Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 2. pv päättyy 21.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:58:22

Cameron kirjoitti:No niin pääsin sopivasti tähän viimeiselle viidelle minuutille taas mukaan sen viimeisen tunnin sijaan kun kyydit oli vähän myöhässä... Ketkäs nyt on tippumassa? jeevirhe vs. Meizidi?

Joo. Ei hajuakaan tarkemmasta tilanteesta... :(
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Mair » 21.12.2018 20:59:01

Pyramidi, iloa? Pahiksiahan tässä pitäisi etsiä.
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 21.12.2018 20:59:06

Minä en ole missään tapauksessa vältellyt ennustajaa. Olisin itseasiassa oikein toivonut Marzzuun tarkistavan meidät yöllä ja koko tämä epäilytouhu olisi mennyttä.
Pyramidi
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.12.2018 20:59:17

Mair kirjoitti:Plus jeekakaa ei näytä kukaan haluavan pelastaa.

edes jeekaka itse, joka tuppaa olemaan aina aktiivisena päivän päättymisissä hyviksenä. Tämän puute ainakin sai itseni kääntämään äänen.
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 21.12.2018 20:59:29

Kukaha nyt o tippumas :'D No, meizpyra ja jeekavirhe kummatki mietityttäny joten jos jompikumpi tippuu halimurun sijaa nii mulle iha ok

Mair, en mä haluu alottaa mitään? :D Ihmettelen vaan miks ignooraat halin kohdalla asian, jota mun kohdal pidit relevanttina. Imo aika outoo

// miljoona ihmistä
// ja lisäää
// ja lisäääää
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 21.12.2018 20:59:40

En katso pahiksen tekevän noin, Mair.
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.12.2018 20:59:59

5 jeekaka & pilkkuvirhe (miina, justy, horaaneko, Meiz, Pyramidi)
4 Pyramidi&Meiz (jeekaka, Marzzuu, Savu, Niacin)
2 Halima&Jinmuru (Mair, Cameron)
1 Marzzuu&justy (Halima)

toivottavasti meni oikein.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 21.12.2018 21:00:12

Päivä on päättynyt.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Zey » 21.12.2018 21:22:15

2. Ilta

Kuva

Äänet:
5 jeekaka&pilkkuvirhe (miina, justy, Horaaneko, Meiz, Pyramidi)
3 Pyramidi&Meiz (jeekaka, Savu, Niacin)
2 Halima&Jinmuru (Mair, Cameron)
1 Marzzuu&justy (Halima)

Marzzuun 20:09:39 antamaa ääntä ei lasketa, sillä se on väärin kirjoitettu.

Puhepakot:
Kaikki on suorittaneet! n__n

Poissa:
Marzzuu 22.12. - 26.12.

Kuolleet (3/10):
1. päivä: Lauchuo & flawless - tavallinen hyvis
1. yö: Aelina & Odo - tavallinen hyvis
2. päivä: jeekaka & pilkkuvirhe - tavallinen hyvis

Ylpeä yö päättyy vasta joulurauhan jälkeen keskiviikkona 26.12. kello 00:00. Hyvää ja rauhallista joulua kaikille ihanille pelaajille ja ihquille pelin seuraajille! n___n
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Re: Iloinen paripeli 3. pv päättyy 30.12. klo 16:00

ViestiKirjoittaja Zey » 26.12.2018 00:00:11

3. aamu

Kuva

Puhepakot:
Niacin, Savu, miina, Black Fox, Horaaneko, Aelina, Meiz, Pyramidi, Halima, Jinmuru, Cameron, Mair

Poissa:
Mair 24.-26.12.

Kuolleet (4/10):
1. päivä: Lauchuo & flawless - tavallinen hyvis
1. yö: Aelina & Odo - tavallinen hyvis
2. päivä: jeekaka & pilkkuvirhe - tavallinen hyvis
2. yö: justy & Marzzuu - kertakäyttöinen ennustaja

Uhmakas päivä päättyy 30.12. kello 16:00.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.12.2018 00:33:12

Rip ennustajat :') Eilisestä pujotuksesta sen verran et kiitos luottamuksesta ja toivottavasti ehitään nyt Haliman kaa pelata enemmän!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Jinmuru
Kyläläinen

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.12.2018 04:01:49

Luulin päivän alkavan vasta illalla. Haluan kommentoida nyt, kun kukaan ei voi ehtiä väliin. :D Käyn läpi nyt ennemmin pelaaja kerrallaan. Parien osapuolet ovat kuitenkin itsenäisiä henkilöitä.

Odon äänenvaihto herätti muuten kysymyksiä ja ihmetystä. Me juteltiin siinä yöllä, jolloin Odo sanoi olleensa ihan sekaisin äänestyksestä, ja oli hieman huvittunut, että olikin näköjään äänestänyt paria ilman yhtään ääntä. Kuvitteli, että tosiaan on Hora ja Jita putoamassa, mutta ei ollutkaan, joten olisi pitänyt jättää ääni Pyra ja Meizille. (Lähes suora lainaus.)

Tosi iso anteeksi, mutta hypin justyn, Marzzuun, Horaan, Jitan, Odon, Laun, flawin, pilkkuvirheen ja jeekakan yli. Yleensä otan tippuneet huomioon, koska mua ärsyttää, jos mun mielipiteitä ei oteta tippuneena huomioon. Nyt ei riitä jaksaminen.

BLACK FOX - BF:llä on ihan alussa listaus kaikista pelaajista. Henkilökohtaisesti tuossa on melko paljon tapahtumien kertausta, ei niinkään omia mielipiteitä (minkä itsekin mainitsee vielä lopussa). Mä en tiedä, näenkö vähän turhan hyvistelynä tuon vastauksen, että ei osata miettiä pahiksen kantilta asioita (tässä tapauksessa turhautuminen). Saatan kyllä vähän ylitulkita. BF lähtee rajaamaan pelaajia. Joo, ekan (ja vähän tokankin…) päivän poissaolleena ymmärrän tuon pelaajien rajauksen, mutta toisaalta se on vähän omituinen. Sen ymmärrän, että kokonaan hiljaista paria ei ole järkeä lynkata. Eihän sieltä ole mitään materiaalia. Sen sijaan molemmat osapuolet parissa edustavat paria. Mun mielestä on siis ihan ok lynkata pari, jonka toinen osapuoli on ollut hiljempaa, jos toinen on ollut epäilyttävä. Sen takia mua siis hieman mietityttää tuo, että ohjataan äänestystä neljään/kolmeen pariin (koska BF jättää tietysti itsensä ulkopuolelle). Ei kai tahallaan yritettäisi jättää muita henkilöitä äänestyksen ulkopuolelle? Lisäksi mun mielestä nuo syyt äänestää Lauta ja flawia oli jotenkin tosi tuulesta tempaistuja. Mä en näe, että Lau olisi yrittänyt lähteä tiputtamaan hiljaisia heti alussa pois. Jotenkin tämä tuntuu jopa sanojen vääntelyltä. BF ottaa jännästi kantaa yöhön, korostaen sen epäreiluutta. BF joko bluffaa tai sitten todellakin olisi jättänyt minut ja Odon mieluusti yöllä pudottamatta. BF puhuu hiljaisuuden taakse piiloutumisesta, mutta on sattumoisin toisena päivänä itsekin tosi hiljaa, mitä kyllä selittääkin läppärin toimimattomuudella.

CAMERON - Cameron aloitti myös pelaajalistauksella, jossa tosin on hyvin myös omia mielipiteitä mukana. (Tosin tässä tapauksessa aloittaa näköjään oli päivän puolivälin jälkeen.) Ekana päivänä melko hiljainen tuon pelaajalistauksen lisäksi. Hieman mietityttää tuo äänenvaihto vain, koska Mair käski. Ymmärrän pariin luottamisen, mutta ei kai taustalla kuitenkin voisi olla jotain pahisten äänten kokoamista? Ääntä lähti vaihtamaan Horaalta ja Jitalta, mutta muistaakseni Horaa ja Jita olivat melko vähän äänestettyjä siinä vaiheessa. Tämä voisi olla Pyrameizin pelastus. Toisen päivän lopun pelaajaviesti oli kuitenkin hyvin hyvismäinen.

HALIMA - Halima aloittaa jakamalla hyvis- ja pahisviboja aktiivisuuden ja aloitusviestien perusteella. Käytännössä ohjaa huomion hiljaisiin (joista kaksi paria on jo todistettu hyviksiksi) ja pitää listauksia hyvismäisinä. Mun mielestä omituista on, että haluaa pelastaa Pyran ja Meizin kahden ensimmäisen sivun perusteella, kun mun käsittääkseni hyvisreadi perustui siihen, että Pyra kerää epäilyksia ja osaisi pelata pahiksena niitä keräämättä. Lisäksi heittää äänen justylle ja Marzzuulle ilman kummempia selityksiä.

Kirjoitin pitkän viestin jeekakasta, kunnes tajusin sen pudonneen. Ärsyttää. Oon näköjään taas niin selvillä pelistä.

JINMURU - Jinmuru tulee mukaan tokana pelipäivänä ja päättää äänestää Haliman mukaan hiljaista. Vähän Jin ihmetyttää, kuten myös Halima. Halima pitää näköjään Niaa hyvismäisenä mielipiteidensä takia, ja ilmeisesti sen perusteella (?) Jin pitää Niaa hyvismäisenä. Ymmärrän tuskan liitttyä jälkijunassa mukaan. :D Kuitenkin tuo justy ja Marzzuu ääni tulee ihan puskista. Marzzuu on pahis puhtaasti sen takia, että ei ole vastannut hänelle osoitettuihin kysymyksiin. Muita perusteita ei ole. Oikeastaan mitään muuta Jin ei sano. Lopulta Jin poistaa äänen, eikä muista pelaajista vieläkään kuulla lisää. Kiireitä silläkin suunnalla.

MAIR - Ihan ekana, pelin alussa Mairista jäi siinä mielessä positiivinen kuva, että pelaa hyvin, vaikka ei aluksi meinannut lähteä mukaan! Mair on melko asialinjalla. Vähän pitää pahismaisena kaikkea offausta, minkä ymmärrän (koska pidän välillä itsekin), mutta on kyllä tosi tiukalla linjalla. Toisaalta mietin, että on ihmisiä jotka jakaa aktiivinen-epäaktiivinen-linjauksella ihmisiä hyvismäisiin ja pahismaisiin. Mair tuntuu tekevän saman, mutta offauksen kanssa. Mair tuntuu tarttuvan vähän kaikkeen offaukseen epäilevästi. Toisaalta joo, se ei edistä peliä. Kuitenkaan siitä ei ole mitään haittaa, jos sieltä tulee myös niitä peliin liittyviä seikkoja. Mair kuitenkin tuntuu yrittävän edistää peliä, vaikka itsekin jatkaa tuota offaamista hieman. Voin olla puolueellinen, koska Mair epäilee pariani, mutta mun mielestä perusteet Horaan äänestämiselle on vähän heikot. Haluaisi äänestää isompaa joukkoa. Mua vähän kummaksuttaa, että äänestää mieluummin Horaata ja Jitaa, mutta koska muut eivät halua, päätyy flawiin ja Lauhun. Sitten kun Cam äänestää Horaa ja Jitaa (joita muutkin ovat alkaneet äänestää), Mair käskee kuitenkin äänestää ennemmin flawia ja Lauta. En osaa sanoa, viittaako hyvismäiseen vai pahismaiseen, mutta jotenkin omituinen käänne. Mä en ymmärrä, miksi vanhojen puheiden nostaminen uudestaan esille olisi omituista? Mä olen tosiaan skipannut Horaan viestit (sori…), joten mitä on tarkoituksenhakuinen lainaaminen? Mitä sä tarkalleen tarkoitat sillä? Mairilla on paljon asiaa, ihan hyvääkin, joten siitä pisteitä.

Mair kirjoitti:pilkkuvirhe, Aelina, Savu, Odo, Marzzuu ja miina:
Jos teidän pitäis nimetä yksi luotettavan oloinen tai epäilyttävä pari (vaikka ihan mutulla), niin kenet nimeäisitte?
Ja miten aattelette, että tähän peliin vaikuttaa se, että tää on paripeli? Helpottaako se hyviksiä vai pahiksia teidän mielestä?

Tämä jäi näköjään lopullisesti vastaamatta. :D Eiköhän luotettavat ja epäilyttävät tule nyt selville. Mun on vaikea ajatella, että tämä oikeastaan helpottaisi erityisesti kumpaakaan puolta. Hyviksiä ehkä siinä mielessä, että on se pari jolle jutella. Pahiksethan nyt muutenkin saavat olla yhteydessä.

MEIZ - Vähän heppoisin perustein miinasta ja BF:stä hyvisfiilis. Henkilökohtaisesti pahiksena tosiaan on vaikeampi keksiä mielipiteitä, joten tuollainen pelin kertaus tosiaan olisi ihan hyvä keino näyttää aktiiviselta olematta sitä. Ymmärrän tuon pointin, että keskustelulla saadaan selville erikoisrooleja. Pahiksena kun olen itsekin jotenkin onnistunut selvittämään erikoispuheen takia. Tosiaan en ehkä ihan ymmärrä tuota Meizin mielipidettä ennustajasta, mutta se on Meizin mielipide. Lueskellessani ekaa kertaa ekaa päivää Pyrameizin peli häiritsi mua. Reaktio Odon ääneen oli melko mielenkiintoinen, koska sitä väitetään liian yksinkertaistetuksi. Henkilökohtaisesti kuitenkin näen Odon perusteet äänestää Meiziä hyvinä. Meiz reagoi tähän kuitenkin heittämällä Odon välittömästi epäilyttävimpien joukkoon. Ainoa peruste on se, että Meizin mielestä Odo yliyksinkertaistaa tapahtumia. Sitten epäilee Lauta pelityylin takia, ja flawia, koska ei saa hyvistunnetta viestistä vaan jää neutraaliksi. Horaan epäilystä olen myös eri mieltä, mutta ehkä olen puolueellinen. Lopputuloksena siis Meizin ekan päivän epäilyt ei mua perusteluillaan vakuuta. Pyrameizillä ihmetytti myös heti tuon yötapon miettiminen. Leimaatko siksi ennustajan etsinnäksi, koska Odo oli epäillyt sinua ja Pyraa? Meiz tuntuu epäilevän niitä, jotka epäilevät häntä ja Pyramidia. Tokana päivänä mun mielestä ihan loogista ajattelua, ja Halima+Niasta hyvä huomio, joka vähän itselläkin pisti silmään. Toisena päivänä mun mielestä Meiziltä tuli paljon parempaa ajattelua kuin ekana päivänä. Ensimmäinen päivä epäilyttää, mutta toinen ei enää niin paljoa.

MIINA - Miinalta normaalia peliä, jossa aluksi vähän sekoilee. :D Miina keskittyy aluksi vähän kaikkeen muuhun pelistä juttelemiseen, kuin pelaajamietteisiin. Lopulta niitäkin tulee. Mun on aina vähän vaikea saada miinasta minkäänlaista kuvaa. Sanotaanpa niin, että varsinaisesti miina ei mua epäilytä, mutta toisaalta en saa siitä hyvismäistäkään kuvaa. Kulttipetturina oli ehkä hieman päämäärätietoisempi.

NIACIN - Nia on vähän mitäänsanomaton. Osallistuu kyllä, mutta oikeastaan mitään ei mulla jää mieleen Niasta erityisesti. Nialla on mun mielestä kivan positiivinen tyyli pelata. Nia ottaa kantaa, mutta melko pienesti. Vähän sama kuin miinalla: vaikea saada minkäänlaista kuvaa. Ei ole mitään pahismaista, mutta ei varsinaisesti hyvismäistäkään.

PYRAMIDI - Pyramidi aloittaa vauhdilla heittelemällä ääniä. Mua kummaksuttaa kommentit siitä, että Lau pelkäisi flawin saamaa huomiota ja kääntää huomiota muualle. Yllätys, omaa paria ei ehkä kannata epäillä? Ekana päivänä vähän sohitaan sinne ja tänne, mutta perustelut ei mua oikein vakuuta. Syyttää muita johtopäätösten puuttumisesta, vaikka itselläänkään niitä ei nyt siihen malliin ole. Vähän myöhemmin tulee ajatuksiakin. Huomauttaa Horaan peli-/puhetyylistä, mutta sitten omasta pelityylistä ei halua puhua. Mun mielestä on omituista, että Pyramidi pyrkii herättämään keskustelua, mutta kun se menee kohti häntä, ei hän enää pidäkään siitä. Pyralta sitä samaa yötapon ihmettelyä, mitä en ymmärrä. Pyramidilta ihan hyvää pohdintaa toisena päivänä, mikään ei jää suuremmin mieleen. Miksi ystävällisyys on aina taskuttamista? Miksi pelin pitää aina olla niin kamalan vakavaa? Pyramidi myöntää, että hänen äänestämisensä epäilyttää Laussa.

SAVU - Savusta melko neutraali kuva. Todella hiljainen, ja käy kommentoimassa vain uskomansa pahisnelikon, Camir-Pyrameizin. En oikein mitään osaa sanoa. Ei herätä minkäänlaista luottoa, mutta vaikea lähteä vielä suoraan epäilemäänkään tämän pohjalta.

Okei. Kaikki käyty läpi. Eniten mua vaivaa Halima-Jinmuru, mutta toisaalta molemmilla on näköjään kiireitä. Halima kuitenkin ilmestyy peliin esittämään omituisia hyvis- ja pahisviboja. Jinillä on yksi epäily, jonka senkin lopulta peruuttaa. Sitten kuitenkin olemalla “vapaaehtoisia” lynkattavaksi, moni ei haluakaan äänestää. Haliman kohdalla vaivaa erityisesti hyvispisteet Pyrameizille ja Nialle. Voisi olla jommankumman pahispari. Toisaalta mietityttää tuo Niacinin taskuttaminen. Voisi hyvinkin pyrkiä saamaan Nia ja Savu pudotettua osoittamalla niin selkeästi sinne suuntaan, jos itse sattuisivat pahiksina putoamaan.

Meiziltä ja Pyramidilta ensimmäinen päivä oli epäilyttävä, vaikka tavoitteissaan onnistuivatkin. Tokana päivänä ovat olleet vähän vakuuttavampia. Pitäisin ehkä lievästi epäilyttävinä kummankin. Varsinkin Haliman pelastaminen epäilyttää niin hatarilla syillä.

Niacin ja Savu ovat olleet hyvin mitäänsanomattomia. Nialta tulee pointteja ja epäilyksiäkin, mutta vähän kuitenkin neutraalisti mukana. Savu ollut hyvin hiljaa.

Miina ollut hyvin neutraali. BF ollut ehkä vähän mua vaivaava, mutta toisaalta mua vaivaa tuo kommentti yötaposta. Joko se on bluffia tai totta. Miina-BF on hyvin samalla linjalla Nian ja Savun kanssa, mutta mua mietityttää nyt yhteys tuohon Halima-Jiniin. Halima selkeästi pelasti Pyrameiziä ja vähän Nian suuntaan hyvisteli. Miina-BF ei samalla tavalla ole linkitettävissä.

Cameron ja Mair hyvismäisiä. Mairilla oli pari häiritsevää juttua, mutta yleiskuva ihan hyvä.

Sori, loppua kohden ajatus lähti harhailemaan. Nuo ei tosiaan ole ehkä ihan siinä parhaassa järjestyksessä, enemmänkin sinnepäin. Mutta nyt on pakko päästä nukkumaan.
Aelina
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Aelina » 26.12.2018 04:02:31

Ja niin, mun tosiaan piti tulla edellisenä pelipäivänä puhumaan, mutta elämä tuli väliin. :/ Oon pahoillani siitä.
Aelina
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 26.12.2018 11:39:18

Yön tapahtumat olivat nyt niitä odotettuja, joten ei niistä sen enempää. Olen huolestuneempi tämän pelin tilasta sinällään, lylotilanne on tänä päivänä ellei tapahdu ns. uuden vuoden ihme ja pahikset osuvat onnekkaisiin seuraavana yönä.

Aelinalta ihan mukava viesti alkuun. Kuitenkin minulle jäi sellainen vaikutelma viestistä, että tällä Aelina pohjustaa tulevaa ääntään. Samalla tavoin Aelina ei pääse epäilyttävä-tulokseen kenekään muun kohdalla, vaan aina on jotain kääntämässä muut hyvismäisiksi.

Aelina kirjoitti:Meiziltä ja Pyramidilta ensimmäinen päivä oli epäilyttävä, vaikka tavoitteissaan onnistuivatkin. Tokana päivänä ovat olleet vähän vakuuttavampia. Pitäisin ehkä lievästi epäilyttävinä kummankin. Varsinkin Haliman pelastaminen epäilyttää niin hatarilla syillä.

Haliman äänestämisen lopetti moni muukin tuon Haliman viestin jälkeen, joten se ei ole kovinkaan epäilyttävä asia. Ja sen vielä listaat kaikkein epäilyttävämmäksi asiaksi, jonka olemme tehneet. Loppujen lopuksi minun tulokseni Aelinasta on se, että tuntuu olevan kovaa vauhtia pohjustamassa tulevaa ääntään, jää viestistä sellainen vaikutelma halusta nähdä meidät pahiksina oli mikä oli.

Aelina kirjoitti:Huomauttaa Horaan peli-/puhetyylistä, mutta sitten omasta pelityylistä ei halua puhua.

En millään tavalla epäillyt horaata hänen pelityylinsä takia, vaan siitä että hän keskittyi käsittelemään suurelta osin epäolennaisia asioita ensimmäisenä päivänä ja tämä muuttui toisena päivänä. Pelityyli itsessään on Kylässä jo kirous, et voi muutta pelityyliä kovin paljoa tai sinua ollaan heti lynkkaamassa. En tykkää epäilyistä, jotka perustellaan pelityylillä, oli se minua kohti tai ei.

Aelina myös pohti minun ja Meizin yötapon pohdintaa ensimmäisen yön jälkeen. Minusta siinä ei ole mitään omituista, tokihan useimmat pyrkivät löytämään pelin tapahtumille selityksen. Ja ainoa selitys tuolle yötapolle oli minusta ennustajan etsintä taikka sitten minun ja Meizin lavastus tappamalla meitä selvästi epäillyt pelaaja.

Muuten odotin pelin alkavan vasta huomenna, vaikka tokihan kellonaika viittasi tähän päivään. Pitää lukaista toppa läpi, jotta saisin uutta näkökantaa, Lisäksi tämän päivän tapahtumat tulevat ratkaisemaan paljon.
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 26.12.2018 17:06:47

Voe vihta ei tän viel pitäny alkaa?? ; ; Mul on listaus jossai puolvälis wordis kesken, koitan saada tänää illal(yöl) postattuu kosk huomenna ei oo enää aikaa, krääh
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Savu » 26.12.2018 20:59:22

++Meiz & Pyramidi
Savu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 27.12.2018 01:51:06

Mutta joo, sitten uuteen kuumaan perunaan aiheeseen. Tuo vakavuus on tosi usein nostettu ongelmaksi, enkä ihmettele. Kuka nyt haluaisi muutenkin yleensä vähäiselle vapaa-ajalleen jotain sellaista, joka tuntuu vaativalta, hermoja riistelevältä ja painostavalta.

Selailin huvin vuoks yks päivä vanhoi pelei ja Zey on PJ:nä puhellu viisauden sanoja jo vuonna 2016!

Tässäpä taas jotai listaa, vähän kyl väsynä läpi luettu toi topa mut kyl sielt uutta infoo itelle ainaki löyty! Tuun olee taas loppuviikon kiireinen uuteenvuotee asti ja sen seuraavanki viikon aika lailla, pitää katella sitä poissaoloo. Jos ette hirveesti loukkaannu nii mä palaan tän jälkee takas siihen tyylii mil yritin alottaa eli niihi lyhyempii ja rennompii, paljo kivempi pelaa sillee ku vääntää tällasii eepoksii

Niacin & Savu
Spoiler:
Mun mielest Niacinil on ollu tähän mennessä perushyvää pohdintaa ja alussa varsinki tuntu ihan mutul hyvismäiselt. Savu on mielenkiintonen. Savul oli tos toisessa pelissä missä pelattii yhes pahiksina kanssa kiire mutta otti silti aikaa pelille, et kirjotti listauksii sit jopa öisin ja kans chatin puolella stressas jatkuvasti että hitsi ku pitäs jotai käydä kirjottelee :D Tää Savu tuntuu nyt tosi erilaiselta, kirjottanu yhen aika töksähtävän heräämisviestin ja nyt laitto ilman mitään perustelui äänen Meizidille (toivon että perustelui kuuluu perästä!) Ehkä pahisSavu vois yrittää luoda täs ny jotai extreme kontrastii edellisen pahispelin jälkee mut uskosin silti et tää ei ois se taktiikka mihin Savu lähtis... En kuitenkaan uskalla antaa täst tosi erilaiselt pelaamisest hyvisviboikaa kosk oon tottunu Savun kirjottelevan hyviksenä pitkii hyvii pohdintoi. Tbh uskon et täs on ny kyse pelin ulkopuolisist jutuist. Eli lisää ootelles

Niacin kirjoitti:Moi Hali! Hauska kuulla, millekkäs me sitte alettas? ….harmi vaan etten oo ollenkaan noin varma ootko sää hyvis. :( Mulle tuli vasta tässä pelissä tuo taskutus-termi tutuksi, ja kiitos sen nyt epäilyttää kaikki jotka sanoo mulle mukavia asioita. Huono termi!

Tää on mielenkiintonen heitto sen jälkeen, kun on otettu esiin mahollisuus tästä nelikosta pahiksina. Ymmärrän tietty huolen, jos tosiaan taskutus tuli sulle vasta nyt tutuks, mutta eikö oikeesti sun mielessä oo käyny tällanen pahisten hyviksiin kohdistuva liittoutuminen niinku ihan ajatuksen tasolla...? Tai niinku termin tietäminen erikseen mut mun mielest ainakin toi on tollanen pahisten taktiikka mikä tulee mulle mieleen ihan luonnostaan. Et näytä viestimäärän perusteella ihan alottelijalta niin en tiiä kui vakuuttunu oon täst kommentist

Niacinil tuntu olevan alussa vaikeuksia tuoda selkeit mielipiteit mut selkeesti auttanu ku häntä on siitä patisteltu, mun mielest ainaki iha järkevää pohdintaa äänestyskohteesta ja noista sen hyvisreadeist. Vähän vaisun olonen parivaljakko, tietty täs on niin monta tosi aktiivista pelaajaa et pakostikkin jää varjoon. Mut ei pompannu silmille mitää hullun hälyttävää, neutraaliks jää ja Savult ootan mielenkiinnol jatkoo tän päivän alotukselle!

Miina & Black Fox
Spoiler:
Mä tavallaan ymmärrän ton Foxin kannan siihen et poissaolevia pelaajia ei sais äänestää (varsinkaan kun tässä vaiheessa elettiin ekaa päivää) mut en kyl sitä, miksei niit joil vaan toisel on poissaolo. Esim tos kohtaa mä olin laittanu jo iha mukavasti viestei ja jeekakakin pari, joten sitä materiaalia mist miettii oli ihan mukavasti. Ja meitä vastaavat parit ois mun mielest ihan loogisesti siel pareissa, joita on ok äänestää, oli sit poissaoloi tai ei. Eri asia Justyn ja marzun kaltaset parit, joist ei mitään materiaalia. Pistäsin enemmän tän ihan vaan Foxin periaatteen piikkiin (mikä on kans tosi ystävälline periaate!) mut toi vois ol myös kätevä tapa kertoo porukalle, et hei älkää äänestäkö meidän pahisparii (täs kohtaa mahdollisii ehdokkaita ois niacinsavu ja halimuru
//Myöhemmin Fox valottaa tätä viel lisää, et tää oli Foxille moraalinen teko. Edelleen, ymmärrän enkä pelkästään tästä epäile Foxia mut tää on juttu mikä pitää huomioida tulevaisuudessa jos miinaFox/foxin listan ulkopuolella olleist joku paljastuu pahikseks

Toi miinan viesti ennen ku äänesti mua ja jeekakaa (rip <3) on kyl kryptinen :D Toisaalt yritän kattoo sitä miinalasien läpi, mut aiemmissa viesteissää (lukuunottamatta outoo epäilystä Halille jonka vakavuudest en ikinä ottanu selkoo) on kuitenki jonkun verran antanu perusteit epäilyillee ja selittäny tekojaan. Nyt odo oudoksuttaa ja sen takii muutama muu pelaaja, me mukaan lukien. Miks? Miten me linkitytään toisiimme? Oot kans vänkäämäs et mihin meidän juna katos mut heti ku meit aletaan äänestää, keksit et sul oliki epäily Meizistä ja vaihat ääntä, häh? :D Täst jää epäselväks et ketä oikeesti epäilit eniten pahikseks, varsinki toi Odo jää häiritsee kun epäilit tyylii meitä sen takii (???) mut päädyit äänestää sit meitä... Tai jotain.

Mietin et oiskoha pahisFox kehannu sanoo et yötappo oli epäreilu :D En kyl lähe antaa tälle liikaa painoarvoo kun en Foxii yhtää pelaajana tunne

Miinan loppupäivän listauksesta tulee hyvistuntumaa ihan mutul, tuntuu jotenkin ottavan rehellisen kannan näille pohdinnoille.

In conclusion, miinalta kaipaan selvitystä tohon viestiin, missä epäili Odoa ja äänesti mua. BF:n alkupelistä jäi hyvät fiilikset mutta nyt on ollu vaisumpi, muistaakseni laittanu pari viestiä mut niist ei oo jääny mitään mieleen. Tää kontrasti alkupeliin verrattuna mietityttää, koska Foxil tuntu olevan paljonkin asiaa ja mielipiteit alussa. Oisko säikähtäny huomioo mitä sai osakseen? Kummaltakin kaipaisin vähän päivityksii mielipiteisiin, siihen asti pistän neutraaliks

Meiz & Pyramidi
Spoiler:
Meizin reaktio Mairin ennustaja-ideaan on mielenkiintonen! Aluks herätti mussa vähän ihmetystä koska pidin tota Mairin ideaa hyviksille pelkästään hyödyllisenä, mut ku tota nyt oon kerran pari miettiny läpi, ei mitkään erikois-suunnitelmat oo aukottomia eikä sellasten vastustaminen/kyseenalaistaminen itessää tee kenestäkää pahismaista, oikeestaan idean kyseenalaistaminen tuo mulle Meizist enemmän hyvisviboja, koska pahikset usein on varovaisii ku puhutaan erikoisista eikä välttämättä pahikselle ois tullu mielee lähtee ideaa vastaan.

Pyramidis jäi mietityttää tää:

horaanekosta minulle jäi viestit uudelleen luettua sellainen miete, että yrittää saada minua ja Meizin lynkattua halumatta olla siinä mukana. Pitkät perusteet meidän pahismaisuudelle muttei halua ottaa kantaa.

Täst jää sellanen fiilis et kattoo pelii joidenki punasten lasien takaa, epäilyt pomppaa silmille pahempina mitä ne oikeesti on. Mähän en tossa viestissäni kunnolla ees paria epäillyt, Meizistä sanoin et yleisesti jääny hyvä fiilis mut yks kommentti Niacinista pisti silmään epämäärästen epäilyjen puolest, ja Pyramidista sen että on keskittyny enemmän arvostelemaan muiden pelaamista /jääny junnaa flaunchuo&flawlessiin. Tän Pyramidi tulkkaa ”pitkät perusteet meidän pahismaisuudelle”.

Meiz petaa epäilyksii Odolle, mikä ei käy mun silmis järkeen jos Meiz ois pahis. Miks tappais yöllä parin, josta ois voinu seuraavana päivänä helposti heittää epäilyy? Tosin tätä pointtii laskee ehk vähän se, et toi yötappo saatto ol just sitä puhdasta ennustajan kalasteluu.

[quote"Pyramidi"]Halimaa ja Jinmurua en ole miettinytkään yhtään. En ole yhtään varma miksi kiireessä keskittyy ensimmäisiin sivuihin eikä viimeisiin. Eikö niistä pitäisi periaatteessa saada vahvempaa readia aikaisesi kuin ensimmäisistä sivuista? Tuo äänestyksen peruste on periaatteessa ihan pätevä, yrittää pitää turvassa sen kenet uskoo varmemmin hyvikseksi. Voin kunnioittaa tätä ääniperustetta, mutta en ole varma miten kenetkään voi lukea hyvikseksi pelkistä ensimmäisistä sivuista. Sanoo selanneensa viimeiset sivut tuolloin, mutta selaus on siitä riskialtis lukematapa, että jotain voi helposti mennä ohi. Hiljainen pari, kun Jinmuru ei ole paria heräysviestiä enempää kirjoittanut joten vaikea sanoa enempää. Mietityttää vahvasti Haliman takia, mutta vaikea vielä sanoa varmasti pahikseksi. [/quote]

Tää on mun mielest vähä outo syy epäillä, tai parempi sana ehk väkisin väännetty. Joo tavallaan ymmärrän pointin siinä, että voiko ekojen sivujen perusteel pitää ketään minään, mutta toisaalta jos lukisit vaan vikat sivut eikä sullois mukana sitä pelaajan historiaa kyseisestä pelistä siin saattais jäädä paljon asioita epäselviks. Miks joku teki noin, miks päädyttiin tällaseen ratkasuun, miks pelaaja on tota mieltä ja nii edelleen. Pelaaja saattaa vaikuttaa hyvinki epäilyttävält jonkun irtonaisen mielipiteen takii mut siel voiki ol takana jotai vakuuttavampaa. Oon samaa mielt siin et Halin tapa lähtee tähän peliin on sekava (tai ei ainakaa itellä toimis tollanen) mut ihan yhtä epämääräsenä näkisin sen, et olis käyny vaa pari viimesintä sivuu läpi. Eli mun mielest tää epäily ei oikei tee mitää järkee

Meizilt imo tosi hyvää pohdintaa tossa Niacinista ja jeekakasta, sen jälkeen ku sano käyneensä pelin ajatuksen kanssa läpi. Mut sit taas melkei heti perää tulee tällast settii:

Mä en Mairin pahisrooliin usko sekunttiakaan.

Tässä vaiheessa tiedän lähinnä että Niacin on 100% pahis. Halima ihan potentiaalinen pahiskaveriksi jos sinä et ole, täytyy jäädä odottelemaan jatkoviestejä.
--jeekaka & pilkkuvirhe ++Niacin & Savu

Ensinnäki mielenkiintosta koska tosta ”Mä en Mairin pahisrooliin usko sekunttiakaan” jeekakan ”Oon valmis tarkistaa Mairin ja Cameronin kortit” -kommentin jälkeen tulee jopa loukkaantunu fiilis. Miks et usko? Mistä ihmeestä sä oot saanu noin vahvan readin? Miks Niacin on yhtäkkiä 100% pahis, kun vasta hetki sitten olit sitä mieltä että jeekavirhe ansaitsee lentää suohon, etkä noiden kahden viestin välillä ees pohtinu kumpaakaan paria, väittelit vaan jeekakan kanssa. Tän viestin tunnelataus mietityttää mua ja satavarmat readit on mulle aina red flag. Okei, esim viime pelissä todistettiin ettei ne aina tarkota pahista (Halima piti Zeytä varmana hyviksenä, kummatkin oli hyviksiä) mut siin oli taustalla irl-asioita. Tällanen luottamus readeihin on useemmin peleissä kertonu pahiksesta ku hyviksestä mun kokemuksen perusteella.

Pyramidi kirjoitti:Tunnut nyt seilailevan "liian" turvallisilla vesillä tekemällä vibalistausta ja tarttumalla vanhoihin asioihin.

Tää on jotenkin hassu, et ensin Pyramidi kehuu Niacinia siitä että on löytäny hyvän pointin musta ja miinasta, ja sitten syyttää Niacinia siitä, että tarttuu vanhoihin asioihin :D Jos se ei ois tarttunu niihin, et ois säkään huomannut tätä mielestäs hyvää pointtia joten miten toi on huono asia? Ok ymmärrän sen jos on toiveissa et pelaajat puhuis ajankohtasemmist asioista, mutta mun mielestä alkupelin selaaminen on myös arvokasta.

Pyramidi kirjoitti:Se oli paras teoria pahiksista mitä sain järkeiltyä tuolloin.

Tää on sellanen juttu mitä aloin nyt Pyramidissa tosissani miettimään. Mist tulee tää kiire luoda pahisteoria heti päivän alkuun? Kokisko hyvisPyramidi rehellisesti tällasen taktiikan, että kehitellään pahisteoria ja viedään se rytinällä maaliin asti, hyvänä tapana lähtee etsimään pahiksia? Mun mielest tuntuu ihan älyttömältä, että ekana päivänä pitäs ol mitää varmoi pahisteorioit jo mieles. Reaktionhaku erikseen joo, ja sitähän Pyramidi tekikin ja sai siit tyydyttävii reaktioit itelleen ja tää oli mun silmis Pyramidilt hyvismäistä, mut toi et kokee tarpeelliseks luoda hetinytäkkiä pahiskärryt ja nyhjästä vähän tyhjästä, jää mietityttää.

Mua hieman häiritsee sekä Pyramidin että Meizin pelissä toi putkinäköisyys mitä tulee siihen, kun epäilykset osuu omalle kohdalle. Esim tossa, kun Justy miettii että Meizidi olisi hyvä lynkata infomielessä mikä on mun mielestä ihan asiallinen kommentti, ja Meiz ottaa siitä itteensä. Samanlaista on ollu läpi pelin, että tuntuu kuin tää pari kokisi jotenki suurena vääryytenä tosi monet epäilyt niitä kohtaa. On eri asia jos epäilyit on oikeesti törkeitä, mutta mun mielestä epäilyissä teitä kohtaan tässä pelissä on aina ollu joku pointti. Kyllähän se harmittaa jos tuntuu et lähtö on lähellä, mut just tää ns. itsekeskeisyys epäilyjen suhteen pistää miettii et oisko täs jonku muunkin parin peli vaakalaudal

Lievästi alkaa pahistuttaa tää kaksikko

Halima & Jinmuru
Spoiler:
Halima tuntunu alkupelin puolest hyvismäiselt, varsinki toi ääni ekan päivän lopussa herätti mus fiilikset hyvisHalimasta.

Pyramidi kirjoitti:Halimasta vielä: vibalistauksesta voi toki olla samaa mieltä, mutta miksi ostat toisen vibalistauksen, joka on ilman mitään perusteluja, niin vahvasti? Se, että toisella on samankaltaisia viboja ei vielä merkitse mitään. Molemmat parista tuntuvat nyt hieman liian vahvasti tukeutuvan Niacinin vibalistaukseen, lukuunottamatta Jinmurua, joka yritti vähän ottaa etäisyyttä muuttamalla yhtä vibaa.

Tää on muuten hyvä pointti ja samaa ihmettelin mäkin. Kinda ymmärrän sen, että jos luottaa toiseen pelaajaan, tän mielipiteisiin helpommin samaistuu ja niihin tuntuu turvallisemmalta tukeutuu jne, mutta Niacinin listaus oli tosiaan vaan fiilisten heittelyy – silti tuntu et varsinkin Jinmuru käsitteli listaa ku faktana, kommentoimalla jotai sen suuntast et ”kaikest muust samaa mieltä paitsi...” idk, tost tuli sellanen fiilis et Jinmuru kommentoi täs pelaajaa jonka mielipiteit ei kyseenalaista ja pitää tosi suuressa arvossa, mikä pistää miettii.

Mun yleisviba Halin ja Jinin pelist on et kumpikaa ei tunnu haluuvan pelaa, ja vissii tää fiilis on heil iha fakta :'D (toisaalt, i feel u, en oo koskaa ollu näi epämotivoitunu juonarist lol) En kyl usko et tää fiilis itessää viittaa kummankaan rooliin. Halima on muistaakseni sanonu ettei tykkää pahisroolista, mut mä en tee Mairei, uskon et Halima on sen verran kokenut pelaaja että vaikkei jostain tykkäiskään, ei se automaattisesti näkyis esim aktiivisuuden tippumisena/motivaationpuutteena.

Luen topaa läpi vissii vähä väsyneenä, tiedostin kyl et Jinmuru äänesti justyy ja marzua mut noi perustelut katos jonnekki mun alitajuntaan ennen ku Niacin quotes niit. On kyl tosi laiskaa perusteluu Jinmurulta marzun äänestämiseen. Marzun äänestämisestä/epäilemisest tunnutaan puhuttavan joka pelissä ja tavallaan ymmärrän sen et se automaattisesti epäilyttää, mut eiköhän me kaikki olla opittu tähän mennessä et marzu pelaa hiukan sekavasti roolista riippumatta, ja se että Jinmu nyhtää tuolta tolleen ”Koska harva äänekkäistä tuntuu pahikselta ni pakko olla hiljasia pahiksina, ja Marzzuu tuntuu yrittävän huomattavasti tavallista vähemmän” jää kyl kieltämättä häiritsee. Ei me viime pelissäkää täs vaihees pelii oltu saatu marzulta yhtään sen enempää ja Marzuhan oli pelissä hyvis. Jinmuru oli pelissä myös mukana joten luulis tän tiedostavan

Mä en halunnu halimuruu lynkkaa eilen mut damn, katon nyt uudestaan tota Halin tappakaameiät-viestiä ja siin pistää silmään toi ”ehk meil ois loman jälkeen aikaa” mikä lupaa et ok, tält parilta saattais saada enemmän materiaalii tulevaisuudes, kannattaaks tappaa, tai siis tappakaa me halutaan kuolla mut, me saatetaan myös aktivoitua !! En tiä, jotenki ristiriitanen fiilis tost. Ku kävin tos illal vilkasee pelii nopee tuli vahva fiilis siit et Halimuru ei oo pahispari mut en nyt oo enää nii varma ku on saanu rauhassa katella näit viestei. Eli joo, epäilyttää semisti

Cameron & Mair
Spoiler:
Mairin epäily Pyramidist sen takii et tää ”ei enää käsittele hiljasia” on outo. Tuntuu et yrittää vähän väkisin vääntää epäilyy (minkä tietty ekana päivänä jossai määrin viel ymmärtää mut Mairil ei tunnu olevan ongelmaa löytää pelaajist sanottavaa) kosk kai se nyt on ihan päivänselvää, ettei pelaajista jotka ei mitään sano, voi löytyä mitään sanottavaa (niinkun Pyramidi myöhemmin itekkin huomauttaa). Mult jää epäselväks mikä Mairin pointti tässä koko epäilyssä on, kun myöhemmin vastaa Pyramidille näin:

Pyramidi, minä ajattelen hiljaisista vähän niin, että osa väestä voi hyvinkin herätä, jos niitä vähän potk- ystävällisesti herättelee. Riippunee hiljaisuuden syistä. Jos on kiireitä pelin ulkopuolella, niille ei mitään voi, mutta osa voi olla hiljaa ihan siksi, että tuntuu, ettei keksi mitään sanottavaa. Siksi esimerkiksi yritin niitä kysymyksiä aiemmin näille. Voimakkaampi reaktionhaku toimisi varmaan vielä paremmin, mutta pitäisi kohdentaa tarkemmin. Vrt. se mitä sinä näytit tekevän kierroksen alussa hiljaisille. Mutta jos nyt tajusin oikein, niin ideana siinä oli reaktionhaku jollain perusteella ja se, että se sattui olemaan hiljaisen pahistaktiikan petailu, oli ihan täyttä sattumaa?

Ja vähintään, jos ei muuta niin hiljaisista jauhaminen siitä hiljaisuudesta huolimatta pistää edes vähän painetta puhua. Jos heidät vain unohdetaan ja äänekkäät puhuvat keskenään, niin sehän vaan kannustaa pahiksia olemaan hiljaa, niin halpa ja kamala pahistaktiikka kuin se olisikin!

Mikä ei enää mun mielest liity mitenkään tohon epäilyyn Pyramidia kohtaa vaa yleisesti siihen, miten hiljasia pelaajia kannattaa käsitellä. Mairil tuntuu täs kohtaa olevan punanen lanka ihan hukassa mist tulee fiilis, ettei ihan tosissaan oo jahtaamassa pahiksia.

Cameronin viestissä 10. sivulla (sori mä en osaa vielkää linkkaa viestei yhy) pistää silmään vähän nyt se kuuluisa sisällöttömyys. Noteeraa, ketkä parit epäilyttää mutta heittää kummatkin tulevaisuuden huoleks sanomalla, että pitää tutkia lisää. Kysyy jeekakalta, onko heillä mielestään hyvä pelityyli ja saman Foxilta. Pahottelee pyramidille ystävällisyydestään. en tiiä johtuuko se Mairin hyökkäävästä pelityylistä mut tuntuu et Cameron on jääny tässä pelissä tosi varjoon, en muista sen aiemmista viesteistä oikeesti mitään – paitsi sen et vaihto äänet meiltä pois päivän lopussa Mairin käskystä. Ensimmäisenä päivänä en haluu porukkaa viel epäillä sisällöttömyydest kosk oikeest kylän ekat päivät on aina vähä ku kattois lapsii riehumas leikkikentäl, mut nyt täs vaihees peliä Cameronin hajuttomuus alkaa mietityttää.

Mul alko aivot heittää kärrynpyörää tos tokan päivän iltaa lukiessa, tuntuu et mair ja cameron pitää viel iha eriksee syynää tota iltahässäkkääkin ajatellen. Täl hetkel fiilis suoraan sanottuna ihan ?? En tiiä, alussa kummatki hyvistytti ja kummankin agenda tuntuu edellee olevan pahisten nappaamises, mut joku täs on off. En sit tiiä onks se toi, miten iso kontrasti mairin ja cameronin pelaamisessa on, mut en tiiä onks tää roolist riippuvaist vai jotai iha muuta. tätä parii pitää viel pohdiskella

Sitten pareist irrallisii juttui!

miina kirjoitti:jeeakka

jeekaka pls... Vaiha sun nicki. Jeeakka

Niacin kirjoitti:Ja Horaaneko komppasi vähän tuota epäilyä. Mutta sitten kun miina sanoo käytännössä samaa, että tässä on se ero ettei paria tarvi piilotella, niin Horaan mielestä se onkin yhtäkkiä hyvä selitys. Niin pohdimpa vaan että oisko ollut vähän semmosta näennäistä pahisparin epäilyä, josta kuitenkin peräännytään heti kun on pienikin mahdollisuus

Mun mielest miina vaan selitti tota pointtii vakuuttavasti, että kun rakastavaisissa on toi piilottelu mitä pitää miettii. Mut oot kyl oikees et miinan vastaus oli vaan sun pointti vähän pidennettynä :'D Emmä tiä, iha mutupohjal tost miinan viestist tuli hyvä viba

Mair kirjoitti:joskin lainailet esim. mua aika tarkoitushakuisesti (mutta yritän nyt kans ymmärtää sua kaikella hyvällä tahdolla, joten pistän tän ennemmin tunnereaktiosta johtuvaan vaikeuteen kattoa objektiivisesti kuin pahissuunnitelmaksi plus et vissiin muutenkaan epäile meitä juuri pahiksiksi, joten senkään puolesta ei ole syytä alkaa tonkia näitä enemmän)

Mitä ihmettä sä ajat tällä takaa :'D Eli siis puhutko nyt omasta tunnereaktiosta? Mielestäni en oo lainaillu sua yhtään enempää kuin muita enkä tarkotushakuisesti, joten joo varmaan siellä on joku tunnereaktio sulla takana. Jos sun mielessä on käynyt että tää ois joku mun pahissuunnitelma (? kerro lisää, millanen), niin miks se etten pidä teitä pahismaisina on olla syy olla tonkimatta asiaa? Jos epäilet mua jostain pahissuunnitelmasta niin eikös sitä asiaa sit pitäis tonkia, epäilin teitä tai en?

jeekaka kirjoitti:Tällä pelityylillä oon pahikset löytänyt silloin kun ne oon ylipäätään löytänyt :-----D Thank god tää on tiimipeli jossa kaikilla on erilaisia vahvuuksia - ite koen et mun vahvuudet on just niitten salaliittoteorioitten kehittelyssä äänestysten perusteella ja siinä et uskallan lähteä mukaan kaikkiin tempauksiin ja tehdä vähän pöljiäkin äänestysliikkeitä just because :D Sitten taas toisilla on oikeesti parempi intuitio tai hoksottimet vaikka johonkin yksittäisiin sanavalintoihin tms, ja toiset jaksaa tehdä enemmän raakaa työtä analysoida viestit kerrallaan ja verrata edellisiin peleihinkin, kun taas mun intuitio on useimmiten ihan suossa eikä mulla riitä moti kovin järjestelmälliseen yksityiskohtien läpikäymiseen.

Tää on muuten aivan älyttömän hyvä pointti jota jokaisen mun mielest pitäis miettii pelatessa. Esim se, et välil tunnutaan vähän jokaiselta vaativan pitkään pohdittuja, rauhallisia syväluotaavia listauksia on ihan älytöntä. Me ollaa erilaisii ihmisiä, eri aikatauluil ja eriasteisil motivaatioil pelaa ja kullakin on se tyyli mil tykkää pelaa ja vaik siitäki saa tiettyy pisteesee epäillä jos sil on joku asiayhteys, pitäis myös yrittää osaa mukautuu muiden tyyleihin
Niacin kirjoitti:Ensin oli vähän jotain kuvaa ja sitten yhtäkkiä ei enää ollutkaan mitään kuvaa. Perin juurin mystistä.

Mul on tapana heitellä viboja pelin alussa vähän vasemmalla kädellä, varsinki alussa saan tosi helposti hyvisviboi mut ne usein sit alkaa pikkuhiljaa kuolla :'D Sun alkupeli oli kiva mut sen jälkee oot tippunu neutraaliks

(Suurin kammotus tällä hetkellä ois että Mairon ja Pyrameiz on pahiksia yhessä.)

Äläpä. Näiden kahen parin välillä on mun mielest ollu alusta asti joku ihme kulttimainen viba mut en sit tiiä onks tää vaa vainoharhaa mun päässä :---D Meiz sanomassa et ”en usko mairia pahikseksi sekuntiakaan!” ja Mair, joka vaikuttaa silt et jos meil tulis irl sanaharkkaa se pyytäis mut hymyillen saunan taakse ja hakkais siellä, (ystävällinen sarkasmi) sanomassa että ”no mä tässä vähän :) äiti pöllöilen :)” pistää väkisin vähä kylmät väreet päälle :DD Tää on sellane joukkio mikä mun pitäs ehottomasti käydä ajatuksen kanssa läpi. Mututuntumal ja järkeillen oon tullu ny pariki kertaa siihe tulokseen etten usko näitä pahisporukaks (pari kanssakäymist vibapohjalt, järkeillen sil et pitäiskö pahikset näi selkeesti yhtä) mut nää kyl kaipaa enemmän syyniä joka naama.

Mair kirjoitti:Ja muutenkin odotettavissa oleva reaktio olisi ilmeisesti melkoinen, jos kyselisin täällä ketjussa, että mitä vaikka nää flipata tai outit on :D

Ei mua ainakaa haittais jos kysyisit. Just viime pelissä ihmettelin topicissa ääneen mitä ihmettä se bussaaminen tarkottaa ja kivasti sain vastauksen

Cameron kirjoitti:Kun nyt luin tuota uudestaan läpi niin jäin miettiin että tää oli itse asiassa erittäin samantyylistä kuin 007 loppupuolella horaalta, jossa hän oli pahis. Horaa osaa pelata pahiksena erittäin taitavasti ja myös tuo ekan päivän voimakas reagointi voisi selittyä pahisroolilla.

Lol luin jälkeenpäin noit mun viestei ja vaik mul oli sil hetkel voimakkait tunteit kosk oikeest ketutti, ei noi viestit ees oo viel mitää voimakkait, must tuntuu et Mair teki niist voimakkait puhumal herneist nenäs ja joulutortuist :D
Mut joo, listaukset ja pitkät pohdinnat on mun juttu jos mullon aikaa, totta kai mä yritän pahiksenaki olla nii asiapitone ku mahollist kosk ihmiset sitä oottaa. Täs pelis oon kyl omast mielestäni ollu aika roskaa että sinäänsä jännä et heität tän samankaltasuuden siitä et oon kirjottanu tähän jonku yhen tai kaks iha ok viestii :D

Niacin kirjoitti:Jotenki ootin että Horaa ois ehkä selventäny jotain nuita ajatuksiaan, tai kommentoinu ees jollain lailla, mutta täysi sivuuttaminen tuntuu kyllä oudolta. Ehkä pahis!Horaa ajatelee että seuraan peliä niin huonosti etten huomaa ja huomio kääntyy muualle? Horaliina vois olla potentiaalinen kohde mun äänelle tänåän.

Eeei mul on vaa jääny huomaamatta :DD Höh en mä ajattele et seuraat pelii huonosti :(

Mair kirjoitti:Lisäksi, no, suoraan sanoen oletan, että osa ei ihan Horaan marttyroinnin takia halunnut koskea asiaan pitkällä tikullakaan.

Mun on vaikee uskoa, että kovin monelle ois jääny tällanen fiilis :'D ”Marttyyrisointi”, kuten sä sen näet, ei oo uus juttu kylässä eikä imo sellanen mitä näennäisesti lähdetään pelkäämään tai karttamaan. Tuttua kauraa ollu useessakin pelissä, ymmärrän tietty jos oot uus pelaaja et ei sulle

Nii ja joo sori mä tiiän et toistelen tääl muiden mielipiteit, mut kirjotin ne ominani ja sit huomasin pidemmälle päästyä et jahas tää pelaaja x sanoo ihan samaa, en jaksanu sit enää mennä takas ja lisää et joo, tää pelaaja x sano muute iha samaa :D
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Savu » 27.12.2018 04:21:34

Elikkä tää on edelleen mun vahvin pahisreadi. Oon lukenut topan yhdesti läpi, joten siksi keskityn tässä vaan siihen ykkösreadiin, muita mahdollisuuksia pitää vielä miettiä uudestaan lukemalla.

Ekana päivänä lynkattiin Pyrameizin epäilijä.
Ekana yönä tapettiin Pyrameizin epäilijä.
Toisena päivänä tapettiin Pyrameizin epäilijä.

Ja molempinä päivinä lynkkaystulokseen on ollu vahvasti vaikuttamassa sekä Pyrameiz että Mameron. No tän päivän varmaan pitäis mennä teiltä vaikka vasemmalla kädellä kun kaikki epäilijät alkaa olla kuolleita :D En mä toki varma ole että olisitte kaikki pahiksia, mut erittäin vahva tunne et vähintään toinen on. Molemmat voi olla, mutta voi olla myös että toinen vaan "taskuttaa". (jee uus termi). Jos ois kyse taskuttamisesta, veikkaisin että sitä tekee team-Mameron[1], joka on muistaakseni liittynyt Pyrameizin epäilyihin vasta kun ne epäilyt on ensin esiintyneet topicissa.

Mair kirjoitti:justy on näköjään myös tätä äänianalyysikoulukuntaa. Huomattavasti kyllä vähemmän sumea logiikka kun jeekakalla, huomioi kaikki äänet ja kysymyksiäkin oli, että sikäli antaa hyvismäisemmän kuvan. Ja hei, kunnioitusta jos urakoit tän koko topicin näin vauhdilla läpi... mutta kysyn nyt silti, että saadaanko sulta analyysi myös sillä oletuksella, että ensimmäinen päivä oli hyvis vs. hyvis vs. hyvis? Tai mitä hyötyä tästä ehdottamastasi lynkkauksesta on, jos Meiz&Pyra onkin hyviksiä?

Mairilta paljon Jeekakan teorioiden väheksymistä koko toisen päivän. Ja onpas sopivaa että väheksyt koko ajatusta siitä, että äänistä voisi jotain päätellä tuolla "äänianalyysikoulukunta" kommentilla. Eikö äänestyskäyttäytyminen ole yksi tärkeimmisä asioita, mistä niitä päätelmiä voi tehdä? Enemmän toki saa irti sitten kun on ainakin yksi pahis selvillä, mutta kyllähän niistä silti paljon voi saada irti. Alempana lisää tosta teidän Halima-äänestä.

Mair kirjoitti:jeekakan epäilyttävyyttä on hiukan laskenut se, että se useampi tyyppi täällä vakuuttelee sen teorioiden olevan aina foliohattutyyppiä.

Nyt Jeekaka on jo vahvistettu foliohatuksi “usiden tyyppien” toimesta, eli älkää vaan ottako sitä vakavasti. Mameronin äänet menee kyllä Halimurulle, mutta Mair tekee koko päivän kovasti töitä kumotakseen Jeekakan epäilyt ja saadakseen hänet näyttämään epäilyttävältä.

Mair kirjoitti:Tää viimeinen äänenvaihto Pyra&Meiziltä jeekaka&pilkulle tuntuu oudolta. Ok, ovat epäilleet aiemmin, mutta JOS mietitään tota teoriaa, että Halima oli se pelastus eilen, niin se sopisi. Meiz&Pyra paritti aiemmin Halima&Jiniä ainakin Nia&Savulle ja siitä päätyi äänestämään Nia&Savua. Eli äänet kiertää Halima&Jiniä ja lipsahtaa heti pois, kun mahdollisuus

Mair kirjoitti:Plus jeekakaa ei näytä kukaan haluavan pelastaa.

Mikä oli teidän syy olla siirtämättä ääniä pois Halimalta, kun näitte jo selvästi ettei kukaan muu sitä aio äänestää? Jos oot pitäny Jeekakaa pahismaisena pitkin peliä, eikö olis kannattanut siirtää äänet ja varmistaa sen putoaminen? Oisko se näyttänyt liian pahalta jos kaksi päivää peräkkäin äänestätte porukalla ulos Pyrameizin epäilijöitä?

Pyramidi kirjoitti:Savullahan on kunnon foliohattu laitettu päähän ja listailee vibailunsa perusteella pahisnelikon suoraan.

Muistaakseni itse listasit ekan pahisnelikon jo toisella sivulla. Sulla on myös näköjään samanlainen tyyli kuin Mairilla, väheksytään itseen kohdistuvia epäilyjä maalaamalla toiset foliohatuiksi. Toimii tosiaan paljon paremmin jos sitä tekee koordinoidusti[2] pahiskaverin kanssa, niin siihen lähtee muut herkemmin mukaan. Sun epäilyjen perusteet on ollu kohtuullisen tekopyhiä, kun vaikka vertaa tota ylempää viestiä tähän:

Pyramidi kirjoitti:
justy kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, Flauchuo-ääneesi vaikutti siis:
- se että Lauchuo vääristeli sanojasi
- se että Lauchuo suojeli pariaan (pyrkimällä kääntämään huomiota sinuun)
- se että jeekaka näytti suojelevan Lauchuota (sanomalla tämän etsivän pahiksia)
- se että Lauchuo näytti suojelevan jeekakaa (pyrkimällä kääntämään huomiota sinuun)
Ja sit koit, että Lauchuo on epäilyttävämpi kuin jeekaka koska hänellä oli nuo sanojenvääristelytkin taakkanaan?

Suunnilleen noin. Näin periaatteessa Lauchuo&jeekakan linkittyneenä yhteen, mutta Lauchuon minun mielestä pahismaiset teot nostivan tämän parin ensimmäiseksi epäilyissäni.

Eli sulla oli Faluchuota äänestäessä jo mietittynä pahisnelikko, ja perustit äänesikin vahvasti näille löytämillesi linkityksille. Mutta muiden löytämät pahisnelikot ovat foliohattuilua? Vähän saa kyseenalaistamaan et mitkähän ne sun motiivit on, kun oot hyvin kärkkäästi toisten kimpussa sellaisesta käytöksestä, jota itsekin harrastat.

Pyramidi kirjoitti:Siis missä ihmeen universumissa pahisparit antaisivat toisilleen noin vahvat hyvisreadit? Sehän vain suoraan veisi epäilyt toisaalle, jos toinen sattuu putoamaan. Ja taas kerran tämä ääni on pohjustettu teorialle äänestyksen ns. "evil masterplanista".

Eräästä pahischatista poimittua, pelissä jossa olit itsekin mukana: "aattelin ottaa tähän peliin semmosen lähtökohdan, että sä oot mun ykköshyvisreadi". Sullekko on ihan ennenkuulumatonta että pahikset vois pitää toisiaan vahvasti hyviksinä? Eihän se välttämättä edes ollu suunnitelma, vaan siihen voi ajautua vähän pakosta jos toinen pahispari on putoamisuhan alla jo heti alkuun.

Pyramidi kirjoitti:Miksi tappaisimme Odon vain yhden epäilyn takia? Kun pelissä on jäljellä 18 pelaaja päivän jälkeen, ei ole tarvetta hätääntyä noin kovasti yhdestä äänestä.

Sä et myöskään kokeneena pelaajana näe mitään syytä miksi pahikset tappais itseään epäilleen pelaajan? Enhän mä nyt sano että te olette pahiksia koska yksi yötappo, vaan tää on yks palanen sitä kuviota jossa teidän epäilijät lakoaa toinen toisensa perään.

Ylipäätään Pyramidilta aika outo reaktio mun pikaiseen epäilyyn. Tarttuu joka lauseeseen ja yrittää vääntää ne huonoiksi, vaikka aivan varmasti ymmärtää logiikan niiden takana.

Meiz kirjoitti:Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan

On jotenkin ihan hirveän epä-Meizmäistä että sä et koko ajan vakavasti harkitsisi kaikkia mahdollisuuksia. Okei eihän aina voi olla aikaa miettiä kaikki mahdollisia skenaarioita[5], mutta enpä muista että oisit koskaan antanu kenellekkään tollasta freepassia kahdeksi päiväksi. Ilmeisesti siksi että niillä nyt vaan tuntuu olevan niin samanlaiset mielipiteet ku itellä?

Meiz kirjoitti:Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin.

Pyramidi kirjoitti:Toisaalta vainoharhainen minäni on kovasti huolissaan Cameron&Mair-parin vahvasta johtajuusvaikutuksesta

Missä kohtaa Pyramidi on epäillyt Mameronia? Tuo on ainoa epäilyken tapainenkaan jonka löysin. Pyramidi on just edellisessä viestissä antanut jälleen kerran Mameronille vahvat hysivibat, joten tuota on hyvin vaikea tulkita epäilyksi.

Mulla on myös jonkinlainen ajatus hautumassa Black Miinasta. Miinan alkupeli meni ehkä vähän pikkuisen liikaa sinne avuttoman esittämiseen siitä miten paripelissä kuuluisi pelata, kuten Niacin jo silloin huomioi. Silmiin pisti miten jotkut piti Niacinin huomioita hyvinä, mutta Cameron heti lyttäsi ne "epämääräisinä" epäilyinä ja samalla väheksyi myös muidenkin Miina-epäilyjä. Oma mielipiteensä Miinasta oli luokkaa "miina on aina miina".

Black Foxin viestit alussa oli tosi varovaisia, eikä sanonut niissä oikein mitään, mutta silti jotkut näytti antavan BF:lle hyvispisteitä "hyvästä pohdinnasta" kun toiset tuli aivan päinvastaiseen lopputulokseen.

Elikkä oon nyt lukenut topan[6] kerran läpi ajatuksella, ja päällimäisenä jäi tämä tunne että Pyrameiz+Mameron on luultavasti pahiksia. Siihen näyttäisi viittaavan moni asia, mutta pitää vielä lukea viestejä uudelleen erilaisilla asetelmilla, jos sieltä löytyis joku vielä todennäköisempi pahis.

Kirjoitustyyli-offtopic
Spoiler:
[1] Team on englantia ja tarkoittaa tiimiä eli ryhmää
[2] Koordinoitu on sivistyssana ja tarkoittaa suunnitellusti yhdessä toimimista
[3] Read on englantia ja tarkoittaa tässä yhteydessä viban[6] saamista
[4] Topa eli topic eli keskusteluketju
[5] Skenaario (engl. scenario) eli “yksi useammasta tulevaisuuden kehityskulusta”
[6] Viba on puhekielinen sana ja tarkoittaa tunnetta (eng. vibe)

Tämä oli kannanotto siihen, että tykkään kovasti Horaanekon kirjoitustyylistä. Tuollanen finglish on käytännössä ku mikä tahansa murre, enkä ymmärrä miksi sellaset pitäis yrittää kitkeä pois. Minusta se tekee tästä pelistä paljon rikkaamman, olis tosi ankeaa jos kaikki kirjottais jotain kirjakieltä. Näen lowkey itsekeskeisenä vaatia muita muuttamaan kirjoitustyyliään, ettei itse tarvitsisi silloin tällöin tarkistaa mitä jokin sana tarkoittaa.

// Horaaneko
Savu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.12.2018 10:28:18

Aelina kirjoitti:BLACK FOX - BF:llä on ihan alussa listaus kaikista pelaajista. Henkilökohtaisesti tuossa on melko paljon tapahtumien kertausta, ei niinkään omia mielipiteitä (minkä itsekin mainitsee vielä lopussa). Mä en tiedä, näenkö vähän turhan hyvistelynä tuon vastauksen, että ei osata miettiä pahiksen kantilta asioita (tässä tapauksessa turhautuminen). Saatan kyllä vähän ylitulkita. BF lähtee rajaamaan pelaajia. Joo, ekan (ja vähän tokankin…) päivän poissaolleena ymmärrän tuon pelaajien rajauksen, mutta toisaalta se on vähän omituinen. Sen ymmärrän, että kokonaan hiljaista paria ei ole järkeä lynkata. Eihän sieltä ole mitään materiaalia. Sen sijaan molemmat osapuolet parissa edustavat paria. Mun mielestä on siis ihan ok lynkata pari, jonka toinen osapuoli on ollut hiljempaa, jos toinen on ollut epäilyttävä. Sen takia mua siis hieman mietityttää tuo, että ohjataan äänestystä neljään/kolmeen pariin (koska BF jättää tietysti itsensä ulkopuolelle). Ei kai tahallaan yritettäisi jättää muita henkilöitä äänestyksen ulkopuolelle? Lisäksi mun mielestä nuo syyt äänestää Lauta ja flawia oli jotenkin tosi tuulesta tempaistuja. Mä en näe, että Lau olisi yrittänyt lähteä tiputtamaan hiljaisia heti alussa pois. Jotenkin tämä tuntuu jopa sanojen vääntelyltä. BF ottaa jännästi kantaa yöhön, korostaen sen epäreiluutta. BF joko bluffaa tai sitten todellakin olisi jättänyt minut ja Odon mieluusti yöllä pudottamatta. BF puhuu hiljaisuuden taakse piiloutumisesta, mutta on sattumoisin toisena päivänä itsekin tosi hiljaa, mitä kyllä selittääkin läppärin toimimattomuudella.

Aelina kirjoitti:MIINA - Miinalta normaalia peliä, jossa aluksi vähän sekoilee. :D Miina keskittyy aluksi vähän kaikkeen muuhun pelistä juttelemiseen, kuin pelaajamietteisiin. Lopulta niitäkin tulee. Mun on aina vähän vaikea saada miinasta minkäänlaista kuvaa. Sanotaanpa niin, että varsinaisesti miina ei mua epäilytä, mutta toisaalta en saa siitä hyvismäistäkään kuvaa. Kulttipetturina oli ehkä hieman päämäärätietoisempi.

Kommentoin nyt lisää tähän pariin koska mainitsit oman mielipiteeni tulleen hitusen liian heppoisin perustein. Näiden mietteiden pukeminen sanoiksi on yllättävän vaikeaa.

Miinan osalta olen samaa mieltä viimeisestä kohdasta, mielestäni hän on päämäärätietoisempi pahiksena. Minun silmään hänellä on myös ollut aika orgaanista ajattelua sen sijaan että mielipiteet tulisivat pahiksille ominaisen staattisesti. Hyvä esimerkki mielestäni on ensimmäisen päivän loppu, jossa postasi:

miina kirjoitti:Mulla onsama tunne foxin kanssa että tuntuu pahalta äänestää pelaajie joilla poissaolo, mutta mulla ei tee mieli äänestää ketään kuka on paikalla.

Jostakin syystä mua epäilyttää odo ja tässä yhteydessä flauchuo, marzzuu, horaa ja halima.

Halimajinmurua en pysty äänestämään näin vähillä tiedoilla. Marzzuu on aina epäilyttävä. Odo on toisaalta nyt tuonut peliin jotakin.
Mitäs ihmettä, en halua äänestää kumpaakaan noista ketä on tarjolla.

++Jitachi&horaaneko Äh. mihin tämä juna katos? Minne katos kaikkien epäilyt?

Alleviivaus on minun lisäämäni. Pidän vaikeana pahikselle tehdä useampia linkityksiä ns. lennossa kun taas hyviksillä nämä ajatukset pyörivät päässä ihan luonnostaan. Ketjuun pistetyt viestit kuitenkiin perataan yleensä täysin auki, ja oletuksena pahiksilla on oltava selitys jokaiselle linkitykselle takataskussa valmiina ennen niiden postausta. Siispä tuo alleviivattu kohta antaa minulle hyvistunteen miinan "lennokkaasta" ajatuksenjuoksusta. Toki jos miina voisi nyt vielä selittää mihin tuo kommentti perustui niin en laita pahitteeksi.

Mielestäni BF ei missään vaiheessa epäillyt Lauchuota hiljaisten tiputtamishalusta, vaan tarttui Lauchuon käyttämään hyvispari - termiin.

Pelaajien rajaamisesta, minun on vaikea nähdä tilannetta missä pahiksena BF:n olisi tarvinut turvautua tuohon, ellei sitten horaaneko (ja nyt sinä) olisi pahiskaveri. Mitään hiljaisten lynkkaamiskampanjaa ei ollut käynnissä, ja käytännössä tuolla kommentilla rajattiin varsinaisista ehdokkaista vain horaaneko pois. Koska kommentti tuli 30 min ennen päivän päättymistä, minun on vaikea nähdä muussa tapauksessa pahismotivaatiota kommentin taustalla.

Eiköhän Black Foxilla ole ihan oikeita ongelmia koneen kanssa, pidän hyvin epätodennäköisenä että tuollaista asiaa keksittäisiin petaamaan taktista hiljaista peliä pahiksena.

Itseäni tämä kaksikko ei epäilytä vaan mielipiteeni on kutakuinkin sama edelleen:
Meiz kirjoitti:Mun silmään miinan peli vaikuttanut identtiseltä hänen normaalin hyvispelin kanssa (siis sen pelin josta hänet olen lynkauttanut pariinkin otteeseen pahiksena). Mitä nyt muistelen, pahis-miinalla on mielestäni selkeämpi agenda toimissa kun tietää pelaajien roolit. Tässä pelissä taas tullut tutunoloisia höpsöyksiä ja niiden selittelyjä (jotka voisi varmaan bluffata mutten saa tätä tunnetta). Ajatukset ja mietteet poukkoilivat suht lennokkaasti eilisen päivän päätteeksi, mikä viittaa mulle siihen että pelistä ollaan kartalla (sitä onko kartta väärinpäin en tiedä), mutta mielipiteitä ei tarvitse laskelmoida niin tarkkaan kuten pahiksilla yleensä on tapana. Saan siis tästä hyvistunnetta.

Black foxin pelissä taas on muutama asia mikä ei sovi mielestäni pahikselle.

1)Tekemässä aikaisin kattavaa listaa, jossa ei kuitenkaan tunnu olevan vahvaa agendaa kategorisoida pelaajia hyvismäisiin ja pahismaisiin, viewtopic.php?f=9&t=695&start=30#p22766
Taustalla ei siten minun silmään näytä olevan pahis-agendaa, jos sen nyt mitenkään voi järkevästi selittää. Voisi toki olla vain filleriä kuten itsekin kommentoin, mutta pidin myöhemmin tullutta kommenttia listaustyylille luontevana selityksenä, viewtopic.php?f=9&t=695&start=60#p22830

2) Viestini viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=150#p23051
Ja itse äänestysviesti BF:ltä, viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a#p22961
Saan hyvisvibaa siitä ettei äänestyksestä tehty mitään numeroa. Ääneen päädyttiin kuitenkin mielestäni loogisesti aiemman pelin pohjilta.

Aelina kirjoitti:Reaktio Odon ääneen oli melko mielenkiintoinen, koska sitä väitetään liian yksinkertaistetuksi. Henkilökohtaisesti kuitenkin näen Odon perusteet äänestää Meiziä hyvinä. Meiz reagoi tähän kuitenkin heittämällä Odon välittömästi epäilyttävimpien joukkoon. Ainoa peruste on se, että Meizin mielestä Odo yliyksinkertaistaa tapahtumia.

Tuohon aikaan ääni vaikutti erittäin opportunistiselta ajankohdan puolesta, koska aiempaa epäilyä suuntaani ei ollut tullut Odon puolelta. Tämä antoi vaikutelman jossa pahiksena pelipäivä pysyteltiin sivussa ja tämän jälkeen saavuttiin ketjuun valitsemaan sopiva ehdokas jo valmiiksi asetetulta korokkeelta, jollain verukkeella. Itse kuitenkin olin pyrkinyt parhaaseeni pahisten metsästyksessä suht pienellä materiaalilla, jolloin pelini ja mielipiteideni tiivistys noinkin heikoiksi myös osui tunteisiin. Tuo mieleni pahoitus ei kuitenkaan ollut se syy epäilyyn.

Aelina kirjoitti:Pyrameizillä ihmetytti myös heti tuon yötapon miettiminen. Leimaatko siksi ennustajan etsinnäksi, koska Odo oli epäillyt sinua ja Pyraa? Meiz tuntuu epäilevän niitä, jotka epäilevät häntä ja Pyramidia.

Kun katsoo Odon peliä ensimmäiseltä päivältä, ei hän mielestäni ollut millään tapaa osoittanut olevansa selkeä hyvis tai uhka pahiksille. Tähän ajatukseen vaikuttaa myös se kun tiedän oman roolini. Vaikea siis nähdä muita vaihtoehtoa yötapon motiiviksi, koska Odon ei hirveästi pelaajia kommentoinut.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.12.2018 11:52:56

Horaaneko kirjoitti:Mut sit taas melkei heti perää tulee tällast settii:

Mä en Mairin pahisrooliin usko sekunttiakaan.

Tässä vaiheessa tiedän lähinnä että Niacin on 100% pahis. Halima ihan potentiaalinen pahiskaveriksi jos sinä et ole, täytyy jäädä odottelemaan jatkoviestejä.
--jeekaka & pilkkuvirhe ++Niacin & Savu

Ensinnäki mielenkiintosta koska tosta ”Mä en Mairin pahisrooliin usko sekunttiakaan” jeekakan ”Oon valmis tarkistaa Mairin ja Cameronin kortit” -kommentin jälkeen tulee jopa loukkaantunu fiilis. Miks et usko? Mistä ihmeestä sä oot saanu noin vahvan readin? Miks Niacin on yhtäkkiä 100% pahis, kun vasta hetki sitten olit sitä mieltä että jeekavirhe ansaitsee lentää suohon, etkä noiden kahden viestin välillä ees pohtinu kumpaakaan paria, väittelit vaan jeekakan kanssa. Tän viestin tunnelataus mietityttää mua ja satavarmat readit on mulle aina red flag. Okei, esim viime pelissä todistettiin ettei ne aina tarkota pahista (Halima piti Zeytä varmana hyviksenä, kummatkin oli hyviksiä) mut siin oli taustalla irl-asioita. Tällanen luottamus readeihin on useemmin peleissä kertonu pahiksesta ku hyviksestä mun kokemuksen perusteella.

Kieltämättä saatan välillä hieman kärjistää kommenttejani, ja siihen kun lisää nuivaa huumoria niin lopputulos on tämä. Viestiä kirjoittaessa olin aikalailla asettunut siihen, että pahikset löytyvät joukosta Savucin, Halimuru sekä jeeakka, joten tuo kommentti pohjautuu täysin siihen näkemykseen. Mistään 100% käännöksestä Niacinia kohti ei ollut kyse, ks. viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=270#p23187

jeekakassa epäilytti aina loppuun asti määrätietoisuus minun & Pyramidin lynkkaamiseen, jossa muille vaihtoehdoille ei tuntunut missään vaiheessa löytyvän sijaa. Pidin kuitenkin mahdollisena myös hyvis vaihtoehtoa, mikä varmaankin tulee ilmi ihan hyvin myöhemmissä viesteissäni. Pitäisi käydä myös ilmi se, että näistä vaihtoehdoista mieluiten olisi tiputtanut Niacinin, vaan valitettavasi tämä idea ei herättänyt hirveästi kannatusta.

Loukkaantuminen Mair kommentista on väärin tulkittu. Mutta miksi en usko heidän pahisrooliin, asiaan vaikuttaa se kuinka luontevasti ja monipuolisesti Mair on pystynyt tähän asti kommentoimaan peliä, mielestäni viesteistä löytyy paljonkin hyviä huomioita. Esitetyt epäilyt pohjautuvat silmääni loogisiin ajatuksiin, eivätkö sitä kautta ole herättäneet pahistunnetta jossa hyviksiä pyrittäisiin ajamaan hautaan vilpillisin keinoin. Mielestäni tuo peli olisi erittäin haastava suoritus pahikselle, ja oman kokemukseni mukaan lopputulos on yleensä se yksinkertaisempi, eli peli jossa ei olekaan se pahisnero taustalla. Asiaan vaikuttaa myös se kuinka samaan tyyliin peliä on tulkittu omien näkemysten kanssa, tämä herättää väkisinkin luottoa. Esimerkkinä vaikkapa ensimmäisenä päivänä sinun peli herätti itselleni epäilystä, ja muistelen Mairin postanneen hyvin samantyyliset mietteet pian omieni jälkeen. Näin ollen uskallan arvata, että tuohon tulokseen päädyttiin omatoimisesti sen sijaan että se olisi ollut minun komppailua. Ajatukset ovat täsmänneet useammalta osin myös toisen päivän aikana. En valitettavasti osaa tämän paremmin tuota readia selittämään, toki yritän lisää jos tästä tulee vielä kysymyksiä. Cameronin osalta ei niin vahvaa mielipidettä, koska osallistuminen jäänyt hieman tavallista vähemmäksi. Mietin vaikuttaako tässä kuitenkin Mairin vahva peluu joka antaa Cameronille sitten tämän mahdollisuuden.

Tällä hetkellä oikeastaan ainoa isompi kysymysmerkki Mair&Cameron pelistä on heidän vähäinen interraktio & kommentointi nimenomaan Niacinin pelistä. Tämä peli pohjautuu kuitenkin todella isolta osin myös siihen mitä pelaaja jättää tekemättä, koska harvemmin pahis suoraan lipsauttaa mitään raskauttavaa tekstinsä sekaan. Olisin odottanut jo hieman enemmän kyseenalaistusta tuosta taskulämpimästä pelistä (tosin nythän jo tullaankin aika rytinällä kimppuun ja ainakin Savulle peli näyttää olevan jo ratkaistu). Uskoisin että tästä jälkimmäsiestä johtuen sitä vahvempaa mielipidettä pitäisi alkaa jo tulemaan, joten jatkoa odottelemaan.
Horaaneko kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:Se oli paras teoria pahiksista mitä sain järkeiltyä tuolloin.

Tää on sellanen juttu mitä aloin nyt Pyramidissa tosissani miettimään. Mist tulee tää kiire luoda pahisteoria heti päivän alkuun? Kokisko hyvisPyramidi rehellisesti tällasen taktiikan, että kehitellään pahisteoria ja viedään se rytinällä maaliin asti, hyvänä tapana lähtee etsimään pahiksia? Mun mielest tuntuu ihan älyttömältä, että ekana päivänä pitäs ol mitää varmoi pahisteorioit jo mieles. Reaktionhaku erikseen joo, ja sitähän Pyramidi tekikin ja sai siit tyydyttävii reaktioit itelleen ja tää oli mun silmis Pyramidilt hyvismäistä, mut toi et kokee tarpeelliseks luoda hetinytäkkiä pahiskärryt ja nyhjästä vähän tyhjästä, jää mietityttää.

Alkuunhan homma varmaan olikin reaktionhakua, mutta maaliin asti viemiseen vaikutti varmasti muutkin seikat kuin se alkuperäinen syy. Mielestäni ei siis mielestäni voida sanoa että se alkuperäinen tyhjästä nyhjäsy viestiin hampaat irvessä loppuun asti. Ensimmäisenä päivänä ei pidä olla varmoja pahisreadejä ja jos tällainen kuva tuli niin taustalla pyöri silti kaikkea muuta kuin varmuus pahiksesta. Siitäkin huolimatta omaan ideologiaan istuu se että päivän päättymisissä ollaan aktiivisesti vaikuttamassa pudotettavaan kohteeseen, jo ensimmäisenäkin päivänä.

Horaaneko kirjoitti:Mua hieman häiritsee sekä Pyramidin että Meizin pelissä toi putkinäköisyys mitä tulee siihen, kun epäilykset osuu omalle kohdalle. Esim tossa, kun Justy miettii että Meizidi olisi hyvä lynkata infomielessä mikä on mun mielestä ihan asiallinen kommentti, ja Meiz ottaa siitä itteensä.

Tässä tulkitset myös väärin reaktioni. En ottanut mitenkään itseeni tuota kommenttia, eikä justy vahvemmin epäillytkään tuossa vaiheessa. Juurihan hän mainitsi kuinka kallistuu enemmän hyvismäiseen suuntaan, mutta olisi mielenkiintoista saada selvyyttä ekaan päivään tietämällä meidän rooli. Ymmärrän tämän täysin. Silti infolynkkauksena kuoleminen jättäisi aika tyhjän olon, mihin reagoinkin sitten tuossa.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 27.12.2018 11:53:15

Väliaikalaskenta

Kuva

Äänet:
1 Meiz & Pyramidi (Savu)

Puhepakot:
Niacin, miina, Black Fox, Halima, Cameron, Mair

Poissa:
Ei kukaan. n___n

Sykähdyttävä päivä päättyy 30.12. kello 16:00. n_________n
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja miina » 27.12.2018 12:45:44

Noni, nyt alkaa olla joulu paketissa. Olin suunnitellut käyväni viestejä läpi kotimatkalla 6h autossa istumisen ajan, mutta pimeässä ruudun lukeminen jouluruokein jälkeen aiheutti niin ikävän olon, että luovutin.

Aelina tulee mukavasti peliin, mutta tiedän, että Aelina osaa olla vakuuttava myös pahiksena, että sinällään.

Pyramidi kirjoitti:Aelina myös pohti minun ja Meizin yötapon pohdintaa ensimmäisen yön jälkeen. Minusta siinä ei ole mitään omituista, tokihan useimmat pyrkivät löytämään pelin tapahtumille selityksen. Ja ainoa selitys tuolle yötapolle oli minusta ennustajan etsintä taikka sitten minun ja Meizin lavastus tappamalla meitä selvästi epäillyt pelaaja.

Teitä epäili varmaan ainakin puolet pelaajista, että sinällään ois voinu tippua kuka tahansa. Jos pahiksena valitisin yötappoa niin ehkä ennemmin tiputtaisin pelaaja(t) jotka on tehneet jotakin. Odolina oli ollut melko hiljainen, ajattelisin siis myös, että on etsitty ennemmin ennustajaa kuin yritetty viedä kenenkään jäljille.

Mair: Kysyit ketkä on luotettavia, niin tässä vaiheessa sanoisin, että sinä ja Cameron. Cameronista en oo niin varma, mutta siun peli on ollu vakuuttavaa vaikka oon kyllä aelinan kanssa samaa mieltä, että se ekan päivän haluttomuus äänestää sitten kuitenkaan horachia oli vähän erikoinen. Ainut selitys olis että halusit varmistaa, ettei pyrameiz tipu. Ja minä ajattelen, että paripeli ehkä helpottaa hyviksiä (vaikkei siltä nyt vaikuta) siitä syystä, että neljä pahista on mahdollista bongata.

Savu käy äänestämässä meizidiä. Ok, ihan hyvät perustelut, mutta jotenkin tuntuu älyttömältä tuollanen niin selkeesti epäilijät ulos-taktiikka. Tietenkin, jos tää on jotakin käänteis-käänteispsykologiaa.. Äh. Ei pysty.

Savu kirjoitti:
Mair kirjoitti:jeekakan epäilyttävyyttä on hiukan laskenut se, että se useampi tyyppi täällä vakuuttelee sen teorioiden olevan aina foliohattutyyppiä.

Nyt Jeekaka on jo vahvistettu foliohatuksi “usiden tyyppien” toimesta, eli älkää vaan ottako sitä vakavasti. Mameronin äänet menee kyllä Halimurulle, mutta Mair tekee koko päivän kovasti töitä kumotakseen Jeekakan epäilyt ja saadakseen hänet näyttämään epäilyttävältä.

Tää on muuten totta. Ja useinhan Jeekakan maailmanlopunfilosofiat on olleet loppujen lopuksi totta, ainakin joku niistä. Lähdenpä siis selaamaan viestejä haudan takaa..

Horaaneko kirjoitti:Oot kans vänkäämäs et mihin meidän juna katos mut heti ku meit aletaan äänestää, keksit et sul oliki epäily Meizistä ja vaihat ääntä, häh? :D Täst jää epäselväks et ketä oikeesti epäilit eniten pahikseks, varsinki toi Odo jää häiritsee kun epäilit tyylii meitä sen takii (???) mut päädyit äänestää sit meitä... Tai jotain.

Selitän tän vielä kerran.
Olisin halunnut äänestää teitä, koska aiemmin olleista vaihoehdoista olitte paras. Kun kirjotin viestiäni niin kuvittelin että teillä oli vielä ääniä. Aloitin viestien kirjoittamisen klo 20.05. Sillon lähti vahinkoviesti kesken kirjoituksen. Tällöin äänet on olleet kutakuinkin tämä:
3 Meiz & Pyramidi
3 Horaaneko & Jitachi

Tavallaan olin näitä vaihtoehtoja miettimässä. Kun seuraavan viestin lähetin, oli bf äänestänyt flaucuota, mutta viestin lähetin keskeneräisenä, koska aikaa ei ollut kamalasti. Kun olen seuraavaa viestiä lähettämässä niin tilanne onkin yllättäen muuttunut tähän: 5 Lauchuo & flawless,
4 Meiz & Pyramidi. Ja laitoin ääneni klo 20.55 että mihin katosi horachi-juna kun se äsken vielä oli siinä? Koska noista kahdesta (horaachi ja meizidi) mitä olin mielessäni miettinyt oli vain toinen tarjolla enkä kummemmin toista (eli flauchuota) harkinnut niin tottakai vaihdoin mah äkkiä äneni sille jota noista enemmän epäilin. Kun olen vaihtanut ääneni pois horaachilta, niin huomaan että myös kaksi muuta on sen tehnyt yhden minuutin sisällä. En siis ole niistä saanut viestiä. Kuvitteleeko joku että MINÄ kirjoittaisin tämän
Spoiler:
miina kirjoitti:Nii ja siis MEiz kyllä epäilyttää ihan tuon suojelijakeissin takia. Äh.En vaan oo jaksanu kiinnostua niitten selkkauksesta kun en siitä oo tajunnu mitään.

Ennemmin ne kuin flauchuo.

-- Jitachi & Horaaneko ++Pyramidi & Meiz

Tässä pelissä ei sais olla oikeinkirjotussääntöä äänestämisessä.
viestin alle minuutissa kun huomaisin että hitto mun pitää pelastaa tuo tippuva horaachi :D Ahhaa, naurattaa ihan itteäkin.
Ja kun tuon viestin olin laittanut niin viimeisin viesti minkä nään on tämä Lauchuon viesti joka on jo tullut päivän päättymisen aikaan. Itseasiassa, kirjoitin vielä viestinkin jossa siirsin äänen takasin horaachille mutta kun sen lähetin niin kyllä nyt se tietokone antaa viesti siinä että zey on ilmoittanut päivän päättyneeksi. Huh. JOhan. Selventääkö ketään.

[1] Team on englantia ja tarkoittaa tiimiä eli ryhmää
[2] Koordinoitu on sivistyssana ja tarkoittaa suunnitellusti yhdessä toimimista
[3] Read on englantia ja tarkoittaa tässä yhteydessä viban[6] saamista
[4] Topa eli topic eli keskusteluketju
[5] Skenaario (engl. scenario) eli “yksi useammasta tulevaisuuden kehityskulusta”
[6] Viba on puhekielinen sana ja tarkoittaa tunnetta (eng. vibe)

KIIITOS SAVU TÄSTÄ! En oo hetkeen hörähdellyt tähän tapaan tietsikan edessä :D

Meiz: Se kommentti mun epäilyistä on vaan ketjun läpilukemisen tuotosta. Odo epäilytti koska puolusti flauchuota että kyllä se kohta tulee olemaan hyödyllinen. Ei mikään iso juttu.
Epäily Marzzuusta koska sillä tuli se suojelija-kommentti.
Epäily Horaasta koska ei saaanut pelaajista mitään kunnolla irti. Nyt kun tuo toinen peli on ohi ja tiedän että horaa pelaa pahiksen akyllä oikein hienosti ja saa kyllä pelaajista irti niin paljon ku huvittaa.
Halima epäilytti pienesti koska äänesti paria jota ei epäillyt.

--

Nyt alkaa tulla taas huono olo tietokoneella ollessa. Jatketaan myöhemmin. Ja bf:llä oikeasti on tietsikka ongelmia, mää siis kannattelen tällä hetkellä meitä, hahh :D
miina
Kyläläinen

Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 27.12.2018 13:12:55

horaaneko kirjoitti:Tää on jotenkin hassu, et ensin Pyramidi kehuu Niacinia siitä että on löytäny hyvän pointin musta ja miinasta, ja sitten syyttää Niacinia siitä, että tarttuu vanhoihin asioihin :D Jos se ei ois tarttunu niihin, et ois säkään huomannut tätä mielestäs hyvää pointtia joten miten toi on huono asia? Ok ymmärrän sen jos on toiveissa et pelaajat puhuis ajankohtasemmist asioista, mutta mun mielestä alkupelin selaaminen on myös arvokasta.

Koska vaikka huomio on hyvä, se voi samaan aikaan olla jo hyvin vanhasta asiasta ja jossain tapauksessa myös vanhentunut. Enkä mielestäni niinkään syyttänyt, mietin vain miksi poimii niin vanhan pointin. Muutenkin on mielenkiintoista kuinka horaaneko on nyt väen vängällä vääntämässä minun epäilyt "väkisinväännetyksi". Muutenkin kun käsittelet minun epäilyjä halima&Jinmuru pariin, sivuutat kokonaan minun huomioni molempien alttiudesta hyväksyä Niacinin vibalistaus ja tehdä sen perusteella tulkintaa puolesta. Se oli tässä se painavampi syy epäillä. Sitten tuot tämän pointin esille listauksesi Halima&Jinmuru-kohdassa, mutta et anna tämän hyvän pointin vaikuttaa sinun aiempaan readiisi minusta.

Sitten nuo ensimmäisen päivän vahvat pahisreadit. Ne olivat sillä hetkellä parhaat readini. Lisäksi halusin katsoa miten "varmojen" readien tuominen esiin vaikuttaa, koska minulla on usein mennyt viestit aiemmin tällaiseen turhaan "eipäs-juupas" vänkäilyyn. Siksi halusin nyt päästä johonkin johtopäätöksiin jo ensimmäisenä päivänä. Osaltaan minulla oli mielessä kokeilla vähän raynpelikoneet-tyyppisiä readeja SM-pelissä.

horaaneko kirjoitti:Tää on sellanen juttu mitä aloin nyt Pyramidissa tosissani miettimään. Mist tulee tää kiire luoda pahisteoria heti päivän alkuun? Kokisko hyvisPyramidi rehellisesti tällasen taktiikan, että kehitellään pahisteoria ja viedään se rytinällä maaliin asti, hyvänä tapana lähtee etsimään pahiksia? Mun mielest tuntuu ihan älyttömältä, että ekana päivänä pitäs ol mitää varmoi pahisteorioit jo mieles. Reaktionhaku erikseen joo, ja sitähän Pyramidi tekikin ja sai siit tyydyttävii reaktioit itelleen ja tää oli mun silmis Pyramidilt hyvismäistä, mut toi et kokee tarpeelliseks luoda hetinytäkkiä pahiskärryt ja nyhjästä vähän tyhjästä, jää mietityttää.

Sehän on tässä pelissä se pointti, lähteä metsästämään niitä epäilyjä ja varsinkin niiden epäilyjen pohjalta toimiminen. Ehkä oli vähän liian varhaista minun osalta, mutta halusin päästä johtopäätöksiin, halusin vilpittömästi edistää hyvisten peliä. Minusta pahismaisempaa tomintaa on luoda itselleen niitä kärryjä useampia eikä yhtäkään niistä saata maaliin saakka eli ei saa äänestettyä pelistä ulos. Koska tällöin pahiksella on kaikkein mukavinta olla, kun on niitä epäilyjään mitä voi esitellä muille ylpeänä koko pelin aja eikä tarvitsee missään vaiheessa lähteä keksimään itselleen uutta wagonia, jota rakentaa tai johan hypätä mukaan.

Tältä pohjalta kun lähden erittelemään molemmat äänestykset esiin pomppaa Cameron, joka ei äänestänyt ensimmäisenä päivänä ja toisena päivänä ääni pysyi koko ajan Halima&Jinmurussa. Samalla tavoin Cameronista on jäänyt mieleen aika vaisuhko kuva, mutta toisaalta Mair on ollut aktiivisesti peliä edistämässä. Pitää vilkaista vähän enemmän noiden viestejä. Samoin esiin nousee pari Niacin Savu, joka ei ole missään vaiheessa ollut mukana pudottamassa ketään ja Savu jatkaa kolmanteen päivään nyt tällä kaikkein helpoimmalla taktiikalla eli minun ja Meizin pudottamisella. Koska nythän on varaa lähteä täysillä ajamaan takaa meitä, kun peli on käytännössä lylotilanteessa pahiksille... Sama miete menee Aelinaan.

Nuo Savun perustelut kyllä alkaa menemään niin yli, että huh. Jatkuvalla syötöllä kääntää toisen esittämän argumentin tätä itseään vastaan. Ja lähtee erittäin kärkkäästi tylyttämään toisten aiempien ääniperusteita.

Savu kirjoitti:Eräästä pahischatista poimittua, pelissä jossa olit itsekin mukana: "aattelin ottaa tähän peliin semmosen lähtökohdan, että sä oot mun ykköshyvisreadi". Sullekko on ihan ennenkuulumatonta että pahikset vois pitää toisiaan vahvasti hyviksinä? Eihän se välttämättä edes ollu suunnitelma, vaan siihen voi ajautua vähän pakosta jos toinen pahispari on putoamisuhan alla jo heti alkuun.

Ja nyt vedotaan johonkin vanhaan peliin? En ollut tuossa pelissä pahiksena etkä voi olettaa toisten tällöin lukevan pahischatteja kokonaan. Mutta ihan oma mielipiteeni tästä asiasta on se, että etten lähtisi suoraa vahvaa hyvisvibaa koskaan antamaan. Ennemmin pidän pahismaisina, koska liian haalea epäily on lopulta kaikkin epäilyttävintä. Ja kyllähän pahisparin pahismaisuudelle voi löytää helposti viitteitä, kun se on oikeasti pahis. Ja jos oletat minun pahiskena tappavan meitä epäilleen pelaajan, niin osut väärään. Itse en olisi ensimmäisenä yönä vienyt Aelina&Odoa, koska olivat suureksi osaksi hiljaa. Olisin todennäköisesti tappanut Mair-Cameronin, koska Mair oli aktiivisesti mukana ja Cameron taas on hyvä löytämään pahiksia. Samoin Savu sanoo, että yritän vääntää joka lauseen huonoksi. Minusta ihan samaa teet itsekin ja kuitenkin tämä on se tapa, jolla pahikset löydetään. Eivät pahikset sano olevansa pahiksia suoraan (yleensä), joten ne pahikset löydetään kun katsotaan tekoja myöhemmin ja ensimmäisenä päivänä katsomalla mitä on sanonut. Ja minusta ensimmäisenä päivänä Lauchuon sanomiset olivat ne epäilyttävimmät.

Ja sitten peruste, että joka lynkkaus on mennyt minun ja Meizin epäiliijä. No joo, totta periaatteessa. Sitten ei ota huomioon sitä faktaa, että sekä ensimmäisenä että toisena päivänä olimme se toinen vastapuoli vahvasti loppuun saakka, joten onko se ihmekään että päivällä menee toinen kahdesta wagonista. Yleensä kaksi wagonia kun tapaavat epäillä toisiaan, koska toisen äänestäminen on se paras tapa selvitä. Ja sekä pahis, että hyvis haluaa selvitä lynkkauksista.

Minulla on nyt hyvin väsynyt olo, joten en jaksa lukea toppaa kovin tarkasti läpi vielä tänään. Mutta nyt tämän hetkisten mietteiden pohjalta itse katsoisin Niacin&Savu tai horaaneko&Aelina parin kortit nyt. Olen kohtuu varma, että toisen on oltava pahis.
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.12.2018 14:01:57

Savu kirjoitti:
Mair kirjoitti:justy on näköjään myös tätä äänianalyysikoulukuntaa. Huomattavasti kyllä vähemmän sumea logiikka kun jeekakalla, huomioi kaikki äänet ja kysymyksiäkin oli, että sikäli antaa hyvismäisemmän kuvan. Ja hei, kunnioitusta jos urakoit tän koko topicin näin vauhdilla läpi... mutta kysyn nyt silti, että saadaanko sulta analyysi myös sillä oletuksella, että ensimmäinen päivä oli hyvis vs. hyvis vs. hyvis? Tai mitä hyötyä tästä ehdottamastasi lynkkauksesta on, jos Meiz&Pyra onkin hyviksiä?

Mairilta paljon Jeekakan teorioiden väheksymistä koko toisen päivän. Ja onpas sopivaa että väheksyt koko ajatusta siitä, että äänistä voisi jotain päätellä tuolla "äänianalyysikoulukunta" kommentilla. Eikö äänestyskäyttäytyminen ole yksi tärkeimmisä asioita, mistä niitä päätelmiä voi tehdä? Enemmän toki saa irti sitten kun on ainakin yksi pahis selvillä, mutta kyllähän niistä silti paljon voi saada irti. Alempana lisää tosta teidän Halima-äänestä.

Minun mielestä jeekakan teorioita ei dissattu lyttyyn, vaan niille pyrittiin löytää se hyviksen motivaatio. Foliohattu - termi taisi lähteä minun suusta laukkaamaan eikä anna oikeaa kuvaa siitä mitä haettiin. Mielestäni justy tiivisti tämän hyvin:
"Jeekakan teoriat eivät ole aina foliohattutyyppiä, hän on taitava pelaaja. Mutta jeekakalle jää peleistä Traumoja(tm) kun hän joutuu pahiksen pussiin. Ainakin Meiz ja minä ollaan hänelle näitä traumoja aiheutettu, minkä vuoksi Jeekaka katseli mua Bond-pelissä paranoia-lasien läpi ja tuntuu nyt katselevan Meiziä samojen lasien läpi."

Tai näin ainakin itse ajattelen ja tulkitsen muiden ajatelleen. Mielestäni tulkitset nyt nuo kommentit pahasti väärin, ja oikeastaan ylitulkitset ne tarpeettoman isosti epäilyn puolelle.

Itsekin epäilin tätä vaihtoehtoa varsin mahdolliseksi selitykseksi, vaikka päädyinkin lopulta äänestämään jeekakaa. Tähän äänestykseen vaikutti se, ettei jeekaka mielestäni huomioinut pelin kokonaiskuvaa tarpeeksi laajasti vaan oli liian kiinni tuossa ajatuksessaan. Tätä kautta itselleni heräsi epäily siitä, että hän pahiksena haluaisi tietoisesti minimoida omat jälkensä suurimpaan osaan pelaajista keskittymällä pääosin tuohon ideaansa. Erityisesti mikäli hänen pahisparinsa olisi ollut äänestyksen ulkopuolella. Nyt jälkikäteen kyllä harmittaa etten luottanut enempää omaan tulkintaani hänen hyvikseen viittaavista kommenteista.

Äänestyskäyttäytymisen tutkimisesta on paljonkin hyötyä, vaan asiat kannattaa myös pohtia usealta eri kantilta niin kauan kuin pahis ei ole tiedossa. Omaan silmääni tällä hetkellä osuu eiliset Halima äänet, sillä mielestäni Niacinin pelissä on havaittavisssa aidallaistumista äänen suhteen. Kun Halima&Jinmuru keräsivät enemmän epäilyä ja ääniä osakseen, myös Niacinin epäily vahvistui ja ääni lähti siihen suuntaan. Päivän lopussa ääniä poistettiin Haliman suunnasta, jonka seurauksena myös Niacin poisti oman äänensä. Tästä johtuen pidän nyt varsin mahdollisena ajatusta Niacin&Savu sekä Halima&Jinmuru pahisparista, ja toivon että Halima&Jimmuru heräävät toden teolla tähän päivään. Tässä vaiheessa luovuttaminen ja lynkkauksen syöminen ei ole mielestöni enää validi vaihtoehto jos he ovat hyviksiä.

Sinun osalta pidän epäilyttävänä sitä, millä varmuudella idea minun ja Pyramidin pahisrooleista, äänet meidän suuntaan sekä Cameron&Mair linkitykset sait jo ennen lynkkaustulosten saamista, oletettavasti aika pikaisen selailun perusteella. Tämä antaa itselleni kuvan siitä että tämän päivän epäily pedattiin jo valmiiksi edellispäivänä. Nyt tuntuu siltä että ratsastat kuolleen miehen epäilyjen perässä meitä vastaan. Jään mielenkiinnolla odottamaan jatkopohdintojasi pelin kokonaisuudesta.

Niacinin osalta peli on mielestäni ollut edelleen liian helppoa. Hyvisreadit eilen tulivat mielestäni melko yksinkertaisella logiikalla eikä hyviksille ominaista epävarmuutta ollut niissä näkyvissä. Oikeastaan teidän molempain osalta on silmääni näkyvissä sellasien inhimillisen itsensä epäilyn puutetta, en osaa paremminkaan tätä kuvata :D

Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan

On jotenkin ihan hirveän epä-Meizmäistä että sä et koko ajan vakavasti harkitsisi kaikkia mahdollisuuksia. Okei eihän aina voi olla aikaa miettiä kaikki mahdollisia skenaarioita[5], mutta enpä muista että oisit koskaan antanu kenellekkään tollasta freepassia kahdeksi päiväksi. Ilmeisesti siksi että niillä nyt vaan tuntuu olevan niin samanlaiset mielipiteet ku itellä?

Ihan alkuun, luulen ettei sinulla ole kovin tuoretta referenssiä hyvispeleistäni. Luen kyllä kaikkien viestit hyvinkin tarkkaan, mutta pyrin fokusoitumaan siihen mikä on milläkin hetkellä oleellista. Cameron&Mair eivät ole mielestäni pelanneet epäilyttävästi, eivätkä ole tähän asti keränneet suurempaa epäilyä osakseen. Siispä en ole antanut mitään freepassia, mutta varmasti nyt on aihetta tarkistaa uudelleen mistä ne hyvisvibat kumpusivatkaan alkunperin. Ja tästä aiheesta postasinkin juuri ylempänä.

Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin.

Pyramidi kirjoitti:Toisaalta vainoharhainen minäni on kovasti huolissaan Cameron&Mair-parin vahvasta johtajuusvaikutuksesta

Missä kohtaa Pyramidi on epäillyt Mameronia? Tuo on ainoa epäilyken tapainenkaan jonka löysin. Pyramidi on just edellisessä viestissä antanut jälleen kerran Mameronille vahvat hysivibat, joten tuota on hyvin vaikea tulkita epäilyksi.

Epäily on turhan vahva sana, skeptisyys parempi. Osittain ketjussa, sekä pintapuolisesti privana. Lähinnä sen verran että on saanut kyseenalaistamaan oman readin varmuutta. Tuohon kommenttiin eilen vaikutti muutama seikka. jeekakan ollessa pahis olisin pitänyt äänien pysymistä Haliman suunnalla epäilyttävänä. Lisäksi mielestäni hän o nantanut sen kuuluisan freepassin toistaiseksi teidän suuntaan.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Savu » 27.12.2018 15:51:36

Meiz kirjoitti:Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteen
Meiz kirjoitti:Sinun osalta pidän epäilyttävänä sitä, millä varmuudella idea minun ja Pyramidin pahisrooleista, äänet meidän suuntaan sekä Cameron&Mair linkitykset sait jo ennen lynkkaustulosten saamista, oletettavasti aika pikaisen selailun perusteella.

Mielenkiintoista, että kun ennen äänestystuloksen selviämistä summasin parilla lauseella epäilyni teitä kohtaan, niin se oli mielestäsi hyvismäistä. Mutta nyt kun perustelen epäilyni oikeasti, olenkin pahismainen koska olen liian varma? Mistä moinen mielenmuutos? Siksi koska Jeekaka paljastui hyvikseksi?

Meiz kirjoitti:Tämä antaa itselleni kuvan siitä että tämän päivän epäily pedattiin jo valmiiksi edellispäivänä. Nyt tuntuu siltä että ratsastat kuolleen miehen epäilyjen perässä meitä vastaan.

Miksi en tekisi niin hyviksenä? Olisko se ollut hyvismäisempää, jos olisin eilen pysytellyt hiljaa? Tai jos olisinki tänään lähtenyt johonkin ihan eri suuntaan, vaikka mun eilinen teoria sai vaan lisää vahvistusta äänestystuloksesta? Onko Jeekakan ensin esittämät epäilyt nyt vähemmän valideja kun saitte sen lynkattya? Miksi samojen argumenttien käyttäminen on pahismaista? Eihän me tiedetä teidän roolia vieläkään ja ne samat argumentit on vaan saaneet lisää pontta. Näyttää että mikä tahansa teidän epäileminen kääntyy pahismaiseksi, oli sille olemassa hyvismotivaatiota tai ei. Onko niin että et näe mitään hyvismotivaatioita teidän epäilemisessä?

Pyramidi kirjoitti:Nuo Savun perustelut kyllä alkaa menemään niin yli, että huh. Jatkuvalla syötöllä kääntää toisen esittämän argumentin tätä itseään vastaan. Ja lähtee erittäin kärkkäästi tylyttämään toisten aiempien ääniperusteita.

Mitä? :’D Voi ei, Savu on pahismainen kun se on niin kärkäs eikä usko meidän argumentteja!

Pyramidi kirjoitti:Ja nyt vedotaan johonkin vanhaan peliin? En ollut tuossa pelissä pahiksena etkä voi olettaa toisten tällöin lukevan pahischatteja kokonaan.

Sun ei tarvitse olla lukenut sitä pahischattia että kykenisit ymmärtämään että pahikset voi pitää toisiaan hyviksinä. Lainasin sitä tekstiä vain todisteena siitä, että se voi olla pahistaktiikka. Tarkoitit ilmeisesti siis että se ei olisi SUN pahistaktiikka. Ja olenko nyt siis pahismainen kun epäillä sua siitä?

Pyramidi kirjoitti:Yleensä kaksi wagonia kun tapaavat epäillä toisiaan, koska toisen äänestäminen on se paras tapa selvitä. Ja sekä pahis, että hyvis haluaa selvitä lynkkauksista.

Jos peli ei ole päättymässä, hyviksillä ei pitäisi olla mitään tarvetta kääntää peliä itsensä epäiljöitä vastaan, vaan voi rauhassa jatkaa pahisten etsimistä muualtakin. Pahiksilla on paljon suurempi motivaatio pyrkiä selviämään kaikista lynkkauksista, ja epäillä itseään epäileviä pelaajia. Juuri kuten te olette tehneet. Meizin hyvispeleissä se on etsinyt paljon

Pahikset tarvii tänään vähintään yhden hyviksen äänestämään toista hyvistä, joten foliohattu kaulaan asti vedettynä ennustan että Pyrameiz ja Mameron yrittää taas tänään puolustella toisiaan eivätkä missään nimessä äänestä toisiaan. Mair luultavasti ilmestyy kohta nurkan takaa komppaamaan Pyrameiziä ja naureskelemaan kuinka söpöjä foliohattuepäilyjä täällä heitellään :D

Noh mutta tuskin tämä teoria tästä enää etenee, joten katselen illalla sitten niitä muita pareja.
Savu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Savu » 27.12.2018 15:55:33

Oho jäi lause kesken :D Meiz on hyvispeleissään pyrkinyt näkemään muiden toimissa myös hyvismotivaatioita, mutta nyt saan sellasen kuvan että niin tapahtuu vain sellaisten pelaajien kohdalla jotka ei epäile Pyrameiziä.
Savu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 27.12.2018 16:41:34

Savu, syytät meitä siitä, ettemme ole lähteneet etsimään epäilyjä toisen wagonin ulkopuolelta eli toisin sanoen kohdistetaan huomio vain yhteen kohteeseen. Kuitenkin sinä teet nyt tätä täsmälleen samaa eli olet täysin vakuuttunut meidän pahikseudesta, minkään sanomisen sitä muuttamatta, etkä edes yritä etsiä epäilyjä kuin meidän ja Cameron&Mair-parin ulkopuolelta. Totta kai hyvis etsii vaihtoehtoja ulkopuolelta vastawagonista, mutta jos muut eivät niihin lähde niin varmasti äänestää vastawagonia selviytyäkseen.

Savu kirjoitti:Sun ei tarvitse olla lukenut sitä pahischattia että kykenisit ymmärtämään että pahikset voi pitää toisiaan hyviksinä. Lainasin sitä tekstiä vain todisteena siitä, että se voi olla pahistaktiikka. Tarkoitit ilmeisesti siis että se ei olisi SUN pahistaktiikka. Ja olenko nyt siis pahismainen kun epäillä sua siitä?

Tarkoitin, etten itse käyttäisi pahistaktiikkana toisen listaamista varmaksi hyvikseksi. Et ole pahismainen, koska epäilet meitä. Olet pahismainen, koska olet niin sataprosenttisen vakuuttunut yhdestä parista lylotilanteessa. Lylotilanteessa hyviksen pitäisi etsiä vaihtoehtoja muualtakin, tutkia aktiivisesti ketjua ja katsoa, onko tämä nyt satavarmasti se pahispari. Nyt ei ole enää aikaa tarkistaa miten aiemmat äänestykset ovat menneet niin. Sekä sen vuoksi, että sinun ja Niacinin äänestyskäyttäytyminen nyt vain sopii pahistaktiikkaan. Sinä ja Niacin lähdette epäilemään minua ja Meiziä tietäen, ettette todennäköisesti saa meitä ulos eilen. Silloin tässä on erinomainen tilaisuus luoda illuusio pitkästä epäilystä, jota on pohjustettu jo eilisestä pelipäivästä alkaen ja joka nyt on sopiva viedä loppuun saakka tietäen, että peli hyvintodennäköisesti päättyy pahisten voittoon minun ja Meizin kuollessa.

Minun omat mietteet tästä pelistä ovat nyt aika sekavat.

Black Fox&Miina: vaikuttaa edelleen kohtuu hyvismäisiltä, mutta miina vähän hämää. Pitää katsoa tarkemmin illalla.

Cameron&mair: Toinen hyvismäinen, toinen pahismainen kuten aiemmin ilmaisin. Vaikea sanoa päätöstä, mutta menisin vielä hyviksellä. Taikka sitten ovat pahiksia ja Mair pelasi mestarillisesti.

Halima&Jinmuru: En näe pahiksen pistävän tuota eilistä suoraa luovutusta. Kuitenkin heidän vaikutus peliin ja viestit ovat herättäneet kysymysmerkkejä. Haluaisin uskoa hyvikseksi tuon eilisen viestin takia, mutta viestien perusteella toinen ehdokas pahispariksi.

horaaneko&Aelina: horaaneko on kirjoittanut nyt pitkiä pohdiskelevia viestejä, joka vaikuttaa oikeasti olevan kiinnostunut pahistensaannista kiinni. Aelina taas on kysymysmerkki.

Niacin& Savu: Nacinilla oli pari hyvää pointtia, mutta ne olivat niin pelin alusta. Minun kaikkein mielenkiintoisin pointti on Jinmuru&Halima parin hyvislistaus Niacinista hänen vibalistauksen perusteella. Kerta Savu niin kovaa uskoo pahisten listaavan toisensa hyviksiksi, tämä voisi hyvin olla mahdollinen linkki pahiskaksikkojen välillä. Niacinilla oli myös mielenkiintoinen suunnaanmuutos toisena päivänä. Listaa päivän alussa minut ja Meizin "varmaankin hyvis" ja sitten äänestää, kun ottaa pois äänen Halima&Jinmurulta. Miksei äänestänyt esim horaaneko&Aelinaa, jota oli epäillyt aiemmin. Tällä haavaa listaan omaksi pahisnelikoksi Niacin&Savu sekä &Halima&Jinmuru. Sitten tuo äänestys toisena päivänä. Ensin on sitä mieltä, että Halima&Jinmuru saavat tippua, sitten tulee muutaman tunnin sisään poistamaan äänen. Lisäksi pohjustaa iltaa sanomalla ettei ole aikaa käydä vilkaisemassa mitään ja äänestää sen vuoksi niin varhain ja kuitenkin oli näköjään aikaa tulla ja lukea viestit ja vaihtaa äänet. Alkaa minulle näyttämään jo ihan Jinmuru&Haliman sekä Niacin&Savu -parien suunnittelemalta oivalta hämäykseltä, jolla epäilyt lähtee pois ja saadaan ulos jompikumpi kahdesta hyviksestä. Toinen pahispari voisi olla Niacin&savu sekä horaaneko&Aelina, johtuen Niacinin haluttomuudesta painostaa tätä paria, vaikka epäilyjä nostaa.

Siispä: ++Niacin&Savu
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.12.2018 17:30:08

Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteen
Meiz kirjoitti:Sinun osalta pidän epäilyttävänä sitä, millä varmuudella idea minun ja Pyramidin pahisrooleista, äänet meidän suuntaan sekä Cameron&Mair linkitykset sait jo ennen lynkkaustulosten saamista, oletettavasti aika pikaisen selailun perusteella.

Mielenkiintoista, että kun ennen äänestystuloksen selviämistä summasin parilla lauseella epäilyni teitä kohtaan, niin se oli mielestäsi hyvismäistä. Mutta nyt kun perustelen epäilyni oikeasti, olenkin pahismainen koska olen liian varma? Mistä moinen mielenmuutos? Siksi koska Jeekaka paljastui hyvikseksi?

Eilisen osalta osittain se, että päivän päätteessä alkoi iskostumaan vielä enemmän mahdollisuus jeekakasta pahiksena, ja sitä kautta mahdollisuuksia myös pahisparituksiin joissa sinä&Niacin ette olisi osallisina. Osittain se, että minulla on heikko kohta itseäni epäileviä pelaajia kohti. Tuossa vaiheessa totesin itsekseni lähinnä sen, että olit mukana kahdessa edellisessä pahispelissäni, joten ymmärrän jos peli hieman epäilyttää, erityisesti koska olin vahvasti epäillyt ja äänestänyt Niacinia.

Tämän päivän osalta en ole toistaiseksi nähnyt pelistäsi kuin syytöksen itseäni kohti. Mielestäni syytös perustuu aika vahvasti väritettyihin mielikuviin, samoin sävysi on ollut toistaiseksi melko agrressiivisen ylivarma. Sanoisin että ilmassa on jopa tietynlaista vastakkainasettelun hakemista. Tarkoitukseni ei ole vain polkea alas epäilyäsi, mutta itseäni aina epäilyttää tapa jossa pelaajan toimet kääntyvät aukottoman pahismaisiksi, ja mahdolliset hyvispointit jäävät huomiotta. Tunnistan tämän ihan potentiaaliseksi pahispeliksi sitä itsekin harrastaneena. Tästä johtuen toivonkin laajaa pelin käsittelyä sinun ja Niacinin toimesta, ei vain itseäni ajatellen vaan ylipäätänsä antamaan parempaa kuvaa roolistasi. Koska nyt olet tullut pelin loppuvaiheilla mukaan, sinusta ja ajatuksistasi on melko vähän materiaalia pohdittavaksi.
Savu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Tämä antaa itselleni kuvan siitä että tämän päivän epäily pedattiin jo valmiiksi edellispäivänä. Nyt tuntuu siltä että ratsastat kuolleen miehen epäilyjen perässä meitä vastaan.

Miksi en tekisi niin hyviksenä? Olisko se ollut hyvismäisempää, jos olisin eilen pysytellyt hiljaa? Tai jos olisinki tänään lähtenyt johonkin ihan eri suuntaan, vaikka mun eilinen teoria sai vaan lisää vahvistusta äänestystuloksesta? Onko Jeekakan ensin esittämät epäilyt nyt vähemmän valideja kun saitte sen lynkattya? Miksi samojen argumenttien käyttäminen on pahismaista? Eihän me tiedetä teidän roolia vieläkään ja ne samat argumentit on vaan saaneet lisää pontta. Näyttää että mikä tahansa teidän epäileminen kääntyy pahismaiseksi, oli sille olemassa hyvismotivaatiota tai ei. Onko niin että et näe mitään hyvismotivaatioita teidän epäilemisessä?

Voisit toki tehdä näin hyviksenäkin, mutta itse kallistun nyt enemmän pahismaiseen suuntaan. jeekakan syytöksellä ratsastaminen olisi erittäin vaivaton tapa pahikselle antaa vahvaa mielipidettä peliin, ja kun pahiksilla olisi jo ennakkoon tiedossa jeekakan rooli, näen varsin mahdollisena että tuo peli aloitettiin jo hitusen etukenossa. Komppailua itsessään en pidä pahismaisena.
Savu kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:Yleensä kaksi wagonia kun tapaavat epäillä toisiaan, koska toisen äänestäminen on se paras tapa selvitä. Ja sekä pahis, että hyvis haluaa selvitä lynkkauksista.

Jos peli ei ole päättymässä, hyviksillä ei pitäisi olla mitään tarvetta kääntää peliä itsensä epäiljöitä vastaan, vaan voi rauhassa jatkaa pahisten etsimistä muualtakin. Pahiksilla on paljon suurempi motivaatio pyrkiä selviämään kaikista lynkkauksista, ja epäillä itseään epäileviä pelaajia. Juuri kuten te olette tehneet. Meiz on hyvispeleissään pyrkinyt näkemään muiden toimissa myös hyvismotivaatioita, mutta nyt saan sellasen kuvan että niin tapahtuu vain sellaisten pelaajien kohdalla jotka ei epäile Pyrameiziä.

Ja näin olemme mielestäni myös tehneet. Vaikka vastajunassa oleminen rajoittaa harmillisen paljon vaihtoehtoja lopussa, se itsessään ei ole ollut syynä epäilylle. Epäilyjen perusteet pitäisi olal viesteissä näkyvissä, mutta saa kysyä jos jotain on jäänyt hämäräksi.

Jälkimmäinen mielikuvasi on yksinkertaisesti väärä, ks. kommenttini edellispäivältä jeekakasta. Ensimmäisenä päivänä materiaalia taas on niin vähän, ettei mitään vahvempaa hyviskuvaa flauchuosta ehtinyt muodostumaan. Keneen muuhun vielä viittaat? Jos puhut tästä päivästä ja epäilystä suuntaasi, ks. vastaukseni yllä. Epäilyä toki lisää aiempi readini Niacinista, mikä ei ole suuremmin nyt muuttunut.

Savu kirjoitti:Pahikset tarvii tänään vähintään yhden hyviksen äänestämään toista hyvistä, joten foliohattu kaulaan asti vedettynä ennustan että Pyrameiz ja Mameron yrittää taas tänään puolustella toisiaan eivätkä missään nimessä äänestä toisiaan. Mair luultavasti ilmestyy kohta nurkan takaa komppaamaan Pyrameiziä ja naureskelemaan kuinka söpöjä foliohattuepäilyjä täällä heitellään :D

Pakko todeta että tässä on oikein kätevästi asetettu marttyyrinviitta jo etukäteen harteille. Näin ollen Mair&Cameron suunnalta tulevat epäilyt ovat automaattisesti juoni päänne menoksi. Jos nyt katsotaan tuleeko se ääni ja jos tulee, onko niissä perusteissa järkeä vai yritetäänkö siellä ajaa hyvis hautaan.

++Niacin & Savu
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Savu » 27.12.2018 18:14:54

Pyramidi kirjoitti:Kuitenkin sinä teet nyt tätä täsmälleen samaa eli olet täysin vakuuttunut meidän pahikseudesta, minkään sanomisen sitä muuttamatta, etkä edes yritä etsiä epäilyjä kuin meidän ja Cameron&Mair-parin ulkopuolelta.

Pyramidi kirjoitti:Et ole pahismainen, koska epäilet meitä. Olet pahismainen, koska olet niin sataprosenttisen vakuuttunut yhdestä parista lylotilanteessa.

Aika hätäinen johtopäätelmä, kun olen kirjoittanut kaksi oikeaa viestiä 12 tunnin aikana, ja molemmissa maininnut että aion seuraavaksi paneutua muihin :) Hassua että oot kovasti syytellyt muita sanojen vääristelystä, ja sit itse keksit aivan hatusta että olen teistä sataprosenttisen varma. Sanoin moneen kertaan että teistä ja Mameronista tulee "vahvin pahisfiilis", ja pidin täysin mahdollisena että ainakin toinen teistä on hyvis.

Entä miksi mun epäilyjen olis pitänyt tässä kahden viestin välillä muuttua, kun ette ole nostaneet esille mitään mikä niitä epäilyjä vähentäisi? Sä olet lähinnä vain valittanut että mun epäilyt on kaukaa haettuja, Meiziltä tuli järkevääkin asiaa tuossa välissä. Tartuit ainoastaan mun vähiten relevanttiin pointtiin, joka oli tuo yötapon osuminen Odoon.

Meiz kirjoitti:Voisit toki tehdä näin hyviksenäkin, mutta itse kallistun nyt enemmän pahismaiseen suuntaan. jeekakan syytöksellä ratsastaminen olisi erittäin vaivaton tapa pahikselle antaa vahvaa mielipidettä peliin, ja kun pahiksilla olisi jo ennakkoon tiedossa jeekakan rooli, näen varsin mahdollisena että tuo peli aloitettiin jo hitusen etukenossa. Komppailua itsessään en pidä pahismaisena.

Pyramidi kirjoitti:Sinä ja Niacin lähdette epäilemään minua ja Meiziä tietäen, ettette todennäköisesti saa meitä ulos eilen. Silloin tässä on erinomainen tilaisuus luoda illuusio pitkästä epäilystä, jota on pohjustettu jo eilisestä pelipäivästä alkaen ja joka nyt on sopiva viedä loppuun saakka tietäen, että peli hyvintodennäköisesti päättyy pahisten voittoon minun ja Meizin kuollessa.

Ajattelitteko että ois fiksu pahisstrategia epäillä teitä tänäänkin, nyt kun kaikki muut jotka teitä on halunneet äänestää on kuolleita? Me äänestettiin teitä eilen juuri siksi, että uskottiin sen olevan todennäköisesti ainoa tilaisuus, kun Jeekaka ja Justy oli vielä elossa. Uskottiin, että jos pahistiimi on Pyrameiz+Mameron, niin tänään peli käännetään meitä vastaan, aivan kuten se on käännetty kaikkia muitakin teitä epäilleitä vastaan.

Pyramidi, oot nyt kaksi päivää putkeen vaan hypännyt heti äänestämään sitä joka sua ensimmäiseksi epäilee. Tuntuuko että se on toimiva strategia ja tällä kertaa osuit oikeaan?

Meiz kirjoitti:Tämän päivän osalta en ole toistaiseksi nähnyt pelistäsi kuin syytöksen itseäni kohti. Mielestäni syytös perustuu aika vahvasti väritettyihin mielikuviin, samoin sävysi on ollut toistaiseksi melko agrressiivisen ylivarma. Sanoisin että ilmassa on jopa tietynlaista vastakkainasettelun hakemista.

Niin, enhän mä ole ollut topicissa mukana kuin reilut 12 tuntia ja esittänyt vasta yhden teorian. Uskon että hyvis-Meiz olisi jäänyt odottamaan niitä muitakin ajatuksia, eikä alkanut noin kovasti puolustautumaan ja esittämään vahvoja vastasyytöksiä minimaalisen materiaalin pohjalta.

Meiz kirjoitti:Tarkoitukseni ei ole vain polkea alas epäilyäsi, mutta itseäni aina epäilyttää tapa jossa pelaajan toimet kääntyvät aukottoman pahismaisiksi, ja mahdolliset hyvispointit jäävät huomiotta

Minua myös, ja näen tässä sun vastaepäilyssäsi tismalleen samoja piirteitä.
Savu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 27.12.2018 18:23:15

Nopeet kommenttii oon kaveril, mut mä näen savun pelissä tosi vahvan kontrastin sen edellisee pelii jossa oli pahis. Voi olla et ottanu vaa toisen taktiikan mut Savu pelas tos edellises ekaa kertaa pahista ja tuntu stressaavan semi paljon mitä sanoa topiciin ja levittävän epäilyksiä/mielipiteitä laajemmalle. Tässä taas tuntuu aidosti vakuuttuneelta PyraMeizistä mikä hyvistyttää. Pääsen toivottavasti lukemaan pelin tarkemmin läpi viimestää huomenaamul, mut tässä nopeesti luettuna tuli tällaset fiilikset
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa