Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 2. pv päättyy 21.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.12.2018 06:26:29

Meiz kirjoitti:Puhelimesta, joten jää lyhyeksi. Avaatko Niacin mahdollisimman tarkasti mihin hyvisreadisi perustuvat? Mikä sai ajattelemaan kenetkin hyvikseksi

En!

...

Siis tottakai :D Yritän avata ajatuksiani enemmänki mutta jummi ku ei oo ollu aikaa nyt ollenkaan. Ihan nolottaa miten vähän oon saanu tehtyä mitään tässä pelissä. Eilen oli aikomus syventyä mutta unohin kotiavaimet ja pääsin vasta melkein nukkuma-aikaan kotiin. Tänään ei pitäis ihan hirvee kiire olla illemmalla, josko sillon. Mutta nyt on parichatti vihdoin aktivoitu, JEE! Ehkä Savu on se meidän järjen ääni. :')
Niacin
Mafioso

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 06:53:40

jeekaka kirjoitti:Mun äänestäminen Meiziltä toistaiseksi hyvismäisin teko tähän mennessä :D Mikset tehnyt sitä aiemmin?

Halusin lukea koko pelin uusiksi ennen suurempia päätöksiä, ja toisaalta ei ihan hirveästi innostanut lähteä lukitsemaan heti alkupäivästä toista erää meidän välillä.
Meiz
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä

ViestiKirjoittaja miina » 20.12.2018 07:19:53

Meiziltä hyvää pohdintaa, tulee hyvismäinen kuva ja kun teksti ei keskity vaan jeekakaab niin helpompi jo sanoa että antaa hyvismäisenä kuvan.

Jeekakassa sitä mieltä että pelaa oudosti aiempiin peleihin verrattuna. Jeekakahan tunnetusti sekoilee erikoisen roolissa mutta sitä en millään usko kyllä tässä pelissä. Ennenmin pahis.

Niacin on oikeestikkin oikein taskuun sopiva <3 Ja osaa käyttää sitä mainiosti pahiksena,mutta en nyt julista niacinia vielä pahikseksi koska on mukava (vaikka olen senkin tainnnu jossakin pelissä tehdä).. Mutta odotan innolla savun ilmaantumistta.

Nyt pitää nousta sängystä ylös. Jää tähän, nää oli vähän mietteitä mitä jäi tuosta Meizin viimeisimmästä pohdinnassa.

Mutta samaa mieltä Meizin kanssa edelleen äänien oikeinkirjoituksesta. Mie ainakin haluaisin saada ääneni läpi mutta koska pelaan puhelimella pitkälti niin äänien tarkistus kestää vuoden. Ja vaikka viime pelin loppu olikin koneelta niin silti tarkistin ääniä kiireessä väärin jne.
miina
Kyläläinen

Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 12:25:35

Meiz kirjoitti:Tällä sekunnilla pidän jeekakaa selkeänä pahiksena.

Voi olla, että oon taas vaan niin eri ajatusmaailmalla Meizin kaa, mutta mun on vaikeaa nähdä hyvistä joka on mielestään näin vahvasti pahiksen jäljillä ja sit kuitenkin äänestää jotain muuta :D

Mairilla on vähän tätä samaa taipumusta.

Meiz syyttää mua siitä, etten ota huomioon motivaatioita heidän äänilleen (ja Meizinhän pitäis tietää, että viimeksi kun otin hänen motivaationsa huomioon vaikka äänestyskäytös sopi pahikselle täydellisesti, niin pahishan siellä huijas mua ;____; Luuletko etten opi kerrasta?) mutta ei tunnu itsekään ottavan yhtään huomioon (tai uskovan?) mitä sanon mun motivaatioista :D

Pyramidi syyttää puolestaan mua siitä että keskityn vain heidän syyllisyyteen, ja quoteaa oikein esimerkiksi tästä kohdan, jossa analysoin toista paria siitä näkökulmasta että Meiz ja Pyra ei oo pahiksia :DDDD

Siiiiiiis musta vaan tuntuu että näissä näitten epäilyissä puolet siitä mitä oon sanonut on sivuutettu täysin :D Ehkä vika on vaan mun itseilmaisussa, mutta tuntuu pahisten mustamaalaukselta niin paljon. (I feel you miina.)
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 12:47:08

Niin ja tosiaan epäilin että haluttomuus äänestää voimakkaista epäilyistä huolimatta johtuu siitä, ettei tää konkkaronkka halua mun paljastuvan hyvikseksi tänään, koska sitä joku vois alkaa kiinnittää huomiota siihen mitä mulla on sanottavana :D

Niin ja miina kun kysyit, ei musta äänien hajautus mitenkään automaattisesti ole pahismaista. Sinne vaan on kätevä piilottaa pahistoimintaa, esim jos Mair pelastaisi Meizidiä niin Cam ei näyttäisi tekevän sitä, tai BF istuis flauchuo äänen päällä turvallisesti kun sä leikit tulella Horaachin (onks se nyt Horalina?) kanssa.

Disclaimer: em skenaarioista vain yksi voi olla totta samanaikaisesti, enkä väitä että kumpikaan välttämättä on.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 12:53:45

Ja oon muuten samaa mieltä tosta oikeinkirjoitussäännöstä ollut aina. Varsinkin jotain isoja ja pieniä alkukirjaimia käytetään niin villisti nickeissä että äkkiseltään mahdoton muistaa että kellä nyt oli mikäkin.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 13:00:23

jeekaka kirjoitti:Meiz syyttää mua siitä, etten ota huomioon motivaatioita heidän äänilleen (ja Meizinhän pitäis tietää, että viimeksi kun otin hänen motivaationsa huomioon vaikka äänestyskäytös sopi pahikselle täydellisesti, niin pahishan siellä huijas mua ;____; Luuletko etten opi kerrasta?) mutta ei tunnu itsekään ottavan yhtään huomioon (tai uskovan?) mitä sanon mun motivaatioista :D

Mä näen tasan yhden vaihtoehdon tälle sinun pelille hyviksenä, ja se on jäätävät traumat jostain aiemmasta pahispelistä, jolloin yksinkertaisesti pelkäät että tässä on taustalla joku uusi pahisoperaatio :D Nyt ehdottaisinkin että jätät hetkeksi tän nykysen ajatusmaailman sivuun ja katsot tilanteen uusiksi sillä mielentilalla että eilen sekä flauchuo että me olimmekin hyviksiä. Postaa mitä mietteitä se herättää, kuka sopisi pahikseksi tässä kuviossa ja katsotaan mitä mietteitä se herättää. Eikä tätä tarvitse tehdä vain mun mielenrauhan vuoksi, vaan uskon sen auttavan muitakin saamaan parempaa kuvaa pelistäsi.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 13:17:17

Pahisnelikko ei oo ainakaan Halima+Jinmuru+Marzzuu+justy, jota pyörittelin aiemmin.

Halima ja Niacin näyttää päätyvän molemmat sellaisiin johtopäätöksiin, että ketään ei kohta jää jäljelle pahiksiksi :D Eli aikasta riskaabelia jos ovat keskenään pahisnelikko. Lisäksi sekä miina+BF ja justy+Marzzuu on tänne huonoja parituksia, koska noitten listausten jälkeen molemmat on käytännössä tosi suuressa riskissä joutua äänestämään pahistoveria.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 13:19:21

jeekaka kirjoitti:Halima ja Niacin näyttää päätyvän molemmat sellaisiin johtopäätöksiin, että ketään ei kohta jää jäljelle pahiksiksi :D Eli aikasta riskaabelia jos ovat keskenään pahisnelikko.

Eipä tuo mielestäni ole riskaabelia, koska jos epäily paljastuu hyvikseksi niin koko homma resetoidaan seuraavalle päivälle.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 13:20:59

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Halima ja Niacin näyttää päätyvän molemmat sellaisiin johtopäätöksiin, että ketään ei kohta jää jäljelle pahiksiksi :D Eli aikasta riskaabelia jos ovat keskenään pahisnelikko.

Eipä tuo mielestäni ole riskaabelia, koska jos epäily paljastuu hyvikseksi niin koko homma resetoidaan seuraavalle päivälle.

Noo totta kyllä. Eli jos sekä te että Horaachi ootte hyviksiä, tää vois ehkä olla paras veikkaus? Tai sitten Mair ja Cameron on pahiksia jonkun hiljaisemman jengin kanssa.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 13:22:34

Oon valmis tsekkaan Mairin ja Cameronin kortit.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 13:23:05

Mä en Mairin pahisrooliin usko sekunttiakaan.

Tässä vaiheessa tiedän lähinnä että Niacin on 100% pahis. Halima ihan potentiaalinen pahiskaveriksi jos sinä et ole, täytyy jäädä odottelemaan jatkoviestejä.
--jeekaka & pilkkuvirhe ++Niacin & Savu
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 20.12.2018 14:05:04

Jeekaka, mä olen nyt kahdesti kysynyt sulta samaa, keskeistä asiaa ja olet vaan ohittanut sen kommentoimatta. Lainaan sen nyt kolmannen kerran tänne. Ihan superrasittavaa tällanen keskustelu. Lisäksi näyttää pahismaiselta sun puolelta, kun näyttää, että et edes halua keskustella sun teorian perusteluista vaan sen sijaan yrität haudata sitä kaiken muun selostuksen alle.

Mair kirjoitti:
Mair kirjoitti:jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Onhan siellä kolme mahdollista pahisparia mainittuna :D Mua aina jää kovasti vaivaamaan, jos joku pari tosi yllättävällä tavalla pelastuu pudotusuhan alta.
Mun äänestä sanot, että ei näytä pahischatissa laskelmoidulta, paristani ettei näytä olevan samalla missiolla, sitten että olisi äänestänyt Lau&flauta, sama miina&Black Foxista keskenään ja miinasta toteat vielä erikseen että "olipa Pyra&Meiz pahiksia tai ei" (eli infoarvo nolla) ja Haliman ääntä et tosiaan avaa mitenkään. Eli kaikki todella epämääräistä tai jopa et ei näytä pahisten koordinoimalta. Se, että joku pelastuu täpärästi, on toki jännää, mutta toisaalta jos siihen johtaneet äänenvaihdot ja epäilykset on loogisia eikä yhdisty, niin lynkkaus sen pohjalta ei ole järkevää.
Tää oli mun isoin huomio aiheesta ja ohitit sen ihan täysin. Saisko tähän jonkun kommentin, että mitä informaatiota uskoisit siitä lynkkauksesta siis saavasi, että se kannattaisi tehdä?

Meiz kirjoitti:Yritin samaistua päivän loppuun ulkopuolisen silmin ja peilata jeekakan tekemiin analyyseihin, ja joooo-oh, kai tuon jeekakan äänen tänään voin ymmärtää infolynkkauksen osalta.
Kerro mullekin hei! :D Miten se saa noista yllä lainaamistani omista äänianalyyseistaan (esim. sanoo, että mun ääni teille ei näytä pahischatissa laskelmoidulta, tai että miinan käytös on samatulkintaista olitte te pahiksia tai ette) että teidän rooli kertois mitään meidän rooleista?

Jinmurun viesti ei vakuuta. Syyttää, että Marzzuu on ignoorannut kysymykset täysin. Käsittääkseni Marzzuu ei ole mikään kovin puhelias ja helposti avautuva pelaaja muutenkaan, ja lisäksi sain siltä kyllä eilen ihan vastauksia. Marzzuun normipeliin verrattuna jopa ihan ok vastauksia siitä suojelijahommasta huolimatta (arvioi parini, joka on pelannu sen kanssa aiemmin :). Tuntuu siis hyvin vahvasti siltä, että nyt Jinmuru menee siitä mistä aita on matalin ja keksii jotain huteria perusteluja pelaajasta, joka arvelee helpoksi lynkkaukseksi.

Ja epäilin (epäilen) siis pariasi siitä, että tämä sanoi, että ei ollut lukenut kaikkia aiempiakaan viestejä - ja sitten näyttää äänestävän Marzzuu&justya reaktionhakuna. Reaktionhaku tuossa kohtaa tuntuu oudolta. Mikä kiire äänestää ja saada lisää infoa, jos ei ole entisiäkään lukenut? (Haen tässä siis sitä, että tämä osaltaan sopii pahiksen profiiliin, kun ne yrittävät näyttää tekevänsä jotain ja olevansa hyödyllisiä ilman että oikeasti auttavat hyviksiä.)

miina, nyt tää jo naurattaa :D Mä siis ihmettelin tuossa, et ootko lukenu mun viestit jotenki väärin, kun sait sen kuulostamaan siltä, että mä olen (toistuvasti! erityisen raskas rikos!) vaatinut jotain täysin hiljaisten lynkkaamista. Siksi avasin asiaa ja selitin sen uudelleen. En siis ole vaatinut sellaista. En ole myöskään luullut, sä myöskään olisit vaatinut puoliksi poissa olevan parin ehdotonta säästämistä (sitä ehdotti muutama muu pelaaja, mutta et sinä). Olemme tästä ilmeisesti itse asiassa suht samaa mieltä, mutta kummastakin vaan kuulosti, että toinen luulee, että se toinen ei ole samaa mieltä. :D
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 14:14:36

Mair kirjoitti:Jeekaka, mä olen nyt kahdesti kysynyt sulta samaa, keskeistä asiaa ja olet vaan ohittanut sen kommentoimatta. Lainaan sen nyt kolmannen kerran tänne. Ihan superrasittavaa tällanen keskustelu. Lisäksi näyttää pahismaiselta sun puolelta, kun näyttää, että et edes halua keskustella sun teorian perusteluista vaan sen sijaan yrität haudata sitä kaiken muun selostuksen alle.

Mair kirjoitti:
Mair kirjoitti:jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Onhan siellä kolme mahdollista pahisparia mainittuna :D Mua aina jää kovasti vaivaamaan, jos joku pari tosi yllättävällä tavalla pelastuu pudotusuhan alta.
Mun äänestä sanot, että ei näytä pahischatissa laskelmoidulta, paristani ettei näytä olevan samalla missiolla, sitten että olisi äänestänyt Lau&flauta, sama miina&Black Foxista keskenään ja miinasta toteat vielä erikseen että "olipa Pyra&Meiz pahiksia tai ei" (eli infoarvo nolla) ja Haliman ääntä et tosiaan avaa mitenkään. Eli kaikki todella epämääräistä tai jopa et ei näytä pahisten koordinoimalta. Se, että joku pelastuu täpärästi, on toki jännää, mutta toisaalta jos siihen johtaneet äänenvaihdot ja epäilykset on loogisia eikä yhdisty, niin lynkkaus sen pohjalta ei ole järkevää.
Tää oli mun isoin huomio aiheesta ja ohitit sen ihan täysin. Saisko tähän jonkun kommentin, että mitä informaatiota uskoisit siitä lynkkauksesta siis saavasi, että se kannattaisi tehdä?

Mulle on suoraan sanottuna aika lailla sama näytänkö sun mielestä pahismaiselta vai en :D

Mutta jos ootte olleet pahisten pelastusmissiolla, uskon että ootte myös miettineet, miten saada se vaikuttamaan loogiselta ja hyvismäiseltä ja hämäämään kaikin keinoin. Ja tosiaan tiedän, että Meiz on tässä jopa hyvä :D Jos Pyra ja Meiz on pahiksia niin tosi jees, ja pahistoveria on aika helppo lähteä etsimään ;) Jos Pyra ja Meiz on hyviksiä, niin johan tässä on kaksikin mahdollista vaihtoehtoa esitetty, mistä pahikset vois sitten löytyä. Tbh oisin tykännyt siitä ennustuksesta, mutta se tais jäädä nyt saamatta.

Toisaalta siltä varalta että sä vaan taskutat Pyraa ja Meiziä ois ehkä järkevämpi katsoa ne teidän kortit ekana, koska teillä on enemmän outteja tonne muihinkin pareihin.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 20.12.2018 14:16:39

Jotain vastauksia.

Halima kirjoitti:Mä yleensä saan vahvimmat vibatukset ihan pelin ekoista viesteistä. Nyt harmittaa kun en ollut pelin alussa paikalla, niin ei saanut niitä fiiliksiä tuoreeltaan, mutta silti ajattelen, että se alkupeli on tosi paljastava. Toki ois hyvä lukea loppupäiväkin, ja kyllä mä sitäkin parhaani mukaan selailin, vaikka joo suuri osa viesteistä jäi lukematta.

Vahvimmat vibatukset kyllä, mutta mietin kuinka usein ne vahvat vibatukset osoittautuvat oikeaksi. Ei minusta tunnu kovin luotettavalta lähteä ketään epäilemään ensimmäisen vibatuksen mukaan.

jeekaka kirjoitti:Pyramidi syyttää puolestaan mua siitä että keskityn vain heidän syyllisyyteen, ja quoteaa oikein esimerkiksi tästä kohdan, jossa analysoin toista paria siitä näkökulmasta että Meiz ja Pyra ei oo pahiksia :DDDD

Itse asiassa tuo lainaus oli tarkoitettu kysymään sinulta, miksi jätät Black Foxin melkein kokonaan huomiotta, mutta miinaa et, ottaen huomioon Black Foxin viestien määrän. Sitten siihen perään lisäsin yleisin mielipiteeni sinusta, mikä on edelleen se, että pidät minua ja Meiziä pahiksina niin pitkään, kunnes ennustaja ennustaa tai kuollaan. En syyttänyt, että keskityt kokonaan yhteen pariin, mutta ihan liiaksi minusta. Koska jos tällöin tämä pari paljastuu hyviksiksi, sinun koko korttitalosi katuu. Sinulla on sitten haastava työ lähteä aloittamaan koko korttitalon rakentelu alusta. Koska minusta sinun perusteesi minun ja Meizin syyllisyydelle ovat ihan yhtä hauraita kuin korttitalo.

Mair kirjoitti:Mitkä yöpohdinnat?

Tarkoitin noita sinun 17.12 kirjoittamiasi viestejä, jotka olivat tulleet jo minun näkökulmastani yöaikaan. Ei pelin yöpohdintoja, vaan ihan irl.

Niacinilta ihan mukava viesti, joka sisälsi yhden hyvän pointin. Minulta oli todellakin mennyt vähän ohi tuo horaaneko-Miina linkittymä. Muuten jäi taas lähinnä tyhjäksi perusteluista, sisältö pääosin yksi vibalistaus ja yksi epäily, joka tapahtui pelin alkupäässä". Ennen kuin voin koko parin laskea suuntaan tai toiseen, haluaisin kyllä kuulla vähän Savun mietteitä pelistä. Mietityttää miksi Niacin tuo tuon pointin horaasta esille vasta nyt. Lisäksi Niacin, osaatko sanoa mitä viboja nämä viimeisten sivujen viestit tuovan sinulle? Tunnut nyt seilailevan "liian" turvallisilla vesillä tekemällä vibalistausta ja tarttumalla vanhoihin asioihin.

Halima on edelleen niin mitäänsanomaton. Komppaa vain Niacinin viestiä ja siitä hyvästä laskee tämän hyvikseksi. Jinmurustakaan vaikea sanoa mitään varmaa saman syyn vuoksi, tukeutuu toisen viestiin. Lähtee hiljaisen parin perään, jonka ei olisi pitänyt olla niin hiljaa hänen mielestään. Mielenkiintoista ottaen huomioon, että äänestäisi itsekin itseään johtuen heidän hiljaisuudestaan. Sitten peruu äänen. Halimasta vielä: vibalistauksesta voi toki olla samaa mieltä, mutta miksi ostat toisen vibalistauksen, joka on ilman mitään perusteluja, niin vahvasti? Se, että toisella on samankaltaisia viboja ei vielä merkitse mitään. Molemmat parista tuntuvat nyt hieman liian vahvasti tukeutuvan Niacinin vibalistaukseen, lukuunottamatta Jinmurua, joka yritti vähän ottaa etäisyyttä muuttamalla yhtä vibaa.

Toivon näiltä kahdelta parilta lisää ivestejä. Ääneni todennäköisesti lähte jommallekummalle tai jeekaka&pilkkuvirheelle, riippuen miten vielä luen viestejä läpi.

Minulla on nyt oikeasti vaikeaa päättää ketä äänestää, nyt kun niin suurella osalla epäilyttävistä pari ei puhu mitään tai on molemmat niin hiljaisia ettei ole muodostunut kuvaa. Pitää pohtia nyt tämän päivän aikana ketä äänestän.

//jeekaka ja Meiz keskustelevat taas, sitten vielä mair ja jeekaka.

Mair mielenkiintoisesti lähtee puolustamaan marzzuuta vetoamalla tämän luonteeseen, kun muut vielä perustelevat äänensä sillä, että marzzuu on yleensä äänekkäämpi. Mielenkiintoista.
Pyramidi
Kyläläinen

Palkinnot: 2

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 14:30:53

Ja siiiiis mun paletilla on keskeisenä kyllä tää yks criminal mastermind joka on selvinnyt yhdestä lynkkauksesta ja nyt niin nätisti vetoaa siihen kuinka hänellä oli vain puhtaat motiivit. En sano etteikö voisi ollakin, mutta mulla on vähän huonot aavistukset mitä mahdolliseen ennustukseen tulee, ja jos tänään lynkataan joku random hyvispari niin se jättää muut vaihtoehdot vielä avoimeksi, ja sitten jää toi Meizidi/Mameron -yhteyskin tonne roikkumaan, ja sit jos sekin on harhalynkkaus niin oh duck :P
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 14:33:23

Mair kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Yritin samaistua päivän loppuun ulkopuolisen silmin ja peilata jeekakan tekemiin analyyseihin, ja joooo-oh, kai tuon jeekakan äänen tänään voin ymmärtää infolynkkauksen osalta.
Kerro mullekin hei! :D Miten se saa noista yllä lainaamistani omista äänianalyyseistaan (esim. sanoo, että mun ääni teille ei näytä pahischatissa laskelmoidulta, tai että miinan käytös on samatulkintaista olitte te pahiksia tai ette) että teidän rooli kertois mitään meidän rooleista?

Joo ihan hyvä pointti. En tuota kirjoittaessa miettinyt mitään kovin monimutkaista, vaan lähinnä että jumissa olevalla hyviksellä olisi henk. koht. motivaatio tehdä infolynkkaus päästäkseen eteenpäin pelissä. En siis katsonut ollenkaan siltä kantilta mitä infoa saisi muista, muutakuin ettei ne äänet ole tehty pahiskaverin pelastukseen.

Mun silmään jeekakan ajatukset muotoutuu ihan luontevan oloisesti viestissä viewtopic.php?f=9&t=695&start=270#p23205

Kysyn pelaajamietteet sillä ajatuksella että me olisimmekin hyviksiä, ja ne tulevat suht nopsaa. Viesti vaikuttaa siltä että jeekaka olisi aidosti miettinyt noita parituksia päässään, esimerkiksi kommentti "miina+BF ja justy+Marzzuu on tänne huonoja parituksia, koska noitten listausten jälkeen molemmat on käytännössä tosi suuressa riskissä joutua äänestämään pahistoveria."
En usko että hän olisi pahiksena tässä lyhyessä ajassa kehitellyt tuon analyysin, ja tuntuu jotenkin hassulta että pahiksella olisi taskussa tuosta näkökulmasta mietitty paritus (tai siis sen toimimattomuus).

Olen tähän asti epäillyt jeekakan vähäsanaisuuden johtuvan siitä että häneltä pahiksena puuttuu sellainen looginen kokonaiskuva tapahtumista ja keskittyy vain kapeasti tähän meidän pahisreadiin. Nyt tästä tuota tunnetta ei hirveästi tullut. Traumatko ne tosiaan tässä sitten mättää? :D
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 20.12.2018 14:54:39

jeekaka kirjoitti:Mulle on suoraan sanottuna aika lailla sama näytänkö sun mielestä pahismaiselta vai en :D
Miksi?

jeekaka kirjoitti:Mutta jos ootte olleet pahisten pelastusmissiolla, uskon että ootte myös miettineet, miten saada se vaikuttamaan loogiselta ja hyvismäiseltä ja hämäämään kaikin keinoin.
Eli siis et löydä viesteistä mitään, mikä viittaisi tähän suuntaan, päinvastoin löydät asioita, jotka viittaavat siihen, että emme ole yhdessä pahiksia – ja päätät silti uskoa, että joo pahiksia ne on yhdessä. Ymmärrän, jos sulla on vainoharhoja jostain, mitä Meiz on joskus tehny sulle jossain pelissä, mutta ei se silti ole mikään peruste pahisteorialle, että jokin näyttää loogiselta ja hyvismäiseltä pelastusoperaatiolta, etkä nää mitään pahismaista - mutta epäilet pahispelastukseksi ihan vaan, koska ne voisi olla pahiksia, jotka huijaa. Kaikki voi olla saanut sen arvan. Ei se ole mikään peruste :D

jeekaka kirjoitti:Toisaalta siltä varalta että sä vaan taskutat Pyraa ja Meiziä ois ehkä järkevämpi katsoa ne teidän kortit ekana
Mitäs mieltä muuten olisit teoriasta, että ne yrittäiskin taskuttaa meitä?

Meiz, eli ideasi jeekakan hyvismotivaatiosta olisi, että on vainoharhainen ja jumissa pelissään ja siksi jauhaa tätä yhtä teoriaa ja keskittyy vain ääniin? Onko tuo ääniin fiksoituminen (tai muun kuin äänien tulkinnan vaikeudesta valittaminen) jotain, mitä olet nähnyt aiemmin jeekakalta?
(Myös: "Olen tähän asti epäillyt jeekakan vähäsanaisuuden johtuvan siitä että... " :DDD )
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 14:57:27

vähäsanaisuuden muista :D jeekakalta olen nähnyt faliohattupeliä paljon, en nyt muista että nimenomaa ääniin vain olisi keskittynyt. Mutta suurin osa asioista hänellä on päässä hyviksenä, ei tekstissä.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Cameron » 20.12.2018 15:17:12

jeekaka: Kiitos kun selvensit pelityyliä! :D Vähän helpotti ymmärtämään. Koetko tämän pelityylin hyvänä ja toimivana? Kun sitä jäin vielä miettimään että kun ensimmäisenä pelipäivänä ei vaan kauheasti ole mitään konkreettista, eikä oikeen vielä toisenakaan. Toisena päivänä on jo ekan päivän äänet, mutta niin kauan kuin joku pahis löytyy, ei voida olla varmoja että mitä mikäkin äänestys on tarkoittanut. Että jos kaikki äänestelis vähän toistensa perässä eikä kukaan tekis mitään koonteja kokonaiskuvaksi niin pahikset vois tosi helposti sitte vaan johdatella peliä minne haluaisivat?

Black Fox kirjoitti:Mä koen epäreiluna, että poissaolosta sakotetaan äänestämällä pihalle ilman sitä, että olisi päässyt edes yrittään.

Ymmärrän tämän pointin, mutta entä koetko hyväksi pelitaktiikaksi sen, että aktiivisesta pelaamisesta ja läsnäolosta sakotetaan sillä, että rajoitetaan äänestäminen läsnäoleviin pelaajiin? Kannustaako se hiljaisia aktivoitumaan?

Pyramidi kirjoitti:Olen pahoillani sinulle ja Niacinille, kun loukkaannuitte niin kovasti tuosta minun eilisestä viestistä. Minun rehellinen tunne eilisistä viesteistä teistä molemmilta oli se, että jotain tässä ystävyyden jakamisessa menee vähän yli ja päättelin sitä sitten pahisten taskutusyrittämiseksi.

Pahoittelen jos liiallinen ystävällisyys vaikutti pahismaiselta! :D Oon vaan niin kyllästynyt tähän tylyttämiseen mitä Kylässä näkee nykyään ihan liikaa joka pelissä että yritän nyt ite välttää sitä ja pitää pelin kivana kaikille. Ja Pyralta tuli hyvä vastaus tuohon oletukseen että ennustaja olisi jo ennustanut, ymmärrän nyt vähän paremmin sitä logiikkaa.

En ihan hirveästi oo vakuuttunu vielä noiden Jinin&Halin pelistä tähän mennessä. Kumpikin kuulostaa siltä että kunhan nyt hengataan mukana :D Myös jeekaka&pilkku epäilyttää, mutta haluaisin ehtiä lukea jeekakan viestit vielä ajatuksella läpi nyt kun hän avasi tuota pelityyliään. Todennäköisesti lähtisin näistä jompaa kumpaa äänestämään tänään.

Off//
Tsemppiä BF sinne sohvalle! Kyllä jotain kivoja töitä vielä löytyy <3
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 16:27:56

Mair kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mulle on suoraan sanottuna aika lailla sama näytänkö sun mielestä pahismaiselta vai en :D
Miksi?

Suoraan sanottuna siksi, että musta on tuntunut että mun pahismaisuus on riippunut enemmän siitä mistä pahischatissa sattuu tuulemaan kuin siitä mitä oon oikeesti sanonut :D

Cameron kirjoitti:jeekaka: Kiitos kun selvensit pelityyliä! :D Vähän helpotti ymmärtämään. Koetko tämän pelityylin hyvänä ja toimivana? Kun sitä jäin vielä miettimään että kun ensimmäisenä pelipäivänä ei vaan kauheasti ole mitään konkreettista, eikä oikeen vielä toisenakaan. Toisena päivänä on jo ekan päivän äänet, mutta niin kauan kuin joku pahis löytyy, ei voida olla varmoja että mitä mikäkin äänestys on tarkoittanut. Että jos kaikki äänestelis vähän toistensa perässä eikä kukaan tekis mitään koonteja kokonaiskuvaksi niin pahikset vois tosi helposti sitte vaan johdatella peliä minne haluaisivat?

Tällä pelityylillä oon pahikset löytänyt silloin kun ne oon ylipäätään löytänyt :-----D Thank god tää on tiimipeli jossa kaikilla on erilaisia vahvuuksia - ite koen et mun vahvuudet on just niitten salaliittoteorioitten kehittelyssä äänestysten perusteella ja siinä et uskallan lähteä mukaan kaikkiin tempauksiin ja tehdä vähän pöljiäkin äänestysliikkeitä just because :D Sitten taas toisilla on oikeesti parempi intuitio tai hoksottimet vaikka johonkin yksittäisiin sanavalintoihin tms, ja toiset jaksaa tehdä enemmän raakaa työtä analysoida viestit kerrallaan ja verrata edellisiin peleihinkin, kun taas mun intuitio on useimmiten ihan suossa eikä mulla riitä moti kovin järjestelmälliseen yksityiskohtien läpikäymiseen.

Siihen liittyen ois kiva kuulla Haliman ja Niacinin näkemys Meizidin ja Mairin äänestelystä, ois kiva saada näkemys siitä sellaiselta jolla on vahva hyvisreadi Meizistä ja Pyramidista. Jos kaipaatte puolueetonta näkemystä niin älkää tulko multa kysymään :D

Ja kai meillä alkaa jo joulutauko tän päivän jälkeen? :D Mulla on in- ja offgamellisista syistä sellainen olo että oon ihan huono juonareissa ja huono ihminen muutenkin, enkä jaksais enää selitellä yhtään asioita joita oon mennyt sen kummemmin miettimättä sanomaan, varsinkin kun onnistun vielä möläytyksilläni pahoittamaan ihmisten mielenkin vaikken tarkoita pahalla :P Aattelin mennä peiton alle häpeämään ja palata asiaan joulun jälkeen.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 16:46:06

jeekaka kirjoitti:Ja kai meillä alkaa jo joulutauko tän päivän jälkeen? :D Mulla on in- ja offgamellisista syistä sellainen olo että oon ihan huono juonareissa ja huono ihminen muutenkin, enkä jaksais enää selitellä yhtään asioita joita oon mennyt sen kummemmin miettimättä sanomaan, varsinkin kun onnistun vielä möläytyksilläni pahoittamaan ihmisten mielenkin vaikken tarkoita pahalla :P Aattelin mennä peiton alle häpeämään ja palata asiaan joulun jälkeen.

Taukohan tässä tulee ja sen jälkeen voipi olla hieman ruosteista menoa. Mutta, itse en ole tällaista fiilistä saanut ollenkaan viesteistäsi, tosin en nyt ihan suoraan tiedä mihin viittaatkaan (eikä tarvi alkaa selittämäänkään).

Pahiskaksikosta mulla on nyt aika vahva Halima + Niacin kutina. Mietipä jeekaka kuinka helppoa ja yksinkertaista olisi vain tulla kattomaan tää ekan ja tokan päivän härdelli ja todeta:

Niacin kirjoitti:Meiz on varmaankin hyvis
Pyramidi on varmaankin hyvis
jeekaka on varmaankin hyvis (jollon pilkkuvirhekin on varmaankin hyvis)
Horaaneko on varmaankin hyvis (jollon Jitachi on varmaankin hyvis)
Mair on varmaankin hyvis, jollon Cameron on varmaankin myös hyvis. (Joskin pienellä varauksella joku hassu kutkuttaa tässä parissa, vaikka päällisin puolin vaikuttaa viestit ihan hyvismäisiltä. En osaa sanoa nyt mikä kutkua aiheuttaa, joten oletusarvoisesti ovat kuitenki hyviksiä.)

Tai no vielä helpompaa ois

Halima kirjoitti:Hei Nia! Mä oon huonolla lukemisella aika lailla hyvin pitkälti samaa mieltä sun kanssa näistä! Eli varmaan säkin oot hyvis! Ketä jää jäljelle?

:D
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 20.12.2018 16:58:01

Hellurei. Oon lukenut kolme ekaa sivua. Kaks ajatusta, jotka ovat paripelissä muuten ristiriidassa keskenään!

Pyramidin päivän alun Lauchuo/Flawless + Jeekaka/Pilkku -teoria tuntuu nurinkurisesti kyhätyltä.

Pyramidi kirjoitti:Minua nyt oikeasti mietityttää Lauchuo&flawless. Lauchuo tulee suoraan kääntämään huomiota pois jeekakasta ja flawlessista hyvin kärkkäästi ja hyökkäävästi. Tämän myötä alan olemaan vakuuttuneempi jeekaka&pilkkuvirhe ja flawless&Lauchuo pahispareista. Siispä, koska tästä parikaksikosta epäilyttävämpi on nyt pari Lauchuo&flawless, ääneni lentää siihen.

--jeekaka & pilkkuvirhe
++Lauchuo & flawless

Pyramidi kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Mun on aik vaikee uskoo pyramidin olevan ”vakuuttunut” täs vaihees pelii pahisnelikosta. Tuntuu et tos on enemmän jotain reaktionhakuu takana. Yleensä tollaset tosi vahvat readit pistää mul hälyt soimaan kosk ei oo tavatonta et pahiksena hyvikset tietäessään tekee välil vahingossaki aik vahvoi readei mut imo uskosin et toi on enemmän pyramidin pelityyliin liittyvä juttu.

Se on tällä hetkellä minun varmin epäilys pahisnelikoksi. Tosin tällä hetkellä, kun on vaikeampi kuvitella jeekaka pahikseksi, se toinen puolisko puuttuu. Muta edelleen epäilen Lauchuo&flawlessin olevan toinen pahispari, toinen olisi tällä menolla hyvin noissa hiljaisissa Sen vuoksi tänä päivänä näkisin mieluiten Lauchuo&flawlessin roolin.

Eli Lauchuo vaikuttaa pahismaiselta, koska puolustaa kärkkäästi (tai ainakin kääntää huomiota pois näistä, en tiedä onko tää eri asia) jeekakaa ja flawlessia.

1) Miks hyvis ei voisi puolustaa pariaan kärkkäästi siinä missä pahiskin. Lauchuohan tietää että flawless on hyvis.
2) Jos epäilit Lauchuon puolustavan pahis-jeekakaa, eiks sun pitäisi ekaksi haluta selvittää jeekakan puoli? Vai oliko sulla ajatus miksi Lauchuolta olis ollut pahismaista puolustaa hyvis-jeekakaa?
3) Kun tossa tokassa quotessa jeekaka epäilyttää enää lähinnä Lauchuon mahdollisena parina, niin mikä sua sitten enää Lauchuossakaan äänen arvoisesti epäilytti? Se että hän puolusti omaa pariaan?

Sit Meiz:

Meiz kirjoitti:Ensivälähdyksenä tuli että pahis varmaankin olisi saanut suoran linkin pahiskeskusteluun ja näin ollen pari olisi jo osittain löytynyt, lähteekö pahis miina bluffaamaan tällaista. Näin nerokkaalle tulkinnalle nopea stoppi ennenkuin riistäytyy käsistä. Miinalta tulee yleensä persoonallsiet reaktiot asiaan kuin asiaan, joten päätin kommentoida. Reaktio oli rento eikä herättänyt pahisfiilistä.

Meizille hyvispisteitä tästä - tosin vähän epämääräisin perustein (ei tää nyt mielestäni kuitenkaan mee pelin hengen ulkopuolelle, kun en hyödynnä mitään erityistietoa tästä setupista). Muistaakseni muilla kuin mulla ei oo Kylässä tapana käyttää quicktopicia tms ulkoista verkkopalvelua pahischattiin. Eli yleensä pahikset joutuvat kai täällä etsimään toisensa samalla tapaa yksityisviesteistä kuin hyviksetkin tässä pelissä parinsa. Ellei Zey sit käytä quicktopicia, niin en usko että Meiz on tässä pahis vaan muistelee Pientä luolaseikkailua jossa hälle quicktopic-linkin lähetin.

Näin ollen plusmiinus nolla, mut Pyramidin ajatuksia kuulisin mieluusti. Tai sit kerro vaan että missä asiaa on käsitelty - on saattanut mennä ohi tai vielä lukematta.

PS. Jeekakan Meiz-paranoiat kuulostaa aidolta jeekakalta. Tosin jeekaka on hyvin itsetietoinen tästä piirteestään, eli ei varmasti oo myöskään mitään mitä ei pahiksena vois feikata.

PPS. Hauska tulla pelaamaan uusien naamojen kanssa!

PPPS. Käyn kaupassa ja meen kotiin jatkamaan. Jos teillä on jotain akuuttia mihin kaipaatte kommenttia, niin kyselkää. Muuten voi kestää hetki ennen kuin oon ajanohtaisissa tapahtumissa, mutten oikein osaa hypätäkään suoraan tokaan päivään.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja justy » 20.12.2018 18:20:30

Tää jeekakan aamuyön monologi, missä jokaisen ajatuksen välissä on kahden tunnin tauko, tuntuu jotenkin hyvismäiseltä. Jos pahis päättäis alkaa tehdä päivän lopun moovejaan, eikö hän miettisi ajatuksensa loppuun. Nyt tää tuntuu sellaiselta orgaaniselta ajatuksenjuoksulta, joka on tyypillisempää hyvikselle kuin kiinnijäämistä pelkäävälle pahikselle.

Mut olen kyllä Meizin kanssa samaa mieltä siitä, että Jeekaka on ihan turhan aikaisin epäilemässä ketään strategisista ääntenasetteluista, kun deadlineen on vielä kuitenkin tossa vaiheessa yli 12 tuntia.

Sivuhuomiona, en kyllä ymmärrä miks jeekaka ja Meiz tuntuvat ajattelevan, että parien pitäisi äänestää yhdessä (tai miks jotkut ovat ajatelleet et parien pitäisi puhua mahdollisimman paljon yksityisviesteillä). Eiks tuo yhdessä äänestäminen tarjoo pahiksille täydellisen keinon äänestää ilman omia ajatuksia - kunhan toisella pareista on joku tekosyy äänestää, toinen voi vedota sitten äänensiirrossaan siihen että halusivat keskittää ääniään. Mä laittaisin mielummin kaikki neljä pahista hikoilemaan omien perusteluidensa kanssa kuin antaisin heille tekosyyn massata kaverin mukana.

Ja sama noihin privakeskusteluihin - hyvisten privakeskustelut, jos nyt eivät meidän roolityypit puhu rooleistaan, edistävät hyvin harvoin peliä enemmän kuin se että asioista puhuttaisi ketjussa. Esim. jos Meiz ja Pyra oisivat käyneet "pitäiskö keskittää äänet" -keskustelunsa ketjussa, eikös se ois tarjonnut ihan hyödyllistä infoa kaikille pelaajille?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 20.12.2018 18:27:41

jeekaka kirjoitti:
Mair kirjoitti:
Miksi?
Suoraan sanottuna siksi, että musta on tuntunut että mun pahismaisuus on riippunut enemmän siitä mistä pahischatissa sattuu tuulemaan kuin siitä mitä oon oikeesti sanonut :D
Jos uskot aidosti teoriaasi, sun kannattaisi yrittää avata sitä ja vakuuttaa mutkin siitä, että lähtisin mukaan siihen. Lisäksi, kun sanot tuossa, että sun vahvuus on kehitellä villejä salaliitotteorioita ja ajattelet, että intuitio ei ole kaikkein vahvin puolesi, ja muilla voi olla muita vahvuuksia kuten hoksaaminen tai intuitio, niin eikö senkin puolesta sun juuri kannattaisi keskustella muiden kanssa näistä teorioista, niin saataisi niistä yhteistyöllä mahdollisimman hyviä? Kuten itsekin sanot, tämä on tiimipeli. Mitä yhteistyötä toi on, että vaan päätät että joku on sun mielestä pahis ja sen kysymyksiä voi sitten jättää huomiotta?

PS. Moi justy, kiva päästä pelaamaan myös sun kanssa! Asiaakin tuli heti.

Ja myös moi Aelina, luulin sanoneeni sulle tervetuloa takasin, mutta en näköjään oo sanonu :D Pahoittelen ja tarjoan pienen neulotun joulupallon korvaukseksi.
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 20.12.2018 18:41:00

En tiedä ovatko Meizin ja Mairin Horaa-epäilyt yhä ajankohtaisia. Jos ovat, viitsisittekö tehdä mulle laiskalle jonkun koonnin ajatuksistanne. Tai linkata viestiin jossa ootte niitä koonneet.

Sit jos ootte oikein kiireistä vapaita, käykää katsomassa Horaan viestitjust päättyneestä pelistä, jossa oli pahis. Onko teidän havaitsemanne tyylilliset jutut, joista Horaa epäilette, läsnä myös tossa toisessa pelissä?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 18:59:55

justy kirjoitti:Sivuhuomiona, en kyllä ymmärrä miks jeekaka ja Meiz tuntuvat ajattelevan, että parien pitäisi äänestää yhdessä (tai miks jotkut ovat ajatelleet et parien pitäisi puhua mahdollisimman paljon yksityisviesteillä). Eiks tuo yhdessä äänestäminen tarjoo pahiksille täydellisen keinon äänestää ilman omia ajatuksia - kunhan toisella pareista on joku tekosyy äänestää, toinen voi vedota sitten äänensiirrossaan siihen että halusivat keskittää ääniään. Mä laittaisin mielummin kaikki neljä pahista hikoilemaan omien perusteluidensa kanssa kuin antaisin heille tekosyyn massata kaverin mukana.

Ja sama noihin privakeskusteluihin - hyvisten privakeskustelut, jos nyt eivät meidän roolityypit puhu rooleistaan, edistävät hyvin harvoin peliä enemmän kuin se että asioista puhuttaisi ketjussa. Esim. jos Meiz ja Pyra oisivat käyneet "pitäiskö keskittää äänet" -keskustelunsa ketjussa, eikös se ois tarjonnut ihan hyödyllistä infoa kaikille pelaajille?

Noh meillä oli itsesuojeluvaistoakin takana ekana päivänä keskittämisessä, mutta tähän asti oon kokenut luontevaksi katsoa privana se epäilyttävin kohde ja päättää yhdessä kenet tulisi pudottaa päivän päätteeksi. Ei kutienkaan estä niiden kaikkien epäilyjen tuomista ketjun puolelle, eli olen samaa mieltä siitä, että pelkällä parin komppailulla ääntä ei pitäisi antaa. Ja nyt kun tuon sanoitkin ääneen niin voidaan pitää tuota toimintaa jatkossa epäilttävänä :)

Priva on hyödyllinen siinä mielessä, etten ihan kaikkea ajatusta kehtaa tänne postata :D Mutta joo, yleisesti ottaen olet oikeassa.

horaanekon pahispeli hyvin hyvin pikaisella selailulla. Vaikuttaa heti alkuun aktiiviselta epäilyjen jakamisessa, aktiiviselta komppailemaan muiden epäilyjä (eli yllyttämään lisää) ja sitä kautta vahva tahto olla päättämässä pudotettavaa. Aika iso kontrasti tähän peliin viestien sävyn puolesta (toki tämän pelin alku on pelattu samanaikaisesti kuin tuota pahispeliä, joten varmasti ei ole ollut aikaa panostaa nii paljoa puolesta riippumatta).
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.12.2018 19:00:51

Ja niin, en siis pahemmin epäile horaanekoa tällä hetkellä. Alkupelissä epäilytti se ettei ollut mukana vaikuttamassa pudotettavaan ja kommentoi melko vähän pelaajia.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 19:16:02

Mair kirjoitti:Mitä yhteistyötä toi on, että vaan päätät että joku on sun mielestä pahis ja sen kysymyksiä voi sitten jättää huomiotta?

Oon ottanut mun pelityylin jatkuvan kritisoinnin jonkun verran henkilökohtaisesti, joten ei oo varsinaisesti huvittanut tehdä yhteistyötä.

Ei sillä, varmaan kritiikille on aihettakin, mutta nyt ei oo oikein hyvä hetki jatkaa tästä.

Perustelen tota kysymääsi asiaa joskus myöhemmin jos jaksan.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.12.2018 19:19:50

Halima kirjoitti:Hei Nia! Mä oon huonolla lukemisella aika lailla hyvin pitkälti samaa mieltä sun kanssa näistä! Eli varmaan säkin oot hyvis! Ketä jää jäljelle?
Moi Hali! Hauska kuulla, millekkäs me sitte alettas? ….harmi vaan etten oo ollenkaan noin varma ootko sää hyvis. :( Mulle tuli vasta tässä pelissä tuo taskutus-termi tutuksi, ja kiitos sen nyt epäilyttää kaikki jotka sanoo mulle mukavia asioita. Huono termi!

jeekaka kirjoitti:Halima ja Niacin näyttää päätyvän molemmat sellaisiin johtopäätöksiin, että ketään ei kohta jää jäljelle pahiksiksi :D 

Niin! Jäljelle jää kohta vain ne kaksi oikeaa pahisparia, kuinka helposti tämä olikaan ratkastu! :D

Pyramidi kirjoitti:Halimasta vielä: vibalistauksesta voi toki olla samaa mieltä, mutta miksi ostat toisen vibalistauksen, joka on ilman mitään perusteluja, niin vahvasti? Se, että toisella on samankaltaisia viboja ei vielä merkitse mitään. Molemmat parista tuntuvat nyt hieman liian vahvasti tukeutuvan Niacinin vibalistaukseen, lukuunottamatta Jinmurua, joka yritti vähän ottaa etäisyyttä muuttamalla yhtä vibaa.

Täytyy sanoo että oon oikeesti vähän samaa mieltä tästä Pyramidin kans. Ei sillä että ettenkö saattais olla oikeessakin viboineni, mutta jos tuolla mun erittäin pintapuolisella höpölistauksella saa oikeasti Halimalta hyvisluottoa niin eipä kyllä paljoa vaadi. x)

Jinmuru kirjoitti:Äänestän Haliman mukana kuitenki ++Marzzuu + justy. Koska harva äänekkäistä tuntuu pahikselta ni pakko olla hiljasia pahiksina, ja Marzzuu tuntuu yrittävän huomattavasti tavallista vähemmän. Vaikka pari onki kiireinen ni silti, yksilöpeleisä Marzzuu kirjottelee useemmin ja enemmän, vähintään vastaa hänelle osotettuihin kysymyksiin.
Oon tästä erittäin eri mieltä. Mun kokemuksen mukaan Marzzuu ei tämän useemmin oo kirjotellu aiemminkaan missään roolissa ja useinkin ohittelee kysymyksiä. Tää tuntuu vähän semmoselta itsepuolustus-liikkeeltä siihen, kun useampi on alkanut tuumia olisiko hiljaisissa lurjuksia lymyilemässä, eikä Halimuru halua olla se joka hiljaisemmista ekana putoaa. (No ei tietenkään halua, mutta tää vaikuttaa vähän helpolta pakotieltä.)

Cameron kirjoitti: Nia "taskulämmin" cin on myös oikeassa elämässä tosi kiltti ja mukava tyyppi, joten en voisi kuvitellakaan hänen missään roolissa olevan kauhean ilkeä tai hyökkäävä.
;_;<3

Horaaneko kirjoitti:Niacinist mullon jääny hyvä ensivaikutelma. Peli tuntuu rennolt ja jotenki, idk, rehelliselt? :D Ei mitää tajunnanräjäyttävää todistetta hyvikseydest mut ei mitää syyt epäilläkkää.

Seuraavana päivänä (?):
Horaaneko kirjoitti:Öää sit on savu ja niacin jost ei niacinin viestien perusteel viel oikei mitää kuvaa

Ensin oli vähän jotain kuvaa ja sitten yhtäkkiä ei enää ollutkaan mitään kuvaa. Perin juurin mystistä.

Meiz kirjoitti:Miksi sitten Niacin. Mielestäni hän on pelannut tähän asti yliturvallista peliä joka ei tule keräämään huomiota keneltäkään. Vaikka puhuu itsekin kulkevansa Taskulämmin - nimellä, epäilen keskittymisen lähinnä pienten hyvisvibojen jakamiseen ja vahvojen epäilyjen puuttumisen olevan joko taktikoitua, tai vaihtoehtoisesti kokee epämieluisaksi epäillä pelaajia syistä joiden tietää olevan valheellisia. Sikäli kun Niacin tunnetaan itse mukavuutena, epäilen jälkimmäistä vaihtoehtoa. 

Oot ihan oikeessa, tuo jälkimmäinen on tismalleen mun fiilikset sillon kun pelasin pahista. :D Mutta en tykkää oikein hyviksenäkään epäilemisestä, koska takaraivossa on ääni joka sanoo ”entä jos se onkin hyvis ja syyllistät nyt ihan suotta, se ois ikävää”. (Voidaan taas ihmetellä mitä ihmettä ylipäätään teen tällä foorumilla….). Meillä pitäis olla Kylä-terapeutti jonka kans vois keskustella tämmösistä pelaamista haittaavista mielen oikuista.

P.S. Musta on huvittavaa että pidit ilmeisesti epäilyttävänä sitä, että jeekaka ei vetänyt analyysiä mun äänestämisestä - koska en äänestänyt. Tai muutenkaan ollut mukana koko päivän lopussa. Oon nähny aika monta kertaa kuinka ilta-paniikin aikaan äänet kääntyy viimehetkillä johonkin ihan uuteen kohteeseen, joten luuletko että olisin pahiksena uskaltanu olla tylysti pois ja toivoa vaan ettei pahiskamu joudu yllättäen uhriksi? En halunnut alkaa pelastalemaan ketään paria, koska en ollenkaan luottanut niihin pieniin viboihin mitä olin siihen mennessä saanut.

Pyramidi kirjoitti:Mietityttää miksi Niacin tuo tuon pointin horaasta esille vasta nyt. Lisäksi Niacin, osaatko sanoa mitä viboja nämä viimeisten sivujen viestit tuovan sinulle? Tunnut nyt seilailevan "liian" turvallisilla vesillä tekemällä vibalistausta ja tarttumalla vanhoihin asioihin.

Jos musta tuntuu etten saa mistään kiinni, luen ketjua vähän kauempaa uudestaan, sillon tulee nostettua vanhempiakin juttuja jos ne pistää silmään vasta uudella luvulla. Tää Horaa-miina -juttu liittyy myös tuohon toiseen käynnissä olleeseen peliin. Tiesin siinä Horaanekon pahikseksi, joten mua hirvitti alkaa täällä puhumaan Horaanekosta, etten vahingossa lipsauta jotain ”niinkuin tuossa toisessa pahispelissäänkin” -settiä joka ois sitten pilannut sen toisen pelin. Mulla on jäänyt pieni kammo asiaan yhden aiemman mokan takia. Siksi olin aluksi päättäny että katon Horaanekoa vähän sormien läpi kunnes se peli on ohi, mutta sitten alko tuntua että pakko nostaa tuo pointti esille nyt että on edes jotain annettavaa tähän ketjuun.

Nii sitte! Jos koitan vähän avata mistä nuo hyvisvibat kumpusi. En jaksa alkaa lainaamaan mitään tiettyjä kohtia joten referoin näin muistin varassa.

Meizidi: Mairia lainatakseni, aika rytinätaktiikka jos ovat pahiksia. Pyramidista tuli fiilistä että on oikeasti harmistunut kun aktiivinen ote saa epäilyksiä aikaan, pahiksena olisi varmasti osannut ennakoida mitä siitä seuraa ja olisi tuskin yllättynyt noista reaktioista. Ja olisi ehkä valinnut vähän hillitymmän pelin alun. Meiziltä on tullut monenmoista hyvää pohdintaa, (joskin oon jeekakan kans samoilla linjoilla siitä ettei tuosta criminal mastermindista voi koskaan olla varma.) Nyt oon vähän hämilläni siitä mistä Meiz on saanu noin vahvan pahisfiiliksen mun suhteen. Kirjotit kyllä eilen jotain epäilyviestiä jo, mutta äänestit kuitenkin jeekavirhettä. Kävin sen jälkeen vaan kertomassa että sori mulla on ollu kiirettä, minkä jälkeen Meiz on yhtäkkiä 100% varma mun pahikseudesta. Oliko tuo kiire-viesti sulle joku punanen lippu vai mistä moinen?

Mairon: Noh, Mair oli myös kirjoitellut pelaajista sellasia pohdintoja, jotka ei tuntunu pahiksen vääntämiltä. Cameron on sellanen jota mun on yleensä aika vaikea lukea, tuntuu aina yhtä aikaa ihan hyvismäiseltä, mutta potentiaaliselta pahikselta. Mairissa jäi mietityttämään tyyneys, jolla suhtautui Horaanekon tunteenpurkaukseen. Meillä oli siitä Savun kanssa pikaisen palaverin jälkeen vähän erimielisyyksiä. Savun mielestä pahis!Mair, joka tietäisi syyttävänsä hyvis!Horaanekoa syyttä, voisi potea huonoa omatuntoa Horaanekon mielen pahoittamisesta ja peruutella epäilystä -> Mair hyvismäinen. Mun mielestä taas pahikselle olis helpompi pysyä kylmän analyyttisenä ja todeta että Horaaneko on edelleen pahismainen (ehkä kokisi jopa painetta pysyä kannassaan että epäily varmasti pysyy uskottavana). Että tuota! Jaa. Mair vaikuttaa vähän semmoiselta Meizin kaltaselta pelottavalta pokerinaama-pelaajalta, joka saattaa vaikuttaa tosi hyvismäiseltä ja olla sittenkin paha paha. :/ En oottanu ihan tämmöstä jos on tosiaan Mairin eka peli! (Suurin kammotus tällä hetkellä ois että Mairon ja Pyrameiz on pahiksia yhessä.)

Jeekavirhe: jeekakalta on hyvispeleistä hyvin tuttua erilaiset ufoteoriat! Mulla meni se Pyrameizin virvelöintiteoria yli ymmärryksen niin että humisi. En tiiä onko hyvä perustelu pitää jeekakaa hyvismäisenä se, etten tajua yhtään mistä se puhuu. :D Mutta semmoselta nyt vaan tuntuu kokonaisuutena jeekakan peli. Myös nuo yölliset monologit mistä justy mainitsi, ei kuulosta hirveän pahispeliltä.

Horaachi->Horalina: Horaanekon readiin vaikutti paljon se, kun vertasin siihen Horaan käynnissäolleeseen pahispeliin. En voinu tätä aiemmin sanoa, mutta siis mun mielestä Horaan viestit oli . Mun silmiin näytti että pahiksena Horaaneko koki tarvetta melkein joka viestissä muistuttaa, että on kiireinen ja aikaa ei oo oikein mihinkään, tässä pelissä tuntuu että Horaa on ennemmin käyttänyt sen vähän aikansa keskusteluun kuin kiireiden voivotteluun. (No offence Horaa, uskon kyllä ettet ollut tahallaan kiireinen 007:ssakaan. :)) Mun pitää kyllä lukea Horaan viestit ehkä uudelleen läpi nyt kun ei tarvi varoa sanojaan sen suhteen.

Näin, kyllä määki näköjään jotain saan aikaseksi ku saan istutettua takamukseni penkkiin useemmaks tunniks kerralla. Lopputulema taitaa olla se, ettei nää parit niin aukottoman hyvismäisiä ookkaan, mitä aiemmin annoin ymmärtää. :D Nyt en kerkee lukee enää läpi oliko tässä viestissä mitään tolkkua, jooga kutsuu!
Niacin
Mafioso

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa