Anniversarypeli 2. Peli päättyi?

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 22.5. klo 23:00!

ViestiKirjoittaja Slendie » 22.05.2019 12:31:24

Joten edelleen, justy, miten olen millään lailla muuttanut "tarinaani" Pyra:sta? Nuo sanavalinnat tarkoittavat ihan samaa asiaa!

Ylimääräiset voittoehdot liittyvät siten, että ne toivat mieleeni eksoottisempien vastaroolien olemassaolon MAHDOLLISUUDEN! Tiesin vain ettei raundissa ole kolmansia osapuolia. Yllätyin siis, että raundissa on ekstravoittoehtoja. Blokkaaja oli ainoa mitä ajattelin etukäteen, muut mainitsemani roolit ovat eksoottisempia eivätkä aluksi käyneet mielessäni.

Ei oo eka kerta ku aloitan monimutkaisesti. Oon harrastanu sitä pahiksenakin mutta se on ollut silloin kun oon pelannut aktiivisesti ja ollut entuudestaan tutussa porukassa. Livejuonari-kokemusta en laske "tuttuudeksi", forum-mafia on niin eri peto. En olisi pitkän tauon jälkeen lähtenyt tällaiseen lähestymistapaan pahiksena todellakaan, käytännön vieraassa ympäristössä. Mutta se on vain minun sanani asiasta, en pysty mitenkään "todistamaan" sitä teille että pahisroolin saaminen olis saanut mut välttämään turhaa monimutkaistelua tässä tilanteessa.
Ja jos haluat tehdä argumentin siitä että olisin halunnut tähän porukkaan tehdä tietynlaisen vaikutuksen aloituksellani, on valitettavasti totta että Oulu-miitissä valekleimasin suojelijan melkein jokaisessa hyvis!pelissäni. Kyseessä oli selkeähkö vitsi, mutta auttoi kyllä silloin kun oikeasti sain sen suojelijan roolin. :>

Roolinimi-kysymyksen selvensinkin jo Zey:lle.
Slendie
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 12:36:39

justy kirjoitti:
Zey kirjoitti:Eli jos oon ymmärtänyt oikein niin tapahtumaketju tosiaan oli se, että Slenkulla oli suunnitelma tulla esiin roolinimensä ja feikatun roolin kanssa esiin. Siis tyyliin Slenkun roolinimi ois Zey ja rooli marttyyri, ni hän tulis Zeynä esiin, mut marttyyrin sijaan ois kertonut olevansa tämmönen tuplalynkkausvoimanhaltija. Sit rayn toi esille vaihtoehtosen voittotapansa -> Slenkku alkaa miettiä kantsiiko kertoa sittenkään roolinimensä olevan Zey. Sit Slenkku alkaa miettiä, et kantsiiko suunnitelma toteuttaa siitä huolimatta/jotenkin muuten, mut tulee siihen tulkintaan, että ei siitä suunnitelmasta ois apua ehkä muutenkaan. Menikö Slendie oikein?

Jos siinä ois mukana tää roolinimiaspekti, niin ymmärtäisin tän paremmin. Siksi kysyin myös Slendieltä, tarkoittaako hän nyt roolin nimellä roolinimeä (Zey) vai roolin nimeä (blokkaaja). Ilmeisesti hän ei tarkoittanut roolinimeä. Joten oletko nyt samaa mieltä kanssani, että Slendien selityksissä on ristiriita?

En suoranaisesti ristiriitaa näe (tarttis kyl lukea Slendien viestit taas uudelleen, että näkis mitä sanatarkkaan on sanonut, mut nyt en siihen ehdi, ni meen muistini mukaan), mutta homma menee kyllä koko ajan monimutkasemmaksi. Ts. loppuosio ilmeisesti oli oikein, mut jos ei meinannut kertoa roolinimeään ni sit ei oo niin suoraviivaista se ajattelu, että mitä jos rayn (tai jonkun muun) tehtävä onkin koittaa löytää tietty roolinimi tms. Se, että homma onkin nyt, että Slenkun oma voima muistuttaa valevoimaansa ja sen takia pelkäsi, et joku hoksaa hänet ja mahdollisesti ois jonkun voittoehtona, ni on hirmu monimutkasta ajattelua musta. Mut toisaalta, en voi sanoa, että tästä tulis siltikään jälkikäteen keksitty maku, kun mietin miten Slendie muuten ajattelee asioista. Ja toisaalta tuntuu, että valehdellessaan koittaisi pitää homman mahdollisimman simppelinä, niin että se on helpompi pitää kasassa (tai olisi hyväksynyt mun simppelin esityksen asioiden kulusta semmosenaan).

//Slen
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 12:42:28

Zey kirjoitti:Ja toisaalta tuntuu, että valehdellessaan koittaisi pitää homman mahdollisimman simppelinä, niin että se on helpompi pitää kasassa (tai olisi hyväksynyt mun simppelin esityksen asioiden kulusta semmosenaan).

Tai no, ei mahdollisimman simppelinä, koska kyseessä on Slen, mutta simppelimpänä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 22.05.2019 13:05:05

Slendie kirjoitti:Joten edelleen, justy, miten olen millään lailla muuttanut "tarinaani" Pyra:sta? Nuo sanavalinnat tarkoittavat ihan samaa asiaa!

Ekassa kommentissasi et kuitenkaan vaikuttanut viittaavan pyran pelityyliin, vaan pahiksiin yleisesti. Ts. että pahikseus yleisesti saisi pelaajat kirjoittamaan Pyran avausviestin kaltaisen viestin. Mut voihan tässä olla kyse siitä, että koska epäilen sua asiasta x, myös asia y näyttää epäilyttävältä.

Slendie kirjoitti:Ylimääräiset voittoehdot liittyvät siten, että ne toivat mieleeni eksoottisempien vastaroolien olemassaolon MAHDOLLISUUDEN! Tiesin vain ettei raundissa ole kolmansia osapuolia. Yllätyin siis, että raundissa on ekstravoittoehtoja. Blokkaaja oli ainoa mitä ajattelin etukäteen, muut mainitsemani roolit ovat eksoottisempia eivätkä aluksi käyneet mielessäni.

Mä en nyt vaan usko tätä selitystä. En ymmärrä miten voi ajatella tekevänsä rooliclaimin, jossa claimaamansa rooli on lähellä omaa rooliaan, ilman että miettii mitä siitä voi seurata. Ja tuo, että tietyt roolit voi kiinnostua susta ja vaikeuttaa oikean roolisi käyttöä, on ajatus, joka ei mitenkään vaadi ylimääräisiä voittoehtoja ja niiden mahdollisia eksoottisia rooleja ollakseen validi. Musta rayn claimi ei mitenkään lisännyt sun claimiin liittyviä riskejä, enkä suoraan sanottuna ymmärrä miten asian voi nähdä jotenkin toisin.

Mut nyt mä toivoisin, että joku muukin ottaisi tähän kantaa. Zeylle kiitos kommenteista (ja Slendielle siitä että jaksaa vastata), mut meillä on enää 9 h päivää jäljellä, joten ois kiva että muutkin kertois mulle onko tässä ajatuksessani perää vai oonko ihan tuulimyllyjen perässä.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 13:10:39

justy kirjoitti:Musta rayn claimi ei mitenkään lisännyt sun claimiin liittyviä riskejä, enkä suoraan sanottuna ymmärrä miten asian voi nähdä jotenkin toisin.

Mun käsittääkseni ajatuksena oli se, että lisäisi niin, että ei voi ajatella, että "jos vaan vakuutan muut siitä, että oon hyvis, niin kaikki hyvisspessuroolit pysyy musta yöllä erossa", vaan että hyviksilläkin voi olla syitä käyttää kykyjään muhun yöllä, vaikkei ne pitäiskään mua pahiksena, jos vaan liityn niiden lisävoittoehtoon.

justy kirjoitti:Mut nyt mä toivoisin, että joku muukin ottaisi tähän kantaa. Zeylle kiitos kommenteista (ja Slendielle siitä että jaksaa vastata), mut meillä on enää 9 h päivää jäljellä, joten ois kiva että muutkin kertois mulle onko tässä ajatuksessani perää vai oonko ihan tuulimyllyjen perässä.

Jeps, päivän päättyminen lähenee. Mä kaipaisin kommentteja mun Cam ajatuksiin, niin justylta kuin muilta.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 22.05.2019 13:14:15

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Musta rayn claimi ei mitenkään lisännyt sun claimiin liittyviä riskejä, enkä suoraan sanottuna ymmärrä miten asian voi nähdä jotenkin toisin.

Mun käsittääkseni ajatuksena oli se, että lisäisi niin, että ei voi ajatella, että "jos vaan vakuutan muut siitä, että oon hyvis, niin kaikki hyvisspessuroolit pysyy musta yöllä erossa", vaan että hyviksilläkin voi olla syitä käyttää kykyjään muhun yöllä, vaikkei ne pitäiskään mua pahiksena, jos vaan liityn niiden lisävoittoehtoon.

No siinä tuli heti tapa nähdä asia toisin. :D

Meen lukee nyt niitä sun Cam-pohdintojasi.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 22.05.2019 13:15:04

En saa kyl mitään selkoa Slendiestä/Pyrasta enkä oikeen Cameronistakaan. Yritän lukee viestejä uusiks kunhan täsä pääsisin koneen ääreen, aattelin vaan täsä välisä ilmottaa et oon tietonen päivän päättymisestä :L
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Jinmuru
Kyläläinen

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 13:15:13

justy kirjoitti:
Zey kirjoitti:

No siinä tuli heti tapa nähdä asia toisin. :D

:D Toivottavasti tuli myös ymmärrys! :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 22.05.2019 13:39:31

Joku taisikin jo kysyä mikä Pyrassa epäilytti?
Sori Pyra mut oot mulle aina "pelaaja jokae päilyttää" :D ja oli mulla ihan kunnon syykin olemassa, mutta armas älypuhelin ei kai pitänyt äkkitapaamisesta kallionpinnan kanssa koskapa hieno tekstini hävisi johonkin bittiavaruuteen.... ++Älypuhelin!
Enivei, tällä hetkellä äääneni tulisi todennäköisesti pysymään Pyrassa koskapa Horaakin on herännyt :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja justy » 22.05.2019 13:40:58

Marzzuu kirjoitti:Joku taisikin jo kysyä mikä Pyrassa epäilytti?
Sori Pyra mut oot mulle aina "pelaaja jokae päilyttää" :D ja oli mulla ihan kunnon syykin olemassa, mutta armas älypuhelin ei kai pitänyt äkkitapaamisesta kallionpinnan kanssa koskapa hieno tekstini hävisi johonkin bittiavaruuteen.... ++Älypuhelin!
Enivei, tällä hetkellä äääneni tulisi todennäköisesti pysymään Pyrassa koskapa Horaakin on herännyt :)

Muistatko mitään niistä syistä?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 22.05.2019 13:51:31

Zey, oon samaa mieltä kanssasi siitä, että Camin Keppi-selitys äänestämättä jättämiselle ei oo hyvä. Okei, voi olla että kyseessä on esine, jonka Cam ei halua päätyvän pahisten käsiin, mutta miks Cam sitten paljastaa esineen eikä vaan sano "sori, en voi paljastaa vielä miksi en äänestänyt aluksi". Tai miksi hän sitten kuitenkin äänestää Keturinia, jos pelkää esineensä paljastumista.

Lisäksi, Keppi-selitys tuli vasta kun tyrmäsit hänen selityksensä siitä, että Cam äänestää aina hitaasti.

Seuraavana agendalla, Marzzuun vanhat pelit. Mua nyt häiritsee miten hän on jo kaksi kertaa tässä pelissä väittänyt unohtaneensa mitä piti sanoa, mutta että sanottavaa olisi ollut. Toi ei oo mun mielestä asia mitä Marzzuu tekee joka pelissä, ja kiinnostais nähdä tekeekö hän sitä erityisesti jommassakummassa roolissa.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 22.05.2019 14:05:51

Jaa, eipä sieltä löytynyt mitään.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Slendie » 22.05.2019 14:49:36

Nyt alkaa se vaihe kun mun loppupäivä on häsellystä ja matkustamista. Netin kanssa ollut ongelmia, joten voi olla etten pääse enää ääntäni vaihtamaan.

Cameron on ollut tosi "smooth" posteissaan ja ottanut moneen asiaan kantaa mielenkiintoisesti. Mutta kannanottojen ympäripyöreys on myös selkeästi havaittavissa. Ainoat pelaajat joiden suhteen Cam ei tuntunut jättävän vaihtoehtoisen suunnitelman mahdollisuutta auki olivat Pyra, Ketu ja justy. Erityisesti Halima- ja rayn-read ovat mielenkiintoisia.
Myös myöhempi kommentointi rayn:istä vaikuttaa silmiinpistävältä, tyyliin "helpottunut pahis pääsee rehellisesti purkamaan tuntojaan jostain asiasta, eli siitä, että rayn on pirun pelottava hyviksenä!"

Kaksi tärkeintä hetkeä jotka soittaa hälytyskelloja: tuo Pyra-epäilyn perustelu (mihin viittasinkin jo keskustelussani Pyra:n kanssa) ja Zey:n esillenostama äänestys-keskustelu, siihen liittyen myös Keppi-esiintulo:n ajoitus (mistä myöskin onkin jo kysymyksiä hänen suuntaansa heitetty).
Mitä tarkoitan Pyra-epäilyn perustelulla? Sitä, että nopeassa reaaliaikaisessa postissaan Cam tuumasi että Pyra "ei ole vakuuttanut puolustaessaan itseään" tjsp. Tilannehan oli siis että minä ja Zey oltiin juuri äänestetty Pyra:a, mahdollisesti myös marzzuu ja neljäs äänestäjä jota jostain syystä en yhtään muista kuka se oli, muistan vaan että neljä ääntä oli kun vaihdoin Cameron:iin. Ja Cam sen jälkeen kommentoi tuohon tyyliin.
No, hassua on se, että Pyra ei ollut edes ollut ketjussa paikalla tuona aikana, eli ei (minun nähdäkseni!) missään vaiheessa oikeasti ollut suorasti puolustanut itseään kenellekään. Eikä Cam:in alkuperäisessä listapostissa ollut Pyra:n kohdalla mitään mainintaa itsensä puolustamisesta. Vaikuttaa siis että se, mitä Cam Pyra:sta nopeasti vastasi, oli täysin tekaistua.

Olisiko pahis!Cam muuten kommentoinut tuolla tavalla pahis!marzzuu:sta ekassa postissaan? Epäilen että ei, vaan olisi mieluummin uhrannut enemmän sanoja aiheelle. Mutten voi väittää olevani varma asiasta.

Cam:in sisällöstä ei ole niin paljon asiaa sanottavana kuin Pyra:n. Joudun siltikin toteamaan että --Pyramidi ++Cameron tuntuu oikeimmalta paikalta äänelle.
(Etukäteisvastaus niille jotka nyt lähtee rummuttaan että Slendie koittaa pelastaa oman nahkansa: en oleta vaunutilanteen pysyvän muuttumattomana. Toki justy:n Slendie-äänen myötä joudun jo oikeasti pitämään lynkkaustani realistisena mahdollisuutena. Niin tai näin, Cam vaikuttaa pahismaisimmalta. Myös siksi, että mikään pelaajiin liittyvä kommentointi häneltä ei ole ollut sellaista minkä en helposti voisi nähdä tulevan pahikselta! Ainoastaan Salonkihuone-eventin käynnistyessä Cam:iltä tuli jotain "hyvis!oivalluksiin" viittavaa, mutta se olikin tekniikka-, ei pelaajakeskustelua!)

Mitä Pyramidi:in tulee, omituisen oloinen suhtautuminen toisiinsa (hänellä ja Cameron:illa) on vaikuttanut molemminpuoleiselta. Se että Cam ja Pyra ois MOLEMMAT pahiksia ei oo poissuljettua.
Odotan vieläkin vastauksia useampaan kysymykseen, ja pidän vieläkin Pyra:a epäilemisen arvoisena. Joskin moni erilaiseen lähestymistapaan liittyvä kysymys on myös selkiintynyt.

Todellinen kysymys, jos mut lynkataan, on kai että jos joku pahis on päässyt enemmän-tai-vähemmän universaaliksi kyläläis!read:iksi, kuka hän olisi mielestäni?
Spoiler:
*rayn tarkemmin ajateltuna taitaa olla 99,9% kyläläinen koska dick-move-analysis (mua kohtaan). Älkää siis KOSKAAN lynkatko, ei ole pahis.
>>>>>
*Ae -- en muista nähneeni mitään pahismaisuuteen viittaavaa sisältöä. Salonkihuoneen kommentit Zey:lle oli sellaisia etten usko pahis!Ae:n niitä tekevän tuollaisessa "reaaliaika-postaus" -tilanteessa koskaan. Jos olisi pahis, olisi spontaanisti tarttunut Zey:n reaktioon teloittamisesta erittäin kyläläismäisellä tavalla, ja sen jälkeen vielä lisäksi JATKANUT Zey:n kanssa Salonkihuoneessa kunnon "girl talk" -meiningillä. En näe todennäköisenä, en alkuunkaan.
>>>
*justy on epätodennäköinen, varsinkin jos Cam paljastuu pahikseksi. Oletan että pahis!Cam ei olis äänestänyt pahis!justy:ä tehtävälle mukaan tuossa tilanteessa, varsinkaan ilmoittamattoman Kepin kanssa.
Mitä justy:n Slendie-ääneen tulee, vaikuttaa siltä että justy hakee helppoa ratkaisua ketjuun ja ekan päivän äänestysongelmaan näkemällä kuvitellun pahis!mokan. En tässä tapauksessa kuitenkaan pidä sitä pahismaisena, koska tulkintani on että kyse on taisteluväsymyksestä ja sen tuomasta halukkuudesta löytää "maaginen" ratkaisu sen ikävän kyssän suhteen että kenen täytyisi kuolla. En pysty mitään sellaista kysymystä justy:lle esittämään mikä todistaisi tulkintani oikeaksi, mutta Ketu:n mukaantulon jälkeen pidän loikkaa Zey-ja-Slendie-on-epäilyttäviä -vaunuun täysin mahdollisena. Hänen perspektiivistään. Jos olisi pahis, olisi pahis siksi ettei ole aina kiinnittänyt mielipiteissään muista huomiota siihen, mitä nämä ovat muista pelaajista ajatelleet. Esim. vieläkin ignoorannut sen mitä olen Pyra:n kanssa keskustellut, eikä havainnut pohjustustani sille että epäilen Cameron:ia edelleen todella paljon. Mutta pelannut niin johdonmukaisesti ja saumattomasti etten pysty pitämään todennäköisenä.
>
*Zey... kyllä se aika hyvis!oivalluksia vetelee edelleen välikommentteina. Epätodennäköinen. Vaikuttanut jollain tavalla "vaisulta" niinkuin joku toinen pelaaja sanoi mutta selittyy helposti ulkopelillisillä asioilla. Jos olisi pahis, olisi siksi että ulkopelilliset seikat -tulkintani on väärä ja on hieman ympäripyöreillyt Slendie!- ja rayn!kyläläismielipiteissään. Read:issään minusta huomattavasti vähemmän kuin read:issään rayn:istä.
>=
*Halima. Olisko niin röyhkeä että vetoaa tunteisiin rayn:iä vastaan tolla tavalla pahiksena? Ei täysin mahdotonta, mutta tulkintani on että epätodennäköistä. Ei ole ylempänä kuitenkaan sen tähden, että sisällöstä en löydä yhtä kyläläisyydestä vakuuttavia juttuja kuin muilla. Jos olisi pahis niin olisi siksi että on nyt tauon jälkeen "jäätynyt".

Joten kyllä mun on edelleen todettava etten pidä petturia suosituimpien kyläläis!read:ien joukossa todennäköisenä.

Kaikkia joita en erikseen maininnut saa ja pitääkin painostaa! :> Horaaneko olisi eka jota lähtisin tenttaamaan, todella moni asia hänen havainnoistaan kaipaisi selkiytystä.
Slendie
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.05.2019 14:52:52

yolo
--Slendie
++Cameron
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 22.05.2019 15:00:36

justy kirjoitti:Zey, oon samaa mieltä kanssasi siitä, että Camin Keppi-selitys äänestämättä jättämiselle ei oo hyvä. Okei, voi olla että kyseessä on esine, jonka Cam ei halua päätyvän pahisten käsiin, mutta miks Cam sitten paljastaa esineen eikä vaan sano "sori, en voi paljastaa vielä miksi en äänestänyt aluksi". Tai miksi hän sitten kuitenkin äänestää Keturinia, jos pelkää esineensä paljastumista.

Tää on muuten mielenkiintonen pointti. Tai siis, jos Cam on pahis, miks ei tehnyt just näin. Kertonut epäselvää syytä sille, miks ei voi äänestää. Salaisen roolilistan pelissä kukaan ei olisi voinut tehdä hirveemmin mitään johtopäätöksiä, ja Cam olisi luultavasti saanut enemmän suojaa itselleen porukan miettiessä onko Camia järkevää äänestää, kuin paljastamalla suoraan, että hällä on kiertävä esine. Paljastamalla esineen hallussaolon Cam oikeestaan teki vaan hallaa itelleen jos on pahis, koska pelaaja on isompi uhka kun sil on käytössään tuplaääni. Idk, mietin vaan et oisko Cam kuitenkin pahiksena mieluummin pimittäny tätä tietoa kuin kertonu suoraan.

Yritän tän päivän aikana lukee viel ainakin Slendien ja Camin viestit et saisin vähä paremmi selkoo täst tilanteest! Myös Zey häiritsee mua mut kattoo ehdinks lukee kaikkie kolme viestei

// Slendie ja Ray
Tuun avaamaa mun pointtei kans sit ku jaksan :D joku ainaki pyys lisäselityst mitä hyvii pointtei pyral oli, atm mul o vaa muistikuva et siel oli hyvää pohdintaa lmao mut koitan listaa niitki jossai välis! Sori toi mu viesti oli selkeest enemmä mulle ku muille kirjotettu, en jaksanu kirjottaa ajatuksii auki
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 15:29:05

justy kirjoitti:Okei, voi olla että kyseessä on esine, jonka Cam ei halua päätyvän pahisten käsiin, mutta miks Cam sitten paljastaa esineen eikä vaan sano "sori, en voi paljastaa vielä miksi en äänestänyt aluksi".

No siis joo, kyseessä on esine, joka ei oo kiva pahiksien käsissä. Mut silti en tiedä miks Cam salais asiaa, kun hän kuitenkin päättää kenelle se menee seuraavaksi. Tai sitten jos miettisi, että pitäisi itsellään sen koko ajan ja salaisi asian, ettei pahikset tappaisi häntä yöllä ja mahdollisesti siten saisi keppiä käsiinsä, niin silloin ois järkevämpää ollut hiljaa asiasta myös siihen asti, että saa Violta vastauksen voiko edes pitää itsellään keppiä. Nyt Camin arvojärjestys tuntuu olevan vahva, kun kepin salassa pitäminen on tärkeempää kun pahiksien uloskaivaminen (koska antoi sen estellä itseään äänestämästä) mut sit kuitenkin pieniin epäilyksiin puolustautuminen ensimmäisenä päivänä on tärkeämpää kuin sen kepin salassa pitäminen, mikä kuitenkin oli tärkeempää ku niiden pahisten löytäminen niin... :D

justy kirjoitti:Jaa, eipä sieltä löytynyt mitään.

Viittaatko siis Marzzuuhun, ettei Marzzuu oo missään muussa pelissä unohtanut mitä oli sanomassa?

Slen kirjoitti:Olisko niin röyhkeä että vetoaa tunteisiin rayn:iä vastaan tolla tavalla pahiksena? Ei täysin mahdotonta, mutta tulkintani on että epätodennäköistä.

Hyyyyyyyyvin epätodennäköistä. Hali on niin vahvasti pelaaja, joka laittaa "kaikilla on kivaa" asian ennen voittoa, että en nää, miten pahis!Hali lähtis tolla tavalla avautumaan, jos tietää raynin olevan oikeassa.

Horaa kirjoitti:Tai siis, jos Cam on pahis, miks ei tehnyt just näin. Kertonut epäselvää syytä sille, miks ei voi äänestää. Salaisen roolilistan pelissä kukaan ei olisi voinut tehdä hirveemmin mitään johtopäätöksiä, ja Cam olisi luultavasti saanut enemmän suojaa itselleen porukan miettiessä onko Camia järkevää äänestää, kuin paljastamalla suoraan, että hällä on kiertävä esine. Paljastamalla esineen hallussaolon Cam oikeestaan teki vaan hallaa itelleen jos on pahis, koska pelaaja on isompi uhka kun sil on käytössään tuplaääni. Idk, mietin vaan et oisko Cam kuitenkin pahiksena mieluummin pimittäny tätä tietoa kuin kertonu suoraan.

Tää on musta niin hassu kommentti, et aloin miettiä, et onkos siinä pahiskaveri. :D Tai siis millä tavoin pahis tekee hallaa itselleen kertomalla kepistä? Ei kukaan tuu äänestämään Camia vain koska sillä on kiertävä esine. :D Ja muutenkin on musta hassua lähtee miettimään, että miks Cam pahiksena ei ollut salaperäinen verrattuna siihen, että Cam koittaisi pahiksena selittää simppelisti miksi ei äänestänyt. Ei se asia katoa kuitenkaan mihinkään, eikä salaperäisenä pysyminen oo mitään muuta kun asian siirtoa eteenpäin - jos sitäkään. Ja aina, jos esittää jotain salaperäisiä juttuja, niin niihin jäädään kiinni ja niitä vatvotaan pitkään - onhan se jo nähty siitä keskustelun määrästä, mitä esim. raynin voittoehto tai Slendien feikkicleimi on aiheuttaneet.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.05.2019 15:40:38

tavataanko teillä normaaleissa peleissä puhua scumchatissa paljon?
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 22.05.2019 15:42:04

Zey kirjoitti:Tää on musta niin hassu kommentti, et aloin miettiä, et onkos siinä pahiskaveri. :D Tai siis millä tavoin pahis tekee hallaa itselleen kertomalla kepistä? Ei kukaan tuu äänestämään Camia vain koska sillä on kiertävä esine. :D Ja muutenkin on musta hassua lähtee miettimään, että miks Cam pahiksena ei ollut salaperäinen verrattuna siihen, että Cam koittaisi pahiksena selittää simppelisti miksi ei äänestänyt. Ei se asia katoa kuitenkaan mihinkään, eikä salaperäisenä pysyminen oo mitään muuta kun asian siirtoa eteenpäin - jos sitäkään. Ja aina, jos esittää jotain salaperäisiä juttuja, niin niihin jäädään kiinni ja niitä vatvotaan pitkään - onhan se jo nähty siitä keskustelun määrästä, mitä esim. raynin voittoehto tai Slendien feikkicleimi on aiheuttaneet.

En tarkottanut että Camia äänestettäisiin vaan koska sil on kiertävä esine, vaan sitä, et Camia on epäilty jo ennen kiertävän esineen paljastamista -> kun porukka on jo muutenkin sitä mieltä et Cam on potentiaalinen pahis, ja hän kertoo omaavansa voiman tuplaääneen, on tää isompi uhka koska esim tilantees jos ois kaks wagonii, toinen cam ja toinen pelaaja x, tää vois heittää tähä toiseen wagoniin kaks ääntä.
Ja siis joo, niihin jäädään totta kai kiinni, mut parhaillaa se niihin kiinni jääminen voi ol pelaajalle jopa hyvä juttu (jos siis pelaa pahista), koska vie huomioo ite pelaajasta siihen mystiseen asiaan x minkä tää omaa mitä sit jäädää vatvomaan (ja tää vatvominen voi viedä huomioo pois kivast myös mahollisest pahiskaverist). En toki kiellä sitä etteikö pahistaktiikkana vois ol myös iha täys suora rehellisyys. Kelasin vaa et jos Cam on lähteny pahiksen taktikoimaa ois voinu ol järkevämpää jättää syy äänestämättömyydelle mystisemmäks! Teenks nyt mitää järkee? :D

// Ray
Tarkotaks pahischattii? Lol oon nii jäljes näist termeist
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.05.2019 15:45:10

en ku tarkotan hyvischatiia......
no tottakai, mitä muutakaan?
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Cameron » 22.05.2019 15:47:23

Jau Kylä toimii taas!

Pyramidi kirjoitti:Cameron heräsi peliin vihdoin. Minulle tuli heti outo tunne, kun cameron niin kovasti pohjustaa minun äänestämistäni, mutta kuitenkin äänestää Keturinia.

Mua naurattaa Pyra tää sun liioittelu :D Herään pelin toisena irl-vuorokautena ja se on sulle vihdoin? Oliko ikävä :> Mikä on sun mielestä kohtuullinen aika peliin heräämiselle, minkä aikana voi olettaa että pelaaja käy kirjoittamassa peliin jotain? Jos on jonkun pelin ulkopuolista elämää, (kuten työt ja harrastukset) niin en usko että kaikki pystyvät heti ensitunneista asti hakkaamaan näppistä sormet ruvella :D Enkä ainakaan ite sellaista ootakkaan.

Zey kirjoitti:Mä en kyllä vieläkään tajua Camin äänen panttausta. Mä en ymmärrä miten "Äänestäisin ehkä mieluummin Pyramidia tippumaan, sillä puolustautuminen ei ole ollut kovin vakuuttavaa tähän mennessä. Toisaalta tekis mieli äänestää Keturinia, jotta näkisi mitä siellä painostus saisi aikaiseksi." tää saisi epäröimään äänestämistä, koska eihän nää oo mitenkään ristiriidassa toisten kanssa. Jos nimenomaa haluaa painostaa Ketua ja nähdä mitä sieltä tulee, niin miksei tee sitä? Ei se estä äänestämästä myöhemmin Pyraa tippumaan. Eikä kuitenkaan päivä ollut päättymässä tunnin eikä parinkaan päästä. Enkä ymmärrä miten hänen tuplaäänensä vaikuttaa asiaan mitenkään. Ihan yhtälailla sen tuplaäänenkin voi vaihtaa myöhemmin.

Lisäksi en ymmärrä miksi peitellä tuplaääntään, kun sen esille tuleminen ei kuitenkaan tee Camista millään tapaa edes yötapon kohdetta, sillä voima on kiertävä. Kuitenkin Camin vastaus mun ihmettelyihin "Mulla on Zey hidas liipasin muualla paitsi discossa :D" on nimenomaa peittelyä, sillä 1) Camilla ei ole hidasta liipaisinta muuallakaan ja 2) vaikka olisikin, niin myöhempien kommenttien perusteella se ei edes mitenkään liity asiaan, kun myöhemmin Cam sanoo, että mietti äänestämistä pitempään koska omistaa tänään tuplaäänen. Musta kuitenkin osa äänestämisen pointtia on se, että ihmiset tietää kuka on kuolemassa, jotta ne ihmiset voivat siihen myös reagoida ja muut vetää näistä reaktioista johtopäätöksiä. Jos tää tekis jotenkin Camista varman hyviksen, niin sitten ymmärtäisin salailun jollain tavalla, kerran siinä olis varman hyviksen henki vaarassa, mut tässä pelissä ei oo sitäkään.

Joku tais topassa sanoa, että päätetään kelle Cam lähettää kepin ens yönä ja katotaan tuleeko perille, mut musta se pointti ei ole siinä. Ts. itse en epäile, etteikö Camilla ois kiertävää esinettä, se kun on niin helppo varmistaa juurikin tuolla tavalla, etten uskois Camin lähtevän myöhemmin pahiksena tämmöstä keksimäänkään päästään. Mutta se, miten Cam on sen voiman kanssa toiminut, on se juttu.

Olin vasta ensimmäisen kerran lukenut silloin pelin läpi, enkä ollut vielä varma, kumpaa haluaisin äänestää. Toki näin jälkikäteen näen kyllä että ihan hyvin olisin voinut äänestää vaikka Ketruinia silloin ja Pyraa myöhemmin ja se olisi ollut ihan järkevääkin, mutta aivot ei silloin toimineet niin. Lisäksi mulla ei ollut tietoa, kuinka usein (eikä ole itse asiassa vieläkään) KEPPI vaihtaa omistajaa, joten en halunnut tehdä itsestäni kepin kanssa maalitaulua. Myöhemmin PJ vastasi, että mun ei ole pakko lähettää KEPPIä eteenpäin ellen itse halua. Ja Pyra taisi myöhemmin kysyä tuosta mun esineen kohtalosta mun kuollessa ja sen tiedon sain alussa että esine häviää pelistä lopullisesti sen kantajan kuollessa. Eli näyttää siltä että mun kannattanee lähettää se eteenpäin ennen illan päättymistä (jos niin saa tehdä ja käsitykseni mukaan saa).

Oon sitten töissä klo 20:15-> illalla että pitäkää hauskaa iltahulinoissa! Mää koitan käydä välillä puhelimelta kurkkimaan, mitä täällä tapahtuu mutta ehdin vielä tässä iltasella käydä koneella ennen töihin lähtöä, kunhan yksi kokous on hoidettu pois alta, johon mun ois pitänyt jo lähteä. Toivon että ehdin silloin vähän keskittyä epäilyihinkin. Ketä voisin äänestää tällä hetkellä, olisivat Keturin (ei ole vakuuttanut edelleenkään alun jälkeen), Pyra (on pelannut minusta vähän paremmin mutta välillä edelleen ihmeellisiä perusteluita), Slendy ja Marzzuu (olen samaa mieltä siitä että tuollaista "ohoh unohdin mitä piti kirjoittaa" on hänelle tyypillisempää pahiksena). Keitä en tällä hetkellä haluaisi äänestää, ovat Jin, Zey, Halima ja Ae. Ketä en tänään äänestää, ovat justy ja rayn, sillä ovat minun silmääni pelanneet erittäin hyvismäisesti.

//Zey, ray, horaa, ray
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 16:02:21

rayn kirjoitti:tavataanko teillä normaaleissa peleissä puhua scumchatissa paljon?

Riippuu aina pelaajista itsessään, että miten tykkäävät puhua. Ite tykkään suht paljonkin puhua, mut paljon myös huumorimielessä ja kevennyksenä. :D Mut yleensä pahikset taitaa puhua pahiskavereilleen useemmin mitä topaan tulevat postaamaan tai vähintäänkin yhtä usein.

Horaa kirjoitti:En tarkottanut että Camia äänestettäisiin vaan koska sil on kiertävä esine, vaan sitä, et Camia on epäilty jo ennen kiertävän esineen paljastamista -> kun porukka on jo muutenkin sitä mieltä et Cam on potentiaalinen pahis, ja hän kertoo omaavansa voiman tuplaääneen, on tää isompi uhka koska esim tilantees jos ois kaks wagonii, toinen cam ja toinen pelaaja x, tää vois heittää tähä toiseen wagoniin kaks ääntä.

Totta kai asia otetaan huomioon, että Camilla on kaks ääntä, mut ei se tee Camin tilanteelle mitään eroa. :D Ts. jos se, että Camilla on keppi, ei toimi perusteluna miksi Camin pitäisi kuolla, ni miten se vaikuttaa? :D Toki sillä tavalla, et nyt Cam ei pääse salassa pelastamaan itseään, niin, että käyttäisi tuplaäänensä meidän tietämättä, mut en tiedä miks sekään ois pahis!Camista hyvä idea. Jos on vaihtoehtoina a) tuon esiin sen, että mulla on keppi ja syytän sitä, et siksi epäröin ja toivottavasti saan siten epäilyksiä lievennettyä tai b) pidän asian salassa, otan äänet vastaan ja sitten pelastan salassa olevalla kepillä itseni - ja todennäköisesti sen seurauksena kuolen seuraavana päivänä, kun ei ne mun epäilyttävät asiat oo mihinkään muuttuneet, ni kyllä a vaihtoehto kuulostais paremmalta. :P

Horaa kirjoitti:Ja siis joo, niihin jäädään totta kai kiinni, mut parhaillaa se niihin kiinni jääminen voi ol pelaajalle jopa hyvä juttu (jos siis pelaa pahista), koska vie huomioo ite pelaajasta siihen mystiseen asiaan x minkä tää omaa mitä sit jäädää vatvomaan (ja tää vatvominen voi viedä huomioo pois kivast myös mahollisest pahiskaverist).

No mun nähdäkseni esimerkiksi näihin mystisiin asioihin, joita pelissä on ollut, ni on jääty vatvomaan nimenomaa sen suhteen, että mitä se kertoo tyypin puolesta, eikä vaan, että huvikseen vatvotaan asiaa. :D

//Cam

Cam kirjoitti:Lisäksi mulla ei ollut tietoa, kuinka usein (eikä ole itse asiassa vieläkään) KEPPI vaihtaa omistajaa, joten en halunnut tehdä itsestäni kepin kanssa maalitaulua.

Miten susta tulis maalitaulu kepin kanssa?

Haluutko myös avata miksi nyt oisit valmis Slendietä äänestämään, kun viimeksi hän oli sulla hyvismäisissä?

justylta toivon tosiaan, että tulis kertomaan mitä löysi tutkiessaan Marzzuua, koska mä ymmärsin niin, että Marzzuulla ei oo tapana pahiksena unohtaa mitä oli sanomassa, mut Camilta tuli nyt kommentti, että se ois kuitenkin pahis!Marzzuuta.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.05.2019 16:14:56

some food for thought.
Cameron flippaa pahis jolla on tuplaääni (KEPPI) -> Hora on pahis.
Cameron flippaa pahis jolla on mitä sanoi hänellä olevan (KEPPI)(eikä se ollut tuplaääni) -> Hora on hyvis

:)
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 16:16:30

Haluutko rayn avata miksi jälkimmäinen?
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.05.2019 16:18:28

Zey kirjoitti:Haluutko rayn avata miksi jälkimmäinen?

no koska hora kutsui sitä tuplaääneksi ja jos hän on pahis cameronin kanssa hän todennäköisesti tietää mitä KEPPI oikeasti tekee riippumatta siitä mitä cam threadissa sanoo sen tekevän.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.05.2019 16:19:52

Pahischat:

Cameron: Moi mulla on tällänen esine keppi joka ratkaisee tasatilanteet "mun eduksi" äänestyksessä
Hora (threadiin): Cameronilla on tuplaääni

en usko tuota mahdolliseksi.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 16:23:22

Aa, tarkoitat siis jälkimmäisellä, että kepin voima oli joku muu ku tuplaääni. Okei. Tarttee funtsia asiaa tolta kantilta.

//rayn.En ihan vielä hiffaa, koska noihan on sama asia? :D Siis tuplaääni ja tasatilanteen ratkaseminen Camin eduksi? :D Eiku hetkonen, on tilanteita joissa se eroaa, eli tässä saattaa olla pointti.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.05.2019 16:24:36

Tuplaääni on 2x ääntä, se mitä Cameron sanoi hänellä olevan näyttäytyy lopullisessa laskennassa (ainakin -- en tiedä väliaikalaskennasta) yhtenä äänenä.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 16:27:56

Joo, lähinnä miettisin, että sama tulos siinä on, oli sitten tuplaääni tai yksittäinen, mutta Camin tosiaan ilmeisesti vaikuttaa vain tasatilanteissa, eikä muissa tilanteissa, joissa tuplaääni myös vaikuttaisi. Joo. Sulla on pointti, jos Camin voima vaikuttaa vain tasatilanteissa, niin silloin Horaa on hyvis.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 22.05.2019 16:32:16

Jotain tämmöstä muuten kai näyttää äänitilanne.

4 Cameron (Zey, Pyramidi, Slendie, raynpelikoneet)
2 Keturin (Cameron, Halima)
1 Halima (Aelina)
1 Pyramidi (Marzzuu)
1 Aelina (Keturin)
1 Slendie (justy)

Horaa ja Jin ei oo vielä äänestäneet.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 22.05.2019 16:33:17

tietty on mahdollista ettei hora ole vaan lukenut scumchattia tai cam ei ole kertonut voimastaan siellä. mutta näen sen aika pienenä mahdollisuutena verraten siihen mikä toinen vaihtoehto on.

Älkää nyt kukaan oikeasti harkitko kummankaan lynkaamista tuolla perusteella. Vaikka olenkin sitä mieltä että Cameron on mafia niin tuo ei ole mikään syy äänestää häntä (siis että "saatetaan saada kaksi mafiaa JOS Cameron on mafia"). That's BS.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa