OK, en ehdi nyt käydä kaikkia pelaajia läpi huolimatta siitä, että niin oli tarkoitus (tänään on vaan niin paljon muutakin tehtävää) ja en oikein voi käyttää tunteja siihen, että teen muistiinpanot ja kirjoitan viestin. Eli saatte siis vain vastaukset kysymyksiin ja Nestikseen asti kirjaamani pohdinnat. Välin piikkisiili-Zey pohdinnat tulevat sitten toivottavasti seuraavan pelipäivän aikana. Tähän viestiin on sisällytetty kaikki ennen edellistä viestiäni kirjoitetut viestit. Sen jälkeiset viestit otan huomioon myöhemmässä vaiheessa.
AROKIURU tarttuu heti Zeyn heittämään ääneen, mikä sinällään ei kyllä ole mitenkään ihmeellistä. Zeyn ääni nimittäin kiinnitti omankin huomioni, vaikka en suoriltaan menis sanomaan sitä hyvismäiseksi tahi pahismaiseksi. Ainakaan käymättä läpi kaikkea muutakin. Aurokiuru pohtii kanssa kivasti pelaajia, mutta tuntuu syystä tai toisesta kiertävän pohdintojensa kanssa vähän ympyrää. Sitä en tiedä, mistä tämä kuva tulee, mutta jotenkin vaan tuntuu kiertävän ja kiertävän yhtä ja samaa ongelmaa/ajatusta pääsemättä koskaan oikeastaan siihen asian ytimeen kiinni. Arokiuru myös tarttui piikkisiilin kommenttiin ihan pelin alussa, mikä kyllä vähintään jollakin asteella kohotuttelee kulmia, sillä jotenkin tuntuu ehkä väkinäiseltä vääntämiseltä. Arokiuru myös ilmaisee uteliaisuutta Zeytä kohtaan, mutta ei tunnu tätä mitenkään erityisesti epäilevän. Sitten Arokiuru tarttuu Nestikseen ja ilmeisesti myös tätä epäilee ja ainakin itselleni tulee sellainen fiilis, että vääntää osan epäilyistään irrottamalla Nestiksen kommentit täysin asiayhteydestään, mikä kyllä saa varmasti kaiken kuulostamaan ja vaikuttamaan halutunlaiselta (itselleni nämä nimenomaiset Nestiksen puheeteivät erottuneet joukosta mitenkään enkä olisi niihin erityisemmin huomiota kiinnittänyt, jos Arokiuru ei niihin olisi tarttunut). Asiayhteydestä irrottaminen voi olla yritystä rakentaa pitävämpiä perusteluita Nestikseen kohdistuviin epäilyihin ja Arokiuru myös vertaa Nestistä Meiziin, mikä ei ihan valkene itselleni. (ja että oon muuten tehnyt hienot muistiinpanot, näistä ei ota selvää sitten mitenkään) Arokiuru tuntuu jollain tasolla myös soutavan ja huopaavan mielipiteidensä kanssa pysymättä omassa kannassaan ja lopulta uhkaa äänestää Nestistä. Jotenkin tulee kokonaisvaltaisesti sellainen fiilis, että kovasti tässä nyt kasataan epäilyjä Nestiksen niskaan, mutta samalla perutaan niitä. Tämä ei ole mitenkään outright-pahismaista, mutta hämmentävää kyllä. Kokonaisuudessaan Arokiuru on neutraali, mutta epäilyttää vähintään jollakin asteella. Ei kuitenkaan ensimmäisenä lynkkausjonossa tällä hetkellä.
AUDIRE on tähän mennessä kirjoittanut yhden viestin, jossa kommentoi peliä, mutta ei tunnu ottavan oikein kontaktia. Tällä hetkellä Audire solahtaa neutraaliin laatikkoon, mutta toivoisin lisää puhetta tästä suunnasta.
FELAROF on seuraava kummastuttaja. Alkuun jännäilee Zeyn ääntä Meizille ja ilmeisesti jollain tavalla epäileekin. Sen lisäksi felarof tarttuu Meizin hyvistelevään otteeseen ja viesteissä on pohtiva ja analyyttinen ote, mikä on aina kiva. Samalla kuitenkin jotenkin tulee fiilis, että felarof yrittäisi kovasti tunkea Zeytä melkein väkisin pahismuottiin - ei mitenkään vääntäen, mutta ehkä kevyesti ylikorostaen. Ekan päivän listaukset ei mua oikein sytytä, ne näyttää mulle usein lähinnä näennäisaktiivisuudelta, joten ei liene ihme, että suhtaudun felarofin listaukseen hieman kyseenalaistaen. Ekan päivän aikana harvoin on niin paljon materiaalia, että listauksissa olisi jotain järkeä ja sisältöä. Listauksensa perusteella felarof epäilee eniten Meiziä (tähän suuntaan viittaa ilmaus, että Meiz on pahismaisin), mutta äänestäisi kuitenkin Zeytä (siis mitä?) ja focus tuntuu taas olevan nimenomaan Zeyn pahismaisuudessa ja felarof listaakin muut pelaajat neutraaliin kastiin, mikä on aina helppo ratkaisu. Äänestää kuitenkin Meiziä (mitä tapahtui puheille siitä, että ääni olisi lähtenyt Zeylle?) ja selittää että ei ollut edes aikeissa äänestää Zeytä, vaikka listauksessa selvästi luki, että ääni olisi lähtenyt Zeylle. Puhutko nyt vähän itseäsi pussiin? Ainakin tässä on totaalisen mixed messages tai sitten oon vaan missannut jotain tärkeää. Lisäksi puhuu kovasti äänen uhasta Meizin tapauksessa, mutta itse en oikein tajua linkkiä, kun olit puhunut listauksessasi, että ääni olisi lähdössä Zeylle ei Meizille, joten Meizillä ei missään vaiheessa ollut äänen uhkaa päällä sinun puoleltasi. Alkuun felarof pelasi hyvin fiksusti, mutta loppuvaiheessa alkoi tulla kyllä melkoisen hämmentävää settiä. Kokonaiskuvaksi felarofista tulee lievästi pahismainen ja on kyllä tällä hetkellä tarkkailun alla.
HORAANEKO kirjoittaa pitkähkön viestin, josta en aamuaivoilla saa(nut) oikeastaan mitään irti. Yleisfiilikseksi (eli mutu eli viba) kuitenkin jäi hyvismäinen.
KAYARA kommentoi heti alkuun pelaajia kattavasti. Esittää myös paljon kysymyksiä ja ottaa kivasti kontaktia muuhun peliin. Siitä on ikuisuus, kun oon viimeksi Kayn kanssa pelannut enkä muista oonko pahis-Kayaraa nähnyt, mutta kaikesta huolimatta mieleen tulee, että Kayaralla olis hyvisrooli. Viestejä ei ole paljoa, mutta tila on käytetty hyvin hyödyksi, vaikka energia tuntuukin olevan aika pitkälti nimenomaan kysymysten esittämisessä.
NESTIS aloittaa pelin niin, että alku on vielä kasassa, mutta loppua kohdin hommat alkavat hieman levitä käsiin. Alkuun kyselyä ennustajasta (ei kerro vielä roolista mitään) ja kommentoi uskovansa Meiziä hyvikseksi, mutta ei halua tehdä asian eteen mitään. Siis mitä!? Hyvistä kyllä uskoisi kiinnostavan asia sen verran, että kanssahyvistä ei haluaisi tiputtaa - varsinkaan, jos on itse sitä mieltä että putoaja on hyvis ja muut on osuneet väärään. Ja tadaa, Meiz paljastui hyvikseksi ja ainakin teoriassa Nestiksellä olisi ollut kiva mahdollisuus vaikuttaa putoajan henkilöllisyyteen, jos hän olisi omaa ääntään käyttänyt. Pahiksellehan tuollainen tilanne on edullinen aina, kun tippumassa on hyvis eikä oma pahiskaveri. Seuraava Nestiksen viesti tuntuu jollain tavalla yrittävän paikkailla tapahtunutta kämmiä ja selityksenä hyvis-kommentille oli se, että ei halunnut vaikuttaa liian mielipiteettömältä tai neutraalilta. Tämä taas kuulostaa ainakin omiin korviini siltä, että Nestis itsekin tiedostaa vaikuttavansa muiden silmiin pahismaiselta ja yrittäisi eliminoida pahiskortteja (tietäen itse antavansa epäilyille syytä). Ilmassa tuntuu myös olevan hieman hyvistelemistä ja tuntuu keskittyvän toimissaan siihen, että muut kuitenkin pitää pahismaisena. Tää taas vois indikoida stressaantuneen pahiksen suuntaan, vaikka toisaalta uskoisi, että pahiskaveri tökkäis vähän ja sanoisi, että jäitä hattuun - koska toikkaroiva pahis haittaa myös pahisten peliä. Eli kokonaisuutena Nestis on kyllä varsin hämmentävä pelaaja.
Eli tässä oli siis perusteluja epäilyäänelle ja paineensietoäänellekin tavallaan. Nestis tuntuu tällä hetkellä omasta mielestäni hieman stressaantuneelta (stressaantunut pahis?) ja haluan äänellä kokeilla, mitä tapahtuu, kun paineita vielä ennestään lisätään.
Sitten kysymyksiin/kommentteihin äänestä.
Violet kirjoitti:Monet ovatkin jo kommentoineet Vampiren antamasta äänestä, mutta itse haluan kuulla perustellut niin äänelle kuin ajankohdallekkin (eli miksi ääni nyt).
Mä en menisi sanomaan, että kaksi pelaajaa on yhtä kuin monta. Tässä pelissä on kuitenkin aika paljon pelaajia. Mutta mikä äänen ajankohtaan tulee, niin halusin antaa aikaa reagoida. Useampi tunti on aina eri asia varsinkin äänten (eikä vain äänen uhkan) kanssa ja toinen vaihtoehto äänestyshetkelle olisi ollut tämä seitsemän jälkeen heitetty ääni, jossa olisi 2,5 tuntia siihen, kun päivä loppuu - eli aikaa reagoinnille ei juuri ole enkä usko, että meistä kukaan päivystää Kylässä odottamassa, josko joku sattuu juuri nyt heittämään ääntä. Eli aikainen ajankohta selittyy puhtaasti sillä, että halusin antaa sekä Nestikselle että muille pelaajille kunnolla aikaa reagoida ääneen sen sijaan, että heittäisin ääntä kaksi ja puoli tuntia ennen kuin päivä loppuu. Perusteluja itse äänelle taas löytyy tuosta ylempää.
piikkisiili kirjoitti:Vampiren aikainen äänestäminen olisi ovinut johtua siitä, että halusi olla ensimmäinen Nestistä äänestävä.
Äänen aikaisuuden taustalla on puhtaasti se, että halusin antaa aikaa reagoida ja antaa kunnolla aikaa. Siihen ei liity millään tavalla se, haluanko olla ensimmäinen Nestistä äänestävä (en halua enkä edes ääntä antaessani ollut varma - enkä ole vieläkään - siitä, että kukaan muu ylipäänsä liittyisi äänestykseen). Ei tässä ollut taustalla mitään ultimate-plania siitä, että nyt mua ei voi syyttää massaamisesta, koska mulle on harvinaisen yhdentekevää syyttääkö joku massaamisesta, kun itse tiedän, että mulla on äänelle olemassa ihan oikeatkin perustelut. Mä tunnun myös olevani nykyään vähän riskipelaaja ja osaltaan aikainen äänestysajankohta oli myös puhdasta riskinottoa, jonka koin itse kannattavaksi.
Zey kirjoitti:Näin Nestiksen reaktiolla olisi jotain pointtiakin, nyt se ei tule vaikuttamaan lainkaan Vampiren ääneen. Ymmärtäisin painostuksen, jos Vampire ajattelisi, että ok reagoinnilla Nestis ei kuolisi, jolloin reagointi voisi vaikuttaa tulevaisuudessa päätöksiin, mutta Nestis kuitenkin tuntuu olevan yksi potentiaalisista kuolijoista tänään jo muista syistä, joten en ymmärrä reaktion hakua vain ääneen.
Tunnut nyt jumittuvan siihen, että ääni oli vain osaltaan painostusta. Se oli kuitenkin pohjimmiltaan suurimmaksi osaksi epäilyääni, sillä todellakin haluan tiputtaa Nestiksen, jota pidän tällä hetkellä pelin epäilyttävimpänä pelaajana. Okei, en ole analysoinut kaikkia pelaajia todella tarkkaan, mutta sen verran olen topicia lukenut ja tunnustellut herääviä ajatuksia, että tiedän ettei tällä hetkellä pelissä ole pelaajaa, joka minua epäilyttäisi enemmän kuin Nestis. En halua aloittaa suurempaa äänivyöryä Nestikselle, minulle on ihan sama vaikka olisin ääneni kanssa yksin, haluan vain antaa ääneni pelaajalle, joka epäilyttää eniten enkä usko olevani siinä suhteessa erilainen kuin muutkaan. Minä vain näin, että riskinotto tässä tilanteessa voi olla vain järkevää ja lisäksi riskin ottaminen antaa sekä muille pelaajille että äänen kohteelle huomattavasti enemmän aikaa reagoida.