Okei, nyt oon koneella ja yritän kertoa mitä noissa sun tässä ihmettelemissä jutuissasi mietin.
justy kirjoitti:jeekaka kirjoitti:justy kirjoitti:No eihän siihen kuin kaksi ääntä mun lisäksi tarvita. Aika moni pelaaja ei oo vielä ees ääntestänyt...
Zeyllä on neljä ääntä. Mutta jos ne on mun ja miinan äänet niin ihan worth it, esim jos oisit Zeyn pahiskaveri :D
//Halima
No kappas, muistelin jotenkin että tilanne oli 3vs3. No hmm.
--Savu++VampireSavu, en usko että saat jeekakaa tänään lynkattua. Kumpaa äänestäisit, Zeytä vai Vampirea?
Jii, Horaa ja pilkkuvirhe: Vampire vai Zey?
Tässä kohtaa kaipasin jotain lisätoimintaa, joka toisi lisää tietoa pelaajista. Zey ja Vampire olivat saaneet ääniä tyyliin ekana ja tokana IRL-päivänä, eikä sen jälkeen ollut ihan ihmeitä tapahtunut. Plus Vampire ei ollut ees ollut paikalla kunnolla ekan päivän jälkeen, joten kaikki häneen liittyvänsä oli väljähtänyttä. Zey-keissitkään eivät mua vakuuttaneet. Sun muutamaa pohdintaasi lukuunottamatta ne tuntuivat olevan lähinnä zeyn pelityylistä kumpuavia ilman mitään konrkeettista selitystä siitä miks Zeyn pelityyli olis merkki hänen pahikseudestaan. Joten ajattelin sekoittaa pakkaa, kattoa miten pelaajat reagoisivat jos tarjolla olisikin jotain muuta. Tää ei ollut mitenkään erityisesti sulle ja miinalle suunnattu, vaan yleisesti halu saada jotain tuoreita kannanottoja ja wagoneita aikaan. Ei se mua tietty ois haitannut jos olisitte miinan kanssa vaihtaneet ääntä Savulle, sillä olisin mielummin pudottanut Savun tai Vampiren kuin Zeyn. Mut en kyl vieläkään ymmärrä miksi tää häiritsee sua niin paljon, jos et edes pidä Zeytä pahiksena etkä siis ajattele että pahis-justy se siinä yritti pelastaa pahis-zeytä.
Sit nuo kysymykset Savulle, Horaalle, Jiille ja Pilkkuvirheelle olivat vaatimuksia siitä että pelaajat ottaisivat kantaa siihen kumpi pitäisi pudottaa Vampire vai Zey. Kyseiset pelaajat olivat tuolla hetkellä joko ilman ääntä tai äänestämässä pelaajaa, joka oli jäämässä pääwagonien ulkopuolelle. Oon huomannut että Kylässä monet pelaajat jättäytyvät ulos lopullisesta päätöksenteosta, eli äänestävät pelaajaa joka ei voi pudota (eivätkä ees yritä kampanjoida tän pudottamisen puolesta loppuhetkillä), tai ovat kokonaan äänestämättä. Tää hankaloittaa heidän puolensa selvittämistä, kun infoa on vähän.
justy kirjoitti:Niacin kirjoitti:Äänet:
5 Halima (jeekaka, Keturin, Horaaneko, Jinmuru, justy)
2 Zey (miina, AlPacino)
1 Vampire (Zey)
1 Keturin (Marzzuu)
1 jeekaka (Savu)
1 miina (Halima)
Poissaolot:
Ei ketään
Päivä päättyy tänään klo 20.
Jos Halima on pahis, joko siellä joku bussaa? Horaa ois oikeastaan ainoa vaihtoehto, tai sit tosi huonotuurinen jeekaka.
Tää oli sitten puolestaan sellaista puolilaiskaa pelipohdintaa kun työnteko ei maittanut. En äänestänyt halimaa päästäkseni pohtimaan kuka bussaa Halimaa, vaan mietin ääneni jälkeenmitä nopeasti noussut Halima-wagon voisi kertoa, jos Halima on pahis. Kun (minun näkökulmastani) kolme neljästä sun äänen jälkeen äänestäneistä oli hyviksiä, se oikeastaan osoitti vain Horaanekoon mahdollisena pahis-haliman kaverina, joka yrittää ottaa jotain hyötyä irti kaverinsa lynkkautumisesta. Ei sen syvällisempää tarkoitusta, mutta tässäkin on vähän vaikea nähdä mitä ihmeellistä tässä pohdinnassa on kun Halima ei oo pahis.
Sit sua mietitytti vielä miksi äänestin Halimaa lopuksi? No lähinnä just sen ajatukseni vuoksi, että hyödyllisintä on jos päivän lopussa on 2-3 pelaajaa, joista kaikki valitsevat kohteensa. Jos oisin ollut aktiivisemmin pelissä kiinni päivän lopussa, olisin ehkä äänestänyt aiemminkin (tosin jäin vähän jumiin siihen Marzzuun kuulusteluun, mikä ehkä myös vaikutti siihen että päivän loppu tuli vauhdilla). Mut sit äänestin kuitenkin - vaikka ääneni ei olisi tossa enää ehtinyt vaikuttaa suuntaan tai toiseen - periaatteesta sitä Marzzuusta ja Halimasta joka epäilytti enemmän.
Sit vielä kommentteja sun vastauksiin:
jeekaka kirjoitti:1. Miksi uskot että yritin kalastella juuri sinua ja miinaa pois Zeystä?
Oisko toi, että mä ja miina oltiin just puhuttu Savun pahismaisuudesta :D Tartuit asap tilaisuuteen kun kysyin että onko täällä Savu-vankkurit valmiina.
Joo, voi kyllä olla että Savu-pohdintanne vaikuttivat siihen että päätin äänestää just Savua enkä miinaa. Kävin kattomassa noita viestejä uudestaan ja mähän vielä kyselin mielipidettäsi Savun äänestämisestä. Olisin kyllä varmaankin tossa kohtaa eniveis äänestänyt jotakuta uutta kohdetta juurikin sen äänestystilanteen staattisuuden ja epäinformatiivisuuden vuoksi.
jeekaka kirjoitti:2. Miks tää halu löytää joku muu kohde kuin Zey on pahismaista, jos et pidä Zeytä pahiksena?
Tän takiahan Halima just lynkattiin ja mä (ja Ketu, jos tulkitsin oikein?) epäiltiin sua siitä jo eilen :D
Keturin kirjoitti://Horaa, en usko et Halima on yrittäny ite niittaa Zeyta millään tavalla, on vaan yrittäny vakuuttaa sitä hyvikseks mut ei oo tehny yhtäkään sellasta liikettä jolla se vois pelastaa Zeyn. Musta tuntuu, et pahis!Halima on hyväksyny nyt sen vaihtoehdon et Zey ois menossa hirteen ja koittaa sit kapitalisoida itelleen town creduja pääsemällä sanomaan "mitäs minä sanoin".
Tää pätee myös suhun, joskin teit sen hienovaraisemmin kuin Halima.
3. Mikä sua siinä Halima-äänessä siis häiritsee, jos et pidä sitä pahis-Zeyn pelastusyrityksenä? Bussaamisestahan siinä ei ollut kyse (kenenkään osalta) koska Halima oli hyvis?
No just toi sama. Koitat kautta rantain antaa vaikutelman, että bussaat Halimaa, että vakuututtais siitä että Halima on pahis ja ei vaihdettais ääniä pois :D
4. Miksi pahis-justy äänestäisi Halimaa päivän lopussa todennäköisemmin kuin hyvis-justy?
Miksei :D Ei sun äänellä ollut tuossa kohtaa enää mitään väliä enivei, olisit voinut äänestää vaikka Jeesusta.
En saa ihan tästä kiinni että miksi uskot että Halima lynkattiin eilen? Siksi ettei Zeytä enää pidetty pahiksena? Jos sä et pitänyt Zeytä pahiksena ja halusit lynkata jonkun muun, jos Keturin ei pitänyt Zeytä pahiksena (tosin tästä en oo ihan varma) ja halusi lynkata jonkun muun, niin miks se että mä teen niin on multa pahismaista vaikka sulla pitäisi olla kaksi esimerkkiä siitä että hyviksetkin voi näin ajatella (koska oot hyvis ja Keturin on kanssa).
Toi Keturin-quote on ihan totta, ja voisin hyvin tehdä jotain tollaista myös pahiksena. Mut ei kai tää ole kuitenkaan peruste pitää mua pahiksena, vaan enemmänkin todiste siitä että myös pahis voisi toimia näin. Sama juttu nelosen kohdalla. Joo, pahis voisi tehdä noin, mutta tekeekö päivän lopussa äänestäminen musta jotenkin todennäköisemmin pahiksen kuin hyviksen?
Kolmas vastauksesi vaatis mun mielestä kyllä sen, että epäilet mun yrittäneen pelastaa pahiskaveriani. Miks muuten mä yrittäisin näyttää pahikselta joka pelastaa pahiskaveriaan? Ei kai pahikset yleensä halua näyttää pahikselta - etenkään tilanteessa jossa ne eivät yritä pelastaa toista pahista.
Eli summa summarum - musta sun epäilyt ois jotenkin järkeviä, jos epäilisit mun yrittäneen pelastaa toista pahista. Eli jos joku esim. Halima/Zey/Marzzuu-akselilla olisi paljastunut pahikseksi, ymmärtäisin tän sun keissisi paljon paremmin.