Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Nego » 03.10.2017 15:45:11

raynpelikoneet kirjoitti:Eli siis minä olen epäilyttävä koska minulla on mielipide siitä, mikä on hyvismäistä ja mikä pahismaista, koska yritän selvittää miksi ihmiset sanovat mitä ve sanovat, ja koska yritän vakuuttaa muita siitä että minun readini ovat hyviä.

Voi elämä, best case 2017....

Enemmän musta tuntuu, että ihmiset pitää sua epäilyttävänä, koska olet niin kärkäs sanomaan, mikä on hyvismäistä ja pahismaista. On hyvä, että sulla on mielipide siitä, mutta moni kokee liian painostavana, kun vängätään sitä, onko se tosiaan niin.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Hukka » 03.10.2017 16:05:21

Mä näin Odon ensimmäisen viestin jotenkin ihan selvänä äänen väärinkirjoittamisena? Mutta kyseessä onkin yhteisön tapa merkitä nimet boldilla, että ne huomaa? Sinänsä Odon käyttäytyminen siis minusta kummallista, kun tämä nyt oli tällainen esiinnosto mutta ei kuitenkaan ääni; mistä tulee mieleen pelko äänen laittamisesta? Sinänsä siis ymmärrän Violetin epäilyksen tapaisen heiton siihen suuntaan, mutta ymmärrän myös hänen äänensä Kiirsulle, kun tämä kuitenkin Odon “perusteilla” ratsastikin. Ehkä olisin itse laittanut pelin herättelyääntä jollekkin vielä heräämättömälle tuossa tapauksessa mutta saipa tämäkin asia peliä liikkeelle.

Violetin selvittelevä kirjoitustapa nostatteli mullakin vähän kulmia, kun ensin mainitsee, että tämä on turhaa ja jäävät vähiksi ja sitten kertookin kaiken mitä hänelle tulee mieleen. Hänelle kuitenkin tyypillistä ja sinänsä arvostan, vaikka ristiriita onkin toki olemassa.

Xatalos kirjoitti:Violetin roolijutuista en nyt osaa sanoa... rayn varmaan taas sanoisi että tuossa on "ristiriita" (eli roolipohdiskelua ja sitten se "tämä oli kuitenkin merkityksetöntä") mutta sitä en vieläkään niele. Lisäksi teit saman viimeksi hyviksenä joten siinäkin mielessä turha pointti :P

Musta vähän hassua että mainitset asiasta, vaikka mielestäsi kyseessä “turha pointti”. Onko tässä nyt aktiivisuus-leiman kalastelua ja/tai jo aktiivisen pelaajan leiman itselleen ilmossa laittaneella nyt kiire ollakin yksi aktiivisimmista?

Mä tässä nyt lueskelen Odo-Xatalos-raynpelikoneet-Violet -sananvaihtoa, mutta en näe siinä sen erityisempää? Tai siis jotenkin he itse tuntuvat vetävän toisiaan pahismaisiksi juuri tuon sananvaihdon perusteella, mutta minä nään taas mielipiteiden/näkökulmien/kulttuurien/mikä onkaan kohtaamisen.

Xatalos kirjoitti:Toki näin, mutta en ulottaisi sitä niin absoluuttiseksi totuudeksi että aina kun tekee jotain vastoin sitä mitä toteaa hyödylliseksi -> pahis. Etenkin kun tuo on selvästi sellainen asia mitä Violet tykkää tehdä myös hyviksenä, eikä se ole yhtään tärkeä asia vaan vain jotain mukavien jutustelua ihan alkuun.

Olen tässä samaa mieltä. Vielä ehkä veisin pidemmälle ajatuksen, että pahis tuskin tekisi tällaista. Jos hän on kerran ajatellut, mikä on hyödyllistä kenenkäkin kannalta, tuskin hän alkaisi itse sanojaansa vastaan toimimaan? Tietysti jos kyseessä ei ole tietoinen päätös vaan lipsahdus, asia on eri, ja Violetilla tämä vielä tuntuu kuuluvan pelityyliin.

Kuula kirjoitti:Jaahas, tämä näyttää olevan popcornin paikka.

Tätä mä nyt kovasti vierastan. Ensimmäinen kommentti peliin ja tämä on mitä sinulla on sanottavaa?

Nevski kirjoitti:Cameronin ja Hukan hiljaisuuden ymmärtäisin, mikäli roolit olisi jaettu yhteisöjen kesken tiimeittäin, kun Violet on kotiyhteisöään jo käynyt edustamassa ketjussa, mutta tässä pelissä näin ei ole. Lisäksi toistaiseksi täysin vaitonaisia ovat: Jonttu-Ankka, Nego ja Rappio ovat olleet vielä toistaiseksi täysin vaiti. Toki, ensimmäinen päivä on vielä aluillaan ja IRL on kullakin kiireensä. Kuitenkin pitäisin myös silmällä näitä, jotka eivät mitään sano.

Mainitset tämän heti ensimmäisen viestisi alussa? Mikä tää yritys nyt oli saada itsesi näyttämään aktiiviselta? + peli alkoi eilen yhdeksältä ja vasta tänään nyt iltapäivällä ehdin tänne? Musta tää ei ole kovin myöhäinen herääminen? Vaikka toki vauhdikkaasti lähti peli liikkeelle niin kuin sanoit.

Kiirsu kirjoitti:Xatalos ja rayn puhuivat paljon, mutta loppujen lopuksi asiaa ei ole kauheasti vaan he jauhavat samaa juttua pitkään. Koska he ja Violet tuntevat entuudestaan tuntuu heillä olevan ihan oma pieni piirinsä. Xatalos ja rayn ovat luultavasti omalla foorumillaan opinneet samanlaisen pelityylin. Ehkä se selittää sitä, että he tuntuvat pelaavan hyvin kylki kyljessä ja ovat heti Violetin kimpussa. raynpelikoneet:sta jää vähän ylimielinen vaikutelma. Hänellä tuntuu olevan tietty kaava, jonka mukaan on pelattava tai muuten on automaattisesti pahis tai ainakin ansaitsee kuolla. Pahiksen olisi helppo pelata tällä tavoin kaavamaisesti, koska se on helppo tapa välttää virheitä ja myös perustaa epäilyt sille, että joku rikkoo hänen kaavaansa. Xatalos on jättänyt neutraalimman vaikutelman.

Muuten Kiirsusta jäänyt jotenkin laimea vaikutelma, mutta tämän kappaleen kanssa olen samaa mieltä. Luennan ymmärrän hyvin, samanlaisen tein itsekin viimeksi. Olen siis todistanut sivusta tätä Xatalos, raynpelikoneet, Violet -kolmikon kohtaamista aiemminkin ja kovasti peli tuntuu keskittyvän juuri tähän sananvaihtoon, ehkä liikaakin? Ainakin viimeksi kaikki kolme olivat hyviksiä...

Xatalos kirjoitti:rayn: olen lukenut pelin pari kertaa läpi, mutta joskus nimet/tapahtumat menevät sekaisin. Jostain syystä muistikuvani oli että Odolla/Kiirsulla oli ollut vihamielinen interaktio vaikka todellisuudessa tilanne oli päinvastainen (minkä jo olin aiemmin kyllä lukenut, mutta en ollut tainnut tarkemmin miettiä vielä). Tuo boldattu juttu oli geneeristä pohdintaa siitä että usein alkupelissä on jopa melko vahvaa etäännyttämistä (distancing).

Musta taas pointtisi etäännyttämisestä oli järkevä! Koska siis toisen syillä äänestäminen ei ole todellakaan etäännyttämistä näin jos yksinkertaisesti ajatellaan, mutta nimenomaan etääntyminenhän siitä seurasi, kun raynpelikoneet oli sitä mieltä, että eivät kuulu samaan joukkoon. Minusta aivan mahdollista pahiksille ajatella näin pitkälle.

Kaikista eniten mietityttävät nyt siis Nevski äärimmäisen laimealla aloituksellaan, Xatalos, jolla on kova tarve miellyttää? Tämän olen lukevani tuosta juuri yllä olevasta lainauksesta? Vaihtaa ääntä sinne suuntaan, minne muutkin ovat laittaneet epäilyä? Sitten tietysti myös Kuula:

Kuula kirjoitti:Jotain sanottavaa saattaisi olla, mutta kuten popparikommentista huomaa niin mieluummin seuraan kun muut heittelevät ajatuksiaan ilmoille. Fiilis on, että kun mitään infoa ei ole niin miksi spekuloida.

Tässä vasta tutustutaan ja kukaan ei ole minua vielä pyytänyt tanssiin mukaan. Sellainen tämä ensimmäinen päivä on.

Ömmmm, kukaan ei pyydä tanssiin mukaan, jos et itse tarjoa mitään? Ja tuon popcorn-kommentin jälkeen sinua aika kovasti toivottiin tänne keskustelemaan? Ja joukkuepeli! Kiva, että sulla on hauskaa seurata vierestä ja olla spekuloimatta mitään, mutta ei me saada mitään aikaan spekuloimatta... Minkälaista kutsua tanssiin sä muuten tarkoitit? Tällaista: ++Kuula ?

Nego raynpelikoneista kirjoitti:Enemmän musta tuntuu, että ihmiset pitää sua epäilyttävänä, koska olet niin kärkäs sanomaan, mikä on hyvismäistä ja pahismaista. On hyvä, että sulla on mielipide siitä, mutta moni kokee liian painostavana, kun vängätään sitä, onko se tosiaan niin.

Mulla on ainakin se, että olen niin epävarma omista readeistäni, että jos joku onkin yhtäkkiä varma omistaan tulee vähän sellainen ajatus, että “Pahis!!”, koska vain heillä kuitenkin tiedossa kaikkien puolet.

Tällaista kokoavaa viestiä näin alkuun. Unohtui sanoa ihan pelin viedessä mukaansa: Huomenta ihmiset!
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 16:37:46

Hukka: tietysti aina voi mennä "yhden tason syvemmälle" :P Ei tästä kuitenkaan koskaan tule loppua jos oletetaan että jokainen interaktio on potentiaalinen monitahoinen salajuoni. Sanoisin todennäköisempää olevan että se oli vain spontaani tilanne jossa luultavammin 2 hyvistä (tai 1 pahis 1 hyvis) viestittelivät. Lisäksi on mahdollista, että jos se olikin juoni, se olisi yhtä hyvin voinut johtaa huonompaan lopputulokseen (kuten toisen tai molempien päälle tuleva epäily). Turvallisempaa olisi ollut perinteinen, keskinäisiin ristiriitoihin perustuva etäännyttäminen.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Violet » 03.10.2017 16:46:40

Kuulassa kyllä mietityttää tuo tahallaan erille jättäytymisen itse tuominen esille. Tuo lähestymistapa ei missään mielessä ole rakentava, enkä hyvikselle näe siihen suuria hyötyjä. Pistää mietityttämään, että ehkä kuitenkin pahiksena jättäytyisi ulkopuoliseksi myöhäisen heräämisen avulla, tai ei ainakaan itse viesteillään korosta sitä, ettei ole tuomassa peliin lisäsisältöä. Pahis ei haluaisi korostaa sitä seikkaa, ettei ole tuomassa sisältöä peliin - ei tosin kyllä hyviskään, mutta pahiksen voittoehto on kiinni siitä selvitymisestä.

Nevskin aloitus peliin kieltämättä on aika vaisu, mutta pelikulttuuri voi vaikuttaa asiaan, etenkin aloituksissa. Nopean pelikulttuurin edustajat (ray, Xata) sekä hitaamman pelin (Kuula) kyllä huomaa. Pidän Nevskin aloituksen mielessä, mutta myös seuraaville viesteille tulee painoarvoa. Mielenkiintoista on, että moni on innokkaasti jo todennut Nevskin aloituksen latteaksi - ray, Xatalos (antoi jopa äänen), Kiirsu ja nyt viimeisimpänä Hukka. Heräämisviestin lähettänyt Jonttu ei tähän tarttunut, eikä myöskään Nego. Nego, miksi et kommentoinut Nevskin aloitusviestiä?

Kiirsun pointti rayta vastaan on mielenkiintoinen, ottaen huomioon, että ray on tonkinut pointteja esiin agressiivisemmin kuin Xata. Itse olen huomannut, että Xatan ja rayn pelityyli on oikeastaan hyvin samanlainen, mutta ray vetää sitä agressiivisemmin, kirjoittaa kärkevämmin ja ei ole yhtä sovinnollinen, mikä toisaalta tehostaa hänen työtään pointtien etsimisessä, mutta herättää enemmän pahisvibaa. Näiden syiden vuoksi en tällä hetkellä pidä rayta pahismaisena, ja hänen aktiivinen vaikutuksensa olisi alkupeleissä pikemminkin hyvisten eduksi kuin haitaksi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 16:51:32

rayn tuntuu epätavallisen kiihkottomalta ja ystävälliseltä, mutta enpä tiedä, mitä se tarkoittaa. Ehkä perinteisempi rayn vielä astuu esiin kun tähtäimeen osuu jotakin isompaa saalista. Toistaiseksi hankalaa sanoa, joskin olen pääasiassa ollut yhtä mieltä siitä mitä hän on sanonut, mikä on kai hyvä(?) merkki.

Violet tuntuu pelaavan loppujen lopuksi melko samalla tavalla kuin viime pelissä tällä foorumilla (missä oli hyvis). "Turhaa" roolipuhetta, puolusteltavaa tyyliä, suht objektiivista katsausta eri asioista. Aika rajallinen aineisto, mutta ei nyt tee hirveästi mieli äänestää Violetia.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 16:53:13

Lievät hyvistuntumat siis raynista ja Violetista.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 03.10.2017 16:56:47

Nego kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Eli siis minä olen epäilyttävä koska minulla on mielipide siitä, mikä on hyvismäistä ja mikä pahismaista, koska yritän selvittää miksi ihmiset sanovat mitä ve sanovat, ja koska yritän vakuuttaa muita siitä että minun readini ovat hyviä.

Voi elämä, best case 2017....

Enemmän musta tuntuu, että ihmiset pitää sua epäilyttävänä, koska olet niin kärkäs sanomaan, mikä on hyvismäistä ja pahismaista. On hyvä, että sulla on mielipide siitä, mutta moni kokee liian painostavana, kun vängätään sitä, onko se tosiaan niin.

Siis muthan lynkataan joka ikisessä TL:n ulkopuolisessa pelissä, vain ja ainoastaan sen takia että mulla on mielipiteitä, täysin kantaaottamatta edes mielipiteiden totuusarvoon.

Arvaa kiinnostaako hirveästi pelailla muualla?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Hukka » 03.10.2017 16:57:35

Xatalos kirjoitti:Hukka: tietysti aina voi mennä "yhden tason syvemmälle" :P Ei tästä kuitenkaan koskaan tule loppua jos oletetaan että jokainen interaktio on potentiaalinen monitahoinen salajuoni. Sanoisin todennäköisempää olevan että se oli vain spontaani tilanne jossa luultavammin 2 hyvistä (tai 1 pahis 1 hyvis) viestittelivät. Lisäksi on mahdollista, että jos se olikin juoni, se olisi yhtä hyvin voinut johtaa huonompaan lopputulokseen (kuten toisen tai molempien päälle tuleva epäily). Turvallisempaa olisi ollut perinteinen, keskinäisiin ristiriitoihin perustuva etäännyttäminen.

Tässä olet kyllä täysin oikeassa, mutta minua kuitenkin kovasti ihmetytti ajatuksesi kääntäminen “muistamisvirheeksi”. Pointtini siis ei ollut se, että pitäisin Odoa ja Kiirsua tässä tapauksissa pahismaisina, vaan se, että sinun yllättävä mielenmuutoksesi oli pahismainen ainakin omasta näkökulmastani, missä tuo yhden tason syvemmälle meneminen ja siellä ajattelu olisi ihan luonnollista.

Violet kirjoitti:Mielenkiintoista on, että moni on innokkaasti jo todennut Nevskin aloituksen latteaksi - ray, Xatalos (antoi jopa äänen), Kiirsu ja nyt viimeisimpänä Hukka. Heräämisviestin lähettänyt Jonttu ei tähän tarttunut, eikä myöskään Nego. Nego, miksi et kommentoinut Nevskin aloitusviestiä?

Musta on jännää, että tuot ikään kuin pahismaisena ilmi sen, että niin moni on asiaan tarttunut, ja sitten lähdetkin kysymään Negolta, miksi hän ei asiaan tarttunut? Molemmat toimitavat siis pahismaiset?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 16:57:39

Ihan hyvä pointti että Kuulalla ei paljon järkeä olisi pahiksena korostaa omaa hyödyttömyyttään. Kai se voi olla pieni plussa Kuulalle.

Tähän mennessä rayn ei kyllä ole vielä ollut yhtään aggressiivinen (normaaliin verrattuna). Voi johtua vain siitäkin ettei ole löytänyt mitään mistä yleensä triggeröityy ja menee tilaan "tänään jompikumpi meistä kuolee":P
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 17:00:24

Hukka: millä tavalla pahismainen?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 17:04:50

raynpelikoneet kirjoitti:
Nego kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Eli siis minä olen epäilyttävä koska minulla on mielipide siitä, mikä on hyvismäistä ja mikä pahismaista, koska yritän selvittää miksi ihmiset sanovat mitä ve sanovat, ja koska yritän vakuuttaa muita siitä että minun readini ovat hyviä.

Voi elämä, best case 2017....

Enemmän musta tuntuu, että ihmiset pitää sua epäilyttävänä, koska olet niin kärkäs sanomaan, mikä on hyvismäistä ja pahismaista. On hyvä, että sulla on mielipide siitä, mutta moni kokee liian painostavana, kun vängätään sitä, onko se tosiaan niin.

Siis muthan lynkataan joka ikisessä TL:n ulkopuolisessa pelissä, vain ja ainoastaan sen takia että mulla on mielipiteitä, täysin kantaaottamatta edes mielipiteiden totuusarvoon.

Arvaa kiinnostaako hirveästi pelailla muualla?


Viimeksi taisin hammerata sut.. Sori siitä :P
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Hukka » 03.10.2017 17:05:17

Olet sanonut väitteen ja sitä kyseenalaistettaessa vaihdat mielipiteesi päinvastaiseksi ja väität, että kyseessä oli vain ajatusvirhe/muistit tapahtumat väärin. Tietysti täysin mahdollista, että puhut totta ja muistit väärin, mutta minusta järkevä kommentti ei vaikuttanut muistin tekemältä tepposelta, vaan ensimmäisenä tuli ajatus, että nyt tässä yrität pahiksena pelata niin, ettei ole mitään mistä sinua epäillä.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Nego » 03.10.2017 17:07:34

Hukka kirjoitti:
Nego raynpelikoneista kirjoitti:Enemmän musta tuntuu, että ihmiset pitää sua epäilyttävänä, koska olet niin kärkäs sanomaan, mikä on hyvismäistä ja pahismaista. On hyvä, että sulla on mielipide siitä, mutta moni kokee liian painostavana, kun vängätään sitä, onko se tosiaan niin.

Mulla on ainakin se, että olen niin epävarma omista readeistäni, että jos joku onkin yhtäkkiä varma omistaan tulee vähän sellainen ajatus, että “Pahis!!”, koska vain heillä kuitenkin tiedossa kaikkien puolet.
Tmi eli too much information on toki pahisten ammattitauti, mutta mun kokemuksella pahikset ei tahdo sanoa juuri mitään varmaa kenestäkään etenkään alkuvaiheessa. Siten siis mulle ainakin tulee ihan päinvastainen kuva niistä, jotka uskaltaa sanoa jotain varmemmin jo alussa. Hyviksillä kun ei oo mitään hävittävää.

Violet kirjoitti:Nevskin aloitus peliin kieltämättä on aika vaisu, mutta pelikulttuuri voi vaikuttaa asiaan, etenkin aloituksissa. Nopean pelikulttuurin edustajat (ray, Xata) sekä hitaamman pelin (Kuula) kyllä huomaa. Pidän Nevskin aloituksen mielessä, mutta myös seuraaville viesteille tulee painoarvoa. Mielenkiintoista on, että moni on innokkaasti jo todennut Nevskin aloituksen latteaksi - ray, Xatalos (antoi jopa äänen), Kiirsu ja nyt viimeisimpänä Hukka. Heräämisviestin lähettänyt Jonttu ei tähän tarttunut, eikä myöskään Nego. Nego, miksi et kommentoinut Nevskin aloitusviestiä?
En kokenut, että mulla olis mitään uutta annettavaa siihen keskusteluun. Olen samoilla linjoilla muiden kanssa siitä, että sen aloitus oli lattea, tyhjä, ja vähän ristiriitainenkin (keskittyy niihin, jotka ei vielä olleet puhuneet, muttei oikeastaan itse sano mitään).

Xatalos kirjoitti:rayn tuntuu epätavallisen kiihkottomalta ja ystävälliseltä, mutta enpä tiedä, mitä se tarkoittaa. Ehkä perinteisempi rayn vielä astuu esiin kun tähtäimeen osuu jotakin isompaa saalista. Toistaiseksi hankalaa sanoa, joskin olen pääasiassa ollut yhtä mieltä siitä mitä hän on sanonut, mikä on kai hyvä(?) merkki.

Violet tuntuu pelaavan loppujen lopuksi melko samalla tavalla kuin viime pelissä tällä foorumilla (missä oli hyvis). "Turhaa" roolipuhetta, puolusteltavaa tyyliä, suht objektiivista katsausta eri asioista. Aika rajallinen aineisto, mutta ei nyt tee hirveästi mieli äänestää Violetia.

En nyt ihan ymmärrä sitä, mitä sanot Violetista. Sanot, että se pelaa aika samalla tavalla kuin sen viime hyvispelissä täällä, mut lopulta toteat, ettei sun tee mieli sitä äänestää. Miksi sulla kävi edes mielessä Violetin äänestäminen ja miksi koit sen tärkeäksi sanoa, jos kerta oot sitä mieltä, että se on hyvis?
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Rappio » 03.10.2017 17:08:59

Tulen varmaankin huomenna katsomaan tarkemmin viestejä. Tänään on kiireitä.
Rappio
Kyläläinen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 08.09.2017 12:19:38
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 17:09:07

Hukka kirjoitti:Olet sanonut väitteen ja sitä kyseenalaistettaessa vaihdat mielipiteesi päinvastaiseksi ja väität, että kyseessä oli vain ajatusvirhe/muistit tapahtumat väärin. Tietysti täysin mahdollista, että puhut totta ja muistit väärin, mutta minusta järkevä kommentti ei vaikuttanut muistin tekemältä tepposelta, vaan ensimmäisenä tuli ajatus, että nyt tässä yrität pahiksena pelata niin, ettei ole mitään mistä sinua epäillä.


Miksi valehtelisin missään roolissa asiasta jonka näkee selvästi valheeksi vain vilkaisemalla ketjua? Kaiken järjen mukaan muistin vain tilanteen väärin, oli roolini sitten mikä tahansa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Nego » 03.10.2017 17:11:01

raynpelikoneet kirjoitti:
Nego kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Eli siis minä olen epäilyttävä koska minulla on mielipide siitä, mikä on hyvismäistä ja mikä pahismaista, koska yritän selvittää miksi ihmiset sanovat mitä ve sanovat, ja koska yritän vakuuttaa muita siitä että minun readini ovat hyviä.

Voi elämä, best case 2017....

Enemmän musta tuntuu, että ihmiset pitää sua epäilyttävänä, koska olet niin kärkäs sanomaan, mikä on hyvismäistä ja pahismaista. On hyvä, että sulla on mielipide siitä, mutta moni kokee liian painostavana, kun vängätään sitä, onko se tosiaan niin.

Siis muthan lynkataan joka ikisessä TL:n ulkopuolisessa pelissä, vain ja ainoastaan sen takia että mulla on mielipiteitä, täysin kantaaottamatta edes mielipiteiden totuusarvoon.

Arvaa kiinnostaako hirveästi pelailla muualla?

Tiedän tunteen. Mut lynkataan lähes kaikkialla huonojen vitsien takia. :D Ja siks, kun olen viimeisen puolentoista vuoden aikana ollut useammin pahis kuin hyvis.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 17:11:53

Nego kirjoitti:
Hukka kirjoitti:
Nego raynpelikoneista kirjoitti:Enemmän musta tuntuu, että ihmiset pitää sua epäilyttävänä, koska olet niin kärkäs sanomaan, mikä on hyvismäistä ja pahismaista. On hyvä, että sulla on mielipide siitä, mutta moni kokee liian painostavana, kun vängätään sitä, onko se tosiaan niin.

Mulla on ainakin se, että olen niin epävarma omista readeistäni, että jos joku onkin yhtäkkiä varma omistaan tulee vähän sellainen ajatus, että “Pahis!!”, koska vain heillä kuitenkin tiedossa kaikkien puolet.
Tmi eli too much information on toki pahisten ammattitauti, mutta mun kokemuksella pahikset ei tahdo sanoa juuri mitään varmaa kenestäkään etenkään alkuvaiheessa. Siten siis mulle ainakin tulee ihan päinvastainen kuva niistä, jotka uskaltaa sanoa jotain varmemmin jo alussa. Hyviksillä kun ei oo mitään hävittävää.

Violet kirjoitti:Nevskin aloitus peliin kieltämättä on aika vaisu, mutta pelikulttuuri voi vaikuttaa asiaan, etenkin aloituksissa. Nopean pelikulttuurin edustajat (ray, Xata) sekä hitaamman pelin (Kuula) kyllä huomaa. Pidän Nevskin aloituksen mielessä, mutta myös seuraaville viesteille tulee painoarvoa. Mielenkiintoista on, että moni on innokkaasti jo todennut Nevskin aloituksen latteaksi - ray, Xatalos (antoi jopa äänen), Kiirsu ja nyt viimeisimpänä Hukka. Heräämisviestin lähettänyt Jonttu ei tähän tarttunut, eikä myöskään Nego. Nego, miksi et kommentoinut Nevskin aloitusviestiä?
En kokenut, että mulla olis mitään uutta annettavaa siihen keskusteluun. Olen samoilla linjoilla muiden kanssa siitä, että sen aloitus oli lattea, tyhjä, ja vähän ristiriitainenkin (keskittyy niihin, jotka ei vielä olleet puhuneet, muttei oikeastaan itse sano mitään).

Xatalos kirjoitti:rayn tuntuu epätavallisen kiihkottomalta ja ystävälliseltä, mutta enpä tiedä, mitä se tarkoittaa. Ehkä perinteisempi rayn vielä astuu esiin kun tähtäimeen osuu jotakin isompaa saalista. Toistaiseksi hankalaa sanoa, joskin olen pääasiassa ollut yhtä mieltä siitä mitä hän on sanonut, mikä on kai hyvä(?) merkki.

Violet tuntuu pelaavan loppujen lopuksi melko samalla tavalla kuin viime pelissä tällä foorumilla (missä oli hyvis). "Turhaa" roolipuhetta, puolusteltavaa tyyliä, suht objektiivista katsausta eri asioista. Aika rajallinen aineisto, mutta ei nyt tee hirveästi mieli äänestää Violetia.

En nyt ihan ymmärrä sitä, mitä sanot Violetista. Sanot, että se pelaa aika samalla tavalla kuin sen viime hyvispelissä täällä, mut lopulta toteat, ettei sun tee mieli sitä äänestää. Miksi sulla kävi edes mielessä Violetin äänestäminen ja miksi koit sen tärkeäksi sanoa, jos kerta oot sitä mieltä, että se on hyvis?


Koska ääneni oli Violetissa vielä joitakin tunteja sitten. Selvensin että ei tule enää olemaan, ellei jotain isompaa uutta ilmene tulevaisuudessa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Nego » 03.10.2017 17:13:26

Xatalos

Ollaanko me pelattu joskus yhdessä?

Koska ääneni oli Violetissa vielä joitakin tunteja sitten. Selvensin että ei tule enää olemaan, ellei jotain isompaa uutta ilmene tulevaisuudessa.
Aa, sun äänes tais mennä sitten multa ohi.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 17:16:12

Nego kirjoitti:Xatalos

Ollaanko me pelattu joskus yhdessä?

Koska ääneni oli Violetissa vielä joitakin tunteja sitten. Selvensin että ei tule enää olemaan, ellei jotain isompaa uutta ilmene tulevaisuudessa.
Aa, sun äänes tais mennä sitten multa ohi.


Nimesi on jotenkin tuttu. En kyllä ole varma. Olitko siinä pelissä kesällä tällä foorumilla?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 17:17:07

Et ollut, joten en tiedä mistä nimi oli tuttu.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Pivot » 03.10.2017 17:32:24

Hukka:
Mä näin Odon ensimmäisen viestin jotenkin ihan selvänä äänen väärinkirjoittamisena? Mutta kyseessä onkin yhteisön tapa merkitä nimet boldilla, että ne huomaa? Sinänsä Odon käyttäytyminen siis minusta kummallista, kun tämä nyt oli tällainen esiinnosto mutta ei kuitenkaan ääni; mistä tulee mieleen pelko äänen laittamisesta? Sinänsä siis ymmärrän Violetin epäilyksen tapaisen heiton siihen suuntaan, mutta ymmärrän myös hänen äänensä Kiirsulle, kun tämä kuitenkin Odon “perusteilla” ratsastikin. Ehkä olisin itse laittanut pelin herättelyääntä jollekkin vielä heräämättömälle tuossa tapauksessa mutta saipa tämäkin asia peliä liikkeelle.

(mun täytyy taas yrittää muistella miten se nimi laitetaan tonne quoten sisään jos ei sitä tullut siitä postista suoraan painettua.)

Samantyyppinen kommentti Violetilta taisi olla yksi asia mikä sai nämä pidemmät keskustelut tässä liikkeelle muutamien kesken. Mä en tässä ihan tajunnut tätä suurta ongelmaa Odon ja Kiirsun äänestämisessä ja äänestämisen väliin jättämisessä. Noi oli kuitenkin jotain pelin viiden ensimmäisen postin joukossa, niin ei siinä mitään hätää äänestämään kenelläkään ollut, ei vakavasti eikä rvs äänellä tai herättelyäänellä kun suurin osa ei ollut vielä herännyt peliin. Toiset tykkää äänestää ajoissa ja toiset ei äänestä kovin usein, varsinkaan ihan alussa ensimmäisten epäilysten heittojen yhteydessä. Niin en nyt uskoisi, että tuossa on mitään erityistä pelkoa äänen laittamiseen ollut.
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Pivot » 03.10.2017 17:43:02

@Kuula en tiedä onko tuo tyyliseikka tai liiallista varovaisuutta. Samaa näkee välillä uusissa pelaajissa ja sitten sellaisissa joilla on vaan asenne ensimmäistä päivää kohtaan. Toi on yks mun pet peeve (mitä nyt taas onkaan suomeksi), että valitetaan, ettei ensimmäisenä päivänä ole mitään infoa, mutta sitten ei kuitenkaan haluta tehdä mitään sen eteen. Ensimmäisestä päivästä ei tule mitään infoa jos ei kukaan tee mitään ja aina ei ehkä ole niitä kovin puheliaita ympärillä niin paras aina itse yrittää jotakin. Ja toisessa päivässä ei ole myöskään sitten paljon mitään infoa jos ei ensimmäisenä tehty mitään.

++Kuula

Ehkä Kuula saa äänistä jotain infoa mitä kautta lähteä pelaamaan. :P
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Pivot » 03.10.2017 17:47:21

Niin ja muista mulla on Kiirsusta ja Raysta tässä vaiheessa jo vähän hyviä viboja. En nyt muista tarkkaan mikä posti oli Kiirsulta, kun luin kaikki tässä vähän aikaa sitten läpi yhteen putkeen, mutta oli hyviä ajatuksia ja yleisesti hyvää vibaa. Ja ray tuntuu ainakin yrittävän saada keskustelua aikaan ja peliä liikkeelle, plus kuulostaa musta samalta kuin siinä yhdessä pelissä jonka täällä pelasin. Ei nyt vielä mitään sen tarkempia ajatuksia tässä vaiheessa.
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Cameron » 03.10.2017 17:53:30

Olen huomannut pelin alun, mutta oon ollu eilisen illan ja tän päivän töissä ja nyt reeneissä...Huomenna oon 15h töissä, joten peliin käytettävissä oleva aika on tällä hetkellä vähäinen! Yritän illalla ehtiä lukemaan pelin läpi ja kommentoimaan jotain.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Pivot » 03.10.2017 18:18:31

ai niin ja vähän off topic, mutta jaoin Haliman tervetuloviestin tätä kisaa varten mun englanninkielisellä kotifoorumilla, google käännettynä, ja googlehan ei petä niin pakko jakaa täälläkin:

Hey!

The Finals Game of the Drama Games SM Games begins on 2.10. at 21:00. Pivot takes part in your forum.

The SM has opened its own area (viewforum.php? F = 28), where all the activities related to competitions take place. The first and most important thing is that competitors must sign up to the Village and announce their participation in the "Guidelines and Registration of the Drama SMR Games" chain. This should be done on Friday 29.9. by 23.59!

Another important thing is to enroll as a spare player. Registration for a spare time opens on Sunday, 24 September. at 21:00. A spare time may be registered by any member of the participating community. If a spare player is needed (ie, one of the actual players can not play), the player will be taken from the list in order, so be quick! The opportunity to register as a spare time expires on Sunday 1.10. at 23:59.

The third thing is a racing game. There is also a separate subfield in the SM-Race area, where all players and players are welcome to discuss the SM, the players and the game. This area will be public after the end of the game, but players still in the game do not see what is being written there.

Last important remark: SM-racing can not be talked about anywhere that players can see the discussion! So if you want to follow the races in your own forum and discuss the subject, consider this and arrange some secret zone where the races will not be able to get into the races.

Welcome to the Village to Attend / Follow the Year's Best Finnish Concert Event!


XD Vähän ihmettelivät että liittyykö tähän jotain urheiluakin, kun on toi "racing game" osio.

Tää on siis se sama mikä lähetettiin kaikille osallistujille tai forumeille jos joku ihmettelee mikä se suomenkielinen versio on.
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Hukka » 03.10.2017 18:31:39

Nego kirjoitti:Tmi eli too much information on toki pahisten ammattitauti, mutta mun kokemuksella pahikset ei tahdo sanoa juuri mitään varmaa kenestäkään etenkään alkuvaiheessa. Siten siis mulle ainakin tulee ihan päinvastainen kuva niistä, jotka uskaltaa sanoa jotain varmemmin jo alussa. Hyviksillä kun ei oo mitään hävittävää.

Joo, ihan totta. Kerroin vain, minkälainen ensi ajatus raynistä tulee ainakin mulle ennen kuin pystyn tunteen/viban/mikä onkaan rationalisoimaan pois.

Xatalos kirjoitti:Miksi valehtelisin missään roolissa asiasta jonka näkee selvästi valheeksi vain vilkaisemalla ketjua? Kaiken järjen mukaan muistin vain tilanteen väärin, oli roolini sitten mikä tahansa.

Mun mielestä mahdollinen totuus ei ollut se, että valehtelit alunperin. Tätä kai hait? Vaan se, että olit keksinyt (omasta mielestäni loogisen) väitteen että “hei tää näyttää etäännyttämiseltä” ja sitten kun pointtia kritisoidaan perut sanomisesi. Tämä ajatus minulla tuli siitä, että alkuperäinen kommentti (jonka siis nyt sanot olleen virhe) ei vaikuttanut valheelta tai erehdykseltä vaan ihan pätevältä. Tiedostan kyllä, että saatat olla täysin puhtoinen tässä asiassa, mutta kiinnitin kovasti huomioni... Mutta tämä siis esimerkkinä siitä, miksi minulla sinusta jotenkin miellyttämishaluinen olo, mikä sopisi pahikselle mainiosti. Toisena esimerkkinä äänen vaihto Violetilta Nevskille, kun häntä jo epäilivät rayn ja Kiirsu. Muiden ajattelussa kartalla pysyminen ja sen mukaan pelaaminen ja epäilyjen kohdistuessa itseen heti “toi nyt oli vaan ajatusvirhe” -puolustelu vaikuttaa minusta kovasti pahismaiselta.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Odo » 03.10.2017 18:35:05

Hukka kirjoitti:Olen siis todistanut sivusta tätä Xatalos, raynpelikoneet, Violet -kolmikon kohtaamista aiemminkin ja kovasti peli tuntuu keskittyvän juuri tähän sananvaihtoon, ehkä liikaakin? Ainakin viimeksi kaikki kolme olivat hyviksiä...

Minulla tämä pistää silmään ja pahasti. Minäkin olen ollut viimeisimmissä pelessäni hyvis, eikä se tee minusta yhtään sen varmempaa hyvistä, kuin kenestä muustakaan. Se on nyt ihan selvä juttu, etteivät edelliset roolit vaikuta tulevaan rooliin, koska roolit arvotaan. Joten tämä lausunto "viimeksikin olivat hyviksiä" on vähän invalidi. Yritetäänkö tässä jotenkin pehmitellä kuvaa tuosta porukasta, jossa kenties on pahiskaveri?

Näin muuten Hukan viesti vaikutti ihan fiksulta, joten mitään suurempia ajatuksia ei herännyt. Itseäni kiinnostaa enemmän se, että Xatalos poisti äänensä Violetilta mielestäni aika kevyesti. Koska mitä olen lukenut viestejä niin mielestäni Xatatoksen epäilyt Violetia kovaan on isommat tai ainakin enemmän perustellut. Ääni lähti äkkiä Violetilta, kun tajuttiin pudotusuhka ja Nevskin äänestäminen oli aika pitkälle vain laimeaksi totemista, joten muiden komppaamista. Myönnän, että Nevskin aloitus on laimea, mutta toistaiseksi ainakin odotan, mitä muuta sieltä tulee ennen kuin lähden äänestämään. Nevski on kuitenkin antanut ajatuksiaan enemmän kuin vaikkapa Kuula, jonka pelityyli on omituinen kaikin puolin.

Xatatos kirjoitti:Violet tuntuu pelaavan loppujen lopuksi melko samalla tavalla kuin viime pelissä tällä foorumilla (missä oli hyvis). "Turhaa" roolipuhetta, puolusteltavaa tyyliä, suht objektiivista katsausta eri asioista. Aika rajallinen aineisto, mutta ei nyt tee hirveästi mieli äänestää Violetia.

Täällä näköjään tulikin esille se, ettei Xatatos pidäkään enää Violetia epäilyttävänä, koska tyyli on sama kuin aiemminkin. Mutta eikö Violet itse sanonut, että hänen tyylinsä on ollut erilainen aiemmissa peleissä eikä niistä siksi voi päätellä mitään? Miksi siis antaa painoarvoa aiemmalle pelille.

Xatatos kirjoitti:Ihan hyvä pointti että Kuulalla ei paljon järkeä olisi pahiksena korostaa omaa hyödyttömyyttään. Kai se voi olla pieni plussa Kuulalle.

En tiedä teistä, mutta meillä päin ei ole mitenkään omituista, että pahikset tekevät juuri niin kuin pahiksien ei oletettaisi tekevän. Käänteispsykologiaa. En tämän perusteella anna luottoa yhtään. Kyllähän se vaikuttaa, ettei pahiksen ole järkeä toimia noin, mutta eikö se nimenomaan anna sitä hyvisvibaa tyhjästä.

Mun on pakko myöntää, että mun on hieman hankaluuksia seurata tätä peliä. Jokainen Finin pelejä seurannut huomaa, miten nämä eroavat toisistaan. Tämä on hektistä, lyhyiden viestien tulvaa, sen sijaan että olisi pidempiä pohdiskelevia viestejä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta). Mutta ehkä tähänkin ympäristöön tottuu ja suurimmaksi murheenkryynikseni on muodostunut se, etten ymmärrä kaikkia teidän käyttämiä termejä, mm. RVS ei sano mitään. Asian yhteyksistä olen päätellyt, että se saattaa tarkoittaa "herättelyääntä", mutta en ole ihan varma tästäkään.

Hieman uupu meinaa olla tämän päivän jälkeen, mutta tulinpahan nyt jotain sanelemaan ja tuomaan ilmi viimeisimpiä ajatuksia. Mulla on aika paljon koulua tässä, että en läheskään pysty samanlaiseen viestien tykitykseen, kun osa täällä, mutta pelaan omaan tahtiini ja koetan pysyä mukana. Hassua ajatella, että olen yleensä aktiivisimmista pelaajista ja täällä tuntuu, että jään muiden jalkoihin. :D

// Hukka kiilasi
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 18:53:48

Hukka kirjoitti:
Nego kirjoitti:Tmi eli too much information on toki pahisten ammattitauti, mutta mun kokemuksella pahikset ei tahdo sanoa juuri mitään varmaa kenestäkään etenkään alkuvaiheessa. Siten siis mulle ainakin tulee ihan päinvastainen kuva niistä, jotka uskaltaa sanoa jotain varmemmin jo alussa. Hyviksillä kun ei oo mitään hävittävää.

Joo, ihan totta. Kerroin vain, minkälainen ensi ajatus raynistä tulee ainakin mulle ennen kuin pystyn tunteen/viban/mikä onkaan rationalisoimaan pois.

Xatalos kirjoitti:Miksi valehtelisin missään roolissa asiasta jonka näkee selvästi valheeksi vain vilkaisemalla ketjua? Kaiken järjen mukaan muistin vain tilanteen väärin, oli roolini sitten mikä tahansa.

Mun mielestä mahdollinen totuus ei ollut se, että valehtelit alunperin. Tätä kai hait? Vaan se, että olit keksinyt (omasta mielestäni loogisen) väitteen että “hei tää näyttää etäännyttämiseltä” ja sitten kun pointtia kritisoidaan perut sanomisesi. Tämä ajatus minulla tuli siitä, että alkuperäinen kommentti (jonka siis nyt sanot olleen virhe) ei vaikuttanut valheelta tai erehdykseltä vaan ihan pätevältä. Tiedostan kyllä, että saatat olla täysin puhtoinen tässä asiassa, mutta kiinnitin kovasti huomioni... Mutta tämä siis esimerkkinä siitä, miksi minulla sinusta jotenkin miellyttämishaluinen olo, mikä sopisi pahikselle mainiosti. Toisena esimerkkinä äänen vaihto Violetilta Nevskille, kun häntä jo epäilivät rayn ja Kiirsu. Muiden ajattelussa kartalla pysyminen ja sen mukaan pelaaminen ja epäilyjen kohdistuessa itseen heti “toi nyt oli vaan ajatusvirhe” -puolustelu vaikuttaa minusta kovasti pahismaiselta.


Sinä kyllä taisit olla ihan ensimmäinen joka ajatteli että se olisi ollut käänteis-käänteis-psykologiaa :D Itse ajattelin aluksi heillä vain olleen jokin konflikti (en tiedä miksi, mutta mielikuvani oli että toinen heistä oli äänestänyt toistaan), mutta se olikin myötäilevä ääni toisin kuin muistin. Kuten viesteistäni varmaan näetkin, en koskaan ajatellut että se olisi ollut jokin ovela juoni (kuten itse ehkä mietit).

Myönnettäköön etten ole mitään hirveän originaalia vielä tuonut peliin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Xatalos » 03.10.2017 18:55:07

Odo kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Olen siis todistanut sivusta tätä Xatalos, raynpelikoneet, Violet -kolmikon kohtaamista aiemminkin ja kovasti peli tuntuu keskittyvän juuri tähän sananvaihtoon, ehkä liikaakin? Ainakin viimeksi kaikki kolme olivat hyviksiä...

Minulla tämä pistää silmään ja pahasti. Minäkin olen ollut viimeisimmissä pelessäni hyvis, eikä se tee minusta yhtään sen varmempaa hyvistä, kuin kenestä muustakaan. Se on nyt ihan selvä juttu, etteivät edelliset roolit vaikuta tulevaan rooliin, koska roolit arvotaan. Joten tämä lausunto "viimeksikin olivat hyviksiä" on vähän invalidi. Yritetäänkö tässä jotenkin pehmitellä kuvaa tuosta porukasta, jossa kenties on pahiskaveri?

Näin muuten Hukan viesti vaikutti ihan fiksulta, joten mitään suurempia ajatuksia ei herännyt. Itseäni kiinnostaa enemmän se, että Xatalos poisti äänensä Violetilta mielestäni aika kevyesti. Koska mitä olen lukenut viestejä niin mielestäni Xatatoksen epäilyt Violetia kovaan on isommat tai ainakin enemmän perustellut. Ääni lähti äkkiä Violetilta, kun tajuttiin pudotusuhka ja Nevskin äänestäminen oli aika pitkälle vain laimeaksi totemista, joten muiden komppaamista. Myönnän, että Nevskin aloitus on laimea, mutta toistaiseksi ainakin odotan, mitä muuta sieltä tulee ennen kuin lähden äänestämään. Nevski on kuitenkin antanut ajatuksiaan enemmän kuin vaikkapa Kuula, jonka pelityyli on omituinen kaikin puolin.

Xatatos kirjoitti:Violet tuntuu pelaavan loppujen lopuksi melko samalla tavalla kuin viime pelissä tällä foorumilla (missä oli hyvis). "Turhaa" roolipuhetta, puolusteltavaa tyyliä, suht objektiivista katsausta eri asioista. Aika rajallinen aineisto, mutta ei nyt tee hirveästi mieli äänestää Violetia.

Täällä näköjään tulikin esille se, ettei Xatatos pidäkään enää Violetia epäilyttävänä, koska tyyli on sama kuin aiemminkin. Mutta eikö Violet itse sanonut, että hänen tyylinsä on ollut erilainen aiemmissa peleissä eikä niistä siksi voi päätellä mitään? Miksi siis antaa painoarvoa aiemmalle pelille.

Xatatos kirjoitti:Ihan hyvä pointti että Kuulalla ei paljon järkeä olisi pahiksena korostaa omaa hyödyttömyyttään. Kai se voi olla pieni plussa Kuulalle.

En tiedä teistä, mutta meillä päin ei ole mitenkään omituista, että pahikset tekevät juuri niin kuin pahiksien ei oletettaisi tekevän. Käänteispsykologiaa. En tämän perusteella anna luottoa yhtään. Kyllähän se vaikuttaa, ettei pahiksen ole järkeä toimia noin, mutta eikö se nimenomaan anna sitä hyvisvibaa tyhjästä.

Mun on pakko myöntää, että mun on hieman hankaluuksia seurata tätä peliä. Jokainen Finin pelejä seurannut huomaa, miten nämä eroavat toisistaan. Tämä on hektistä, lyhyiden viestien tulvaa, sen sijaan että olisi pidempiä pohdiskelevia viestejä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta). Mutta ehkä tähänkin ympäristöön tottuu ja suurimmaksi murheenkryynikseni on muodostunut se, etten ymmärrä kaikkia teidän käyttämiä termejä, mm. RVS ei sano mitään. Asian yhteyksistä olen päätellyt, että se saattaa tarkoittaa "herättelyääntä", mutta en ole ihan varma tästäkään.

Hieman uupu meinaa olla tämän päivän jälkeen, mutta tulinpahan nyt jotain sanelemaan ja tuomaan ilmi viimeisimpiä ajatuksia. Mulla on aika paljon koulua tässä, että en läheskään pysty samanlaiseen viestien tykitykseen, kun osa täällä, mutta pelaan omaan tahtiini ja koetan pysyä mukana. Hassua ajatella, että olen yleensä aktiivisimmista pelaajista ja täällä tuntuu, että jään muiden jalkoihin. :D

// Hukka kiilasi


Ei se mikään ihan "free pass" vielä ole Violetille, mutta tunnepohjalta tuli sellainen olo että oikeastaan samanlainen pelitapa kuin viimeksi hyviksenä. Saa nähdä oliko oikea arvio.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali

ViestiKirjoittaja Halima » 03.10.2017 19:05:38

Äänestystilanne:
2 Kuula (Hukka, Pivot)
1 raynpelikoneet (Kiirsu)
1 Kiirsu (Violet)
1 Violet (Odo)
1 Nevski (Xatalos)

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Cameron 1/3
Jonttu 1/3
Nevski 1/3
Rappio 1/3
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron