Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.12.2018 18:51:14

Savu kirjoitti:Aika hätäinen johtopäätelmä, kun olen kirjoittanut kaksi oikeaa viestiä 12 tunnin aikana, ja molemmissa maininnut että aion seuraavaksi paneutua muihin :) Hassua että oot kovasti syytellyt muita sanojen vääristelystä, ja sit itse keksit aivan hatusta että olen teistä sataprosenttisen varma. Sanoin moneen kertaan että teistä ja Mameronista tulee "vahvin pahisfiilis", ja pidin täysin mahdollisena että ainakin toinen teistä on hyvis.

Savu kirjoitti:Ajattelitteko että ois fiksu pahisstrategia epäillä teitä tänäänkin, nyt kun kaikki muut jotka teitä on halunneet äänestää on kuolleita? Me äänestettiin teitä eilen juuri siksi, että uskottiin sen olevan todennäköisesti ainoa tilaisuus, kun Jeekaka ja Justy oli vielä elossa. Uskottiin, että jos pahistiimi on Pyrameiz+Mameron, niin tänään peli käännetään meitä vastaan, aivan kuten se on käännetty kaikkia muitakin teitä epäilleitä vastaan.

Ei tuo hatusta revittyä ole, sikäli kun olet jo eilisestä asti pedannut tulevaa pahisjuonta teitä vastaan meidän toimesta. Mielestäni näin luodaan helposti mielikuvaa epäilyttävyydestä joka ei perustu mihinkään faktaan. Näin asetutaan myös asemaan jossa mahdolliset epäilyt kuitataan jo tavallaan etukäteen huonoon valoon.

Teemana tuntuu olevan se, että meitä epäilevät pelaajat ajetaan hautaan pahisten koordinoimana. Et kuitenkaan ota kantaa siihen mikä se varsinainen peruste epäilyyn tai äänestykseen oli. Jep, minäkään en ole täydellinen ja monesti olen ollut lynkkaamassa hyviksiä. Se itsessään ei kuitenkaan tee kenestäkän pahista. Ylläolevaan ajatukseesi perustuen pitäisin vahvaa epäilyä tänään varsin validina taktiikkana, erityisesti koska juuri lynkattu hyvis oli keskittynyt vahvasti meidän epäilyyn.

Luitko justyn viestit? Hän päätyi lopulta enemmän hyvismäiseen readiin meistä, mutta myös tämä kääntyy osoittamaan sitä kuinka varmistetut hyvikset olivat esittäneet epäilyä. justyn osalta näkee hyvin mitä monipuolinen hyvisajattelu on, ja vastaavaksi olen kokenut myös Mairin pelin. Toistaiseksi tätä vastaavaa tunnetta sinun epäilyistäsi ei ole tullut.
Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Tämän päivän osalta en ole toistaiseksi nähnyt pelistäsi kuin syytöksen itseäni kohti. Mielestäni syytös perustuu aika vahvasti väritettyihin mielikuviin, samoin sävysi on ollut toistaiseksi melko agrressiivisen ylivarma. Sanoisin että ilmassa on jopa tietynlaista vastakkainasettelun hakemista.

Niin, enhän mä ole ollut topicissa mukana kuin reilut 12 tuntia ja esittänyt vasta yhden teorian. Uskon että hyvis-Meiz olisi jäänyt odottamaan niitä muitakin ajatuksia, eikä alkanut noin kovasti puolustautumaan ja esittämään vahvoja vastasyytöksiä minimaalisen materiaalin pohjalta.

No minähän puolustaudun jos toimiani epäillään. Pariin otteeseenkin mainitsin jääväni odottamaan pohdintaa myös meidän ulkopuolelta ja kiltisti odotan sitä edelleen vaikka äänen jo annoinkin. Mutta toki tuon epäilyni myös ilmi jos niitä näen.
Meiz
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja miina » 27.12.2018 19:37:35

Meizidi ja savucin syyttävät toisiaan samasta asiasta; aukittomista readeistaan. Molemmat ei kyllä ole pahiksia.

Se mikä on kyllä tosiaan vähän erikoista on tuo savun maininta mameronin tulevista toimista. Mikä olis savu siis mameronin sopiva reagointi meizidiin? Jos listaa hyviksiin -> pahismaista. Jos neutraalin -> melko pahismaista muutoksen takia. Jos pahismaisiin -> no sehän se vasta pahismaista oliskin. Noin niinku kärjistetystikö?
miina
Kyläläinen

Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Niacin » 27.12.2018 20:07:23

Jaahas, kai se täytyy munki ottaa osaa tähän Pyrameiz-keskusteluun.

Pyramidi on useaankin otteeseen pitänyt kyseenalaisena sitä, että ihmiset etukäteen ”pohjustaa” ääntään tai muuta. Miksi? Eikö se oo erittäin tavallista, loogista ja järkevää, että tekoja pohjustetaan etukäteen, eikä vaan isketä puskista. (Ja sitten sekin oli epäilyttävää kun EN pohjustanut ääntäni, vaan äänestin Savun perässä...) En ymmärrä mikä siinä pohjustamisessa on pahismaista, olisi kiva jos selventäisit. Jotenkin tuntuu että tarkotetaanko me sillä sanalla jotain ihan eri asioita. Samoin kritisoit sitä, että eilen ilmaistiin epäilyä teitä kohtaan ja jatketaan sitä tänään. Niiiiin että mikä ihmeen illuusio pitkästä epäilystä? :D

Meiz kirjoitti:Niacinin osalta peli on mielestäni ollut edelleen liian helppoa. Hyvisreadit eilen tulivat mielestäni melko yksinkertaisella logiikalla eikä hyviksille ominaista epävarmuutta ollut niissä näkyvissä. Oikeastaan teidän molempain osalta on silmääni näkyvissä sellasien inhimillisen itsensä epäilyn puutetta, en osaa paremminkaan tätä kuvata :D

:—D Anteeks nyt, mutta jos oon sun mielestä ollu tässä pelissä liian itsevarma niin… en tiiä luetaanko me samaa peliä. :D Omasta mielestäni en muuta oo tehnykkään ku ollu ihan pallo hukassa joka päivä. Okei, ne hyvisvibat oli aika kärjistettyjä, siksi se olikin vibalistaus eikä mikään syväluotaava analyysi. Ja myös siksi en aio niihin viboihin tukeutua 100% loppupelin ajaksi, kuten on jo nähtyä.

Meiz kirjoitti:Omaan silmääni tällä hetkellä osuu eiliset Halima äänet, sillä mielestäni Niacinin pelissä on havaittavisssa aidallaistumista äänen suhteen. Kun Halima&Jinmuru keräsivät enemmän epäilyä ja ääniä osakseen, myös Niacinin epäily vahvistui ja ääni lähti siihen suuntaan. Päivän lopussa ääniä poistettiin Haliman suunnasta, jonka seurauksena myös Niacin poisti oman äänensä. 

Raah. :D Eli siis tuossa mun äänestyshommassa epäilyttävää on nimenomaan se, että olin ajallisesti muiden jäljessä? Moni oli yhtä mieltä siitä, että Halimurun vähäiset viestit vaikutti aika epäilyttäviltä - myös mun mielestä. Sitten Halimurut tuli molemmat käytännössä heittään pyyhkeet täysin kehään, mikä oli monen mielestä enemmän merkki hyvisroolista kuin pahiksista - myös mun mielestä. Sille en voi mitään, että muut oli ehtineet mua ennen reagoimaan asioihin. Jos tuon äänen antamisen ja poistamisen välillä ei ois tapahtunu oikein mitään, ymmärtäisin tuon aidallakeikkumismitälie, mutta koska siinä oli ihan selkeä syy miksi epäilyttävyys laski, niin en ymmärrä miksi olis epäilyttävää poistaa ääni.

Pyramidi kirjoitti:Niacin& Savu: Nacinilla oli pari hyvää pointtia, mutta ne olivat niin pelin alusta. Minun kaikkein mielenkiintoisin pointti on Jinmuru&Halima parin hyvislistaus Niacinista hänen vibalistauksen perusteella. Kerta Savu niin kovaa uskoo pahisten listaavan toisensa hyviksiksi, tämä voisi hyvin olla mahdollinen linkki pahiskaksikkojen välillä. Niacinilla oli myös mielenkiintoinen suunnaanmuutos toisena päivänä. Listaa päivän alussa minut ja Meizin "varmaankin hyvis" ja sitten äänestää, kun ottaa pois äänen Halima&Jinmurulta. Miksei äänestänyt esim horaaneko&Aelinaa, jota oli epäillyt aiemmin. Tällä haavaa listaan omaksi pahisnelikoksi Niacin&Savu sekä &Halima&Jinmuru. Sitten tuo äänestys toisena päivänä. Ensin on sitä mieltä, että Halima&Jinmuru saavat tippua, sitten tulee muutaman tunnin sisään poistamaan äänen. Lisäksi pohjustaa iltaa sanomalla ettei ole aikaa käydä vilkaisemassa mitään ja äänestää sen vuoksi niin varhain ja kuitenkin oli näköjään aikaa tulla ja lukea viestit ja vaihtaa äänet. Alkaa minulle näyttämään jo ihan Jinmuru&Haliman sekä Niacin&Savu -parien suunnittelemalta oivalta hämäykseltä, jolla epäilyt lähtee pois ja saadaan ulos jompikumpi kahdesta hyviksestä. Toinen pahispari voisi olla Niacin&savu sekä horaaneko&Aelina, johtuen Niacinin haluttomuudesta painostaa tätä paria, vaikka epäilyjä nostaa.

No, no, eipäs vääristellä toisten sanomisia. Korjaan pari kohtaa:
-Savu ei oo sanonu uskovansa kovasti pahisten pitävän toisiaan hyviksinä - ainoastaan että se on aivan mahdollista ja voisi sopia teidän nelikon kuvioon.
—> Tähän piti sanomani myös, että nään aika suuren ristiriidan siinä sun kommentissa ”missä universumissa pahikset pitää toisiaan hyiviksinä” (tjsp) versus tää sun teoria että Halimuru on pahiksia meidän kans, koska he pitivät mua hyviksenä yhden hölmön vibaviestin perusteella. (Tämän toit esiin jo ennen kuin olin tehnyt äänelläni mitään heidän suhteensa.)

-En sanonut ettei ole aikaa käydä vilkaisemassa mitään. Sanoin, ettei mulla oo aikomusta istua iltaa nenä kiinni puhelimessa. Enkä niin tehnykkään, vaan kävin nimenomaan vilkaisemassa viestit läpi kun niitä ei niin kovin paljoa ollutkaan, ja totesin että eipä huvitakaan tiputtaa Halimurua.

Ja miksikö en äänestänyt Horalinaa. Noh, mun tietääkseni he eivät olleet eilen millään tapaa ehdolla putoamaan, joten tuossa tilanteessa päivän lopussa mun ääni sinne olis ollut täysin ”ihan sama kuka tippuu” -kannanotto, eli yhtä huono kuin mun edellispäivän osanotto. Kun olin todennut että Halimuru on ehkä kuitenkin ennemmin hyviksiä, niin toki siirrän äänen jonnekin muualle painamaan heidän lynkkausta vastaan. Kävin jossain välissä Savun kanssa pikaisen whatsapp-keskustelun tilanteesta ja koska hiljaisista alkoi yhä useampi olla hyvismäisiä (tai ennustajia), niin päätettiin lähtä katsomaan vaihtoehto B:tä, eli että siellä aktiivisten puolella on taitavasti sumuttavia pahiksia. Olin pannut jo aiemmin merkille tuon miten Pyrameiz ja Mairon on toisiaan hyvistelleet ja pelanneet niin näkyvästi samalla puolella, että tuli mieleen kuinka kätevästi voivat siinä ajaa yhtenä rintamana hyvikset suohon. Sitten kun Savukin totesi että se kuulostaa hyvin maholliselta, niin se alkoi tuntua enemmän järkevältä kuin paranoialta. Olosuhteiden vuoksi tyydyin ketjussa komppaamaan Savua.

Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Voisit toki tehdä näin hyviksenäkin, mutta itse kallistun nyt enemmän pahismaiseen suuntaan. jeekakan syytöksellä ratsastaminen olisi erittäin vaivaton tapa pahikselle antaa vahvaa mielipidettä peliin, ja kun pahiksilla olisi jo ennakkoon tiedossa jeekakan rooli, näen varsin mahdollisena että tuo peli aloitettiin jo hitusen etukenossa. Komppailua itsessään en pidä pahismaisena.

Pyramidi kirjoitti:Sinä ja Niacin lähdette epäilemään minua ja Meiziä tietäen, ettette todennäköisesti saa meitä ulos eilen. Silloin tässä on erinomainen tilaisuus luoda illuusio pitkästä epäilystä, jota on pohjustettu jo eilisestä pelipäivästä alkaen ja joka nyt on sopiva viedä loppuun saakka tietäen, että peli hyvintodennäköisesti päättyy pahisten voittoon minun ja Meizin kuollessa.

Ajattelitteko että ois fiksu pahisstrategia epäillä teitä tänäänkin, nyt kun kaikki muut jotka teitä on halunneet äänestää on kuolleita? Me äänestettiin teitä eilen juuri siksi, että uskottiin sen olevan todennäköisesti ainoa tilaisuus, kun Jeekaka ja Justy oli vielä elossa. Uskottiin, että jos pahistiimi on Pyrameiz+Mameron, niin tänään peli käännetään meitä vastaan, aivan kuten se on käännetty kaikkia muitakin teitä epäilleitä vastaan.

Tämä niin paljon. :,D Just tämmösen vastaan tulevan höyryjunan takia teitä ei tee julkisesti edes mieli epäillä, vaikka miettis mitä. Jos olisin pahis niin ehottomasti käyttäisin teihin yötapon asap pelin alussa enkä missään maailman nimessä yrittäis lähtä ajamaan lynkkausta teitä kohtaan, varsinkaan näin kun kutakuinki kaikki jotka on aiemmin olleet siihen halukkaita on jo kuolleet.

//Semi-offtopic: Tää peli oli taas hyvä muistutus itelleni että kyllä nämä pelit vaatii vähän erin tasosta omistautumista ku mitä mulla on antaa. Ymmärrän hyvin, että laiska pelaaminen näyttää todella helposti pahismaiselta, ei oo tarkotus siitä ketään syyllistää. :) Mutta sanompa vaan että huhhuh ja pahoittelut etten edelleenkään jaksa riittävästi panostaa vaikka ois mikä lylo.

//Viestejjä sillä välin sillon tällön
Niacin
Mafioso

ViestiKirjoittaja Savu » 27.12.2018 21:03:56

Meiz kirjoitti:sikäli kun olet jo eilisestä asti pedannut tulevaa pahisjuonta teitä vastaan meidän toimesta. Mielestäni näin luodaan helposti mielikuvaa epäilyttävyydestä joka ei perustu mihinkään faktaan.

Fakta on se että käännätte pelin teitä epäileviä vastaan. Ei se muutu fiktiivisen mielikuvan luomiseksi sillä, että sanon sen ääneen jo ennen kuin alatte sitä toteuttamaan.

Meiz kirjoitti:justyn osalta näkee hyvin mitä monipuolinen hyvisajattelu on, ja vastaavaksi olen kokenut myös Mairin pelin. Toistaiseksi tätä vastaavaa tunnetta sinun epäilyistäsi ei ole tullut.

Mua ei vois vähempää kiinnostaa panostaa tähän vielä enemmän, että täyttäisin sun monipuolisen ajattelun kriteerit. :D Jos olet hyvis niin toivottavasti jossain toisessa pelissä sitten muistat taas että myös hyvikset voi ajatella yksipuolisesti ja pahikset monipuolisesti. Mä mietin hyviksenä paljon vähemmän mitä kirjoitan, ja sellaiseenkos pahikset tykkää aina tarttua.

Puuuh! No mut eiköhän tää väittely ollu tässä. Tää ei etene, vie tilaa muulta keskustelulta ja on raskasta lukea. Zoomailin nyt Mameronin ja Black Miinan viestit läpi.

Cameron antaa koko ajan hyvispisteitä sekä Pyrameizille että Blackmiinalle. Hyppää silmille että hänen hyvisvibat BF:stä on hyvin kevyesti annettu, ja hysivibat Miinasta on ihan täysin perustelematta:
Cameron kirjoitti:miina on aloittanut erittäin miinamaisesti :D vähän sekoilemalla. Eli ei kerro vielä mitään hänen roolistaan.
Cameron kirjoitti:miinastakin alkaa saada vähitellen selkoa, joten tämä pari vaikuttaa nyt hyvismäiseltä.
Cameron kirjoitti:Myös miinan peliin on alkanut tulla hyvismäistä tolkkua (:D) joten tällä hetkellä en haluaisi tätä paria lähteä äänestämään.

Mair ei oo sanonut Miinasta käytännössä yhtään mitään. Se on kyllä käynyt jotain peliteknistä keskustelua Miinan kanssa, mutta kertaakaan ei oo epäillyt eikä hyvistellyt. Black Foxin "ei äänestetä hiljaisia" ajatukselle antoi sympatiapisteitä mutta muuten jättänyt hänetkin käsittelemättä.

Miina itse taas on pitänyt Mairia hyvismäisenä läpi pelin. Tää on vähän off sen suhteen että Miina suhtautuu yleensä tollasiin vahvoihin keskustelua ohjaileviin pelaajiin lähtökohtaisesti epäilevästi, mutta Mair ei epäilytä Miinaa ollenkaan: "Mair on antanut pelille niin paljon ja pohtii monipuolisesti asioita".

Black Foxista ei saa paljoa irti, mutta ekan päivän äänestely on outoa. Toteaa päivän loppu puolella että valinta pitäisi tehdä Flauchuon ja Pyrameizin väliltä, ja päätyy sitten äänestämään Flauchuota käsittelemättä Pyrameiziä millään tavalla. Flauchuolta tais tulla epäilyjä Miinan niskaan, joten selittäis miksi BF nakkas aika kevyesti äänensä sinne ilman että näytti edes harkitsevan vastaehdokkaita.

Vähän mietityttää jättäiskö toinen pahispari kokonaan äänestämättä? Cameron ekana päivänä, BF toisena päivänä. Toisaalta miksipä ei jos äänet on pyöriny vain hyvisten välillä.

miina kirjoitti:Se mikä on kyllä tosiaan vähän erikoista on tuo savun maininta mameronin tulevista toimista. Mikä olis savu siis mameronin sopiva reagointi meizidiin? Jos listaa hyviksiin -> pahismaista. Jos neutraalin -> melko pahismaista muutoksen takia. Jos pahismaisiin -> no sehän se vasta pahismaista oliskin. Noin niinku kärjistetystikö?

Hyvä kysymys! En oo etukäteen miettinyt miten heidän vastaukseen reagoisin, kunhan vaan heittelin ilmoille ajatuksiani. Sikäli toi oli kyllä ihan turha maininta, koska se näyttää vaan siltä että yritän pakottaa heidät valitsemaan jonkin puolen. Että ihan avoimin mielin siis odotan mitä tuleman pitää, ja samalla pelkään pahinta :D
Savu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Cameron » 27.12.2018 22:39:44

No niiin! Nyt alkaa tuleen tähän peliin selkoa :>

Pohdittiin ensin Mairin kans että tiputtaudutaan, kun kummallakaan ei oikeen ole ollut suuri innostus viime aikoina peliä kohtaan. Kun oltiin molemmat luettu topic tänne asti niin pohdittiin että miten tehdään, pudottaudutaanko vai jatketaanko. Molemmilla tuli kuitenkin yhteneväiset johtopäätökset pelistä ja pudottautumisen sijaan päätettiin vaan vähän keventää pelityyliä ja nauttia siitä miksi ilmottiin peliin: kivasta pelifiiliksestä ja pohdinnoista kivan parin (<3) kanssa. Tästä syystä ei lähdetä nyt juuria myöten analysoimaan ja jokaikistä kohtaa lainaamaan.
Jätämme siis turhat väittelyt ja tyylikysymykset nyt sivuun ja keskitymme varsinaiseen peliin! :>
*huiskaisee reippaalla kädenliikkeellä erinäiset paperitollerot työpöydältä lattialle*

Ja ne lopputulokset joihin päädyttiin?
PyraMeiz ja Halimuru on pahiksia, koska muut on hyvismäisiä. Ja kun alkaa tutkiskelemaan, nämä parit myös sopii pahispariksi.

Mutta siis ne hyvisparit:

Niacin & Savu
Nyt kun Savu on saanut pelin kiinni, häneltä on tullut erittäin kattavaa (ja minusta myös sitä monipuolista :D) pohdintaa pelaajista ja tuntuu oikeasti etsivän pahiksia. Ei provosoidu hänelle esitetyistä epäilyistä vaan vastailee niihin kärsivällisesti. Niacinia alussa vähän epäilin niiden vähäisten mielipiteiden vuoksi, mutta sittenpä niitä alkoikin sieltä tulla, samoin hyviä huomioita muista pelaajista. Viestien sävy tuntuu hyvisnialta.

Horaa&Aelina
Horaa on parantanut peliään loppua kohti ja viimeistään Aelinan tämän päivän alun laaja pelaajalistaus sai kyllä kellahtamaan tämän parin roimasti hyvisten puolelle.

BF&miina
Ei ole epäilyttänyt missään vaiheessa. Koko ajan niin hyvismäistä peliä kuin olla ja voi, aiemmissa viesteissäni olen pohdiskellut tätä paria enemmälti. Nostan kyllä todella korkealle hattua jos paljastuvat lopulta pahiksiksi (tai nostan joka tapauksessa, hyvin pelattu kun näin hyvismäisiltä vaikutatte).

Halimurusta:
- Se että Jin on sanonu useampaan otteeseen että jos eivät olisi he itse, äänestäisivät heitä, haiskahtaa.
- myös tuo "kiitos luottamuksesta" oli niin x) kieli poskessa kirjotetun olonen että voisin kuvitella ku jin kirjottaa sitä pahiksena :D
- Halima ei vaivaudu lukemaan peliä läpi ja äänestelee silti
- aika selkeä pelastuskuvio, jonka mair selittää

Meizidi
- aktiivinen kääntyminen niitä vastaan, jotka epäilevät heitä
- aggressiivinen puolustautuminen
- Meiz epäilee samoilla perusteilla miten itse pelaakäyttää (esim. epäilee aukottomista pahisreadeista sekä lauchuota että jeekakaa ja sitten heittää itse "Tässä vaiheessa tiedän lähinnä että Niacin on 100% pahis." -kommenttia perään ja luottaa Mairiin ihan aukottomasti.
- Pyramidin "Toivon todella sinua hiillostettavan huomenna siitä, minkä vuoksi keskityit vain minuun ja Meiziin. Nyt tämä sinun kyvyttömyytesi nähdä muita pahiksia tulee vielä puremaan sinua kovempaa kuin uskotkaan, jo reilussa 20 minuutissa." ja korttitalovertaus tuntuivat teennäisiltä.
- Pyramidi piti samassa viestissään flawless&lauchuota ykköspahisparinaan ja myöhemmin kirjoitti
Tänään pudottaisin mieluiten horaaneko&Jitachin, jeekaka&pilkkuvirhe tai flawless&Lauchuo parin. Järjestystä en osaa sanoa vielä.

- Odo epäili Meizidiä ja lahdattiin seuraavana yönä
- pari on tuudittanut hyviksiä "ei mitääään hätääää" -menoon. Meiziltä on tullut mm. seuraavanlaista:
Sanoisin olevani tällä hetkellä vain 98% varma tästä. Ja sun suhteen vedän foliohatun päähäni vasta paljon myöhemmässä vaiheessa peliä jos vielä henki silloin pihisee.

Missä paljon myöhemmässä vaiheessa peliä? Tänään on lylo?
Käytin tarkoituksella yksinkertaistettua ja ylioptimista logiikkaa. Osumalla pahikseen tai hyvikseen saadaan 2 pelaajan rooli tietoon = Major profit (eli suomeksi "Suuri voitto"). Nyt kun pareilla on omat äänet niin tämähän on oikeasti kova juttu, pahikseen osumalla saadaan pahiksilta kaksi ääntä pois.

Tää ylioptimistuus vähän häiritsee :D Ihan niinku koitettais taputella päähän ja todeta että nyt vaan otetaan ihan rauhassa ja kohta meille tulee suuri voitto :>
- Meizin pahismaisen vastahankainen reaktio ennustajasuunnitelmaan ensimmäisenä päivänä

Eli ++Pyramidi&Meiz
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Mair » 27.12.2018 22:42:49

miina kirjoitti:Mair: Kysyit ketkä on luotettavia, niin tässä vaiheessa sanoisin, että sinä ja Cameron. Cameronista en oo niin varma, mutta siun peli on ollu vakuuttavaa vaikka oon kyllä aelinan kanssa samaa mieltä, että se ekan päivän haluttomuus äänestää sitten kuitenkaan horachia oli vähän erikoinen. Ainut selitys olis että halusit varmistaa, ettei pyrameiz tipu.”
Mm. No, selitin tätä jo eilen justylle, joka ihmetteli samaa. Lyhyesti: olisin äänestänyt JitaHoraa ja sanoinkin sen siellä iltakaaoksessa, mutta se juna sai toisen äänensä vasta reilu minuutti ennen päivän päättymistä. Siinä ei yksinkertaisesti ehtinyt tehdä enää mitään, plus siinä kaaoksessa ei tiennyt edes kellä oli eniten ääniä. :D

Niacin kirjoitti:Semi-offtopic: Tää peli oli taas hyvä muistutus itelleni että kyllä nämä pelit vaatii vähän erin tasosta omistautumista ku mitä mulla on antaa. Ymmärrän hyvin, että laiska pelaaminen näyttää todella helposti pahismaiselta, ei oo tarkotus siitä ketään syyllistää. :) Mutta sanompa vaan että huhhuh ja pahoittelut etten edelleenkään jaksa riittävästi panostaa vaikka ois mikä lylo.”
Et sä ole ollut laiska. Sulta on tullut hyvin viestejä, asiapitoisiakin vielä! Sama Aelinalle ja Savulle ja miinalle ja ketä kaikkia täällä onkaan puhunu :) Mun mielestä toi on ihan oikeasti tosi hyvää aktiivisuutta ja vie peliä eteenpäin. Tää on vaan vähän ehkä hupsu peli, koska hyvä aktiivisuus saattaa vaikuttaa siltä, ettei muka ole sitä.

Mutta on se :)

Ihan näin offtopicina, mun mielestä ehkä ongelma on, että kukaan ei tiedä, mihin on ilmoittautumassa täällä – tuleeko rento peli tyyliin Mitä tänään syötäisiin? Chattia sivukaupalla tyyliin 007? Aktiivista, asiapeliä tyyliin tämä peli? Suomea, englantia, offia, mitä? Sitten melkein kaikkia rasittaa, kun luuli ostavansa mopon ja tulikin purjevene. :D

Mutta sitten asiaan! :> Mun ja mun ihanan parin ( <3 ) mietinnän tulos ja pahisteoria on nyt, että pahikset on Halima & Jinmuru sekä Meiz & Pyramidi. Miksi? Ensinnäkin kaikki muut vaikuttaa hyvismäisiltä, joten poissulkutaktiikka. :D Toisekseen nää pahispariepäillyt Halima&Jinmuru sekä Pyramidi&Meiz epäilyttää ihan itsessään. Parini toikin juuri esiin nää meidän mietinnän tulokset tältä osin, joten en ala toistamaan.

Lisäksi… tässä on nyt ollut kaksi päivää, jolloin nämä parit on vuorotellen pelastelleet toisiaan :D

1. päivänä Halima ilmaantui paikalle pelastamaan Pyra&Meiziä vaikkei omien sanojensa mukaan ollut lukenut edes kaikkia viestejä. Vaikuttaisi todennäköiseltä, että tämä tapahtui, koska pahiskaverit kehottivat näin tekemään.
2. päivänä Pyra&Meiz epäilivät Halima&Jinmurua ja mm. parittivat näitä pahisparina Niacin&Savulle, mutta ääni sitten kuitenkin lipsahti sinne Niacin&Savu-puolelle (mikä epäily taas tuli tosi puskista). Olisipa kätevä suhtautuminen pahiskamuihinsa.
Halima & Jinmuru tuntui luovuttavan ja haluavankin pois pelistä. Ei ole vaikea uskoa, että tässä vaiheessa pahikset päättivät uhrata toisen pahisparin ja kerätä pisteet. Siispä Meiz äänesti heitä. Halima & Jin äänijohdossa.
2. päivän iltana Illalla kun jeekaka & pilkkuvirhe alkoivat saada ääniä ja tuli kuitenkin tilaisuus säästää Halima & Jinmuru, Meizin ja Pyramidin äänet vaihtuivat hupsistakeikkaa sinne jeekakalle & pilkkuvirheelle todella köykäisin perustein.

Toisin sanoen, ensimmäisenä päivänä Halima pelasti Pyra&Meizin, eilen Pyra&Meiz Halima&Jinmurun. Että tuota. Ei mielestäni kauhean paljon ilmiselvemmäksi tästä voi mennä :D

++Meiz&Pyramidi

Skumppaa kaikille!
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 27.12.2018 23:35:00

Tietokone suostui monien suostuttelujen jälkeen vihdoin yhteistyöhön. Pahoittelen tietokoneesta johtunutta hiljaisuutta, toivottavasti se ei tapahdu uudelleen. Yritän nyt saada tän pelin kiinni ajatuksen kanssa ja edes jotakin kasaan. Ahdistaa vaan viestien määrä ja pituus.

Ennustajan kuolema ei yllättänyt, mutta ennustuksen käyttämättömyys harmittaa. Se olisi kieltämättä tullut tarpeeseen tässä tilanteessa.

Niacin & Savu
Savun viestissä hän oli sitä mieltä, että pahismaisimpana on Pyrameiz syystä, että kaikki heitä epäilleet henkilöt ovat kuolleet. Myös Camairia (anteeksi, keksin näitä lyhennelmiä itse, kun en jaksa käydä tarkastamassa jo keksittyjä) tuli samassa viestissä epäiltyä, mikäli kyse on taskuttamisesta. Savu puhui kummastakin parista mahdollisina pahispareina, mutta kuitenkin jos kyse olisi ”taskuttamisesta”, paras vaihtoehto äänelle olisi Camair. Oletko Savu sitä mieltä, että paria epäilleiden pelaajien kuolema on pahismaisempaa kuin taskutus? Tai no ehkä näin on, koska olet pyrameiziä äänestänyt, mutta mikä tekee siitä pahismaisempaa?
Savu on nyt herättyään ottanut aktiivisemman peliotteen ja hän tuntuu kieltämättä olevan vauhdissa. Pyrameizin kanssa vääntäminen on vienyt monta viestiä, mutta positiivista on, että Savu tuntuu jatkavan myös muidenkin pelaajien pohdiskelua.
Niasta en lukemisella huomannut mitään ihmeellistä, hän vastasi hyvin kysymyksiin, jotka itseänikin mietitytti (esimerkiksi Halimurun äänestys).

Horaaneko & Aelina
Aelina on päässyt nähtävästi peliin mukaan ja saanut kokoon mietteitä pelaajista. Viesti on pitkä, mutta mua jäi mietityttämään viestissä Odon keskusteluun ottaminen. Siitä tuli tunne, että tällä kommentilla pyritään päästä johonkin lopputulokseen. Haluatko Aelina vähän avata mietteitäsi tämän kommentin suhteen:

Aelina kirjoitti:Odon äänenvaihto herätti muuten kysymyksiä ja ihmetystä. Me juteltiin siinä yöllä, jolloin Odo sanoi olleensa ihan sekaisin äänestyksestä, ja oli hieman huvittunut, että olikin näköjään äänestänyt paria ilman yhtään ääntä. Kuvitteli, että tosiaan on Hora ja Jita putoamassa, mutta ei ollutkaan, joten olisi pitänyt jättää ääni Pyra ja Meizille. (Lähes suora lainaus.)

Muuta Aelinasta ei sitten jäänytkään mieleen, toivottavasti pian tulisi lisää viestejä.
Horaa on tuntunut ensimmäistä päivää aktiivisemmalta, liekö syynä tuon edellisen pelin loppuminen. Pelaajia hän miettii laajasti ja pyrkii ottamaan kaikki pelaajat huomioon.

Halima & Jinmuru
Halima ja Jinmuru ovat saaneet hyvisviboja eilisestä lynkkaukseen suostuvaisuudestaan. Kuitenkin tuo on hyviksille todella huono vaihtoehto, sillä lylo kolkutteli ovella. En tiedä olisiko pahikset lähteneet viilaamaan linssiin tuolla tavalla ja toivoneet noin käyvän.

Cameron & Mair
Pidin Cameronin (+Mairin) ilmoituksesta pelata kevyemmin ennemmin kuin pudottautuisi pelistä. Mair on ollut hyvin mukana pelissä ja nyt tuo viimeisin ilmoitus tuntui tuovan vapautuneen kaksikon esiin. Jotenkin huojentuneen? Ainoa, mikä jäi mietityttämään on se, että aiemmin olette olleet sitä mieltä, että Pyramidi&Meiz ovat hyviksiä. Miksi nyt kelkka kääntyi?

Meiz & Pyramidi
Ensimmäinen ajatus tästä parista on, että ei kai taas olla napit vastakkain jonkun kanssa. Kieltämättä tekisi mieli vain ohittaa tuo kanssakäyminen, kun viestit on niin pitkiä ja niitä on todella paljon, mutta kai sitä pitää yrittää vähän katsoa lähemmin. Taidan tän kyllä jättää huomiseen, Meizillä on yksin jo neljä sivua tekstiä plus siihen vielä Pyramidin viestit. Sen voin vielä sanoa, että tää pari on kieltämättä aika selviytyjä, kun äänestyksiä katsoo. Perehdyn tähän pariin huomenna virkeämmän mielen kera.
Black Fox
Kyläläinen

Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Mair » 28.12.2018 00:44:33

Black Fox kirjoitti:Ainoa, mikä jäi mietityttämään on se, että aiemmin olette olleet sitä mieltä, että Pyramidi&Meiz ovat hyviksiä. Miksi nyt kelkka kääntyi?
No jaa. Iso osa noista, mitä Cam viestissään listaa myös Pyra&Meizin kohdalla on sellaista, mitä toin jo eilen tai toissapäivänä esiin. Mutta varsinaisesti ne syyt, miksi pari keikahti pahismaiseksi ovat a) muut pelissäolijat vaikuttaa hyvismäisiltä (paitsi Halima & Jinmuru ja niihin nämä Pyra & Meiz juuri yhdistyy) ja etenkin b) tuo eilinen iltaäänikuvio :D

Pyra&Meiz ja Halima&Jinmuru on tosiaan nyt kaksi päivää pelastelleet toisiaan ja sopii muutenkin käytökseltään täysin pahispareiksi. Halimaa&Jinmurua taas epäilimme ja äänestimme eilen jo muistakin syistä.

Mun mielestä myös tuo Haliman & Jinmurun luovutus sopii ihan täysin siihen kuvioon, että toinen pahispari siinä vaiheessa olisi heidät suostunut pudottamaan saadakseen hyvispisteitä (ääni siellä, he äänijohdossa), mutta kun tuli tilaisuus pelastaa heidät illalla, Pyra&Meiz tarttui siihen.

Black Fox kirjoitti:Myös Camairia (anteeksi, keksin näitä lyhennelmiä itse, kun en jaksa käydä tarkastamassa jo keksittyjä) 
Ei haittaa yhtään, mä tykkään itse asiassa sun lyhenteestäs enemmän ja Camistakin se on hyvä :>

Ja hmph, pahistietokone :( Toivon mukaan tekee jatkossa paremmin yhteistyötä.
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.12.2018 08:44:57

Niacin kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Niacinin osalta peli on mielestäni ollut edelleen liian helppoa. Hyvisreadit eilen tulivat mielestäni melko yksinkertaisella logiikalla eikä hyviksille ominaista epävarmuutta ollut niissä näkyvissä. Oikeastaan teidän molempain osalta on silmääni näkyvissä sellasien inhimillisen itsensä epäilyn puutetta, en osaa paremminkaan tätä kuvata :D

:—D Anteeks nyt, mutta jos oon sun mielestä ollu tässä pelissä liian itsevarma niin… en tiiä luetaanko me samaa peliä. :D Omasta mielestäni en muuta oo tehnykkään ku ollu ihan pallo hukassa joka päivä. Okei, ne hyvisvibat oli aika kärjistettyjä, siksi se olikin vibalistaus eikä mikään syväluotaava analyysi. Ja myös siksi en aio niihin viboihin tukeutua 100% loppupelin ajaksi, kuten on jo nähtyä.

Olen kyllä samaa mieltä itsevarmuudestasi pahisepäilyjen suhteen, mutta hyvisviboistasi en saanut vastaavaa kuvaa (viestit viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=330#p23094 sekä viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=330#p23230)
Voisin kuvitella että ulkopuolisen silmin esimerkiksi jeekakan ristiretki meitä kohti näyttäytyisi tuossa vaiheessa peliä potentiaalisena hyvis vs pahis mittelönä. Nyt molemmat parit kuitattiin mielestäni liian helposti hyvis-suuntaan ja esimerkiksi jeekakan kohdalta myöhemmät perustelut hyvisreadiin olivat heppoisen oloiset.
Huom. ymmärrän kyllä ettei tähän ole mitään puolustusta näin jälkikäteen, ja tarkoituksena onkin nyt selittää mihin tuo oma näkemykseni perustuu.

Niacin kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Omaan silmääni tällä hetkellä osuu eiliset Halima äänet, sillä mielestäni Niacinin pelissä on havaittavisssa aidallaistumista äänen suhteen. Kun Halima&Jinmuru keräsivät enemmän epäilyä ja ääniä osakseen, myös Niacinin epäily vahvistui ja ääni lähti siihen suuntaan. Päivän lopussa ääniä poistettiin Haliman suunnasta, jonka seurauksena myös Niacin poisti oman äänensä. 

Raah. :D Eli siis tuossa mun äänestyshommassa epäilyttävää on nimenomaan se, että olin ajallisesti muiden jäljessä? Moni oli yhtä mieltä siitä, että Halimurun vähäiset viestit vaikutti aika epäilyttäviltä - myös mun mielestä. Sitten Halimurut tuli molemmat käytännössä heittään pyyhkeet täysin kehään, mikä oli monen mielestä enemmän merkki hyvisroolista kuin pahiksista - myös mun mielestä. Sille en voi mitään, että muut oli ehtineet mua ennen reagoimaan asioihin. Jos tuon äänen antamisen ja poistamisen välillä ei ois tapahtunu oikein mitään, ymmärtäisin tuon aidallakeikkumismitälie, mutta koska siinä oli ihan selkeä syy miksi epäilyttävyys laski, niin en ymmärrä miksi olis epäilyttävää poistaa ääni.

Enkä väitäkään etteikö itse perusteet äänelle ja poistolle olisi olleet perusteltavissa myös hyvikselle, olin myös itse samoilla linjoilla vaikkakin hieman Pyramidia epävarmempi äänen poiston suhteen. Pidän silti ihan mahdollisena sitä, että pahisparina Halima oltaisiin nähty tuossa vaiheessa menetettynä tapauksena ja äänestetty muiden mukana, kun taas tilaisuuden tullen ääni olisi siirtynyt eteenpäin. Ironista tästä tekee sen, että Mair epäilee täysin samaa meidän kohdalta... :)

Niacin kirjoitti:Ja miksikö en äänestänyt Horalinaa. Noh, mun tietääkseni he eivät olleet eilen millään tapaa ehdolla putoamaan, joten tuossa tilanteessa päivän lopussa mun ääni sinne olis ollut täysin ”ihan sama kuka tippuu” -kannanotto, eli yhtä huono kuin mun edellispäivän osanotto. Kun olin todennut että Halimuru on ehkä kuitenkin ennemmin hyviksiä, niin toki siirrän äänen jonnekin muualle painamaan heidän lynkkausta vastaan. Kävin jossain välissä Savun kanssa pikaisen whatsapp-keskustelun tilanteesta ja koska hiljaisista alkoi yhä useampi olla hyvismäisiä (tai ennustajia), niin päätettiin lähtä katsomaan vaihtoehto B:tä, eli että siellä aktiivisten puolella on taitavasti sumuttavia pahiksia. Olin pannut jo aiemmin merkille tuon miten Pyrameiz ja Mairon on toisiaan hyvistelleet ja pelanneet niin näkyvästi samalla puolella, että tuli mieleen kuinka kätevästi voivat siinä ajaa yhtenä rintamana hyvikset suohon. Sitten kun Savukin totesi että se kuulostaa hyvin maholliselta, niin se alkoi tuntua enemmän järkevältä kuin paranoialta. Olosuhteiden vuoksi tyydyin ketjussa komppaamaan Savua.

Olit itse aiemmin listannut sekä minut, Pyramidin että Mairin hyvismäisiin hyvismäisen pohdinnan ansiosta, joten kelkankääntö lopussa näillä perusteilla tulee yllätyksenä. Lieneekö mikään yllätys jos itsekin olin nähnyt Mairin pelin hyvismäisenä todennäköisesti samoista pointeista johtuen. Jos olette hyviksiä, tämä ääni menisi mielestäni täysin paranoian piikkiin. Veikkaan että Savu oli se ajava voima privapuolella.

Niacin kirjoitti:Tämä niin paljon. :,D Just tämmösen vastaan tulevan höyryjunan takia teitä ei tee julkisesti edes mieli epäillä, vaikka miettis mitä. Jos olisin pahis niin ehottomasti käyttäisin teihin yötapon asap pelin alussa enkä missään maailman nimessä yrittäis lähtä ajamaan lynkkausta teitä kohtaan, varsinkaan näin kun kutakuinki kaikki jotka on aiemmin olleet siihen halukkaita on jo kuolleet.

//Semi-offtopic: Tää peli oli taas hyvä muistutus itelleni että kyllä nämä pelit vaatii vähän erin tasosta omistautumista ku mitä mulla on antaa. Ymmärrän hyvin, että laiska pelaaminen näyttää todella helposti pahismaiselta, ei oo tarkotus siitä ketään syyllistää. :) Mutta sanompa vaan että huhhuh ja pahoittelut etten edelleenkään jaksa riittävästi panostaa vaikka ois mikä lylo.

Itse taas näen tilanteen hyvin päinvastoin. Jo ensimmäisestä päivästä alkaen meidän uskottavuus on ollut aika minimaalinen sen takia että olimme vastaehdokkaina päivän lopussa ja potentiaalisia pahiksia jotka pelastettiin. Toisen päivän jälkeen tilanne on vain pahentunut jeekakan lynkkauksen myötä.
// Minä en pahastu rennommasta peliotteesta, ja toivon ettei kukaan koe sen johtavan suoraan epäilyihin. Pidetään nää pelit niin rentoina ja hauskoina kuin mahdollista.

Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:sikäli kun olet jo eilisestä asti pedannut tulevaa pahisjuonta teitä vastaan meidän toimesta. Mielestäni näin luodaan helposti mielikuvaa epäilyttävyydestä joka ei perustu mihinkään faktaan.

Fakta on se että käännätte pelin teitä epäileviä vastaan. Ei se muutu fiktiivisen mielikuvan luomiseksi sillä, että sanon sen ääneen jo ennen kuin alatte sitä toteuttamaan.

Ymmärtäisin jos epäilymme olisivat perustuneet vain kostoäänestämiseen, nyt tyydyn olemaan vain täysin eri mieltä.
Savu kirjoitti:Mua ei vois vähempää kiinnostaa panostaa tähän vielä enemmän, että täyttäisin sun monipuolisen ajattelun kriteerit. :D Jos olet hyvis niin toivottavasti jossain toisessa pelissä sitten muistat taas että myös hyvikset voi ajatella yksipuolisesti ja pahikset monipuolisesti. Mä mietin hyviksenä paljon vähemmän mitä kirjoitan, ja sellaiseenkos pahikset tykkää aina tarttua.

Puuuh! No mut eiköhän tää väittely ollu tässä. Tää ei etene, vie tilaa muulta keskustelulta ja on raskasta lukea.

Ja jos sinä olet hyvis niin toivottavasti kiinnität jatkossa enemmän huomiota äänensävyyn. Olemme varmasti molemmat samoilla linjoilla tämän keskustelun hyödyllisyydestä, en itsekään pidä niin mielekkäänä keskustelua jossa tunnutaan jo menevän peliasioiden ulkopuolelle.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.12.2018 09:13:13

Cameron kirjoitti:- Meiz epäilee samoilla perusteilla miten itse pelaakäyttää (esim. epäilee aukottomista pahisreadeista sekä lauchuota että jeekakaa ja sitten heittää itse "Tässä vaiheessa tiedän lähinnä että Niacin on 100% pahis." -kommenttia perään ja luottaa Mairiin ihan aukottomasti.

Lauchuon osalta kyseessä oli ensimmäinen päivä, jossa hänen ainoa panos peliin oli epäily suuntaamme. Silläkin uhalla että menee taas hyvistelyn puolelle, oman roolini tietäen pidin tuota käytöstä epäilyttävänä. jeekakan epäilyä avasin aiemmassa vastauksessani Niacinille, viewtopic.php?f=9&t=695&start=390#p23395
Cameron kirjoitti:- pari on tuudittanut hyviksiä "ei mitääään hätääää" -menoon. Meiziltä on tullut mm. seuraavanlaista:
Sanoisin olevani tällä hetkellä vain 98% varma tästä. Ja sun suhteen vedän foliohatun päähäni vasta paljon myöhemmässä vaiheessa peliä jos vielä henki silloin pihisee.

Missä paljon myöhemmässä vaiheessa peliä? Tänään on lylo?

Cameron kirjoitti:
Käytin tarkoituksella yksinkertaistettua ja ylioptimista logiikkaa. Osumalla pahikseen tai hyvikseen saadaan 2 pelaajan rooli tietoon = Major profit (eli suomeksi "Suuri voitto"). Nyt kun pareilla on omat äänet niin tämähän on oikeasti kova juttu, pahikseen osumalla saadaan pahiksilta kaksi ääntä pois.

Tää ylioptimistuus vähän häiritsee :D Ihan niinku koitettais taputella päähän ja todeta että nyt vaan otetaan ihan rauhassa ja kohta meille tulee suuri voitto :>

Jos nämä kommentit ovat tuudittautuneet jotain tuohon fiilikseen niin vika on lukijassa.

En suoraan sanoen ymmärrä viitaustasi Mair hyvisreadiin, siis millä tapaa se edes liittyy tuohon "ei mitään hätää" ajatukseen. Ja sanoisin että nyt on hyvä hetki vetää se foliohattu päähän teidän suhteen.
Jälkimmäinen lainaus sekä tuo 98% varmuus Savucin pahismaisuudesta ovat aikalailla kieli poskessa heitettyjä vitsejä, jotka mielestäni olivat ihan hauskoja, mutta jotka selvästi otetaan hieman vakavammin kuin tarkoituksena oli. Savucin pahisreadista olen/olin melkoisen varma, mutta nuo prosenttiluvut voi puolestani ignoraa.

Mielestäni joku kysyi teiltä aiemmin kysymyksen siitä miksi eilen päädyitte pitämään äänenne Haliman suunnalla, kun Halima ei ollutkaan enää vaihtoehtona. Tämä kiinnostaa nyt myös itseäni.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 28.12.2018 12:06:35

Nyt oisin paikalla vähän aikaa. Mistä kantsis aloittaa lukeminen? En todellakaan oo lukemassa kaikkia 15 sivua ja kaikilla on vielä hullun pitkiä viestejä. ;_;
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 28.12.2018 12:21:33

Oon lukenu kaikki viestit, mut ei mitään hajua siitä, ketkä ois pahiksia :D Jos Halima ehit ni lue vähän Savucinin uusimpia viestejä ku ne tuntuu mulle hyvismäisiltä.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Jinmuru
Kyläläinen

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 28.12.2018 12:26:37

Sairaan nopeet läpilukuu!

Pyramidi kirjoitti:Kuitenkin minulle jäi sellainen vaikutelma viestistä, että tällä Aelina pohjustaa tulevaa ääntään

Mä en iha tajuu tätä..? Eikö epäilyt voi aina käsittää niin, että niil pohjustetaan ääntä?
Mä en tajuu miten pyramidi sai tulkattuu aelin viestin niin, et tää aikoo äänestää pyrameiziä "oli mikä oli" :''''D
Savu kirjoitti:Muistaakseni itse listasit ekan pahisnelikon jo toisella sivulla. Sulla on myös näköjään samanlainen tyyli kuin Mairilla, väheksytään itseen kohdistuvia epäilyjä maalaamalla toiset foliohatuiksi

Tää on hyvä pointti. Pyramidi tuntuu vahvasti seisovan ton takana että sen epäilyt ekana päivänä oli oikeutettuja, mut sitten arvostelee Savun vahvaa pahisreadia :_D

Savul on hyvää pohdintaa Meizidistä mut mul jotenki edelleen tökkii ajatus siit et olisivat päättäneet tappaa Odon sen takii et epäili heitä. Tietty tost tekee mielenkiintosen se, et toivat itse esille topicissa sen, et josko täs oltais heitä mustamaalattu.. Silti, en oo oikein koskaan uskonu tohon yötappo epäilijöistä -teoriaan. Itse ainakin pahiksena huomaan välttäväni niiden yötappoa jotka mua on vahvasti epäilly.

Cameronin vankkumaton usko miinan ja Foxin hyvikseyteen on kyl mielenkiintonen. Silti mietin, uskaltaisko pahikset iha noi siipiensä suojaan parinsa ottaa. Must tuntuu et usein tää yltiöpaattiinen hyvistely parista on pahischatin alussa paljon puhuttu aihe mut siihen harvoin oikeasti päädytään :'D En siis ite ihan täysii usko tähän pariin.

Meiz, sää nyt epäilet Savua siitä, että tämä keskittyy niin vahvasti teihin ja uskoo täysii teidän olevan pahiksia. Epäilit jeekakaa samasta syystä, mutta mainitsit myös et tää vois ol myös jotai mitä hyvis tekis. Jeekakahan paljastu hyvikseks. Selvennä mulle, mikä ero näil kahel keissil on

Meiz kirjoitti:Tässä tulkitset myös väärin reaktioni. En ottanut mitenkään itseeni tuota kommenttia, eikä justy vahvemmin epäillytkään tuossa vaiheessa. Juurihan hän mainitsi kuinka kallistuu enemmän hyvismäiseen suuntaan, mutta olisi mielenkiintoista saada selvyyttä ekaan päivään tietämällä meidän rooli. Ymmärrän tämän täysin. Silti infolynkkauksena kuoleminen jättäisi aika tyhjän olon, mihin reagoinkin sitten tuossa.

Kiitti et avasit tätä, tää esimerkki ei ollu ehkä paras ja ymmärrän kyl et infolynkkauksen kohteeks joutuminen harmittaa. Silti mun yleisfiilis teidän pelistä tässä asiassa pysyy. Ootte kummatkin tosi vahvasti puolustuskannalla siihen pisteeseen asti ettette suostu näkemään pelaajien pointteja ja se epäilyttää.

Miina, kiitos selvennyksestä! En tiiä oonks missannu sult jonkun viestin, edellee kyl fiilis ettet oo avannu tätä aiemmin. Mulle ei silti ihan selvinnyt et miten Odo liitty tähän kuvioon, vaik se oli avainsana tos sun äänes meille.  Tai siis selitit miks Odo epäilytti joo, mut miten se liitty meihin? Sori saattaa ol et missaan täs ny jotai oon iha dead univajeest

Pyramidi kirjoitti:Muutenkin kun käsittelet minun epäilyjä halima&Jinmuru pariin, sivuutat kokonaan minun huomioni molempien alttiudesta hyväksyä Niacinin vibalistaus ja tehdä sen perusteella tulkintaa puolesta. Se oli tässä se painavampi syy epäillä.

Mun pointti tos oli sun ristiriitaisuus ei niinkää se epäily. Totta kai otan kaiken huomioon kosk kyl mä ne viestit alust loppuun luen, ja oon sitä mielt et toi sun pointti on hyvä koska ite olin ihan samoil linjoil! Anyway se et pelaajal on hyvä pointti ei tee siit hyvismäistä, pahiksetkin osaa esittää hyviä pointteja. Se on sit se vertailu ja yleiskuva mikä ratkasee, te kallistutte mun mielessä enemmän sinne pahismaiseen.

Pyramidi kirjoitti:Sitten nuo ensimmäisen päivän vahvat pahisreadit. Ne olivat sillä hetkellä parhaat readini. Lisäksi halusin katsoa miten "varmojen" readien tuominen esiin vaikuttaa, koska minulla on usein mennyt viestit aiemmin tällaiseen turhaan "eipäs-juupas" vänkäilyyn. Siksi halusin nyt päästä johonkin johtopäätöksiin jo ensimmäisenä päivänä. Osaltaan minulla oli mielessä kokeilla vähän raynpelikoneet-tyyppisiä readeja SM-pelissä.

En oo SM-peliä lukenu eli en tiiä minkätyyppisestä puhut, pitäs käydä lukasee pari Rayn viestii jos ehdin. Tää ikävästi kuulostaa kyl mun korvaan jälkeenpäin selittelyltä. Puhuit viel seuraavana päivänä Justylle kui varmoi noi sun readit olikaan. Mikset tuonut missää vaihees esille tätä ennaltasuunniteltua taktiikkaa? Ihan itessään osaan arvostaa erilaisten tyylien kokeilun mut en ihan myöskään osta tätä. Sun ekan päivän hyökkäämistä on epäilty joten luulis et olisit tuonu tän esille jo aiemmin

Pyramidi kirjoitti:Samoin esiin nousee pari Niacin Savu, joka ei ole missään vaiheessa ollut mukana pudottamassa ketään ja Savu jatkaa kolmanteen päivään nyt tällä kaikkein helpoimmalla taktiikalla eli minun ja Meizin pudottamisella. Koska nythän on varaa lähteä täysillä ajamaan takaa meitä, kun peli on käytännössä lylotilanteessa pahiksille

Pyramidi hetkeä aiemmin kirjoitti:Sehän on tässä pelissä se pointti, lähteä metsästämään niitä epäilyjä ja varsinkin niiden epäilyjen pohjalta toimiminen. Ehkä oli vähän liian varhaista minun osalta, mutta halusin päästä johtopäätöksiin, halusin vilpittömästi edistää hyvisten peliä. Minusta pahismaisempaa tomintaa on luoda itselleen niitä kärryjä useampia eikä yhtäkään niistä saata maaliin saakka eli ei saa äänestettyä pelistä ulos. Koska tällöin pahiksella on kaikkein mukavinta olla, kun on niitä epäilyjään mitä voi esitellä muille ylpeänä koko pelin aja eikä tarvitsee missään vaiheessa lähteä keksimään itselleen uutta wagonia, jota rakentaa tai johan hypätä mukaan.

Siis kai sä itekki tajuut kui pussiin puhut täs ittes..? Ymmärrän sun pointin Niacinin kohdalla mut Savuhan on ollut poissa eikä oo ennen tätä teidän epäilyä puhunu oikei mitää, nyt kun lähtee toteuttaa just sellast peliä jota pidät hyvismäisenä, se onkin pahismaista koska se kohdistuu teihin...? :'D

Täs vaihees alkaa vähän päätä särkee ku luen tätä Meiz/Pyramidi/Savu -keissiä.. Huh heijaa. Meiz syyttää Savua marttyyrisoinnista mutta oon itse nähnyt tätä marttyyriviittaa tosi vahvasti varsinkin Pyramidin viesteissä. Savun viesteissä taas en oo samaa mieltä siinä et pahisMeizidin taktiikka ois tiputtaa kaikki jotka niitä epäilee, tää on kuitenkin tiimipeli ja vaatis hirveesti aivotyöskentelyy ja laskelmointii ja imo pahiksilta ihan liikaa vaivaa pyrkii tällaseen lopputulokseen. Alan saada sota flashbackei tohon ekan päivän pyrameiz vs flaunchuo&flawless keissiin.. Oon kuitenki samaa mieltä Savun kaa et Meizidi on, ehkä tietoisesti tai ehk tiedostamatta, lähteny epäileen kaikkii heitä epäilleitä ja se itessää on epäilyttävää. Meiz puhu äsken Camin ja Mairin hyvikseydest ja nyt uhkailee heitä foliohatuilla, just ku alkoivat heitä epäilee :D

//off
Savu kirjoitti:Kirjoitustyyli-offtopic

Kiitti ; ;
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 28.12.2018 12:27:46

Joo alan nyt kallistumaan Niacin&Savu sekä Mair&Cameron pahisnelikonen kannalle. Selkeää yhteispeliä ja junan kiihdyttämistä. Tosin nyt kiinnostaa kuulla mitä Savu toteaa tstä käänteestä, kun vielä vähän aikaa sitten piti minua ja Meiziä sekä Cameron&Cair niin varmana pahisnelikkona.

Itse olen sitä mieltä, että Cameron yrittää jälkeenpäin ylianalysoida tilannetta. Ensimmäisen päivän Lauchuo&flawless-juna sai alkunsa Black Foxin toimesta. halima oli vain mukana siinä. Itse asiassa pelaaja, jonka ääni pelasti minut ja Meizin ei ollut Haliman vaan Mairin. Samalla tavalla tulee mieleen tuo Cameronin äänenvaihto nopeasti horaaneko&Jitachista Lauchuo&flawlessiin, kun horaaJita juna oli päässyt vauhtiin. Olisiko tämä nähtävänä yrityksenä pelastaa horaanekoJitachi, joka oli juuri päätynyt junan alle? Niin että Cameron, tuossa ensimmäisen päivän äänestyksessä on paljon enemmän kysymysmerkkejä kuin pelkästään Haliman ääni.

Minulla on tällainen kuva ensimmäisestä päivästä yön jälkeen. Alun kaksi junaa: minä ja Meiz sekä Lauchuo&flawless ovat menossa. Sitten cameron ja Odo laittavat viestit horaaneko&Jitachille jonka jälkeen miina on nopeasti poistamassa äänensä. Sen jälkeen alkaa horaaneko&JItachi juna kulkeen, jonka jälkeen cameron on poistamassa äänen. Itse näen tässä sen, että aluksi Cameron ja Mair eivät paljoa välittäneet kuka tippuu, mutta sen jälkeen kun juna alkoi nopeasti kääntymään pahiskavereita kohti, on Cameronin ääni nopeasti vaihtumassa. Mair saattoi seurata tilannetta tarkemmin kuin Cameron ja huomaa tämän äänestävän pahiskavereitaan ulos. Myös kysymystä nostaa, jos Cameron ajatteli äänestäessään horaaneko&Jitachia, että kaksi hyvisparia on tippumassa, miksi vaihtaa ääni kuitenkin toiseen niistä sinun luulemista hyvispareista? Eli tässä ensimmäisenä päivänä on toki nähtävissä tuo teoria Halimasta pelastamassa minua, mutta siitä on revittävissä myös muita skenaarioita ja paljon todennäköisempiä.

Toisena päivänä ei tapahtunut niin paljoa, lähinnä tuo ääni Halima&Jinmurulla voi nähdä myös hämäyksenä. Ette äänestä vielä minua ja meiziä, koska saatte meistä oivan syntipukin kolmanteen päivään, jolloin tuotte esilel teorian siitä kuinka molemmat äänestykset ovat pahisparien pelastamista. Tällöin äänet menevät todennäköisesti minulla ja meizille, koska olemme selkeästi ja helpoiten lynkattavissa oleva hyvispari pahiksille ja koska lylo, peli päättyy pahisten voittoon. Ainoa jäljelläoleva kysymys onkin sitten Cameron&mairin pahispari, jonka veikkaan nykyisellään olevan Niacin&Savu tai sitten horaaneko&Jitachi.

Cameron syyttää minua puheideni teennäisyydestä. Samalla tavoin nuo puheet mahdollisesta pudottautumisesta voivat olla teennäisiä. Samalla tavoin tuo selvä helpottuneisuus viestistä on selitettävissä sillä, että he ovat huomanneet olevansa voittotilanteessa, jossa riittää yhden hyvisparin pudotus voittoon. Siispä helppoa jatkaa peliä, kun saatavilla on myös se helppo kohde äänille eli minä ja Meiz. Epäily Odon äänen perusteella ja hänen yökuoleman perusteella. Miksi ihmeessä olisimme lynkanneet yhden meitä epäilleen, hänhän käänsi ääntään ennen päivän päättymistä? Parempikin kohde olisi ollut saatavilla. Cameronin äänen perusteet ovat niin heikoilla kantimilla, etten voi uskoa hyvisten niihin lankeavan ja meidät pudottavan. Samalla tavoin tuo äänestyskuvio molempina päivinä on luettavissa niin moneen suuntaan, ettei siitä ole todisteeksi.

Cameron, jos olet niin varma Halima&Jinmurun pahikseudesta, niin eikö olisi sama äänestää heitä? Samalla tavallahan tämä päättyisi, paitsi jos he ovatkin sinun pahiskavereita. Poissulkutaktiikka on ihan kätevä peruste, mutta siinä on yksi paha puute. Nimittäin se, että yksi väärä readi aiemmista romuttaa koko taktiikan luotettavuuden.

Off: Niacin, älä nyt lannistu. Olet ollut pelissä erittäin hyvin mukana ja paljon paremmin kuin moni muu. Syy on vain minussa, kun minulla on jouluna vapaa-aikaa enemmän kuin muilla tähän peliin ja odotan muilta samaa väärin.

Halima, aloita lukeminen vaikka molempien päivien änestyskuvioista ja toisen päivän lopusta. justyn ajatukset kannattaa minusta lukea, koska hän oli hyvis ja yleensä hänellä on erittäin hyvät ajatukset peliin.

//Jin, horaa
Pyramidi
Kyläläinen

Palkinnot: 2

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.12.2018 12:46:52

Cameronille ainakin muutama kysymys.

Ensimmäisenä päivänä kirjoitit horaanekosta: "Horaasta tuli jotenki hyvä vaikutelma nuiden kahden viimeisen viestin perusteella. Ainaki se rentous, josta jeekaka varotteli, paisto läpi :D Mutta siis myös hyviä huomioita ja tuoreita kommentteja pelaajista. Lievästi hyvistyttää."

Ja päivän päätteessä "Ääh luulen että meillä on nyt kaks hyvisparia tässä tippumisvaarassa, mutta hyväpä on tässa vaiheessa tulla huuteleen. ++Jitachi&horaaneko on mun paras arvaus tällä hetkellä."

- Mihin tämä mielen muutos pohjautui?

Miinasta olet kirjoittanut:

"miina on aloittanut erittäin miinamaisesti :D vähän sekoilemalla. Eli ei kerro vielä mitään hänen roolistaan. En tosin tiedä oisko se yrittäny pahiksena vähän skarpata. :D Ja moni on kritisoinut tuota BF:n viestiä missä se kertaa mitä pelaajat on tehneet ja sitten vähän omia mielipiteitä. Ite taas ymmärrän täysin tuon tyylin, tykkään tehdä samanlaista listausta omissa peleissä riippumatta roolista. Se selkeyttää omia ajatuksia ja saa paremmin kokonaiskuvaa, vaikka ei ehkä niin paljon muille avaakaan niitä omia johtopäätöksiä. Niitä vaan sitte kirjotteleen rohkeesti auki kun semmosia alkaa muotoutua :) Kokonaiskuva tästä parista on tällä hetkellä lievästi hyvismäinen."

"BF:stä on tullu hyvismäinen kuva. Tykkäsin hänen vastauksesta mun kysymykseen ja tuntuu aidosti ajattelevan hyviksen näkökulmasta. miinastakin alkaa saada vähitellen selkoa, joten tämä pari vaikuttaa nyt hyvismäiseltä."

"BF:n viestit on vaikuttanu aidoilta reaktioilta, esim. tuo yönimestä puhuminen tuntui siltä että ei olisi lähtenyt pahiksena sitä säveltämään. Myös miinan peliin on alkanut tulla hyvismäistä tolkkua (:D) joten tällä hetkellä en haluaisi tätä paria lähteä äänestämään. "

"Ei ole epäilyttänyt missään vaiheessa. Koko ajan niin hyvismäistä peliä kuin olla ja voi, aiemmissa viesteissäni olen pohdiskellut tätä paria enemmälti. Nostan kyllä todella korkealle hattua jos paljastuvat lopulta pahiksiksi (tai nostan joka tapauksessa, hyvin pelattu kun näin hyvismäisiltä vaikutatte). "

- Mainitsit pohdiskelleesi tätä hyvismäisyyttä aiemminkin, mutta mielestäni tästä ei aukea tarkemmalla tasolla mistä hyvisread varsinaisesti kumpuaa. Voisitko selventää lisää mikä saa ajattelemaan miinan sekä BF:n hyviksiksi?

Meistä olet kirjoittanut:

"Pyramidilta mielenkiintoinen pelin alku, kun lähtee heti äänestämään Horaachia ulos motivaation puutteen vuoksi. Myöhemmässä viestissä perusteli ääntään ehkä vähän paremmin, mutta silti melko räväkkä aloitus. Sen jälkeen oli ilmeisesti tyytyväinen vastauksiin kun vaihtoi äänensä jeevirheelle. Ja sitten erittäin nopea päätelmä että Lauchless olisi pahispari ehkä Horaajichin kanssa kun molemmat ovat sanomassa että nopeaa äänestystä. Mutta etkö pyraa just tullut siihen tulokseen että Horaachi ei ollutkaan pahismainen? Miten tämä sopii siihen ajatuskuvioon? Ja sitten äänen saatuaan Pyra kääntää kelkkansa takaisin äänestämään Lauchlessia.
Meiziltä taas aika neutraali peliteknisyysaloitus. Tosin tuo miinalle heitetty kommentti pahischatista oli vähän outo :D mutta ilmeisesti se oli vaan vitsi. Tästä parista on kyllä tosi ristiriitainen olo! Tai siis tykkään siitä että peliä lähdetään viemään eteenpäin ja sitä jos jotain tämä pari on tehnyt. Mutta useampaa ajatuksenjuoksua en pysty seuraamaan, enkä oo kaikista mielipiteistä samaa mieltä :D Mutta en tiedä lähtisivätkö vedättämään pahiksina peliä heti aluksi näin lujaa. Ehkä eivät."

"Ääh luulen että meillä on nyt kaks hyvisparia tässä tippumisvaarassa, mutta hyväpä on tässa vaiheessa tulla huuteleen"

"On vienyt peliä alusta asti eteenpäin ja lisäksi tämän päivän puolustautumiset ovat vaikuttaneet musta uskottavilta ja aidoilta."

- Perustuuko epäily nyt pääosin poissulkutaktiikkaan, vai mikä tässä välissä sai sinut muuttamaan mielipiteen näin radikaalisti?
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 28.12.2018 12:51:04

Mair kirjoitti:Ihan näin offtopicina, mun mielestä ehkä ongelma on, että kukaan ei tiedä, mihin on ilmoittautumassa täällä – tuleeko rento peli tyyliin Mitä tänään syötäisiin? Chattia sivukaupalla tyyliin 007? Aktiivista, asiapeliä tyyliin tämä peli? Suomea, englantia, offia, mitä? Sitten melkein kaikkia rasittaa, kun luuli ostavansa mopon ja tulikin purjevene. :D

Tää o muute hyvin sanottu! Tänkin takii ois tärkeet et porukka yrittäis antaa tilaa kaikenlaiselle pelaamiselle

Halima, kandee varmaa lukee ainaki päivien loppupuolia ja jos et ite jaksa lukee koko topaa nii patista Jinmuu/lue ihmisten koontiviestei!

Pyramidi kirjoitti:Cameron&mairin pahispari, jonka veikkaan nykyisellään olevan Niacin&Savu tai sitten horaaneko&Jitachi.

Uskot sä nyt iha oikeesti et mä ja mair oltas yhes pahiksii :D

Tää MameronMeizidi kuvio on kyl tehny sellasen u-käännöksen ihan parin viestin aikana et huhheijaa. Must on kiva Mair ja Cam et ootte löytäny rennomman ja mukavamman otteen peliin! En kyl oikei tiiä mitä mielt olla siit et tää tuli just sen perään kun Savu mietti et Mair tulee varmaan taas puolusteleen Meizidiä. En enää oikei osaa uskoo näiden parien muodostavan pahisjoukkoo mut joku täs ny on vähän off. Ja siis mä en voi uskoo et Meiz ja Pyra lähti nyt kummatki epäilee mairii ja camia vaik äsken ne oli nii hyviksiä, mitä ihmettä täs tapahtuu :''''D

Yritän tänää illal katella läpi viel ainaki Halimurun viestit kosk nää on toine pari kenest o paha viba täl hetkel! Pakko varmaa yrittää käydä kans Cameron ja Mair läpi. Niacinist ja Savust mul on nyt hyvä fiilis. BF ja miina pyörii edellee siel neutraaleis, pitäs nääki varmaa kattoo viel kerra läpi. Huhhuh en tiiä mitä täst mun rennommast pelist nyt tulee :-----D
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.12.2018 13:17:38

Horaaneko kirjoitti:Meiz, sää nyt epäilet Savua siitä, että tämä keskittyy niin vahvasti teihin ja uskoo täysii teidän olevan pahiksia. Epäilit jeekakaa samasta syystä, mutta mainitsit myös et tää vois ol myös jotai mitä hyvis tekis. Jeekakahan paljastu hyvikseks. Selvennä mulle, mikä ero näil kahel keissil on

Ymmärsin jeekakan puolelta asian paremmin, koska olen nähnyt vastaavaa peliä häneltä hyviksenä myös aiemmin. Näin myös yksittäisiä asioita joita en saanut kunnolla sopimaan ajauksesta pahis-jeekakasta, mm.
viewtopic.php?f=9&t=695&start=270#p23204
viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=270#p23214
viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=270#p23216
viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=300#p23293

Ja ainakin nämä seikat saivat kyseenalaistamaan sitä mahdollisuutta, että jeekaka käyttäisi vahvaa epäilyään pahistaktiikkana.

Savun osalta pidän myös mahdollisena pientä foliohattuilua aiemmista pahispeleistäni johtuen. Mielestäni kommentoinkin tähän liittyen aiemmin, ja mainitsin asiasta myös privana Pyramidille edellispäivän lopussa, mistä myös kumpusi tuo illan hyvismäinen reaktioni Savun hyökkäykseen.
Keissien ero minulle on se, etten ole niinkään vakuuttunut Niacinin pelistä ja Savun osalta materiaalia on taas niin vähän ettei viesteistä pistä silmääni selkeitä hyviksen merkkejä. Nythän hän on selventänyt ettei pahisread meitä kohtaan ole 100% varma, ja jatkaa pelin miettimistä myös meidän ulkopuoleltamme. En kuitenkaan ole kovin vakuuttunut miina&BF pahiksista ja sitä kautta suhtaudun vähän epäillen tuohon linkitykseen Mairin ja Cameronin kanssa. Mielestäni on kuitenkin hyvä että kaikki vaihtoehdot pengotaan tässä vaiheessa auki, joten ihan liikaa en halua alkaa tuota ideaa nyt lyttäämään. Tämän sanottuani, tästä pelistä löytynee lukuisia kombinaatioita pelaajista joiden kommentointi toisista pareista on jäänyt vähäisemmälle asteelle, ja sitä kautta linkityksiä saisi aikaan vaikka kuinka monta. Cameron&Mair + miina&BF linkitys ei ole mitenkään huono, mutta en myöskään pidä sitä suorana merkkinä Savun hyvismäisyydestä. Niacin taas keskittyi uusimmassa viestissä puolustautumiseen, mikä on mielestäni helppo puheenaihe pahikselle.

Epäily pahismaisuudesta perustuu myös isolta osin poissulku taktiikkaan, en tällä hetkellä usko sinun&Aelinan tai miina&BF:n pahismaisuuteen ja uskon että 2 pahisparia löytynee jäljellä olevan kolmikon joukosta.

Horaaneko kirjoitti:Siis kai sä itekki tajuut kui pussiin puhut täs ittes..? Ymmärrän sun pointin Niacinin kohdalla mut Savuhan on ollut poissa eikä oo ennen tätä teidän epäilyä puhunu oikei mitää, nyt kun lähtee toteuttaa just sellast peliä jota pidät hyvismäisenä, se onkin pahismaista koska se kohdistuu teihin...? :'D

Mekin ollaan ihmisiä ja väkisinkin itsensä epäily näyttäytyy epäilyttävässä valossa. Mutta kyllä itse ainakin olen yleensä onnistunut tulkitsemaan jollai ntasolla sen koenko epäilyn tulevan aiheellisin perustein vai ei. Esimerkiksi Cameron&Mair viestit ymmärrän sillä tasolla jos ovat tosiaan saaneet hyviksinä vahvan hyvisreadin Savusta&Niacinista. Tällöin ne vähemmän hyvisreadia antaneet näyttäytyvät automaattisesti pahismaisemmassa valossa, minkä tunnistan omasta pelistänikin.

Horaaneko kirjoitti:Täs vaihees alkaa vähän päätä särkee ku luen tätä Meiz/Pyramidi/Savu -keissiä.. Huh heijaa. Meiz syyttää Savua marttyyrisoinnista mutta oon itse nähnyt tätä marttyyriviittaa tosi vahvasti varsinkin Pyramidin viesteissä. Savun viesteissä taas en oo samaa mieltä siinä et pahisMeizidin taktiikka ois tiputtaa kaikki jotka niitä epäilee, tää on kuitenkin tiimipeli ja vaatis hirveesti aivotyöskentelyy ja laskelmointii ja imo pahiksilta ihan liikaa vaivaa pyrkii tällaseen lopputulokseen. Alan saada sota flashbackei tohon ekan päivän pyrameiz vs flaunchuo&flawless keissiin.. Oon kuitenki samaa mieltä Savun kaa et Meizidi on, ehkä tietoisesti tai ehk tiedostamatta, lähteny epäileen kaikkii heitä epäilleitä ja se itessää on epäilyttävää. Meiz puhu äsken Camin ja Mairin hyvikseydest ja nyt uhkailee heitä foliohatuilla, just ku alkoivat heitä epäilee :D

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että marttyyrinviittaa on ollut myös Pyramidilla. Savun osalta tuo tehtiin tosin ennakoiden, mitä pidän isona erona Pyramidiin verraten. Ja minun tarkoitukseni ei ole mitenkään uhkailla Mair&Cameronia, mutta haluan kyllä varmistua siitä etten ole ollut täysin hakoteillä heidän suhteen ja nyt vedetään kuin pässiä narusta.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 28.12.2018 13:22:30

Väliaikalaskenta

Kuva

Äänet:
3 Meiz & Pyramidi (Savu, Cameron, Mair)
2 Niacin & Savu (Pyramidi, Meiz)

Puhepakot:
Kaikki suorittaneet puhepakkonsa!

Poissa:
Cameron 28.12.-1.1.

Leppoisan lutuinen päivä päättyy 30.12. kello 16:00.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 28.12.2018 13:34:05

Jos puhutaan yleisesti pelien rentoudesta, niin voin sanoa itsekin nyt rentoutuneen. Vedin vain liikaa stressiä alussa ja nyt pelin kuluessa en ole itsekään yrittänyt olla niin terävimmillään.

En enää minäkään jaksa lukea kaikkia viestejä kokonaan vaan nyt katson pahisparit ihan sen perusteella, että mitä ovat tehneet ja millä perusteilla. Tuo Mairin ja Cameronin suunnanvaihdos tuntuu minulle niin pahismaisen hyvin ajoitetulta. Nythän se on sopiva hetki irtautua parista, jota ovat taskuttaneet koko pelin ajan (minä ja Meiz) ja viedä peli voittoon. Myönnän itsekin, että olemme olleet aika epäilyttäviä näillä toimillamme, mutta toivon vain joidenkin näkevän lävitse näistä suoraan sanottuna löyhistä perusteista, joita Cameron tarjoaa.

Horaaneko kirjoitti: Ja siis mä en voi uskoo et Meiz ja Pyra lähti nyt kummatki epäilee mairii ja camia vaik äsken ne oli nii hyviksiä, mitä ihmettä täs tapahtuu :''''D

Itse asiassa minulla on Mair&Cameron mietinnän alla jo pidemmän aikaa ja se oli pääasiassa Mair, jonka vuoksi pidin hyvismäisenä. Nyt on peli muuttunut totaalisesti ja aiemmat mielipiteet ja readit heitetään itse kukin vuorollaan vesilintuja pän.

Nuo äänestyskuviot varsinkin revit niin moneen suuntaan, riippuen siitä mhiin suuntaan haluat ne repiä.

Horaaneko kirjoitti:Mä en iha tajuu tätä..? Eikö epäilyt voi aina käsittää niin, että niil pohjustetaan ääntä?
Mä en tajuu miten pyramidi sai tulkattuu aelin viestin niin, et tää aikoo äänestää pyrameiziä "oli mikä oli" :''''D

Koska jos katsoo Aelinan loppukoontia tulos oli se, että epäilyttäviä oltiin suurin piirtein vain me Halima&Jinmurun ohella. Esimerkiksi Cameronin ja Mairin listaus hyvismäisiksi sen jälkeen, kun on katsellut mitä puhui viestissä oli aika punainen loppu. Lisäksi väänteli minusta näin:
Aelina kirjoitti: Miksi ystävällisyys on aina taskuttamista? Miksi pelin pitää aina olla niin kamalan vakavaa?

Vaikka aiempana päivänä vastasin, että vain liiallinen ystävyys tuntuu taskuttamiselta ("aka hyvisreadit jokaisesta"). En myöskään vaatinut niin vakaa peliä.

Aelina kirjoitti:Vähän myöhemmin tulee ajatuksiakin. Huomauttaa Horaan peli-/puhetyylistä, mutta sitten omasta pelityylistä ei halua puhua. Mun mielestä on omituista, että Pyramidi pyrkii herättämään keskustelua, mutta kun se menee kohti häntä, ei hän enää pidäkään siitä.

Koska pelityylit ovat juuri kehnoin peruste pitää toista hyvismäisenä. Enkä välitä miten kukin pelaa, kunhan pääsee jossain vaiheessa johtopäätöksiin. Sitten toki arvioin miten johtopäätöksiin on päädytty ja onko logiikassa huomauttamista. Puhetyylistä huomautus oli ihan offia, joten en ymmärrä miksi vetää sitä tähän. Harva hyviskään pitää siitä, kun häntä aletaan pitää suurin piirtein varmana pahiksena, kuten minua ja Meiziä on joidenkin toimesta pidetty pitkin peliä. Varsinkaan en pidä, kun joillakin koko aika pelissä kului minun ja Meizin pahismaisuuden todisteluun, välillä hyvin hatarasti.

Aelina kirjoitti:Meiziltä ja Pyramidilta ensimmäinen päivä oli epäilyttävä, vaikka tavoitteissaan onnistuivatkin.

Onko nyt tavoitteessa onnistuminen hyvis vai pahismaista? Miksi sitten niitä, jotka eivät ole äänillään ketään pudottaneet eivät tule samalla tavoin huomioiduksi? Minusta juuri tavoitteissa onnistuminen on hyvismäistä, epäilyttävämpää on esim. mairin ja Cameronin äänenjättö Halima&Jinmurulle, kun juna on selkeästi siirtynyt heistä pois. Pahikset yleensä eivät halua onnistua äänissään, koska silloin heidän pitäisi aloittaa epäiysten petaus täysin alusta seuraavana päivänä.

Tässä on näitä kohtia, jotka ovat minusta joko 1. sanojen vääntelyä tai 2. pahismaisuuden vääntämistä kaikin tavoin.

horaaneko, miksi pitäisi muuttuneesta pelityylistä mainita muille etukäteen?

//Meiz, Zey
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.12.2018 14:23:58

En nyt kuitenkaan saa kovinkaan vahvaa pahisreadia Mairista edelleenkään. En tiedä olenko vain sokea hänen suhteen vai mitä, mutta tuo ajattelu aiemmilta päiviltä on ollut niin monipuolista etten ole ennen törmännyt vastaavaan pahiksen suunnalta. Tämä päivä on hieman eri, ja saa hieman jarruttamaan tuota ajatusta. Mutta edelleenkin ymmärrän tuon vahvan kannan jos saa Savusta&Niacinista hyvisreadin. Jaa-a. Cameronilta ihan kiva kuulla jokatapauksessa lisää pohdintaa ja vastaukset kysymyksiini.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 28.12.2018 14:49:57

Pyramidi, en puhunu tos et pitäs mainita etukäteen, mun mielest on outoa ettet siitä oo maininnut vaan missään vaihees peliä sen jälkeen kun flaunchuo&flawless lynkattiin.

Pyramidi, epäiletkö muakin siitä että täl hetkel pidän pahismaisina oikeestaa vaa teitä ja Halimurua?

Haluisin kans vastausta tohon minkä nostin esiin Savusta! Eli miks se on hyvismäistä sun mielest et keskitytään yhteen pariin mut Savun kohdalla ei?

Ymmärrän kyl sen et turhauttaa kun epäilyt on kokoajan itessä. Ootte kuitenki kaivanu kuoppaa vähän itellenne vastaamalla tosi hyökkäävästi kaikkiin epäilyihin eikä se vaan yksinkertasesti anna kovin hyvii viboi. Täs oon kyl ite alkanu miettii et reagoisko pahisPyraMeiz näin agressiivisesti epäilyihin ja sivuuttais melkein kaiken muun pelissä. Tätä pitää viel miettii

Off:
Spoiler:
Sain pelimodelta noottia läpästä minkä heitin Mairille (siit saunan taakse menemisest) ja oon tosi pahoillani jos Mairille tuli siit ikävä olo :\ Heitän välil aika ronskii vitsii enkä aina tajuu aatella kahta kertaa (ja se oli mun mieles sellanen tunnelmankeventäjä mut ymmärrän kyl et kaikki ei ota nii tollasta), yritän sensuroida itteeni jatkossa enemmän! mutta se todellakin oli vaa vitsi wähh ;_;
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 28.12.2018 15:24:17

Minä en nyt ihan ymmärrä, minkä vuoksi pelityylin muuttamista pitäisi mainita missään vaiheessa.

Minä en pidä siitä, että tällä hetkellä kaikki Niacin&Savu, horaaneko&Aelina ja CameronMair ovat kaikki kahden kohteen jäljessä. Näistä kolmesta parista uskon kahden olevan pahiksia, yksi on pahisten kelkkaan joutunut hyvis.

Ymmärrän ensimmäisenä ja vielä toisena päivänä, kun epäilyt menee kahteen pariin, mutta itse odotan lylotilanteessa laajempaa pohdiskelua kaikilta. Tässä tilanteessa on minusta erittäin huono ajatus keskittää kaikki huomio yhteen suuntaan. Mitä jos käykin, että minä ja Meiz olemme pahiksia. Silloin se pari, joka hyviksenä lähti meitä jahtaamaan on aika kivoilla paikoilla pelin jälkeen.

Tämä turhauttaa varsinkin tässä vaiheessa. Kaikki epäillyt on meissä kahdessa, me olemme syyttömiä, tilanne on lylo ja samaan aikaan kaksi pahisparia voi rauhassa naureskella pahischatissa, että "oi kuinka helppo peli tästä tulikin, kun Meiz ja Pyramidi tekivät itsestään syylliset". Ja olen pahoillani jos tämäkin nyt tulkitaan teennäiseksi, mutta vaikka yritän olla ymmärtäväinen kaikkia kohtaan, minun motivaatio yrittää kääntää peli takaisin hyviksille on niin alhainen, kun mitään ei tapahdu. En tiedä mitä voisin tehdä todistaakseni itsekin syyttömäksi, kun kaikki lopulta kääntyy minua vastaan. Ymmärrän hyvin, että saatoin itseni tähän tilanteeseen ja nyt kahdella pahisparilla on oikein mukava pelin päätös, kun heitä ei edes epäillä missään vaiheessa.
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 28.12.2018 15:40:21

ja nyt sitten vielä kirjoittelen miten sattuu. Tarkoitan tietenkin, että jos minä ja Meiz olemme hyviksiä. Silloinpa on koko tämä ajojahti meitä vastaan mennyt hukkaan ja ajojahttiin osallistuneet pahikset juhlivat kuinka helppo peli lopulta olikaan.
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 28.12.2018 15:54:58

Sillä Camilla on poissaolo. Mullakin on tässä lomalla aika paljon ohjelmistoa, mutta yritän käydä vähän osallistumassa välillä ja juttelee teidän kans :> Et ei hätiä!

Pyramidi kirjoitti:Tuo Mairin ja Cameronin suunnanvaihdos tuntuu minulle niin pahismaisen hyvin ajoitetulta. Nythän se on sopiva hetki irtautua parista, jota ovat taskuttaneet koko pelin ajan (minä ja Meiz) ja viedä peli voittoon. 
No tuota. Millainen toopepahis päättäisi tässä kohtaa alkaa ajaa sellaisen parin lynkkausta, joka on koko ajan luottanu meihin kuin muuriin? :D

Muutenkin tuo Pyramidin viesti on kyllä melkoista vatkaa-veivaa-sekoita-lisää-jauhoja -pyörittelyä. Hän tuntuu tulevan siihen lopputulokseen, että mistään ei pitäisi voida päätellä mitään.
Mun ehdoton suosikkikohta oli kuitenkin toi, minkä Horaaneko jo lainasikin, missä arvelet meitä ja niitä pahispariksi :D Hihitin sille ääneen (et ainakin voidaan tästä olla Horaa samaa mieltä!). Siitä paistaa jotenkin sellainen tynnyrinpohjan epätoivoinen kaivelu.

Meiz kirjoitti:En suoraan sanoen ymmärrä viitaustasi Mair hyvisreadiin, siis millä tapaa se edes liittyy tuohon "ei mitään hätää" ajatukseen.
Ei mitenkään? :D Muuten kuin että molemmat on epäilyttäviä asioita sussa ja kököttävät siksi samassa listassa (ihan omina kohtinaan kuitenkin!)

Meiz kirjoitti:
Cam kirjoitti:Tää ylioptimistuus vähän häiritsee :D Ihan niinku koitettais taputella päähän ja todeta että nyt vaan otetaan ihan rauhassa ja kohta meille tulee suuri voitto :>

Jos nämä kommentit ovat tuudittautuneet jotain tuohon fiilikseen niin vika on lukijassa.
Sä kiinnostavasti vastailet nyt toistuvasti ihan aiheen vierestä sellaisiin väitteisiin, joita kukaan ei ole edes esittänyt :D
Kuka on sanonut, että ne on tuudittaneet kenetkään mihinkään? :> Kyse on siitä, että sä yritit tehdä noin, höpöttelit harhaanjohtavan oloista kamaa. Se kertoo sun roolista ja tavasta, jolla haluaisit että peli nähdään.
(Mutta ”on kyllä ihan teidän vika jos annatte mun tuikata teidän talon tuleen!!!” on aika kiinnostava puolustustyyppi!)

Ja niin, me äänestettiin Halimaa & Jinmurua, koska ne epäilytti meitä eniten, syistä jotka selostettiinkin eilen. En tykkää, että haa muut siirtää ääniään heppoisin perustein jonnekin muualle, pitääpä mennä itte perässä! on kauhean hieno taktiikka.

Mutta mutta.

Ekana päivänä Lauchuo epäilee teitä -> Teidän mielestä Lauchuo& Flawless on pahiksia!
Tokana päivänä jeekaka epäilee teitä -> jeekaka&pilkkuvirhe on pahiksia!
Tänään Savu ja Niacin epäilee teitä -> Savu&Niacin on pahiksia!
Mair&Cameron epäilee teitä -> Mair&Cam on pahiksia!

Tää ”kukaan hyvis ei voi epäillä meitä, ootte pahiksia kaikki!” on vaan ihan puhdasta pahistelua. Se, että aiemmin heittelitte sellaista aukotonta luottoa esim. juuri meidän suuntaan, tekee tästä vaan vielä huvittavampaa :D

Se ei vaan ole pahisten etsimistä. Se on sitä, että yritätte suojella omaa nahkaanne aggressiivisesti ja se taas on pahismaista.

Ja mä en usko, että te ja Halima + Jinmuru ihan tuurilla noin pelastelitte kaks päivää vastavuoroisesti toisianne.

Muuten, meidän on tänään sitten kasattava hyvissä ajoin tarpeeksi ääniä sille, joka päätetään lynkata, että iltakaaosta ei pääse tulemaan. Tarpeeksi = niin paljon, että äänienemmistö ei järky, vaikka pahikset yrittäisi viime hetkellä keskittää äänensä jonnekin muualle (ja potentiaalisesti perua sieltä ääniä myös.)

//Off:
Spoiler:
Horaa, lähinnä tykkään, että jos pidettäis ne tunnelmankeventäjät pelin sisäisinä tai juteltais vaikka joulutortuista kevennyksenä eikä mentäis heittämään juttua siitä, että joku kanssapelaaja vaikuttaa IRL siltä, että hakkaa ihmisiä saunan takana hymyillen. Mutta se siitä, hyvä jos oli vaan vähän vipannutta huumoria :) Eteenpäin, sanoi mummo lumessa! :>
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 28.12.2018 18:27:12

Ok eli mä oon nyt tosi hyvin kartalla. Kaks päivää ja kaks yötä ja vaan hyviksiä on tippunut. Nyt on ilmeisesti jäljellä vielä neljä hyvisparia, joista yhet on onnekkaita eikä tiiä siitä, ja kaks pahisparia. Ja siis jäljellä olevat parit on me ja:
miina & Black Fox
Cameron & Mair
Niacin & Savu
Meiz & Pyramidi
Horaaneko & Jitachi

Tästä on ehkä hyvä lähteä liikkeelle. Jotkut vissiin epäilee Pyramidia ja Meiziä, ja toiset Niacinia ja Savua. Mun pari sano että Niavu on hyvismäisiä, ite en oo (hyvästä ajatuksesta huolimatta) lukenut vielä niitten viestejä niinku en muidenkaan.

Nyt lähtee luku kolmannen päivän alusta (koska en voi kuvitellakaan aloittavani kolmossivulta missä oikeasti olen menossa), ja katsotaan mitä tästä tulee.

ÖÖ, höm. Lähetänkin tän jo nyt ja kysyn että kenenkäs tilalle Aelina on tullut?
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 28.12.2018 19:10:47

Aelinalta heti päivän alkuun pitkä ja perinpohjainen viesti pelaajista. Epäilee ilmeisesti mua ja Jinmurua ja Pyramidia, ehkä vähän myös Cameronia ja Black Foxia ja Mairia. Meizin eka päivä epäilyttää mut toinen ei. Miina ei epäilytä, mutta ei saa hyviskuvaakaan. Niasta sama kuin miinasta. Savu samaa kategoriaa.

Tästä sanoisin että vaikuttavan näköinen listaus ensi silmäyksellä, mutta nyt kun rupesin sitä referoimaan, niin eihän tuossa sanota paljoakaan. Kaikki epäilyttää enemmän tai vähemmän. Tää vois hyvinkin olla pahis-Aelinan kirjoittama.

Pyramidin vastaus Aelinalle sen sijaan vaikuttaa luontevalta ja hyvismäiseltä. Joo, varmasti vaikuttaa pohjalla mun alkuperäinen hyvisviba Pyramidista, mutta edelleen en näe Pyramidia pahiksena.

Horaa listaa myös. Savunia neutraaliksi, miinafox neutraaliksi ja kaipaa lisää. Halimuru epäilyttää semisti. Camair on ?? Pyrameizistä hirveän pitkät sepustukset miks epäilyttää ja mitä kaikkia pahismaisuuksia ne on tehnyt ja loppukaneetti "Lievästi alkaa pahistuttaa tää kaksikko". :DDDDDD Jotenkin tosi huvittavaa, mut myös epäilyttää tää Horaa.

Niin ja ilmeisesti Aelina on siis tullut Jitachin tilalle Horaan pariksi. Eli nyt nää muutaman viestin luettuani epäilyttää Horaa & Aelina, ei epäilytä Pyramidi edelleenkään. Nyt lapsille iltapalaa, voi olla etten paljon enempää tänään ehdi.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 28.12.2018 19:57:33

Savu kirjoitti:Elikkä tää on edelleen mun vahvin pahisreadi. Oon lukenut topan yhdesti läpi, joten siksi keskityn tässä vaan siihen ykkösreadiin, muita mahdollisuuksia pitää vielä miettiä uudestaan lukemalla.

Ekana päivänä lynkattiin Pyrameizin epäilijä.
Ekana yönä tapettiin Pyrameizin epäilijä.
Toisena päivänä tapettiin Pyrameizin epäilijä.

Ja molempinä päivinä lynkkaystulokseen on ollu vahvasti vaikuttamassa sekä Pyrameiz että Mameron. No tän päivän varmaan pitäis mennä teiltä vaikka vasemmalla kädellä kun kaikki epäilijät alkaa olla kuolleita :D En mä toki varma ole että olisitte kaikki pahiksia, mut erittäin vahva tunne et vähintään toinen on. Molemmat voi olla, mutta voi olla myös että toinen vaan "taskuttaa". (jee uus termi). Jos ois kyse taskuttamisesta, veikkaisin että sitä tekee team-Mameron[1], joka on muistaakseni liittynyt Pyrameizin epäilyihin vasta kun ne epäilyt on ensin esiintyneet topicissa.

Hmm. Jos kyse on taskuttamisesta, todennäköisempi taskuttaja on Mameron, sanot sinä. Miksi siis äänestät Pyrameiziä? Savun tästä kyseisestä viestistä en saa kyllä ainakaan mitään hyvisviboja, ennemmin pahis.

Meizin viestit sen sijaan vaikuttavat hyviltä, en näe niissä pahista.

Miinan viesti on hyvismäisintä hyvistä. En nää tuota aitoa turhautumista pahis-miinaksi yhtään.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.12.2018 20:32:44

Mair kirjoitti:
Meiz kirjoitti:En suoraan sanoen ymmärrä viitaustasi Mair hyvisreadiin, siis millä tapaa se edes liittyy tuohon "ei mitään hätää" ajatukseen.
Ei mitenkään? :D Muuten kuin että molemmat on epäilyttäviä asioita sussa ja kököttävät siksi samassa listassa (ihan omina kohtinaan kuitenkin!)

Viittasin Cameronin lainaamaan kohtaan, jossa olin puhunut ettei tuolla hetkellä ole aika ottaa foliohattua päähän ja alkaa miettimään josko kuitenkin pahiksina viilaatte kaikkia linssiin. Viesteissänne ei ollu mielestäni viitteitä jotka olisivat saaneet epäilemään tätä. Tämäkö siis aiheutti epäilyä, vai mikä? Cameron nyt ei ole täällä, joten en tiedä saako tähän nyt sitten selvyyttä.
Mair kirjoitti:Sä kiinnostavasti vastailet nyt toistuvasti ihan aiheen vierestä sellaisiin väitteisiin, joita kukaan ei ole edes esittänyt :D
Kuka on sanonut, että ne on tuudittaneet kenetkään mihinkään? :> Kyse on siitä, että sä yritit tehdä noin, höpöttelit harhaanjohtavan oloista kamaa. Se kertoo sun roolista ja tavasta, jolla haluaisit että peli nähdään.
(Mutta ”on kyllä ihan teidän vika jos annatte mun tuikata teidän talon tuleen!!!” on aika kiinnostava puolustustyyppi!)

Toistuvasti? Ja tässä vastasin nimenomaan tuohon kommenttiin, sillä ajatus siitä että olisin pyrkinyt tuudittamaan noilla muutamalla lainauksilla hyviksiä harhaan on mielestäni naurettava. Tuo kommenttini on pelin alusta ja tarkoituksena tuoda huumoria peliin, ei johdattaa hyviksiä harhaan siitä että tämä setup olisi jotenkin jo voitettu.

Mair kirjoitti:Ekana päivänä Lauchuo epäilee teitä -> Teidän mielestä Lauchuo& Flawless on pahiksia!
Tokana päivänä jeekaka epäilee teitä -> jeekaka&pilkkuvirhe on pahiksia!
Tänään Savu ja Niacin epäilee teitä -> Savu&Niacin on pahiksia!
Mair&Cameron epäilee teitä -> Mair&Cam on pahiksia!

Tää ”kukaan hyvis ei voi epäillä meitä, ootte pahiksia kaikki!” on vaan ihan puhdasta pahistelua. Se, että aiemmin heittelitte sellaista aukotonta luottoa esim. juuri meidän suuntaan, tekee tästä vaan vielä huvittavampaa :D

Se ei vaan ole pahisten etsimistä. Se on sitä, että yritätte suojella omaa nahkaanne aggressiivisesti ja se taas on pahismaista.

Näin kärjistettynähän tilanne näyttää hyvin pahalta. Peli ja tapahtumat eivät kuitenkaan ole olleet ihan näin yksinkertaisia.

Totta, ensimmäisenä päivänä Lauchuon vahva epäily ja muiden huomiotta jättäminen herätti epäilyä, ja nosti hänet potentiaaliseksi pahisehdokkaaksi. Tämä ei kuitenkaan estänyt muiden vaihtoehtojen miettimistä ja puntarointia. Ääneni olisi todennäköisesti pysynyt horaanekolla, jos häneltä ei olisi tullut loppuun niin vahvaa turhautumista viestiensä kritisoimiseen.

Toisen päivän jeekaka readia olen tänäänkin pyrkinyt avaamaan mahdollisimman hyvin, jotta kävisi ilmi ne todelliset syyt miksi peli epäilytti. Kyseessä ei ollut vain se, että me satuimme olemaan hänen epäilynsä kohde. Jos hänen kohde olisi ollut joku muu saman tyylisellä pelillä, olisi se varmasti herättänyt minulle epäilyä samaan tapaan. Tästä hyvä todiste voisi olal vaikkapa se, ettemme olleet ainoita ketkä jeekakaa äänestivät tai tuota pelityyliä epäilivät.

Kolmannen päivän epäily omalta kohdaltani ei pohjaudu siihen että Savu&Niacin päättivät alkaa epäilemään takaisin. Tämän pitäisi käydä hyvin ilmi jo toisen päivän pelsitäni, jossa olen useampaan otteeseen esittänyt epäilyä Niacinin peliä kohti.

Teidän kohdalta tilannetta hämärtää tämä paripeli formaatti, sillä itse kallistun edelleenkin sinun suhteen enemmän hyvismäiseen suuntaan. Pyramidin osalta tuo kohta pitää varmaankin hyvin paikkansa.

Mair kirjoitti:Ja mä en usko, että te ja Halima + Jinmuru ihan tuurilla noin pelastelitte kaks päivää vastavuoroisesti toisianne.

Suosittelen kuitenkin vielä miettimään muitakin vaihtoehtoja. Olen itse esittänyt aika samanlaisen ajatuksen Savucin+Halimuru parituksesta jo eilisiin äänestyksiin liittyen.

Halimalle, tässä vaiheessa ei mielestäni riitä että heität pelaajia hyviksiksi tai pahismaiseksi ilman tarkempaa perustelua siitä mikä oikeasti johtaa kyseiseen tulkintaan. Täältä katsottuna ei nykytyyli tule kertomaan läheskään niin paljoa roolistasi kuin olisi tässä vaiheessa tarpeen.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 28.12.2018 20:35:43

En saanu tost Hali ihan selkoo et onks mun pahismaisuudelle jotai muutaki syytä ku sananvalinta :'D No joo, toi "lievästi" on mulle enemmän irl-sanonta, vaik jos joku ärsyttää saatan sanoo "lievästi ***ttaa" vaik se asia ärsyttäis paljonki. PyraMeiz epäilyttää siis ihan oikeesti.

Pyra ääähh missaat mun pointtii, pelityyli kans harhaanjohtava sana (taisin kyl käyttää sitä itekki) mut siis puhun tost taktiikast. Joo eihän sitä tarvi kertoo mut kerroit kuitenki mulle? Ihmettelen vaan miks tässä vaiheessa kun olisit voinu sil vastaa epäilyihi jo aiemmi. Mut joo, eihä toi iso juttu oo kunha huomioin ja ihmettelin

Pyramidi ja Meiz ketä te äänestäisitte täl hetkel? Sama kysymys Halimurulle

//Meiz
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 28.12.2018 20:38:18

Horaaneko kirjoitti:Pyramidi ja Meiz ketä te äänestäisitte täl hetkel? Sama kysymys Halimurulle

Oma listani hyvismäisestä pahismaiseen on kutakuinkin:
miina & Black Fox
Horaaneko & Jitachi -> Aelina
Cameron & Mair

Halima & Jinmuru
Niacin & Savu

Ja se olisi tänään myös äänestyspreferenssini.
Meiz
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa