Iloinen paripeli

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Iloinen paripeli 2. pv päättyy 21.12. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 21.12.2018 20:09:39

miina kirjoitti:
Meiz kirjoitti:jinmuru sun äänen posito oli kyllä kököin pitkään aikaan jos olet hyvis.

En ymmärrä että mitä? Miks pitäis keksiä mitään valheita äänenpoistolle jos huomaa vaan että kappas ne on ennustajia. Miks sitä pitää kuuluttaa topassa jos sattuis että pahikset ei oliskaan vielä sitä tajunnu. Olis kyllä aika älytöntä jo sekin. Mutta en ehkä siis tajua mitä Meiz meuhkaa tässä?

Sitten en tajua mäkään?
Koska itse Meizin viestin luettuani mietin myös lähinnä, että mitä ihmettä tämä mellastaa siinä? Tekis jopa mieli äänestää, joten
++Meiz&pyramidi
//Läjä viestejä joita en lue nyt
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:10:59

Meiz kirjoitti:"Aiemman perusteella Halimalla pari outoutta, hänen äänensä eilen on neutraali, sopisi kummalle vain, mutta ei tuo myöskään hyviskuvaa. Tänään valittelee kiireitä ja tuntuu painottavan alkupäivän viboja ja pakittelevan niistä. Ymmärrän kiireet ja symppaan sun urakkaa lukea topic läpi, tässä on hommaa vaikka on jotenkin jopa kärryillä. Ymmärrän tavallaan senkin, että haluaa silti vaikuttaa peliin, mutta miksi kiire alkaa äänestää tässä vaiheessa päivää noinkin huterilla perusteluilla? Reaktionhakua? Mutta miksi, kun kerran et ole ehtinyt tai jaksanut lukea entisiäkään viestejä vielä? "

Mut miks pahis-Halimakaan heittelis puolivillaisia ääniä? Mun kokemuksen mukaan pahikset on paljon varovaisempia ääntensä kanssa kuin hyviksiet. Mä sanoisin tota ennen kaikkea kiireestä johtuvaksi. Eli jos Halima tietää ettei oo kauheesti pelissä läsnä, niin tekee sit ees jotain. Sitä en sit tiedä miksi hän ei ottanut poissaoloa tai tiputtautunut, mut vaikea tota erityisesti pahistaktiikkana on nähdä.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:12:35

No joo, en mäkään kyllä surullinen olisi jos Meizidi putoaa - noin infomielessä se vois olla fiksua. Siinäpä ois hyvä kohde ennustajalle...
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.12.2018 20:14:23

justy kirjoitti:No joo, en mäkään kyllä surullinen olisi jos Meizidi putoaa - noin infomielessä se vois olla fiksua. Siinäpä ois hyvä kohde ennustajalle...

Hohhoijaa, olisi tämäkin tapa lähteä sitten.
Meiz
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:20:25

Skimmailin Niaciinin postejakin läpi, etsien tämän mielipiteitä ekan päivän wagoneista. Sinänsä kyl sopii tuohon hänen selitykseensä äänestämättömyydestään, ettei ollut mistään wagonista huolia.

Ehkä mä nyt pysyn jeekakassa. Sovitaan, että hän voisi pahiksenakin turhautua kun ei voi lopettaa feikkiepäilyään Meizidiä kohtaan kun ennustaja fumblasi.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 21.12.2018 20:22:11

Miks Mair Haliman kohal sun mielest motivaatio-ongelmat ei kerro mitää roolista, mut esim mun kohalla pohjasit paljonkin epäilyy siihen :'D
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 21.12.2018 20:24:12

Mä en millää saa luettuu topaa (tärisen atm juna-asemalla) mut mitä tos alotin lukee aiemmi nii jeekaka mietityttää verraten siihen, miten on pelannu mun mielest aiemmin hyviksenä. Hyvin paljon keskittyny väitteleen sen sijaan et tois peliin sisältöö. Tän parempaa mult ette ny saa mut ku pyramidi tulis kuitenki valittaa taas miksen osallistu oikeasti!! pelii nii

++jeekaka & pilkkuvirhe
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:32:13

Mair kirjoitti:justy, vaikka pidän jotain skenaariota todennäköisimpänä (Pyra&Meiz hyviksiä) niin kun se ei ole varma tieto, niin totta kai pyrin huomioimaan myös ne toiset vaihtoehdot enkä vaan lue tekstiä niiden lasien läpi että joo näin se on, piste.
Niin kuin ehkä oot huomannu tästä mun protestoinnista jeekakalle :D niin mä en yhtään ymmärrä ja pidän pahismaisena, että otetaan vain yksi teoria ja tungetaan sitä eteenpäin suostumatta pohtimaan muita vaihtoehtoja. Katsottiin parin kanssa tuota sunkin pahis vs. hyvis -analyysia hiukan uteliaina, mutta päädyttiin sitten siihen, että ehkä siinä on vaan prosessi kesken ja sulta tulee vielä se toinen skenaario sieltä, kunhan ehdit :D

Joo, toki saa huomioida muutkin vaihtoehdot. Mut jotenkin olettaisin, että se huomiointi näyttäisi erilaiselta, eli että se sun oletusmoodi olisi se että Meizidi on pahis ja katsot ketkä vaikuttaisi pelastaneen heitä. Kun voisit ottaa oletusmoodiksi myös sen, että näkivätkö nuo muutkin Meizidin hyviksinä, vai oliko heillä jotain muita motivaatioita äänestää Flauchuota.

Plus mähän kritisoin sua myös siitä, ettet mieti mitä tilanne kertoo siitä näkökulmasta että ykkösepäiltysi Jitaneko ei saanut eilen ääniä. Sanot että ei kai sun omaa ja Meizidin ääniä tarvii ihmetellä. Ei tietysti, mutta esim. sitä vois ihmetellä että oliko Halimalla puhtaat jauhot pussissa kun valitsi just Flauchuon eikä Jitanekoa. Tai oisko BF:n ääni voinut olla Jitanekon pelastelua Meizidin pelastelun sijaan.

Mair kirjoitti:Pääosa noista asioista, mitä esim. Halimasta pohdin, on sellaisia, että ne on ihan omia asioitaan, ei mitään Meiz&Pyran pahikseuteen nojaavaa. Käsitykseni oikeastaan kaikista äänekkäistä pareista oli eilen, että he olisivat todennäköisiä hyviksiä -> etsin pahiksia hiljaisemmista ja halusin katsoa heitä. Haliman ääni on sellainen, että riippumatta siitä, mikä Meiz&Pyra on, se on joka tapauksessa sopiva ääni pahis!Halimalta (motivaationa matkia aktiivista hyvis!Haliman peliä). Sen lisäksi, jos Pyra&Meiz on pahiksia, se voisi olla se ääni, minkä voisin nähdä pelastuksena. BF:n äänen osalta oot kyllä oikeassa, jos siinä jotain pahispelastusta hakee, niin se olisi todennäköisemmin JitaHoraan. ”Vilpillisten” perusteluiden pointti oli lähinnä, että ne kuulostivat väkinäisiltä. BF on niitä sen jälkeen avannut.

Tästä olenkin jo lausunut, mutta sanon vielä että mun on tosi vaikea erottaa sitä että pahis-halima yrittää matkia hyvis-halimaa ja että kiireinen hyvis-halima yrittää olla aktiivinen. Tässä yhteydessä oikeastaan ainoa mahdollinen ero jonka nään on just se että ehkä pahis-Halimalla oli joku motivaatio valita just Meizidin ja Flauchuon välillä. Se vois olla Meizidiltä tullut pyyntö avusta ja ohje ketä äänestää, tai halu jättää oma pahiskaveri Jitaneko pois päivän tarjonnasta. Mut jos kumpikaan noista pareista ei oo pahis, en keksi miks toi ois just pahismaista.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 21.12.2018 20:34:43

justy, mun syyt äänestää Halimaa on pitkälti tuo, mitä Meiz lainasikin tänne, ja tämä viimeinen reagointi ei mun silmiin nosta sen hyvismäisyyttä. Lisäksi tosiaan aika paljon poissulkutaktiikalla, ketkä ei mun mielestä ole pahiksia ja että Halimassa ei ole mitään, mikä saisi mut pitämään sitä hyviksenäkään. Sen parista sama.

En mä sitä jeekakaakaan mitenkään hirveästi vastusta kyllä, kuten ehkä on käyny ilmi :D Mut Halima tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta.

Yritän vilkaista Niacinin viestit läpi.

Horaaneko, mm. koska Halima ei sanonut pitävänsä pahisroolista. Ja ihan oikeastiko haluat aloittaa uudelleen tämän aiheen?
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.12.2018 20:35:24

Noh ei muuta kuin foliohattu päähän ja tällä nyt mennään sitten --Niacin&Savu ++jeekaka & pilkkuvirhe
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:38:15

Mair kirjoitti: Lisäksi tosiaan aika paljon poissulkutaktiikalla, ketkä ei mun mielestä ole pahiksia ja että Halimassa ei ole mitään, mikä saisi mut pitämään sitä hyviksenäkään. Sen parista sama.

No tän mä kyllä ymmärrän hyvin. Ei mullakaan erityistä syytä heitä hyviksinä oo pitää. Puhtaan neutraaleja.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.12.2018 20:40:07

Jos äänestämään joku lähtee niin kiinnittäkää erityistä huomiotta että ääni menee oikein. Itse pidän etusivulta napattua pelaajalistaa notepadissa ja kopioin sieltä.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 21.12.2018 20:43:44

Nyt tämä menee kyllä erittäin vaikeaksi. En todellakaan näe Halimaa pahiksena sanomassa, että lynkatkaa minut irl-kiireiden takia. Jos näin tekee pahiksena, saa minun puolestani voittaa. Muutenkin tämä peli tuntuu olevan nyt täydellisessä umpisolmussa. Melkein alan uskomaan vainoharhaisena Zeytä kohtaan, että pelissä ei ole pahiksia ollenkaan.

--Halima&Jinmuru

Minulla on nyt vähän aikaa, mutta äkkiseltään haluan nähdä tänään jeekaka&pilkkuvirheen roolin tai sitten Niacin&Savun. Toisaalta vainoharhainen minäni on kovasti huolissaan Cameron&Mair-parin vahvasta johtajuusvaikutuksesta.

Kuten jo aiemmin pistin kakkosepäilyni, menköön ääni
++jeekaka&pilkkuvirhe

Perusteina ne aiemmat aivan liiallinen järkähtämättömyys minun ja Meizin syyllisyyttä kohtaan ja tästä johtuva muiden pelaajien aika kokonaan huomiotta jättäminen.

katsotaan mitä ilta tuo tullessaan.

/Mair, Meiz, justy
Pyramidi
Kyläläinen

Palkinnot: 2

ViestiKirjoittaja Niacin » 21.12.2018 20:44:27

Mulla on Halimun uusimpien viestien jälkeen vähän fiilis ettei Halimurut oo kovin hyvä kohde jotennnn

--Halima&Jinmuru
Niacin
Mafioso

ViestiKirjoittaja Mair » 21.12.2018 20:47:04

justy kirjoitti:Mut jotenkin olettaisin, että se huomiointi näyttäisi erilaiselta, eli että se sun oletusmoodi olisi se että Meizidi on pahis ja katsot ketkä vaikuttaisi pelastaneen heitä.
No kun pidin niitä hyviksinä, siksihän mä juuri ne halusin itsekin säästää :D En kai mä nyt silloin lähde oletuksesta, että ne on pahiksia ja keksi siihen jotain motivaatiota.
Mutta mun tulkinta siitä vaihtoehdosta, että ne on pahiksia, on että se kaveri olisi sitten todennäkösesti Halima. Jos lynkataan se ja se on pahis, niin lupaan muistaa tän huomenna. Totta kyllä, että Halima voisi myös yrittää suojella JItaHoraata (joskin muistaakseni Pyra&Meiz oli siinä vaiheessa johdossa, ei JitaHoraa, joten en pidä niin todennäköisenä).

justy kirjoitti:Plus mähän kritisoin sua myös siitä, ettet mieti mitä tilanne kertoo siitä näkökulmasta että ykkösepäiltysi Jitaneko ei saanut eilen ääniä. Sanot että ei kai sun omaa ja Meizidin ääniä tarvii ihmetellä. Ei tietysti, mutta esim. sitä vois ihmetellä että oliko Halimalla puhtaat jauhot pussissa kun valitsi just Flauchuon eikä Jitanekoa.
Tulkkasin eilistä niin (ihan sihen pariin viime minuuttiin asti), että väki ei suostunut äänestämään JitaHoraata, koska Jita oli poissa. Linkittelin aiemmin esimerkkejä tästä. Lisäksi, no, suoraan sanoen oletan, että osa ei ihan Horaan marttyroinnin takia halunnut koskea asiaan pitkällä tikullakaan.
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 21.12.2018 20:48:08

Väliaikalaskentaa?
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Savu » 21.12.2018 20:48:22

Mä oon nyt lähinnä silmäillyt sivut 4-13 läpi ja katsellut vähän miten äänet lenteli. Vahvin fiilis on että Pyramidi+Meiz on pahiksia ja kaverina on Cameron+Mair. Topa lähti luultavasti juuri siksi niin vahvasti käyntiin, että pahis-Pyra keräs epäilyjä ja koko pahistiimi piti saada kääntään tilanne ympäri. Lopulta se onnistuikin, ja Pyra+Meiz+Mair äänet oli ratkaisemassa Flawchuon putoamisen. Pyrameiz ja Mameron tiimeiltä on tullut vahvat hyvisreadit molempiin suuntiin, ja yrittävät johdatella epäilyjä samaan suuntaan.

Meiz kirjoitti:Melkosen yllättävä yötappo, ei voi olla muuta kuin ennustajan etsimistä.

Voipa hyvin olla sitäkin, mut samalla saatiin pois pelistä Odo joka oli aktivoitumassa ja alkoi epäillä teitä.

Teen tän nyt tämä silläkin uhalla, että tämä suunnanmuutos näyttää epäilyttävältä ja tiputaan tänään. Koska jos tää teoria on oikeassa, uskon että me ollaan huomenna putoamassa. Ja huomasin just ikäväkseni että päivä päättyykin 21 eikä 22 -_-

++Meiz&Pyramidi
Savu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:50:31

Nyt ei aivot eikä aika riitä tuohon Mairin vastauksen pohdintaan. Täytyy huomenna katsoa tarkemmin, että miten nuo Meizidin päivän alun pohdinnat erosivat eilisestä. Mietin että jos Meizidi on pahis, siellä saattaa olla etäännytystä pahiskaverista jos pelkäävät että ennustaja luki heidät. Samoin tuo Mairin näkökulma ekan illan loppuun näin äkkiseltään tuntuu sopivan tähän skenaarioon missä valmistaudutaan siihen että kohta ennustajan vasara jämähtää.

Mut ehkä tää on vaan mun omaa paranoiaa Meiziä kohtaan. :o
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Niacin » 21.12.2018 20:51:05

^

++Meiz&Pyramidi
Niacin
Mafioso

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:51:40

Meiz kirjoitti:Jos äänestämään joku lähtee niin kiinnittäkää erityistä huomiotta että ääni menee oikein. Itse pidän etusivulta napattua pelaajalistaa notepadissa ja kopioin sieltä.

:D

Tää on kyllä nyt erityisen haastavaa kun pitää äänestää molempia parin jäseniä.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.12.2018 20:52:17

Hei, Oikein hyvää Joulua ja Uutta vuotta kaikille! (vai mihin asti tämä tauko onkaan)

Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan, Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin. Riippuu toki tämän päivän tuloksesta. Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteen. Minulla henk. koht. alkaa pahisehdokkaat loppumaan.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 21.12.2018 20:53:29

Savullahan on kunnon foliohattu laitettu päähän ja listailee vibailunsa perusteella pahisnelikon suoraan.

Siis missä ihmeen universumissa pahisparit antaisivat toisilleen noin vahvat hyvisreadit? Sehän vain suoraan veisi epäilyt toisaalle, jos toinen sattuu putoamaan. Ja taas kerran tämä ääni on pohjustettu teorialle äänestyksen ns. "evil masterplanista".

Miksi tappaisimme Odon vain yhden epäilyn takia? Kun pelissä on jäljellä 18 pelaaja päivän jälkeen, ei ole tarvetta hätääntyä noin kovasti yhdestä äänestä.
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:53:48

Meiz kirjoitti:Hei, Oikein hyvää Joulua ja Uutta vuotta kaikille! (vai mihin asti tämä tauko onkaan)

Savu, otan huomenna vakavasti Mairin ja Cameronin uudelleenharkintaan, Pyramidin johdattamana joka heitä jo epäileekin. Riippuu toki tämän päivän tuloksesta. Tämä tuore viesti sinulta herätti ihan hyvän tunteen. Minulla henk. koht. alkaa pahisehdokkaat loppumaan.

Ei kai uuteen vuoteen sentään? No, kohta kai se iltaviestissä selviää.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 21.12.2018 20:55:12

justy kirjoitti:Ei kai uuteen vuoteen sentään? No, kohta kai se iltaviestissä selviää.

En tiedä, laitoin vain varmuuden vuoksi :)
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 21.12.2018 20:55:42

Tää viimeinen äänenvaihto Pyra&Meiziltä jeekaka&pilkulle tuntuu oudolta. Ok, ovat epäilleet aiemmin, mutta JOS mietitään tota teoriaa, että Halima oli se pelastus eilen, niin se sopisi. Meiz&Pyra paritti aiemmin Halima&Jiniä ainakin Nia&Savulle ja siitä päätyi äänestämään Nia&Savua. Eli äänet kiertää Halima&Jiniä ja lipsahtaa heti pois, kun mahdollisuus.
Mair
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Cameron » 21.12.2018 20:56:39

No niin pääsin sopivasti tähän viimeiselle viidelle minuutille taas mukaan sen viimeisen tunnin sijaan kun kyydit oli vähän myöhässä... Ketkäs nyt on tippumassa? jeevirhe vs. Meizidi?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Cameron
Mafioso

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja Savu » 21.12.2018 20:57:11

Pyramidi kirjoitti:Miksi tappaisimme Odon vain yhden epäilyn takia? Kun pelissä on jäljellä 18 pelaaja päivän jälkeen, ei ole tarvetta hätääntyä noin kovasti yhdestä äänestä.

Ainahan se on hyvä tappaa potentiaalinen pahisten äänestäjä pois, etenkin jos se näyttää vaan ennustajan välttelyltä. Ja kylläpä on tullut nähtyä sellaisiakin strategioita joissa pahikset listaa toisensa vahvasti hyviksiksi, siitähän saa sitten aina tuollaista käänteispsykologiaa revittyä että eihän pahikset näin tekisi.
Savu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 21.12.2018 20:57:46

Mair kirjoitti:Tää viimeinen äänenvaihto Pyra&Meiziltä jeekaka&pilkulle tuntuu oudolta. Ok, ovat epäilleet aiemmin, mutta JOS mietitään tota teoriaa, että Halima oli se pelastus eilen, niin se sopisi. Meiz&Pyra paritti aiemmin Halima&Jiniä ainakin Nia&Savulle ja siitä päätyi äänestämään Nia&Savua. Eli äänet kiertää Halima&Jiniä ja lipsahtaa heti pois, kun mahdollisuus.

Mä näissä aina mietin, että ottaisko Pyramidi noin vahvasti kantaa kun pahiskaveri kerää ääniä. Nythän Pyra sanoi ettei voi pitää Halimaa pahiksena tämän viimeisimmän viestin jälkeen.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Pyramidi » 21.12.2018 20:58:01

Koska ei ole oikein mitään iloa äänestää paria, joka antaa täysin periksi. En vain oikein usko pahiksen tekevän sellaista.

Sitä vastoin jeekaka&pilkkuvirhe roolin selvityksessä on ideaa, koska epäilyt.
Pyramidi
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Mair » 21.12.2018 20:58:14

Plus jeekakaa ei näytä kukaan haluavan pelastaa.
Mair
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa