Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 03.03.2021 10:11:50

äng-äänne kirjoitti:Nakkaan tähän kärkeen mun päivän (yön) fiilikset.

Jeekakasta tulee tän päivän puolella parempi fiilis. Silmät on selkeästi auki ja tulee oivaltavia kommentteja, jotka antaa uutta mietittävää. Eikä se mun kommentti aktiivisesta pahiksesta ollut muuten suoraan sua kohtaan, mutta mä avaan sitä vähän tuossa alempana!


Osaatko avata näitä Jeekaka-fiiliksiäsi yhtään tarkemmin? Koska itse alan olla sitä mieltä että ääneni menee joko sulle tai Jeekakalle, mutta ette voi olla molemmat pahiksia.

Jeekakan pelissä häiritsee tällä hetkellä eniten se, etten tunnu yhtään saavan kiinni hänen hyvis/pahis-readiensa taustalla olevasta logiikasta. Ja muistelen että kun ollaan aiemmin Jeekakan kanssa pelattu, mun on ollut helppo ymmärtää hänen ajatuksenjuoksuaan (vaan muistanko väärin).


Noin muuten tuo ängän viesti oli ihan jees, ja esim. Halima-pohdinnoista olen pitkälle samaa mieltä. Ihmettelen kovasti, jos Halima pitää tuon äng-äänensä ainakaan noilla jo esittämillään perusteilla, ne vaikuttivat heppoisilta "tappamisaikeissa" annetulle äänelle.

Tehdääs oikeastaan näin:
--äng-äänne
++jeekaka

Kuulisin mieluusti perusteluja väen Jeekaka-hyvisreadeille. Halimalla taisi ainakin sellainen olla?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 10:22:35

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mjaaa, ite näin ängin viestin aika hyvismäisenä, lähinnä koska nään aika hyvin, miten mun ja raynin pelityyleistä tekee tuollaiset readit jos on pelannut Kylässä joskus 10 vuotta sitten.


Miks tää on hyvismäistä, miten uskoisit pahis-ängän reaktion eroavan? Musta toi on pikemminkin juuri pahikselle sopivaa kevyen epäilyn heittämistä, jolla voi sitten pohjustaa ääntä jos alkaa näyttää siltä että muut lähtee tuohon suuntaan.


Niin siis joo teknisesti totta että pahiksen on helpompi tehdä tollaisia comsii comsaa postauksia, mutta ite teen niitä hyviksenäkin ja tavallaan mun oli helppo nähdä miten noihin lopputuloksiin tulee hyviksen perspektiivistä.


Mä en vieläkään ymmärrä, että miksi tuo ängän viesti oli hyvsmäinen mielestäsi? Eikö pahis-äng voi ihan yhtä hyvin ajatella, että "onpas Jeekakalla ja raynillä tuollaiset pelityylit". Miks ängän ajatukset teidän pelityyleistä on hyvismäisiä eikä esim. neutraaleja?


Niin no ensimmäinen fiilis tuosta viestistä oli että se on hyviksen näkökulmasta kirjoitettu, mutta aika kattavasti tässä on perusteltu että miksi se voisi hyvin sopia pahiksen profiiliin. Eli kai tässä kohtaa vois sanoa että se on mulle neutraali :D Ei mielestäni hirveästi eroa esim. Arielin viestistä, jos ei lasketa tuota aktiivisten pahisten teoriaa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 10:34:45

justy kirjoitti:Jeekakan pelissä häiritsee tällä hetkellä eniten se, etten tunnu yhtään saavan kiinni hänen hyvis/pahis-readiensa taustalla olevasta logiikasta. Ja muistelen että kun ollaan aiemmin Jeekakan kanssa pelattu, mun on ollut helppo ymmärtää hänen ajatuksenjuoksuaan (vaan muistanko väärin).


Mulla ei oikeastaan ole kauheesti hyvis/pahis-readeja :D Hyvisreadi susta oikeastaan.

Mua kiinnostaa Haliman ja Zeyn yhteys (ja sen suhteen mietityttää myös vähän Zeyn hiljaisuus, koska ajattelen että kiireistä huolimatta se hyviksenä edes jonkun viestin saattaisi kirjoittaa, kun taas pahiksena ainakin itse käytin kiireitä tekosyynä itselleni olla postaamatta mitään kun en vaan totaalisesti jaksanut miettiä) ja kiinnostaa Meizin ja Tetran yhteyden puute :D

Muuten en usko että kukaan on juuri pahisrangensa ulkopuolella ja toisaalta etteikö voisi tehdä tekemiään asioita myös hyviksenä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 10:47:38

Mutta mulla on vahva luotto siihen että saan Zeystä jonkunlaisen readin kun se postaa jotain, niin siksi oon toistaiseksi taas piikkinä Meizin lihassa X)
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 03.03.2021 10:48:47

jeekaka kirjoitti:Niin no ensimmäinen fiilis tuosta viestistä oli että se on hyviksen näkökulmasta kirjoitettu, mutta aika kattavasti tässä on perusteltu että miksi se voisi hyvin sopia pahiksen profiiliin. Eli kai tässä kohtaa vois sanoa että se on mulle neutraali :D Ei mielestäni hirveästi eroa esim. Arielin viestistä, jos ei lasketa tuota aktiivisten pahisten teoriaa.


Miksi ensimmäinen fiilis oli, että se on hyviksen näkökulmasta kirjoitettu. Sitä mä en siis ajatuksenjuoksussasi ymmärrä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 03.03.2021 10:50:55

Mä en usko, että Zeyllä, Marzzuulla tai Horaalla kellään olis sen suurempaa ongelmaa puhua jotain pahiksena kuin hyviksenä. Kai se on mahdollista, että motivaatio on pienempi pahiksena, mutta oisko se näin totaalisesti lopahtanut roolin myötä? Vaikea uskoa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 11:01:46

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Niin no ensimmäinen fiilis tuosta viestistä oli että se on hyviksen näkökulmasta kirjoitettu, mutta aika kattavasti tässä on perusteltu että miksi se voisi hyvin sopia pahiksen profiiliin. Eli kai tässä kohtaa vois sanoa että se on mulle neutraali :D Ei mielestäni hirveästi eroa esim. Arielin viestistä, jos ei lasketa tuota aktiivisten pahisten teoriaa.


Miksi ensimmäinen fiilis oli, että se on hyviksen näkökulmasta kirjoitettu. Sitä mä en siis ajatuksenjuoksussasi ymmärrä.


Munko sitä nyt sitten pitäisi ymmärtää!? XD

justy kirjoitti:Mä en usko, että Zeyllä, Marzzuulla tai Horaalla kellään olis sen suurempaa ongelmaa puhua jotain pahiksena kuin hyviksenä. Kai se on mahdollista, että motivaatio on pienempi pahiksena, mutta oisko se näin totaalisesti lopahtanut roolin myötä? Vaikea uskoa.


Noh, en vaan voi sille mitään että mulla on tietyt ennakko-odotukset. Esim Marzzuu tulee niin hyviksenä kuin pahiksena puskista jossain vaiheessa postaamaan jotain, Zey ei tykkää pelata pahista (itekään en ja tiiän miten itse toimin kiireisenä pahiksena), ja Horaa tykkää pelata pahiksena (eli ehkä luultavammin pahiksena löytäis aikaa heittää jotain viestiä). Mut kuten sanoin en oo tästä etukäteen nyt kovin huolissaan, koska sitten kun heräävät niin saan parempaa käsitystä asiasta.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 11:05:17

Ja siis, hyvismäinen ei ehkä ollut kaikkein paras sanavalinta tuossa kohtaa. Mutta siinä ei ollut mun silmiin mitään hälyttävää ja mun oli helppo ymmärtää et miks änkkä oli tehnyt ne readit kuin oli. Ja siis ihan totta että hyvässä pahisviestissähän ei ole mitään hälyttävää :P
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Ariel » 03.03.2021 15:11:58

Halima kirjoitti:Oon saanut jonkinasteista hyvisvibaa ainakin justystä, Meizistä, raynistä, jeekakasta ja Tetrasta.

miksi Tetra?
sä sanoit aiemmin jotain siitä että se pelaa selkeämmin/monisanaisemmin kuin yleensä, onko se siitä vai onko jotain muita perusteluja?

(ja siis tää on ihan vaan uteliaisuudesta, koska mä oon itse yleensä ajatellut että normaalia selkeämmin pelaaminen on enemmänkin pahistell)

justy kirjoitti:Äng-äänteen eka viesti on mun mielestä tän pelin toistaiseksi pahismaisin. Äng soutaa ja huopaa edestakaisin, epäilee vähän muttei kuitenkaan kunnolla. Se tuntuu musta pahikselle tyypilliseltä pohjatyön tekemiseltä ekan päivän äänelle. Myöhempinä päivinä on sitten helpompaa, kun voi muiden mukana tutkia äänestyksiä ja yötappoja, mut ekana päivänä pahiksella on kurjaa kun se tietää että hyvikset ei tee oikeasti pahismaisia juttuja.

Mä en oikein osaa nähdä tota kovinkaan pahismaisena? Tai siis, lähinnä musta tuntuu että toi johtuu tässä kohtaa enemmänkin pelityylistä/siitä ettei se oo pelannut vuosiin, kuin mitä se johtuu änkän roolista. Ja mä en oikein näe miksi se ei voisi pelata just tolla tavalla myös hyviksenä.
ja siis - joo mä ymmärrän ton argumentin, mutta mä en vaan oo ihan varma siitä että tekeekö toi siitä pahiksen

Meiz kirjoitti:Omakin ääni lähtee nyt ++äng-äänne suuntaan ylläolevaa kompaten.

Tää vaikuttaa jostain syystä itse asiassa hyvismäiseltä?
ja siis Meiz oli kuitenkin puhunut änkästä jo aiemmin, että toi oli järkevä ääni sille hyviksenä tehdä tossa kohtaa, ja mä pidin siitä että Meiz ei kokenut tarpeelliseksi ruveta toistamaan niitä aiempia epäilyjään siinä kohtaa.
koska pahis ei ehkä haluisi tulla vaan heittämään ääntä sellain "joo komppaan", jos se on kuitenkin jo pohjustanut sitä ääntä muutenkin? vaan haluaisi tuoda esiin sen, että sillä äänellä oli muutakin taustalla. Kun taas hyvis ei välittäisi niin paljoa siitä miltä se sen äänestäminen vaikuttaa.
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 03.03.2021 16:03:00

jeekakan alkup. kommentin ängistä tulkitsin niin että ymmärtää miksi hyvis-äng ajattelisi hänen ja raynin pelityylit epäilyttävinä. Totta kyllä, tuo käytetty termi "näen hyvismäisenä" on aika vahva koska mielestäni aivan yhtä hyvin pahis voisi antaa vastaavantasoista readia. Mutta alkup. ajatukseni suhteen ylläoleva selitys reaktiosta tuntuu ymmärrettävältä. Muuten jeekakan pelistä, en mitenkään hirveän vahvaa piikki-lihassa fiilistä ole saanut hänen epäilystä minua kohti, ja tuntuisi tällä hetkellä kuitenkin enemmän kallistuvan ängin mahdolliseen pahikseuteen(?). Vai? Pientä aidallaistumista havaittavissa.

Haliman äng - äänestämisestä sain aikalailla samaa tunnetta kuin alkup. äänestä raynia kohti. En ole ihan vakuuttunut kuinka tosissaan hän tuon epäilyn esitti, mutta se selvinnee pian. Ei ainakaan ole hirveän huolissaan äänen käytöstä, mikä herättelee aina peliä. Haluaisin kyllä myös kuulla mikä jeekakan ja tetran pelissä on antanut hyvisvibat.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 18:02:25

En oo niinkään kääntynyt änkän pahismaisuuden kannalle, mutta oon alkanut miettiä että aika vähänlaisesti mulla oli tosiaan syitä varsinaisille hyvisreadeille, ja niin moni näki asian päinvastoin niin aloin vähän epäillä että ehkä olin väärässä, ja että änkkä ei neutraaliudeistaan johtuen ois huonoin mahdollinen flippi, jos ei mitään oikeasti epäilyttävää tapahdu.

Koitan vähän himmailla mun salaliittoteorioita koska muistoissani on viimeisin yhteinen pelimme jossa lähdin vähän laukalle ja eihän se lopputulos sitten hyvisten kannalta oikein hyvä ollut :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 03.03.2021 18:58:31

--jeekaka
++Halima

Oon nyt kännykällä vähän seuraillut, tällä hetkellä kiinnostaa ehkä eniten kuulla lisää Hallman äng-readista ja antamansa äänen vakavuudesta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 03.03.2021 19:06:20

Jeekaka, mitä erityistä infoa ängän flipistä saadaan?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 03.03.2021 19:06:59

justy kirjoitti:Jeekaka, mitä erityistä infoa ängän flipistä saadaan?


Vai tarkoitatko vaan, että sulla on sen verta paljon hyvisresdeja että menköön nyt neutraali
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 03.03.2021 19:27:21

justy kirjoitti:@Halima, mikä jeekakassa hyvisvibattaa?

Ehkä lähinnä se alun "painelen tässä F-vitosta" -heitto. Jeekaka on muutenkin jutellut rennon oloisesti. Ei siis varmasti mitään mitä jeeksu ei osais tehdä myös pahiksena, mut enemmän hyvikseltä vibattaa tällä hetkellä. Kaikki mun fiilikset on tällä hetkellä tosi heikkoja, että ei tässä mistään kiveen hakatusta puhuta. :D

äng-äänne kirjoitti:Haliman ääni mua kohtaan taas on vaan hassu. Mun oma fiilis siitä oli, että Halima tarrasi tähän mun avauksen helpoimpaan, alimpana riippuneeseen oksaan ja halusi lähteä vähän tökkimään muurahaiskekoa provoäänellä ja saikin siihen sitten porukkaa taakseen.

No siis tavallaan joo. Ekana päivänä on hirmu vähän mihin tarttua, joten silloin tartutaan just siihen alimmalla roikkuvaan oksaan joka pistää silmään. Ja se, että sain siihen muita mukaan, oli tavallaan ihan toivottu asia, koska sittenpähän saatiin susta jotain lisätietoa kun puolustauduit. Nyt mun täytyy kyllä sanoa, että tää sun puolustautumisviesti oli aika hyvä, enkä oo enää senkään vertaa "varma" sun pahikseudesta kuin aiemmin olin (mikä ei siis silloinkaan ollut kovin varma :D ) .

Mut tuo aktiivisuuden pohjalta epäileminen on nimenomaan siitä huono, että useimmat tosiaan pyrkii olemaan yhtälaisen aktiivisia sekä hyviksenä että pahiksena. Eli jos epäilee epäaktiivisia epäaktiivisuuden takia, niin metsään menee 80% kerroista. Ja jos epäilee aktiivisia aktiivisuuden takia, niin taas menee sinne metsään 80% kerroista. Siksi tuo alunperin kovasti tökki mua silmään, kun itse tosiaan olin niistä aktiivisemmista jo saanut jonkinasteista hyvisvibaa, niin mun hiljaisempien epäilylle oli tavallaan edes pieni pohja.

Mulla on nyt lähes koko neljäs sivu lukematta, enkä ehdi sitä todennäköisesti tänään lukemaan. Haluan kuitenkin äng-äänteen puolustuksen perusteella peruuttaa ääneni --äng-äänne ja siirtää sen ++Zeylle, koska Zeyn luulisi jo heräävän pelaamaan.

Anteeksi kiireeni, yritän ehtiä huomenna taas pelaamaan enemmän.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 20:25:50

justy kirjoitti:Jeekaka, mitä erityistä infoa ängän flipistä saadaan?


No tilanne on elänyt jo tuosta mitä sanoin ja en tiiä pitääkö tää päivän loppua kohti enää paikkaansa ollenkaan :D Mutta tuossa kohtaa kun tuon kirjoitin kelasin tätä:

a) moni on nähnyt änkässä pahismaisuutta jota en itse nähnyt -> onko vika mussa vai muissa

b) jos änkkä ois flipannut pahikseksi silloisilla eli Haliman ja Meizin äänillä, se ois käytännössä clearannu heidät, sekä jossain määrin puhunut myös Tetran hyvispuolesta, koska Tetra ja änkkä haastoi toisiaan heti kättelyssä, eikä se vaikuttanut pahisteatterilta. Ja jos änkkä ois flipannut hyvis niin oisin voinut heittäytyä salaliittoteorioiden valtaan XD
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 20:27:12

Mutta aion nyt tehdä jonkinmoisen koonnin mitä ajattelen pelin tilanteesta tässä kohtaa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 20:44:54

Justy: mun on aika helppo yhtyä raynin hyvisreadiin justysta.

Ariel: Oisin taipuvainen pitämään hyviksenä. Esim mun ja ängin kyseenalaistettua Meizin antamaa ääntä sanoo että hänestä se on hyvismäinen, vaikka periaatteessa vois pahiksena koittaa uida esim mun siipien suojiin kun on antanut mulle hyvisvibaa aiemmin. (ellei pahispari Ariel/Meiz)

Rayn: periaatteessa pelannut hyvisten peliä edistävästi, esim toi Halima readi hetki aiemmin. Muuuttaaaa, koska on nyt parissa viime pelissä tajunnu jossain kohtaa että rayn on sittenkin pahis, joko liian myöhään tai sit silleen et oon clearannu raynin aiemmin ja sit en oo voinut kohdata totuutta, ja nyt aion kyl koittaa olla tarkkana siitä, että mihin pussiin rayn pelaa :D

Äng-äänne ja Tetradynamia menee aikalailla samaan kastiin, vois flipata kummin vaan, mutta oisin taipuvainen pistämään pelimerkit sille että ainakin toinen, mahdollisesti molemmat on hyviksiä.

Meiz: Okei, se Tetran unohtaminen voi olla ihan sattumaa. Äänestäminenkin vois olla miten vaan. Mut pienesti oon huomaavinani, että Meiz seurailee jännällä tavalla Justya. Justy jättää täkyjä Marzzuulle, Meiz tekee kohta samaa. Justy äänestää äng-äännettä, Meiz äänestää kanssa. Justy äänestää mua, Meiz alkaa syyttää mua aidalla istumisesta.

Halima: Nyt tää Haliman ja Zeyn yksipuolinen suhde alkaa kummastuttaa entistä enemmän :D

++Halima
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 03.03.2021 21:03:14

Mä oon nyt kyllä ihan kujalla tän pelin suhteen. En oikein tiedä ketä äänestää. Äng-äänne, jeekaka ja Halima ovat ne joita tässä eniten mietin, mutta ei kukaan nyt ihan superhyvä vaihtoehto ole. Taidan pysyä Halimassa ihan vaan siksi, että jos Halima on kovin kiireinen, hänestä on vaikeinta ehkä saada selkoa. Jeekaka on tosi aktiivinen ja tuntuisi tyhmältä tappaa häntä ekana päivänä, kun jos jeeksu on pahis niin sitä juttua luulisi tulevan jatkossakin tarpeeksi puolen selvittämiseen. Äng-äänteen toka viesti oli sitten ehkä hyvismäisempi kuitenkin kuin Haliman viestit tänään. :/
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 21:29:26

Itselläni on kovat odotukset että erityisesti Zeyn ja Horaan herääminen tuo selvyyttä peliin!
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 21:30:56

jeekaka kirjoitti:Itselläni on kovat odotukset että erityisesti Zeyn ja Horaan herääminen tuo selvyyttä peliin!


Ei mitään paineita siis mutta paineet on nyt kovat!
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 04.03.2021 01:10:04

Moro taasen!

Halima kirjoitti: Mut tuo aktiivisuuden pohjalta epäileminen on nimenomaan siitä huono, että useimmat tosiaan pyrkii olemaan yhtälaisen aktiivisia sekä hyviksenä että pahiksena. Eli jos epäilee epäaktiivisia epäaktiivisuuden takia, niin metsään menee 80% kerroista. Ja jos epäilee aktiivisia aktiivisuuden takia, niin taas menee sinne metsään 80% kerroista. Siksi tuo alunperin kovasti tökki mua silmään, kun itse tosiaan olin niistä aktiivisemmista jo saanut jonkinasteista hyvisvibaa, niin mun hiljaisempien epäilylle oli tavallaan edes pieni pohja.


Joo tän mä kyllä ymmärrän, että lopulta se on vaan numeropeliä että näin pienen porukan pelissä luultavasti yksi pahiksista on aktiivinen ja luultavasti yksi on hiljainen - ja on 50/50 tsäänssi että kolikko on kruuna tai klaava. Se oli laiskaa teorisointia mun osalta ja ehkä enemmän vaan projisointia minkälaista peliä toivoisin. Ja ymmärrän että se sitten vaan näyttäytyi fillerinä siinä mun ekassa viestissä kun ei se sitten johtanut mihinkään.

justy kirjoitti: Osaatko avata näitä Jeekaka-fiiliksiäsi yhtään tarkemmin? Koska itse alan olla sitä mieltä että ääneni menee joko sulle tai Jeekakalle, mutta ette voi olla molemmat pahiksia.


Ihan ekana: miksei molemmat voitaisi sun mielestä olla pahiksia?

Mutta siis toki avaan fiiliksiäni. Ekan päivän puolella kritisoin jeekakaa hieman semmoisesta ympäripyöreästö hillumisesta, ja sitten kuin tilauksena tokana päivänä tuli ”pöytäkirjaan” merkintöjä ja huomioita. Siitä tuli mulle pinnallisella tasolla parempi fiilis, koska mä näin sen parempana antina pelille.

MUTTA nyt tän päivän loppua kohdi kuljettaessa mun mielestä jeekakan pöytäkirjamerkinnöissä meinaa vaan tulla jo vähän semmoinen runsauden aiheuttama arvonlasku, että mahdollisia (vaikkakin osittain vitsillä?? kö??) heitettyjä pahisparituksia alkaa olla jo useita ja melkeinpä niiden kaikkien teorioiden pohjana on ”tämmöinen sattuma tapahtui (eli ei vaikkapa maininnut toista viestissään tms.) ja mikäli he molemmat olisi pahiksia olisi sen paljastuminen tätä kautta aikamoinen kömmähdys”. Voisin nyt peilata tätä siihen mistä muakin syytettiin - eli pedataan mahdollisia helliä pahisvibatuksia nyt jo, niin että myöhemmin voi sanoa ”katso nyt kun alusta astihan mä heitä epäilin”.

@jeekaka onko sulla tällä hetkellä mitään perusteluja sun Halima-äänelle vai onko se enemmän vaan provokatiivinen tökkäisy? Samalla tavalla mulla kiinnostaa toi Meizin lihassa piikkinä oleminen - pohjautuuko tääkin vaan siihen sun pöytäkirjamerkintään Meiz-Tetra yhteydestä?

jeekaka kirjoitti: Meiz: Okei, se Tetran unohtaminen voi olla ihan sattumaa. Äänestäminenkin vois olla miten vaan. Mut pienesti oon huomaavinani, että Meiz seurailee jännällä tavalla Justya. Justy jättää täkyjä Marzzuulle, Meiz tekee kohta samaa. Justy äänestää äng-äännettä, Meiz äänestää kanssa. Justy äänestää mua, Meiz alkaa syyttää mua aidalla istumisesta.


Tää on ihan okei huomio jeekakalta, mutta meneekö tää taas siihen teoriakategoriaan että ”jos kaksi pahista tekisi tämän olisi se aikamoinen kömmähdys”? Justy on mun mielestä kuitenkin pelityyliltään aika dominoiva ja siihen on varmaan helppo lähteä mukaan. Mutta Meiz oli kuitenkin eka joka ihan itsenäisesti nosti mun epäilyttävyyden esille. Mun on tosi vaikea uskoa että pahispari ekana päivänä näin näkyvästi nojaisi toisiinsa. Vai tarkoititko tuolla sun huomiolla edes että he molemmat olisi pahiksia? Teet huomion mutta et välttämättä linkitä siihen sitten ajatusta että tuntuuko se hyvältä vai pahalta. Vai näetkö sen Meiziltä pahismaisena että hän seurailee kautta linjan hyvismäisenä pidettyä justya?

Meiziä kohtaan mulle ei vaan kerta kaikkiaan riitä toistaiseksi tavaraa että näkisin hänet epäilyttävänä, mä nostin sen hänen ”myöhäisäänen” esille koska halusin siitä kuulla hänen kommenttinsa ja sen kyllä sainkin.

Justysta mulle tulee tällä hetkellä hyvisfiilis, niinkuin taitaa tulla melkein kaikilla muillakin. Alussa epäilin että ”reipas pahis voisi kantaa pelin kotiin” mutta tällä hetkellä musta rehellisesti tuntuu että pahiksena olisi ylikompensointia näin aktiivisesti kannatella peliä ja hiillostaa muita.

Halima taasen. Hassu on yhä se fiilis mikä mulle hänestä tulee.

Halima kirjoitti: Tää on kyllä tosi hyvä pointti, ja pitää pitää mielessä jos Meiz tai rayn paljastuu pahikseksi. Toisaalta kuten justy sanoi, rayn ei kyllä silittele pahiskavereitaan silkkihansikkain, mutta ehkä ei olisi halunnut heti pelin alussa lähteä täysillä tykittämään pahiskaveriaan vastaankaan.


Tää Haliman kommentti osui mulla jotenkin silmään, koska siitä tuli taas mulle semmoinen fiilis että Meiz tai rayn on pahis ja mikäli jompikumpi jää kiinni niin tällä sitten ohjattaisiin epäilyjä tuonne suuntaan eikä pahiskaveri Halimaan.

Jos rayn ei kohtele pahiskavereitaan silkkihansikkain niin menisikö tämä yhteen pelin alussa nähdyn Halima-rayn kiemuran kanssa. Ja rayn ei alkupään viesteissä kyllä todellakaan kohtele Halimaa silkkihansikkain. Toisaalta tää Haliman kommentti olis kyllä aika räikeätä oman petin petaamista - mutta ei mun mielestä mitenkään mahdoton jos meillä on pahistiimissä kaksi mun tällä lyhyellä kokemuksella räväkkää pelaajaa niinkuin Halima ja rayn.

Halima taas itse mun mielestä vähän ylikorostaa tätä Halima-Zey yhteyttä nakkaamalla tälle provoäänen vaikka tiesi että heidän yhteys on ainakin jeekakalla tapetilla. Alkaako tässä jo pohjustus jos Halima tippuu ja paljastuu pahikseksi, että lähdetäänkin raynin sijaan Zeyn kimppuun?

Mulla kiinnostaisi tosi paljon kuulla rayn mielipidettä kun pariin päivään ei olla hänestä kuultu ja hän on mun mielestä painunut vahvan aloituksen jälkeen muilta pelaajilta aiiivan unholaan. Samoin haluaisin kuulla Tetrasta taas uudestaan. Ja samoin tietty kaikista nukkuvista.

Halima-rayn parista mulle tulee tosiaan outo fiilis. Monet sanoo että saa raynista hyvisvibaa, mutta mä en oo sitä vielä tarpeeksi nähnyt, varsinkin kun mulle ensin mainostetaan että ei kohtele pahiskaveria silkkihansikkain ja sitten rutjuttaa Halimaa ihan huolella JA sitten Halima vielä koittaa sotkea vettä ohjaamalla itseään kiinni Zeyhyn ja raynia Meiziin.

++raynpelikoneet

Tämä olkoot nyt mun vuoroni provoäänestämisessä, sitä hyvisvibaa odotellessa.

Mutta ei mulla jeekakakaan tän parivaljakon takana kaukana ole, ja tästä mä kyllä kiitän justya ja tunnistan peesaavani tässä hänen vanavedessään koska hän avasi omilla kommenteillaan mun silmät käymään läpi jeekakan kommentteja ja sitä niiden todellista antia tarkemmin.

Mulla on vaan hieman semmoinen perstuntuma - ja mä sanon tän ihan suoraan - että mua ja jeekakaa aletaan kohta juottaa kiinni epäiltynä pahisparina, koska mun on vaikea tuoda esille mun fiiliksiä jeekakasta ilman että alkaa taas vaikuttaa siltä että mä soutaan ja huopaan (koska eilen hänestä tuli parempi fiilis kun ekana päivänä mutta nyt taas on vähän huonompi fiilis). Ja lisäksi jeekaka on mua kohtaan jollain tasolla epäilyttävänkin joviaali, ja joutui siitä nyt tikun nokkaankin. Ja tietty sen jälkeen kun jeekakaa on oltu yleisesti hyväksyttyä hiillostaa tuun mäkin hiillostamaan häntä. Vähän semmoinen ”damned if you do, damned if you don’t” fiilis, ja sillä halusinkin tän yhteyden tuoda jo ennakoiden esille koska kyllä mäkin sen huomaan.

Uskonko mä että jeekaka on pahis? Mahdollisesti, ja jos Halimalta ja raynilta tulee mua yhtään vakuuttavaa settiä voin mä äänen jeekakan suuntaan kääntääkin, mutta se mulla omassa mielessä hämää että pahisparia mä en hänelle vielä saa yhdistettyä. Pitää sitten pohtia sitä huomenna tai ylihuomenna enemmän. Mulla kiinnostaa tää Halima-rayn yhteyden tutkiminen tällä hetkellä enemmän, ja samoin myös jään venaamaan jeekakan vastauksia kysymyksiini.
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 08:02:43

äng-äänne kirjoitti:
jeekaka kirjoitti: Meiz: Okei, se Tetran unohtaminen voi olla ihan sattumaa. Äänestäminenkin vois olla miten vaan. Mut pienesti oon huomaavinani, että Meiz seurailee jännällä tavalla Justya. Justy jättää täkyjä Marzzuulle, Meiz tekee kohta samaa. Justy äänestää äng-äännettä, Meiz äänestää kanssa. Justy äänestää mua, Meiz alkaa syyttää mua aidalla istumisesta.


Tää on ihan okei huomio jeekakalta, mutta meneekö tää taas siihen teoriakategoriaan että ”jos kaksi pahista tekisi tämän olisi se aikamoinen kömmähdys”? Justy on mun mielestä kuitenkin pelityyliltään aika dominoiva ja siihen on varmaan helppo lähteä mukaan. Mutta Meiz oli kuitenkin eka joka ihan itsenäisesti nosti mun epäilyttävyyden esille. Mun on tosi vaikea uskoa että pahispari ekana päivänä näin näkyvästi nojaisi toisiinsa. Vai tarkoititko tuolla sun huomiolla edes että he molemmat olisi pahiksia? Teet huomion mutta et välttämättä linkitä siihen sitten ajatusta että tuntuuko se hyvältä vai pahalta. Vai näetkö sen Meiziltä pahismaisena että hän seurailee kautta linjan hyvismäisenä pidettyä justya?


Joo siis justy on myös mun vahvin hyvisreadi tällä hetkellä. Eli kylllä, mietin, että peilaisko pahis dominoivaa hyvismäisenä pelaajaa, koska saa siitä hyvän mallin hyvispelin imitoimiselle.

Ääni Halimalle on ainakin osittain provosoivaa tökkäisyä, koska kuten sanoin että uskon että saan Zeystä jonkinlaisen readin kun hän herää peliin. Mutta siis, ilman tota ääntä Zeylle oisin antanut koko kuvion pysyä siellä foliohattuosastollani, mut sit kun oon nostanut sen esiin, Hali äänestää Zeytä vaikka on ensin pitkät pätkät paasannut aktiivisuuden perusteella epäilemisestä. Ja muutenkin toi ääni on vähän yhtä tyhjän kans, kun se tulee luultavasti poistumaan kun Zey herää (ja ehkä jopa vaikkei heräiskään, vai ootko Halima sitä mieltä että tiputetaan Zey jos siitä ei kuulu mitään?). Ja sit toinen puoli sydämestäni miettii et pitäiskö Hali vaan julistaa hyvikseksi kun se käyttäytyy näin älyttömästi X)
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 08:09:02

äng-äänne kirjoitti:Halima taas itse mun mielestä vähän ylikorostaa tätä Halima-Zey yhteyttä nakkaamalla tälle provoäänen vaikka tiesi että heidän yhteys on ainakin jeekakalla tapetilla. Alkaako tässä jo pohjustus jos Halima tippuu ja paljastuu pahikseksi, että lähdetäänkin raynin sijaan Zeyn kimppuun?


Tämä on kyllä hyvä pointti ja ensimmäinen fiilis tosta äänestä olikin että trollaatko sä Halima nyt mua :D

Eli ehkä ei pidä kuitenkaan liikaa luottaa siihen, että Zeyn puoli kertois myös Haliman puolesta :P
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 08:17:52

Btw änkkä on hyvis :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.03.2021 08:36:21

Halima kirjoitti:
äng-äänne kirjoitti:Haliman ääni mua kohtaan taas on vaan hassu. Mun oma fiilis siitä oli, että Halima tarrasi tähän mun avauksen helpoimpaan, alimpana riippuneeseen oksaan ja halusi lähteä vähän tökkimään muurahaiskekoa provoäänellä ja saikin siihen sitten porukkaa taakseen.

No siis tavallaan joo. Ekana päivänä on hirmu vähän mihin tarttua, joten silloin tartutaan just siihen alimmalla roikkuvaan oksaan joka pistää silmään. Ja se, että sain siihen muita mukaan, oli tavallaan ihan toivottu asia, koska sittenpähän saatiin susta jotain lisätietoa kun puolustauduit. Nyt mun täytyy kyllä sanoa, että tää sun puolustautumisviesti oli aika hyvä, enkä oo enää senkään vertaa "varma" sun pahikseudesta kuin aiemmin olin (mikä ei siis silloinkaan ollut kovin varma :D ) .

Olin hieman ylempänä esittänyt epäilyn ängille fillerin ja varovaisenoloisten readien takia. Miksi nuo huomiot jäivät kommentoimatta ja päätit nostaa vain tuon yksittäisen pointin syyksi äänelle? Jos aidosti koti tuon pointin epäilytttäväksi, tuntuisi luonnolliselta ottaa huomioon jo ängin aiemmin saamat epäilyt ja kommentoida niitä edes jollain tasolla.

En myöskään ihan ymmärrä mitä Zeyn äänestämisellä saavutetaan tässä vaiheessa? Miksi lopettaa provoäänestely tähän ja laittaa se pelissä heräämättömälle?

jeekaka kirjoitti:Ariel: Oisin taipuvainen pitämään hyviksenä. Esim mun ja ängin kyseenalaistettua Meizin antamaa ääntä sanoo että hänestä se on hyvismäinen, vaikka periaatteessa vois pahiksena koittaa uida esim mun siipien suojiin kun on antanut mulle hyvisvibaa aiemmin. (ellei pahispari Ariel/Meiz)

Itselläni on myös pientä hyvisvibaa Arielista ihan vain sen takia että tuntuu keskittyvän hyvisten etsimiseen, minkä koen hyväksi taktiikaksi ensimmäiselle päivälle. Pahiksilla on yleensä tavallista suurempaa painetta epäilyjen esittämiseen ja sitä kautta hyödylliseltä näyttämiseen. Riippuu toki pelaajasta.

jeekaka kirjoitti:Meiz: Okei, se Tetran unohtaminen voi olla ihan sattumaa. Äänestäminenkin vois olla miten vaan. Mut pienesti oon huomaavinani, että Meiz seurailee jännällä tavalla Justya. Justy jättää täkyjä Marzzuulle, Meiz tekee kohta samaa. Justy äänestää äng-äännettä, Meiz äänestää kanssa. Justy äänestää mua, Meiz alkaa syyttää mua aidalla istumisesta.

Huomasin kyllä justyn kommentin Marzzuulle, mutta halusin täsmentää kysymystä. Omien kokemusteni mukaan ilman suoria kysymyksiä Marzzuusta ei saa mitään konkreettista infoa irti. Ängin äänestämisestä taas, itse olen sitä mieltä että justy tavallaan seurasi omia huomiotani tuosta avauksesta, ja itse komppasin vain varsinaisen äänen laittamista.


Ängin tuorein viesti oli mielestäni hyvä. Itselleni tuo jeekakan peli tähän asti on antanut vastaavaa fiilistä, eli huomioita (ja vainoharhaa) tulee mutta ne eivät ole toistaiseksi johtaneet mihinkään konkreettiseen epäilyyn. Loppujenlopuksi tällaiset yhdistelyt ovat todella neutraaleja epäilyjä joissa ei oteta suurempaa kantaa pelaajan puheisiin. Hyvänä esimerkkinä tuore ääni Halimalle, joka perustuu täysin alkup. huomioon siitä kuinka Zeyn nimi jäi mainitsematta, kommentoimatta mitenkään muuten Haliman viestejä (joista kommentoitavaa riittäisi). Näkisin että pahikselle tämän tyyppiset epäilyt ovat helppoa kauraa, vastaavia linkityksiä löytyy vaikka kuinka kun etsimällä etsii.

äng-äänne kirjoitti:
Halima kirjoitti: Tää on kyllä tosi hyvä pointti, ja pitää pitää mielessä jos Meiz tai rayn paljastuu pahikseksi. Toisaalta kuten justy sanoi, rayn ei kyllä silittele pahiskavereitaan silkkihansikkain, mutta ehkä ei olisi halunnut heti pelin alussa lähteä täysillä tykittämään pahiskaveriaan vastaankaan.


Tää Haliman kommentti osui mulla jotenkin silmään, koska siitä tuli taas mulle semmoinen fiilis että Meiz tai rayn on pahis ja mikäli jompikumpi jää kiinni niin tällä sitten ohjattaisiin epäilyjä tuonne suuntaan eikä pahiskaveri Halimaan.

Oma huomioni tästä on, mahtoiko Halima miettiä itse tuota viestinvaihtoa tarkemmin, vai lähtikö vain komppaamaan toisen huomiota epäilyttävyydestä sen enempää ajattelematta. En alkuunkaan näe mikä avausviestissäni olisi antanut aihetta epäilyyn, jonka lisäksi rayn kyllä huomioi tuon avauksen (tetran avauksen ohella) penäten muilta kommentteja siihen liittyen.

rayn on tosiaan hiljentynyt vaikka mainitsi palaavansa ketjuun keskiviikkona. Yleensä hän on joka pelissä todella dominoivassa roolissa. Toivottavasti päästään tänään kuulemaan lisää.

Tämän päivän perusteella en lähtisi äänestämään justyä, arielia enkä ängiä (--äng-äänne).

Tetran osalta olen odotellut löytyykö häneltä proaktiivista halua pahisten metsästykseen. Aika hiljaista on ollut mikä pistää epäilyttämään.

// crosspostaus jeekakan kanssa. Näemmä samaa mieltä Haliman äänen tyhjänpäiväisyydestä ja äng-hyvisreadista. Ääni lähtee nyt ++Halima suuntaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.03.2021 09:03:56

jeekaka kirjoitti:Meiz: Okei, se Tetran unohtaminen voi olla ihan sattumaa. Äänestäminenkin vois olla miten vaan. Mut pienesti oon huomaavinani, että Meiz seurailee jännällä tavalla Justya. Justy jättää täkyjä Marzzuulle, Meiz tekee kohta samaa. Justy äänestää äng-äännettä, Meiz äänestää kanssa. Justy äänestää mua, Meiz alkaa syyttää mua aidalla istumisesta.

Selvyyden vuoksi en mitenkään unohtanut tetran oloa pelissä, en vain keksinyt hänen pelistä mitään kommentoinnin arvoista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 09:07:34

Meiz kirjoitti:Näkisin että pahikselle tämän tyyppiset epäilyt ovat helppoa kauraa, vastaavia linkityksiä löytyy vaikka kuinka kun etsimällä etsii.


Ekskusemua?!??! Etsi mulle tästä pelistä vastaavantyyppinen linkitys kuin Halimalla ja Zeyllä ja todista väitteesi.

- Halima puolustaa Zeytä raynilta vetoamalla tämän kiireisiin (tää voi selittyä discordilla, jopa vaikka ainakin melkein yhtä paljon siellä vaikuttanut rayn ei näistä kiireistä kuitenkaan tiedä)
- Halima unohtaa Zeyn listatessaan peliin heräämättömiä (selitys tälle on imho jopa snadin epäuskottava, koska varsinkin hyvis!Zey on niin näkyvä hahmo pelissä)
- Kun nää mainitaan, äänestää Zeytä käytännössä samoin perustein kuin mistä alunperin kritisoi raynia, puhuttuaan vielä ensin kauniisti aktiviisuuden perusteella epäilystä
- Edellä mainittu ääni on muutenkin täysin heppoinen

Jään odottamaan toimitusta.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 09:23:10

Kuva

:(
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 09:24:22

Kuva

Uus yritys saada kuva näkyviin.

:(
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron