Murha kylässä, murhaajat saatu kiinni :3

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Murha kylässä 1.päivä loppuu 15.3. kello 21.00.

ViestiKirjoittaja flyra » 12.03.2016 21:02:37

Tetradynamia, ainahan mää oon kärsivällinen. ;)
Tinppa, selvä, kiitos vastauksestasi. Kaipailisin sulta huomattavasti enemmän asiaa (kuten niiltäkin jotka on yhä olleet hiljaa :>>>>>>> hopihopi haluan pelata!), nyt viestisi ovat aika sisällöttömiä. Miksi huomenna ei muita erikoishahmoja esille, jos "ainakin vapaamuurarit"? Haluaisitko muitakin rooleja jo tokana päivänä esille (kuten pahikset haluaisivat)? Viesteistäsi huokuu sellainen pieni pahismainen tunne, sellainen "I'm watching you" mutta et oikeastaan selitä mitään etkä epäile ketään. Kommentoit vain itseesi liittyviä asioita (vähän pahismaista), kommentoit vain pyrkiväsi muodostaman kokonaiskvuaa, tarkkailevasi, painotat äänestäväsi myöhemmin, mutta mitä oikeasti ajattelet? Epäilyttääkö joku, miksi, miksi ei, löytyykö jonkun viesteistä jotain erikoista, kuten muut näyttävät löytäneen? Ei paljon hyödytä ketään, jos tulet pohtimaan vasta tiistaina klo 18 jälkeen tänne ja sitten heität äänen jollekin, ajatuksia olisi kiva kuulla jo aiemmin, kun niillä saa aikaan keskustelua ja reaktioita - ja antamaasi ääneen ehditään puolustautua paremmin.

einari kirjoitti:Hmmmmmm...? Sanavalintasi kuulostavat hyvin vahvasti siltä, että olet itse voittamassa pahisten mukana ja tappamassa hyviksiä. ++flyra

Kiitoskiitos einari, hyvin irrotit lauseen kontekstistaan. :D (ja aito kiitos asetusvinkistä!) Tottahan se noin irrotettuna saa kuulostamaan miltä haluaa. Säännöt mietitytti -> esitä kysymys ja sen perusteella saat äänen. Pahiksia mää oon metsästämässä, en todellakaan voittamassa pahisten kanssa, minkä takia kysyin, ettei nyt mee mitään laskelmia väärin siksi, etten osaa sääntöjä. Turvallisempaahan pahiksena lähtökohtaisesti ois olla mainitsematta petturia. Enkä edelleenkään ihan ymmärrä miksi suhtaudut niin kriittisesti ennustajan tuloksiin - oletko pahis etkä halua, että hyvikset luottavat ennustajan tarkistukseen, vaikka todennäköisesti kyseessä on aito hyvis?
Ja koska edelleenkin tartut erikoishahmopohdiskeluihin niin nyt hei oikeesti, mua kiinnostaa tää aihe ihan yleisellä tasolla koska en ymmärrä. :D + siitä voi edelleenkin nähdä hyötyöjä myös hyviksille, että pahisten taktiikat tiedetään mahdollisimman laajasti. Lähes kaiken voi valjastaa myös hyvisten käyttöön, miksei tuota pohdintaa? Myös viimeisen quotesi kohdalla olis voinu kiinnittää huomiota pienennetyn tekstin huumoriarvoon, koska sulkujen sisällä lukee "off:" eli offtopic eli ei liity peliin. Aiheesta voisi tehdä tieteellistä tutkimusta, lähtien noista kysymyksistä. Hyvä tietty tietää, että pahikset käyttää tuommosia taktiikoita ja te ette niistä välitä, oon aina ihan surutta vaan ladellut settiä erikoishahmoista sen kummempia ajattelematta. xd (jotka on offtopiccia, mutta hirveän mielenkiintoisia! haluan pelin loputtua kuulla näitä taktiikoita kyllä :D)

Eniten kyllä mua kiinnostaa, mikä tää "flyran varauksettoman oloinen komppailu" on, tai siis ketä komppailen paitsi piikkistä? Sekään kun ei enää oo varaukseton, koska ite perustelin omannäkemykseni, jolloin kyseessä ei oo ihan "komppaan."-tasoinen lausuntokaan? :P En myöskään meinannu, että sun pitäis lukea kaikki Tinpan edelliset viestit jap elit läpi, vaan sitä, että kun on pidempään pelannu ja on muistikuvia pelaajasta, ne muistikuvat ohjaa pelaamista. Irrotit ko. lauseen myös kontekstistaan, joka oli yleistä vineä siitä, miten ärsyttää pelata jos kaikki arvioidaan vain suhteessa aiempiin peleihin. Ei liittynyt tuo vine siihen miksi kysyit Tinpalta, johon selvisi vastaus nyt. Enkä saa kiinni tästä sun syväanalyysi-ideasta, mutta ehkä se ei oo niin merkityksellistä. :D

Mää en nää Tinpan kääkkiä minään kovin ihmeellisenä. Tinpalla on vasta toka peli, itse tulkitsin kääkin liittyvän siihen, että "iik olen aloittelija mitenköhän tämä nyt menee", en siihen, että "kääk olen pahis kääk kääk". Ite kirjotin Hihihihiii, jännittävää, halima Iih, Cameron Jahuu... Jätätkö nämä reaktiot pelin alkuun (jotka liittynee siihen että kiva pelata pitkästi aikaa, onpa jännää taas pilata, jännittää miten tässä käy) liittyen kokonaan välistä koska pelaajat ovat pelanneet Tinppaa pidempään, vaikka voivat yhtä hyvin tuolla logiikalla viitata pahis/hyvisrooleihin? Mua vois jännittää vaikka rooli vaparina ja Halima olla innoissaan suojelijaroolista ja Cameron pahisroolista - miksi et tarttunut näihin, vaikka mm. mulla ja Cameronillakin (?) taitaa olla edellisestä pelistä hetki?

//Katos, piikkis väliin. Hyvää pohdintaa erikoishahmoista, erityisesti massaesiintulon ongelmasta, joka voitais välttää sillä että vaparit ulos tokana päivänä ja ennustaja ennustais vasta kun tietää vaparit. Hitto kun en osaa selvittää ajatuksiani kirkkaasti muillekin, jos melkein tajusitte laskut niin pärjätäänpä sillä. :D Mitä freudilaista einarin tekstissä oli?

//Ja Tinppa väliin. Miten jos reagoisit johonkin muuhun kuin itseesi kohdistettuun kommenttiin, tykkään että tuo on vähän epäilyttävää pyrkiä heti selittämään katseet pois itsestä? Mitä hyötyä olisi siitä, että ennustaja ennustaisi ensiksi (muutaku että kuolee vähemmän todennäköisesti kun pahiksilla on paljon kohteita jos kukaan ei ole esillä), jos hän ennustaa vapaamuurarin, mikä on mm. piikkiksen esittämässä skenaariossa ongelmana? Miksi suojelijan ylipäätään tarvitsisi tulla esille? (ainoa järkevä tapaus minkä itse keksin on se, että tulee kuolematon yö, jolloin saadaan selville kaksi hyvistä, jolloin suojelija + suojeltava voisivat tulla esille ja saataisiin kaksi varmaa hyvistä esille..mutta en usko että näin käy)
flyra
Kyläläinen

Palkinnot: 5

ViestiKirjoittaja Meiz » 12.03.2016 21:24:50

Pakko myöntää että itse meinasin myös tarttua flyran kommenttiin, joten siinä mielessä einarin ajatuksenjuoksu menee samoilla linjoilla kuin omani. Eli viitaten lauseeseen "lasketaanko se nyt sisi silleen, että jos on 3 hyvistä ja 2pahista+petturi, niin silloin ei vielä voiteta, vaan yks hyvis täytyy vielä tappaa? ", jonka hyvis sanoisi luontevammin "lasketaanko se nyt siis silleen, että jos on 3 hyvistä ja 2pahista+petturi, niin silloin ei vielä hävitä?". Uskoisin piikkiksen myös viitanneet tähän kommenttiin.

Lopulta tuosta tuli lähinnä mieleen viime peli jota sivusilmällä lurkkasin, jossa tetradynamia möläytti "oon pahis" - tyylisen kommentin hyviksenä. Ei mielestäni suoraan lynkkaamisen arvoista. Flyrassa toistaiseksi epäilyttää lähinnä pitkät litanjat aiheista jotka eivät suoraan edistä pahiksennappausta, ja tästä tulee väkisinkin mieleen että pyritään aktiivisuuteen melkein väkipakolla. Joku hänen kanssaan ennen pelannut (jos löytyy) voinee kommentoida kuinka ominaista tämä on hänen normaaliin tyyliinsä verrattuna.
Meiz
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 12.03.2016 21:29:41

Enkä möläyttänyt! Se oli joku muu! (Jinmuru??)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Tinppa » 12.03.2016 21:31:04

Tetradynamia kirjoitti:Enkä möläyttänyt! Se oli joku muu! (Jinmuru??)

Juu, Jinmuru möläytti tosiaan tuon kuuluisan "oon pahis"-tyylisen kommentin.
Tinppa

ViestiKirjoittaja flyra » 12.03.2016 21:34:54

No totta joo, oishan sen noinki voinu sanoa, nyt ymmärrän teitä. :D Tolleen käy, kun ei aina ajatus juokse smoothisti, mikä on mulle tyypillistä. Enkä kyllä ois osannu sanoa hävitä, on mulle luontevampaa sanoa että "pahisket voitti" ku "me hävittiin". Normaalisti mun kirjotus- ja puhetyyli on aika pitkän kaavan kautta tulevaa, ja oon aina tykänny juonareissa kirjottaa pitkästikin. En tiiä onko muilla tämmönen kokemus.
Tuommonen "oon pahis"-möläytys on kyllä aika hyvä saavutus jo... :D

/Tinppa väliin. Emt miten tarpeellisia nuo Tetran ja Tinpan viestit oli, mutta pelissä kuuluu tietty olla hauskaakin.
flyra
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja porkkana » 12.03.2016 22:19:27

Huomenta! Hauska olla taas pelaamassa pitkästä aikaa, tuttuja täällä onkin aika paljon vanhoilta ajoilta. :)

Pahoittelut etten kerkeä osallistumaan vielä, olen viikonlopun matkoilla! Olen kuitenkin hengessä mukana vaikken syvempiä analyysejä voikaan vielä aloittaa.

Yksi ääni tullut einarilta ihan hyvin perustein miettien sitä, kuinka aikaista on ja hirveästi hahmokeskustelua. Mun mielestä erikoishahmoista keskustelut voisi jättää jo sivuun, eiköhän erikoishahmot osaa näiden vinkkien perusteella päättää milloin tulla esiin. Pahimmassa tapauksessa auttaa vaan pahiksia eikä hahmokeskustelut tunnetusti vie peliä eteenpäin.

//sinne tuli hirmuisesti viestejä väliin. Flyralta todella hermostuneen oloinen viesti ja selittämisen makua, alkoiko hermostuttaa kun sait äänen?
porkkana
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Violet » 12.03.2016 22:22:25

Sinäänsä tuon piikkiksen strategian voisi toteuttaa siten, että yksi vapaamuurari nousee esiin ja toinen ei. Tällöin ennustaja ei yhtä suurella todennäköisyydellä osu vapaamuurariin, kun toinen on esillä. Lisäksi se tunnettu vapaamuurari saa todennäköisesti yösuojan suojelijalta. Sinäänsä strategia voi olla kannattava, jos peli alkaa kiertämään toisen vapaamuurarin ympärillä ja näyttää siltä, että hän olisi putoamassa. Toisaalta tälläisessä tilanteessa erikoishahmon on joka tapauksessa parempi paljastaa roolinsa, ettei mene päivätappoa. En nyt osaa sanoa miten vapaamuurareiden kannattaa toimia optimaalisten tulosten vuoksi, enkä usko että moni muukaan osaa. Vapaamuurarit tuntevat asemansa loppujen lopuksi parhaiten. Hyvä kuitenkin, että näin paljon ideoita on tullut esille, erikoishahmoilla riittänee nyt pohtimista.

einari kirjoitti:Sanoinkin, että kiinnitin huomioni siihen, että olit ainoa, joka mainitsi petturin. Jos joku olisi ainoa, joka mainitsee suojelijan, en siitä huomauttaisi vaikka epäilisinkin hänen kyseistä roolia edustavan. Muista erikoishahmoista on kuitenkin jutellut useampikin. Ja keskustelua on mielestäni tärkeää saada aikaiseksi heti alusta alkaen, en oo oikeen koskaan tykännyt pelkästään hahmoista jutustella. ^_^ Huomion kyllä herättää kärkäs tapa, jolla vastaat epäilyksiini, ja koetat saada ne kovasti näyttämään ihan höpöhöpöltä.

Totta, keskustelu on tärkeää. Siihenhän juonarit loppujen lopuksi rakentuvat. Sangen kiintoisaa kuitenkin, että petturin mainitseminen ensimmäisessä, peliä yleisesti käsittelevässä viestissä, on sinulle epäilyperuste.

flyra kirjoitti:Musta se taas on ihan todella ärsyttävää, jos edellisten pelien käytös alkaa määräämään nykyisen pelin kohtaloa, niinku on josksu aiemmin käynyt. En vaan yhtään tykkää siitä "se sillon pahiksena pelas tolleen että vastas tosi usein/käytti hymiöitä/lauloi lohikäärmeistä ja keijukaisista mutta sillon hyviskenä ei!!!1 äänestänpä ++kissakalamirreliini", koska se ei oikeasti anna pelaajalle hirveästi mahollisuuksia vaikuttaa kohtaloonsa.

Tämä pisti silmään kahdesta syystä. Ensinnäkin, olen samaa mieltä. Aiempien pelien käyttäminen epäilyperusteena on ärsyttävää. Samalla en kuitenkaan ole sitä mieltä, että näitä aiempia kokemuksia pitäisi jättää hyödyntämättä. Peleissä voi syntyä kuitenkin jos jonkinmoisia kuvioita, ja jos aiemmista peleistä saadulla kokemuksilla vastaavista tilanteista ja pelaajista saaduilla vihjeillä voi näitä kuvioita lähteä ratkomaan, ei tiaisuutta pidä jättää hyödyntämättä. Toiseksi, Tinppa tuntuu pelaavani selkeämmin kuin viime pelissä. En varmaan ilman tätä lainausta olisi edes tajunnut. Mutta joka tapauksessa, viime peli oli Tinpan ensimmäinen, joten ei tässä varmaan kovinkan ihmeellisiä johtopäätöksiä voida vielä ainakaan tehdä.

flyra kirjoitti:(off: kertooko tää nyt jotain erikoishahmoudesta, jos ei oo aiheesta mitään sanottavaa? onko tavis jota ei kiinnosta/luottaa erikoisten omaan arviointikykyyn? onko erikoinen joka tietää itse miten aikoo toimia eikä kaipaa neuvoja? :D

Kyllä kertoo. Valitsit pelin alussa sukupuoleksesi naisen. Odotas, syötän kaiken saadun informaation anonyymiin nettitestiin roolistasi, ja katson tuloksesi:"You are a strong independent woman who don't need no man. You are very special and need guidance from no man." (Sarkasmivaroitus, en ole tosissani. Joku kuitenkin tarttuisi tähän vielä)

Hmm. Tetra ei juurikaan osallistu keskusteluun, mutta heti Meizin tökättyä hän pomppaa esiin. Jotain mietteitä siitä suunnasta?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 12.03.2016 22:31:49

Violet: Mietteitä on aina. Niistä lisää myöhemmin. Olehan kärsivällinen sinäkin!
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Lenune » 13.03.2016 01:05:17

Voi mussukat, kun ootte ollu täällä aktiivisia ja mä olen nyt ihan kujalla, mitä täällä on höpisty. Pakko munkin nyt heti alkuun vähän hehkuttaa tätä nostalgiaa, koska Kylä <3 Ihan tulee teini-ikä mieleen ja vaiks pelailenki nykyään satunnaisesti mm. Finissä, nii kyllä täällä vaan on ihan eri meininki peleissä :D

Joo, lueskelin topicin lävitse ja muutamia ajatuksia. Suuren osan on joku muukin jo esittänyt vähintään jossain muodossa, mutta koittakaa kestää kertausta.
Ensinnäkin erikoisrooleista. Mä sanoisin, että vaparit on aika vahva roolipari, koska kaksi varmaa hyvistä pienentää pahisten piilottelujoukkoa ihan mukavasti, mutta pahikset tarvitsevat heidän tiputtamiseensa kuitenkin kaksi yötä. Lisäksi koska peli on melko pieni, eivät pahikset voi kovin montaa yötä käyttää muun hyvisjoukon haravoimiseen, vaan heidän on pakko vähintäänkin yrittää tappaa vaparit melko pian näiden tultua esiin. Lisäks pahisten vähäinen määrä ehkäisee varmaan aika hyvin sitä, että heistä joku yrittäisi esittää vapaamuuraria pelastuakseen. Petturi taas on tietty huono, jos ennustaja sattuu ennustamaan just hänet, mutta joka tapauksessa se on ihan sama, koska häntä ei tarvitse tappaa. Pidetään vaan silmät auki tilanteessa, jossa hyvikseksi ennustettu selkeästi puolustelee tai äänillään pelastelee tiettyjä pelaajia. Ja esiintulosta. On hyvä idea ottaa vaparit esiin toisena päivänä-->rajaa ennustettavien joukkoa, mutta ei tee vielä suojelijan piiloutumisjoukosta liian pientä. (13 pelaajaa - vaparit - pahikset, jotka tietävät toisensa = 8 pelaajan joukko, jossa suojelija ja ennustaja piilottelevat.)

Sitten pelaajiin, ihanaa kun tää peli on tällainen inhimillisen kokoinen, että kaikista (no ei tietty niistä, jotka ei puhu) saa vähän edes jotain kuvaa, eikä ihmiset sekotu kauheen pahasti keskenään.

Tällä hetkellä antaisin pientä luottoa Halimalle. Häneltä on tullut sen verran hyviä huomioita ja räväkkä aloitus, että toistaiseksi pidän hyvismäisenä. Toki vasta eka päivä, joten pienilläkin peliä edistävillä asioilla voi saada aikaan peliä edistävän vaikutelman, joten älä tuudittaudu tähän. Mutta selkeästi peliä hyödyttäviä huomioita, joskin osa viesteistä on varmasti ollut vanhoille pelaajille, kuten mulle, ihan peruskauraa ja näyttäytyvät ehkä sellaisena näennäisaktiivisuutena, että höpistään nyt jotain yleishyödyllistä, vaikka kaikki tietääkin nää jutut ja haetaan sitä kautta luottoa.

Einarin avaus mua vähän kummastutti, koska siinä oli vähän sellainen tikusta asian repimisen meininki. Kohdassa, jossa huomioit Violetin ainoana petturin maininneena, yli puolet pelaajista taisi vielä nukkua, joten musta vähän hassua jo tuossa kohtaa repäistä asia esiin. Oon myös vähän eri mieltä siitä, mainitsisiko petturi petturin ensimmäisenä. Mun kokemuksen mukaan yleensä ei. Sitten einari myös tulee äänestämään Flyraa tämän sanavalinnan vuoksi ja epäilee vähän Tinppaa mm. kääk-sanan käytön takia. Ihan hauskoja huomioita, jotka multa on mennyt ohi, ja jos tää olis litteraatio jostain puhutusta tapahtumasta, niin nämä voisi olla hyvin huomionarvoisia, mutta koska peliä käydään kirjoittamalla, niin jokainen pelaaja varmasti miettii sanavalintojaan vähän tarkemmin ja pahikset erityisen tarkasti ennen viestin lähetystä. Jotenkin Einarin viesteistä tuleekin olo, että hänellä on kiire saada joku epäilyjen kohteeksi. Hän myös tuntuu lukevan viestejä melko tarkasti ja yksityiskohtiin huomiota kiinnittäen, mikä voi kertoa joko siitä, että epäilyjä revitään nimenomaan mistä tahansa tai sitten siitä, että ihan oikeasti yritetään saada viesteistä tarkkaa kuvaa henkilön roolista.

Cameron taas vibattelee mua jostain syystä. Hänen viesteistään tulee vähän olo, että yritetään vaikuttaa hyödylliseltä, mutta samalla aika neutraalilta, eikä oteta kantaa mihinkään liian avoimesti, mm. neutraalius Piikkisiiliä kohtaan. Mielessäni käväisi, että voisiko tässä olla pahispari, joka on keskustellut ehdotuksesta muualla, kun Cameron vaikuttaa siltä, että häntä ei kiinnosta Piikkiksen perustelut ehdotukselle. Myös ehdotus vapaamuurarien esiintulon lykkäämisestä kolmanteen päivään vähän kohotuttaa mun kulmia, koska syyt, jotka on jo topicissa sanottu: ennustaja, suojelijan piilojoukko ja massaesiintulo jne.

Tinppa sitten. Aluks hän näyttäytyi mulle ihan vaan aloittelijana ja vieläkin vähän punnitsen, että onko käytöksessä kyse vain aloittelijuudesta. Tosi moni on kuitenkin tarttunut Tinpan mitäänsanomattomuuteen, komppailuun ja mielipiteen heilahteluun. Yks mikä vois linkittää hänet vähän Cameroniin on se, että Cameronin perässä Tinppa komppaili ideaa siitä, että vaparit tulis esiin vasta 3. päivänä ja ajaa ideaa eteenpäin, mikä vois olla kokeneemman pahiskaverin komppailua. Enemmän kuitenkin ehkä iskee silmään Tinpan ja Flyran linkittyminen. Ensin Flyra alkaa tivata Einarilta, miksi tämä haluaa tietää, mitä roolia Tinppa on pelannut aiemmin jne. vähän puolustelee Tinppaa. Heti tähän perään Tinppa tulee ja komppaa Flyran ajatusta Piikkisiilin viestistä. Aloittelijapahiksilla on toisinaan paha tapa komppailla pahiskaveria. Lisäks melkein heti perään he ottavatkin toisiinsa pesäeroa, kun Flyra kyselee Tinpalta, mitä tämä tarkoitti sanomisillaan. Tietyllä tapaa tämä olisi turvallinen pesäeronotto, koska on vähän aiheen vierestä. Mut jotenkin en kuitenkaan näe Tinppaa kauhean hätääntyneenä tms. vaikka tämä onkin puolustautunut aika paljon. Kerrohan millaisia ajatuksia sinulla on muista pelaajista?

Flyrre <3 Tyyli tuntuu kaikenkaikkiaan aika Flyralle ominaiselta höpöttelyltä, vaikka edellisestä pelistä hänellä onkin aikaa. Kuitenkin hän linkittyy vähän Tinppaan ja puhuu jonkin verran aiheen vierestä takertuessaan erikoishahmoihin ja Meizin sanomisiin. Hän myös lopettaa erikoisista puhumisen melkein heti, kun asia pannaan muiden toimesta merkille. En kuitenkaan jaksa uskoa, että Flyra olisi niin harkitsematon, että pahiksena alkaisi udella topicissa vinkkejä erikoishahmojen erottamiseen. Mun silmään hän vaikuttaa aika omalta itseltään, ja melko huolettomalta siinä mielessä, ettei viestit todellakaan ole pilkuntarkkaan mietittyjä.

Mistä päästäänkin Meiz:iin. Hänestä nyt ei kauheasti ole sanottavaa, kun hänkään ei hirveästi ole äänessä ollut. Erikoishahmoista puhumisesta varoittaminen voi toki olla ihan hyvismäistäkin, mutta myös pahiksen keino saada osa hyviksistä olemaan hiljaa, jotta joukosta olisi helpompi erottaa ne, joilla saattaisi olla enemmän tietoa asioista=erikoiset. Panin kuitenkin merkille, että Meiz puolustelee Einaria kahteenkin otteeseen. Ensin tämän avausta, jota osa porukasta kritisoi ja myöhemmin einarin äänestysperustetta sanomalla, että hänellekin tuli mieleen sama Flyran viestiä lukiessa. Kauheasti epäilyjä mihinkään suuntaan ei kuitenkaan toistaiseksi häneltä ole tullut ja viestit ovat muutenkin olleet melko lyhyitä, joten siksi tää puolustelun oloinen komppailu vähän iskee silmään.

Violet, sulta haluaisin kysäistä, että mitä tarkoitat tällä:
Violet kirjoitti:Itse enemmänkin kiinnittäisin huomiota siihen, ettei kukaan muu tuossa vaiheessa ollut häneen tarttunut.
Meneekö multa jotain pahasti ohi, mutta miten kukaan muu olisi voinut tarttua petturiin ennen sinua, koska olit ensimmäinen peliin kirjoittaja? Muutenkin puolustuksesi on melko napakka ironioineen jne. mikä pistää miettimään, miksi olet niin kovin ärtynyt epäilyistä? Vaikka olenkin samaa mieltä, että roolista x puhuminen ei tarkoita mitenkään automaationa, että on itse kyseisessä roolissa, niin silti reaktiosi hieman hämää.

Muista mulla ei toistaiseksi olekaan ihan kauheasti sanottavaa. Käsittelemättä jäivät nyt heräämättömät: keira, Vampire, Xanie ja Ariel, sekä Tetradynamia ja porkkana, joista ei vain ole oikein mtn sanottavaa, kun ovat olleet sen verran mitäänsanomattomia. Tulkaa kaikki puhumaan! Ja ne, jotka tietää näitä ihmisiä muita kautta, ahdistelkaa ne puhumaan :D
Lenune
Kyläläinen

Palkinnot: 2

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 13.03.2016 01:16:26

Jälkeenpäin luettuna tuo koko sitä edellinen viestini olisi vaatinut oikolukua. Mitä tarkoitin fifty-fifty-tilanteella (kummaa että kukaan ei ole vielä kysynyt siitä selvennystä, mitä oletitte minun tarkoittavan sillä?) niin oli se, että jos molemmat vapaamuurarit on tiedossa ja suojelija elossa, niin yöllä olisi 50% mahdollisuus kuolemattomaan yöhön (tilanteessa jossa sekä suojelija että pahikset valitsevat kohteikseen jommankumman vapaamuurareista). Olisi semmoinen Mind games- tilanne, jossa olisi toki hävittävääkin, mutta myös voitettavaa.

flyra kirjoitti: Jos meitä on nyt 15 joista 12 hyvistä, olettaen että tänään kuolee tavis niinku yleensä ekana päivänä käy ja ens yönä joku, niin meitä on 10+3 pahista (petturi mukaanluettu) tokana päivänä. Jos silloin tulee vaparit esille, niin 11/13 ois äänestettävissä. Jos ennustaja säilyis hengissä tokankin yön yli meitä ois 8+3 pahista eli 11. Joista ainakin 1 varma hyvis jos vaparien suojelu epäonnistuu tai hyvällä tuurilla 2 jos vaparit tulee esille vasta kolmantena päivänä (eli luottavat pysyvänsä hengissä), eli 7 tai 6 keihin kohdistaa ääniä. Jos ennustaja tulee esille ja kertoo ennustuksensa, niin ois 5 tai josta 2-3 pahiksia kerta petturia ei tarvi saada hengiltä. Ei huonompi lukema. Sen verran hyvä lukema että mietin nyt failasinko jotain laskuissa.

Kursivoitu kohta on se, jossa hukkaan punaisen narun pohdinnassasi. Ehdotatko tuossa siis, että vaparit tulisi kolmantena päivänä esille? Eli ehdotatko samaa kuin Cameron, että ensin ennustaja ennustaa ennen vaparien esiintuloa? Tuossa laskussasi on virhe, sillä 3. päivänä äänestyskohteita olisi 7 tai 8 olisi lähempänä totutta. Tuohon vaikuttaa selviääkö erikoishahmo 2. yöstä tai tuleeko kuolematon yö. Jos ennustaja kuolee 2. yönä, äänestyskohteita olisi 9, mutta se olisi epätodennäköistä. 8 äänestyskohdetta olisi myös silloin, jos 2. yönä kuolisi ennustajan ennustama. Että en kyllä ymmärrä mistä sinä tuon 5 äänestyskohdetta 3. päivänä repäisit.

Tuossa Cameronin vaihtoehdossa taisi olla laskuvirhe. Hänen kuvaamassa tilanteessa kolmantena päivänä ei olisi 50% mahdollisuus osua pahiksiin vaan vähän päälle 40% mahdollisuus (3/7). Vai mistä tuo sinun prosentti oikein tuli? Ja haluaisin yhä selityksen sille, miksi ennustajan pitäisi käyttää voimansa enne vaparien esiintuloa.

Omassa vaihtoehdossani osumismahdollisuus olisi parhaissa mahdollisuuksissa joko sama kuin Cameronin tai 38% fifty-fiftyn toteuttaessa yökuolemattoman yön. Mikäli yöllä kuolisi erikoishahmo olisi osumisprosentti myös 38, mutta pahiksia olisi joukon määrästä suurempi osuus. Ei niin suuri prosentti, että lähtisin väkisin erikoishahmoja riskeeraamaan. Jos tuo ehdotukseni toteutettaisiin toisen sijasta kolmantena päivänä, olisi osumisprosentti suurempi, mutta silloin väliin ehtisi todennäköisemmin muuttuvia tekijöitä. Pelin näkökulmasta voisi olla palkitsevampaa, jos erikoishahmot saisivat pelata rauhassa pidemmälle kuin toiseen päivään. Heidän onnistuessa selvitä pidemmälle voisivat he lunastaa onnistumisestaan suuremman palkinnon (eli saataisiin suurempi osumisprosentti pahiksiin). Eli jos nyt tiivistäisin oman ehdotukseni niin: vaparit esille toisena tai kolmantena päivänä, jonka jälkeen ennustaja käyttäisi voimansa. Jos on mahdollista välttää se, että ennustaja käyttäisi voimansa ennen vaparien esiintuloa, niin käyttäisin mielelläni sen mahdollisuuden.

Täällä on jo haluttu hiljentää erikoishahmokeskustelua. Omalta näkökulmalta vähän mälsää, sillä niitä on aina kiva pyöritellä. Minusta keskustelua ei kannata väkinäisesti tyrehdyttää, vaan antaa keskustelun kehittyä. Tässä vaiheessa peliä kaikenlainen materiaali on tervetullutta eikä toisen tarvitse olla pois toiselta. Teknisyyskeskusteluun juuttuminen ei lopulta edistä peliä, mutta jos sen sisältö ei jää vain lukujen pyörittelyyn (mitä tämä viesti paljolti kyllä oli), tarjoaa se etenemismahdollisuuksia pelaajakeskusteluunkin.

flyra: Einarin tekstissä ei ollut freudilaista vaan tosiaan sinun. Jos pelaajaa ei kerran saisi epäillä aiempien pelien perusteella, saako pelaaja puolustautua aiempien pelien perusteella?

//Lenune tuli väliin. Tuo suojelijan ja ennustajan piiloutumisjoukko oli asia, jota en ole ottanutkaan huomioon. Et käsitellyt minua listauksessasi :(
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

Palkinnot: 15

ViestiKirjoittaja keira » 13.03.2016 07:12:49

Hyvää huomenta. Kuten jo aiemmin sanottu, kivaa päästä pelaamaan pitkästä aikaa. Halimalle suurkiitos!

...vaikka iloitsen alkamisesta olisin kyllä toivonut että venyy vielä vähän pidemmälle, istun nimittäin juuri bussissa matkalla lentokentälle. Olen viikon poissa, mutta lupaan seurata peliä ja osallistua parhaani mukaan (otin just screenshotit koko pelistä et voin koneessa kirjottaa :D).

Sen verran nopeasti pelistä, että mukavasti keskustelu lähtenyt jo käyntiin. Jotenkin sellanen muistikuva et omina aktiiviaikoina ekana päivänä oli harvemmin ainakaan aluksi muuta kuin heräämisviestejä. Kiva päästä jo näin alussa listaamaan kunnolla :---)

Sit lopuksi offaa: ihanaa, vaparit! Toivottavasti teillä on kiva peli, toivottaa keiratäti muistellen omia vaparipelejään lämmöllä^^
Minä se olen! Jotkut saattavat jopa muistaa vanhasta kylästä. Salaperäisen katoamisen jälkeen olen täällä taas Haliman houkuttelemana.
keira
Kyläläinen

Palkinnot: 8

ViestiKirjoittaja Violet » 13.03.2016 09:47:18

Lenune kirjoitti:Meneekö multa jotain pahasti ohi, mutta miten kukaan muu olisi voinut tarttua petturiin ennen sinua, koska olit ensimmäinen peliin kirjoittaja? Muutenkin puolustuksesi on melko napakka ironioineen jne. mikä pistää miettimään, miksi olet niin kovin ärtynyt epäilyistä? Vaikka olenkin samaa mieltä, että roolista x puhuminen ei tarkoita mitenkään automaationa, että on itse kyseisessä roolissa, niin silti reaktiosi hieman hämää.

Tarkoitin, että se kun kukaaan muu kuin minä ei ollut tarttunut petturiin millään tavoin ennen einarin viestiä kiinnittäisi enemmänkin huomioni tuossa tilanteessa. En ihmettele sitä, ettei petturista vedetä suuria kilometripostauksia, sillä onhan se aika passiivinen hahmo, mutta se, ettei häntä edes mainita pelin ensimmäisissä, kokonaisuutta hahmottavissa viesteissä kyllä hieman ihmetyttää.

Mitä tulee "ärtyneisyyteeni", ni enhän mie tietenkään tyksi jos epäkelvoin perustein lähdetään syyttelemään. En kyllä ollut aivan niin ärtynyt kuin viestini antoi ymmärtää, vaikka ironian käyttö retorisena keinona tätä sävyä kuitenkin painotti. Ironia <3 Sori siitä.

Huh, peli päättyykin vasta tiistaina, eikä huomenna. Ehdin siis esseekokeen jälkeen ehkä raapustelemaan jotain järkevääkin, jos tuosta koettelemuksesta nyt selviän. Yleensä olen ensimmäisen päivän listauksia vastaan, mutta tässä pelissä niistä voi olla oikeasti hyötyäkin. Ainakin tuo Lenunen listausviesti vaikuttaa minusta peliä edistävältä. Yritän itsekkin pyrkiä jonkinlaiseen jäsentelyyn. Ja vaikkei ensimmäisen päivän pohdinnot loppujen lopuksi anna eväitä kaikkein syvällisimmille keskusteluille, tulee se todennäköisemmin nopeuttamaan seuraavaa päivää. Etenkin hiljaisilta pelaajilta kaipaisin jotain mielipiteitä, tai edes ajoittaisia elonmerkejä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Violet
Mafioso

ViestiKirjoittaja Lenune » 13.03.2016 11:08:14

piikkisiili kirjoitti:Et käsitellyt minua listauksessasi :(
Tiiätkö, kun oot menossa nukkuu/heräät keskellä yötä siihen, kun tajuat yhtäkkiä unohtaneesi jotain. Mulle kävi silleen sun kohdalla eilen illalla just kun oli painanu pääni tyynyyn, mut en sitte jaksanu enää pompata ylös korjaamaan asiaa :D Joten korjaan sen nyt, vaikka onkin pahismaista, että onnistut pelaamaan niin, etten edes muista sinua. *Siristelee silmiään epäilevästi*.

Oli sinustakin muistiinpanoja eilen, joten mennäänpä niihin. Piikkiksen tyyli vaikuttaisi vähän muuttuneen siitä, mitä itse hänestä muistan. Ensimmäinen viesti edusti vielä mun silmissä mun aktiiviaikojen piikkistä, joten vaikka se monia kummastutti selittelemättömyydellään, niin mulle se näyttäytyi aika peruspiikkiksenä. Seuraavat viestit on kuitenkin pidempiä ja asioita enemmän pohdiskelevia. Piikkis pohdiskeleekin erikoisten esiintulosuunnitelmia melko perusteellisesti, mutta toistaiseksi ei ole kauheasti epäillyt ketään, ainakaan suoraan. Enemmänkin takertunut muiden tekemien erikoisehdotusten yksityiskohtiin ja osoittanut niistä virheitä/toimimattomia kohtia, mikä tuo helposti kuvan, että olet aktiivinen ja kyseenalaistat toisten ehdotuksia. Kuitenkin vältät herättämästä liikaa huomiota, koska et epäile ketään suoraan. Minusta on myös erikoista, että alat selitellä aiempaa viestiäsi, vaikka kukaan ei oikeastaan ole edes tarttunut siihen.

Violet kirjoitti:
Lenune kirjoitti:Meneekö multa jotain pahasti ohi, mutta miten kukaan muu olisi voinut tarttua petturiin ennen sinua, koska olit ensimmäinen peliin kirjoittaja?

Tarkoitin, että se kun kukaaan muu kuin minä ei ollut tarttunut petturiin millään tavoin ennen einarin viestiä kiinnittäisi enemmänkin huomioni tuossa tilanteessa. En ihmettele sitä, ettei petturista vedetä suuria kilometripostauksia, sillä onhan se aika passiivinen hahmo, mutta se, ettei häntä edes mainita pelin ensimmäisissä, kokonaisuutta hahmottavissa viesteissä kyllä hieman ihmetyttää.
Ah, joo nyt ymmärrän. Se on kyllä totta. Esim. Halima kuitenkin käsittelee kaikki muut erikoishahmot, mutta jättää petturin välistä. Miksi?

Muut nyt nähdäkseni rajaavat muutoinkin keskustelua erikoishahmoista. Tinppa selkeästi kommentoi lähinnä itselleen aiemmin tuntemattomaksi jäänyttä suojelijaa, mikä ei välttämättä kerro petturiaiheen välttelystä. Piikkiksen viestistä mulle tulee aika vahvasti hyvisorientoitunut fiilis, kun heittää heti selkeän suunnitelman tiskiin. Suunnitelman esittäminen ei olisi uutta pahikseltakaan, mutta olettaisin, että se tehtäisiin huomattavasti paremmin perustellen heti alkujaankin. Ellei sitten ole ollut kiire saada joku pahis esittämään suunnitelma ensimmäisenä ja aikaa perusteluille ei ole jäänyt. Meiz:ltä sitten taas tulee kysymys koskien vapaamuurarien esiintulosuunnitelmaa ja varoitus, ettei erikoisia kannata liikaa pohtia. En osaa suhtautua viestiin. Se voi olla viaton ihmettely ja päällimmäisten ajatusten lausuminen, mutta siinä voisi myös olla taustalla pahis, joka haluaa vaikuttaa aktiiviselta ottamalla kantaa ja kysymällä. Ehkä myös aistittavissa, voi olla harha-aistimus, pientä toppuuttelua erikoisten esiintulosuunnitelmia kohtaan, kun kysytään, onko vaparien esiintulo joku yleinenkin taktiikka ja kehotetaan puhumaan erikoisista varovaisesti. Cameronista oon puhunutkin jo aiemmin, eikä mulla varsinaisesti ole tähän lisättävää.

Jos joku näistä ennen Einaria kirjotelleista olis pahis, niin tällä hetkellä lähtisin arpomaan Meiz:n ja Cameronin välillä. Meiz itseasiassa alkoi epäilyttää mua nyt entistä enemmän tän pohdiskelun ja eilisen yhteissummana. Häneltä kaipaisinkin lisää ajatuksia itse pelaajista.
Lenune
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.03.2016 11:37:45

Lenunelta tuli yllä mielestäni erittäin hyvät avausviestit peliin. Komppaan kommentteja piikkiksestä siinä, että alun lyhyt töksäytys vaikutti hyvin ominaiselta siihen pelityyliin miten hänet muistan aiemmista peleistä. Nyt keskustelu on pyörinyt pääosin numeroissa, joten pelaajamietintöjä olisi mukava kuulla myös hänen suunnalta.

Lenune kirjoitti:
piikkisiili kirjoitti:Meiz:ltä sitten taas tulee kysymys koskien vapaamuurarien esiintulosuunnitelmaa ja varoitus, ettei erikoisia kannata liikaa pohtia. En osaa suhtautua viestiin. Se voi olla viaton ihmettely ja päällimmäisten ajatusten lausuminen, mutta siinä voisi myös olla taustalla pahis, joka haluaa vaikuttaa aktiiviselta ottamalla kantaa ja kysymällä. Ehkä myös aistittavissa, voi olla harha-aistimus, pientä toppuuttelua erikoisten esiintulosuunnitelmia kohtaan, kun kysytään, onko vaparien esiintulo joku yleinenkin taktiikka ja kehotetaan puhumaan erikoisista varovaisesti.

Tuo kysymykseni johtui nimenomaan siitä ettei piikkis kokenut tarpeelliseksi perustella kantaansa. Ainakin minulle tuli heti mieleen että kyseessä on joku kylän yleinen taktiikka joka ei vaadi sen kummempaa selittelyä.

Minulta kaivattiin epäilyjä ja nyt päällimmäisenä on mielessä porkkanan avausviesti, jossa melkeinpä puskistahuutelu - tyyliin pistetään epäilyä flyran suuntaan. Tässä vaiheessa flyra oli saanut jo äänen einarilta ja muuten huomiota ainakin minun ja piikkiksen suunnalta, joten pahikselle tämä olisi hyvä sauma lähteä komppailemaan. En itse löydä flyran selittelystä selvää hermostuneisuutta, ja syytös "selittelyn mausta" on mielestäni epäreilu, koska yhtälailla hyvis joutuisi selittelemään tuota lausemuotoa. Flyran vastaus einarille ei anna minulle kuvaa pahiksesta joka huomaa lispauttaneensa roolinsa avoimesti, koska hän vaikuttaa todella ymmärtävän tuon lipsahduksen vasta minun selitykseni jälkeen. Pieni piste hänen edukseen tästä.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja flyra » 13.03.2016 11:49:27

porkkana kirjoitti:Flyralta todella hermostuneen oloinen viesti ja selittämisen makua, alkoiko hermostuttaa kun sait äänen?

Ei. :D mulla on mukavaa eikä hermostuta yhtään, mikä on aika yllättävää. Ehkä oon oppinu ottamaan pelit rennommin ku aiemmin x)

Violetilta ihan jees pointti vapareista. En oikein osaa nyt ajatella ja ottaa kantaa. Jos toinen vapari tulee esille, jos suojelija suojelee heti seuraavana yönä esilletulon jälkeen, niin sitten ko. vapari aika todennäköisesti kuolee sen jälkeisenä yönä, mikä ei sekään oo kovin optimi. Tietty ehkä hämätään pahiksia pois ennustajan ja suojelijan kimpusta mutta hmm. En tiedä. Ja jatkan saman tien Violetin samasta viestistä ja aiemmat pelit, nykyiset epäilyt -keskustelua. Oon samaa mieltä, kyllä tuommosissa kuviotilanteissa sun muissa kannattaa aiempien pelien vihjeitä hyödyntää, varsinkin jos on jotain tuttua ja samoja pelaajia, mutta siinäkin on aina se riski, että hlö on miettiny asiaa ja voi yrittää hämätä kuviolla/pelaa vain eri tavalla tietoisesti/tietämättään ja dada. Onneksi tässä ei nyt olla menty vielä sille kamalimmalle tasolle, missä heitellään täysin vibapohjaisesti ääniä "koska se sillon pelas pahista ja nyt se pelaa vähän niinku samalla tavalla muitta yrittää ehkä peittää sitä!!!! ++lohikalakäärme" :D Ah, täydellinen syväanalyysi mun persoonallisuudesta. <3[/sarkasmi]

Ja sitten Lenunelta pitkä viesti. Tosi hyviä pointteja, ite en ollu aatellutkaan tota piilottelujoukkokannalta tätä. Alkaisin ehkä vähän kallistua sille, että vaparit esiin ennenku ennustaja ennustaa, mutta jättäisin tämän täysin vaparien päätettäväksi, koska uhrautumiseksihan se menee ja varmasti jokainen haluaa olla pelissä niin pitkään kuin pystyy. Meidän voiton kannalta kyllähän se pahisten tappamista helpottaisi jos vaparit olisi esillä, mutta pelin kivauden kannalta vaparit saa tulla esiin tai jättää tulematta. Voidaan tämä voittaa ilman erikoisiakin, jos pahikset failais jotain tosi näkyvästi >:)
Lenunelta kans pelaajapointit ihan hyviä. Pakko sanoa, että olin jo ihan kokonaan unohtanut tän luottamuksenhakemisenyrittämisen :'D oon selvästi pelannu liian kauan aikaa sitten kun en jotenki ollu edes ajatellu että voi enempi tai vähempi tietosesti keräillä hyvispointeja... Pointit Halimasta ja einarista on hyviä. Einarista ite aattelisin kyllä, ettei ehkä ihan hirveästi voi vielä päätellä - eka päivä on vähän tikusta asiaa -päivä, mutta jos ajatellaan einarilla olevan kiire saada joku kohteeksi, niin se mun kokemuksen mukaan voi olla vähän pahismaista. Semmoista että tarvii saada huomio muualle ja tehdä tikusta asiaa että näyttää aktiiviselta hyvikseltä. Toisaalta taas, tähän on vaikea tarttua, koska ite oon myös pelannu samalla tapaa että tikusta asiaa ja ollu hyvis, jota on kuumotellu että "kohta ne pahisket tulee ja tappaa kaikki enkä halua taas hävitä". Voi siis kallistua kumpaan tahansa puoleen. Samoin tuon mulle annetun äänen kannalta - ottaisko pahis riskin antaa eka ääni ja kerätä sillä huomiota, antaisko ekan äänen koska kaikki ajattelee että no ei sitä nyt ainakaan pahis tee, vai antaako ekan äänen koska on hyvis ja ihan todella joku tuntuu äärimmäisen pahikselta.

Cameronin viboihin en ota kantaa. Hyvä ajatus kans siitä, josko Tinppa ja Cameron olisivat pahistovereita. On kans jännää, miten eri tavoin ihmiset tulkitsee asioita. :D Lenune tulkitsee mun ja Tinpan linkittymisen pesäeroiluksi ja mää oon vaan ottanu esille asioita sitä mukaa kun ne nousee mieleen. Mää kyllä taas nään Tinpan vähän hätääntyneenä, en ehkä sillain "oivoivoivoivoi en saa kuolal nyt pakko puolustautua!!" vaan sillain, että hermostuttaa, mutta yrittää peitellä sitä ja mennä sen varjoon, että "kerron ajatukseni myöhemmin, annan ääneni myöhemmin, seurailen nyt vaan tässä eka, älkää kiinnittäkö huomiota minuun".
Lenune kirjoitti:Hän myös lopettaa erikoisista puhumisen melkein heti, kun asia pannaan muiden toimesta merkille.

Lopetin erikoishahmokeskustleun sillä, että mulla ei ollut enää mitään uutta sanottavaa enkä keksiny mitään mistä ammentaa enää uutta, kuten totesin että eiliseltä päivältä erikoishahmojutut on mun osalta ohi. Lenunelta kans hyviä pointteja Meizistä, itsekin mietin mitä nämä lyhykäiset viestit on. Ehkä sitä ettei haluta huomiota itseen eikä uskalleta antaa materiaalia muiden tutkittavaksi itsestään? Vähän samaa kuin Tinpassa - jos molemmat olisi pahiksia, olisiko taktiikkana että puolustaudutaan nätisti, esittäen ettei hermostuta, muttei aleta kalastelemaan huomiota syyttelemällä muita? Toisaalta, Meiz oli myös jonkun toisen kanssa lukenut jonkun mun viestin samalla tavalla, joten siinäkin voisi olla pimeitä kytköksiä. Tai petturuutta? Jos Meizin ajatuksia muista kuulisi lisää, samoin kuin Tinpankin.

piikkisiili kirjoitti:Joista ainakin 1 varma hyvis jos vaparien suojelu epäonnistuu tai hyvällä tuurilla 2 jos vaparit tulee esille vasta kolmantena päivänä (eli luottavat pysyvänsä hengissä), eli 7 tai 6 keihin kohdistaa ääniä. Jos ennustaja tulee esille ja kertoo ennustuksensa, niin ois 5 tai josta 2-3 pahiksia kerta petturia ei tarvi saada hengiltä. Ei huonompi lukema. Sen verran hyvä lukema että mietin nyt failasinko jotain laskuissa.
Kursivoitu kohta on se, jossa hukkaan punaisen narun pohdinnassasi. Ehdotatko tuossa siis, että vaparit tulisi kolmantena päivänä esille? Eli ehdotatko samaa kuin Cameron, että ensin ennustaja ennustaa ennen vaparien esiintuloa? Tuossa laskussasi on virhe, sillä 3. päivänä äänestyskohteita olisi 7 tai 8 olisi lähempänä totutta. Tuohon vaikuttaa selviääkö erikoishahmo 2. yöstä tai tuleeko kuolematon yö. Jos ennustaja kuolee 2. yönä, äänestyskohteita olisi 9, mutta se olisi epätodennäköistä. 8 äänestyskohdetta olisi myös silloin, jos 2. yönä kuolisi ennustajan ennustama. Että en kyllä ymmärrä mistä sinä tuon 5 äänestyskohdetta 3. päivänä repäisit.

Tuossa on ajatusvirhe tullu, oot oikeassa. Ajattelin siis alunperin ku noita laskin, että vaparit tulis ensille tokana päivänä (jolloin heitä ois kolmantena päivänä varmuudella yksi, jos toinen kuolee yöllä pahisten tappamana), mutta sitten oonki laskenu jotain ihan omiani, eli ajatusketju kusee pahasti. :D Eli viis äänestyskohdetta oli väärin laskettu, nytkun yritin käydä tuon kursivoidun läpi uudelleen paremmalla logiikalla, niin kolmantena päivänä meitä olisi 11 pelaajaa, joista 2pahista+petturi ja jos vaparit ovat tulleet tokana päivänä esille, niin 10 keitä voi äänestää. Jos ennustaja on selvinnyt hengissä, niin sitten olisi 8. Parhaimmassa tapauksessa olisi 7 (ymmärtääkseni) kolmantena päivänä ketä äänestää, jos kaikki eirkoiset olisivat hengissä tokan yön jälkeen, jolloin meitä olisi yhteensä 11, ja jos vaparit, ennustaja ja ennustettu (joka ei ois vapari) tulis esille, niin ois 7. Ja se ois jo todella jossittelua, joten ennemmin äänestettäviä olisi 8 tai 9. True dat. Oon siis aika samoilla linjoilla piikkiksen kanssa, ennustaja ennustaa vaparien esiintulon jälkeen (jos kaikki menee hyvin eikä kukaan erikoinen kuole *koputtelee puuta*). Piikkiksellä on kyllä hassun pitkiä viestejä, muistelin että nuo ekat lyhyet viestit oli peruspiikkistä, nyt tulee jotenkin enemmän pohdintaa ja laskelmia kuin aiemmin. Ehkä tilanne vaikuttaa, ehkä rooli, ehkä tyyli on vaan muuttunut tai mää vaan en muista Todellista Piikkistä tämmöisenä. :D Sivuhuomiona ihan vain. Hyvä kyllä kuulla pohdintaa ja hyviä pointteja.
En muuten äkkiseltään löytänyt tietoa, tuleeko pelaajan kuollessa meidän tietoon hänen roolinsa vai vaan tarkkuudella hyvis/pahis?

Hyvä pointti piikkikseltä myös keskustelun tyrehdyttämisestä. Ja jos pelaajaa ei epäillä aiempien pelien pertusteella, miksi pelaajalla olisi tarvetta puolustautua aiempien pelien perusteella? hlökoht en lähtisi puolustautumaan ja vetoamaan aiempiin peleihin erityisen paljoa (paitsi ehkä max. noissa erinäisissä kuviohässäköissä mitä mainittiin aiemmin) enkä niitä pitäisi erityisen luotettavina, kun omat tekemiset voi attribuoida miten huvittaa eikä kukaan oikein sitä voi tarkistaa. Voihan siihen siis aina vedota että viimeksku olin pahis nii sillon olin kyllä kauheen sitätätäjatuota mutta en ite vakuuttuis, koska jokainen peli on omanlaisensa ja sillain.

Keirakin heräsi \o/ Mietin eka että mitvit kun luin tuon vikan rivin sillain, että "ihanaa, olen vapari! toivottavasti on kiva peli, muistelen kaikkia aiempiakin vaparipelejä lämmöllä!" ja sitten luin uudestaan kun hämmennyin, että ethän sää ny jukoliste voinu paljastaa olevas vapari... :D (en kyllä ite ois ehkä tehny tuota viittausta että en oo vapari kuten keira, mutta tyylinsä kullakin ja kivahan se on toivotella kivaa peliä.)
Violetilta sitten puolustautuva viesti, ei mitenkään äärimmäisen epäilyttävä. Epäkelvot perusteet ovat tietenkin katsomavinkkelistä riippuen epäkelvot, juonareissa kaikkeen voidaan tarrautua ja sillain. Ironia on kyllä vähän vaarallista näillä vesillä, sillä voi aiheuttaa isompia ongelmia. :P Toivon kuulevani lisää esseen jälkeen ja onnea siihen! (jokseenkin, toivottavasti peli nyt ei päättyis tiistaina vaan pelkästään eka päivä ;>)

//Ja Lenune väliin, mokoma. :D Sama huomio muuttuneesta tyylistä piikkiksen kohdalla, mutta onko toisaalta ihme, ettei tässä vaiheessa kukaan ihan hirveästi epäilytä? Ehkä menisi samaan tapaan kuin Meiz ja Tinppa, että ei pyri herättämään huomiota, mutta ei kyllä piikkis vaikuta hermostuneeltakaan minusta. Ehkä aika näyttää. Miksi rajaat pahismahdollisuuksieen ennen einaria kirjoitelleet, en nyt saa kiinni logiikasta? :D

//Meiz väliin. En saa ikinä lähetettyä tätä viestiä ja tää vaan venyy ja venyy. :D Hyvin vastattu esiintulosuunnitelmakysymykseen. Ja hyvä pointti porkkanasta, itse en tuota ajatellutkaan tulkittavan pahisepäilynä, vaan yleisenä "hermostuttaako, oletkos pahis kun selität?"-painostuksena, joita peleissä käytetään. Pieni piste minulle = en enää epäilytä niin paljoa vai vetäydytkö muhun keskittymisestä, koska (mun kokemuksen mukaan) muut eivät hirveästi ole kiinnittäneet muhun huomiota tällä kakkossivulla ja se olisi sunkin hyvä strategia seurata muita, jos olisit pahis?
flyra
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Lenune » 13.03.2016 13:38:28

Flyra kirjoitti:Miksi rajaat pahismahdollisuuksieen ennen einaria kirjoitelleet, en nyt saa kiinni logiikasta?
Koska puhe oli siitä, ettei ennen Einarin Violetista tekemää huomiota kukaan muu juuri pohtinut petturin roolia ja Violet sanoi, että kiinnittäisi itse ennemmin huomiota tähän seikkaan, eikä siihen, että hän pohti petturia. --->aloin myös pohtimaan tätä seikkaa, koska siinä mielessä oon Violetin kanssa samaa mieltä, että todennäköisemmin petturi/pahis ei välttämättä ottaisi petturia esille heti alussa, vaikka muutoin keskustelisi erikoisista. Toki asian voisi laajentaa koskemaan myös Einarin tekemän huomion jälkeisiä viestejä, mutta siinä kohtaa taas Einarin kommentti/epäily, mikä nyt olikaan, on varmasti jo vaikuttanut asiaan--> johtopäätöksiä on vaikeampi vetää. Että sinänsä tähän porukkaan katseen suuntaaminen oli ihan kontekstisidonnainen juttu. Ei tarkoita, ettäkö olettaisin välttämättä löytäväni pahiksen tästä porukasta tai unohtavani muiden tarkastelun. Mutta yleensä pahisrooli kyllä koetaan sen verran jännittävänä ja kivana, että pelaajat on melko nopeasti ottamassa osaa peliin. Plus pahiksilla on usein kiire puhumaan siitäkin syystä, että mitä aiemmin peliin tulee, sitä todennäköisemmin voi heittää ilmoille peliteknisyyksiä, joita kukaan muu ei ole vielä huomannut sanoa, ja näin vaikuttaa hyödylliseltä.

Itsekin mietin Einarin ääntä, koska on tietty aina pahikselle riskialtista lähteä äänestämään ensimmäisenä, mutta jotenkin koko kuviossa häiritsee se, ettei Einari ole juurikaan tullut kommentoimaan Flyran puolustautumista. Onhan tässä toki vielä päivää jäljellä ja kaikki eivät ole koneella 24/7, mutta ainakin minua kiinnostaa Einarin vastaus Flyran puolustautumiseen. Koska hyviksiä ehdottomuus ja asian repiminen tikusta ei hyödytä muutoin kuin korkeintaan reaktioiden tarkastelun kannalta, mutta en osaa sanoa, onko tässä Einarin toiminnassa kyse siitä.
Lenune
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 13.03.2016 16:53:19

flyra kirjoitti: hlökoht en lähtisi puolustautumaan ja vetoamaan aiempiin peleihin erityisen paljoa (paitsi ehkä max. noissa erinäisissä kuviohässäköissä mitä mainittiin aiemmin) enkä niitä pitäisi erityisen luotettavina, kun omat tekemiset voi attribuoida miten huvittaa eikä kukaan oikein sitä voi tarkistaa. Voihan siihen siis aina vedota että viimeksku olin pahis nii sillon olin kyllä kauheen sitätätäjatuota mutta en ite vakuuttuis, koska jokainen peli on omanlaisensa ja sillain.

Tolleen käy, kun ei aina ajatus juokse smoothisti, mikä on mulle tyypillistä. Enkä kyllä ois osannu sanoa hävitä, on mulle luontevampaa sanoa että "pahisket voitti" ku "me hävittiin". Normaalisti mun kirjotus- ja puhetyyli on aika pitkän kaavan kautta tulevaa, ja oon aina tykänny juonareissa kirjottaa pitkästikin. En tiiä onko muilla tämmönen kokemus.

Mutta kun itse puolustaudut, käytät perusteluina itsellesi tyypillistä tyyliä. Mistä tämän voi tarkistaa muuten kuin vanhoista peleistä? Mietit myös minun vanhaa pelityyliäni, mutta eikö se ole sinun näkökulmasi vastaista?

Jotenkin on hassua, että tässä penätään jo epäilyjä ensimmäisen päivän toisena päivänä... Muistelisin, että itselläni oli tapana ilmaista ekana päivänä niin, että joku pelaaja "iskee silmään". Tähän mennessä silmään on iskenyt Cameron ja flyra. Cameron tuon erikoishahmotaktiikansa takia, sillä koen sen olevan vain pahisten pussiin pelaamista. En ymmärrä heidän ajatustaan siitä, miksi ennustajan olisi ensin pitänyt ennustaa ja vasta sen jälkeen erikoiset tekisi massaesiintulon. Pahiksille olisi tuossa tilanteessa edullista, että ennustaja voisi osua erikoishahmoon. flyra erottuu silmääni eniten hänen kirjoitustapansa takia. Kirjoittelee mukavia ja pohdintoja, mutta tekstin pointin selville saaminen on raskasta. Tuosta esimerkkinä hänen erikoishahmotaktiikkapohdiskelunsa, jotka osoitin käsittääkseni osoitin virheellisiksi. Tästä alkaa miettimään, ovatko heidän ehdotuksensa tarkoituksellista sabotaasia.

Tuosta mun pelityylistäni olisin valmis keskustelemaan enemmänkin ;p. Tässä on kumminkin semmoiset kymmenen vuotta tullut juoniteltua, että eiköhän se monta kertaa ole ehtinyt vaihtua. Muistan kyllä, kuinka aktiiviaikoinani jokaisen pelaajan viestiin piti löytyä jotain kommentoitavaa ja kysyttävää... Jälkeenpäin ajateltuna tosi rasittavaa kyttäilyä :D. En tiedä mikä nykyinen pelityylini on tämän vähän pidemmän tauon jälkeen, että odotan itsekin mielenkiinnolla.

En ymmärrä petturista pohdiskelun keskustelua. Ihan jännää, kuinka petturista puhuminen aluksi esitettiin epäilyttävänä, mutta puolustuspuheessa se saadaan käännettyä kaikkia muita vastaan. Syitä voi olla monia, miksi petturia ei pohdinnoissa ole mainittu. Enkä kyllä näe erityistä syytä, miksi petturi haluaisi jutustella itsestään. Okei, Einarin pointti siitä, että petturi haluaisi asettaa itsensä valmiiksi turvalliseen asemaan on jees. Tuo taktiikka voi vaan kääntyä itseä vastaan, jos pelaaja olisi tehnyt myöhemmin Einarin kaltaisen huomion, kun petturi olisi tullut ennustetuksi. Einarin muistelisin olleen pelityylitään kärkäs ja enemmän viihdettä se tuo, jos ekana päivänä ollaan valmiita tarttumaan kaikkeen. Myöhemmässä vaiheessa peliä siitä saisi jo epätoivoisen kuvan, mutta ekana päivänä se on pikemminkin rohkeata.

Lenune: Mietit Meizin kommentteja ja toteat että ne voisi tulkita niin hyvismäisinä kuin pahismaisina. Haluaisitko vielä avata, mikä sai sinut pahismaisuuden suuntaan? Intuitio?
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja flyra » 13.03.2016 17:30:47

Miksette ihmiset puhu. ;_;;
Lenunelta kiitos vastauksesta ja hyviä pointteja, en tullut ite ajatelleeksi tuolta kannalta.

Piikkis, hox, erityisen paljoa. Kuten sanoin, niistä voi olla hyötyä, mutta ei niitä pidä sinä numero ykkösenä pitää. Minulta on kysytty normaalia pelityyliäni ja pohdittu mikä se on, miksen vastaisi? Olen mielestäni pyrkinyt selittämään kommentteja tässä pelissäni ihan muillakin asioilla kuin "no mää nyt vaan pelaan tälleen pitkän kaavan kautta ja vähän sekavasti enkä mieti kolmea tuntia yhtä viestiä". Vaikeaksihan tää peli menisi, jos ei ollenkaan viitattaisi toisen pelityyliin missään nimessä missään tilanteessa, siksi sen tässäkin pelissä oon hyväksyny ja tulen hyväksymään, jos se pysyy ok-tasolla eli ei äänestetä ja syytetä toisia pelkästään pelityylin yms. perusteella.
Pahoitteluni siitä, että tekstin pointin saaminen on raskasta, mutta oon ihan tavallisessa elämässänikin ihan todella huono sanomaan pointin suoraan ja selvästi ja kauniisti. :D Sille on kauhean vaikea tehdä mitään. Sabotaasina en sitä tee - en kirjoitustyyliä enkä sitä, etten osaa ajatella. :D Voin yrittää jatkossa tehdä jotain hienoja tl;dr-tiivistelmiä, mutta emt onko ne yhtään sen avartavampia. :P Mää en sun pelityylistä kyllä mitään kyttäilyä muista, kaikilta muilta ehkä ennemminkin? :D Ei sillä että se tässä nyt olisi kovin olennaista, hauska huomio lähinnä.

Tinppa tuntuu hävinneen jonnekin sen jälkeen, kun kommentoin, että hän kommentoi vain itseensä littyviä asioita. Johtuuko tämä siitä, ettet vain irl-tänään ole koneella yhtä paljon kuin irl-eilen vai alkoiko jännittää, että joudut lynkkausuhan alle? Odottelen edelleen Xanieta, Vampirea ja Arielia esille sekä lisäkommentteja muun muassa Tetradynamialta, Tinpalta ja keiralta ja porkkanalta, kun he sen lomailultaan pystyvät antamaan. Ja tietenkin muiltakin, joista ei ole paljoa kuultu.
flyra
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Cameron » 13.03.2016 19:13:53

Mielenkiintoista, että flyra ensin sanoo että on epäreilua jos pelaajia lähdetään epäilemään muuttuneen pelityylin vuoksi ja myöhemmin kommentoi kuitenkin:
flyra kirjoitti:Piikkiksellä on kyllä hassun pitkiä viestejä, muistelin että nuo ekat lyhyet viestit oli peruspiikkistä, nyt tulee jotenkin enemmän pohdintaa ja laskelmia kuin aiemmin. Ehkä tilanne vaikuttaa, ehkä rooli, ehkä tyyli on vaan muuttunut tai mää vaan en muista Todellista Piikkistä tämmöisenä.

Vähän ristiriitaista? Voiko pelaajaa nyt epäillä muuttuneen pelityylin perusteella vai ei? Vai voiko pelaajaa epäillä vain silloin muuttuneen pelityylin perusteella jos se et ole sinä?

Ja einari heitti ensimmäisen äänenkin jo, flyralle.Toisaalta äänelle oli ihan hyvät perustelut ensimmäiseksi päiväksi, kaksi tuollaista pahiksen kaltaista ajatushairahdusta, toisaalta mietin onko siinä vielä tarpeeksi ihan äänestämiseen asti. Näkipähän ainakin miten flyra tähän reagoi. Muutoinkin einarilta hyviä huomioita Tinpasta ja Violetista.

Tinppa kirjoitti:Lähinnä pyrin muodostamaan kokonaiskuvaa jo kertyneestä materiaalista, itse en vielä ääntäni
käytä, vaan katson, harkitsen ja toimin sitten.

Kertoisitkos sitten millaista kokonaiskuvaa olet saanut pelaajista? Ei pelkästään erikoishahmoista. Tinpan viestit muutenkin kyllä hyyyvin neutraaleja joista ei tunnu jäävän oikein mitään käteen. Vielä ensimmäisen sivun lopullakin (ja edelleen toisella sivulla) viesteissä ei ole yhtään kommenttia yhdestäkään pelaajasta, vaan pelkästään erikoishahmoista ja edellisestä pelistä. Pahis höpöttämässä niitä näitä aidan seipäitä? Toki tämä voi olla uuden arkuuttakin, mutta reippaasti mukaan vaan!

piikkisiili kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Mun mielestä ennustaja voisi piikkisiilen ehdotuksen mukaan ennustaa toisena yönä, mutta se ja vapaamuurarit vois tulla vasta kolmantena päivänä (aikasintaan) esiin

Tämä ehdous särähti silmiini niin että kirpaisi. Tuo ehdotuksesi rikkoo koko ajatukseni peruspylväät (mitä et toisaalta tuossa tilanteessa voinut tietää). Tuossa tilanteessa säilyy mahdollisuus, että ennustaja ennustaa jommankumman vapaamuurareista. Kaikki kolme erikoishahmoa tulisivat kerralla esille, jolloin suojelijan mahdollisuus suojella heitä pienenee. Tällöin ehdotuksesi on vain aikaistettu erikoishahmojen massaesiintulo ja sehän kelpaa pahiksille.

Noo aluksikin musta on turhaa ottaa liian aikaisin erikoishahmoja esille vaan sen takia että ennustajan osumatarkkuus pienenis 2/11 eli 18%sta -> 2/9 eli 22%iin (2. yönä jäljellä olisi 12 pelaajaa, joista kaksi pahiksia ja yksi ennustaja itse (olettaen että vain taviksia on kuollut siihen mennessä)), joten en kannata tätä ajatusta. Myöhemmin hyötysuhde on huomattavasti parempi, jos erikoiset säilyvät sinne asti. Lisäksi, kuten sanoit, olisi ikävä pyytää erikoisia uhraamaan itsensä tällaisen pienen hyödyn vuoksi.

piikkisiili kirjoitti:Tuossa Cameronin vaihtoehdossa taisi olla laskuvirhe. Hänen kuvaamassa tilanteessa kolmantena päivänä ei olisi 50% mahdollisuus osua pahiksiin vaan vähän päälle 40% mahdollisuus (3/7). Vai mistä tuo sinun prosentti oikein tuli? Ja haluaisin yhä selityksen sille, miksi ennustajan pitäisi käyttää voimansa enne vaparien esiintuloa.

Cameron kirjoitti:Mun mielestä ennustaja voisi piikkisiilen ehdotuksen mukaan ennustaa toisena yönä, mutta se ja vapaamuurarit vois tulla vasta kolmantena päivänä (aikasintaan) esiin. Sillon ois 11 pelaajaa jäljellä, ja jos saataisi ennustustulos (muusta kuin vaparista) niin epäiltävien joukko pienenis kuuteen (kun itsensä voi kukin ottaa pois laskuista), jossa on 50% mahdollisuus osua pahikseen tai petturiin. Toki tämä olettaa myös että kaikki erikoiset selviävät siihen asti.

Tuossa on perässä se, miten tilanteen laskin. Eli kolmantena päivänä pelaajia on 11kpl jäljellä -> vaparit ja ennustaja ennustustuloksen kanssa esiin -> 7kpl jäljellä ja kun jokainen tavis jättää itsensä pois mahdollisista äänestettävistä, on suhde petturiin/pahikseen osumiseen 3/6 eli 50%. Mutta tämä on tosiaan ideaalitilanne, jossa monta mutta-kohtaa. Yksi mutta että lopultahan erikoiset valitsevat itse milloin tulevat esille. Aamen.

flyra kirjoitti:Cameronillakin (?) taitaa olla edellisestä pelistä hetki?

Kyllä. Piiiiitkä hetki. :D

flyra kirjoitti:Toisaalta, Meiz oli myös jonkun toisen kanssa lukenut jonkun mun viestin samalla tavalla, joten siinäkin voisi olla pimeitä kytköksiä. Tai petturuutta? Jos Meizin ajatuksia muista kuulisi lisää, samoin kuin Tinpankin.

Piti lukea tämä lause neljästi ennen kuin ymmärsin mitä flyra tarkotti....enkä ihan vieläkään tajunnu. Eli siis jos jotkut on ymmärtäneet jonkun viestin samalla tavalla niin ne ovat keskenään pahiksia? Vai siis miten? Mitä tällä hait :D

Ääh nyt tuli jo kiire ku pitää lähteä töihin.
Lenune pisti hyvän, kattavan viestin miten näkee pelaajat tällä hetkellä. Tällä hetkellä lisäksi Halima vaikuttaa hyvismäiseltä melko peliä rakentavien viestiensä takia. einari myös omalta osaltaan vienyt peliä hyvin eteenpäin. porkkana, Tetra, Meiz ja Tinppa taas epäilyttää mitään sanomattomuuden ja komppailujen vuoksi.
flyrasta en tiiä ku se hehtaaripostailee höpötystä jota mun pitää lukea miljoonaan kertaan ennen ku löydän olennaisen sieltä :D <3
piikkisiili taas tuntuu pyörittelevän niin paljon näitä erikoiskeskusteluja että odotan hänen pääsevän jo enemmän pelaajiin käsiksi, toisaalta hän totesi pitävänsä näistä pyörittelyistä.
Violet on jännän ailahtelevan oloinen. Toisessa viestissä tuntuu että se on tosi ärtynyt ja hermostunut ja sitten taas itse tyyneys.

Pitää lukea huomenna vielä viestejä läpi enemmän niin että mitä ihmiset on sanoneet muista.

Heräämättä on edelleen Xanie, Ariel ja Vampire (jolla on näköjään poissaolo). keirakin kävi vaan tervehtimässä. Hophop peliin sieltä :>

Kiitos einari kellovinkistä!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Xanie » 13.03.2016 19:17:50

Heimoi kaikki tutut ja tuntemattomat! <3 <3 <3

Lukaisin pelitopicin nyt vain äkkiä läpi, enkä kerkiä tässä vaiheessa sen isommin kommentoimaan muuten kuin että oon hereillä ja huomannut pelin! Oon tänään pakkaillut kämppää exän kanssa koko päivän, niin ei ehkä paras olotila syvälliseen pohtimiseen nyt. Mulla on tosiaan tässä muutto menossa toiseen kaupunkiin ja tuoreen exän kanssa tavaroiden setviminen kesken, niin ensi viikko saattaa olla vielä semmoista puoliteholla pelaamista, pahoitteluni tästä. Ehkä jaksan tänään illemmasta vielä paneutua paremmin ja lukea topicin ajatuksella, tai viimeistään huomenna töitten jälkeen sitten :)

Mutta! Ihana kun ootte ollu näin aktiivisia^^ Hauskaa pelata pitkästä aikaa peliä ja huomata että aiankin alku on ollut kiva ja aktiivinen, toivottavasti jatkuukin meno samanmoisena :) Hauska huomio myös, että minusta tämän on kiva pikkuinen söpö peli, jossa on tuttuja ja turvallisia hahmoja, joita "on aina kaikissa peleissä", kun taas moni tuntuu olevan sitä mieltä että peli on kamalan iso ja ihan outoja hahmoja :D
Xanie
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Tinppa » 13.03.2016 19:21:30

Mulla on nyt älytön kiire koulun ja töiden kanssa, mutta yritän nyt jotain kännykällä räpeltää.

En koe itseäni erityisen hermostuneeksi, ja parempaa viestiä on tulossa ma illalla kun pääsen kunnolla koneelle. Tähän mennessä flyralla yksi ja vielä koko pelin ainoa ääni.
Heräämättömät voisivat alkaa heräilemään.
Hieman vilkaisen heräämättömiä pitkään, mutta itse en kannata sitä, että äänestän heräämätöntä
joka ei ehkä edes muista pelin alkaneen.

//Cameron ja Xanie(hei, Xanie heräsi :D
Tinppa

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.03.2016 19:34:10

Cameron kirjoitti:porkkana, Tetra, Meiz ja Tinppa taas epäilyttää mitään sanomattomuuden ja komppailujen vuoksi.

Nyt haluan kyllä lisää perusteluja tähän epäilyyn liittyen, koska vaikka viestini ovat olleet lyhyitä, olen mielestäni tuonut niissä peliin uusia pointteja. Itselleni herää kysymys siitä, oletko itseasiassa lukenut niitä ajatuksella, vai lähditkö vain komppailemaan ylläolevia tekstejä.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 13.03.2016 21:04:19

Väliaikalaskenta

Äänet:
1 flyra (einari)

flyra kuolemassa tällä hetkellä ainoalla äänellä.

Poissa:
Vampire 12.-14.3.
keira 13.3.-20.3.

Päivä päättyy tiistaina 15.3. kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja flyra » 13.03.2016 21:50:41

Hoksasin muuten nyt, etten tiiä miten aktiivisesti ehin pelata seuraavat kaks-kolme viikkoa, huomenna alkaa aktiivinen arki ja keskiviikkona lähen kotikonnuille lomailemaan, missä en pääse (enkä haluakaan käyä) koko aikaa koneelle. Mun oleminen siis muuttuu vähemmän aktiiviseksi mutten ehkä viiti kuitenkaan poissaolevaksi ilmottaa itteäni, että kirjottelen sen mitä ehin. :>

Cameron kirjoitti:Vähän ristiriitaista? Voiko pelaajaa nyt epäillä muuttuneen pelityylin perusteella vai ei? Vai voiko pelaajaa epäillä vain silloin muuttuneen pelityylin perusteella jos se et ole sinä?

En epäillyt piikkistä, huomioin vain. Enkä epäile nytkään - ihminen saa muuttaa pelityyliä ja se ajan kuluessa väistämättä muuttuu. Muakin saa epäillä pelityylin muuttuessa, mutta reagoin siihen ärsyyntyneesti, jos se on ainoa peruste millä mua epäillään ja jopa annetaan ääni. :P Edelleenkään, se voi olla sivuhuomio tai pieni vahvike epäilylle, mutta ei keskiössä. Keskiössä ehkä vain silloin, jos yhen pelin sisällä tyyli muuttuu radikaalisti ja sillä näyttää olevan yhteys johonkin tapahtumaan. (pahoittelut punalangattomasta hehtaaripostauksesta ;_; :D)

Cameron kirjoitti:
flyra kirjoitti:Toisaalta, Meiz oli myös jonkun toisen kanssa lukenut jonkun mun viestin samalla tavalla, joten siinäkin voisi olla pimeitä kytköksiä. Tai petturuutta? Jos Meizin ajatuksia muista kuulisi lisää, samoin kuin Tinpankin.

Piti lukea tämä lause neljästi ennen kuin ymmärsin mitä flyra tarkotti....enkä ihan vieläkään tajunnu. Eli siis jos jotkut on ymmärtäneet jonkun viestin samalla tavalla niin ne ovat keskenään pahiksia? Vai siis miten? Mitä tällä hait :D

oon ihan toivoton ilmaisemaan itseäni :D Pointti siis oli, että einari tulkitsi pahismaiseksi mun lauseen "lasketaanko se nyt sisi silleen, että jos on 3 hyvistä ja 2pahista+petturi, niin silloin ei vielä voiteta, vaan yks hyvis täytyy vielä tappaa?", minkä jälkeen Meiz tuli puolustamaan einaria, kun mää selitin miksi olin noin kirjottanut (en ymmärtänyt sääntöjä) -> Meiz voisi olla puolustamassa pahiskaveria tai saamassa huomiota pois itsestään vahvistamalla epäilyjä mua kohtaan.

Ja tästä puhuessa nyt huomasin, ettei Meiz reagoinut pohdiskeluuni "pisteestä", jonka sain edukseni "aidosta valaistumisesta" (:D). Myös mun "puolustaminen" tai neutraloiminen, mikä on tässä kakkossivun Meizin ekassa viestissä vähän hämmentää. Voi olla pahis, joka haluaa saada luottamusta puolustamalla tai hyvis, joka on aidosti tätä mieltä, mutta mikä yhdistettynä muuhun käyttäytymiseen tuntuu vähän epätodennäköiseltä. Mikset reagoinut aiemmin, kun viittasin että voisit olla pahis, joka vetäytyy massan mukana? Et myöskään millään muotoa vähennä epäilyjäsi vastaamalla hyvin lyhyen, ärtyneenoloisen viestin "Nyt kyllä haluan lisää perusteluja tähän epäilyyn liittyen" etkä ollenkaan reagoi mihinkään muuhun mitä topicissa on puhuttu? Jokainen tulkitsee omien silmälasiensa läpi pelin kulkua - olethan sinä tuonut uusia pointteja, mutta et kyllä mitenkään järisyttävää määrää. Lähinnä olet puhunut erikoishahmosta, muhun liittyvistä asioista (jotka osin kans on tietenkin yleistä huttua, kun olen ollut aika kantava teema viesteissä), mutta et sinäkään tuonut oikeastaan mitään omia mielipiteitäsi pelaajista, tai jos olet, niin hyvin ylimalkaisia "hyvät avausveistit peliin"-tyylisiä kommentteja. Missä ovat sinun mielipiteesi ja epäilyksesi, kun toivot pelaajamietintöjä muun muassa piikkikseltä vaikka itseltäsi niitä löytyy vain minusta? Vähän epäilyttävää.

Kiva että Xaniekin heräsi. :> Tetran pohdintoja odottelen yhä, materiaalia alkaa olla jo kaks sivua että :>> Sama koskee myös moniamonia muita, myös Halimaa ja einaria ja semmosia joista ei oo vähään aikaan kuulunu (tai no vähään ja vähään, irl-eilen, mun ajantaju on vähän tämmönen :D mutta silti odotan lisäkommentteja!). Sen verran voisin poiketa aiemmista, jotka on todennu Haliman vähän hyvismäiseksi, että mulla ei semmosta oloa tullut. Jäi täysin neutraaliksi alun viestien perusteella ja on sitä edelleen - ajatus Halimasta pelinrakentaja on tässä vaiheessa jo ehkä vähän kuivunut, kun materiaalia on.

Tinppa latelee itsestäänselvyyksiä. Joo, mustakin ois kiva että heräämättömät heräisi ja niinhän mulla näyttää kans olevan äänikin. :D Odotan todella jotain vähän syväluotaavampaa sitten maanantai-iltana, no offense.
flyra
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 13.03.2016 22:20:06

Cameron: Et vastannut kysymykseeni. Vai sanotko, että halusit ennustajan vapareita aikasemmin esille, koska erikoishahmojen ei ole hyvä tulla aikasin esille..? Miksi sitten ylipäätään ehdotit ennustajan aikasin esiintulemista? Mielestäni ei ole ainakaan parempi vaihtoehto, että ennustajalla on huonompi osumistarkkuus, kun tulee ennen vapareita esille.
Sanot myös, että haluat minulta enemmän pelaajapohdintaa. Fair enough, yritin sitä jo viime viestissä. Tuli kuitenkin tämmöinen oman reviirin puolustamishalu, kun samassa viestissä kommentoit samaa asiaa kuin minä flyrasta ilman, että huomioit minun ottaneet siihen myös kantaa. Jää maku kuin haluisit omia näkökulmasi kokonaan itsellesi :<
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 13.03.2016 22:27:01

//Eiku joo nyt ehkä tajusin Cameron, mitä ajoit takaa. Et tykännyt erikoishahmojen aikasin esilletulosta, joten ehdotit vapareiden esiintulon lykkäystä. Eikö tuohon logiikkaan kumminkin sopisi, että ennustaja ennustaisi vasta kolmantena yönä? Miksi hänen pitäisi toimia jo toisena yönä, kun hän tietäisi voivansa seuraavana yönä välttää todennäköisemmin erikoishahmon ennustamisen?
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 13.03.2016 23:40:03

Ajattelin tehdä vähän listauksentynkää, mutta eihän se nyt ihan tyngäksi jäänytkään! Ihanan paljon on tullut asiaa jo nyt, vaikka eka päivä on vasta puolessa välissä. :)

Tetradynamia totesi että erikoishahmokeskustelut ei kiinnosta, mutta nyt kun on jo peli edennyt eteenpäin niin kaipailisin kyllä mielipiteitä eri pelaajistakin. Tetran pelityyli ei ainakaan alkupelissä ole millään muotoa peliä edistävä, ja lisäksi tuo "odottakaa kärsivällisesti" -asenne on minusta vähän outo. Peli ei etene jos pelaajat ei kerro mielipiteitään muista, mutta Tetra on päättänyt pantata mielipiteitään ja huomioitaan. Onko tämä ihan periaatepäätös, vai onko oikeasti niin ettei sulla ole kestään yhtään mitään sanottavaa? Epäilyttävää toimintaa mun mielestä.

Tinppa on komppaillut flyraa ja pysynyt peliteknisyyksissä. Enemmän asiaa kaipaisin, mutta toisin kuin Tetran kohdalla, joka on kokenut pelaaja, Tinpan kohdalla jaksan odotella niitä mielipiteitä vähän pidempään. Edellisessä pelissä tosiaan Tinppa oli hyvis, ja peli oli hyvin samanlaista kuin tässäkin pelissä on ollut, ehkä vielä epämääräisempää kuin nyt. Enemmän Tinpan kohdalla epäilisin sitä, jos hän yhtäkkiä nyt kirjoittaisikin selviä viestejä joissa kertoisi mielipiteitään muista eikä yhtään sähläisi - se kertoisi mun mielestä siitä että joku pahiskaveri ois kertonut Tinpalle mitä kannattaa sanoa ja millä tavalla. Nyt tosiaan kovin samanlaista kuin viimeksi hyviksenä, eli uskoisin hyvikseksi.

flyra on kirjoitellut hirveän monta hirvittävän pitkää viestiä. Kaikki oon lukenut läpi, mutta sitten kun ajattelin että luenpas vielä uudestaan koko ketjun läpi niin en vaan jaksanut raahautua kaikkia flyran viestejä kokonaan uudestaan läpi. Flyra on tehnyt juttuja, joista ois tosi helppoa epäillä (esim. se "3 hyvistä ja 2 pahista+petturi niin silloin ei vielä voiteta, vaan yks hyvis täytyy vielä tappaa" ja se Tetralta kysytty erikoishahmo-offaus, en tajua mitä järkeä ruveta ääneen puhumaan jonkun toisen mahdollisesta erikoisuudesta), mutta kaikenkaikkiaan oon kyllä saanut flyrasta ennemminkin hyvismäisen kuvan. Kirjoittelee paljon myös asiaa muun höpinän seassa ja yrittää ihan tosissaan edistää peliä. Ja ainakin flyra on innoissaan pelistä, mikä on tietysti mahtavaa!

Violet mainitsee pelin ekassa viestissään petturin, ja se oli ilmeisesti joidenkin mielestä epäilyttävää. No mun mielestä ei ollut, jos tuosta nyt jotain haluais päätellä niin ennemminkin hyvis ottais petturin käsittelyyn kuin pahis tai petturi. Mutta mä en kyllä pitänyt tuota merkkinä sen enempää hyvikseydestä kuin pahikseudestakaan. Violetin pelityyli ironioineen on mun silmiin vähän pahis-vibaista, mutta toisaalta Violet pelasi ihan saman oloisesti viime pelissäänkin, jossa oli hyvis. Huomasin Violetin pyytävän mielipiteitä hiljaisilta pelaajilta, vaikka Violet ei itsekään ole juurikaan mielipiteitään muista pelaajista jaellut. Voisitko jakaa?

Meiz on ollut aika näkymätön, kirjoitellut silloin tällöin melko lyhyitä viestejä. Ainut mieleen jäänyt asia oli että Meiz ei halunnut laajaa erikoiskeskustelua, ettei pahikset sais vinkkejä erikoisista. Mielipiteitä pyydettäessä antoi pientä epäilystä porkkanan suuntaan, ymmärrän, olen itse samoilla linjoilla porkkanan suhteen. En nyt oikein osaa asettaa mielipidettäni. Anna lisää materiaalia, mielipiteitä, kaikkea!

Cameronista mulle päällimmäisenä jäi mieleen neutraali kommentti piikkisiilin "napakkaan viestiin", ja myöhemmin vielä arvaus että piikkisiili hakee reaktioita tynkäviestiinsä ennen sen avaamista. Aika hyvin tuntui tietävän piikkiksen suunnitelmat jo ennalta, eli pientä epäilystä siitä Cameronin suuntaan. Ja jos piikkis paljastuu pahikseksi, niin Cameron on kyllä ehdottomasti seuraavana seurantalistalla.

pikkisiili on tosiaan pelannut eri tavalla kuin silloin monta vuotta sitten kun viimeksi pelattiin yhdessä. Tokihan pelityyli ehtii tässä ajassa muuttua, eli se ei herätä epäilyksiä. Lisäksi nyt kun tuli tuo selvitys tuolle ekalle tynkäviestille, pidän sitä jopa näppäränä temppuna. Itse ainakin sain siitä paljon materiaalia mielipiteille ja epäilyille, miten eri pelaajat suhtautuivat tuohon tynkäviestiin. Piikkisiili kritisoi Cameronin ehdotusta (ennustaja toisena yönä, vaparit kolmantena päivänä), ja myöhemmin heittää pikku epäilystäkin Cameronin suuntaan tuon takia. Tämä voisi hyvinkin olla pesäeron tekoa Cameroniin. Kaikenkaikkiaan siis piikkis tuntuu musta vähän hyvismäiseltä, mutta jos Cameron paljastuu pahikseksi niin piikkis on seuraavana epäilyissä.

einari lähti tosi tehokkaasti liikkeelle heitellen epäilystä useampaankin suuntaan. Aluksi nämä pikkujutuista väännetyt epäilykset näytti mun silmiin vähän pahismaiselta, mutta nyt toisella lukukerralla nään tämän vain tosi tehokkaana pelin herättelynä. Ehkä hitusen hyvismäisen puolelle kallistuu mun silmissä tällä hetkellä.

keira kirjoitti lyhyehkön heräämisviestin. Siinä ei ollut oikein mitään tarttumispintaa, eli en tuon perusteella osaa jaotella mihinkään. Lisä-informaatiota odotellessa siis.

Vampire on näköjään poissaololla, odotellaan. Toivottavasti ehtii avaamaan sanaisen arkkunsa vielä tämän päivän puolella.

Xanie heräsi hyväntuulisesti, mutta mitään pelillisesti sanomattomasti. Eipä tuosta voi päätellä juuta eikä jaata. Lisää tekstiä odotellessa täältäkin.

Lenune on kirjoittanut vasta pari kertaa, mutta pitkiä viestejä ja täynnä asiaa. Paljon hyviä huomioita ja ehdottomasti peliä edistävää asiaa. Hyvismäisen oloinen mun mielestä.

Ariel ei ole herännyt, toivottavasti huomaa/on huomannut pelin alkamisen ja tulee heräilemään jo ekan päivän aikana.

porkkanalta on tullut yksi lyhyt viesti, mutta siinä oli heti parikin mun silmiin osunutta asiaa. Ensinnäkin että porkkanan mielestä erikoishahmokeskustelut jo riittäis (mun mielestä näistä voi puhua niin kauan kuin on asiaa, mikä tahansa puhe on parempaa kuin ei mikään puhe) ja toisekseen että flyran edellinen viesti ois hermostuneen oloinen. Jotenkin tuosta tuli sellainen fiilis, että porkkana katsoi flyran helpoksi lynkkauskohteeksi tänään ja yrittää lisätä vettä myllyyn. Paha nyt mitään pitävää analyysiä porkkanasta vääntää yhden pikku viestin perusteella, mutta ehdottomasti silmälläpidettävä.

Nyt äänestän ++Tetradynamia, koska mun mielestä on tosi pahismaista olla kertomatta mielipiteitään, ja suoranaisesti kieltäytyä millään tavalla edistämästä peliä, vaikka taidot siihen varmasti riittäisivät. Sen lisäksi että kaipaan Tetralta mielipiteitä pelaajista, kaipaan myös perusteluja sille, miksi sun mielestä hyviksen kannattaisi pantata mielipiteitään.

------------------------------------

Lenune kirjoitti:Esim. Halima kuitenkin käsittelee kaikki muut erikoishahmot, mutta jättää petturin välistä. Miksi?

Siksi, että en halua antaa petturille ohjeita miten kannattaisi pelata. Muiden erikoishahmojen käsittely perustuu siihen, että mietitään, miten heidän kannattaisi pelata, että hyviksille olisi heistä eniten etua. Petturista on hyviksille eniten etua, jos hän ei yhtään tiedä miten hänen kannattaisi pelata. :P Tuo mihin Violet kiinnitti huomion (että ennustajan hyvistulos on voinut tulla petturista), on tietysti mahdollista, mutta tästä ei tarvi murehtia vielä pitkään aikaan ja kuten on jo käsitelty, petturia ei kuitenkaan tarvitse saada hengiltä pelin voittamiseksi. Pitää vain tosiaan suhtautua kriittisesti ennustajan tarkistaman hyviksenkin mielipiteisiin, koska siellä saattaa olla petturi pelastamassa pahiskavereitaan.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.03.2016 09:28:07

flyra kirjoitti:Ja tästä puhuessa nyt huomasin, ettei Meiz reagoinut pohdiskeluuni "pisteestä", jonka sain edukseni "aidosta valaistumisesta" (:D). Myös mun "puolustaminen" tai neutraloiminen, mikä on tässä kakkossivun Meizin ekassa viestissä vähän hämmentää. Voi olla pahis, joka haluaa saada luottamusta puolustamalla tai hyvis, joka on aidosti tätä mieltä, mutta mikä yhdistettynä muuhun käyttäytymiseen tuntuu vähän epätodennäköiseltä. Mikset reagoinut aiemmin, kun viittasin että voisit olla pahis, joka vetäytyy massan mukana?

En suoraan sanoen käsittänyt tuota kysymykseksi minulle, koska se vaikutti enemmänkin omilta pohdinnoiltasi roolini suhteen :D Olen lähinnä kummastellut pitkää kirjoitustyyliäsi, jossa puolet tekstistä tuntuu keskittyvän epäolennaiseen. Sain pientä hyvisvibaa tuosta esittämästäni pointista ja kaikenkaikkiaan yleisfiilis kallistuu nyt hyviksen puoleen. Halima yllä tiivistää melko hyvin omat ajatukseni pelistäsi. Tekstin määrästä huolimatta koen että pohdintasi tulevat luontevasti, mietit jokaista asiaa monelta kantilta ja et esimerkiksi hyväksy hyvispointteja suuntaasi mukisematta.

flyra kirjoitti:Et myöskään millään muotoa vähennä epäilyjäsi vastaamalla hyvin lyhyen, ärtyneenoloisen viestin "Nyt kyllä haluan lisää perusteluja tähän epäilyyn liittyen" etkä ollenkaan reagoi mihinkään muuhun mitä topicissa on puhuttu? Jokainen tulkitsee omien silmälasiensa läpi pelin kulkua - olethan sinä tuonut uusia pointteja, mutta et kyllä mitenkään järisyttävää määrää. Lähinnä olet puhunut erikoishahmosta, muhun liittyvistä asioista (jotka osin kans on tietenkin yleistä huttua, kun olen ollut aika kantava teema viesteissä), mutta et sinäkään tuonut oikeastaan mitään omia mielipiteitäsi pelaajista, tai jos olet, niin hyvin ylimalkaisia "hyvät avausveistit peliin"-tyylisiä kommentteja. Missä ovat sinun mielipiteesi ja epäilyksesi, kun toivot pelaajamietintöjä muun muassa piikkikseltä vaikka itseltäsi niitä löytyy vain minusta? Vähän epäilyttävää.

Mielestäni Cameronin tapa niputtaa pelaajat epäillyksi tuollaisen epämääräisen yleistyksen mukaan on epäilyttävää, koska se on erittäin helppo tapa pahikselle esittää epäilynsä ilman mitään konkreettista. Reagoin tuohon viestiin välittömästi, koska halusin nähdä onko hänellä tuon taustalla mitään tarkempaa ajatusta vai ei. En ole mikään pelin valopilkku jonka mielepiteet loistaisivat muiden yli topicissa, mutta en silti kuvaisi tähän astista peliäni mitäänsanomattomaksi ja komppailevaksi, ja tästä johtuen epäilen ettei Cameron ole miettinyt epäilyään sen tarkemmin vaan lähti pikemminkin komppailemaan muita.

Porkkana epäilyttää edelleen (hämmentävä lause :D). Toivottavasti pääsee pian selittämään lisää epäilystään flyraa kohtaan.

Pidin einarin avauksia rohkeina ja sitä kautta peliä edistävinä ja hyvismäisinä, mutta Lenunen tavoin ihmettelen ettei hän ole kommentoinut tuon jälkeen mitään topicissa. Tässä voisi olla taustalla myös pahis joka ei uskalla jatkaa painetta flyraa kohtaan, koska muut eivät tarttuneet niin vahvasti tuohon lipsahdukseen, muttei myöskään keksi uutta kohdetta äänelleen, joten päätyy olemaan hiljaa.

Tällä hetkellä Lenune sekä Halima ovat vakuuttaneet viestien sisällöllä parhaiten ja vaikuttavat hyviksiltä. Tekisi mieli lisätä piikkis mukaan tälle listalle, mutta loppujenlopuksi hänen epäilynsä ovat olleet melko neutraaleja, joka sopii hyvin myös pahiksen pelityyliin.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja einari » 14.03.2016 11:15:19

Oottepas jutelleet paljon, kiva juttu. ^_^ En ehtinyt eilen kirjoittamaan, mutta koitan nyt saada teidät kiinni. (Vauhdissa ja muutenkin, khihi.)

Ennustajan esiintuloon sellainen seikka, että mikäli suojelija on vielä elossa, kannattaa ennustajan tulla ennustamistaan edeltävänä päivänä esille -> suojelija suojelee -> paremmat mahikset selvitä elossa vielä sekin yö, jolloin oikeasti saadaan ennustustulos.

Mun huomion kiinnittää se, että flyra tuntuu tekevän nyt pesäeroa Tinppaan, kun heidän komppailuistaan huomautettiin. Kumpikaan ei kuitenkaan vaikuta mielestäni erityisen hermostuneelta saamistaan epäilyistä, mikä viittaa hyvismäiseen suuntaan. Porkkanan mielestä flyra sen sijaan vaikuttaa hermostuneelta, perusteluja?

flyra kirjoitti:Kiitoskiitos einari, hyvin irrotit lauseen kontekstistaan. :D

Lause oli toki irrotettu kontekstistaan, mutta siinä mun huomion herätti erityisesti sun sanavalinta. Tässä pidempi lainaus:

flyra kirjoitti:Tuo petturi mua kyllä hämää näissä laskelmissa, kun sitä ei oo pakko saada hengiltä mutta se hengailee ja voittaa pahisten mukana...lasketaanko se nyt sisi silleen, että jos on 3 hyvistä ja 2pahista+petturi, niin silloin ei vielä voiteta, vaan yks hyvis täytyy vielä tappaa? Jolloin se menee aikakilpailuksi kuka on saanu eka kolme ääntä? Nice. :D

Mulle tuli tästä vaan sellanen freudilainen lipsahdus -fiilis, että vahingossa kirjoitit mitä oikeasti ajattelet. Siihen voi vaikuttaa sekin, että passiivimuodon avulla ilmaistaan puhekielessä myös monikon 1. persoonaa. ("me emme silloin vielä voita" -> "me ei silloin vielä voiteta")

flyra kirjoitti:Eniten kyllä mua kiinnostaa, mikä tää "flyran varauksettoman oloinen komppailu" on, tai siis ketä komppailen paitsi piikkistä? Sekään kun ei enää oo varaukseton, koska ite perustelin omannäkemykseni, jolloin kyseessä ei oo ihan "komppaan."-tasoinen lausuntokaan? :P

Oot kyllä oikeessa, se ei ihan varauksetonta ollut, kun sulta löytyi myös perusteluja. Enemmänkin ehkä tarkoitin sillä lausettasi "Tykkäsin piikkisiilin napakasta viestistä ja ehotuksesta mitä tehdä. :D". Se tuntui vähän "varauksettomalta", varsinkin kun itse jäin piikkiksen viestin jälkeen lähinnä pohtimaan, että missä perustelut. Vaikutti vähän jännältä, että tykkäsit piikkiksen napakasta viestistä.

flyra kirjoitti:Mää en nää Tinpan kääkkiä minään kovin ihmeellisenä. Tinpalla on vasta toka peli, itse tulkitsin kääkin liittyvän siihen, että "iik olen aloittelija mitenköhän tämä nyt menee", en siihen, että "kääk olen pahis kääk kääk". Ite kirjotin Hihihihiii, jännittävää, halima Iih, Cameron Jahuu... Jätätkö nämä reaktiot pelin alkuun (jotka liittynee siihen että kiva pelata pitkästi aikaa, onpa jännää taas pilata, jännittää miten tässä käy) liittyen kokonaan välistä koska pelaajat ovat pelanneet Tinppaa pidempään, vaikka voivat yhtä hyvin tuolla logiikalla viitata pahis/hyvisrooleihin? Mua vois jännittää vaikka rooli vaparina ja Halima olla innoissaan suojelijaroolista ja Cameron pahisroolista - miksi et tarttunut näihin, vaikka mm. mulla ja Cameronillakin (?) taitaa olla edellisestä pelistä hetki?

No siinä lähinnä mietiskelin että "kääk, toka peli" -> "kääk, toka peli ja jo pahiksena" tai jotain vastaavaa. Kovin vahvoja epäilyjä en mielestäni mihinkään suuntaan ekassa viestissäni heittänyt, kunhan vaan tartuin joihinkin huomioihin herättääkseni keskustelua. Erityisen totisella meiningillä en siis ollut Tinppaa lynkkaamassa pelkän "kääk"-sanan ja tokan pelin perusteella. :D

Tetradynamialta, jolla on kyllä selvästi aikaa seurata peliä ja tulla heti korjaamaan väitteet hänen tekemästään möläytyksestä, odottaisin jotain kommenttia myös peliin liittyen. Kehottaa harjoittamaan kärsivällisyyttä. Miten perustelet lyhyet viestisi ja sen, ettet ole erityisemmin peliin osallistunut?

Violet kirjoitti:Totta, keskustelu on tärkeää. Siihenhän juonarit loppujen lopuksi rakentuvat. Sangen kiintoisaa kuitenkin, että petturin mainitseminen ensimmäisessä, peliä yleisesti käsittelevässä viestissä, on sinulle epäilyperuste.

Miten se nyt niin kiintoisaa on? Mielestäni se oli ihan normaali huomio. Kyseessä oli ensimmäinen viestini ja siihen mennessä pelissä ei oltu juurikaan keskusteltu, joten mitään syväanalyyseja en vielä saanut tehtyä. Ja selvästi keskustelunherättely-yritykseni toimi, sinustakin olen saanut heti jonkinlaisen kuvan, kun vähän sohin siihen suuntaan. Vaikutat esim. puolustautuvan aika kärkkäästi ja lähes loukkaantuneen väitteestäni.

Lenune kirjoitti:Mun silmään hän vaikuttaa aika omalta itseltään, ja melko huolettomalta siinä mielessä, ettei viestit todellakaan ole pilkuntarkkaan mietittyjä.

Puhutaan siis flyrasta. Hyvä pointti!

Hmm. Silmään pistää myös se, että flyra on ollut aika "kevyellä" linjalla, eikä ole lähtenyt kovin vahvasti epäilemään ketään, mutta Tinppa tuntuu joutuneen silmätikuksi. Pesäeron vetoa..? Tosi paljon flyra on kyllä höpötellyt ja pitkiä viestejä, vaikuttaa innostuneelta pelaamisesta, mikä on positiivinen asia. Sinänsä harmittaa lähteä flyraa lynkkaamaan, koska hän on ollut niin aktiivinen ja osittain senkin vuoksi saanut paljon huomiota puoleensa. Koen, että ääneni flyralle oli kuitenkin ihan hyvin perusteltu, koska hänen "lipsahduksensa" sai pahismittarin vipattamaan aika pahasti. Mulla ei ole kovin korkeaa kynnystä äänestää, koska näen järkevämpänä sen, että äänestää jotakuta, joka epäilyttää, kuin että mennään päivän lopuksi arvontaan. Äänestämällä saa myös reaktioita aikaiseksi - esimerkiksi flyra on ottanut äänensä melko rennosti, minkä koen jokseenkin hyvismäisenä. (Mun on myös pakko myöntää, että sillä hetkellä kun ääneni heitin, muistin että äänestyspakko on joka päivä.... :D) Äänen saa myös aina peruttua/vaihdettua. :>

Haliman ääni Tetradynamialle tosin voisi olla pelastusyrityksen tynkää. Sen lisäksi Halimalla on sanojensa mukaan flyrasta hyvismäinen kuva, kuten myös Tinpasta.

Silmään pistää myös Cameron, joka tuntuu jotenkin tosi neutraalilta. (Eli Cameron pistää silmään, koska ei pistä silmään. :D)

Cameron kirjoitti:Toisaalta äänelle oli ihan hyvät perustelut ensimmäiseksi päiväksi, kaksi tuollaista pahiksen kaltaista ajatushairahdusta, toisaalta mietin onko siinä vielä tarpeeksi ihan äänestämiseen asti.

Cameron kirjoitti:Pahis höpöttämässä niitä näitä aidan seipäitä? Toki tämä voi olla uuden arkuuttakin, mutta reippaasti mukaan vaan!

Vähän tällaista juupas eipäs -tyyppistä pohdintaa, jota ei uskalleta viedä ihan loppuun asti. "Toi on vähän pahismaista, mutta toisaalta..."
einari
Kyläläinen

Palkinnot: 9

ViestiKirjoittaja porkkana » 14.03.2016 15:57:28

Meiz kirjoitti:Minulta kaivattiin epäilyjä ja nyt päällimmäisenä on mielessä porkkanan avausviesti, jossa melkeinpä puskistahuutelu - tyyliin pistetään epäilyä flyran suuntaan. Tässä vaiheessa flyra oli saanut jo äänen einarilta ja muuten huomiota ainakin minun ja piikkiksen suunnalta, joten pahikselle tämä olisi hyvä sauma lähteä komppailemaan. En itse löydä flyran selittelystä selvää hermostuneisuutta, ja syytös "selittelyn mausta" on mielestäni epäreilu, koska yhtälailla hyvis joutuisi selittelemään tuota lausemuotoa. Flyran vastaus einarille ei anna minulle kuvaa pahiksesta joka huomaa lispauttaneensa roolinsa avoimesti, koska hän vaikuttaa todella ymmärtävän tuon lipsahduksen vasta minun selitykseni jälkeen. Pieni piste hänen edukseen tästä.

Halima kirjoitti:porkkanalta on tullut yksi lyhyt viesti, mutta siinä oli heti parikin mun silmiin osunutta asiaa. Ensinnäkin että porkkanan mielestä erikoishahmokeskustelut jo riittäis (mun mielestä näistä voi puhua niin kauan kuin on asiaa, mikä tahansa puhe on parempaa kuin ei mikään puhe) ja toisekseen että flyran edellinen viesti ois hermostuneen oloinen. Jotenkin tuosta tuli sellainen fiilis, että porkkana katsoi flyran helpoksi lynkkauskohteeksi tänään ja yrittää lisätä vettä myllyyn. Paha nyt mitään pitävää analyysiä porkkanasta vääntää yhden pikku viestin perusteella, mutta ehdottomasti silmälläpidettävä.

Ihan muuten tarkennukseksi, tää mua epäilyttänyt viesti oli se pidempi flyran viesti, eikä se lyhyempi joka oli mun viestin yllä. Sitä en jostain syystä edes huomannut kun mun viestin lähetin. Siitä pidemmästä viestistä jäi todella kiireinen kuva, että pakko saada jotain sepustettua ylös että kukaan muu ei lähde epäilemään. Toisaalta flyran viestit ovat muuttuneet vielä rönsyilevämmiksi, joten taitanee mennä innostuksen piikkiin eikä ollutkaan kiireinen puolustusviesti. :D Flyra on myös vastannut epäilyihin rauhassa, pahis olisi varmaankin hätääntynyt tai ainakin jäänyt selittelemään enemmän ja sen jälkeen varonut enemmän sanojaan. Flyraa tämä on vain näyttänyt kannustavan kirjoittamaan enemmän! Eli innostunut tavis -vibat ainakin tällä hetkellä.

Meiz on ollut melko aktiivisesti kirjoittamassa, mutta sisältöä viesteillä ei ole niinkään ollut. Muiden ja itsensä puolustelua sekä komppaamista. Haluaisin kuulla mitä mieltä olet muista pelaajista kuin vain minusta.

Halima, sinun silmään osui, että minä olin estelemässä erikoisista keskustelua. Et kuitenkaan häiriintynyt siitä, että Meiz sanoi siitä jo muutaman viestin jälkeen? Minun viestini oli kuitenkin reippaasti kakkossivun puolella, ja Meizin pelin alussa. Muuten Halimasta neutraali kuva, peliä edistäviä viestejä ja hyviä pointteja pelaajista.

Tetradynamialla vaikuttaa olevan aikaa seurailla peliä ja korjata virheellisiä tietoja ja viestejä, mutta itse peliin osallistuminen on ollut vähäistä. Kehotat kärsivällisyyteen, mutta jos sinulla on jo mielipiteet pelaajista niin miksi panttaisit tietojasi ja mielipiteitäsi? Miten se on pelin kannalta kannattavaa ja hyviksiä auttavaa? Tinpalle annoit epäilyksen tynkää alussa, mutta muuten tyhjiä ja sisällöttömiä viestejä. Tämä on minusta epäilyttävää käytöstä, mutta hiljaisuus ja mielipiteiden panttaaminen alkaa kerätä huomiota ja haluaisiko pahis tällaista huomiota? Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä niin kovasti pyydät odottamaan kärsivällisyydellä..

Violet on näennäisen aktiivinen kirjoittamalla paljon, mutta viestien sisältö on lähinnä erikoishahmojen pyörittelyä ja puolustelua. Puolustautua saa tietenkin, mutta haluaisin kuulla mielipiteitäsi pelaajista ja kenestä tulee millaiset vibat.

Lenune on vienyt peliä eteenpäin ja kirjoittanut hyvät analyysit pelaajista hyvillä huomioilla. Puhuit kuitenkin, että pahiksille on tapana innokkaasti tulla heti alkuun kirjoittamaan peliin ja vaikuttamaan aktiiviselta, että saisi kaikilta luottoa. Tulitko siksi vähän myöhemmin peliin, että kukaan ei ainakaan sen takia sinua pahikseksi epäilisi ;)?

Einarilta vahva aloitus ja heti sörkkimässä tikulla, jotta peli käynnistyisi kunnolla. Pahis ei välttis keräisi tällaista huomiota itseensä, joten ei varsinaista pahisvibaa. Äänestät kuitenkin flyraa josta juuri kirjoitit saavasi hyvisvibaa?

Tinpalta odotan innolla myös syvällisempiä viestejä. Nyt ei saa minkäänlaista otetta, joskin epäilyihin olisi varmasti uutena vastannut hermostuneemmin. Moni onkin jo kysynyt mielipiteitäsi muista pelaajista, ja niitä minäkin haluaisin kuulla!

Piikkis on vaan niin neutraali :( En tiedä miten sen teet, mutta mulle on aina (siis ennenkin) jäänyt niin neutraali kuva kun mahdollista. :D Paljon erikoishahmopuhetta ja pohdiskelua, josta on vaikea muodostaa mielipidettä. Sultakin jään odottelemaan pelaajapohdintoja. :)

Cameronista myös neutraali kuva, ei lisättävää siihen mitä muut ovat sanoneet. Kerro toki myös pelaajapohdintoja, haluan kuulla sinunkin mietteitä muustakin kuin erikoishahmoista!

Nyt ehdin olla ainakin hieman aktiivisemmin mukana pelissä, eli aktiivisemmin tulen olemaan mukana pelissä tästä lähin. Pitää varmaan lukaista myös koko peli uusiksi läpi, tuntuu että alun analyysien jälkeen aivot vaan muuttu mössöks eikä saanu enää mitään irti kenestäkään. :D
porkkana
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa