Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 20:15:14

jeekaka kirjoitti:Vastustan, koska mun pahispeliä on nähty tähän mennessä yhdessä pelissä, jossa olin ekasta päivästä varmaan puolet pois ja siksi sitten lynkkaannuinkin saman tien :D

Siis???? Onks tää totta??? Mitä :----DD
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 20:23:45

Horaa kirjoitti:Meiz on ollut Haliman kimpussa ihan alusta asti mikä ei välttämättä ole se paras pahistaktiikka - jos Halima sattuis kuolemaan ja paljastuis hyvikseks, Meiz jäis aika tyhjän päälle.

Onko se sitten hyvä hyvistaktiikka? Miksi erityisesti pahikselle olis huonoa jäädä tyhjän päälle?

Horaa kirjoitti:En sano, että mun fiilis Meizistä olis muuttunut ihan kokonaan, mutta se että Meiz sopii aika harvan pariks ja että käytännössä Meizin koko peli on ollut Haliman jahtaamista, keikauttaa tätä kelkkaa.

Eihän pahiksella voikaan olla kuin yks pahispari... :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 20:33:57

Zey kirjoitti:
Horaa kirjoitti:Meiz on ollut Haliman kimpussa ihan alusta asti mikä ei välttämättä ole se paras pahistaktiikka - jos Halima sattuis kuolemaan ja paljastuis hyvikseks, Meiz jäis aika tyhjän päälle.

Onko se sitten hyvä hyvistaktiikka? Miksi erityisesti pahikselle olis huonoa jäädä tyhjän päälle?

Mä ite näen sen niin että pahiksen olis kannattavampaa jakaa epäilyksiään vähän laajemmalle. Jos yks epäilty kuolee ja paljastuu hyvikseks, voi hypätä seuraavaan epäilyyn tarviimatta rakentaa hirveen isoa keissiä, koska epäilyä on jo pohjustettu. Hyviksille iskee oman kokemuksen mukaan useemmin se "ei juma, tää on muuten pahis" draivi päälle ja keskitytään sit pääsääntösesti tähän pelaajaan.

Horaa kirjoitti:En sano, että mun fiilis Meizistä olis muuttunut ihan kokonaan, mutta se että Meiz sopii aika harvan pariks ja että käytännössä Meizin koko peli on ollut Haliman jahtaamista, keikauttaa tätä kelkkaa.

Eihän pahiksella voikaan olla kuin yks pahispari... :D

Joo, sitä tarkotin :D Meinasin tuolla siis sitä, että vaan muutama pelaaja olisi Meizille sopiva pahisparikandidaatti.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 20:34:43

Noni hienosti meni ne quotet xD En osaa enää
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 07.03.2021 20:40:04

Noniin, tästä lähtee suur-urakka. Pelissä on jäljellä minä, äng-äänne, jeekaka, Zey, Marzzuu, raynpelikoneet, Horaaneko, Meiz ja justy. Näistä mulla on vahvat hyvisfiilikset ängästä, jeeksusta ja Zeystä, loppuja yritän nyt tässä kahlata läpi, miettiä hyvismäisyyksiä ja pahismaisuuksia, ja mahdollisia parituksia, kuka vois olla kenenkin kaa ja milleen.

Joo, asiaan. Eka sivu:

rayn aloittaa pelin hiillostamalla vähän Tetraa pelin muistelemisesta ja vitsailemalla että Zey on pahis kun ei ole vielä herännyt.
Sanoo ehkä tajuavansa Meizin "ei ole helppo peli pahiksillekaan" -heiton.
Sanoo saavansa hyvisviboja justysta ja Halimasta.
Ekan sivun loppuun päivittää hyvisreadia justystä isommaksi

Meiz huomauttaa alkuun että ei ole helppo peli pahiksillekaan.

justy heittää heti pelin alkuun, miten arpaonni suosii eikä tarvi pelata pahista. Varoittaa myös ettei ehdi pelata entiseen tahtiin. Äänestää mua, mutta poistaa äänen heti kun vastaan että en oo pahis.
Ihmettelee Meizin ekan viestin virkettä "No ei ole helppo peli pahiksillekaan tämä aikataulu kun putoamissäännötkin ovat suht ruhtinaalliset".
Sanoo että saisi raynista jopa hyvisvibaa, jos rayn ei olisi niin hyvä pahispelaaja.
Toteaa, että rayn ei silittele pahiskaveriaan silkkihansikkain, vaan pistää toisen tiukille.
Kysyy Marzzuulta mielipiteitä peliin.

Comments: justy vois hyvinkin olla raynin pahiskaveri! Ekan sivun aikana rayn sanoi saavansa hyvisvibaa justystä ja justy sanoi saavansa hyvisvibaa raynista, ja sitten justy sanoo että rayn ei silittele pahiskaveriaan. Tää kuulostaa just siltä, että rayn ja justy on päättänyt, että tällä kertaa pidetään toisiamme hyviksinä, koska kaikki olettaa että rayn pistäis pahiskaverin koville.

Toka sivu:

Tokan sivun alkuun justyn ja raynin keskinäistä sananvaihtoa aiheesta pahishalima-pahisrayn. Rayn kyselee jeekakalta ja justyltä mielipiteitä Meizin ja Tetran avauksiin.
justy "kaveeraa" jeekakaa kysymällä ketäs äänestetään ja kertomalla että on oluen pystyssä. justy raynille:
justy kirjoitti:(jos oot hyvis ja oon mukana paranoialynkkaamassa sua, lupaan olla sulle oluen pystyssä)

justy kyselee jeekakalta äng-äänteestä ja Arielista.
rayn ihmettelee eikö Tetran avaus kenenkään muun mielestä vaikuta oudolta.
Tetra vastaa väliin, ja sitten justykin liittyy ihmettelemään Tetraa.

Comments: Toinen sivu oli lähes kokonaan justyn, rayn ja jeekakan keskustelua. Tuntuvat löytävän yhteisen linjan monista asioista, ja ekan sivun rayn-justy-pahispari olisi edelleen hyvin mahdollinen.

Kolmas sivu:

Sivun alkuun rayn loukkaantuu Tetran kommentista ja jeekakan siihen sivukommentista ja toteaa että nähdään keskiviikkona.
Meiziltä pitkä viesti, pitää mun rayn-epäilyä näennäisenä ja toteaa että justyltä ja raynilta positiiviset pelinavaukset pelin herättelyyn. Ängin avaus vibattaa pahismaisempaan suuntaan ja Meiz toteaa että ääni lähtisi ängille (jos lähtisi).
Myöhemmin Meiz pitää Tetran avausta täysin neutraalina ja kyselee Marzzuulta mielipiteitä pelistä.
Justy sanoo että ei pitänyt (eikä pidä vieläkään) Meizin avauskommenttia pahismaisena, ei vain ymmärtänyt mitä Meiz tahtoi sanoa. Justy pitää äng-äänteen ekaa viestiä pelin toistaiseksi pahismaisimpana. Seuraavassa viestissä myös äänestää änkkää.
Meiz äänestää heti justyn perään änkkää.
Paljon viestejä väliin, ja sitten Meiz selittelee miksi ei äänestänyt heti, vaan vasta justyn jälkeen.

Comments: ei oikein mitään raskauttavaa tällä sivulla. justy-Meiz-pahispari ihan mahdollinen. Rayn ois voinut loukkaantua sekä hyviksenä että pahiksena.

Neljäs sivu:

Justy sanoo että ääni menee joku änkälle tai jeekakalle, mutta molemmat ei voi olla pahiksia. Justy epäilee jeekakaa siitä, että ei saa kiinni hyvis-pahisreadien logiikasta. Siirtää äänensä änkältä jeekakalle.
Meiz ei näe jeekakan olevan piikki lihassaan, vaikka jeekaka on epäillyt. Tuntee että jeekaka enemmän kallistuu ängin mahdolliseen pahikseuteen.
Justy toteaa että on kännykällä vähän seuraillut ja siirtää äänen jeekakalta mulle. Kysyy jeekakalta, mitä infoa ängän flipistä saadaan.
Justy toteaa olevansa kujalla. Äng-äänne, jeekaka ja Halima on mietinnässä, mutta kukaan ei oo superhyvä vaihtoehto. Pysyy Halimassa, koska musta sais vähiten selkoa jos oon kiireinen.
Meiz ihmettelee mun äng- ja Zey-asioita (joo tää kertoo paljon siitä mitä ymmärrän Meizin viesteistä. Tää on yks vaikeimmista, vaikka kuinka tankkaan niin en oikein ymmärrä mistä puhutaan. Huomaan että silmät vaan lipuu viestiä alaspäin enkä sisäistä mitään). Tässä viestissä Meiz siirtää äänensä äng-äänteeltä mulle.

Comments: Meizin huolestumattomuus jeekakan epäilyistä on jossain määrin hyvismäistä. Justyn laiskuus epäilyissä tuli tän sivun viestissä ensimmäistä kertaa kunnolla esiin ja rupesi epäilyttämään. Meiz seuraa äänen siirrossa taas justyä, mikä on pieni piste sen puolesta että Meiz ja justy todennäköisemmin ehkä ei ole pahiskavereita.

Pidän taukoa, jatkoa seuraa joskus myöhemmin tänään tai jonain toisena päivänä. Ensimmäisen neljän sivun perusteella päivitän pahiskaksikkoreadikseni justy-rayn. Ääneni on oikein hyvä siellä missä se on, eli justyllä.
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 20:44:02

Horaa kirjoitti:Joo, sitä tarkotin :D Meinasin tuolla siis sitä, että vaan muutama pelaaja olisi Meizille sopiva pahisparikandidaatti.

Joo, mutta miten se mitenkään vähentää Meizin epäilyttävyyttä? Ymmärtäisin ehkä, jos ainoat, jotka sopis Meizin pahiskaveriks, olis susta hyvismäisiä, mutta ainakin rayn sopi ja oli sun mielestä siellä en osaa sanoa -kastissa.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 07.03.2021 20:50:22

Horaaneko kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ja nyt huomasinkin että missä oon yhdistellyt rayniä ja Meiziä (kun Meiz oli sen lainannut :D ). En tosiaan muistanut että olin noin sanonut, enkä näin ollen pidä sitä ihan hirveän arvokkaana asiana - mitä ihan alkupelin asiat tosi harvoin onkaan. Mutta tulipa mainittua tuolloin alussa

Tää on outo puolustus. "En muistanut että olin noin sanonut, joten se ei ole hirveän arvokas. Alkupelin asiat harvoin on" kuulostaa jopa vähän manipuloivalta. Halima, sä itsekin äänestit ja epäilit ihmisiä alkupelin perusteella, etkö koe niitä arvokkaina? Miksi jokin sun sanominen ei olisi arvokasta, vaikka sä et sitä muistaisi?

Tottakai epäilin ja äänestin alkupelin perusteella - silloin alkupelissä. Kun peli etenee, epäilyt ja pelaajien väliset suhteet syvenee, ja ihan alkupelin asiat menettää merkitystään. Se ei toki välttämättä vie asian arvokkuutta pois, että olen sen unohtanut.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 20:51:39

Horaaneko kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Vastustan, koska mun pahispeliä on nähty tähän mennessä yhdessä pelissä, jossa olin ekasta päivästä varmaan puolet pois ja siksi sitten lynkkaannuinkin saman tien :D

Siis???? Onks tää totta??? Mitä :----DD

Totta on :D

Vanhassa kylässä olin pahiksena kyllä muutamankin kerran, mutta niistä ajoista ei kyl voi kellään olla muistissa mitään pahismetaa musta :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 20:52:49

jeekaka kirjoitti:Vanhassa kylässä olin pahiksena kyllä muutamankin kerran, mutta niistä ajoista ei kyl voi kellään olla muistissa mitään pahismetaa musta :D

Ootko iiiihan varma? ;)
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 20:54:06

Spoiler:
No okei, ei oo ees mun muistissa. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 20:54:24

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Vanhassa kylässä olin pahiksena kyllä muutamankin kerran, mutta niistä ajoista ei kyl voi kellään olla muistissa mitään pahismetaa musta :D

Ootko iiiihan varma? ;)

Sua ei lasketa :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 20:58:47

Pahoittelut offtopickista, mut pakko sanoa: Itseasiassa Muistoja kylästä on täällä K4:ssä tallessa. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 21:14:39

Pahoittelut hiljaisuudesta. Oon lukenut peliä päivän mittaan kännykällä, mutta heti alkuun tuli Zeyltä niin paljon kysymyksiä ja kommentteja, että totesin vastaamisen turhaksi ennen kuin ehdin koneelle. No, nyt oon täällä, suurinpiirtein kartalla päivän menoista. Aloitan päivän alusta ja vastailen kaikkeen, mutta tässä aluksi jotain yleistä:

1) En välttämättä ehdi käydä kaikkea läpi tänään, eli jos satut olemaan ketjussa ja sulla on jokin asia, mistä haluat erityisesti kuulla mielipiteeni, toistatko kysymyksen. Koetan seurata tätä samalla kun kirjoitan pidempää viestiä.

2) On ollut paljon puhetta laiskuudesta, omastani ja mun muiden laiskaksi sanomisista. Ihan vaan varmuuden vuoksi haluan täsmentää, etten tarkoita dissata kenenkään peliä sanomalla sitä laiskaksi (enkä ota mun pelin kutsumista laiskaksi dissauksena). Mulle laiska on aika neutraali adjektiivi, koska laiskottelu on kivaa. Tarkoitus ei siis ole ollut kritisoida esim. Haliman tai raynin pelaamista kutsumalla sitä laiskaksi).

3) Tajusin vasta tänään teidän viestejä lukiessani, että Halima ois tosiaan tippunut Meizin sijaan, jos en olisi siirtänyt ääntäni Tetralle. Olin jotenkin koko eilisen illan siinä uskossa, että Meiz on putoamisvaarassa kun peli oli 3-3 Haliman ja Meizin välillä. Joten mulle edellisen päivän loppu oli käytännössä vaihtoehdon löytämistä Meizille. Kun paikalla oli Halima (ei varmasti vaihda halimaan) ja Jeekaka, joka oli varma siitä että Meiz yrittää pahiksena lavastaa Jeekakaa, ajattelin että Haliman lynkkaaminen ei vaan tuu tapahtumaan. Kun lisäksi olin muutenkin ajatellut Tetraa vaihtoehtona, ajattelin että Tetran äänestäminen on paras tapa pelastaa Meiz tuossa tilanteesa.

//Kauheesti viestejä väliin. Tän pikaisen postin kirjoittamiseen tuhrautuikin näköjään aika kauan. Eli kannattaa varmaan kysyä asap, jos haluatte jostain kommentteja, en varmaan kauheasti enää tänään ehdi.
Kuka tietää mistä tuo väärintulkinta tuli. Ehkä englanninkielisistä peleistä, missä tasatilanteessa putoaja arvotaan toisin kuin Kylässä ja Finissä. En ees tiedä, oisinko pysynyt Halimassa vaikka oisin tajunnut että Halima putoaa. Mutta palaan tähän vaikka erikseen, kun siitä on muistaakseni suoraan kysyttykin. Tää "pari pointtia" posti venyy jo liikaa nytkin.

(Kohta 4 Zeylle: oothan liittynyt MAOL:iin? Sieltä vois hyvin saada tukea etäarviointiin, ymmärtääkseni Turun seudulla on aktiivinen paikalliskerho, joka voisi järjestää etäopetusta hyödyttävää toimintaa. Suosittelen lämpimästi).

No, kokoan ajatukseni Zeystä vielä tähän. Nämä pohjaavat käytännössä ekan peipäivän loppuun - oon selannut tän päivän, mutta en niin tarkkaan että osaisin Zeystä sanoa.

Zeyn pelissä epäilyttää:

1) Tapa käyttää pelipäivän viimeiset 2 tuntia. Sen sijaan, että Zey yrittäisi päästä kärryille siitä, missä pelissä mennään juuri nyt, hän päättää alkaa lukea ketjua alusta läpi. Ääni tulee kolmen ekan sivun (30 % päivästä) perusteella. Mulle jäi epäselväksi, saitko Zey koskaan edes luettua ketjua loppuun?

2) Epäilyt Meizistä tuntuivat olevan lähinnä pelityyliin liittyviä. "Miksi et äänestä tossa, vaan sanot epäilyksiäsi ilman ääntä." "Miksi et huomioi, että tää tyyppi ei oo pelannut 10 vuoteen kylässä." "Miksi kysyt samalla tavalla kuin toinen." Nää on kaikki ihan hyviä kysymyksiä, mutta ainakin äänestysviestisi vaikutti siltä, että olisit ihan yhtä hyvin voinut äänestää Halimaa. Mutta silti: kun peli on 3 vs 3 Meiz vs Halima, et tunnu tästä juuri piittaavan. Jotenkin ajattelisi, että hyviksenä tuossa iskisi huoli, että onko sun ääni oikealla tyypillä. (Tätä ajatusta värittää varmasti se, että uskoin vielä päivän lopussa Meizin olevan putoamisvaarassa.)

3) Tän päivän alussa sun Meiz-readisi ei tunnu eläneen ollenkaan. Sulla on ollut aikaa lukea tarkemmin, etsiä viestejä lisää. Nyt Meiz on kuitenkin lähinnä "mahdollinen pahis justyn kanssa". Tää on outoa, kun eilisen Meiz-readisi luulisi olevan hyvin hätäisesti tehty, kun luet pikapikaa ketjua eteenpäin. Eikö Meizin loppupäivästä tullut mitään uusia ajatuksia. (Tähän pointtiin palaan varmaan vielä, kun luen Zeyn ajatuksia tarkemmin tältä tokalta päivältä - tämä fiilis tuli, kun luin aamulla Zeyn posteja, joissa Meiziin ei tuntunut uusia kulmia olevan).
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 21:14:56

Ainiin: ++Zey
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 07.03.2021 21:46:27

Ja jatkuu.

Sivu viis:

Meiz toteaa että justyn epäilyt jeekakaa kohtaan aktivoivat Meizin katsomaan jeekakan peliä tarkemmin. Eli myöntää ihan suoraan justyn seurailun.
Rayn herää taas peliin, toteaa että Ariel ja justy on hyvismäisiä ja ihmettelee äng-äänteen rayn-ääntä perusteella että Halima teki jotain. Rayn kysyy Meiziltä mitä hyvää näki änkän viimeisessä postauksessa (jossa äänestää raytä), jossa rayn ei näe mitään hyvää. Meiz tähän kohta vastaakin, ihan hyvin. Tästä jatkuu vielä puolin ja toisin.
Justy tulee kommentoimaan änkän viestiä ja toteaa että on raynin kanssa samaa mieltä siinä, että logiikka äänestää raynia Halima-epäilyden perusteella on pielessä. Meinaa että änkän pitäisi ennemmin haluta tappaa ekaksi Halima. On myös raynin kanssa samaa mieltä Arielin hyvismäisyydestä. Justy listaa viestin loppuun hyvismäiset (rayn ja Alanna = Ariel) ja neutraalit (Meiz, Tetra) kun ihmettelin miksi ei mieti muita äänestettäviä änkän, jeeksun ja Haliman lisäksi.

Comments: justy ja Meiz tuntuu entistä epätodennäköisemmiltä pahiskavereilta. Raynillä ja Meizillä pientä yhteenottoa, periaatteessa vielä pahisparin mahdollisuuksien rajoissa, mutta vähän vaikuttaa epätodennäköisemmältä tämän sivun jälkeen rayn-Meiz-pahispari. Justyltä pientä rayn-puolustelua, joka sopii aiempaan kaveeraukseen ja sopii edelleen justy-rayn-pahispariin.

Sivu kuus:

Rayn sanoo että ei näe äänensä päätyvän muualle kuin äng/halima/zey/horaa/marzzuu.
Justy vielä tarttuu änkän rayn-ääneen Haliman epäilyn perusteella.
Justy lainaa raynin äänestystmahdollisuusviisikon, ja toteaa että oma top kakkosensa on Halima >> äng. Justy ei jaksaisi äänestää hiljaisia.
Justy kysyy jeekakalta yhteenvetoa Meiz-epäilyistä ja toteaa että itse pitää Meiziä vaikeasti luettavana.
Justy foliohattuilee että oisko Marzzuun poissaolon takana se, ettei pahiskaveri oo herännyt peliin.
Justy toteaa että Haliman puolustukset ei oo pöllömpiä.
Rayn tenttaa mua Tetran hiljentymis- ja mun kirjoitusajoista.
Marzzuu ja Horaa herää sivun alareunassa.

Comments: Rayn kommentoi ekaa kertaa vielä nukkuvia. Se, että ois mahdollista äänestää nukkuvaa, ois ehkä hitupieni viite siihen suuntaan että nukkuvat ei ois raynin pahiskavereita. Hitupieni, koska onhan noissa nukkuvissa monta joista valita, eikä varmaan tarvis sitä omaa pahiskaveria valita. Justy vois olla nukkuvan pahiskaveri kommenttinsa puolesta, mutta ei ehkä niin todennäköisesti Marzzuun.

Jatkoa seuraa myöhemmin.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 21:52:29

Halima, jos kaipaat multa johonkin kohtaan erityisesti kommenttia, sanothan. Nuo viestit on yleisesti sellaista narratiivia, joka mua ei luonnollisestikaan kiinnosta kun olen justy ja tiedän että etsit turhaan linkkejä mun ja muiden välillä. Mutta jos haluat että kommentoin jotain mielestäsi oikein hyvää linkkiä, tai vastaan johonkin asiaan mitä kovasti ihmettelet, sanothan.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 07.03.2021 21:55:15

Hmh. Voihan puhelin ja loppuva akku, tähän hätään vielä mietintä, jotta äänestääkö jeeksua (koskamävoin) joka vastustaa ideaa ja jonka jo huomioin. Vaiko @äng-äänne ttä, joka ahkerahkon alun jälkeen hiljentyi (toki voi olla kiire).
//Ja iltaa justy :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 21:56:03

justy, miksi epäilit/epäilet Halimaa? Entä miksi jeekaka oli/on susta hyvismäinen?

justy kirjoitti:(Kohta 4 Zeylle: oothan liittynyt MAOL:iin? Sieltä vois hyvin saada tukea etäarviointiin, ymmärtääkseni Turun seudulla on aktiivinen paikalliskerho, joka voisi järjestää etäopetusta hyödyttävää toimintaa. Suosittelen lämpimästi).

Joo, oon! En oo kauheen hyvin vaan perillä vielä siitä. :D

justy kirjoitti:1) Tapa käyttää pelipäivän viimeiset 2 tuntia. Sen sijaan, että Zey yrittäisi päästä kärryille siitä, missä pelissä mennään juuri nyt, hän päättää alkaa lukea ketjua alusta läpi. Ääni tulee kolmen ekan sivun (30 % päivästä) perusteella. Mulle jäi epäselväksi, saitko Zey koskaan edes luettua ketjua loppuun?

Miten olis sitten pitänyt päästä kärryille missä mennään? Mä ehdin muistaakseni lukea sivulle 7 plus luin (kuten viesteistäni huomaa) viestini jälkeisiä viestejä sitä mukaa kun niitä tuli. Eli ehkä yks sivu about jäi lukematta siitä välistä ennen ku päivä päätty.

justy kirjoitti:2) Epäilyt Meizistä tuntuivat olevan lähinnä pelityyliin liittyviä. "Miksi et äänestä tossa, vaan sanot epäilyksiäsi ilman ääntä." "Miksi et huomioi, että tää tyyppi ei oo pelannut 10 vuoteen kylässä." "Miksi kysyt samalla tavalla kuin toinen." Nää on kaikki ihan hyviä kysymyksiä, mutta ainakin äänestysviestisi vaikutti siltä, että olisit ihan yhtä hyvin voinut äänestää Halimaa. Mutta silti: kun peli on 3 vs 3 Meiz vs Halima, et tunnu tästä juuri piittaavan. Jotenkin ajattelisi, että hyviksenä tuossa iskisi huoli, että onko sun ääni oikealla tyypillä. (Tätä ajatusta värittää varmasti se, että uskoin vielä päivän lopussa Meizin olevan putoamisvaarassa.)

Nyt mä en ymmärrä sun logiikkaa? Jos sun näkökulmasta olisin voinut äänestää sekä Halimaa että Meiziä, niin miks mun pitäis olla huolissaan, että onko mun ääni oikeella tyypillä?

Miks ekassa viestissäni äänestin Meiziä enkä Halimaa: Halimalla oli yksi kohta, jossa en tiennyt mitä mieltä hän on ja yksi kohta, josta en ollut samaa mieltä ja jossa saattaa olla vähän kyseenalainen logiikka taustalla. Meizin kohdalla taas oli kyseenalaista logiikkaa (ns. katsottu kirjasta, että tää on pahismaista, eikä lainkaan otettu tilannetta huomioon), muka-aktiivista asennetta ("kattokaa, mäkin oon aktiivinen kun kyselen marzzuulta!") ja omituista äänestyskäytöstä (miksi änkän äänensaanti riippuu siitä, herääkö pelaajat x, y ja z?), mikä tuntui siltä, että hän haluaa nähdä miten muut reagoi hänen epäilyksiinsä ennen kuin uskaltaa oikeasti lähteä toteuttamaan niitä (mikä olikin totta, mut asian myöntäminen on plussaa, koska pahikselta olis helpommin tullut peittelyreaktio) eli on huolissaan enemmän omasta nahasta kuin niinkään reaktioiden ja infon saamisesta.

justy kirjoitti:Tän päivän alussa sun Meiz-readisi ei tunnu eläneen ollenkaan. Sulla on ollut aikaa lukea tarkemmin, etsiä viestejä lisää.

Eipä ollut ei, mut ei ollut aikaa lukeakaan, kerran perjantai-lauantai yö meni sussa ja ollaan kylä porukalla pelattu eilen kahteen otteeseen among usia ja muutakin elämää on täytynyt hoitaa. Viime yönä en sitten jaksanut ruveta mitään pitkää lukusessiota alottamaan.

justy kirjoitti:Eikö Meizin loppupäivästä tullut mitään uusia ajatuksia.

Ei ainakaan kertalukemalta tullut. Ja nyt kun Meizin vastauksesta tuli hyvisfiilis, niin hänen uudelleen luku ei ole niin korkealla prioriteettilistalla.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 22:08:54

Oon melkein saanut Zey vastattua sun ekaan postiin, siinä lisää halimasta ja jeeksusta. Kirjoitan sen loppuun ja postaan pian (oon jo "Marzzuu"-kohdassa)
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 22:17:40

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Koska musta eilinen vaikutti siltä, että rayn laittoi hommat hyrskyn myrskyn, jotta löytyisi joku muu kuin halima pudotettavaksi. Jos halima on hyvis, pahis-rayn ois voinut vaan todeta ton että lol, änkkä äänestää mua huonolla logiikalla, äänestänpä sitä, ilman sitä jeeksun ja haliman kuulustelua.

Tää täytyy tsekata. //Nooooooh. Hyrskyn myrskyn tuntuu ankaralta liioittelulta, enkä nää miten raynilla tuolla olis ollut tausta ajatuksena, et joku muu tarvis nimenomaa löytää. Enemmän tuntuu yleiseltä raynilta, että koitetaan löytää se epäilyttävin pelaaja? Enkä nyt muutenkaan ihan seuraa sun logiikkaasi tässä. Sä sanot, että jos Hali on hyvis, niin silloin pahis!rayn olisi ollut laiskempi pelastaessaan Haliman. Mut miksi? Eihän silloin Haliman roolilla ole mitään tekemistä sen kanssa, miten pahis!rayn toimii, kun hänelle on yksi lysti kuoleeko Halima. Ja siis jos rayn on hyvis ja epäilee, että nyt ollaan lynkkaamassa hyvis!Halimaa, niin miksi on hyvismäistä pistää asiat hyrskyn myrskyn ennen änkän äänestämistä? Miksi hyvis!rayn ei tässä kohtaa olisi lähtenyt mahdollisimman hyvin perustelemaan miksi änkkä on pahis ja koittanut sillä tavalla saada ääniä pois Halimalta? Miksi jeeksun ja Haliman kuulustelu oli tähän parempi taktiikka? Enkä nyt ymmärrä muutenkaan, kun sun pointtisi rayn hyvikseydestä tuntuu jollain tapaa nojaavan siihen, että rayn olisi pahiksena laiska ja vetäisi vaan mutkat suoriksi, mikä ei todellakaan ole mun kuvani pahis!raynista... Kyseessä kuitenkin on pelaaja, joka on voittanut pahiksena sanottuaan olevansa pahis. :D

Mun mielestä "hyrskyn myrskyn" on ihan ok kuvaus tuolle, jos sitä vertaa Raynin peli-intensiteettiin tässä pelissä aiemmin. Toi oli mielestäni eka kerta tässä pelissä, kun Halima agressiivisesti etsii pahista. Muuten tää peli on ollut varsin chilliä menoa, mikä ei ole ihme jos Rayn on reissussa. Eli mietin, oliko sille jokin syy, että juuri tuossa kohtaa piti ottaa korkeampi intensiteetti käyttöön.

Jos rayn on pahis, hän ei välttämättä koe tarvetta grillata jeeksua ja Halimaa tossa kohtaa. Eli hän voisi jättää "haliman pelastamisen" tossa kohtaa väliin ja äänestää vaan ängää. Tai sitten äänestää Halimaa, jollain syyllä, jonka olisi varmasti keksinyt. Tää siis sopisi hyvin siihen, miten rayn on tuota ennen pelannut tässä pelissä.

Jos rayn on hyvis, hän ei tiennyt onko Halima hyvis. Siksipä hyrskyn myrskyn. Selvitetään vähän jeeksun puolta, selvitetään vähän haliman puolta. Ei löydy epäilyttävää, äänestetään sitten ängää. Uskon, että jos rayn on hyvis, niin syy korkeamman intensiteetin pelaamiselle oli, että hän ei tiennyt ketä äänestää, siispä otti asiosita selvää.

Ja olet 100% oikeassa, että pahis-rayn ois voinut tehdä saman. Se ei kuitenkaan estä mua yrittämästä nähdä hyvismäisiä tekoja hyvismäisinä. En oo tuon takia hakkaamassa raynin nimeä hyvisten kiveen, ja mun mielestä hänen äng-äänensä(!) oli huono. Mutta jollain eväinhän raynin puoltakin täytyy yrittää tässä pelissä selvittää, en mä näitä pelejä pelaa siksi että päätän vaan lynkata hyvät pelaajat varmuuden vuoksi.

(Alla kaikki quotet Zeyltä, en jaksa lisätä nimeään joka kohtaan...)

Zey kirjoitti:justy
- epäilee änkkää, koska tämä ensimmäisessä viestissään soutaa ja huopaa, mikä ei musta hirveän hyvä syy ole epäillä, kun kyseessä tosiaan on ensimmäinen peliviesti kymmeneen vuoteen...

Etkös eilen vielä todennut, että mun äänenvaihtoni änkälle oli hyvismäinen? (Vai oliko se joku muu äänenvaihto?)

Joka tapauksessa, musta tuo oli ihan hyvä syy epäillä noin vuorokauden vanhassa pelissä. Änkkä soutaa ja huopaa, ei sano mistään mitään kauhean varmaa. Sanoo lisäksi, että tulee todennäköisesti postaamaan kerran päivässä. Mielelläni tuossa kohtaa herättelen häntä, toivoen saavani sieltä jotain muutakin irti kun ympäripyöreyksiä.

Se ei tietysti ollut tarkoitukseni, että änkkä säikähtäisi ja poistuisi pelistä, jos siihen viittaat tuolla 10 vuotta sitten viimeksi pelannut -jutulla. Oletin Haliman "jee, änkkä" -reaktiosta, että kyseessä on kokenut pelaaja, jota voi ihan normaalilla tyylillä kohdella.

- jeekakaa epäilee, koska ei seuraa logiikkaa. Kaipaa perusteluita miks jeeksu olis hyvis ja äänestää. Mikään jeeksussa ei kuitenkaan muuttunut (kukaan ei esittänyt perusteluita miksi jeeksu olis hyvis tms.), mut ääni vaihtuu.

Joo. Halusin siirtää Jeeksua pahisjahdin valokeilaan. Äänellä alleviivasin tätä, ja kysymyksellä toivoin että muut kertoisi lisää omista viboistaan. Ääni vaihtui aikanaan, en muista oliko kyse siitä että halusin Haliman valokeilaan, vai olinko tuossa vaiheessa saanut palautettua paremmin mieleeni miten Jeeksu pelaa. Jossain kohtaa päivää se peli alkoi tuntua tutulta, eikä epäloogisuudet enää samalla tavalla tuntuneet oudoilta.

- äänestää jeeksun sijaan Halimaa, vaikka ilmeisesti ei edes epäile Halimaa, kunhan kiinnostaa kuulla Haliman vastaus? Paitsi että pian sanookin oikeasti harkitsevansa Haliman tiputtamista, vaikka mulla ei ollut mitään hajua, että hän Halimaa edes epäili? Millä perusteella? Koska Halima ei vielä ole vastannut miten tosissaan on änkkä-äänensä kanssa? En ymmärrä miten Halima tuli tähän listaan. Jeeksun ja änkän on sanonut epäilyttävän. Enkä oo huomannut, että justy olisi jotenkin karsinut, että esim. rayn tai Meiz eivät epäilyttäisi. Miksi siis he ovat karsiutuneet listalta pois?

Haliman pelin eka rayn-pisto vaikutti hyvismäiseltä (pelin ekan sivun standardeilla). Tän yhdistin muistissani hyvis-halimaan, sellaiseen aktiivisempaan ja peliä edistävämpään. Sitten haliman äng-ääni (ja myöhemmin Zey-ääni) vaikutti taas siltä, että etsitään vaan jokin paikka äänelle, jotta näytetään siltä että peltaan kuten hyviksenä pelattaisi (aktiivisesti ja peliä edistävästi). Eli ehkä tässä kohtaa kyse oli enemmän siitä, että katsoin halimaa uusin silmin hänen äng-äänensä jälkeen, ja halusin äänellä tökkäistä ja katsoa kummasta halimasta on kyse.

Se taas että miksi en kommentoi raynia tai meiziä: miksi kommentoisin? Tää on varmaan joku ajattelutapaero, kun Halimakin pitää sitä kovin epäilyttävänä, että ilmoitin jossain kohtaa harkitsevani ängää, halimaa tai jeekakaa ääneni kohteeksi. Mä taas ajattelen, että jos x, y ja z epäilyttävät, voin hyvin keskittyä heidän tarkasteluunsa. Ja jos joku muu (Meiz, Rayn) tekee jotain epäilyttävää, voin heidät nostaa listalle. En ees ajatellut, että mun pitäisi tehdä jokin "meiz ja rayn ovat neutraaleja näistä syistä" -postaus.

justy kirjoitti:Mun fiilikset jeekakasta vaihtelevat kyllä myös hyvismäisen ja pahismaisen välillä.

Mulla on mennyt ihan täysin ohi, mitkä seikat sitten tekee jeekakasta hyvismäisiä? Kuitenkin kuuluttelit aikaisemmin, niitä perusteluja miks jeeksu olis hyvis, enkä huomaa, että missään vaiheessa olisit todennut, että jonkun pointti jeeksusta on hyvä tai että sulle itselleen ois tullut mieleen mitään hyvismäistä jeeksussa. Ja just edellisessä viestissäkin ainoa hyvismäinen seikka, mitä tunnuit osaavan jeeksusta sanoa, on se, että hänestä saa myöhemmin lisää infoa, mikä edes ei ole hyvismäinen seikka.

Jeeksun pelityyli alkoi palautua mieleen, ja monet kommenti siitä miten jeeksu pelaa, auttoivat. En varmaan kokenut tarvetta alleviivata näitä hyvisfiiliksiä, koska jeekaka ei ollut putoamisvaarassa kai missään kohtaa, eikä asia siksi vaatinut aktiivista kannanottoa.

Yleisesti mua siis jeekakassa hyvisvibattaa se rentous ja filtterittömyys, millä suurin osa hänen pelistään tapahtuu. Se mikä edelleen mietityttää, on ne jotkut teoriat, joiden logiikasta en saa kiinni, ja jotka tuntuvat mahdollisesti pahiksen ajattelutavasta kumpuavilta. Esim. eilisen Meiz-epäilyt, sen takia että Meiz epäili Halimaa ja jeekakaa pahiskavereiksi. En tiedä miksi hyvis-jeekaka olisi ottanut tuosta tuollaisia kierroksia, en vaikka Jeekaka kovasti yritti sitä selittää.

- Myöhemmin tulee sanomaan, että Haliman uusimmat viestit ei oo pöllömpiä. Mikä sitten oli pöllöä niissä vanhoissa?

Vanhoissa pöllöä oli se, että halima pelasi paljon varovaisemmin, eikä oikein tarkastellut ketään pelaajaa kokonaisuutena. Hän äänesti ängää yhden kommentin pohjalta, sua siksi että et ollut herännyt. Muistelin että se oli pahis-halimaa. No sitten halima aktivoitui, ja siellä oli jotain hetkiä, jotka tuntuivat hyvismäisemmiltä. Esim. se, että halima laittoi mut pahislistalleen - joka tosin oli lista vähiten hyvismäisiä - mikä on aika riskaabelia kun mä häntä epäilin jo. Usein epäilemällä epäilijäänsä, saattaa saada toisen aika syvälle puolustusasemiin. Pahiksena sitä voisi ehkä yrittää välttää tuollaista. Aloin myös samalla muistella, että olikos mun haliman hyvis-meta kumminkin pielessä. Että oonko joskus aiemminkin epäillyt hyvis-halimaa tämän pelityylin vuoksi.

- Hänen Marzzuu pohdinnoista tulee lähinnä tunne, et justy koittaa miettiä voisko jotenkin täysin neutraalin asian saada kuitenkin jotenkin pahismaiseksi.

Ai se "Marzzuu voisi olla pahis Zeyn tai Horaan kanssa, kun vaikuttaa olevan kärryillä muttei oo postannut?". Mulla on tapana pohtia Marzzuuta aika paljon, kun hänen lukemisensa tuntuu aina perustuvan vähän eri seikkoihin kuin millä yleensä luen muita pelaajia. En mä aina mieti asioita, jotka ois pahismaisia, mutta tuossa kohtaa yritin miettiä mitä infoa voisi saada siitä, että Marzzuu herää samalla kuin kaikki muutkin, mutta vaikuttaa kuitenkin olevan perillä pelistä.

- Mä en ymmärrä yhtään justy ääntä tetralle. Siis tilanne oli se, että 3 ääntä on Halimalla, 3 ääntä Meizillä. justy on epäillyt Halimaa, pitää Meiziä hyviksenä. Ja siinä kohtaa hän toteaa, et heips, mitä jos kuitenkaan ei tapettaisi sitä pelaajaa, jota mä epäilen edes pikkasen, vaan äänestettäisiin pelaajaa, joka a) ei ole paikalla ja voi olla vaikka erikoinen, b) on musta neutraali, c) itseasiassa hiljentyminen saattais puhua sen puolesta, että tää pelaaja ois jopa hyvis. Ja sen sijaan, et eka sais jonkun Meizin äänestäjistä vaihtamaan äänensä, ni hän vaihtaa itse ensin äänensä pois Halimalta asettaen omasta mielestään hyvismäisimmän pelaajan vaaraan. Siis. Täh????? Ihan oikeesti, tätä lukiessa vois luulla, et pelin ideana olis tiputtaa joko mahdollisimman hiljainen tai hyvismäinen pelaaja, ei missään nimessä ketään epäilyttävää tai kuka vois jopa ollakin pahis... :D ++justy (Eikä asiaa kyl tee paremman näköseksi se, että justy vielä päivän lopuksikin listaa Haliman yhdeksi todennäköisimmäksi pahikseksi ja hänellä oli loistavat mahkut eilen lynkata Halima, mut päätti, et ei nyt kuitenkaan...)

Olin tosiaan jostain syystä siinä luulossa, että Meiz on vaarassa pudota, jos en tee jotain. En edes oo varma luulinko Meizin olevan ykkösenä putoamassa, vai luulinko vaan että hän saattaa arpoutua putoajaksi. Joka tapauksessa mun päivän loppu oli sellaista "en kyllä halua että Meiz putoaa näin random-tavalla, kun en tätä kuitenkaan epäile. Tetra tuli sitten ihan vaan vaihtoehtona, jonka taakse uskoin saavani väkeä. Tetrasta oli puhuttu jo ennen sun Meiz-ääntäsi, ja häntä muistaakseni muutkin harkitsivat.

Miksi sitten tetra oli mun mielessä: pääasiassa siksi, etten ollut oikein varma kenestäkään, en edes halimasta. Muistan pohtineeni Tetraa jo ennen kuin kisa oli Meizin ja Haliman välillä, ja olisin saattanut Tetraa äänestää joka tapauksessa. Ja oot ihan oikeassa, että Tetra oli neutraali, ja olisi saattanut olla erikoinenkin (c-kohdasta en ole erityisen samaa mieltä). Ehkä mä en sitten vaan pelaa näitä pelejä pelkästään voittaakseni, koska olen mielestäni aiemminkin kannattanut hiljaisten lynkkaamista, jotta peli pysyisi kivempana. Nekin pelit on koettu, jossa äänessä olevat epäilee toisiaan, ja peli hiljenee sitten kun mukana on enää lähinnä väkeä, jolla ei oo aikaa/intoa pelata. Se on suoraan sanottuna ankeaa, mielummin annan vähän etumatkaa ja koetan saada halimasta, joka kuitenkin pelaa, selkoa tokana päivänä.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 22:35:43

Zey kirjoitti:justy, miksi epäilit/epäilet Halimaa? Entä miksi jeekaka oli/on susta hyvismäinen?

Summaan vähän tuota toista viestiäni:
Halimassa epäilyttää se, ettei hän tunnu edistävän peliä tavalla, jolla olettaisin hyvis-haliman peliä edistävän. Mutta, se miksi pohdin jo ennen päivän loppuhässäkkää Tetraa haliman sijaan, liittyy siihen, että mulle on tullut nalkuttava tunne, että mun hyvis-meta halimasta onkin pielessä. Ehkä mulla on vaan joku voimakas muisto jostain pelistä, jossa halima oli innoissaan kun viimein pääsi pelaamaan hyvistä, joka sotkee. Tai sitten se, että mun pahis-halima meta onkin lähempänä "halima yleensä" metaa, kuin haliman pahispeliä, kun halima pelasi joskus niin paljon pahista.

Muistaakseni Meizillä oli jotain pointteja eilisen lopulla, jotka tuntuivat haliman pahikseuden puolesta puhyvilta, mutten nyt muista niitä enkä jaksa/ehdi tarkastaa - täytyy kohta päästä nukkumaan.

Jeekakan pelityyli taas tuntuu tutulta, ja siellä on jotenkin sellaista suorapuheisuutta ja filtterittömyyttä, joka tuntuu pahikselle aika haastavalta tavalta pelata. Toki voi olla että jeekaka pelaa tolleen puolesta riippumatta. Se päivän lopun paranoia Meizistä lisäsi kyllä taas jeekakan epäilyttävyyttä, mutta sitten taas tuo tän päivän "Meiz on paras kaverini" tuntui niin oudolta pahis-vedolta, että huhhuh.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:1) Tapa käyttää pelipäivän viimeiset 2 tuntia. Sen sijaan, että Zey yrittäisi päästä kärryille siitä, missä pelissä mennään juuri nyt, hän päättää alkaa lukea ketjua alusta läpi. Ääni tulee kolmen ekan sivun (30 % päivästä) perusteella. Mulle jäi epäselväksi, saitko Zey koskaan edes luettua ketjua loppuun?

Miten olis sitten pitänyt päästä kärryille missä mennään? Mä ehdin muistaakseni lukea sivulle 7 plus luin (kuten viesteistäni huomaa) viestini jälkeisiä viestejä sitä mukaa kun niitä tuli. Eli ehkä yks sivu about jäi lukematta siitä välistä ennen ku päivä päätty.

Esim. kysymällä, keitä äänestetään ja miksi. Olemalla läsnä ketjussa, sen sijaan että aloitat sivulta 1. Siellä oli kuitenkin aika paljon porukkaa paikalla (no okei, ees muutama), ja olisit voinut saada reaaliaikaista tietoa siitä, mitä kukakin ajattelee ja kuka pelaa oudosti. Ottamalla kantaa juuri sillä hetkellä polttaviin asioihin, 3 päivää vanhojen lainien sijaan.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:2) Epäilyt Meizistä tuntuivat olevan lähinnä pelityyliin liittyviä. "Miksi et äänestä tossa, vaan sanot epäilyksiäsi ilman ääntä." "Miksi et huomioi, että tää tyyppi ei oo pelannut 10 vuoteen kylässä." "Miksi kysyt samalla tavalla kuin toinen." Nää on kaikki ihan hyviä kysymyksiä, mutta ainakin äänestysviestisi vaikutti siltä, että olisit ihan yhtä hyvin voinut äänestää Halimaa. Mutta silti: kun peli on 3 vs 3 Meiz vs Halima, et tunnu tästä juuri piittaavan. Jotenkin ajattelisi, että hyviksenä tuossa iskisi huoli, että onko sun ääni oikealla tyypillä. (Tätä ajatusta värittää varmasti se, että uskoin vielä päivän lopussa Meizin olevan putoamisvaarassa.)

Nyt mä en ymmärrä sun logiikkaa? Jos sun näkökulmasta olisin voinut äänestää sekä Halimaa että Meiziä, niin miks mun pitäis olla huolissaan, että onko mun ääni oikeella tyypillä?

Jos kaksi tyyppiä epäilyttää 3-4 päivää vanhojen viestien perusteella, eikä niissäkään nyt mitään savuavia aseita ollut, niin eikö huoleta että "apua, entä jos tuo toinen joka minua epäilytti, onkin se pahis". Vai olitko mielessäsi jo napannut pelin pahiskaksikon, etkä oikeastaan välittänyt kumpi lynkataan? Tää linkittyy taas tuohon ekaan pointtiin - teit valintoja tosi vanhojen viestien perusteella.

Zey kirjoitti:Miks ekassa viestissäni äänestin Meiziä enkä Halimaa: Halimalla oli yksi kohta, jossa en tiennyt mitä mieltä hän on ja yksi kohta, josta en ollut samaa mieltä ja jossa saattaa olla vähän kyseenalainen logiikka taustalla. Meizin kohdalla taas oli kyseenalaista logiikkaa (ns. katsottu kirjasta, että tää on pahismaista, eikä lainkaan otettu tilannetta huomioon), muka-aktiivista asennetta ("kattokaa, mäkin oon aktiivinen kun kyselen marzzuulta!") ja omituista äänestyskäytöstä (miksi änkän äänensaanti riippuu siitä, herääkö pelaajat x, y ja z?), mikä tuntui siltä, että hän haluaa nähdä miten muut reagoi hänen epäilyksiinsä ennen kuin uskaltaa oikeasti lähteä toteuttamaan niitä (mikä olikin totta, mut asian myöntäminen on plussaa, koska pahikselta olis helpommin tullut peittelyreaktio) eli on huolissaan enemmän omasta nahasta kuin niinkään reaktioiden ja infon saamisesta.

Mun mielestä sä katsot tässä nyt kirjasta, mikä on pahismaista, etkä ota tilannetta huomioon. Jos 24 tuntia pelin alettua epäilee/äänestää pelaajaa, eikö siinä voi olla paljon laajempi kirjo syitä taustalla kuin jos äänestää pelaajaa juuri ennen päivän päättymistä? Musta sun koko pelin alun analyysi on ihan kontekstista irroitettua, ja on jotenkin outoa että uskoit löytäväsi sieltä paremmat perusteet äänelle kuin reaaliaikaisista tapahtumista.

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Tän päivän alussa sun Meiz-readisi ei tunnu eläneen ollenkaan. Sulla on ollut aikaa lukea tarkemmin, etsiä viestejä lisää.

Eipä ollut ei, mut ei ollut aikaa lukeakaan, kerran perjantai-lauantai yö meni sussa ja ollaan kylä porukalla pelattu eilen kahteen otteeseen among usia ja muutakin elämää on täytynyt hoitaa. Viime yönä en sitten jaksanut ruveta mitään pitkää lukusessiota alottamaan.

justy kirjoitti:Eikö Meizin loppupäivästä tullut mitään uusia ajatuksia.

Ei ainakaan kertalukemalta tullut. Ja nyt kun Meizin vastauksesta tuli hyvisfiilis, niin hänen uudelleen luku ei ole niin korkealla prioriteettilistalla.

Joo, en siis tarkoittanut että sun pitäisi kellon ympäri pelata. Vaan ehkä enemmän sitä, että miksi sun fokus ei ollut aluksi juuri Meizissä, pelaajassa joka oli sun mielestä pudottamisen arvoinen vielä päivän lopussa? Eikö sua yhtään kiinnostanut katsoa tarkemmin, mitä Meiz on syönyt? Miksi päätit äkkiä vaihtaa kohdetta?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 22:36:13

Nyt meen nukkumaan. Koetan ottaa huomenna peliä kiinni lisää.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 22:52:31

Äh, ärsyttää kun oon niin pahasti jäljessä, että pakko painaa vielä. Koetan lukea vähän eteenpäin ja vastata asioihin, joihin en mielestäni oo vielä Zeylle vastatessani vastannut. Laittakaa kysymyksiä jos on jotain polttavaa.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 22:54:04

jeekaka kirjoitti:Ömmmm en mä ole niin hirveästi miettinyt varsinaista äänestyskäytöstä, mutta oikeastaan komppaan kyllä Halimaa vähän siinä, että jonkun verran laiskalta justyn peli tuntuu, ehkä varsinkin toi miten justy lopulta päätyy siihen et on paras äänestää Tetraa.

Tyyppi hei, sä äänestit Tetraa mun mukana!
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 22:59:13

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ömmmm en mä ole niin hirveästi miettinyt varsinaista äänestyskäytöstä, mutta oikeastaan komppaan kyllä Halimaa vähän siinä, että jonkun verran laiskalta justyn peli tuntuu, ehkä varsinkin toi miten justy lopulta päätyy siihen et on paras äänestää Tetraa.

Tää naurattaa, mutta samalla itkettää. Miks Tetran äänestäminen on multa pahismaisen laiskaa, kun itse teet samoin ja oletettavasti tiedät että sille äänelle on hyvislogiikka.

:)

:o

:(
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 23:07:45

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:- Mä en ymmärrä yhtään justy ääntä tetralle. Siis tilanne oli se, että 3 ääntä on Halimalla, 3 ääntä Meizillä. justy on epäillyt Halimaa, pitää Meiziä hyviksenä. Ja siinä kohtaa hän toteaa, et heips, mitä jos kuitenkaan ei tapettaisi sitä pelaajaa, jota mä epäilen edes pikkasen, vaan äänestettäisiin pelaajaa, joka a) ei ole paikalla ja voi olla vaikka erikoinen, b) on musta neutraali, c) itseasiassa hiljentyminen saattais puhua sen puolesta, että tää pelaaja ois jopa hyvis. Ja sen sijaan, et eka sais jonkun Meizin äänestäjistä vaihtamaan äänensä, ni hän vaihtaa itse ensin äänensä pois Halimalta asettaen omasta mielestään hyvismäisimmän pelaajan vaaraan. Siis. Täh????? Ihan oikeesti, tätä lukiessa vois luulla, et pelin ideana olis tiputtaa joko mahdollisimman hiljainen tai hyvismäinen pelaaja, ei missään nimessä ketään epäilyttävää tai kuka vois jopa ollakin pahis... :D ++justy (Eikä asiaa kyl tee paremman näköseksi se, että justy vielä päivän lopuksikin listaa Haliman yhdeksi todennäköisimmäksi pahikseksi ja hänellä oli loistavat mahkut eilen lynkata Halima, mut päätti, et ei nyt kuitenkaan...)

Loistava koonti justystä Zey. Oon ihan samaa mieltä, vaikka itse jäin eilen asteelle "justy on laiska". Mut näistä Zeyn keräämistä pointeista näkyy hyvin se, mitä mä tarkoitin.
++justy

Täällä kanssa toinen... Sä äänestit Tetraa mun kanssa. Miks se on multa laiskan pahismaista, vaikka itse teit samoin?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 23:08:31

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:- Mä en ymmärrä yhtään justy ääntä tetralle. Siis tilanne oli se, että 3 ääntä on Halimalla, 3 ääntä Meizillä. justy on epäillyt Halimaa, pitää Meiziä hyviksenä. Ja siinä kohtaa hän toteaa, et heips, mitä jos kuitenkaan ei tapettaisi sitä pelaajaa, jota mä epäilen edes pikkasen, vaan äänestettäisiin pelaajaa, joka a) ei ole paikalla ja voi olla vaikka erikoinen, b) on musta neutraali, c) itseasiassa hiljentyminen saattais puhua sen puolesta, että tää pelaaja ois jopa hyvis. Ja sen sijaan, et eka sais jonkun Meizin äänestäjistä vaihtamaan äänensä, ni hän vaihtaa itse ensin äänensä pois Halimalta asettaen omasta mielestään hyvismäisimmän pelaajan vaaraan. Siis. Täh????? Ihan oikeesti, tätä lukiessa vois luulla, et pelin ideana olis tiputtaa joko mahdollisimman hiljainen tai hyvismäinen pelaaja, ei missään nimessä ketään epäilyttävää tai kuka vois jopa ollakin pahis... :D ++justy (Eikä asiaa kyl tee paremman näköseksi se, että justy vielä päivän lopuksikin listaa Haliman yhdeksi todennäköisimmäksi pahikseksi ja hänellä oli loistavat mahkut eilen lynkata Halima, mut päätti, et ei nyt kuitenkaan...)

Loistava koonti justystä Zey. Oon ihan samaa mieltä, vaikka itse jäin eilen asteelle "justy on laiska". Mut näistä Zeyn keräämistä pointeista näkyy hyvin se, mitä mä tarkoitin.
++justy[/quote]

Täällä kanssa toinen... Sä äänestit Tetraa mun kanssa. Miks se on multa laiskan pahismaista, vaikka itse teit samoin?

(korjasin muotoilun)
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 07.03.2021 23:08:49

Joo, en korjaa enää...
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 23:21:39

justy kirjoitti:

Eiks laiskuus ollu mukavaa :D Koin siitä äänestä kyllä flipin jälkeen sitten vähän huonoa omatuntoa kun käytännössä tein just silleen että epäilin Tetraa lähinnä Meizin käytöksen perusteella :P
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 23:23:17

justy kirjoitti:Mun mielestä "hyrskyn myrskyn" on ihan ok kuvaus tuolle, jos sitä vertaa Raynin peli-intensiteettiin tässä pelissä aiemmin. Toi oli mielestäni eka kerta tässä pelissä, kun Halima agressiivisesti etsii pahista. Muuten tää peli on ollut varsin chilliä menoa, mikä ei ole ihme jos Rayn on reissussa. Eli mietin, oliko sille jokin syy, että juuri tuossa kohtaa piti ottaa korkeampi intensiteetti käyttöön.

Tää täytyy huomenna tsekata kun on aikaa.

justy kirjoitti:Ja olet 100% oikeassa, että pahis-rayn ois voinut tehdä saman. Se ei kuitenkaan estä mua yrittämästä nähdä hyvismäisiä tekoja hyvismäisinä. En oo tuon takia hakkaamassa raynin nimeä hyvisten kiveen, ja mun mielestä hänen äng-äänensä(!) oli huono. Mutta jollain eväinhän raynin puoltakin täytyy yrittää tässä pelissä selvittää, en mä näitä pelejä pelaa siksi että päätän vaan lynkata hyvät pelaajat varmuuden vuoksi.

En mäkään oo sitä mieltä, että rayn pitäis tiputtaa ihan vaan siks, ettei siitä saa selkoa. Mut en ymmärrä, et jos oot sitä mieltä, et ihan yhtä hyvin pahis!rayn vois tehdä noin, niin miten se kertoo siitä, että rayn ois hyvis?

justy kirjoitti:Etkös eilen vielä todennut, että mun äänenvaihtoni änkälle oli hyvismäinen? (Vai oliko se joku muu äänenvaihto?)

Se oli se äänenvaihto jeeksulta Halimalle + kaks seuraavaa viestiä. Niissä oli semmosta tekemisen meininkiä. :D

justy kirjoitti:Se ei tietysti ollut tarkoitukseni, että änkkä säikähtäisi ja poistuisi pelistä, jos siihen viittaat tuolla 10 vuotta sitten viimeksi pelannut -jutulla.

En tarkottanut tuota. Luulin, että kyseessä oli vakava epäily ja ihmettelin, että asia, joka musta pitäis olla neutraali, kun ottaa toisen ihmisen tilanteen huomioon (10 vuotta sitten pelannut ja tuntemattomat ihmiset, niin itse en ainakaan saisi siinä tilanteessa heti pelissä varmoja mielipiteitä aikaan!), olikin pahismainen. Mut reaktionhakuna ok.

justy kirjoitti:Mä taas ajattelen, että jos x, y ja z epäilyttävät, voin hyvin keskittyä heidän tarkasteluunsa. Ja jos joku muu (Meiz, Rayn) tekee jotain epäilyttävää, voin heidät nostaa listalle. En ees ajatellut, että mun pitäisi tehdä jokin "meiz ja rayn ovat neutraaleja näistä syistä" -postaus.

Tää on loogista. Lähinnä kun et ollut Halimastakaan kertonut miksi hän epäilyttää, niin tuntui oudolta, että osa neutraaleista (Halima) on listassa, mutta osa neutraaleista (Meiz ja rayn) eivät ole.

justy kirjoitti:Esim. eilisen Meiz-epäilyt, sen takia että Meiz epäili Halimaa ja jeekakaa pahiskavereiksi. En tiedä miksi hyvis-jeekaka olisi ottanut tuosta tuollaisia kierroksia, en vaikka Jeekaka kovasti yritti sitä selittää.

Itse ymmärsin niin, et jeekakalle tuli olo, että Meiz koittaa väännellä älyttömällä tavalla hänen/heidän tekojaan. Vähän sama, kuin jos joku valehtelisi sun puheista tms, niin ite ymmärrän kyl jeeksun kiivastuksen. :D

justy kirjoitti:Ja oot ihan oikeassa, että Tetra oli neutraali, ja olisi saattanut olla erikoinenkin (c-kohdasta en ole erityisen samaa mieltä).

Mitä sitten tarkoitit sillä, kun sanoit, että viimeksi kun Tetra hiljeni, hän ei enää aktivoitunut ja oli hyvis? Tän kuitenkin toistitkin kun Halima esitti epäilyjä Tetran hiljaisuudesta.

justy kirjoitti:Esim. kysymällä, keitä äänestetään ja miksi. Olemalla läsnä ketjussa, sen sijaan että aloitat sivulta 1. Siellä oli kuitenkin aika paljon porukkaa paikalla (no okei, ees muutama), ja olisit voinut saada reaaliaikaista tietoa siitä, mitä kukakin ajattelee ja kuka pelaa oudosti. Ottamalla kantaa juuri sillä hetkellä polttaviin asioihin, 3 päivää vanhojen lainien sijaan.

Olisin voinut joo kysyä, mutta en mä tiedä olisinko mä voinut saada mitään niistä irti tietämättä yhtään mitään, mitä joku oikeasti on sanonut tai tehnyt. Voi olla, että joku olis vastannut mulle, että epäilee Halimaa, koska se teki asian X tavalla Y, mutta ei se auta mua juurikaan päättelyssä, kun en tiedä lukematta, että onko tää epäily looginen, tekikö Halima tosiaan sen asian X tavalla Y ja onko tää tulkinta tilanteesta looginen vai ei. Toki sit olisin voinut lukea sen Halima-kohdan, mut jos se taas on joku epäily tai kommentti johonkin muuhun pelaajaan, niin sit olisin joutunut taas menemään katsomaan sitä kommenttia ja tilannetta. Et mun aivoille ainakin on yksinkertaisempaa edetä aikajärjestyksessä nopeesti lukien, eikä hyppiä ja kuluttaa aikaa etsien jotain kohtia.

justy kirjoitti:Jos kaksi tyyppiä epäilyttää 3-4 päivää vanhojen viestien perusteella, eikä niissäkään nyt mitään savuavia aseita ollut, niin eikö huoleta että "apua, entä jos tuo toinen joka minua epäilytti, onkin se pahis". Vai olitko mielessäsi jo napannut pelin pahiskaksikon, etkä oikeastaan välittänyt kumpi lynkataan? Tää linkittyy taas tuohon ekaan pointtiin - teit valintoja tosi vanhojen viestien perusteella.

Mä en ymmärrä yhtään taas sun logiikkaa. :D Siis yleisesti ottaen kaks epäilyttävää pelaajaa rintarinnan pelin loppupuolella on hyvä juttu? Näin näkee kummankin reaktion ja muidenkin reaktiot ja sais infoa, jonka perusteella päättää kumpi kannattaa lynkata.

Mut siis, Halima ei juurikaan mua epäilyttänyt, mut en pitänyt hyviksenäkään. Meiz epäilytti. Se, miks en lähtenyt kampanjoimaan Meiziä yli Halima, oli se, että en pitänyt Halimaa hyviksenäkään ja oletin, että ehdin lukea topan ja sieltä tulee vastaan nyt ne syyt, miks Halima on tällä hetkellä kuolemassa. Sitten alkoikin sun kampanja äänestää Tetra pihalle ja siihen mä reagoinkin ja lähdin kyselemään, koska musta on ok ajatus, että pelistä paremmin selvillä olevat tappaa epäilyttävän henkilön (vaikken itse häntä epäile), mut ei oo ok, että tapetaan ihan vaan koska hiljainen enkä pitänyt todennäköisenä, että Tetra ois jäljellä olevissa sivuissa ollut kauhean aktiivinen (ja näin ollen teillä ois ollut muut syyt tappaa Tetra kuin vain hiljaisuus).

justy kirjoitti:Jos 24 tuntia pelin alettua epäilee/äänestää pelaajaa, eikö siinä voi olla paljon laajempi kirjo syitä taustalla kuin jos äänestää pelaajaa juuri ennen päivän päättymistä?

Voi olla, mut mun tulkintani mukaan Meizin epäily ei ollut samantapainen alkukommentti kuin esim. Haliman "onko raynilla pahismotivaatiota epäillä Zeytä" -epäily. Meiz voi toki korjata, jos olen väärässä.

justy kirjoitti:on jotenkin outoa että uskoit löytäväsi sieltä paremmat perusteet äänelle kuin reaaliaikaisista tapahtumista.

Oikeesti? :D Mä ehtisin lukemaan varmaan 90 % topasta. Pahoittelut, että arvioin niiiiiin pahasti väärin jäljellä olevan ajan ja ilmeisesti meni se oleellisin 10 % ohitse.

justy kirjoitti:Vaan ehkä enemmän sitä, että miksi sun fokus ei ollut aluksi juuri Meizissä, pelaajassa joka oli sun mielestä pudottamisen arvoinen vielä päivän lopussa? Eikö sua yhtään kiinnostanut katsoa tarkemmin, mitä Meiz on syönyt?
Koska sun viimeinen viesti ennen päivän päätöstä sai mut ihan oikeesti sanomaan ääneen, et mitä ihmettä. Koska mä olin luullut, että sä et epäile enää Halimaa ja siksi halusit vaihtaa äänesi Tetralle. Mut sit vikassa viestissäs sanoit, että pidät Halimaa yhtenä todennäköisimpänä pahiksena, milloin toi äänen vaihto ei käynyt enää yhtään järkeen ja oli pahismaisin peliliike, mitä olin pelissä nähnyt ja sen takia mä rupesinkin tutkimaan sua heti kun olin saanut topan luettua loppuun. Tarkotuksena oli tutkia Meiz seuraavaksi, kun on vaan tarpeeks aikaa ja aivot oikeessa asennossa, mut sitten tosiaan tuli tää Meiz keskustelu ja oon fine hänen vastauksiensa kanssa.

justy kirjoitti:Tää naurattaa, mutta samalla itkettää. Miks Tetran äänestäminen on multa pahismaisen laiskaa, kun itse teet samoin ja oletettavasti tiedät että sille äänelle on hyvislogiikka.

justy, ihan oikeestiko sä oot sitä mieltä, että jos on olemassa joku hyvismäinen syy äänestää tyyppiä X niin ei tarvi katsella yksittäisten pelaajien syitä, et millä syillä juuri he äänesti tätä tyyppiä? C'mon.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio