Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 00:22:31

Joo siis uskon kans että Marzzuu lurkkais puolesta riippumatta, mutta jos sillä ois aktiivinen pahiskaveri niin silloin ehkä ei?
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 00:23:42

Nyt villisti oletan, että sekä Marzzuu, Horaa että sä postasitte koska Violet tökki teitä discordissa tms.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 00:25:30

Joo, en usko, et lurkkais aktiivisen pahiskaverin kanssa. Toki tietty Marzzuu sanoi itse, et unohti pelin, eli myöhäinen herääminen voi selittyy ihan silläkin. Jos tyyliin lurkkaus oli ihan vaan se, et luki silmäili ensin topan ja sit saman tien laitto viestiä tms.

//jeeksu, hmm, mä tsekkaan aikaleimat
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 00:26:58

Tai siis, jos Marzzuu ois postannut sellaisen viestin josta saa vaikutelman että se ei tiedä pelistä mitään, niin vois olla ihan mahdollista, että Marzzuu on pahis jonka pahiskaveri ei oo vaan saanut siihen yhteyttä koska se on unohtanut pelin.

Ymmärränköhän nyt itsekään enää mitä selitän.

//Zey
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 00:28:22

jeekaka kirjoitti:Nyt villisti oletan, että sekä Marzzuu, Horaa että sä postasitte koska Violet tökki teitä discordissa tms.

Joo, Horaa ja Marzzuu laitto ekat viestit siihen aikaan, et veikkaan tän olevan aika passeli teoria.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 00:30:50

jeekaka kirjoitti:Tai siis, jos Marzzuu ois postannut sellaisen viestin josta saa vaikutelman että se ei tiedä pelistä mitään, niin vois olla ihan mahdollista, että Marzzuu on pahis jonka pahiskaveri ei oo vaan saanut siihen yhteyttä koska se on unohtanut pelin.

Ymmärränköhän nyt itsekään enää mitä selitän.

//Zey

Hmm, pidän mahdollisena, et noin on voinut käydä, sit Marzzuu on tyyliin silmäillyt topan ja kattonut häntä koskevat jutut ja siks heräilyviesti vaikuttaa siltä, et on tietoinen pelin kulusta?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 00:31:58

Et en nyt ihan pidä aukottomana.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 00:32:49

Myönnän ettei ole aukoton!
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 00:36:15

Mut asiasta kukkaruukkuun, mä en oo ihan varma mitä ajatella, et uskaltaisko justy Meizin pahiskaverina toimia noin kun illalla toimi. Kuitenkin asetti Meizin putoamisvaaraan.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 00:45:29

En mä äkkiseltään huomaa mitään, mikä ois sitonut justyn kädet vaihtaa ääntä Halilta pois, joten onkohan Meiz kuitenkin hyvis. Täytyy varmaan vielä huomenna kattoo tuoreilla silmillä. Mut en tiiä, tänäänkin toi Meizin viesti vaan herätti pahisvibatusta, kun tärkein sanottava eilisen ja yön jälkeen oli suojelijan surkuttelu...
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 00:46:43

Lähtiköhän jeeksu? :( Mul kun olis ollut jutustelu fiilis.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 00:49:46

Mä en pysty oikein enää ajatella mitään kun oon niin väsynyt :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 00:52:16

Okei, no sit mä en kiusaa sua yhtä kysymystä enempää. :D Jos sun pitäis niistä nelikosta nyt arvata pahispari, ni mikä se olis?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 00:58:51

Arvaan että rayn ja Meiz :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 01:12:31

Okei. Mä ite veikkaisin et justy ja rayn/Marzzuu. justylta ois ehkä ollut turha laittaa pahis!Meiziä tippumisvaaraan ja toisaalta musta tuntuu, et aktiivinen justy ois aktivoinut pahis!Horaata (tai siis Horaa ois unohduksensa jälkeen kokenut enemmän painetta postaamiseen). rayn&justy pahiparissa häiritsee se, et rayn ei oo lähtenyt epäilemään justya (mun muistini mukaan), vaikka musta tuntuu, et pahis!rayn lukis tosi tarkkaan pahis!justyn viestit ja olis varmasti johonkin tarttunut? Eli ehkä justy & Marzzuu.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 07.03.2021 09:05:12

Zey kirjoitti:- Mä en ymmärrä yhtään justy ääntä tetralle. Siis tilanne oli se, että 3 ääntä on Halimalla, 3 ääntä Meizillä. justy on epäillyt Halimaa, pitää Meiziä hyviksenä. Ja siinä kohtaa hän toteaa, et heips, mitä jos kuitenkaan ei tapettaisi sitä pelaajaa, jota mä epäilen edes pikkasen, vaan äänestettäisiin pelaajaa, joka a) ei ole paikalla ja voi olla vaikka erikoinen, b) on musta neutraali, c) itseasiassa hiljentyminen saattais puhua sen puolesta, että tää pelaaja ois jopa hyvis. Ja sen sijaan, et eka sais jonkun Meizin äänestäjistä vaihtamaan äänensä, ni hän vaihtaa itse ensin äänensä pois Halimalta asettaen omasta mielestään hyvismäisimmän pelaajan vaaraan. Siis. Täh????? Ihan oikeesti, tätä lukiessa vois luulla, et pelin ideana olis tiputtaa joko mahdollisimman hiljainen tai hyvismäinen pelaaja, ei missään nimessä ketään epäilyttävää tai kuka vois jopa ollakin pahis... :D ++justy (Eikä asiaa kyl tee paremman näköseksi se, että justy vielä päivän lopuksikin listaa Haliman yhdeksi todennäköisimmäksi pahikseksi ja hänellä oli loistavat mahkut eilen lynkata Halima, mut päätti, et ei nyt kuitenkaan...)

Loistava koonti justystä Zey. Oon ihan samaa mieltä, vaikka itse jäin eilen asteelle "justy on laiska". Mut näistä Zeyn keräämistä pointeista näkyy hyvin se, mitä mä tarkoitin.
++justy

Zey kirjoitti:Sanoisin, et sinä, äng ja Halima ootte hyviksiä. Horaa, Marzzuu ja rayn on kyssäreitä ja justy ja Meiz epäilyttää.

Rutistan Zey sua virtuaalisesti! Oon niin samaa mieltä sun kaa <3 (paitsi mä vaihtaisin Haliman paikalle hyviksiin Zeyn :P )

Zey kirjoitti:Mut asiasta kukkaruukkuun, mä en oo ihan varma mitä ajatella, et uskaltaisko justy Meizin pahiskaverina toimia noin kun illalla toimi. Kuitenkin asetti Meizin putoamisvaaraan.

Toisaalta tilanne näytti kyllä jo jonkin aikaa ennen päivän päättymistä siltä, että mä en ollut tipahtamassa. Ns. yleinen mielipide tuntui olevan että mä oon ehkä kuitenkin hyvis, ja voitais tiputtaa joku muu. Niin jos justy on pahis, mä nään sen ajatuskululle kaks vaihtoehtoa:
1) pistetään pahiskaveri-Meiz putoamisvaaraan, jolloin jos jompi kumpi lynkkautuu niin toinen on enemmän turvassa.
2) koitetaan pelastaa pahiskaveri-Meiz äänestämällä Tetraa, jonka tipahtaminen on ehkä helpompi saada toteutettua kuin mun, kun mulla oli kuitenkin vaan kolme ääntä ja ketjussa oli enemmän kuin kolme, jotka ei halunnut mua tiputtaa.

Mä kyllä nimenomaan liputan siis justy-Meiz-pahisparin puolesta. En nää miksei justy ois silti voinut eilen toimia niinkuin toimi.
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 09:24:40

Haluaisin Halima kuulla sinulta omin sanoin miksi pelini eilen tekee minusta pahiksen.
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 09:35:20

justy/rayn pahisparissa ois kyl se, että toinen mulla silmään pistänyt laiskottelu oli hyvisreadi raynista, joka meni tyyliin "ei rayn pahiksena pistäis hyrskyn myrskyn, jos pahistoveri ei ois tippumassa". Siis toi on nimenomaan se kohta, missä pahis!rayn tekis sitä mitä hyvis!raynkin tekis, eli kuulustelis ihmisiä ja koittais etsiä pahista. Mutta se mitä tuolla aiemmin sanoin siitä, että raynia ei tunnu kiinnostavan hyvisten voitto on just se, että rayn löytää hyvän perusteen sille että äänestää änkkää, tyytyy siihen eikä oikein tunnu yrittävän vakuuttaa muita siitä että änkkä kannattais tiputtaa, ts mulle ei jää oikeen sellaista fiilistä että rayn ees ite uskois äänestävänsä pahista. Tälle päivälle justy vois sit suunnitella ajaa Halima-harhalynkkausta ja puhdistaa sillä raynin maineen.

Meiz/justy pahisparin kohdalla itellä mietityttää se, että Meizin ollessa tippumisvaarassa ääni on edelleen siellä Halimalla vaik justy äänestää Tetraa. Voi toki olla et tää ois hyvin laskelmoitu uhkapeli, koska justylla on kumminkin hyvä syy uskoa että mä ja Hali ollaan helposti vaihtamassa ääni Tetralle ja niin siinä sitten käykin.

Meiz/rayn parin puolesta ei oikeastaan puhu mikään, ne vaan oli mahatunteella musta pahismaisimmat :D Mut justyn toiminta on kyl tässä kohtaa raskauttavinta. Toi Marzzuu-teoriakin on periaatteessa mahdollinen, mut sit ehkä justy ei lähtis niin hanakasti policy lynchillä hiljaisempien kimppuun, kun vois päästä eroon niistäkin joilla on enemmän thread presenceä?

//Meiz
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 09:43:51

jeekaka kirjoitti:justy/rayn pahisparissa ois kyl se, että toinen mulla silmään pistänyt laiskottelu oli hyvisreadi raynista, joka meni tyyliin "ei rayn pahiksena pistäis hyrskyn myrskyn, jos pahistoveri ei ois tippumassa". Siis toi on nimenomaan se kohta, missä pahis!rayn tekis sitä mitä hyvis!raynkin tekis, eli kuulustelis ihmisiä ja koittais etsiä pahista. Mutta se mitä tuolla aiemmin sanoin siitä, että raynia ei tunnu kiinnostavan hyvisten voitto on just se, että rayn löytää hyvän perusteen sille että äänestää änkkää, tyytyy siihen eikä oikein tunnu yrittävän vakuuttaa muita siitä että änkkä kannattais tiputtaa, ts mulle ei jää oikeen sellaista fiilistä että rayn ees ite uskois äänestävänsä pahista. Tälle päivälle justy vois sit suunnitella ajaa Halima-harhalynkkausta ja puhdistaa sillä raynin maineen.

Itseäni myös jäi ihmetyttämään raynin hiljaiselo päivän päätteeksi, eli päivän saldoksi jäi ainoastaan ääni ängille ottamalla sen enempää kantaa esim. siihen onko ängin aiemmissa teorioissa mahdollisesti jotain ideaa, voisiko pahisparitusteoria tulla kuitenkin hyviksen näkökulmasta jne. Raynin aiemmista peleistä muistan erityisesti sen kuinka vahvasti hän uskoo siihen että pahis metsästetään ekana päivänä (tästä ollut keskustelua paljonkin aiemmin kun on ollut puhetta ensimmäisen päivien äänestyksistä jotka olisivat pelkkää nopan heittelyä ilman suurempia mahiksia saada pahis kiinni)
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 09:50:46

Ja siis se että rayn oli päivän päätteeksi poissa ei ole raskauttava juttu, vaan toi vaisuus ennen poissaoloa. Ainoastaan uskon että jos pahistoveri ois oikeesti Halima rayn ois koittanu olla paikalla vaikka savumerkeillä X)
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 09:54:44

Joo muotoilin vähän huonosti, en tarkoita "päivän päätteeksi":llä deadlineä, vaan ykköspäivän saldoksi.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.03.2021 10:01:37

Jees, Meiz on mun uusi bestis nyt.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 10:04:18

Justiisa :D
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 11:02:28

@Zey, varmaan ok olettaa että olet yön aikana lukenut peliketjua kattavammin läpi etkä vain justyn viestejä?
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 11:09:25

Oon nyt joo lukenut topan läpi. Justyn viestit luin uudelleen, kun hämmens hänen viimeinen viestinsä ennen päivän päätöstä. Sit eilisen jeeksukeskustelun innoittamana luin pätkiä sieltä täältä uudelleen + Marzzuun ja raynin viestit.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 11:11:10

Meiz kyl puhui nyt hyvin raynista.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 11:13:05

jeekaka kirjoitti:Jees, Meiz on mun uusi bestis nyt.

En oo varma onko tää sarkasmia vai ei... :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 07.03.2021 11:18:28

Toi Marzzuu-teoriakin on periaatteessa mahdollinen, mut sit ehkä justy ei lähtis niin hanakasti policy lynchillä hiljaisempien kimppuun, kun vois päästä eroon niistäkin joilla on enemmän thread presenceä?

Tää jeeksulta. En oo viä päässy sängyst ylös ni puhelinhankaluudet iskee. :P Mut siis mun muistikuvien mukaan justy ei koskaan ehdottanut et lynkataan hiljainen vaan nimenomaa Tetra, joka todennäköisesti hiljeni totaalisesti (ja on sen takia myös todennäköisempi hyvis...). Ja jokanen ei-Marzzuu hiljaislynkkaus on hyvä juttu, kun aktiiviset yleensä puhuu itsensä hirteen ja näin on yks lynkaus vähemmän niitä epäilyjä keränneitä kohtaan.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 07.03.2021 11:32:01

Halusin tulla vaan ilmoo että oon lukenu pelii läpi mutta tässä menee vielä tovi, oon varmaan sivulla 7 :----D Mutta enköhän tän päivän puolella saa viestin kasaan!
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.03.2021 11:37:03

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Huomasin kyllä justyn kommentin Marzzuulle, mutta halusin täsmentää kysymystä. Omien kokemusteni mukaan ilman suoria kysymyksiä Marzzuusta ei saa mitään konkreettista infoa irti.

Hmm. Mä en nää miten Meizin kysymys on hyödyllisempi/tehokkaampi kuin justyn kysymys. Ts. jos Marzzuu vastaa justyn kysymykseen, niin mun ajatuksissa sieltä pitäis löytyä myös vastaus Meizin kysymykseen, joten sikäli en tiedä mikä hyöty oli.

Tämä pistää tänään hiukan naurattamaan kun en tajunnut kuinka yhteneväiset meidän kysymykset olivat. Päässäni oli vain ajatus että justy kysyi marzzuulta pelaajamietteet ihan alkupelistä, ja itse taas ajattelin tehostaa kysymystä hetkeen jolloin pelissä on enemmän sisältöä ja vielä täsmentää niin että saadaan suora vastaus pääepäilystä. Mutta sitähän se justykin kysyi.

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Puhuin tästä pelin edetessä lisää, nimenomaan kiinnitin huomion viestissä olevaan fillerin määrään. Tuo viesti vaikutti silloin (ja edelleen vain sen uudelleenlukiessa) sellaiselta jonka voin helpsoti kuvitella pahispelaajan ensimmäiseksi craftatuksi viestiksi. Siksi myös mainitsin viestissäni tuon että yllättävän monesta pelaajasta löytyi jo jonkinlaista pahisread

Onko siinä sitten jotain, minkä ET näe voivan olla hyvispelaajan ensimmäinen viesti? Ts. mäkin voin kuvitella monien viestien olevan myös pahiksen suusta helposti, mut ei se sitä välttämättä ole. Mikä tekee siitä todennäköisemmän nimenomaa pahiksen suuntaan?

Pahiksilla nyt on yleisenä ajatuksena näyttää hyödyllisiltä ja tuo avaus pisti siinä silmään, vastaavantyyppisiä aloituksia nähnyt useammankin pahiksilta aiemmissa peleissä.

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti:En näe mitään eroa siinä sanonko tuossa vaiheessa että ääni lähtisi sillä hetkellä ängin suuntaan vs. äänen laitto. Tuossa vaiheessa ei tullut mieleenkään että useampi pelaaja heräisi vasta pelipäivän lopussa joten oletin kyllä että kaikilta tulisi pelinavaukset lähiaikoina.

On sillä eroa tietenkin. :D Jos et äänestä nyt, niin se on sama kuin äänestäisit ja sanoisit, että ääni muuten saattaa vielä vaihtua. :D Ääni tuo lisää varmuutta asiaan, se korostaa ja nostaa asiaa ylös. Jos ei muun takia ni ihan boldauksen. :P Ja ties vaikka änkkä ei niin viimeaikoina pelanneena jopa pelästyisi ääntä? Tai mitä jos ääni innostaisi muitakin äänestämään änkkää? Vaikka yksi ääni ei pelottaisi änkkää, niin ehkä monta yhdessä? Ylipäänsä mitä hyötyä on pantata ääntä, jos kerran jo miettii, että tuonne se menee?

Ihan yhtä mielenkiintoista on, lähteekö joku mukaan vaikka en vahvaa ääntä laittanut ängille tuossa vaiheessa. Enkä myöskään halua raivolla lähteä teilaamaan pelaajaa sellasiessa vaiheessa kun avausviestejä odotellaan vielä useammalta pelaajalta. Varsinkin kun vastapuoli voi olla hyviskin. Mutta pitäydyn siinä kannassa että mainintani vs. ääni olivat yhtä tehokkaita tuossa vaiheessa peliä.
Meiz
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio