Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 11:57:57

Okei, nyt oli näköjään pakko nousta koneelle, kun kännykällä ei kyl kaks lainausta tuu onnistuu ilman, että mä harmaannun välissä. :D

Meiz kirjoitti:Pahiksilla nyt on yleisenä ajatuksena näyttää hyödyllisiltä ja tuo avaus pisti siinä silmään, vastaavantyyppisiä aloituksia nähnyt useammankin pahiksilta aiemmissa peleissä.

En oo sun kanssa eri mieltä siitä, että yleisesti ottaen pahiksille on "hyvä" ollakin ympäripyöreitä ja pitää ovet auki moneen suuntaan. Lähinnä siis häiritsee, että tää epäily tuntuu siltä, että on vaan tsekattu "Näin löydät pahikset" -kirjasta, et mitä pahikset tekee, mut ei oo lainkaan sitä tilannetta otettu huomioon, että onko se epäilyttävää kun juuri tämä henkilö tekee niin juuri tässä tilanteessa. Koska jos mä olisin ollut änkän saappaissa, et about vuoden pelannut ja sit 10 vuoden tauko ja täysin tuntemattomia naamoja arvioimaan, niin multa ei olis löytynyt tonkaan vertaa mielipiteitä ja pahiksena vieläkin vähemmän, kun tietäis kaikki hyviksiksi. :D

Meiz kirjoitti:Ihan yhtä mielenkiintoista on, lähteekö joku mukaan vaikka en vahvaa ääntä laittanut ängille tuossa vaiheessa. Enkä myöskään halua raivolla lähteä teilaamaan pelaajaa sellasiessa vaiheessa kun avausviestejä odotellaan vielä useammalta pelaajalta. Varsinkin kun vastapuoli voi olla hyviskin. Mutta pitäydyn siinä kannassa että mainintani vs. ääni olivat yhtä tehokkaita tuossa vaiheessa peliä.

Mä en ihan ymmärrä miten heräämättömät pelaajat vaikuttaa asiaan. Jos joku heräävistä olis epäilyttävämpi kuin änkkä, niin aina voi siirtää äänen. Enkä toisaalta nää, miten kukaan heräävistä vois vaikuttaa änkän epäilyttävyyteen mitenkään. Lähinnä mun silmissä tää näyttää siltä, että miettisit jo äänestämistä, mutta et päätynyt äänestämään, enkä nää mitään loogista syytä miksi et hyviksenä äänestäisi, kun ei siitä äänestä ainakaan mitään haittaa ole (tai ainakaan mä en nää?). Sen sijaan se ääni on yks lisäkeino ravistella sitä infoa epäilyttävästä pelaajasta, ni miksi ei käyttäisi sitä? Ainakin pahiksena mun ajatuksissa on eroa, että joku saattaa äänestää mua vs. joku äänestää mua. Ja kun kyse on tuoreemmasta pelaajasta (tai no, vanhalla tavalla tuoreesta :P), niin näkisin ihan mahdollisena, että se töinäisy saattaa aiheuttaa reaktioita, jotka kertoo puolesta jotain uutta.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 07.03.2021 12:50:53

Hiljaista on. Zeyn tapaan itekin vasta kömmin sängynpohjalta kun teehammasta alkoi kolottaa joten ajatus ei ihan vielä taivu juonareihin, mutta katsotaan sanoi kuuluisa lääkäri.

Änkän neuvo topan lukemisesta toteutui melkein yöllä ennen kuin unimasa vei 3-2 voiton juonareista ja tulin tulokseen jotta parempi kun antaa muiden massailla koska itse inhoan massaamista periaatteen vuoksi.

Itse en edes tajunnut että ne Meiz kysyi melkeen saman kysymyksen kuin justy :D joten en pysty sanomaan oliko kyseessä tahaton sattuma vai yrittääkö Meiz pelailla jotain hämäyspeliä jotta eihän hyvis!/pahis!pelaaja näin tekisi.
Ei muista kun viimeksi juonaroin Finissä ja täällä oon ollu vuosi sitten kai aktiivisesti paikalla. Hups...
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 13:00:51

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Jees, Meiz on mun uusi bestis nyt.

En oo varma onko tää sarkasmia vai ei... :D

Ei se oikeestaan ollu sarkasmia :D Toi rayn/justy teoria kutkuttaa mua kyllä nyt enemmän ku Meiz ja musta on helpottavaa et joku ymmärtää mun huolen raynista :D

Zey kirjoitti:
Toi Marzzuu-teoriakin on periaatteessa mahdollinen, mut sit ehkä justy ei lähtis niin hanakasti policy lynchillä hiljaisempien kimppuun, kun vois päästä eroon niistäkin joilla on enemmän thread presenceä?

Tää jeeksulta. En oo viä päässy sängyst ylös ni puhelinhankaluudet iskee. :P Mut siis mun muistikuvien mukaan justy ei koskaan ehdottanut et lynkataan hiljainen vaan nimenomaa Tetra, joka todennäköisesti hiljeni totaalisesti (ja on sen takia myös todennäköisempi hyvis...). Ja jokanen ei-Marzzuu hiljaislynkkaus on hyvä juttu, kun aktiiviset yleensä puhuu itsensä hirteen ja näin on yks lynkaus vähemmän niitä epäilyjä keränneitä kohtaan.

Joo mut siinä voi myös helposti käydä niin, et paljon puhuvat hyvikset päätyy toteamaan toisensa hyviksiks ja äänestää sit sitä jolla on vähiten näyttöä hyvismäisyydestä, niinkuin oletettavasti kävi esim. eilen :D Lisäksi Tetra ois voinut tippua antiaktiivisuuteen, niin aktiivisempien hyvisten lisäks ois tullu yks turha hyviskuolema. (Tosin, voin kyl kuvitella et justy ois sen verran ritarillinen pahiksena ettei taktikois tolla :--D) Ja Meiz jonkun verran jo ehti Marzzua epäilemäänkin, eli periaatteessa ei ois haitannut silloin saada sitä pelistä pois eilen. Mut joo, tää on ehkä aika turhaa spekulaatiota koska ei voi tulla mihinkään varmaan lopputulemaan oikeastaan :D
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 13:12:29

Jes viestit luettu jotenkuten läpi! Pohdin juttui sitä mukaa kun luin että saatan olla vähän all over the place :'D Postailen nämä parissa osassa ettei tule ihan niin maratoonipostausta!

Tuosta alun raynin ja Haliman heittelystä toisilleen, jos tuo olis tapahtunut myöhemmin pelissä se olis ehkä pistänyt silmään epäilyttävänä, tuollasta mukaepäilyä oon ainakin itse joskus pahiksena harrastanut. Mutta nyt tuntuu enemmän pelinavaukselta, kyllähän melkein aina pelit alkaa epäilyillä jotka on heitetty puoliks vitsillä. Vähän ihmettelin raynin tapaa puhua tästä "hyökkäyksenä" (saa epäilyjen vaihdon vaikuttamaan paljon pahemmalta kuin puoltosissaan heitetyiltä provoilta) mutta en nyt tiiä mitä siitä ajatella.

Musta on vähän hassua miten rayn mainitsee kaksi kertaa tetradynamian "oudon aloituksen" ennen kun ollaan päästy edes toisen sivun loppuun. Mä en näe tossa aloituksessa mitään outoa. Perustuuko tää johonkin metaan, aloittaako Tetra pelit yleensä eri tavalla? Mikä homma? Justy hyppää perässä kuulustelemaan tetraa. Jeekaka vastaa raynin kysymykseen tetrasta kaks kertaa, mutta niistä ei jää oikein mitään käteen. Tää oli jännä kuvio.

Komppaan äng-äänteen kommenttia jeekakasta näiden ekojen sivujen perusteella:

Jeekakalla alussa hieman pahismainen ”moikka täällä mä oon ja aktiivisesti pelaan mutta kuitenkin vaan seurailen mitä tapahtuu!”. Kyllä sieltä pohdintaakin sitten tuli, mutta paljon menee virran mukana ja ehkä sanoja tulee enemmän kuin itse asiaa?

Jeekaka on ollut suunnilleen yhtä aktiivinen kuin justy ja rayn, mutta mulle ei ole jäänyt hänestä oikein mitään hajua (paitsi se että vastasi hajuttomasti kysymykseen tetrasta).

äng-äänne kirjoitti:Musta taas tuntuu että nimenomaan pahis peräänkuuluttaisi pelin yleiseksi linjaksi ilmeisesti satunnaisia, rentoja, strukturoimattomia heittoja, koska ne ei välttämättä edistä peliä ja sitä päämäärää eli pahisten nappaamista yhtään.

Poltteleeko se spottivalo Tetraa nyt kuitenkin?

Tää on niin outo. Mun mielestä tetra ei mitenkään ole edustanut "satunnaisia, rentoja, strukturoimattomia heittoja" joo satunnaisia ehkä, mutta tetra ei ole selkeästi ollut rento. Tämä on mun mielestä aika hyvä kuvaus raynin alkupelille, mutta sen sijaan äng epäilee raynia toisesta asiasta (eripuran aiheuttamisesta). Tää on myös ehkä samalla puolustus, koska äng ilmoitti kirjottavansa yhden pitkän viestin päivässä? Sekä provo ja vastaepäily tetralle. Äng-äänteen eka viesti oli neutraali, mutta tästä mulle jäi pahismainen maku suuhun.

Halima kirjoitti:rayn vaikuttaa haluavan edistää peliä, mikä enemmän vaikuttaa hyvismäiseltä

mua on aina ihmetyttänyt tää perustelu jonkun hyvismäisyydelle. Mitä tuo tarkottaa? Miten rayn haluaa edistää peliä? Koska raynin pelityyli on suht raffi ja aktiivinen, uskon että pahiksena "edistäisi peliä" ihan samalla tavalla (eli heittäisi pieniä epäilyksiä, kysymyksiä ja provonpoikasia peliin).

Justyn ja Meizin peräkkäin äänestäminen oli jännä. Justysta saan hyvistuntuman, Meizistä en tiedä. Mulle tuli tästä kuitenkin sellanen olo, että Justy ja Meiz ei ole pahiskavereita. Tuntuis vähän liian riskiltä äänestää peräjälkeen ja toista kompaten. Meizin äänelle kyllä kohottelen vähän kulmia, miksei äänestänyt äng-äännettä jo aiemmin kun epäilyksiä ilmeisesti oli.

Mulla ei ole mitään hajua mistä yhteydestä Haliman ja Zeyn välillä jeeka puhuu... Siitä kun Halima unohti ilmoittaa myös Zeyn poissaolevaksi? Näin lähtökohtasesti mulle tulee myös vähän ikävä fiilis siitä, että epäilyjen perusteluksi laitetaan irl-juttuja ("koska ajattelen että kiireistä huolimatta se hyviksenä edes jonkun viestin saattaisi kirjoittaa") Ootko oikeasti sitä mieltä että Zeyn taktiikka voisi olla pelata sanomatta mitään? Että Zey ei kokisi pahiksena tarvetta tulla kirjoittamaan edes aloitusviestiä, vaikka miten inhoaisi pahispelaamista? Mä en usko että tässä porukassa rehellisesti sanottuna on ketään joka olisi ottanut pahistaktiikakseen olla täysin hiljaa. Tää häiritsee mua koska tiedän että jeekaka on hyvä pelaaja ja pohtija mutta tää on hirveen laiska epäily.

Ariel kirjoitti:Tää vaikuttaa jostain syystä itse asiassa hyvismäiseltä?
ja siis Meiz oli kuitenkin puhunut änkästä jo aiemmin, että toi oli järkevä ääni sille hyviksenä tehdä tossa kohtaa, ja mä pidin siitä että Meiz ei kokenut tarpeelliseksi ruveta toistamaan niitä aiempia epäilyjään siinä kohtaa.
koska pahis ei ehkä haluisi tulla vaan heittämään ääntä sellain "joo komppaan", jos se on kuitenkin jo pohjustanut sitä ääntä muutenkin? vaan haluaisi tuoda esiin sen, että sillä äänellä oli muutakin taustalla. Kun taas hyvis ei välittäisi niin paljoa siitä miltä se sen äänestäminen vaikuttaa.

Tää on muuten hyvä pointti. Meiz vaikuttaa aika skarpilta pelaajalta, joten sillä tavalla voisi kuvitella että pahiksena välttäisi komppiääniä. On kuitenkin kans aivan mahdollista että Meiz on varovainen pahis ja koska justyyn tuntuu tällä hetkellä kaikki luottavan, koki tuon hyväks paikaks heittää ääni. En tiiä.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 13:31:10

jeeksu kirjoitti:Joo mut siinä voi myös helposti käydä niin, et paljon puhuvat hyvikset päätyy toteamaan toisensa hyviksiks ja äänestää sit sitä jolla on vähiten näyttöä hyvismäisyydestä, niinkuin oletettavasti kävi esim. eilen :D Lisäksi Tetra ois voinut tippua antiaktiivisuuteen, niin aktiivisempien hyvisten lisäks ois tullu yks turha hyviskuolema. (Tosin, voin kyl kuvitella et justy ois sen verran ritarillinen pahiksena ettei taktikois tolla :--D) Ja Meiz jonkun verran jo ehti Marzzua epäilemäänkin, eli periaatteessa ei ois haitannut silloin saada sitä pelistä pois eilen. Mut joo, tää on ehkä aika turhaa spekulaatiota koska ei voi tulla mihinkään varmaan lopputulemaan oikeastaan :D

No joo, voi siinä niinkin käydä. Mut harvemmin ehkä niin, kun yleensä jossain vaiheessa kuitenkin alkaa vainoharhailut. :D Enkä kyl nää itekään justya semmosena, joka taktikois noin.

Horaa, tässä on jo 18 minuuttia odotettu, missä seuraava osa??? Mää haluun lukee maratoonipostin loppuun!
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 13:34:52

Pelin läpikäynti jatkuu: (luoja mun olis pitänyt tehdä tää koneella, olin unohtanut miten kamalaa quoteja on yrittää heittää viesteihin puhelimella..)

Jännittävää että äng lähtee petaamaan puolustusta epäilyihin mitä ei oo vielä heitetty :D (että hän ja jeekaka olis pahispari). Muuten tuossa pitkässä viestissä ihan hyvää pohdintaa - Haliman Zey-äänestä oon ainakin samoilla linjoilla että se oli outo, vaikken halima-rayn paria ite näe - mutta tuo oli tosi outo kommentti heittää tuonne loppuun. Mä näen äng-äänteen pelaamisessa ehkä vähän just sitä pitkänpitkää taukoa (mielipiteet vähän kiertää ja kaartaa ja epäilyihin vastataan aika vahvalla puolustuskannalla) mutta mä luultavasti epäilisin jotain toista pelaajaa tällasesta tyylistä, joten heitän siitä epäilyä myös ängälle (kun ei voida oikeesti tietää, vaikuttaako tauko pelaamiseen miten paljon).

Okei Meiz teki sen toisen kerran, että äänesti toisen perässä. Joko tää oikeesti on Meizin tyyli tai vähän tällanen proving a point -moment, että kun Meiziä epäiltiin aiemmin komppiäänestä, tekee sen nyt toisen kerran ja näin ihmiset ajattelee että ahaa, Meiz siis pelaa näin.

Mua naurattaa tää että jeekaka lupaili hillitä salaliittoteorioita ja noin sivu eteenpäin on täys halima-zey meihemi käynnissä xD Mä tavallaan joo ymmärrän jeekakaa tässä vaikka ehk en ite osaa ottaa tätä niin tosissaan ja olis kieltämättä hauskaa että Halima pahiksena unohti mainita Zeyn hiljaisiin, mutta en sitten tiiä miten realistista tää oikeasti on. Uskon kans että jos Zey olisi ollut aktiivinen pahischatin puolella, olisi topiciin tullut ees moi (vissiin tän Zeyn unohtamisesta epäilyn takana oli se, että Zey olisi puhunut privachatissa?).

Multa meni jotenkin ihan ohi tuo äng-äänteen ääni raynille mutta kuulostaa tosiaan epäloogiselta äänestää raynia Haliman sijaan. Tykkään kuitenkin ängin reaktiosta epäilyihin. Tällanen "raynille annettu ääni ei huku massaan" kielii mulle ehkä vähän hyvisajattelusta, ja provoäänet nyt noin muutenkin.

Raynin peli sen jälkeen kun tuli pienen hiljasuuden jälkeen takas ainakin mun silmissä on jotenkin muuttunut. Pelin alussa tökki vähän kaikkialle, kyseli paljon tms tms mut nyt tuntuu keskittyvän vaan änkän antamaan ääneen. En tiedä sitten uskaltaisiko pahis noin näkyvästi loukkaantua äänestä, mutta rayn vaikuttaa pelaajalta joka vaikka voisikin.

äng-äänteen syväluotaus raynista saa mut miettimään oisko änkkä hyvis. Hyviksillä on oman kokemuksen mukaan tapana enemmän uppoutua omiin teorioihin ja keskittyä yhteen pelaajaan sen sijaan että sohisi vähän joka paikkaan. Jos rayn kuolisi ja paljastuisi hyvikseksi, kaikki varmaan muistais änkän rayn-jahdin ja se vois tuoda änkän negatiiviseen valoon. Ei mitään kiveen kirjotettuja juttuja mutta jotenkin mä näen tämän tyyppiset viestit hyvismäisinä.

Zey kirjoitti:Apuva, nyt tuli vanha olo. :D Hankala käsittää, et ihan oikeesti voidaan jo puhua kymmenen vuotta sitten tapahtuneista jutuista...

Älä vaan.... :-----D en voi uskoo et pelasin mun ekat pelit täällä 13-14 -vuotiaana

Zey kirjoitti:(+ kylän tyyli silloin 10 vuotta sitten... :D)

Siis tää on se juttu mitä oon varmaa aiemmin miettinyt änkän viestejä lukiessa mutten ole osannut sanottaa. Änkän viesteissä on sellanen tuulahdus vanhaa kylää, niinkun vaikka listausmaisissa pitkissä pohdinnoissa ja tietynlaisessa tavassa pohtia pelaajia vähän "soutaa huopaa" -tyyliin pelin alkuun.

Oon samaa mieltä että osa Meizin epäilyistä tuntuu oudoilta, ainakin tuo Halima-jeekaka -teoria. En oikein ite näe hirveen todennäköisenä pahisparin ekana päivänä äänestävän samaa tyyppiä ja linkittyvän vahvasti. Eri asia jos Halimaa oltaisiin täällä grillattu ihan huolella ja olisi selkeästi näyttänyt siltä että Halima lynkataan, mutta tässä skenaariossa tuo ei vaan itelle tunnu loogiselta.

Halima kirjoitti:Meizin avausviesti on hyvismäinen ("No ei ole helppo peli pahiksillekaan tämä aikataulu kun putoamissäännötkin ovat suht ruhtinaalliset :D"). Tuo lause ois aika munakas pahiksen suusta, mutta mahdollinen.

Mä en jotenkin ymmärrä miten tästä voi vetää mitään readeja. Meizhän tätä avasi ja jos en ihan väärin muista (?) oli pelkkä vitsi. Se että mainitsee pahikset avausviestissä ei kerro mulle ainakaan yhtään mitään.

Zey kirjoitti:Äng pohdiskelee jeekakan tyyliä ja justykin sitä aikaisemmin pohti, niin sanonpa muutaman sanasen. Mulle jeekakan tyylin olennaisin osa on foliohattuilua ja mun fiilikset yleensä menee, että mitä enemmän ymmärrän jeekakan punaisesta langasta, sitä pahismaisempi jeekaka on. :D En muista miten oikeessa tällä fiiliksellä oon ollu, mut itse en siis oo mitenkään yllättynyt jeekakan tyylistä. :D

Tästä samaa mieltä. Jeeksun pelissä on ollu jotain juttuja mitkä on pistänyt miettimään (vahva reaktio tähän Halima-jeeka paritukseen ja alun vähän sellanen muka-aktiivisuus että paljon tuli viestejä muttei sitä asiaa) mutta jeekan nopee reagointi tapahtumiin ja salaliittoteoriat, plus sellanen tietynlainen autenttisuus saa mun kelkan kääntymään jeekan hyvismäisyyteen.

Zey kirjoitti:Nyt täytyy sanoa, että mun muistini tekee bänksit. Oliko Marzzuu yleensä hiljaisempi pahiksena vai?

Mä saatan olla ihan väärässä, mutta oman muistikuvan mukaan Marzzuu on pahiksena vähän hiljasempi ja vakavampi, ja viesteissä ehkä vähän enemmän pelaajapohdintaa vrt filleriä? Tästä on tietty jo aikaa kun oon Marzzuun viimeks pahiksena nähnyt joten saattaa olla tyyli muuttunut.

Ihmettelen kyl vaan tuota Meizin äänen panttailua. Varsinkin kun sitten toisen äänestäessä se komppiääni tulee sieltä heti perään. Jos logiikka on se että odotellaan toisten viestejä, mitä eroa tekee se että yks äänestää ja sit voikin heittää oman äänen perään. En tiiä, tää voi olla vaan joku pelityyliero mutta mulla on vähän sellanen fiilis kuin Meiz olisi pahiksena varovainen äänestäjä ja selittelee sitä nyt jälkeenpäin näin.

Miks Justy postailee testamenttia ennen päivän päättymistä?? :----D Okei monet on korostanut Justyn pelaajataitoja topicissa joten ymmärrän että pahiksille se pistäisi hyvisJustyn uhkaavaks pelaajaksi, mutta en voi olla miettimättä miten pervoo tää olisi jos Justy olis pahis.

Pakko kyllä sanoa että oon tosi hämmentynyt tästä Tetra-kuviosta. Tetraa epäiltiin aivan pelin alussa, mutta eka päivä ei todellakaan ollut sisällötön ja sieltä tuli pelaajilta ihan valideja pointteja muiden äänestämiseen. En muista kuka tätä kritisoi, mutta mun mielestä siinäkin oli oma pointtinsa kun joku (Justy?) pohti Haliman äänestämistä koska tämän rooli auttaisi ymmärtämään myös muita pelaajia. Ei mikään paras syy äänestää mutta on sekin parempi kuin että äänestetään pois pelaaja joka ei linkity oikein kehenkään eikä ole sanonut mitään pelin alun jälkeen? Mulle tulee pakosti fiilis että ainakin yksi pahis on äänestänyt Tetraa koska Tetran lynkkaus ei tuo peliin mitään lisäkontenttia. Olen samoilla linjoilla Zeyn kanssa että Tetraa äänestäneistä Justyn ääni oli ehkä oudoin.

jeekaka kirjoitti:Mitä mieltä oot Zey Halimasta?

Tää viesti on niin viaton mutta mä näen päässäni miten jeekaka iskee sen salaliittoteorioilla täytetylle seinälle uuden nuppineulan

jeekaka kirjoitti:Nyt villisti oletan, että sekä Marzzuu, Horaa että sä postasitte koska Violet tökki teitä discordissa

Joo, kävin kirjottaa viestin heti ku Vio oli herätelly :D

Marzzuu kirjoitti:tulokseen jotta parempi kun antaa muiden massailla koska itse inhoan massaamista periaatteen vuoksi.

Koetko eilisen äänestyksen massaamiseksi?

Luin viestit aika nopee ja kaikkiin superpitkiin syväluotauksiin en millään jaksanut välillä keskittyä, joten aika paljon pitää varmaan vielä palailla pelissä taaksepäin kun en ihan täysin vielä kaikesta ole kärryillä. Mutta nyt sentään jo aika hyvä haju pelistä!

//Zey. Kiva et sä otat siellä aikaa! XD Mää keitin kahvia tässä välissä :(
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 13:47:28

Horaa, lyhyesti mielipiteesi pelaajista sillai muistin mukaan, ei tarvi mitään tsekkailla topasta.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 13:50:07

Horaaneko kirjoitti:Miks Justy postailee testamenttia ennen päivän päättymistä?? :----D Okei monet on korostanut Justyn pelaajataitoja topicissa joten ymmärrän että pahiksille se pistäisi hyvisJustyn uhkaavaks pelaajaksi, mutta en voi olla miettimättä miten pervoo tää olisi jos Justy olis pahis.

Mietin tätä kans hiukan, koska justy oli just tota ennen kysyny multa että onko mulla seuraavana päivänä täys justy/Meiz-mylly päällä, ja sit se ois voinu ajatella et hups toi kuulosti siltä et tiedän olevani elossa seuraavana päivänä, ja sit piti kiireellä laatia testamenttia. Mutta muistelisin että justylla on ollut tämmönen ennenkin tapana? Sinänsä ihan perusteltua että justy ois odottanut kuolevansa yöllä, koska oli niin vahvasti pidetty hyviksenä lähes kaikkien taholta (ainoastaan Halimalta oli tullut pientä rilliä.)

Horaaneko kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mitä mieltä oot Zey Halimasta?

Tää viesti on niin viaton mutta mä näen päässäni miten jeekaka iskee sen salaliittoteorioilla täytetylle seinälle uuden nuppineulan.

Ei kun tää teoria on nyt oikeasti toistaiseksi kuopattu XD

//Zey
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 13:56:20

Zey just olin kirjottamassa yhteenvetoa tässä :D

Hyvismäisiä:
- jeekaka
(tätä avasin jo noissa viesteissä. Muutamat asiat mietityttää, mutta tällä hetkellä jeeksun peli tuntuu aidolta ja sellaselta, mitä oon hyvisjeekalt tottunut näkemään)
- Zey
(zeyllä on ollut hyviä pointteja, tuntuu oikeasti kiinnittävän huomiota peliin. Tätä korostaa ehkä vielä se kun tietää, ettei Zey tykkää pelaa pahista)

Neutraalit/en osaa sanoa:
- Justy
(justyn alkupeli oli vakuuttava mutta oon huomannut samoja juttuja mitä muutkin täällä on ottanut esille. Eniten itseäni ehkä mietityttää tuo Tetran äänestäminen tällä hetkellä. Haluaisin kuitenkin kuulla justylta lisää, ja vastauksia näihin epäilyihin enkä nyt osaa sanoa epäilyttääkö vielä oikeasti)
- äng-äänne
(äng on vuoroin epäilyttänyt, vuoroin antanut hyvisviboi :---D Sen takia heitän nyt tähän kastiin, kun en osaa sanoa)
- Raynpelikoneet
(Tosi vaikee sanoo. Rayn alkaa ehkä pikkuhiljaa kallistua pahismaisempaan päin sen perusteella miten reagoi änkän ääneen, mutta haluan kuulla raynilta lisää. Alkupelistä en osaa sanoa, rennosti ja räväkästi voi pelata niin hyvis kuin pahiskin jos se on se perustyyli millä vetää.)

Epäilyttää:
- Meiz
(Meiz on jännä. Saatan hetkellisesti miettiä viestejä lukiessa että nyt tulee tosi hyviä pointteja, mutta sitten sieltä tuleekin taas jotain mikä kohotuttaa kulmia. Musta tuntuu, että mun pitää tämän pelipäivän aikana käydä Meizin viestit vielä erikseen läpi, nyt on kokonaiskuva vähän hatara)
- Marzzuu:
(Tuo viimesin viesti tukee mun muistikuvaa pahisMarzzuusta. Ehkä vähän ilkeetä epäillä parin viestin ja muistikuvan perusteella mutta tää nyt on mun rehellinen fiilis tällä hetkellä)
- Halima
(Mietin pitkään heittäsinkö Haliman neutraaleihin vai tänne, mutta päädyin sit kuitenkin tähän. Välillä Haliman viesteistä paistaa mulle hyvismäisyys ja tietynlainen välinpitämättömyys mikä voisi kieliä hyvisroolista, mutta mua häiritsee miten paljon Halima on kirjottanut ja miten hajuton mielikuva hänestä on mulle jäänyt. Mulla on vähän sellanen tunne että Halima pelaa vähän varoen, ja mietin jos se johtuisi siitä miten kuumaksi perunaksi tuo alun puolitosissaan heitetty epäily loppujen lopuksi paisui.)

Pitäis varmaan vielä tutkia pelaajien välisiä kontakteja koska mulla on tällä hetkellä tosi sekavat fiilikset siitä ketkä voisi/ei voisi olla pahiskavereita... Mutta nyt ei kyl millään pysty, haluun hetken vaan kirjottaa lyhyempiä viestejä :---D

//Jeekaka. Joo mä mietin kanssa että syynä saatto olla ihan hyvin se että monet oli nostanut esille luottavansa Justyyn aika vahvasti. Pakosti vaan tuli mietittyy myös sitä, että olisko tässä vähän oman hyvikseyden jalustalle nostamista. Paha sanoa, Justyn aikasemmasta pelityylistä en paljoa muista.

Ei kun tää teoria on nyt oikeasti toistaiseksi kuopattu XD

Oho!!! Multa on menny tää nyt ihan ohi :----D
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 13:59:40

Mut sit toisaalta eikös Halima ollut se joka alkoi ensimmäisenä epäilemään justya sillon kun muut piti sitä luottohyviksenä, mikä taas ei ole ihan niin varovaista pelaamista... En tiiä. Halima on mulle vähän mysteeri, mutta joku sen pelissä mua hiertää.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 14:12:26

Eli jos peli tosiaan päättyis än yy tee nyt, ja sun pitäis veikata pahisparia, niin ketkä ois?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 14:25:51

No täähän se just on ku en osaa sanoo :D Pitää katella läpi ketä kaikki eilen äänesteli ja näin. Jos nyt haluut kuulla mun ensireaktion tähän kysymykseen nii mulle tuli mieleen Justy ja Meiz, mutta en usko et se oikeesti on mahollinen - toi peräkkäin äänestäminen oli mun mielestä liian outoa pahisparille.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 14:34:23

Äh, mulla loppuu kysymykset kesken. :D Mun ongelmana on, että mulle jäi tosi mauton ja hajuton olo Horaan viesteistä. Ehkä täytyy sit vaan hyväksyä, et en saa nyt heti samantien Horaasta kuvaa.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 15:20:50

Joo ymmärrän, mitää ihmeempii syväluotauksii en nyt saanu tehtyy kun tota luettavaa oli niin paljon et ei keskittyminen riittäny :D Toivon tosiaan et pääsen täs lähipäivinä paneutuu aikasempaan peliin sen verran et sais selvennettyy itelle ainaki noit pahisparimahollisuuksia!
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 16:29:37

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Pahiksilla nyt on yleisenä ajatuksena näyttää hyödyllisiltä ja tuo avaus pisti siinä silmään, vastaavantyyppisiä aloituksia nähnyt useammankin pahiksilta aiemmissa peleissä.

En oo sun kanssa eri mieltä siitä, että yleisesti ottaen pahiksille on "hyvä" ollakin ympäripyöreitä ja pitää ovet auki moneen suuntaan. Lähinnä siis häiritsee, että tää epäily tuntuu siltä, että on vaan tsekattu "Näin löydät pahikset" -kirjasta, et mitä pahikset tekee, mut ei oo lainkaan sitä tilannetta otettu huomioon, että onko se epäilyttävää kun juuri tämä henkilö tekee niin juuri tässä tilanteessa. Koska jos mä olisin ollut änkän saappaissa, et about vuoden pelannut ja sit 10 vuoden tauko ja täysin tuntemattomia naamoja arvioimaan, niin multa ei olis löytynyt tonkaan vertaa mielipiteitä ja pahiksena vieläkin vähemmän, kun tietäis kaikki hyviksiksi. :D

Ei minua tuossa avauksessa epäilyttänyt se, että äng pahiksena haluaisi pitää ovet joka suuntaan auki myöhempää varten (just tuon pahis oppikirjan mukaisesti). Avaus vain antoi minulle mielikuvan pelaajasta jolla olisi ehkä tavanomaista suurempi paine saada viestiinsä heti sisältöä ja pointteja erinäisistä epäilyistä, ilman että tuossa vaiheessa peliä sille olisi edes suurempaa tarvetta. Mutta mä en ihan tosissaan näe mitään eroa siihen lähteekö minulta tuossa vaiheessa oikea ääni ängille, vai sanonko mihin ääni lähtisi. Uskon että reaktiota vastapuolelta tulee ihan molemmissa skenaarioissa. Ja olen melko varma että olen käynyt tämän saman keskustelun jossain aiemmassa kylän pelissä myös, luultavasti vielä sinun kanssa.

Halimasta, olen edelleen todella skeptinen. Jos sinulla ei ollut eilen selkeää kuvaa pelistäni (alkupelin hyvisreadista huolimatta), miksei reaktiosi ole "ei ole hyvää kuvaa, täytyypä nopeasti vilkaista viestit läpi" siinä vaiheessa kun Zey ja jeekaka vaihtavat äänet suuntaani? Mikset selaa pikaisesti viestejäni läpi ja sen perusteella tee päätöstä kannattaako lähteä pudottamaan vai ei? (viewtopic.php?f=9&t=846&start=210#p28042)
Sen sijaan vasta paljon myöhemmin kommentoit, kuinka edelleenkään ei ole selvää kuvaa, harmi kun en kerennyt lukea viestejä läpi (viewtopic.php?f=9&t=846&start=240#p28055)
Mun tapahtumien kulkua hämärtää se että missäsin nuo tapahtumat livenä, ja Halima sitten kuitenkin mainitsee lukeneensa viestini läpi ja peruuttelee aiempaa readia (kun justy rummuttaa ääniä tetralle ja Ariel ja jeekaka lähtevät sinnepäin)

Mutta alkup. mielikuva ei ole muuttunut siitä että Haliman ollessa eilen johdossa 3:lla äänellä, hänen omat äänet lähtivät siihen suuntaan missä omaan selviytymiseen olisi parhaat edellytykset. Ymmärrän kyllä hyviksen itsesuojeluvaiston, mutta tuossa äänen laiton aikana päivää oli ihan hyvin vielä jäljellä. 100% flashback aiempaan peliin jossa pääsin tiputetuksi pahis-Haliman toimesta ilman että hänellä oli mitään omaa syytä mikä pelissäni tekee pahiksen.
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 16:45:08

Meiz kirjoitti:Mutta mä en ihan tosissaan näe mitään eroa siihen lähteekö minulta tuossa vaiheessa oikea ääni ängille, vai sanonko mihin ääni lähtisi. Uskon että reaktiota vastapuolelta tulee ihan molemmissa skenaarioissa.

Okei, sovitaan, että sillä ei ole mitään eroa reaktioon. Mikä sitten muuttui, että hetken päästä ääni olikin hyvä idea, kun aikaisemmin se ei ollut tarpeellinen ja olit päätynyt olemaan äänestämättä?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 16:47:02

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Mutta mä en ihan tosissaan näe mitään eroa siihen lähteekö minulta tuossa vaiheessa oikea ääni ängille, vai sanonko mihin ääni lähtisi. Uskon että reaktiota vastapuolelta tulee ihan molemmissa skenaarioissa.

Okei, sovitaan, että sillä ei ole mitään eroa reaktioon. Mikä sitten muuttui, että hetken päästä ääni olikin hyvä idea, kun aikaisemmin se ei ollut tarpeellinen ja olit päätynyt olemaan äänestämättä?

Se, että justy postasi peliin lähes täysin itseäni kompaten, josta heräsi ajatus että ehkä tuossa omassa epäilyssä onkin ihan oikeaa perää kun joku muukin näki avauksen epäilyttävänä.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 16:50:09

Tykkään tästä vastauksesta. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 16:59:08

Mitä mieltä oot justysta?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 17:01:45

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:- Mä en ymmärrä yhtään justy ääntä tetralle. Siis tilanne oli se, että 3 ääntä on Halimalla, 3 ääntä Meizillä. justy on epäillyt Halimaa, pitää Meiziä hyviksenä. Ja siinä kohtaa hän toteaa, et heips, mitä jos kuitenkaan ei tapettaisi sitä pelaajaa, jota mä epäilen edes pikkasen, vaan äänestettäisiin pelaajaa, joka a) ei ole paikalla ja voi olla vaikka erikoinen, b) on musta neutraali, c) itseasiassa hiljentyminen saattais puhua sen puolesta, että tää pelaaja ois jopa hyvis. Ja sen sijaan, et eka sais jonkun Meizin äänestäjistä vaihtamaan äänensä, ni hän vaihtaa itse ensin äänensä pois Halimalta asettaen omasta mielestään hyvismäisimmän pelaajan vaaraan. Siis. Täh????? Ihan oikeesti, tätä lukiessa vois luulla, et pelin ideana olis tiputtaa joko mahdollisimman hiljainen tai hyvismäinen pelaaja, ei missään nimessä ketään epäilyttävää tai kuka vois jopa ollakin pahis... :D ++justy (Eikä asiaa kyl tee paremman näköseksi se, että justy vielä päivän lopuksikin listaa Haliman yhdeksi todennäköisimmäksi pahikseksi ja hänellä oli loistavat mahkut eilen lynkata Halima, mut päätti, et ei nyt kuitenkaan...)

Loistava koonti justystä Zey. Oon ihan samaa mieltä, vaikka itse jäin eilen asteelle "justy on laiska". Mut näistä Zeyn keräämistä pointeista näkyy hyvin se, mitä mä tarkoitin.
++justy

Zey kirjoitti:Sanoisin, et sinä, äng ja Halima ootte hyviksiä. Horaa, Marzzuu ja rayn on kyssäreitä ja justy ja Meiz epäilyttää.

Rutistan Zey sua virtuaalisesti! Oon niin samaa mieltä sun kaa <3 (paitsi mä vaihtaisin Haliman paikalle hyviksiin Zeyn :P )

Zey kirjoitti:Mut asiasta kukkaruukkuun, mä en oo ihan varma mitä ajatella, et uskaltaisko justy Meizin pahiskaverina toimia noin kun illalla toimi. Kuitenkin asetti Meizin putoamisvaaraan.

Toisaalta tilanne näytti kyllä jo jonkin aikaa ennen päivän päättymistä siltä, että mä en ollut tipahtamassa. Ns. yleinen mielipide tuntui olevan että mä oon ehkä kuitenkin hyvis, ja voitais tiputtaa joku muu. Niin jos justy on pahis, mä nään sen ajatuskululle kaks vaihtoehtoa:
1) pistetään pahiskaveri-Meiz putoamisvaaraan, jolloin jos jompi kumpi lynkkautuu niin toinen on enemmän turvassa.
2) koitetaan pelastaa pahiskaveri-Meiz äänestämällä Tetraa, jonka tipahtaminen on ehkä helpompi saada toteutettua kuin mun, kun mulla oli kuitenkin vaan kolme ääntä ja ketjussa oli enemmän kuin kolme, jotka ei halunnut mua tiputtaa.

Mä kyllä nimenomaan liputan siis justy-Meiz-pahisparin puolesta. En nää miksei justy ois silti voinut eilen toimia niinkuin toimi.

Mun mielestä tässä hyvä esimerkki haliman tähänastisesta panostuksesta peliin.

Ja mun kysymys Zeylle (minkä takia kysyin myös eilen oletko lukenut topiccia).

viewtopic.php?f=9&t=846&start=60#p27886
Lähteekö pahis.justy tässä alleviivaamaan teoriaa siitä miten rennot ja strukturoimattomat heitot olisivat hänelle vaikeampia pahiksina, samaan aikaan kun oma peli peilaa kuvausta aika hyvin. Rentous on se minkä kuvan justystä eilisen perusteella sain, ja pysyi hyvin kärryillä pelin tapahtumista.

viewtopic.php?f=9&t=846&start=180#p28012
Miksi pahis-justy lähtee pyörtämään aiempaa kommenttiaan tetraan liittyen, yllyttäen muita laittamaan ääntä siihen suuntaan. No ok, tämä kysymys on muille kuin minulle selitettävissä varsinkin jos Halimalta kysytään :D

viewtopic.php?f=9&t=846&start=210#p28018
lähteekö pahis-justy yötappamaan arielia sen jälkeen kun on päässyt tämän top hyvikset listalle.

viewtopic.php?f=9&t=846&start=270#p28085
Onko tämä nyt sitten kuitenkaan pahis-justyn veto loppupäivälle

Ja jottei tule väärinkäsityksiä, uudelleenlukemisella näen kyllä mahdollisuuden justyn pahispelistäkin (postaan tästä vaikka erikseen), mutta nämä olivat minulle suurimmat kysymysmerkit kun viestejä kävin läpi.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 17:31:39

Meiz kirjoitti:Lähteekö pahis.justy tässä alleviivaamaan teoriaa siitä miten rennot ja strukturoimattomat heitot olisivat hänelle vaikeampia pahiksina, samaan aikaan kun oma peli peilaa kuvausta aika hyvin. Rentous on se minkä kuvan justystä eilisen perusteella sain, ja pysyi hyvin kärryillä pelin tapahtumista.

Hmm, en usko, että tää on mikään pahissuunnitelma justylta, uskon, että kun hän sanoo, että rennosti pelaaminen on hänelle vaikeampaa pahiksena kuin hyviksenä, niin se on mullekin. En luota kauheesti omaan lukutaitooni siitä, että onko tää nyt sitten rennompaa justya vai ei. Tai siis on jos vertaan siihen vuoden 2019 justyyn (toki en tiedä onko rentokaan ihan oikea sana, mut erilainen, ei niin systemaattinen ja analysoiva), mut justylla on eri elämäntilanne nyt, mikä sanelee paljon, niin en tiedä miten paljon se "rentous" on ns. pakon sanelemaa.

Meiz kirjoitti:Miksi pahis-justy lähtee pyörtämään aiempaa kommenttiaan tetraan liittyen, yllyttäen muita laittamaan ääntä siihen suuntaan. No ok, tämä kysymys on muille kuin minulle selitettävissä varsinkin jos Halimalta kysytään :D

En tiedä. Ehkä hän halusi säästää epäilyttäviä pelaajia myöhemmäksi peliksi? Tyyliin jos sä kuolet, niin kaikki epäilee, että Halima pelastettiin -> 2. päivä keskitytään Halimaan. Tai jos Tetra kuolee, niin epäillään, että Halima tai Meiz pelastettiin -> taas hyvisten keskittyminen jossain muualla ja aikaa palaa. Tai sitten Halima on teoriassaan oikeassa, että topan yleisfiilis alkoi kääntyä siihen, että Halima ei oo pahis ja justy ei halunnut Haliman lynkkauksen kääntyvän itseään vastaan. En tiedä. Mut en tiedä miksi hyvis!justy haluaisi lynkata pelaajan, jota jopa arvelee hyvikseksi. Ja vaikka sanottais, että sekä Tetra että Halima olis ollut justylle neutraaleja ja sen takia halus hiljasemman pois, niin musta hyvis!justyn mielessä pitäis vahvasti olla se, että hänen eniten hyvikseksi epäilemänsä pelaaja on kakkosena putoamassa ja vain hänen äänensä estää, ettei tää joudu lynkkausuhan alle ja varmistaa ensin, että muutkin on varmasti mukana äänestämässä Tetraa. Mitä jos jeekaka oliskin todennut, et jes, nyt mun ääneni kohde on tippumassa, en varmana vaihda?

Meiz kirjoitti:lähteekö pahis-justy yötappamaan arielia sen jälkeen kun on päässyt tämän top hyvikset listalle.

Joo, jollei ole kehenkään muuhun mitään erikoisvibatuksia. Eilen yleisesti hyvismäisimmät pelaajat olivat mun nähdäkseni justy ja ariel ja itseään justy ei voi tappaa, joten sanoisin arielin olevan paras kohde. Varsinkin kun justy pitää arielia vahvana hyviksenä, niin en näe järkevämpääkään kohdetta. Olisko sun mielestä justy tappanut jonkun muun?

Meiz kirjoitti:Onko tämä nyt sitten kuitenkaan pahis-justyn veto loppupäivälle

Miksei? Musta toi on neutraali, nään, että niin hyvis kuin pahiskin vois tommosen viestin tehdä. Ihan klassinen pahis-move toi olis, itsekin oon aikanani väsäillyt pahiksena testamentteja. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 07.03.2021 17:33:15

Koetko eilisen äänestyksen massaamiseksi?

Tähän, vähän alkoi näyttää massailulta tai sitten en osaa enään pelata :D Ja jeeksun villi veikkaus meni oikein, Vio tökki hereille Discossa ja muistin pelin.
//Zeyn ja Meizin viestejä väliin
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 07.03.2021 18:55:18

Meiz kirjoitti:Haluaisin Halima kuulla sinulta omin sanoin miksi pelini eilen tekee minusta pahiksen.

Mä en osaa sitä tällä hetkellä sen paremmin eritellä kuin se, että en oikein saa susta otetta. Mutta mulla on pyhä aikomus lukea peli uudestaan läpi niin, että keskityn ei-hyvismäisiin. Eli lähinnä jätän Zeyn, jeekakan ja äng-äänteen ilman syvempää luotausta ja yritän saada parempaa selkoa lopuista. Jospa sieltä tulis selko myös tähän, ja lopullisempi vastaus siihen että pidänkö sua pahiksena vai en ku tuntuu omassa päässäkin vähän huopaavan (onneksi ei huippaavan :D ).

Meiz kirjoitti:lähteekö pahis-justy yötappamaan arielia sen jälkeen kun on päässyt tämän top hyvikset listalle.

Ariel oli päivän lopussa ehkä kaikista laajiten hyvis-oletettu, eli en ihmettele Arielin yötappoa, olivat pahikset sitten ketkä tahansa. Lisäksi on aina mahdollista, että pahis bongasi Arielin kirjoituksista jonkun vihjeen siitä että Ariel oli erikoinen. (Tässä tulee väkisinkin mieleen rayn, jonka muistan pahiksena oikein erityisesti erikoistuneen erikoisten nappaamiseen - ja rayn on siinä hyvä, lähes aina osui oikeaan!)

Meiz kirjoitti:http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=846&start=270#p28085
Onko tämä nyt sitten kuitenkaan pahis-justyn veto loppupäivälle

Miksi ei olisi? Justy on muistaakseni ennenkin laittanut testamentteja, joten tietysti hyvä laittaa pahiksenakin. Tuon testamentin sisältö taas on aika vähäistä: Jos Tetra on pahis -> lynkatkaa Meiz. Helppo sanoa vaikka Meiz ois pahiskaveri, koska pahis-justy tietysti tietäisi että Tetra on hyvis.
"Todennäköisemmät pahikset joukossa Halima (+rayn ehkä), Zey, ängä." Tää taas kävi varmaan ilmi jo justyn aiemmista viesteistä, ja tämän hetken pelin hyvisoletetuimmat on näistä kyllä aika eri linjoilla.

Marzzuu kirjoitti://Zeyn ja Meizin viestejä väliin

Mitä mieltä oot Zeystä ja Meizistä? Jos jompikumpi pitäisi lynkata, kumman lynkkaisit? Miksi? Tai jos et lynkkaisi näitä niin kenet mieluummin?
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 07.03.2021 19:21:33

@Halima
Jos pitäisi tällä minuutilla päättää äänestäisinkö Zeytä vai Meiziä vaiko en kumpaakaan, jättäisin ainakin Zeyn vielä mukaan koska haluan kuulla häneltä lisää pohdintoja pelistä, muistaakseni Zey on niitä, jotka helposti vetävät hyvis tai pahisroolin läpi. Meizin pelityyli vaikuttanut kivan aktiiviselta :) En ihan muista onko tää nyt hyvis!Meiz joka juttelee topassa.

@jeekaka on lähtenyt kivan reippaasti mukaan mutta varmaan ääni lähtisi jeeksulle kuitenkin, muistaakseni samantapaista otetta peleihin näkynyt pahis!jeeksulla?
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 07.03.2021 19:22:35

Tapaus raynpelikoneet saa vielä olla rauhassa kun ray taitaa yhäti mökkeillä?
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 19:52:02

Hmmmh, Marzzuu taitaa olla hyvis.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 19:53:40

Marzzuu kirjoitti:@jeekaka on lähtenyt kivan reippaasti mukaan mutta varmaan ääni lähtisi jeeksulle kuitenkin, muistaakseni samantapaista otetta peleihin näkynyt pahis!jeeksulla?

Vastustan, koska mun pahispeliä on nähty tähän mennessä yhdessä pelissä, jossa olin ekasta päivästä varmaan puolet pois ja siksi sitten lynkkaannuinkin saman tien :D

Halima kirjoitti:Miksi ei olisi? Justy on muistaakseni ennenkin laittanut testamentteja, joten tietysti hyvä laittaa pahiksenakin. Tuon testamentin sisältö taas on aika vähäistä: Jos Tetra on pahis -> lynkatkaa Meiz. Helppo sanoa vaikka Meiz ois pahiskaveri, koska pahis-justy tietysti tietäisi että Tetra on hyvis.
"Todennäköisemmät pahikset joukossa Halima (+rayn ehkä), Zey, ängä." Tää taas kävi varmaan ilmi jo justyn aiemmista viesteistä, ja tämän hetken pelin hyvisoletetuimmat on näistä kyllä aika eri linjoilla.

Hetkinen, missäs välissä musta tuli justyn mielestä hyvis??? :D
jeekaka
Kyläläinen

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 19:56:58

justy kirjoitti:Oma testamentti, siltä varalta että yö koituu kohtaloksi:

- Jos Tetra on pahis, niin sitten kaikki kunnia jeekakan pahisteorioille ja Meizille vaan ääntä

- en oikeesti näe tuota Meizin Halima-Jeekaka-paria. Halima varsinkin on sitonut itseään aika avoimesti jeekakaan, ja jeekaka on lähtenyt aika moiselle ristiretkelle nyt Haliman pelastamiseksi. Toi jeeksun reaktio Meizin Halima/jeekaka-epäilyyn - uskaltaisiko pahis lähteä tolla tapaa myllyttämään jos hänen pahiskaverinsa on löydetty

- Zeyn postit on hyviä, mutta tuntuu ehkä keskittyvän vähän liikaa turvalliseen backlogin lukuun sen sijaan että koettaisi saada kiinni pelin tästä hetkestä.

Todennäköisimmät pahikset on joukossa Halima (jos on pahis, rayn on hyvä arvaus kaveriksi), Zey, ängä.

Horaasta kuka tietää, en minä.

Pudottiko mun reaktio Meizin epäilyihin siis mut kokonaan pois sun top lynkattavien listalta?
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 07.03.2021 20:12:54

jeekaka kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:@jeekaka on lähtenyt kivan reippaasti mukaan mutta varmaan ääni lähtisi jeeksulle kuitenkin, muistaakseni samantapaista otetta peleihin näkynyt pahis!jeeksulla?

Vastustan, koska mun pahispeliä on nähty tähän mennessä yhdessä pelissä, jossa olin ekasta päivästä varmaan puolet pois ja siksi sitten lynkkaannuinkin saman tien :D

Halima kirjoitti:Miksi ei olisi? Justy on muistaakseni ennenkin laittanut testamentteja, joten tietysti hyvä laittaa pahiksenakin. Tuon testamentin sisältö taas on aika vähäistä: Jos Tetra on pahis -> lynkatkaa Meiz. Helppo sanoa vaikka Meiz ois pahiskaveri, koska pahis-justy tietysti tietäisi että Tetra on hyvis.

Hetkinen, missäs välissä musta tuli justyn mielestä hyvis??? :D

Hei! Tuota samaa minäkin mietin, että miten jeeksu onkin äkkiä hyvis justyn mielestä? :D

@jeekaka
Vastalausahdus huomioitu. :) Ihan käypiä perusteita miksi sua ei kannattaisi äänestää. Ähkäys! Äänipakko ja en keksi ketä äänestää :(
rayta tuntuu hoopolta äänestää jos koko raynpelikoneet ei ole edes paikalla ja änkän viestejä pitää vielä vähän tutkia.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 20:13:42

Lupailin käydä Meiziä paremmin läpi joten tässä tulee! Pohdiskelin nyt lähinnä pahisparivinkkelistä että alkais tää vyyhti vähän selkeytyy. Voisin koittaa tehä kaikista omista epäillyistä jotkut tällaset jos aikaa löytyy

Meiz
-> ekassa viestissä epäilyä äng-äänteelle ja hiukkasen Halimalle
-> pientä luottoa raynille ja justylle
-> äänestää änkkää justyn vanavedessä
-> jatkaa pientä epäilyn heittoa Halimalle
-> mainitsee että änkän viesti oli hyvä, mutta ei ehkä kuitenkaan anna luottoa änkälle? Samaan syssyyn heittää epäilyä jeekalle
-> ääni äng-äänteeltä lähtee veks. Tässä jää tosi epäselväks miks äng ei enää epäilytä.
-> ääni Halimalle samassa viestissä. Tää puolestaan on looginen, Meiz on heittänyt epäilyä Halimalle alusta asti
-> kyseenalaistaa Jeekan ääntä Halimalle
-> puolustaa äng-äännettä
-> viestit todella Halima-painotteisia, vähän epäilyä heitetään myös Marzzuulle ja jeekakalle
-> paljon vastailua, tänään kyseenalaistanut epäilyjä justya kohtaan

- Meizin peliin tuoma sisältö on ollut aika yksipuoleista. Muutamat pelaajat on jäänyt kokonaan/lähes kokonaan käsittelemättä. Mä näen tämän jopa enemmän hyvismäisenä pelityylinä. Meiz on ollut Haliman kimpussa ihan alusta asti mikä ei välttämättä ole se paras pahistaktiikka - jos Halima sattuis kuolemaan ja paljastuis hyvikseks, Meiz jäis aika tyhjän päälle.
- en usko, että Meiz ja änkkä olis pahispari. Vaikka Meiz kääntää kelkkansa änkän suhteen (yhden viestin perusteella, mikä kyllä on vähän epäilyttävää mutta ei tätä paritusta ajatellen) ja päätyy puolustamaan tätä esim Raynille. Enusko että pahiskaveri heittäisi toiselle ääntä heti pelin alussa, just sen jälkeen kun pelin luotetuin on niin tehnyt. Tällanen skenaario vois toteutua jossain muussa vaiheessa peliä, mutta alut on niin räjähdysherkkiä ja ihmiset olisi helposti voineet tohonkin bandwagoniin hypätä.
- Halima ja Meiz tuskin on pari, for obvious reasons
- Meiz voi aivan hyvin olla raynin pari
- Meiz ja justy... Meizhän on puolustanut justya tänään. Mun on silti hieman vaikeeta nähdä tätä tuon peräkkäin äänestämisen takia. Oliko justy äänestämässä Meiziä missään kohtaa? (en pääse tarkastaa ku oon puhelimella wääh)
- Jeekaka ja Meiz tuskin on pari
- Zeyn ja Meizin kanssakäymisest on vielä aika vähän infoa joten en osaa sanoa.
- En usko Meiz ja Marzzuu pariin, vaikka ei Meiz mitenkään rankasti ole Marzzua epäillytkään. Marzzu on kuitenkin sellanen pelaaja että voin kuvitella pahiskaverin haluavan häneen mahd. vähän negatiivista huomiota.

Mun epäily Meiziä kohtaan laski vähän tän myötä. Musta kans tuntuu et luin ihan eri viestejä kun aiemmin, huomaa miten paljon paremmin jaksaa keskittyä kun käy läpi yhtä pelaajaa kerrallaan... :D En sano, että mun fiilis Meizistä olis muuttunut ihan kokonaan, mutta se että Meiz sopii aika harvan pariks ja että käytännössä Meizin koko peli on ollut Haliman jahtaamista, keikauttaa tätä kelkkaa. Tällä hetkellä mua kiinnostaa paljon enemmän mennä syväluotaamaan Halimaa ja justya. Toivottavast ehdin huomenna alottaa sen urakan!

Tälleen side note, huomasin tuolta Meizin lainauksista:

Halima kirjoitti:Ja nyt huomasinkin että missä oon yhdistellyt rayniä ja Meiziä (kun Meiz oli sen lainannut :D ). En tosiaan muistanut että olin noin sanonut, enkä näin ollen pidä sitä ihan hirveän arvokkaana asiana - mitä ihan alkupelin asiat tosi harvoin onkaan. Mutta tulipa mainittua tuolloin alussa

Tää on outo puolustus. "En muistanut että olin noin sanonut, joten se ei ole hirveän arvokas. Alkupelin asiat harvoin on" kuulostaa jopa vähän manipuloivalta. Halima, sä itsekin äänestit ja epäilit ihmisiä alkupelin perusteella, etkö koe niitä arvokkaina? Miksi jokin sun sanominen ei olisi arvokasta, vaikka sä et sitä muistaisi?

//Marzzuu
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio