Kuolleet (2/13):
1. päivä - Meiz, tavis
1. yö - Ropsus, tavis
2. päivä - Arokiuru, ennustaja
2. yö - Audire, tavis
Äänestyspakot:
Ei ole! :>
Poissaolot:
Zey 5.1.-6.1.
Päivä alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 7.1. klo 23.00.

Nestis kirjoitti:* jos olisin hyvis ja muhun kohdistuisi paljon epäilyjä ja pelattaisiin pelin alkupuoliskoa, voisin suosiolla tulla lynkatuksi. Kokisin tämän edistävän peliä ja olevan enemmän hyödyksi kuin mun mahdollinen selviäminen.
Zey kirjoitti:Violet: Äänestät siis minua koska annoin ääneni Meizille mielestäsi liian heppoisin perusteluin?
Zey kirjoitti:En äänestänyt Meiziä sen takia, kun painostaminen on kivaa, mutta halusin myös luoda hänelle paineita, jotta hänen mahdollisesti ollessa pahis hän ei välttämättä saisi oltua niin rauhallinen,
kuin ilman ääntä hän olisi ollut. Kyllä, ihmettelen että reaktiona tuli hyvistelyä, sillä olisin olettanut Meizin hyviksenä kommentoivan asiaa tyyliin "Kommentti oli tarkoitettu vain toteamaan, että äänestäminen voi tuntua vaikeammalta kun peli on VÄ, eikä mitenkään kannustamaan muita olemaan äänestämättä"
Koska näin Meizin viestissä jotain mihin tarttua ja tuntui siltä, että siinä kohtaa voisi heittää painostusääntä. Koska peli on kuitenkin VÄ, jouduin vähän miettimään, että onko noin pienen asian takia järkevää heittää ääntä, mutten nähnyt mitään muuta haittaa siitä, kuin sen, että en voisi enää sinä päivänä äänestää ketään muuta, vaikka löytäisinkin paremman kohteen äänelle. Mutta koska mulla oli vain tämä päivä aikaa ennen kuin alan poissaoloilemaan, en pitänyt kauhean todennäköiseltä, että joku alkaisi epäilyttämään mua niin, ettei kukaan muu tajuaisi miksi joku on epäilyttävä (Violet on tosin alkanut kiinnostamaan tuon piikkiksen painostamisen takia, joten henkinen ääni hänelle). Sen sijaan äänen hyvinä puolina oli se, että Meiziltä voisi saada voimakkaampaa reaktiota (koska itse kerran povasi hiljaisuutta äänestyksen saralla ja on nyt sitten tippumassa), madaltaa ihmisten äänestyskynnystä ja saada vähän muutakin puhetta tänne kuin hereillä ollaan, VÄ on uusi ja äänestäminen pelottaa. :D
Piikkis kirjoitti:Violet: Minä luulin olevani suurin epäiltysi?
Violet kirjoitti:Miten Arokiurun roolin paljastuminen vaikuttaa pahispohdintoihisi? Keihin nyt kohdistat epäilysi?
piikkisiili kirjoitti:Siinä vaiheessa, kun Arokiuru viimeisessä viestissä silmäänsä, suunnittelin jo sinun äänestämistäsi.
Violet kirjoitti:Pidän toimintaasi tässä kohdin kuitenkin pahismaisena, koska jatkoit Meizin painostusta ja teit epäileviä kommentteja maalaten muista mahdollisia pahiksia.
Violet kirjoitti:Äänestäessäsi Meiziä tulkitsit hänen kommenttiaan ihan eri tavalla; pakko sinun täytyi Meizin viestin todellinen sisältö tietää, jos tuommoista reaktiota odotit. (boldattu kohta).
Violet kirjoitti:Painostus ei ollut pääsyy äänelle (kursivoitu).
Violet kirjoitti:Tässä myös korostetaan sitä, että kyseessä oli painostusääni, vaikka sen merkitystä väheksyttiin ensimmäisessä lainaamassani kohdassa.
Violet kirjoitti:Aluksi Zey tekee listauksen, jossa ilmaisee epäilevänsä kolmea pelaajaa, joihin kaikkiin oli suhteellisen helppo tarttua (Audirelta ja horaanekolta oli tullut vain pari viestiä ja Nestis käyttäytyi hämäävästi). Tämän jälkeen Vampire tarjoaa itsestään helpon äänestyskohteen ja Zey tarttuu siihen. Ei omasta mielestäni näytä kovinkaan hyvismäiseltä toiminnalta.
Violet kirjoitti:En äänestä vielä, koska haluan muilta mielipiteitä/materiaalia, jotta ei käy niin kuin eilen, jolloin olisin voinut pelastaa ennustajan, jos olisin odottanut hieman pitempään :(.
(yksi suorastaan huolimattoman oloinen viesti, kiinnostasi tietää mitä tekijöitä sen taustalla
//Ja Horaa väliin. Viimeksi näin sut varmaan hyviksenä Painetun sanan ongelmassa, missä olit muistaakseni ennustaja. Eikä muistini rajoitu vain uuden kylän puolelle, kyllä minä vielä vähän muistan K3:stakin. ;) Jännää pohjustustani vielä jännempää on minusta se, että koitat kumota epäilyni vain vetoamalla siihen, ettet ole ollut uudessa Kylässä hyvis (mikä ei edes pidä paikkaansa, sillä muistaakseni olet ainakin kolmessa pelissä ollut hyvis), mikä ei edes vaikuta perusteluihini, sillä joskus olet ollut hyvis, kun minulle on kerran tullut mielikuva siitä, miten käyttäydyt hyviksenä.
Tästä ristiriitaisuudesta tulee sellanen olo että on lukenut topicia vähän hatarasti ja listauksellaan pyrkii vain näyttämään normiVampirelta
Kayara kirjoitti:Vieläkin olisi vaikea uskoa, että hyviksenä olisi pelannut näin, mutta toisaalta kaikki on mahdollista.
Zey kirjoitti:Olisiko minun sitten pitänyt olla Meizille, että ok, olet sittenkin hyvis, vaikka vastauksesi olikin hyvistelyn osalta epäilyttävää? Piditkö itse sitten Meiziä niin varmana hyviksenä ensimmäisenä päivänä, ettei hänen toimiaan olisi enää saanut kyseenalaistaa ja häntä painostaa? Enkä kyllä ymmärrä mitä väärää on tehdä epäileviä kommentteja, jos kerran epäilee. En nyt kuitenkaan näe sitäkään kannattavana, että vaikka epäilisi, niin pysyisi silti hiljaa niistä epäilyistä. Enkä ymmärrä miten minun tarvitsisi maalata muista mahdollisia pahiksia, vai eikö sinulle muut ole mahdollisia pahiksia?
Zey kirjoitti:Ymmärrän sen, että Nestikseen oli helppo tarttua, koska hän oli useamman muunkin mielestä epäilyttävä/hämärä, mutta en ymmärrä miten Audire tai Horaaneko oli muita helpompia? Itse en ainakaan muista, että mitään suuria epäilyksiä olisi heitä kohtaan ollut. Miksi hyvis ei olisi tarttunut Vampireen?
Zey kirjoitti:Miten voisi käydä tänään niin kuin eilen. Enempää erikoisia ei ole, joten kukaan ei voi todistaa olevansa hyvis. Niinpä sinun ei pitäisi joutua pelastelemaan ketään – paitsi mikäli olet pahis niin mahdollisesti pahiskaveriasi.
Violet kirjoitti:Heitetään ääni huonoin perustein -> kohde puolustautuu ja hyvistelee vähän (mikä on minusta tässä tilanteessa ymmärrettävää; ei alussa ole hyviä perusteluita omaan hyvismäisyyteen, joten siihen voi helposti turvautua) -> Tämän pohjalta epäillään lisää -> Meiz hermostuu (etenkin koska VÄ) jajoutuu puolustavaan asemaan. Jotenkin tälläisen kuvion aiheuttaminen ei vaikuta hyvismäiseltä
Violet kirjoitti:Meizin hermostumista ja pientä hyvistelyä pidetään suoraan pahismaisena, en ainakaan pidä hyvismäisenä.
Violet kirjoitti:Yhden viestin pelaajia on helppo tulkita miten sattuu sanomalla, että tästä yhdestä pelaajasta tuli tämmönen fiilis.
Vampire kirjoitti:FELAROF on seuraava kummastuttaja. Alkuun jännäilee Zeyn ääntä Meizille ja ilmeisesti jollain tavalla epäileekin. Sen lisäksi felarof tarttuu Meizin hyvistelevään otteeseen ja viesteissä on pohtiva ja analyyttinen ote, mikä on aina kiva. Samalla kuitenkin jotenkin tulee fiilis, että felarof yrittäisi kovasti tunkea Zeytä melkein väkisin pahismuottiin - ei mitenkään vääntäen, mutta ehkä kevyesti ylikorostaen. Ekan päivän listaukset ei mua oikein sytytä, ne näyttää mulle usein lähinnä näennäisaktiivisuudelta, joten ei liene ihme, että suhtaudun felarofin listaukseen hieman kyseenalaistaen. Ekan päivän aikana harvoin on niin paljon materiaalia, että listauksissa olisi jotain järkeä ja sisältöä. Listauksensa perusteella felarof epäilee eniten Meiziä (tähän suuntaan viittaa ilmaus, että Meiz on pahismaisin), mutta äänestäisi kuitenkin Zeytä (siis mitä?) ja focus tuntuu taas olevan nimenomaan Zeyn pahismaisuudessa ja felarof listaakin muut pelaajat neutraaliin kastiin, mikä on aina helppo ratkaisu. Äänestää kuitenkin Meiziä (mitä tapahtui puheille siitä, että ääni olisi lähtenyt Zeylle?) ja selittää että ei ollut edes aikeissa äänestää Zeytä, vaikka listauksessa selvästi luki, että ääni olisi lähtenyt Zeylle. Puhutko nyt vähän itseäsi pussiin? Ainakin tässä on totaalisen mixed messages tai sitten oon vaan missannut jotain tärkeää. Lisäksi puhuu kovasti äänen uhasta Meizin tapauksessa, mutta itse en oikein tajua linkkiä, kun olit puhunut listauksessasi, että ääni olisi lähdössä Zeylle ei Meizille, joten Meizillä ei missään vaiheessa ollut äänen uhkaa päällä sinun puoleltasi. Alkuun felarof pelasi hyvin fiksusti, mutta loppuvaiheessa alkoi tulla kyllä melkoisen hämmentävää settiä. Kokonaiskuvaksi felarofista tulee lievästi pahismainen ja on kyllä tällä hetkellä tarkkailun alla.
felarof kirjoitti:Meiz: Hmm. Toisen viestin pieni marttyyrisyys (-ys? -us? apua miten tää taipuu :D) häiritsee, samoin juuri tuo vakuuttelu, että ymmärtää miksi Zey äänesti. Toisaalta siitä seuraavissa vastaillut ihan järkevästi ja rauhallisesti. Oletko löytänyt ketään epäilyttävämpää vai onko äänesi lähdössä Violetille? Edelleen kuitenkin lievästi pahismainen, tällä hetkellä hereillä olevista pelaajista pahismaisin.
felarof kirjoitti:Zey: Aloitti agressiivisesti. Paitsi ääni Meizille, huitoi toisessa viestissään epäilyjä myös Violetin ja piikkiksen suuntaan (ainoat enemmän puhuneet siinä kohtaa). Saattaa olla hyvis, joka yrittää saada mahdollisimman hyvin peliä käyntiin lyhyessä ajassa ennen poissaoloa, mutta myös pahis joka uskaltaa pelata rohkeammin luottaen poissaolon tuovan suojaa ekana päivänä tippumiselta ja asioiden unohtuneen sopivasti/jäävän uusien asioiden varjoon tokana päivänä. Lievästi pahismainen, haluaisin kuitenkin mielelläni kuulla enemmän ennen kuin annan mahdollista ääntä.
felarof kirjoitti:Otat siis riskin, että Zey on ennustaja eikä voi sitä tulla kertomaan poissaollessaan?
felarof kirjoitti:Oma ääni on hyvin todennäköisesti lähdössä Meizille.
piikkisiili kirjoitti:felarof: Olitko tarkoituksella säästänyt äänestämistäsi viimeisille minuuteille?
Violet kirjoitti:Jatkuvalla painostamisella tultiin tuohon pisteeseen.
Violet kirjoitti:Se, että sidoit tämän vaihtoehdon osoittamaan vain pahismaisuutta on kuitenkin virheellistä.
Violet kirjoitti:Poikkeuksellisen sinusta tekee se, että muut eivät lähteneet tekemään kyseenalaisia tulkintoja ja painostamaan niiden ansiosta.
mie kirjoitti:Meiziltä tuli reaktiona näköjään olkapäälle taputtelua ja pientä huokailua siitä, että pahikset on nyt turvassa (eikä ne mitään turvassa ole, käyttämättä on vielä 12 ääntä, että kyllä se kaksi ääntä jollakin on ihan mahdollista). Sikäli vähän tuo voivottelu, että metsään meni äänen kanssa, pistää kulmat kohoamaan täälläpäin. Jotenkin se vain särähtää aina korvaan, kun vakuutellaan, että en se minä ole. Muuten aika neutraalia vastailua.
Violet kirjoitti:Hyvis voi epäillä yhden viestin pelaajia, mutta heitä ei erinnäisistä syistä tulisi arvioida liian pitkälle tai viesteistä tehdä liiallisia tulkintoja.
Violet kirjoitti:Vampiren äänestäminen oli kuitenkin paljon helpompaa, koska tilaisuus oli niin erinomainen. Ei tarvitse perustella teorioiden tai monien viestien paljastamien kuvioiden avulla ketään pahikseksi. Pitää vain laittaa perusteluksi Vampien viimeaikainen toiminta.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa