justy kirjoitti:Zey kirjoitti:Eli jos oon ymmärtänyt oikein niin tapahtumaketju tosiaan oli se, että Slenkulla oli suunnitelma tulla esiin roolinimensä ja feikatun roolin kanssa esiin. Siis tyyliin Slenkun roolinimi ois Zey ja rooli marttyyri, ni hän tulis Zeynä esiin, mut marttyyrin sijaan ois kertonut olevansa tämmönen tuplalynkkausvoimanhaltija. Sit rayn toi esille vaihtoehtosen voittotapansa -> Slenkku alkaa miettiä kantsiiko kertoa sittenkään roolinimensä olevan Zey. Sit Slenkku alkaa miettiä, et kantsiiko suunnitelma toteuttaa siitä huolimatta/jotenkin muuten, mut tulee siihen tulkintaan, että ei siitä suunnitelmasta ois apua ehkä muutenkaan. Menikö Slendie oikein?
Jos siinä ois mukana tää roolinimiaspekti, niin ymmärtäisin tän paremmin. Siksi kysyin myös Slendieltä, tarkoittaako hän nyt roolin nimellä roolinimeä (Zey) vai roolin nimeä (blokkaaja). Ilmeisesti hän ei tarkoittanut roolinimeä. Joten oletko nyt samaa mieltä kanssani, että Slendien selityksissä on ristiriita?
Zey kirjoitti:Ja toisaalta tuntuu, että valehdellessaan koittaisi pitää homman mahdollisimman simppelinä, niin että se on helpompi pitää kasassa (tai olisi hyväksynyt mun simppelin esityksen asioiden kulusta semmosenaan).
Slendie kirjoitti:Joten edelleen, justy, miten olen millään lailla muuttanut "tarinaani" Pyra:sta? Nuo sanavalinnat tarkoittavat ihan samaa asiaa!
Slendie kirjoitti:Ylimääräiset voittoehdot liittyvät siten, että ne toivat mieleeni eksoottisempien vastaroolien olemassaolon MAHDOLLISUUDEN! Tiesin vain ettei raundissa ole kolmansia osapuolia. Yllätyin siis, että raundissa on ekstravoittoehtoja. Blokkaaja oli ainoa mitä ajattelin etukäteen, muut mainitsemani roolit ovat eksoottisempia eivätkä aluksi käyneet mielessäni.
justy kirjoitti:Musta rayn claimi ei mitenkään lisännyt sun claimiin liittyviä riskejä, enkä suoraan sanottuna ymmärrä miten asian voi nähdä jotenkin toisin.
justy kirjoitti:Mut nyt mä toivoisin, että joku muukin ottaisi tähän kantaa. Zeylle kiitos kommenteista (ja Slendielle siitä että jaksaa vastata), mut meillä on enää 9 h päivää jäljellä, joten ois kiva että muutkin kertois mulle onko tässä ajatuksessani perää vai oonko ihan tuulimyllyjen perässä.
Zey kirjoitti:justy kirjoitti:Musta rayn claimi ei mitenkään lisännyt sun claimiin liittyviä riskejä, enkä suoraan sanottuna ymmärrä miten asian voi nähdä jotenkin toisin.
Mun käsittääkseni ajatuksena oli se, että lisäisi niin, että ei voi ajatella, että "jos vaan vakuutan muut siitä, että oon hyvis, niin kaikki hyvisspessuroolit pysyy musta yöllä erossa", vaan että hyviksilläkin voi olla syitä käyttää kykyjään muhun yöllä, vaikkei ne pitäiskään mua pahiksena, jos vaan liityn niiden lisävoittoehtoon.
justy kirjoitti:Zey kirjoitti:justy kirjoitti:Musta rayn claimi ei mitenkään lisännyt sun claimiin liittyviä riskejä, enkä suoraan sanottuna ymmärrä miten asian voi nähdä jotenkin toisin.
Mun käsittääkseni ajatuksena oli se, että lisäisi niin, että ei voi ajatella, että "jos vaan vakuutan muut siitä, että oon hyvis, niin kaikki hyvisspessuroolit pysyy musta yöllä erossa", vaan että hyviksilläkin voi olla syitä käyttää kykyjään muhun yöllä, vaikkei ne pitäiskään mua pahiksena, jos vaan liityn niiden lisävoittoehtoon.
No siinä tuli heti tapa nähdä asia toisin. :D
Marzzuu kirjoitti:Joku taisikin jo kysyä mikä Pyrassa epäilytti?
Sori Pyra mut oot mulle aina "pelaaja jokae päilyttää" :D ja oli mulla ihan kunnon syykin olemassa, mutta armas älypuhelin ei kai pitänyt äkkitapaamisesta kallionpinnan kanssa koskapa hieno tekstini hävisi johonkin bittiavaruuteen.... ++Älypuhelin!
Enivei, tällä hetkellä äääneni tulisi todennäköisesti pysymään Pyrassa koskapa Horaakin on herännyt :)
justy kirjoitti:Zey, oon samaa mieltä kanssasi siitä, että Camin Keppi-selitys äänestämättä jättämiselle ei oo hyvä. Okei, voi olla että kyseessä on esine, jonka Cam ei halua päätyvän pahisten käsiin, mutta miks Cam sitten paljastaa esineen eikä vaan sano "sori, en voi paljastaa vielä miksi en äänestänyt aluksi". Tai miksi hän sitten kuitenkin äänestää Keturinia, jos pelkää esineensä paljastumista.
justy kirjoitti:Okei, voi olla että kyseessä on esine, jonka Cam ei halua päätyvän pahisten käsiin, mutta miks Cam sitten paljastaa esineen eikä vaan sano "sori, en voi paljastaa vielä miksi en äänestänyt aluksi".
justy kirjoitti:Jaa, eipä sieltä löytynyt mitään.
Slen kirjoitti:Olisko niin röyhkeä että vetoaa tunteisiin rayn:iä vastaan tolla tavalla pahiksena? Ei täysin mahdotonta, mutta tulkintani on että epätodennäköistä.
Horaa kirjoitti:Tai siis, jos Cam on pahis, miks ei tehnyt just näin. Kertonut epäselvää syytä sille, miks ei voi äänestää. Salaisen roolilistan pelissä kukaan ei olisi voinut tehdä hirveemmin mitään johtopäätöksiä, ja Cam olisi luultavasti saanut enemmän suojaa itselleen porukan miettiessä onko Camia järkevää äänestää, kuin paljastamalla suoraan, että hällä on kiertävä esine. Paljastamalla esineen hallussaolon Cam oikeestaan teki vaan hallaa itelleen jos on pahis, koska pelaaja on isompi uhka kun sil on käytössään tuplaääni. Idk, mietin vaan et oisko Cam kuitenkin pahiksena mieluummin pimittäny tätä tietoa kuin kertonu suoraan.
Zey kirjoitti:Tää on musta niin hassu kommentti, et aloin miettiä, et onkos siinä pahiskaveri. :D Tai siis millä tavoin pahis tekee hallaa itselleen kertomalla kepistä? Ei kukaan tuu äänestämään Camia vain koska sillä on kiertävä esine. :D Ja muutenkin on musta hassua lähtee miettimään, että miks Cam pahiksena ei ollut salaperäinen verrattuna siihen, että Cam koittaisi pahiksena selittää simppelisti miksi ei äänestänyt. Ei se asia katoa kuitenkaan mihinkään, eikä salaperäisenä pysyminen oo mitään muuta kun asian siirtoa eteenpäin - jos sitäkään. Ja aina, jos esittää jotain salaperäisiä juttuja, niin niihin jäädään kiinni ja niitä vatvotaan pitkään - onhan se jo nähty siitä keskustelun määrästä, mitä esim. raynin voittoehto tai Slendien feikkicleimi on aiheuttaneet.
Pyramidi kirjoitti:Cameron heräsi peliin vihdoin. Minulle tuli heti outo tunne, kun cameron niin kovasti pohjustaa minun äänestämistäni, mutta kuitenkin äänestää Keturinia.
Zey kirjoitti:Mä en kyllä vieläkään tajua Camin äänen panttausta. Mä en ymmärrä miten "Äänestäisin ehkä mieluummin Pyramidia tippumaan, sillä puolustautuminen ei ole ollut kovin vakuuttavaa tähän mennessä. Toisaalta tekis mieli äänestää Keturinia, jotta näkisi mitä siellä painostus saisi aikaiseksi." tää saisi epäröimään äänestämistä, koska eihän nää oo mitenkään ristiriidassa toisten kanssa. Jos nimenomaa haluaa painostaa Ketua ja nähdä mitä sieltä tulee, niin miksei tee sitä? Ei se estä äänestämästä myöhemmin Pyraa tippumaan. Eikä kuitenkaan päivä ollut päättymässä tunnin eikä parinkaan päästä. Enkä ymmärrä miten hänen tuplaäänensä vaikuttaa asiaan mitenkään. Ihan yhtälailla sen tuplaäänenkin voi vaihtaa myöhemmin.
Lisäksi en ymmärrä miksi peitellä tuplaääntään, kun sen esille tuleminen ei kuitenkaan tee Camista millään tapaa edes yötapon kohdetta, sillä voima on kiertävä. Kuitenkin Camin vastaus mun ihmettelyihin "Mulla on Zey hidas liipasin muualla paitsi discossa :D" on nimenomaa peittelyä, sillä 1) Camilla ei ole hidasta liipaisinta muuallakaan ja 2) vaikka olisikin, niin myöhempien kommenttien perusteella se ei edes mitenkään liity asiaan, kun myöhemmin Cam sanoo, että mietti äänestämistä pitempään koska omistaa tänään tuplaäänen. Musta kuitenkin osa äänestämisen pointtia on se, että ihmiset tietää kuka on kuolemassa, jotta ne ihmiset voivat siihen myös reagoida ja muut vetää näistä reaktioista johtopäätöksiä. Jos tää tekis jotenkin Camista varman hyviksen, niin sitten ymmärtäisin salailun jollain tavalla, kerran siinä olis varman hyviksen henki vaarassa, mut tässä pelissä ei oo sitäkään.
Joku tais topassa sanoa, että päätetään kelle Cam lähettää kepin ens yönä ja katotaan tuleeko perille, mut musta se pointti ei ole siinä. Ts. itse en epäile, etteikö Camilla ois kiertävää esinettä, se kun on niin helppo varmistaa juurikin tuolla tavalla, etten uskois Camin lähtevän myöhemmin pahiksena tämmöstä keksimäänkään päästään. Mutta se, miten Cam on sen voiman kanssa toiminut, on se juttu.
rayn kirjoitti:tavataanko teillä normaaleissa peleissä puhua scumchatissa paljon?
Horaa kirjoitti:En tarkottanut että Camia äänestettäisiin vaan koska sil on kiertävä esine, vaan sitä, et Camia on epäilty jo ennen kiertävän esineen paljastamista -> kun porukka on jo muutenkin sitä mieltä et Cam on potentiaalinen pahis, ja hän kertoo omaavansa voiman tuplaääneen, on tää isompi uhka koska esim tilantees jos ois kaks wagonii, toinen cam ja toinen pelaaja x, tää vois heittää tähä toiseen wagoniin kaks ääntä.
Horaa kirjoitti:Ja siis joo, niihin jäädään totta kai kiinni, mut parhaillaa se niihin kiinni jääminen voi ol pelaajalle jopa hyvä juttu (jos siis pelaa pahista), koska vie huomioo ite pelaajasta siihen mystiseen asiaan x minkä tää omaa mitä sit jäädää vatvomaan (ja tää vatvominen voi viedä huomioo pois kivast myös mahollisest pahiskaverist).
Cam kirjoitti:Lisäksi mulla ei ollut tietoa, kuinka usein (eikä ole itse asiassa vieläkään) KEPPI vaihtaa omistajaa, joten en halunnut tehdä itsestäni kepin kanssa maalitaulua.
Zey kirjoitti:Haluutko rayn avata miksi jälkimmäinen?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa