Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kuula » 04.10.2017 08:59:58

Boldaus puuttui edellisestä viestistä.

++Odo
Kuula
Kyläläinen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.08.2017 11:45:04
Kotiyhteisö: Lautapeliseura
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 11:20:58

En usko, että Kuula on mafia, tosin olen kyllä sitä mieltä, että hänen äänensä on väärässä paikassa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 11:32:23

Violet, se että Nego "ei tuo mitään uutta" johonkin keskusteluun ei ole mitenkään pahismaista. Nevskin posti on jo analysoitu niin pitkälle kun sen voi analysoida, ei siihen voi enää tuoda mitään uutta (jollet sitten ole sitä miltä että se jostain syystä ei ole epäilyttävä). Olisin enemmän huolissani, mikäli joku yrittäisi ylianalysoida tuota postia. Nego yksinkertaisesti vain näkee pointin, ja on sen kanssa samaa mieltä. Ei tuossa ole mitään väärää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 12:18:35

Tehdäänpä nyt yksi asia selväksi.

Se, että joku teki hyviksenä jotain ei automaattisesti tee hänestä hyvistä jos hän tässä pelissä tekee saman asian. Esimerkiksi Xatalosilla on sellainen paha tapa, että käytännössä hänen kaikki readinsa ovat "hän on varmaankin X joukkueesta, koska _____ , mutta voi myös olla Y, koska ______ ". Tälläisiä pelaajia on hyvin vaikea analysoida, sillä mikäli hän onkin mafia, hän käytännössä jättää itsellensä "outin" jokaikiseen readiinsa -- eli siis loppujenlopuksi, kun tulee aika tehdä päätöksiä, hän voi tulla mihin tahansa lopputulokseen ja se käy "loogisesti järkeen". Se, että hän tekee tuota (valitettavasti) hyviksenä ja tekee sitä tässä pelissä, ei tee hänestä hyvistä. Tuo on asia, jota on hyvin helppo (ja kannattavaa!!) emuloida pahiksena, koska se on ihan oikeasti pahismaista, sinä hyödyt siitä jos teet sen pahiksena koska sinun ei oikeasti tarvitse koskaan olla mitään mieltä. Sama homma tuon Violetin avauksen kanssa. Se, että hän viime pelissä teki saman, ei tee hänestä hyvistä, on aivan typerää väittää niin.

Se, että jollain on vahvoja mielipiteitä, ei tee kenestäkään pahista. Se tekee pelaajasta helpommin analysoitavan. Mafialla on tapana olla vaikeasti analysoitava, koska jos olet helposti analysoitava (tällä siis tarkoitan sitä, että sinun ajatusprosessisi -- se, kuinka päädyt johonkin lopputulokseen, on helppo nähdä viesteistäsi), aivan perus logiikan mukaan sinä jäät todennäköisesti jossain vaiheessa kiinni. Tämä johtopäätös tulee aivan yksinkertaisesti siitä, että mafia JOUTUU jossain vaiheessa syyttämään kaupunkilaisia, ja koska he jo alunalkaen tietävät syyttävänsä jotain henkilöä väärin perustein, se näkyy. Sitähän tässä pelissä etsitään. Se että joku on väärässä, ei tee kenestäkään automaattisesti mafiaa, vain sillä on merkitystä, uskooko pelaaja itse siihen mitä hän sanoo.

Annetaanpa yksi esimerkki, jota yleensä käytän kuvatessani omaa pelityyliäni.

Muutama vuosi sitten tälläinen asia tapahtui pelissä:
Herra K sanoo: "Minä uskon, että herra VE on mafia, koska hän näyttää haluavan kaveerata rayn kanssa."
Tässä väittämässähän ei ole itsessään mitää vikaa, tuo on täysin mahdollista. Mutta väittämä pitää myös sisällään perusolettamuksen, että herra K on sitä mieltä, että minä olen kaupunkilainen, muuten hän ei voi mitenkään tulla siihen lopputulokseen, että VE on mafia koska hän haluaa kaveerata minun kanssani (mafia-mafia kaveeraus on todella epätodennäköistä).
No minä päätin odottaa päivän, jonka jälkeen kysyin vähän "off-hand": "Miksi sinä, herra K, olet sitä mieltä että olen kaupunkilainen", johon hän vastasi:
"Mitä? En minä ole ole sitä mieltä että olet välttämättä kaupunkilainen".

That's it, mafia. Tuon vastauksen perusteella hänen ensimmäinen väittämänsä täytyy olla virheellinen, sillä ei ole mahdollistta että hän ajattelee että VE on mafia mikäli hänelllä itsellään ei ole townreadia minusta. Se vain ei ole mahdollista.

Tähän liittyen jatkan tästä esittämällä syyt mafiareadeilleni, kun pääsen töistä noin 9h päästä.

Scumlistini on jotakuinkin:

Kiirsu
Nevski
Jonttu
Hukka

Cameronista ja Rappiosta minulla ei ole oikein mitään sanottavaa, kaikki muut pelaajat näyttävät enemmän tai vähemmän kaupunkilaisilta (kyllä, jopa Xatalos, tuolla on muutama posti jota en usko hänen mafiana tekevän).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 04.10.2017 14:48:11

Mitkä ne syyt muuten ovat miksi olen town(lean)?

Jonttu ja Nevski ovat kai aika selviä miksi ovat lynkkauslistallasi. Hukkaakin tuli jo selitettyä. Miksi Kiirsu olikaan siinä? (Kännykällä)
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 04.10.2017 15:23:56

Ilmeisesti koska et pitänyt hänen epäilyistään sinua kohtaan..
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 04.10.2017 17:02:53

Mun väitettä Negosta on nyt menty vähän ylitulkitsemaan. Se, että Nego ei kommentoinut Nevskiä ei tee hänestä pahismaista, mutta tekee heidän pahiskaveruksestaan mielestäni todennäköisemmän kuin kahden sattumanvaraisen pelaajan pahiskaveruuden. Negon pudottautumisesta johtuen jätän pointit hänestä hetkeksi syrjään, sillä varapelaajaa on aika hankala syyttää korvattavan pelaajan toimista.

Kuula toteaa sopivasti yhtään perustelematta, että nopea alku tuntuu parhaalta lähdöltä pahisten suunnassa. Lausumahan turvaa hyvin hänen selustaansa, sillä hänen alkunsa pelisä lukeutuu hitaaksi, minkä lisäksi hän maalaa nopeista pelaajista pahismaista kuvaa. Toinen hidas pelaaja, Jonttu, on tukenut Kuulaa jääden muuten aika harvasanaiseksi. Sinäänsä näen tässä pienoista ystävyyttä. Suurin ongelma Jontussa kuitenkin on, että hän kirjoittaa vaihtelevan pelityylin olevan paras ratkaisu (vaihtelee aggressiivisesta pohdiskelevampaan), mutta toteaa myös, ettei todennäköisesti aio itse pelata ollenkaan aggressiivisesti ollenkaan.

Nyt on kiire, palaan illalla asiaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Hukka » 04.10.2017 17:11:27

Pivot kirjoitti:(mun täytyy taas yrittää muistella miten se nimi laitetaan tonne quoten sisään jos ei sitä tullut siitä postista suoraan painettua.)

-> hakasulkeisiin quote="Pivot"

Odo kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Olen siis todistanut sivusta tätä Xatalos, raynpelikoneet, Violet -kolmikon kohtaamista aiemminkin ja kovasti peli tuntuu keskittyvän juuri tähän sananvaihtoon, ehkä liikaakin? Ainakin viimeksi kaikki kolme olivat hyviksiä...

Minulla tämä pistää silmään ja pahasti. Minäkin olen ollut viimeisimmissä pelessäni hyvis, eikä se tee minusta yhtään sen varmempaa hyvistä, kuin kenestä muustakaan. Se on nyt ihan selvä juttu, etteivät edelliset roolit vaikuta tulevaan rooliin, koska roolit arvotaan. Joten tämä lausunto "viimeksikin olivat hyviksiä" on vähän invalidi. Yritetäänkö tässä jotenkin pehmitellä kuvaa tuosta porukasta, jossa kenties on pahiskaveri?

Mun pointtini tuossa kohtaa oli se, että Kiirsun ajatusketju oli mielestäni järkevä ja että Xatalos-raynpelikoneet-Violet-kolmikko vie mahdollisesti liikaa huomiota myös tässä pelissä. Tuo ei siis suoraan ollut mielipiteenä yhtään kenenkään rooleista vaan ennemmin mietintää pelin kulusta.

Jonttu kirjoitti:Täällä en lähtenyt aggressiivisesti liikkeelle, enkä varmaan koko pelin aikana tule aggressiivisesti ketään osoittelemaan sormella. Jos tarve tulee, niin sitten vedetään hihasta kikkakolmosia.

Musta on vähän jännää, että olet jo nyt tietoinen siitä, ettet tule tässä pelissä ketään osoittelemaan sormella. Ethän vielä tiedä miten tämä peli tulee etenemään.

raynpelikoneet kirjoitti:
Kaikista eniten mietityttävät nyt siis Nevski äärimmäisen laimealla aloituksellaan, Xatalos, jolla on kova tarve miellyttää? Tämän olen lukevani tuosta juuri yllä olevasta lainauksesta? Vaihtaa ääntä sinne suuntaan, minne muutkin ovat laittaneet epäilyä?

Olet sanonut väitteen ja sitä kyseenalaistettaessa vaihdat mielipiteesi päinvastaiseksi ja väität, että kyseessä oli vain ajatusvirhe/muistit tapahtumat väärin. Tietysti täysin mahdollista, että puhut totta ja muistit väärin, mutta minusta järkevä kommentti ei vaikuttanut muistin tekemältä tepposelta, vaan ensimmäisenä tuli ajatus, että nyt tässä yrität pahiksena pelata niin, ettei ole mitään mistä sinua epäillä.

Xatalos äänestää tällä hetkellä (tai ainakin tuolla hetkellä) Nevskiä.
Ensimmäinen pointti siis viittaa hänen Nevski ääneensä. Kun Xatalos hänen kanssaan keskustelee jostain muusta asiasta, yllättäen ilmenee toinenkin syy miksi Xatalos on epäilyttävä. Miksi tämä ei ollut alunperinkin hänen syytöksessään?

Eikö pelin edetessä voi tulla uusia mielipiteitä? + Mun mielestä mä ne alunperin itse asiassa esitin. Tai ainakin yritin ilmaista ne tässä. Vai mitä tarkoitat?:

Hukka kirjoitti:Musta taas pointtisi etäännyttämisestä oli järkevä! Koska siis toisen syillä äänestäminen ei ole todellakaan etäännyttämistä näin jos yksinkertaisesti ajatellaan, mutta nimenomaan etääntyminenhän siitä seurasi, kun raynpelikoneet oli sitä mieltä, että eivät kuulu samaan joukkoon. Minusta aivan mahdollista pahiksille ajatella näin pitkälle.

Kaikista eniten mietityttävät nyt siis Nevski äärimmäisen laimealla aloituksellaan, Xatalos, jolla on kova tarve miellyttää? Tämän olen lukevani tuosta juuri yllä olevasta lainauksesta? Vaihtaa ääntä sinne suuntaan, minne muutkin ovat laittaneet epäilyä? Sitten tietysti myös Kuula:


raynpelikoneet kirjoitti: Toisekseen se kuinka hänen Violet readinsä "etenee" on hyyyyyvin epälooginen.

Taidat viitata tuohon Odonkin mainitsemaan kohtaan? Jossa puhun keskustelun suunnasta enkä rooleista? Violetista ajatuksia tällä hetkellä: Vaikuttaa mielestäni hyvismäiseltä, koska on vastaillut tosi hyvin ja tuonut järkeviä kommentteja mukaan. Erityisesti esimerkiksi tämä kohta kuulostaa minusta oikein hyvismäiseltä, eikä minulla ole mitään mistä epäillä Violetia suuresti nyt:

Violet kirjoitti:Vaikka ei olisi mitään uutta lisättävää, on silti tuotava esiin ne omat mielipiteet, jotta muut tietävät, missä mennään. Jos joku pelaaja päättää, ettei postaa mitään, koska kaikki pointit kaikkia vastaan on sanottu, niin aika hankala mennä analysoimaan tätä pelaajaa. Mitä pointteja pelaaja itse tuo ilmi, mitä muiden pelaajien pointteja pelaaja kannattaa, vastustaa tai jättää kommentoimatta, kertoo pelaajasta itsestään enemmän kuin pelkkä nurkassa kyhjöttäminen. Kun pelaajila ongitaan nämä mielipiteet ulos, rajoitetaan pahisten liikkumavaraa.


Näköjään tätä myöhemmin selvennät. Mikä erilaisissa ajatuksissani on epäloogista? Sitä en vielä tajunnut, koska nostat siis tuossa esiin kommenttejani Violetista, mutta en siis ollut vielä tullut minkäänlaiseen näkökulmaan hänestä. Mä en ymmärrä, olisiko parempi, että löydän jostakin pelaajasta vain hyvismäisiä tai vain pahismaisia piirteitä? Miten tämä auttaa peliä? Vai tarkoitatko, että pitäisin nämä ajatukseni omana tietonani ja jakaisin vain asiat, joista olen vuoren varma?

--Kuula Minusta puolustautuminen järkevä, enkä näkisi aloitusta ainoana syynä häntä lynkata varsinkin jos “parantaa tapansa” :> , mihin ei kyllä varsinaisesti kuulu heppoisesti äänestäminen mutta katsotaan tilannetta.

raynpelikoneet kirjoitti:En usko, että Kuula on mafia, tosin olen kyllä sitä mieltä, että hänen äänensä on väärässä paikassa.

Olen tästä samaa mieltä. Mielestäni Odo on tällä hetkellä yksi hyvismäisimmistä pelaajista. Järkevää keskustelua ja hyviä ajatusketjuja nähtävissä.

Sieltä tulee Violet väliin. Oikein hyvä ajatus Jontusta ja Kuulasta, itse en asiaa huomannutkaan.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 04.10.2017 18:44:32

Äänestystilanne:
1 raynpelikoneet (Kiirsu)
1 Kiirsu (Violet)
1 Violet (Odo)
1 Nevski (Xatalos)
1 Kuula (Pivot)
1 Odo (Kuula)

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Cameron 1/3
Nevski 1/3
Rappio 1/3
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kuula » 04.10.2017 18:56:53

Jäi hieman itseäni kalvamaan, mutta rayn ääni ei mennyt läpi ja uutta ääntä ei ole vielä antanut Jontulle.
Kuula
Kyläläinen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.08.2017 11:45:04
Kotiyhteisö: Lautapeliseura
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 04.10.2017 19:32:01

test
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 04.10.2017 19:34:28

hmm outoa että en huomannut mainintaa siitä että korvaan negon, mutta semmoisen viestin sain. eli terve vaan jne pelataanko ok?

Päällimmäisenä mieleen jäi alkupostauksista odon reaktiokalastelut, violetin itsestäänselvyyksien toteaminen rooleista ja "aikakiireet"

Raynpelikoneet, mainitsit että "puhuminen on parhaimmillaankin hyvin anti-town."
voisitko hieman avata? kuulostaa vähän 4D-shakilta.

Ja yksi asia, mielestäni on aivan turha piikitellä inaktiivisia pelaajia semmoisessa roundissa missä on postauspakko, se on mielestäni täysin vain väkisin lynkattavan etsimistä. pahikset ei jätä semmoisessa pelissä postaamatta koskaan.

raynpelikoneet kirjoitti:
Nego kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Siis muthan lynkataan joka ikisessä TL:n ulkopuolisessa pelissä, vain ja ainoastaan sen takia että mulla on mielipiteitä, täysin kantaaottamatta edes mielipiteiden totuusarvoon.


pitää muuten paikkansa.

uudelleenluen nämä viisi sivua uudestaan ja postaan mietteeni sen jälkeen.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 19:37:22

Ei oikeasti ole totta????

++Jonttu

En minä edes huomannut tuota, tämähän on aivan typerää. :D
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 19:38:16

Missäköhän minä sanon että puhuminen on anti-town?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 04.10.2017 19:41:11

rayn nää pelit menee aina siihen että mä vaan sokeasti sheeppaan sua ja sitten itken irlissä kuinka mulkku äijä sä oot ku kusetit mua tolleen, joten kysyn nyt tässä samalla kun uudelleenluen sivuja. kuka me lynkataan ja miksi?

Missäköhän minä sanon että puhuminen on anti-town?


otinko minä tuon sitten pois kontekstista?
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Pivot » 04.10.2017 19:41:54

Kuula kirjoitti:Selvitellään hieman.

Kirjoitin aikaisemmin että ulkopuolisena, jolla tarkoitin että tulen yksin foorumilta jolla ei pelata tällaisia pelejä ja minulla ei ole ennen tätä mitään kontaktia keneenkään teistä. On meitä muitakin ulkopuolisia, mutta on myös niitä jotka tulevat kimpassa jossain ja tuntevat toisensa.

Olen tottunut pelaamaan tällaisia pelejä hieman erilailla ja se ensimmäinen kommentti oli tosiaan tarkoitus olla puhdas meemi ja fiilis siitä mitä tästä pelistä tulee. Itselle ensimmäinen foorumipeli. Livenä toki tullut pelattua, mutta silloin tämä kirjallinen analyysi jää pois. Sitä on mielestäni mielenkiintoista lukea.

Nythän tässä on hyvin tullut kaikenlaista esille ja ääniäkin olen jo saanut. Kiitos niistä. Olisin voinut pelini erilailla aloittaa, mutta menihän tämä näinkin.

Yritän siis päästä enemmän tähän foorumipelin maailmaan mukaan ja tuoda infoa lisää. Itse en vain oikein pääse perille siitä miksi lähtisin kutakin syyttämään. Sen tiedän että tämän pelin kanafileet yrittävät saada keskustelun sotkuiseksi jossa sitten luovitaan.


Ajattelinkin, että ensimmäinen kommenttisi oli enemmänkin meemi/vitsi, mutta odotin, että sen jälkeen olisi tullut jotain kommenttia itse pelistä myös.

Mutta ymmärrän jos ensimmäinen foorumipeli on outo (itse en ole koskaan livenä pelannut). Kannattaa lähteä vaan kommentoimaan mitä asioita jostain posteista täällä tulee ja vaikka siitä kuka vaikuttaa hyvismäiseltä, jos pahisviboja ei tule.

Ja ole hyvä vaan äänestä :P Ja näin myös tätä myöhemmän ainakin yhden postin missä oli mietintää rayn äänestä ja siinä oikeastaan alkaa tulla sitä tekemistä mitä yritin äänellä houkutellakin.

--Kuula
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Pivot » 04.10.2017 19:42:50

Tervetuloa Shirokami! Kyllä se jossain muuten luki, että korvaat Negon.
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 19:45:36

Shirokami kirjoitti:rayn nää pelit menee aina siihen että mä vaan sokeasti sheeppaan sua ja sitten itken irlissä kuinka mulkku äijä sä oot ku kusetit mua tolleen, joten kysyn nyt tässä samalla kun uudelleenluen sivuja. kuka me lynkataan ja miksi?

Missäköhän minä sanon että puhuminen on anti-town?


otinko minä tuon sitten pois kontekstista?

No jos vaikka quoteisit sitä poatia missä tuon näit niin voisin tietää mistä puhut.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Pivot » 04.10.2017 19:47:01

@ray, mistä tulee tuo pahisvibasi Kiirsusta? Minulle on enemmän tullut hyvisviboja hänestä.
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 19:47:28

Pääsen tossa puolentoista tunnin päästä töistä niin kirjottelen sitten lisää. Kaffi loppu ja hektisyys alkaa taas. :p
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 04.10.2017 19:50:00

pakko myöntää että ekan kahden sivun jälkeen tapahtuneet asiat unohtuu sitä mukaa kun niitä lukee. sen mä vaan sanon että jos kuula on pahis, niin ainakin sillä on rautaiset hermot. en näe minkäänlaista damage control-postausta häneltä, joten saattaisin jopa usko häntä siinä suhteessa että hän on vain kokematon foorumipelaaja.

rayn:
raynpelikoneet kirjoitti:Anteeksi nyt Violet mutta ei ole mitään järkeä katsoa kenenkään aikaisempia pelejä jos ei ole itse niissä ollut mukana. Btw jos teet saman kun viime pelissä tulen 100% varmuudella äänestämään sinua, koska sellaisista asioista -- joita et pidä pelin etenemisen kannalta järkevänä -- puhuminen on parhaimmillaankin hyvin anti-town.


tuota minä ihmettelin, kun luin lävitse ekan kerran.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 04.10.2017 19:50:47

voihan se olla että en vain osaa suomea.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 04.10.2017 20:03:16

SE ON YKSI LAUSE. nevermind.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 04.10.2017 20:34:45

kysymys kuulalle, jos odo-kirsu akselilta osutaan pahikseen, tarkoittako tämä että toinen niistä on silloin 100% hyvis?
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 23:43:32

Menipäs myöhään. Vastaan ensin kysymyksiin:

@Xatalos:
Xatalos kirjoitti:Mitkä ne syyt muuten ovat miksi olen town(lean)?

Jonttu ja Nevski ovat kai aika selviä miksi ovat lynkkauslistallasi. Hukkaakin tuli jo selitettyä. Miksi Kiirsu olikaan siinä? (Kännykällä)

Tässä nämä postit:
Xatalos kirjoitti:rayn: olen lukenut pelin pari kertaa läpi, mutta joskus nimet/tapahtumat menevät sekaisin. Jostain syystä muistikuvani oli että Odolla/Kiirsulla oli ollut vihamielinen interaktio vaikka todellisuudessa tilanne oli päinvastainen (minkä jo olin aiemmin kyllä lukenut, mutta en ollut tainnut tarkemmin miettiä vielä). Tuo boldattu juttu oli geneeristä pohdintaa siitä että usein alkupelissä on jopa melko vahvaa etäännyttämistä (distancing).

Tässä distancing jutussa näin kaksi vaihtoehtoa:
1) Olet kaupunkilainen ja puhut totta
2) Olet mafia, jolloin perusolettamus on, että alkuperäinen viestisi (siis ennen tätä) on valetta

Minä uskon, että on todennäköisempää, että olet kaupunkilainen koska myönnät virheesi, ja perustelusi sille käyvät järkeen. Erityisesti kun kyseessä olen minä (argumentin toisella puolella), en usko että mafiana olettaisit minun välttämättä uskovan sinun perusteluasi, ja olettaisin sinun ennemmin pitävän alkuperäisestä argumentistasi kiinni ja keksivän sille perusteita.

Minä myös ukson, että mafiana sinä scumreadaisit minut jollain who cares whatever syyllä, koska sinä suhteellisen usein teet niin kaupunkilaisenakin. Toisekseen, ja tähän liittyen, se olisi sinulle jopa hyödyllistä ottaen huomioon miten pelaajat suhtautuvat minuun näin niinkun yleisesti ottaen TL:n ulkopuolella. Siitä syystä näen myös sen postin missä townreadaat minut ja Violetin kaupunkilaisena postina.

Kiirsuun liittyen, tämä on samoin @pivot:lle.
Tässä on tuo Kiirsun scumreadi minusta:
Ensin hän sanoo näin:
raynpelikoneet:sta jää vähän ylimielinen vaikutelma. Hänellä tuntuu olevan tietty kaava, jonka mukaan on pelattava tai muuten on automaattisesti pahis tai ainakin ansaitsee kuolla. Pahiksen olisi helppo pelata tällä tavoin kaavamaisesti, koska se on helppo tapa välttää virheitä ja myös perustaa epäilyt sille, että joku rikkoo hänen kaavaansa.

Tässä ei ole mitään järkeä, koska jos hänen väittämänsä pitäisi paikkaansa, minähän olisin silloin scumreadannut Violetin (hänhän "rikkoi kaavaani" jonka Kiirsu tässä kuvailee). Minä ilmaisen tämän, jonka jälkeen hän sanoo:
rayn, minusta se, (1)että olen Nevskistä samaa mieltä, ei tarkoita, ettetkö voisi silti olla epäilyttävä. Se, että Nevskin viestissä ei juuri ollut sisältöä, on vain yksi huomio, josta olemme samaa mieltä. (2)Ja minusta tämä sinun "yksi pointtisi" kyllä välittyi useammassa kohtaa, vaikka et suoraan ilmaissut, että ihmisten tulisi pelata samalla tavalla. (3)Minusta sekin, että jos hyppään Odon bandwagoniin, emme voi molemmat olla pahiksia, on tietyn kaavan noudattamista. (4)Mitä taas tulee Violetin äänestämiseen, niin ehkä olemme tottuneet erilaisiin pelitapoihin, mutta en minä oleta, että näin äkkiä välttämättä äänestetään ketään. Eihän tässä ole puoletkaan edes olleet äänessä, niin ei ole vielä kaikista saanut kuvaa. (5)Olet tässä kuitenkin epäillyt ja kyseenalaistanut häntä, koska hän pelasi mielestäsi epäloogisesti.

(1) Kiirsulla on kaksi asiaa, joissa minä ja hän "kohtaamme". Toinen on Violet (myöhemmin), ja toinen on Nevski readi. Kiirsu tulee samaan lopputulokseen Nevskin postista. On toki totta, että se, että tulemme samaan lopputulokseen, ei automaattisesti tee minusta hyvistä, mutta se, että hän jättää asian kokonaan "huomiotta", on mielestäni aika epäilyttävää. Erityisesti pelin alussa kaupunkilaisreadit ovat hyvin pitkälti sitä, kuka näkee pelin samalla tavalla, tulee samoihin johtopäätöksiin, painostaa pelaajia joita itsekin pidät epäilyttävinä... tekee siis mielestäsi OIKEITA asioita. Minun mielestäni Kiirsun pitäisi olla tästä sitä mieltä, että minä teen oikeita asioita, koska olin ensimmäinen, joka kutsui Nevskin postia epäilyttäväksi, vieläpä aivan samoin syin kun hän itsekin. Jostain syystä hän vain ohittaa tämän tosiseikan.
(2) ja (3) Mitä sitten? Kiirun mainitsema "kaava" jota noudatan, on käytännössä seuraava:
- mafialle otollinen "peliympäristö" on se, jossa kukaan ei analysoi mitään
- minä haluan, että ihmiset eivät tee posteja, joissa he eivät analysoi pelin tapahtumia
- minä haluan, että ihmiset eivät puhu asioista, joita he eivät pidä tärkeinä pelin etenemisen kannalta
- minä -- ylläolevan perusteella -- OLETAN, etteivät ihmiset tee noin
- minulla on tiettyjä asioita, joista olen alustavasti sitä mieltä, että ne eivät ole mafia-mafia kanssakäymistä, esim mafia ei yleensä kaveeraa ensimmäisessä postissaan mafian kanssa. Se on minun mielipiteeni. En oikeen edes ymmärrä, miksi Kiirsu tähän tarttuu, koska jos hän on kaupunkilainen, hän TIETÄÄ että olen oikeassa tässä asiassa (tästä hieman myöhemmin lisää). VAIKKA minä olisinkin mafia, tämä ei ikinä ole syy miksi olen mafia, koska minä juuri tein mafiana pro-town readin (eli siis käytännössä mafiana minä olisin AUTTANUT kaupunkia, mikäli ihmiset uskovat minua -- ja kuten kaupunkilaisetkin, mafiakin haluaa heitä uskottavan).
(4) Niin muttakun minä en koskaan edes scumreadannut Violetia. Kiirsu yrittää jotenkin vihjata että olisin jossain vaiheessa epäillyt Violetia, joka on aivan päin seiniä. Missä minä olen koskaan sanonut epäileväni Violetia? Violet, otapa sinä kantaa tähän, olenko sinun mielestäsi epäillyt sinua? Omasta mielestäni olen vain (alun keskustelussa) kysynyt sinulta miksi sinä sanot jotain, jotta saisin paremman kuvan siitä, miksi sinä sanot jotain :D Toki jos ottaa vain postin, jossa "komppaan Odoa", eikä lue mitään muuta (koko keskustelua), voihan sen noinkin kääntää ja vääntää.... Mielestäni tuo on kyllä aika sanojen vääntelyä.
(5) Niin, olen kyseenalaistanut häntä. So what? Kiirsu siis väittää että olen epäilyttävä koska kyseenalaistan mielestäni epäloogisia asioita. Oikeasti, lukekaa nyt tuo. Mitä????

Tämän jälkeen minä kysyin, mitkä asiat ovan konkreettisesti epäilyttäviä, hän vastaa:
rayn, epäilyttävä on se kokonaisuuskuva, jonka jätät. Tunnut olevan erittäin dominoiva pelaaja ja heti alussa minua häiritsi tapasi kertoa, kuinka tätä peliä kuuluu pelata.

Minusta tällainen äänestämisellä uhkaaminen on outoa. Tulee vaikutelma, että yritetään kontrolloida muita sanomalla "älä tee näin tai äänestän". Ja sitten, kun Xatalos oli eri mieltä, toteat vain, että ei se noin mene, en jaksa keskustella tästä enempää. Ja sitten kun on vielä ne aiemmin mainitsemani puheet siitä, miten pitää pelata tai ansaitsee pudota, tulee vaikutelma, että haluat pelin kulkevan sinun pillisi mukaan.

- kyllä, pyrin olemaan dominoiva pelaaja, koska minä olen mielestäni oikeassa (onko joku muu sitä mieltä ettei itse ole?) ja haluan vakuuttaa muut siitä että olen oikeassa, miksi tämä on pahismaista?
- "yritetään kontrolloida muita", ei, pyrin minimoimaan väärät lynkkaukset ja sen, etteivät ihmiset sanoisi typeriä asioit (joiden takia heidät voidaan mislynkata), miksi tämä on pahismaista?
- Xatalos oli eri mieltä aivan vääristä syistä, se että joku teki jotain hyviksenä joskus ja tekee saman nyt ei tee kenestäkään hyvistä, hän varmasti ymmärsi mitä minä sanoin ilman sen kummempaa selitystä, en jaksa selitellä päivänselviä asioita, jos joku ei tajua niin ihan sama mulle. Miksi tämä on pahismaista?
- Viimeinen lause, kato ensimmäinen viiva

Kiirsu ei koskaan anna mitään syytä, MIKSI jokin asia mitä minä teen, on pahismaista, hän vain sanoo "sinä teet näin, ja se on epäilyttävää". Tämä on mielestäni erityisen epäilyttävää, koska noita minun toimintatapojani joihin hän vetoaa "epäilyttävinä", voidaan kuvata yksinkertaisesti "yrittää ottaa selville miksi joku sanoo jotain, on mielipide siitä mikä on pahismaista / hyvismäistä, yrittää saada muut vakuuttuneeksi siitä että on itse oikeassa". Eli siis minä olen epäilyttävä koska pelaan tätä peliä, nice!

Minä uskon, että on todennäköisempää, että Kiirsu luki (tai no, varmaankin vain "luki" -- ainakin hänen posteistaan päätellen) rayn-Violet-Xatalos argumentin, ja ratsasti "let's call one of them scum just because there is an argument between them and see if anyone bites" pointilla, joka on aika yleistä mafialle. Eli siis hän on jo päättänyt, että joku noista kolmesta on mafia ennenkuin hän edes tekee casensa. Kolme ihmistä "väittelee". Mikäli (kuten oletan) olemme kaikki kaupunkilaisia, on mafia!Kiirsulle hyödyllistä kutsua jotain heistä mafiaksi ja saada tukea ainakin yhdeltä (tässä tapauksessa Violetilta) argumentin toisella puolella olevalta henkilöltä. Tätä päätelmää tukee mielestäni:
- hänen "oikeilla" perusteillansa, jonka takia hän pitää minua epäilyttävänä, ei ole mitään "pahisarvoa", eli siis ei ole mitään syytä miksi joku tekisi noita asioita mistä hän minua syyttää, todennäköisemmin pahiksena kun hyviksenä (ja tämä on vielä aika nätisti sanottu)
- Violet oli se, jonka kimppuun "hyökättiin", hän on todennäköisesti helpoin "liittolainen", eli helpoin vakuutettava. Kärjistetysti sanottuna uskon että Kiirsu yrittää sanoa (ilman että sanoo) näin: "katso Violet, rayn syyttää sinua ja olet kaupunkilainen, äänestä häntä kanssani". Toivottavasti tajuatte mitä tässä tarkoitan, tän pelin pelaaminen (itsensä ilmaiseminen) on aivan pirun vaikeaa suomeksi kun on vajaa 10v vetäny englanniksi....
- Hänen RVS votensa oli jo minun päälläni, joten jos hän olisi poistanut votensa, ja laittanut sen muualle, hän olisi käytännössä joutunut myöntämään, että minä olen hänen mielestään kaupunkilainen. Tässä tulee se "pidä vaihtoehdot avoinna" jutska taas kerran.

Romaaniksi meni mutta menköön. Nyt jos kävisin suihkussa ja sitten loput, ei varmaan tartte enää tuota scumreadia selventää?

@shirokami
Selvisikö sun väärinymmärrys jo vai pitääkö selvittää lisää?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.10.2017 23:52:28

Shirokami kirjoitti:rayn nää pelit menee aina siihen että mä vaan sokeasti sheeppaan sua ja sitten itken irlissä kuinka mulkku äijä sä oot ku kusetit mua tolleen, joten kysyn nyt tässä samalla kun uudelleenluen sivuja. kuka me lynkataan ja miksi?

Jos vaikka itse miettisit ensin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2017 00:37:42

Jonttu kirjoitti:Pahoittelen jo etukäteen mahdollisista virheistä, uusi foorumi, uudet nimet ja hektinen päivä eivät ole paras yhdistelmä :D

Muutamat ovatkin maininneet erilaisista kulttuureista ja siitä, miten on tottunut juonareita pelaamaan. Omassa yhteisössäni ei vastaanvanlaista yötykitystä ollut koskaan, eli ensimmäiset kunnon väittelyt ja kinastelut saatiin ensimmäisten tuntien aikana. Meillä pelit lähtivät aina vähän hitaasti käyntiin ja aggressiivisiin pelaajiin tartuttiin välittömästi.

Niinhän täälläkin tehtiin, tartuttiin aktiivisiin pelaajiin välittömästi, eli Jonttu on itseasiassa LUONTEVA tällaisen pelin kanssa, vaikka jotenkin antaa ymmärtää ettei olisi. Kuitenkaan hänellä ei tietenkään ole mitään mielipidettä mistään.

Itse olen aggressiivisen pelin kannalla ainakin näin aluksi, kun sillä saadaan ainakin se yksi pelaaja (jos jollekin äänen heti antaa) puolustautumaan tai ainakin tiedustelemaan äänen syytä. Sillä myös aktivoidaan koko peliä hyvin, kun äänen antaminen (herättelyäänenä) ilman perusteita on myös loistava keino tuoda huomiota itseensä, kun joku kuitenkin tuohon aina tarttuu, niin kuin nytkin kävi. Joskus näissäkin peleissä huomiota kannattaa jopa kerätä senkin uhalla, että joutuu äänestetyksi pois, kun pahiksia tuo huomion vieminen ei haittaa eivätkä he täten ainakaan heti ensimmäisenä tätä henkilöä lynkkaa. Tällä pelityylillä toki joutuu usein tenttauksen kohteeksi ja siitä pois luikerteleminen onkin asia erikseen. Ei siis välttämättä selviä edes sinne ensimmäiseen yöhön asti.
En kuitenkaan sano, että itse aina haluaisin tai aikoisin pelata aggressiivisesti, sillä pelityylin vaihtelu pelistä toiseen on mielestäni parempi tapa kuin yhden tempun ponia leikkiminen. Täällä en lähtenyt aggressiivisesti liikkeelle, enkä varmaan koko pelin aikana tule aggressiivisesti ketään osoittelemaan sormella. Jos tarve tulee, niin sitten vedetään hihasta kikkakolmosia.

Olen agressiivisen pelin kannalla mutta en varmaan koko pelin aikana tule aggressiivisesti ketään osoittelemaan sormella. Hienoa! "Voin tehdä mitä haluan ja selitän kaiken vain sillä (jos jotain noottia tulee) että muuttelen pelityyliäni". Nyt oikeasti, tämä on mafia päättelyketju. Miettikää itse, miksi kukaan sanoisi kaupunkilaisena noin? Sanoisitko itse?

Jottei täydeksi jaaritteluksi menisi, niin en itse lähtisi Kuulaa tuomitsemaan jonkun popcorn-viestin takia. Se oli hänen oma tapansa tuoda jotain tähän peliin ja kuten hän sanoi, "ulkopuolisena" ehkä mieluummin haluaa tarkkailla, miten pelejä täällä pelataan. Itsekin piti "ulkopuolisena" oikeasti ihan ajatuksen kanssa lukea muutamia pelejä tuolta Hautausmaalta läpi, jotta sai edes jotain käsitystä siitä, miten täällä pelit ovat yleensä menneet.

Jonttu siis ei halua ottaa millään tavalla kantaa siihen (esim Violet-rayn-Xatalos, ja näiden "johdannaisiin") mitä alussa tapahtui, ja antaa jonkun täysin random readin, joka ei oikeastaan sano edes yhtään mitään.

Tämä on mafia post.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2017 00:44:48

Jonttu kirjoitti:
Violet kirjoitti:Mitä pelin kannalta merkityksellistä sisältöä Kuula on tähän asti tuonut mielestäsi peliin?


[...] sillä en ainakaan itse pahiksen roolissa lähtisi tarkoituksella pelaamaan passiivisesti ja vielä oikein ilmoittamaan siitä.

AI ET VAI ??????????? :D :D :D
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2017 00:49:07

"Olen aggressiivisen pelin kannalla, mutta joo siis mä en kai koko pelin aikana tule aggressiivisesti ketään osoittelemaan sormella, ja sitten vielä että ainakaan itse pahiksen roolissa en lähtisi tarkoituksella pelaamaan passiivisesti ja vielä oikein ilmoittamaan siitä."

- Jonttu <3
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.10.2017 01:05:20

Jätän tuon Hukka analyysin huomiselle koska meni myöhään ja nyt on jo tosi myöhä. Iltavuoro sucks. Eniveis hän on mun vähäisin scumreadi ja sanoipa jotain joka kävi tosin hyvin järkeenkin jossain vaiheessa mun postini (jossa laitoin scumlistin) jälkeen. Stay tuned.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron