Hyvät, pahat ja onnekkaat // PELI OHI ja sen veivät pahat!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 2. päivä 3.1 klo 21.30 asti

ViestiKirjoittaja Violet » 03.01.2015 16:45:56

Zey: En voi tietää Arokiurun tyylinmuutoksen syitä. Ehkä hän on pahis, joka haluaa vaikuttaa hyvismäiseltä? Tai sitten pahis, joka varoo toimintaansa? Vai onko Arokiurun tyyli pysynyt samana ja vain minun tulkintani muuttunut? Liikaa jossittelua, jotta uskaltaisin antaa sen vaikuttaa arviointiini, tosin en kuitenkaan jätä tätä kokonaan huomioimattakaan.

En nyt mene etukäteen teilaamaan tuota Vampiren ääntä. Sanottakoon vain, että selityksen on parempi olla vakuuttava. Monet ovatkin jo kommentoineet Vampiren antamasta äänestä, mutta itse haluan kuulla perustellut niin äänelle kuin ajankohdallekkin (eli miksi ääni nyt).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.01.2015 19:05:02

OK, en ehdi nyt käydä kaikkia pelaajia läpi huolimatta siitä, että niin oli tarkoitus (tänään on vaan niin paljon muutakin tehtävää) ja en oikein voi käyttää tunteja siihen, että teen muistiinpanot ja kirjoitan viestin. Eli saatte siis vain vastaukset kysymyksiin ja Nestikseen asti kirjaamani pohdinnat. Välin piikkisiili-Zey pohdinnat tulevat sitten toivottavasti seuraavan pelipäivän aikana. Tähän viestiin on sisällytetty kaikki ennen edellistä viestiäni kirjoitetut viestit. Sen jälkeiset viestit otan huomioon myöhemmässä vaiheessa.

AROKIURU tarttuu heti Zeyn heittämään ääneen, mikä sinällään ei kyllä ole mitenkään ihmeellistä. Zeyn ääni nimittäin kiinnitti omankin huomioni, vaikka en suoriltaan menis sanomaan sitä hyvismäiseksi tahi pahismaiseksi. Ainakaan käymättä läpi kaikkea muutakin. Aurokiuru pohtii kanssa kivasti pelaajia, mutta tuntuu syystä tai toisesta kiertävän pohdintojensa kanssa vähän ympyrää. Sitä en tiedä, mistä tämä kuva tulee, mutta jotenkin vaan tuntuu kiertävän ja kiertävän yhtä ja samaa ongelmaa/ajatusta pääsemättä koskaan oikeastaan siihen asian ytimeen kiinni. Arokiuru myös tarttui piikkisiilin kommenttiin ihan pelin alussa, mikä kyllä vähintään jollakin asteella kohotuttelee kulmia, sillä jotenkin tuntuu ehkä väkinäiseltä vääntämiseltä. Arokiuru myös ilmaisee uteliaisuutta Zeytä kohtaan, mutta ei tunnu tätä mitenkään erityisesti epäilevän. Sitten Arokiuru tarttuu Nestikseen ja ilmeisesti myös tätä epäilee ja ainakin itselleni tulee sellainen fiilis, että vääntää osan epäilyistään irrottamalla Nestiksen kommentit täysin asiayhteydestään, mikä kyllä saa varmasti kaiken kuulostamaan ja vaikuttamaan halutunlaiselta (itselleni nämä nimenomaiset Nestiksen puheeteivät erottuneet joukosta mitenkään enkä olisi niihin erityisemmin huomiota kiinnittänyt, jos Arokiuru ei niihin olisi tarttunut). Asiayhteydestä irrottaminen voi olla yritystä rakentaa pitävämpiä perusteluita Nestikseen kohdistuviin epäilyihin ja Arokiuru myös vertaa Nestistä Meiziin, mikä ei ihan valkene itselleni. (ja että oon muuten tehnyt hienot muistiinpanot, näistä ei ota selvää sitten mitenkään) Arokiuru tuntuu jollain tasolla myös soutavan ja huopaavan mielipiteidensä kanssa pysymättä omassa kannassaan ja lopulta uhkaa äänestää Nestistä. Jotenkin tulee kokonaisvaltaisesti sellainen fiilis, että kovasti tässä nyt kasataan epäilyjä Nestiksen niskaan, mutta samalla perutaan niitä. Tämä ei ole mitenkään outright-pahismaista, mutta hämmentävää kyllä. Kokonaisuudessaan Arokiuru on neutraali, mutta epäilyttää vähintään jollakin asteella. Ei kuitenkaan ensimmäisenä lynkkausjonossa tällä hetkellä.

AUDIRE on tähän mennessä kirjoittanut yhden viestin, jossa kommentoi peliä, mutta ei tunnu ottavan oikein kontaktia. Tällä hetkellä Audire solahtaa neutraaliin laatikkoon, mutta toivoisin lisää puhetta tästä suunnasta.

FELAROF on seuraava kummastuttaja. Alkuun jännäilee Zeyn ääntä Meizille ja ilmeisesti jollain tavalla epäileekin. Sen lisäksi felarof tarttuu Meizin hyvistelevään otteeseen ja viesteissä on pohtiva ja analyyttinen ote, mikä on aina kiva. Samalla kuitenkin jotenkin tulee fiilis, että felarof yrittäisi kovasti tunkea Zeytä melkein väkisin pahismuottiin - ei mitenkään vääntäen, mutta ehkä kevyesti ylikorostaen. Ekan päivän listaukset ei mua oikein sytytä, ne näyttää mulle usein lähinnä näennäisaktiivisuudelta, joten ei liene ihme, että suhtaudun felarofin listaukseen hieman kyseenalaistaen. Ekan päivän aikana harvoin on niin paljon materiaalia, että listauksissa olisi jotain järkeä ja sisältöä. Listauksensa perusteella felarof epäilee eniten Meiziä (tähän suuntaan viittaa ilmaus, että Meiz on pahismaisin), mutta äänestäisi kuitenkin Zeytä (siis mitä?) ja focus tuntuu taas olevan nimenomaan Zeyn pahismaisuudessa ja felarof listaakin muut pelaajat neutraaliin kastiin, mikä on aina helppo ratkaisu. Äänestää kuitenkin Meiziä (mitä tapahtui puheille siitä, että ääni olisi lähtenyt Zeylle?) ja selittää että ei ollut edes aikeissa äänestää Zeytä, vaikka listauksessa selvästi luki, että ääni olisi lähtenyt Zeylle. Puhutko nyt vähän itseäsi pussiin? Ainakin tässä on totaalisen mixed messages tai sitten oon vaan missannut jotain tärkeää. Lisäksi puhuu kovasti äänen uhasta Meizin tapauksessa, mutta itse en oikein tajua linkkiä, kun olit puhunut listauksessasi, että ääni olisi lähdössä Zeylle ei Meizille, joten Meizillä ei missään vaiheessa ollut äänen uhkaa päällä sinun puoleltasi. Alkuun felarof pelasi hyvin fiksusti, mutta loppuvaiheessa alkoi tulla kyllä melkoisen hämmentävää settiä. Kokonaiskuvaksi felarofista tulee lievästi pahismainen ja on kyllä tällä hetkellä tarkkailun alla.

HORAANEKO kirjoittaa pitkähkön viestin, josta en aamuaivoilla saa(nut) oikeastaan mitään irti. Yleisfiilikseksi (eli mutu eli viba) kuitenkin jäi hyvismäinen.

KAYARA kommentoi heti alkuun pelaajia kattavasti. Esittää myös paljon kysymyksiä ja ottaa kivasti kontaktia muuhun peliin. Siitä on ikuisuus, kun oon viimeksi Kayn kanssa pelannut enkä muista oonko pahis-Kayaraa nähnyt, mutta kaikesta huolimatta mieleen tulee, että Kayaralla olis hyvisrooli. Viestejä ei ole paljoa, mutta tila on käytetty hyvin hyödyksi, vaikka energia tuntuukin olevan aika pitkälti nimenomaan kysymysten esittämisessä.

NESTIS aloittaa pelin niin, että alku on vielä kasassa, mutta loppua kohdin hommat alkavat hieman levitä käsiin. Alkuun kyselyä ennustajasta (ei kerro vielä roolista mitään) ja kommentoi uskovansa Meiziä hyvikseksi, mutta ei halua tehdä asian eteen mitään. Siis mitä!? Hyvistä kyllä uskoisi kiinnostavan asia sen verran, että kanssahyvistä ei haluaisi tiputtaa - varsinkaan, jos on itse sitä mieltä että putoaja on hyvis ja muut on osuneet väärään. Ja tadaa, Meiz paljastui hyvikseksi ja ainakin teoriassa Nestiksellä olisi ollut kiva mahdollisuus vaikuttaa putoajan henkilöllisyyteen, jos hän olisi omaa ääntään käyttänyt. Pahiksellehan tuollainen tilanne on edullinen aina, kun tippumassa on hyvis eikä oma pahiskaveri. Seuraava Nestiksen viesti tuntuu jollain tavalla yrittävän paikkailla tapahtunutta kämmiä ja selityksenä hyvis-kommentille oli se, että ei halunnut vaikuttaa liian mielipiteettömältä tai neutraalilta. Tämä taas kuulostaa ainakin omiin korviini siltä, että Nestis itsekin tiedostaa vaikuttavansa muiden silmiin pahismaiselta ja yrittäisi eliminoida pahiskortteja (tietäen itse antavansa epäilyille syytä). Ilmassa tuntuu myös olevan hieman hyvistelemistä ja tuntuu keskittyvän toimissaan siihen, että muut kuitenkin pitää pahismaisena. Tää taas vois indikoida stressaantuneen pahiksen suuntaan, vaikka toisaalta uskoisi, että pahiskaveri tökkäis vähän ja sanoisi, että jäitä hattuun - koska toikkaroiva pahis haittaa myös pahisten peliä. Eli kokonaisuutena Nestis on kyllä varsin hämmentävä pelaaja.

Eli tässä oli siis perusteluja epäilyäänelle ja paineensietoäänellekin tavallaan. Nestis tuntuu tällä hetkellä omasta mielestäni hieman stressaantuneelta (stressaantunut pahis?) ja haluan äänellä kokeilla, mitä tapahtuu, kun paineita vielä ennestään lisätään.

Sitten kysymyksiin/kommentteihin äänestä.

Violet kirjoitti:Monet ovatkin jo kommentoineet Vampiren antamasta äänestä, mutta itse haluan kuulla perustellut niin äänelle kuin ajankohdallekkin (eli miksi ääni nyt).

Mä en menisi sanomaan, että kaksi pelaajaa on yhtä kuin monta. Tässä pelissä on kuitenkin aika paljon pelaajia. Mutta mikä äänen ajankohtaan tulee, niin halusin antaa aikaa reagoida. Useampi tunti on aina eri asia varsinkin äänten (eikä vain äänen uhkan) kanssa ja toinen vaihtoehto äänestyshetkelle olisi ollut tämä seitsemän jälkeen heitetty ääni, jossa olisi 2,5 tuntia siihen, kun päivä loppuu - eli aikaa reagoinnille ei juuri ole enkä usko, että meistä kukaan päivystää Kylässä odottamassa, josko joku sattuu juuri nyt heittämään ääntä. Eli aikainen ajankohta selittyy puhtaasti sillä, että halusin antaa sekä Nestikselle että muille pelaajille kunnolla aikaa reagoida ääneen sen sijaan, että heittäisin ääntä kaksi ja puoli tuntia ennen kuin päivä loppuu. Perusteluja itse äänelle taas löytyy tuosta ylempää.

piikkisiili kirjoitti:Vampiren aikainen äänestäminen olisi ovinut johtua siitä, että halusi olla ensimmäinen Nestistä äänestävä.

Äänen aikaisuuden taustalla on puhtaasti se, että halusin antaa aikaa reagoida ja antaa kunnolla aikaa. Siihen ei liity millään tavalla se, haluanko olla ensimmäinen Nestistä äänestävä (en halua enkä edes ääntä antaessani ollut varma - enkä ole vieläkään - siitä, että kukaan muu ylipäänsä liittyisi äänestykseen). Ei tässä ollut taustalla mitään ultimate-plania siitä, että nyt mua ei voi syyttää massaamisesta, koska mulle on harvinaisen yhdentekevää syyttääkö joku massaamisesta, kun itse tiedän, että mulla on äänelle olemassa ihan oikeatkin perustelut. Mä tunnun myös olevani nykyään vähän riskipelaaja ja osaltaan aikainen äänestysajankohta oli myös puhdasta riskinottoa, jonka koin itse kannattavaksi.

Zey kirjoitti:Näin Nestiksen reaktiolla olisi jotain pointtiakin, nyt se ei tule vaikuttamaan lainkaan Vampiren ääneen. Ymmärtäisin painostuksen, jos Vampire ajattelisi, että ok reagoinnilla Nestis ei kuolisi, jolloin reagointi voisi vaikuttaa tulevaisuudessa päätöksiin, mutta Nestis kuitenkin tuntuu olevan yksi potentiaalisista kuolijoista tänään jo muista syistä, joten en ymmärrä reaktion hakua vain ääneen.

Tunnut nyt jumittuvan siihen, että ääni oli vain osaltaan painostusta. Se oli kuitenkin pohjimmiltaan suurimmaksi osaksi epäilyääni, sillä todellakin haluan tiputtaa Nestiksen, jota pidän tällä hetkellä pelin epäilyttävimpänä pelaajana. Okei, en ole analysoinut kaikkia pelaajia todella tarkkaan, mutta sen verran olen topicia lukenut ja tunnustellut herääviä ajatuksia, että tiedän ettei tällä hetkellä pelissä ole pelaajaa, joka minua epäilyttäisi enemmän kuin Nestis. En halua aloittaa suurempaa äänivyöryä Nestikselle, minulle on ihan sama vaikka olisin ääneni kanssa yksin, haluan vain antaa ääneni pelaajalle, joka epäilyttää eniten enkä usko olevani siinä suhteessa erilainen kuin muutkaan. Minä vain näin, että riskinotto tässä tilanteessa voi olla vain järkevää ja lisäksi riskin ottaminen antaa sekä muille pelaajille että äänen kohteelle huomattavasti enemmän aikaa reagoida.
心配ないからね。
Vampire
Kepitetty kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.01.2015 19:28:14

Vampire on mielestään riskipelaaja ja aikainen ääni Nestikselle on riski. Niin milläköhän tavalla? Vampiren perustelut ja selittelyt äänelle ja sen antamisen ajankohdalle tuntuvat muutoinkin väkinäisiltä.

Pelissä kokonaisuudessaan kolme viestiä, alkuun "heippa", sitten ääni Nestikselle ja tämän jälkeen puolikas lista ja selityksiä. Saldo sinänsä ei ole huonokaan, mutta kokonaisuus hämmentää. Toisaalta lähtisikö pahis tällaisella taktiikalla pelaamaan, vaikka riskeistä pitäisikin?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen

Palkinnot: 5

ViestiKirjoittaja Kayara » 03.01.2015 19:31:07

Valitettavasti tämä irl-päivä on ollut kiireinen, joten toivomaani kunnollista perehtymistä ennen äänen antamista en ehtinyt tehdä. Arokiuru on kuitenkin henkilö, joka muistikuvani mukaan oli kiinnostava ensimmäisenä päivänä ja nyt tuo kiivas tarttuminen Nestikseen herätti sen verran kiinnostuksen että haluaisin tietää hänen roolinsa. Luenpa vielä hänen viestejään ennen ääneni antamista. Kirjoitan kännykällä, siksi en tehnyt tätä kaikkea yhdessä viestissä.
Kayara
Kyläläinen

Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Kayara » 03.01.2015 19:38:59

Kyllä, ääneni saa ++Arokiuru

Perusteluni on se, että hän sekä tänään että eilen on pohtinut ainoastaan näkyvimpiä kuvioita ja ehkä tällä tavalla yrittänyt äänestää helppoja kohteita. Toisaalta on muistettava, että jotkut pahikset (varsinkin hyvät) näkevät hirveästi vaivaa näyttääkseen hyödyllisiltä. Kerro ihmeessä Arokiuru mielipiteitäsi muistakin ennen päivän päättymistä.
Kayara
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.01.2015 19:39:59

Tetradynamia kirjoitti:Vampire on mielestään riskipelaaja ja aikainen ääni Nestikselle on riski. Niin milläköhän tavalla? Vampiren perustelut ja selittelyt äänelle ja sen antamisen ajankohdalle tuntuvat muutoinkin väkinäisiltä.

Riski siinä mielessä, että tiesin jo ääntä antaessani että mitä luultavimmin saisin epäilyjä niskaani siitä hyvästä. Mutta koin sen riskin varteenotettavaksi ja otin sen. Sille en taas voi mitään, että selitykseni äänelle tai sen ajankohdalle tuntuvat väkinäisiltä. Muita selityksiä ei kuitenkaan ole - toki voisin keksiä jotain jännää, mutta se ei tekisi siitä totuutta. Mä en myöskään tykkää pelata niin, että jos uskon että jostain voi saada epäilyjä niskaansa niin jättäisin ko. asian tekemättä pelkästään sen mahdollisuuden takia, että mua pidetään pahismaisena. Mua taidetaan pitää välillä pahismaisena ilmankin, että otan riskejä, mutta pieni riskinotto on aina kivaa.

Viestien määrä taas selittyy ihan puhtaasti sillä, että mulla on kiire. Ja silloin kun on kiire, niin on vähän vaikea kirjoittaa paljon tai saada ennen elokuviinlähtöä kirjoitetuista muistiinpanoista kokonaista listaa, kun muistiinpanot kattavat vain osan pelaajista ja aikaa ei ole tehdä monen tunnin työtä juuri nyt.

//Kayara kiili.
心配ないからね。
Vampire
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 03.01.2015 19:49:00

Laitan nyt ihan täysin randomilla äänen ++Audire koska en ehdi taaskaan mitään kommentoimaan (syyttäkää koiraa joka haluaa nyt ihan pakolla loskaiseen metsään hyppimään). Ja yritän huomenna saada jotain listausta aikaan ;-; lueskelin kyllä viestit nopeesti läpi mut joo. En vaan ehdi.

Zeyltä haluan kuitenki kysyä että millon oot viimeks nähnyt mun pelaavan hyviksenä? En nimittäin muistaakseni oo kertaakaan hyvistä pelannu kyläuudistuksen jälkeen :'D eli sillee vähä jännä pohjaaminen sulla tossa epäilyssä
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Zey » 03.01.2015 20:13:55

Vampire kirjoitti:Se oli kuitenkin pohjimmiltaan suurimmaksi osaksi epäilyääni, sillä todellakin haluan tiputtaa Nestiksen, jota pidän tällä hetkellä pelin epäilyttävimpänä pelaajana.

Selvä, mutta omien sanojesi mukaan toivoit myös reaktiota. Eikö olisi ollut kaikista järkevintä kertoa ensiksi perustelut miksi Nestis epäilyttää ja sanoa, että ääni lähtee sinnepäin, ellei Nestis osaa puolustautua hyvin ja vakuuttavasti? Näin ollen Nestis olisi tiennyt missä mennään, hän olisi voinut puolustautua ja sinä olisit pystynyt analysoimaan vastauksen ja heittää ääni, jos sitä mieltä vielä olisit.

Vähän ihmetyttää Vampiren listauksessa se, että aluksi Arokiurun kohdalla puhui siitä, että Arokiuru erotti Nestiksen puheita alkuperäisestä ja näin sai niistä epäilyttävän oloisia, eikä ilman tätä Vampire olisi huomannut mitään kummallista Nestiksessä. Kuitenkin, nyt Nestis onkin hänen ykkösepäilyksensä. Ilmeisesti siis Arokiurun epäilyt olivatkin hyviä, niin että mukaan pystyi lähtemään, mutta kuitenkin Arokiurulta on väärin epäillä näin. Hämmentää.

//Kayara ja Vam väliin.

//Ja Horaa väliin. Viimeksi näin sut varmaan hyviksenä Painetun sanan ongelmassa, missä olit muistaakseni ennustaja. Eikä muistini rajoitu vain uuden kylän puolelle, kyllä minä vielä vähän muistan K3:stakin. ;) Jännää pohjustustani vielä jännempää on minusta se, että koitat kumota epäilyni vain vetoamalla siihen, ettet ole ollut uudessa Kylässä hyvis (mikä ei edes pidä paikkaansa, sillä muistaakseni olet ainakin kolmessa pelissä ollut hyvis), mikä ei edes vaikuta perusteluihini, sillä joskus olet ollut hyvis, kun minulle on kerran tullut mielikuva siitä, miten käyttäydyt hyviksenä.

Olen tässä pohtinut, että kumpaa oikein äänestäisin, Vampirea vai Horaanekoa (Nestis ja Audire epäilyttää vähemmän, joten heille ei ole nyt ääntä lähdössä). Tällä hetkellä kuitenkin enemmän kiinnostaa Vampiren rooli, joten ++Vampire, joka tuntuu olevan liian varma äänensä kohteesta. Niin varma jopa, ettei anna toisen puolustautua, mikä olisi musta ollut järkevämpää, koska näin saadaan aina vähennettyä sitä mahdollisuutta että osutaan huti. Aivan kuin Vampire olisi vain päättänyt, että hän äänestää tätä, eikä sillä olisi mitään merkitystä mikä Nestiksen rooli on. Eikä perustelutkaan miksi näin antoi äänen vakuuttanut minua.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 03.01.2015 20:20:46

Ei tässä ole kummemin uusia ajatuksia tullut sitten pienimuotoisen listani. felarofille kohdistuvat epäilykseni menettivät pohjaa, niin on tarpeen katsoa asia uudestaan. Vampirella vaikutti olevan samankaltaisia ajatuksia hänestä ilman yksityiskohtaan tarttumista. Mitä lisää Arokiurusta lisää, niin tuossa häntä kommentoidessa sanoin, että pahis olisi voinut häntä rauhoitella. Violet voisi olla tämä rauhoittelija, sillä hän nosti tämän hyvismäiseksi (Zeyn kysyessä asiaa sitten selittikin ympäripyöreästi).
++ Arokiuru, ei tässä ole mielestäni enää syytä viivytellä äänenantoa ja mielestäni Nestistä parempi vaihtoehto.

//Zey tuli väliin. Aika mielenkiintoinen pointti Vampiren mielipideristiriitaisuudesta. Itseäni kiinnostaa lukea Vampiren koko lista ja miten hänen oma päättelyketju Nestiksen suhteen eroaa Arokiurun versiosta.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

Palkinnot: 15

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.01.2015 20:33:32

Zey & piikkis, oon tota listausta tehnyt kronologisesti ja aakkosjärjestyksessä, joten Arokiurun oon käsitellyt ennen kun Nestiksen ja okei, epäilen Nestistä kuten kiurukin, mutta mua ei epäilytä sinällään se, että Arokiuru epäilee Nestistä vaan se tapa, jolla se tapahtuu.
心配ないからね。
Vampire
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 03.01.2015 20:45:11

Vampire: Niin, mutta etkö sanonut, ettet olisi edes mitään kummallista huomannut Nestiksen viesteissä ellei Arokiuru olisi väännellyt Nestiksen sanoja? Eikö tällöin mielipiteesi aiheudu Arokiurun vääntelystä? Ja jos kerran mielipiteesi aiheutuu Arokiurun mielipiteistä, niin etkö silloin pidä Arokiurun pointteja ihan paikkaansa pitävinä (milloin vääntelyn ei pitäisi olla pahismaista, kun kerran itsekin näin ajattelet)? En ymmärrä miten voit olla samaa mieltä Arokiurun kanssa, jos hän kerran on vääristänyt Nestiksen sanomaa ja siten saanut Nestiksen epäilyttäväksi, mutta samalla ajatella, että Arokiuru on tosiaan vääristellyt asioita (milloin Nestiksen alkuperäiset sanat eivät ole sellaisia kuin Arokiuru on maalaillut, eikä näin ollen Nestiksessä ole mitään epäilyttävää).
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Violet » 03.01.2015 20:46:13

hmm. Jo äänestetyistä henkilöistä Nestis ja Arokiuru eivät minua epäilytä ja Vampiren strategia ei vaikuta siltä, että pahis suunnittelisi sen. Audiren äänestäminen ei taas hyödynnä yhtään mitään/ketään.

++Zey
Omasta mielestäni Zey on toiminut lievästi sanottuna jännästi, pahasti sanottuna manipuloivasti ja juonittelevasti (eli selvästi hän ymmärtää pelin idean). Perusteluja epäilyksilleni löytyy edellisistä viesteistäni; tuskin tämä ääni tuli kenellekkään suurena yllätyksenä. Jos joku kuitenkin vaatii selvennystä, niin selvennän.

Jos laskin oikein, niin tämän jälkeen äänestyspakot on enää Audirella, horaalla, Nestiksellä ja Tetralla.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.01.2015 20:47:14

Tällä hetkellä epäilyttävimmät pelaajat ovat Arokiuru ja Vampire. Zey mietityttää myös, mutta hän onkin Zey. Lopuista en osaa oikein sanoa mitään,

Arokiuru sen vuoksi, että tuntuu yrittävän mennä vähän sieltä mistä aita on matalin, on alkuun Nestiksen niskassa muttaa kääntää kelkkaansa, kun tilanne vähääkään muuttuu. Lisäksi 1. päivänä toivoi heiveröisesti toisia puheenaihetta (Zey-Meiz -akselin oheen) tekemättä kuitenkaan itse aloitetta. (pseudohyödyllisyyttä)

Vampire puolestaan äänestyskäyttäytymisensä ansiosta, mutta kuten aiemmin totesin, riski voisi olla liian suuri jopa Vampirelle. Lisäksi piikkisiilin tavoin haluan nähdä Vampiren listan loppuosan.

++Arokiuru

//Zey ja Violet väliin...
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 03.01.2015 20:53:19

Violet: Äänestät siis minua koska annoin ääneni Meizille mielestäsi liian heppoisin perusteluin?

Horaa äänesti jo aikaisemmin, eli vielä ääniä odotellaan Audirelta ja Nestikseltä.

Tetradynamia: Tarkoitatko Vampiren kohdalla puhumastasi liian suuresta riskistä sitä riskiä, että äänellään hän saisi negatiivista huomiota?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 03.01.2015 21:04:23

Violet: Minä luulin olevani suurin epäiltysi?
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 03.01.2015 21:08:58

Zey: Kyllä.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.01.2015 21:09:57

Zey, ymmärrät varmaan nyt väärin, koska ok, oon puhunut että en olis kiinnittänyt Nestiksen sanomisiin huomiota ilman Arokiurua. Tällä tarkoitin tuota suoraa hyvistelyä "tää saattaa kuulostaa hyvismäiseltä tms." en muista sanamuotoa ja "mikä tässä on ongelma"-kohtaa, jota Arokiuru väitti aggressioksi. Itse en näihin olisi kiinnittänyt huomiota ollenkaan, jos niistä ei olisi kommentoitu, mutta muuten Nestis on kyllä kiinnittänyt huomioni ihan omilla teoillaan. Arokiuru ei siihen yhtälöön liity mitenkään
心配ないからね。
Vampire
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 03.01.2015 21:10:36

Auts. Tämä ei näytä hyvältä minun kannaltani. Äänestysaikaa enää alle puoli tuntia, ja kolme ääntä minulle. Tässä vaiheessa voin siis aivan hyvin kertoa olevani ennustaja. En ole voimaani käyttänyt, joten en voi tarjota kenenkään roolista tietoa. Mikäli en kuole nyt päivälynkkauksessa, kuolen luultavasti yöllä. Ehkäpä jos päivällä putoaisi joku muu, yökuolemani saattaisi ostaa meille yhden hyviksen. Epätodennäköiseltä selviämiseni kuitenkin vaikuttaa, vaikka minua uskottaisiinkin. Yritänpä siis jättää jälkeeni pohdintaa siitä, mitä mielessäni liikkuu. Ennustan (lol) kuitenkin mahdollisesti sekavaa viestiä, sillä aikaa ei tosiaan ole hukattavaksi.

Kayara kirjoitti:Perusteluni on se, että hän sekä tänään että eilen on pohtinut ainoastaan näkyvimpiä kuvioita ja ehkä tällä tavalla yrittänyt äänestää helppoja kohteita.

Juuh, olen keskittynyt tänään aika lailla Nestikseen, josta on puhuttu paljon. Mutta massan mukana en varsinaisesti mennyt, itse asiassa minähän se taisin olla ensimmäinen Nestistä pohtinut.

Useampi pelaaja on syyttänyt minua Nestiksen sanojen vääntelystä. Mikäli tämä johtuu poimimistani lainauksista, niiden tarkoitus ei ollut väännellä mitään, vaan lähinnä poimia hänen viesteistään ne oleellisimmat kohdat, joissa toteutuvat mainitsemani epäilyt. Mikäli vaikutelma vääntelemisestä taas johtuu itsekirjoittamastani tekstistä, siitä en osaa sanoa mitään, että mistä tämä johtuisi. Itse kuitenkin yritin sanoa asiat niin kuin ne näen, ja millainen olo niistä minulle tulee.

Minun piti tehdä laajempaa pelaajapohdintaa huomenna, mutta sinne asti tuskin pääsen, joten tämä jäänee tähän. Ihan mututuntumalla antaisin felarofille hyvispisteistä, sillä hänen olen nähnyt pelaavan tyylilleen uskollisesti, uteliaasti pohdiskellen ja kysymyksiä kysellen. Itselle ainakin tuli aws-fiilis kun näin felarofin tekemän listauksen pelin alkupuolella, sillä muistelisin felan tehneen niin aiemminkin.

Ja sitten se ääni ++Nestis

Uskon että olen perustellut sitä jo aiemmissa viesteissäni riittämiin.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Arokiuru
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Nestis » 03.01.2015 21:19:56

piikkisiili kirjoitti:Nestis: Selittelet koko ajan sillä, että sinun olisi pitänyt tulla kommentoimaan aikaisemmin. Miksi et siis tehnyt näin? Nyt on hankala arvioida, millaisen prosessin kävit päivän viimeisen viestin ja sitä edeltäneen viestin välissä.

Ei tähän taida olla mitään selvää syytä. Viestien kirjoittaminen on vielä aika hidasta (itseilmaisun hankaluus) eikä niitä tulekaan sitten lähetettyä, kun tuntee omat viestinsä muiden viestejä huonommiksi.

--

Arokiuru ei olekaan pahis? Öh. Olin kirjoittanut perustelut ja ääni oli lähtemässä sinne suuntaan, mutta nyt se olisi varmaankin turhaa. (yhtä turhaa kuin äänen muuttaminenkin, mutta oh well) Ei edes hirveästi aikaa äänen miettimiselle, vaikkei sillä taidakaan olla enää väliä. Putoan kuitenkin jos en anna ääntä, joten vaikka sitten ++Violet
Nestis

ViestiKirjoittaja Zey » 03.01.2015 21:22:07

Vampire: Oliko nuo siis ne kohdat, joissa Arokiuru mielestäsi vääristeli Nestistä?

Auts. Uskoisin Arokiurun olevan ennustaja, koska jos hän olisi pahis, hän olisi miettinyt seuraavaa siirtoaan eli ääntään tarkemmin. Äänestämättä enää Nestis, Audire ja felarof. Koska Nestiksellä oli vain yksi ääni pohjalla, tarvittaisiin vielä kaksi ääntä jotta hän kuolisi. Audire tuskin tulee äänestämään, joten potentiaaliset äänet tulee Nestikseltä ja felarofilta. Felarof voi äänestää Nestistä, mutta mikäli Nestis on pahis, niin hän tuskin tappaa itseään. Jos taas Nestis on hyvis, niin ei ole mitään järkeä että hän tappaa itsensä (paitsi tietysti osoittaakseen ettei ole pahis), koska joka tapauksessa sekä päivällä että yöllä kuolee hyvis ja Arokiuru näyttää olevan pakostikin toinen heistä.

Sikäli kannattaisin Nestiksen tappamista, koska Arokiuru nyt tuntuu kuolevan joka tapauksessa nyt illalla tai sitten yöllä. Jos Nestis tapetaan nyt, saadaan pois yksi epäilyttävä. Jos taas pahikset pääsee valitsemaan rauhassa yöllä tapettavan, niin tuskin kukaan epäilyttävä kuolee. Eli niin, Nestis olisi nyt kannattava tappaa, mutta kuten jo totesin, oikeastaan vain Nestis voi vaikuttaa tähän (ellei sitten Audire tule paikalle).

//Nestis väliin ja antaa äänensä. Eikö sinua epäilytä kukaan muu kuin Arokiuru?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja felarof » 03.01.2015 21:24:34

Oho, auts. Itse ainakin uskon Arokiurua. Onko joku laskenut ääniä, eli onko muilla kuin Arokiurulla useampia ääniä?

// Zey väliin
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 03.01.2015 21:25:11

Tietääkseni Nestiksellä on kaksi, Arokiurulla kolme ja muilla yksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Vampire » 03.01.2015 21:25:38

Zey: Nämäpä juuri.
心配ないからね。
Vampire
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja felarof » 03.01.2015 21:26:41

Yritetään nyt sitten: ++Nestis
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Nestis » 03.01.2015 21:29:04

Zey kirjoitti://Nestis väliin ja antaa äänensä. Eikö sinua epäilytä kukaan muu kuin Arokiuru?

Kyllä on muitakin, mutta (jos selviän seuraavaan päivään) avaan niitä enemmän. Olin melkein varma siitä, että Arokiuru olisi pahis, ja tämä sotki ajatukseni aika huolella. En todellakaan ehtinyt miettiä kenelle ääneni menisi, jos ei Arokiurulle.

// huomaan, että muakin ollaan äänestämässä, enkä tiedä miten reagoida jos nyt saan vielä äänen :D
Nestis

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 03.01.2015 21:29:17

VÄ:n huono puoli. Noh, onnea matkaan hyvikset! ;)
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Arokiuru
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 03.01.2015 21:29:40

Vampire: Etkä siis pidä näitä mitenkään hyvistelynä/agressiivisena tai miksi Arokiuru niitä sanoikaan olevan? Sitten ymmärrän, että asiat on eri kohtia.

Aika hyvin muuten ääniä tullut, vain yksi jättänyt äänestämättä (ellei Audire nyt sitten ilmesty äänestämään).

//väliin jotain, luen myöhemmin.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 03.01.2015 21:29:46

;)?
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Raegan » 03.01.2015 21:50:20

Päivä on päättynyt.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Raegan
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Raegan » 03.01.2015 22:01:16

2. Ilta

[Kuva tulee kunhan PJ aamuyöstä kotiutuu töistä]

Äänet:
3 Nestis (Vampire, Arokiuru, felarof)
3 Arokiuru (Kayara, piikkisiili, Tetradynamia)
1 Audire (Horaaneko)
1 Vampire (Zey)
1 Zey (Violet)
1 Violet (Nestis)

Arokiuru kuolee saatuaan äänensä ensin.

Kuolleet (2/13):
1. päivä - Meiz, tavis
1. yö - Ropsus, tavis
2. päivä - Arokiuru, ennustaja

Äänestyspakot:

Audire, Horaaneko, Kayara, Nestis, piikkisiili, Tetradynamia, Vampire, Violet

Kaikki muut paitsi Audire suorittivat äänestyspakkonsa. Varapelaajaa etsitään!

Poissaolot:
-

Päivä alkaa nyt ja päättyy sunnuntaina 4.1 kello 22.45. Yönimiä sitä ennen minulle ja Jinmurulle.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Raegan
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa