Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja jeekaka » 09.03.2021 09:28:43

jeekaka kirjoitti:(Ok toi voi selittyä ehkä hyviksenkin unohduksella, koska justy oli puhunut musta just pitkän pätkän, mutta pakkohan pahistenkin on joskus jotain unohtaa tässä pelissä!)

Korjaan, justy oli puhunut pitkän pätkän musta JA Halimasta, mutta Halima on kuitenkin siellä pahismaisissa niin ehkä outoa ettei mainitse, että myös mä voin periaatteessa olla pahis muiden kuin Haliman kanssa.

Ai niin ja Horaa kysyi mitä tarkoitan sillä että Hali self-pressaa hävyttömästi pahiksena :D Eli self pres = self preserve, eli äänestää toista vaan ettei itse tipu. Halima tekee sen välillä suorastaan röyhkeästi ja oon sitä itsekin aiemminkin epäillytkin :D
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja jeekaka » 09.03.2021 09:37:07

Siis, tarkoitin sitä, että oon aiemmissa peleissä joskus epäillyt Halimaa ton takia, ja ollut oikeassakin. Tässä pelissä en oo erityisemmin, mutta toi typo saa lauseen kuulostamaan siltä :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 09.03.2021 10:04:28

Ja se että justy antaa huonot hyvisreadit raynista ei tietenkään tarkoita, että he ovat pahispari. Se saattaa olla vain taitavaa laskelmointia justylta, koska näemmä Rayn äänestää vain sellaisia pelaajia jotka rohkenee häntä epäillä X)
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 09.03.2021 10:24:46

raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Tiedoksi kaikille että meitsi lähtee nyt reissuamaan, niin en tän loppu pelipäivän aikana oo ihan jatkuvasti päivystämässä topassa ->

laitanpa tähän tälläisen herättelyäänen jeeksulle.
++jeekaka

Jottei tulisi yllätyksenä niin hän voi myös olla aika monen kanssa pahis.

Nojoo leikki sikseen.
--jeekaka
++äng-äänne

Ettei vaan joku luule että olin tosissani. :p

Ehdottomasti pahismaisin sen pohjalta mitä eilen sanoin. En varmaankaan pääse tänään pelailemaan, ei oo hyvä kombo valvoa puoleenyöhön asti kun viideltä pitäis heräillä 12h työpäivään. Huomenna kuitenkin viikonloppu alkaa seittemän aikaan illalla niin sitten olen varmasti paikalla. Käyn ainakin justyn, jeeksun, meizin ja horaan postit uudelleen läpi. Muistakun horaasta noiden osalta tulikin jo puhuttua, uskon toisen pahiksen löytyvän tosta joukosta. Zey, marzzuu ja halima vaikuttaa hyviksiltä tossa järjestyksessä.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja jeekaka » 09.03.2021 10:40:38

Ai, luulin että äänestät mua oikeesti huonon EOD:n takia :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 09.03.2021 10:50:29

Niinjoo se jäi vielä eilen sanomatta, että on aivan turhaa puhua mistään rayn ketjun laittamisesta hyrskynmyrskyn. Minulla on varmasti oikeus - kuten kaikilla muillakin - puida äänestysvaihtoehtojani ja antaa mielipiteitäni asioista. Mielestäni on aivan selvästi nähtävissä posteistani, että yritin tehdä selvyyttä akselilla halima/jeeksu/änkkä, ja päädyin siihen lopputulokseen ja miksi siihen päädyin. Ihan varmasti sen pystyy minun postini lukemalla käsittämään. On tietysti eri asia onko jonkun mielestä perusteluni hyviä vai ei, mutta olisitte varmasti pystyneet haliman pudottamaan jos olisitte halunneet ihan ilman minuakin. Onnistuittehan te tetrankin pudotuksessa syyllä ??????

En tie, vaikuttaa taas että omista virheistä tai "virheistä" (siis pahiksena) yritetään vierittää syytä johonkin muualle.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Zey » 09.03.2021 11:40:24

rayn, musta kukaan ei oo syyttänyt sua omista virheistä? Koko hyrskyn myrskynkin oli mun tietojeni mukaan vain justyn tapa kuvata sitä, miten ahkerasti ja tehokkaasti etsit pahista ja hyrskyn myrskyn oli positiivinen ilmaisu. Siitä ollaan vaan oltu eri mieltä, että oliko tää hyrskyn myrskyn kohta niiiiin hyrskyn myrskyn, että se kertoisi sun puolesta (eli kertois sut hyvikseksi) vai onko se neutraali.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 11:43:03

Mul on tulossa jättipostaus Justysta (nukuin pari tuntii ja käytän nyt työaikaa tähän koska ei vaan aivokapasiteetti riitä tekee duunii... :---D voi veljet tätä elämää) mut halusin kysyy ekaks että millon päivä loppuu? Tänään vai huomenna?
//Zey
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 09.03.2021 11:53:56

Sivu seitsemän:

Meiz sanoo säikähtäneensä kahta herännyttä (Marzzuu ja Horaa) ja puolustaa mua raynin aikastämppivirhe-epäilyä vastaan.
Justy sanoo että Meiz on oikeassa tuossa.
Justy kyselee Marzzuulta paljonko Marzzuu luki ketjua ennen heräämistään.
Rayn peruuttaa mun epäilemisestä, toteaa että justy ja Meiz on oikeassa että siinä on aikastämppivirhe. Rayn äänestää äng-äännettä.
Rayn suosittelee että siirretään äänet pois multa.
Marzzuu vastaa justyn kyselyihin, antaa mulle hyvisvibaa.
Marzzuu sanoo että jos pitäisi äänestää, äänestäisi Tetraa.
Rayn kysyy änkältä syitä raynin epäilemiseen.
Justy toteaa että mun viestit oli ok, mutta äänestää silti mua mieluummin kuin ängää.
justy kirjoitti:Haminan flippi antaisi ainakin raynista uutta: jos halima on hyvis, raynin hyvismäisyys vahvistuu. Jos halima on pahis, Rayn on aika hyvä vaihtoehto pahiskaveriksi.

Justy toteaa myöt Tetran olevan hyvä hyvistappajan kohde, mutta päivätappo Tetraan olisi haaskausta.
Meiz kysyy Marzzuulta lisätietoa Halima-readistään. Meiz toteaa että jos mä oon pahis, Marzzuu olisi mahdollinen pahiskaveri.

Comments: Tuo lainaamani kohta justyltä vahvistaa entisestään justy-rayn-pahisparitusta. Lynkataan ensin mut, ja sitten katsotaan mun puolen mukaan raynin puoli -> mikä tietysti tarkoittaisi että mun hyvikseksi paljastumisen jälkeen ei tarvi enää rayniin kiinnittää pahishuomiota, kun rayn ois pahis vaan mun kaverina. Myös tuo, miten justyn mieli kääntyi "Tetran päivätappo on haaskausta" -> "Lynkataan Tetra" vahvistaa mun pahisreadia justystä.

Sivu kahdeksan:

justy kirjoitti:Raynhan teki ekassa SM-pelissä juuri noin: esitti tiukkaa kysymystä pahiskaverilleen ja neuvoi tälle chatissa miten pitäisi vastata (en enää muista että kuka se pelaaja oli).

justy kirjoitti:Jos Halima on hyvi, raynilla ei oo mitään pahissyytä lähteä hämmentämään soppaa eilen. Koska musta eilinen vaikutti siltä, että rayn laittoi hommat hyrskyn myrskyn, jotta löytyisi joku muu kuin halima pudotettavaksi. Jos halima on hyvis, pahis-rayn ois voinut vaan todeta ton että lol, änkkä äänestää mua huonolla logiikalla, äänestänpä sitä, ilman sitä jeeksun ja haliman kuulustelua.

Meiz summaa mun epäilyn ja äänestyksen syyt. Heittää vähän epäilyä Marzzuullekin siinä sivussa.
Justy toteaa että jes, Meiziltäkin tuli hyvismäinen posti. Tulkitsen myös että justy pitää Marzzuuta ennemmin hyviksenä.
justy kirjoitti:Tässä taustalla on miete, että nyt kun Zey, Horaa ja Marzzuu ovat heränneet, pitäiskö vaan tappaa Tetra tänään, joka mun (vähäisen) kokemuksen perusteella ei välttis enää aktivoidu. Haliman postit eilisestä alkaen ei oo ollut pöllömpiä, ja ehkä hänen kiireetkin helpottaa kohta kun talviloma loppuu? Eli periaatteessa vois toivoa, että Halimasta on paremmat mahdollisuudet päästä myöhemmin perille kuin Tetrasta.

Ongelma tässä on, että Tetra ei oo varsinaisesti tehnyt mitään epäilyttävää...

justy kirjoitti:(ja mun painajainen on Ariel/Meiz/rayn-triosta löytyvä pahispari. Ariel ja Meiz on pelaajia, joiden viestit vaikuttaa aina jotenkin tosi loogisilta ja nyökkäilen vaan mukana. Ja rayn on hyvä pahispelaaja, joten aina kun hän tekee jotain epäilyttävää, sitä miettii että epäilenkö nyt raynia vaan siksi että se on hyvä pahiksena...)

Comments: Taas justy korostaa sitä, että rayn esittää tiukkaa kysymystä pahiskaverilleen, vahvistaa rayn-justy-pahisparitusta. Tetra-epäloogisuus taas vahvistaa justyn pahikseutta.

Sivu yhdeksän:

justy kirjoitti:--Halima
++Tetradynamia

Mulle tulee kyllä nää Meiz-äänet ihan puskista, pitää lukea tuo jeekakan Meiz-teoria vielä uudestaan (ja varmaan se Meizin postikin). Mut oon kyllä valmis pudottamaan tässä kohtaa Tetran ennen halimaa.

Justy puolustaa Meiziä jeekakaa vastaan.
justy kirjoitti:Ja jos se epäilyttävä juttu on oikeasti se, että Meiz vaikuttaa yrittävän pelastaa Tetraa, niin eikös Tetra ois aina parempi kohde pudotukselle?

//Halima, onko sulla jokin syy ajatella että Tetran hiljeneminen on erityisesti pahismaista? Mä olen pelannut Tetran kanssa vain kerran ja silloin se teki saman hyviksenä.

justy kirjoitti:Mitä tulee tietoiseen vääristelyyn... ehkä. Meiz vois hyvinkin osata kirjoittaa tollasen viestin pahiksena (mua häiritsee kun en muista oonko pelannut pahis-Meizin kanssa), mutta mulle siitä hänen viestistään tuli enemmän sellainen hyviksen paranoia -fiilis: "hei apua, eikö me tapetakaan pahismaisinta pelaajaa, onko jeeksu ja halima liitossa".

Ja edelleen, miks Meiz tekisi ton "jeekaka ja halima on pahiksia" -tvistin pahiksena? Ainoa syy jonka keksin on just pahis-tetran pelastaminen. Jos kuka tahansa muu on Meizin pahispari, miksi Meiz välittää niin paljon siitä että hyvis-haliman sijaan tapetaan hyvis-Tetra?

justy kirjoitti:Äänestä mun kanssa Tetraa? Halima on jo sanonut seuraavansa. Kuka tietää mitä Zey tekee, hänen Meiz-äänensähän on tyyliin kolmen ekan sivun perusteella annettu. Jos Zey tulee vielä päivän lopussa antamaan lisäperusteita, voit äänestää uudestaan Meiziä.

Comments: Justy vaikuttaa pahikselta. Justy näyttää pelastavan Meiziä, mikä vois viitata justy-Meiz-pahispariin, mutta nyttemmin Meiz ei kyllä mua juurikaan epäilytä, ja aiempien sivujen pohjalta justy-Meiz-pahispari on epätodennäköisempi.

Sivu kymmenen:

Justyn testamentti

Comments: Eipä mun mielipide ole muuttunut mihinkään kutossivun jälkeen. Edelleen olen sitä mieltä, että todennäköisin pahispari on justy-rayn, näistä epäilyttävämpänä ja mieluummin ensin lynkattavana justy. Jos justy on pahis, seuraavaksi lähtisin raynin perään, Meizkin ehkä mahdollinen, joskin epätodennäköisempi. Jos justy on hyvis, rayn-Meiz-pahispari on mahdollinen, joskin Meiz ei enää juurikaan epäilytä.

Uus-heränneistä ei nyt ehtinyt oikein mitään tulla ensimmäisen päivän aikana, vaikka Marzzuun kyllä lukisin hyviksiin. Horaan puolesta ei ekan päivän perusteella mitään tietoa, eli hän on ihan villi arpa vielä.

Tämän hetken laatikot:

Hyvisboksi:
Zey
jeekaka
Marzzuu
äng-äänne

Neutriboksi:
Meiz
Horaaneko

Pahisboksi:
raynpelikoneet
justy

Myös boksien sisällä jokseenkin järjestyksessä, eli ylempi on hyviksempi.
Halima
Ylläpitäjä

Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Halima » 09.03.2021 11:56:00

Horaaneko kirjoitti:Mul on tulossa jättipostaus Justysta (nukuin pari tuntii ja käytän nyt työaikaa tähän koska ei vaan aivokapasiteetti riitä tekee duunii... :---D voi veljet tätä elämää) mut halusin kysyy ekaks että millon päivä loppuu? Tänään vai huomenna?

Huomenna ke 10.3. klo 22:00.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Halima » 09.03.2021 12:05:25

Tokan päivän äänestykset:
++justy (Zey)
++justy (Halima)
++Zey (justy)
++raynpelikoneet (äng-äänne)
--Zey (justy)
++Halima (justy)
++jeekaka (Marzzuu)
++jeekaka (raynpelikoneet)
--jeekaka (raynpelikoneet)
++äng-äänne (raynpelikoneet)

Tilanne siis:
2 justy (Zey, Halima)
1 raynpelikoneet (äng-äänne)
1 Halima (justy)
1 jeekaka (Marzzuu)
1 äng-äänne (raynpelikoneet)
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 12:12:45

Justy

-> ääni Halimalle ihan pelin alussa
-> toteaa että Halima ja Rayn olisi mahdollisia pahiskavereita. "Muuten en ole teistä pahisvibaa saanut" tuntuu hassulta kun pelissä on ehkä 10 viestiä
-> Pohtii Halimaa ja raynia, mutta "mikään ei viittaa että olisivat pahiskavereita". Edellisessä viestissä tätä kuitenkin mietti mahdolliseksi?
-> (tässä sivumainintana että rayn heittää Justylle mojovat hyvisvibat ekan sivun lopussa)
-> Jatkaa sillä linjalla ettei Hali-rayn ole pahispari, koska ei pidä kumpaakaan pahiksena. Jos jompikumpi paljastuu pahikseksi, "ei tämä poista sitä mahdollisuutta että olisitte pari"
-> lähtee epäilee Tetraa pelinavauksen takia
-> heittää epäilyä änkälle soutamisen takia ja puolestaan höllää otettaan Tetrasta. Jeekakasta ei saa otetta
-> yksi viesti välissä ja kertoo äänen menevän joko jeeksulle tai änkälle??? Häh :DD ja äänihän oli jo änkäl.
-> ääni vaihtuu Halimalle
-> mielipide änkästä on vaihtunut uuden viestin myötä hyvismäisempään. Tätä moovia mä pidän hyvismäisenä: miksi pahiksen tarvitsisi lennosta vaihtaa mielipidettään, varsinkin kun ollaan ekan päivän hatarissa epäilyissä.
-> kyseenalaistaa änkän pahispariteoriaa ja komppaa raynia asiasta
-> pohtii että Tetran hiljeneminen ei välttämättä kerro mitään puolesta metan perusteella

Alanna

Kuka :D

-> top 2 Halima/äng, jeeksua ei halua listalle laittaa koska tää on aktiivinen (? eiks Halimaki ollut)
-> ei haluaisi äänestää hiljaisia
-> Justy sano mulle aiemmin, että Haliman syy epäillä häntä oli se, että oli vähiten hyvismäinen. Tässä Haliman viesti:

Halima kirjoitti:Mä haluan nyt tähän väliin julistaa, että oon vähän kiertämässä mielipidettäni justystä. Viimeiset puolitoista sivua mitä oon tässä tavannut läpi, justy ei oo tehnyt muistaakseni mitään kovin ihmeellistä. Ja se viesti, missä justy mietti että äänestäiskö änkkää, jeekakaa vai mua, oli jotenkin korvia nostattava. Luulis että hyvis-justy miettis muitakin vaihtoehtoja, jos nuo ei mikään tunnu oikein hyvältä. En tiiä, vaikea vetää mitään kunnon keissiä justyä vastaan, mutta haluan pöytäkirjaan lisättävän, että en oo enää yhtään varma justyn hyvikseydestä.

Eihän toi mikään painava epäily oo, mutta epäily kuitenkin. Selkeesti Haliman syy epäillä justya ei ollut vaan se, että on vähiten hyvismäinen joten en tiiä miks justy tän näin muotoili.

-> Pitää halin puolustuksia hyvinä
-> Pohtii ääntä Haliman ja ängän välillä ja päätyy edelleen Halimaan. Jeekakaa ei mainita
-> Kommentoi näin raynia:
Toki rayn voi tehdä noin hyviksenäkin, esittää kysymyksiä ja katsoa mitä sieltä tulee. Mutta jotenkin hänen eilisestä aktiivisuuspuuskastaan tuli sellainen fiilis, että raynilla oli tarve löytää vaihtoehto Halima-wagonille.

Miksi ei maininnut tästä aiemmin, vaan sillon vaan nyökytteli päätään raynille?

Kommentoi asiaa myös näin:

Rayn, mikä sua ängässä nyt eniten epäilyttää? Se, että hän äänesti sua haliman sijaan, vaikka epäili halimaa? Eikö tuo änkän selitys, että kyse oli halusta katsoa miten reagoit saamaasi ääneen, oo ihan mahdollinen syy hyvikselle äänestää sua haliman sijaan, varsinkin kun päivää oli siinä kohtaa jäljellä?

Eli änkän ääni onkin yhtäkkiä looginen? :D

-> mainitsee Meizin postauksen hyvismäiseks
-> Puhuu paljon marzzuun tyylistä
-> pohtii zeyn pahikseutta hiljaisuuden takia
-> äänestää Tetraa
-> kyseenalaistaa jeekakan epäilyjä Meizistä
-> ei ymmärrä Zeyn epäilyä Meizistä, ja kehottaa tätä vaikuttamaan päivän loppuun catchupin sijaan
-> päättää päivän testamenttiin; Meiz pahis jos Tetra on, ei usko Jeeka-Halimaan, Zeyn viestit hyviä mutta liikaa backlogia, todennäköisimmät pahikset Halima, Zey, äng (ja rayn jos Halima on pahis)
Välikysymys: perustuuko tää siis täysin sille, että mielestäsi rayn etti vaihtoehtoa Halima-bandwagonille? Mitä aattelet tästä nyt?
-> Epäilee Zeytä
-> Selittää raynin tekoja ja varovaista puolustamista tulee raynia kohtaan.
-> perustelee peliään, änkkä valikoitui pahismaiseksi ympäripyöreyden takia. Avaa vähän tota jeekaka-hommaa mikä itteeni on nyt kummastuttanut aika lailla tätä läpilukua tehdessäni. Huomaan myös että justy perustaa paljon vibojaan metaan, mutta se meta ei oo koskaan oikein tiedossa. Eli epäilyt pelin alussa esim Halimaan ja jeekakaan tuntui perustuvan hataraan mielikuvaan.
-> rayn ja Meiz on Justylle neutraaleja
-> ja nyt tuleekin se selitys jeekakan hyvisviboille mihin tossa äsken viittasin. Perustelut sille ettei asiasta maininnut, on se, ettei jeeksu ollut putoamisvaarassa eikä asia vaatinut aktiivista kannanottoa. Muistatko Justy missä vaiheessa ekaa päivää sun fiilikset jeekasta muuttui?

En tiedä miksi hyvis-jeekaka olisi ottanut tuosta tuollaisia kierroksia, en vaikka Jeekaka kovasti yritti sitä selittää.

Eli onko se jeekaka nyt epäilyttävä vai ei?

-> Haluutko kertoa myös missä vaiheessa Halima alkoi tuntua sulle hyvikseltä? Testamentissa sanot vielä, että todennäköisiin pahiksiin lukeutuu Halima mutta 2. päivän alkupuolella Halima onkin päätynyt hyvismäiseen. Kö? En tiiä tulkitsenko tätä viestii nyt oikein (missä vastaat Zeylle siitä ettei Haliman viestit ole olleet pöllömpiä)
Ensireaktiona tää herätti mussa hyvisvibaa koska en tiiä mitä pahisJusty hyötyis näin suureleisestä soutamisesta, mutta taas kerran musta tuntuu et tässä on tapahtunut jotain, mitä Justy ei ole selittänyt itse peliin (ja niinkuin sanoin aiemmin, kaikkea ei jaksa/muista aina kertoa, mutta pitää myös muistaa että on paljon helpompi perustaa luottoaan ja mielipiteitään asioille jotka on oikeasti tapahtunut kun sille, että niistä jälkikäteen kerrotaan kun asiasta kysellään.)
-> jatkaa Halimasta puhumista, ja nyt taas niistä epäilyistä. Saanko tähän nyt selvennyksen et onko se Halima epäilyttävä vai ei :-----D Jos meta tuntuu epäselvältä, niin käy läpi tätä peliä. Lähtökohtasesti noin niinkun ylipäätään musta on vähän tympeää perustaa mielipiteitä kamalasti metaan tässä pelissä, kun moni meistä on taukoillut aika pitkän aikaa
-> vastailee Zeylle ja kyseenalaistaa tämän 1. päivän lopun käyttäytymistä
-> moittii jeekakaa tämän epäilystä (Tetran äänestämiseen liittyen)
-> avaa taas ajatuksiaan raynista. Rayn edelleen neutraali, kertoo että vaikka rayn on tehnyt hyvismäisiä juttuja, voisi tehdä ne pahiksenakin
-> heittää epäilyä jeekakalle ton Meizille älähtämisensä takia.
-> kyseenalaistaa Zeytä tuossa Tetra-keississä (miten ei näe, että Zey olisi hirveän näkyvästi ollut sitä mieltä että hiljaisen Tetran äänestäminen on pahismaista. Tästä oon täysin samaa mieltä)
-> perustelee vielä readejaan jeekakasta ja on nyt tullut tulokseen että jeeka on hyvismäinen
-> Ihmettelee miten ääni Tetralle eroaa yhtään jeekakan syistä äänestää
-> selittää Tetra-ääntä ja sitä, miksi ei äänestänyt Meiziä. Mun on ollut alusta asti vaikeaa uskoa Meiz-justyyn niiden komppiäänien takia, mutta tää jatkuva Meizin esillenostaminen vahvistaa sitä. Voisin kuvitella tän vielä pahistaktiikaksi (että hei kokeillaan puolustaa toisiamme läpi pelin) mutta Justyn readit Meizistä on niin epämääräisiä (ei hyvismäinenkään, muttei halunnut tippuvan) et mä en jotenkin usko tähän. Jos kokeillaan näin riskaabelia pahistaktiikkaa vois kuvitella että se menis sitten sellasel go big or go home-tyylillä

Pistän poikki tähän väliin ettei tulis koko sivun mittast viestii :D kirjottelin näit sitä mukaa kun luin viestejä joten vähän toistoa tms varmast on (oon kans vaan silmäillyt muiden viestejä justysta joten sori jos toistan samaa!)

//Halima väliin. Kiitti infosta!
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 09.03.2021 12:14:14

jeeksu kirjoitti:Mitä tulee rayniin, jos se ois ollut päivän päätteessä paikalla niin hämäis mua ehkä vielä tänäänkin, mutta poissaolo sai miettimään tarkemmin että millä eväillä sinne lähdettiin ja en voi sille mitään että tää on täydellinen deja vu raynin edellisestä pahispelistä. Ja tänäänkään rayn ei oikein vaikuta tekevän hirveesti mitään muuta kuin mouhoavan.

En ihan ymmärrä ekaa lausetta?

Mut joo, oon sitä mieltä, että rayn kyllä tekee, mutta hänellä on hirveä puolustus päällä. Se on kyllä raynille tyypillistä tietyllä tapaa, mut tässä on vähän erilainen tyyli, kuin hyvis!raynilla mun mielestä. En osaa kauhean hyvin kuvailla tätä, täytyis varmaan lukasta nää uusimmat raynin viestit läpi, mut tulee tunne, et rayn ei niinkään sillä tavalla defenssissä, että ei hän ole pahis, et mitä ihmettä te oikeen epäilette, vaan enemmän, et no joo, oon pahis, mut teidän perustelut on huonot, koska tämä, tämä ja tämä. :D

Haliman viestit täytyy lukasta myöhemmin, kun tää mun minipostinkin kirjoittaminen on venynyt jo ihan liian pitkäksi ajaksi, kun joutu työpuheluita hoitaa samalla.

Ja näköjään Horaakin tuli väliin. :(
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 12:26:21

justy kirjoitti:Se, että mielipide muuttuu pelaajasta pelin edetessä on ihan eri juttu, ja tärkeä kertoa muille.

Nii.... Niistä mielipiteen vaihdoksista voi myös kertoo sillon kun ne tapahtuu eikä vasta kysyttäessä.... :----DD

-> nonii tuleehan sieltä ihan kunnon epäilyä Haliman suuntaan! Tästä mä pidän, enkä asioiden pohjaamista epämääräisiin metoihin. Tässä nyt vaan taas ihmetyttää se, että yhdessä kohtaa justyn kelkka tuntui kääntyneen Haliman hyvikseyteen mutta nyt ollaan taas epäilemässä. Vaikuttaisko Haliman epäilyt justya kohtaan tähän?

Mun mielestä se ängän ääni sulle oli ihan hyvä, kun sitä ajatteli nimenomaan haluna saada susta lisää infoa, siinä kohtaa päivää. En usko että ängä tai meistä kukaan ajatteli, että asia jäisi siihen loppupäiväksi, itse ainakin odotin mielenkiinnolla miten vuorovaikutuksenne jatkuu.

Missä vaiheessa siitä tuli hyvä?? :DD HÄH. Sä olit ekojen joukossa kritisoimassa sitä????

Asioita jotka herättää Justyssa luottoa:
- syyt äänestää Tetraa. Justylla olis ollut ns parempiakin syitä äänestää, vaikka Halimaa tai jeekakaa tai änkkää. Sen sijaan valitsi äänestää Tetraa sen takia, että tästä tuskin saadaan enää mitään irti. Justy varmasti tietää miten riskiä on äänestää tällasella syyllä
- se että myöntää suoraan defenssien iskeneen päälle. Tää tuntuu silleen vilpittömältä kommentilta
- Kohta missä justy kertoo että on varautunut tippumaan tänään ja haluaa siksi saada tehtyä readit kaikista tuntuu vilpittömältä. Justylla tosiaan tuntuu olevan kiire käydä kaikki läpi (tosin, enemmän aikaa on edelleen käytetty puolustautumiseen joten ei ne readit ihan ykkösprioriteettina taida olla)

Asiat mitkä epäilyttää:
- Epäloogisuus. Tuntuu että mielipiteet vaihtelee lennosta mutta niistä ei aina avata peliketjuun. En oo vieläkään kartalla siitä ketä justy nyt oikeasti epäilee. Tökkii vähän kaikkialle, mutta epäilyksiltä puuttuu punainen lanka. Haliman kanssa on soutanut ihan huolella, Zeytä tuntuu epäilevän mut mä en oikeen tiedä miksi (pyörsi ilmeisesti mielipiteensä nyt siitäkin, että Zeyn ekan päivän ilta olisi pahismaista). Jeekaka oli alussa epäilyttävä, mutta sekä epäilyiden, että luoton perustelut on jäänyt näkemättä (paitsi päivää myöhemmin selitti luottoaan jeekaan). Rayn on ollut neutraali, mutta puolustamista ollaan kyllä nähty useaan otteeseen. Sanoo nyt kuitenkin että ymmärtää änkän äänen raynille, vaikka sillon kun tää tapahtu, oli raynin puolella. Justy epäilee mua ja änkkää soutamisesta, mutta justyn koko peli on ollu itse asiassa aika lailla sitä.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 12:28:13

Katon jos ehin täs viel vastaa muihin juttuihin, nyt pakko vähä koittaa tehä duuniiki.. :D

Mut voisin heittäytyy iha villiks ja laittaa kerranki ääntä ennen ihan päivän loppua?? Ihan vaan tänhetkisil fiiliksil:

++justy
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 09.03.2021 12:39:04

Okei eli Haliman laskujen mukaan justy olisi tippumassa kahdella äänellä, raynkin kivasti postaillut puolistavaan tyyliinsä. :) (Pss, Alanna ja Ariel on sama henkilö mutta eri niccillä)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 13:44:02

justy kirjoitti:Mä olin kuitenkin sun epäilyttävien pelaajien korissa, miksi et miettinyt mun motivaatiota. Plus nuo lainaukseni tuolla ylempänä sun ekan päivän viesteistä, jos et niissä valehdellut, saa asian näyttämään siltä että sulla oli hyvin samankaltaisia mietteitä kuin minulla syistä miksi tetra ois hyvä kohde äänelle.

Tää on muuten hyvä pointti. Halima ei tainnut missään vaiheessa edes miettiä justyn äänestämistä, miksi? Myöhemmin perustelee tätä:
Halima kirjoitti:Ekana päivänä sä kävit siellä mun epäilyttävien listalla, mut sanoinhan että niiden sen jälkeen tulleiden viestien jälkeen nousit taas neutraaleihin, kun osaat puhua niin muhun vetoavalla tavalla tai jotain. Joka tapauksessa, innokkuuteni tuli siitä että mua ei lynkattais vaan joku toinen, ja vieläpä epäilyttävä.

Mikä kuulostaa omaan korvaan ainakin hassulta. Siis toi "kun osaat puhua niin muhun vetoavalla tavalla". Tää kuulostaa melkein epäilyltä itsessään, ei neutraaliin kastiin nostavalta tekijältä

Zey kirjoitti:Aika mielenkiintoista, että vaikka justy kysyi koskeeko tämä enää muita kuin häntä, niin et kuitenkaan itseäsi ilmiantanut, ettet itsekään ole discossa.

Meneeks tällanen pohdinta vähän harmaalle alueelle? Ei kai me voida epäillä ihmisiä siitä käyttääkö ne discoa vai ei? Mun mielest tää ei enää oo silleen hyvän maun rajoissa :'D Ja niinkun ei vaan tää, noi discopuheet ylipäätään.

Zey kirjoitti:Enkä ymmärrä miks mä olisin keskittynyt vain Meizin viesteihin? Siinä tapauksessa joo, jos oon ihan varma siitä, että Meiz on pahis ja mun tehtävä on vaan vakuuttaa muut siitä. Mut muussa tapauksessa mähän voin vaan missata jonkun pahismaisemman pelaajan?

Joo, alan ymmärtää tätä logiikkaa täs takana. Eri asia jos olisit pitänyt Meiziä sun lopullisena äänenä, mutta taisitkin sanoo että äänestät Meiziä sen tiedon perusteella mitä sulla on siinä vaiheessa läpilukua. Jos Meiz olis ollut sun lopullinen ääni, ois musta ollut outoa ettei sua ois kiinnostanu sen uusimmat viestit.

Täh? Nyt mä en ymmärrä kenen pelaajien kohdalla en oo ollut valmis kuuntelemaan mielipiteitä Tetrasta?

Ei Tetrasta. Mainitsit jossain (sori en nyt jaksa ettii sitä, voin kyllä jos et muista/tajuu mistä puhun) että halusit käydä pelin itse läpi etkä esim kysyä, miksi ketäkin at the moment epäillään. Kyselit kuitenkin miksi Tetraa ollaan äänestämässä joten mua hämmensi, mikset olisi voinut tehdä samoin myös niistä muista ketkä ääniä oli kerännyt

justy kirjoitti: Meizin läpikäynti oli todella ympäripyöreää - eikä johtanut mihinkään vaikka vaikutti siltä että sen ois pitänyt johtaa pahis-readin katoamiseen.

Joo, mun mielipide Meizistä on edelleen sekava.
Haluisin että käyt myös ite läpi Meizin viestit niin kun oot lupaillut. Musta kun tuntuu että Meiziä on oikeesti vaikea lukea. Mä en voi sille mitään että joskus en vaan pysty muodostamaan pelaajasta selkeää kuvaa ja mun mielestä se on ihan normaalia?

justy kirjoitti: Ootko horaa pahis? :)

Mä harvoin lähden yhden ihmisen perään, olin sit hyvis tai pahis :D Mutta oman kokemuksen mukaan näitä joku keksii hyvän pahisteorian - > alkaa päivän mittanen yhden miehen noitajahti -momentteja käy enemmän hyviksille ja pahikset haluu petailla epäilyjä laajemmalle

Osaatko avata noita Marzzuu-fiiliksiäsi yhtään?

Mun oma muistikuva on se, että Marzzuu vakavoituu pahiksena ja sitä peliasiaa tulee tavallista enemmän. Tää muistikuva vastaa Marzzuun tyyliä tässä pelissä. En normaalisti laskisi näin paljon mielipidettä vanhan metan varaan, mutta Marzzuun lukeminen on mulle niin haastavaa että teen poikkeuksen.

justy kirjoitti: Ja muutenkin, miten mielipiteesi Meizistä, Marzzuusta ja Halimasta on kehittynyt? Sanot että Meiz ei oo enää niin pahismainen, mutta onko yhä pahismainen?

Meizistä tossa puhuinkin. Oon lukenu nyt aika huonosti uusia viestejä joten pitää lukee Meizinkin uusimmat postit. Halima on mua epäilyttänyt alusta asti ja tällä hetkellä haluisin nähdä joko sun tai Halin kortit. Mut haluun käydä vielä Halimankin läpi! Jos ehdin!!

Piti korjata vielä tohon justy-läpikäyntiin että aloin ihmetellä jälkikäteen eikö justy todellakaan antanut alussa _mitään_ syytä jeekakaepäilyihinsä, ja olin missanut sieltä ton viestin jossa kertoo ettei saa kiinni jeeksun logiikasta ja äänestää sitten sen pohjalta.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 13:46:46

justy kirjoitti:Noh, luen vielä horaan, sen pitäisi olla puolen tunnin homma. Sanon jo valmiiksi, että voi veljet - sen verran huono track record mulla on horaan puolen selvittämisessä. :(

Oli pakko viel ettii tää viesti ku muistin täst ihan out of nowhere ton viime pelin mis taidettiin pelaa yhes ja olin pahis. Se loppu oli nii hauskaa...
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 09.03.2021 14:15:09

Horaan viestissä esiintyneestä Discomietinnästä Zeylle(?) pakko offata sen verran, että itse lähinnä oon naurahtanu niille ääneen (sisarusparalla ollu varmaan kiva keskittyä etäyliopistotehtäviin kun mä hirnahtelen vieressä :D ) että oikeesti? :D
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.03.2021 14:20:36

raynpelikoneet kirjoitti:Ja siis mua rupeaa pikkuhiljaa v.....maan tämä "mä halusin vaan vastailla näihin joita multa kysytään", tai "olipa huono kysymys", tms, kun:
raynpelikoneet kirjoitti:Okei katsotaanpa sitten ensin tuohon ekan päivän loppuun, tai siis niiltä osin.
Nyt sitten ne, jotka sen jälke6en, kun en enää päässyt postaamaan, pitivät änkän posteja hyvänä, voivatkin kertoa että miksi? justy, meiz, ja jeekaka tulee ekana mieleen.

Sama menee meizille, tekee mieli vaan äänestää teitä molempia sen suuremmin miettimättä vaikka sillä häviäiskin pelin, sen verran voin sanoa että ottaa päähän kun muut kyllä vastailee johonkin aivan täyteen hevonsiihenitseensä mutta ei kai mulle tarvi sitten koskaan vastata.

No itseasiassa vastasin jo osittain sun kysymyksiin kommentoimalla ängin peliä alla (viewtopic.php?f=9&t=846&start=450#p28276). Ymmärrän kyllä pointin, eli miksi turista ummet lammet Halimasta ja sitten pistää ääni sen kautta linkittyneelle pelaajalle. Mutta äng selitti perustelunsa äänelle myöhemmin ja selitys täsmää sitä miten itsekin syyn jo alunperinkin tulkitsin. Ei mulle ainakaan jäänyt epäselvää kuvaa alunperinkään siitä että hänen pääepäily oli edelleen Halima (ja Halimalla kuitenkin oli 3 ääntä tuossa vaiheessa alla, ja sitä kautta selvässä johdossa), jonka lisäksi halusi ohjata huomiota muilta tuossa vaiheessa unohtuneeseen pelaajaan. Mun silmään myöhempi vaihto takaisin Halimalle on ihan ymmärrettävä varsinkin kun ottaa huomioon ettei ketjussa ollut mitään suurempaa kampanjaa laittaa ääniä sinun suuntaasi.
raynpelikoneet kirjoitti:Siis hän on "juuri" sanonut että minä olen Haliman pahispari. Tai siis kun halima on pahis niin sitten rayn on pahis koska bla bla (voidaan palata tähän myöhemmin). Miksi hänen äänensä olisi "hukkunut massaan" (Halimalla on tässä vaiheessa ääniä päällään)? Miksi pahis!rayn reagoi hänelle annettuun ääneen "pahismaisemmin" kun pahis!halimalle annettuun ääneen? Siis änkkä tässä väittää, että hän yrittää ns. lopullisesti selvittää onko rayn pahis haliman kanssa siten, että äänestää minua haliman (joka on jo tällä hetkellä putoamisuhan alla) sijaan. Ikään kuin että jos hän äänestää minua minun pahiskaverini sijaan hän saa jotenkin "varmemman" readin minusta. Tuohan on aivan puppua, ei tuossa ole mitään järkeä!

Missaat kontekstin tässä, kun nimenomaan porukka oli antanut sinulle hyvisvibaa alkupelistä ja tämän jälkeen olit hilljentynyt ketjussa. Änghän suoraan mainitsi ettei saanut pelistäsi vastaavaa hyvisvibaa ja halusi sen takia nostaa sinua takaisin valokeilaan. Mun mielestä tuo oli ihan hyvä keino nostaa hiljaiseksi jäänyttä takaisin esiin muiden ihmeteltäväksi.

Zey kirjoitti:Voitko Meiz laittaa jonkun kertauksen/kokooman mielipiteestäsi justysta?

Mun alkup. ajatus justystä oli aikalailla hyvissuuntaan, ja tähän vaikutti aika vahvastikin se että hän oli vahvasti pelastamassa minua päivän päätteeksi. Jäin nyt kuitenkin miettimään sitä lopullista ääntä Tetralle ja sitä onko justyn selitys äänestyssyistä niinkään uskottavia. Kun itse tulkitsin justyn kommentin alkupelistä ettei hän olisi kovinkaan innokas hiljaisten pudottelussa (viewtopic.php?f=9&t=846&start=150#p27959), jonka lisäksi mun kuva edellispäivästä oli se, että justy koki pelini nimenomaan hyvismäisempään suuntaan (eikä neutraaliksi kuten tämän päivän aikana kertoi). Hän oli useammassakin pointissa itseni kanssa samoilla linjoilla, esim. alkup äng epäilyistä ja myöhemmin omassa äänessään Halimalle, jossa hän suoraa komppasi omaa aiempaa kommenttiani haliman äänen vakavuudesta. Samoin tuntui todella tykkäävän viestistäni jonka perusteella lähdin Halimaa teilaamaan (viewtopic.php?f=9&t=846&start=180#p28012). Haliman peliä hän taas epäili, mistä minun viestin kehuminen ja eod postauskin antaa suoraa osviittaa. Siinä vaiheessa kun Halima lähti kasaamaan muiden perässä ääniä suuntaani, reaktio hyvis-justyltä pitäisi mielestäni olla hälytyskellojen soiminen ja Halima epäilyn kasvaminen. Sen sijaan justy päätti että tähän hetkeen on hyvä ottaa aikalisä äänestämällä täysin hiljentynyttä pelaajaa, ja jättää mm. Haliman roolin selvitys seuraavalle päivälle jossa hänestä saadaan lisäinfoa irti (viewtopic.php?f=9&t=846&start=240#p28049). Voin jopa hyväksyä selityksen siitä että hän ei käsittänyt putoamissääntöjä oikein, mutta tuosta äänestysviestistä se ei käy mielestäni ilmi. Pidän epäilyttävänä kuinka reaktio olikin alkaa peruuttelemaan pois Haliman lynkkaamisesta. Mutta, jos meillä olikin 3 hyvistä eilen tulilinjalla, näen varsin hyvän pahismotivaation justylle siihen, että koko härdelli siirretään päivällä eteenpäin huomiota viemään. Kun samanaikaisesti vastaavalla liikkeellä saisi kätevästi kerättyä hyvispisteitä seuraavaa päivää varten (tämä siis ajatuksena, näin ei tosiaan käynyt :D).

Mutta isompana syynä, mulla alkaa soimaan hälytyskellot siinä vaiheessa kun tulkinta pelaajasta lähtee täysin eri laduille miten itse olen viestit nähnyt. Mun on vaikea nähdä kuinka justy on nyt päätynyt pitämään ängiä näinkin varteenotettavana pahisehdokkaana, kun itse olen saanut melko päinvastaista kuvaa. Tuntuu hassulta että joudun erikseen tuomaan pointtia esiin miksi kohta viestissä voisikin olla hyvikseen viittaavaa (jeekaka linkityksen kommentointi ängiltä), jonka justy sitten kuittaakin että jaa, näin tosiaan voikin olla. Tulee sellainen fiilis että pelaaja esitetään pahismaisemmassa valossa kuin siihen olisi mielestäni aihetta.

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Aika mielenkiintoinen pointti. Esimerkiksi Halima tuskin olisi pahiskaverina Marzzuulle, horaalle tai Zeylle koska hän vielä erikseen puhui ketjussa kuinka Violetin pitäisi herätellä pelaajia. En usko että pahiksena lähtisi huijaamaan pelin ulkopuolisilla asioilla tuohon tyyliin jos pahiskaveri löytyy heräämättömistä.

Aika mielenkiintoista, että vaikka justy kysyi koskeeko tämä enää muita kuin häntä, niin et kuitenkaan itseäsi ilmiantanut, ettet itsekään ole discossa.

No mähän olen discossa mutten vain kylässä :D Mutta ei kyllä tullut mieleenkään että tuo pitäisi raportoida tässä kohtaa.
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja jeekaka » 09.03.2021 14:42:24

Zey kirjoitti:
jeeksu kirjoitti:Mitä tulee rayniin, jos se ois ollut päivän päätteessä paikalla niin hämäis mua ehkä vielä tänäänkin, mutta poissaolo sai miettimään tarkemmin että millä eväillä sinne lähdettiin ja en voi sille mitään että tää on täydellinen deja vu raynin edellisestä pahispelistä. Ja tänäänkään rayn ei oikein vaikuta tekevän hirveesti mitään muuta kuin mouhoavan.

En ihan ymmärrä ekaa lausetta?

Siis rayn pystyy antamaan tolla kuulustelulla yms sellaisen vaikutelman, että hän oikeasti yrittää selvittää ihmisten puolta, ja mun on tosi helppo aina tulla raynista sellaisiin readeihin että ei siinä oo mitään epäilyttävää. Esim se TL peli, jossa olin ekan päivän jälkeen silleen että rayn on varmaan hyvis. Sit seuraavana päivänä kun hyvikset oli ihan kuutamolla, rayn kanssa kävi kans tyyliin jättämässä äänen, ja oli loppupäivän poissa ja peli eteni ilman sen kummempaa efforttia pahisten eduksi. Ja jossain pahischatissa/loppupuinnessa tms rayn vielä sanoi, että ei haluu tehdä pahiksena voittamiseen mitään ylimääräisiä mutkia. Ja nyt kun katon tota raynin eilistä ääntä änkälle, se on just sellainen että rayn ilmoittaa että tällaisia juttuja etsin, sellaisen nyt löysin ja tässä tämä ääni, ja sit oli kaikki hyvin ja päivä saa mennä loppua kohti omalla painollaan. Ja rayn ei tosiaan pelaa hävitäkseen, joten oikeasti vaivaa toi et rayn päätyy siihen että Halima on varmaan hyvis ja äng on oikeesti pahismainen, mutta kaikki on fine ja voidaan vaan jäädä lynkkaamaan raynin mielestä väärää tyyppiä ihan rauhassa. Ei esim sano että hän ei tiiä pystyykö pääsemään loppua kohti paikalle, koita vedota hyvismäisenä pitämäänsä justyyn, tai selittää mulle miks mun hyvisreadi änkästä on hänen mielestään väärä.

Zey kirjoitti:Mut joo, oon sitä mieltä, että rayn kyllä tekee, mutta hänellä on hirveä puolustus päällä. Se on kyllä raynille tyypillistä tietyllä tapaa, mut tässä on vähän erilainen tyyli, kuin hyvis!raynilla mun mielestä. En osaa kauhean hyvin kuvailla tätä, täytyis varmaan lukasta nää uusimmat raynin viestit läpi, mut tulee tunne, et rayn ei niinkään sillä tavalla defenssissä, että ei hän ole pahis, et mitä ihmettä te oikeen epäilette, vaan enemmän, et no joo, oon pahis, mut teidän perustelut on huonot, koska tämä, tämä ja tämä. :D

Vähän samat fiilikset :D

Samaten justyn postauksista on mulle tullut sellainen olo että mitä enemmän justy selittää ajatuksenkulkuaan sitä vähemmän sitä tajuan :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 09.03.2021 16:08:59

Horaa kirjoitti:Meneeks tällanen pohdinta vähän harmaalle alueelle? Ei kai me voida epäillä ihmisiä siitä käyttääkö ne discoa vai ei? Mun mielest tää ei enää oo silleen hyvän maun rajoissa :'D Ja niinkun ei vaan tää, noi discopuheet ylipäätään.

Itse sanoisin, että on harmaata aluetta lähteä miettimään, kuka lähettäis kenellekin yksäriä kylässä ja ketkä sitten taas lähtis enssijaisesti discossa ottaa yhteyttä. Mut oli pakko kommentoida, kun Meiz kerran asiasta innostui ja lähti pahispareja sen kautta miettimään, mut samaan aikaan ei lähtenyt itsestään infoa jakamaan. :P

Horaa kirjoitti:Ei Tetrasta. Mainitsit jossain (sori en nyt jaksa ettii sitä, voin kyllä jos et muista/tajuu mistä puhun) että halusit käydä pelin itse läpi etkä esim kysyä, miksi ketäkin at the moment epäillään. Kyselit kuitenkin miksi Tetraa ollaan äänestämässä joten mua hämmensi, mikset olisi voinut tehdä samoin myös niistä muista ketkä ääniä oli kerännyt

Aaa, aivan. Siis ero on lähinnä siinä, että halusin tietää onko Tetra tehnyt jotain ääniensä eteen. Koska tossa vaiheessa lukemista mä olin nähnyt Tetralta vaan vähän ööö nenäkkäitä (ei oo oikee termi) viestejä ja sitten Tetran viestejä ei enää näkynytkään. Ni halusin lähinnä tietää, että ollaanko tässä äänestämässä Tetraa ulos koska hiljaisuus vai koska Tetra on tehnyt comebackin ja tehnyt jotain epäilyttävää. Muista ääniä keränneistä mulla olikin oletus, että he on tehneet jotain epäilyttävää, kerran koko ajan heidän viestejä tuli vastaan -> ovat aktiivisesti mukana, niin hiljaisuus ei voi olla syynä. Et pointtina oli, et jos on vaan hiljaisuus syynä, niin sit tiedän alkaa puhua järkeä ihmisille, jos taas epäilyttävyys syynä, niin sit asia on ok. :D

Ja kiitos Meiz kokoomisesta.

Horaan viesti pitää vielä tsekata paremmilla silmillä (ei tuu tapahtuu tänään, koska vielä on kaikki huomisen oppitunnit miettimättä), mut vähän tulee nääääh olo joistain kohtiin. Esim.
Horaa kirjoitti:-> yksi viesti välissä ja kertoo äänen menevän joko jeeksulle tai änkälle??? Häh :DD ja äänihän oli jo änkäl.

Siis mä tunnen niiin sydämmessäni miten justy on pahis ja pelkään, että se jopa vähän maalaa miten nään justyn viestejä (eli siis kaikki vaikuttaa vähän epäilyttävämmältä, kerran nyt kyseessä on justy-mun-top-pahisread :D), mutta jopa mun pää ymmärtää, että justy puhui siitä, kenelle ääni päivän lopussa menisi. Niin siihen nähden tää reaktio tuntuu vähän... tekaistulta?

jeeksu kirjoitti:Siis rayn pystyy antamaan tolla kuulustelulla yms sellaisen vaikutelman, että hän oikeasti yrittää selvittää ihmisten puolta, ja mun on tosi helppo aina tulla raynista sellaisiin readeihin että ei siinä oo mitään epäilyttävää. Esim se TL peli, jossa olin ekan päivän jälkeen silleen että rayn on varmaan hyvis. Sit seuraavana päivänä kun hyvikset oli ihan kuutamolla, rayn kanssa kävi kans tyyliin jättämässä äänen, ja oli loppupäivän poissa ja peli eteni ilman sen kummempaa efforttia pahisten eduksi. Ja jossain pahischatissa/loppupuinnessa tms rayn vielä sanoi, että ei haluu tehdä pahiksena voittamiseen mitään ylimääräisiä mutkia. Ja nyt kun katon tota raynin eilistä ääntä änkälle, se on just sellainen että rayn ilmoittaa että tällaisia juttuja etsin, sellaisen nyt löysin ja tässä tämä ääni, ja sit oli kaikki hyvin ja päivä saa mennä loppua kohti omalla painollaan. Ja rayn ei tosiaan pelaa hävitäkseen, joten oikeasti vaivaa toi et rayn päätyy siihen että Halima on varmaan hyvis ja äng on oikeesti pahismainen, mutta kaikki on fine ja voidaan vaan jäädä lynkkaamaan raynin mielestä väärää tyyppiä ihan rauhassa. Ei esim sano että hän ei tiiä pystyykö pääsemään loppua kohti paikalle, koita vedota hyvismäisenä pitämäänsä justyyn, tai selittää mulle miks mun hyvisreadi änkästä on hänen mielestään väärä.

<3
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.03.2021 16:17:18

Zey kirjoitti:Horaan viesti pitää vielä tsekata paremmilla silmillä (ei tuu tapahtuu tänään, koska vielä on kaikki huomisen oppitunnit miettimättä), mut vähän tulee nääääh olo joistain kohtiin. Esim.
Horaa kirjoitti:-> yksi viesti välissä ja kertoo äänen menevän joko jeeksulle tai änkälle??? Häh :DD ja äänihän oli jo änkäl.

Joo sama homma. horaanekohan hienosti mainitsee kuinka pelitapahtumien listaus on pahikselle se helpoin jobi ja kohta onkin listaamassa pelin tapahtumia. Aloin heti miettimään menisikö härskinä pahispelina :D
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja justy » 09.03.2021 16:20:51

Mulla jää näemmä pelailut tältä iltaa, sori siitä. Huomenna pitäisi olla aikaa töiden lomassa, ehkä illallakin jos energiaa riittää. To do huomiselle: keksiä paras kohde äänelle. Katon nyt ainakin Meizin läpi kun oon luvannut ja Raynin ängä-jutut. Meiz ei tällä hetkellä epäiltyä, mutta ei mulla kokonaiskuvaakaan hänestä ole. Ängän toka päivä epäilyttää, mutta en kyllä vieläkään muista mitään erikoista siinä miten hän siirtyi ekana päivänä raynista halimaan. Nyt siis epäilyttää se miten Rayn-readi ei tuntunut muuttuvan vaikka halima-readi muuttui.

Horaa, Halimaa ja ängä, jonnekin tonne luulen äänen menevän ellei Meizistä nyt paljastu jotain pommia.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 17:01:22

Zey, tässä tää viesti mitä ihmettelin. Tää on muistaakseni kolmannelta sivulta.

justy kirjoitti:Osaatko avata näitä Jeekaka-fiiliksiäsi yhtään tarkemmin? Koska itse alan olla sitä mieltä että ääneni menee joko sulle tai Jeekakalle, mutta ette voi olla molemmat pahiksia.

Jeekakan pelissä häiritsee tällä hetkellä eniten se, etten tunnu yhtään saavan kiinni hänen hyvis/pahis-readiensa taustalla olevasta logiikasta. Ja muistelen että kun ollaan aiemmin Jeekakan kanssa pelattu, mun on ollut helppo ymmärtää hänen ajatuksenjuoksuaan (vaan muistanko väärin).

Noin muuten tuo ängän viesti oli ihan jees, ja esim. Halima-pohdinnoista olen pitkälle samaa mieltä. Ihmettelen kovasti, jos Halima pitää tuon äng-äänensä ainakaan noilla jo esittämillään perusteilla, ne vaikuttivat heppoisilta "tappamisaikeissa" annetulle äänelle.

Tehdääs oikeastaan näin:
--äng-äänne
++jeekaka

Mistä ihmeestä tuosta käy ilmi että ääni menee päivän lopussa joko änkälle tai jeekalle? Ja mä en ihmetellyt sitä, mun pointtina tossa oli se, että ihmettelin ääntä jeeksulle. Justy on edellisellä sivulla kertonut ettei jeekakasta saa otetta ja ekat epäilyt nähdään nyt tässä. Toi oli se kohta mitä korjasin mun kolmannen viestin loppuun, olin missannut nuo justyn epäilyt ja luulin siis tässä kohtaa että ääni jeekakalle tuli ilman mitään perusteluja - siitä iso reaktio.

Missä kohtaa sä näet tässä, että justy miettii lopullista ääntään ja mitä väliä sillä on tässä kontekstissa?

Meiz kirjoitti:
Zey kirjoitti:Horaan viesti pitää vielä tsekata paremmilla silmillä (ei tuu tapahtuu tänään, koska vielä on kaikki huomisen oppitunnit miettimättä), mut vähän tulee nääääh olo joistain kohtiin. Esim.

Joo sama homma. horaanekohan hienosti mainitsee kuinka pelitapahtumien listaus on pahikselle se helpoin jobi ja kohta onkin listaamassa pelin tapahtumia. Aloin heti miettimään menisikö härskinä pahispelina :D

Pelkkien pelitapahtumien joo. Eli luetellaan pelitapahtumia tosi neutraalisti ja viestissä on enemmän sitä dataa kun omaa kommenttia. Mulle selkeyttää välillä käydä ihan vaan tapahtumia läpi, mutta niinkun näät, jos luit mun viestin (etkä vaa halunnu kivasti komppailla Zeytä :>) että mul on siellä aika paljon omaa kommenttia seassa. Oot nyt kahesti syyttäny mua tosi laiskalla perusteella (tää ja se "pahikselle on helpointa sanoa vaan että lukee topaa myöhemmin!"), onko sulla musta jotain ihan legittiä mielipidettä?

Zey kirjoitti:Muista ääniä keränneistä mulla olikin oletus, että he on tehneet jotain epäilyttävää, kerran koko ajan heidän viestejä tuli vastaan -> ovat aktiivisesti mukana, niin hiljaisuus ei voi olla syynä. Et pointtina oli, et jos on vaan hiljaisuus syynä, niin sit tiedän alkaa puhua järkeä ihmisille, jos taas epäilyttävyys syynä, niin sit asia on ok. :D

Okei, tää selvens tän keissin mulle!
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 09.03.2021 17:10:40

Hei semmonen info, että torstaina en ehdi juonaroida kun pitää raahautua hampaankorjaukseen ja voin olla aika tööt sen jälkeen. Jotta enemmän musta tänään.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 09.03.2021 17:18:56

Horaaneko kirjoitti:
justy kirjoitti: Ootko horaa pahis? :)

Mä harvoin lähden yhden ihmisen perään, olin sit hyvis tai pahis :D Mutta oman kokemuksen mukaan näitä joku keksii hyvän pahisteorian - > alkaa päivän mittanen yhden miehen noitajahti -momentteja käy enemmän hyviksille ja pahikset haluu petailla epäilyjä laajemmalle

Hienosti laistoit kysymyksen. Ootko Horaa pahis?

Meiz kirjoitti:No mähän olen discossa mutten vain kylässä :D Mutta ei kyllä tullut mieleenkään että tuo pitäisi raportoida tässä kohtaa.

Onko sulla joku syy miksi et oo Kylän discossa? En painosta, mutta tuu! Siellä jutellaan ja pelaillaan Among Usia jne. :)

Marzzuu kirjoitti:Hei semmonen info, että torstaina en ehdi juonaroida kun pitää raahautua hampaankorjaukseen ja voin olla aika tööt sen jälkeen. Jotta enemmän musta tänään.

Torstaina onkin menossa yö, eli ei haittaa vaikka on hiljaa :D . Ketkä kaks sua epäilyttää tällä hetkellä eniten?
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 17:23:16

Halima kirjoitti:Hienosti laistoit kysymyksen. Ootko Horaa pahis?

En ole!
Kelaa, nyt mua ei tarvii miettii enää ollenkaan. Juonarit on helppoja!
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 09.03.2021 17:28:57

Kiitos Horaa kun vastasit. :D Mä kans aattelin että helppo homma ku tollasesta löytää pahiksen, mut et sä sitte ollutkaan! :/
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 09.03.2021 17:53:30

Halima kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Hei semmonen info, että torstaina en ehdi juonaroida kun pitää raahautua hampaankorjaukseen ja voin olla aika tööt sen jälkeen. Jotta enemmän musta tänään.

Torstaina onkin menossa yö, eli ei haittaa vaikka on hiljaa :D . Ketkä kaks sua epäilyttää tällä hetkellä eniten?

Eiku joo, hyvin katoin pelin aikataulua :D (++hammaslääkäri koska inhoon sinne menoa) :D

Jostain syystä jeeksu-veto tuntuu yksinäseltä... Varmaan rayn jeeksu akselilla pyörisin nyt.
Marzzuu
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio