Leppäkertut II Peli on ohi

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 19.09.2017 20:44:14

Cameronin kysymykseen potentiaalisimmasta pahisparista en ehkä kykene vastaamaan, mutta tässäpä ajatuksia mitä olen pyöritellyt aiheesta tämän päivän aikana:

Eilisen ajatukset aiheesta osoittautuivat aika lailla vääriksi, tosin Violet ja miina linkittyvät edelleen selkeästi. Edellisen pelin aikana itseasiassa ajattelin, että tällaista todella härskisti rohkeaa toisen hyviksenä pitämistä pitäisi ehkä joskus kokeilla pahiksena :D Toisaalta miina on myös mun silmissä tällä hetkellä pelin hyvismäisin pelaaja, ja oletin jotakuinkin samoin kuin Violet miinan motiivista vaihtaa ääntään. Se mitä sanoin miinan rehellisyydestä kysyessäni pitäisikö vaihtaa ääntä pitää edelleen, sekä vaikka ääni mulle ei olisi ollut reaktionhakuääni, epävarmuus ja äänenvaihto olisi myös ollut mielestäni ennemmin hyvismäistä, pahis olisi varmaan neuvotellut siitä toverinsa kanssa ennemmin kuin vaihtanut mieltään julkisesti.

Violetia puolestaan mun on välillä todella vaikea ymmärtää :D Se ei toki suoraan kerro pahikseudesta mitään, ja oon jo taas tullut huomanneeksi että hyviksenkin kanssa voi olla ihan kerta kaikkiaan eri ajatuksenjuoksu, ja tosiaan monet Violetin mielipiteet ja ajatukset on musta ihan hyvismäisiä. Impulsiivinen ja rohkea äänestely on mielestäni lähtökohtaisesti hyvismäistä, mutta itse olen aikoinaan tehnyt sitä myös pahiksena, kun on tavallaan ollut pakko, kun hyviksenäkin aina tekee niin.

Violet toi myös esiin ajatuksen aktiivisesta pahiskaksikosta, joka alkaa myös todennäköisyyksien valossa näyttää aika todennäköiseltä. Toisaalta itse mietin, että tämä myös johtaa ajatukset pois Sahesta, joka on ollut selkeästi epäaktiivisempi kuin muut (vähemmän ja lyhyempiä viestejä, ei äänestänyt eilen). Violet olisi ehkä pahiksena odotellut että huomaako joku muu, ennen kuin sanoo ajautuksensa yötaposta ääneen? Tähän skenaarioon pahispariksi sopisi myös Jii, joka ei yötappoa kommentoinut, mutta ilmoitti etsivänsä pahista jokosta minä, miina, Violet ja Cameron, eli kuitenkin selkeästi aktiivisten joukosta. Sahe palaakin sopivasti peliin mukaan, viestillä joka voisi tosiaan edelleen sopia sekä hyvikselle että pahikselle.

Mitä tulee Jiin perusteluihin siitä, miksi on rajannut pahisepäilynsä meihin neljään, niin mun mielestä kuitenkin Niacin linkittyy yhtä lailla meihin aiemmin mainittuihin, joten en tiedä mitä ajatella että juuri Niacin jäi Jiin epäilyjen ulkopuolelle :D Eikö Jii ehkä halunnut mainita pahispariaan epäilyttävien joukossa, vai löytyykö se pahispari ehkä sieltä kuitenkin?

Tässä tän päivän aikana heränneitä spekulaatioita, joilla ei välttämättä ole kauheasti tekemistä sen kanssa, kuinka hyvis- tai pahismaisena pelaajan näen muuten. Koitan ehtiä tehdä vielä jonkinlaisen pelaajalistauksen, se ehkä onnistuu kännylläkin jotenkuten :D Näillä näkymin mun kanssa toiselle kierrokselle olisi lähdössä Cameron, joka epäilee mua ja jota itse pidän ekan päivän perusteella edelleen vähän pahismaisena, joten saadaan varmaan ihan kiintoisaa keskustelua aikaan.

Cameron kirjoitti:Aa Niacin olet ihan oikeassa. Itse katsoin, että jeekakalla ja Viuhdilla olisi ollut tuossa vaiheessa molemmilla jo kaksi ääntä ja jeekaka olisi ollut niistä se ensin äänet saanut, jolloin Violetin äänen pois käyttäminen olisi asettanut Viuhdin jeekakan sijasta putoamisvaaraan kun tämä olisi saanut äänet ensin, mutta Viuhdilla olikin vain yksi ääni, joten tuon pointin voi ignorata.


Kummallakin yksi ääni tuossa tilanteessa, eli periaatteessa tosiaan Violet asetti Viuhdin mun sijasta putoamisvaaraan siinä hetkessä, joskin lopputulokseen sillä ei lopulta ollut mitään merkitystä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 20.09.2017 08:44:32

On nyt pakko kysyä ku en tajua. Sekä jeekaka ja violet on maininnu että yötappoa ajatellen vaikuttais että pahiskaksikko on aktiivisia, niin mihin tämä perustuu? Oon nyt yrittäny miettiä logiikkaa mutta en tajua muuta ku sen että kaikki pelaajat taitaa tällä hetkellä olla kutakuinkin kirjoitelleet jotakin. Voisko joku viisaampi avata logiikkaa niin ymmärtäisin teijän viestit..

Cameron kävikin vähän kirjottamassa listausta. Jii on nyt kyllä melko epäilyttävän oloinen hiljaisuudellaan. Jeekaka taas hälvensi viestillään suurimpia epäilyjä. Violet melko epäilyttävä edelleen. Mietin ääneni uusiks illemmalla, kun saisin molemmat kädet vapaaksi. Mutta jätän sen vielä kuitenkin cameronille muistuttamaan epäilyttävyydestään :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 20.09.2017 10:01:40

miina kirjoitti:On nyt pakko kysyä ku en tajua. Sekä jeekaka ja violet on maininnu että yötappoa ajatellen vaikuttais että pahiskaksikko on aktiivisia, niin mihin tämä perustuu? Oon nyt yrittäny miettiä logiikkaa mutta en tajua muuta ku sen että kaikki pelaajat taitaa tällä hetkellä olla kutakuinkin kirjoitelleet jotakin. Voisko joku viisaampi avata logiikkaa niin ymmärtäisin teijän viestit..

Cameron kävikin vähän kirjottamassa listausta. Jii on nyt kyllä melko epäilyttävän oloinen hiljaisuudellaan. Jeekaka taas hälvensi viestillään suurimpia epäilyjä. Violet melko epäilyttävä edelleen. Mietin ääneni uusiks illemmalla, kun saisin molemmat kädet vapaaksi. Mutta jätän sen vielä kuitenkin cameronille muistuttamaan epäilyttävyydestään :D


Jos pelissä on aktiiviset pahikset, ja he tappavat öisin epäaktiivisia, piiloutuvat he akttivisen massaan, josta heitä on paha löytää. Jos he taas tappavat aktiiiviset hyvikset ympäriltään, mutta itse selviävät, ovat he nyt pahasti esille, ja heikommassa asemassa.

Listan loppupuoli, eli...

jeekaka: Viestit ovat olleet analyyttisiä, ja hän tuntuu oikeasti etsivän pelistä niitä pahiksia. Pystyn aika hyvin seuraamaan hänen päättelyketjuaan, ja pidän hänen avoin miinaa hyvismäisenä pelaajana (mikä oli osasyy sille, että halusin nähdä ennemmin jeekakan kaksintaistelukierroksella). Hän voi kuitenkin olla aika hyvä pahispari miinan kanssa, sillä se selittäisi, miksi hän ei halunnut viime kierroksella miinaa itsensä kanssa jatkoon. Itsenäisenä pelaajana jeekaka ei epäilytä niin paljoa, mutta tietyissä pahiskuvioissa näen hänet erittäin mahdolliseksi pahikseksi.

Jii: Jii on pelannut varsin hyvismäisen oloisesti, mutta uskon, että hänen kirjoitustyylinsä on osasyy tälle hyvismäisydelle. Jii kuitenkin esittää hyviä pointteja ja tuntuu vievän peliä eteenpäin, mutta pahiksena tässä asemassa hän olisi aika vahvoilla, ja jos pahisten linja on lynkata epäaktiiviset, voi hän pahiksena tämän linjan ottaa. Nyt hän jättää Niacinin ja Sahen aika vähälle huomiolle. En tässä vaiheessa ole valmis ostamaan Jiin hyvismäisyyttä.

Sahe: Viestejä on tullut aika vähän, eikä Sahe ole osallistunut äänestyksiin. Lisäksi mielipiteet on esitetty vibapohjalla ilman perusteluja. Tässä arvioinnissa pitää ottaa huomioon myös pelikokemus, joten siksi näiden seikkojen perusteella ei häntä voi sanoa yksiselitteisen pahismaiseksi. Toivoisin, että vibapohjaiselle listauksellesi tulisi jossain vaiheessa perusteluja.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Jii » 20.09.2017 10:12:13

Heissan heissan, pari kiireistä päivää ollut mutta tässä nyt taas kirjoittamassa ainakin jotain, pyrin ehtimään sanomaan jotain vielä ennen päivän loppua. Kirjoitan atm melkein kuolleelta läppäriltä, minkä näppäimistössä ei edes toimi valtaosa näppäimistä niin jätän suuremman analysoinnin tältä erää väliin mutta yritän saada sellaisen aikaan vielä tämän päivän aikana.

Aika moni on antamassa Jiille hyvisvibaa, mutta itseäni vähän häiritsee se, että hän on suurin voittaja pahisten valitseman hiljaisen yötappojen linjalla.

Violetilta tämä. Eli siis, moni antaa mulle hyvisvibaa, mua ei tapeta, joten sen täytyy tarkoittaa sitä että oon pahis? En kyllä ihan ymmärrä sun logiikkaa tässä, tuntuu enemmänkin, että yritetään väkisin etsiä jotain syytöksen aihetta.

Mitä tulee Jiin perusteluihin siitä, miksi on rajannut pahisepäilynsä meihin neljään, niin mun mielestä kuitenkin Niacin linkittyy yhtä lailla meihin aiemmin mainittuihin, joten en tiedä mitä ajatella että juuri Niacin jäi Jiin epäilyjen ulkopuolelle :D Eikö Jii ehkä halunnut mainita pahispariaan epäilyttävien joukossa, vai löytyykö se pahispari ehkä sieltä kuitenkin?

jeekakalta. En itse ainakaan kokenut, että Niacin olisi linkittynyt teihin niin vahvasti ennen, kuin tuon kyseisen viestin kirjoitin. Niacin tuntui jäävän vähän taka-alalle ensimmäisen ja toisen päivän alussa eikä muodostanut juurikaan kummempia mielipiteitä ennen kuin vasta nyt ihan lähiaikoina. Voi toki olla että oon väärässä ja lukenut huolimattomasti, mut luen hänen viestit vielä myöhemmin läpi tarkemmin.

Jii on nyt kyllä melko epäilyttävän oloinen hiljaisuudellaan.

miinalta. Olen ollut tämän pelipäivän aikana kirjoittamatta mitään yhtenä pelipäivänä ja sisällöllisesti tuonut asiaa saman verran kuin muut jopa, irl kiireiden vuoksi, joten en oikein ymmärrä miten mua voi pitää erityisen hiljaisena... :D

++jeekaka. Listasin jo aiemmin epäilyttävimpiä pelaajia, ja tällä hetkellä eniten aihetta ääneen tuntuu olevan jeekakalle. Toisaalta muistan hänen pelanneen hyviksenä samallatavalla, mutta tuo aiempi suojelijan esittämisen miettiminen, tietyllä tavalla kärkäs pelaaminen ja muihin epäilyttäviin pelaajiin linkkautuminen saa mut haluamaan kuulla hänestä lisää toisella kierroksella. Palaan vielä ennen päivän loppua analysoimaan tilannetta tarkemmin ja tarvittaessa vaihtamaan ääneni

--

Violet tuli väliin mutten ehdi lukemaan viestiä
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.09.2017 10:14:48

miina kirjoitti:On nyt pakko kysyä ku en tajua. Sekä jeekaka ja violet on maininnu että yötappoa ajatellen vaikuttais että pahiskaksikko on aktiivisia, niin mihin tämä perustuu?

Minä käsittäisin sen niin, että jos pahiskaksikolla on aktiivinen pelityyli, niin heitä on vaikeampi tunnistaa muun aktiivisen porukan joukosta, kun taas Jeku on tunnetusti ollut vähäsanaisempi. Jos taas pahiksena olisi hiljaisempaa jengiä, niin Jeku olisi ehkä jätetty mukaan vaikuttamaan "yhtä epäilyttävältä" hiljaisen pahiksen kanssa. Tosin pahikset voi olla keskenäänkin hyvin erilaisia, että en tiedä kertooko tuo välttämättä yhtään mitään. Voi myös olla että pahista on muuten vain ärsyttänyt Jekun pelityyli ja on siksi halunnut Jekun ulos, ainakin Violet oli heti pelin alussa tökkimässä Jekuun vauhtia. Jeku oli kyllä aiempaan verrattuna jo ihan hyvin mukana, mutta ehkä muihin (paitsi Saheen) verrattuna silti passiivisempi, jätti äänestämättäkin. Tai sitten on vain ihan summanmutikassa valittu joku.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.09.2017 10:16:28

//Violet ja Jii väliin, tuli nyt vähän toistoa tuohon miinan kysymykseen. Puhelin ei näyttänyt Violetin viestiä ennen lähetystä. :(
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 20.09.2017 11:00:20

Aika moni on antamassa Jiille hyvisvibaa, mutta itseäni vähän häiritsee se, että hän on suurin voittaja pahisten valitseman hiljaisen yötappojen linjalla.

Violetilta tämä. Eli siis, moni antaa mulle hyvisvibaa, mua ei tapeta, joten sen täytyy tarkoittaa sitä että oon pahis? En kyllä ihan ymmärrä sun logiikkaa tässä, tuntuu enemmänkin, että yritetään väkisin etsiä jotain syytöksen aihetta.
Totesin tilanteesta kaksi faktaa - monet pitävät sinua hyviksenä, ja että pahiksena hyötyisit linjasta lynkata hiljaisia. Missään vaiheessa en sanonut, että juuri se, ettei sinua tapettu puhuisi pahismaisuutesi puolesta tai ylipäätänsä, että olisit näitten seikkojen perusteella pahis, vaikka tilanne siihen eväät antaisikin. Vastauksesi tuntuu kumman kärkevältä ottaen huomioon epäilyjen laadun.

--Cameron
++Jii
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Jii » 20.09.2017 11:24:04

Violet kirjoitti:Totesin tilanteesta kaksi faktaa - monet pitävät sinua hyviksenä, ja että pahiksena hyötyisit linjasta lynkata hiljaisia. Missään vaiheessa en sanonut, että juuri se, ettei sinua tapettu puhuisi pahismaisuutesi puolesta tai ylipäätänsä, että olisit näitten seikkojen perusteella pahis, vaikka tilanne siihen eväät antaisikin. Vastauksesi tuntuu kumman kärkevältä ottaen huomioon epäilyjen laadun.

Et niin sanonut, mutta kun joku sanoo että tämä epäilyttää ja puhuu tämän puolesta, se mun silmissä tarkoittaa sitä että nyt mietitään mahdollisuutta että tämä henkilö olisi pahis. :p Haluisitko kuitenkin tarkentaa että millä tavalla vaikutin kärkkäältä? En nyt tiedä miten kukaan pystyisi tietyltä kärkkäisyydeltä siis edes välttymään, kun edetään pienistä mututuntumista suurempien epäilyjen heittämiseen ja kahden pelaajan väliseen väittelyyn. Kärkkäys vähän niinkuin kuuluu pelaamiseen. x)
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.09.2017 11:40:54

Jii on silleen ärsyttävästi hyvismäinen, ilman, että on kuitenkaan tehnyt mitään varsinaisen hyvismäistä :D Ekana päivänä aktiivinen ja äänesti ekojen joukossa, mutta jotenkin ei silti sellaista kauhean näkyvää roolia pelin eteenpäinviemisessä. Tänään toki selkeästi vei mut toiselle kierrokselle. Voisi linkittyä Saheen ja Niaciniin. Intuitioni sanoo, että tässä voisi olla taitava pahis :D

Violet tosiaan hämmentää mua jonkun verran. On selkeästi mielestäni peliä eteenpäinvievä voima, ja esimerkiksi täysin perustelematon ääni mulle eilen oli sellainen temppu mikä olisi aika rohkeaa pahispelaamista. Kuten aiemmin sanoin, tällaisen roolin voi olla vähän pakotettukin pahiksena ottamaan, jos se kuuluu hyvispelityyliin. Jos näin on, niin valinta on ollut suhteellisen onnistunut :D Varovasti hyvistä.

Sahe on kans jonkunverran vaikea. Sinänsä tosiaan kuvittelisin, että ainakin vibapohjainen pelityyli on perua livemafiasta - en ole itse pelannut, mutta olettaisin että se on kuitenkin sen verran nopeatempoista, ettei ehdi samalla tavalla analysoida pilkun paikkaa kuin foorumipelissä :D Silti se, että eilen oltiin hiljaisten kimpussa olisi voinut olla tänään riski Sahelle, joten pahiksetkin saattoi koittaa osoittaa Jekun tapolla olevansa jahtaamassa epäaktiivisia, ja Sahe onkin tänään jäänyt vähemmälle huomiolle kuin eilen. Silti yötapon perusteella tällaisten päättelyketjujen vetäminen voi olla aikamoinen riski.

Niacin on musta ollut aktiivinen toimija ja selkeästi ottanut kantaa ja äänestykset ovat olleet peliin vaikuttavia. Pitäisin hyviksenä, ellei Jii osoittaudu pahikseksi.

miina on musta hyvismäinen, ja olenkin perustellut miksi.

Cameron on tosiaan musta jälleen vibapohjalta hieman pahismainen. Vaikka joku (Jii?) taisi syyttää Cameronia mun äänestämisestä ilman perusteita, niin itse oon tästä eri mieltä. Mun mielestä Cameronilla nimenomaan oli perustelut äänelleen, vaikkakin ehkä vähän turhan suoraviivaiset johtopäätökset mun makuun :D Toinen joka perusteli ääntään oli Jii, joten ehkä nää mun pahisvibat kumpuaa siitä, etten itse osannut ekan päivän perusteella oikeasti epäillä ketään, ja pahiksille puolestaan täysin perusteettoman äänen antaminen olisi voinut tuntua vähän liian hasardilta.

Tällä hetkellä mulla olisi mahdollisuus valita kaveri toiselle kierrokselle joukosta Jii, Cameron ja Violet. Oikeastaan aika vaikea valinta, vaikka aika epätodennäköiseltä näyttää että päätyisin Violetiin :D

//Jii
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.09.2017 12:02:18

Jii kirjoitti:Listasin jo aiemmin epäilyttävimpiä pelaajia, ja tällä hetkellä eniten aihetta ääneen tuntuu olevan jeekakalle. Toisaalta muistan hänen pelanneen hyviksenä samallatavalla, mutta tuo aiempi suojelijan esittämisen miettiminen, tietyllä tavalla kärkäs pelaaminen ja muihin epäilyttäviin pelaajiin linkkautuminen saa mut haluamaan kuulla hänestä lisää toisella kierroksella.


Jii kirjoitti:Haluisitko kuitenkin tarkentaa että millä tavalla vaikutin kärkkäältä? En nyt tiedä miten kukaan pystyisi tietyltä kärkkäisyydeltä siis edes välttymään, kun edetään pienistä mututuntumista suurempien epäilyjen heittämiseen ja kahden pelaajan väliseen väittelyyn. Kärkkäys vähän niinkuin kuuluu pelaamiseen. x)


Haistanko tässä nyt jonkinlaisen kaksoisstandardin? :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Jii » 20.09.2017 12:09:57

jeekaka, tarkoitin tuolla kärkkäydelläsi sitä, että sun kärkkäys esiintyy pelissä jatkuvasti. :D Samoin kuin Violetilla - teidän pelityyli on todella kärkäs ja provoava, huomiota itseen vetävä, kun taas omalla kohdallani kärkkäydestä puhuttaessa tarkoitan enemmänkin muiden epäilyihin vastaamista ja kahden pelaajan välillä tapahtuvaa epäilyjen esittelyä. Tietty kärkkäys kuuluu jokaiseen juonittelupeliin, mutta tietoisesti valitulta näyttävä kärkkäys joka esiintyy koko pelin ajan vs. paikoittainen kärkkäys on imo eri asioita. En siis kiellä väittäväni, etten itse ole ollut kärkäs ja toki se on ihan validi pointti epäillä mua, mutta itse koen että en ole samalla tavalla kärkäs ja provoava kuin sinä tai erityisesti Violet.
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 20.09.2017 13:40:30

Jii kirjoitti:
Violet kirjoitti:Totesin tilanteesta kaksi faktaa - monet pitävät sinua hyviksenä, ja että pahiksena hyötyisit linjasta lynkata hiljaisia. Missään vaiheessa en sanonut, että juuri se, ettei sinua tapettu puhuisi pahismaisuutesi puolesta tai ylipäätänsä, että olisit näitten seikkojen perusteella pahis, vaikka tilanne siihen eväät antaisikin. Vastauksesi tuntuu kumman kärkevältä ottaen huomioon epäilyjen laadun.

Et niin sanonut, mutta kun joku sanoo että tämä epäilyttää ja puhuu tämän puolesta, se mun silmissä tarkoittaa sitä että nyt mietitään mahdollisuutta että tämä henkilö olisi pahis. :p Haluisitko kuitenkin tarkentaa että millä tavalla vaikutin kärkkäältä? En nyt tiedä miten kukaan pystyisi tietyltä kärkkäisyydeltä siis edes välttymään, kun edetään pienistä mututuntumista suurempien epäilyjen heittämiseen ja kahden pelaajan väliseen väittelyyn. Kärkkäys vähän niinkuin kuuluu pelaamiseen. x)

Kärkäs ei ehkä ollut paras sananvalinta. Mutta kuten totesit nyt, noiden perusteella pitää miettiä mahdollisuutta siitä, että olet pahis (ja koska et ole missään mielessä varma hyvis, en näe tilannetta, jossa tätä ei pitäisi ajatella). Katsotaanpas vastaustasi.

Violetilta tämä. Eli siis, moni antaa mulle hyvisvibaa, mua ei tapeta, joten sen täytyy tarkoittaa sitä että oon pahis? En kyllä ihan ymmärrä sun logiikkaa tässä, tuntuu enemmänkin, että yritetään väkisin etsiä jotain syytöksen aihetta.


Siinä tehdään hyppy esittämistäni pointeista (jotka on vielä esitetty harhaanjohtavasti, käsittelin hiljaisten tappamista, en että sinua ei tapettu) johtopäätökseen, jonka mukaan sinun tulisi olla pahis (pidin tätä vain esilletuotuna mahdollisuutena tässä vaiheessa) ja väitetään, että yritän vain väkisin hakea aihetta syytökseen (vaikka monet ovat pitäneet aktiivista pahisparia todennäköisenä, johtopäätökseni oli vain esitetty mahdollisuus eikä varsinainen syytös tuossa vaiheessa ja termi väkisin viittaa vielä siihen, että tekisin esittämästäni havainnoista liian suuria hyppyjä, jotka teit oikeastaan sinä itse analysoidessasi viestiäni). Aika kärkästä, paremman termin puutteessa, puolustautumista varsin pienestä asiasta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.09.2017 15:51:51

Väliaikalaskenta

2 jeekaka (Cameron, Jii)
1 Cameron (miina)
1 Violet (Niacin)
1 Jii (Violet)

Iltapäivään äänestysvaihtoehdoiksi ovat päätymässä jeekaka suurimmalla äänimäärällä sekä Cameron ensiksi saadulla äänellä.

Äänestyspakot:
Sahe

Poissa:
Ei kukaan.

Aamupäivä päättyy tänään 20.9. klo 21.00!
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 20.09.2017 18:29:01

Jii kirjoitti:
Jii on nyt kyllä melko epäilyttävän oloinen hiljaisuudellaan.

miinalta. Olen ollut tämän pelipäivän aikana kirjoittamatta mitään yhtenä pelipäivänä ja sisällöllisesti tuonut asiaa saman verran kuin muut jopa, irl kiireiden vuoksi, joten en oikein ymmärrä miten mua voi pitää erityisen hiljaisena... :D


Ehkä tässä mulle on vaan jäänyt sellainen mielikuva, eli toisinsanoen, ei ole viestit jääneet mieleen. Kun tuota kirjoitin niin en alkanut tarkistelemaan viestien määrää.

Mie nyt vähän täällä arvon, että mitä tekisin äänelläni. Toisaalta, cameron vastas ihan ok:sti mielestäni hänelle esitettyihin kysymyksiin/teki kattavaa listausta, mutta en näe miksi Violetin tai Jiin, tulisi yhtään enempää päästä tokalle kiekalle perustelemaan cameronia enemmän.

Sahe on nyt taas hetkellisesti hävinnyt kokonaan kartalta. Sahella on myöskin äänestyspakko tänään, joten kiinnostaisi tietää, että ketä meinaa äänestää ja millä perusteilla?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.09.2017 18:44:38

Hmph. En oikein tiedä kuinka todennäköisenä pidän sitä että Jii ja Cameron ois pahispari, kun molemmat äänestää tänään mua, enkä osaa arvioida kuinka optimaalinen pahistaktiikka se ois. Jii linkittyy mu
n mielestä enemmän muihin pelaajiin, Cameronia puolestaan on melkein kaikki pitäneet jossain määrin pahismaisena. Mietin olisiko Cameronin roolin selvittäminen vai Jiin haastaminen hyödyllisempää. Suoraan sanottuna tekee mieli jättää tilanne tälleen ja antaa jonkun muun päättää, mut sit Sahe voi puskista äänestää Violetia :D (Toivottavasti muuten muistaa äänestää!) Ehkä nyt kuitenkin sit ++Cameron

//miina
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Cameron » 20.09.2017 19:58:17

Jahah päivä meni töissä ja ilta meni mukavasti tallilla ja täällä grillataan heti toiselle kierrokselle! No onpahan sitten myöhemmin vielä aikaa vastata näihin tänään tulleisiin viesteihin. Mihinkähän Sahe on muuten unohtunut?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Leppäkertut II 2.aamupäivä päättyy 20.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Zey » 20.09.2017 20:00:32

2.aamupäivä on päättynyt!

Äänet:
2 jeekaka (Cameron, Jii)
2 Cameron (miina, jeekaka)

1 Violet (Niacin)
1 Jii (Violet)

Iltapäivällä äänestää saa siis jeekakaa ja Cameronia, jotka saivat eniten ääniä aamupäivän aikana.

Äänestyspakot:
Sahe

Poissaolot:
Ei ole.

2.iltapäivä alkaa nyt ja päättyy huomenna 21.9. klo 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Violet » 21.09.2017 09:08:52

++Cameron
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.09.2017 11:17:04

No niin. Alan pikkuhiljaa päästä jyvälle pelin mekaniikasta tässä vaiheessa kun olen toista kertaa toisella kierroksella :D Huomenna on hyvisten on pakko koota rivit, koska mikäli mä tipun tänään tai Cameron paljastuu hyviksiksi, on pahiksilla mahdollisuus kahdella äänellä massata joku toiselle kierrokselle - ja vaikka toiselle kierrokselle päätyisi ensimmäisenä pahiskin, hajaäänien joukosta pahis pystyy helposti taktikoimaan, kenet haluaa toiselle kierrokselle ja tällä tavoin pyrkiä pelastamaan itsensä. Mä myönnän taktikoineeni tällä tänään, enkä suoraan sanottuna tiedä teinkö kuitenkaan oikeaa valintaa :D Cameron olisi luultavasti päätynyt toiselle kierrokselle joka tapauksessa myöhemmin, Jiistä en ole niin varma. Epäilen kumminkin että Jiitä vastaan mulla olisi ollut huonommat mahdollisuudet, ja tässä vaiheessa olen jonkun verran haluton luopumaan henkikullastani kun pidän mahdollisena että olen toisella kierroksella lähinnä pahisten massaamana :D Noin yleisesti ottaen mulla on ollut vähän kohtuuttoman suuri vaikutus tähän peliin, koska olen tosiaan jo kahdesti ollut siinä asemassa, että olen voinut valita vastustajani toiselle kierrokselle, ja toivon todella etten ole samassa tilanteessa enää huomenna :P

Cameron kirjoitti:Vähän jää mietityttämään itseä tuo, että listaamastaan kahdeksasta pelaajasta jeekaka on puolesta sitä mieltä että "voisi olla hyvis tai sitten ehkä pahis" :D


Tämä on yksi syy, miksi en hirveästi nauti tästä vastuusta valita toinen pelaaja toiselle kierrokselle :D Mulla ei oikeasti ole ketään selkeästi pahismaista epäiltyä, sä, Jii ja Sahe vain olette olleet vähemmän hyvismäisiä kuin muut. Se ei tietysti sulje pois sitä vaihtoehtoa, että muut on vaan bluffanneet paremmin. Olen pahoillani siitä, että tällaista syytöstä vastaan on varmasti aika veemäistä puolustautua :D

Cameron kirjoitti:Tämän päivän jeekaka on lähinnä vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin, mutta omia epäilyksiä ei ole kertonut. Epäilyttää.


Myöhemmin kerroinkin omia epäilyksiäni, mutta se ei tainnut hälventää epäilyjäsi :D

Jii kirjoitti:Listasin jo aiemmin epäilyttävimpiä pelaajia, ja tällä hetkellä eniten aihetta ääneen tuntuu olevan jeekakalle. Toisaalta muistan hänen pelanneen hyviksenä samallatavalla, mutta tuo aiempi suojelijan esittämisen miettiminen, tietyllä tavalla kärkäs pelaaminen ja muihin epäilyttäviin pelaajiin linkkautuminen saa mut haluamaan kuulla hänestä lisää toisella kierroksella.


Näihin väitteisiin mun tietoisesti valitusta kärkkäydestä ja provosoinnista - itse asiassa olen tietoisesti yrittänyt olla vähemmän provosoiva kuin mitä aikoinaan vanhassa Kylässä, mutta kai se on persoonassa sitten. Oon nouseva skorpioni, en voi sille mitään XD En välttämättä hyviksenä hirveästi filtteröi sanomisiani, ja tosiaan tässäkin pelissä olen tajunnut että ehkä joskus kannattaisi :D Tää nyt kommenttina siihen hyvistelyynkin, mistä mua myös syytettiin.

Jii kirjoitti:Tällä hetkellä sanoisin kuitenkin, että lähtisin etsimään pahiksia joukosta miina, jeekaka, Violet ja Cameron. Muut vaikuttaa omaan silmään melko neutraaleilta, mutta näiden henkilöiden välillä on tällä hetkellä vahvoja kytköksiä toisiinsa. Erityisesti joukko miina, jeekaka ja Violet pisti silmään, kun miina ja Violet olivat molemmat vahvasti äänestämässä jeekakaa ulos, mutta muuttivat ääniään niin, ettei jeekaka ollut enää pudotusuhan alla. Ihan sen perusteella sanoisin, että pitäisin todennäköisimpänä, että pahispari jossain muodossa löytyy tuosta triosta.


Ei hitto oisko mun oikeasti pitänyt valita Jii, että saisin vastauksiakin :D Mietiskelin tuota Jiin ja Cameronin pahisparivaihtoehtoa, ja uudelleenluenta paljasti että jotenkin se Cameron kuitenkin liutui pois Jiin pahismaisten joukosta :D Edelleen en tätä ymmärrä, koska Niacin oikeasti linkittyisi yhtä paljon ellei enemmänkin kuin Cameron tähän joukkoon. Huomenna toivonkin Jiiltä vähän kattavampaa analyysia näistä linkeistä meidän välillä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.09.2017 11:59:57

Ai niin ja Sahe jos et äänestä tänään et saa anteeksi ikinä :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Jii » 21.09.2017 12:41:22

++Cameron
Avatar
Jii
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 372
Liittynyt: 15.11.2013 00:26:35
Palkinnot: 11

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 21.09.2017 16:01:45

++Cameron
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja Cameron » 21.09.2017 16:11:36

Huh. Täytyy sanoa että tällä hetkellä on aika puhti pois irl-asioiden vuoksi, joten tämän illan puolustuspuheet voi jäädä aika vähille.

jeekaka kirjoitti:Näillä näkymin mun kanssa toiselle kierrokselle olisi lähdössä Cameron, joka epäilee mua ja jota itse pidän ekan päivän perusteella edelleen vähän pahismaisena, joten saadaan varmaan ihan kiintoisaa keskustelua aikaan.

Täytyy sanoa että jos se, että en ensimmäisenä päivänä ole lynkkaamassa heräämätöntä pelaajaa, on edelleen toisenakin päivänä sun mielestä paras argumentti mua vastaan, niin en tiedä kuinka tähän voisin oikein enää puolustautua :D Musta se ei oo oikeen että jos ekana päivänä ei muista pelin alkua niin heti lynkataan, eteenkin kun materiaalia muilta pelaajia oli jo tullut -> olisi ollut ehkä järkevämpää etsiä pahiksia kuin antiaktiiveja. Ja äänen minulla pidit siksi, että olin puolustamassa Viuhtia -> ajattelit että me oltiin pahiskaksikko. Viuhdin paljastuttua hyvikseksi edelleen toisena päivänä epäilet mua sen takia että kaikki pitää mua jossain määrin pahismaisena(?) ja äänestät (kuitenkin sää olit miinan kanssa ainoa, jotka pitivät mua pahismaisimpana). Olisin kiinnostunut kuulemaan että millä perusteilla? Toki näin jälkikäteen on helppo sanoa, että Viuhti oli hyvä tiputtaa, koska ei ole tullut myöhemminkään käymään Kylässä, mutta ekana päivänä tätä ei vielä tiedetty. Tätäkö tarkoitit sillä taktikoinnilla?

miina kirjoitti:Mie nyt vähän täällä arvon, että mitä tekisin äänelläni. Toisaalta, cameron vastas ihan ok:sti mielestäni hänelle esitettyihin kysymyksiin/teki kattavaa listausta, mutta en näe miksi Violetin tai Jiin, tulisi yhtään enempää päästä tokalle kiekalle perustelemaan cameronia enemmän.

Tätä en ihan ymmärtänyt. Eli en ole mielestäsi enää pahismainen, mutta kukaan muukaan ei sen enempää ole?

jeekaka kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Tämän päivän jeekaka on lähinnä vastaillut hänelle esitettyihin kysymyksiin, mutta omia epäilyksiä ei ole kertonut. Epäilyttää.


Myöhemmin kerroinkin omia epäilyksiäni, mutta se ei tainnut hälventää epäilyjäsi :D

Hmm no ei kyllä oikeastaan! Jos tarkoitat sitä viestiä, jossa Violet ja miina linkittyvät mielestäsi, mutta Violet on pahismainen ja miina hyvismäinen, joten eivät oikein sovi pahispariksi ja jossa toteat Niacinin jääneen Jiin epäilyjen ulkopuolelle ja näin pohdit että Jii olisi ehkä Niacinin pahiskaveri, niin ei kyllä! Koska nyt tekee mieli kysyä että mitä ihmettä mää sitten täällä toisella kierroksella teen? :D Harmittaa kovasti etten ehtiny käyä aamupäivällä lukeen näitä viestejä ja vastaamassa mutta no can do enää sille. Usein muutenkin tuntuu että pahikset tykkää pyöritellä erilaisia mahdollisia linkittymiä pelaajien välillä, jotta joistakin saisi pahismaisia kun muita perusteluja on vaikea keksiä.
Jos päädytte lynkkaamaan mut tänään niin ehdottaisin että tarkastatte jeekakan kortit huomenna.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.09.2017 18:19:24

Väliaikalaskenta

3 Cameron (Violet, Jii, miina)

Cameron on kuolemassa saatuaan eniten ääniä.

Äänestyspakot:
Sahe

Poissa:
Ei kukaan.

Iltapäivä päättyy tänään 21.9. klo 21.00!
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja miina » 21.09.2017 18:25:12

--Cameron
++jeekaka
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.09.2017 18:30:15

Kysyit itsekin multa mielestäni potentiaalisinta pahisparitusta, ja siinä viestissä mainitsinkin, etteivät ne spekulaatiot suoraan kerro siitä ketä pidän pahismaisena, pelaajalistauksen kirjoitin myöhemmin.

En myöskään ole syyttänyt sua siitä, ettet halunnut lynkata Viuhtia, vaan siitä että vedit äänestäni suorat johtopäätökset siihen että mä oon pahis. Uusimmassa viestissäsi harrastat mielestäni jälleen vähän mutkat suoriksi -epäilyjä, kun et ilmeisesti ole edes lukenut kaikkia viestejäni aamupäivältä.

Olet tällä kierroksella koska miina, Violet ja Niacin ovat mielestäni tehneet hyvismäisiksi tulkittavia juttuja, Sahea en voinut valita ja Jiin valitsemista pidin riskinä henkilökohtaiselle turvallisuudelleni :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.09.2017 18:49:58

Ja ennen kuin joku taas lähtee laukalle min sanavalinnoista, meillä on mahdollisesti huomenna (tai huonoimmassa tapauksessa jo tänään) lylo-tilanne, ja mieluummin en kuole turhaan marttyyrina omien epäilyjeni tähden, jos toinen mahdollisuus on saada useammankin mielestä pahismainen pelaaja katsottua. Tätä tarkoitin taktikoinnilla.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Cameron » 21.09.2017 18:52:17

Olet oikeassa että kysyin potenttiaalista pahiskaksikkoa. Meillä on vain ehkä eri näkemys mistä kannattaa lähteä hakemaan niitä: minusta niin kauan kun yhtään varmaa pahista ei ole, ajattelen vain yksittäisiä pahismaisia pelaajia. Toki jos on ilmiselviä pelastuksia ym. niin ne ovat sitten asia erikseen.
//jeekaka väliin
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.09.2017 19:01:11

Joo no mä pyörittelen pahisparituksia pelissä kuin pelissä. Tässä pelissä vaan on mekaniikan takia aika vaikea löytää ilmiselviä pelastuksia. Kuten sanoin aikaisemmin, mulle on annettu tässä pelissä parhaat kortit käteen vaikuttaa lynkattavaan :D Mutta tosiaan suhun päädyin siksi, koska vibat, sovit tiettyyn pahisprofiiliin sekä ajatukseni järkevimmästä taktiikasta tässä tilanteessa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Leppäkertut II 2.iltapäivä päättyy 21.9. klo 21.00.

ViestiKirjoittaja Sahe » 21.09.2017 19:02:34

jeekaka
~Sahe~
Avatar
Sahe
Kyläläinen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 27.08.2017 16:08:16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa

cron