Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Murha kylässä 3.päivä loppuu 25.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 25.03.2016 20:50:53

Äänet:

1 Horaaneko (Violet, )
3 porkkana (Cameron, Halima, Horaanekoo)
2 Cameron (porkkana, einari)

Hmm.Tässä vaiheessa kyllä menisin mielummin äänestämään Vampirea kuin porkkanaa, sillä olen aika varma siitä, että ainakin osa pahiksista on hiljaisia. Cameronin pudottaminen taas ei näytä todennäköiseltä, sillä porkkanalta tuskin lähtee noi äänet. (Cameron ei ainakaan poista, Halima suostuu vaihtamaan Vampireen, Horaanekon aktiivisuuteen en luota).

--Horaaneko
++Vampire
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Halima » 25.03.2016 20:54:21

--porkkana
++Vampire

Teen nyt näin. Jospa Horaa vielä vaihtais äänensä, kun vissiin Vampire epäilytti enemmän kuin Cameron?
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 25.03.2016 20:55:17

Okei mie oon näköjään missannut tuon porkkanan äänenpoiston kokonaan, enkä tiiä tekiskö pahis tässä tilanteessa tekis noin.... Vois olla tosi radikaali hyvispointsien keräily mut oli sen verran huomaamaton (no, ainaki miulle) etten näe tuota kovin kannattavana. Ääh. Toisaalta en menis laskemaan porkkanaa tuon perusteella hyvikseks, mutta laski kyllä pahispointseja mun silmissä sen verran että poistan ääneni porkkanalta.

--porkkana

Siirrän toiselle epäilylle eli

++Vampire

Ja hihhei kerkisin kuin kerkisinkin viime minuuteille mukaan :D
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Zey » 25.03.2016 21:03:00

Päivä on päättynyt!
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Zey » 25.03.2016 23:09:22

3.ilta

Kaikki kuuntelivat, miten Horaaneko lauloi maamme laulua ties kuinka monennen kerran. Välillä kesken säkeistönkin Horaaneko lopetti laulamisen kiitelläkseen yleisöään. Olihan se toki mielenkiintoista nähdä, miten omissa maailmoissa toinen voi elää. Välillä Horaaneko tuntui jopa harjaavan omia hiuksiaan, vaikkei hänellä ollut niin harjaa kuin hiuksiakaan.

”Kun täällä on nyt monilla muillakin nimet vaihtunut, niin mäkin aattelin nyt ilmoittaa”, Tinppa aloitti punastellen. ”Mä olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että jos vaihtaisin nimeni veareksi. Tai siis sehän oli tossa 17 paikkaa missä kenkä voi olla -sarjassa se sankaritar ja mä olen aina ihaillut sitä… Että jos te voisitte kutsua mua veareksi?”
”No vaihdetaan nyt kaikkien nimet sitten saman tien”, Zey hermostui ja alkoi marssia ympäri Kuppilaa. ”No, onko täällä joku muukin vielä, joka kaipaa muutosta? Ehkäpä mun pitäisi kutsua Vampirea sittenkin Draculaksi ja Cameronkin varmaan haluais jonkun luonnonmukaisemman nimen?”
”Mä vaan aattelin”, veare mutisi ja alkoi silitellä kirjansa selkämystä.
”Mä en kyllä mikään Dracula halua olla”, Vampire tuhahti ja heilautti mustat rastansa selkänsä taakse.
”Toi luonnonmukainen nimi oli kyllä hyvä idea”, Cameron pohdiskeli. ”Täytyykin vähän miettiä mikä se olisi. Luonto vois olla vähän liian ilmiselvä. Mutta ehkä joku kukka tai luonnonilmiö… Toisaalta pyörremyrskyillä on nimiä, joten ehkä yksi niistä.”
”Kuulkaa nyt, ei nimimuutoksia!” Zey ärähti. Eikö muut voineet edes yrittää keskittyä siihen olennaiseen? Eikö kukaan muu piitannut Charlesista? Tai omasta hengestään sen puoleen?
”Pohditaan nyt kuka tappoi Charlesin”, einari kehotti. Edes yksi järkevä. ”Kissatkin tarvii pian iltasapuskansa, niin täältä olisi kiva päästä pois.” Aaargh!
”Se vois olla ihan hyvin porkkana”, Cameron pohdiskeli. ”Tai siis kaikkihan me nyt tiedetään, että porkkanan nimi ei oo mikään hirveän hieno, vaikka onhan se luonnonmukainen. Ehkä se hermostu siitä.”
”Ei hermostunut, eikä tappanut”, Xanie ärähti. Porkkana tyytyi punastelemaan ja katselemaan muita suurilla silmillään.
”Vampire o ain ollu sellane salaileva flikka. Ehkä joku hänen salaisuuksistaa aiheutti tän?” Halima huomautti ja siemaili kahviaan. Paitsi että tarkemmalla katsomisella Zey huomasi, että Halima siemaili tyhjää kahvikuppia. Ei ollut kaikki kotona sielläkään.
”En oo”, Vampire kivahti ja katsoi silmät tulisina Halimaan.
”Miks sit moinen kiivastuminen?” Ariel tivasi tullen Vampiren mulkoilun kohteeksi.
”Sä kielsit vaan salailevuutes, et Charlesin tappoa”, Zey tarttui ärhäkästi ja lähti astelemaan Vampirea kohti. Päästyään naisen eteen Zey sihahti: ”Sä tapoit sen vai mitä.”
”En!” Vampire kiljaisi. Rastat heilahtivat alaselällä saaden muutaman sulan putoamaan hiuksista.
”Sä tapoit Charlesin.”
”En piru vieköön tappanut! Charles tuli joo tapaamaan mua, mutta en mä sitä tappanut. Se oli saanut selville, miks mä olen vieläkin tässä pirun tuppukylässä. Mutta se on niin tyhmä syy, että täytyis olla hullu, jotta sen takia tappais.”
Hullu-sanan kuullessaan Zey vilkaisi automaattisesti Horaanekoa, joka tuntui kuvaavan oikein hyvin kyseistä sanaa. ”Kerro.”
”No mähän sanoin kaikille, etten hakenut minnekään opiskelemaan. Että päätin jäädä tänne luonnon takia, että se inspirois mua kirjoittamaan. Mutta ei se ketään mitään inspiroi. Mä hain hulluna kaikkiin kouluihin, jotka vaan suostu ottamaan mun hakemukseni vastaan. Kukaan ei vaan huolinut mua.” Vampire mutristi suutaan ja alkoi katselemaan seinää, kuin se olisi ollut hyvinkin mielenkiintoinen.

Äänet:
1 porkkana (Cameron)
2 Cameron (porkkana, einari)
3 Vampire (Violet, Halima, Horaaneko)

Vampire putoaa suurimmalla äänimäärällä.

Äänestyspakot:
Horaaneko, einari

Kaikki suorittivat äänestyspakkonsa, jee!

Kuolleet:
1.päivä: Halima – tavallinen kyläläinen
1.yö: flyra – kertakäyttöinen ennustaja
2.päivä: Meiz – tavallinen kyläläinen
2.yö: Lenune - vapaamuurari
3.päivä: Vampire – tavallinen kyläläinen

Poissa:
Ei kukaan.

Yö alkaa nyt ja päättyy huomenna kello 22.00. Tuttuun tapaan yönimet jo kello 20.00 mennessä.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Re: Murha kylässä 3.yö loppuu 26.3. kello 22, yönimet kello

ViestiKirjoittaja Zey » 26.03.2016 22:00:23

4.aamu

Zey katseli ympärilleen väsyneenä. Vasta viisi oli saatu karsittua epäiltyjen joukosta ja kymmenen oli vielä jäljellä. Horaaneko oli murskannut sokeripaloja ja piirteli pöydälle kuvia sokerimurskalla. Veare tuijotteli kirkkaanpunaista rannekelloaan ja pyöritteli hermostuneesti vaaleita hiuksiaan etusormensa ympärille. keira makasi puoliksi pöydällä pienesti koristen. porkkana punasteli vieläkin ja Xanie katselikin miehenalkua tarkkaavainen ilme kasvoillaan. Violet pyöritteli sateenvarjoaan ja välillä pysähtyi kurkkaamaan taskukellostaan aikaa. Halima hörppi edelleen tyhjästä kahvikupistaan kahvia ja loi välillä hilpeitä katseita Cameronin suuntaan, joka oli huomaamattaan alkanut ääneen luetella erilaisten kasvien nimiä. einari istui hölmö katse kasvoillaan tuijotellen tyhjyyteen – ajatteli selkeästi kissojaan. Zey rupesi laskemaan sormet apunaan. Kahdeksan, yhdeksän… Joku oli jäänyt huomaamatta. Lopulta hetken katseella haettuaan Zey huomasi Arielin mustissa vaatteissaan, katse synkkänä. Yleensä tyttö oli puhelias, mutta nyt hän oli ollut hirveän vaitonainen. Oliko hänellä jotain salattavaa?

Ennen kuin Zey kerkesi hyökkäämään Arielin kimppuun, Xanie aloitti oman pohdiskelunsa: ”Mä en usko, että porkkana kykenisi siihen. einari taas ei huomaa mitään muuta kuin kissansa. Cameron ja Horaaneko ovat molemmat omalla tavalla sekaisin, mutta aika harmittomalla tavalla, joten en usko heidänkään tappaneen Charlesia. Violet taas ei varmastikaan tekisi sellaista.” Violetin mainitseminen sai Xanien punastumaan pienesti. ”Eikä siinä sitten olekaan jäljellä kuin Ariel ja nimenvaihtaja. Arielilta voisi löytyäkin sellaista henkistä voimaa, mitä toisen tappaminen vaatii.”
Zey kurtisti kulmiaan. Jotenkin Xanien koko pohdiskelu häiritsi häntä, mutta toisaalta, nainen oli loppujen lopuksi päätynyt siihen, mitä Zeykin oli alkanut pohtia.
”Ariel, sä olet kyllä ollut huomattavan hiljaa”, Zey sanoi ja asteli kuppilassa. ”Jotain salattavaa? Ehkäpä hieman pelottaakin tällainen tiukka paikka?”
”Tää on vaan niin turhaa”, Ariel puuskahti. ”Kaikki on niin oikeessa. Tä ei hyödytä mitään. Tä vaan tyydyttää sun jotkut sadistiset halut. Mutta mä en aijo tähän osallistua. Mä ehdotan, että me kaikki vaan sanotaan meidän salaisuudet. Joudutaanhan me joka tapauksessa tekemään niin. Ja mitä enemmän me vastustellaan, sitä enemmän Zey nauttii meidän elämillä leikkimisestä. Mä aloitan. Mun suurin salaisuus oli sama mitä Lenunella. Mä oon se kaksonen, jonka luokse Lenune tuli. Kuka seuraavaksi?”

Kuolleet:
1.päivä: Halima – tavallinen kyläläinen
1.yö: flyra – kertakäyttöinen ennustaja
2.päivä: Meiz – tavallinen kyläläinen
2.yö: Lenune - vapaamuurari
3.päivä: Vampire – tavallinen kyläläinen
3.yö: Ariel – vapaamuurari

Äänestyspakot:
veare, keira, Xanie

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 30.3. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Re: Murha kylässä 4.päivä loppuu 30.3. kello 21.00

ViestiKirjoittaja porkkana » 26.03.2016 22:15:43

Haha olettepa te hassuja! :-D <3

Horaaneko kirjoitti:En voi sille mitään, ehkä tää tapahtuu miulle aina, mutta tämmönen "yhhyy erikoinen kuoli ja toivottavasti hyvikset voittaa :(((((" (kärjistetysti, sori) -tyylinen, sinäänsä täysin turha puhe särähtää miulle aina korvaan, tulee niin hyvistelevä fiilis (ja oon pahista pelatessani pannut merkille että koen seuraavana aamuna pakottavampaa tarvetta kommentoida yötapahtumia kuin hyviksenä).

Ajattelin olla kommentoimatta, mutta flyran kuolema ärsytti oikeasti ihan tajuttomasti. :D Eli oli tunne, että jotain on kirjoitettava että pääsen itse yli siitä. Muuten märehtisin sitä varmaan vieläkin.

Horaaneko kirjoitti:Hömmm jännä veto porkkanalta tuo Meiz-ääni heti Haliman viestin perään. Tästä tulee itselleni pahisviboja; jos porkkana on hyvis, ei hän voinut mitenkään tietää Meizin roolia ja jos tämä olisi paljastunut pahikseksi, olisi porkkana mielestäni joutunut vielä huonompaan valoon (koska itselleni tuo tuntuu hätäiseltä pesäeron tekemiseltä - Haliman viesti tuntuu ainakin itselleni sellaiselta että muut pelaajat siihen helposti tarttuvat ja porkkana on näin siis tässä tilanteessa suuren uhan alla -> jää vaihtoehto tehdä jotain radikaalia). Pahiksena porkkana taas siis tietäisi Meizin hyvikseksi, ja tämmöinen teko olisi turvallisempi: kaikkien lynkattua iloisesti Meiz porkkana voisi vain sanoa, että tosissaan uskoi Meizin yrittävän linkittää heitä yhteen ja koki tämän uhkaavana ja pahiksena.

Meiz epäilytti, niin sai äänen. Kommentti että olisi pitänyt äänestää aikaisemmin johtui siitä, että pelkäsin äänien jäävän tasatilanteeseen -> minä olisin kuollut. Ja koska tykkään pelata ja olla mukana niin olisi ollut vähän harmi. :( Ja jos Meiz olisi ollut pahis, niin olisin juhlinut että jee, tapettiin pahis! Olisi se kuinka kääntänyt katseet minun suuntaani tahansa.

Horaaneko kirjoitti:Hm miusta on sinäänsä ironista että porkkana haluaisi meneillään olevan päivän keskittyvän myös muihin pelaajiin, mutta puhelee tuon Cameronin listauksen jälkeen lähinnä itsestään ja Meizistä. Tässä alkaa tuntua jo että porkkanalla on joku henkilökohtainen ongelma meiz/porkkana-paritusta ja Meiziä kohtaan. En oikein tiiä mitä ajatella tästä.

Valitettavasti pari viimeistä päivää ovat olleet erittäin porkkana-keskeisiä, niin rajallisen ajan kanssa aikaa siihen oikeaan pohdintaan aikaa ei ole ollut. Olen yrittänyt vähän pohdiskella siinä välissä myös, mutta tykkään olla aktiivinen ja kun aikaa riittää vain puolustautumiseen niin ymmärrän, että tällainen kuva on jäänyt. :D

Ja Horaanekolle vielä pari vastausta kohtiin, joita en viitsi lainata tähän erikseen: Mulle uhri meinaa päivän lynkattavaa, oli se nyt hyvis tai pahis. :D Ja häiritsevältä tuntuviin kommentteihin en osaa vastata. :(

Halimalta ei pikaisen selauksen perusteella ole tullut vähään aikaan listausta pelaajista? Minun tapahtumien yksityiskohtainen selvitys sekä kaikkien pikainen tapahtuma -listaus löytyi mutta pelaajista ei ole tainnut tulla..? Jos sellainen löytyy, niin en ainakaan nopsaan löytänyt! Toisaalta, on tullut selväksi että Meiz, Vampire ja minä ollaan oltu epäilyjen kohteena mutta muista ei ole oikein tainnut tulla pohdintaa?

Huomasinpa nimittäin että Halima ja Cameron ovat olleet suht. neutraaleja/hyvismäisiä toistensa mielestä läpi pelin. Toisaalta taas pahiksille ehkä vähän turhan läpinäkyvää jahdata samaa henkilöä (minua) näin vahvasti. ++Cameron näin heti "aamusta", epäilyt löytänee eilisen puolelta monesta eri viestistä!

Enempää lisättävää mun aikaisempiin viestiin mulla ei ole! Toivottavasti kaikki nyt pääsiäislomalla ehtivät tulla pelailemaan aktiivisesti! :)
porkkana
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Cameron » 27.03.2016 05:09:49

Voitais varmaan vaihtaa tämän pelin nimeksi "Pelastakaa sotamies porkkana!" x) No joo. Mutta mulla on tosiaan tänään töitä 7-22 ja maanantaina vielä aamuvuoro, niin pystyn sitte vasta maanantai-iltana tuleen kunnolla kirjotteleen tänne, siihen asti pelin seuraaminen onnistuu lähinnä kahvitauoilla puhelimella... Tiedoksenne vain ettette ihmettele mun radiohiljaisuutta. Mutta jee päivä päättyu kerranki niin etten oo töissä tai reeneissä! ^_^
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Halima » 27.03.2016 20:22:25

porkkana kirjoitti:Halimalta ei pikaisen selauksen perusteella ole tullut vähään aikaan listausta pelaajista?

Eipä oo tainnut tulla juu. Nyt onkin sitten vähän perinpohjaisempi listaus työn alla, mutta se ei välttämättä valmistu vielä tälle illalle. 5 ensimmäistä sivua olen eilen ja tänään käynyt läpi, mutta nyt ei ajatus enää kulje. Haluaisin hirmuisesti viimeistellä työni tänään, mutta epäilen että menee kuitenkin huomisen puolelle, sillä viimeisellä kolmella sivulla on vielä tosi paljon asiaa.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Violet » 27.03.2016 21:37:46

Jotenkin tästä pelistä tulee nyt mieleen matematiikan totuustaulutehtävät, joissa konnektiivien avulla eliminoidaan vääränlaisia vaihtoehtoja pois. Esimerkiksi olisin melko valmis laittamaan tämän pelin suhteen konnektiivin "porkkana on pahis vain, jos einari on pahis" eilisen perusteella. Harmiksi vaan tässä ei oikein saa kaikkia järkeviä konnektiiveja aikaan (tai ehkä saisi, mutta tulisi järjetön määrä erilaisia vaihtoehtoja) ja osa pelaajista on edelleen ollut liian hiljaa.

Joidenkin pelaajien välillä näkyy kuitenkin linkejä, joista voi ehkä päätellä jotakin. porkkana jo mainitsikin Cameronin ja Haliman linkittymisen mielipiteittensä suhteen. Halima on myös melko voimakkaasti pitänyt Tinppaa, eli nykyistä Vearea hyvismäisenä, jolloin tällä välillä on linkki (esim. jos Halima voi huomioillaan pyrkiä saamaan Tinpasta hyvismäisen oloista, jolloin sekoileva pahis veisi pelin lopulta voittoon). porkkana itse sen sijaan linkittyy joissain määrin einariin, sillä einarin huomautuksesta hän pelastui. einari on myös ollut aktiivisista pelaajista maltillisin porkkanan pudottamisen suhteen. Toisaalta kuvioon voi myös vetää Horaanekon, jonka ääni lopulta ratkaisi tilanteen.

Eli jos vielä selventäisin: porkkana ei mielestäni ole todennäköisesti pahis, ellei einari ole pahis. Einari sen sijaan ei vaikuta minusta pahismaiselta. Halima-Cameron akseli on tarkastelun alla. Tällä hetkellä toivoisin netraalimmilta kannanottoja, ++Xanie. Keiran aktivoiminen äänellä ei varmaankaan auttaisi. Veareltakin toivoisin lisää materiaalia. Horaanekolta myös, vaikka viime illan toimet antoivat hänestä paremman kuvan suhteiden puolesta nyt ainakin.
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja Halima » 28.03.2016 13:21:39

Huh ja puh mikä homma, mutta tulipahan tehtyä! Erittelin kaikkien kommentteja kaikista, yrityksenä löytää pahiskomboja. Kuten Violet tuossa ylempänä totesikin, aika paljon on pelaajien välillä linkkejä joista voi päätellä vaikka mitä. Enimmäkseen olen vain listannut sanomisia ja tekemisiä, sitten kun olen tuntenut halua perustella miksi jotkut sopivat pahiskavereiksi tai eivät sovi, olen perustellut. Tässä on ihan hirveän pitkästi tekstiä, ja varmasti aika raskaslukuista. Yrittäkää kuitenkin jaksaa kahlata ajatuksella läpi, mä käytin tän tekemiseen ihan hullun kauan (niinku tyyliin 5-8 tuntia kolmena eri päivänä), ni ois kiva jos tää ei ois ollu ihan turha homma. Vaikka oli kyllä kivaa, varsinkin kun tuntui että tuli tuloksiakin! Mutta niistä lisää lopussa, ensin nämä kombot:

Xanie-TetraHoraa
Ekan päivän listauksessaan Xanie puhuu Tetradynamialle aika ärsyyntyneeseen sävyyn: "Mikäli Tetra on hyvis, niin hän ei auta pahisten nappaamista yhtään vaan tyytyy kommentoimaan sivusta ”minulla on kyllä mielipiteitä mutta empäs kerro teille”. Ei kivaa touhua!" Ei kuulosta pahisten keskeiseltä juttelulta mun mielestä. Horaaneko ei sano listauksessaan Xaniesta juuri mitään, kyselee lähinnä ovatko Xanien epäilykset muuttuneet.
Kolmannen päivän viestissään Horaaneko heittää pientä epäilystä Xanien suuntaan siksi, "koska tuntuu ettei Xanie edes halua/aio pohtia pahisparia, koska se nyt on liian helppo" (epätodennäköiset pahiskamut lähinnä tuon alun ärsyyntyneen viestin perusteella)

Xanie-einari
Xanie kehuu vähän einarin ekan päivän liikkeellelähtöä ja äänestystä: "Haluaisiko pahis vetää näin itseensä huomiota?". Xanie myös komppaa einaria Violetin vastauksen laadusta, joka on einarin mukaan kärkäs.
Toisen päivän listauksessaan einari vain toteaa ettei näkisi ainakaan Xanieta ja piikkiHalimaa pahiskombona, ei muuta mielipidettä.
Kolmantena päivänä einari epäilee Xanieta ainakin näillä sanoin: "Xanien sanoista tulee jotenkin sellainen fiilis, että hän on aika varma siitä, ettei pahiskombo löydy tästä kaksikosta (Meiz-porkkana) - mutta tuossa vaiheessa tästä ei voinut olla varma kuin kyseisen kaksikon jäsen tai pahis." Einari myös äänestää Xanieta lähtien mukaan "lynkataan mieluummin hiljaiset - taktiikkaan. Einari kuitenkin siirtää päivän lopussa äänensä Xanielta Cameronille. (en osaa sanoa olisivatko pahiskamut)

Xanie-porkkana
Toisena päivänä Xanie kirjoittaa: "Jotenkin Meiz-Porkkana pahiskombo tuntuu ”liian helpolta”. Jompi kumpi voi hyvinkin olla pahis kyllä." Myöhemmin kuitenkin: "Tässä tilanteessa alan kallistua samaan suuntaan, että ainakin jomman kumman (porkkana-Meiz) kortit täytyy katsoa, ettei mene useampaa päivää heidän pohtimiseensa." Toisen päivän lopuksi Xanie äänestää Meiziä ja toteaa: "Uskon, että Meizin putoaminen voi selkiyttää montaa pohdituttavaa kuviota enemmän kuin porkkanan putoaminen ja antaa siten selkoa peliin".
Kolmantena päivänä Xanie ihmettelee porkkanan jo toista herättelyääntä putkeen, yhdistellen porkkana-Halima pahiskomboa. Kolmannen päivän lopun minilistauksessaan porkkana ihmettelee sitä, että Xanie yhtäkkiä pitääkin porkkanaa epäilyttävänä vaikka aiemmin ei pitänyt. Porkkana listaa Xanien lievästi pahismaiseksi. (mahdolliset pahiskamut)

Xanie-TinppaVeare
Toisen päivän "listauksessaan" Tinppa sanoo: "Xanielta kaipaisin lisää phdintoja pelaajista, vaikka hältä taisikin ihan mukavasti viestejä olla." Xanien vastaus Tinpan porkkana-Meiz-mietintään on mun mielestä sen oloinen, että en usko Xanien olevan pahiskaveri Tinpan enkä porkkanan kanssa: "Et epäile kumpaakaan vakavasti mutta aiot kuitenkin jompaa kumpaa äänestää, koska äänestyspakko? Aiotko ajatellakaan muita mahdollisuuksia? Ja ei, toisen rooli ei välttämättä kerro mitään toisen roolista." (epätodennäköiset pahiskamut)

Xanie-Cameron
Toisen päivän listauksessaan Cameron kommentoi kevyen positiivisesti Xanieta.
Kolmannen päivän listauksessaan Cameron sanoo: "Hyviä pointteja on tullut pitkin peliä, mutta Xanie epäilyttää vähän tuon takia, että oli melko varman oloinen ettei pahisporkkana&meiz olisi todennäköinen ja epäilee Halimaa, mutta kaikki muut pelaajat on jättänyt viime aikoina aikalailla epäilysten ulkopuolelle." Lopulta laittaa Xanien kuitenkin neutraaleihin. (mahdolliset pahiskamut)

Xanie-Violet
Violet sanoo listauksessaan Xaniesta: "Xanie ei ole kertaakaan (ainakaan suoraan) tainnut ilmaista epäilevänsä ketään... Eiköhän sinunkin olisi aika osallistua?", pitää Xanieta lievästi pahismaisena. (mahdolliset pahiskamut)

TetraHoraa-einari
Einari odottelee Tetralta jotain kommenttia peliin liittyen, kun on kerran aikaa seurata peliä.
Toisen päivän listassaan einari ei sano TetraHoraasta oikein mitään, heittää vain kysymystä Horaalle.
Kolmantena päivänä einari miettii: "Tetradynamia pudottautui saatuaan äänen Halimalta, mikä oli vähän jännä. Pahis -> tajusi mokanneensa -> pudottautui, jotta Halima peruisi äänensä?" Einari toteaa kuitenkin Horaanekon listauksen olleen aidon kuuloinen ja pyytää vain Horaalta lisää mielipiteitä. Horaa heittää vähän epäilystä einarin suuntaan siitä, että einari keskittyy vain muutamaan pelaajaan eikä sano lopuista paljon mitään. Tämän einari oli kuitenkin mun mielestä jo korjannut tehden hyvää listausta, eli olisiko vain pahiskamujen etäisyyden ottoa? (mahdolliset pahiskamut)

TetraHoraa-porkkana
Porkkana ihmettelee Tetran pelinseuraamista ilman osallistumista: "Tämä on minusta epäilyttävää käytöstä, mutta hiljaisuus ja mielipiteiden panttaaminen alkaa kerätä huomiota ja haluaisiko pahis tällaista huomiota?" Porkkana äänestää Tetradynamiaa ekana päivänä (tehden äänestystilanteeksi flyra2, Ariel 2, Tetra 2), mutta Tetra on ehtinyt tiputtautua pelistä ennen porkkanan ääntä. Mahdollisesti pesäeron ottoa, mutta porkkana tuntuu oikeasti tietämättömältä Tetran pudotuksesta, eli en usko pahiskamuiksi.
Kolmantena päivänä porkkana herätysäänestää Horaanekoa, mutta siirtää äänensä päivän loppupuolella takaisin Cameronille, vaikka Horaa ei olekaan vielä herännyt. Päivän lopun listauksessaan porkkana listaa Horaanekon neutraaliksi. Horaa epäilee porkkanaa päivän alun "yhyy, erikoinen kuoli jne" -puheesta ja vähän muustakin. Viestin lopuksi Horaa äänestää porkkanaa laittaen tämän pudotusuhan alle. (epätodennäköiset pahiskamut)

TetraHoraa-TinppaVeare
Tetra toteaa ekana päivänä Tinpasta: "Tinpan usko omiin kykyihinsä (kanssapelaajien käytöksen arvioiminen) on ilmeisen järkkymätön. Enpä itse (tällä kokemuksella ainakaan) lähtisi tuolla lailla "leveilemään". Kokemattomuutta, vai sitä, että tietää kaikkien muiden olevan hyviksiä?" Mun mielestä tuo ois aika tylysti sanottu aloittelevalle pahiskamulle, eli en usko pahiskamuiksi. Horaaneko toteaa listauksessaan, ettei osaa sanoa Tinpasta oikein mitään.
Tinppa sanoo toisen päivän listauksessaan: "Halima(?)(entinen Tetradynamia)laittoikin jonnekin pitkän ja hyvän koosteviestin pelin siihenastisista tapahtumista." Luulisin, että jos Tinppa ja TetraHoraa olisivat pahiskamut, Tinppa olisi muistanut että mä en tullut Tetran paikalle. (todella epätodennäköiset pahiskamut)

TetraHoraa-Cameron
Toisen päivän listauksessaan Cameron ihmettelee Tetran omituista peliä ja Horaan sekavaa viestiä, mutta toteaa: "Täytyy sanoa että erittäin kummallinen peli ollut tähän mennessä Tetranekolta, horaalle annettakoon kuitenkin anteeksi tämä viimeisin sekava viesti, sillä olen itsekin nyt kolmatta iltaa kahlaamassa tätä peliä läpi eikä vieläkään meinaa tulla mitään". Meiz miettii, josko pahis-Horaaneko näkee Meizin tippumassa ja ei siksi halua lähteä mukaan epäilyihin, johon Cameron kaipaa selvennystä/perusteluja. Mahdollisesti Cameron ei oikeasti ymmärtänyt mitä Meiz tarkoitti, mutta on myös mahdollista, että kevyesti puolusti pahiskamuaan.
Kolmannen päivän listauksessaan Cameron lajittelee Horaanekon neutraaliksi, mutta sanoo Horaan viestistä: "Mietin että tulisiko pahis näin sekavan matskun kanssa edes peliin". Tämä voisi hyvinkin olla pahiksen toisesta sanomaa. Kolmannen päivän lopussa Horaa sanoo: "Cameronin listaus saa itsessäni aikaan hyvisvibaa selkeytensä ja hyvien pohdintojen vuoksi." (mahdolliset pahiskamut)

TetraHoraa-Violet
Violetin huomio ekana päivänä: "Hmm. Tetra ei juurikaan osallistu keskusteluun, mutta heti Meizin tökättyä hän pomppaa esiin." Tähän Tetra pomppaa heti vastaamaan että mietteitä on aina, niistä lisää myöhemmin. Nämä peräkkäin tulleet viestit oli minusta sen oloiset, että pahikset eivät olisi kirjoitelleet näin. Violet toteaa ekan päivän lähestyessä loppua, että Tetran pudottamisen kanssa pitää olla varuillaan, koska jos Tetra on erikoinen, hän ei enää pääse kertomaan roolistaan. Violet listaa TetraHoraan neutraaliksi.
Toisena päivänä Horaaneko heittää listauksessaan pientä epäilystä Violetin suuntaan, mutta lähinnä epäilee einari-Violet-pahisparia, eli tämän voisi pahisparikin sanoa/tehdä.
Kolmannen päivän aamuna Violet laittaa herättelyäänen Horaanekolle. Ihan mahdollinen pahiskaverien hommaksi. (en osaa sanoa olisivatko pahiskamut)

einari-porkkana
Einari vaatii porkkanalta perusteluja, miksi flyra vaikuttaa hermostuneelta (tosin muutama muu oli jo tarttunut samaan asiaan aiemmin). Porkkana kehuu einarin aloitusta: "Pahis ei välttis keräisi tällaista huomiota itseensä, joten ei varsinaista pahisvibaa. Äänestät kuitenkin flyraa josta juuri kirjoitit saavasi hyvisvibaa?"
Toisena päivänä einari ihmettelee Meiz-porkkana-sähläystä, mutta toteaa että nyt toisena päivänä molemmat ovat puolustautuneet uskottavasti. Myöhemmässä viestissään einari tulee kääntämään kantaansa, epäillen aika vahvasti sekä Meiziä että porkkanaa pahiksiksi. Epäilykset näyttävät kuitenkin kohdistuvan ihan yhtä lailla molempiin (Meiziin ja porkkanaan), ja einari ei äänestä kumpaakaan, eli einari-porkkana-pahiskamut on edelleen mun mielestä mahdollinen. Tuossahan pahis-einarilla olisi ollut myöhemmin mahdollisuus joko tulla äänestämään Meiziä pelastaakseen porkkanan lynkkautumiselta, tai jos näyttää siltä että porkkanan peli on pelattu, tulla heittämään ääni pahis-porkkanalle ja saada hyvispisteitä.
Kolmantena päivänä einari sanoo: "Koska mun mielestä nyt, kun Meiz paljastui hyvikseksi, porkkana ei vaikuta enää laisinkaan niin pahismaiselta" Porkkana sanoo: "Einari on jäänyt niin hyvin varjoihin ettei tästä saa mitään irti". Kolmannen päivän lopun minilistauksessaan porkkana sanoo einarista: "Niin hyvismäinen, että alkaa pahistuttamaan."(mahdolliset pahiskamut)

einari-TinppaVeare
Einari lähtee pelin alussa kyselemään Tinpan edellisen pelin roolia, ja miettii liittyykö Tinpan käyttämä kääk-sana mahdollisesti jännittävään pahisrooliin. Einari myös ihmettelee Tinpan komppailuja erikoisista (ensin piikkistä, sitten Halimaa). En usko että pahis lähtisi aloittelevaa pahiskamuaan noin hiillostamaan heti pelin alussa, eli epätodennäköiset pahiskamut mun mielestä.
Toisen päivän listassaan einari toteaa vain: "Tinpalta on irronnut vasta komppailua ja vastailua muiden epäilyihin. Omia mielipiteitäsi pelaajista ja tästä härdellistä olisi kiva kuulla?" Tinppa kirjoittaa toisen päivän "listauksessaan" näin: "einarin aloitus ehkä hieman hämmensi, en oikein osaa sijoittaa mihinkään, hyvis-pahis mittarissa sijoittuu keskivaiheelle".
Kolmannen päivän alussa einari sanoo: "(Tinppa tosin poistu koko Kylästä ilmeisesti mitä häh? :< Toivottavasti joku innostuis korvaamaan.)" En usko että pahiskaveri ois ääneen sanonut tuota koko kylästä poistumista, vaan että vähintään jompi kumpi on hyvis ja einari huomasi kylästä poistumisen ihan viestiketjusta. Veare sanoo ekassa kunnon viestissään: "einarin perusteet äänestää flyraa oli minusta hyvät". (epätodennäköiset pahiskamut)

einari-Cameron
Cameron puhuu hyväksyvästi einarin äänestä flyralle ja toteaa einarilla olleen hyviä huomioita Tinpasta ja Violetista. Einaria pistää silmään Cameronin neutraalius: "Vähän tällaista juupas eipäs -tyyppistä pohdintaa, jota ei uskalleta viedä ihan loppuun asti."
Toisena päivänä Cameron vastaa einarin huomioon, rauhallisesti ja neutraalisti. Toisen päivän listauksessaan Cameron kehuu einarin saaneen pelin kivasti käyntiin, mutta ihmettelee, miksi einari on keskittynyt vain muutamaan pelaajaan ekan päivän aikana. Cameron sanoo myös: "Jos Tinppa paljastuu jossain vaiheessa pahikseksi, en usko että einari on pahis" Einarin listauksessa Cameron on jäänyt aika "beigeksi".
Kolmantena päivänä einari sanoi: "Cameronistakaan en ihan saanut selvää, että miksi porkkana loppujen lopuksi tuntui pahismaisemmalta? Jossain vaiheessa ainakin sekä Meizin että porkkanan mitäänsanomattomuus ja komppailut taisivat ihmetyttää, mutta porkkana kohosi sittenkin enemmän esille?" Cameron sanoo: "Kun pohdiskelen ei-koneella-ollessa peliä (mitä oon huomannu tekeväni yllättävän paljon :D), oon aina viime päivinä palannu siihen ajatukseen että einari ois pahis" Listauksessaan einari toteaa, ettei Cameronin kohdalla saa oikein mistään kiinni. Cameronin kolmannen päivän listauksesta jää einari listaamatta, minkä Cam toki mainitsee viestissään. Kolmannen päivän lopussa einari siirtää äänensä Xanielta Cameronille (tehden tilanteeksi porkkana 3, Cameron 2). Tämä on ensimmäinen juttu, joka vähän pistää miettimään että voisivatkohan einari ja Cameron kuitenkaan olla pahiskamuja. (en osaa sanoa olisivatko pahiskamut)

einari-Violet
Einari ottaa alussa esiin Violetin petturikeskustelun, johon Violet puolustautuu aika kärkkään oloisesti. En usko että pahis nostaisi pahiskaveriaan heti alussa esiin noin vahvasti. Einari vielä myöhemmin lisää vettä myllyyn syyttämällä Violetia epäilysten höpöhöpöstämisestä, ja heittely jatkuu puolin ja toisin aika pitkään. Violet jättää listauksessaan einarille cliffhangerin, tulee myöhemmin listaamaan einarin neutraaliksi.
Toisen päivän listauksessaan einari toteaa Violetista: "Periaatteessa Violet siis linkittyy tähän porkkana-Meiz-komboon, mutta itse en näkisi häntä osana sitä."
Kolmannen päivän alussa Violet toteaa että einarin tulkitseminen ja eritteleminen on jäänyt vähälle. Einari kirjoittaa Violetista pitkästikin listauksessaan, mutta ei oikein muodosta kunnon mielipidettä. (epätodennäköiset pahiskamut)

porkkana-TinppaVeare
Tinpan toisen päivän "listaus": "Porkkana-Meiz kaksikko mietityttää minuakin, ja heistä onkin jo ollut puhetta. En nyt vielä epäile kumpaakaan vakavasti, mutta varmaan ääni lähdössä jommalle kummalle jos en ykskaks kun saan kaikki viestit sadanteen kertaan läpikahlattua, löydä epäilyttävämpää äänestettävää." Porkkana kaipaa Tinpan viesteihin enemmän sisältöä ja perusteluja.
Kolmannen päivän lopun minilistauksessaan porkkana listaa Tinppa-vearen pahismaisen neutraaliksi. Veare pohtii olisivatko porkkana-Violet pahispari. Veare ei kuitenkaan äänestä ketään. (mahdolliset pahiskamut)

porkkana-Cameron
Kun Halima äänesti ekana päivänä porkkanaa, porkkana puolustautui toteamalla että toisella Haliman epäilyksen kohteella, Cameronilla oli vielä epäselvemmät epäilyt. Jotenkin tuo vibattaa siihen suuntaan, että pahis ei tuolla tavalla "työntäisi pahiskaveriaan rekan alle". Toisen päivän aluksi Cameron miettii: "Tuostahan voisi pohtia, oisko pahis/petturikaksikkoa porkkana-Meiz-Violet. Tuossahan voisi olla porkkanan pelastus myös käynnissä..." Toisen päivän listauksessaan Cameron ensin ihmettelee, miten monta viestiä porkkanalta jo onkaan tullut, mutta toteaa että porkkanan viesteissä ei oikein ole epäilyjä. Cameron sanoo porkkanasta: "Hieman hätääntynyttä tunnelmaa tässä! Älä ainakaan minua katso! Anteeksi ja hui! " Porkkana tuntuu olevan Cameronin epäilylistan huipulla toisena päivänä, ja Cameron myös äänestää porkkanaa. Porkkana puolustautuu Cameronin epäilyksiin perusteellisesti ja heittää omaa epäilystään Cameronin suuntaan mm. siitä, että Cam keskittyy vain porkkanaan, eikä sano paljon mitään Meizistä. Aika kärkästä sananvaihtoa, ei tunnu pahiskavereilta. Porkkana toteaa vielä viestinsä loppuun: "Tämä kun oli lievästi sanottuna aika Cameron-painotteinen viesti.. Ideoita toiseksi ja kolmanneksi pahikseksi on myös, ja tulen selventämään niitä silloin." Keskustelu jatkuu kiivaana, myöhemmin Cameron vielä sanoo: "Nyt kun luin ensimmäisen päivän viestit kunnolla läpi, muinusta olit pahismaisempi kuin Meiz."
Kolmantena päivänä porkkana sanoo: "Tällä hetkellä Violet-Cameron-einari tai Violet-Cameron-Halima pahiskombot pyörii mielessä." Porkkana myös äänestää Cameronia. Cameron sanoo: "Toivoisin sulta kyllä nyt vähän enemmän perusteluita äänelle, sillä tämä nyt näyttää aika paljon siltä että säikähdit tuota mun eilistä ääntä + epäilyjä ja lähdet sen takia äänestämään minua pois." Porkkana perustelee epäilyksensä ja sanoo: "Ihan yksinkertaisesti olet epäilyttävin, niin siksi ääni sinulle! :>" Cameronin kolmannen päivän listauksessa jää porkkana käsittelemättä, mutta toteaa loppuun että pahiskolmikkoon kuuluu porkkana, Tinppa-veare ja joku kolmas. Äänestää porkkanaa. Päivän aikana porkkana heittelee ääntään Vampirelle ja Horaanekolle, mutta palauttaa sen päivän lopuksi vielä Cameronille. Päivän lopun minilistauksessaan porkkana sanoo: "Pahismainen, tähän löytyy syitä ylempänä ja kuten Meiz jo eilen sanoi, tarkkailkaa Cameronia! "
Neljännen päivän aluksi porkkana heittää heti äänensä Cameronille. (hyvin epätodennäköiset pahiskamut)

porkkana-Violet
Ekan illan äänestyshässäkässä Violet antaa porkkanalle toisen äänen pelastaakseen flyran ja Arielin. Myöhemmin siirtää äänensä porkkanalta Halimalle, kun Halima sai jo Meizin ja porkkanan äänet, todeten vielä Meizille että kannattaisi keskittää äänet. Mä sain tästä sellaisen kuvan, että todennäköisesti Violet ja porkkana ei ole pahiskamuja, koska Violet oli valmis tiputtamaan porkkanan, ja vielä puhui äänien keskittämisen puolesta, kun porkkana olisi ollut se, jolle keskitetään.
Toisena päivänä Violet listaa porkkanan lievästi pahismaiseksi.
Kolmannen päivän alkuun Violet sanoo: "Ja ylipäätänsä voisin todeta, että vaikka Meiz paljastui hyvikseksi, pidän porkkanaa edelleen lievästi pahismaisessa kastissa". Kolmantena päivänä porkkana sanoo: "Itse en lukisi Violetia hyviksiin vain, koska tämä sanoi Haliman voivan olla suojelija." Porkkana lisää viestin lopussa: "Tällä hetkellä Violet-Cameron-einari tai Violet-Cameron-Halima pahiskombot pyörii mielessä." Porkkana äänestää kuitenkin Cameronia, eli tämän mukaan jos Cameron on hyvis, niin porkkana-Violet-pahispari olisi mahdollinen. Violet lainaa pitkän litanian omia epäilyjään porkkanaa kohtaan ja toteaa: " porkkanan pelissä tuntuu korostuvan varovaisuus, mikä kyllä epäilyttää." Päivän lopun minilistauksessaan porkkana sanoo "Violet on kaikkien mielestä hyvismäinen, mutta juuri se hyvismäisyys on mun mielestä pahismaista!"(epätodennäköiset pahiskamut)

TinppaVeare-Cameron
Cameron epäilee Tinppaa neutraaliudesta sanoin : "Pahis höpöttämässä niitä näitä aidan seipäitä? Toki tämä voi olla uuden arkuuttakin, mutta reippaasti mukaan vaan!"
Toisen päivän listauksessaan Cameron sanoo Tinpasta: "Jos tämäkin päivä menee itsestäänselvyyksiin ja pelaajapohdintaa ei tule tai Meiz-porkkana -epäily onkin vesiperä, voidaan kyllä alkaa pahiskiikareita kääntää tähän suuntaan." Aika tylyä kommenttia aloittelevalle pahiskamulle, eli en usko pahiskavereiksi. Tinppa sanoo "listauksessaan": "Cameronin ja Vampiren kohdalla en tiedä liikahtaako mittari himpun verran pahis-suuntaan"
Kolmannen päivän listauksessaan Cameron pohtii, kuuluisikohan Tinppa pahiksiin, kun häneen ei ole kunnolla tartuttu, vaikka on tehnyt kaikenlaista mistä olisi helppo epäillä. Cameron kuitenkin toteaa, että haluaa kuulla vearelta jotain ennen kuin alkaa tätä äänestämään. Tinppa-veare kuuluu Cameronin epäiltyyn pahiskolmikkoon porkkanan ja jonkun muun kanssa. Veare sanoo ekassa kunnon viestissään: "Cameronista jäi muutenkin ekana päivänä hieman sellainen kuva, että yrittää sulautua joukkoon." Veare lisää vielä: "mua siis epäilyttää Violet ja Vampire sekä Cameron vibapohjalta" (epätodennäköiset pahiskamut)

TinppaVeare-Violet
Violet laittaa listauksessaan Tinpan lievästi pahismaiseksi.
Toisena päivänä Violet toteaa: "Veikkaan, että Tinpan pelaamiseen vaikuttaa enemmän pelaajan kokemattomuus kuin taustalla oleva rooli, jolloin itse roolia on vaikeampi selvittää."
Kolmantena päivänä ekassa kunnon viestissään veare sanoo: "Violet mun mielestä vaikutti ärtyneeltä kun vastasi einarin epäilyihin, mikä on mun mielestä hiukan pahismaista." Veare lisää vielä: "mua siis epäilyttää Violet ja Vampire sekä Cameron vibapohjalta" Mun mielestä tää vearen peliin sisään astuminen ja heti Violetin "silmätikukseen" ottaminen vaikuttaa siltä, että veare ja Violet ei ois pahiskamuja. (epätodennäköiset pahiskamut)

Cameron-Violet
Violet listaa Cameronin lievästi pahismaiseksi. Cameron toisena päivänä toteaa, että on mielenkiintoista, että Violet on saanut hänestä täysin päinvastaisen kuvan kuin muut pelaajat.
Toisen päivän aamuna Cameron miettii: "Tuostahan voisi pohtia, oisko pahis/petturikaksikkoa porkkana-Meiz-Violet." Myöhemmin Cameron kuitenkin kääntää kelkkansa: "Itse asiassa tuon eilisen hässäkän tarkemmin luettua en jaksa uskoa että Violet olisi pahis tai petturi. Jotenkin noin jännässä tilanteessa mun on vaikeaa nähdä oikea pahis kommentoimassa väliin että "älkää lynkatko sitä jos se on vaikka erikoinen"."
Kolmannen päivän listauksessaan Cameron sanoo: "Hyvä vinkki oli muuten vapareille tuo pelaajalistausten jakaminen, sääli että he eivät ilmeisesti tätä hyödyntäneet, tämä nostaa Violetin hyvispisteitä." Cam toteaa Violetin olevan edelleen hyvismäinen. (mahdolliset pahiskamut)

---------------------------------------------------

Nyt kun luin oikeasti ajatuksella koko homman taas läpi, mielipiteet muuttui aika vahvasti. Porkkana ei enää epäilytä oikeastaan yhtään. Hän puolustautui tosi luontevan oloisesti, ja tuo Tetradynamian pelistäpudottautumisen huomaamattomuus tuntuu aidolta. Pahiskaverit ois varmaan kertoneet hänelle mistä tuo Tetran pudottautumisviesti löytyy, niin tuo ihmettely vaikuttaa hyvismäiseltä. Lisäksi porkkana tosiaan laittoin itsensä putoamisvaaraan kolmantena päivänä siirtämällä äänensä Cameronille, mikä kyllä puhuu aika vahvasti hyvikseyden puolesta.

Sitten niihin mahdollisiin pahistrioihin! Piirtelin paperille kaikkien nimet ja viivoja mahdollisten pahiskavereiden väliin, ja kaikista todennäköisin pahiskolmikko ois Cameron-Violet-Xanie. Heistä jokainen sopii oikein hyvin olemaan pahiskaveri kahden muun kanssa.

Muut mahdolliset kombot olisivat: Cameron-Violet-TetraHoraa, Cameron-einari-Tetrahoraa, Cameron-Xanie-einari ja porkkana-Xanie-einari. Näissä kaikissa on joitakin pikkujuttuja, jotka saivat minut ajattelemaan, että eivät ehkä kuitenkaan olisi pahiskolmikkoja, lukekaa tarkemmin ylhäältä pariyhdistelyistä tai kysykää tarkennuksia jos joku kiinnostaa, mun aivot ei nyt enää taivu selittelemään kaikkiin perusteluja.

Kuitenkin nyt tilanne on se, että Cameron kuuluu kaikkiin muihin mahdollisiin pahiskolmikoihin paitsi kolmikkoon porkkana-Xanie-einari. Ja porkkana ei tällä hetkellä epäilytä mua ollenkaan. Eli väitän (ja toivon että nyt lopultakin oisin oikeassa), että Cameronin täytyy ainakin olla pahis.

++Cameron

Sitten jos/kun Cameron saadaan lynkattua ja paljastuu pahikseksi, pitää tarkastella vielä tarkemmin noita mahdollisia pahiskumppaneita (Xanie, Violet, TetraHoraa, einari).

Vearelta kaipaisin lisää mielipiteitä. Yksi pitkähkö viesti jo tulikin peli-eilen, ja ymmärrän kyllä että tässä pelissä riittää pureskeltavaa. Kuitenkin, tule juttelemaan lisää!
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Violet » 28.03.2016 14:21:46

Oon kännykällä, joten en ala nyt jaarittelemaan. Halima ei kuitenkaan tainnut äskeisessä listauksessaan ottaa keiraa huomioon. Pahiskaksikkojen analyysi oli hyvä idea, sillä ainakin kaksi pahista ovat olleet keskenään vuorovaikutuksessa, mutta pahiskolmikkoja analysoidessa pitää keiran mahdollisuus huomioida.
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja Halima » 28.03.2016 20:28:37

Joo en ottanut keiraa huomioon, koska häntä ei voi vielä yhdistellä yhtään kehenkään. Tyhmät poissaolosäännöt jos multa kysytään, kyllä ihan viimeistään täksi neljänneksi päiväksi olisi jo pitänyt saada keiralle varapelaaja. No enivei, keiraa ei voi yhdistellä, eli keira on jätetty pois tuon mietinnän alta. Jos keira joskus herää ja kirjoittelee riittävästi, sitten voi tehdä vastaavaa yhdistelyä hänestäkin.

On kuitenkin suurempi todennäköisyys (mun näkökulmasta 5/8) sille, että keira ei ole pahis, ja ainakin Cameron nyt epäilyttää ihan noiden pariyhdistelyidenkin pohjalta, eli tällä mennään.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Cameron » 28.03.2016 21:05:02

Ihailtavan työn oot Halima tehny jos oikeesti oot kahlannu nuo kaikki sivut tuolleen pari-parilta läpi! Täytyy tosin tuottaa pettymys että en kuulu pahiksena enkä petturina valitettavasti mihinkään trioon.
Halima kirjoitti:Kuitenkin nyt tilanne on se, että Cameron kuuluu kaikkiin muihin mahdollisiin pahiskolmikoihin paitsi kolmikkoon porkkana-Xanie-einari. Ja porkkana ei tällä hetkellä epäilytä mua ollenkaan. Eli väitän (ja toivon että nyt lopultakin oisin oikeassa), että Cameronin täytyy ainakin olla pahis.

En tiiä ees miten tähän voi puollustautua? Minkäs sille voi että on linkitettävissä moneen pelaajaan. Mielenkiintoista on kuitenkin se, että tähän asti et oo pitäny mua niin pahismaisena ja sitten skädääm äänestät mua sen takia että mut voi linkittää helpoiten muihin pelaajiin? Tai ainakaan en löytäny tästä mitään muita perusteluja äänelle... Vähän erikoista Ô.ô

porkkana kirjoitti:Okei, nyt näyttää entistä enemmän siltä, että olen kuolemassa. Keräänpä siis erittäin pikaisen listauksen, toivottavasti auttaa teitä huomenna!

porkkanalle rehellinen kysymys: huomasitko eilen äänen pois ottaessasi että olit itse tipahtamassa sen vuoksi? Et tuo ainakaan missään viestissä esille, enemmänkin yllä olevasta lainauksesta (joka tuli siis suoraan äänestysviestisi perään listauksen kera) saa sen käsityksen, että tämä oli silkka vahinko. Erikoista minusta tässä on se, että useampi pelaaja on asetellu sulle sankarihyviksen viittaa harteille tästä hyvästä, mitä en kyllä ihan ymmärrä. Miksi kukaan hyviksenäkään tieten tahtoen laittaisi itseään pudotusvaaraan? porkkana on jo aiemmin ilmaissut olevansa halukas pelaamaan seuraavankin päivän (ja niin pitkälle kuin vain selviää), joten tämä vaikuttaa musta inhimilliseltä laskuvirheeltä mikä voi sattua niin hyvikselle kuin pahiksellekin. Mutta mielenkiintoista matskuahan tästä saatiin!

porkkana kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Horaalla on jo yksi ääni, joten miksi laitat toista tälle herättelyäänen muodossa? o.o Anteeksi nyt vaan mutta tämä sun käytös ei ainakaan oo hälventäny mun epäilyjä. Tai siis, et epäile pelaajaa ollenkaan, vaan äänestät tätä koska se on äänestyspakossa?

Nyt Horaaneko on pudotusuhan alla, eli kannustanee hieman enemmän kirjoittamaan tänne. Ja kuten sanoin, mieluummin lähtee yksi epäaktiivinen joka kuolee joka tapauksessa ellei tule äänestämään, kuin yksi joka ei ole äänestänyt ja toinen lynkkaukseen. Tosin pahiksena sinulle olisi varmasti otollista, että pelistä tippuisi niin paljon väkeä kerralla kuin mahdollista? ;)

Varapelaajiahan voi tulla aina, joten minusta on parasta äänestää epäilyttvintä loppuvaiheessa päivää. Peli-päivän alkuun ymmärrän kyllä herättelyäänen, mutta en pelin irl-päättymispäivänä...noh ehkä tämä on pelityylillinen kysymys.

Piti kaivaa nämä sun epäilyt porkkana tuolta parin sivun takaa kun oon jo unohtanu miksi epäilet mua kun joka viestissä lukee että ne löytyy tuolta ylempää :F
porkkana kirjoitti:Ja äänestän sinua Violet-kommentin pohjalta SEKÄ siksi, että sinulle oli tärkeämpi saada minut ulos ennen Meiziä. (Ja edelleen on musta hämäävää ettei Meiziin kiinnitetty lähes lainkaan huomiota muhun verrattuna) Elikkäs: Eilen ajattelin, että olisitte pahiskavereita ja kun mä paljastun hyvikseksi, ei Meiziä tarvitse enää epäillä ja pahiskaveri selviää. Kun Meiz kuitenkin paljastui hyvikseksi, aloin miettiä mitä Meiz jo kommentoikin. Eli Meizin rooli avaa eilistä tilannetta huomattavasti paremmin kuin minun rooli -> jos minut tapetaan ensin ja olen hyvis, voidaan keskittyä Meizin epäilyyn ja lynkkaamiseen (ja tämäkin paljastuu hyvikseksi). Eli pahikset saavat kaksi lisäpäivää lymyillä Meiz-porkkana-epäilyjen seassa.

Eli epäilet mua siksi että
1) sanoin että Violetin kommentti herättää mussa hyvisviboja
2) äänestin sua, enkä Meiziä

...aika heikot perustelut siihen nähden että ollaan jo neljännessä päivässä? :D Luulisi että tähän mennessä oisit jo keksiny jotain muutakin kun matskua on tullu tässä pari sivua lisää! No mutta, kuten oon aiemmin perustellut jo, minusta kommentti oli hyvismäinen (ihan sama vaikka olit ajatellut ihan samaa itse aiemminkin, mikset sitten kirjoittanut sitä sinne? Ei hyviksenä tarvitse miettiä kuulostaako joku hyvispointsien kalastelulta, pahiksethan tuollaisia yleensä pähkäilee!) ja äänestin sinua, koska olit ollut kautta pelin minusta pahismaisempi kuin Meiz (jota olen avannut jo pariin otteeseen aiemmin. Mikä näissä vastauksissa epäilyihisi ei vakuuttanut sinua?

Itse alan kallistumaan siihen, että pahiskolmikko löytyy akselilta Xanie-einari-porkkana tai Halipiikki-Tinare-Xanie. Muuten näistä ei saa järkevää komboa! Yritän siis pohtia myös vaihtoehtoa, jossa porkkana ei olisi pahis, vaikka se ei vaikuta minusta todennäköiseltä.

Oikeastaan Halima hämmentää mua. Tuo sen peliä hallitseva pelityyli on aina vaikuttanu musta pahismaiselta, mutta oon yrittäny sulkea sen pois :D Koska tällä hetkellähän hän vaikuttaa aika lailla hallitsevan peliä ja "päättävän" mitä tehdään. Toisaalta tuntuu ihan järjettömältä, että pahis tekis noin paljon hommia "selvittääkseen pahikset". Tuo eilinen äänestyshän taas linkittää einarin ja porkkanan aika vahvasti yhteen, lisäksi Halima Violet ja Horaa lähti siihen mukaan. Jos porkkana paljastuisi pahikseksi, tästä olisi aika helppo lähteä karsimaan potentiaalisia vaihtoehtoja pois.

porkkana lähti eilen Haliman vanavedessä lynkkaamaan Vamia (lynkataan ensin hiljaiset, sopisi aktiivisille pahiksille varjotaktiikaksi), mutta toisaalta Hali äänesti eilen porkkanan putoamisvaaraan, joten nämä ei vaikuttais olevan linkittyneinä toisiinsa.

Huomenna taas aamuvuoroon, joten jatkan näistä epäilyistä sen jälkeen.
Cameron
Mafioso

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 28.03.2016 22:37:11

Pitäis ruveta nukkumaan joten en ehdi vieläkään tekemään kunnon pelaajapohdintoja, mut jotain näistä uusimmista viesteistä on kommentoitavaa.
(also saatan olla tavallista sekavampi, viimesin walking dead -jakso järkytti mieleni tasapainoa rajusti ;-;) //off

Cameron kirjoitti:Ihailtavan työn oot Halima tehny jos oikeesti oot kahlannu nuo kaikki sivut tuolleen pari-parilta läpi! Täytyy tosin tuottaa pettymys että en kuulu pahiksena enkä petturina valitettavasti mihinkään trioon.

Nostan iänikuisen aiheen eli hyvistelyn esille, mutten vaan tuu koskaan käsittämään tätä. MIKSI koet tarpeelliseks kertoa topicissa ettet ole pahis? Siitä ei ole hyötyä yhtään kenellekään, vaikka kirjottasit viiden sivun esseen toistellen ettet oo pahis, ei pelaajat täällä topicissa usko sitä millään jos eivät siun roolia varmaksi tiedä. Siis en vaan käsitä mitä yrität hakea näin turhalla kommentilla :D

Cameron kirjoitti:Miksi kukaan hyviksenäkään tieten tahtoen laittaisi itseään pudotusvaaraan? porkkana on jo aiemmin ilmaissut olevansa halukas pelaamaan seuraavankin päivän (ja niin pitkälle kuin vain selviää

Tässä on hyvä pointti jota en älynnyt tuossa iltatohinassa. Porkkana on kuitenkin aika selvästi ilmaissut halunsa jatkaa pelissä, joten iskee epäilys että tajusiko porkkana edes tätä tilannetta. Vai oliko tää tämmönen "viimenen ässä hihasta" -pahistaktiikka, niinko eilen pähkäilinkin. Jos oli niin ei ehkä ihan loppuunajateltu ottaen huomioon sen, että Porkkana tosiaan on vaikuttanut innokkaalta jatkamaan pelissä.

Minuu(kin) pikkusen häirisee Haliman ns. "pelinhallinta". Toisaalta sitten saan edelleen niitä "innokas hyvis" -viboja mutta Halima pistää Cameronin kuoleman jo jos/kun -tilanteeseen eli tuntuu olevan jo vähän varma että ihmiset seuraavat hänen teoriaansa ja Cameron kuolee. Vahvat mielipiteet tietty tuntuvat olevan Haliman tyyliä, mutta on myös aika hyvä pahistaktiikka olla joka päivä ihanmelkeinvarma! jonkun pelaajan pahikseudesta ja sitten siirtyä seuraavaan sen jälkeen kun teorian mönkään menemistä on harmiteltu. Haliman listauksessa oli kyllä hyviäkin pointteja (luin tuon kertalaakista läpi enkä jaksa nyt puoliunessa niitä tuolta kaivaa, ehkä myöhemmin) ettei toki ollut mikään turha listaus ja ajattelutapa "cameron linkittyy eniten pelaajiin mahdollisena pahiskaverikandidaattina" on miun mielestä ihan looginen epäily vaikka itse harvoin etsin pahiksia sillä tavalla. Miun on oikeesti tosi vaikee sanoo mitä mieltä tällä hetkellä oon Halimasta, tuosta dominoivasta tyylistä tulee uhkaava olo, mutta se on ristiriidassa hyvisviboihin joita saan viesteistä. Pitäis ehkä verrata aiemman Haliman ja tämän nykyisen Haliman pelityylejä toisiinsa kun syynään pelaajia tarkemmin.

Mie en nyt oikeen tiiä, mut Violet vaikuttaa itselle jotenkin paljon neutraalimmalta/varovaisemmalta ko yleensä. Muistan ite usein hämmentyneeni aikaisemmissa peleissä Violetin vahvoista kannanotoista ja aikaisista äänistä, mutta nyt kun mietin Violetin koko peliä, tuntuu ettei käteen ole jäänyt paljon mitään ja viestit menee jotenkin "ohi". Tai siis, tuossa uusimmassakin viestissä Violet pohti ensimmäisen kappaleen jotain matematiikkaa (joka meni tuplaohi koska, no, ei oo vahva ala :D), toisessa vähän pintaraapaisulta einari-porkkanaa mutta tässäkin jotenkin varovaisen oloisesti. Kolmannessa kappaleessa taas oikeastaan vaan herätteli hiljaisia. En oo edelleen(käääääään) täysin kartalla pelistä kokonaisuudessaan että Violetkin voi pelaajana selkiintyä vähän paremmin kunhan teen listausta, mutta tällainen kuva mulle on jäänyt käteen Violetin viimeisimmistä viesteistä.

porkkana kirjoitti:Haha olettepa te hassuja! :-D <3

Häiritsee häiritsee häiritsee! Lisäys porkkanan kommentteihin, jotka jotenkin kuumottelee minuu tosi pahasti??

Okei, jätän tän nyt tähän, pakko päästä nukkumaan. Koitan huomenna saada ainakin joitakin pelaajia pohdittua vähän syväluotaavammin. Jee.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 29.03.2016 13:16:52

Cameron kirjoitti:Täytyy tosin tuottaa pettymys että en kuulu pahiksena enkä petturina valitettavasti mihinkään trioon.

Aika valheellisen kuuloinen lause. Miksi se on valitettavaa että et kuulu pahiksena etkä petturina mihinkään trioon? Eikö sun kannattais olla iloinen omasta hyvikseydestäsi ja etsiä ne oikeat pahikset sitten?

Cameron kirjoitti:Mielenkiintoista on kuitenkin se, että tähän asti et oo pitäny mua niin pahismaisena ja sitten skädääm äänestät mua sen takia että mut voi linkittää helpoiten muihin pelaajiin?

No tuo linkitettävyys on kyllä aika iso pahis-epäilyperuste mun mielestä. Pahiksenhan nimenomaan kannattaa pelata niin, että jos joskus jääkin kiinni, muiden on vaikea sun viestien perusteella tietää ketkä ne muut pahikset on. Ja oothan sä ollut koko pelin ajan tosi neutraali, ja siitä on monesti mainittukin.

Ihan tuossa sun viimeisimmässä viestissä, johon tässä vastaan, pehmentelet sanomisiasi huomattavasti. Kyselet ja ihmettelet tuota porkkanan äänensiirtohommaa, mutta loppuun laitat kuitenkin "Mutta mielenkiintoista matskuahan tästä saatiin!" Myös tässä lauseessa on silmiinpistävä pehmennys lopussa: "Peli-päivän alkuun ymmärrän kyllä herättelyäänen, mutta en pelin irl-päättymispäivänä...noh ehkä tämä on pelityylillinen kysymys."

Cameron kirjoitti:Itse alan kallistumaan siihen, että pahiskolmikko löytyy akselilta Xanie-einari-porkkana tai Halipiikki-Tinare-Xanie. Muuten näistä ei saa järkevää komboa! Yritän siis pohtia myös vaihtoehtoa, jossa porkkana ei olisi pahis, vaikka se ei vaikuta minusta todennäköiseltä.

Jos nuo on sun todennäköiset pahiskolmikot niin mikset äänestä Xanieta, joka löytyy molemmista kolmikoista? Mua kyllä kovasti ihmetyttää miksi pohdit vaihtoehtoa, jossa porkkana ei olis pahis, jos se ei vaikuta sinusta todennäköiseltä? Varmisteletko itsellesi takaporttia, että jos lynkataan porkkana ja hän paljastuu hyvikseksi, sulla on valmiina seuraavat epäilyt eikä tarvi sitten keksiä tyhjästä?

Cameron kirjoitti:Oikeastaan Halima hämmentää mua. Tuo sen peliä hallitseva pelityyli on aina vaikuttanu musta pahismaiselta, mutta oon yrittäny sulkea sen pois :D Koska tällä hetkellähän hän vaikuttaa aika lailla hallitsevan peliä ja "päättävän" mitä tehdään.

Eli tiedät että tää on mun pelityyli, mutta se hämmentää sua silti? Ja joo, ymmärrän että mun viesteistä voi saada sellaisen kuvan, että mä "päätän" mitä tehdään, mutta en mä kyllä oleta kaikkien seuraavan mua sokeasti. Oon kirjoittanut viesteihin, mitä oon päättänyt tehdä, ja tottakai toivon, että muut lähtevät mukaan mutta siitä ei koskaan oo takeita.

Horaaneko kirjoitti:Halima pistää Cameronin kuoleman jo jos/kun -tilanteeseen eli tuntuu olevan jo vähän varma että ihmiset seuraavat hänen teoriaansa ja Cameron kuolee.

No kyllä mä uskon että Cameron jonain päivänä saadaan lynkattua. Tai siis en ymmärrä mitä järkeä tätä olisi pelata, jos ei uskoisi omiin epäilyksiinsä ja omaan tekemiseensä. En oo yhtään vakuuttunut, että Cam lynkkautuu tänään, mutta jos ei tänään niin ehkä sitten huomenna.

Tähän pelipäivään on muuten heräämättä vielä veare, Xanie ja einari, voisittekos heräillä? Keira nyt tietysti myös, mutta en enää elättele mitään harhaluuloja keiran heräämisestä.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja porkkana » 29.03.2016 16:32:30

Halimalta melkoinen listaus! Hieman yllätti nämä suuret mielipiteiden muutokset, eli Cameron muuttui neutraalista/hyvismäisestä pahismaiseksi ja minä taas pahismaisesta hyvismäiseksi? :D Tämä taas voi olla, että Cameron on petturi ja Halima pahiksena saisi hyvispisteitä tästä. Toisaalta taas vaikka Cameron olisi hyvis, niin sitten Halima voisi ottaa toisen "kohteen" kun mun lynkkaaminen ei onnistunutkaan niin helposti kun olisi luullut.

Kritisoin myös jo aikaisemmin, että Halimalta ei ole tullut pelaajamielipiteitä pitkään aikaan. Tämä lista on kyllä ihan todella hyvä, mutta tästäkään ei saa tavallaan otetta. Halimalla on ollut nyt monet listaukset joihin ei voi puolustautua. Toisaalta tämä on enemmän faktoihin perustunutta ja tästä saa enemmän irti kuin normaalista pelaajalistauksesta, eli ei vain heitetä vibapohjalla epäilyjä ja ääntä. Halimalle kuitenkin kysymys, että ketä pidät kaikkein pahismaisina ja ketä hyvismäisinä? Epäilyttävät nyt jotenkin löytyvät listauksestasi, mutta hyvismäisiä ei minun lisäkseni ollut listattu.

Cameron kirjoitti:porkkanalle rehellinen kysymys: huomasitko eilen äänen pois ottaessasi että olit itse tipahtamassa sen vuoksi? Et tuo ainakaan missään viestissä esille, enemmänkin yllä olevasta lainauksesta (joka tuli siis suoraan äänestysviestisi perään listauksen kera) saa sen käsityksen, että tämä oli silkka vahinko. Erikoista minusta tässä on se, että useampi pelaaja on asetellu sulle sankarihyviksen viittaa harteille tästä hyvästä, mitä en kyllä ihan ymmärrä. Miksi kukaan hyviksenäkään tieten tahtoen laittaisi itseään pudotusvaaraan?

Mulla kesti pitkän aikaa muistaa, että miten se nyt meni! :D Mutta muistan nähneeni Haliman viestin, jossa oli ääni minulle. Siksi "nyt näyttää entistä enemmän siltä, että olen kuolemassa"-lausahdukseni, sillä näin viestin sen jälkeen kun olin ekan viestini lähettänyt. Jostain syystä olin missannut sen kun kirjoitin ekaa viestiä ennen pikalistaustani. En kuitenkaan tajunnut olleeni pudotusuhan alla, en kiireessä alkanut lukea enempää Haliman viestiä josta olisin voinut tajuta että olen nyt itse kuolemassa. Toisaalta pelin etenemisen kannalta olisi ehkä parasta että mut jo lynkattaisiin.. Ei siksi että hyvikset siitä hyötyis, mutta jotenkin tuntuu että ihmiset jäi jumiin mun analysoimiseen..

Cameron kirjoitti:Piti kaivaa nämä sun epäilyt porkkana tuolta parin sivun takaa kun oon jo unohtanu miksi epäilet mua kun joka viestissä lukee että ne löytyy tuolta ylempää :F

Nyt kun mainitsit, niin en mäkään löytänyt sun epäilyjä mua kohtaan kuin vasta 5. sivulta ja silloin elettiin vielä toista päivää? :D Sen jälkeen kun on tapahtunut kaikenlaista. Vai oonko missannut jonkun kohdan..? Sulla oli listaus aikaisemmin mutta et ollu ehtiny kirjoittamaan musta. Eli jos vielä epäilet mua niin voitko kertoa mistä syistä.

Ja nuo listaamasi asiat epäilyttää + Halimalta hyvät pointit sun pehmentelyistä ja että sovit vähän kaikkien pahispariksi. Lisäksi tunnut tarttuvan jotenkin herkästi sanomisiini ja liioittelet tekemisiäni:
Cameron kirjoitti:Hieman hätääntynyttä tunnelmaa tässä! Älä ainakaan minua katso! Anteeksi ja hui!

Cameron kirjoitti:Tässä vaiheessa musta mielenkiintoista on, että Arielin ilmoituksesta olevansa vapari menee viisi minuuttia ja sitten Meiz, porkkana ja Violet äänestää minuutin sisällä Halimaa. Vähän vaikuttaa että pahiksilla ois ehtiny olla tuossa 5min pikapalaveri mitä tehdään ja sitten laitettu rytisemään.

Eli vähän kuin hakemalla haet syitä äänestää ja pitää minua pahismaisena?

Horaaneko kirjoitti:
porkkana kirjoitti:Haha olettepa te hassuja! :-D <3

Häiritsee häiritsee häiritsee! Lisäys porkkanan kommentteihin, jotka jotenkin kuumottelee minuu tosi pahasti??

Horaaneko on harrastanut vähän samaa, eli hieman turhan herkästi tartutaan pieniin lauseisiini jotka "särähtää" ja "epäilyttää". Vähän hakemalla haetut epäilyt -tunne tästäkin jäi. Ja Horaaneko, jos epäilytän niin mikset äänestänyt tänään? Vai keräisikö se tällä hetkellä liikaa huomiota kun niin moni on kuitenkin antanut hyvispisteitä minulle? Sen sijaan epäilet ja kenties yrität saada jonkun muunkin tarttumaan minuun, että voit rauhassa äänestää ilman että kukaan ihmettelee.

Horaaneko ja Cameron linkittyy ainakin parin viimeisen viestin aikana yhteen. Hieman Horaaneko törkkäisi Cameronin "en ole pahis!"-kommentista, mutta muuten Horaaneko on komppaillut ja hieman puolustellutkin Cameronia. Myös pientä epäilyä Violetia kohtaan, mutta ilmeisesti olen kuitenkin epäilyttävämpi?
porkkana
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 29.03.2016 19:24:22

Vastaan ihan nopeesti vaa porkkanalle, kiirekiire!

porkkana kirjoitti:Horaaneko on harrastanut vähän samaa, eli hieman turhan herkästi tartutaan pieniin lauseisiini jotka "särähtää" ja "epäilyttää". Vähän hakemalla haetut epäilyt -tunne tästäkin jäi. Ja Horaaneko, jos epäilytän niin mikset äänestänyt tänään? Vai keräisikö se tällä hetkellä liikaa huomiota kun niin moni on kuitenkin antanut hyvispisteitä minulle? Sen sijaan epäilet ja kenties yrität saada jonkun muunkin tarttumaan minuun, että voit rauhassa äänestää ilman että kukaan ihmettelee.

Miksen sanois jotain asiaa ääneen, jos se kerta mua häiritsee? :D Tai siis eihän siinä nyt oo mitään järkeä et pitäisin asian omana tietonani, kun ne pienetkin asiat kuitenkin vaikuttaa siihen kokonaisuuteen, minkä pelaaja miulle antaa. Oli ne sitten ns. perusteltuja epäilyjä tai vaan vibapohjaisia. Enkä koe nyt tällä hetkellä tarvetta äänestää sinuu, koska niin monet pelaajat on vielä itselleni hämärän peitossa (ja niinkuin totesin pariin otteeseen viestissäni, oma pelini kaipaa nyt sitä pelaajakohtaista syyniä, että saan ajatuksiani kasaan. Nyt olen vaan lukenut uusimpia viestejä ja huomioinut sieltä itteeni epäilyttäviä kohtia.
Oon tosin huomenna koko päivän sairaalassa, joten en uskottavasti ehi tekemään tätä listausta. Eli en nyt tiedä, mitä teen tuon äänestämisen kanssa :P
( Ja joo porkkana, tämän hetkisillä tuntemuksilla olet violetia epäilyttävämpi. Cameron ei epäilytä minuu hirveesti, mutta samoin kuin Violetin kohdalla, en muista kamalasti hänen aiemman pelin viestejä).
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 29.03.2016 20:15:13

porkkana kirjoitti:Halimalta melkoinen listaus! Hieman yllätti nämä suuret mielipiteiden muutokset, eli Cameron muuttui neutraalista/hyvismäisestä pahismaiseksi ja minä taas pahismaisesta hyvismäiseksi?

Joo, yllättäviä asioita tapahtuu, kun ensin ei muutamaan päivään ehdi kunnolla paneutumaan peliin ja sitten lukee koko pelin uudestaan ajatuksella läpi ja kirjaa ylös tärkeimmät tapahtumat. Nyt vain kävi näin.

porkkana kirjoitti:Toisaalta taas vaikka Cameron olisi hyvis, niin sitten Halima voisi ottaa toisen "kohteen" kun mun lynkkaaminen ei onnistunutkaan niin helposti kun olisi luullut.

Jos Cameron on hyvis, niin olen hyvin pettynyt itseeni, mutta en todellakaan epäile Cameronia siksi, että sun lynkkaaminen ei onnistunut. Sinähän olisit lynkkautunut todennäköisesti jo 3. pelipäivänä jos ei oltais päätetty puoli tuntia ennen päivän päättymistä lynkata mieluummin hiljentynyttä Vampirea.

porkkana kirjoitti:Halimalle kuitenkin kysymys, että ketä pidät kaikkein pahismaisina ja ketä hyvismäisinä? Epäilyttävät nyt jotenkin löytyvät listauksestasi, mutta hyvismäisiä ei minun lisäkseni ollut listattu.

Kaikista epäilyttävin nyt on Cameron, ja toisella sijalla mun epäilyissä keikkuu Violet (joo, just se jonka jätin aikaisemmin listaamatta kun tuntui niin hyvismäiseltä...). Violetissa epäilyttää se, että hän on vaikuttanut tosi hyvismäiseltä, mutta nyt kun listasin hänenkin tekemisiään, niitä ei tullut kovin paljon. Paljon pyörittelyä, neutraaliksi toteamista, herättelyääniä jne. Lisäksi se, että Violet kirjoitti alussa listaustaan pelaajista monena päivänä ja monessa eri viestissä, oli nyt myöhemmin ajateltuna aika ovelaa pahispeliä. Kun kirjoittaa yhden pitkähkön viestin aina parista-kolmesta pelaajasta, ei tarvitse sanoa loppupeleissä niin paljon kenestäkään ja pysyy kuitenkin aktiivisen ja peliä edistävän näköisenä. Nyt lähipäivinä, kun epäilyksiä jo olisi, Violet ei ole niitä paljon paljastanut. Myös se, että Cameron jakeli hyvispisteitä Violetille, saa epäilystutkani kääntymään Violetin puoleen, vaikkakin jos Cameron paljastuu hyvikseksi, tuo ei enää epäilytä. Kolmantena epäilylistallani on Xanie, lähinnä siksi, että hän on ollut niin hiljainen ja en muista hänen mielipiteistään juuri mitään, vaikka ne juuri luin ajatuksella läpi.

Hyvismäisten puolelle laitan edelleen Tinppa-vearen, sillä en edelleenkään näe, että Tinppa olisi pelannut noin pahispelissä. Lisäksi Tinppa-veare ei linkity kenenkään muun kanssa pahiskaveriksi kuin porkkanan, ja porkkana on toinen hyvismäisten puolelle pääsevä. Porkkanan hyvikseyttä perustelinkin jo aiemmassa viestissäni.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Zey » 29.03.2016 21:17:37

Väliaikalaskenta:

Äänet:
2 Cameron (porkkana, Halima)
1 Xanie (Violet)

Cameron on kuolemassa suurimmalla äänimäärällä.

Äänestyspakot:
veare, keira, Xanie

veare, keira ja Xanie ovat tippumassa antiaktiivisuuteen.

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy huomenna kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja einari » 29.03.2016 21:48:52

Vihdoin ois kunnolla aikaa tulla kirjoittamaan, mutta kone on vallattu! Koitan nyt kuitenkin kännykällä räpeltää jotain, toivottavasti saatte selkoa. :>

Eilisen iltahäslingissä mulle tuli vahva fiilis siitä, että Cameron ois pahis, koska tämä oli oikein tarjottimella esillä pois äänestettäväksi porkkanan sijaan, mutta äänestys päätyi kuitenkin Vampireen. Pahislinkki tässä oli siis ainakin Halimaan, joka tarjoutui äänestämään Vampiren ulos porkkanan pelastamiseksi.

Violet myöskin pohdiskeli, ettei Cameronin kuoleminen vaikuttanut todennäköiseltä, mutta äänesti sitten Vampirea, jolla ei ollut yhtään ääntä. Cameronilla oli sentään kaksi ääntä alla - millä tavalla Vampiren pudottaminen oli mielestäsi todennäköisempää? Jotain perusteluja Violetilla oli tästä viestissään (en saa kopsattua kännykällä >:( ), muttei mielestäni mitään, mikä selittäisi sen, että Vampire (0 ääntä) olisi jotenkin todennäköisempi pudotettava kuin Cameron (2 ääntä).

Halima lähti loppuhäslinkiin myös aika dominoivalla otteella. Varmasti totesi, että on valmis äänestämään Vampiren ulos, ja herätteli vielä Horaankin vaihtamaan äänensä. Kiinnitin myös huomiota siihen, ettei Violet luottanut siihen, että Horaa kävisi poistamassa vielä äänensä, mutta Halima herätti Horaan vielä 20:54 ja sai jopa vastakaikua. Mistä tiesit Horaanekon olevan hollilla? Juttelitteko juuri yksityisviestein?

Tänään porkkana linkitti Haliman ja Cameronin, jotka olivat (porkkanan mukaan) olleet toistensa mielestä läpi pelin neutraaleja. Pian Halima lähtikin äänestämään Cameronia. Yritys kuroa oikein kunnolla pesäeroa?

Violet, miksi herättelet äänellä ennemmin Xanieta kuin vearea, joka myöskin on ollut vaisu? (Ehkäpä vaisumpi kuin Xanie.)

Jos Halima on pahis, niin nostan todellakin hattua siitä, että jaksoit vääntää tuollaisen jäätävän listauksen, vaikkei sinulla todellisia pahispohdintoja olekaan! Toki tämä on oivallinen keino ohjata ihmisten mielipiteitä, ja siitäkin kätevä, että meillä on valmiina pohdiskeltuna tosi monta pahisparia, joista yksikään ei sisällä Halimaa. Haliman hallitseva peli onkin jo huomioitu, ja olisi aika hyvä pahistaktiikka. Halima ohjasi meidät äänestämään hiljaisia, sitten lynkkaamaan Vampiren ja nyt kehottaa vielä ajatuksella tutustumaan omiin pahispariajatuksiinsa.

MUTTA listauksessa on kyllä hyviä pointteja, ja nostan joka tapauksessa hattua siitä, että olet jaksanut moisen koota - mulla ainakin tulee aivoista mannapuuroa aina kun kahlaan tätä peliä läpi. Jos Haliman listaukseen on uskominen, niin pahiskolmikko on Cameron-Violet-Xanie/Tetrahoraa (itseni kun hyvikseksi tiedän ja mun nimi oli noissa kaikissa muissa kolmikoissa). Kolmikoista puuttuu luonnollisesti kokonaan keira, ja tämän pahikseus sekottaisi aika lailla pakkaa - ja olis kyllä myös aika tylsää. Jotenkin uskoisin, että jos keira olisi pahis, niin joku pahistoveri olisi hänet käynyt huutamassa jo hereille?

Tosiaan lähdin tähän päivään siis sillä fiiliksellä (jonka porkkana ja Halima ilmeisesti kanssani jakavat) että Cameronin on oltava pahis. Tänään Cameron on kuitenkin saanut ääniä ja puolustautunut, ja mun luottamus Cameronin pahikseuteen vähän mureni. :D Oon vissiin sinisilmäinen, mutta koin Cameronin toteamuksen siitä, ettei hän kuulu mihinkään pahistrioon, hyvismäisenä. Toisaalta Cameronin puolustautumisviesti kuulostaa vähän "katkeralta". Jännä on myös toteamus siitä, että porkkanan harteille on aseteltu sankarihyviksen viittaa. Minkä ihme sankarihyviksen?

Cameronin mielestä pahiskombo voisi olla Halipiikki-Tinare-Xanie. Eli oikeestaan sekä Cameron että Halima veikkailee toisiaan pahiskombojen jäseniksi. Jos luotetaan näiden yhdistelyjen oikeellisuuteen ja erehtymättömyyteen (molemmat kun olivat sitä mieltä, että heidän rakentamansa kombot ovat ainoat järkevät mahdollisuudet), on jommankumman oltava pahis.

Cameron, miksi et äänestä porkkanaa, vaikka pidät tätä pahismaisena?

Horaaneko toteaa, että Violet vaikuttaa varovaisemmalta, kuin aiemmissa peleissään. Mitä mieltä muut Violetin kanssa pelanneet? Mikäli näin tosiaan on, tekisi se Violetista pahismaisemman.

Porkkanalta ihmetyttää kommentti, jossa hän toteaa, että olisi ehkä parempi, jos hänet lynkattaisiin, koska ihmiset tuntuvat jääneen jumiin hänen analysoimiseensa. Siltä ei mun mielestä kuitenkaan vaikuta, vaan tänään on oikein hyvin tullut muutakin pohdiskelua?

Veikkaisin, että joko Halima tai Cameron kuuluu pahistrioon. Mahdollista on myös se, että molemmat kuuluvat, mutta tällöin Cameron olisi petturi. Porkkanasta en saa pahista, mutta mahdollisesti petturin. Violetista mulle jäi mieleen Horaanekon kommentti, että hän pelaa neutraalimmin kuin yleensä. Violet lähti kyllä alussa aika kärkkäästi liikkeelle, mutta muuttui sitten huomattavasti miedompaan suuntaan. Tässä voi tosin takana olla myös ylppärit. Horaaneko vois pahistuttaa, mutten oikeastaan tiedä miksi. Samoin Xanie. Vearesta ei oo kuulunut mitään. Cameron-Violet ja Halima-horaa linkittyvät ainakin.

Anteeksi, mikäli viestini on kovin sekava, kännykällä on hankalampi jäsennellä, enkä saanut lainattua. :< Näiden pohdintojeni perusteella pudottaisin tänään Haliman tai Cameronin, mutta ongelmana on se, että luin äsken läpi vain viimeisimmän viestini jälkeen tulleet viestit läpi ja tein huomioita niistä. Jonkinsorttista harhaa varmasti siis esiintyy, koska Halima ja Cameron sattuivat näissä viesteissä vahvasti olemaan esillä. Lähden kuitenkin siihen suuntaan, kuin alunperin ajattelinkin, eli ++Cameron. Cameronin pudottaminen selkeyttää ainakin mun ajatuksia. Jos hän paljastuukin hyvikseksi (tai petturiksi?), käännän katseeni ainakin näillä näkymin seuraavaksi Halimaan. Jos Cameron on pahis, niin päästään syynäämään linkkejä muihin pelaajiin. Violet nyt ainakin tulee ensimmäisenä mieleen.
einari
Kyläläinen

Palkinnot: 9

ViestiKirjoittaja Violet » 29.03.2016 22:13:43

Pänttään epätoivoisesti hissaa, mutta vastaan noihin einarin kysymyksiin. Huomenna pitäisi olla aikaa illemmalla. Pitäisi.

Violet myöskin pohdiskeli, ettei Cameronin kuoleminen vaikuttanut todennäköiseltä, mutta äänesti sitten Vampirea, jolla ei ollut yhtään ääntä. Cameronilla oli sentään kaksi ääntä alla - millä tavalla Vampiren pudottaminen oli mielestäsi todennäköisempää? Jotain perusteluja Violetilla oli tästä viestissään (en saa kopsattua kännykällä >:( ), muttei mielestäni mitään, mikä selittäisi sen, että Vampire (0 ääntä) olisi jotenkin todennäköisempi pudotettava kuin Cameron (2 ääntä).

Halima ei vaikuttanut tuossa vaiheessa olevan Cameronin pudottamisen kannalla, ainakin oma käsitykseni oli, että Cameron ei tuossa vaiheessa Halimaa epäilyttänyt. Halimahan itse totesi, että on valmis vaihtamaan äänen nimenomaan Vampirelle. Jos olisin äänestänyt Cameronia, olisin tarvinnut vielä yhden äänen siihen, että hänet saataisiin pudotettua. Aikaa oli kymmenen minuuttia, enkä oikein luottanut Horaanekon aktiivisuuteen illalla. Haliman siirrettyä äänensä Vampirelle porkkana oli vielä putoamisvaarassa, mutta hänet olisin voinut vielä pelastaa siirtämällä äänen Vampirelta Cameronille, jolloin hän olisi pudonnut Vampiren ja porkkanan sijasta. Toisaalta eilen Vampire kyllä epäilytti minua, joten Cameronin ja Vampiren tasatilanteessakin olisin valinnut hänet. Yritän selventää huomenna, jos kaikki ei nyt aukea.

Violet, miksi herättelet äänellä ennemmin Xanieta kuin vearea, joka myöskin on ollut vaisu? (Ehkäpä vaisumpi kuin Xanie.)

Xanie on ollut neutraali liian pitkään. Vearen kohdalle teen myönnytyksen siinä, että hän tuli kesken kaiken sekaavaan peliin varapelaajana ja kylään kokemattomana.

Mitä tulee omaan varovaisuuteeni, niin joo, myönnän havainnot oikeiksi. Yleensä pyrin esim. ensimmäisinä päivinä heittämään herättelyääniä. Nyt ensimmäisinä päivinä aktivointia ei juurikaan tarvittu, kun peli lähti niin kivasti käyntiin. Kuten einari on viestissäsi huomannutt, ylppärit ovat myös vaikuttaneet peliini. Pelin alkaessa ne olivat kaukainen unelma, joka pelin keskivaiheilla konkretisoituessaan tappoi ajan, motivaation, elämänhalun ja uskon ihmisyyteen. Huomenna kun tämä on ohi, lupaan heittää jotain kärkästä.
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja Xanie » 29.03.2016 22:29:18

Aah se tunne kun pitää olla joka päivä tällä viikolla klo 11-20 töissä plus 1,5 tuntia suuntaansa matkoihin kun bussiaikataulut ei sovi hyvin yhteen keskenään eikä mun työaikojen kanssa x) Ja pitäis tehä pari oikeeta juttua mut sit ää joku peli x) En kerkiä huomenna töistä kotiin ennen kuin päivä on päättynyt, joten tän päivän osalta mun panos jää valitettavasti tähän, ellen sitten kännykällä saa jotain fiksua aikaiseksi bussissa toitten jälkeen (jos ees muistan).

Pohdiskelin äänestyksiä. Toisena päivänä tilanteen ollessa 2 Meiz (porkkana ja Vampire) ja 2 porkkana (Halima ja Cameron) Tinppa äänestää Meiziä aika olemattomilla perusteilla. Vähän myöhemmin Halima vaihtaa äänensä Meizille ”koska Meiz tuntuu haluavan pelistä pois ja porkkana ei”. Seuraavaksi tuli allekirjoittanut ja Ariel molemmat äänestämään Meiziä pikaisesti. Lenune ja Violet käyvät myös antamassa äänensä Meizille, Violet vähän perustellummin ja Lenu vain nopeasti.

Haliman äänenvaihdoksella tuntuu näin jälkikäteen olevan iso merkitys äänestyksen lopputulokseen.

Kolmannen päivän aluksi Violet heittää Horaalle herättelyäänen, porkkana äänestää Cameronia ja Halima Vampirea. Haliman jälkeen melko pian tulee porkkana vaihtamaan äänensä myös Vampirelle. Einari käy antamassa äänentä minulle, ihan ok perustein. Tosin en ilmeisesti ollut kaikista epäilyttävin, muta epäilyttävä kuitenkin ja einari halusi jatkaa Haliman ”hiljaisemmat pois ensin” linjalla. Tilanne siis 2-1 Vampirelle. Violet antaa äänen Horaanekolle ja porkkana käy kanssa melko pian vaihtamassa äänensä Horaalle, toivoen aktiisivuutta. Cameron äänestää tässä vaiheessa porkkanaa. Halima käy vaihtamassa äänensä Vampiresta porkkanaan, koska ei tahdo Horaan tippuvan herättelyääniin ja mieluummin haluaa tarkistaa porkkanan kortit. Porkkana vastaa tähän vaihtamalla äänen Horaanekosta Cameroniin. Horaaneko tulee kirjoittamaan pitkän ja hyvän viestin, jossa äänestää porkkanaa. Einari käy vaihtamassa äänenstä minulta Cameronille. Tilanne tässä vaiheessa siis 1 Horaa - 3 Porkkana - 2 Cam. Sitten tulee perinteinen ihana iltasählinki, jossa violet ja halima vaihtavat äänensä Vampirelle ja horaanekokin tulee melko pian komppailemaan.

Tänään kohteeksi näyttää joutuneen Cameron.

Näissä kaikissa pohdituttaa se, että Halima on ollut alullepaneva voima sen suhteen, kuka lynkataan illalla. Semmoista hienovaraista ”oon kyllä valmis vaihtamaan ääneni vampireen jos haluutte” vaikka pitkin päivää on tökitty ihmisiä Vampiren suuntaan. Ja molempina päivinä porkkana pelastunut kuviolla, joka ei alkuunsa näytä yhtään pelastusyritykseltä, vaan ihan tavalliselta äänien vaihdolta.

Ja tämä:

einari kirjoitti:
Halima kirjoitti:Sinänsä ei väliä, että mä ainakin luulen että molemmat on pahiksia, ja vaikka ei oiskaan niin epäilen että toisen vuoro tulee sitten huomenna (jos nyt ei mitään maatamullistavaa tapahdu välissä).

Tää on mun mielestä vähän hassu kommentti, mutta pelaa hyvin yhteen porkkanan äänestämisesi kanssa. Koska mun mielestä nyt, kun Meiz paljastui hyvikseksi, porkkana ei vaikuta enää laisinkaan niin pahismaiselta - suurin osa epäilyistä kuin osui häneen ja Meiziin pahisparina.

Xanie huomautti vähän samoista asioista, ja Halima tulikin heti vähän kääntämään takkiaan:
Halima kirjoitti:Mietiskelin myös sitä, että jos on niinkuin luulen (Meiz petturi ja porkkana pahis), ei oikeastaan ole väliä kummassa järjestyksessä heidät lynkataan. Jos taas Meiz paljastuu oikeasti hyvikseksi, niin kyllähän se niitä epäilyksiä vähän lieventäisi porkkanankin osalta, niin voidaan sitten miettiä huomenna tätä kuviota uudestaan.

Tässä vaiheessa siis ++Halima jota oon jo jonkin aikaa kummastellut ja pohdiskellut, mutta en äänestänyt. Sanoisin jopa, että vaikka Halima on tökkinyt aika paljon porkkanan suuntaan, niin mielessäni nämä kaksi muodostavat nyt jonkinmoisen parin. Ehkä jopa Violetin voisin liittää tähän, sillä etenkin kolmannen päivän äänestyksessä ja myös hieman toisen, hänen paikallaolonsa oikeaan aikaan ja hänen äänestyskäyttäytymisensä on ollut tärkeässä roolissa

Toivottavasti ei ollut ihan päätön viesti vaan saitte mun ajatuksista kiinni. Pakko mennä nukkumaan (jo pari tuntia sit)
Xanie
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 30.03.2016 13:41:17

einari kirjoitti:Halima lähti loppuhäslinkiin myös aika dominoivalla otteella. Varmasti totesi, että on valmis äänestämään Vampiren ulos, ja herätteli vielä Horaankin vaihtamaan äänensä. Kiinnitin myös huomiota siihen, ettei Violet luottanut siihen, että Horaa kävisi poistamassa vielä äänensä, mutta Halima herätti Horaan vielä 20:54 ja sai jopa vastakaikua. Mistä tiesit Horaanekon olevan hollilla? Juttelitteko juuri yksityisviestein?

En tiedä miksi mulla oli niin varma olo, mutta olihan Horaa näköjään kirjoittanut viimeisimmän viestin klo 20:58, niin ajattelin että hän on päivän loppuun asti paikalla. Sitäpaitsi jos Horaa ei olisikaan ehtinyt vaihtaa ääntään, niin ei siinäkään nyt olisi ihan kauhean huonosti voinut käydä, kun joko porkkana tai Cameron olisi lynkkautunut. Ei siis ollut oma henki vaakalaudalla tms.

einari kirjoitti:Tänään porkkana linkitti Haliman ja Cameronin, jotka olivat (porkkanan mukaan) olleet toistensa mielestä läpi pelin neutraaleja. Pian Halima lähtikin äänestämään Cameronia. Yritys kuroa oikein kunnolla pesäeroa?

Joo, näin mä just pahiksena ajattelin, että teen tuollaisen pikku listauksen ajankulukseni, niin en sitten ole heti Cameronin jälkeen lynkkausjonossa, jos Cameron on pahis. (/sarcasm) Eivaan nyt mulla vaan oli aikaa tehdä perinpohjainen pelinläpiluku ja listaus, ja mielipiteet vaihtui sen yhteydessä.

einari kirjoitti:Toki tämä on oivallinen keino ohjata ihmisten mielipiteitä, ja siitäkin kätevä, että meillä on valmiina pohdiskeltuna tosi monta pahisparia, joista yksikään ei sisällä Halimaa.

Eipä ois ollut oikein mulle hyötyä ruveta yhdistelemään itseäni muihin. Sähän voit vaikka tehdä sen niin onpahan sitten tehty? :P

Xanie kirjoitti:Haliman äänenvaihdoksella tuntuu näin jälkikäteen olevan iso merkitys äänestyksen lopputulokseen.

Meinaatko tosissaan, että jos mä en ois siirtänyt ääntäni Meizille, olisi ollut mahdollista että porkkana olisi lynkkautunut? Äänethän olivat loppupeleissä jotain 8-1 (en tarkistanut, mutta ero oli kyllä muistaakseni tosi iso).

En kyllä muutenkaan oikein ymmärrä Xanien epäilyksiä noiden äänestyksien pohjalta. Tai siis joo, oon kai ollut isossa roolissa noissa äänestyksissä ja tänään lähdin mukaan Cameron-epäilykseen, mutta on siellä muilla kuitenkin esim. just Cameronin suuntaan ollut epäilyksiä jo pitkään. Ja tää mun tyyli ois kyllä aika huono tyyli pahikselle, koska oon aika varma, että jos Cameron ei oo pahis, mä joudun seuraavaksi lynkattavaksi.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Cameron » 30.03.2016 17:53:12

Halima kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Täytyy tosin tuottaa pettymys että en kuulu pahiksena enkä petturina valitettavasti mihinkään trioon.

Aika valheellisen kuuloinen lause. Miksi se on valitettavaa että et kuulu pahiksena etkä petturina mihinkään trioon? Eikö sun kannattais olla iloinen omasta hyvikseydestäsi ja etsiä ne oikeat pahikset sitten?

Ymmärsit väärin! Tarkotin että harmittaa sun puolesta kun et osunut oikeaan noin hienon kuviokaavan päätteeksi.

Halima kirjoitti:Ihan tuossa sun viimeisimmässä viestissä, johon tässä vastaan, pehmentelet sanomisiasi huomattavasti. Kyselet ja ihmettelet tuota porkkanan äänensiirtohommaa, mutta loppuun laitat kuitenkin "Mutta mielenkiintoista matskuahan tästä saatiin!" Myös tässä lauseessa on silmiinpistävä pehmennys lopussa: "Peli-päivän alkuun ymmärrän kyllä herättelyäänen, mutta en pelin irl-päättymispäivänä...noh ehkä tämä on pelityylillinen kysymys."

Mitäs vika pehmentelyissä on? :) No joka tapauksessa minusta eilisestä saatiin mielenkiintoista materiaalia huomioiden sen, että mun sen hetken pääepäilty pelastettiin. Koin saavani aika paljon selville porkkanan suhteista tuossa tilanteessa, joten tuota en kyllä näe pehmentelynä. Ja tuo jälkimmäinenkin oli toteamus? En koe itse tarvetta hyökätä kenenkään kimppuun hampaat irvessä, jos siihen ei ole syytä, se taas on mun pelityylille ominaista.

Halima kirjoitti:Jos nuo on sun todennäköiset pahiskolmikot niin mikset äänestä Xanieta, joka löytyy molemmista kolmikoista? Mua kyllä kovasti ihmetyttää miksi pohdit vaihtoehtoa, jossa porkkana ei olis pahis, jos se ei vaikuta sinusta todennäköiseltä? Varmisteletko itsellesi takaporttia, että jos lynkataan porkkana ja hän paljastuu hyvikseksi, sulla on valmiina seuraavat epäilyt eikä tarvi sitten keksiä tyhjästä?

Aluksikin, en tykkää lähtä pelkkien linkittymien perusteella äänestämään ketään, vaan pyrin äänestämään aina sillä hetkellä epäilyttävintä pelaajaa. Linkittymät voi usein olla pelkkiä harhakuvia ja kehiteltyjä yhteyksiä, jotka eivät useinkaan pidä paikkansa. Ja tässä pelissähän mikään muu ei ole varmaa kuin epävarmuus, joten minusta on hyvä pohtia useampia pahisvaihtoehtoja, eikä vain sokeasti keskittyä koko ajan yhteen. Esimerkiksi nyt porkkanan viimeisin viesti oli tosi hyvismäinen, mikä saa mut pohtimaan, oonko ollu väärillä jäljillä viime päivät ja miettimään muita mahdollisia pahiksia. En tykkää rynnätä päätä pahkaa vain yhteen vaihtoehtoon vaan pallotella eri skenaarioita, kattoa miten pelaajat kommentteihin vastaa ja äänestää sen jälkeen todennäköisintä.

einari kirjoitti:Eilisen iltahäslingissä mulle tuli vahva fiilis siitä, että Cameron ois pahis, koska tämä oli oikein tarjottimella esillä pois äänestettäväksi porkkanan sijaan, mutta äänestys päätyi kuitenkin Vampireen. Pahislinkki tässä oli siis ainakin Halimaan, joka tarjoutui äänestämään Vampiren ulos porkkanan pelastamiseksi.

Jaa kenenkähän toimesta olin tarjottimella? einarin ja porkkanan. Eli olen pahismainen siksi että öö te porkkanan kanssa äänestitte mua ja muut eivät? Musta edelleen myös nuissa iltahäslingeissä on päinvastoin ihan hyvä käyttää järkeä ettei vaan äänestä automaattisesti sitä jolla on seuraavaksi eniten ääniä vaan oikeasti sitä joka epäilyttää eniten.

einari kirjoitti:Jännä on myös toteamus siitä, että porkkanan harteille on aseteltu sankarihyviksen viittaa. Minkä ihme sankarihyviksen?

Tällä tarkoitan sitä, että porkkanan moka (jonka hän myönsi itsekin) saattaa itsensä pudotusvaaraan yhtäkkiä poisti kaikkien epäilykset tältä. Miksi? Mitä hyvismäistä siinä on että meinaa lynkkauttaa itsensä? Tämän jälkeen kukaan ei ole oikein enää epäillyt porkkanaa, joka selvisi kuin koira veräjästä.

Kiitos siis porkkanalle vastauksesta. Eli et huomannut tiputtavasi itseäsi putoamisvaaraan. Tällainen kämmihän voi käydä niin pahikselle kuin hyvikselle, mutta se miten muut reagoivat, oli mielenkiintoista. Koko asiasta huomautti ensimmäisenä einari, joka ei kuitenkaan äänestänyt porkkanaa. Tämä toimisi hyvin pahistiimin taktiikkana, pelastus ei olisi niin selvä vaan vähän ensin tarkkaillaan miten muut lähtevät reagoimaan, ja sovitaan vaikka sitten että ei lähdetä äänestämään kun äänet näyttävät riittävän muutenkin. Eli pahiskolmikko voisi olla Xanie-einari-porkkana.

einari kirjoitti:Cameron, miksi et äänestä porkkanaa, vaikka pidät tätä pahismaisena?

Koska juuri tässä pohdiskelen porkkanan mahdollisia pahiskamuja, josko äänestäisin jota kuta heistä.

Xanie
Xanie on läpi pelin tehnyt yksittäisiä huomioita sieltä täältä, ja ollut kautta pelin hiljainen. Muistan Xanien kyllä aikoinaan sanoneen että pahiksena hän usein vetäytyy hiljaiseksi kun ei keksi mitään sanottavaa. Xanie ei esimerkiksi toissa viestissään epäillyt ketään, vaan pohdiskeli enemmänkin Halimaa ja porkkanaa, heitti pari yksittäistä kysymystä/kommenttia Arielille ja einarille, mutta ei muuta. Sitä edellisessä kävi poissaoloillessa äänestämässä Meiziä. Xanie myös lähtee tähän yleiseen mielipiteeseen mukaan että Meiz mieluummin ensin pois (varmaan joo jos porkkana on pahiskaveri), mutta toisaalta näkee kuvion kuitenkin liian helppona, tarttuu Tinpan pariin lausahdukseen ja lopulta toteaa että Meizin tai porkkanan rooli on pakko tarkastaa. Ensimmäisenä päivänä Xaniella oli hyviä yleisiä ja pelaajakohtaisia huomioita ja sitten ihmetteli äänestyshässäkkää. Eli Xanie ei käytännössä ole epäillyt juuri ketään, eikä ole ottanut kontaktia pelaajiin hirveästi. Oikeastaan Halima on ainut, jota Xanie on kommentoinut enemmältikin viime viesteissään, joten he tuskin ovat pahispari. Nyt viimeisessä viestissähän Xanie jo alkaa epäillä Halia ja perustelee tällä pelin hallitsemisella, josta jo aikaisemmin olikin puhetta. Tuo on aika helpon ja turvallisen oloinen suunta äänelle jos ajatellaan tämän pahiskolmikon taktiikka huomiselle.

einari
Eilenhän einari äänesti ensin Xanieta tilanteessa, jossa Vampirella oli jo kaksi ääntä, eli tilanne siltä osin vaikutti melko turvalliselta. Tämä olisi voinut olla hyvinkin pesäeron hakemista. Aiempina päivinä einari on pohtinut flyraa ja Tinppaa (1. päivä) sekä Meiziä ja porkkanaa (2.päivä). porkkanasta kommentit ovat olleet aika lailla tiiviisti linkitettyinä porkkana&Maiz -pahiskaksikkoon ja "tiimipelaamiseen" näiden kahden välillä, eikä juuri muuten kommentoi porkkanan pelaamsita. Ei kuitenkaan äänestä kumpaakaan. Xaniesta einari on kommentoinut 2.päivänä näin:
einari kirjoitti:Xanie ilmoittaa yhdessä viestissään, että piikkiksen eka viesti osui "ärsytyshermoon" (:D), joten en näkisi ainakaan piikkistä (Halimaa) ja Xanieta pahiskombona. Myös eilinen äänestyssekoilu ihmetyttää
Mutta ei muuta, ja luokittelee tämän neutraaliksi.
3. päivänä einari toteaa, että porkkana ei oikeastaan epäilytä häntä, vaan hän epäili porkkanaa vain Meiz-linkin vuoksi. Lisäksi einari kyselee porkkanalta, mitkä fiilikset epäilyjem suhteen kun Meiz paljastui hyvikseksi. Listauksessa einari pohtii, miksi Xanie lähti äänestämään massan mukana Meiziä eikä Halimaa, joka kuitenkin epäilytti. Lopulta myös äänestää Xanieta, joskaan nämä epäilyt eivät musta ole kovin aggressiivisia tai kovinkaan hyvin perusteltuja, jolloinka ääni oli helppo myöhemmin vaihtaa muhun (tai olisi voinut vaihtua myös Vamiin, joka minun ja Xanien tavoin oli jäänyt mieleen). porkkanan tekemisiä einari lähinnä kertasi, ja kysyi että miksi juuri Vam hiljaisempien joukosta.

Tämä pahiskolmikko vaikuttaisi siis verraten hyvin loksahtavan yhteen. Kukaan ei ole valtaisasti epäillyt toista, einari äänesti ensin Xanieta eilen mutta sitten vaihtoi äänensä ja käynnisti porkkanan pelastamisen huomauttamalla, miten hyvismäistä on laittaa itsensä pudotusuhan alle. Viime päivinä taas on ehkä alettu jo pohtimaan, missä järjestyksessä muita aletaan lynkkaamaan ulos: tänään minä ja huomiselle petaillaan jo Halimalle pudotusta.
Näillä perustein
++Xanie

Off//Huomaan myös että porkkana-einari -pahiskaksikko kauhistuttaa mua jonkun vanhan Madagaskar-pelin vuoksi jossa ne pelas järjettömän hyvin pahiksina yhteen ja voitti :F :D //off
Cameron
Mafioso

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 30.03.2016 18:41:26

Pääsen vaan nopeesti kirjottaa, haluun äänestää

++porkkana

Lueskelin Cameronin viestejä enkä koe häntä hirveän epäilyttävänä. En tosin saa mitään supervahvoja hyvisvibojakaan, koska Cameronin pelityyli on ollut aika sellainen jotenkin "massaan hukkuva", tai siis, vaik listauksiakin on tullu ja hyviä pointteja tuntuu jääneen jotenki kovempiäänisten pelaajien varjoon. Mutten koe sitä epäilyttävänä. Sen sijaan porkkana epäilyttää minuu edelleen. En nyt ehdi tässä tän enempää pohdiskella, pakko mennä!
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 30.03.2016 19:04:24

Tilanne tällä hetkellä (jos laskin oikein).

Äänet:
3 Cameron (porkkana, Halima, einari)
2 Xanie (Violet, Cameron)
1 Halima (Xanie)
1 porkkana (Horaaneko)

Cameronilta tuli ihan hyvä ja rauhallinen viesti, mutta en taida tänä iltana lähteä sekoilemaan ja siirtelemään ääntäni, kun edelleen uskon eniten että Cameron on pahis. Hyvä kuitenkin saada Cameronilta kunnon pohdinnat siltä varalta että hän lynkkautuu ja osoittautuu hyvikseksi. Horaanekon äänen heitto porkkanalle kyllä vähän ihmetyttää. Kolmella pelaajalla oli jo ääniä, ja hän päättää kuitenkin heittää äänensä porkkanalle, jolla ei ollut yhtään ääntä pohjilla. Onko Horaalla tosiaan vain yksi pahisepäilys (hei, pelissä on 3 pahispuolelaista!), vai miksi olet näin jumittanut porkkanaan?

Vearea odottelen paikalle, toivottavasti äänen kanssa ettei tarvita kohta kahta varapelaajaa.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Violet » 30.03.2016 19:38:35

Okei, nyt on aika vuodattaa ja purkaa kaikki tukahtuneet tunteet ja turhautumiset epämääräisen muotoisessa listauksessa. Eli tässä vaiheessa Cameron on putoamassa kahdella ensin saadulla äänellä. Xanie on myös saanut kaksi ääntä. Kyseisten henkilöiden lisäksi itseäni mietityttää Haliman rooli, ja joissain määrin myös Vearen, tosin häneltä toivoisin lähinnä aktivisoitumista.

Aloitetaas Cameronista. Cameron on pelannut pelin maltillisesti, minkä vuoksi hänet voi yhdistää monen pelaajan pahispariksi. Vaikka kommentteja on pyöristelty, näkyy niissä joka tapauksessa pointti taustalla. Kaikessa neutraaliuudessaan pahistuttaa Cameron kuitenkin jonkin verran, sillä hän tosiaan on linkittynyt moniin pelaajiin. Aktiivisuus huomioon ottaen on aika jännää, että hän edelleen sopii näin monen pahispariksi, itse sulkisin lähinnä porkkanan ulkopuolelle (Halima voi olla pahis, Cameron petturi, tosin ei aivan todennäköisin vaihtoehto). Omasta pelityylistään Cameron kommentoi:

Aluksikin, en tykkää lähtä pelkkien linkittymien perusteella äänestämään ketään, vaan pyrin äänestämään aina sillä hetkellä epäilyttävintä pelaajaa.

Okei, tämä näkyy kyllä pelissäsi, esimerkiksi pitkäaikainen keskittymisesi porkkanaan. Tässä pelin vaiheessa suhteet ja linkittymiset ovat kuitenkin melko tärkeitä, joten tätä kantaa kannattaa ehkä miettiä. Cameron kuitenkin toi esille mielestäni hyvän vaihtoehtoisen kolmikon, nimittäin ehdotus porkkanan, Xanien ja einarin mahdollisesta pahiskombinaatiosta (keirakin oisi periaatteessa korvata Xanien). Tämäkin vaihtoehto tulee pitää mielessä. Jos laskin oikein, niin huomenna tulee viimeistään saada pahis kiinni? Tarkoittaa sitä, että yöllä kuolee myös joku, ja koska paljastuneita erikoisia ei enää ole, tulee kyseisen henkilön kuolema toivottavasti avaamaan kuviota jotenkin. Ja tästä sivuhypystä takaisin Cameroniin. Cameron siis epäilyttää tuon neutraaliuuden vuoksi, ja myös aiempien päivien porkkanaan fiksautumisesta. Toisaalta mietityttää kyllä jättäisikö pahis itsensä noin avoimeksi, kun keskittyy vain muutamaan pelaajaan.

Xanie epäilyttää myös neutraaliuutensa vuoksi. Tänään hän onneksi erottui jo jonkin verran joukosta noilla Halimalle suunnatuilla epäillyillä. Sinäänsä Xanie nyt linkittyy Cameroniin yrittäessään tehdä Halimasta epäilyttävän. Itse en tämänhetkisen datan perusteella olisi yllättynyt Xanien ja Cameronin pahiskaveruudesta, ellen sitten katsoisi noita ääniä ja pohtisi miksi Cameron siinä tapauksessa äänestäisi Xanieta? (Lauseen kiusallisen kömpelö ulkoasu syntyi, kun kesken virkkeen katsoin äänestystilanteen). Tilanne on ehkä monimutkaisempi kuin aluksi näytti. Joka tapauksessa Xanien aikaisempi neutraali peli pitää hänet mielestäni pahismaisessa kastissa.

Toisaalta pelissä on mukana myös Halima, joka on aika vahvasti kontrolloinut peliä. Aikaisemmat piikkisiilin viestit olivat suht. neutraalinsävyisiä, mutta eivät ottaneet kantaa pelaajiin, mikä ensimmäisenä päivänä mietitytti. Halima on edennyt tästä ihan vastakkaiseen suuntaan ja ottanut paljon kantaa etenkin pelaajiin ja pakottanut monet pelaajat puolustuskannalle. Samalla hän on kyennyt ohjailemaan päivätappoja, mikä on erittäin hyödyllistä pahikselle (toisena päivänä Meiz, kolmantena päivänä aluksi kurssi kohta porkkanaa ja viime hetken käännös Vampireen, tänään taas Cameron). Toisaalta häntä on vaikea liittää itse kuvioihin. Tinppa/Veareen hän kyllä liittyy aikaisemman luoton perusteella ja tässä seurana voi olla keira, horaaneko, Xanie ja pienellä varauksella einari (porkkanan pelastaminen olisi silloin kuitenkin aika jännä liike, joten ei aivan todennäköisin). Xanien Halimaepäilyt tältä päivältä tuskin johtavat Haliman putoamiseen, joten taustalla voi hyvinkin olla pesäeron ottoa kanssapahikseen. Eli kyllä, Halima epäilyttää nyt myös minua.

Tällä hetkellä miellekkäitä pahiskomboja ovat mielestäni:

Halima/Veare/Horaaneko/Keira/Xanie -> ketkä tahansa neljä näistä yhdessä, tosin Haliman ja Vearen parius on mielestäni muita todennäköisempi
porkkana/einari ja joku hiljaisempi, kuten Xanie tai Keira,
Cameron/Horaaneko/Veare/Xanie, jossa Xanie olisi todennäköisimmin petturi.

Xanie tuntuu toistuvan näissä kuvioissa eniten, joten tällä hetkellä pidän ääneni siinä osoitteessa. Halima on epäilyissäni kakkosena.

Cameronin mielestä pahiskombo voisi olla Halipiikki-Tinare-Xanie. Eli oikeestaan sekä Cameron että Halima veikkailee toisiaan pahiskombojen jäseniksi. Jos luotetaan näiden yhdistelyjen oikeellisuuteen ja erehtymättömyyteen (molemmat kun olivat sitä mieltä, että heidän rakentamansa kombot ovat ainoat järkevät mahdollisuudet), on jommankumman oltava pahis.

Hmm. Jotenkin omaan korvaani kuulostaa, että meinaat jo tänään määritellä huomisen päivän kohdetta. Tuntuu puhuvan porkkana/einari/hiljainen pahiskombon puolesta.
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja porkkana » 30.03.2016 19:53:31

einari kirjoitti:Porkkanalta ihmetyttää kommentti, jossa hän toteaa, että olisi ehkä parempi, jos hänet lynkattaisiin, koska ihmiset tuntuvat jääneen jumiin hänen analysoimiseensa. Siltä ei mun mielestä kuitenkaan vaikuta, vaan tänään on oikein hyvin tullut muutakin pohdiskelua?

No tämä on kyllä totta, tämä päivä on ollut huomattavasti vähempi porkkana-painotteinen. :D Tämä oli lähinnä offia liittyen viimepäiviin.

Yritin olla aktiivinen ja tulla kommentoimaan tänne jotain fiksua vielä ennen kuin päivä päättyy, mutta en nyt keksinyt nyt oikein mitään kommentoitavaa. :( Tämä päivä jäi vähän hiljaiseksi mun osalta. Cameron on kuitenkin lynkkautumassa tällä hetkellä, tämä ei haittaa. :) Tosin ei tiedä vielä mitä tapahtuu tässä parin minuutin aikana..! Ja huominen taitaa mennä siihen että käydään läpi Halimaa, kuten moni on sanonut. Tämä taitaa olla ihan ok, Halima kuitenkin ollut hallitsevassa osassa ja voin ainakin jotain raapustella Haliman pelaajasuhteista muihin jos joku ei sellaista ennen ehdi tehdä tai ne haluaa välttämättä tehdä. :D

Cameron ei kommentoinut lainkaan mun Cameron-epäilyihin tai ei kertonut mistä tämä epäilee mua edelleen? Vai epäileekö Cameron mua vielä jostain muusta kuin että minut saa yhdisteltyä einarin ja Xanien pahispariksi.

Xanielta ja Horaanekolta molemmilta hieman hassut äänet. Xanielta erittäin Halima-painotteinen viesti (eikö kenestäkään muusta ole sanottavaa?) ja Horaanekon epäilyjä mua kohtaan en muista. Oliko niitä muita, kuin että mulla on hämärät lauseet? :D Tällä hetkellä äänen syy on "koska halusin äänestää". Kai niitä muitakin syitä äänelle oli? Ei tietenkään massan mukana tarvitse äänestää samoja kuin muita, mutta vähän sellainen olo, että hätäisesti tultiin antamaan ääni sen jälkeen kun tuli kyselyitä miksei Horaaneko äänestänyt minua aiemmin jo.

Violetilta kivaa pohdintaa, joskin aloin jälleen yhdistelemään Violetia ja Cameronia pahispariksi.. Katsotaan miten nyt illalla käy, tämä epäily meinaan riippuu niin paljon Cameronin roolista ja se näyttää selviävän aika pian.

Äh, ihan mössö olo. :D Sori että tuli tällainen höpöttelyviesti!
porkkana
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 30.03.2016 20:01:34

Ja päivä on päättynty.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa