ketjukommentoinnin sijaan.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Jos kaksi tyyppiä epäilyttää 3-4 päivää vanhojen viestien perusteella, eikä niissäkään nyt mitään savuavia aseita ollut, niin eikö huoleta että "apua, entä jos tuo toinen joka minua epäilytti, onkin se pahis". Vai olitko mielessäsi jo napannut pelin pahiskaksikon, etkä oikeastaan välittänyt kumpi lynkataan? Tää linkittyy taas tuohon ekaan pointtiin - teit valintoja tosi vanhojen viestien perusteella.

Mä en ymmärrä yhtään taas sun logiikkaa. :D Siis yleisesti ottaen kaks epäilyttävää pelaajaa rintarinnan pelin loppupuolella on hyvä juttu? Näin näkee kummankin reaktion ja muidenkin reaktiot ja sais infoa, jonka perusteella päättää kumpi kannattaa lynkata.

Joo, jos on muodostunut hyvä kuva pelaajista ja pelitilanteesta. Ehkä mä taas vaan peilaan liikaa omaan pelitapaani, mutta musta on outoa että voit olla kaksi tuntia peliä luettuasi sitä mieltä, että nythän kävi hyvin kun kaksi tässä pikalukemisessa epäilyttävintä pelaajaa on putoamassa, kumpi tahansa käy hyvin. Ja minkä verran sä edes kerkesit nähdä muiden reaktioita? Olit vissiin 15 min ennen päivän päättymistä saanut sinne seiskasivulle luettua, oliko siinä oikeasti aikaa analysoida tilannetta, ja kääntää kelkkaa jos tajuaisitkin olleesi ihan metsässä?

Zey kirjoitti:Mut siis, Halima ei juurikaan mua epäilyttänyt, mut en pitänyt hyviksenäkään. Meiz epäilytti. Se, miks en lähtenyt kampanjoimaan Meiziä yli Halima, oli se, että en pitänyt Halimaa hyviksenäkään ja oletin, että ehdin lukea topan ja sieltä tulee vastaan nyt ne syyt, miks Halima on tällä hetkellä kuolemassa. Sitten alkoikin sun kampanja äänestää Tetra pihalle ja siihen mä reagoinkin ja lähdin kyselemään, koska musta on ok ajatus, että pelistä paremmin selvillä olevat tappaa epäilyttävän henkilön (vaikken itse häntä epäile), mut ei oo ok, että tapetaan ihan vaan koska hiljainen enkä pitänyt todennäköisenä, että Tetra ois jäljellä olevissa sivuissa ollut kauhean aktiivinen (ja näin ollen teillä ois ollut muut syyt tappaa Tetra kuin vain hiljaisuus).

Sun reaktio Tetra-kampanjaan oli yhden pitkän postin loppuun laitettu lyhyt teksti. Et sä varsinaisesti tehnyt töitä Tetran putoamisen estämiseksi. Esim. ääneställä Halimaa oisit voinut saada sen vankkurin takaisin pystyyn. Tai edes protestoimalla aktiivisesti. Nyt mulle ainakin tuli täysin yllätyksenä, että Tetran pudottaminen oli jotenkin pahismaisinta ikinä mielestäsi - se ei mitenkään välittynyt sun päivän lopusta.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Jos 24 tuntia pelin alettua epäilee/äänestää pelaajaa, eikö siinä voi olla paljon laajempi kirjo syitä taustalla kuin jos äänestää pelaajaa juuri ennen päivän päättymistä?

Voi olla, mut mun tulkintani mukaan Meizin epäily ei ollut samantapainen alkukommentti kuin esim. Haliman "onko raynilla pahismotivaatiota epäillä Zeytä" -epäily. Meiz voi toki korjata, jos olen väärässä.

Ketjun lukeminen putkeen nopeasti voi hämärtää sitä seikkaa, että päivää oli todella paljon jäljellä tossa kohtaa. Mua ihmetyttäisi ainakin kovasti, jos kukaan pudottaisi änkkää päivän lopussa pelkästään sen ekan viestin perusteella. Musta sä teet tässä just sitä, että et huomioi ollenkaan kontekstia, eli sitä että eka päivä oli aika alussa tuossa vaiheessa.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:on jotenkin outoa että uskoit löytäväsi sieltä paremmat perusteet äänelle kuin reaaliaikaisista tapahtumista.

Oikeesti? :D Mä ehtisin lukemaan varmaan 90 % topasta. Pahoittelut, että arvioin niiiiiin pahasti väärin jäljellä olevan ajan ja ilmeisesti meni se oleellisin 10 % ohitse.

Oikeesti. Luit, mutta et varmaankaan ehtinyt sisäistää. Jos olisit ollut ketjussa keskustelemassa, olisit ehkä tajunnut että hei, täällähän pohditaan vakavasti Tetran pudottamista, onpas pahismaisinta ikinä.

justy kirjoitti:Tää naurattaa, mutta samalla itkettää. Miks Tetran äänestäminen on multa pahismaisen laiskaa, kun itse teet samoin ja oletettavasti tiedät että sille äänelle on hyvislogiikka.

justy, ihan oikeestiko sä oot sitä mieltä, että jos on olemassa joku hyvismäinen syy äänestää tyyppiä X niin ei tarvi katsella yksittäisten pelaajien syitä, et millä syillä juuri he äänesti tätä tyyppiä? C'mon.[/quote]

Miks jeekakalle on hyvismäistä äänestää Tetraa?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 23:58:48

jeekaka kirjoitti:Mut justy; en ymmärrä sun progressiota mitä tulee readeihin musta. Pyörittelit mua koko eilisen top 3 lynkattavissa, mutta testamentissas et sitten pitänyt mua enää mahdollisena pahiksena. Ja nyt sanot, että mun kimmastuminen Meizin sanomisista ois outoa hyviksenä, mut nähdäkseni se on kuitenkin about ainoa asia mikä tossa välissä tapahtui mikä ois keikauttanut sun readin?!

En kai mä vikan +24 h aikana sua enää kauheasti pyöritellyt lynkattavissa? Ja musta sulla oli joku yhtä outo logiikka siitä ängästä pelin alkupuolella, mutta totesin vaan jossain vaiheessa että oot muuten niin välitön, etten tajua miten osaisit pelata tolleen pahiksena. Ja käytännössä hyväksyin sun (mun nenään) epäloogiset ajatukset
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 23:59:34

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ömmmm en mä ole niin hirveästi miettinyt varsinaista äänestyskäytöstä, mutta oikeastaan komppaan kyllä Halimaa vähän siinä, että jonkun verran laiskalta justyn peli tuntuu, ehkä varsinkin toi miten justy lopulta päätyy siihen et on paras äänestää Tetraa.

Tyyppi hei, sä äänestit Tetraa mun mukana!

Eiks laiskuus ollu mukavaa :D Koin siitä äänestä kyllä flipin jälkeen sitten vähän huonoa omatuntoa kun käytännössä tein just silleen että epäilin Tetraa lähinnä Meizin käytöksen perusteella :P

:D No mut hei, sä sentään epäilit edes tetraa...

Missä kohtaa jeeksu epäili tetraa?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 00:05:43

Kävin etsimässä Jeeksun viestejä, ja tän perustelun löysin Tetra-äänelle:

Äänestän Tetraa atm, koska on joukosta hajuttomin ja mauttomin, ja haluan antaa heränneille lampaille mahdollisuuden vielä.

Eikun okei, olihan tuolla tuo "voisi olla Meizin pahispari".

Eli Zey, onko sinun mielestäsi hyvä syy äänestää Tetraa, että tämä voisi olla pahis jos Meiz on pahis, sen sijaan että pudottaisi Meizin?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 00:07:12

Ja jeekaka, miksi pudotit Meizin sijaan Tetran, jos Tetra oli pahismainen vain Meizin pahisparina? Eroaako syysi oikeasti kauheasti mun syistä pudottaa Tetra?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 00:20:20

jeekaka kirjoitti:Ja siis joo, koin että Meiz koitti puskea valheellista narratiivia siitä mitä mä oon tehnyt, ja sitä vaikutelmaa lisäs se, että plan b:nä oli nostettu Marzzuu mahdolliseksi toiseksi pahispari vaihtoehdoksi Halimalle, mikä vaikutti musta kanssa aika opportunistiselta vedolta. Tai niinku että Meiz koitti väkisin saada Halimaa lynkatuksi vetämällä mutkat suoriksi ja pakottamalla faktat siihen sopivaan muottiin.

Eli siis oikeastaan se epäilyttävä juttu oli, että Meiz yritti tappaa sun mielestä hyvismäistä halimaa? Ja että Meiz yritti saada muita tähän mukaan esittämällä pahisteorioita susta? Pystytkö löytämään mulle sen viestin, missä Meiz näin tekee? Mä olin jotenkin koko ajan ajatellut, että sua epäilytti nimenomaan se, että Meiz yritti tehdä susta pahismaista, jos halima on pahis. Se tuntui oudolta, kun pidit itse halimaa kuitenkin hyviksenä.

jeekaka kirjoitti:Tein viimeksi kun pelattiin syvällistä metatutkimusta Zeystä, ja mun mielestä Zey vaikuttaa nyt hyvikseltä :D Readi ei oo kiveenhakattu, koska pahispelit Zeyltä oli aika vanhoja.

Mitä muistat metatutkimuksestasi, millainen on pahis-Zey?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 00:20:59

Nyt zzz
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 08.03.2021 00:37:37

Alkuun yksi offtopic-heitto, toivottavasti ei haittaa.

Horaaneko kirjoitti: Siis tää on se juttu mitä oon varmaa aiemmin miettinyt änkän viestejä lukiessa mutten ole osannut sanottaa. Änkän viesteissä on sellanen tuulahdus vanhaa kylää, niinkun vaikka listausmaisissa pitkissä pohdinnoissa ja tietynlaisessa tavassa pohtia pelaajia vähän "soutaa huopaa" -tyyliin pelin alkuun.

Mulle tulee kirjaimellisesti kuva itsestäni että kömmin jostain kaapin perältä naftaliinin peitossa takaisin sivistyksen pariin. Mitä mä muistan 10v sitten pelailusta, silloin vähemmän muisteltiin pelaajien pelityylejä aikaisemmissa peleissä, se tuntuu mulle nyt tosi uudelta ja on iso kompastuskivi kun ei ole mitään tarttumapintaa viimeaikojen peleihin. Enkä oo ihan niin intohimoinen että lähtisin kahlaamaan täällä vanhoja pelejä läpi.

justy kirjoitti: Todennäköisimmät pahikset on joukossa Halima (jos on pahis, rayn on hyvä arvaus kaveriksi), Zey, ängä.

Justylta kiinnostaisi tietää että jos Tetraa ei kerran pitänyt pahiksena niin miksi häntä äänesti? Kun tarkoituksena olisi kuitenkin tappaa ne pahismaisilta vaikuttavat. Tää on mulle siis ihan mind blown-aluetta, että harmaata ainetta valuu korvasta ulos. Kun ma en ymmärrä ja harmittaa. (Ja tämmöinen sivumaininta teille justy-rayn pahisparituksen faneille: onko tässä lainaamassani nähtävillä petaamista? Miksi Hali oli ainut kenelle löytyi pahispari?)

Voitaisiinko tänään oikeasti tappaa joku ketä pidetään epäilyttävänä... ): Niinku oikeasti epäilyttävänä, eikä silleen että se nyt vaan on hiljaa.

Justyn testamentti ei ekan päivän iltana mua yllättänyt koska häntä pidettiin kautta linjan hyvismäisenä. Monet tuntuu pitävän sitä epäilyttävänä (eli että pahis-justy tekee testamentin ja sitten tappaakin itse Arielin), mutta toisaalta fiksut pahiksethan katsoisi justyn eilistä Tetra-ääntä ja testamenttia ja nimenomaan eivät tappaisi häntä, ja kun esimerkiksi Halilta lähti kuitenkin yhdet pahis-justy readit?

Tämä ei nyt tarkoita sitä että suoraan sanon: justy on hyvis (koska ei mulle tän Tetra-säädön jälkeen enää mitenkään kauheasti vakuuta hyvikseydellään, päin vastoin) mutta Arielin tappaminen justyn sijaan olisi periaatteessa tapa siirtää epäilystä justya kohti. Mikä nyt on tapahtunutkin. Koska joku sanoi pervoksi sen että pahis kirjoittaisi testamentin, ja ehkä (tässä teoriassa ei-justy) pahikset myös hokasivat sen pervouden ja sillä eivät tappaneet justya, että tämän puimiseen menisi kakkospäivä.

Toisaalta myös yksi syy miksi pahikset ei tappaneet justya voisi olla se että arvasivat että suojelija suojelee häntä koska hän oli ekan päivän hyvismäisimmäksi ilmoitettu.

Justyn tämän päivän Zey-epäilyt oli vähän vetelät mun korvaan.

Mä en näe justy-rayn pahisparia mahdottomana. Justy-Hali pahispari on epätodennäköisempi kun Hali hänet ekana päivänä out-of-nowhere ilmoitti epäillyksi vaikka justy oli ekan päivän luotetuimpien listalla. Hali-rayn oli mun ekan päivän suosikkiteoria (niin kuin ehkä huomasitte), enkä mä sitä vielä pois sulje.

Halin pahismaisuutta lieventää tuo hänen suur-urakkansa. Suurella osalla porukkaa lähti kelkka kääntymään hänen suhteen (varsinkin uusilla herännäisillä Zeylla ja horaalla) joten näkisikö pahis todella näin paljon vaivaa viesteissänsä vai jatkaisiko samalla vähän ylimalkaisemmalla mutta vähempitöisellä tyylillä kuin ekana päivänä?

Horaa ja Zey on lähteneet aktiivisesti mukaan peliin ja saaneet kirittyä hyvin kiinni. Mä en tällä hetkellä nää syytä pitää heitä epäilyttävinä, kun omat epäilykset on tällä hetkellä aika vahvasti linjassa Halima, rayn, justy. Marzzzuusta en osaa vieläkään sanoa yhtään mitään, kun musta tuntuu ettei hänkään viesteissään sano yhtään mitään (en tarkoita tätä pahalla). Hän menee ärsyttävästi neutraalit-laatikkoon koska tuntuu silleen liukkaalta etten saa hänestä otetta tai selkoa - meillä tuntuu olevan melkein täysin vastakkaiset pelityylit.

Eilen lupailin että vähän analysoisin jeekakan juttuja, mutta mulla alkaa mun jeekaka epäilytkin vähän lieventyä kun alan tulla sinuiksi hänen pelityylin kanssa. Jeekaka on nyt tässä tokan päivän alussa hyvin linkkitynyt horaan ja Zeyn kanssa semmoiseen ”toistaiseksi hyviksiä” kolmikkoon. En koe tarvetta huolehtia heistä vielä ainakaan tässä maratonviestissä kun on nk. ”bigger fish to fry” siellä epäilyttävien laatikossa, niitä solmupelaajia joiden roolin selvittämällä saisi uutta näkökulmaa muihinkin pelaajiin (justy, Halima, rayn - mutta ehkä yhä eritoten tämä jälkimmäinen kaksikko, nyt jopa ehkä kaikista vahviten rayn).

++raynpelikoneet

Toimisiko tämä ääni semmoisena rayn kutsupillinä? Mun ekan päivän puolella kirjoitetussa viestissä oli yhä kyssäreitä raynille joihin toivon hänen vastaavan. Tässä ne vielä itseltäni lainattuna raynia varten:

Jossain kohtaa Halima on rayn mielestä epäilyttävä (siis ray ihan suoraan sanoo että äänestää mua, Halia tai hiljaisia) mutta ilmeisesti nekin epäilyt häviää ja nyt sitten pitäisikin siirtää Hali-äänet pois. Ja mä kysyn miks?

Saisinko rayn sitten kiitos samanlaisen listan minusta (ei tarvitse olla bullet point muodossa).

Sitten kun saan edes jotain hyvismäistä matskua raynista voin harkita äänen poistamista.

Okei, jäljelle jää Meiz joka on aikalailla lipunut mun tutkan alapuolella. Nyt kun topaa selailee niin äänestyskäytöksen varovaisuus on se mikä aivan päällimmäisenä nousee esille. Sanoo mielipiteensä selkeästi mutta odottaa että joku on kanssaan samaa mieltä ennen kuin uskaltaa äänestää. En välttämättä pidä hyvismäisenä, mutta en löydä henkilöä johon hän linkittyisi (Meiz-Hali ei tunnu mulle todennäköiseltä, Meiz-justy ei tunnu mulle todennäköiseltä, Meiz-rayn ei tunnu mulle todennäköiseltä). Tiedän että nää pointit taitaa olla ihan samat kuin mitä on jo sanottu, mutta mä en kerta kaikkiaan keksi nyt mitään uutta ja originellia näkökulmaa Meizistä.

justy kirjoitti: Ängä ei ollut paikalla, ja vaikka olisikin, olisko tämä vaihtanut äänensä sulta pois? Mä olin muistaakseni sua äänestäneistä ainoa, joka oli esittänyt epäilyitä sun pahikseudesta.

Ihan vaan sivumainintana, mä olin ekan pelipäivän lopun reaaliajassa paikalla mutta en ollu kiinnostunut vaihtamaan mun Hali-ääntä pois (sanoin nää molemmat asiat silloin ääneen).

justy kirjoitti: Se ei tietysti ollut tarkoitukseni, että änkkä säikähtäisi ja poistuisi pelistä, jos siihen viittaat tuolla 10 vuotta sitten viimeksi pelannut -jutulla. Oletin Haliman "jee, änkkä" -reaktiosta, että kyseessä on kokenut pelaaja, jota voi ihan normaalilla tyylillä kohdella.

Tän mä nyt haluun vielä lopetuksena sanoa ääneen vaikka se varmaan eilenkin jo tuli selväksi: en säikähdä ja poistu pelistä, kun mä tänne varta vasten tulin pelaamaan. :) Mua ei todellakaan tarvitse kohdella mitenkään hellästi tai varoen vaan sen takia että kymmenen vuoden ruoste pikkuhiljaa rapisee. (Paitsi Among Usissa saa kohdella hellästi koska siinä oon vielä ihan huono, kiitos vaan)

Mä en nyt aivan huiman ylpeä tästä viestistä oo ja tiedän että tässä on varmaan puolet filleriä (tai offtopicia) useammasta aiheesta mutta oon useamman tunnin tätä kirjoittanut ja tapellut kännykkäformatoinnin kanssa. Nyt tämä pihalle kun aivot on ihan muusina!!!
äng-äänne
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 00:54:35

justy kirjoitti:Eiks halima oo pahiksena huihai? Rehellinen kysymys, en muista haliman pahispeliä niin tarkkaan?

Mun kuvani Halimasta on se, että hän tietää, että hänen muistinsa on heikompaa laatua ja pahiksena hän sen takia tsekkailee paljon faktoja edellisistä posteistaan (vai oliko niin, et pahiksena Halima kirjoitteli aina johonkin tiedostoon mielipiteitään? no joka tapauksessa sama asia) ja se näkyy hänen posteistaan. Hyviksenä Halima ei taas jaksa vaivautua miettimään sitä, miten yhtenäisiltä yms. hänen mielipiteensä ja viestinsä sun muut vaikuttavat ja on muutenkin enemmän hui hai ja antaa mennä vaan. :D

justy kirjoitti:Miks äng on hyvis?

En tiiä osaanko selittää, se on enemmän tunne tasolla kun luen änkän viestejä. No mut yritetään. Mitään epäilyttävää änkästä ei oo noussut viesteistä esiin. Oon joistain asioista eri mieltä hänen kanssaan, mut nään miten hän on päässyt siihen lopputulokseen. Viesteistä tulee peloton fiilis ja hän tuntuu tiedostavan, että on olemassa tietynlainen pelietiketti (mahdollisimman ytimekkäästi puhuminen, ei kiertelyä tai hupaamista jne.), mut vaikuttaa siltä, et hän on enemmänkin mentaliteetilla liikkeellä, et ei väliä etiketistä, hän pelaa ja koittaa vaan etsiä pahiksia parhaansa mukaan. Ei tuu oloa, että olis huolissaan omasta selviämisestä vaan enemmänkin ihan sama kuolenko -asenteella. Ei vaikuta siltä, et hän sais jotain infoa pelaamisesta pahiskaverilta, vaan enemmänkin loogisesti tuntuu itsekseen oppivan juttuja pelin edetessä. Siellä on niitä fillereitä ja juupaseipäilyä, mut nekin tuntuu loogisilta varsinkin vuoden 2011-2012 valossa. Eli ei mitään pomminvarmaa änkästä, minkä voisin osoittaa, että tää kohta tässä viestissä.

justy kirjoitti:En ainakaan muista, että Marzzuun lukot ois yleensä/viimevuosina olleet ihan näin pelin alussa.

Marzzuun lukot?

jeeksu kirjoitti:Tein viimeksi kun pelattiin syvällistä metatutkimusta Zeystä, ja mun mielestä Zey vaikuttaa nyt hyvikseltä :D

Awww, sä teit musta syvällisen metatutkimuksen. <3 :D

justy kirjoitti:Koska se vaatisi enemmän eforttia pahisraynilta, eikä mulla oo tässä pelissä mitään erityistä syytä ajatella, että rayn pistää tähän peliin kauheasti eforttia.

Tavallaan tajuan mitä ajat takaa. Mut itse nään, että siinä missä hyvisrayn teki välttämättömän (etsi äänen kohteen) niin pahisraynkin teki välttämättömän (pakko esittää etsiväni äänen kohdetta).

justy kirjoitti:Tai siis joo, saa olla "jotain väliä", mutta että tuo tekee salamaniskusta Meizistä pelin pahismaisimman tyypin.

No mä ymmärrän tän kyllä. Siis vähän sama kuin joku kiven kovaa puhuisi mun pelin alussa antamasta äänestä Halimalle, niin olis ihan sama et epäileekö se ensisijaisesti Halimaa vai mua tai vaikka naapurin Perttiä, niin kyllä se valhe silti olisi pahismainen. :D

justy kirjoitti:Tarkoitin sitä, että en uskonut sen kertovan Tetran puolesta mitään. Mulle on joko tästä pelistä tai jostain aiemmasta kylä-metasta siis jäänyt kuva, että Tetra on tehnyt tätä aiemminkin, enkä oo ajatellut että se ois ollut tiettyyn puoleen sidottua. Ne kommentit aiemmasta pelistä liittyivät siihen, kun Meiz ja Halima vaikuttivat pitävän hiljenemistä pahismaisena.

Okei, mulle jäi vaan eri kuva, kun nostit, että Tetra on tehnyt tätä nimenomaa hyviksenä, etkä maininnut, et pahiksenakin ois tehnyt. Mut ok.

justy kirjoitti:Sä kuitenkin kommentoit aika paljon myös muita asioita kuin pelaajien pahismaisuutta - ehkä tuossa kohtaa muille pelaajille ei ollut tärkeintä tietää ketkä on sun mielestä hyvismäisiä, etenkin kun ne pelaajat ei olleet putoamassa. Eli fokusta Halimaan oisin varmaan siinä odottanut hyvis-Zeyltä yleisen ketjukommentoinnin sijaan.

Joo, en tajunnut, etten ihan kaikkea ehtisi tuolla tapaa lukemaan. Ehkä jos oisin muutamat turhemmat kommentit jättänyt kirjoittamatta, niin oisin ehtinyt loputkin topasta lukemaan.

justy kirjoitti:Olit vissiin 15 min ennen päivän päättymistä saanut sinne seiskasivulle luettua, oliko siinä oikeasti aikaa analysoida tilannetta, ja kääntää kelkkaa jos tajuaisitkin olleesi ihan metsässä?

Ei, mutta sille nyt ei voi mitään. Moka sattu jo siinä, kun unohdin koko pelin alkamisen. Joka tapauksessa mulla oli suoraan sanottuna p**ka tilanne ja ihan liian vähän aikaa pohdintaan, tein mä mitä vaan.

justy kirjoitti:Sun reaktio Tetra-kampanjaan oli yhden pitkän postin loppuun laitettu lyhyt teksti. Et sä varsinaisesti tehnyt töitä Tetran putoamisen estämiseksi. Esim. ääneställä Halimaa oisit voinut saada sen vankkurin takaisin pystyyn. Tai edes protestoimalla aktiivisesti.

Kysyin kerran miks tetraa äänestetään. Kukaan ei viitsinyt vaivautua vastaamaan (eli todella hyvin saa infoa reaaliaikaisesta keskustelusta...), sit kysyin nimenomaa Halimalta, koska sä et halunnut lynkata Meiziä ja jeekaka ilmeisesti katos jonnekin. Sit mä luinkin sun viestin ja huomasin et voi perskuta tässä on tosiaan enää 3 minuuttia aikaa ja lähdin kirjoittamaan sulle vastausta miks Meiz, mutta aika loppu kesken. Tän aktiivisempaan protestiin en nyt täl kertaa pystynyt.

justy kirjoitti:Ketjun lukeminen putkeen nopeasti voi hämärtää sitä seikkaa, että päivää oli todella paljon jäljellä tossa kohtaa. Mua ihmetyttäisi ainakin kovasti, jos kukaan pudottaisi änkkää päivän lopussa pelkästään sen ekan viestin perusteella. Musta sä teet tässä just sitä, että et huomioi ollenkaan kontekstia, eli sitä että eka päivä oli aika alussa tuossa vaiheessa.

Eka päivä oli vaiheessa, mut kyl mä ihmettelen, jos joku sanoo ekan päivän alussakin epäilyttäväksi asiaa, jonka pitäis mun mielestä olla ilmiselvästi neutraali seikka eikä se tunnu edes siltä, että olisi samaan tyyliin tehty kuin Haliman rayn-epäily päivän alussa, jolloin pointtina ei selkeästi ole yhtään se epäily vaan pelin käyntiin saanti. Jos änkkäepäily olisi kirjoitettu eri tavalla, niin olis mennyt saman tien 1. päivän alun juttuja -kastiin, mutta kun mun silmiin se näyttää ihan epäilyltä for real. En oletakaan, että 1. päivän alussa pitäis olla mitään pitkää esseetä miksi, mutta oletan, ettei sielläkään oleta mustaa valkoiseksi maalailemaan ihan tosissaan.

justy kirjoitti:Jos olisit ollut ketjussa keskustelemassa, olisit ehkä tajunnut että hei, täällähän pohditaan vakavasti Tetran pudottamista, onpas pahismaisinta ikinä.

Tuskinpa, koska asia on vaan sun kohdalla pahismaisinta ikinä ja sekin selvisi mulle vasta sun ihan viimeisessä viestissä 1. päivänä. Esim. jeeksulla oli syy äänestää Tetraa, koska se oli kuitenkin toinen hänen pahisepäilyistää. Halimalla oli syy äänestää tetraa, koska hän ei itse halua kuolla. Arielilla oli syy äänestää tetraa, koska ei ollut kiinnostunut Meizin ja Haliman lynkkauksesta ja Tetra oli kolmas kandidaatti. Mut sä olisit voinut tappaa sun mielestä yhden todennäköisimmistä pahiksista ja päätit olla tekemättä niin - se on se pahismaisin juttu ikinä ja tää selvis mulle, kun vikassa viestissä kerroit, että Halima tosiaan sillä hetkellä oli sun mielestä yks todennäköisimmistä pahiksista.

Jos puhutaan yleisesti tetran tappamisesta, niin pahismaisinta ikinä on väärä termi, en pidä ois oikeempi, varsinkin jos syyt on vaan hiljaisuus. Musta postien määrän laskeminen ja sen arvuuttelu, et kuka mahtaa postata seuraavana 4 vuorokautena on jotain muuta kun juonarin pelaamista. Aktiivinen peli on kiva, mut en mä siitä aktiivisella pelillä mitään tee, jos ei oikeesti pelata ja koiteta osua niihin pahiksiin.

justy kirjoitti:Miks jeekakalle on hyvismäistä äänestää Tetraa?

En hirveesti tykännyt, että jeeksu vaihto ääntään, enkä pidä asiaa itsessään hyvismäisenä, mut en pahismaisenakaan, koska nään ihan loogisena, että jos jeeksu epäilee Meiz&Tetra pahisparia, niin hän on valmis äänestämään myös Tetran ulos, varsinkin jos hänestä hyvismäinen pelaaja niin pyytää. Ainoot erityiset pahis!motivaatiot tolle ois se, että joko jeeksu on Meizin pahiskaveri eikä oikeesti oiskaan halunnut Meizin kuolevan, mut tähän en usko 1. päivän perusteella tai jeeksu oli pahiksena valmis lynkkaamaan Tetran, jotta hänellä ois hyvä syy jahdata vaan Meiziä maailman ääriin (tai ainakin vielä 2. päivän), mut koska tääkään ei toteutunut, niin en oo huolissani.

justy kirjoitti:Eli Zey, onko sinun mielestäsi hyvä syy äänestää Tetraa, että tämä voisi olla pahis jos Meiz on pahis, sen sijaan että pudottaisi Meizin?

En pidä hyvänä, mut katso ylempi.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 00:57:02

Ja mun on pitänyt olla jo kolme tuntia nukkumassa, joten nyt on aika varmaan jopa siirtyä yrittämään nukkumista. :D Onneks ei sentään tartte enää aamulla olla autonratissa tuntia.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 01:01:18

Paitsi että vielä lisäys tähän:
Halima kirjoitti:Halimalla oli syy äänestää tetraa, koska hän ei itse halua kuolla.

Ja Halimalla oli munakas-syitäkin.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 01:21:12

Puhelin toimii taas ja mun pitäs olla nukkumassa mutta (justy korjatkoon jos näin ei olisikaan) mä luulen, että justy meinaa "lukot" termillä mun kohdalla sitä kun mulla joskus oli tooosi kankeaa muodostaa mielipiteitä porukasta koska aloin miettiä että voihan turska jos snon noin (ot, muistaakseni Halima kysyi joskus ja sitä kautta pulma lähti aukeamaan ennen kuin olisi ollut isokin ongelma edessä + oon kai kasvanu pelaajana :D )
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 07:11:39

Marzzuu kirjoitti:Puhelin toimii taas ja mun pitäs olla nukkumassa mutta (justy korjatkoon jos näin ei olisikaan) mä luulen, että justy meinaa "lukot" termillä mun kohdalla sitä kun mulla joskus oli tooosi kankeaa muodostaa mielipiteitä porukasta koska aloin miettiä että voihan turska jos snon noin (ot, muistaakseni Halima kysyi joskus ja sitä kautta pulma lähti aukeamaan ennen kuin olisi ollut isokin ongelma edessä + oon kai kasvanu pelaajana :D )

Joo, suunnilleen tuota tarkoitin.

Marzzuu, minkä verran ehdit lukea peliketjua ennen ensimmäistä viestiäsi? Muistatko yhtään aloititlo lukemisen vasta Violetin muistutuksen jälkeen, vai luitko jotain jo aiemmin?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 07:36:30

Koetan tässä aamun ratoksi vielä kerran selittää Tetra-ääneni, kun ängäkin siitä vielä ilmeisesti kaipasi lisätietoa.

Päivän loppua kohden halima ei enää epäilyttänyt samalla tapaa kuin aiemmin. Aloin epäröidä onko ääni siellä oikeassa paikassa.

En tykkää näissä peleissä yhtään siitä, että joku pelaaja hiljenee totaalisesti. Muistan monta peliä, missä tällaisia tapauksia on roikkunut pitkään mukana ja sitten se on aina vikana päivänä sellaista että entäs jos tuo hiljainen onkin se pahis. Tetra vaikutti mahdollisesti tällaiselta tapauksesta, kun taas muuten tämän pelin rosteri vaikutti ihanan aktiiviselta. Ajattelin, että saan enemmän peli-iloa haliman kanssa pelaamisesta kuin siitä, että tämä putoaa ja peliin jää mykkä pelaaja, josta ei saa mitään irti. Joo, tämä ei ole mun voittoehdon kannalta optimaalista, ja jos olisin ollut kovin varma haliman pahikseudesta, oisin äänestänyt toisin. Mutta tämä ei kyllä mielestäni ole eka kerta, kun hyviksenä oon heittämässä antiaktiivista pihalle.

Meizin vankkuri tuli puskista, enkä halunnut tämän putoavan. Ei mulla Meizistä erityistä hyvisreadia ollut, mutta ei mitään pahisreadiakaan. Mielummin taas pidin aktiivisen neutraalin pelissä kuin epäaktiivisen.

Jeekakalle ja Halimalle edelleen kysymys, että miksi ette eilen epäilleet tetraääneni motivaatiota pahismaiseksi, mutta tänään se on äänen arvoinen?

Jeekakan äänen logiikka on musta edelleen vinossa, eikö tetran pitäisi olla koskaan äänen kohde siksi että epäilyttää Meizin parina, jos Mwizon putoaminen on se vaihtoehto. Halima tosiaan joutui vaihtamaan äänensä koska ei halunnut pudota, mutta miksi et Halima protestoinut ääntäni eilen ja yrittänyt houkutella jeekakaa takaisin Meizin äänestäjäksi?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 07:41:45

Illalla koetan taas vähän etsiä pahiksia. Zeyn logiikka on auennut päivän mittaan ja voi olla, että ajattelen hänen ekan päivän peliään liikaa omien mieltymysten pohjalta. Ainoa uusi outous tänään on ollut tuo ajatus siitä, että jeekakan tetra-ääni ois perustunut pelkästään siihen että Tetra sopii Meizin pahispariksi. Jos noin tosiaan on, on outoa että tuo ei Zey sun mielestä ole pahismainen ääni. Koska logiikka sen takana on ihan pielessä.

Muuten palaan jossain vaiheessa keskusteluumme, mutta en ehkä ekana kun pääsen pelaamaan. Haluan päästä katsomaan peliä vähän laajemmin, ja lukea ainakin haliman ja Meizin ihan kunnolla. (Tai tehdä jotain muita kivempaa ja kiinnostavampaa kuin käyttää toisen illan puolustautumiseen.)
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.03.2021 07:58:38

justy kirjoitti:Jeekakalle ja Halimalle edelleen kysymys, että miksi ette eilen epäilleet tetraääneni motivaatiota pahismaiseksi, mutta tänään se on äänen arvoinen?

Ei mulla ollut siinä kohtaa oikeen mitään syytä epäillä muita pahismaiseksi kun olin ihan varma että pahispari on Meiz/Tetra :D

Mä en oo antanut ääntä sulle ainakaan vielä btw. Mua epäilyttää eniten rayn, mutta sä sopisit parhaiten sen pahistoveriksi.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.03.2021 08:02:48

Tänään ymmärrän Meizin Halima-epäilyäkin paremmin, koska Halima oikeesti self-pressaa pahiksena hävyttömästi :D Mutta eilen illalla Haliman ei periaatteessa ois tarvinnut liata käsiään Tetra-lynkkauksessa kun äänet oli 3-2 jo valmiiksi.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 08:19:07

Huomenta. Ihanaa kun taas puhelin pysyy yli tunnin päällä päivässä. :D
Koitan tässä työpäivän aikana saada uudet postit luettua ja illalla sitten pääsen jatkamaan kunnolla.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 08:21:40

jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Jeekakalle ja Halimalle edelleen kysymys, että miksi ette eilen epäilleet tetraääneni motivaatiota pahismaiseksi, mutta tänään se on äänen arvoinen?

Ei mulla ollut siinä kohtaa oikeen mitään syytä epäillä muita pahismaiseksi kun olin ihan varma että pahispari on Meiz/Tetra :D

Mä en oo antanut ääntä sulle ainakaan vielä btw. Mua epäilyttää eniten rayn, mutta sä sopisit parhaiten sen pahistoveriksi.

Mutta miksi Tetra oli parempi kohde kuin Meiz?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.03.2021 08:22:57

Ja millainen Zey on pahiksena? Mun mielestä aika vaisu :D Varsinkin kommentit pahistovereista oli just sellaisia "saattaisi olla pahis tai saattaisi olla olemattakin". Kuten sanoin niin ne pelit on enimmäkseen aika vanhoja, ja Zeyn hyvispelityyli on muuttunut paljon myös. En tiedä, miten hyvin Zey pystyis imitoimaan sitä pahiksena, mut uskon että ei ainakaan ihan ilman haastetta. Tbh Zeyn heräämistä odottelin vähän silleen, että aattelin että joko saan siitä heti hyvisreadin tai sitten en saa oikeen readia ja se on pahis :D

Eilinen ois voinut olla silleen, että Zey vaan lukee turvassa backlogia, äänestää Meiziä silleen että tulee vähän yllätyksenä että siitä muodostuu vankkuri (vaikka Meizin äänestäminen on tossa kohtaa sellainen vähän outo valinta pahikselle), mutta tänään Zey työntää omaa mielipidettä siihen malliin että vaikeampi uskoa sen tulevan pahis!Zeyltä.

Horaan kohdalla on kans ehkä pienenpieni town tell, mutta tästä oon epävarmempi, koska ite en huomaa Horaan postauksissa paljoa eroa olipa se pahis tai hyvis :D

//justy. Kerroinhan sen siinä kohtaa kun vaihdoin ääntä: tylsää jos jäljellä oleva pahis hiljenee täysin vika päiväksi.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 08:36:13

jeekaka kirjoitti:Tänään ymmärrän Meizin Halima-epäilyäkin paremmin, koska Halima oikeesti self-pressaa pahiksena hävyttömästi :D Mutta eilen illalla Haliman ei periaatteessa ois tarvinnut liata käsiään Tetra-lynkkauksessa kun äänet oli 3-2 jo valmiiksi.

No eikö Halima kommentoinut jo aiemmin että pudotetaan minut tai Tetra siinä vaiheessa kun oli itse putoamisvaarassa? Jonka jälkeen päätyi komppaamaan ääntä sen mukaan mihin ne liikkuivat, eli ensin minulle ja sen jälkeen tetralle. Nimenomaan tuo seurailu muiden perässä pistää mut epäilemään ettei häntä aidosti kiinnostanut selvittää omaa kantaa parhaasta pahiskandidaatista. Päivää on muutama tunti(?) jäljellä ja sen sijaan että tuossa vaiheessa käytäisiin läpi äänestyskohteen viestit, todetaan että pelaajasta ei ole jäänyt mitään kuvaa ja myöhemmin voivotellaan kuinka ei ole ollut aikaa lukea viestejä läpi.
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 08:43:24

viewtopic.php?f=9&t=846&start=210#p28042
"Tosin Zey on paljon mua nopeampi huomaamaan Meizistä pahismaisuuksia, mihin oon nyt ihan viime aikoina ruvennut heräämään."

Joopa joo. Zey laittoi äänensä 3:n ensimmäisen sivun perusteella ja sopivasti toi esiin pointit jotka ovat Halimaa viimeaikoina alkaneet epäilyttämään.
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.03.2021 08:44:48

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Tänään ymmärrän Meizin Halima-epäilyäkin paremmin, koska Halima oikeesti self-pressaa pahiksena hävyttömästi :D Mutta eilen illalla Haliman ei periaatteessa ois tarvinnut liata käsiään Tetra-lynkkauksessa kun äänet oli 3-2 jo valmiiksi.

No eikö Halima kommentoinut jo aiemmin että pudotetaan minut tai Tetra siinä vaiheessa kun oli itse putoamisvaarassa? Jonka jälkeen päätyi komppaamaan ääntä sen mukaan mihin ne liikkuivat, eli ensin minulle ja sen jälkeen tetralle. Nimenomaan tuo seurailu muiden perässä pistää mut epäilemään ettei häntä aidosti kiinnostanut selvittää omaa kantaa parhaasta pahiskandidaatista. Päivää on muutama tunti(?) jäljellä ja sen sijaan että tuossa vaiheessa käytäisiin läpi äänestyskohteen viestit, todetaan että pelaajasta ei ole jäänyt mitään kuvaa ja myöhemmin voivotellaan kuinka ei ole ollut aikaa lukea viestejä läpi.

Joo mutta nyt toi ääni Tetralle näyttää self pres ääneltä, jos Halima ois pitäny pään kylmänä ja jättäny äänen sulle se ois näyttänyt vähemmän siltä mikä ollu parempaa pahispeliä imo. Tää ei toki oo aukoton koska jos justy ois vaihtanu ääntä takasin Halimalle niin sit ois ollut liian myöhäistä tehdä mitään :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 08.03.2021 08:53:28

justy kirjoitti:Päivän loppua kohden halima ei enää epäilyttänyt samalla tapaa kuin aiemmin. Aloin epäröidä onko ääni siellä oikeassa paikassa.

Joo, paitsi että päivän lopussa Halima oli edelleen sun yks todennäköisimpiä pahisehdokkaita, eli eipä tainnut olla kauhea epäröinti. :D

justy kirjoitti:Jeekakan äänen logiikka on musta edelleen vinossa, eikö tetran pitäisi olla koskaan äänen kohde siksi että epäilyttää Meizin parina, jos Mwizon putoaminen on se vaihtoehto.

Kerro mulle miks jeeksun logiikka on susta vinossa, mut sun oma logiikka ei?

Mitä tulee jeeksun logiikkaan, niin musta on ihan ok logiikkaa, että aattelee, että ihan sama missä järjestyksessä ne pahikset tiputetaan. Ja jos vielä yks pelin hyvismäisimmistä pelaajista pyytää, että voitaisko tappaa toi toinen eka, niin kyl siihen voi helposti heltyä.

Miksi eilen sä olit oikeen pyytämässä, että jeeksu vaihtaisi äänen tetralle, mut tänään ajatus, että jeekaka vaihtaa äänensä tetralle, on pahismaista?

jeeksu kirjoitti:Mä en oo antanut ääntä sulle ainakaan vielä btw. Mua epäilyttää eniten rayn, mutta sä sopisit parhaiten sen pahistoveriksi.

Mitä sä jeeksu ajattelet justysta noin yksinään? Koska mua justyn viestit ei oo vakuuttaneet
- koko en tiennyt, että Halima on putoamassa tuntuu musta vaan siltä, et on ainoo puolustus mitä keksi. Jos on pelannut muillakin säännöillä (eli, että tasatilanteessa arvotaan), niin ymmärrän et tulis "hetkinen, mitä tässä tasatilanteessa tapahtuukaan?" -olo, mut et lähtis vaan olettamaan säännöt erilaiseks niin näääääh.
- koko "jeeksu, säkin äänestit tetraa. Siihen on siis olemassa jokin hyvismäinen syy! Miten sä voit ajatella, että mä oisin pahis?"
- ja ton logiikan jälkeen justy vielä tulee puhelee tyylillä "jeeksun logiikka äänen takana on tosi omituista. Miten jeeksu äänesti tetraa kun hän a) epäili tetraa pahikseksi b) halusi pitää pelin aktiivisena c) mä vielä kinuin muuttamaan ääni tetralle. Mut hei, mä en epäilly tetraa, olisin voinut tappaa pahismaisen pelaajan tetran sijaan, laitoinpa hyvismäisenkin lynkkausuhan alle samalla, mut hei, mun logiikassa ei oo mitään vikaa!"
- Niin ja "Vaihdoin ääneni Halimalta kun mua alkoi epäilyttää, että onkohan se ääni nyt oikeessa kohtaa. Mut hei, oli Halima silti musta yks pahismaisimmista pelaajista."
Siis oikeesti. Näissä justyn uusissa viesteissä on ollut ihan ihmeellistä logiikkaa ja tulee vaan tunne, et justy on jäänyt rysän päältä kiinni ja koittaa vaan "paniikissa" jotenkin puolustautua. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.03.2021 08:56:48

Sanoinkin jo että en ymmärrä justyn progressiota sen readeissa musta. Koko eilisen justy pyöritteli mua kolmantena vaihtoehtona äänelle änkän ja Haliman lisäksi, mutta sen ku kimpaannun Meizin linkityksistä (minkä justy sanoo tänään olevan epäilyttävää!) antaa testamentin jossa mua ei oo listattu mahdollisiin pahiksiin ollenkaan. En oikeestaan tajua miten tällainen ajatuskulku tulis hyvikseltä.
jeekaka
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio