Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 10.03.2021 18:40:01

raynpelikoneet kirjoitti:Häh? Etkös sinä sanonut että ymmärrät miksi änkkä laittaisi äänensä minulle hyviksenä?

Miksi listasit sitten nuo pahiskaksikot jos ne eivät kuitenkaan sinun mielipiteesi olekaan?

Jaa joo sanoin, en vaan noilla sanoilla. :D Ymmärrän ihan hyvin änkän syyt äänestää sua, onhan änkkä itsekin selittänyt ne ainakin jo pari kertaa. Kaikki ei toimi ja ajattele niinkuin sinä, eikä se tee niistä kuitenkaan pahiksia.

Listasin pahiskaksikot selkeyttääkseni omaa ajatteluani ja miettiäkseni vaihtoehtoja. Ja joo, pidän todennäköisimpänä pahiskaksikkona justyä ja sua, mut jos justy onkin hyvis niin mun täytyy lukea ketjua uudestaan, koska myönnän että justyn pahismaisuus on saattanut vaikuttaa mun arviointikykyyn myös hänen mahdollisia pahiskavereita lukiessani.
Halima
Ylläpitäjä

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 10.03.2021 18:42:09

Horaa kirjoitti:Tää on tää hetki kun alan kyseenalaistaa kaikkea, koska mua huolestuttaa miten yksimielisiä kaikki tuntuu olevan justyn suhteen. Onko pahikset sitten tosiaan justy ja rayn, onko justy ohjannut pahiskaverin epäilemään tätä myös, onko se marzzuu, vai onko pahikset nyt justya äänestävissä.

Aloin kans miettii tätä uudestaan, ja ehkä se että ketjussa ollaan niin yksimielisiä kertookin nimenomaan siitä että Justy on pahis. Jos ei olisi, pahikset tietäisi Justyn roolin ja tässä vaiheessa olis hyvä sauma lähtee jo rakentaa casea huomiselle ja puolustaa Justya, keräten näin mahdollista luottoa.

En tiiä ehdinkö käymään pelaajia enää läpi, koitan kyl ainakin ton änkän kun sillä on suht vähän viestejä. Koitan kuitenkin katella peliä illan aikana. Nyt on paljon sellasta entä jos -ripulia päässä, mutta Justyn lynkkaus kyllä tuo varmaan eniten infoa peliin roolista riippumatta, ja se edelleen eniten epäilyttää.

//Justy ja Zey

Äähhhh jos Justy nyt on pahis nii voihan muna. Mun omaan pahisetikettiin luovutuspuheet ei vaan mee, mutta ehkä tää on sit vaan preferenssikysymys.

//lisää lössiä, luen kohta
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Zey » 10.03.2021 18:46:44

Halima kirjoitti:koska myönnän että justyn pahismaisuus on saattanut vaikuttaa mun arviointikykyyn myös hänen mahdollisia pahiskavereita lukiessani.

Mitä tarkotat tällä?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Meiz » 10.03.2021 18:49:03

Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Häh? Etkös sinä sanonut että ymmärrät miksi änkkä laittaisi äänensä minulle hyviksenä?

Miksi listasit sitten nuo pahiskaksikot jos ne eivät kuitenkaan sinun mielipiteesi olekaan?

Jaa joo sanoin, en vaan noilla sanoilla. :D Ymmärrän ihan hyvin änkän syyt äänestää sua, onhan änkkä itsekin selittänyt ne ainakin jo pari kertaa. Kaikki ei toimi ja ajattele niinkuin sinä, eikä se tee niistä kuitenkaan pahiksia.

Juurikin tämä. Tässä maailmassa on vain yksi rayn ja me loput tehdään virheitä eikä ajatella kuin robotit :D

Horaaneko kirjoitti:
Horaa kirjoitti:Tää on tää hetki kun alan kyseenalaistaa kaikkea, koska mua huolestuttaa miten yksimielisiä kaikki tuntuu olevan justyn suhteen. Onko pahikset sitten tosiaan justy ja rayn, onko justy ohjannut pahiskaverin epäilemään tätä myös, onko se marzzuu, vai onko pahikset nyt justya äänestävissä.

Aloin kans miettii tätä uudestaan, ja ehkä se että ketjussa ollaan niin yksimielisiä kertookin nimenomaan siitä että Justy on pahis. Jos ei olisi, pahikset tietäisi Justyn roolin ja tässä vaiheessa olis hyvä sauma lähtee jo rakentaa casea huomiselle ja puolustaa Justya, keräten näin mahdollista luottoa.

Ittellä ollut myös vähän sama ajatus pitkin päivää. Mm. Halimasta tullut parempi fiilis näinkin kieroutuneella syyllä. Halima, haluaisin silti kommentit kaukaiseen kyssäriini vaikka oma fokus siirtyikin vähän muualle (viewtopic.php?f=9&t=846&sk=a&start=390#p28151).
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Zey » 10.03.2021 18:53:34

Horaa kirjoitti:Aloin kans miettii tätä uudestaan, ja ehkä se että ketjussa ollaan niin yksimielisiä kertookin nimenomaan siitä että Justy on pahis. Jos ei olisi, pahikset tietäisi Justyn roolin ja tässä vaiheessa olis hyvä sauma lähtee jo rakentaa casea huomiselle ja puolustaa Justya, keräten näin mahdollista luottoa.

En tiedä voiko tästä päätellä mitään. Voi olla, et pahikset on tyytyväisiä (ja/tai laiskoja) ja hihittelee nurkassa. Tai sitten ollaan tosiaan lynkkaamassa pahista.

Mut ihan justyn viestien perusteella, ni syön kyllä huopahattuni, jos justy on hyvis. Tai no, huopahattukaan ei tässä enää riitä. Syön Slendyn likaiset kengät, jos justy on hyvis, ja laulan samalla maamme laulua, jonka oon ite kääntänyt englanniksi.

Horaa kirjoitti:En tiiä ehdinkö käymään pelaajia enää läpi, koitan kyl ainakin ton änkän kun sillä on suht vähän viestejä. Koitan kuitenkin katella peliä illan aikana. Nyt on paljon sellasta entä jos -ripulia päässä, mutta Justyn lynkkaus kyllä tuo varmaan eniten infoa peliin roolista riippumatta, ja se edelleen eniten epäilyttää.

Ei vitsi, nauran nyt täällä vedet silmissä. x) Oon ehkä hieman väsynyt kun mun pää nappasi ekana sanat "En tiedä ehdinkö" ja "ripulia" ja olin jo ihan, että okei, Horaa ei pääse enää topaan kun on niin kova ripuli. Nyt ei taida kyllä olla mikään keksitty tekosyy, kun noin avoimesti vaan tuodaan esille. :'DDD

Horaa kirjoitti:Äähhhh jos Justy nyt on pahis nii voihan muna. Mun omaan pahisetikettiin luovutuspuheet ei vaan mee, mutta ehkä tää on sit vaan preferenssikysymys.

Älä oikeesti anna liikaa painoarvoa. Mä oon aikanani äänestänyt jopa itseäni kuolemaan pahiksena ihan vaan, jotta saisin porukan harkitsemaan uudelleen. :P Taktiikkoja on monia, eikä kaikkien luovutuspuheiden takana oikeesti oo luovuttamista.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Halima » 10.03.2021 19:12:09

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:koska myönnän että justyn pahismaisuus on saattanut vaikuttaa mun arviointikykyyn myös hänen mahdollisia pahiskavereita lukiessani.

Mitä tarkotat tällä?

Sitä, että ekat kuus sivua olin varmaan enimmäkseen "puolueeton", mutta siinä vaiheessa kun kävin läpi ekan päivän viimeisiä sivuja, olin jo niin vahvasti sillä kannalla, että justyn on oltava pahis, että se on saattanut vaikuttaa mun asennoitumiseen muihinkin pelaajiin. En tiedo onko vaikuttanut, mutta luulen että on hyvä tarkistaa joka tapauksessa huomenna, jos justy paljastuukin hyvikseksi.

Meiz kirjoitti:Halimasta, olen edelleen todella skeptinen. Jos sinulla ei ollut eilen selkeää kuvaa pelistäni (alkupelin hyvisreadista huolimatta), miksei reaktiosi ole "ei ole hyvää kuvaa, täytyypä nopeasti vilkaista viestit läpi" siinä vaiheessa kun Zey ja jeekaka vaihtavat äänet suuntaani? Mikset selaa pikaisesti viestejäni läpi ja sen perusteella tee päätöstä kannattaako lähteä pudottamaan vai ei? (viewtopic.php?f=9&t=846&start=210#p28042)
Sen sijaan vasta paljon myöhemmin kommentoit, kuinka edelleenkään ei ole selvää kuvaa, harmi kun en kerennyt lukea viestejä läpi (viewtopic.php?f=9&t=846&start=240#p28055)
Mun tapahtumien kulkua hämärtää se että missäsin nuo tapahtumat livenä, ja Halima sitten kuitenkin mainitsee lukeneensa viestini läpi ja peruuttelee aiempaa readia (kun justy rummuttaa ääniä tetralle ja Ariel ja jeekaka lähtevät sinnepäin)

Mä en oikeasti kovin hyvin muista mitä ekan päivän iltana ajattelin, mutta pääasia oli tietysti selvitä itse päivästä läpi. Muistan että mun oli hankala ymmärtää sun viestejä, ja sen takia sä olit pikkuhiljaa lipunut sinne epäselvien/epäilyttävien kastiin. Tuolla hetkellä kun Zey ja jeekaka vaihtoi äänensä sulle, ajattelin varmaan, että parempi mennä mukana, koska en saa susta selkoa/oot jossain määrin epäilyttävä, ja sua äänestämällä voin itse selvitä lynkkautumatta. En tajunnut että mulla ois siinä ollut vielä aikaa katsoa sun viestejä. Myöhemmin saman päivän aikana vilkaisinkin vielä niitä sun viestsejä, ja silloinhan totesinkin että et oo niin epäilyttävä kuin ajattelin, ja olin tyytyväinen siitä että siirryttiin Tetraan.

Ja siis ihan oikeasti, olin päätynyt tuohon että mieluummin lynkkaisin Tetran jo ennen kuin huomasin että justy ja jeekaka vaihtoi sinne, en vain saanut viestiäni lähetettyä ennen kuin ketjussa oli jo pari muutakin ääntä Tetralle.

Zey kirjoitti:
Horaa kirjoitti:En tiiä ehdinkö käymään pelaajia enää läpi, koitan kyl ainakin ton änkän kun sillä on suht vähän viestejä. Koitan kuitenkin katella peliä illan aikana. Nyt on paljon sellasta entä jos -ripulia päässä, mutta Justyn lynkkaus kyllä tuo varmaan eniten infoa peliin roolista riippumatta, ja se edelleen eniten epäilyttää.

Ei vitsi, nauran nyt täällä vedet silmissä. x) Oon ehkä hieman väsynyt kun mun pää nappasi ekana sanat "En tiedä ehdinkö" ja "ripulia" ja olin jo ihan, että okei, Horaa ei pääse enää topaan kun on niin kova ripuli. Nyt ei taida kyllä olla mikään keksitty tekosyy, kun noin avoimesti vaan tuodaan esille. :'DDD

:DDDDDD Avoimuus ennen kaikkea!
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 19:30:38

Noni, rupean nyt lukemaan. Ajatus oli katsoa eka se raynin änkkä-keissi läpi ja sitten Meiz. En oo mitenkään erityisen ajatuksella lukenut viestejä, jotka ova tulleet eilen tai tänään, eli jos haluatte jostakin tietystä jutusta kommentteja, niin sanokaa.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 10.03.2021 19:37:13

Hm. Oikeastaan
--jeekaka
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 10.03.2021 19:41:23

Zey kirjoitti:En tiedä voiko tästä päätellä mitään. Voi olla, et pahikset on tyytyväisiä (ja/tai laiskoja) ja hihittelee nurkassa. Tai sitten ollaan tosiaan lynkkaamassa pahista
.
Joo en perusta tälle mitään liian painavaa, mutta halusin nostaa tän esille kun koin ahaa-elämyksen. Ja jos mun pitäisi nyt verrata tätä pelin yleisvirtausta siihen ollaanko lynkkaamassa hyvistä vai pahista, sanoisin, että pahista. Jos Justy on hyvis, uskon että häntä äänestäneissä on ainakin yksi pahis ja valokeilahan lähtee meihin äänestäneisiin päin. Ja aika monet on nyt tässä äänestänyt tai ainakin epäillyt Justya. Ainoot ketkä on ollut aika neutraalilla linjalla taitaa olla rayn ja Marzzuu? Meizin ääni oli kyllä aika hutastu.

Zey kirjoitti:Ei vitsi, nauran nyt täällä vedet silmissä. x) Oon ehkä hieman väsynyt kun mun pää nappasi ekana sanat "En tiedä ehdinkö" ja "ripulia" ja olin jo ihan, että okei, Horaa ei pääse enää topaan kun on niin kova ripuli. Nyt ei taida kyllä olla mikään keksitty tekosyy, kun noin avoimesti vaan tuodaan esille. :'DDD

XDD No siis. Ei ois ees hirveen epärealistist jos päättäsin ihan extempore jakaa mun vessaseikkailuista.........

Ja siis joo ymmärrän, että ihmisillä on eri tavat pelata ja toisille joku tapa pelaa on okei siinä missä toiselle ei. Mä itse luokittelen luovutuspuheet vähän samaan kastiin kun tunteisiin vetoamisen, mikä vähän kiikkuu siinä hyvän maun rajoilla. Mutta en nyt siis lähe tässä kritisoimaan, kun tää selkeesti on mielipidekysymys!

//justy ja Marzzuu väliin. Tervetuloa lukukerhoon, yritän täällä parhaillani silmät ristissä lukee änkkää läpi..
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 19:52:18

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:- et koskaan tullut takaisin, joten ängä äänesti halimaa, myöntäen että se oli "loogisempi" ääni.

Voitko osoittaa tämän todeksi?

Enpä muuten voi! Olin jotenkin jäänyt siihen käsitykseen, että ängän äänenvaihtoon liittyi sen myöntäminen että hänen äänesä kuuluisi halimalle, ei sulle. Johtuu varmaan siitä, että ängä myönsi kyllä äänensä olleen provoääni. Mutta eihän hän tosiaan sano, että hänen pitäisi ennemmin äänestää halimaa koska hänen epäilynsä sua kohtaan perustuvat halima-epäilyihin, vaan ääni vaihtuu koska sä olet käskenyt vaihtaa ääniä pois halimalta.

Tuon epäilyttävyyttä vähentää kyllä se, että tuosta on melkein 24 h vielä päivän päättymiseen, ja kun ängä tulee ennen päivän päättymistä ketjuun, hän sanoo että aikoi kyllä vaihtaa äänensä sulta pois (täällä). Samassa viestissä ängä vielä sanoo, että "Mulla ei ole kiinnostusta vaihtaa mun ääntä tällä hetkellä. Halima on nyt solmukohdassa ja hänen roolinsa selviäminen vaikuttaisi merkittävästi tän pelin kulkuun."

Eli varmaan tässä oli aika paljon omaa tulkintaani mukana, mutta ei toi musta nyt siltikään mitenkään pahismainen progressio ole. Saan tuosta helposti sellaisen kuvan, että ängän tarkoitus oli saada sua regoimaan, ja sitten kun hän tuohtui tavastasi reagoida, hän ei halunnut toimia kuten sanoit, ja perusteli sillä ääntään halimalle. Mutta koko ajan ängän viesteistä on mulle jäänyt se kuva, että halima epäilyttää enemmän, vaikka sä tuohdutatkin enemmän.

(Ihan sivuhuomiona, musta sä oot rayn pelannut tosi chillisti tässä pelissä, eikä tää oo mikään semmoinen "pelasit tuon tilanteen liian agressiivisesti, syytä itseäsi -kommentti. Kuten ei sen hyrskynmyrskynkään ollut tarkoitus olla mikään negatiivinen kommentti.)
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 10.03.2021 20:11:19

justy kirjoitti:(Ihan sivuhuomiona, musta sä oot rayn pelannut tosi chillisti tässä pelissä, eikä tää oo mikään semmoinen "pelasit tuon tilanteen liian agressiivisesti, syytä itseäsi -kommentti. Kuten ei sen hyrskynmyrskynkään ollut tarkoitus olla mikään negatiivinen kommentti.)

Tästä oon muuten samaa mieltä. Raynin vahvin reaktio on tainnut tulla siitä, kun porukka pohjasi epäilyksiään pahispareihin. Tässä änkän viestei lukiessa silmäilin samalla raynin reaktioo tuohon ääneen eikä se ollu mun mielestä mitenkään agressiivinen.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 10.03.2021 20:24:32

Tänään ei oo yhtään niin jumalolo kuin viime päivän lopussa. Mutta jos kumpikaan justysta ja raynista ei oo pahis, niin oikee kaksikko on kyl täysin mun tutkan alla, ja nyt en oo sellaisessa tilanteessa että pystyisin keskittymään lukemaan koko topanderin ja miettimään vaihtoehtoisia skenaarioita :P
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 10.03.2021 20:25:43

Puh, täällkin luettu silmät viiruna viestejä, ja oikeastaan
++äng-äänne
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 20:26:25

äng-äänne kirjoitti:
horaaneko kirjoitti:Pelin tapahtumien läpikäyminenhän on maailman helpoin tapa vaikuttaa siltä että osallistuu pahisjahtiin sitä kuitenkaan tekemättä. Mitä tarkotat tuolla, että kelkka lähti kääntymään, mähän heitin Haliman epäilyttäväksi siinä missä Zey antoi luottoa?

Mulle tuli Halin suururakkaviesteistä kuva että ensin käydään läpi ja sitten kohta epäillään. Hän siellä kuitenkin etsi linkkejä ihmisiin, sen sijaan että olisi ihan monotonisesti vaan ladellut mitä kukin teki ja milloin. Tuo toka kohta: mä kävin lukemassa teidän keskustelua uudestaan läpi ja oot ihan oikeassa. Mulla oli Zeyn ja jeeksun tokan päivän alun keskustelusta semmoinen kuva että Hali ei ollut enää mitenkään tikun nokassa (justy ja Meiz taisi olla tokan päivän alun keskustelluimmat) ja sun viesti tuli siihen vasta vähän myöhemmin, eli mä sekoitin sut jeeksun kanssa. Mutta ei kyllä sun Halima epäilykään mun mielestä mitenkään vakavan vahva ole.

Tästä tulikin mieleen huomio, joka ei ole pelkästään ängälle, vaan yleisesti. Mulle pisti silmään, miten Halima ekaks päätti jättää "suururakkansa" keksen, mutta jatkoi sitä sen jälkeen kun rayn sanoi että eipä oo kovin hyvismäinen urakka, kun jäi kesken (vapaasti muotoiltuna). Tuossa on kyllä taas sellainen pahismainen hetki, jossa miettii kuitenkin että meniskö pahis oikeasti noin härskin avoimesti muiden mielipiteiden mukaan. Tää on oikeastaan summaus mun halima-viboista tällä hetkellä. Tai kuten kolmannella kotimaisella jossain päin sanotaan: too scum to be scum.

Noin muuten oon horaan kanssa kyllä samaa mieltä, että tuollainen pahisparien läpikäynti tilanteessa, jossa suurin osa niistä liittyy muhun, eli hyvikseen, on aika helppo ja turvallinen harjoitus hyvikselle jos vaan on aikaa lukea ja kirjoittaa. Hyviksen toivoisi käyttävän osan tuosta energiasta omien readien kehittelyyn muuten kuin pelkkien linkitysten pohjalta.

äng-äänne kirjoitti:
justy kirjoitti:Jos Halima on hyvi, raynilla ei oo mitään pahissyytä lähteä hämmentämään soppaa eilen. Koska musta eilinen vaikutti siltä, että rayn laittoi hommat hyrskyn myrskyn, jotta löytyisi joku muu kuin halima pudotettavaksi. Jos halima on hyvis, pahis-rayn ois voinut vaan todeta ton että lol, änkkä äänestää mua huonolla logiikalla, äänestänpä sitä, ilman sitä jeeksun ja haliman kuulustelua.

Mutta eihän rayn mun mielestä Halin puolesta ekana päivänä pillastunut, vaan omasta puolestaan? Eli rayn nimenomaan suutahti kun häntä epäiltiin ja kuulusteli nimenomaan muiden mielipiteitä mun äänestä häntä kohtaan, ei niinkään mun epäilyistä Halimaa kohtaan koska ne hän otti mun muistaakseni ihan mukisematta vastaan - ja ohjaatko sä tällä viestillä raynia yhä tiukemmin kiinni Haliin, jotta rayn ei vaan vahingossakaan linkittyisi suhun?

Ensinnäkin, ei rayn mun mielestä "suutahtanut" ekana päivänä. Mun mielestä tuo termi kuvaa paremmin sun reaktiotasi raynin ääneen ja epäilyihin - eikä sitäkään kovin hyvin. Kun puhin sopan hämmentämisestä tai hyrskynmyrskystä, tarkoitin että jos rayn on pahis, hän olisi juurikin voinut tyytyä siihen, että keskittyy vääntämään sun kanssasi. Siinä olisi imho ollut ihan tarpeeksi tekemistä kiireiselle pahikselle. Mutta sen sijaan, että rayn olisi tyytynyt tuohon, hän kuulusteli jeekakaa ja halimaa, koettaen saada sieltä readeja irti.

Mitä tuo loppu tarkoittaa? Jos mä oon pahis, mitä hyötyä mun olisi putoamistilanteessa koettaa virittää jotain rayn-halima-teoriaa? Kaikkihan tietäisi sen aika pian fuulaaksi.

äng-äänne kirjoitti:Mun mielestä justylta on ihan ystävällinen ajatus kysyä jatkuvasti Marzzuulta kysymyksiä tämän ajatuksista ja epäilyksistä ym. mutta siitä tulee väkisin mulle vähän semmoinen "tässä mä nyt oon reippaana aktiivisena houkuttelemassa tätä yhtä hiljaista mukaan peliin" kiiltokuvafiilis. Itse en jaksaisi toista noin aktiivisesti haastatella kun se Marzzuun anti on mun silmään yhä todella epäselvää ja ympäripyöreää vaikka kuinka kaivelee, jättäisin Marzzuun vaan omiin oloihinsa kunnes hän omasta aloitteestaan antaisi jotain panosta tähän peliin. Tää on siis oikeastaan mun fiilis Marzzuuusta ylipäätään.

Tää ei taas oo pelkästään sun postiin liittyvää, mutta sanonpa kun muistan. Eli mitä olen mielestäni saanut Marzzuusta irti:
-yleisesti hyvismäistä vastailua, ei tunnu menevän lukkoon
- ainoa "lukoksi" tulkittava tilanne, oli kun kyselin readeja Zeystä, Horaasta ja x:stä. Kysyin kahdesti, ja horaasta jäi kommentit saamatta. Tää voi olla ihan sattumaa, mutta jos Marzzuu ja horaa ovat pahiksia, ois tuo aika lailla Marzzuulle sopiva reaktio siihen että pitää yhtäkkiä kommentoida pahiskaveriaan
- se "halima ei epäilisi pahiksena hiljaisia" -laini voisi myös sopia pahis-Marzzuun lipsahdukseksi. Täällä pelattiin joku vuosi sitten kunkkupeli, missä pahis-Marzzuu lipsautti tietävänsä että pelissä on kuningasrooli. Finissä pelattiin kesällä(?) peli, jossa pahis-Marzzuu lipsautti pelaavansa erästä hyvistä vastaan.

Toki tuo horaan unohtaminen ja "pahis hiljaisissa" -lipsautukset voivat olla myös vahinkoja. Mutta älkää laittako Marzzuuta liian herkästi hyviskoriin, vaikka hänen viestittelynsä onkin ollut hyvismäistä pääosin.

Jos Halima on pahis, sit en kyllä usko Marzzuuta pahikseksi.

äng-äänne kirjoitti:
justy kirjoitti:Nyt siis epäilyttää se miten Rayn-readi ei tuntunut muuttuvan vaikka halima-readi muuttui.

Miksi mun Rayn readi olisi muuttunut kun Raylta ei ollut siihen mennessä tullut yhtään postia? Halilta oli tullut lisää matskua minkä perusteella vibattaa. Ja mulla oli tosiaan yhä se käsitys että mun ja rayn juttu jäi jotenkin kesken, mutta raynhan jälkikäteen korjasi että se ei jäänyt, vastaukset mun kysymyksiin löytyikin sieltä hänen viesteistään, mä vaan luulin että se jäi. Mun Hali ja rayn teoria ei oo nyt kakkospäivänä oikein saanut tuulta alleen enää niin että olisin viestejä lukiessa ajatellut "oho, Halin ja rayn välillä on jotain" (minkä fiiliksen taas ekana päivänä sain), joten oon alkanut pohdiskeleen heitä erillisenä pelaajina (ja raynia linkitettynä taas suhun - mutta enemmän sun sanomisien kuin raynin sanomisien vuoksi).

Tää on nyt mun mielestä se pahismaisin juttu ängässä, vaikka oonkin kyllä nyt lukiessani alkanut pitää hänen viesteistään. Jos ääni raynille oli provoääni, ja kaikki loogiset perusteet äänen takana olivat halima-linkitystä, niin miksi se, että halima on hyvismäinen ei vaikuta readiisi? Jos halima on hyvis, niin miksi pahis-raynin reaktio siihen että sä linkität hänet hyvikseen eroaisi siitä, miten hyvis-rayn reagoi kun hänet linkitetään pelaajaan, jonka pahispari hän ei ole?

Enkä ees oikeesti enää tiedä onko tääkään pahismaista, kun musta tuntuu että tää peli on ollut täynnä tällaista epäloogista ajattelua, ja useammalta kuin kahdelta pelaajalta. Pahimmat tässä ovat kyllä varmaan olleet ängä ja jeekaka, eli kai se on teoriassa mahdollista että tää on niin hyvä pahis-telli kuin rayn ajattelee.

ängä kirjoitti:Mä en nyt tosiaan oikein tiedä mitä ajatella raynista. En tiedä puristaako hänellä nyt kenkä siinä että hän ei vaan kerta kaikkiaan arvosta mun pelityyliä vai onko tämmöinen raynin vihaisuus aina "kerran joka pelissä" sattuva juttu ja ihan tyypillistä. Rayn on mun mielestä tosi vaikeasti luettava pelaaja, ja lisäksi tuo voimakas defenssi tosi paljon hämärtää mun kykyä arvioida häntä. Koska mä en voi sille mitään että näen sen pahismaisena, kun mä en ihan ymmärrä miksi hyvispelaaja tuohtuisi häntä kohti heitetyistä epäilyistä ja äänestä niin järkyttävän paljon. Varsinkin kun se mun ääni ei edes ollut tappoääni. Mutta rayn tuntuu olevan sitä mieltä että eilisen perusteella mä yhä oon pahis vaikka useampi ihminen mä mukaanlukien on mun päättelyketjuani hänelle yrittänyt avata (kiitos vaan kaikille). Mä en oikeastaan siihen liittyen enää muuta voi tehdä.

Mulle tulee siis tunne että tää peli ylipäätään on jotenkin loukannut raynia ja hänen käsitystään siitä miten juonareita tulee pelata, joten hän kokee asiakseen komentaa mistä kannattaa puhua, mistä ei kannata puhua, mitkä on hyviä epäilyksiä ja mitkä ei. Tätä en pidä välttämättä hyvismäisenä tai pahismaisena, mutta jos viestejä tulee jo valmiiksi aika vähän (moneen muuhun pelaajaan verrattuna) niin sitten tuntuu vähän haaskuulta että niiden sisältö menee muiden komenteluun.

Jos rayn olisi reagoinut edes vähän rauhallisemmin tähän koko mun provoääni yms. yms. debakkeliin niin voisin harkita jopa hänen nostamista EOS-osastoon koska hän lupasi että kommentoi muita pelaajia ja haluaisin odottaa sen ennen kuin mitään kakkospäivän lopullista tuomiota annan. Mutta jos irrotetaan kaikki "rayn on tämmöinen ja tämmöinen pelaaja" jutut mitä olen muilta kuullut pois tästä ja tulisin tähän peliin nyt täysin tuorein silmin lukemaan, rayn ylimitoitetun voimakas puolustus vibattaisi mulla pahismaiseen. Joten sen takia saa jäädä tuonne pahislaariin.

Sanon tämän siltä varalta, että oeltte molemmat raynin kanssa hyviksiä: entäs jos tää meneekin toisinpäin? Entäs jos sinä olet se, joka ei arvosta raynin pelityyliä ja olet ärsyyntynt ja vihainen? Musta raynin reaktio sun ääneen ei ollut mitenkään ylimitoitettu. Joo, se oli erilainen kuin pelissä siihen asti nähdyt reaktiot, mutta silti ihan normaali reaktio niin hyvikselle kuin pahikselle.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 20:26:40

Marzzuu kirjoitti:Puh, täällkin luettu silmät viiruna viestejä, ja oikeastaan
++äng-äänne

Mikäs ängässä epäilyttää?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 20:31:13

Katsotkaa huomenna, onko ängän siirtymä halima epäilyttää (1. päivä) - halima on hyvismäisempi (2. päivän alkupuoli) - halima on todennäköisesti pahis jos justy on hyvis (2. päivän loppupuoli) looginen, en enää jaksa kaivaa sitä kun haluan sanoa sanani vielä meizistä.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 20:33:03

justy kirjoitti:Katsotkaa huomenna, onko ängän siirtymä halima epäilyttää (1. päivä) - halima on hyvismäisempi (2. päivän alkupuoli) - halima on todennäköisesti pahis jos justy on hyvis (2. päivän loppupuoli) looginen, en enää jaksa kaivaa sitä kun haluan sanoa sanani vielä meizistä.

Ei liity tähän, mutta lukekaa myös Zey läpi sillä silmällä, että hänen keissinsä mua kohtaa on tarjonnut pahikselle täydellistä tekemistä koko tokaksi päiväksi. Onko siellä tarpeeksi reagointia muuhun peliin, vai laiskistuuko Zey jossain kohtaa liikaa. Toi "syön vaikka slendien kengät" -kuulostaa pikkuisen pahisteatterilta. (ja toivottavasti Slendiellä on jotkut bioluomukorkkisandaalit, niin ei mee sulla Zey pakki sekaisin).
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 10.03.2021 20:37:28

@justy, mun jeeksu-epäily tuntui aika vaisulta kun tutkin viestejä, ja änkkä-rayn keskustelu tuntuu vähän hassulta, rayn kimmastuu tai "kimmastuu" änkän äänestä itselleen. Okei. Änkkä taas kiinostaa koska jotenkin tuntuu jotenkin hassulta.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 20:39:50

Marzzuu kirjoitti:@justy, mun jeeksu-epäily tuntui aika vaisulta kun tutkin viestejä, ja änkkä-rayn keskustelu tuntuu vähän hassulta, rayn kimmastuu tai "kimmastuu" änkän äänestä itselleen. Okei. Änkkä taas kiinostaa koska jotenkin tuntuu jotenkin hassulta.

Muistatko jotain, mikä sai jeekakan vaikuttamaan hyvismäiseltä? Tai osaatko yhtään avata, mikä siinä keskustelussa tuntui hassulta?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 10.03.2021 20:39:59

jeekaka kirjoitti:Tänään ei oo yhtään niin jumalolo kuin viime päivän lopussa. Mutta jos kumpikaan justysta ja raynista ei oo pahis, niin oikee kaksikko on kyl täysin mun tutkan alla, ja nyt en oo sellaisessa tilanteessa että pystyisin keskittymään lukemaan koko topanderin ja miettimään vaihtoehtoisia skenaarioita :P

Meinasitko äänestää tänään?
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 20:41:33

Mun readini justystä. Jos justy on pahis niin varmasti ne kaikki syyt ovat tulleet jo ketjussa esille joten käsittelen niitä ja justyn vastauksia niihin ainakin aluksi.

Eka päivä. Justyn posteissa suurin vika on se, että hän äänestää Tetraa. En millään ymmärrä, kuinka hänen äänesnsä päätyy Tetralle. Jeekakan postit oikeasti..... uhhuijaa, häntä ärsyttää tuolla päivän lopussa aivan täysin samat asia mitä hän on koko päivän jauhanut minusta. Oikeasti aivan uskomatonta... Meiz näyttää itse asiassa aika hyvältä, en tajua Zeyn ääntä, ihan sillä perusteella että Meiz ei osoita MINKÄÄNLAISTA mielenkiintoa pelastaa itseään vaikka on paikalla kokoajan, ja on tasoissa tai johtaa äänissä paikoittain. Halima on ainut joka antaa edes jonkunnäköisen oikean syyn Tetran äänestämiselle (sinänsä ironista koska hän ja Meiz eivät oikeasti tarvitse edes mitään syytä koska olivat putoamisvaarassa ja tietysti äänestävät vaikka joulupukkia jos se estää heitä putoamasta ainakin pahiksena (koska niin tulisi tehdä myös hyviksenä)).

Zey sanoo justystä:
1) epäilee änkkää, koska tämä ensimmäisessä viestissään soutaa ja huopaa
2) readinsa jeeksusta muuttuu ilman perusteluja
3) äänestyskäyttäytyminen (jeeksu - halima)
4) halima ääni ei ole perusteltu
5) marzuu jutskat
6) ääni tetralle

jeeksu:
jeekaka kirjoitti:Ömmmm en mä ole niin hirveästi miettinyt varsinaista äänestyskäytöstä, mutta oikeastaan komppaan kyllä Halimaa vähän siinä, että jonkun verran laiskalta justyn peli tuntuu, ehkä varsinkin toi miten justy lopulta päätyy siihen et on paras äänestää Tetraa.

Halima komppaa Zeytä

Tässä välissä pari sivua aivan hirveetä.. Come on Zey, jos en sinua tuntisi paremmin ja tietäisi ettet 99% varmuudella pysty tekemään postejasi mitä olet tehnyt, pahiksena, niin väittäisin että olet pahis kun annat tuollaisten juttujen mennä läpi ilman suurempaa tarkastelua.

Horaa listaa justyn neutraaliksi koska "justyn alkupeli oli vakuuttava mutta oon huomannut samoja juttuja mitä muutkin täällä on ottanut esille. Eniten itseäni ehkä mietityttää tuo Tetran äänestäminen tällä hetkellä. Haluaisin kuitenkin kuulla justylta lisää, ja vastauksia näihin epäilyihin enkä nyt osaa sanoa epäilyttääkö vielä oikeasti" -- mielestäni oikein hyvä readi tässä vaiheessa

Justy vastaa epäilyihin hänen äänestään Tetralle:
Tajusin vasta tänään teidän viestejä lukiessani, että Halima ois tosiaan tippunut Meizin sijaan, jos en olisi siirtänyt ääntäni Tetralle. Olin jotenkin koko eilisen illan siinä uskossa, että Meiz on putoamisvaarassa kun peli oli 3-3 Haliman ja Meizin välillä. Joten mulle edellisen päivän loppu oli käytännössä vaihtoehdon löytämistä Meizille. Kun paikalla oli Halima (ei varmasti vaihda halimaan) ja Jeekaka, joka oli varma siitä että Meiz yrittää pahiksena lavastaa Jeekakaa, ajattelin että Haliman lynkkaaminen ei vaan tuu tapahtumaan. Kun lisäksi olin muutenkin ajatellut Tetraa vaihtoehtona, ajattelin että Tetran äänestäminen on paras tapa pelastaa Meiz tuossa tilanteesa.

Tämä nyt ei oikein tässä vaiheessa kerro mitään, koska justy voi tämän kyllä ihan pahiksena keksiä tässäkin. Pro tip, kannattaa perustella äänensä, koska kun minä luen tämän ja sitten luen ne viestit ekan päivän lopusta niin tätä quoteemani kuvaa en kyllä tilanteesta saa.

- Zey puhui myös justyn readistä musta, justy vastaa, ja justyn read on spot on, Zeyn esitystapa on erittäin huono (toki se voi olla provoavakin):
zey:
Tää täytyy tsekata. //Nooooooh. Hyrskyn myrskyn tuntuu ankaralta liioittelulta, enkä nää miten raynilla tuolla olis ollut tausta ajatuksena, et joku muu tarvis nimenomaa löytää. Enemmän tuntuu yleiseltä raynilta, että koitetaan löytää se epäilyttävin pelaaja? Enkä nyt muutenkaan ihan seuraa sun logiikkaasi tässä. Sä sanot, että jos Hali on hyvis, niin silloin pahis!rayn olisi ollut laiskempi pelastaessaan Haliman. Mut miksi? Eihän silloin Haliman roolilla ole mitään tekemistä sen kanssa, miten pahis!rayn toimii, kun hänelle on yksi lysti kuoleeko Halima. Ja siis jos rayn on hyvis ja epäilee, että nyt ollaan lynkkaamassa hyvis!Halimaa, niin miksi on hyvismäistä pistää asiat hyrskyn myrskyn ennen änkän äänestämistä? Miksi hyvis!rayn ei tässä kohtaa olisi lähtenyt mahdollisimman hyvin perustelemaan miksi änkkä on pahis ja koittanut sillä tavalla saada ääniä pois Halimalta? Miksi jeeksun ja Haliman kuulustelu oli tähän parempi taktiikka? Enkä nyt ymmärrä muutenkaan, kun sun pointtisi rayn hyvikseydestä tuntuu jollain tapaa nojaavan siihen, että rayn olisi pahiksena laiska ja vetäisi vaan mutkat suoriksi, mikä ei todellakaan ole mun kuvani pahis!raynista... Kyseessä kuitenkin on pelaaja, joka on voittanut pahiksena sanottuaan olevansa pahis. :D

justy:
Mun mielestä "hyrskyn myrskyn" on ihan ok kuvaus tuolle, jos sitä vertaa Raynin peli-intensiteettiin tässä pelissä aiemmin. Toi oli mielestäni eka kerta tässä pelissä, kun Halima agressiivisesti etsii pahista. Muuten tää peli on ollut varsin chilliä menoa, mikä ei ole ihme jos Rayn on reissussa. Eli mietin, oliko sille jokin syy, että juuri tuossa kohtaa piti ottaa korkeampi intensiteetti käyttöön.

Jos rayn on pahis, hän ei välttämättä koe tarvetta grillata jeeksua ja Halimaa tossa kohtaa. Eli hän voisi jättää "haliman pelastamisen" tossa kohtaa väliin ja äänestää vaan ängää. Tai sitten äänestää Halimaa, jollain syyllä, jonka olisi varmasti keksinyt. Tää siis sopisi hyvin siihen, miten rayn on tuota ennen pelannut tässä pelissä.

Jos rayn on hyvis, hän ei tiennyt onko Halima hyvis. Siksipä hyrskyn myrskyn. Selvitetään vähän jeeksun puolta, selvitetään vähän haliman puolta. Ei löydy epäilyttävää, äänestetään sitten ängää. Uskon, että jos rayn on hyvis, niin syy korkeamman intensiteetin pelaamiselle oli, että hän ei tiennyt ketä äänestää, siispä otti asiosita selvää.

Ja olet 100% oikeassa, että pahis-rayn ois voinut tehdä saman. Se ei kuitenkaan estä mua yrittämästä nähdä hyvismäisiä tekoja hyvismäisinä. En oo tuon takia hakkaamassa raynin nimeä hyvisten kiveen, ja mun mielestä hänen äng-äänensä(!) oli huono. Mutta jollain eväinhän raynin puoltakin täytyy yrittää tässä pelissä selvittää, en mä näitä pelejä pelaa siksi että päätän vaan lynkata hyvät pelaajat varmuuden vuoksi.

justy vastaa zeylle aiempiin pointteihin (viewtopic.php?f=9&t=846&start=360#p28186):
1) ihan ok vastaus
2) ihan ok vastaus, en kuitenkaan täysin allekirjoita että hyvismäinen vastaus koska nuo "en muista" -jutut ei saisi tapahtua. Jos ei muista miksi teki jotain niin silloin pitäisi tarpeeksi seövästi kirjoittaa alunperinkin miksi jotain tekee
3) hyvismäinen vastaus aluksi, lopuksi ei niin kuitenkaan. Ensin sanoo että halima teki esim hyvismäisen rayn-piston (olisi varomaton jos olisi pahis -- tai ei ehkä uskaltaisi), mutta sitten sanoo että halima epäilytti aiemmissa viesteissään (siis pelin alussa) koska pelasi varovaisemmin. Ei käy järkeen
4) ks. (3)
5) ihan ok vastaus
6) No tästä puhuttiin aikaisemmin jo, ei vakuuta koska voi hyvin feikata nuo syyt.

Justyltä oikeasti hyvä pointti jeekakan Tetra äänestä.

Justyltä huono pointti Haliman Tetra äänestä.

Zeyltä tosi huono kommentti jeeksun Tetra-ääneen liittyen. Siis oikeasti Zey???????? "No mut hei, sä sentään epäilit edes tetraa..." -- koska Meiz teki jotain???????????

Halima wrote:
Toisaalta tilanne näytti kyllä jo jonkin aikaa ennen päivän päättymistä siltä, että mä en ollut tipahtamassa. Ns. yleinen mielipide tuntui olevan että mä oon ehkä kuitenkin hyvis, ja voitais tiputtaa joku muu. Niin jos justy on pahis, mä nään sen ajatuskululle kaks vaihtoehtoa:
1) pistetään pahiskaveri-Meiz putoamisvaaraan, jolloin jos jompi kumpi lynkkautuu niin toinen on enemmän turvassa.
2) koitetaan pelastaa pahiskaveri-Meiz äänestämällä Tetraa, jonka tipahtaminen on ehkä helpompi saada toteutettua kuin mun, kun mulla oli kuitenkin vaan kolme ääntä ja ketjussa oli enemmän kuin kolme, jotka ei halunnut mua tiputtaa.
Mä kyllä nimenomaan liputan siis justy-Meiz-pahisparin puolesta. En nää miksei justy ois silti voinut eilen toimia niinkuin toimi.

En oikein tiedä mihin näistä kannattaa vastata, kun tääkin on esim. narratiivia jonka lähtökohdat tiedän vääräksi. Mutta ihan vaan uteliaisuudesta, kenen sä halima oletit pelastavan sut äänestämällä Meiziä? Meiz olisi tuskin äänestänyt itseään. Ängä ei ollut paikalla, ja vaikka olisikin, olisko tämä vaihtanut äänensä sulta pois? Mä olin muistaakseni sua äänestäneistä ainoa, joka oli esittänyt epäilyitä sun pahikseudesta.

Justy on aivan oikeassa siinä että Haliman lähtökohdat tässä on aivan pielessä. Ei itsessään kerro justystä mitään.

Justy vastaa uudestaan Tetra ääneensä:
En tykkää näissä peleissä yhtään siitä, että joku pelaaja hiljenee totaalisesti. Muistan monta peliä, missä tällaisia tapauksia on roikkunut pitkään mukana ja sitten se on aina vikana päivänä sellaista että entäs jos tuo hiljainen onkin se pahis. Tetra vaikutti mahdollisesti tällaiselta tapauksesta, kun taas muuten tämän pelin rosteri vaikutti ihanan aktiiviselta. Ajattelin, että saan enemmän peli-iloa haliman kanssa pelaamisesta kuin siitä, että tämä putoaa ja peliin jää mykkä pelaaja, josta ei saa mitään irti. Joo, tämä ei ole mun voittoehdon kannalta optimaalista, ja jos olisin ollut kovin varma haliman pahikseudesta, oisin äänestänyt toisin. Mutta tämä ei kyllä mielestäni ole eka kerta, kun hyviksenä oon heittämässä antiaktiivista pihalle.

Meizin vankkuri tuli puskista, enkä halunnut tämän putoavan. Ei mulla Meizistä erityistä hyvisreadia ollut, mutta ei mitään pahisreadiakaan. Mielummin taas pidin aktiivisen neutraalin pelissä kuin epäaktiivisen.

Halusi pelastaa neutraalin neutraalin sijaan. Koska Tetra hiljentyi. En ymmärrä logiikkaa. Jos näitä pelejä hyvikset pelaa niin että pudotetaan ne -- tai oikeastaan jätetään pudottamatta ne joiden kanssa on kivempi pelata kun ne varmaan ehkä postaa myöhemminkin, mä varmaan pelaan väärää peliä, tai väärien ihmisten kanssa. En näe tätä mitenkään hyvismäisenä jos ja kun tuo kerran oli se syy miksi piti pudottaa joku neutraali pahismaisen sijaan (jos justyllä ei ollut pahisreadeja niin koen senkin tässä pahismaisena).

Jeeksu sanoo:
jeekaka kirjoitti:Sanoinkin jo että en ymmärrä justyn progressiota sen readeissa musta. Koko eilisen justy pyöritteli mua kolmantena vaihtoehtona äänelle änkän ja Haliman lisäksi, mutta sen ku kimpaannun Meizin linkityksistä (minkä justy sanoo tänään olevan epäilyttävää!) antaa testamentin jossa mua ei oo listattu mahdollisiin pahiksiin ollenkaan. En oikeestaan tajua miten tällainen ajatuskulku tulis hyvikseltä.

Okei, ihan hyvä pointti.

Joku kommentoi tätä jälkeenpäin, kuinka justy sanoi "jeekaka nyt tuntuu sanovan, että hän äänesti tetraa siksi että piti tätä pahiksena", ja ystävällisesti jätti ne syyt sanomatta, että "Paitsi että jeekakalla ei ollut mitään syytä pitää tetraa pahiksena, paitsi tämän sopivuus meizin pahispariksi" (vieläpä alleviivattuna). huhhuh.. jos syyt on tätä tasoa niin huhhuh...

justy sanoo jälleen että pudotti neutraalin (tetran) suojellakseen toista neutraalia (meiz), sen sijaan että olisi pudottanut haliman (epäilyttävä). Tämä on edelleeen mielestäni pahismaista.

justyllä on ihan hyvä pointti änkästä.

Sitten tulee se horaan juttu josta itseasiassa se änkän ääneen takertuminen tai siitä mielensä muuttaminen justyn osalta ei nyt ihan pädekään. No, itsessään horaan postit on kyllä hyviä, mutta eipä tuossa paljoa mitään ole mihin justy ei olisi jo vastannut. Enpä oikein siitäkään pidä, että horaakin listailee syitä miksi hänen pahisreadinsa voisi olla hyvis.... Ja se että justyn syyt äänestää Tetraa" on HYVISMÄISET??????? Jos esimerkiksi Halima tai Meiz on justyn pahiskaveri niin miksi justy ei tekisi noin kun teki?

------------------

summa summarum:

- justyssä epäilyttää tetra-syyt (erityisesti tää neutraali vs pahis -pudotus)
- justyssä epäilyttää se minkä horaakin tuossa mainitsi, että hän tekee juttuja ja myöhemmin kommentoi ettei oikein muista miksi näin teki
- epäloogisuus halima-readissa + haliman tetra-äänen epäloogisuus
- ekan päivän jeeksu readi (ei lopussa maininnut häntä pahisvaihtoehtona)

Eh... Nuo syyt, miksi justy halusi lynkata tetran pahisreadinsa sijaan (suojellakseen toista neutraalia) on oikeastaan ainut minkä koen syyksi millä voisin justyä äänestää.
Antakaa hetki miettiä.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 20:43:29

Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:
äng-äänne kirjoitti:Haliman ääni mua kohtaan taas on vaan hassu. Mun oma fiilis siitä oli, että Halima tarrasi tähän mun avauksen helpoimpaan, alimpana riippuneeseen oksaan ja halusi lähteä vähän tökkimään muurahaiskekoa provoäänellä ja saikin siihen sitten porukkaa taakseen.

No siis tavallaan joo. Ekana päivänä on hirmu vähän mihin tarttua, joten silloin tartutaan just siihen alimmalla roikkuvaan oksaan joka pistää silmään. Ja se, että sain siihen muita mukaan, oli tavallaan ihan toivottu asia, koska sittenpähän saatiin susta jotain lisätietoa kun puolustauduit. Nyt mun täytyy kyllä sanoa, että tää sun puolustautumisviesti oli aika hyvä, enkä oo enää senkään vertaa "varma" sun pahikseudesta kuin aiemmin olin (mikä ei siis silloinkaan ollut kovin varma :D ) .

Olin hieman ylempänä esittänyt epäilyn ängille fillerin ja varovaisenoloisten readien takia. Miksi nuo huomiot jäivät kommentoimatta ja päätit nostaa vain tuon yksittäisen pointin syyksi äänelle? Jos aidosti koti tuon pointin epäilytttäväksi, tuntuisi luonnolliselta ottaa huomioon jo ängin aiemmin saamat epäilyt ja kommentoida niitä edes jollain tasolla.

Tässä on muuten aika hyvä kysymys Meiziltä Halimalle. Ja hyvä esimerkki siitä, miten haliman teot mukailevat ilmapiiriä tosi vahvasti. Ängä-ääni saa epäilyksiä, niin siitä luovutaan, mutta edes silloin kun ängää äänestettiin, ei oikeasti tunnuttu olevan kiinnostuneita muiden pointeista tähän liittyen.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 20:43:53

justy kirjoitti:
justy kirjoitti:- et koskaan tullut takaisin, joten ängä äänesti halimaa, myöntäen että se oli "loogisempi" ääni.

Voitko osoittaa tämän todeksi?

Enpä muuten voi! Olin jotenkin jäänyt siihen käsitykseen, että ängän äänenvaihtoon liittyi sen myöntäminen että hänen äänesä kuuluisi halimalle, ei sulle. Johtuu varmaan siitä, että ängä myönsi kyllä äänensä olleen provoääni. Mutta eihän hän tosiaan sano, että hänen pitäisi ennemmin äänestää halimaa koska hänen epäilynsä sua kohtaan perustuvat halima-epäilyihin, vaan ääni vaihtuu koska sä olet käskenyt vaihtaa ääniä pois halimalta.

Tuon epäilyttävyyttä vähentää kyllä se, että tuosta on melkein 24 h vielä päivän päättymiseen, ja kun ängä tulee ennen päivän päättymistä ketjuun, hän sanoo että aikoi kyllä vaihtaa äänensä sulta pois (täällä). Samassa viestissä ängä vielä sanoo, että "Mulla ei ole kiinnostusta vaihtaa mun ääntä tällä hetkellä. Halima on nyt solmukohdassa ja hänen roolinsa selviäminen vaikuttaisi merkittävästi tän pelin kulkuun."

Eli varmaan tässä oli aika paljon omaa tulkintaani mukana, mutta ei toi musta nyt siltikään mitenkään pahismainen progressio ole. Saan tuosta helposti sellaisen kuvan, että ängän tarkoitus oli saada sua regoimaan, ja sitten kun hän tuohtui tavastasi reagoida, hän ei halunnut toimia kuten sanoit, ja perusteli sillä ääntään halimalle. Mutta koko ajan ängän viesteistä on mulle jäänyt se kuva, että halima epäilyttää enemmän, vaikka sä tuohdutatkin enemmän.

(Ihan sivuhuomiona, musta sä oot rayn pelannut tosi chillisti tässä pelissä, eikä tää oo mikään semmoinen "pelasit tuon tilanteen liian agressiivisesti, syytä itseäsi -kommentti. Kuten ei sen hyrskynmyrskynkään ollut tarkoitus olla mikään negatiivinen kommentti.)

Lähdin tätä kysymään ihan siinä mielessä että kun änkkä vaihtoi äänensä, olin vielä paikalla ja postasinkin. Sinä väitit että olin hiljentynyt.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 10.03.2021 20:44:23

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Tänään ei oo yhtään niin jumalolo kuin viime päivän lopussa. Mutta jos kumpikaan justysta ja raynista ei oo pahis, niin oikee kaksikko on kyl täysin mun tutkan alla, ja nyt en oo sellaisessa tilanteessa että pystyisin keskittymään lukemaan koko topanderin ja miettimään vaihtoehtoisia skenaarioita :P

Meinasitko äänestää tänään?

Tällä hetkellä sellainen olo että justyn tippuminen sopii mulle, joten tässä kohtaa äänestäminen tuntuu vähän turhalta. Mutta en tiiä.

//rayn
//justy rayn
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 20:49:35

justy sanoo jälleen että pudotti neutraalin (tetran) suojellakseen toista neutraalia (meiz), sen sijaan että olisi pudottanut haliman (epäilyttävä). Tämä on edelleeen mielestäni pahismaista.

Onko sulla justy mitään syvempää analyysia tähän?
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 20:50:37

Onko sulla justy mitään syvempää analyysia tähän?

No ei mitään, mitä en olisi jo ketjussa sanonut.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 20:51:32

Mä kysyn, koska en ole ollenkaan varma oletko pahis vai et, voit toki antaa readisi sen sijaan että vastaat minulle jos haluat.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 20:53:56

Miksi Halima ei pudottaisi Tetraa jos toinen vaihtoehto on pudottaa itsensä? Miksi Halima on ainut joka antoi minkään "järkevän" syyn Tetra epäilylleen?
Jos on siis pahis, sinä listasit ainakin ensimmäisen syyksi miksi Halima olisi pahis.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 10.03.2021 20:55:30

justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:@justy, mun jeeksu-epäily tuntui aika vaisulta kun tutkin viestejä, ja änkkä-rayn keskustelu tuntuu vähän hassulta, rayn kimmastuu tai "kimmastuu" änkän äänestä itselleen. Okei. Änkkä taas kiinostaa koska jotenkin tuntuu jotenkin hassulta.

Muistatko jotain, mikä sai jeekakan vaikuttamaan hyvismäiseltä? Tai osaatko yhtään avata, mikä siinä keskustelussa tuntui hassulta?

Tuota noin, jeekakan viesteissä ei näkynyt enää sitä mitä pidin aiemmin pahis!maisena. (Siltä varalta että en olisi yön jälkeen mukana, musta justy-äänestäjiä alkoi olla liian kanssa ja änkän rooli alkoi kiinnostaa)
En osaa sanoa, mutta änkkä jotenkin voimakkaasti reagoi rayn vastatuksiin, ja tässäkin musta mennään vähän soisella alueella jos lähdetään pelkän pelitavan takia äänestämään mutta olkoon.
//rayn, justy, rayn, rayn
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 20:56:43

raynpelikoneet kirjoitti:Mä kysyn, koska en ole ollenkaan varma oletko pahis vai et, voit toki antaa readisi sen sijaan että vastaat minulle jos haluat.

Joo, mä yritän ainakin saada nyt Meizin tavattua tässä vielä ennen deadlinea ja sitten koottua Testamentti vol kakkosen.

//Jos halima ois sanonut suoraan, että äänestää pelastaakseen itsensä, mua ei ihmetyttäisi että halima epäilee mua tänään mun tetra-äänestä. Mutta kun halima itsekin sanoi että "joo, hyvä idea pudottaa hiljainen" - ja sanoi tänään ettei valehdellut ekana päivänä perusteluistaan, olettaisin että hän ymmärtää mun motivaatiotani. Tai jos hänen motivaationsa olisikin oikeasti ollut se, että pelastuu, niin eikö siinä kohtaa kun Meiz on johdossa, viimeistään kannattaisi sanoa että "eikun justy onkin se pahis, sillä on ihan p* syyt äänestää Tetraa."
justy
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio