Hyvät, pahat ja onnekkaat // PELI OHI ja sen veivät pahat!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 1. päivä 30.12. klo 22.30 a

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 29.12.2014 21:57:43

Jaaa tietenkään en saa kaikkea yhteen viestiin.

Arokiuru kirjoitti:Piikkisiili: Miksi olisi ollut niin ikävää, jos joku toinen pelaaja olisi päätynyt esittämään samat asiat kuin mitä itse mietit? Eikö olisi vain hyvä, että useampi pelaaja tekee itsenäisesti saman huomion, koska sehän nostaisi sen huomionarvoa?

Koska päteminen on kivaa enkä pääsisi sitä tekemään, jos joku ehtii ensin. Toteamus oli siis lähinnä vitsi. Toki, jos joku tekee saman huomion kuin minä ja kertoo sen ennen minua, auttaa se minua arvioimaan kyseisen pelaajan kommenttia. Tällöin olisin tienyt, että hän ei varastanut mielipidettään minulta, vaan on ajatellut itsenäisesti.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

Palkinnot: 15

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.12.2014 22:03:54

Mitä kysymystä? Löysin sinulta tuon kommentin pelityylistä, minkä käsitin toteamukseksi.
Meiz
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 29.12.2014 22:05:54

piikkisiili kirjoitti:Öh, mistä voisi tietää, että pelaisit aikaisemmalla pelityylilläsi? Enemmän tekoja puheiden sijaan niin uskon sinua. Tuon perusteellahan voisi pikemminkin ihmetellä, miksi aina aktiivisena pelaajana tyydyt toivomaan aktiivisuutta.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.12.2014 22:08:22

Avasin aiemmassa viestissäni tuota kommenttia lisää, enkä oikein enempää osaa sitä analysoida :)
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja felarof » 29.12.2014 23:04:24

Zey kirjoitti:Musta on hieman hölmöä, että pitäisi varoa äänestämästä, koska ääniä tulee yleensä vähän. :D Täällä on nyt kuitenkin 12 muuta pelaajaa, jotka pystyvät äänestämään, eli jos sieltä ei lähde kahta ääntä samalle henkilölle, niin sitten varmaan Meiz on oikeasti se epäilyttävin henkilö ensimmäisenä päivän aikana, eikä silloin Meizin putoaminen ole huono ratkaisu.

Mutta fakta vaan on, että ihmiset äänestävät ekana päivänä vähän ja yhteenkin ääneen tippuu helposti vaikka kuinka olisi mahdollista useamman pelaajan äänestää. Eli hyviksenä aika iso riski varsinkin tuossa vaiheessa, kun vasta muutama oli herännyt ja heidänkään aktiivisuudestaan ei ollut vielä mitään varmuutta.

Zey kirjoitti:
felarof kirjoitti:Erityisesti tuo, että Zey on heti osoittelemassa mahdollisia pahispareja ja näin tavallaan yrittää kääntää ajatuksia muihin mahdollisiin pahispareihin kuin itseensä kiinnitti huomion.

Öö, miten yritin kääntää huomion muihin pahispareihin kuin itseeni? Eihän mun ja Meizin pahispariudesta ollut puhetta, joten ei ollut mitään mistä kääntää huomiota poiskaan. Vai olisiko mun pitänyt liittää joku "ps. ehkä se olenkin minä, joka on Meizin pahispari. ;)" ja tuoda siten aihe keskusteltavaksi vai? :D

Tarkoitin, että sun olisi kätevää siirtää huomio ja keskustelu muihin mahdollisiin pahispareihin jo ennen kuin sua aletaan siitä epäilemään (useinhan ekana päivänä nokikkain olevia ainakin jossain kohtaa mainitaan pahispariepäilyiksi). Eli yrittäisit kiinnittää muiden huomion muihin vaihtoehtoihin ennen kuin tämä tulisi edes puheeksi. Toki tuo saattaa olla myös vain tehty huomio.

Meiz kirjoitti:
felarof kirjoitti:Meizin reaktio saamaansa ääneen oli mustakin jännä. Et mitenkään kommentoi äänen perusteita (mikä saa mut epäilemään, tarkoititko sittenkin alunperin sanasi niin kuin Zey ne ymmärsi). Miksi oletat, että tässä pelissä äänestetään vähemmän kuin tavallisesti? Myös tuo hyvistely pistää silmään ("jos olisin pahis", "kohde on väärä", "todelliset pahikset"). Lisäksi Zeyn myötäily, aivan kuin halauisit erityisesti korostaa, ettei Zeyn ääni saanut sinua mitenkään puolustuskannalle tai hätääntymään (eli ettei sinua syytettäisi hätääntymisestä/kostoepäilyistä/sellaisen henkilön pudottamisesta, joka on epäillyt sinua).

Kyllähän minä kommentoin äänen perustetta sillä, että syytös on täysin päinvastainen kuin oma pelityylini. En ole koskaan arastellut äänestämistä, ja nimenomaan painostanut pelaajia aikaisilla äänillä. Tästä syystä minulta riittää ymmärrystä myös Zeyn aikaiselle äänelle ja sanoisin että hänen viestiensä sisältö tähän mennessä viittaa aika vahvasti hyviksen suuntaan.

Musta tän pelin toimien perustelu aiempien pelien pelityylillä on vähän jännää, sillä joskus juuri pelityylin muutokset kertoo sun roolista tässä pelissä. Eli jos Zey näki tuon kommenttisi juuri tuollaisena äänestämisen hillitsemisenä, tämä mun nähdäkseni tekisi susta entistä epäilyttävämmän, jos se radikaalisti poikkeaisi aiemmasta pelityylistäsi.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 29.12.2014 23:08:49

Okei lueskelin nuo uudestaan läpi ja huomaan tästä tulleen näinkin lyhyessä ajassa sekavaa. Eli argementtisi oli, että et aikaisemmin pahiksenakaan ole pelannut niin kuin Zey ehdotti. Muistelisin sinun olleen aktiivinen pelaaja, mutta en muista yhtään pahispeliäsi enkä kyllä tiedä mihin pelitekniikka-keskusteluun Zeyn kanssa viittaat. Jos siis Zey on kuitenkin tiesi sinun äänestelevän paljon, olisi hänen olettamuksensa tulevasta toiminnastasi todellakin hätäinen (jos se ei sitä ollut jo valmiiksi). Ilmeisesti Zey kuitenkin syytti sinua muiden äänestysinnon madaltamisesta eikä että et itse äänestäisi.

//felarof tuli väliin. Viimeinen kommentti onkin sitä mitä hain tuolla kysymykselläni Meizille.
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2014 09:10:29

Kyllä kyllä. Mutta Zey tosiaankin tulkitsi kommenttini hyvin kärjistäen ja tehden siitä oman teoriansa mukaisen tulkinnan. Käsitin sen alkuun väärin ja yritin kertoa kuinka hänen tulkintansa minun hiljaisesta pelistä ei pitäisi paikkaansa. Mutta kun syytös on nyt olettamus siitä, että motivaationi oli hillitä muiden äänestämistä, en voi puolustautua kuin vain sanomalla että tästä ei ollut kyse. Mielestäni kommenttini oli täysin harmiton avausviesti, ja Zeyn syytös tahallaan kärjistetty jotta peli saadaan käyntiin.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 30.12.2014 10:54:11

Tuo Meizin viimeisen puolustautuminen on jo mielestäni hyvä. Onhan hän siitä epämieluisessa asemassa, että joutuu olemaan koko ajan puolustuskannalla. Zeyn aikaisen äänen puskuriajatuksena on, että se akottaisi miettimään muitakin äänestysvaihtoehtoja. Tilanne on kuitenkin kääntynyt pienen piirin pohtimiseksi, mikä on varsin tyypillistä ekoille päiville. Tuon piirin kulun selvittäminen olisi houkuttelevaa, sillä sen avaaminen voisi levittää näkymiä tuleville päiville ja vapaasti pyörimään jättäisi hankausta. Zeyn suhteen jo totesin, että en itse innostuisi häntä äänestämään. Meiz ns. uhrin asemassa herättää helposti sympatiaa, mutta on tämän piirin keskiössä. Violetin mahdollinen epäilyttävyys taas perustuu sidoksisuuteen Meizin kanssa (Meizin varsin vahva puolustaminen, minun "painostaminen" mielipiteen kertomiseeni, pakotien tarjoaminen Zeyn äänestämisen ehdottamisella ja Meizin mahdollinen pesäeron ottaminen Violetiin). Jos Meiz paljastuisi hyvikseksi, tekisi se Violetista hyvismäisen, koska pahiksille meizin putoaminen olisi helppo ensimmäisen päivän ratkaisu. Toisaalta olen minä itsekin tehnyt niin pahiksena, sillä siinä roolissa täytyy hyvisten epäilemisen lisäksi kerätä heidän tukeaan. Tästä taas tulee mieleeni, että Zey tekee tätä minulle todetessaan minut hyvismäiseksi, koska olin tukenut hänen äänenantoaan. Tämä ajatus taas kumpuaa siitä, että olen joutunut erään Eveyn (Kylän entinen YA, joka osasi ohjailla ihmsiä) manipuloimaksi aikaisemmissa peleissä.

Audiren kannanotto viesti on siitä mielenkiintoinen, että se sisältää kahta mielentilaa: epävarmuutta ja varmuutta. Epävarmuuteen viittaa hänen kannanottonsa Zeyn ääneen. Kysymysmerkin lisääminen omaan kannanottoonsa on aika hieno tapa sävyttää viestiään. Epävarmuuden aiheeseen liittyen ymmärrän, sillä tilanteen pystyy tulkitsemaan kumpaankin suuntaan. Toisaalta Meizin puolustelua kommentoidessaan hän käytti käytti sanoja marttyyri ja ärsyttävä. Näin viestin yleisluontoisesta luonteesta jäi kaksijakoiset tunnelmat. Tällainen eloisuus antaa pientä hyvismäisyyden vaikutelmaa.

Arokiurulle tulee taas pisteitä sitä, että hän ei viestissään vain Meiz-Zey-Violet- akselille (lisään Arokiurun käyttämään akseliin yhden nimen, sillä omassa mielessäni Violetilla on varsin iso rooli, kuten aikaisemmassa kappaleessa saattoi huomata), vaan tarttui myös minuun. Voisit kuitenkin selventää tätä asiaa: Onko Zey pahismainen ja onko Meiz siis hyvismäinen? Kannanottosi oli vielä ympäripyöreä, mutta kärjistäessäni tulin tuohon käsitykseen.

Felarof on tarttunut hyvin kuumimpaan keskusteluun esittämillään kysymyksillä. Se, että jättää sekä Zeyn että Meizin mahdollisen pahiksiuden avoimeksi, olisi kyllä kätevää pahiksille. Miksi tyytyä yhteen herkkuun, kun voi saada kaksi?

Sitten on nuo heräämättömämmät, jotka voisi laittaa yhteen nippuun. Ainakaan ei tarvitse heidän joukostaan arpoa äänestettävää. Tetradynamia ei ole vielä laittanut viestiä heräämisensä jälkeen, mutta olen tottunut hänen pelailevan omaan tahtiinsa (eli kertoo mielipiteensä sitten kun kokee itselleen niin sopivan). Koetko Violet-Zey-Meiz- akselin miettimisessä olevan mitään ajatusta? En yritä olla stalkkeri, mutta näin pelin alussa Kayaran käyvän Kylässä. Hei Kayara, mitä kuuluu?
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2014 11:34:27

Violetin halukkuus äänestää Zeytä voi olla aitoa, mutta itselle tuli ennemminkin tunne että hän pahiksena haluaisi välttää massan mukana menoa, ja sen sijaan esittää uniikkia näkökulmaa. En itsekään näe Zeyn äänestämistä tässä vaiheessa järkevänä, osittain tuon poissaolon vuoksi, mutta pääasiassa hänen viestiensä sisällön vuoksi.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Violet » 30.12.2014 12:48:26

piikkis kirjoitti:Minua kiinnostaa, että olet aikeissa äänestää Zeytä. Toteat, että hänen toimintansa voi olla Zeyn tapauksessa sekä hyviksen että pahiksen. Miksi se on sitten pahismaista? Zey voi olla myös ennustaja, mitä hän ei voisi poissaollessaan kertoa. Eikö olisi mahdollista jättää Zey yhdeksi päiväksi rauhaan ja käydä kunnon keskustelua seuraavana päivänä, kun hän on paikalla? Itse en siis näe Zeyn toiminnassa mitään pahismaistakaan, joten koen keskustelua elävöittävän pudottamisen tässä vaiheessa haaskaukseksi. En ymmärrä siis mahdollisen äänesi logiikka, mikä ruokkii taas ajatusta Meizin pelastamisaikeista.

Totesin, että jos peli olisi UÄ, niin olisin todennäköisesti heittänyt jo äänen. Ääni ei olisi puhdas epäilyääni, vaan ääni, jonka olisi tarkoitus aiheuttaa myös painetta ja herättää keskustelua. Sillä olisi ainakin saatu pakotettua Zeyltä jonkinlainen reaktio. En kyllä viime viestissäni ollut muistanut Zeyn poissaoloa; tuonkaltaisen äänen antaminen tässä tilanteessa olisi melko hyödytöntä. Zey saa olla äänten suhteessa rauhassa tänään ainakin omalta osaltani.

Arokiurulta, Audirelta, Tetradynamialta, Nestikseltä ja Felarofilta toivoisin jotain hieman kantaaottavampaa materiaalia. Voitte vaikka analysoida tuota Zey-Meiz-Violet kuviota, tosin piikkisiilelläkin on ollut aktiivinen rooli tässä kuviossa. Olisi toki myös hienoa, jos keksitte jotain tämän kuvion ulkopuolelta, sillä pahisepäilyt eivät rajoitu vain tähän joukkoon.

Ja heräämättömiltä toivoisin heräämistä :)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 30.12.2014 16:54:12

Pff mitä ihmettä tästä kuviosta enää sanottavaa olisi? Okei, varmasti tätä voisi jatkaa loputtomiin, tuoden esille yhä uusia näkökulmia ja entä jos -kysymyksiä. Itsestäni kuitenkin koko keskustelunaihe on jo melko absurdi, ja tuntuu kuin asiaa paisuteltaisiin. Kaikki kuitenkin alkoi Meizin pikkuisesta viestistä josta Zey vetäisi keskustelunaloittaneen tulkinnan ja Meiz vastaili anteeksipyytävästi, minkä jälkeen useat muut pelaajat ovat esittäneet asiasta oman näkökantansa. Itsekin kirjoittelin mitä irti sain, mutta eipä siinä paljon ollut mitään ihmeellistä. Okei, tämä tilanne on herättänyt keskustelua mikä on hyvä, ja muutenkin ensimmäisenä päivänä keskustelu tuppaa olemaan tällaista, mutta silti alkaa tuntua että ainakaan itse en tästä enää saa mitään irti ja että näkökulmaa pitäisi laajentaa. Ongelmana vain on, että keskustelu on nimenomaan tuossa Zey-Meiz-asetelmassa, joten materiaalia laajempaan näkökulmaan joutuisi tulkitsemaan samalla tavalla kuin nyt tässä Zey-Meiz-linjassa (lol, nimi kuulostaa jo joltain miehitetyltä vyöhykkeeltä, vrt. esim. Mannerheim-linja). En halua lähteä uutta sanottavaa väkisin keksimään. Jos joku muu keksii jotain ovelaa niin tietenkin uuden näkökulman esittely on tervetullutta.

Periaatteessa haluaisin tarkistaa Zeyn kortit, aiempaan pohdintaani nojaten: kummallinen paikka heittää ääni, tulkinnanvaraiset ja sangen pienmuotoiset perustelut, mahdollisesti tarkoituksella huomiota herättävä pelityyli hiljaisemman pahiskaverin suojelemiseksi. En pidä Zeytä pelkästään pahismaisena, vaan myös hyvisperusteluita löytyi (see aiempi viestini). Mutta koska arvailemalla ja jahkailulla ei saada tulosta, eikä Zeyn pelityyli yleensäkään kerro mitään hänen roolistaan, annan ääneni ++Zey. Katsotaan miten käy, joku kuolee illalla kumminkin ja sitten tiedämme (ehkä) vähän enemmän. Käyn katsomassa vielä illalla tilanteen jos ehdin, vaikka ääntä en tietenkään voi muuttaa.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Arokiuru
Kyläläinen

Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Ropsus » 30.12.2014 17:09:16

Huomenta vaan kaikille, en tiedä missä on vika, mutta jostain syystä kylä ei oikein tahdo ladata miun mobiililaitteilla, joten herääminen hieman kesti. Mutta joo, nyt siis täällä, yritän vielä ennen iltaa lukee topan läpi (hirveesti ootte jo ehtiny rupatella :D) ja toivottavasti kerkeän sanoa jotain järkevää enne ku päivä päättyy.
Let's go poke it with a stick!
Ropsus
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja felarof » 30.12.2014 17:25:13

Violetin kysymykseen: En oikeen tiedä miten enempää analysoisin tuota kuviota. Jotain mielipiteiden selvennyksiä/muuttuneita käsityksiä pelaajista on myöhemmin tässä viestissä, mutta varsinaisesti tosta kuviosta mulla ei oikeen oo mitään uutta sanottavaa (pohdintaa siitä on enemmän mun ekassa viestissä).

Meiz: Hmm. Toisen viestin pieni marttyyrisyys (-ys? -us? apua miten tää taipuu :D) häiritsee, samoin juuri tuo vakuuttelu, että ymmärtää miksi Zey äänesti. Toisaalta siitä seuraavissa vastaillut ihan järkevästi ja rauhallisesti. Oletko löytänyt ketään epäilyttävämpää vai onko äänesi lähdössä Violetille? Edelleen kuitenkin lievästi pahismainen, tällä hetkellä hereillä olevista pelaajista pahismaisin.

Violet: Pelannut mielestäni itselleen tyypillisesti, tehnyt hyvin kysymyksiä ja tarttunut asioihin. Voisin mieltää hänet Meizin pahispariksi, mutta hänen perustelunsa piikkiiksen painostamiseen mielipiteen saamiseksi ennen kuin Meiz oli kertonut omansa oli musta ihan hyvä. Jos Meiz paljastuu pahikseksi, pitänee ottaa tarkempaan syyniin, mutta toistaiseksi en ole hänen toiminnassaan muuten huomannut mitään pahikseen viittaavaa. Neutraali.

Zey: Aloitti agressiivisesti. Paitsi ääni Meizille, huitoi toisessa viestissään epäilyjä myös Violetin ja piikkiksen suuntaan (ainoat enemmän puhuneet siinä kohtaa). Saattaa olla hyvis, joka yrittää saada mahdollisimman hyvin peliä käyntiin lyhyessä ajassa ennen poissaoloa, mutta myös pahis joka uskaltaa pelata rohkeammin luottaen poissaolon tuovan suojaa ekana päivänä tippumiselta ja asioiden unohtuneen sopivasti/jäävän uusien asioiden varjoon tokana päivänä. Lievästi pahismainen, haluaisin kuitenkin mielelläni kuulla enemmän ennen kuin annan mahdollista ääntä.

piikkis: Vienyt peliä eteenpäin kommenteillaan ja mielipiteillään. Kuten Violet, pystyn mieltämään hänet Zeyn pahispariksi, mutta Zeyn roolin ollessa epäselvä, en näe hänen viesteissään pahismaisia piirteitä. Neutraali/lievästi hyvismäinen.

Arokiuru: Pohtii ekassa viestissään ihan hyvin pelaajia. Tokassa viestissä ääni Zeylle. Otat siis riskin, että Zey on ennustaja eikä voi sitä tulla kertomaan poissaollessaan? Vai haluatko valita hajuttoman äänestettävän, Zey kun luultavasti ei tule tuohon tipumaan kun muut ovat ilmaisseet, etteivät häntä poissaolon takia äänestä? Aika neutraali toistaiseksi.

Audire: heräilyviesti, jossa vähän pohdintaa. Jos oletetaan, että Meiz on hyvis, näetkö Zeyn äänen kannattavana? Eli onko siitä äänestä syntynyt mielestäsi tarpeeksi keskustelua, jotta hyviksen mahdollinen pudottaminen kannattaisi? Neutraali.

Mulla ei ole (Meiziä ja Arokiurua lukuun ottamatta) oikeen selvää käsitystä, ketä kukakin pitää epäilyttävimpänä tällä hetkellä, joten kaikille yhteisenä: Ke(i)tä pidät epäilyttävimpänä/aiot äänestää? Jos et äänsetä, miksi? Onko pelaajia, joita pidät hyvismäisinä?

Oma ääni on hyvin todennäköisesti lähdössä Meizille.

//Ropsus väliin
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2014 18:06:02

Pistetään nyt sitten ääni ++Tetradynamia, joka on herännyt muttei kommentoinut peliä mitenkään tapahtumista huolimatta. Äänestän häntä Violetin yli pääosin siitä syystä, että Violet vaikuttaa huomattavasti aktiivisemmalta pelaajalta, joten hänestä luultavasti saadaan infoa irti myös tulevina päivinä paremmin.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Violet » 30.12.2014 19:03:23

Arvostan Arokiurun yritystä irtaantua Zey-Meiz kuviosta. Tekee hänestä hieman hyvismäisemmän minun silmissäni. Tunnut kuitenkin äänesi/päätöksesi suhteen kovin varmalta, mutta viestissäsi kuitenkin tunnut epäröivän. Jotenkin tulee sellainen "mennään eteenpäin hinnalla millä hyvänsä" fiilis, mitä pidän hyvismäisenä, mutten välttämättä kovinkaan turvallisena strategiana.

Meiz ei yritä pelastaa itseään Zey:n kustannuksella, vaikka hänellä olisi ollut siihen mahdollisuus. Miksi?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2014 19:23:21

Violet kirjoitti:Meiz ei yritä pelastaa itseään Zey:n kustannuksella, vaikka hänellä olisi ollut siihen mahdollisuus. Miksi?

En näe häntä pahismaisena tämän päivän viestien perusteella. Ja kuten sanoin aiemmin, en näe juurikaan hyötyä että tiputtaisin toisen hyviksen itseni sijasta, kun epäilyä näyttää kertyvän sen verran paljon omaan niskaan.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja felarof » 30.12.2014 19:29:16

++Meiz, perusteluja edellisessä viestissäni
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 30.12.2014 20:09:21

Felarof kirjoitti:Otat siis riskin, että Zey on ennustaja eikä voi sitä tulla kertomaan poissaollessaan?

Tiedostan riskin, mutta en pidä sitä niin suurena, että sen takia kannattaisi äänestämistä arkailla. Pelaajia on vielä täysi lukumäärä, joten tässä kohtaa paikallaolemattomankin ennustajan putoamisen todennäköisyys on aika pieni.
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Arokiuru
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 30.12.2014 20:42:03

Jos tästä akselista halutaan ottaa selvää, niin olen Meizin pudottamisen kannalla. Meizin puolesta puhuisi tuo hänen mahdollinen pahiskaveriutensa Violetin kanssa ja hänen alkupuolustuksensa. Meizin ääni siinä mielessä omalle linjalle uskollinen, että ei lähtenyt yrittmään itsensäpelastusta, mutta siinä olisi helposti saanut vastalauseita. Hän osoitti epäilyksiä Violetille, mutta valitsi kumminkin turvallisen tetradynamian. Ei halunnut tökkiä herhiläispesää?
Muista äänestetyistä Zey ja Tetradynamia eivät ole parempia vaihtoehtoja. Zeystä kerroinkin jo mielipiteeni. Hiljaisen pelaajan pudottaminen taas olisi tosiaan turhaa, kun on aineistoa enempäänkin. felarof kysyi, keitä pidetään epäilyttävimpänä/hyvismäisimpinä. Hyvismäisimmät kerroin viime viestissä ja kai selvyyden vuoksi voisin lisätä Zeyn siihen mukaan. Epäilyttäviä on taas hankalampi linjata, sillä . Toisin muotoiltuna kiinnostusta herättäviä ovat Meiz ja felarof. Viimeiseksi mainittu ei reagoinut esittämääni huomioon hänestä. Sivuutitko sen, jotta se vain unohtuisi kaikkien kommenttien sekaan? Miksi en nyt äänestä johtuu siitä, että Meiz on putoamassa enkä näe syytä muuttaa tilannetta. Jos jotain yllättävää tapahtuu, on minulla vielä mahdollisuus käyttää se.
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 30.12.2014 20:44:24

//näköjään jäi lause kesken. Eli Epäilyttäviä on taas hankala linjata, sillä pelaajiin ei ole vielä kosketuspintaa, vaan tämä on tunnustelua.
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 30.12.2014 20:53:06

Woaahh paljon viestejä. Ja VÄ. Jännää, pitkästä aikaa. Pointsit PJ:lle hienosta aloitusviestikuvasta!

Lukaisin viestit vaan nopeesti läpi viettäessäni ansaittua teehetkeä kirjoittamisen välissä, joten täältä ei nyt irtoa mitään maailmaa mullistavaa kvanttifysiikkaa, pahoittelen :D

Zey äänesti Meiziä, Meiz ratsasti vastaväitteeseen pumpulipilviltä iloisesti heilutellen (okei kärjistetysti, mutta aika lame reaktiohan tuo oli) ja mukaan taisteluun kävivät sekä Violet että piikkisiili. Jos olisin itse pahiksena tilanteessa jossa mun pahiskaveri saisi äänen heti ekalla sivulla, en kyllä hyppäisi häntä noin ilmiselvästi puolustelemaan kuin Violet tuossa teki. Ei kävis mielessäkään. Paitsi jos Violet on a) käyttänyt hienosti käänteispsykologiaa tai b) ollut ajattelematon. Meiz ottaa pesäeroa Violetista mikä voisi kertoa pahispariudesta, mutta sekin vaikuttaa vähän tökeröltä ja en jotenkin millään usko että kaksi semikokenutta pelaajaa olisi lyönyt viisaat päät yhteen ja tullut tähän lopputulokseen. Eli en oikein usko Meizin ja Violetin pahispariuteen, tai sitten jotain on menny pahasti pieleen. Jos näistä kahdesta pitäisi kuitenkin valita uskottavampi pahis niin ehdottomasti Meiz, koska ylirauhallinen ote epäilyihin, ei pelastanut itseään äänestämällä Zeytä (rehellisesti sanottuna jokainen järkevä hyvis tekisi niin, koska mistä ihmeestä sä Meiz tiedät että Zey on hyvis, ellet sitten ole pahis, koska pahis sattuu tietämään ketkä on hyviksiä ja ketkä ei).

Itse asiassa piikkis voisi olla mahdollisempi pahispari kuin Violet. Ei heti kommentoinut ääntä, mikä saattoi johtua siitä että pelkäsi vastaavansa liian kärkkäästi tai muuten vaan oudosti ja joutuvansa näin epäilyjen kohteeksi. Toisaalta taas ymmärrän piikkiksen näkemyksen, tykkään itekin oottaa että itse epäilty vastaa saamaansa ääneen ensin. Mutta verrattuna Violetiin, tässä ekan sivun neliödraamassa näkisin piikkiksen vahvempana pahiskaveriehdokkaana.

Arokiuru taas äänesti Zeytä... Tästä en voi häntä epäillä koska mietin itsekin ihan samaa :D se kuitenkin kävi vaan mielessä ja tuskin olisin ääntä toteuttanut koska Meiz epäilyttää enemmän, mutta asetelma vaikutti vaan mielenkiintoiselta. Felarofhan nyt taas käänsi äänet samaan paikkaan mitä ne oli aiemmin, eli Meiz tarttee kaks ääntä pelastuakseen. Jos Meiz paljastuu pahikseksi, niin vedän kyllä uskottavasti felarofin listalta, koska pahiskaverina tuossa ei olis minkään sortin järkeä. Zeyn pahiskaverihan hän taas voisi olla, pelastaessaan näin tämän uhkaavalta tilanteelta..

Joo. Emmä tiiä. Tällä hetkellä Meiz on kuolemassa ja se on ihan fine mulle koska ei oo parempaakaan pahisehdokasta mielessä. :p mutta yritän vielä ennen päivänloppua tarkistaa tilanteen. o/

//piikkis väliin tuplana
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja felarof » 30.12.2014 21:24:51

piikkis: mä en ihan tajunnut mihin tuolla viittaat (tai oikeastaan sitä miksi se on epäilyttävää, että mulla on kaksi pelaajaa, joita pidän pahismaisena) ja sitten unohdin sen :D Kumpikaan epäily ei oo mikään hirveen vahva, mutta ovat tällä hetkellä mielestäni epäilyttävimpiä, vaikkakin eri syistä. Eli haluatko selventää?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.12.2014 21:32:50

Violet kirjoitti:Arvostan Arokiurun yritystä irtaantua Zey-Meiz kuviosta. Tekee hänestä hieman hyvismäisemmän minun silmissäni. Tunnut kuitenkin äänesi/päätöksesi suhteen kovin varmalta, mutta viestissäsi kuitenkin tunnut epäröivän. Jotenkin tulee sellainen "mennään eteenpäin hinnalla millä hyvänsä" fiilis, mitä pidän hyvismäisenä, mutten välttämättä kovinkaan turvallisena strategiana.?

Tää oli mielestäni hyvä pointti ja olenkin samaa mieltä.

piikkisiili kirjoitti:Jos tästä akselista halutaan ottaa selvää, niin olen Meizin pudottamisen kannalla. Meizin puolesta puhuisi tuo hänen mahdollinen pahiskaveriutensa Violetin kanssa ja hänen alkupuolustuksensa. Meizin ääni siinä mielessä omalle linjalle uskollinen, että ei lähtenyt yrittmään itsensäpelastusta, mutta siinä olisi helposti saanut vastalauseita. Hän osoitti epäilyksiä Violetille, mutta valitsi kumminkin turvallisen tetradynamian. Ei halunnut tökkiä herhiläispesää?
Muista äänestetyistä Zey ja Tetradynamia eivät ole parempia vaihtoehtoja. Zeystä kerroinkin jo mielipiteeni. Hiljaisen pelaajan pudottaminen taas olisi tosiaan turhaa, kun on aineistoa enempäänkin.

Tetradynamian pudottaminen tämän päivän näyttöjen perusteella on todellakin kannattavampaa, koska itse aion pysyä aktiivisena ja sitä kautta toivottavasti saan päitä käännytettyä pelin edetessä.

Horaaneko kirjoitti:Jos näistä kahdesta pitäisi kuitenkin valita uskottavampi pahis niin ehdottomasti Meiz, koska ylirauhallinen ote epäilyihin, ei pelastanut itseään äänestämällä Zeytä (rehellisesti sanottuna jokainen järkevä hyvis tekisi niin, koska mistä ihmeestä sä Meiz tiedät että Zey on hyvis, ellet sitten ole pahis, koska pahis sattuu tietämään ketkä on hyviksiä ja ketkä ei).

Ylirauhallinen ote epäilyhin on hyvinkin ymmärrettävää, jos näen Zeyn hyvismäisenä siitä huolimatta että pääsin hänen aikaisen äänen kohteeksi. Perustelut tähän olen jo antanut aiemmin. Enemmän on alkanut ärsyttämään tämä martyrisoinnin alleviivaaminen yhden lauseen pohjalta. Kärpäsestä todellakin tehty härkänen.

Syytös siitä etten äänestänyt Zeytä on täysin käsittämätön. Minulla on yksi ääni, ja päivää vielä jäljellä, joten miksi ihmeessä valitsisin minusta hyvismäisen pelaajan, kun voin sen sijaan laittaa epäilyttävämmän pelaajan tasoihin kanssani.

Jos olisi kaksi ääntä niin toinen lähtisi nyt horaanekolle ylläolevan johdosta. Kätevästi heittämässä bensaa liekkeihin, ja muutenkin viesti täynnä pahispariepäilyjä minuun liittyen / hyvisviboja "jos paljastun pahikseksi", jotka kaikki voi kätevästi kuopata siinä vaiheessa jos minut lynkataan ja paljastun hyvikseksi (juu tämän tein jo tahallaan ;)
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 30.12.2014 21:38:33

felarof: Arvioit Meiziä ja Zeytä monelta näkökulmalta, mutta sitoutumatta mihinkään erityisesti (puolustit Meiziä Zeyn epäilyiltä, mutta hänen reaktionsa epäilytti-> kummatkin epäilyttäviä). Minulle nousi mieleen, että epäilessäsi hieman molempia saattaisit nostaa tai laskea heitä alustalta yleisen mielipiteen mukaan (mitä Meizin äänestäminen sinäänsä nyt oli, vaikka olen samaa mieltä perusteistasi). Jos Meiz paljastuu hyvikseksi, on sinun helppoa lähteä Zeyn perään. Näin pystyisit pahiksena seuraamaan yleistä ilmapiiriä. Se, että pidät heitä mahdollisina pahistovereina, mahdollistaa myös perääntymisen, sillä toisen paljastuessa hyvikseksi epäilysyysi vähenevät. Eli tällaista teorisointia sinua kohtaan.

//Meiz tuli väliin. Tetradynamian pudottaminen ei toisi samanlaista informaatiota kuin sinun. Minun näkökannalta hänen pudottamisensa olisi arvontaa, kun sinua kohtaan on taas näitä tekijöitä.
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja felarof » 30.12.2014 22:15:49

Okei, ymmärrän pointtisi, mutten oikein tiedä, miten tuohon voi nyt vastata? Molemmat epäilyttää syistä joita olen tänne jo aiemmin avannut. Jos se yhtään selventää, en ole missään vaiheessa aikonut äänestää Zeytä tänään, sillä en koe, että poissaolevan pelaajan äänestämisessä on ideaa monestakaan syystä (ei kuulla reaktioita, voidaan tiputtaa ennustaja jne.), tosin tämä ei käy aiemmissa viesteissäni ilmi (eikä sitä ole mitään iloa tuoda ilmi, kun usein mielenkiintoisempia reaktioita saa aikaan sillä, jos toinen tuntee olonsa edes hieman uhatuksi). Meiziä epäilin enemmän hänen tokan viestinsä jälkeen kuin nyt (vastaili minusta fiksusti myöhemmissä viesteissään epäilyihin), mutta hän on edelleen paikalla olevista pelaajista mielestäni epäilyttävin. Zeyn toiminnalle löydän sekä hyvismäiset, että pahismaiset motiivit, mutta tällä hetkellä kallistun pahismaisten puoleen. Ja epäilen Zeytä siis muutenkin kuin vain tuon pahispariteorian perusteella. Se, pidänkö häntä huomenna äänestyksen arvoisesti epäilyttävänä riippuu paljon hänen huomisista toimistaan ja siitä, ilmaantuuko joku epäilyttävämpi. Ja nämäkin perustelut on aika lailla sitä, etten sitoudu minnekkään Zeyn suhteen, mutta aika harvoin ekan päivän jälkeen on niin vahvoja epäilyjä kenestäkään, että tietää ettei oma mielipide tulevina päivinä muutu?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Nestis » 30.12.2014 22:21:54

Meiz.... Tässä pelaaja, josta en vaan saa selvää. Materiaalia pitäisi olla jo tarpeeksi mielipiteen muodostamiseen, mutta argh ehkä mun aivot ei vaan toimi tai jotain? Teen tähän listan helpottamaan mun ajatuksenkulun hahmottamista Meizin suhteen :-D

- Ensimmäinen kommentti viaton, en nää pahismaisuutta
- Jatkuva hyvistely. Turhauttaa, haluaisin osata muodostaa mielipiteeni rationaalisesti, mutta en kestä lukea näitä jatkuvia "olen hyvis" ja "nyt tuolla on kaksi pahista vapaana..." -kommentteja. Jos olet hyvis ja pelannut ennenkin, niin siinähän tapauksessa sun pitäisi olla tietoinen ettei tästä oikeastaan ole apua? Saisit pelastettua itsesi paljon todennäköisemmin vastailemalla kysymyksiin ja esittämällä uusia teorioita ja vaihtoehtoisia pahiksia. Toisaalta tässä on myös toinenkin puoli (en tiedä johtuuko tämä mielipide siitä, etten ole pelannut tarpeeksi), sillä musta on outoa, miten joku pahis kehtaisi laittaa niin monta tuollaista kommenttia/ajattelisi sen olevan hyvä idea. Vaikuttaa epätoivoisen hyviksen teolta tältä kantilta ajateltuna.
- Jonkinasteinen myötäily ja rauhallinen suhtatuminen Zeyn antamaan ääneen. Mun mielestä tääkään ei vielä kerro mitään, koska se olisi fiksua, oli sitten hyvis tai pahis. Rauhallisuus vakuuttaa enemmän, kuin syyttelystä riehaantuminen. Jos syytöksillä ei ole perää, ei ole syytä menettää malttiaan.
- Entisiin peleihin vetoaminen. Turhaa, varmaan itsekin tajuaa, mutta silti antaa mulle enemmän tunteen epätoivoisesta hyviksestä kuin pahiksesta

Tiedostan kommentin lyhyyden, haluan vain laittaa jotain kommenttia ennen päivän loppumista. Syy miksi en äänestä: en usko ääneni tällä hetkellä vaikuttavan lopputulokseen, koska näyttää siltä, että Meiz tippuu. Enkä halua vaikuttaa siihen, vaikka uskonkin Meizin olevan hyvis. Tällä hetkellä koko pelaaja tuntuu syövän liikaa huomiota muilta, kiva jos päästään tästä yli. (eikä sillä että siinä oli ensimmäisen päivän aikana mitään pahaa, mutta jos Meiz jäisi henkiin uskoisin seuraavankin päivän pyörivän paljon hänen ympärillään)
Nestis

ViestiKirjoittaja Nestis » 30.12.2014 22:26:18

Olinpas sekava, kommentin alussa sanoin etten tiedä Meizin roolista ja lopussa totesin uskovani hänen olevan hyvis. Yritän selventää; en sanoisi että uskon tietäväni Meizin roolin, mutta lopussa yritin kuitenkin antaa jonkinlaisen viimeisen mielipiteen Meizistä ennen yötä, jotta en vaikuttaisi liian mielipiteettömältä ja neutraalilta. Onko tässä kenellekkään mitään järkeä?
Nestis

ViestiKirjoittaja Raegan » 31.12.2014 00:55:44

Ja päivähän on päättynyt. Juuri ylitöistä kotiutunutta PJ:tä nolottaa.. Iltaviestiä seuraa.
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Raegan
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Raegan » 31.12.2014 03:33:48

1. Ilta

Kuva

Äänet:
2 Meiz (Zey, felarof)
1 Zey (Arokiuru)
1 Tetradynamia (Meiz)

Meiz kuolee saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet (1/13):
1. päivä - Meiz, tavis

Äänestyspakot:
Ei kenellekään.

Poissa:
Zey 29.12.-31.12.

Yö alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 31.12. kello 21.00. Yönimiä sitä ennen minulle ja Jinmurulle!
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Raegan
Kyläläinen

Re: Hyvät, pahat ja onnekkaat // 2. päivä 3.1 klo 21.30 asti

ViestiKirjoittaja Raegan » 01.01.2015 08:59:49

2. aamu

Kuva

Kuolleet (2/13):
1. päivä - Meiz, tavis
1. yö - Ropsus, tavis

Äänestyspakot:
Audire, Horaaneko, Kayara, Nestis, piikkisiili, Tetradynamia, Vampire, Violet

Poissaolot:
-

Päivä alkaa nyt ja päättyy lauantaina 3.1 kello 21.30.
- Epicurus
Raegan
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa