Kirjoittaja Niacin » 12.06.2019 19:52:49
Ennustajapeli IV
Oletko aina haaveillut ennustajan pestistä? Tässä pelissä sinulla on huikeat todennäköisyydet lunastaa itsellesi tämä himoittu erikoisrooli! Oikeastaan.... NÄEN jo sinun innoissasi ilmoittautuvan mukaan. Hyvin tehty! :>
Ingame-osiossa putoavalle pelaajalle luvassa upea henkilökohtainen ennustus mielivaltaisella menetelmällä Suuren Yliennustajan toimesta.
PJ: Niacin
APJ/VPJ: Cameron
Pelityyppi: Erikoispeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jita
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 3 vuorokautta, ellei etukäteen toisin ilmoiteta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Ääni lasketaan, jos ääni on riittävän ymmärrettävästi kirjoitettu, ehdotonta oikeinkirjoitusta ei siis vaadita. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos et poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntäsi mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Huom! Poikkeuksellisesti peli alkaa yöstä, jolloin pahikset eivät tapa, mutta ennustajat ennustavat.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Ennustaja: Kysyy siitä, jota viimeksi äänesti. Jos tämä henkilö on kuollut tai tästä on jo kysytty, kysyy edellisestä äänestämästään henkilöstä. Jne. Jos kaikki henkilön äänestämät ovat kuolleet tai heistä on jo kysytty, kysyy yleisten äänestysten perusteella. (Viimeisimmän äänestyksen toinen, kolmas... sitä edellisen toinen jne.)
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
9 ennustajaa, joista jokainen kuulee olevansa oikeita ennustajia. Oikeasti mukana onkin:
1 oikea ennustaja, joka saa oikeat tulokset tarkkuudella hyvis/pahis.
2 vainoharhaista ennustajaa, jotka saavat tulokseksi aina pahis.
3 herkkäuskoista ennustajaa, jotka saavat tulokseksi aina hyvis.
2 mielenvikaista ennustajaa, jotka näkevät pahikset hyviksinä ja hyvikset pahiksina.
1 nopalla ennustaja, jonka tulokset arvotaan nopalla (1-3=hyvis, 4-6=pahis)
Pahat:
2 pahista tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun hyviksen kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran kuin hyviksiä tai enemmistö kylässä.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana:
Zey
Horaaneko
Halima
Marzzuu - mielenvikainen ennustaja (3.yö)
Vampire - vainoharhainen ennustaja (4.yö)
Violet
jeekaka - vainoharhainen ennustaja (2.yö)
Ropsus - pahis (3.päivä)
Raegan - herkkäuskoinen ennustaja (1.päivä)
Lauchuo - mielenvikainen ennustaja (2.päivä)
Slendie
Varalla:
justy
raynpelikoneet
*** Peli alkaa 12.6 klo 21:00 ***