Hyvät, pahat ja onnekkaat // PELI OHI ja sen veivät pahat!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 2. yö 4.1 klo 22.45 asti

ViestiKirjoittaja Raegan » 04.01.2015 23:00:31

3. aamu

Kuva

Kuolleet (2/13):
1. päivä - Meiz, tavis
1. yö - Ropsus, tavis
2. päivä - Arokiuru, ennustaja
2. yö - Audire, tavis

Äänestyspakot:
Ei ole! :>

Poissaolot:
Zey 5.1.-6.1.

Päivä alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 7.1. klo 23.00.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Raegan
Kyläläinen

Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 05.01.2015 23:15:32

PJ: Mielestäni felarof äänesti eilen?

Olin itse asettelemassa Nestistä ennustajan muottiin (ennustajakysymyksensä ja jännän käytöksensä takia), mutta ei sitten.
Nestis kirjoitti:* jos olisin hyvis ja muhun kohdistuisi paljon epäilyjä ja pelattaisiin pelin alkupuoliskoa, voisin suosiolla tulla lynkatuksi. Kokisin tämän edistävän peliä ja olevan enemmän hyödyksi kuin mun mahdollinen selviäminen.

Nestis: Oliko toinen päivä siis liian myöhään uhrata itsesi ennustajan tähden? Mikset antanut ääntä edes jo sellaisen saaneelle? Vai kuuluiko Violet mainitsemasi epäilyttävien joukkoon? Vai halusit ennustajan putoavan?

felarof: Olitko tarkoituksella säästänyt äänestämistäsi viimeisille minuuteille?

Violet voisi vastata kysymykseeni.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

Palkinnot: 15

ViestiKirjoittaja Violet » 06.01.2015 19:13:38

Vastaan piikkiksen (ja muiden) kysymyksiin illemmalla. Sillä välin te muut voitte olla leikkimättä kuolleita, ok?

Kysymys sinulle, joka toivottavasti pelaat tässä pelissä aktiivisesti: Miten Arokiurun roolin paljastuminen vaikuttaa pahispohdintoihisi? Keihin nyt kohdistat epäilysi?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 06.01.2015 20:46:11

Violet: Siinä vaiheessa, kun Arokiuru viimeisessä viestissä silmäänsä, suunnittelin jo sinun äänestämistäsi. Noh, tällä erää se joutuu romukoppaan. Arokiurun paljastuminen ennustajaksi nosti Nestiksen ainakin kiinnostusta verättävien ryhmään. Hänen aikaisemmat tekonsa olen seluttänytkin, miten hän hyviksenä oli niin toiminut. Nuo viime viestissäni nostamani asiat iski silmään, kun katsastin Nestistä uudelleen. felarofin suhteen mulla on yhä se teoriani . Rehellisesti kerrottuna jäin vain odottamaan uutta materiaalia pahistenmetsästykseen (mitä ei vielä ole tullut).

Miten Vampiren loppulistaus edistyy? Oliko horaanekon koira tyytyväinen lenkkiin???
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 06.01.2015 21:10:48

piikkis, hyvin oli tyytyväinen, hän kiittää kysymästä. Mutta koska oletan että halusit koiran kuulumisien sijaan kuulla minun kuulumisia, ilmoitan että listaus on tuloillaan hitaasti ja varmasti. :D (oikeastaan enää Zey käymättä läpi, joten tän illan aikana varmaan saan viestin pihalle).
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Violet » 06.01.2015 22:32:36

Zey kirjoitti:Violet: Äänestät siis minua koska annoin ääneni Meizille mielestäsi liian heppoisin perusteluin?

En nyt sanoisi, että tuo on ainut syy. Äänesi Meizille on voinut olla hyvisavaus, mutta pahiskin voisi tehdä sen. Pidän toimintaasi tässä kohdin kuitenkin pahismaisena, koska jatkoit Meizin painostusta ja teit epäileviä kommentteja maalaten muista mahdollisia pahiksia. Tuntuu siltä, että tarkoituksesi oli yrittää näyttää hyvismäiseltä ja asettaa ensimmäiselle päivälle maalitauluja. Tällä tavoin olisit voinut turvata pahiskaverin ja aloittaa toisen päivän siten, että vaikuttaisit hyvikseltä.

Mitä tulee äänestysperusteisiisi, niin
Zey kirjoitti:En äänestänyt Meiziä sen takia, kun painostaminen on kivaa, mutta halusin myös luoda hänelle paineita, jotta hänen mahdollisesti ollessa pahis hän ei välttämättä saisi oltua niin rauhallinen,
kuin ilman ääntä hän olisi ollut. Kyllä, ihmettelen että reaktiona tuli hyvistelyä, sillä olisin olettanut Meizin hyviksenä kommentoivan asiaa tyyliin "Kommentti oli tarkoitettu vain toteamaan, että äänestäminen voi tuntua vaikeammalta kun peli on VÄ, eikä mitenkään kannustamaan muita olemaan äänestämättä"

Äänestäessäsi Meiziä tulkitsit hänen kommenttiaan ihan eri tavalla; pakko sinun täytyi Meizin viestin todellinen sisältö tietää, jos tuommoista reaktiota odotit. (boldattu kohta). Painostus ei ollut pääsyy äänelle (kursivoitu). Mitä tulee toiseen selitysviestiisi, niin:

Koska näin Meizin viestissä jotain mihin tarttua ja tuntui siltä, että siinä kohtaa voisi heittää painostusääntä. Koska peli on kuitenkin VÄ, jouduin vähän miettimään, että onko noin pienen asian takia järkevää heittää ääntä, mutten nähnyt mitään muuta haittaa siitä, kuin sen, että en voisi enää sinä päivänä äänestää ketään muuta, vaikka löytäisinkin paremman kohteen äänelle. Mutta koska mulla oli vain tämä päivä aikaa ennen kuin alan poissaoloilemaan, en pitänyt kauhean todennäköiseltä, että joku alkaisi epäilyttämään mua niin, ettei kukaan muu tajuaisi miksi joku on epäilyttävä (Violet on tosin alkanut kiinnostamaan tuon piikkiksen painostamisen takia, joten henkinen ääni hänelle). Sen sijaan äänen hyvinä puolina oli se, että Meiziltä voisi saada voimakkaampaa reaktiota (koska itse kerran povasi hiljaisuutta äänestyksen saralla ja on nyt sitten tippumassa), madaltaa ihmisten äänestyskynnystä ja saada vähän muutakin puhetta tänne kuin hereillä ollaan, VÄ on uusi ja äänestäminen pelottaa. :D

(Boldattu kohta) Tartuit siihen, vaikka ilmeisesti ymmärsit Meizin viestin todellisen merkityksen (päätelty siitä, mitä odotit Meizin sinulle vastaavan). Tässä myös korostetaan sitä, että kyseessä oli painostusääni, vaikka sen merkitystä väheksyttiin ensimmäisessä lainaamassani kohdassa. Tämänkaltaiset monimutkaisuudet, tohdinko sanoa ristiriidat ovat vähentäneet uskoani Zeyn hyvismäisyyteen.

Eilisen jälkeen minua epäilyttää myös Zeyn äänestys. Aluksi Zey tekee listauksen, jossa ilmaisee epäilevänsä kolmea pelaajaa, joihin kaikkiin oli suhteellisen helppo tarttua (Audirelta ja horaanekolta oli tullut vain pari viestiä ja Nestis käyttäytyi hämäävästi). Tämän jälkeen Vampire tarjoaa itsestään helpon äänestyskohteen ja Zey tarttuu siihen. Ei omasta mielestäni näytä kovinkaan hyvismäiseltä toiminnalta.

Piikkis kirjoitti:Violet: Minä luulin olevani suurin epäiltysi?

Olen pahoillani, mutta menetit tämän kyseenalaisen kunnian. Myönnän, että listausviestissäni olen kommentoinut sinua termeillä, jotka saavat sinut vaikuttamaan mielestäni epäilyttävämmältä. Tämä hajanaisuus johtuu siitä, että katsoin jokaista hahmoa yksi kerrallaan pitämällä taukoja välissä, jolloin lista ei ole tyyliltään yhtenäinen. Vastauksena kuitenkin ei, et ole epäilyttävin.

Sinulta muuten puuttuu vieläkin perustelut Kayaran hyvismäisyydelle.

Varautukaa henkisesti siihen, että äänestän Zeytä. En äänestä vielä, koska haluan muilta mielipiteitä/materiaalia, jotta ei käy niin kuin eilen, jolloin olisin voinut pelastaa ennustajan, jos olisin odottanut hieman pitempään :(.
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 06.01.2015 22:47:29

Horaaneko: Hyvä kuulla. Yhdessä voimme estää dystopian!

Violet: Vastasin jo Zeylle Kayarasta eli hänen silloiset viestinsä sisälsivät hyvin mielipiteitä. Sanoit kyllä Zeyn kohdalla erikseen, että hän ei ole yhtä epäilyttävä kuin minä. Miten eilinen voisi enää toistua?

Kayara: Vaikutat pelaajan rauhallisemmin kuin muistan aikaisemmin. Onko tämä tarkoituksellista?
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Violet » 06.01.2015 23:02:30

piikkis: 1) Sori, missasin kommenttisi Kayarasta. 2) Voi olla, että sillä hetkellä olit epäilyttävämpi. Ääneni tuli kuitenkin vasta Zeyn Vampire äänen jälkeen, mikä hänessä epäilytti. On totta, että mainitsin hänen äänensä syiksi vain aiemmin mainitsemani asiat, mutta minulla ei juuri sillä hetkellä ollut aikaa kirjoittaa mitään romaania. 3) Eilinen voisi toteutua siten, että "tuhlaan" ääneni niin, että sillä ei ole mitään vaikutusta ja tämän jälkeen hyviksenä pitämäni pelaaja kuolee tasatilanteessa. Toki seuraukset eivät enää voi johtaa erikoisen kuolemaan, mutta nyt kun on vielä aikaa, niin parempi yrittää ennaltaehkäistä ongelmia.
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja Zey » 06.01.2015 23:52:00

Huooh, taas on reissulta palattu ja näköjään tällä kertaa viestisaalis on täällä pienempi mitä viimeksi. Lyhyesti vastailua uusiin viesteihin, mitään suurta en kerkeä kirjoittelemaan/lukemaan, koska vielä täytyisi kiva pino läksyjä tehdä huomiseksi (kyllä, oikein taidokkaasti olen säästänyt ne loman viimeiseen iltaan).

Piikkikseltä hyviä kysymyksiä Nestikselle, odottelen myöskin vastausta.

Violet kirjoitti:Miten Arokiurun roolin paljastuminen vaikuttaa pahispohdintoihisi? Keihin nyt kohdistat epäilysi?

Ei mitenkään. Mielestäni Arokiurun roolista ei voi päätellä mitään muiden rooleista, koska hän ei tiennyt kenenkään muun rooleja, joten sitä on turha miettiä. Toisaalta, kukaan ei tiennyt Arokiurun olevan ennustaja, joten kyseessä ei voi olla pahiksienkaan ovela tapa saada lynkattua ennustaja. Arokiurun äänestäjissä voi siis olla sekä pahiksia tai hyviksiä, tai sitten kaikki olivat hyviksiä, joten siltä pohjalta on ehkä turha lähteä pahiksia etsimään. Epäilyni siis pysyy samoissa kohteissa.
Etkö itse halua vastata omaan kysymykseesi?

piikkisiili kirjoitti:Siinä vaiheessa, kun Arokiuru viimeisessä viestissä silmäänsä, suunnittelin jo sinun äänestämistäsi.

Mulle jäi tämä vähän epäselväksi. Tarkoititko siis, että kun Arokiuru laittoi ”;)” -hymiön, niin ajattelit että äänestäisit tänään Violetia? Miksi?

Violet kirjoitti:Pidän toimintaasi tässä kohdin kuitenkin pahismaisena, koska jatkoit Meizin painostusta ja teit epäileviä kommentteja maalaten muista mahdollisia pahiksia.

Olisiko minun sitten pitänyt olla Meizille, että ok, olet sittenkin hyvis, vaikka vastauksesi olikin hyvistelyn osalta epäilyttävää? Piditkö itse sitten Meiziä niin varmana hyviksenä ensimmäisenä päivänä, ettei hänen toimiaan olisi enää saanut kyseenalaistaa ja häntä painostaa? Enkä kyllä ymmärrä mitä väärää on tehdä epäileviä kommentteja, jos kerran epäilee. En nyt kuitenkaan näe sitäkään kannattavana, että vaikka epäilisi, niin pysyisi silti hiljaa niistä epäilyistä. Enkä ymmärrä miten minun tarvitsisi maalata muista mahdollisia pahiksia, vai eikö sinulle muut ole mahdollisia pahiksia?

Violet kirjoitti:Äänestäessäsi Meiziä tulkitsit hänen kommenttiaan ihan eri tavalla; pakko sinun täytyi Meizin viestin todellinen sisältö tietää, jos tuommoista reaktiota odotit. (boldattu kohta).

Pidin mahdollisena, että Meiz oli pahiksena tarkoittanut kommentin hiljentämään muita äänestysrintamalla. Se ei kuitenkaan tarkoita, etten voisi nähdä kommenttia yhtä hyvin mahdollisesti hyviksen kirjoittamana harmitteluna. En siis ymmärrä miten voisin tietää Meizin viestin todellisen sisällön, ellen sitten olisi pahis, joka tietäisi, ettei Meiz ole pahis, milloin hän hyviksenä tuskin haluaisi hiljentää muita äänestyksessä.

Violet kirjoitti:Painostus ei ollut pääsyy äänelle (kursivoitu).

”En äänestänyt Meiziä sen takia, kun painostaminen on kivaa” -kommentti tarkoitti sitä, että en päättänyt painostaa jotakuta ja sitten tyyliin arponut, että jaaha, painostampa Meiziä, vaan näin Meizin viestissä asian, mistä painostaa.

Violet kirjoitti:Tässä myös korostetaan sitä, että kyseessä oli painostusääni, vaikka sen merkitystä väheksyttiin ensimmäisessä lainaamassani kohdassa.

Mielestäni tässä ei mitenkään korostettu, että painostus oli jotenkin ainoa syy äänestää, kun kerran kerroin myös mitä muuta hyötyä näin äänestyksestä.

Mikäli siis vertaat nyt että olisko ääneni ”olet todella pahismainen, joten äänestän sinut pois” -epäilyääni vai ”hmm, tuo kuullostaa hieman pahismaiselta, kokeillaan mitä tykkäät paineista” -painostusääni, niin kyseessä oli ehdottomasti painostusääni. Mutta ääneni ei ollut ”haluan vain painostaa jotakuta, eikä mitään muuta ole tämän takana” -painostusääni (kuten olen ymmärtänyt sinun ymmärtäneen).

Violet kirjoitti:Aluksi Zey tekee listauksen, jossa ilmaisee epäilevänsä kolmea pelaajaa, joihin kaikkiin oli suhteellisen helppo tarttua (Audirelta ja horaanekolta oli tullut vain pari viestiä ja Nestis käyttäytyi hämäävästi). Tämän jälkeen Vampire tarjoaa itsestään helpon äänestyskohteen ja Zey tarttuu siihen. Ei omasta mielestäni näytä kovinkaan hyvismäiseltä toiminnalta.

Ymmärrän sen, että Nestikseen oli helppo tarttua, koska hän oli useamman muunkin mielestä epäilyttävä/hämärä, mutta en ymmärrä miten Audire tai Horaaneko oli muita helpompia? Itse en ainakaan muista, että mitään suuria epäilyksiä olisi heitä kohtaan ollut. Miksi hyvis ei olisi tarttunut Vampireen? Mielestäni se, että joku on helppo äänestyskohde, ei kuitenkaan tee pelaajasta hyvistä. Lisäksi hänen toimintansa oli/on epäilyttävää ja hän epäilytti enemmän kuin muut, sillä Nestiksen kohdalla oli kerran tuo aloittelijuus, joka voi olla aivan yhtä hyvin syynä hänen outoon käytökseensä ja Audiren ja Horaanekon epäilykset perustuivat vain yhteen viestiin, eikä niistä ollut takana mitään selkeää tekoa, vaan enemmänkin tulkintaa (vaikkakin Horaanekon kohdalla tulkinta oli vahvempi/varmempi). Vampire sen sijaan äänesti tavalla, jota en vieläkään ole saanut tulkittua muilla tavoilla kuin pahiksen suunnitelma tai oudon typerä teko kokeneelta, joten hän tuntui epäilyttävimmältä.

Violet kirjoitti:En äänestä vielä, koska haluan muilta mielipiteitä/materiaalia, jotta ei käy niin kuin eilen, jolloin olisin voinut pelastaa ennustajan, jos olisin odottanut hieman pitempään :(.

Miten voisi käydä tänään niin kuin eilen. Enempää erikoisia ei ole, joten kukaan ei voi todistaa olevansa hyvis. Niinpä sinun ei pitäisi joutua pelastelemaan ketään – paitsi mikäli olet pahis niin mahdollisesti pahiskaveriasi.

//piikkisiili ja Violet väliin. Lueskelen viestit myöhemmin, nyt täytyy kiirehtiä läksyjen kimppuun.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.01.2015 00:50:12

Huomhuom. Listaus on koottu parin päivän aikana monessa osassa (ja pääosin aamuyöllä) joten pahoittelen mahdollista sekavuutta. ( ̄◇ ̄;)

felarof:

Aloittaa pelin miettimällä Zeytä ja Meiziä (joista ensimmäisestä ei osaa sanoa olisiko tämä pahis vai ei) ja Meiz/Violet-pahisparia. Noiden basic-aiheiden päälle ihan kivaa pelaajien herättelyä kysymyksillä.
Zeylle vastailun jälkeen tulee pieni listaus, jossa seilaa aika sinne tänne mielipiteidensä kanssa, mutta muutamasta pelaajasta jo ihan konkreettinenkin mielipide. Pienen romaanin raapustaa piikkikselle tämän epäillessä felarofin epäilyjen motiiveja. Tuossa kohti ehkä pientä yliselittelyn makua, mutta kyllä ainakin äänestämisen syyt tulee selviksi.
Hyvispointseja mun silmissä nostaa tuo felarofin taktikointi olla heti äänestämättä Meiziä ja varoittaa äänestä ensin, tarkoituksena siis välttää mahdollinen ennustajan lynkkaaminen. Tuollaisia juttuja harvoin pahiksen tulee pohdittua, eikä noin pitkällä kaarella tehty toiminta (selittää asian vasta seuraavana päivänä siitä kysyttäessä) tunnu sellaiselta millä pahis voisi kerätä hyvispointseja.

En löytänyt felarofista mitään sen kummemmin epäilyttävää ja on omalla tahollaan vienyt peliä ihan hyvin eteenpäin, joten hyvismäinen.

Kayara

Ensimmäisestä viestistä en oikein saa mitään irti. Pitää piikkiksen kommenttia outona mutta pelityyliä kuitenkin aiempiin peleihin pohjaten enemmän hyvispiikkismäisenä. Sen jälkeen poukkoilee Zeyn kohdalla, pitää tämän ekan päivän pelityyliä riskialttiina mutta Violetia pohtiessaan tulee kuitenkin miettineeksi, että myös pahis!Zey voisi pelata kuten Zey nyt on tehnyt. Seuraavassa viestissään epäilee felarofia tämän tartuttua Zeyhyn helppona kohteena, vaikka yli puolet Kayaran aloitusviestistä sisälsi juurikin Zeytä?

Hirveästi kysymyksiä mutta jotenkin nuo viestit on olleet kaiken tekstin keskellä melko sisällyksettömiä. Eli lievästi pahismainen tällä hetkellä.

Nestis

Viimehetken pohdinta Meizistä palautti meikän pienen horaan ensipeleihin, joissa ajoitusta tärkeämmältä tuntui vaikutuksen antaminen; jee, kerron mielipiteitä, olen aktiivinen. En näe tuota viestiä pahismaisena, pikemminkin vaan vähän ajattelemattomana. Ja ehkä myös vähän hyvismäisenä, koska tuossa kohtaa pahiksen olisi vaan kannattanut olla hiljaa.
Toisaalta sitten Nestiksen pelityyliä katsoessa en ole varma, toimisiko pahiksenakaan peruskaavojen mukaan. Mielipiteitä tulee todella suoraan ja lähes ylimalkaisen rehellisesti tyylillä "en halua että ihmiset ajattelee mut pahikseksi". Sinäänsä nuo kommentit on vähän hassuja, koska ne on hyvistelyä siinä missä Meizinkin edellispäiväinen (joista Nestis Meiziä kovasti syytteli), vähän vaan suorasukaisemmassa valossa esitettynä.

Tuo on ihan mielenkiintoinen aihe pohtia, että miten paljon hyvis saa sitä omaa napaansa katsella. Itse olen huomannut että lähden todelliselle puolustuskannalle vasta kun niitä ääniä alkaa ropisemaan, ennen sitä yritän kuitata epäilyt mahd. lyhyesti ja olla hyvistelemättä (=todistaa hyvikseyteni peliä edistämällä, kaks kärpästä yhellä iskulla etc). Aina on hyvä miettiä omaa itseään sen verran, että ainakin itse tietää itsensä hyvikseksi joten silloin on parempi jos joku toinen kupsahtaa, mutta toisaalta jos kaikki katseet on kääntyneet itseäsi vastaan, sillon on varmaan parasta lynkkaantua "yhteisen hyvän" vuoksi. Se, että rakennat mielipiteesi vaan ajatuksella "katsokaa mulla on mielipiteitä olen aktiivinen ja kiva älkää lynkatko mua" taas on huono juttu.

Tähän mennessä en osaa oikein Nestiksestä sanoa. Ainakaan mielipiteitä pelaajista ei ole tullut paljon ollenkaan (paitsi se Meiz) joten niitä kaipailisin. Sen sijaan on vastaillut epäilyihin itsestään ja tuo ylirehellisyys on tosi hämmentävää. Eli en osaa vielä sanoa.

Okei tunti vierähti kolmen pelaajan kanssa... Hienoa horaa. Jospa mä vaikka painusin nukkumaan. :'D

Ja jatkuu, piikkisiili:

piikkis tarttui mukaan tähän Meiz-Zey-Violet-kuvioon tuolla ihan alussa, ei pidä Zeytä pahismaisena ja miettii Meiz/Violet-pahisparia (muttei pidä sitä todennäköisenä). Ekan sivun perusteella vaikuttaa hyvispiikkikseltä ihan sen takia ettei pelkää tuoda mielipiteitään esille laajalla skaalalla. (oma muistikuva pahispiikkiksestä on että pelaa vakavammin ja suppeammin... Mutta ilman tätäkin pohjausta tuntuu hyvismäiseltä)
Pohdit muuten tuolla että jos Meiz paljastuu hyvikseksi, Violet on myös silmissäsi hyvismäinen, vaikkakin asiaa vähän jossittelit. Pitääkö tää nyt paikkansa, onko Violet sun mielestäsi enemmän hyvismäinen kuin pahismainen?
Piikkikseltä tulee ihan kivaa pohdintaa muistakin pelaajista (vaikka hyvispisteitä Audirea kohtaan en ihan älynnyt, miksi se että samassa viestissä on sekä epämääräisiä että varmoja mielipiteitä on hyvismäistä).

(yksi suorastaan huolimattoman oloinen viesti, kiinnostasi tietää mitä tekijöitä sen taustalla

elämä

Piikkis äänestääkin sitten Arokiurua, kun epäilykset felarofia kohtaan hälvenevät, ja tuon ääni vaikutti ihan perustellulta/ns. aidolta.

Yleiskuva piikkiksestä on tällä hetkellä varovaisesti hyvis. Kaiken "huutelun" keskellä tuntuu yrittävän tuoda jatkuvasti jonkinlaista järjensanaa esille (ja hyviä pointteja sieltä on tullutkin) ja mielipiteitäkin löytyy. Ei ole kuitenkaan tehnyt mitään mikä todistaisi vahvasti hyvisroolia, joten erittäin varauksella pidän hyvismäisenä. (ja koska en tykkää luokitella ihmisiä neutraaleiksi, se on ikävää :c)

Tetradynamia

Heräilyviesti, minkä jälkeen pari sivua myöhemmin viestinpätkä josta en saa oikein mitään selkoa (se jossa miettii Zeyn akateemisuutta). Sen jälkeen tullut kuitenkin jo ihan konkreettisia mielipiteitä, tosin kaikkea pohtinut hyvin suppeasti. Sanottavaa tuntuu olevan, joten tule ihmeessä pohtimaan lisää!
Herättelenpä vähän kyselemällä, että onko Nestis susta hyvismäinen? Epäilit eilen häntä epäilleitä, muttet sanonut hänestä suoraan omaa mielipidettäs.

Vampire

Musta on jotenkin tosi jännää ja ehkä vähän älytöntä aina kun joku laittaa äänen ja perään kertoo haluavansa asettaa näin äänen saaneelle paineita. Sillä äänen antanut menettää paljon haluamastaan reaktiosta, koska äänen saanut voi vetää pari kertaa syvään henkeä ja kirjoittaa sitä no mitäs sinä siinä epäilet olen hyvis koska... -liibalaabaa, eikä sitä nurkkaan ahdistetun pahiksen vahvempaa reaktiota luultavasti saada. Ymmärrän että Vampirella oli kiire, mutta reaktioäänen antaminen ja samassa viestissä sen motiivin perusteleminen on jotenkin vaan tosi ristiriitaista, koska tuossa tilanteessa jos oikeasti haluaisi sitä reaktiota, kannattaisi vaikka tiivistää ne pidemmät perustelut lyhyempään muotoon eikä kertoa että "no mä tässä nyt vaan ootan sulta reaktiota."

Listauksessa tulee kattavaa asiaa pelaajista, mutta Nestiksen äänestäminen tökkii edelleen. Tuntuu pitävän felarofia paljon pahismaisenpana (ainakin perusteita löytyy) mutta Nestiksen äänelle peruste on lähinnä "tuntuu vähän nurkkaan ajetulta pahikselta", minkä jälkeen sanoo haluavansa äänellä tökkiä jäätä. Tämän jälkeen vastaa kuitenkin Zeylle, että haluaa todella tiputtaa Nestiksen koska pitää tätä pahismaisena - vaikka aiemmin tuntui vain keräilevän reaktiota äänestä. Tästä ristiriitaisuudesta tulee sellanen olo että on lukenut topicia vähän hatarasti ja listauksellaan pyrkii vain näyttämään normiVampirelta (joka tekee pitkiä listauksia).
(ja tästä kielii jo se että pitää mun viestiä nopealla vilkaisulla hyvismäisenä koska hei oikeasti, se on aika turha.)
(Tuo viimeinen oli ehkä vitsi.)

Näiden parin viestin jälkeen tuntuu vähän pahismaiselta, mutta en osaa vielä ihan tarkkaa mielipidettä muodostaa kun viestejä ei tosiaan montaa ole. Eli jään kattelemaan.

Violet

Anteeksi animuilmaisu, mutta Violetin eka viesti oli jotenkin tosi tsundere.
sori se oli vaan pakkoa sanoa.

Mutta siis niin, tosi vahvasti lähtee Violet peliin mukaan nimittämällä jo pelin tapahtumia muutaman viestin jälkeen "sotkuksi" ja kyselemällä aika kiivaasti miten piikkis voi ignoorata Zeyn äänen sillä tavoin. Ihan tämän kiivauden takia mun on tosi vaikea yhdistää Violetia pahisrooliin, koska a) mitä järkeä b) oikeasti mitä järkeä, ellei sitten tosi aikaisia hyvispointsien keräily-yrityksiä puolustelemalla hyvistä, mutta siinäkään ei oikeasti olisi mitään järkeä ja c) muistelisin, että pahis!Violet pelaa vähän rauhallisemmin.

Tuo Zeytä äänellä uhkaaminen oli jännä, eikä tosiaan tuntunut rajoittuvan vaan ajatusleikkiin jos peli olisi UÄ, koska kuitenkin kerroit harkitsevasi asiaa. Mutta tääkin tuntuu vaan siltä, että menisikö pahis oikeasti näin pitkälle. Toisaalta saattoi pahiksena haluta mustamaalata Zeyn niin että aktiivisesta pelaajasta päästään eroon, mutta koska siinä on niin iso riski että pelaajat kääntyy itseään vastaan, en näe sitä järkevänä. Ainakaan Violetille, joka kuitenkin on kokenut pelaaja.

Listaa tulee, joissa kaikki on hyvismäisiä tai neutraaleja. Jännä että Nestis lopulta menikin hyviskastiin vaikka kiikuit vähän pahismaisen ja hämmentävän rajoilla? Muuttuiko mielipide Nestiksen vastausviestin jälkeen, vai?

Vastatessaan piikkikselle tuntuu viestissä vähän sellaista sanojen korjailua, varsinkin tuosta "Pelaaja ei aina ole neutraali, vaikka olisi käyttäytynyt neutraalisti. Muiden pelaajien suhtautumiset ja toiminnat voivat kallistaa vaakaa suuntaan tai toiseen" tulee sellainen fiilis, että ei oikein tiedä mitä vastata, joten vastaa vain jotain joka kuulostaa hienolta (poliitikot käyttää tätä taktiikkaa paljon, ja taidemaalarit).

Mulla ei ole hajuakaan mitä sanoa Violetista. Ekojen viestien jälkeen sanoisin että hyvis, mutta sen jälkeen on tullut tosi epämääräistä settiä, ja tuntuu lähinnä siltä ettei Violet ole ihan täysillä mukana, mistä taas ei oikein roolia voi päätellä. Ehkä noiden ekojen viestien jälkeen kuitenkin pistäisin hyviskastiin... Mutta isolla varauksella.
(tää taitaa olla vaihteeksi taas niitä pelejä joissa kaikki on jotain tosi isolla varauksella <xD)

Jännää että kello on taas kuus aamulla kun kirjotan tätä xD (mitenniinkirjailijoillaonepänormaalielämänrytmi) Jatkan huomenna Zeyllä koska en osaa ottaa tätä enää tarpeeksi vakavasti.

Listaus jatkuu 18 tuntia myöhemmin, Zey:

Kuten moni on kyllästymiseen asti todennut, tuon herättelyäänen olis voinut pistää sekä hyvis, että pahis. Pelinedistystä tavoitteleva hyvis tai dominoivaan asemaan pyrkivä pahis.
Zey tarttuu aika vahvasti kaikkiin Meizin ääntä kommentoineisiin, mikä on ekana päivänä tietenkin kivaa, mutta tuo tosi dominoiva pelityyli häiritsee. En tiiä sitten oliko siinä takana sitä että oli lähdössä poissaololle ja halusi peliin vauhtia. Ja sitten taas jossitellen tuollaisen pelinalun voisi tehdä myös pahis, joka haluaisi ennen poissaoloaan ottaa pelin haltuunsa.
Zey kommentoi aika kattavasti muita pelaajia eikä pelkää esittää mielipiteitään suoraan, tuo ääni Vampirellekin oli ihan perusteltu. En kuitenkaan ollenkaan tiiä mitä mieltä olla Zeystä, koska periaatteessa ei täytä mitään pahiskriteereitä, mutta tuo voimakas pelityyli saa mut vaan automaattisesti varuilleen. Eli en uskalla laittaa hyvikseksi, mutten ole näiden viestien perusteella äänestämässäkään.
(ja mun pitää ehkä vielä kertaalleen lukea Zeyn viestit läpi, koska aivot ei vaan enää toimi >A<)

//Ja Horaa väliin. Viimeksi näin sut varmaan hyviksenä Painetun sanan ongelmassa, missä olit muistaakseni ennustaja. Eikä muistini rajoitu vain uuden kylän puolelle, kyllä minä vielä vähän muistan K3:stakin. ;) Jännää pohjustustani vielä jännempää on minusta se, että koitat kumota epäilyni vain vetoamalla siihen, ettet ole ollut uudessa Kylässä hyvis (mikä ei edes pidä paikkaansa, sillä muistaakseni olet ainakin kolmessa pelissä ollut hyvis), mikä ei edes vaikuta perusteluihini, sillä joskus olet ollut hyvis, kun minulle on kerran tullut mielikuva siitä, miten käyttäydyt hyviksenä.

Niinpäs oonkin kolmessa pelannut hyviksenä, ei varmaan ihme kun en muista, koska kaikissa tipuin antiaktiivisuuteen. Ihan sillä sanoin, koska musta oli hassua miten muistit miten käyttäydyn hyviksenä, koska mulla ei ole hajuakaan mitä eroa omalla pahis/hyviskäyttäytymiselläni on. :D Ja sun epäilyihin sen ihmeellisemmin vastaaminen taas tuntui melko turhalta, koska kaikki mitä osaan sanoa, on että peli ei oikein motivoinut sillä hetkellä, joten viesti on mitäänsanomaton.

Elikkäs summa summarum:

Pahismaisia: Kayara, Vampire
Neutraalit ja helkutin epämääräiset: Tetradynamia, Zey, Nestis
Hyvismäisiä: felarof, Violet, piikkisiili

ja yritän nyt parhaani mukaan olla vajoamatta takaisin antiaktiivisuuteen ;v;
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Vampire » 07.01.2015 01:36:45

Tästä ristiriitaisuudesta tulee sellanen olo että on lukenut topicia vähän hatarasti ja listauksellaan pyrkii vain näyttämään normiVampirelta

En nyt oikein tiedä, mitä pidät ristiriitaisena, mutta hatarasti, naah.. Käytin tohon listauksenpuolikkaaseen ehkä enemmän aikaa kun vielä mihinkään (koska pelkästään muistiinpanojen tekemiseen meni muistaakseni about 4 tuntia, joka on yleensä aika jonka käytän keskimäärin listauksissa siihen, että kirjotan koko listausviestin ilman muistiinpanoja. Listausten tekeminen Vampire style ei oo mitenkään lyhyt puuha, mikä selittää sen että nykyään listaan aika vähän... Mulla vaan ei ole ylimäärästä 4-6 tuntia käytettäväksi listauksen kirjottamiseen, kun aikaa menee aikalailla kaikkialle muualle.

piikkis: Loppupuoli listauksesta ei oo vielä edennyt oikein mihinkään suuntaan, koska oon ollut liikenteessä sen verran paljon tässä tän pelipäivän aikana, että ei oo ollut oikeestaan melkeen yhtään aikaa paneutua asiaan enkä halua tehdä listausta loppuun mitenkään puolivillaisesti. Ja yleensä tykkään tehdä listauksen kerralla valmiiksi, joten vaatisin sen mielellään 6 tuntia yhteen soittoon sen kanssa eikä mulla just nyt oo ollut sellasia aikamääriä käytettävissä - ainakaan, jos haluan olla edes suunnilleen analyyttinen (ja syytän jälleen perfektionismia, joka ei salli mun tehdä mitään vähemmän kun niin täydellisesti kun vaan kykenen)..

Koitan palata asiaan huomenna (eli tänään...) mutta voipi olla, että mulla ei ole taaskaan aikaa.
心配ないからね。
Vampire
Kepitetty kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 07.01.2015 11:20:06

Zey: Arokiurun viimeinen viesti oli mielestäni tyypillinen pahiksen jäähyväisviesti. Olin aikaisemmin yhdistellyt häntä ja Violetia keskenään, sillä nostanut Arokiurun sen päiväisen rauhallisuuden hyvänä asiana, vaikka myöhemmin sinulle totesikin sen olleen ympäripyöreä toteamus. Siitä tuli ajatus, että Violet olisi ollut Arokiurua rauhoitellut pahistoveri.

horaaneko: Violet on pitänyt hyvismäisinä nyt molempaa kuollutta pelaajaa, jolloin hän on välttänyt ns. helppoja kohteita. Meiziä puolustaessa pahiksena tuollainen huomionherätäminen olisi kuitenkin turvallista, sillä Meizin osoittautuessa hyvikseksi ei se olisi tuomittavaa. Meizin paljastuttua hyvikseksi ei tullut tälle pohdinnalle annettua painoarvoa, joten tuo jäi ratkaisemattomaksi. Nyt, kun minusta on tullut skeptisempi Violetia kohtaan, on tuo viimeisn vaihtoehto mielenkiintoismepi. Mitä muuten tarkoitit "huutelullani"?

Violet: Öö, mikset sitten heti ekassa selityksessä kertonut, että Zeyn ääni muutti kantojasi. Vai etkö ole perillä omista epäilyistäsi?

Vampire: Okei, itsellä on vaan hankala käsittää tuollaisia tekoprosesseja, sillä käytän maksimissaan tunnin viestiin, jos en himmaile muuta välissä. Olisi kuitenkin ollut kiva kuulla jotain väliaikatietoa (ehkä tämän päivän aikana?)

En tiedä vielä aionko äänestää. Osa pelaajista ei ole vielä ole vastannut kysymyksiini (älkää vastaajat sitten olettako, että vastaamattomuudella pääsisitte helpommalla). Nestis olisi tälle päivälle helppo ratkaisu, mutta omalta osalta ehkä hätiköity. Häneltä kiinnostaisi ensinnäkin kuulla mielipidettä muista pelaajista.
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 07.01.2015 11:46:46

Horaaneko: Omaa luokitteluasi käyttäen sanoisin Nestiksen olevan "helkutin epämääräinen". En pidä häntä hyvismäisenä, mutta en kunnolla pahismaisenakaan. Nyt olisi kiva kuulla hänen näkemyksiään muista pelaajista, siis asiaa jonka kärki on muu kuin itsensä suojeleminen.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen

Palkinnot: 5

ViestiKirjoittaja Kayara » 07.01.2015 15:03:15

piikkis siitä on tovi kulunut, kun viimeksi olen pelannut, mutta muistaakseni silloinkin loppuajasta esitettiin samanlaisia kommentteja pelityylistäni. Taisi olla niin, että monen mieleen jäi aggressiivisempi pelitapa ensimmäisistä peleistä, mutta muistelisin että pelityylini muuttui rauhallisemmaksi kokemuksen myötä.

Kiinnostaisi kuulla Nestiksen selitys muuttuneelle mielelle äänen antamisesta itselle: ensimmäisenä päivänä olit sitä mieltä että Meizin olisi kannattanut äänestää itseään, jotta pohdinta tämän roolista voitaisiin jättää. Nyt kun tilaisuus tuli ja vielä olisit voinut pelastaa ennustajan, niin et tätä kuitenkaan tehnyt. Toki Arokiurun olisivat pahikset lynkanneet yöllä, mutta peliä edistävämpää olisi ollut saada tietoon myös sinun roolisi. En tiedä oliko Audiren roolin paljastumisella juurikaan hyötyä pelin kannalta.
Kayara
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 07.01.2015 15:48:06

Kayara: Jos et keksi muuta kuin minun siteeramista, niin listauksesta voisi olla apua. Onko sinulla mielipiteitä muista pelaajista? Nyt en ainakaan minä tiedä, mitä mielipiteitä olet aikasempien viestiesi kysymyksistä ja huomioista muodostanut.
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Kayara » 07.01.2015 16:08:33

Violet ensimmäisenä päivänä pohdit antavasi äänen Zeylle (et muistanut tulevaa poissaoloa) ja olit ajatellut että näin tulisi peliin vähän painostusta ja heräisi enemmän keskustelua. Et kuitenkaan antanut painostusääntäsi. Miksi et? Ethän pelännyt saavasi osaksesi vielä enemmän huomiota kuin olit jo aktiivisena pelaajana muutenkin saanut?

felarof huomasin käydessäni viestejä läpi uudelleen, että olin vahingossa jättänyt vastaamatta yhteen kysymykseesi. Kysyit että miksi poimin juuri sinut ja Arokiurun, kun huomautin ketkä olivat Nestiksen sekoiluihin tarttuneet. Huomasin että piti paikkansa että myös Violet ja Zey häneen tarttuivat, mutta lähinnä mietitytti miksi Arokiuru tarttui Nestikseen niin hanakasti (muut olivat neutraalimpia). Se miksi nimesi mainittiin tässä yhteydessä johtui varmaan siitä, että olin esittänyt kysymyksiä sinulle samassa viestissä ylempänä ja olit kai siksi kirjoitusvaiheessa päällimmäisenä mielessä.
Kayara
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Kayara » 07.01.2015 16:10:20

piikkis lähdin jo lueskelemaan viestejä läpi uudelleen, jotta saisin tehtyä jonkinlaista koontia. En kuitenkaan taaskaan ehtinyt loppuun asti, mutta koitan illan aikana vielä koota ajatuksiani pelaajista.
Kayara
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Violet » 07.01.2015 17:17:31

Piikkis: Todennäköisesti en vain ollut perillä siitä mitä kaikkea olin muistanut postata topikkiin ja mitä en. Myönnän kuitenkin tehneeni tässä virheen, kun en ollut maininnut kaikkia ääneeni vaikuttavia seikkoja; analysoi siitä mitä lystäät.

Kayara: Ainut asia, mitä pelkäsin, kun harkitsin Zeyn äänestämistä oli äänen pysyvyys. VÄ kun on suht uusi juttu itselleni. Tämän vuoksi halusin vielä odottaa, jos vaikka topikissa nousisi esiin joitain seikkoja, jotka tulisi ottaa huomioon äänestäessä. Olisi varmaan ollut helpompaa äänestää Zeytä "vahingossa" ensimmäisessä viestissä.

Itse asiassa taidan äänestää tässä samalla, koska pääsy koneelle ei ole turvattu. ++Zey Olen nyt toivottavasti muistanut kaiken, mitä hänestä halusin sanoa. Kukaan muu pelaaja ei tällä hetkellä epäilytä yhtä paljoa.

Jos ehdin vielä tänään koneelle, niin yritän ehtiä analysoida Tetradynamian. En häntä listassani käsitellyt tarkasti, koska silloin ei vielä ollut tarvetta siihen. Nyt viestejä on kuitenkin jo tarpeeksi. Jos joku kysyy, että miksi lykkäsin Tetran analysointia, mutta käsittelin kuitenkin muita vain vähän postanneita pelaajia, niin Tetra oli juuri herännyt peliin uudelleen ja ottanut aktiivisemman otteen pelistä. Tämän vuoksi ajattelin parin ensimmäisen viestin analysoimisen turhaksi. Näin päälleppäin katsottuna Tetra ei kyllä kauheasti epäilytä.
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja Kayara » 07.01.2015 20:43:26

En nyt tänään ehdi tehdä mitään sen laajempaa listausta, toisaalta tuntuu että onko pohdintoihin edes mitään uutta esitettävää

felarof: On onnistunut pysyttelemään jotenkin sopivasti taustalla, hänestä on aika neutraali vaikutelma. Kallistuu tällä hetkellä kuitenkin mielestäni enemmän lievästi hyvismäisyyteen. On esittänyt pohdintojaan ja antanut vaikutelman että haluaa edistää pahisjahtia

horaa: Ensimmäinen viesti oli lähinnä bensan lisäämistä liekkeihin, johon monet tarttuivatkin. Tämän jälkeen on osallistunut hieman enemmän ja viimeisimmässä viestissään kertoi jo enemmänkin pohdinnoistaan. Horaa on jotenkin aina ollut itselleni vaikea tulkittava, muistan hänen joskus pitäneen kovasti pahisroolista ja hänen tällöin olleen ilmeisesti aktiivisempi kuin hyviksenä. Tämä taas ei tarjoa mitään informaatiota, koska en tiedä hänen nykyisistä mieltymyksistään ja tyylistään pelata. Ehkä lievästi hyvismäinen vaikutelma kuitenkin.

Nestis: On ehkä eniten sekoillut jäljellä olevista, mutta uskoisin tämän johtuvan kokemattomuudesta. Mikään ei tietenkään takaa, etteikö kokemattomalle pelaajalle olisi osunut pahiksen rooli. Jos käytöksen mukaan täytyisi luokitella, menisi hän pahismaisten joukkoon mutta koska kokemattomuus on saattanut vaikuttaa pitäisin häntä lähinnä neutraalina.

piikkis: On yhtä vaikea tulkittava kuin teelehdet. Piikkis pelaa taitavasti molempia rooleja, eikä hänestä pysty helposti sanomaan kumpaa roolia hän pelaa. Väen vähetessä alkaa tietysti miettimään jokaisen roolia entistä tarkemmin, mutta tällä hetkellä menisi akselille neutraali/lievästi hyvismäinen

Tetra: Ei oikein materiaalia, enkä ole pahemmin aiemminkaan hänen kanssaan pelannut. Tetralta on tullut kovasti "bensaa liekkeihin" -kommentteja tässä pelin edetessä, mutta koskapa muut eivät ole tähän kiinnittäneet huomiota luokittelisin hänet lähinnä neutraaliksi. Olettaisin että mikäli hänen kanssaa enemmän pelanneet näkisivät hänen pelaamisessaan jotakin erikoista, olisi tästä joku jo jotakin huomauttanut.

Vampire: Melko vaikea tulkittava myös. Muistan hänet aiemmin melko aggressiivisena pelaajana, nyt on ollut melko neutraali. Kuitenkin hatara muistikuva siitä että hän olisi pelannut neutraalimmin myös aiemmin, toisaalta silloin on ollut ehkä vähän epäaktiivisempi (?). Vaikea sanoa, siitä on niin aikaa kun olen hänen kanssaan viimeksi pelannut.

Violet: Violet on mielestäni tällä hetkellä epäilyttävän puolella. Hän on toki ollut hyvin näkyvä pelaajakin heti alusta lähtien, joten tämä luonnollisesti herättää huomiota. Mutta Violet on myös useampaan kertaan heitellyt kommentteja tyyliin "odottaisin pohdintoja muiltakin" jne. jne. eli ikään kuin yrittäisi pahiksena saada muut keksimään puheenaiheita, joihin olisi sitten kätevä tarttua.

Zey: Vaikea ainakaan uskoa että olisi Violetin pahispari tai sitten tässä on menossa todellinen vedätys. Jos Violet onkin hyvis, tulisi mieleen tarkastella Zeytä tarkemmin. Toisaalta Zey on pelannut kyllä kovin siististi, ollut näkyvä pelaaja ja kommentoinut. Vieläkin olisi vaikea uskoa, että hyviksenä olisi pelannut näin, mutta toisaalta kaikki on mahdollista.

Kokonaisfiiliksenä on tunne, että haluaisi nähdä joko Violetin tai Zeyn roolin.
Kayara
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.01.2015 20:56:47

Tänään siis olisi päivä loppumassa, selvä.

Nestis ei ole mitään puhunut tänään, vaikka piikkisiili heitteli kysymyksiä sinne suuntaan ja Nestis itsekin lupaili eilen tulla kertomaan tänään epäilyksistään. Itseä alkaa tämän hiljaisuden ja hänen taustansa takia mietityttämään mahtaako hänellä niitä epäilyksiä olla, vai oliko se vain taktiikka taas saada epäilyksiä pois.

Horaanekolta tuli nyt enemän hyvis-horaa -tyyppistä viestiä, tarttui vähän joka asiaan ja kertoili mielipiteitään. Pysyn kuitenkin varovaisena hänen kanssaan, sillä Horaa kyllä taitaa pahistelun ja varmasti pahiksenakin osaisi muuttaa viestiensä tyyliä, kun kerran asiaa oli kommentoitu.

Violet, miksi et vastannut kysymyksiini? Etkö kenties halua joutua pohtimaan uudelleen äänen kohdetta?

Luin Nestiksen viestit hänen ensimmäisestä pelistä, Painetun sanan ongelmasta, ja kyllä tuntui yllättävän suurelta ero verrattuna tähän (ja Nestis oli siinä tosiaan hyvis). Hän ei tosin ehtinyt montaa viestiä pelissä kirjoittaa, mutta jo ensimmäisessä viestissä epäili ja muutenkin tuntui enemmän kiertävän epäilyksiensä ympärillä mitä tässä. Lisäksi kun hänen sanojaan kyseenalaistettiin (ei tosin epäilty suoranaisesti, mutta jonkinlaisia paineita mahdollisesti loi) vastaili rennon oloisesti, eikä tullut samanlaisia pitkiä sepustuksia mitä tässä. Lähinnä tuntui rauhallisemmalta ja enemmän pahiksiin keskittyvältä. Tämä kumosi omissa silmissä sitä mahdollisuutta, että Nestis vain aloittelijuutensa takia olisi tässä pelissä niin tarkka omasta nahastaan. Oikeastaan tuntuu aika epätodennäköiseltä, kun näki nuo viestit, että sama pelaaja pelaisi näin hermostuneesti samassa roolissa.

Tällä hetkellä Nestis olisi saamassa ääneni.

//Kayara väliin listailemassa. Perusteluista jäi vähän köyhät fiilikset, esimerkiksi piikkisiilen hyvismäisyyttä ei perusteltu lainkaan. Miksi näin?

Kayara kirjoitti:Vieläkin olisi vaikea uskoa, että hyviksenä olisi pelannut näin, mutta toisaalta kaikki on mahdollista.

Miksi se olisi vaikea uskoa?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Violet » 07.01.2015 21:15:39

Zey kirjoitti:Olisiko minun sitten pitänyt olla Meizille, että ok, olet sittenkin hyvis, vaikka vastauksesi olikin hyvistelyn osalta epäilyttävää? Piditkö itse sitten Meiziä niin varmana hyviksenä ensimmäisenä päivänä, ettei hänen toimiaan olisi enää saanut kyseenalaistaa ja häntä painostaa? Enkä kyllä ymmärrä mitä väärää on tehdä epäileviä kommentteja, jos kerran epäilee. En nyt kuitenkaan näe sitäkään kannattavana, että vaikka epäilisi, niin pysyisi silti hiljaa niistä epäilyistä. Enkä ymmärrä miten minun tarvitsisi maalata muista mahdollisia pahiksia, vai eikö sinulle muut ole mahdollisia pahiksia?

Heitetään ääni huonoin perustein -> kohde puolustautuu ja hyvistelee vähän (mikä on minusta tässä tilanteessa ymmärrettävää; ei alussa ole hyviä perusteluita omaan hyvismäisyyteen, joten siihen voi helposti turvautua) -> Tämän pohjalta epäillään lisää -> Meiz hermostuu (etenkin koska VÄ) jajoutuu puolustavaan asemaan. Jotenkin tälläisen kuvion aiheuttaminen ei vaikuta hyvismäiseltä ja sitä, että Meizin hermostumista ja pientä hyvistelyä pidetään suoraan pahismaisena, en ainakaan pidä hyvismäisenä.

Zey kirjoitti:Ymmärrän sen, että Nestikseen oli helppo tarttua, koska hän oli useamman muunkin mielestä epäilyttävä/hämärä, mutta en ymmärrä miten Audire tai Horaaneko oli muita helpompia? Itse en ainakaan muista, että mitään suuria epäilyksiä olisi heitä kohtaan ollut. Miksi hyvis ei olisi tarttunut Vampireen?

Yhden viestin pelaajia on helppo tulkita miten sattuu sanomalla, että tästä yhdestä pelaajasta tuli tämmönen fiilis. Audirea vastaan ei esimerkiksi ollut materiaalia ja epäilyt perustuivat epämääräiseen tulkintaan ja viboihin, niin ei kukaan voi tulla sanomaan näitä epäilyjä vääriksikään. Sillä tavalla ne ovat helppoja.

Zey kirjoitti:Miten voisi käydä tänään niin kuin eilen. Enempää erikoisia ei ole, joten kukaan ei voi todistaa olevansa hyvis. Niinpä sinun ei pitäisi joutua pelastelemaan ketään – paitsi mikäli olet pahis niin mahdollisesti pahiskaveriasi.

Vastasin tähän jo aiemmin vastauksena piikkikselle.
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja Kayara » 07.01.2015 21:58:31

Zey piikkiksestä olen esittänyt enemmän pohdintaa jo toisena päivänä. En luvannutkaan mitään syvällistä listausta, enkä sellaista saanutkaan aikaiseksi. Esimerkiksi piikkiksen viestejä en käynyt uusintana ajatuksella läpi, enkä hänestä yleensä muutenkaan saa selvää kuvaa viestien perusteella. Jos lähdetään oletuksesta että piikkis olisi pahis, häntä osaisin todennäköisesti epäillä vasta siinä vaiheessa että hänen pahiskaverinsa jäisi kiinni ja löytäisin jonkun kytköksen. Piikkis on sellainen pelaaja, että en hänestä helposti saa otetta.
Kayara
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.01.2015 22:26:50

Violet kirjoitti:Heitetään ääni huonoin perustein -> kohde puolustautuu ja hyvistelee vähän (mikä on minusta tässä tilanteessa ymmärrettävää; ei alussa ole hyviä perusteluita omaan hyvismäisyyteen, joten siihen voi helposti turvautua) -> Tämän pohjalta epäillään lisää -> Meiz hermostuu (etenkin koska VÄ) jajoutuu puolustavaan asemaan. Jotenkin tälläisen kuvion aiheuttaminen ei vaikuta hyvismäiseltä

Oletan että tarkoitat aiheuttamisella tahallaan aiheuttamista, etkä vahingossa aiheuttamista. Miten olisin äänestäessäni voinut tietää, että Meiz rupeaisi hyvistelemään (kyseinen puuha kun ei ole kauhean yleistä)?

Violet kirjoitti:Meizin hermostumista ja pientä hyvistelyä pidetään suoraan pahismaisena, en ainakaan pidä hyvismäisenä.

Pidätkö siis kaikkia Meiziä tuosta syystä epäilleitä pahismaisina tuon epäilyksen osalta? Jos et, mikä tekee minusta poikkeuksen?

Violet kirjoitti:Yhden viestin pelaajia on helppo tulkita miten sattuu sanomalla, että tästä yhdestä pelaajasta tuli tämmönen fiilis.

Eikö hyvis sitten voi epäillä yhden viestin pelaajia? Miksei? Eivätkö he voi olla pahiksia?

Sinulta jäi vastaamatta kysymykseeni miksei hyvis olisi tarttunut Vampireen?

Kayara: Okei, täytyy sitten mennä sieltä katselemaan pohdintojasi.

Olisi varmaan aika äänestää, joten ++Nestis, koska tuntuu välittävän enemmän omasta elossa säilymisestä kuin pahisten nappaamisesta. Lisäksi hänen pelinsä eroaa aika lailla siitä kuvasta, minkä sain hyvis-Nestiksestä Painetun sanan ongelma -pelistä.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja felarof » 07.01.2015 22:34:49

Tässä on nyt vaan jotain vastauksia mulle esitettyihin kysymyksiin/epäilyihin. En oo oikeestaan ehtinyt muuta kuin silmäillyä tän päivän viestit läpi ja tokan päivän lopunkin oon vaan nopeesti lukassut. Eli multa on aika varmasti jäänyt jotain huomaamatta, tökkikää jos näin on. Ainoa mikä kiinnitti vähän huomioni oli Audiren yötappo. Mikä oli pahiksella motiivina tappaa pelaaja, joka olisi mahdollisesti joka tapauksessa kuollut antiaktiivisuuteen? Lähinnä mietin, voidaanko tästä epäillä pahiksen olevan vahvasti aktiivisten pelien kannalla/vihaavan antiaktiivisuuskuolemia.
Vampire kirjoitti:FELAROF on seuraava kummastuttaja. Alkuun jännäilee Zeyn ääntä Meizille ja ilmeisesti jollain tavalla epäileekin. Sen lisäksi felarof tarttuu Meizin hyvistelevään otteeseen ja viesteissä on pohtiva ja analyyttinen ote, mikä on aina kiva. Samalla kuitenkin jotenkin tulee fiilis, että felarof yrittäisi kovasti tunkea Zeytä melkein väkisin pahismuottiin - ei mitenkään vääntäen, mutta ehkä kevyesti ylikorostaen. Ekan päivän listaukset ei mua oikein sytytä, ne näyttää mulle usein lähinnä näennäisaktiivisuudelta, joten ei liene ihme, että suhtaudun felarofin listaukseen hieman kyseenalaistaen. Ekan päivän aikana harvoin on niin paljon materiaalia, että listauksissa olisi jotain järkeä ja sisältöä. Listauksensa perusteella felarof epäilee eniten Meiziä (tähän suuntaan viittaa ilmaus, että Meiz on pahismaisin), mutta äänestäisi kuitenkin Zeytä (siis mitä?) ja focus tuntuu taas olevan nimenomaan Zeyn pahismaisuudessa ja felarof listaakin muut pelaajat neutraaliin kastiin, mikä on aina helppo ratkaisu. Äänestää kuitenkin Meiziä (mitä tapahtui puheille siitä, että ääni olisi lähtenyt Zeylle?) ja selittää että ei ollut edes aikeissa äänestää Zeytä, vaikka listauksessa selvästi luki, että ääni olisi lähtenyt Zeylle. Puhutko nyt vähän itseäsi pussiin? Ainakin tässä on totaalisen mixed messages tai sitten oon vaan missannut jotain tärkeää. Lisäksi puhuu kovasti äänen uhasta Meizin tapauksessa, mutta itse en oikein tajua linkkiä, kun olit puhunut listauksessasi, että ääni olisi lähdössä Zeylle ei Meizille, joten Meizillä ei missään vaiheessa ollut äänen uhkaa päällä sinun puoleltasi. Alkuun felarof pelasi hyvin fiksusti, mutta loppuvaiheessa alkoi tulla kyllä melkoisen hämmentävää settiä. Kokonaiskuvaksi felarofista tulee lievästi pahismainen ja on kyllä tällä hetkellä tarkkailun alla.

Miksi musta tuntuu nyt siltä, että vääntelet sanomisiani? Seuraavat neljä pätkää ovat ekan päivän listausviestistäni:
felarof kirjoitti:Meiz: Hmm. Toisen viestin pieni marttyyrisyys (-ys? -us? apua miten tää taipuu :D) häiritsee, samoin juuri tuo vakuuttelu, että ymmärtää miksi Zey äänesti. Toisaalta siitä seuraavissa vastaillut ihan järkevästi ja rauhallisesti. Oletko löytänyt ketään epäilyttävämpää vai onko äänesi lähdössä Violetille? Edelleen kuitenkin lievästi pahismainen, tällä hetkellä hereillä olevista pelaajista pahismaisin.

Eli Meiz oli mielestäni pahismaisin, tän verran meni oikein.
felarof kirjoitti:Zey: Aloitti agressiivisesti. Paitsi ääni Meizille, huitoi toisessa viestissään epäilyjä myös Violetin ja piikkiksen suuntaan (ainoat enemmän puhuneet siinä kohtaa). Saattaa olla hyvis, joka yrittää saada mahdollisimman hyvin peliä käyntiin lyhyessä ajassa ennen poissaoloa, mutta myös pahis joka uskaltaa pelata rohkeammin luottaen poissaolon tuovan suojaa ekana päivänä tippumiselta ja asioiden unohtuneen sopivasti/jäävän uusien asioiden varjoon tokana päivänä. Lievästi pahismainen, haluaisin kuitenkin mielelläni kuulla enemmän ennen kuin annan mahdollista ääntä.

Ehkä ton voi kun tarpeeksi vääntelee ja irrottaa konteksitistaan saada siihen muotoon, että äänestäisin Zeytä :D Kuitenkin kun lukee edeltävät viestit, joissa puhutaan paljon siitä, että Zeyllä on poissaolo (eli ei tule sanomaan mitään sen päivän aikana), lienee aika selvää, etten häntä ekana päivänä tule äänestämään (koska en hänestä mitään tule kuulemaan sinä päivänä). Ja lisäksi annan myös ymmärtää, että haluaisin saada enemmän tarttumapintaa ennen kuin annan ääntä. Itseasiassa sanoin Zeyn poissaolon ääneenkin näköjään tuossa samassa viestissä (Arokiurun kohdalla, Arokiuru oli siis äänestänyt Zeytä):
felarof kirjoitti:Otat siis riskin, että Zey on ennustaja eikä voi sitä tulla kertomaan poissaollessaan?

felarof kirjoitti:Oma ääni on hyvin todennäköisesti lähdössä Meizille.

Tämäkin siis siitä listausviestistä, nähdäkseni sanon aika selvästi, että aion äänestää Meiziä? Ainoa kohta, missä olen sanonut, että äänestäisin Zeytä oli ihan tokan päivän alussa piikkiksen kysyessä ketä äänestäisin, jos juuri silloin olisi pakko (eli Meiz oli tässä vaiheessa kuollut ja mulla oli käytännössä pelkästään ekan päivän viestit pohjana, tässä vaiheessa Zey oli mielestäni epäilyttävin).

Kuten Arokiurukin totesi, teen aika usein noita ekan päivän listauksiani. Taidettiin sun kanssa vääntää niistä viime pelissäkin. Edelleen, en tee niitä jotta vaikuttaisin aktiiviselta vaan oman ajattelun apuvälineenä. Näin mun tulee luettua kaikkien viestit huolella läpi ja ainakin mietittyä kaikkia pelaajia. Voin toki jättää sen omalle koneellekin pyörimään, mutten näe miten se siellä ketään hyödyttäisi. Lisäksi tykkään muutenkin lukea jossain vaiheessa kaikki pelaajan viestit putkeen, jolloin viestistä helposti tulee joka tapauksessa listausmainen.

En tykkää pelkästään ekan päivän perusteella muodostaa kovin voimakkaita käsityksiä varsinkaan hyvismäiseen suuntaan, koska huomaan, että jos pidän jotain henkilöä vahvasti hyvismäisenä, multa jää helpommin huomaamatta sellaisia asioita, joita pitäisin muuten pahismaisina. Plus aika monelta oli tuossa kohtaa tullut vain yksi viesti. Näiden takia siellä on niin paljon niitä neutraaleja.

piikkisiili kirjoitti:felarof: Olitko tarkoituksella säästänyt äänestämistäsi viimeisille minuuteille?

Pääsin koneelle myöhemmin kuin olin arvellut, vasta juuri ennen päivän päättymistä. Jos ennustaja ei olisi ollut vaarassa tippua en olisi äänestänyt, koska en ollut ehtinyt lukea kunnolla uusia viestejä.

Ja PJ:lle tosiaan muistutuksena, että äänestin eilen.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 07.01.2015 22:37:02

Zey: Vitkastelitko Nestiksen äänestämisessä näin myöhään, jotta voisit odottaa mahdollisia muiden ääniä sinua pelastamaan?
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Violet » 07.01.2015 22:41:09

Tarkoitin aiheuttamisella koko systeemiä enkä vain sen aloittamista. Jatkuvalla painostamisella tultiin tuohon pisteeseen. Ja ei, et voinut tietää, että Meiz rupeaa hyvistelemään, mutta varmaankin pidit tätä mahdollisena vaihtoehtona. Se, että sidoit tämän vaihtoehdon osoittamaan vain pahismaisuutta on kuitenkin virheellistä.

Poikkeuksellisen sinusta tekee se, että muut eivät lähteneet tekemään kyseenalaisia tulkintoja ja painostamaan niiden ansiosta. Muut lähtivät liikkeelle hyvistelystä pohjlta, jonka sinä heille loit.

Hyvis voi epäillä yhden viestin pelaajia, mutta heitä ei erinnäisistä syistä tulisi arvioida liian pitkälle tai viesteistä tehdä liiallisia tulkintoja.

Hyvis olisi voinut tarttua Vampireen, kuten myös pahiskin. Vampiren äänestäminen oli kuitenkin paljon helpompaa, koska tilaisuus oli niin erinomainen. Ei tarvitse perustella teorioiden tai monien viestien paljastamien kuvioiden avulla ketään pahikseksi. Pitää vain laittaa perusteluksi Vampien viimeaikainen toiminta.

Lisäksi Piikkiksen pointti (olin alunperin kirjoittamassa juuri tätä, mutta kun päivitin sivun, niin Zey olikin jo lähettänyt viestin :P) (Jos ovat pahiksia, niin mahdollinen pesäerotemppu?)
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 07.01.2015 22:44:59

Ai pesäerotemppu? Älä provosoimalla yritä estää mua pelastamasta Zeytä.
++ Nestis, molemmat äänestetyt ovat kiinnostavien joukossa, mutta nuo kysymykseni Nestikselle painaa (olisin toivonut vastausta, mutta mielestäni annoin aikaa)
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.01.2015 22:57:25

Piikkis: En halunnut äänestää ääntäni edeltävässä viestissä, koska halusin antaa Nestikselle edes jonkin mahdollisuuden reagoida "ääneeni" ennen äänen antamista. Tarkoitukseni oli äänestää kymmeneltä viimeistään, mutta se vähän venähti, koska kadotin ajantajuni läksyjä tehdessä.

//Violet ja piikkis väliin.

Violet kirjoitti:Jatkuvalla painostamisella tultiin tuohon pisteeseen.

Haluatko osoittaa jatkuvan painostukseni, kun itse en ole sellaista huomannut tekeväni.

Violet kirjoitti:Se, että sidoit tämän vaihtoehdon osoittamaan vain pahismaisuutta on kuitenkin virheellistä.

Hyvis voi hyvistellä, enkä ole missään vaiheessa tätä kieltänyt. Mutta en kyllä pidä hyvistelyä hyvismäisenä.

Violet kirjoitti:Poikkeuksellisen sinusta tekee se, että muut eivät lähteneet tekemään kyseenalaisia tulkintoja ja painostamaan niiden ansiosta.

mie kirjoitti:Meiziltä tuli reaktiona näköjään olkapäälle taputtelua ja pientä huokailua siitä, että pahikset on nyt turvassa (eikä ne mitään turvassa ole, käyttämättä on vielä 12 ääntä, että kyllä se kaksi ääntä jollakin on ihan mahdollista). Sikäli vähän tuo voivottelu, että metsään meni äänen kanssa, pistää kulmat kohoamaan täälläpäin. Jotenkin se vain särähtää aina korvaan, kun vakuutellaan, että en se minä ole. Muuten aika neutraalia vastailua.

Millä tavalla tein tuossa kyseenalaisen tulkinnan tai painostin?

Violet kirjoitti:Hyvis voi epäillä yhden viestin pelaajia, mutta heitä ei erinnäisistä syistä tulisi arvioida liian pitkälle tai viesteistä tehdä liiallisia tulkintoja.

Olenko sitten arvioinut liian pitkälle tai tehnyt liiallisia tulkintoja heistä?

Violet kirjoitti:Vampiren äänestäminen oli kuitenkin paljon helpompaa, koska tilaisuus oli niin erinomainen. Ei tarvitse perustella teorioiden tai monien viestien paljastamien kuvioiden avulla ketään pahikseksi. Pitää vain laittaa perusteluksi Vampien viimeaikainen toiminta.

Enpä näe paljon hankalammaksi sitä, että olisin äänestänyt Horaanekoa epäilyksieni perusteella.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Raegan » 07.01.2015 23:09:55

Ja päivähän on päättynyt, iltaviestiä seuraa.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Raegan
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Raegan » 07.01.2015 23:56:33

3. Ilta

Kuva

Äänet:
1 Zey (Violet)
2 Nestis (Zey, piikkisiili)

Nestis kuolee saatuaan äänienemmistön.

Kuolleet (2/13):
1. päivä - Meiz, tavis
1. yö - Ropsus, tavis
2. päivä - Arokiuru, ennustaja
2. yö - Audire, tavis
3. päivä - Nestis, onnekas

Poissaolot:
Ei ole! :-)

Yö alkaa nyt ja päättyy 8.1. klo 23.00. Yönimiä sitä ennen minulle ja Jinmurulle!
- Epicurus
Raegan
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa