007 - Elä ja anna toisten kuolla - ohi on! Onnea pahikset!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 18:44:12

Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ja kummallista, miten voi mennä niin tunteisiin se, että joku ei vaan tajua! :D Siis ku vielä oikeesti nyt luulen että Ketu on hyvis, niin jopa enemmän ärsyttää tää että se jaksaa jauhaa näin turhaa asiaa jo kolmatta sivua. Toisaalta nyt rupesin miettimään sellastaki mahdollisuutta, että Ketu huomas että sitä epäillään, ja vetäs tahallaan jonku vastaavantyylisen jauhamiskohteen kuin SM-pelissä se Tuben viestin kellonaika. Paljon melua tyhjästä, ja hups, kohta Ketu onkin monella varmojen hyvisten listalla. Toisaalta en tiiä onko Ketu kuitenkaan NIIN hyvä pelaaja, että osais tietoisesti tehdä tätä pahiksena. Paha sanoa kun on yhteistä pelihistoriaa vain se yks peli.

Sanoisin, että Keturinia ei epäilty niin paljon, että ois alkanut niin paljoa asiaa miettimään. Ja muutenkin, epäilyksiin ehkä helpompi ja parempi tapa "vastata" ois ollut vaan muista lisää postaaminen. En usko, että tämmönen ois pahiksena Keturinille tullut mieleen feikata kuulevansa Jinin erikoisuudesta nyt vasta, jos oikeesti ois kuullut jo aikasemmin - ja toisaalta en usko, että pahis!Keturinilta Jinin erikoisuus vois olla menny ohi. :D

Tai ehkä mullaki on muuta elämää ja velvotteita minkä takia en oo hirveesti ennen tätä päivää kerenny kattoa koko peliä.

Ööööö, yritätkö sä nyt perustella et voisit sittenkin olla pahis? :D Joka tapauksessa, vaikket ehtisikään hirveesti kattomaan peliä, ni uskoisin, että pahiskeskusteluista oisit pahiksena bongannut jinin erikoisuuden, vaikkei se topassa ois tullu vastaan.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja justy » 28.11.2018 18:46:05

Oletuksena meillä on nyt 4 harhalynkkausta (11+1 vs 2) - tosin vikan jälkeen kyseessä on 3+1 vs 2 -nopeuskilpailu pahisten kanssa - jonka nämä todennäköisesti voittavat koska ovat parempia koordinoimaan.

Jos tänään harhalynkataan ja jin kuolee yöllä, 2. päivänä ollaan kolmessa harhalynkkauksessa (9+1 vs 2). Jos huomenna tulee vapariclaimi ja caunterclaimi petturilta, huonolla tuurilla lynkataan väärä. Jos pahikset saavat vielä yötapon läpi (jos vaikkapa suojelija on suojellut esiin tullutta vaparia edellisenä yönä), ollaan 3. päivänä tilanteessa 7+1 vs 2. Tän jälkeen tapetaan petturi, ja tulee yötappo, ollaan tilanteessa 6 vs 2. Tän jälkeen meillä on vielä yks harhalynkkaus jäljellä. Yhteensä siis KOLME harhalynkkausta.

Jos Jin selviää tästä yöstä, ollaan huomenna kolmessa harhalynkkauksessa (9+1 vs 2) yhdellä varmalla hyviksellä. Jin paljastaa huomenna kuka on kaverinsa ja kuolee seuraavana yönä. 3. päivänä ollaan kahdessa harhalynkkauksessa (7+1 vs 2) yhdellä varmalla hyviksellä. Yhteensä siis NELJÄ harhalynkkausta, joista vika tosin on se 3+1 vs 2 -nopeuskilpailu joka tod näk hävitään. Eli teknisesti Keturin on oikeassa, vapari vs petturi on pahiksille hyvä jutut. Käytännössä pahikset, jotka pitää petturin kanssaan elossa loppuun asti massaavat vikana päivänä jonkun kolmeen ääneen nopeammin kuin kyläläiset, jolloin he voittavat koska ekaksi äänet saanut lynkataan.

Summa summarum: Jos Jin ei paljasta kaveriaan tänään, suojelijan ei kannata ottaa riskiä hänen suojelunsa kanssa. Paljastamalla kaverinsa tänään pääsee suojelija pelaamaan mind gameseja pahisten kanssa, kun molemmat arvailevat ketä tappaa.

PS. En myöskään usko että Jin on petturi, eikä sitä ole kai kukaan muu kuin Keturin ehdottanutkaan? En aio sen skenaarion kanssa päätäni vaivata, koska jos oikeat vaparit eivät kerro että Jinin paljastus on feikki, niin buu. Se tieto pitää paljastaa hyvissä ajoin, koska muuten on riskinä että päivän loppu menee sähellykseksi.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 18:48:00

Ois kiva kuulla justylta ja Halimalta, mitä mieltä olette tässä vaiheessa Zeyn keskustelua edistävästä vaikutuksesta.

Koska jos Zey ei trollaa tarkoituksella niin mä oon kyllä aika sanaton.
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 18:52:41

Horaaneko kirjoitti:
Zey kirjoitti:Jos Keturin ois pahis, niin sehän lukis topaa sillä mielellä, että ketkä on erikoisia, eikä olis niin vaan jäänyt Jinin esiintulo väliin (tai viimeistään pahiskaverit ois asiasta sanoneet)

Tää on ihan hyvä pointti. Ellei sit keturin bluffaa ja valehtele tosta ettei huomannu Jinmun claimii, mikä ei mun mielest oo mahdotonta. Mut joo kun tarkemmin mietin nii uskon et pahiksena Ketu ois huomannu ton claimin tai ainaki joku pahiskaveri. eri asia sit tuodakko tätä infoo topaan asti.

No mut musta sekin kuulostaa vähän kaukaahaetulta, että joko Keturin on tietoisesti jättänyt kommentoimatta Jinin erikoisuutta, jotta ehkä jos häntä tullaan epäilemään, ni vois esittää tän esityksen. Tai että Keturinille pahiksena tulis ekana mieleen, että kun häntä epäillään muiden pelaajien käsitelemisen vähyydestä, ni hän lähtee lukemaan viestinsä läpi, että onko tää esitys mahdollinen ja sit lähtee esittämään, sen sijaan, että käsittelis vaan enemmän muita pelaajia... :D

Mut höh jos oikeesti tää pelityyli on teille ihan mahdoton, kai sit mun täytyy palata siihen 1 viesti per vrk tyyliin, vaikka onkin paljon aikaa vievempää ja stressaavampaa. :/
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 18:54:42

Joku kultainen keskitie vois olla ihan kiva.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 28.11.2018 18:55:15

jeekaka kirjoitti:Ois kiva kuulla justylta ja Halimalta, mitä mieltä olette tässä vaiheessa Zeyn keskustelua edistävästä vaikutuksesta.

Koska jos Zey ei trollaa tarkoituksella niin mä oon kyllä aika sanaton.

Mä en näe sitä mitä sä näet. Ehkä kyse on siitä että oon pelannut paikoissa, joissa Zeyn nykyisen tyylin kaltainen pikkupostien postaaminen on normaalia, etenkin kun pyritään reaaliaikaiseen vuorovaikutukseen. Viime sivuilla Zey on esittänyt ihan asiallisia huomioita mm. Keturinin suunnitelmasta ja siitä mitä vaparien kannattaisi nyt tehdä. Mikä tässä nyt on sun mielestä peliä haittaavaa trollaamista? Sekö että ajatukset on ripoteltu pieniin viesteihin?

//Zey väliin. Imho Keturin olisi voinut ihan hyvin alkaa vääntää readeja pelaajista ja laajentaa fokustaan tän roolipohdinnan sijaan. Uskon että se luonnistuisi pahis-Keturiniltakin ihan sujuvasti, ja olis varmaan toiminut epäilyiden hälventäjänä. Ehkä muistan ne hänelle annetut äänet huonosti, mutta mulle jäi niistä kuva että ne olivat aika reaktiivisia Keturinin pelityyliin, ja perinteisempi pelaaminen olisi varmaan vienyt osan niistä pois.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 18:57:33

Zey kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ja kummallista, miten voi mennä niin tunteisiin se, että joku ei vaan tajua! :D Siis ku vielä oikeesti nyt luulen että Ketu on hyvis, niin jopa enemmän ärsyttää tää että se jaksaa jauhaa näin turhaa asiaa jo kolmatta sivua. Toisaalta nyt rupesin miettimään sellastaki mahdollisuutta, että Ketu huomas että sitä epäillään, ja vetäs tahallaan jonku vastaavantyylisen jauhamiskohteen kuin SM-pelissä se Tuben viestin kellonaika. Paljon melua tyhjästä, ja hups, kohta Ketu onkin monella varmojen hyvisten listalla. Toisaalta en tiiä onko Ketu kuitenkaan NIIN hyvä pelaaja, että osais tietoisesti tehdä tätä pahiksena. Paha sanoa kun on yhteistä pelihistoriaa vain se yks peli.

Sanoisin, että Keturinia ei epäilty niin paljon, että ois alkanut niin paljoa asiaa miettimään. Ja muutenkin, epäilyksiin ehkä helpompi ja parempi tapa "vastata" ois ollut vaan muista lisää postaaminen. En usko, että tämmönen ois pahiksena Keturinille tullut mieleen feikata kuulevansa Jinin erikoisuudesta nyt vasta, jos oikeesti ois kuullut jo aikasemmin - ja toisaalta en usko, että pahis!Keturinilta Jinin erikoisuus vois olla menny ohi. :D

Tai ehkä mullaki on muuta elämää ja velvotteita minkä takia en oo hirveesti ennen tätä päivää kerenny kattoa koko peliä.Mä oon kuitenki so far aika vakuuttunu Zeyn ja Haliman pahiksiudesta tän keskustelun perusteella, koska te molemmat ootte yrittäny ajaa Jinmurun sellaseen tilaan et se kuolis ens yönä. Kerta Halima oli valmis antaan mahiksen sille, että kaks "sinkkuvaparia" tulis huomenna esiin ja tapetaan molemmat, mikä asettais meidät LyLoon. Mitä jos ei tehdä niin ja tapetaan vaikka Halima/Zey tosta ensin ja korttien kääntyes voidaan sit miettiä onks toinen hyvis :) Lisäsin Zeyn poistaman osuuden mun quoteen takas*

Ööööö, yritätkö sä nyt perustella et voisit sittenkin olla pahis? :D Joka tapauksessa, vaikket ehtisikään hirveesti kattomaan peliä, ni uskoisin, että pahiskeskusteluista oisit pahiksena bongannut jinin erikoisuuden, vaikkei se topassa ois tullu vastaan.

Luuletko, et scumchatin seuraaminen olis mun prioriteettilistalla jotenki korkeemmalla kuin varsinainen pelitopaasi jos mun aika ja jaksaminen oli alkuviikosta kortilla? Miks me puhutaan jostain mun yksityiselämän ajankäytöstä, kun me voitas keskustella siitä et miks sä ja Halima ette muka olis pahiksia?

*Mun mielestä on kans aika läävää, että Zey slaissailee quoteja ja tällä spämmillään koittaa haudata kaiken asiasisällön tonne jonnekki kauas. Varsinki ne missä epäilyjä kohdistuu häneen itseensä tai Halimaan.

//Justy ei mulla for reals ollu mitään muutako sun ja jeekakan peilaavat viestit ja Haliman aggressiivinen Zeyn puolustaminen. Mä oon ihan valmis nappaan Zeyn tai Haliman pois ja ihmetellää sit lisää.
Keturin
Kyläläinen

Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 19:01:12

Mutkun Zey ei ees pyri reaaliaikaiseen vuorovaikutukseen? Mun mielestä tässä oli käynnissä ihan kiva reaaliaikainen keskustelu, kunnes Zey alkoi spämmäämään yksittäisiä kommentteja joihinkin aikaintakaisiin viesteihin ja palas asioihin jotka oli käsitelty jo just siinä reaaliajassa. Ei noihin Zeyn viesteihin jaksa hullukaan kommentoida. Ehkä mä sit vaan olen tulossa hulluksi :D

//Keturin, no onneks en oo sentään ainoa :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 28.11.2018 19:02:48

Mä en ehkä tänään enää saa aikaiseksi mitään tän kummempaa. Ehtinen huomenna paikalle ennen päivän päättymistä, mut huominen on myös Täysi Työpäivä. Koeviikko loppuu ja ens jakso on vielä aika vähällä suunnittelulla. Ja pitää opettaakin lapsia. :(

Lynkattavien lista:
Vampire, miina, Savu

Pitäisi oikeasti lukea uudestaan läpi ennen päätöstä - ei nyt aikaa
Jeekaka, Halima, Horaaneko, Marzzuu

Jos päädytään lynkkaamaan epäaktiivinen:
Jii

En aio äänestää:
Jinmuru, Zey, pilkkuvirhe, Keturin, AlPacino (kaks vikaa lähinnä siksi että haluun pelata enemmän heidän kanssaan eikä mulla oo mitään syytäkään heitä epäillä).

//Jeekaka, okei. Mun ois pitänyt ehkä olla paikalla itse reaaliaikaisena ennen kuin sanon mitään.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 28.11.2018 19:05:48

@Keturin: Halima ja Zey pelais kyllä aika uhkarohkeaa pahispeliä olemalla noin sylikkäin. Niiden välillä ei oo mitään etäisyyden ottoa, ei edes siinä vaiheessa kun Zey alkoi kerätä ääniä.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 19:09:27

jeekaka kirjoitti:Joku kultainen keskitie vois olla ihan kiva.

Mä oon vaan niin pirun hidas kirjottamaan pitkiä viestejä, koska aina tulee uutta tietoa ja sit pitää kirjottaa viesti uusiks sen mukaan ja miettii miten mikäkin vaikuttaa mihinkin ajatukseen ja käytännössä aina saan viestin ulos sitten kun kaikki muut on jo nukahtaneet eikä kukaan oo enää kirjottamassa topassa. Sit joskus kun on vapaapäivä, ni voi saada aikasemmin ja pääsee olemaan reaaliaikasestikin keskustelemaan. :/

//Ketu, itse näkisin, että pahiskeskusteluissa on yleensä pahiksille oleellinen sisältö laitettu tiivimpään muotoon, jolloin uskoisin, että sitä seuraisi siinä samalla kun yrittäisi lukea topaa. Mut en tiiä miks puhutaan sun yksityiselämän ajankäytöstä, ite sä keskustelun sinne veit, kun et tunnu hyväksyvän sitä, että tän perusteella sua vois pitää hyviksenä.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 19:10:01

jeekaka kirjoitti:Mutkun Zey ei ees pyri reaaliaikaiseen vuorovaikutukseen? Mun mielestä tässä oli käynnissä ihan kiva reaaliaikainen keskustelu, kunnes Zey alkoi spämmäämään yksittäisiä kommentteja joihinkin aikaintakaisiin viesteihin ja palas asioihin jotka oli käsitelty jo just siinä reaaliajassa. Ei noihin Zeyn viesteihin jaksa hullukaan kommentoida. Ehkä mä sit vaan olen tulossa hulluksi :D

//Keturin, no onneks en oo sentään ainoa :D

No nyt taas oon, kun sain kirittyä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 28.11.2018 19:11:57

Zey kirjoitti:Mut höh jos oikeesti tää pelityyli on teille ihan mahdoton, kai sit mun täytyy palata siihen 1 viesti per vrk tyyliin, vaikka onkin paljon aikaa vievempää ja stressaavampaa. :/

Ei täst asiast tarvii marttyyrisoida enkä mä ainakaa vaatinu et täst lähtie kirjotat vaa pitkii ja pohdiskelevii viestei, niinku jeekaka sanoki tos nii kultanen keskitie on kiva. Aattele oikeest vaik meidä alottelijaraasuja joist ei oo kuulunu mitää moneen sivuun enkä yhtää ihmettele ku kattoo mikä meininki täs pelis on atm :D

//Zey x 2
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 19:26:08

Zey kirjoitti://Ketu, itse näkisin, että pahiskeskusteluissa on yleensä pahiksille oleellinen sisältö laitettu tiivimpään muotoon, jolloin uskoisin, että sitä seuraisi siinä samalla kun yrittäisi lukea topaa. Mut en tiiä miks puhutaan sun yksityiselämän ajankäytöstä, ite sä keskustelun sinne veit, kun et tunnu hyväksyvän sitä, että tän perusteella sua vois pitää hyviksenä.

Mä en hirveesti pidä siitä, että sä spekuloit mua ja mun ratkaisuja sun BFF:lle sen sijaan, et kävisit jotain oikeeta peliä edistävää dialogia. Tulee myös hyvin aliarvioitu olo, että mä muka seuraisin peliä mieluummin jonku toisen pelaajan tulkinnan läpi sen sijaan, et menisin corematskun - eli pelitopaasin - äärelle.

--Jinmuru ++Zey no ehkä tää saa pyörät pyöriin.
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 19:29:50

Horaaneko kirjoitti:
Zey kirjoitti:Mut höh jos oikeesti tää pelityyli on teille ihan mahdoton, kai sit mun täytyy palata siihen 1 viesti per vrk tyyliin, vaikka onkin paljon aikaa vievempää ja stressaavampaa. :/

Ei täst asiast tarvii marttyyrisoida enkä mä ainakaa vaatinu et täst lähtie kirjotat vaa pitkii ja pohdiskelevii viestei, niinku jeekaka sanoki tos nii kultanen keskitie on kiva.

No mut asioiden kasaantuminen sen tekee, et alkaa pohtimaan asioita uudestaan. :D Mut joo, turha tästä keskustella, puhelen sit pelin päätyttyä tästä. :D

//Keturin, miksi susta mielipiteen muodostaminen ja pointtien esiin tuominen ei edistäisi peliä? Enkä sanonut että mieluummin sitä tekisit, olisit vaan nopeemmin kärryillä jos esim. muut pahiskaverit tarvii jotain mielipidettä johonkin.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 19:39:29

Zey kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:

Ei täst asiast tarvii marttyyrisoida enkä mä ainakaa vaatinu et täst lähtie kirjotat vaa pitkii ja pohdiskelevii viestei, niinku jeekaka sanoki tos nii kultanen keskitie on kiva.

No mut asioiden kasaantuminen sen tekee, et alkaa pohtimaan asioita uudestaan. :D Mut joo, turha tästä keskustella, puhelen sit pelin päätyttyä tästä. :D

//Keturin, miksi susta mielipiteen muodostaminen ja pointtien esiin tuominen ei edistäisi peliä? Enkä sanonut että mieluummin sitä tekisit, olisit vaan nopeemmin kärryillä jos esim. muut pahiskaverit tarvii jotain mielipidettä johonkin.

Musta tuntuu siltä, että sä oot tuonu tähän peliin lähinnä rivejä kuin pointteja. Sä kommentoit keskeltä ketjua ketjun tuoreimpaan päähän samat asiat jotka on jo keskusteltu seuraavassa viestissä jota et oo vielä lukenu. Siit tulee vilpillinen olo. Myös toi sun quotesnip mun syytöksistä sua ja Halimaa kohtaan oli oikeesti tosi pahismoovi.

Jos olisin pahistiimissä niin mä en todellakaan vilkasis edes scumchattia kohti jos en pystyis investoitumaan peliin sillä tavalla kuin haluaisin. Mä en rupee myrkyttään mun katsontakantaani pelin kokonaiskuvan suhteen lukemalla tiimikaverin briiffin asiasta sen sijaan, että paneutuisin kaikkiin peliketjun tapahtumiin tasapuolisesti.
Kuva
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 28.11.2018 21:35:12

En viitti lähteä sooloilemaan enää enempää, palaan asiaan myöhemmin :')
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Jinmuru
Kyläläinen

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 22:00:43

Mulla on kyl pasmat täysin sekaisin Zeyn takia enkä ymmärrä enää mitä pahistarkoitustakaan toi pommitus enää palvelee :D Mä oon oikeasti huolissani täällä et onks se nukkunut moneen yöhön ja onko toi jo maniaa. Ja sit pitäis vielä koittaa jotenkin saada järkeä tähän peliin. En tiiä pystynkö arvioimaan Keturinia ja Horaata mitenkään objektiivisesti, Horaa on oikeestaan tuntunut hengenheimolaiselta koko pelin ja oon vaan nauranut niin paljon Keturinin sanavalinnoille. Suoraan sanottuna mulla menee ihan vihkoon tää eka päivä, koska voinko mä oikeasti ruveta vetämään pahisreadeja sillä perusteella että toi Zeyn viestittely ei yhtään kummastuta XD

En sit hiljene huomenna koska justy hiljenee vaan siksi koska alan tusaamaan mun ammattiosaamisen näyttöä, nukkumaanmenoaika meni justiinsa ja oon luullakseni päivällä aika koomassa. Sentään päivä päättyy ihmisten aikoihin.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja miina » 28.11.2018 22:22:16

jeekaka kirjoitti:Halima. Oletetaan et tänään lynkataan harhaan ja et Jin ammutaan yöllä vaparina. Huomenna meillä on esillä kaks innokasta vaparia, tiietään kyllä että toinen on petturi, mutta valitaan ekana väärin. Nyt meillä on kaks harhalynkkausta jäljellä, saadaan lynkattua petturi kyl mut sitten ollaan seuraavana päivänä lylossa.

Ihan vaan kysyn että onko sillon pakko lynkata sitä petturin vaan jättää sen pyörimään joukkoon ja keskittyy niihin pahiksiin. Hidastaako se lylon tuloa?
miina
Kyläläinen

Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 22:26:21

miina kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Halima. Oletetaan et tänään lynkataan harhaan ja et Jin ammutaan yöllä vaparina. Huomenna meillä on esillä kaks innokasta vaparia, tiietään kyllä että toinen on petturi, mutta valitaan ekana väärin. Nyt meillä on kaks harhalynkkausta jäljellä, saadaan lynkattua petturi kyl mut sitten ollaan seuraavana päivänä lylossa.

Ihan vaan kysyn että onko sillon pakko lynkata sitä petturin vaan jättää sen pyörimään joukkoon ja keskittyy niihin pahiksiin. Hidastaako se lylon tuloa?

Ei oo pakko tappaa kumpaakaa, mut ei se fiksuu ois.
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja miina » 28.11.2018 22:43:46

Joo tajusin kun luin vähän niinku uusiks. Tietty ei kannata pitää sitä petturista hengissä jos pelistä tulee nopeuskisa.

Ja jos tällä on mitään merkitystä, niin en usko että Jinmuru on mitään muuta ku vapari ennen ku joku jotenkin toisin todistaa. Nään kyllä ongelmana huomisen pelipäivän kahden ilmottautujan tilanteen. En tajua mikä ero sillä on että ilmottautuuko toinen vapari tänään vai huomenna? Vai voiko olla sitä tilannetta ettei sen tarvii tulla esiin? Esim että jos pahis ei ole tippumassa? Voidaanko me pyörittää päivän lopulla äänimassaa kaikissa ja odottaa feikkaajaa esiin? :D

Aika paljon on muuten pelaajia joista ei oo vielä kuulunu kauheesti.

Justy, voitko vielä selventää miks olin siun epäilyttävimmisssi?
miina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 29.11.2018 01:51:12

miina kirjoitti: voiko olla sitä tilannetta ettei sen tarvii tulla esiin? Esim että jos pahis ei ole tippumassa? Voidaanko me pyörittää päivän lopulla äänimassaa kaikissa ja odottaa feikkaajaa esiin? :D

Kyl paras play muurareilta ois tulla vaan molempien esiin.

Todennnäkösimmät/mahdolliset optiot:

Jin on muurari ja ne pääsee esiin kaverinsa kanssa ilman haastamista ja game goes as usual

Jin on muurari ja kaveri ei pääse esiin ja petturi claimaa viime tingas muurarin, nimeää kenet tahansa ja sit ollaanki et mitä ankkaa

Jin ei oo muurari oikeasti, oikeat muurarit kerää rohkeutensa claimata ja sit ollaanki et what the duck

Jin on muurari, me lynkataan se koska kaveri ei tuu esiin ja huomen meil on kaks sinkkumuuraria jotka on pakko tappaa molemmat.
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.11.2018 08:45:05

Ai niin ja mun kootut vinkit miten pelaan tätä peliä rasittamatta liikaa aivosoluani:
- Multa kysytään jotain mutta se vaatii ajatusten jäsentelyä ja muutenkin kiinnostavampi keskustelunaihe on parhaillaan käynnissä
- Ignoraa koko asia ja keskity reaaliaikaiseen keskusteluun vapariteorioista
- Muista seuraavana päivänä että ai niin piti kommentoida johonkin
- Etsi asia ja palaa kommentoimaan kommentoimaan sitä

Halima kirjoitti:Nyt jeekaka selvennätkö vähän? Epäiletkö sä siis Zeytä, mua ja Vampirea kaikkia pahiksiksi? Vai tipahdinko jossain? Ootko sä ennen epäillyt mua? En ainakaan muista. Jos epäilet mua niin miksi? Ja miksi edelleen sun mielestä Zey on pahis/petturi? Ootko sattunut huomaamaan että aika monen mielestä Zey on hyvismäinen? Ne kaikki sen sanojat ei voi mitenkään olla pahiksia.

Joo no sä kyl tarviit rautalankaa :D Jos sanon, että Vampiren pahistoverina sun ei kannattais sitoutua pitämään Zeytä hyviksenä, koska Zeytä äänestämällä Vampire ois helpoin pelastaa, niin millä logiikalla mä epäilen sua pahikseksi koska sanot Zeytä hyvikseksi? Onko mun itseilmaisu oikeasti näin huonoa :D (Se että esitin, että periaatteessa voisit olla Vampiren pahiskaveri silti, jos a) myös Zey on teidän pahistoveri tai b) sä oot niin varma Zeyn tippumisesta ilman sun ääntäkin että mieluummin jeesustelet sen hyvikseydellä kuin äänestät, ei vielä tarkota mitään legit epäilyjä). Ja tota Zey asiaa en jaksa oikeesti enää jankuttaa, jos ette oo mun näkökulmaa siihen vielä tajunneet niin en usko että se enää tästä paranee, koska en vaan kerta kaikkiaan usko että pystyn sitä tän selkeemmin enää ilmaisemaan :D

Halima kirjoitti:Ei sillä, minusta tää sun mietintä nostaa sun hyvismäisyyttä entisestään, sillä en usko että pahis alkais miettimään pahiskuvioita parin pelin hyvismäisimpänä pidetyn välille. (Vai onko mulla joku bias tässä, että ku ite pidän Zeytä hyvismäisenä, ja Zey pitää mua hyvismäisenä, niin oletan että monet muutkin on samaa mieltä? Onko muut tätä mieltä? Ollaanko me ainoat jotka pidetään itsejämme hyviksinä? :D )

No sanoisin että jonkinasteinen bias pitää olla, koska Zey oli kuitenkin viestiä kirjoittaessasikin putoamassa ekaksi saaduilla äänillä, jota en varsinaisesti pitäisi pelin hyvismäisimmän pelaajan merkkinä :D

Halima kirjoitti:Ja Zeyn puolustukseksi (kun luen teidän aamuista keskustelua), mä oon kans ihan pihalla enkä ymmärrä mihin viittaat milläkin. Eli sitä rautalankaa tännekin plz.

No en mä tiedä menetitkö hirveesti mitään. Pohdin vaan ääneen mitä tarkoittaa, jos Keturin-vankkuri johtui syistä X tai Y ja mitä se ois tarkoittanut jos X on Y tai Y on X tai jos molemmat on hyviksiä, ts. sellaista ajatusten virtaa joka ei sellaisenaan oo mikään koherentti johtopäätös että asiat on nyt näin. Siinä vaiheessa jos esim äänestäisin Marzzua koska mun mielestä näyttää että se pelastaa Zeytä niin pyrkisin varmaan sanomaan sen yksiselitteisesti :D (Vaikka Marzzuun Keturin-ääni ois hyvinkin voinut pohjustaa Zeyn äänenvaihtoa Vampirelta Keturinille, mikä ois pelastanut Zeyn siinä vaiheessa jos Keturin ois oikeesti korjannut äänensä Halimalle, mutta en toisaalta pidä sitä todennäköisenä Zeyn aiemman Marzzuu-keissin takia jne jne jne, tällaisia juttuja mä kelaan ja kirjoitan ne vaan auki topaan.)
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.11.2018 09:23:36

Huvittaa kyl että Zey toivoi multa selkeää listausta siitä ketä pidän hyvismäisenä, neutraalina tai pahismaisena, noh koitin jäsentää ajatuksia pelaaja kerrallaan ja tässä on syy miksi en yleensä fanita listojen tekemistä:

AlPacino: Mun mielestä AlPan viestit on oikein jees, mut ei edelleenkään mitään mihin pahis ei pystyisi.

Halima: En osaa päättää onko toi vankkumaton luottamus Zeyhyn hyviksen vai pahiksen merkki :D Mut kuten justy sanoi, vois olla merkki siitä että Zey ja Halima ei ehkä ois pahiksia yhdessä...

Horaaneko: En keksi Horaasta mitään pahismaista,

Jii: Yks viesti, ei juuta ei jaata.

Jinmuru: En epäile vielä claimia :D

justy: En tiiä miks justylla on sokea piste Zeyn suhteen, mutta noin muuten justylla on ollut peliä edistävä ote. Oon kyl parissa viime pelissä ollut ihan vainoharhainen justyn suhteen ja se on ollut hyvis, joten en tiiä oonko menettänyt otteen justysta ja se on nyt pahis kun mikään ei kilkata kelloja.

Keturin: Jos Ketu ois pahistiimissä, niin kai meillä ois täällä vapareita kuin hollituvassa eikä Keturinia vainoharhailemassa siitä? :D

Marzzuu: Tykkään siitä että Marzzuu on ruvennu pelaamaan! Mutta kun tiiän että tollainen opportunistinen Keturin-vankkuriin hyppääminen on sellainen juttu minkä Marzzuu vois pahiskaverin pelastamiseksi tehdä :D Riippuu kyl niiin paljon Vampiren tai Zeyn flipistä.

miina: vaikuttaa mun mielestä hyvismäiseltä, mutta apua en tiiä uskallanko luottaa ikinä :D Nään sieluni silmin, että miina ja Zey on pahiksia yhdessä ja ne sopii että kun miinalla ei oo aikaa peliin ni se heittää vaan äänen Zeylle ja sit katsotaan mitä tapahtuu :--------D

pilkkuvirhe: Öääa mielestä luultavasti hyvis, koska jos pahistiimi ei oo ihan onneton ja epäaktiivinen niin ne luultavasti tsemppais pilkkuvirhettä niin sitä ei ahdistais peliin osallistuminen näin paljon.

Savu: oon suorastaan loukkaantunut niistä perusteista joilla Savu mua äänestää, ja yleensä Savu on kuitenkin vainulla siitä oikeesta pahistiimistä vaikka se ois vähän kaukaa haetumpaa :D Matalalla profiililla vois hyvinkin olla pahis.

Vampire: Ois kiva kuulla Vampiresta. Tossa aiemmin mietin jo Vampiren äänestämistäkin, koska mun nähdäkseni äänipaineen lisääntyminen siihen suuntaan lisäs liikehdintää topicissa, mutta päätähti itse on kyl hiljentynyt vähän liikaa.

Zey: Oh Zey XD Mun mielestä Zey kyllä roolista riippumatta tuo pahiksille vähän liikaa tilaa piileskellä, vaikea syyttää ketään siitä ettei jaksa käydä kahlaamaan tätä topicia läpi.

Eniten haluaisin olevan hyviksiä: justy, Horaa ja Keturin
Pidän todennäköisesti hyviksenä: pilkkuvirhe
Lynkkaisin tänään: en nää toistaiseksi syytä vaihtaa vankkureita
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.11.2018 09:26:35

Eiii kyllä Marzzuu on varmaan ehkä luultavasti hyvis kans, Vampiren pelastaminen ois ollu niin paljon varmempaa Zeytä äänestämällä ja Zey oli niin innokas saamaan Marzzuun hirteen aiemmin.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.11.2018 09:37:53

Ja nauran tota mun Savu-analyysia koska katkeruuteni taitaa näkyä XD
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja miina » 29.11.2018 10:23:28

Jeekaka. Oon muuten Savusta vähän samaa mieltä (olematta kuitenkaan mitään mieltä siun roolista tähän liittyen), että vähän erikoinen alku. Yleensä Savulla on ollu tosi vankkaa pohdintaa ja osallistunu ketjuun melko reippaasti. Voi tietty olla että joillakin on elämääkin ja sen kyllä hyväksyn :D Mutta se, että savu ei oo ollu ikinä aiemmin pahis, niin saattais sitten viitata tähän muuttuneeseen pelityyliin jota vielä ehkä haetaan..
miina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Cameron » 29.11.2018 10:30:07

Human beings vs. Principles
Kuva
”Surround yourself with human beings, my dear James. They are easier to fight for than principles.”
- Ian Fleming, Casino Royale (James Bond, #1)

Äänet:
4 Zey (miina, AlPacino, jeekaka, Keturin)
3 Vampire (justy, Zey, Jinmuru)
1,Keturin (Marzzuu)
1 jeekaka (Savu)

Poissaolot:
Ei ketään

Päivä(t) päättyy (jonkun osalta) tänään klo 20.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja justy » 29.11.2018 10:32:55

@Halima, onko Keturin yhä sun paras veikkauksesi pahikseksi? Ei kai kun et äänestä häntä? Mua jämää kovasti kun kukaan ei oo sun mielestä pahis tässä pelissä.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 29.11.2018 10:36:28

@miina, oot pahismainen kun tunnut äänestävän Zeytä lähinnä koska tää pelaa eri tavalla kuin yleensä. Ok, et pidä hänen tyylistään mut miks se on pahistyyli? Sun äänesi oli tosi vanhentunut kun tulit takas ketjuun ja oletin edes jotain pohdintaa sen pätevyydestä tai muista pelaajista, mut ei: olit ihan tyytyväinen äänesi. Tää sopii pahikselle, joka nyt vaan haluu äänestää koska niin tässä pelissä kuuluu tehdä. Pelaajien puolien selvittäminen ei kiinnosta, kun ne on jo tiedossa.

Vähän sama mua häiritsee Savussa.
justy
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa