Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2017 01:08:04

Ainiin se unohtui sanoa että pidän epätodennäköisenä sitä, että Kiirsu ja Nevski ovat mafia yhdessä. Joten jos Hukka on kaupunkilainen, missaan jonkun, enkä tiedä missä menen väärään. Ehkä Rappio/Cameron? No, meillä on vielä aikaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 05.10.2017 01:55:45

raynpelikoneet kirjoitti:Violet, otapa sinä kantaa tähän, olenko sinun mielestäsi epäillyt sinua?

Pitäisin huolestuttavana, jos et ole epäillyt minua. Hyökkäsit kyllä melko aggressiivisesti alussa kimppuuni, mutta missään vaiheessa et muistaakseni todennut saaneesi minusta scumreadia (eli pitänyt minua pahiksena), vaan tuntui enemmän siltä, että yrität selvittää rooliani. ray ei myöskään pitänyt aloitusviestiäni pahismaisena, toisin kuin Odo ja Xatalos. Viesteissä et ole varsinaisesti epäillyt minua, sillä aggressiivinen tonkiminen on eri asia kuin epäileminen.

rayn pointti Kiirsusta vaikuttaa mielestäni varsin hyvältä, mutta Kiirsun passiivis aggressiivinen kanta minuun ei oikein sovi tähän kuvioon. Osaa noista pointeista sinäänsä kyllä selittää pelikulttuurilliset erot (esim. Kiirsu saattoi nähdä aggressiivisen hyökkäyksen epäilynä, ja dominointiaseman tavoitteleminen pahismaisena), mutta ei pelikulttuurin perusteella kaikkea voi eikä pidä antaa anteeksi. Näyttää pahismaiselta, Kiirsun vastareaktiota odotellaan.

Jonttu on kierrellyt aika paljon viesteissään, muttta ottaen huomioon, että hän on ymmärtääkseni kisan nuorin ja vähiten kokenein pelaaja, en ihmettele ettei hän aloitusviestissään tarttunut siihen soppaan. Jos ollaan rehellisiä, niin ei tuo ympäripyöreys ole kannattavaa toimintaa hyviksenä kuin pahiksenakaan, mikä viittaa puolestaan kokemattomuuteen.

Hukassa mietityttää osaltaan tarttuminen muistamisvirheeseen Xataloksen kohdalla, sillä pahiksella ei todellakaan ole varaa tuollaisiin lipsahduksiin, jolloin niitä tulee harvemmin nähdyksikään. Aika suuri osa viesteistä menee ray-Xatalos-Violet kuvion pohtimiseen, mutta missä Kiirsu lähti rayta ja minua vastaan, asettuu Hukka Xatalosta vastaan. Ongelma on siinä, että tarkemmalla syynäyksellä huomaa, että alkuperäisessä kuviossa epäilyjä meidän välillä oli oikeastaan viestien perusteella ainoastaan Xataloksella minua kohtaan. Koko kuvioon pitää sisällyttää myös Odo (jonka Hukka kerran sisälsi) ja Kiirsu (jota Hukka ei yhtä vahvasti porukkaan linkittänyt), jotta se näyttää järkevältä. Oliko sinulla Kiirsun erillään pitämiseen mitään perusteluja? Kiirsu oli kumminkin ainut henkilö, joka oli sekä saanut äänen että antanut äänen kolmikon jäsenelle, mikä näyttää siltä, että olet nyt vähätellyt hänen rooliaan kuviossa. Ehkä pahis heräsi peliin, näki pahiskaverinsa kuvioon sotkeutuneena ja päätti hyssytellä tilannetta?

Shirokam, Pivot sekä Xatalos ovat itselläni jääneet liian vähälle huomiolle, pyrin huomenna lukemaan heidät läpi paremmin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Zey » 05.10.2017 02:30:12

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
1 raynpelikoneet (Kiirsu)
1 Kiirsu (Violet)
1 Violet (Odo)
1 Nevski (Xatalos)
1 Odo (Kuula)
1 Jonttu (raynpelikoneet)

Tällä hetkellä kuolemassa on siis raynpelikoneet ensimmäisellä äänellä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Cameron 1/3
Nevski 1/3
Rappio 1/3

1.päivä päättyy perjantaina 6.10. kello 21.00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 05.10.2017 07:34:24

@rayn jätit käyttämättä sulkeita ja käytit tuplaviivaa joten luetun ymmärtämiseni sanoi error :D

@xatalos sulla on aika jännä tapa lainata ihan hirveä määrä tekstiä ja vastata siihen muutamalla virkkeellä kokeneeksi pelaajaksi, mistä moinen?
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.10.2017 08:33:29

Nego kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Violet tuntuu pelaavan loppujen lopuksi melko samalla tavalla kuin viime pelissä tällä foorumilla (missä oli hyvis). "Turhaa" roolipuhetta, puolusteltavaa tyyliä, suht objektiivista katsausta eri asioista. Aika rajallinen aineisto, mutta ei nyt tee hirveästi mieli äänestää Violetia.

En nyt ihan ymmärrä sitä, mitä sanot Violetista. Sanot, että se pelaa aika samalla tavalla kuin sen viime hyvispelissä täällä, mut lopulta toteat, ettei sun tee mieli sitä äänestää. Miksi sulla kävi edes mielessä Violetin äänestäminen ja miksi koit sen tärkeäksi sanoa, jos kerta oot sitä mieltä, että se on hyvis?

Minusta ihan yhtä tärkeää on tietää, keitä pelaajat pitävät hyvismäisenä kuin että ketä pelaajat pitävät pahismaisena. Minusta tämä oli vain yksi tyyli ilmaista asia, joten näin vähän erikoisena Negon tarttumisen siihen.

Nego kirjoitti:Mut lynkataan lähes kaikkialla huonojen vitsien takia. :D Ja siks, kun olen viimeisen puolentoista vuoden aikana ollut useammin pahis kuin hyvis.

Pakko kysyä tästä! Eli toiset ei ymmärrä sun vitsejä vitseinä, vai?

Jonttu kirjoitti:Pahoittelen jo etukäteen mahdollisista virheistä, uusi foorumi, uudet nimet ja hektinen päivä eivät ole paras yhdistelmä :D

Muutamat ovatkin maininneet erilaisista kulttuureista ja siitä, miten on tottunut juonareita pelaamaan. Omassa yhteisössäni ei vastaanvanlaista yötykitystä ollut koskaan, eli ensimmäiset kunnon väittelyt ja kinastelut saatiin ensimmäisten tuntien aikana. Meillä pelit lähtivät aina vähän hitaasti käyntiin ja aggressiivisiin pelaajiin tartuttiin välittömästi.

Itse olen aggressiivisen pelin kannalla ainakin näin aluksi, kun sillä saadaan ainakin se yksi pelaaja (jos jollekin äänen heti antaa) puolustautumaan tai ainakin tiedustelemaan äänen syytä. Sillä myös aktivoidaan koko peliä hyvin, kun äänen antaminen (herättelyäänenä) ilman perusteita on myös loistava keino tuoda huomiota itseensä, kun joku kuitenkin tuohon aina tarttuu, niin kuin nytkin kävi. Joskus näissäkin peleissä huomiota kannattaa jopa kerätä senkin uhalla, että joutuu äänestetyksi pois, kun pahiksia tuo huomion vieminen ei haittaa eivätkä he täten ainakaan heti ensimmäisenä tätä henkilöä lynkkaa. Tällä pelityylillä toki joutuu usein tenttauksen kohteeksi ja siitä pois luikerteleminen onkin asia erikseen. Ei siis välttämättä selviä edes sinne ensimmäiseen yöhön asti.
En kuitenkaan sano, että itse aina haluaisin tai aikoisin pelata aggressiivisesti, sillä pelityylin vaihtelu pelistä toiseen on mielestäni parempi tapa kuin yhden tempun ponia leikkiminen. Täällä en lähtenyt aggressiivisesti liikkeelle, enkä varmaan koko pelin aikana tule aggressiivisesti ketään osoittelemaan sormella. Jos tarve tulee, niin sitten vedetään hihasta kikkakolmosia.

Jottei täydeksi jaaritteluksi menisi, niin en itse lähtisi Kuulaa tuomitsemaan jonkun popcorn-viestin takia. Se oli hänen oma tapansa tuoda jotain tähän peliin ja kuten hän sanoi, "ulkopuolisena" ehkä mieluummin haluaa tarkkailla, miten pelejä täällä pelataan. Itsekin piti "ulkopuolisena" oikeasti ihan ajatuksen kanssa lukea muutamia pelejä tuolta Hautausmaalta läpi, jotta sai edes jotain käsitystä siitä, miten täällä pelit ovat yleensä menneet.

Tämä nosti niskavillat pystyyn. Eli koet, että aggressiivinen peli on hyviksille eduksi, mutta et aio pelata niin? Ja että pahiksille aggressiivisesta pelistä ei ole ensimmäisenä päivänä haittaa, kunhan he eivät ole itse kohteina = eivät pelaa aggressiivisesti? ++Jonttu

Tällä hetkellä saan Kuulasta ja Raysta (mitä :DD) hyvisvmäistä fiilistä. Kuulasta siksi, että kahden äänen jälkeensä hänen puollustuksena oli hyvä, hän esitti myös vaihtoehtoista suuntaa äänille (josta en kylläkään ollut samaa mieltä), eikä panikoitunut, mikä olisi ollut hyvin todennäköistä ensimmäistä kertaa pelaavalle (?) pahikselle. Ray on toki aggressiivinen, mutta ymmärrän hänen ajatuksenjuoksuaan nyt paremmin kuin viime pelissä ja hänen esiin tuomansa pointit ovat suurin osa ihan valideja. Eli paljon hyvää matskua, joka tuntuu vievän peliä eteenpäin. Xataloksesta en ollut ihan varma, mutta en vain ymmärrä mitä hän pahiksena saisi siitä, että kysyy raylta, miksi hän on hyvis. Todennäköisesti hän vain olisi tyytyväinen tilanteeseen ja alkaisi savustamaan jotakuta muuta ulos, joten tuosta Xatalle hyvispropseja.

Nämä ajatuksia, jotka heräsivät kun luin nyt koko pelin melkein kerralla läpi, seuraavaksi pitääkin siirtyä pelaajiin, joista ei jäänyt näin selvää mielikuvaa.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.10.2017 08:33:59

Jaa niin se Nego tippui...no hän ei varmaan enää vastaa sitten noihin mun kysymyksiin :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 05.10.2017 09:28:12

Jaahas. no itse olen tässä vaiheessa päivää valmis lynkkaamaan odo-jonttu parivaljakosta, itseasiassa tuossa järjestyksessä.

tässä pari quotea odolta:

Mun on pakko myöntää, että mun on hieman hankaluuksia seurata tätä peliä

tämmöset voi jättää pois, ne ei tuo peliin millään tavalla lisää substanssia.

En tiedä teistä, mutta meillä päin ei ole mitenkään omituista, että pahikset tekevät juuri niin kuin pahiksien ei oletettaisi tekevän. Käänteispsykologiaa. En tämän perusteella anna luottoa yhtään. Kyllähän se vaikuttaa, ettei pahiksen ole järkeä toimia noin, mutta eikö se nimenomaan anna sitä hyvisvibaa tyhjästä.

et anna hyvisluottoa kuulalle, mutta hänen toimintansa antaisi mukaasi nimenomaan hyvisvibaa? häh

näyttää siltä että etsit mislynch-targettia ja haluat pitää kuulan mahdollisena sellaisena, mutta et uskalla vielä kränkätä vaihdetta isommalle?

jätin odon posteista tuon violethässäkän kokonaan pois koska en saa sen perusteella odosta tai violetista tällä hetkellä oikeen minkäänlaista readia.

++odo

tällä tunnen turvallista mennä eteenpäin.

aijoo, ja cameron on melko varmasti hyvis, pidän hänen casestaan ja faktasta että jaksoi lukea vanhoja pelejä.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 09:30:25

rayn: en ehkä täysin ole samaa mieltä syistäsi pitää minua hyviksenä, mutta toisaalta tuntuu siltä että itse kyllä voisit ajatella juuri noin. Ainakin olet aiemmin sanonut, että odottaisit minun hyväksikäyttävän hyvis-pelityyliäni pahiksena eli jättämällä jonkin "syyn" lynkkauttaa sinut tarvittaessa. Taisiko olla ihan viime pelissäkin? Kai siinä on pointtinsakin, kun huomioi miten viime pelissä kävi.. :P En kuitenkaan usko että ottaisin pahiksena herkästi liikaa riskejä.

En muuten sanonut, että Violet oli hyvis siksi että puhui rooleista taas aluksi. Lähinnä vain sanoin, ettei se selvästikään ollut hänelle pahismaista toimintaa. En nyt tiedä miksi sen townreadiksi tulkitsit, vaikka ääneni oli Violetissa kun puhuin roolipuheista..? Townread tuli vasta myöhemmin, kun alkoi tuntua siltä, että Violet pelasi kaikin tavoin aika samalla tavalla kuin hyviksenä viimeksi (jotenkin systemaattinen/analyyttinen asenne, jopa utelias?). Meinaan siis, että aika tunnepohjainen arvio. Vähän kuin Violetin hyvyys huokuisi läpi viesteistään ja tavastaan lähestyä peliä, etenkin nyt kun tiedän että viime kerran "pahismaiset" kohdat olivatkin vain neutraaleja :D

Palaan vielä Kiirsuun ja Jonttuun..
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Zey » 05.10.2017 09:36:12

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
2 Jonttu (raynpelikoneet, Cameron)
1 raynpelikoneet (Kiirsu)
1 Kiirsu (Violet)
1 Violet (Odo)
1 Nevski (Xatalos)
1 Odo (Kuula)

Tällä hetkellä kuolemassa on siis Jonttu suurimmalla äänimäärällä.
Shirokamin ääntä ei lasketa, sillä nimi oli väärin kirjoitettu.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Nevski 1/3
Rappio 1/3

1.päivä päättyy perjantaina 6.10. kello 21.00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.10.2017 09:39:44

Hukka
Aika perus tavispelaamista, jossa en näe vielä suuria epäilyttävyyksiä. Ainoa jäi vähän hämmentämään, oli ensimmäinen viesti, jossa epäilit Nevskiä ja Xatalosta, mutta äänestit kuitenkin Kuulaa. Myöhemmin et enää ole kommentoinut näitä epäilyjä ja poistit äänen Kuulaltakin. Epäilyttääkö Nevski ja/tai Xatalos edelleen?

Kiirsu
En oikein tiedä mitä mieltä olisin Kiirsusta. Ymmärrän kyllä hänen hämmennyksensä Rayn pelitavasta, olin ihan yhtä hämmentynyt ensimmäisessä Rayn kanssa pelaamassani pelissä ja ymmärrän että rayn pelityyli vaikuttaa monien silmään pahismaiselta (ennen kuin sitä oppii ymmärtämään :D). Tuota pidän vähän hassuna, että Kiirsu lähtee vain Odon perustelujen vanavedessä äänestämään Rayta. Olen myös erimieltä siitä, etteikö Rayn ja Xatan viesteissä olisi asiaa. Toki viestit ovat lyhyitä mutta ihan turhia viestejä on aika vähän. On myös hauskaa, miten Nevski kritisoi aika paljon muiden viestejä, mutta ei varsinaisesti tarjoa parempaakaan tilalle, esim.
Kiirsu kirjoitti:Minusta tämä Violetin esiin tuoma pahiskaksikko tuntuu nyt vähän väkinäiseltä. Minusta siinä ei ole mitään outoa, että Negolla ei ole mitään uutta sanottavaa Nevskistä, varmaan siksi hän ei alunperinkään asiaa kommentoinut. Ihan ymmärrettävää ettei lähtenyt komppailemaan monen muun perässä, jos ei ole mitään uutta sanottavaa. Ja jos Nego olisikin nyt tuonut jotain uutta esiin, olisi voinut kyseenalaistaa, miksei hän sanonut sitä aiemmin. Joten Violet loi helpon raon rakentaa linkittymää olisi Negon vastaus mikä tahansa.

Ei näe Violetin pahiskaksikkoajatusta kovin hyvänä, mutta ei kerro, ketkä voisivat olla parempi pahiskaksikko tai että tekeekö tämä Violetista jotenkin pahismaisemman. Johtopäätökset jäävät ikään kuin kesken. Näiden pointtien valossa ehkä vähän epäilyttää.

Nevski
Ah niin Nevskiltä oli vain heräämisviesti. No ei ihme että hänestä ei jäänyt kauheasti mitään sanottavaa :D Siitäpä ei ihan kauheasti saa irti... Nevski, kuka on mielestäsi epäilyttävin tällä hetkellä ja miksi?

Odo
Hyvää pohdintaa pelaajista, perustelee hyvin pointtinsa ja vie peliä eteenpäin. Lähinnä ollaan eri mieltä epäilyttävistä pelaajista, ei tällä hetkellä suurmmin epäilytä.

Rappio
Vain heräämisviesti peliin, ei siitä suurempia tuntemuksia

Pivot
Pelaa ehkä vähän varovaisemmin kuin millainen muistikuva mulla on Pivotista. Jotenkin vähän jännästi pehmentelee ääntään Kuulalle:
Pivot kirjoitti:@Kuula en tiedä onko tuo tyyliseikka tai liiallista varovaisuutta. Samaa näkee välillä uusissa pelaajissa ja sitten sellaisissa joilla on vaan asenne ensimmäistä päivää kohtaan.

Ja sitten kun ottaa ääneen pois niin ikään kuin itse perustelee itsensä pois äänestä.
Pivot kirjoitti:Ajattelinkin, että ensimmäinen kommenttisi oli enemmänkin meemi/vitsi, mutta odotin, että sen jälkeen olisi tullut jotain kommenttia itse pelistä myös. Mutta ymmärrän jos ensimmäinen foorumipeli on outo (itse en ole koskaan livenä pelannut). Kannattaa lähteä vaan kommentoimaan mitä asioita jostain posteista täällä tulee ja vaikka siitä kuka vaikuttaa hyvismäiseltä, jos pahisviboja ei tule.

Ikään kuin pahoittelee että tuli äänestäneeksi :D Tämä voi olla pahikselta vähän sellaista "älä nyt suutu vaikka tässä vähän äänestän sinua O:>" ja neutraalia pelaamista, jolla pyrkii välttämään huomion saamista itseensä. Jään seurailemaan.

Violet
Tällä hetkellä aika hyvimsäinen kuva. On pelannut aktiivisesti ja tuonut hyviä pointteja esiin pelaajista. En tällä hetkellä näe mitään epäilyttävää viesteissä ja tuo ensimmäinen äänikin oli sellainen että olisin voinut kuvitella Violetin tekevän niin missä roolissa vain.

//Shiro, Xata ja Zey väliin.

Shiro: en ole erikseen lukenut vanhoja pelejä vaan olin mukana pelaamassa :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 05.10.2017 09:41:57

++Odo

no joko
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 09:47:01

Kiirsun suhteen tuntuu että on menty aika pitkälle spekulaatioissa :P Kieltämättä rayn on oikeassa siinä, että Kiirsun perusteet epäilyksilleen raynia kohtaan ovat heikkoja suhteessa epäilysten vahvuuteen. Väistämättä palaa kuitenkin mieleen taas viime peli, jossa läjä hyvispelaajia epäili (ja äänesti) raynia yhtä heikoilla tai heikommilla perusteilla. En sulkisi pois sitä vaihtoehtoa, että olet vain jonkinmoinen "lynchbait" osalle pelaajia pelityylisi takia. Kiirsun suhteen on kuitenkin vähän tavallista raskauttavampaa se, ettei näytä edes harkitsevan asiaa, vaan lopputulos (rayn on pahis) tuntuu olevan se alkuoletus. Kai Kiirsu voisi lentää lynkkauspinoon.

Jonttu kieltämättä aloitti pelinsä hyvin heikosti. Ehkä voisi jopa sanoa, että heikommin kuin Nevski, etenkin kun Jonttu liittyi peliin Nevskiä myöhemmin (kun jo oli periaatteessa enemmän kommentoitavaa jne). Enpä yhtään yllättyisi jos flippaisi scum.

--Nevski
++Jonttu
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kuula » 05.10.2017 10:21:21

Shirokami kirjoitti:kysymys kuulalle, jos odo-kirsu akselilta osutaan pahikseen, tarkoittako tämä että toinen niistä on silloin 100% hyvis?


Tästä minulla ei ole vielä tietoa.

Olen odotellut Odolta lisää tekstiä ääneni jälkeen, mutta ei sitä ole vielä tullut. Kiirsusta minulla on vahva mafia-fiilis luettuani hänen tekstejään. Hänen ensimmäinen tekonsa oli äänestää Odon ehdotuksen mukaisesti, joka tuntui minusta oudolta.

Hukan lisäisin vielä omaan mahd. pahis-listaan. Tämä lähinnä siitä että hän korosti minun alkuperäisen postaustakseni ja siitä seuranneita kommervenkkien jälkeen joukkuepeliä. Tämä oli jotenkin ylisuojeleva kommentti mahdolliselta hyvikseltä.
Kuula
Kyläläinen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.08.2017 11:45:04
Kotiyhteisö: Lautapeliseura
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Jonttu » 05.10.2017 10:39:02

Huh, melkein jo luulin etten saa yhtään ääntä koko pelin aikana. Tällä hetkellä kaikki tämä kuitenkin sataa pahisten laariin...

raynpelikoneet kirjoitti:Niinhän täälläkin tehtiin, tartuttiin aktiivisiin pelaajiin välittömästi, eli Jonttu on itseasiassa LUONTEVA tällaisen pelin kanssa, vaikka jotenkin antaa ymmärtää ettei olisi. Kuitenkaan hänellä ei tietenkään ole mitään mielipidettä mistään.


Miten annoin ymmärtää, että olen luonteva tällaisen pelin kanssa? Ei se tosiaan minulle uusi juttu ole, enkä menettänyt yöunia pelin alussa siitä, että joku aloitti sähäkämmin kuin joku toinen. En yhdessäkään pelaamassani juonarissa ole itse koskaan tarttunut ensimmäisenä tai heti jonkun vauhkoamiseen välittömästi pelin alussa.

raynpelikoneet kirjoitti:Olen agressiivisen pelin kannalla mutta en varmaan koko pelin aikana tule aggressiivisesti ketään osoittelemaan sormella. Hienoa! "Voin tehdä mitä haluan ja selitän kaiken vain sillä (jos jotain noottia tulee) että muuttelen pelityyliäni". Nyt oikeasti, tämä on mafia päättelyketju. Miettikää itse, miksi kukaan sanoisi kaupunkilaisena noin? Sanoisitko itse?


Johan tuo tuli sanottua ;)
En yksinkertaisesti halua olla se huomion keskipiste, oli roolini mikä tahansa, koska se auttamatta edistää vain pahisten peliä, ei hyvisten. Jos olisin tuon "myöhäisen" heräämisviestini korvannutkin heti omalla manifestillani, olisi tuota viestiä varmaan lainattu vielä tälläkin sivulla, vaikka olisin referoinut siihen pelkkiä lastensatuja tai haukkunut satunnaisesti valitun pelaajan nimimerkkiä.

raynpelikoneet kirjoitti:Jonttu siis ei halua ottaa millään tavalla kantaa siihen (esim Violet-rayn-Xatalos, ja näiden "johdannaisiin") mitä alussa tapahtui, ja antaa jonkun täysin random readin, joka ei oikeastaan sano edes yhtään mitään.


Tuota casea koskien teikäläinen ja muut ovatkin jo sanoneet kaiken sen, mitä olisin itse saattanut sanoa. Onko parempi olla hiljaa ja kommentoimatta asiaa vai kirjoittamalla "random read", jonka kuvailitkin jo. Jos ei kirjota, siihen ei tartuta. Jos kirjoittaa, siihen tartutaan.

Kuula on varmasti hyvien puolella, rayn lienee myös hyvis. Vielä puhepakon alla olevat voivat olla mitä tahansa. Tällä hetkellä kolme pelaajaa on varsin mukavissa asetelmissa, kun huomion vie joku hyvien puolelta.

raynpelikoneet kirjoitti:Ainiin se unohtui sanoa että pidän epätodennäköisenä sitä, että Kiirsu ja Nevski ovat mafia yhdessä. Joten jos Hukka on kaupunkilainen, missaan jonkun, enkä tiedä missä menen väärään. Ehkä Rappio/Cameron? No, meillä on vielä aikaa.
Jonttu
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 28.09.2017 00:01:05
Kotiyhteisö: Pistepotti
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Nevski » 05.10.2017 10:51:33

raynpelikoneet kirjoitti:Nevskin postaus on ehdottomasti heikoin tällä hetkellä. Kun luen tuon viestin, minulle tulee tunne, että Nevski yrittää näyttää siltä että hän on aktiivinen kuitenkin sanomatta oikeastaan yhtään mitään.


Imo tää nyt vastasi mun henkilökohtaista kiireviestiä. :D Toki, selittely on turhaa, ehkä jopa nimenomaan juonittelupeleissä.

Kiirsu kirjoitti:Nevskin suhteen olen rayn kanssa samaa mieltä. Viestissä ei juuri ole sisältöä ja minusta on vähän tekopyhää puhua siitä, kuinka moni ei sano mitään omassa ensimmäisessä viestissään. Ethän tuota viestiä kirjoittaessasi ollut itsekään mitään sanonut. Ja kun peli alkoi eilen illalla niin minusta on ihan ymmärrettävää, että kaikki eivät vielä ole ehtineet mukaan.


Olisiko minun pitänyt alleviivata, että hei, en ole itsekään aiemmin mitään sanonut, olisi kyllä kannattanut pitää silmällä siihen asti, kunnes jotain sanon? Käsittääkseni nostin myös esille sen, että peli on alussa ja irl elämä on kullakin (toivottavasti). Kunhan vaan totesin, että hiljaisuus on asia, mitä kannattaa seurata. Tämä pohdinta tuli ennen PJ:n päivitysviestiä, jota en tiennyt tulevan. En tiedä, onko päivitysviestit sitten osa kyläläistä PJ-tapaa? Tai sitten vaan oon vähän ruosteessa.

Oon nyt lukenut kerran noi viestit läpi, mutta palannen vielä illalla lukemaan ja kommentoimaan. Jotenkin jää vähän sekava kuva tapahtumista, kun vetää kerralla 4 sivua viestejä läpi...
Avatar
Nevski
Kyläläinen
 
Viestit: 3
Liittynyt: 29.08.2017 11:12:34
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 11:08:10

Jonttu: miksi rayn on hyvis ja onko muita mielipiteitä kertynyt tähän saakka?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2017 12:33:58

Jonttu kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Jonttu siis ei halua ottaa millään tavalla kantaa siihen (esim Violet-rayn-Xatalos, ja näiden "johdannaisiin") mitä alussa tapahtui, ja antaa jonkun täysin random readin, joka ei oikeastaan sano edes yhtään mitään.


Tuota casea koskien teikäläinen ja muut ovatkin jo sanoneet kaiken sen, mitä olisin itse saattanut sanoa. Onko parempi olla hiljaa ja kommentoimatta asiaa vai kirjoittamalla "random read", jonka kuvailitkin jo. Jos ei kirjota, siihen ei tartuta. Jos kirjoittaa, siihen tartutaan.

Minä voisin melkein uskoakin tämän, mutta sitten jatkat..
Kuula on varmasti hyvien puolella, rayn lienee myös hyvis.

jos minä ja Kuula olemme hyviksiä (nuo ovat siis sinun ainoat readisi tällä hetkellä), miten sinä voit sanoa, etää "tuota casea koskien kaikki on jo sanottu"? Tämähän ei voi mitenkään olla mahdollista koska sinun mielestäsi esimerkiksi Kiirsun täytyy olla joko:
- väärässä minun suhteeni
- mafia ja syyttää kaupunkilaista

Lisäksi sinulla ei ole minkäänlaista readia Xatalosista ja Violetista, joten en siksikään ymmärrä miten voit olla sitä mieltä, että "kaikki on sanottu", jos et voi edes tulla mihinkään lopputulokseen:
- Xatalosin / Violetin suhteen, tai jos olet sitä mieltä, että heidän tekemisensä eivät ole hyvis- / pahismaisia
- miksi et sitten kyseenalaista pelaajia jotka tekevät "vääriä" johtopäätöksiä? (se on myös väärä johtopäätös, että joku tekee johtopäätöksen postista, josta ei voi tehdä johtopäätöstä)

Minä näen sen erittäin epäilyttävänä, että sinulla ei ole halua keskustella asiasta ja kuittaat sen sanomalla "kaikki on jo sanottu". Tämä epäilyttävää siksi, että tuon sanominen on täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä pelissä on tapahtunut verraten sitä sinun readeihisi (tai readien olemattomuuteen) tällä hetkellä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 13:01:07

Ihan hyvä pointti kyllä. Luulisi että rayn-townreadin jälkeen syntyisi muitakin ajatuksia tapahtuneesta. Alun alkaenkin rayn-townread vähän ihmetyttää kun olet ollut ahkerasti Jonttua vastaan joka käänteessä :P Eikö tuosta mitään epäilyksiä syntynyt, jos hän kerran ajattelee ettei ole mitään väärää tehnyt? Vai pitääkö hän sinua täysin toivottomana hyviksenä, jonka näkemyksillä ei ole mitään painoarvoa (niin Jonttu-readilla kuin muillakaan)? Se tuntuisi ainoalta selityksellä hyvis-Jontulla, mutta olisi sekin vähän outoa, kun hän kuitenkin käyttää paljon aikaa vastatakseen sinulle. Vähän todennäköisemmältä tuntuu, että heitti turhan kevyesti townreadin raynille paineen alla pahiksena, ehkä toivoen että se harhauttaisi raynin huomiota muualle.. Tai yleensäkin vain olisi jokin "mielipide" sanottavaksi, vaikkei se mitään mihinkään vaikuttaisi.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2017 13:14:43

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
3 Jonttu (raynpelikoneet, Cameron, Xatalos)
2 Odo (Kuula, Shirokami)
1 raynpelikoneet (Kiirsu)
1 Kiirsu (Violet)
1 Violet (Odo)

Tällä hetkellä kuolemassa on Jonttu suurimmalla äänimäärällä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Nevski 2/3
Rappio 1/3

1.päivä päättyy perjantaina 6.10. kello 21.00!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 13:35:46

Pitäisi varmaan Odoakin vilkaista kun ehdin. Voisiko Kuula tai Shirokami tiivistää - miksi Odo?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 05.10.2017 13:43:15

rayn kirjoitti:kyllä, pyrin olemaan dominoiva pelaaja, koska minä olen mielestäni oikeassa (onko joku muu sitä mieltä ettei itse ole?) ja haluan vakuuttaa muut siitä että olen oikeassa, miksi tämä on pahismaista?

Itse en ole näin itsevarma pelaaja, enkä usko siihen, että ensimmäisenä päivänä parin viestin jälkeen osaan poimia joukosta varmasti pahikset. Käytän enemmän aikaa mielipiteeni muodostamiseen ja sitä ennen epäilyni ovat tosi hataralla pohjalla, enkä julista niitä totuutena. Meillä on tosi erilaiset pelitavat ja koska en ole tällaiseen tottunut, se pisti heti alussa silmään outona. Täällä on nyt kuitenkin tosi moni tullut kertomaan pelanneensa aiemmin raynin kanssa, ja ilmeisesti hänellä nyt on tällainen pelityyli hyviksenäkin. Koska niin moni on sanonut tätä, ei voi olla kyse edes pahiskaverin puolustamisesta.

rayn kirjoitti:(5) Niin, olen kyseenalaistanut häntä. So what? Kiirsu siis väittää että olen epäilyttävä koska kyseenalaistan mielestäni epäloogisia asioita. Oikeasti, lukekaa nyt tuo. Mitä????

En tiedä luemmeko molemmat toistemme viestejä väärin, mutta en kyllä tuota tarkoittanut. En väittänyt, että olet siksi epäluotettava vaan että tämä on sinulle ihan loogista toimintaa. Minusta ei ollut outoa, että et äänestänyt Violetia, koska olit kuitenkin kyseenalaistanut häntä etkä vain jättänyt huomioimatta. Tämä oli siis selitys siihen, miksi mielestäni ei ole kaavasi vastaista olla äänestämättä Violetia, eikä mikään epäily sinua kohtaan.

Xatalos kirjoitti:Kiirsun suhteen on kuitenkin vähän tavallista raskauttavampaa se, ettei näytä edes harkitsevan asiaa, vaan lopputulos (rayn on pahis) tuntuu olevan se alkuoletus.

Ei ole kyse siitä, etten harkitsisi asiaa. Alkupeli pyöri vahasti sinun, rayn ja Violetin ympärillä ja siinä vaiheessa, kun muitakin alkoi heräillä peliin, keskityin mieluummin heihin kuin jauhoin samaa asiaa sata vuotta. Ei tämä tarkoita, että lopputulokseni raynista olisi ollut lopullinen.

rayn kirjoitti:- Xatalos oli eri mieltä aivan vääristä syistä, se että joku teki jotain hyviksenä joskus ja tekee saman nyt ei tee kenestäkään hyvistä, hän varmasti ymmärsi mitä minä sanoin ilman sen kummempaa selitystä, en jaksa selitellä päivänselviä asioita, jos joku ei tajua niin ihan sama mulle. Miksi tämä on pahismaista?

Itse olen tottunut siihen, että kun jonkun sanomisia kyseenalaistetaan, niihin vastataan eikä vain sivuuteta, koska hyviksellä yleensä on järkevä selitys tekemisilleen toisin kuin pahiksella, joka joutuu keksimään valheellisia epäilyjä.

rayn kirjoitti:Kiirsu tulee samaan lopputulokseen Nevskin postista. On toki totta, että se, että tulemme samaan lopputulokseen, ei automaattisesti tee minusta hyvistä, mutta se, että hän jättää asian kokonaan "huomiotta", on mielestäni aika epäilyttävää. Erityisesti pelin alussa kaupunkilaisreadit ovat hyvin pitkälti sitä, kuka näkee pelin samalla tavalla, tulee samoihin johtopäätöksiin, painostaa pelaajia joita itsekin pidät epäilyttävinä... tekee siis mielestäsi OIKEITA asioita. Minun mielestäni Kiirsun pitäisi olla tästä sitä mieltä, että minä teen oikeita asioita, koska olin ensimmäinen, joka kutsui Nevskin postia epäilyttäväksi, vieläpä aivan samoin syin kun hän itsekin. Jostain syystä hän vain ohittaa tämän tosiseikan.

No otetaan vielä uudestaan. Minusta pointtisi Nevskistä ei ollut mitenkään ihmeellinen ja se oli sellainen, jonka pahiskaveri olisi hyvin myös voinut esittää, koska joku kuitenkin olisi myöhemmin nostanut saman esiin. Jos olisit myös aiemmin tullut kanssani samoihin johtopäätöksiin asioista, mielipiteeni olisi ollut toinen, mutta yksittäisenä johtopäätöksenä ei tämä mielestäni ollut mitenkään järisyttävä. Kuitenkin tämän jälkeen on tullut monia pointteja, joista olen samaa mieltä (näihin palaan myöhemmin), mikä on lieventänyt epäilyjäni.

rayn pelityyli on sellainen, että itseni on vaikea päästä siihen sisään, sillä lähestyn asioita hyvin erilaisesta näkökulmasta. Tällä hetkellä mielipiteeni ovat hyvin ristiriitaiset. rayn on kyllä myöhemmin tullut kommentoimaan asioita (kuten minun epäilyjäni hänestä), vaikka on ensin ne vain sivuuttanut. Tosi moni tuntuu pitävän häntä hyviksenä, mutta en halua sokeasti luottaa muiden mielipiteisiin. En nyt tällä hetkellä kuitenkaan pidä häntä kaikista epäilyttävimpänä pelaajana.

--raynpelikoneet

Palaan muihin pelaajiin myöhemmin paremmalla ajalla.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 14:37:08

rayn on aina vähän epäilyttävä, eikä tunnu hyviksenä eikä pahiksena kiinnittävän turhan paljon huomiota siihen, miltä näyttää muille, vaan ennemmin ajaa omaa agendaansa (joko löytää pahiksia tai mustamaalata hyviksiä). Olen nyt turhan monta kertaa tehnyt virhearvion hänen suhteensa (taidan olla vain kerran tunnistanut hänet oikein pahiksena ja pari kertaa hyviksenä ekoina päivinä, jostain 10 pelistä..), joten yritän ehkä nyt mieluummin odottaa sitä, mitä tuloksia hänen agendastaan seuraa. Ei hän ole aina oikeassa hyviksenäkään (kuten viime pelissä ekan päivän näkemykset olivat pitkälti väärin hyviksenä), mutta yleensä hän ns. "tarkentuu" pelin edetessä ja on 1-2 pelipäivän kuluttua jo useimmiten oikeassa. Jos näin ei käy, vaan tulokset ovat jatkuvasti huonoja, niin sitten hän on luultavasti pahis (tai luultavasti jo kuollut siihen mennessä hyviksenä joka tapauksessa). Odotuskannalla tuntuu siis olevan parempi olla hänen suhteensa kuin aggressiivisesti käydä hänen kimppuunsa heti alkuun.. Sekin hyvä puoli siinä on, että rayn tuntuu inhoavan pahiskavereidensa syyttämistä pahiksena (toisin kuin minä :P), joten jos hän on ajanut jotakuta lynkattavaksi pahiksena, tämä on varsin todennäköisesti hyvis.

Jos nyt pitäisi veikata, niin sanoisin raynin olevan hyvis - perustuen lähinnä rakentavaan ja loogiseen asenteeseen millä on peliä nyt pelannut - mutta se tosiaan tarkentuu päivien kuluessa mikä hän on miehiään.

Kiirsu: enemmän tarkoitin sitä että lähdit niin vahvasti ajatuksella että rayn oli pahis ja "todisteita" löytyi pelkästään sille näkökulmalle, riippumatta siitä miten vähäisiä. Vähän liiaksi tuli mielikuva että ehkä vain päätit hyökätä häntä vastaan ja sitten teit niin, eikä että lähtisit selvittämään mitä hän on.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 05.10.2017 14:44:21

Aivan, tajuan nyt tuon pointin. Minusta hyökkääminen on yksi tapa selvittää mikä kukin on, kun näkee kuinka he vastaavat siihen.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 15:03:50

Kiirsu kirjoitti:Aivan, tajuan nyt tuon pointin. Minusta hyökkääminen on yksi tapa selvittää mikä kukin on, kun näkee kuinka he vastaavat siihen.


Onhan se niinkin :P

Kenet sitten lynkkaisit kun et näemmä enää pidä raynpelikoneita parhaana valintana?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 05.10.2017 15:27:28

Xatalos, vastaan tuohon, kunhan saan käytyä viestit vielä uudestaan läpi.

Jonttu kirjoitti:Kuula on varmasti hyvien puolella, rayn lienee myös hyvis. Vielä puhepakon alla olevat voivat olla mitä tahansa. Tällä hetkellä kolme pelaajaa on varsin mukavissa asetelmissa, kun huomion vie joku hyvien puolelta.

raynpelikoneet kirjoitti:Ainiin se unohtui sanoa että pidän epätodennäköisenä sitä, että Kiirsu ja Nevski ovat mafia yhdessä. Joten jos Hukka on kaupunkilainen, missaan jonkun, enkä tiedä missä menen väärään. Ehkä Rappio/Cameron? No, meillä on vielä aikaa.


Tämä menee minulta ohi. Viittasiko tämä kolmen pelaajan turvassa olo siihen, että huomio keskittyy sinuun vai siihen, ettet usko kenekään paljon huomiota saaneen olevan pahis? Ja mihin tämä viimeinen lainaus liittyi? Et ole missään välissä maininnut, ketä pidät epäilyttävänä, niin on vaikea tulkita, olitko tuosta raynin lainauksesta nyt samaa vai eri mieltä.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 05.10.2017 15:50:38

Tulin vain ilmoittamaan, että eilinen meni kokonaan opiskeluun ja tänään on approt, joten minusta ei tule kuulumaan. Noihin pariin ääneenkin reagoin sitten huomenna, kun on taas aikaa. Eipä mulla muuta nyt tähän hätään, kun en viestejä ole ennättänyt lukemaan.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 05.10.2017 15:57:16

Kuula, mitä mieltä olet Jontusta?
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Hukka » 05.10.2017 16:04:36

Olisin tällä hetkellä taipumassa Xatalosin pahikseuteen. Ongelmani siinä on vain se, että tuntemukseni pääsyynä oleva ajatusvirhe/puheiden peruminen voi hyvin olla Xatalosilta ihan aito virhe, minkä puolesta puhuisi erityisesti se, ettei meinannut tajuta, mitä hain takaa epäilykselläni. Oikeastaan sen takia vielä äänestämättä olen jättänyt.

Nevskiltä tarvitsisin vakuuttavampaa materiaalia, etten olisi aivan heti lynkkaamassa. Kiirsun epämääräisyys ja Jontun varovaisuus ja Kuulan haparointi mietityttävät ja epäilyttävät myös. Negoa pidin suht hyvismäisenä, katsoo muuttaako tai vahvistaako Shirokami tätä käsitystä (tervetuloa mukaan!). Hyvismäisiin kallellaan ovat myös Odo ja Violet. Jäljelle jäävätkin neutraaleiksi enää raynpelikoneet, Pivot, Cameron ja Rappio. Näistä viimeisistä raynpelikoneista on jo huomattavasti materiaalia, mutta minun on kovin hankala saada hänestä otetta. Pelityyli toisaalta sopisi mainiosti myös pahikselle, mutta ei mitään muuta mistä epäillä.

Violet kirjoitti:Oliko sinulla Kiirsun erillään pitämiseen mitään perusteluja? Kiirsu oli kumminkin ainut henkilö, joka oli sekä saanut äänen että antanut äänen kolmikon jäsenelle, mikä näyttää siltä, että olet nyt vähätellyt hänen rooliaan kuviossa.

Näin Kiirsun roolin tuossa keskustelussa vähäisempänä, sillä mielestäni tässä tilanteessa (ja oikeastaan aina muutenkin) keskustelu oli merkitsevämpi kuin yksi ääni. (Ja oikeastaan viittasin paljon tekstissäni ja omissa ajatuksissani aiempaan peliin teidän kolmen kanssa, vaikka toki tulisi huomioida kaikki osapuolet) Mä palasin nyt katsomaan Kiirsun osallisuutta tuossa ensimmäisten sivujen keskustelussa, mutta ei mulla tule mitään uutta sanottavaa tuosta. Epämääräistä ja ehkä vähän pökköä pesään -tyyliä? En osaa yhtään sanoa.

Cameron kirjoitti:Aika perus tavispelaamista, jossa en näe vielä suuria epäilyttävyyksiä. Ainoa jäi vähän hämmentämään, oli ensimmäinen viesti, jossa epäilit Nevskiä ja Xatalosta, mutta äänestit kuitenkin Kuulaa. Myöhemmin et enää ole kommentoinut näitä epäilyjä ja poistit äänen Kuulaltakin. Epäilyttääkö Nevski ja/tai Xatalos edelleen?

Kuulan äänestäminen oli enemmän tunne edellä tehty :D Riittävän vastauksen saatuani sen poistin. Xatalosin epäilystä olen mielestäni puhunut kyllä ja tässä viestissä taas.

Kuula kirjoitti:Hukan lisäisin vielä omaan mahd. pahis-listaan. Tämä lähinnä siitä että hän korosti minun alkuperäisen postaustakseni ja siitä seuranneita kommervenkkien jälkeen joukkuepeliä. Tämä oli jotenkin ylisuojeleva kommentti mahdolliselta hyvikseltä.

Ennen musta sai Muumimamma-sovittelijana-fiilistä ja nyt oon ylisuojeleva :>

Odon epäilyä en nyt oikeastaan ymmärrä, kun minusta hän vaikuttaa hyvismäiseltä tai vähintään sinne päin kallistuvalta. Alun raynpelikoneiden kimppuun sysääminen mutta itse äänestämättä jättäminen on mielestäni ainoa häntä vastaan oleva tekijä.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2017 16:09:07

Sinun tämänhetkinen pahislistasi on siis käytännössä täysin sama kuin minunkin, mutta sinulla ei ole mielipidettä minusta. Okei....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 05.10.2017 16:10:51

Xatalos kirjoitti:Pitäisi varmaan Odoakin vilkaista kun ehdin. Voisiko Kuula tai Shirokami tiivistää - miksi Odo?


Noh, hänen mielestään ei ole järkevää tehdä ns. metareadeja vanhojen pelien perusteella, vaikka näissä peleissä ei vanha koira opi kovin uusia temppuja. Mitä useammin pelaat jonkun kanssa esimerkiksi kivi-sakset-paperia niin älykkäämpi osapuoli vain pönkittää voittoprosenttiaan. mulla on myös kokemusta siitä että n 80% tyypeistä jotka postaa aloituksessaan tuollaisia vitsejä ovat flipanneet mafia ennemmin tai myöhemmin. Mulla tulee sen kirjoituksista mieleen se kuva missä joku nelikymppinen isähemmo on jossai lukiossa skeittilauta olalla että "how do you do, fellow kids?" mutta vain korvataan tuo kids sanalla townies.

mutta muuten postaus jossa äänestin odoa tiivistää readini hänestä aika hyvin tällä hetkellä, ja asiaa ei todellakaan auta se että hän on päivä ennen deadlinea kiireinen. hän huomaa olevansa vasta toisena äänissä joten hän toivoo että tämmöinen "on kiire sori" veisi huomion muualle, noh minun ääneni se ainakin jättää jämäyttää paikalleen.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron