Cameron kirjoitti:No niin pääsin sopivasti tähän viimeiselle viidelle minuutille taas mukaan sen viimeisen tunnin sijaan kun kyydit oli vähän myöhässä... Ketkäs nyt on tippumassa? jeevirhe vs. Meizidi?
Joo. Ei hajuakaan tarkemmasta tilanteesta... :(
Cameron kirjoitti:No niin pääsin sopivasti tähän viimeiselle viidelle minuutille taas mukaan sen viimeisen tunnin sijaan kun kyydit oli vähän myöhässä... Ketkäs nyt on tippumassa? jeevirhe vs. Meizidi?
Mair kirjoitti:Plus jeekakaa ei näytä kukaan haluavan pelastaa.

Mair kirjoitti:pilkkuvirhe, Aelina, Savu, Odo, Marzzuu ja miina:
Jos teidän pitäis nimetä yksi luotettavan oloinen tai epäilyttävä pari (vaikka ihan mutulla), niin kenet nimeäisitte?
Ja miten aattelette, että tähän peliin vaikuttaa se, että tää on paripeli? Helpottaako se hyviksiä vai pahiksia teidän mielestä?
Aelina kirjoitti:Meiziltä ja Pyramidilta ensimmäinen päivä oli epäilyttävä, vaikka tavoitteissaan onnistuivatkin. Tokana päivänä ovat olleet vähän vakuuttavampia. Pitäisin ehkä lievästi epäilyttävinä kummankin. Varsinkin Haliman pelastaminen epäilyttää niin hatarilla syillä.
Aelina kirjoitti:Huomauttaa Horaan peli-/puhetyylistä, mutta sitten omasta pelityylistä ei halua puhua.
Mutta joo, sitten uuteen kuumaanperunaanaiheeseen. Tuo vakavuus on tosi usein nostettu ongelmaksi, enkä ihmettele. Kuka nyt haluaisi muutenkin yleensä vähäiselle vapaa-ajalleen jotain sellaista, joka tuntuu vaativalta, hermoja riistelevältä ja painostavalta.
miina kirjoitti:jeeakka
Niacin kirjoitti:Ja Horaaneko komppasi vähän tuota epäilyä. Mutta sitten kun miina sanoo käytännössä samaa, että tässä on se ero ettei paria tarvi piilotella, niin Horaan mielestä se onkin yhtäkkiä hyvä selitys. Niin pohdimpa vaan että oisko ollut vähän semmosta näennäistä pahisparin epäilyä, josta kuitenkin peräännytään heti kun on pienikin mahdollisuus
Mair kirjoitti:joskin lainailet esim. mua aika tarkoitushakuisesti (mutta yritän nyt kans ymmärtää sua kaikella hyvällä tahdolla, joten pistän tän ennemmin tunnereaktiosta johtuvaan vaikeuteen kattoa objektiivisesti kuin pahissuunnitelmaksi plus et vissiin muutenkaan epäile meitä juuri pahiksiksi, joten senkään puolesta ei ole syytä alkaa tonkia näitä enemmän)
jeekaka kirjoitti:Tällä pelityylillä oon pahikset löytänyt silloin kun ne oon ylipäätään löytänyt :-----D Thank god tää on tiimipeli jossa kaikilla on erilaisia vahvuuksia - ite koen et mun vahvuudet on just niitten salaliittoteorioitten kehittelyssä äänestysten perusteella ja siinä et uskallan lähteä mukaan kaikkiin tempauksiin ja tehdä vähän pöljiäkin äänestysliikkeitä just because :D Sitten taas toisilla on oikeesti parempi intuitio tai hoksottimet vaikka johonkin yksittäisiin sanavalintoihin tms, ja toiset jaksaa tehdä enemmän raakaa työtä analysoida viestit kerrallaan ja verrata edellisiin peleihinkin, kun taas mun intuitio on useimmiten ihan suossa eikä mulla riitä moti kovin järjestelmälliseen yksityiskohtien läpikäymiseen.
Niacin kirjoitti:Ensin oli vähän jotain kuvaa ja sitten yhtäkkiä ei enää ollutkaan mitään kuvaa. Perin juurin mystistä.
(Suurin kammotus tällä hetkellä ois että Mairon ja Pyrameiz on pahiksia yhessä.)
Mair kirjoitti:Ja muutenkin odotettavissa oleva reaktio olisi ilmeisesti melkoinen, jos kyselisin täällä ketjussa, että mitä vaikka nää flipata tai outit on :D
Cameron kirjoitti:Kun nyt luin tuota uudestaan läpi niin jäin miettiin että tää oli itse asiassa erittäin samantyylistä kuin 007 loppupuolella horaalta, jossa hän oli pahis. Horaa osaa pelata pahiksena erittäin taitavasti ja myös tuo ekan päivän voimakas reagointi voisi selittyä pahisroolilla.
Niacin kirjoitti:Jotenki ootin että Horaa ois ehkä selventäny jotain nuita ajatuksiaan, tai kommentoinu ees jollain lailla, mutta täysi sivuuttaminen tuntuu kyllä oudolta. Ehkä pahis!Horaa ajatelee että seuraan peliä niin huonosti etten huomaa ja huomio kääntyy muualle? Horaliina vois olla potentiaalinen kohde mun äänelle tänåän.
Mair kirjoitti:Lisäksi, no, suoraan sanoen oletan, että osa ei ihan Horaan marttyroinnin takia halunnut koskea asiaan pitkällä tikullakaan.
Mair kirjoitti:justy on näköjään myös tätä äänianalyysikoulukuntaa. Huomattavasti kyllä vähemmän sumea logiikka kun jeekakalla, huomioi kaikki äänet ja kysymyksiäkin oli, että sikäli antaa hyvismäisemmän kuvan. Ja hei, kunnioitusta jos urakoit tän koko topicin näin vauhdilla läpi... mutta kysyn nyt silti, että saadaanko sulta analyysi myös sillä oletuksella, että ensimmäinen päivä oli hyvis vs. hyvis vs. hyvis? Tai mitä hyötyä tästä ehdottamastasi lynkkauksesta on, jos Meiz&Pyra onkin hyviksiä?
Mair kirjoitti:jeekakan epäilyttävyyttä on hiukan laskenut se, että se useampi tyyppi täällä vakuuttelee sen teorioiden olevan aina foliohattutyyppiä.
Mair kirjoitti:Tää viimeinen äänenvaihto Pyra&Meiziltä jeekaka&pilkulle tuntuu oudolta. Ok, ovat epäilleet aiemmin, mutta JOS mietitään tota teoriaa, että Halima oli se pelastus eilen, niin se sopisi. Meiz&Pyra paritti aiemmin Halima&Jiniä ainakin Nia&Savulle ja siitä päätyi äänestämään Nia&Savua. Eli äänet kiertää Halima&Jiniä ja lipsahtaa heti pois, kun mahdollisuus
Mair kirjoitti:Plus jeekakaa ei näytä kukaan haluavan pelastaa.
Pyramidi kirjoitti:Savullahan on kunnon foliohattu laitettu päähän ja listailee vibailunsa perusteella pahisnelikon suoraan.
Pyramidi kirjoitti:justy kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, Flauchuo-ääneesi vaikutti siis:
- se että Lauchuo vääristeli sanojasi
- se että Lauchuo suojeli pariaan (pyrkimällä kääntämään huomiota sinuun)
- se että jeekaka näytti suojelevan Lauchuota (sanomalla tämän etsivän pahiksia)
- se että Lauchuo näytti suojelevan jeekakaa (pyrkimällä kääntämään huomiota sinuun)
Ja sit koit, että Lauchuo on epäilyttävämpi kuin jeekaka koska hänellä oli nuo sanojenvääristelytkin taakkanaan?
Suunnilleen noin. Näin periaatteessa Lauchuo&jeekakan linkittyneenä yhteen, mutta Lauchuon minun mielestä pahismaiset teot nostivan tämän parin ensimmäiseksi epäilyissäni.
Pyramidi kirjoitti:Siis missä ihmeen universumissa pahisparit antaisivat toisilleen noin vahvat hyvisreadit? Sehän vain suoraan veisi epäilyt toisaalle, jos toinen sattuu putoamaan. Ja taas kerran tämä ääni on pohjustettu teorialle äänestyksen ns. "evil masterplanista".
Pyramidi kirjoitti:Miksi tappaisimme Odon vain yhden epäilyn takia? Kun pelissä on jäljellä 18 pelaaja päivän jälkeen, ei ole tarvetta hätääntyä noin kovasti yhdestä äänestä.
Meiz kirjoitti:Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan
Meiz kirjoitti:Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin.
Pyramidi kirjoitti:Toisaalta vainoharhainen minäni on kovasti huolissaan Cameron&Mair-parin vahvasta johtajuusvaikutuksesta
Aelina kirjoitti:BLACK FOX - BF:llä on ihan alussa listaus kaikista pelaajista. Henkilökohtaisesti tuossa on melko paljon tapahtumien kertausta, ei niinkään omia mielipiteitä (minkä itsekin mainitsee vielä lopussa). Mä en tiedä, näenkö vähän turhan hyvistelynä tuon vastauksen, että ei osata miettiä pahiksen kantilta asioita (tässä tapauksessa turhautuminen). Saatan kyllä vähän ylitulkita. BF lähtee rajaamaan pelaajia. Joo, ekan (ja vähän tokankin…) päivän poissaolleena ymmärrän tuon pelaajien rajauksen, mutta toisaalta se on vähän omituinen. Sen ymmärrän, että kokonaan hiljaista paria ei ole järkeä lynkata. Eihän sieltä ole mitään materiaalia. Sen sijaan molemmat osapuolet parissa edustavat paria. Mun mielestä on siis ihan ok lynkata pari, jonka toinen osapuoli on ollut hiljempaa, jos toinen on ollut epäilyttävä. Sen takia mua siis hieman mietityttää tuo, että ohjataan äänestystä neljään/kolmeen pariin (koska BF jättää tietysti itsensä ulkopuolelle). Ei kai tahallaan yritettäisi jättää muita henkilöitä äänestyksen ulkopuolelle? Lisäksi mun mielestä nuo syyt äänestää Lauta ja flawia oli jotenkin tosi tuulesta tempaistuja. Mä en näe, että Lau olisi yrittänyt lähteä tiputtamaan hiljaisia heti alussa pois. Jotenkin tämä tuntuu jopa sanojen vääntelyltä. BF ottaa jännästi kantaa yöhön, korostaen sen epäreiluutta. BF joko bluffaa tai sitten todellakin olisi jättänyt minut ja Odon mieluusti yöllä pudottamatta. BF puhuu hiljaisuuden taakse piiloutumisesta, mutta on sattumoisin toisena päivänä itsekin tosi hiljaa, mitä kyllä selittääkin läppärin toimimattomuudella.
Aelina kirjoitti:MIINA - Miinalta normaalia peliä, jossa aluksi vähän sekoilee. :D Miina keskittyy aluksi vähän kaikkeen muuhun pelistä juttelemiseen, kuin pelaajamietteisiin. Lopulta niitäkin tulee. Mun on aina vähän vaikea saada miinasta minkäänlaista kuvaa. Sanotaanpa niin, että varsinaisesti miina ei mua epäilytä, mutta toisaalta en saa siitä hyvismäistäkään kuvaa. Kulttipetturina oli ehkä hieman päämäärätietoisempi.
miina kirjoitti:Mulla onsama tunne foxin kanssa että tuntuu pahalta äänestää pelaajie joilla poissaolo, mutta mulla ei tee mieli äänestää ketään kuka on paikalla.
Jostakin syystä mua epäilyttää odo ja tässä yhteydessä flauchuo, marzzuu, horaa ja halima.
Halimajinmurua en pysty äänestämään näin vähillä tiedoilla. Marzzuu on aina epäilyttävä. Odo on toisaalta nyt tuonut peliin jotakin.
Mitäs ihmettä, en halua äänestää kumpaakaan noista ketä on tarjolla.
++Jitachi&horaaneko Äh. mihin tämä juna katos? Minne katos kaikkien epäilyt?
Meiz kirjoitti:Mun silmään miinan peli vaikuttanut identtiseltä hänen normaalin hyvispelin kanssa (siis sen pelin josta hänet olen lynkauttanut pariinkin otteeseen pahiksena). Mitä nyt muistelen, pahis-miinalla on mielestäni selkeämpi agenda toimissa kun tietää pelaajien roolit. Tässä pelissä taas tullut tutunoloisia höpsöyksiä ja niiden selittelyjä (jotka voisi varmaan bluffata mutten saa tätä tunnetta). Ajatukset ja mietteet poukkoilivat suht lennokkaasti eilisen päivän päätteeksi, mikä viittaa mulle siihen että pelistä ollaan kartalla (sitä onko kartta väärinpäin en tiedä), mutta mielipiteitä ei tarvitse laskelmoida niin tarkkaan kuten pahiksilla yleensä on tapana. Saan siis tästä hyvistunnetta.
Black foxin pelissä taas on muutama asia mikä ei sovi mielestäni pahikselle.
1)Tekemässä aikaisin kattavaa listaa, jossa ei kuitenkaan tunnu olevan vahvaa agendaa kategorisoida pelaajia hyvismäisiin ja pahismaisiin, viewtopic.php?f=9&t=695&start=30#p22766
Taustalla ei siten minun silmään näytä olevan pahis-agendaa, jos sen nyt mitenkään voi järkevästi selittää. Voisi toki olla vain filleriä kuten itsekin kommentoin, mutta pidin myöhemmin tullutta kommenttia listaustyylille luontevana selityksenä, viewtopic.php?f=9&t=695&start=60#p22830
2) Viestini viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=150#p23051
Ja itse äänestysviesti BF:ltä, viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a#p22961
Saan hyvisvibaa siitä ettei äänestyksestä tehty mitään numeroa. Ääneen päädyttiin kuitenkin mielestäni loogisesti aiemman pelin pohjilta.
Aelina kirjoitti:Reaktio Odon ääneen oli melko mielenkiintoinen, koska sitä väitetään liian yksinkertaistetuksi. Henkilökohtaisesti kuitenkin näen Odon perusteet äänestää Meiziä hyvinä. Meiz reagoi tähän kuitenkin heittämällä Odon välittömästi epäilyttävimpien joukkoon. Ainoa peruste on se, että Meizin mielestä Odo yliyksinkertaistaa tapahtumia.
Aelina kirjoitti:Pyrameizillä ihmetytti myös heti tuon yötapon miettiminen. Leimaatko siksi ennustajan etsinnäksi, koska Odo oli epäillyt sinua ja Pyraa? Meiz tuntuu epäilevän niitä, jotka epäilevät häntä ja Pyramidia.
Horaaneko kirjoitti:Mut sit taas melkei heti perää tulee tällast settii:Mä en Mairin pahisrooliin usko sekunttiakaan.
Tässä vaiheessa tiedän lähinnä että Niacin on 100% pahis. Halima ihan potentiaalinen pahiskaveriksi jos sinä et ole, täytyy jäädä odottelemaan jatkoviestejä.
--jeekaka & pilkkuvirhe ++Niacin & Savu
Ensinnäki mielenkiintosta koska tosta ”Mä en Mairin pahisrooliin usko sekunttiakaan” jeekakan ”Oon valmis tarkistaa Mairin ja Cameronin kortit” -kommentin jälkeen tulee jopa loukkaantunu fiilis. Miks et usko? Mistä ihmeestä sä oot saanu noin vahvan readin? Miks Niacin on yhtäkkiä 100% pahis, kun vasta hetki sitten olit sitä mieltä että jeekavirhe ansaitsee lentää suohon, etkä noiden kahden viestin välillä ees pohtinu kumpaakaan paria, väittelit vaan jeekakan kanssa. Tän viestin tunnelataus mietityttää mua ja satavarmat readit on mulle aina red flag. Okei, esim viime pelissä todistettiin ettei ne aina tarkota pahista (Halima piti Zeytä varmana hyviksenä, kummatkin oli hyviksiä) mut siin oli taustalla irl-asioita. Tällanen luottamus readeihin on useemmin peleissä kertonu pahiksesta ku hyviksestä mun kokemuksen perusteella.
Horaaneko kirjoitti:Pyramidi kirjoitti:Se oli paras teoria pahiksista mitä sain järkeiltyä tuolloin.
Tää on sellanen juttu mitä aloin nyt Pyramidissa tosissani miettimään. Mist tulee tää kiire luoda pahisteoria heti päivän alkuun? Kokisko hyvisPyramidi rehellisesti tällasen taktiikan, että kehitellään pahisteoria ja viedään se rytinällä maaliin asti, hyvänä tapana lähtee etsimään pahiksia? Mun mielest tuntuu ihan älyttömältä, että ekana päivänä pitäs ol mitää varmoi pahisteorioit jo mieles. Reaktionhaku erikseen joo, ja sitähän Pyramidi tekikin ja sai siit tyydyttävii reaktioit itelleen ja tää oli mun silmis Pyramidilt hyvismäistä, mut toi et kokee tarpeelliseks luoda hetinytäkkiä pahiskärryt ja nyhjästä vähän tyhjästä, jää mietityttää.
Horaaneko kirjoitti:Mua hieman häiritsee sekä Pyramidin että Meizin pelissä toi putkinäköisyys mitä tulee siihen, kun epäilykset osuu omalle kohdalle. Esim tossa, kun Justy miettii että Meizidi olisi hyvä lynkata infomielessä mikä on mun mielestä ihan asiallinen kommentti, ja Meiz ottaa siitä itteensä.

Pyramidi kirjoitti:Aelina myös pohti minun ja Meizin yötapon pohdintaa ensimmäisen yön jälkeen. Minusta siinä ei ole mitään omituista, tokihan useimmat pyrkivät löytämään pelin tapahtumille selityksen. Ja ainoa selitys tuolle yötapolle oli minusta ennustajan etsintä taikka sitten minun ja Meizin lavastus tappamalla meitä selvästi epäillyt pelaaja.
Savu kirjoitti:Mair kirjoitti:jeekakan epäilyttävyyttä on hiukan laskenut se, että se useampi tyyppi täällä vakuuttelee sen teorioiden olevan aina foliohattutyyppiä.
Nyt Jeekaka on jo vahvistettu foliohatuksi “usiden tyyppien” toimesta, eli älkää vaan ottako sitä vakavasti. Mameronin äänet menee kyllä Halimurulle, mutta Mair tekee koko päivän kovasti töitä kumotakseen Jeekakan epäilyt ja saadakseen hänet näyttämään epäilyttävältä.
Horaaneko kirjoitti:Oot kans vänkäämäs et mihin meidän juna katos mut heti ku meit aletaan äänestää, keksit et sul oliki epäily Meizistä ja vaihat ääntä, häh? :D Täst jää epäselväks et ketä oikeesti epäilit eniten pahikseks, varsinki toi Odo jää häiritsee kun epäilit tyylii meitä sen takii (???) mut päädyit äänestää sit meitä... Tai jotain.
[1] Team on englantia ja tarkoittaa tiimiä eli ryhmää
[2] Koordinoitu on sivistyssana ja tarkoittaa suunnitellusti yhdessä toimimista
[3] Read on englantia ja tarkoittaa tässä yhteydessä viban[6] saamista
[4] Topa eli topic eli keskusteluketju
[5] Skenaario (engl. scenario) eli “yksi useammasta tulevaisuuden kehityskulusta”
[6] Viba on puhekielinen sana ja tarkoittaa tunnetta (eng. vibe)
horaaneko kirjoitti:Tää on jotenkin hassu, et ensin Pyramidi kehuu Niacinia siitä että on löytäny hyvän pointin musta ja miinasta, ja sitten syyttää Niacinia siitä, että tarttuu vanhoihin asioihin :D Jos se ei ois tarttunu niihin, et ois säkään huomannut tätä mielestäs hyvää pointtia joten miten toi on huono asia? Ok ymmärrän sen jos on toiveissa et pelaajat puhuis ajankohtasemmist asioista, mutta mun mielestä alkupelin selaaminen on myös arvokasta.
horaaneko kirjoitti:Tää on sellanen juttu mitä aloin nyt Pyramidissa tosissani miettimään. Mist tulee tää kiire luoda pahisteoria heti päivän alkuun? Kokisko hyvisPyramidi rehellisesti tällasen taktiikan, että kehitellään pahisteoria ja viedään se rytinällä maaliin asti, hyvänä tapana lähtee etsimään pahiksia? Mun mielest tuntuu ihan älyttömältä, että ekana päivänä pitäs ol mitää varmoi pahisteorioit jo mieles. Reaktionhaku erikseen joo, ja sitähän Pyramidi tekikin ja sai siit tyydyttävii reaktioit itelleen ja tää oli mun silmis Pyramidilt hyvismäistä, mut toi et kokee tarpeelliseks luoda hetinytäkkiä pahiskärryt ja nyhjästä vähän tyhjästä, jää mietityttää.
Savu kirjoitti:Eräästä pahischatista poimittua, pelissä jossa olit itsekin mukana: "aattelin ottaa tähän peliin semmosen lähtökohdan, että sä oot mun ykköshyvisreadi". Sullekko on ihan ennenkuulumatonta että pahikset vois pitää toisiaan vahvasti hyviksinä? Eihän se välttämättä edes ollu suunnitelma, vaan siihen voi ajautua vähän pakosta jos toinen pahispari on putoamisuhan alla jo heti alkuun.
Savu kirjoitti:Mair kirjoitti:justy on näköjään myös tätä äänianalyysikoulukuntaa. Huomattavasti kyllä vähemmän sumea logiikka kun jeekakalla, huomioi kaikki äänet ja kysymyksiäkin oli, että sikäli antaa hyvismäisemmän kuvan. Ja hei, kunnioitusta jos urakoit tän koko topicin näin vauhdilla läpi... mutta kysyn nyt silti, että saadaanko sulta analyysi myös sillä oletuksella, että ensimmäinen päivä oli hyvis vs. hyvis vs. hyvis? Tai mitä hyötyä tästä ehdottamastasi lynkkauksesta on, jos Meiz&Pyra onkin hyviksiä?
Mairilta paljon Jeekakan teorioiden väheksymistä koko toisen päivän. Ja onpas sopivaa että väheksyt koko ajatusta siitä, että äänistä voisi jotain päätellä tuolla "äänianalyysikoulukunta" kommentilla. Eikö äänestyskäyttäytyminen ole yksi tärkeimmisä asioita, mistä niitä päätelmiä voi tehdä? Enemmän toki saa irti sitten kun on ainakin yksi pahis selvillä, mutta kyllähän niistä silti paljon voi saada irti. Alempana lisää tosta teidän Halima-äänestä.
Savu kirjoitti:Meiz kirjoitti:Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan
On jotenkin ihan hirveän epä-Meizmäistä että sä et koko ajan vakavasti harkitsisi kaikkia mahdollisuuksia. Okei eihän aina voi olla aikaa miettiä kaikki mahdollisia skenaarioita[5], mutta enpä muista että oisit koskaan antanu kenellekkään tollasta freepassia kahdeksi päiväksi. Ilmeisesti siksi että niillä nyt vaan tuntuu olevan niin samanlaiset mielipiteet ku itellä?
Savu kirjoitti:Meiz kirjoitti:Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin.Pyramidi kirjoitti:Toisaalta vainoharhainen minäni on kovasti huolissaan Cameron&Mair-parin vahvasta johtajuusvaikutuksesta
Missä kohtaa Pyramidi on epäillyt Mameronia? Tuo on ainoa epäilyken tapainenkaan jonka löysin. Pyramidi on just edellisessä viestissä antanut jälleen kerran Mameronille vahvat hysivibat, joten tuota on hyvin vaikea tulkita epäilyksi.
Meiz kirjoitti:Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteen
Meiz kirjoitti:Sinun osalta pidän epäilyttävänä sitä, millä varmuudella idea minun ja Pyramidin pahisrooleista, äänet meidän suuntaan sekä Cameron&Mair linkitykset sait jo ennen lynkkaustulosten saamista, oletettavasti aika pikaisen selailun perusteella.
Meiz kirjoitti:Tämä antaa itselleni kuvan siitä että tämän päivän epäily pedattiin jo valmiiksi edellispäivänä. Nyt tuntuu siltä että ratsastat kuolleen miehen epäilyjen perässä meitä vastaan.
Pyramidi kirjoitti:Nuo Savun perustelut kyllä alkaa menemään niin yli, että huh. Jatkuvalla syötöllä kääntää toisen esittämän argumentin tätä itseään vastaan. Ja lähtee erittäin kärkkäästi tylyttämään toisten aiempien ääniperusteita.
Pyramidi kirjoitti:Ja nyt vedotaan johonkin vanhaan peliin? En ollut tuossa pelissä pahiksena etkä voi olettaa toisten tällöin lukevan pahischatteja kokonaan.
Pyramidi kirjoitti:Yleensä kaksi wagonia kun tapaavat epäillä toisiaan, koska toisen äänestäminen on se paras tapa selvitä. Ja sekä pahis, että hyvis haluaa selvitä lynkkauksista.
Savu kirjoitti:Sun ei tarvitse olla lukenut sitä pahischattia että kykenisit ymmärtämään että pahikset voi pitää toisiaan hyviksinä. Lainasin sitä tekstiä vain todisteena siitä, että se voi olla pahistaktiikka. Tarkoitit ilmeisesti siis että se ei olisi SUN pahistaktiikka. Ja olenko nyt siis pahismainen kun epäillä sua siitä?
Savu kirjoitti:Meiz kirjoitti:Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteenMeiz kirjoitti:Sinun osalta pidän epäilyttävänä sitä, millä varmuudella idea minun ja Pyramidin pahisrooleista, äänet meidän suuntaan sekä Cameron&Mair linkitykset sait jo ennen lynkkaustulosten saamista, oletettavasti aika pikaisen selailun perusteella.
Mielenkiintoista, että kun ennen äänestystuloksen selviämistä summasin parilla lauseella epäilyni teitä kohtaan, niin se oli mielestäsi hyvismäistä. Mutta nyt kun perustelen epäilyni oikeasti, olenkin pahismainen koska olen liian varma? Mistä moinen mielenmuutos? Siksi koska Jeekaka paljastui hyvikseksi?
Savu kirjoitti:Meiz kirjoitti:Tämä antaa itselleni kuvan siitä että tämän päivän epäily pedattiin jo valmiiksi edellispäivänä. Nyt tuntuu siltä että ratsastat kuolleen miehen epäilyjen perässä meitä vastaan.
Miksi en tekisi niin hyviksenä? Olisko se ollut hyvismäisempää, jos olisin eilen pysytellyt hiljaa? Tai jos olisinki tänään lähtenyt johonkin ihan eri suuntaan, vaikka mun eilinen teoria sai vaan lisää vahvistusta äänestystuloksesta? Onko Jeekakan ensin esittämät epäilyt nyt vähemmän valideja kun saitte sen lynkattya? Miksi samojen argumenttien käyttäminen on pahismaista? Eihän me tiedetä teidän roolia vieläkään ja ne samat argumentit on vaan saaneet lisää pontta. Näyttää että mikä tahansa teidän epäileminen kääntyy pahismaiseksi, oli sille olemassa hyvismotivaatiota tai ei. Onko niin että et näe mitään hyvismotivaatioita teidän epäilemisessä?
Savu kirjoitti:Pyramidi kirjoitti:Yleensä kaksi wagonia kun tapaavat epäillä toisiaan, koska toisen äänestäminen on se paras tapa selvitä. Ja sekä pahis, että hyvis haluaa selvitä lynkkauksista.
Jos peli ei ole päättymässä, hyviksillä ei pitäisi olla mitään tarvetta kääntää peliä itsensä epäiljöitä vastaan, vaan voi rauhassa jatkaa pahisten etsimistä muualtakin. Pahiksilla on paljon suurempi motivaatio pyrkiä selviämään kaikista lynkkauksista, ja epäillä itseään epäileviä pelaajia. Juuri kuten te olette tehneet. Meiz on hyvispeleissään pyrkinyt näkemään muiden toimissa myös hyvismotivaatioita, mutta nyt saan sellasen kuvan että niin tapahtuu vain sellaisten pelaajien kohdalla jotka ei epäile Pyrameiziä.
Savu kirjoitti:Pahikset tarvii tänään vähintään yhden hyviksen äänestämään toista hyvistä, joten foliohattu kaulaan asti vedettynä ennustan että Pyrameiz ja Mameron yrittää taas tänään puolustella toisiaan eivätkä missään nimessä äänestä toisiaan. Mair luultavasti ilmestyy kohta nurkan takaa komppaamaan Pyrameiziä ja naureskelemaan kuinka söpöjä foliohattuepäilyjä täällä heitellään :D
Pyramidi kirjoitti:Kuitenkin sinä teet nyt tätä täsmälleen samaa eli olet täysin vakuuttunut meidän pahikseudesta, minkään sanomisen sitä muuttamatta, etkä edes yritä etsiä epäilyjä kuin meidän ja Cameron&Mair-parin ulkopuolelta.
Pyramidi kirjoitti:Et ole pahismainen, koska epäilet meitä. Olet pahismainen, koska olet niin sataprosenttisen vakuuttunut yhdestä parista lylotilanteessa.
Meiz kirjoitti:Voisit toki tehdä näin hyviksenäkin, mutta itse kallistun nyt enemmän pahismaiseen suuntaan. jeekakan syytöksellä ratsastaminen olisi erittäin vaivaton tapa pahikselle antaa vahvaa mielipidettä peliin, ja kun pahiksilla olisi jo ennakkoon tiedossa jeekakan rooli, näen varsin mahdollisena että tuo peli aloitettiin jo hitusen etukenossa. Komppailua itsessään en pidä pahismaisena.
Pyramidi kirjoitti:Sinä ja Niacin lähdette epäilemään minua ja Meiziä tietäen, ettette todennäköisesti saa meitä ulos eilen. Silloin tässä on erinomainen tilaisuus luoda illuusio pitkästä epäilystä, jota on pohjustettu jo eilisestä pelipäivästä alkaen ja joka nyt on sopiva viedä loppuun saakka tietäen, että peli hyvintodennäköisesti päättyy pahisten voittoon minun ja Meizin kuollessa.
Meiz kirjoitti:Tämän päivän osalta en ole toistaiseksi nähnyt pelistäsi kuin syytöksen itseäni kohti. Mielestäni syytös perustuu aika vahvasti väritettyihin mielikuviin, samoin sävysi on ollut toistaiseksi melko agrressiivisen ylivarma. Sanoisin että ilmassa on jopa tietynlaista vastakkainasettelun hakemista.
Meiz kirjoitti:Tarkoitukseni ei ole vain polkea alas epäilyäsi, mutta itseäni aina epäilyttää tapa jossa pelaajan toimet kääntyvät aukottoman pahismaisiksi, ja mahdolliset hyvispointit jäävät huomiotta
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 0 vierailijaa