Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 2. pv päättyy 21.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.12.2018 17:18:45

Okei, mun täytyy kohta alkaa pitää majataloa jouluksi kotiseudulle palaaville kavereille, niin ++Pyramidi & Meiz ja koitan välillä seurailla tilannetta.
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 18.12.2018 18:36:30

Mitähän sitä kommentoisi pelaajista, kun uutta ei ole tullut paljoa sitten viime päivän.

horaanekon listaus sai minut mieteliääksi, hyvää asiaa oli siinä. Selkeä muutos mielialassa verrattuna eiliseen ja nyt tulee asiaa ja hyviä pointteja esille. Itse en ole edelleenkään samaa mieltä tavasta, jolla Horaaneko käsittelee jeekakaa, minusta antaa ihan liikaa "hyvisvibaa" pelkästä kirjoitustyylistä". Muutenkin olin kohtuu samaa mieltä Horaanekon listan kanssa, joten hän on nyt enemmän hyviksen kuin pahiksen puolella.

Halimaa ja Jinmurua en ole miettinytkään yhtään. En ole yhtään varma miksi kiireessä keskittyy ensimmäisiin sivuihin eikä viimeisiin. Eikö niistä pitäisi periaatteessa saada vahvempaa readia aikaisesi kuin ensimmäisistä sivuista? Tuo äänestyksen peruste on periaatteessa ihan pätevä, yrittää pitää turvassa sen kenet uskoo varmemmin hyvikseksi. Voin kunnioittaa tätä ääniperustetta, mutta en ole varma miten kenetkään voi lukea hyvikseksi pelkistä ensimmäisistä sivuista. Sanoo selanneensa viimeiset sivut tuolloin, mutta selaus on siitä riskialtis lukematapa, että jotain voi helposti mennä ohi. Hiljainen pari, kun Jinmuru ei ole paria heräysviestiä enempää kirjoittanut joten vaikea sanoa enempää. Mietityttää vahvasti Haliman takia, mutta vaikea vielä sanoa varmasti pahikseksi.

jeekaka kirjoitti:Toivon että ennustajalla on ollut järkee kattoo teidät. En tiiä onko se ollu teillä pelkonakin, jos kerran yötappo on ollut hakuammunnalla ennustajan etsintää?

Tässä jeekaka suoraan olettaa meidät pahispariksi. Tuntuu ottaneen tuon yötapon motiivin suoraan Meizin viestistä. Minun pitää nyt vielä sanoa se, että kuka tahansa järkevä pahis tässä pelissä yrittää saada tietenkin ennustajan ulos ensin, jottei tulosta tule koskaan ulos. Muutenkin jeekaka tuntuu nyt vahvasti jumittuneen yhteen ainoaan pariin. Tuossakin listauksessa tämä kohta:

jeekaka kirjoitti:miina & Black Fox – jos Horachi tosiaan ois pahiksia, toi miinan äänestely vois sopia sen pahisprofiiliin niitten parina :D Muuten vois olla noitten hiljaisten pareja. Ei suurempia epäilyjä.

Mielenkiintoista miten jeekaka tämän parin kohdalla käsittelee vain miinaa, mutta jättää parista äänekkäämmän Black Foxin kokonaan mietteettä. Mistä tämä johtuu on vaikea sanoa, kun en kuitenkaan osaa myöskään nähdä Black Fox-miinaa jeekakan pahisparina. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten jeekakan peli muuttuisi jos voisi jossain vaiheessa lopettaa tuon automaattisen pahisoletuksen minusta ja Meizistä ja miettiä muitakin. Tuntuu niin epäilyttävältä juuri tuon liiallisen focuksen takia yhteen pariin. Minusta tuntuu, että ihan jeekakan rauhoittamiseksi ennustaja ennustaisi mniut ja Meizin, jollei sitten kuolla jo tänä iltana.

Cameronilta tuli nyt sitä kaipaamaani materiaalia.

Cameron kirjoitti:Se, että pelaaja on ystävällinen muille, ei tee minusta hänestä kyllä pahismaista. Nia "taskulämmin" cin on myös oikeassa elämässä tosi kiltti ja mukava tyyppi, joten en voisi kuvitellakaan hänen missään roolissa olevan kauhean ilkeä tai hyökkäävä. Minusta epäilyjä voi (ja mieluiten saakin) heittää ystävällisesti tai kohteliaasti, ei tarvi mennä henkilökohtaisuuksiin tai olla loukkaava.

Olen pahoillani sinulle ja Niacinille, kun loukkaannuitte niin kovasti tuosta minun eilisestä viestistä. Minun rehellinen tunne eilisistä viesteistä teistä molemmilta oli se, että jotain tässä ystävyyden jakamisessa menee vähän yli ja päättelin sitä sitten pahisten taskutusyrittämiseksi.

Cameron kirjoitti:Jännää, että useampi olettaa ennustajan jo ennustaneen. Mää taas aattelen että ei kai ennustajan ois vielä ollu järkeä ennustaa jollei oo saanu jotain megaetiäisiä kun osumatarkkuus on vielä aika pieni.

Osumatarkkuus on pienempi alussa, mutta niin on myös mahdollisuus kuolla niin, että ennustus jää käyttämättä. Itse ajattelen, että parempi ennustella heti alussa jotta kvystä olisi edes jotain hyötyä. Tässäkin vaiheessa varmasta hyviksestä olisi mukavasti tietoa, ellei sitten käynyt niin onnettomasti että ennustajat ennustiat Aelinan ja Odon. Mairin yöpohdinnat olivat ihan mukavia myös ja eilisen pohdintojen perusteilla laitan tämän parin hyvispuolelle.

Black Fox kirjoitti:Mun mielestä myös yön pudotus oli epäreilu, Aelina ei päässyt kunnolla edes avaamaan suutaan, eikä Odokaan ehtinyt paljoa sanoa. Toivottavasti kukaan nyt ei loukkaannu tästä viestistä, se ei ole tarkoitus. Haluan vain tuoda oman mielipiteeni esille tästä asiasta ja tässä pelissä tunnutaan ottavan asiat aika henkilökohtaisesti.

Minusta on yllättävää, miten Black Fox tuntuu odottavan niin suurta ystävällisyyttä pahispuolelta. Olisiko ollut itse mukana pahisporukassa ja ryhmän mielipiteet osuivat ristiin?

Black Fox kirjoitti:Suurin syyni oli äänestää Lauchuon ”hyvisparin äänestämisen” takia, koska mulla ei ollut mitään sen parempaakaan. Meizillä ja Pyramidilla oli iso kasa ääniä, joten en halunnut lähteä massaamaan heitä. Mä koen epäreiluna, että poissaolosta sakotetaan äänestämällä pihalle ilman sitä, että olisi päässyt edes yrittään. Toki parin käytös kertoo asioita myös, mutta en ole vieläkään ehtinyt perehtyä Horaan siltä osin, että olisin löytänyt pahista sieltä takaa. Yhteen pelaajaan perehtyminen vaatii multa hyvin monta lukukertaa, jotta saisin minkäänlaista mielipidettä pelaajaan. Toisin sanoen pelaaminen vie ihan pirusti aikaa, jos mä haluan saada mitään mielipiteitä esille

Yllättävää kuinka puolustuskannalla Black Fox on eilisen äänestämisestä heti alkuun, vaikka kukaan ei siitä suoraa epäilyä esittänyt. miina on edelleen vaikeaselkoinen. Yksi asia herätti huomiota:

miina kirjoitti:Miekin mielenkiinnolla odotan. Oot ollu aika kryptinen.

Mitä tarkoitat tällä, kun sanoit jeekakalle hänen oleen kryptinen? Yleisesti pelissä vai jotain muuta? Mielenkiintoista on myös se, että miina ei tämän enempää anna huomiota jeekakalle vaikka jeekaka on yksi pelin aktiivisimmista. Olisiko kyseessä keskinäinen yhteydenpito pahischatissa? Sain ensimmmäisenä päivänä hyvisvibaa Black Foxin viesteistä, mutta nyt on alkanut mietityttämään. Myös tämä miinan mystinen käytös. Silmälläpidettävä.

Palataan myöhemmin asiaan.
Pyramidi
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 2

ViestiKirjoittaja Niacin » 18.12.2018 18:42:19

Huhheijakkaa. Kävin päivän lopussa puhelimella kurkkaamassa meininkiä ja tilanne oli se että oli sivu tai kaks ilmestyny uusia viestejä ja ääniä sinkoillu sinne tänne niin ettei ollu mitään käsitystä mitä oli tapahtunu ja mikä oli äänitilanne, joten totesin että "NOPE." ja lähin jatkaan illanviettoa kaverilla. Siksi jäitte ilman mun ääntä, vaikka aiemmin lupasin sen verran osallistua iltaan.

Nyt sain luettua tuon päivän lopun ja tän päivän viestit läpi !! Tällaiset fiilikset jäi:

Meiz on varmaankin hyvis
Pyramidi on varmaankin hyvis
jeekaka on varmaankin hyvis (jollon pilkkuvirhekin on varmaankin hyvis)
Horaaneko on varmaankin hyvis (jollon Jitachi on varmaankin hyvis)
Mair on varmaankin hyvis, jollon Cameron on varmaankin myös hyvis. (Joskin pienellä varauksella joku hassu kutkuttaa tässä parissa, vaikka päällisin puolin vaikuttaa viestit ihan hyvismäisiltä. En osaa sanoa nyt mikä kutkua aiheuttaa, joten oletusarvoisesti ovat kuitenki hyviksiä.)

Jotenka asia on mun fiiliksillä joko niin, että äänekkäimmissä pelaajissa on tosi taitavasti sumuttavia pahiksia (mikä on tietysti täysin mahollista) tai sitten jos näihin omiin viboihin on luottaminen, niin pahikset löytyykin sieltä vähän taustemmaksi jääneestä porukasta. Tai mahollisesti yhistelmä molempia.

Olin yöllä tyytyväisenä sitä mieltä, että voin jättää miinan ja Black Foxin pois laskuista myös, koska ei tuntunu todennäköseltä että lähtisivät yhdessä ketjuun feikkaamaan tuota "yritän nyt kysyä Black Foxilta meidän kahden keskisessä keskustelussa" & "En osannut vastata miinalle meidän kahden keskisessä keskustelussa." -settiä. Mutta sitten joku sanoi että miina on ennen tehnyt suunnilleen niin pahiksena. ;_; Ja sitten luin että Black Fox valikoi lynkattavaa kolmesta vapaasta parista, mistä tuli mieleen semmonen teoria, että heidän pahispari voisi olla joku hiljaisista ja Black Fox koittaa tuolla logiikalla suojella heitä (tai ainakin välttää itse joutumasta äänestämään.) Tähän sopis myös se, että ovat oikeasti joutuneet kahdestaan pohdiskelemaan alun asioita, jos toinen pari ei ole ollut aktiivisena mukana. Black Fox selitti myöhemmin vielä mietteitään tuosta, että ketä on mielestään reilua äänestää. Ymmärrän että voi olla sympatioita pudonneita kohtaan, mutta kun tämä nyt kuitenkin on tämmönen peli missä kisaillaan voitosta, niin tuntuu vähän liian sydämelliseltä ruveta miettimään että ketä on kaikkein reiluinta äänestää/olla äänestämättä ja pelata vaan sen mukaan. Varsinkin kun tosiaan jäi vain kolme paria kun pelissä harmillisesti on näin paljon poissaolioita, niin aika heikko otanta on kokonaispelaajamäärästä. Mukava tietenkin jos koitat pelata reilusti ja ottaa kaikki huomioon kivasti, mutta ei tämä minusta niin vakavaa hommaa ole että tarvisi muita niin kauheasti varjella pudotukselta nuilla perustein. ^^'

Sitte mulla pisti silmään se, kun ihmettelin että eikai miina voi olla oikeasti noin pihalla siitä miten parin kanssa nyt pitäis pelata. Ja sain Horaanekolta pientä komppausta epäilyyn.
Niacin kirjoitti: ---Tää pohdinta vähän kummastuttaa siksikin, kun tiiän että miina on ainakin kerran (vai useemminki?) pelannu vapaamuuraria/rakastavaista, joten luulis olevan vähän tutumpaa parin kanssa pelaaminen, vaikka nämä julkiparitukset hieman eroaakin siitä.
Horaaneko kirjoitti:Niacinil muuten hyvä pointti miinasta, varsinki jos on tosiaan näin et miina on aiemmin pelannu rakastavaisii. Luulis että tollanen asia ois itsestäänselvyys kaikille et pareil voi ol eriävii mielipiteit, kun siit ei säännöissäkään oo mitää mainintaa.

minkä jälkeen miina puolustautui:
miina kirjoitti:Niacinin huomio miun rakastavaispeleistä on hyvä. Oonhan mie vapaamuuraria ja rakastavaista pelannu mutta miusta siinä on aika iso ero kun nyt ei tarvii piilotella sitä pariaan mitenkään. Noissa on pitäny jopa suoranaisesti olla vähän erimieltä ettei liikaa linkity ja kohta tipu molemmat (rakastavaisissa).

minkä jälkeen Horaaneko peruuttaa tuosta komppauksestaan näin:
Horaaneko kirjoitti:miina selitti tota parihommaa iha järkevänolosesti mun silmään, eli ei siit sen enempää täs vaihees.

Mun alkuperäsessä viestissä mainitsin, että tokihan nämä julkiset parit eroaa perinteisistä rakastavaisista. Ja Horaaneko komppasi vähän tuota epäilyä. Mutta sitten kun miina sanoo käytännössä samaa, että tässä on se ero ettei paria tarvi piilotella, niin Horaan mielestä se onkin yhtäkkiä hyvä selitys. Niin pohdimpa vaan että oisko ollut vähän semmosta näennäistä pahisparin epäilyä, josta kuitenkin peräännytään heti kun on pienikin mahdollisuus. (Epäilen myös edelleen sitä, etteikö miinalle muka ollut pelin alusta asti selvää että nyt ei tarvi erikseen varoa linkittymistä omaan pariinsa, mutta tämmösestä uskon asiasta on varmaan turha väitellä :D.) Horaachi ei sinänsä mun silmissä lukeudu hiljaisiin pareihin koska Horaaneko on nyt hienosti ollut mukana, mutta kuitenkin Jitachin puuttuminen oli Black Foxille riittävä syy rajata pari ulos äänestettävistä.

miina itsessään ei oo vaikuttanu ollenkaan niin epäilyttävältä enää muuten, mutta Black Foxin haluttomuus äänestää vain muutamaa täysin paikallaolijaa on vähän epäilyttävää. Horaaneko ei myöskään itsellään oo tuntunu mulle niin epäilyttävältä, mutta tuo suhtautuminen miinaan on vähän outoa. Myönnettäköön että nämä on tämmösiä aika yksittäisiä asioita, mutta jotta en toistelis vaan samaa ku kaikki muut, niin tässä pari omaa ajatusta täältä!

Nyt koitan keretä vielä vähän jouluostoksille tälle iltaa, taisin ohittaa ainakin jonkun Mairin kysymyksen aiempaa mutta nyt ei riitä aika enää palata sinne. :>

P.S Zeyn välipostit on ihania, tulee hyvä mieli n__n <3

//Pyramidi, ei hätiä. :) Tiiän että voin olla turhauttava sillon kun en osaa sanoa mitä mieltä oon kenestäkään, oon jo onneksi vähän karaistunu ku aiemminki on asiasta huomauteltu vähän kärkkäämmin.
Niacin
Mafioso

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2018 19:36:02

Puhelimesta, joten jää lyhyeksi. Avaatko Niacin mahdollisimman tarkasti mihin hyvisreadisi perustuvat? Mikä sai ajattelemaan kenetkin hyvikseksi
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2018 20:18:40

Black Fox kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Eilen ei ollut hirveästi vaihtoehtoa muuhun kuin hypätä flauchuota äänestäneiden kelkkaan, koska horaaneko vaikutti olevan pois suljettuna niin monen osalta. En ollut valmis uhraamaan itteäni flauchuon puolesta, mikä olisi varmasti käynyt jos olisin jättänyt äänen paikoilleen. Siinä vaiheessa kun äänet kääntyi takaisin horaanekon suuntaan, ei sinne takaisin hyppääminen tuntunut enää miellekkäältä vaihtoehdolta. Mitään vahvoja argumentteja sen puoleen että horaaneko kannattaisi lynkata yli flauchuon ei tullut mieleen.

Miksi se hyppääminen uudelleen Horaanekon suuntaan ei tuntunut enää mielekkäältä? Kuitenkin tosta sun viestistä saa sellaisen käsityksen, että olit aika vastahakoinen äänestämään flauchuota? Toki kun katsoo tuota äänien hylkäystä Horaa ja Jitaa äänestäneiltä niin siinä olisi teille käynyt huonosti, mikäli äänenne olisitte pois vaihtaneet.

Listaan illan preferenssini pudotettavasta viestissö viewtopic.php?f=9&t=695&start=150#p22964

horaanekon reaktio hänen viestien sisällön lyttäämiseen antoi minulle aidon pahastumisen tunteen, enkä oikein miellä että olisi pahiksena kokenut tuollaista tunnetta tai lähtenyt pelaamaan sillä.
Meiz
Kyläläinen

Re: Iloinen paripeli 1. pv päättyy 16.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Halima » 18.12.2018 20:46:17

Cameron kirjoitti:
Halima kirjoitti:Näistä varhainen pahisviba Cameronille ja Mairille:
Cameron kirjoitti:Keskusteltuamme Mairin kanssa ollaan mielummin Mairon ku mamelukkikala :’D Mairon on jotenki dynaamisempi :D Myös Camir käy.

Mair kirjoitti:Moi kaikille munkin puolesta :> Toivotaan et tulee kiva peli!

Halima: Miksi ajattelet että sanoisin pahiksena ennemmin todennäköisesti noin kuin hyviksenä? :D

En tiedä, se oli viba. Ja myöhempien viestien pohjalta laittaisin teidät kyllä ennemmin hyvikseksi.

Pyramidi kirjoitti:Halimaa ja Jinmurua en ole miettinytkään yhtään. En ole yhtään varma miksi kiireessä keskittyy ensimmäisiin sivuihin eikä viimeisiin. Eikö niistä pitäisi periaatteessa saada vahvempaa readia aikaisesi kuin ensimmäisistä sivuista? Tuo äänestyksen peruste on periaatteessa ihan pätevä, yrittää pitää turvassa sen kenet uskoo varmemmin hyvikseksi. Voin kunnioittaa tätä ääniperustetta, mutta en ole varma miten kenetkään voi lukea hyvikseksi pelkistä ensimmäisistä sivuista. Sanoo selanneensa viimeiset sivut tuolloin, mutta selaus on siitä riskialtis lukematapa, että jotain voi helposti mennä ohi. Hiljainen pari, kun Jinmuru ei ole paria heräysviestiä enempää kirjoittanut joten vaikea sanoa enempää. Mietityttää vahvasti Haliman takia, mutta vaikea vielä sanoa varmasti pahikseksi.

Mä yleensä saan vahvimmat vibatukset ihan pelin ekoista viesteistä. Nyt harmittaa kun en ollut pelin alussa paikalla, niin ei saanut niitä fiiliksiä tuoreeltaan, mutta silti ajattelen, että se alkupeli on tosi paljastava. Toki ois hyvä lukea loppupäiväkin, ja kyllä mä sitäkin parhaani mukaan selailin, vaikka joo suuri osa viesteistä jäi lukematta.

Niacin kirjoitti:Meiz on varmaankin hyvis
Mair on varmaankin hyvis, jollon Cameron on varmaankin myös hyvis. (Joskin pienellä varauksella joku hassu kutkuttaa tässä parissa, vaikka päällisin puolin vaikuttaa viestit ihan hyvismäisiltä. En osaa sanoa nyt mikä kutkua aiheuttaa, joten oletusarvoisesti ovat kuitenki hyviksiä.)

Hei Nia! Mä oon huonolla lukemisella aika lailla hyvin pitkälti samaa mieltä sun kanssa näistä! Eli varmaan säkin oot hyvis! Ketä jää jäljelle?

Ja joo mä keskityin nyt enimmäkseen vaan näihin suoraan mulle suunnattuihin juttuihin, kun elämä vie nyt kaiken huomion. En vaan oikeesti jaksa keskittyä pelin lukemiseen niin että saisin tästä mitään tolkkua.

Mun mielestä ois kiva, jos ennustaja tulis esiin tuloksensa kanssa, ni pienenis se pooli mitä pitäis lähteä sorttaamaan.
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2018 20:54:08

Halima kirjoitti:Hei Nia! Mä oon huonolla lukemisella aika lailla hyvin pitkälti samaa mieltä sun kanssa näistä! Eli varmaan säkin oot hyvis! Ketä jää jäljelle?

Jäljelle jää:

Halima & Jinmuru / Niacin & Savu
miina & Black Fox
Marzzuu & justy

Halima mikä sun read on miinasta ja Black Foxista?
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 18.12.2018 20:58:05

Suoraan sanottuna Meiz, ei mitään hajua. Mut jos tossa on jäljelle jäävät niin mä oon valmis äänestämään ++Marzzuu & justy
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2018 21:02:13

Niinpä. Pidän kyllä Niaciniakin aika potentiaalisena ehdokkaana vielä. Todella turvallista peliä toistaiseksi ja luultavasti liikaa tietoa hyviksistä ... :)
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.12.2018 21:03:37

Mutta mulle tuli mieleen tuosta ennustajan esiintulosta, että jos ennustaja jostain syystä ei olisikaan ennustanut, niin kannattaisiko silti tulla esiin vaiko pysyä hiljaa ja toivoa ettei putoa päivän päätteeksi tai yöllä koska silloin kai ennustus tavallaan menettäisi virkansa kun aamulla ei olisi ennustajaa kertomassa tulostaan.
//Meiz
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2018 21:05:08

Marzzuu kirjoitti:Mutta mulle tuli mieleen tuosta ennustajan esiintulosta, että jos ennustaja jostain syystä ei olisikaan ennustanut, niin kannattaisiko silti tulla esiin vaiko pysyä hiljaa ja toivoa ettei putoa päivän päätteeksi tai yöllä koska silloin kai ennustus tavallaan menettäisi virkansa kun aamulla ei olisi ennustajaa kertomassa tulostaan.
//Meiz

Tässä tapauksessa ennustajan kannattaisi pysyä piilossa. Jos on putoamassa päivän päätteeksi niin kannattaa tulla esiin sen verran ajoissa, että pelaajat ehtivät vielä vaihtaa äänet. Eli viimeistään 15min ennnen päivän päättymistä, mutta varmaan aiemminkin jo.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2018 21:06:16

Marzzuu, saisiko sinulta tän hetkiset mietteet pelaajista? Ketä epäilet ja kenet luulet hyviksiksi?
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja miina » 18.12.2018 22:05:38

Puhelimella niin ihan yks asia vaan mikä häirittee.

Jeekaka, kun mietit tuota mun eilistä äänestelyä niin kato aikaleimoja. Jouduin niitä nimittäin itekki selaamaan ku mietin miks mulle ei näkyny kaikki viestit siinä about 2min ennen päivän päättymistä. Ei siinä vaiheessa tehä enää mitään harkittuja virheäänestelyjä. Sen väärinkirjotetun horaanekon nimen katoin jonkun muun viestistä enkä tajunnu että se oli väärin kirjoitettu. Sitten 2min ennen ku vaihoin äänen (vai oliko se sillon) ei ollu vielä kukaan lähteny äänestämään horaachia ja vaihdoin meizidiin. Kun viesti meni läpi, olikin ääniä vaihtunut horaachille. Viimesin mitä näin oli laun viesti että vaiha takasin. Kirjoitin viestin mutta kun lähetin sen tuli viesti että päivä päättynyt. Huoh. Siinähän se sitten.

Oon edelleen sitä mieltä että tässä pelissä kun virheen mahdollisuus on tuplattu, ei sais olla oikeinkirjoitus sääntöä.

Jotakin muutakin oli mutta perehdyn niihin joskus huomenna.
miina
Kyläläinen

Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2018 22:32:59

Mun silmään miinan peli vaikuttanut identtiseltä hänen normaalin hyvispelin kanssa (siis sen pelin josta hänet olen lynkauttanut pariinkin otteeseen pahiksena). Mitä nyt muistelen, pahis-miinalla on mielestäni selkeämpi agenda toimissa kun tietää pelaajien roolit. Tässä pelissä taas tullut tutunoloisia höpsöyksiä ja niiden selittelyjä (jotka voisi varmaan bluffata mutten saa tätä tunnetta). Ajatukset ja mietteet poukkoilivat suht lennokkaasti eilisen päivän päätteeksi, mikä viittaa mulle siihen että pelistä ollaan kartalla (sitä onko kartta väärinpäin en tiedä), mutta mielipiteitä ei tarvitse laskelmoida niin tarkkaan kuten pahiksilla yleensä on tapana. Saan siis tästä hyvistunnetta.

Black foxin pelissä taas on muutama asia mikä ei sovi mielestäni pahikselle.

1)Tekemässä aikaisin kattavaa listaa, jossa ei kuitenkaan tunnu olevan vahvaa agendaa kategorisoida pelaajia hyvismäisiin ja pahismaisiin, viewtopic.php?f=9&t=695&start=30#p22766
Taustalla ei siten minun silmään näytä olevan pahis-agendaa, jos sen nyt mitenkään voi järkevästi selittää. Voisi toki olla vain filleriä kuten itsekin kommentoin, mutta pidin myöhemmin tullutta kommenttia listaustyylille luontevana selityksenä, viewtopic.php?f=9&t=695&start=60#p22830

2) Viestini viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a&start=150#p23051
Ja itse äänestysviesti BF:ltä, viewtopic.php?f=9&t=695&sk=a#p22961
Saan hyvisvibaa siitä ettei äänestyksestä tehty mitään numeroa. Ääneen päädyttiin kuitenkin mielestäni loogisesti aiemman pelin pohjilta.

Black Fox kirjoitti:Mun mielestä myös yön pudotus oli epäreilu, Aelina ei päässyt kunnolla edes avaamaan suutaan, eikä Odokaan ehtinyt paljoa sanoa. Toivottavasti kukaan nyt ei loukkaannu tästä viestistä, se ei ole tarkoitus. Haluan vain tuoda oman mielipiteeni esille tästä asiasta ja tässä pelissä tunnutaan ottavan asiat aika henkilökohtaisesti.

Tähän kommenttiin haluan tosin tarttua itsekin. Mikä oli pointti tuoda tämä esiin? Oletko ihan aidosti sitä mieltä että pahisten tulisi valita yötapponsa sen perusteella että kaikilla on tasapuolinen mahdollisuus osallistua? Tästä tuli pienoinen fiilis itsensä etäännyttämisestä pahisten toimista.

Halima ei nyt suuremmin epäilytä, mutta materiaalia on vielä vähän.

Cameron kirjoitti:
Halima kirjoitti:Halima: Miksi ajattelet että sanoisin pahiksena ennemmin todennäköisesti noin kuin hyviksenä? :D

En tiedä, se oli viba. Ja myöhempien viestien pohjalta laittaisin teidät kyllä ennemmin hyvikseksi.

Jokinhan tuon viban varmasti aiheutti, voitko yrittää selittää että mikä jotta päästään sun pään sisälle paremmin?
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 18.12.2018 23:03:17

Olen aseistautunut kahvikupillisella ja parilla tunnilla vapaa-aikaa, että luen nyt nää hiljaisemmat läpi oikein ajatuksella :>

Halima&Jinmuru

Aiemman perusteella Halimalla pari outoutta, hänen äänensä eilen on neutraali, sopisi kummalle vain, mutta ei tuo myöskään hyviskuvaa. Tänään valittelee kiireitä ja tuntuu painottavan alkupäivän viboja ja pakittelevan niistä. Ymmärrän kiireet ja symppaan sun urakkaa lukea topic läpi, tässä on hommaa vaikka on jotenkin jopa kärryillä. Ymmärrän tavallaan senkin, että haluaa silti vaikuttaa peliin, mutta miksi kiire alkaa äänestää tässä vaiheessa päivää noinkin huterilla perusteluilla? Reaktionhakua? Mutta miksi, kun kerran et ole ehtinyt tai jaksanut lukea entisiäkään viestejä vielä?

Jinmurun ainoa varsinaisesti peliin liittyvä kommentti oli Pyramidin ihmettely, mutta varauksella että ei ole välttämättä silti pahismainen. Ei poissaoloa tällä hetkellä, tuu leikkii? :>

Enemmän oikeastaan nousee esiin se, että tässä parissa ei ole mitään sellaista, mikä sulkisi heidät pois pahismaisista. Sopivat oikeastaan kaikkiin kohtiin siitä, mitä oletan tän pelin pahisten olevan.

Horaaneko&Jitachi

Horaan eilinen äänestyskäyttäytyminen (tai siis sen äänen puute :D) ja se kuva, että ehkä ei ole väliä kuka kuolee, tai ei halua siihen mennä vaikuttamaan, sopisi pahikselle. Pahispuolella myös marttyrointi ja jossain kohdin viesteissä esiintynyt korkea täytekaman määrä.

Horaanekon uudemmat viestit onkin sitten paljon parempia, joskin lainailet esim. mua aika tarkoitushakuisesti (mutta yritän nyt kans ymmärtää sua kaikella hyvällä tahdolla, joten pistän tän ennemmin tunnereaktiosta johtuvaan vaikeuteen kattoa objektiivisesti kuin pahissuunnitelmaksi plus et vissiin muutenkaan epäile meitä juuri pahiksiksi, joten senkään puolesta ei ole syytä alkaa tonkia näitä enemmän). En ole kaikista pointeista samaa mieltä, mutta monet on hyviä huomioita, ja vaikuttaisi enemmän yrittävän etsiä pelistä pahiksia.

Jitachin puolelta poissaolo ja siitä ja kiireistä puhumista eli ei käytännössä mitään, mitä analysoida.

Yhteensä neutraalihko.

justy&Marzzuu

justylta nollainfo ja on poissa, Marzzulta tullut vähän lisää ennustajasuunnitelmapohdintaa. No, ainakaan tähän läpilukuun ei mene niin kauaan kun oletin, et se on positiivista!

jeekakalla hyvä kommentti siitä, miten Marzzuu tuntuu odottelevan pariaan ja lähtisi tuskin sooloilemaan – ja ehkä pelaisi hyviksenä vapautuneemmin? (Eli pientä epäilyä Marzzuun päin, jos tulkkasin oikein?) Marzzuu on mulle vaikea, koska ei ole oikein mitään tarttumapintaa ja parini vielä sanoi kysyttäessä, että joo, ei ole usein muutenkaan… että revi siitä sitten :D

jeekaka&pilkkuvirhe

Iloitsin liian varhain. Jeekaka on yksinään puhunut lähemmäs 2 sivua tän pelin 9 sivusta. Huh huh. Uusi kuppi kahvia.

Okei, ihan kärkeen, jeekakan aamuinen äänianalyysi on hyvää kamaa (paitsi yksi asia, siitä kohta lisää), mutta tämä sen jälkeinen touhu on sitten lähtenyt ihan laukalle, varsinkin mitä tulee Meiziin ja Pyramidiin. jeekaka näyttää nyt vain saaneen päähänsä, että Meiz&Pyramidi pitää lynkata, ja suurin osa noista perusteluista on sellasia että niitä lukiessani pikemminkin vakuutun siitä, että Meiz&Pyramidi ovat hyviksiä :D Aika hyvin.

Epäilysten hajautuksesta epäileminen on ihan järjetöntä, etenkin kun kattoo tota eilistä. Ihan hyvin voisin sopia parin kanssa, että kato sä näitä, mä katon näitä, sitten puhutaan yhdessä ja päivän lopuksi katsotaan, mihin lopulliset äänet tuupataan.

jeekaka kirjoitti:-ja syytätte Horachin pahistoveriksi. Mair äänestää Horachia (ei esim suoraan mua, ei kai johdu siitä että mulla ei ole vielä ääntä alla..?)
Tää on taas sarjaa tekemällä tehdyt epäilyssyyt Jos pohdin, että olet mahdollisesti Horachia pelastava pahiskaveri, niin epäilyssä on järkeä vain, jos ne myös on pahiksia eli tietenkin ääni niille. Ja niillehän oli muitakin perusteluja kuin vain se potentiaalinen pelastus. Ne oli se epäilys, sinä sen jälkilisäys, ei toisin päin. ;)

Pelkän äänestyksen katsomista ja sitä ympäröivän puheen ja kommenttien jättäminen huomiotta on myös sellainen idea, että uh.
Vielä ihmeellisemmäksi tämän tekee sen, että siinä aamun hyvässä äänianalyysissa jeekaka vieläpä lyhyesti kommentoi vaikutelmiaan siitä, missä tilanteessa ja millä sävyllä (eli sitä puhetta!) äänet tulivat. Sen jälkeen hän on yhtäkkiä päättänyt, että tämä ei merkkaakaan mitään ja kuten tossa mun kohta antamassa lainauksessa tulee ilmi, niin tässä on iso epäsuhta sen välillä, mitä pohdit äänien merkityksestä aamulla, ja mitä niiden merkityksen pitäisi olla, että infolynkkauksessa olisi mitään järkeä.

Keksin tälle pari mahdollista motivaatiota, joista kiinnostavin on se, että tuuttaamalla tuota ideaansa, että pitää lynkata nimenomaan tuon äänestyksen (ja vain sen) pohjalta, jeekaka vie keskustelua lynkattavista tiettyyn, hyvin rajattuun suuntaan.
Jos pahikset on hiljaisia TAI jeekaka itse on pahis (eli eiliset äänenvaihtajat oli hyviksiä), tämä olisi juuri se suunta, mihin pahis haluaisi keskustelun viedä ja siellä sen pitää, koska silloin jauhettaisi vain hyviksistä.
Aamun äänianalyysissa on tosiaan joitakin kommentteja siitä, missä sävyssä äänet jeekakan mielestä tuli, mutta tämä tulee valikoiden osasta ääniä (Haliman äänen teoriointi saa paljon vähemmän huomiota kuin esim. mun ja Camin ja oletus on, että tämä johtuu siitä, että jeekaka jo valmiiksi oli päättänyt, että me ja Pyra&Meiz tai ehkä miina&BlackFox on se teoria tässä nytten). Lisäksi sieltä puuttuvat kaikki välikommentit ja muut tuomasta kontekstia. Niiden poistaminen sieltä selkeyttää listaa, joten ymmärrän, miksi se on tehty. Mutta samalla se ikäänkuin häivyttää pöydältä vaihtoehdon, että pahikset ovatkin niitä, jotka katsoivat sivusta ja hihittelivät tyytyväisinä, kun hyvikset sählää.
Ja Jeekakan omat kommentit eilen sinne väliin oli pitkälti juuri kaikkea vihjailua pelastuksista ja muista. Jos hän on pahis, tuo on ihan selvää hiphei hyvikset aikaansai kivan kaaoksen, tästä niiiin otetaan ilo irti huomenna.

Joko jeekaka on vain superrakastunut tähän teoriaansa ja perustelut siksi heittää, tai sitten tässä on pahis, joka yrittää hyötyä eilisestä.

minä kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Onhan siellä kolme mahdollista pahisparia mainittuna :D Mua aina jää kovasti vaivaamaan, jos joku pari tosi yllättävällä tavalla pelastuu pudotusuhan alta.
Mun äänestä sanot, että ei näytä pahischatissa laskelmoidulta, paristani ettei näytä olevan samalla missiolla, sitten että olisi äänestänyt Lau&flauta, sama miina&Black Foxista keskenään ja miinasta toteat vielä erikseen että "olipa Pyra&Meiz pahiksia tai ei" (eli infoarvo nolla) ja Haliman ääntä et tosiaan avaa mitenkään. Eli kaikki todella epämääräistä tai jopa et ei näytä pahisten koordinoimalta. Se, että joku pelastuu täpärästi, on toki jännää, mutta toisaalta jos siihen johtaneet äänenvaihdot ja epäilykset on loogisia eikä yhdisty, niin lynkkaus sen pohjalta ei ole järkevää.
Tää oli mun isoin huomio aiheesta ja ohitit sen ihan täysin. Saisko tähän jonkun kommentin, että mitä informaatiota uskoisit siitä lynkkauksesta siis saavasi, että se kannattaisi tehdä?

Ja hei, se että postailet jotain photoshopattuja kuvia musta, Meizistä ja Pyrasta ei yhtään auta asiaa :( Mulla on paljon kauniimmat höyhenet ja isommat silmät. Luuletko että tollasen valeuutisen jälkeen uskon mitään muutakaan, mitä sun aviisissa lukee, häh?

jeekaka kirjoitti:Horaa päättää (tai jopa on etukäteen päätetty) vaan luovuttaa, antaa toisen pahisparin tehdä mitä tekeekään ja ottaa mahdolliset hyviscredut, ja toivoa että luovuttaminen vaikuttaa tarpeeksi hyvismäiseltä. Sä ja Cameron ootte tossa skenaariossa ne ainoat, jotka ois voineet saada niitä hyvispointseja, koska teidän kummankin ääni oli siellä jossain vaiheessa.
Horaa ei varmaan haluaisi, että kerron tätä sulle, mutta siis et uuuuuuusko, miten me hikoiltiin Horaan kanssa pahischatissa koko ilta, että apua kun ei näytetä vielä tarpeeksi siltä, ettei olla pahiskavereita, nyt pitää keksiä jotain, jos vaikka äänestäisin sitä niin saisin sentään jotain hyvispisteitä!

pilkkuvirheestä ei sanottavaa.

Elieli... epäilyttävimmiltä nyt tämän jälkeen tuntuu jeekaka&pilkkuvirhe tai Halima&Jinmuru. Menen jälkimmäisellä ainakin tässä vaiheessa, koska luulen, että se voisi olla tuottoisampaa

++Halima&Jinmuru

Sitten vielä pari satunnaisjuttua:

Miina: Kuten aiemmin sanoin, niin ihmettelin nimenomaan sitä, että väki sanoi, ettei äänestä niitä, joiden pari on poissa. Käytännössä siis esimerkiksi JitaHoraa. Esim. Odo, Meiz , Black Fox. Siis siitä huolimatta, että toisesta parinpuolikkaalta on materiaalia ja se jopa vähän epäilyttää. En ikimaailmassa ole sillä kannalla, että pitäisi lotota ulos hiljaisia, joista ei ole kummastakaan osapuolesta mitään kuvaa (tyyliin justy ja Marzzuu), ja olen tämän sanonutkin. (Plus sähän äänestit Jita&Horaa itse? :D)
Black Fox: Tuota moraalista ongelmaa symppaan täysin, koska sama ongelma oli itselläkin, eli mitä tehdä kun kaikki paikalla kunnolla olevat aktiiviparit vaikuttaa hyviksiltä. Sillä erotuksella, että näen tän tosiaan myös hiukan erilaisena kuin tavallisen pelin, koska jos poissaolijalla on pari paikalla, niin siitä saa kuvaa -> äänestetään, mikäli näyttää pahismaisemmalta kuin muut. Tää on tää peli vähän tätä, mutta joku lentää ulos joka tapauksessa ja jos valtaosalta on pari pois niin...

Pyramidi kirjoitti:Mairin yöpohdinnat olivat ihan mukavia myös ja eilisen pohdintojen perusteilla laitan tämän parin hyvispuolelle.
Mitkä yöpohdinnat?

Odo muuten epäili Pyra&Meiziä, Black Foxia & miinaa (ja linkitti kevyesti näitä kahta paria), lisäksi epäili Horaanekoa, Halimaa ja vissiin jeekakaa. Yötapolle on monia mahdollisia syitä, mutta hyvä tämäkin huomata.

Seuraavaksi mun tehtävälistalla on lukea läpi Pyra&Meiz mahdollisimman objektiivisesti. Epäilen, että mun mielikuvaa niistä tällä hetkellä värittää se, että a) olen hirveän monesta asiasta niiden kanssa samaa mieltä, osa ihan peliteknisiä ja kun jonkun mielipiteet käy järkeen, siinä tulee herkästi vähän hyvisvibaa kaupanpäällisinä vaikkei saisi, b) niitä epäillään pöhköillä syillä, sellaiseen väitän aina (äidillisesti? :D) vastaan ja sama tulos ja c) haluan nähdä, onko sieltä löydettävissä mitään oikeasti pahismaista ja pahikselle järkevää toimintaa noiden huterien syiden sijaan. Jos pöllöäidin pikku kullannuput onki ollu pahoilla teillä, kun silmä välttää.
Mutta tämä jää kuitenkin varmaan ainakin jonnekin torstai-iltaan, kuten varmaan muukin suurempi pelailu, koska tämä viimeinen viikko ennen joulua on ihan tappoa ja huominen on kaikista päivistä pahin x_X
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 19.12.2018 04:05:10

Örgh, viimeinki oon saanu pelin luettua kiinni. Jos oisin fiksu ni oisin tehny muistiinpanoja samalla mutten oo, ja muutenki ne muistiinpanot ois varmaan ollu vaan täynnä kysymysmerkkejä :L

Halima kirjoitti:
Cameron kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Niacin kirjoitti:Meiz on varmaankin hyvis

Hei Nia! Mä oon huonolla lukemisella aika lailla hyvin pitkälti samaa mieltä sun kanssa näistä! Eli varmaan säkin oot hyvis! Ketä jää jäljelle?

Oon muuten aika samaa mieltä mut jeekavirhe ja Meizidi ei oo vielä vakuuttanu mua hyvismäisyyestään. :') En sanois pahismaisikskaan suorilta mut en myöskään et "varmaankin hyvis".

Niasta ja Horaanekosta (pareineen) saan vahviten hyvisvibaa.

Äänestän Haliman mukana kuitenki ++Marzzuu + justy. Koska harva äänekkäistä tuntuu pahikselta ni pakko olla hiljasia pahiksina, ja Marzzuu tuntuu yrittävän huomattavasti tavallista vähemmän. Vaikka pari onki kiireinen ni silti, yksilöpeleisä Marzzuu kirjottelee useemmin ja enemmän, vähintään vastaa hänelle osotettuihin kysymyksiin. Nyt Marzzuu on ignoorannu ne täysin. Justysta mahoton sanoa ku on poissaolo ni silleen vähän kurja äänestää, mutku oikeesti tuntuu et tuolta löytyy pahikset :/

Pakko kyl sanoo et jos ei oltais Halima me, ni äänestäisin iteki meitä, ei oo ollu hirveen vahvaa peliä kummallakaan irl-kiireitten takia :'''D En siis yhtään ihmettele meijjän saamia ääniä. Tosin sanon et Mair, aina kannattaa äänestää jos vaan voi, se on hyviksen ainoa keino vaikuttaa peliin, ja oli Halima kuitenki lukenu uusimpiaki viestejä ettei ihan vaan vanhoilla menny.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Jinmuru
Kyläläinen

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Zey » 19.12.2018 04:26:02

Väliaikalaskenta

Kuva

Äänet:
2 Marzzuu&justy (Meiz, Halima)
1 Pyramidi&Meiz (jeekaka)
1 Halima&Jinmuru (Mair)

Jinmurun 04:05:10 antamaa ääntä ei lasketa, sillä se on merkitty väärin.

Puhepakot:
Savu

Poissa:
justy 12.-19.12.
Savu 16.-19.12.
pilkkuvirhe 16.-20.12.
Marzzuu 22.12. - 26.12.

Huomio, rakkaat lapsukaiset! Jitachi on pudottautunut pelistä, hänelle etsitään varapelaajaa.

Hekumoiva päivä päättyy perjantaina 21.12. kello 21:00. n__n
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 19.12.2018 05:26:04

Eih, muka tarkistin vielä äänen. :DD ++Marzzuu&justy
Jinmuru
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.12.2018 07:42:26

@Meiz, yritän jotain listausta väkertää vielä tänään, varmaankin pyraMeiz tai JinHali suuntiin (sori) olisin ääntäni lykkäämässä, ja jos oon unohtanu kysymyksen/kysymyksiä niin saa ilmiantaa kysymyksensä uudestaan.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Black Fox » 19.12.2018 10:07:44

Okei, mun kone lopetti yhteistyön, se heittää vaan havainneensa virheen ja ei päästä mua käyttään sitä. Kirjotan tän nyt kännykällä, joten pelin selaaminen sekä siihen vastaaminen on hieman vaikeampaa.

Pyramidin viestiin tosta puolustelusta; sitä kyllä Lauchuo sekä Hora kysyivät syitä Laun ja flawin äänestykselle (Horalla oli kyllä väärin quotet kun siinä oli miinan nimi). Olis toki voinut niihin viitata, mutta enpäs siinä sitten tajunnut. Sori! Pahisporukassa en oo, jos se nyt edes kysymykseksi oli tarkoitettu.

Ja muistaakseni Mairille kiitos sympatiasta. Toki peli on epäreilu ja ei mene mun mielen mukaan, mutta kieltämättä ärsyttäis tippua niin että ei ole edes päässyt pelaamaan. Ehkä mä otin ton vähän liian "raskaasti" varsinkin kun nyt Jita on tiputtautunut pelistä. Toisaalta en mä kyllä Horassa ollut kiinnittänyt huomioo mihinkään muuhun kun tohon triggeröitymiseen (kirjotinkohan oikein?), eikä se mun mielestä kerro roolista juurikaan mitään.

Tänään en ehdi selvittää mun tietokoneen kohtaloa, huomenna yritän saada sen kuntoon. Siihen asti oon pelkän puhelimen varassa eli mitään kovin suuria viestejä tai läpikäyntejä ei ole luvassa.
Black Fox
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 19.12.2018 12:54:31

Pieni välihuomio!

Kuva

Jitachin tilalle tulee Aelina!
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Aelina » 19.12.2018 12:57:44

Luuletteko, että minusta pääsee näin helposti eroon? :3

Perehdyn vähän myöhemmin keskustelun lukemiseen. Taas näköjään muutama sivu luettavaa...
Aelina
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Finfanfun

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2018 13:24:24

Kukahan se nyt sanoikaan että väärin kirjoitettu ääni on pahismaista. Tuli mieleen tuosta Jinmurun äänestä että eikö meitä ala olla jo vähän liikaa pahiksia :D

Ja mair, tarkotin just sitä että pareista joissa toinen on aktiivinen niin voi hyvin äänestää, esim. just miun ääni horaachille. Sait miut kuulostamaan jotenkin ristiriitaiselta vaikka mielestäni kirjoitin asian just noin.

Ja horaaneko, äänestin teitä koska en halunnu äänestää lähtökohtaisesti meizidiä tai flauchuota. Mieluummin te kun he.
miina
Kyläläinen

Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.12.2018 21:11:13

Mua ja justya ei välttis kannata pudottaa.
Aiemmin olisin äänestänyt Horaachia, mutta jätän väliin kun haluan antaa feeniksin kohtalon kokeneelle Aelinalle mahdollisuuden pelata. :) Meizdijunakaan ei enää tunnu hyvältä joten painelen vielä muutama päivä ennen poissaoleskeluni alkua kahlaamaan materiaalin läpi.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.12.2018 21:36:28

Ja mun hiljaisuus selittyy sillä, että töissä tuli yllätyskiireitä kiitos joulunajan ja tänään olen lötköttänyt EKG-tutkimuksessa (onneksi moottori pompottaa ihan hyvin)
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Aelina » 19.12.2018 22:56:42

Sori, olin alun perin poissaololla tämän päivän, mutta ajattelin, että ehtisin käymään läpi. :( En ole ehtinyt. Huomenna sitten iltavuoron jälkeen. Perjantaina myös ilta.
Aelina
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Finfanfun

ViestiKirjoittaja Meiz » 19.12.2018 23:43:50

Sain nyt vihdoinkin luettuna päivän loppupuolen uusiksi.
//off Jos nyt oikein ymmärrän niin äänen hylkäämiseen riittää se, että pelaajan nimen kirjoittaa pienellä alkukirjaimella? Jos näin on kyseessä niin en voi käsittää ollenkaan miksi tällainen sääntö on olemassa. Pilaa mielestäni täysin tän pelin idean ja pahimmillaan muuttaa äänestystulosta radikaalisti. En myöskään tykkää ajatuksesta jossa pahikset voivat halutessaan kikkailla näin äänillä kirjoittamalla tahallaan väärin, vaikken nyt uskokaan että kukaan siihen ryhtyisi tässä pelissä. Eikö tätä voisi höllentää loppupelin ajaksi? //off off

Mutta itse peliin. Yritin samaistua päivän loppuun ulkopuolisen silmin ja peilata jeekakan tekemiin analyyseihin, ja joooo-oh, kai tuon jeekakan äänen tänään voin ymmärtää infolynkkauksen osalta. Tämä ei kuitenkaan edelleenkään selitä eilispäivän järkkymätöntä pahisreadia meitä kohtaan. Voisi olla veneen keikautusta paikallaan seisovaan peliin, muttei mielestäni selitä sitä kuinka varmuudella tuo ääni ja epäily vietiin päivän loppuun asti. Kyseessä on kuitenkin jeekakan ajatus siitä miten miten pahikset saattaisivat tilanteessa toimia, eikä missään vaiheessa iltaa pysähdytä miettimään voisiko käytös kuitenkin sopia hyvispeliin ja epäily olla väärässä. Itse viestien sisältöön ei muistaakseni oteta kantaa päivän edetessä epäilyjen osalta, joten epäilyltä on käytännössä mahdoton puolustautua, ja itse ainakin koin eilen puolustukseni ja perusteluideni menevän täysin kuuroille korville. En tälläkään hetkellä osaisi sanoa mikä omassa tai Pyramidin pelissä epäilyttää viestien osalta, ja sama jatkuu tänään koska äänestystapahtumiin emme voi vaikuttaa.

Toisena epäilyttävänä seikkana tänään pidän keskittymistä objektiivisesti ääniin. Tämä on aihe josta pahis voi helposti turista vaikka koko loppupelin, nämä analyysit eivät tule koskaan loppumaan kesken. Pelaajien teoista ei välttämättä tarvitse löytää mitään epäilyttävää annettujen äänien ulkopuolelta. Mielestäni erittäin helppo tapa pahikselle saada tekstiä aikaiseksi. Epäilystä lisää se, etten usko eilisten äänijunien olleen pahisten operoimia, ja tällä hetkellä näkisin Niacinin olevan toinen pahiksista. Tässä äänianalyysissä analyysissä Niacin jää täysin ulkopuolelle pohdinnoissa.

Miksi sitten Niacin. Mielestäni hän on pelannut tähän asti yliturvallista peliä joka ei tule keräämään huomiota keneltäkään. Vaikka puhuu itsekin kulkevansa Taskulämmin - nimellä, epäilen keskittymisen lähinnä pienten hyvisvibojen jakamiseen ja vahvojen epäilyjen puuttumisen olevan joko taktikoitua, tai vaihtoehtoisesti kokee epämieluisaksi epäillä pelaajia syistä joiden tietää olevan valheellisia. Sikäli kun Niacin tunnetaan itse mukavuutena, epäilen jälkimmäistä vaihtoehtoa.

Epäilystäni herättää myös tuo pidempi viesti ensimmäiseltä päivältä viewtopic.php?f=9&t=695&start=210#p22829
Viesti pitää mielestäni sisällään aika paljon filleriä suht neutraaleista ja yleisistä aiheista, jotka eivät edistä varsinaisia epäilyjä.

Ymmärrän täysin sen ettei ensimmäisenä päivänä löydy vahvoja epäilyjä, mutta uskoisin että Niacinilla olisi ollut hyviksenä motivaatiota olla vaikuttamassa edes hyvismäistä kuvaa antaneiden horaanekon & flawlessin pelastukseen. En pidä Niacinille ominaisena jättäytyä kokonaan sivuun ratkaisevassa vaiheessa, kun taas pahiksena hänellä ei olisi ollut suurempaa tarvetta olla vaikuttamassa.

Nyt tuoreimamssa viestissä on jo epäilyn yritystä miinalle&Black Foxille (joka siis jatkoa ensimmäisen päivän pienestä miina epäilystä). Koska tässä keskitytään vain yhden parin epäilyyn, saan edelleen turvallisilla vesillä seilaamisen tunnetta ja sitä kautta pahisvibaa.

Jään odottelemaan Marzzuulta jatkoa, ja haluan myös antaa justylle mahdollisuuden osallistua peliin. siispä --Marzzuu & justy ++jeekaka & pilkkuvirhe
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 19.12.2018 23:55:41

--Marzzuu & justy Jään ootteleen kans lisää!
Jinmuru
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 01:30:25

Mun äänestäminen Meiziltä toistaiseksi hyvismäisin teko tähän mennessä :D Mikset tehnyt sitä aiemmin?
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.12.2018 01:57:04

Joo eikun ei mitään XD
jeekaka
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa