007 - Elä ja anna toisten kuolla - ohi on! Onnea pahikset!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 10:41:53

Löysinkin rautalankani, joten tässä ajatukseni siitä väännettynä:
Spoiler:
Kuva
jeekaka
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 10:44:58

...Ja sitten vielä suomennos tästä rautalangasta? :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 10:52:04

Mun on suoraan sanottuna vaikea tehdä yksiselitteistä listaa siitä, kuka on epäilyttävin perusteella x, kun mun tapa hahmottaa tätä peliä on ajatella sitä kokonaisuutta mitä tässä tapahtuu :D

Jos sä tai Vampire ootte pahiksia, Marzzuun ääni on tosi epäilyttävä. Jos te ootte molemmat hyviksiä, se on ehkä jopa hyvismäinen :D Sit vaan jossain tapauksessa pitää päättää, mitä näistä skenaarioista pidän todennäköisimpänä.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.11.2018 11:00:52

Zey kirjoitti:
Zey kirjoitti:Voitko lainata jotain kohtia Vamin ja justyn viesteistä, joista sulle tulee tämmönen olo? Entä miksi pahis ei olisi sovitteleva, mutta hyvis olisi?

Et Marzzuu vastannut näihin kysymyksiini. :>

Hopsan, kysymykseen tavataan vastata, joten vastataan siis :)
Pyytämäsi linkit Vamin ja justyn viesteihin, josta mulle tulee "Aha! Vois olla hyvis!" olo tulevat jälkijunassa koskakirjoitanhermojakokeilevallaälypuhelimella ja toiseen
Toki pahis!pelaajakin voi esiintyä sovitteleva, mutta en henkilökohtaisesti jaksa uskoa, että pahis puolustaisi niin näkyvästi kuin esim. Vam mua puolusti.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 11:06:06

jeekaka kirjoitti:Mun on suoraan sanottuna vaikea tehdä yksiselitteistä listaa siitä, kuka on epäilyttävin perusteella x, kun mun tapa hahmottaa tätä peliä on ajatella sitä kokonaisuutta mitä tässä tapahtuu :D

No tää voi selittää miks mun on vaikee saada mitään yksiselitteistä listaa irti sun viestistä! :D
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 11:06:46

Marzzuu kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Zey kirjoitti:Voitko lainata jotain kohtia Vamin ja justyn viesteistä, joista sulle tulee tämmönen olo? Entä miksi pahis ei olisi sovitteleva, mutta hyvis olisi?

Et Marzzuu vastannut näihin kysymyksiini. :>

Hopsan, kysymykseen tavataan vastata, joten vastataan siis :)
Pyytämäsi linkit Vamin ja justyn viesteihin, josta mulle tulee "Aha! Vois olla hyvis!" olo tulevat jälkijunassa koskakirjoitanhermojakokeilevallaälypuhelimella ja toiseen
Toki pahis!pelaajakin voi esiintyä sovitteleva, mutta en henkilökohtaisesti jaksa uskoa, että pahis puolustaisi niin näkyvästi kuin esim. Vam mua puolusti.

Hienoo, kiitos, jään odottamaan. :)
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.11.2018 11:53:38

viewtopic.php?p=21541#p21541
Tuon linkin takaa löytyy muutama justyn viesti, jotka saavat hyvistuntuman itsellä aikaan, koska pahikselle ei välttis olisi edullista esim. sanoa, että elliesimerkki on vaikutanut tuolta ja tuolta aiemminkin. Ja

viewtopic.php?p=21568#p21568
Vamin viesteitä tuo aitovamtyylinen viesti saa mulla kanssa hyvis!pisteet.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 28.11.2018 12:44:02

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:
Halima kirjoitti:Ei. Mut mulla oli syy uskoa, että Marzzuusta ei ota selkoa, eli jos hän ei selvästi vaikuta ennemmin hyvikseltä, kannattaa mieluummin lynkata alkupelissä kun sitten lylossa.

Eli todennäköisemmin oli huono sananvalinta? Tarkoituksesi ei ollut sanoa että pidit Marzzuuta pahismaisena, vaan että olisit valmis lynkkaamaan hänet jos Marzzuu ei anna sulle vahvaa syytä pitää itseään hyviksenä?

Ja kun myöhemmin viestissäsi poistat äänesi Marzzuulta, onko poistosi tarkoitus on kokeilla jotain muuta taktiikkaa Marzzuun kanssa kuin äänellä painostamista? Että saisit hänestä jotain irti, minkä perusteella selvittää hänen puolensa?

Jos nuo kaksi oletusta ovat oikein, niin miksi Marzzuu on sun ajatustenvirtaviestisi lopuksi listattuna pahikseksi?

Tarkoitukseni oli saada Marzzuu peliin paikalle ja juttelemaan. En ole missään vaiheessa epäillyt Marzzuuta oikeasti. Hänellä on ihan samat todennäköisyydet olla hyvis tai pahis kuin kenellä tahansa muullakin. Nyt jos Marzzuu jatkaa peliin osallistumista ja tulee kertomaan mielipiteitään, lopetan hänen hiillostamisensa ja annan hänen pelata rauhassa ainakin hetken. Eli joo, siinä mielessä tuolla oli väärä sanavalinta, tässä nyt toivottavasti suunnilleen ne oikeat sanat sulle justy!

Mun listaus ei ole ajatusvirtaviestin lopussa, vaan keskellä. Vielä sen listauksen jälkeenkin tuli mielipiteenmuutoksia, mut en halunnut enää siihen listaukseen puuttua, kun se ois ollut niin tylsä kun kaikki ois joko hyviksissä tai keskikastissa. Tai heräämättömissä.

Aluksi: sori etten ymmärtänyt sun huumoria otsikoissa, se oli kyllä ihan hauskaa. :D

Mutta kysyn vielä tuosta alkuosasta: miksi Marzzuu oli listattuna pahikseksi, jos et epäillyt häntä pahikseksi? Eikö äänestäminen riittäisi?

pilkkuvirhe kirjoitti:Marzzun reaktio vaikuttaa mulle normaalilta ärtymykseltä, eikä hän muutenkaan herättäny mussa mitään epäilyksiä.
Zey hämmentää mua suuresti, mutta en oikein osaa epäillä sitä kunnolla ton perusteella.

En kyllä oikein osaa epäillä ketään, kun tuntematon tilanne ja ahistaa vähän, mut enköhän mä tähän totu - toivottavasti.

Tervetuloa pelaamaan! Uskon että tää tuntuu aika hurjalta aluksi, etenkin näin vilkkaassa pelissä. Kiitos noista ajatuksistasi. Osaatko avata tuota Zey-ajatustasi? Mikä hänessä hämmentää?

AlPacino kirjoitti:
Vampire kirjoitti:
AlPacino kirjoitti:Vampire tuli suojelemaan Marzzuuta "huomaamattomasti". -Epäilyttävää

Millä tavalla mie suojelen Marzzuuta? Oon sanonut olevani sinällään fine sen lynkkaamisen kanssa (koska turhautus), mutta oon sen verran paljon pelannut Marzzuun kanssa samoissa peleissä, että pidän tällä hetkellä tätä rehellisesti enemmän hyviksenä kuin pahiksena. jeekaka on myös pitänyt Marzzuuta hyviksenä, mutta tämä ei kuitenkaan epäilytä sua tai sun mielestä suojele tätä?

Toit esille hänen olevan samanlainen hyviksenä ja pahiksena. Sitten puhuit että todennäköisyyksien puolesta hyvis. Pitää paikkaansa. Kuten kaikkien muidenkin kohdalla. Samalla sit puhuit siihen malliin, että "lynkataan vaan". Mulle tuli semmoinen tunne, että et haluaisi häntä lynkattavan, mutta et halua liian kovasti näyttää olevas hänen puolellansakaan. Voit sitten hypätä kummalle puolen vain.
Toisaalta tämä oli ihan vain mutua sun muutaman viestin perusteella, joten en nyt laittaisi ihan liikaa painoarvoa tälle.
Miksi en epäillyt jeekakaa? Mun alitajunnassa hänen viestinsä oli varmaan paremmin perusteltuja, kun ei kerta hypännyt silmille.

Joo, tämä muakin Vampiressa häiritsee. Ja olen myös alkanut pohtia että miten paljon painoarvoa tällä epäilyllä oikein on. Jos Vampire on näin kiireinen kuin nyt näyttää olevan (ei oo kahteen IRL-päivään tainnut juuri postata?), niin tuo hänen alkupelinsä Marzzuu-kommentointi ja vaikeus löytää epäilyjä saattoi olla ihan vaan hänen kiireensä ilmentymää?

Vampirea ei oo tainnut edes kukaan muu kuin jeekaka puolustaa? Eli jos on pahis, kaverit ovat joko kovasti luottavaisia että Vamia ei tänään lynkata, tai eivät uskalla häntä puolustaa.

AlPAcino kirjoitti:
justy kirjoitti:Millä tapaa tuo pakan sekoittaminen on mielestäsi antanut pahiksille tilaa? Mitä pahikset ovat tehneet/jättäneet tekemättä, minkä Zeyn pelityyli on mahdollistanut?

Tämänhän selitin jo aiemmassa viestissä. Pakan sekoittaminen antaa tilaa pahiksille, koska muilla pelaajilla on vaikeampi saada otetta, että mitä kukakin on sanonut ja ketä äänestänyt. Toisaalta voi mennä alun piikkiin, mutta ainakin itestä tuntui sekavalle. Ja niin tuntui tuntuvan joiltain muistakin, mitä muistelen lukeneeni. En osaa sanoa, mitä pahikset on tehneet tai jättäneet tekemättä tietystikään. Keskustelu keskustelutavasta, eli metakeskustelu, vie vain pakettia aina sekavammaksi. Toisaalta se ei ole metakeskustelua, koska keskustellaan helpottaako se pahisten toimintaa :D argh.. menee vaikeaksi.

Niinpä muuten sanoitkin, sori.

Sit ite sekoittavat pelaajat tekevät tilaa pahiksille, jotta heidän virheet eivät ole niin huomattavia. Tai tekevät itse isompia virheitä, jotta pahisten virheitä ei huomata.

Ja loppuviestistäsi käykin ilmi, että äänesi perustuu ajatukseen petturi-Zeystä sotkemassa pakkaa. Ok.

Olen eri mieltä Zeyn toiminnan sotkevuudesta, mielestäni hän sai aika paljon reaktioita aikaan alkupelillään mikä teki sitä jo arvokasta ajankäyttöä. Mutta ymmärrän nyt logiikkasi äänesi takana paremmin, joten kiitos vastauksista.

jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Tiivistätkö viekö jeekaka ranskalaisin viivoin miksi Zey on pahis/petturi (ja kumpi hän nyt mielestäsi on?)?

- Zeyn reaktio mun petturipohdintaan ja alun hyvisreadit musta (sekä jossain määrin readit Jinmurusta ja Horaasta)
- näkee vaivaa uskottavan Marzzuu-keissin rakentamiseen, kun Marzzuu on mahdollista pudottaa, mutta droppaa sen kun vankkuri sulaa ja vaihtaa Vampireen (tässä kohtaa joutunut itse putoamisuhan alle)
- keskustelutyyli, joka tekee pelistä monelle vaikean tarttua ja on saanut koko topicin lähtemään ihan laukalle, ja tosiaan kuittaa kaikki itseensä kohdistuvat kysymykset jollain vastakysymyksellä tai muulla nokkelalla kuittauksella

Välillä Zeyltä tulee hyviä huomioita jotka saa mut ajattelemaan että oon ihan väärässä, mutta Zey osaa kyllä tehdä hyviä huomioita myös pahiksena :D Pidän myös ihan todellisena mahdollisuutena että hyviskin ois voinut valita tän tyylin (koska liikaa discoa :DD) ja mä oon vaan trollaantunut ihan täysillä. Näkisin ehk todennäköisempänä että petturirooli antais Zeylle mahdollisuuden irroitella tälleen, mutta se nyt voi olla ihan 100% ton alun petturikeskustelun mulle aiheuttama fiksaatio.

Kiitos jeekaka näistä. Mulla alkoi olla vaikeuksia seurata että mikä Zeyssä epäilyttää ja mikä vaan turhauttaa.

1. kohta: Eli sua epäilyttää se, kun Zey ei vastannut suoraan ajatukseesi siitä että olet petturi, ja että hän sen jälkeen kun esitit tämän epäilyn sanoi pitävänsä sua hyviksenä?

En itse keksi miksi hyvis-Zey vastaisi eri tavalla sun kommenttiisi kuin miten hän vastasi. Toi että Zey sanoo sua hyvikseksi kun tuot epäilysi esiin on jo parempi pointti.

2. Miksi "uskottavan" keissin rakentaminen on pahismaista? Mun mielestä yksi syy pitää Zeytä hyviksenä tässä pelissä on just se, että hän näkee vaivaa esim. tuon Marzzuu-jutun kanssa. Joo, pahiskin voisi nähdä vaivaa, mutta miksi?

Musta on myös hyvismäistä, että pelaaja ei rakastu liikaa keissiinsä vaan vaihtaa ääntään jos jotain parempaa tulee tilalle. Mä ajattelen että pahis olisi todennäköisemmin jäänyt roikkumaan Marzzuu-ääneen, koska miksi nähdä vaivaa ja äänestää jotain muuta.

Vai onko ajatuksesi, että Zey itsepuolustukseksi pyrki löytämään uuden vaunun kun ei uskonut että Marzzuu keräisi päivän lopuksi enemmän ääniä kuin hän itse?

3. Tosta vikasta ranskalaisesta viivasta mun on vaikea tunnistaa omaa vuorovaikutustani Zeyn kanssa. Oon saanut häneltä vastauksen kaikkiin kysymyksiini (kait), ja hän on vastannut kysymyksiini jotka liippaavat hänen läheltään.

Mut millä tavalla tää topic nyt on laukalla, eli keskittyy epäoleellisiin juttuihin? Mä sanoisin että tässä pelissä on ollut aika paljon pohdintaa pelaajista kun vertaa monien pelien ekoihin päiviin.

Tohon loppuun: kerro vielä että miksi petturi haluaisi vetää huomion itseensä ekana päivänä? Musta tääkin kuulostaa siltä että olettaisit petturin voittoehdon olevan sama kuin narrilla, mutta eikös petturi ole pahiksille hyödyllisin pelin edetessä, kun pahisten suhteellinen äänimäärä kasvaa? 3 ääntä on tosi paljon parempi kuin 2 ääntä, ja uskon että petturi-Zey tieteäis sen varsin hyvin.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja miina » 28.11.2018 12:47:03

Öö, tää menee liian nopeeta tää peli.

Lueskelen samalla sivulta 6 viestejä ja kirjotan asioita joten voi tulla myöhemmin niihin vastauksia.

Mutta miun mielestä Zeyn pelin alku on ollu tniin erilainen kuin aiemmin joten pidän sitä hyvästikkin silmällä. Justyn perusteluja siihen, että Zey olis tämän takia hyvis on jotenkin outo.

Miks Jinmuru paljasti roolinsa jo nyt? En tajua. Nyt pahiksilla on hyvä tilaisuus saada erikoisrooli yöllä pois..

Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Jinmuru kirjoitti:
Zey kirjoitti:
AlPacino kirjoitti:++Zey
Koska sekottaa pakkaa ja antaa näin pahiksille tilaa.

Millä tavalla sekoitan pakkaa ja annan pahiksille tilaa? Varsinkin, jos epäilet kuitenkin, että olen pahis, niin miten pakan sekoittaminen ja huomion kerääminen minuun antaa pahiksille tilaa?

Nyt en voi olla aattelematta et entä jos Zey onki pahis joka yrittää esittää petturia ettei sitä lynkattais... :D Eikä meillä oo enää ees ennustajaa millä tarkistaa tämä!

Saahan sen petturinkin tappaa, vaikkei se voittoa tuokaan. :D

Miks sä Zey aliarvioit petturin merkityksen pelissä? Pahikset kuitenkin tietää petturin - ei kuole yötapoissa jne - ja tämä voi kommunikoida heidän kanssaan mikä aiheuttaa kylälle tilanteen, jossa me ollaan LyLossa jo D4. Justy tais kommentoida, että hyvä ettei käydä aina vaan läpi kuinka monta harhalynkkausta on käytössä jne, mut ehkä seki pitää sanoa ääneen. Meillä on pelissä kolme harhalynkkausta.

Kiitos, mie en jaksa ikinä laskea näitä todennäköisyyksia ja hyvä että joku jaksaa. Ja oon samaa mieltä, petturi pois ihan samalla (no ehkä vähän pienemmällä) draivilla kuin pahiksetkin.

Äh, vasta sivu 7 lopussa. Mutta pakko mennä, lapsi heräs.

Pidän edelleen ääneini Zeyssä, en kyllä toisaalta tajua miksi pahis haluaa noin paljon huomiota itseensä, mutta ehkä se onkin käänteispsykologiaan
miina
Kyläläinen

Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Zey » 28.11.2018 12:59:52

Marzzuu kirjoitti:http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?p=21541#p21541
Tuon linkin takaa löytyy muutama justyn viesti, jotka saavat hyvistuntuman itsellä aikaan, koska pahikselle ei välttis olisi edullista esim. sanoa, että elliesimerkki on vaikutanut tuolta ja tuolta aiemminkin. Ja

viewtopic.php?p=21568#p21568
Vamin viesteitä tuo aitovamtyylinen viesti saa mulla kanssa hyvis!pisteet.

Kiitos. :)
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 28.11.2018 13:06:49

Ei mulla oo miina mitään hätää, meillä on suojelija. :D Ja vaikkei se oikeesti suojeliskaan mua ni tuskin pahikset silti kokeilee mua koska saatan olla suojeltu. :p
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Jinmuru
Kyläläinen

Palkinnot: 6

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 13:12:32

justy kirjoitti:Tohon loppuun: kerro vielä että miksi petturi haluaisi vetää huomion itseensä ekana päivänä? Musta tääkin kuulostaa siltä että olettaisit petturin voittoehdon olevan sama kuin narrilla, mutta eikös petturi ole pahiksille hyödyllisin pelin edetessä, kun pahisten suhteellinen äänimäärä kasvaa? 3 ääntä on tosi paljon parempi kuin 2 ääntä, ja uskon että petturi-Zey tieteäis sen varsin hyvin.

No kun en oikeastaan usko, että Zeyllä oli alussa suurta suunnitelmaa vetää huomio itseensä :D Mun teoria on että Zey lähti peliin discotyyliin koska ois lähtenyt silleen hyviksenäkin, ja väite siitä että sen takana oli suunnitelma oli keksitty päästä siinä vaiheessa kun petturiepäilyt heräs. Mun mielestä tollaiset keskustelunherätyssuunnitelmat on hyviksille lähtökohtaisesti aika turhia, koska se aihe mistä mun mielestä tässä pelissä on keskusteltu enemmän kuin normipelissä on lähinnä Zey :D Mua tää ei suoranaisesti haittaa, koska en jaksa muutenkaan ikinä pelata silleen että syynäisin kaikkien viestistä pilkun paikatkin, mutta onnea niille jotka oikeesti yrittää käydä läpi tän kymmenen sivua :D Mä en ole varmaan kaikkia Zeyn viestejä jaksanut enää ajatuksella lukea edes.

Välillä jonkun pelityyli herättää keskustelua ja sille ei mitään voi, mutta suhtaudun nihkeesti siihen että tahallaan peeloilee saadakseen aikaan "keskustelua", kun loppuviimeksi olipa hyödyllistä kun lopputulos varmaan 99% tapauksista se provosoiva pelaaja sitten vaan lynkataan turhaan.

justy kirjoitti:Musta on myös hyvismäistä, että pelaaja ei rakastu liikaa keissiinsä vaan vaihtaa ääntään jos jotain parempaa tulee tilalle. Mä ajattelen että pahis olisi todennäköisemmin jäänyt roikkumaan Marzzuu-ääneen, koska miksi nähdä vaivaa ja äänestää jotain muuta.

Vai onko ajatuksesi, että Zey itsepuolustukseksi pyrki löytämään uuden vaunun kun ei uskonut että Marzzuu keräisi päivän lopuksi enemmän ääniä kuin hän itse?.

Exactamente. Koko toi Marzzuu-keissi vaikutti vaan niin yritykseltä saada kaikki pitämään äänensä helpolla kohteella ja sit kun se ei onnistunut, piti keksii jotain muuta.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.11.2018 13:20:22

Ja tuskin oon päässy sanomasta, että justy ja Vampire saa multa hyvispisteitä, kun jo lisään jeekakan samaan sakkiin :D
Marzzuu
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 28.11.2018 13:35:57

@miina, mitä tarkoitat mun perusteluilla Zeyn hyvikseydelle? En mä muistaakseni ole kauheasti Zeyn hyvikseydestä puhunut. Tänään sanoin että hänen Marzzuusta kaivamansa tiedot toi hyvispisteitä, muuta en nyt muista.

Vai tarkoitatko sitä kun olen sanonut että Zey on edistänyt peliä? Ei se oo Zeyn hyviksenä pitämistä, vaan kritiikkiä teidän ”Zey sotkee pahiksena peliä” -pahisreadeille. Koska uskon että Zey on edistänyt peliä enemmän kuin sotkenut sitä.

//Jeekaka, kiitos selityksistä. Oon eri mieltä siitä että Zeylle olis todennäköistä panikoida alkupelkn epäilyistä ja feikata kaiken olleen suunnitelmaa. Mutta ymmärrän nyt sun ajatteluasi paremmin eikä se enää vaikuta niin pahismaiselta.

Mistä pääsenkin siihen, että kun Halimankin selitykset ovat melko järkeviä (vaikka Marzzuun listaaminen pahikseksi on yhä hassua), ja Vampiren toimet näyttää selittävän muut kiireet yhtä hyvin kuin pahisstrstegia, mulla ei oo kauheasti epäiltyjä. Alkaa tuntua että ovatkohan ne meidän pahikset hiljaisessa joukossa?

Laitetaan listaksi vaikka

Vampire-miina-Savu. Vampire edelleen siksi, että tästä on jotain konkreettista. Miina siksi, että luulisi noiden luettujen lisäsivujeb jotain uusia ajatuksia Zeystä tuovan. Nyt tuo uusin viesti kuulostaa siltä että omaa ääntä vatuloidaan tulevan varalle mutta ollaan valmiita tiputtamaan Zey silti. Savu siksi, että tuntuu epäilevän pelaajia, joiden tyylistä ei pidä eikä pelaajia joiden teot ovat pahismaisia.

Bubblkng under: jeekaka ja Halima. Molemmilta tullut selityksiä, molemmissa jotain häiritsevää silti. Ehkä kuitenkin kummallekin antaisin lisäpäivän ennen kuin lynkkaisin. Jos vaikka Halima löytäisi jonkun joka vaikuttaa oikeasti pahikselta, ja jos jeekaka pääsisi teorioissa eteenpäin kun tulee yhden tai kahden pelaajan puolet selville. Mut etenkin tuota Jeekakaa mun täytyy miettiä kun pääsen taas koneelle.

//Marzzuu: mikä sua jeekakassa vakuuttaa? Auta mua näkemään hänet hyviksenä. Ja kerro samalla vähän miksi Keturin on mielestäsi pahis? Ja onko muita pahismaisia?
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 28.11.2018 13:48:23

Zey kirjoitti:horaan hyvismäisyyttä ehkä pikkasen laski se mua koskeva kommentti, että häntä hämmentää mussa semmoset seikat, jotka ei kerro mun puolesta mitään, joten ei osaa sanoa mun puolesta mitään. Ts. musta siinä vaiheessa pitäis ajatella, että ok, noi seikat ei kerro mitään onko hyvis vai pahis, entä sitten nää muut seikat, eikä vaan jäädä vatvomaan hämmennystä. Et nyt tuntuu, et horaa ois ihan fine sen hämmennyksen kanssa, sen sijaan että yrittäisi saada sitä puolta selville

Mun pointti tos oli se, että kosk sussa on niin paljon asioit jotka hämmentää mua, sust on vaikee ottaa selvää ja se sekottaa mun ajatuksii kun mietin sua. Toin kyl esille pointtei mitä näen sun pelissä hyvismäisinä, ja päädyinkin lopussa siihen etten pidä sua enää niin epäilyttävänä kun aiemmin. Myönnän kyl et toi oli vähän sekavasti muotoiltu :D

Zey kirjoitti:Mun muistini mukaan en oo tuonut esille petturipuheita, vaan kommentoinut muiden petturipuheita?

Eiks se oo niinku... Sama asia :D Oot kommentoinu petturii paljon, ensin jeekakan kanssa ja sit keturinin. Ja oikeestaan kaikkien muidenki jotka on petturist jotai maininnu. Eli oot tuonu peliin petturipuhetta.

Sit siit Vampirest

Vam on tuonu kyl extravähän sisältöö tähän pelii ku vertaa siihe mite se yleensä pelaa. Mä vaan mietin, et onks tää roolist kii, vai siitä et Vampire vaan kyllästy tohon alun chattimeininkiin. Vampire vaikuttaa aika tunnepohjaselt ihmiselt (turhautuu helposti) joten en näkis tätä yhtää mahdottomana, et sitä ei vaa kiinnosta enää osallistuu peliin.
Tän turhautumisen puolst mun mielest puhuu kans tää:

Jeekakalle antaisin vähän hyvisvibaa, koska a) on ehkä ainoa, johon on pystynyt tarttumaan yhtään mitenkään, koska monet muut on olleen niin poppari-painotteista. En menis liikaa nojaamaan tän päälle, mutta tän hetken fiilis on varovainen hyvisvibatus.

Vam antaa Jeekakalle hyvisvibaa ihan vaan sil perusteel, et tää ei oo pelannu popparipelii, josta Vam ei selkeesti pidä.

toi marzu keissi häiritsee mua edellee. Jos Vampirea ei tosiaa kiinnosta peli, miks kuitenki nii vahva mielipide marzust. Miks Vampire on nii vahvasti sen takana et Marzzuu on sen mielest hyvismäinen, varsinkaan kun ei keksi tälle ees mitää legit perustetta. Also tää:

Mutta tässä pelissä näen Marzzuun ennemmin hyvismäisenä, joyen suhtaudun lievästi pahismaisena siihen, että tätä ollaan massaamassa joukolla ulos.

Sen jälkeen kun Vampire on sanonu et Marzun lynkkaaminen on kyl iha ok jos ei muutakaa keksitä on vaa ??

Sit Vampire viel selittelee hyvisvibojaan Marzua kohtaa perusteil jotka ei tee mitää järkee ja katoaa. Vampiren pelaaminen on kyl oudoint mitä oon nähny silt pitkää aikaa, ja viimesimmis peleis mitä oon sen kaa pelannu se on ollu hyvis. Näin vahva kontrasti tuntuu hälyttävält. Ja ku kelaan täs nyt tota miten se turhautu chattipeliin, niin en näe jotenkaa yhtää hyvisvamille tyypillisenä et sen seurauksena hiljenis kokonaan. Näil näkymin ääni ois varmaa lähös vamille mut yritän nyt saada viel ainaki ton keturinin viestit luettuu läpi täs jossai välis. nyt meen kirjottaa opinnäytetyötehtävii ja sit varmaa hyppään parvekkeelt, oispa päiväs 48 tuntii

//Jinmust Justyyn väliin
onks Vam käyny jossai välis heittää topaan et on kiireinen?

jeekaka kirjoitti:Mä en ole varmaan kaikkia Zeyn viestejä jaksanut enää ajatuksella lukea edes.

i feel
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 28.11.2018 13:53:09

@Horaa, ei oo käynyt, se oli mun tulkintani hänen katoamisensa syistä. Toki sun tulkintasi voi olla myös oikea, mutta eihän tää peli oo enää moneen sivuun ollut popparimainen.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja miina » 28.11.2018 14:06:08

Huomasin että mulla oli sivu 5 myöskin lukematta.

Vampire kirjoitti:Mä oon vaan totaali turhautunut Marzzuun suhteen. Se valitettavasti näkyy. Turhautuminen pitkälti johtaa siihen, että haluaisin vain jättää koko asian käsittelemättä ja keskittyä mieluummin jonnekin, missä siitä huomiosta olisi jotain hyötyä ja josta saa jotain irtikin. Äänestämiskommentti viittas siihen, että jos millään muulla keinolla ei Marzzuusta saa kauheasti materiaalia, niin sitten sitä tarvii yrittää saada laittamalla ääniprässiä päälle - ei välttämättä tiputtamalla. En taistele ajatusta vastaan, koska en vain jaksa.

Komppaan tätä täysin. Voin aina äänestää Marzzuun pois jos ei muuta ole tarjolla mutta en jaksa kiinnittää siihen tässä vaiheessa kauheesti huomiota. :D

--

sitten sivulle 8.

Kysyisin samaa Jeekakalta kuin justy. Kovasti sanoit että äänestät Zeytä. No selitit tämän, mutta mikis et sen jälkeen kun poistit äänesi Jinmurulta äänestänyt sitten Zeytä?

jeekaka kirjoitti:Oisin Marzzuu vs. Zey tilanteessa äänestänyt aina Zeytä. Sillä että ne oli hyvät vankkurit tarkoitin lähinnä et ois ollut mielenkiintoista nähdä millä perusteella ihmiset puolensa valitsee.

Eli Zey ihan tosissaaan on siun pääpahisepäily? Miks sitten niin vastahakoisesti aloit Zeytä äänestämään?

AlPacino kirjoitti:Selvennykseksi: noi mun "Epäilyttävää" -merkinnät aiemmin ei tarkoita, että epäilisin kyseistä henkilöä pahikseksi. Ne tarkoittaa, että mulla kiinnittyi huomio näihin henkilöihin edellä mainittujen asioiden vuoksi, eli niissä kohin voi olla jotain taustalla (mun silmissä). Peli on kuitenkin melkoisen alussa, että lopulta noi huomautukset on hyvin pitkälle ajatuksen virtaa. Ainakin mä oon sitä mieltä ettei kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä voi tehdä, kun ei edes tiedä ketä kukakin äänestää ekana lynkkayspäivänä. Miksi toin ne esille? Koska minusta ne oli mielenkiintoisia pointteja ja halusin muilta ajatuksia verraten niihin ajatuksiin. Eikös tämä peli niin toimi? Ainakin IRL.

Tervetuloa pelaamaan, ja hei, tää on sellanne pointti mitä miun pitäis käyttää perustellessa toimiani. Tuota mie tarkotan useinkin!

Halima kirjoitti:Ja hei ihmiset! Mä en tiiä vielä kuka on pahis, mutta Zey on kyllä niin hyvis ku voi olla. Että voisitteko pliis siirtää nuo äänet johonki muualle Zeyn niskasta?

Miks?

Vou, tää on aika hauska tää keturin-keissi. En äänestä Keturinia.

En nyt yritä puolustella keturinia mutta tämä:

Halima kirjoitti:Joo, oon tyytyväinen ääneeni Keturinilla. Keturin on tähän mennessä pelissä kirjaimellisesti vain
    - heittänyt epäilystä ja äänen Zeylle
    - kritisoinut Zeytä petturin aliarvioinnista
    - siirtänyt äänensä perustelematta mulle

Ei tää nyt ainakaan hyvikseydestä puhu, eikä siitä hyvästä hyvispelistä, mitä Keturinilta nähtiin SM-pelissä.

.. on paljon enemmän kuin moni muu tässä pelissä (esim minä) on saanut aikaseksi.

jeekaka kirjoitti:
Zey kirjoitti:Marzzuu lähti äänestämään Keturinia, mikä on aika Marzzuumaista, eikä sikäli voida puolesta päätellä siitä.

Nauraaa kun mun mielestä Marzzuu tekee mun mielestä vihdoin jotain epäilyttävää niin Zeyn mielestä se ei ookaan enää epäilyttävää :D Jos ootte pahiksia keskenään niin jumalaard.

Tästä olen samaa mieltä, musta tuo Marzzuun ääni Keturinille ei ole hyvismäinen. Mutta en tiiä, kenet se tekee pahismaiseksi.

Jinmuru kirjoitti:Ei mulla oo miina mitään hätää, meillä on suojelija. :D Ja vaikkei se oikeesti suojeliskaan mua ni tuskin pahikset silti kokeilee mua koska saatan olla suojeltu. :p

Siis mitä, eikö joku just sanonu tuolla ettei meillä oo suojelijaa. Kukahan se oli? Lähtee taas lukemaan sääntöjä.. Ei hele, miun piti vielä olla APJ, en tiiä kummassa teen/olisin tehnyt pahempaa tuhoa..

justy kirjoitti:Vai tarkoitatko sitä kun olen sanonut että Zey on edistänyt peliä? Ei se oo Zeyn hyviksenä pitämistä, vaan kritiikkiä teidän ”Zey sotkee pahiksena peliä” -pahisreadeille. Koska uskon että Zey on edistänyt peliä enemmän kuin sotkenut sitä.

Tämä juuri, en siis nää miten Zeyn alkupeli on edistänyt peliä, joojoo, tulee tekstiä, mutta mikä osa siistä oli oikeasti hyödyllistä?

Jos miun pitäis nyt mainita niitä epäilyttävimpiä niin Zey, Halima, jeekaka ja Marzzuu. Näissä on kaikenlaista outoa.
miina
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 14:20:41

justy kirjoitti:@Keturin, kuulisin mieluusti ajatuksiasi ainakin Vampiresta ja Jeekakasta. Kumpaakaan ei oo muistaakseni epäilty minkään metan perusteella (en itseasiassa keksi tästä pelistä muita metaepäilyitä kuin Zeyn Marzzuu-keissin ja mun Marzzuu-puolustuksen joten toi sun kommenttisi siitä ettei tässä pelissä oo mitään kommentoitavaa hämmentää).

Palaan sulle tässä asiassa ihan, kohta mut on enemmän pressing matters:

miina kirjoitti:Miks Jinmuru paljasti roolinsa jo nyt? En tajua. Nyt pahiksilla on hyvä tilaisuus saada erikoisrooli yöllä pois..

Tässä on ihan vinha perä. Mä en oikeen tajua miks vaan toinen muurareista tulis esiin? Miks jengi osti tän ihan suoraan? Justy ja Jeekaka pomppas samantien wagonista pois. Foorumipelissä yhtäaikaisen claimin organisointi voi olla tosi hankalaa ja Jinin claimi oli muutenki tehty niin vaivihkaa. Ehkä oikeet vaparit ei oo edes tajunnu, et täällä huudellaa niiden tontilla. Sori, mä en osta. --Zey ++Jinmuru. Otan äänen pois sitku oot claimannu "frendis" kanssa.

Vaikka Jin ois oikeesti vapaamuurari niin yksin claimaaminen ei ois siltikää fiksua, koska:

Jinmurun sinkkuclaimi tarkottaa nyt sitä, että suojelijan on pakko suojella tätä ens yönä ja se tarkottaa sitä, että Jinmuru kuolee N2. Koska meillä ei oo ennustajaa, suojelija+2 claimannutta vaparia luo kolmestaan sellasen rodeon, että sinne ei oo mafialla yöllä asiaa niin kauan, kuin suojelija on hengissä.

....ja tän takia, Vapaamuurarin sinkkuclaimi voi olla Petturilta myös hyvä peliliike. Mikäs siinä claimatessa roolia jos ne oikeet muurarit ei oo synkassa ja vaikka oiski niin jouduttais käveleen yöhön neljän claimatun vapaamuurarin kanssa ja niistä ei muuten kukaan oo kuolemas yöllä. Päivän lähestyessä loppua - olettaen, että ei oo ite menos hirteen - voi vaan huutaa jonku pelaajan kaverikseen* ja heittää suojelijan ihan pois tolaltaan. Se kaveriks väitetty tyyppi voi olla perushyvis - joka tietysti kiistää olevansa muurari, mut niin kiistäis mafiaki :) - mikä maalais koko loppupelin ajaks maalin yhen taviksen selkään ja vaikka me lanattais petturi niin se ottaa sen kaveriks väittämänsä tyypin mukaan. Riskejä ei voi ottaa.

Outo tilanne, en oikeen tiiä mitä tässä nyt tekis. Kannustaisin Jinmurun serkun esittäytymistä asap tai sit meidän on pakko lanaa Jin. En uskalla kehottaa tai päättää mahdollisten oikeiden muurarien puolesta, että kannattaako tulla jo nyt esiin - mikä tarkottais sitä, että te pääsisitte Suojelijan kanssa kolmenkimppaan, mut sit me menetetään yks tavis Petturille. Jos Jin flippaa muurarin ni sit kyl tosi huonosti pelattu tiimiltä.

Ääääää en tiiä, auttakkee.

*Petturin ois helppo väittää epäaktiivista hyvispelaajaa frendikseen ja sanoa, että ei olla mitenkää saatu tätä meidän tiimipeliä toimiin.
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 14:24:54

Lisättäköö viel, et mäki heräsin tähä Jinin claimiin vasta äske vaikka luulin lukeneeni kaikki viestit. Tätä se on, kun lyhyet viestiboksit vilisee silmis.
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 14:25:36

Keturin kirjoitti:*Petturin ois helppo väittää epäaktiivista hyvispelaajaa frendikseen ja sanoa, että ei olla mitenkää saatu tätä meidän tiimipeliä toimiin.

Paitsi että Jin väitti myös että ne on yhdessä keskustelleet jo Jinin esiintulosta.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 14:28:34

Jinmuru kirjoitti:Ääääh, sori partneri, en jaksa millään nyt yrittää väistellä näitä epäilyjä :DD Eli oon toinen vapari ja sovittiin ennen pelin alkua, et toinen meistä pyssyy piilosa ja mää tuun esiin tiistaina, en vaan viitti oottaa sinne asti. :D

En kyllä silti tiiä, mikä tää tiistai-juttu on ollut jo ennen pelin alkua :D
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 14:28:54

jeekaka kirjoitti:
Keturin kirjoitti:*Petturin ois helppo väittää epäaktiivista hyvispelaajaa frendikseen ja sanoa, että ei olla mitenkää saatu tätä meidän tiimipeliä toimiin.

Paitsi että Jin väitti myös että ne on yhdessä keskustelleet jo Jinin esiintulosta.

Jinmuru kirjoitti:Ääääh, sori partneri, en jaksa millään nyt yrittää väistellä näitä epäilyjä :DD Eli oon toinen vapari ja sovittiin ennen pelin alkua, et toinen meistä pyssyy piilosa ja mää tuun esiin tiistaina, en vaan viitti oottaa sinne asti. :D

Näyttää siltä, et "vapari!Jin" on lähteny sooloileen siitä, mitä oli "sovittu".
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 14:33:22

Jinmuru kirjoitti:Ääääh, sori partneri, en jaksa millään nyt yrittää väistellä näitä epäilyjä :DD Eli oon toinen vapari ja sovittiin ennen pelin alkua, et toinen meistä
pyssyy piilosa ja mää tuun esiin tiistaina, en vaan viitti oottaa sinne asti. :D

Emmä kyl tajuu tätä ollenkaan. Mitä hätää vapaamuurarilla muka olis ollu, kun saa pari ääntä ekan päivän alkuvaihees?
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 14:47:53

Nauran täällä tiistaita ja hypoteettista neljää vaparia XD Musta tuntuu että pahikset ei kumminkaan ikinä toteuta mitään näin lennokkaita suunnitelmia, ja varsinkin jos Jin on oikee vapari, petturi tuskin tulee tässä vaiheessa väittämään olevansa sellainen?
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 14:49:44

Mutta Jinin parin esiintulossa vois ehkä olla pointti.
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 28.11.2018 14:57:38

Siis eihän siin ois mitää järkee et pahis esittäis vaparia täs vaihees pelii? En mäkää tajuu miks jin tuli jo nyt esiin mut joku sanoki et tuntuu laiskalt hyvispelilt ja nii mustaki tbh :D en osaa kuvitella millases mielentilas pahikset aattelis et huh heijaa nyt ku pelii on menny joku 24h nii otetaas riski ja tullaa vaparin esii ku ollaa saatu pari ääntä eik meil oikeestaa oo ees vakavaa uhkaa lynkkautuu, also tietty varmaa oikeet vaparit tulee claimaa roolinsa ja me menetetää pahispelaaja mut kerran tääl vaa eletää

Vai onks täs nyt joku juttu jota mä en tajuu :DD

Also miks ihmees vaparin pari kannattais ottaa nyt esiin?? Se tarkottais et jos esilletulleet vaparit nyt ois legit vapareit, pahikset sais varmasti ekan yön yhen varman hyviksen pois pelist
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 28.11.2018 14:58:30

No jos Jin ei oo vapaamuurari niin oikeen vapaamuurarin ois syytä mahdollisimman pian kertoa Jinin valehtelevan. En usko että petturi lähtis tollaiseen gambitiin mutta ainakin nyt on vapareiden vastuulla paljastaa se.

Mun puolesta toka vapaamuurari voi paljastaa itsensä tänään. Voidaan voittaa tai hävitä uhkapelissä kun suojelija ja pahikset arpovat kohteitaan. Toni voi käydä niin että menetetään eka yönä toinen ja tokana yönä toinen - jos kaveri paljastaa itsensä vasta huomenna, meillä on varma hyvis vielä kolmantenakin päivänä.

/Horaa: ei sais varmasti, jos suojelija ja pahis osuu samaan vapariin.
justy
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.11.2018 15:02:25

Ai niin, piti vastata miinalle tähän:

miina kirjoitti:Kysyisin samaa Jeekakalta kuin justy. Kovasti sanoit että äänestät Zeytä. No selitit tämän, mutta mikis et sen jälkeen kun poistit äänesi Jinmurulta äänestänyt sitten Zeytä?

jeekaka kirjoitti:Oisin Marzzuu vs. Zey tilanteessa äänestänyt aina Zeytä. Sillä että ne oli hyvät vankkurit tarkoitin lähinnä et ois ollut mielenkiintoista nähdä millä perusteella ihmiset puolensa valitsee.

Eli Zey ihan tosissaaan on siun pääpahisepäily? Miks sitten niin vastahakoisesti aloit Zeytä äänestämään?

Oon tiedostanut koko ajan että mun Zey-epäilyt saattaa olla hyvinkin biased :D Itseasiassa nyt kun luin tota alkupeliä, en ihmettele yhtään että esim justyn mielestä mun Zey-epäily on ihan horiskon hommia, mut se fiilis mikä tuli reaaliaikaisessa kanssakäymisessä oli ihan eri kun mitä nyt jälkeenpäin lukiessa XD Mut koska joudun perustelemaan sitä koko ajan, niin se saa asian vaikuttamaan siltä että pusken asiaa enemmänkin.

Jinin claimin jälkeen otin vaan pikaseen äänen pois, sit tilanne muuttuikin silleen että Zey oli tippumassa kolmella äänellä vastaan Vampiren kaks, niin ei mulla ollut erityistä syytä tehdä sille tilanteelle mitään.

//Horaa, justy
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Keturin » 28.11.2018 15:16:52

Horaaneko kirjoitti:Siis eihän siin ois mitää järkee et pahis esittäis vaparia täs vaihees pelii? En mäkää tajuu miks jin tuli jo nyt esiin mut joku sanoki et tuntuu laiskalt hyvispelilt ja nii mustaki tbh :D en osaa kuvitella millases mielentilas pahikset aattelis et huh heijaa nyt ku pelii on menny joku 24h nii otetaas riski ja tullaa vaparin esii ku ollaa saatu pari ääntä eik meil oikeestaa oo ees vakavaa uhkaa lynkkautuu, also tietty varmaa oikeet vaparit tulee claimaa roolinsa ja me menetetää pahispelaaja mut kerran tääl vaa eletää

Vai onks täs nyt joku juttu jota mä en tajuu :DD

Also miks ihmees vaparin pari kannattais ottaa nyt esiin?? Se tarkottais et jos esilletulleet vaparit nyt ois legit vapareit, pahikset sais varmasti ekan yön yhen varman hyviksen pois pelist

Mähä selitin jo, että suojelija+2 vaparia on tosi hyvässä synergiassa et pahikset ei yritä mennä kumpaankaan vapariin.

Tilanteessa missä muurari!Jinin frendi on feidannu niin petturi voi väittää, että joku epäaktiivinen hyvis on sen kaveri. Pahimmas tapaukses me uskotaan, koska Jin ei voi tätä yksin haastaa ja me joudutaa lynkkaa Jin. Ja vaikka ko. epäaktiivinen pelaaja havahtuiski et "what the duck, en todellakaan oo vapaamuurari" niin me jouduttais silti lynkkaamaan se. Mafiaki kiistäis olevansa cahoots petturi!muurarin kanssa. Petturin ollessa hengissä meillä on kolme harhalynkkausta, petturin delatessa neljä. Jos petturi saa omalla kuolemallaan kaks mislynchiä aikaseks niin se on jo tosi paljon pahisten kotiin päin, parhaassa tapauksessa petturi voi viedä kaks hyvistä (3/4 meidän käytettävissä olevista harhalynkkauksista) mukanaan.
Keturin
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja miina » 28.11.2018 15:19:19

Äh, en tiiä mitä ajattelisin Jinmrusta nyt. Uskon kyllä että se ei ole pahis, mutt amiks tehä tuolalsta.

Ja alkuun kun luin keturinin viestiä en yhtään tajuunu misk toisenkin pitäis nyt claimata, mutta sitten tajusin. Jos se ei claimaa tänään, suojelija ei voi suojella Jinumurua huomenna. Mutta jos molemmat tulee esiin, pahikset ei voi tietää kumpaa suojelija suojelee ja näin pahikset ei uskalla pudottaa kumpaakaan. Mutta tässä on taas isompi mahdollisuus osua suojelijaan.
miina
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa