Hyvikset derivoivat paremmin!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 10.09.2017 20:03:57

justy kirjoitti:@Jeekaka, kuulisin kuitenkin mielelläni lisää näistä "hyvismäisistä elementeistä", joita olet Zeyn ja mun pelistä havainnut. Toki myös siitä miksi ajattelet että Zeyn peli oli paha nimenomaan einari-Anblick-combolle. Tai miksi se oli pahempi kuin esim. Viuhdin peli, joka kuitenkin nimesi koko lössin yhdessä viestissään (kuten sinäkin teit).


Kuin myös sä, joka myös lopulta ehdotit toisena päivänä ammuttavaksi joko Anblickiä tai einaria :D

Avainsana on se, että Hukan lynkkaaminen toisena päivänä olisi ollut pahiksille hyödyllistä, koska se olisi mahdollistanut pahiksille voiton seuraavana päivänä, ts. en näe hirveän järkevänä pahiksille lähteä suotta pitkittämään peliä ja vaikeuttamaan voittoa siinä tilanteessa. Sä ja Zey olitte myös Jitachin mielestä hyvismäisiä, joten oletettavaa, että teidän mielipiteellä oli myös merkitystä. Sulle voin keksiä pahissyyksi sen, että Hukka epäili vahvasti sua ja se olisi voinut olla riski jos olet pahis. Lisäksi ehdotit mieluummin lynkattavaksi einaria, toisin kuin Zey joka halusi ammuttavaksi aktiivisemman Anblickin. Tää olettaen, että pahiksilla oli tosiaan jo etukäteen käsitys siitä, että einari on kiireinen/epämotivoitunut/whatever ja saattaa pudota antiaktiivisuuteen jokatapauksessa, jolloin einarin uhraaminen olisi haitannut vähemmän, mutta sitähän ei voi tietää. Zey myös tosiaan heti alussa rajasi epäiltyjään, mikä olisi voinut olla pahikselle riski.

Jos tää on lopulta näyttämässä siltä että joudun tekemään valintaa teidän väliltä, niin teen vielä kattavamman analyysin aiheesta muittenkin päivien suhteen.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 10.09.2017 21:37:23

Itse kannatan, että Viuhti lynkataan tänään. Paitsi että aikaisemman pelin perusteella jeekaka on hyvismäisempi, niin tän päivän aloitus oli vakuuttavampi jeekakalta. Viuhti lähti sormella osoittamaan jeekakaa yhden kommentin perusteella, minkä näkisin enemmän pahikselle sopivaksi. Kommentti oli kuitenkin etsitty (aka on täytynyt lukea topaa), mutta mitään muuta kommenttia ei tullut kenestäkään muusta. Ei ole tainnut vielä kommentoida millään tapaa mua tai justya? Joten ihmetyttää miksi hyvis valitsisi kolmesta, jota ei ole aikaisemmin käsitellyt vain yhden kommentoitavaksi ja siitäkin yhden satunnaisen vanhan kommentin ja sen perusteella syyttäisi -> ei vaikuta siltä, että etsisi sitä pahista (tai sitä yhtä hyvistä, jota ei tapettaisi), vaan vain jotain syytettäväksi. jeekakan aloituskin sopisi pahikselle, mutta häneltä sentään löytyi perustelut aloitukselleen ja sopisi myös hyvikselle.

Mun puolesta voidaan kyllä pitää normaalin mittaisia päiviä, jos vain teiltä muilta löytyy puhuttavaa. Mut mulle käy myös lyhyemmät päivät, koska en usko, että mulle hirveästi tulee mitään (ainakaan pidempää) sanottavaa. Topa on aika hyvin läpi käyty ja peli on siinä vaiheessa, että harhalynkkauksia on yllin kyllin. Mä en usko, että jeekaka tai Viuhti tekee mitään sellaista, että jompi kumpi heistä olisi mun silmissä justya hyvismäisempi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 11.09.2017 14:27:16

Ihan hyviä pointteja Zeyltä päivien lyhyyden puolesta. Ja jos Viuhtikin sitä kannatti niin käyhän se päivän päättäminen minullekin.

Hukka voisi toki laittaa jotain yleisempiä ajatuksia pelistä topaan ennen ampumista, jotta meille olisi niistä iloa mikäli Viuhti paljastuukin hyvikseksi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 12.09.2017 17:14:05

Päivän päättämisessä ajattelin noita samoja asioita kuin Zey, mutta toki voidaan vielä vuorokausi tässä puhella ja huomenna kuuden/seitsemän aikaan äänestäisin, jos näin halutaan.

Mun mielestä olen mielipiteeni ilmaissut jo aiemmin, vielä jonkinlaista pohdintaa, vaikka oma lynkkausjärjestysehdotus pysyy samana: Viuhti > jeekaka > justy > Zey

justy
Mä en ole koskaan päässyt eroon ajatuksesta hänen pahismaisuudesta. Olen sitä jo aiemmin perustellut, ja edelleen viesteistä välittyy sama tunnelma. Samoin pelottaa justyn saama yleinen hyvis -asema, mutta en aio häntä lynkata, koska hänen pahismaisuuteensa ei uskota.

Zey
Tulee vähän kummallisia viboja, mutta oikeasti häneltä tullut paljon järkevää juttua (ainoa ongelma ehkä justyn täydellinen hyvismäisyys, minusta ainoastaan pahiksella on varaa olla toisen hyvisroolista varma, mutta tämäkään asia ei niin suuri, ehkä oikeasti luottaa justyyn).

jeekaka
Häntä ehdottaisin seuraavaksi lynkattavaksi Viuhdin jälkeen. Korostanut omaa hyvismäiseyttään, uskonut Zeyn ja justyn hyvikseyteen, mutta häntä ei olla pidetty yhtä yleisesti hyviksenä kuin esim justya, jonka pahismaisuuden itse nään, mikä tarkoittaisi sitä, että tiimityön tuloksena jeekaka olisi mielestäni hyvä seuraava vaihtoehto.

Viuhti
Olisin häntä lynkkaamassa tällä hetkellä, peli tuntuu pahismaiselta ja sopii einarin ja Anblickin pahiskolmikkoon hyvin.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.09.2017 11:06:40

PJ muistuttaa, että päivä on päättymässä tänään klo 19, ennen sitä olisi suotuisaa äänestää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.09.2017 17:40:35

Hukka älä unohda :|
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.09.2017 22:37:50

PJ pahoittelee sitä, että elämä vei hänet netin ääreltä illan ajaksi. Hukka ei äänestänyt, joten huomiseen klo 19 mennessä miekka siirtyy pahisten päättämälle hyvikselle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Violet » 14.09.2017 18:08:46

Miekka on siirtynyt Justylle, päätösaikaa 18.9. Klo 19 asti. Uusi päivä alkaa nyt.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.09.2017 19:02:03

No niin, enpä voi sanoa yllättyneeni pahisten valinnasta, justy olisi varmaan ollut meille kaikille pahiksena se järkevin valinta.

Jos Viuhti on pahis, justy on sikäli hyvä, että eilen esitti mulle paljon kysymyksiä ja epäilyjä, joten aivan mahdollista että päätyy ampumaan mut Viuhdin sijaan. Toisaalta silloin mulla olisi vielä mahdollisuus ampua Viuhti, jonka kyllä käyttäisin.

Jos Zey on pahis, ylläoleva to the max :D Näillä näkymin riippumatta siitä kumpi ammuttaisiin tänään, ampuisimme toisemme huomenna.

Jos mä olisin pahis, olisi ollut ehkä aika fifty-sixty antaa miekka Zeylle, joka kannattasi Viuhtin ampumista tänään, mutta toisaalta silloin olisin riskeerannut sen että Viuhti ampuu mut jokatapauksessa huomenna. Silloin olisi ehkä kannattanut antaa miekka justylle tänään kuitenkin luottaen siihen, että se antaa mulle hyvispisteitä, ja luottaa siihen että ampuipa justy tänään Zeyn tai Viuhdin, toinen ampuu toisen huomenna.

Zeyssä ainoa pahismainen asia ensimmäisen päivän pahisnäkökulman lisäksi on itsepintainen justyn pito hyviksenä, mikä on taannut sen, että ainakin mä haluan välttää miekan antamista Zeylle viimeiseen valintaan. Viuhtista puolestaan allekirjoitan eilisen avausviestin pahismaisuuden, ja lisäksi hiljenemisen vaikka lupasi pääsevänsä seuraavana päivänä koneelle. Viuhti on myös sopinut mun pahisteoriaan päivästä kaksi alkaen, enkä ole vielä törmännyt mihinkään mikä sopisi sitä vastaan. Eli nyt olisi hyvä hetki koittaa ehtiä esittämään vähän perustellumpia mielipiteitä musta sekä kommetoimaan myös Zeytä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja justy » 14.09.2017 19:50:58

Hmm. Melkein tekisi mieli laittaa vauhtia peliin ampumalla Viuhtia aika pian. Toisaalta jos Viuhti on hyvis, tulee teillä olemaan aikamoinen vika päivä, enkä haluaisi olla Viuhdin kengissä valitsemassa Zeyn ja Jeekakan väliltä.

Kuten Jeekaka, mietin että mitähän tämä mun valinta kertoo pahiksesta. Jos pahis on Viuhti, hänelle tuskin oli väliä kuka miekan saisi, koska kaikki tuntuivat olevan yksimielisiä siitä että häntä pitäisi ampua seuraavaksi. Pahis-Jeekaka ja pahis-Zey taas molemmat menisivät mielellään vikaan päivään siten, että heidän täytyy vakuuttaa Viuhti, joka on jo ilmaissut ettei haluaisi kokemattomana olla tekemässä valintaa.

Zeylle mun valitseminen olisi ehkä suurempi riski kuin Jeekakalle, sillä olen esittänyt epäilyjä Zeystä pitkin peliä. Mut toisaalta Zey saattaa ajatella että saa multa nyt hyvispisteitä koska en uskoisi hänen pahiksena antaneen asetta mulle.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.09.2017 20:14:14

justy kirjoitti:Jos pahis on Viuhti, hänelle tuskin oli väliä kuka miekan saisi, koska kaikki tuntuivat olevan yksimielisiä siitä että häntä pitäisi ampua seuraavaksi. Pahis-Jeekaka ja pahis-Zey taas molemmat menisivät mielellään vikaan päivään siten, että heidän täytyy vakuuttaa Viuhti, joka on jo ilmaissut ettei haluaisi kokemattomana olla tekemässä valintaa.


Näin ulkopuolisen silmin, et kuitenkaan kovin selväksi tuonut esille mielipidettäsi Viuhtin ampumisesta seuraavaksi, ja kyseenalaistit myös mun motiiveja aika vahvasti, samalla kun Zey jäi vähän paitsioon. Mä ja Zey puolestaan sanottiin suoraan kannattavamme Viuhtin ampumista, joten olisit kuitenkin ollut paras vaihtoehto, vaikkakin pahiksena Viuhti olisi parhaimmillaankin pystynyt vain pitkittämään peliä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että miekan antaminen hyvis!Viuhtille olisi ollut typerää pahikselle kuin pahikselle, koska siinä olisi antanut hopeatarjottimella pois yhden harhalynkkauksen.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Zey » 14.09.2017 20:27:25

Eipä ollut yllätys. Nyt tosin peli tuli musta paljon hankalemmaksi, jos miettii sitä, että tänään ostaan harhaan. Lähinnä mietityttää Viuhdista oleva vähäinen materiaali ja hänen tekemä vähäinen pohdinta. Jos Viuhtiin ei tähdätä tänään, on hänestä paha mitään sanoa huomenna. Toisaalta jos Viuhti ammutaan tänään, niin pohtisiko hän sitten huomenna mua ja jeekakaa? Kun silloin ei olisi enemmistön mielipidekään auttamassa Viuhtia. Kumpi sitten onkaan se pienempi paha. Toisaalta, jos Viuhti on pahis ja ammutaan tänään, niin eipä tarvi kumpaakaan skenaariota nähdä.

jeekaka kirjoitti:Zeyssä ainoa pahismainen asia ensimmäisen päivän pahisnäkökulman lisäksi on itsepintainen justyn pito hyviksenä, mikä on taannut sen, että ainakin mä haluan välttää miekan antamista Zeylle viimeiseen valintaan

Onko toi justyn hyviksenä pito susta vieläkin pahismainen sen takia, että se saisi muut välttämään mulle miekan antamista viimeiseen valintaan? Eikö toi pahissuunnitelma olis nyt epäonnistunut, kun justyn hyvismäisyys ei enää vaikuta mitenkään mun valintaan miekan haltijaksi (kun ei kerran voi tulla sellaista tilannetta, että mä valitsisin justyn ja jonkun toisen väliltä)?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.09.2017 20:38:11

Zey kirjoitti:Onko toi justyn hyviksenä pito susta vieläkin pahismainen sen takia, että se saisi muut välttämään mulle miekan antamista viimeiseen valintaan? Eikö toi pahissuunnitelma olis nyt epäonnistunut, kun justyn hyvismäisyys ei enää vaikuta mitenkään mun valintaan miekan haltijaksi (kun ei kerran voi tulla sellaista tilannetta, että mä valitsisin justyn ja jonkun toisen väliltä)?


Miksei, tilannehan muuttui täysin susta riippumattomista syistä kun Hukka ei äänestänytkään, ja olen jo perustellut miksi sunkin olisi pahiksena kannattanut antaa miekka justylle.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Zey » 14.09.2017 20:46:31

Totta, noin ajateltuna toi on loogista.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja justy » 15.09.2017 05:58:17

En nyt kyllä oikein osaa sanoa miksi olisi parempi lynkata Zey tai Jeekaka kuin Viuhti. Veikkaan nimittäin että jos pahis selviää Viuhdin kanssa vikaan päivään, hänellä on suurempi etulyöntiasema Viuhtia vastaan kuin toista aktiivista pelaajaa vastaan.

Toki jos Viuhti on nyt totaalisesti unohtanut tämän pelin, hän putoaa kohta antiaktiivisuuteen ja saamme tietää hänen puolensa eniveis. Eli katsotaan nyt ainakin herääkö Viuhti tähän päivään. Plus mun täytyy tehdä testamentti Viuhdin avuksi vikaa päivää varten jos hän on hyvis.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.09.2017 12:04:59

Eikös Viuhtin itseasiassa olisi pitänyt jo pudota antiaktiivisuuteen? Jos katsoin oikein, niin 9.9. näemmä viimeisin viesti.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Violet » 15.09.2017 12:54:21

Viuhti on tosiaan pudonnut, PJ pahoittelee, ettei huomannut tätä aikaisemmin. Varapelaajaa etsitään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja justy » 15.09.2017 13:12:49

Odotetaan siis mitä tuleman pitää...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja justy » 16.09.2017 09:30:14

Huomaa etten ole oikein ennättänyt taas kunnolla miettiä tätä peliä. Tajusin nimittäin vasta nyt, että jos Viuhdille ei löydy varapelaajaa ja hän on hyvis, mun täytyy saada jo 18.9. klo 19 mennessä päätettyä onko Zey vai Jeekaka todennäköisempi pahis.

Eli vaikka me kaikki ilmeisesti epäilläänkin Viuhtia tällä hetkellä ja halutaan ensisijaisesti selvittää hänen puolensa, mun täytyy nyt toisaan myös varautua valintaan teidän kahden väliltä. Eli myös te voisitte koettaa katsoa syitä miksi toinen teistä olisi pahismainen. Ollaanhan me kaikki tätä jo tehty, mutta jos jonkinlaiset synteesit epäilyistä saataisiin vielä viikonlopun aikana raapustettua.

Lueskelen Jeekakan posteja uudestaan läpi.

Ensimmäistä päivää tosiaan hallitsi keskustelu parhaasta tavasta valita ampumisen kohde. Tässä me oltiin jeekakan kanssa samalla linjalla, minkä vuoksi hänen argumenttinsa ensimmäisenä päivänä vaikuttava järkeviltä. Ehkä huomiotaherättävin on se usein jo kommentoitu "koska musta tuntuu että Jita aikoo äänestää mua, äänestän häntä ensin" -episodi. Tosin jos Jeekaka on pahis, hän on pelannut sen verran vakuuttavaa peliä että tuo kommentti tuntuu kummallisen kömpelöltä.

Jeekakalla on jonkin verran vuorovaikutusta einarin kanssa.

jeekaka kirjoitti:
einari kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Js aivan pakko olisi, olisin aseenhaltiva ja päivä päättyisi minuutin päästä, valintani olisi justy: saan hänestä pahisvibaa kun on 'ymmärtänyt' mun sanomiseni käsittääkseni pariinkin otteeseen jo väärin.

Musta tuntuu, että Jitachi lähtee tässä pienoiseen vastahyökkäykseen saatuaan justyn epäilyt osakseen. Vähän sama fiilis mulle tuli jeekakasta:
jeekaka kirjoitti:Ja argh, koska mulla on sellainen fiilis, että Jitachi heittelee onelinereita joissa tuntuu vihjailevan mun pahismaisuudesta, sanottakoon nyt siis etten syyllistyisi samaan: Jitachi on tällä hetkellä mun mielestä pahismaisin pelaaja.

Itseasiassa tästä tuli vähän sellainen fiilis, että "äkkiä sanomaan Jitaa pahismaisimmaksi ennen kuin se kerkee mua".


Pakko huikata, että tässä mun mielestä epäillään sekä Jitaa että mua vähän asiayhteydestä irrotetuin perustein. Jitachi ei olisi varmaan hyökännut justya vastaan jos mä en olisi kysynyt, ja mä en olisi kysynyt, jos en olisi oikeasti turhautunut siitä, etten ymmärtänyt miksi Jitachi syyttää mua monimutkaisuudesta ja tarkoittaako sillä myös pahismaisuutta. Ja koska samassa viestissä puhuin mielestäni pahismaisesta käytöksestä, halusin täsmentää, että kyllä, tarkoitin sillä myös Jitachia :D En vaan halunnut syyllistyä samanlaiseen epäselkeään vihjailuun mikä mua sillä hetkellä itseäni ärsytti.


Tää on aika neutraaliin sävyyn kirjoitettu vastaus, eikä varsinaisesti ennakoi jeekakan myöhempää listausta, jossa einari on pahismainen:

jeekaka kirjoitti:Koitin pisteyttää, mutta en oikein yksiselitteisesti pysty, koska väistämättä analysoin peliä jonkunlaisena kokonaisuutena. Lähdetään kuitenkin jostain liikkeelle:

Top 2:

Jitachi: Oikeastaan voitte lukea meidän aiemman dialogin :D ”Siis mitä muuta äänestäminen on kuin oman tuntemuksen tai mielipiteen kertomista? Jos kyseessä on aseen haltijaa sitova äänestys, sen mielipiteen takana pitää jopa seistä. En oikeasti keksi kuin pahissyyn olla tekemättä niin: pahiksen perusteet mielipiteelle ovat väistämättä vilpilliset. (...) Ampuisit justyn, koska justy ampuisi tietysti sinut, joten sinä olet tietysti hyvis. Mutta tällä ei tietenkään ole mitään merkitystä, koska et oikeasti aio tehdä mitään sen eteen, että justy ammuttaisiin.” Lisäksi sisäinen ristiriitaisuus – äänestys on monimutkaista, pisteytys ei, äänestyksestä puhuminen on shown nostamista, mutta sen sijaan joku mystiseen hyvisjuonitteluun vetoaminen ei. Suorien vastausten saaminen on ollut hankalaa, mikä on turhauttavaa, vaikka johtuisikin jostain yksityisestä agendasta.

Zey: Kuten aiemmin mainitsinkin, olen viime peleissä mitä olen pelannut/seurannut pitänyt Zeytä pahismaisena, mutta tämä on paljastunut hyvikseksi. Osaksi tässä on varmaan kyse siitä, että Zey on peliteknisissä analyyseissään viileän neutraali ja asiallinen, kun itse olen enemmän tunnepohjalta liikkeellä, eli todennäköisesti ihan mentaliteettieroista johtuvaa ”toi on erilainen kuin minä” -fiilistä. Tässä pelissä en kuitenkaan voi olla kiinnittämättä huomiota siihen, että Zey tuntyy pohtivan randomiutta aivan täysin siitä näkökulmasta, miten se vaikuttaa pahiksiin, eikä uhraa ajatustakaan sille, mikä olisi hyviksille paras tapa napata pahikset. Lisäksi Zey pidättäytyy näissä peliteknisyyksissä senkin jälkeen, kun pelaajissakin alkaisi olla jo kommentoitavaa. Jitachin roolista riippumatta pahikselle varmaan ihan hyvä taktiikka pysyä täysin ulkopuolisena.

Jos Jitachi on pahis, niin voisi kuvitella, että mun ammutuksi saaminen ei olisi pahiksilta kovin hyvä taktiikka – mutta (älkää vaan sanoko että olen ainoa joka stalkkaa täällä kaikkia käynnissä olevia pelejä :D) tässä vaiheessa Jitachi luultavasti neuvoisi armottomasti tekemään pesäeroa >;D

einari: Mun mielestä sekä mun ja Jitachin epäily perustui asiayhteydestä irroitettuihin kommentteihin, ja einari myös jätti kokonaan huomiotta mun syyt epäillä Jitaa. Lisäksi einari joutui vähän kääntämään kelkkaansa mun suhteen. Epäilykset on aika kepoisia heittoja kuitenkin.

Hukka: Mielestäni näistä uskottavampi, koska epäili mua jo aiemmin, sekä vaikuttaa aidosti jääneen ihmettelemään, mitä Jitachi oikein juonittelullaan tarkoittaa. Hukka on myös selkeästi ilmaissut kantansa lynkattavasta, mistä tykkään.


Jos jeekaka on pahis, ensin lainattu viesti voi hyvin olla pahiskaverille kirjoitettu vastaus. Se on aika neutraali, jossa pyritään selittämään oma toimi mahdollisimman yksityiskohtaisesti, esittämättä kuitenkaan mitään vastakysymyksiä. Näin pahikset saavat luotua vähän vuorovaikutusta välilleen, ilman että kumpikaan on kiinnostunut jatkamaan aiheesta.

Myöhemmin jeekaka on kuitenkin listannut einarin kyselyt epäilyttäviksi, ilman että on kuitenkaan suorilla kysymyksillä haastanut einaria tai yrittänyt selvittää tämän puolta. Kun samalla listalla Anblick on listattu "neutral goodina", pahis-jeekaka saattoi kokea että hänen pitää laittaa pahiskaverinsa eri lokeroihin, joten hän päättikin pitää einarin kommenttia epäilyttävänä.


jeekaka kirjoitti:
Zey kirjoitti: Huolestunut pahis, joka haluaisi saada selkoa mikä määrää putoajan?


Huolestunut siitä, ettei pahikset edes yritä vaikuttaa päivän tapahtumiin. Mistä puheenollen, alkaa jo olla ikävä einaria ja Anblickiä.


Jos jeekaka on pahis, tää kommentti ansaitsee jonkinlaisen rautaisimmat hermot -palkinnon. :D



jeekaka kirjoitti:Oon edelleen vähän närkästynyt, koska mun mielestä Jitachilta oli armottoman huonoa hyvispelaamista eilen, ja jos suuren suunnitelman tarkoitus oli paljastaa pahikset, niin siinä on iso virhe logiikassa: pahisten ei kannata tässä pelissä ajaa ketään ammuttavaksi kuin käärmettä piippuun, koska helpompi vain naureskella vierestä kun hyvikset pöllyttää toisiaan. Kuten itsekin sanoit, tässä pelissä pahisten on vielä helpompi piiloutua epäaktiivisuuteen kuin normaalissa, ja suunnitelmasi myötä olet saanut pääepäillyiksesi (mikäli aiempi ei ollut taas jotain suurta bluffia :D) pari pelin aktiivisinta pelaajaa. Tosin joudun kuitenkin nyt itsekin tarkkailemaan vähän kriittisemmin omaa suhtautumistani justyyn :P

Toinen pääepäiltyni Zey on parantanut peliään alettuaan kommentoida pelaajia. Silti en ymmärrä, kuinka kukaan on voinut pitää Jitachia hyvismäisenä eilen, ellei ole sattunut tietämään tämän roolia :D

Muuten on aika neutraalia, ja hakuammunnaksi menee omalta osaltani, toisaalta se oli varmaan aika oletettava pelin kuva. Toivottavasti Jitalla on parempi pahistutka kuin mulla :P :D


Tää on edelleen se kommentti, josta Jeekaka saa multa läjän hyvispisteitä. Mun mielestä jeekakan ärsytys kuulostaa tässä aidolta, enkä tajua miten pahis voisi olla aidosti närkästynyt, koska hän todennäköisemmin ajattelisi että mielipiteensä Jitan pelaamisesta johtuisi enemmän omasta pahisnäkökulmastaan. Lisäksi, pahis-jeekakan voisi kuvitella olevan sovittelevampi tilanteessa, jossa miekka on henkilöllä joka on esittänyt halukkuutta käyttää sitä jeekakaa vastaan.

Lisäksi tuo kommentti epäaktiivisuudesta on tässä myös aika pahiskavereita osoitteleva, koska muistaakseni einari ja Anblick olivat jo ekan päivän jälkeen jääneet aika vaisuiksi. Toki pelissä oli heitäkin vaisumpia, kuten Ares ja Jeku, eli ehkä pahis ei ajattelisi omien kaveriensa joutuvan ekana tulilinjalle jos hän päättäisi korostaa epäaktiivisten vaarallisuutta.

Myöhemmästä jeekakan pelistä kuitenkin tulee kovin hyvismäiset fiilikset. Joko jeekaka on luonnonlahjakkuus näyttelijänä, tai siten hänen yrityksensä ratkaista peliä ovat aitoja. Mulle välittyy kyllä jeekakan viuhti/anblick/einari/hukka-pohdinnoista hyvin vilpitön kuva. Ehkä ainoa juttu mikä pistää silmään on se, että jeekaka uskoo olevansa Zeyn ja Jitan silmissä varmahko hyvis. Mutta toisaalta taas, tällainen väite pahikselta olisi aika riskialtis, koska pahis varmaan enemmän miettisi miltä hän näyttää Zeyn ja Jitan silmissä jos on väärässä heidän mielipiteestään.

Lopputulema: mun hyvisvibat jeekakasta vahvistuivat 1. päivän epäilyttävyyksistä huolimatta.

Huomenna luen Zeyn uudestaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Violet » 16.09.2017 14:32:52

Viuhdille ei löytynyt varapelaajaa, hän oli hyvis. Aikaa äänestykseen on 18.9. asti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 13.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja justy » 17.09.2017 12:33:31

En kyllä oikein tiedä miten paljon näiden kirjoittamisessa on pointtia, kun te molemmat nyt jo tiedätte kuka pahis on (toinen toki tiennyt jo pelin alusta saakka). Mutta alla pohdintaa Zeysta:

Zey, sanoit 1. päivän aikana että tämän pelin mekaniikassa on jotain erityispiirteitä, joiden vuoksi uskot pahisten käyttäytyvän jollain tietyllä tavalla :

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Mitä sellaista erikoista oletat pahisten tässä pelissä tekevän, jota he eivät normipelissä tee kun murehtivat yleisesti sitä että näyttävätkö he tarpeeksi hyviksiltä?

Mitä sä haluat saada aikaiseksi tällä kysymyksellä? Musta ei ole mitään järkeä lähteä erikseen kertomaan, että joo, mä oletan, että pahikset toimii näin ja näin ja näitä seikkoja aion pitää erityisesti silmällä. Koska kuka pahis sen jälkeen tekisi niitä mun mainitsemia seikkoja?


Pystytkö nyt tässä vaiheessa kertomaan mitä sulla oli tuolloin mielessä?


Viestissään josta äskeinen lainaus oli Zey puhuu paljon itsestään ja einarista. Aluksi hän ihmettelee miksi Jita pitää häntä ja einaria hyviksinä kun nämä molemmat suhtautuivat Jitaan samalla tapaa. Myöhemmin hän ilmaisee ärtymystään siitä että einaria on "taputeltu olalle" osallistumisestaan ja zeytä kritisoitu, vaikka molemmat ovat osallistuneet saman verran. Mietin että miksi pahis kommentoisi tällä tapaa yhtäläisyyksiä itsensä ja pahiskaverinsa välillä? Ennaltaehkäistäkseen sen että joku muu huomaa saman ja epäilee Zeytä/einaria kun toinen on jo paljastunut pahikseksi? Vähän myös epäilyttää se, miten tarkasti Zey tuntuu einarin peliä seuranneen, mutta ei kuitenkaan anna viestissään mitään kommenttia einarin hyvis/pahismaisuudesta, vaan huomio on pelkästään einarin ja oman pelin yhtäläisyyksissä.


1. ja 2. päivänä Zey puolusti suunnitelmaansa mun kritiikkiä vastaan. Zey oli puolustuksissaan looginen. Hän ei kuitenkaan kauheasti tuntunut ainakaan ääneen analysoivan peliä esittämistään lähtökohdista: vaikka Tacodas pelasi pitkälti niin kuin Zey ajatteli että tässä pelissä miekkailijan pitäisi pelata, ei Zey esittänyt mitään analyysiä siitä että joku olisi käyttäytynyt tavalla, jolla hän uskoi pahisten tuossa tilanteessa käyttäytyvän.


Sitten tulee mielestäni konkreettisin syy pitää Zey:tä hyviksenä, eli hänen pyyntönsä ettei Jita päätä päivää ennen kuin Zey saa kirjoitettua postinsa. Tuossa postissa Zey toteaa että Jita todennäköisesti feikkaa halunsa päättää päivä ajoissa, ja varoittelee Jitaa tekemästä niin (siltä varalta että Jita olisi tosissaan). Mikä olisi pahismotivaatio tuossa? Tietty jos Zey on satavarma että Jita provoaa, hän voi hyvin ottaa hyvispisteitä tuosta toiminnastaan. Mutta toisaalta, ei kukaan häntä siitä epäilisi että hän kirjoittaa viestinsä rauhassa loppuun ja toivoo että Jita olisikin tosissaan ja päättäisi päivän ajoissa.

Täällä Zey pohtii kenet pitäisi lynkata 2. päivänä. Alla hänen kommenttinsa Jeekakan ajatukseen, että Hukkaa ei kannattaisi ehkä lynkata koska Hukka lähtisi sitten tod näk ampumaan minua:

Zey kirjoitti:Mut joo, olisin kyllä halunnut jeekakalta ehkä vähän laajempaa yksittäistä pohdintaa noista neljästä pahisehdokkaasta, kun nyt tuntui siltä, ettei oikein mitään jäänyt käteen. Mut jeekakan huomio Hukan mahdollisesta miekan haltijuudesta on kyl kiinnostava asia, jota on hyvä pohtia. Mä miettisin, että pitäiskö ihan jopa kysyä kaikilta yksittäin kysymyksiä, että jos heistä tulee miekan haltija, niin miten sitten. Koska jos he ovat hyviksiä, niin heillä ei ole syytä valehdella asiasta. Jos taas ovat pahiksia, niin valehtelu sinänsä ei haittaa, koska heistä ei tule miekan haltijoita.

Koska mulla on vähän kaikkia neljää ehdokasta kohtaan kyl epäilyksiä, et miten menee. einarilta ei ole paljoa pohdintoja tullut ja on viitannut viesteissään kiireeseen -> jos on hyvis, niin onko hänellä huomenna aikaa pohtia peliä? Koska jos osutaan hutiin, niin huomenna on pakko osua, milloin aika tärkeä päätös tulisi einarille. Menisikö suoraan sen enempää pohtimatta äänestyksen (jossa äänestäjistä puolet on pahiksia) mukana, vai ehtisikö pohtia myös itse ja olla kriittinen äänestykseen ja täten tuoda ne varman hyviksen päätäntävallan etuudet esille? Entä Hukka? Jos hän on hyvis, onko hän valmis hellittämään justysta ja olemaan avoin muita vaihtoehtoja kohtaan? Viuhdilla taas tuntuu menevän asiat fiiliksen mukaan, tulisiko siis huomennakin lynkkaus fiiliksen mukaan? Anblick taas soutaa ja huopaa, eikä tunnu luottavan keneenkään -> millä perustein huomenna tapahtuisi lynkkaus? Uskaltaisiko kuunnella yhtään muita? Entä pystyisikö sitten kuolevan päättämään ja lopettamaan sen soutamisen ja huopaamisen?

Eli jos meen vaan epäilyksien mukaan, niin Hukka olis epäilyttävin. Mut jos mietitään niin, että tää lynkkaus tulee menemään harhaan, niin sit olis varmaan Anblick kannattaisi lynkata, koska muiden tilanteet huolestuttaa enemmän.

Luin topaa pitäen silmällä linkityksiä, mut siitä ei tunnu olevan kauheasti apua tän nelikon rajaamiseen kolmikoksi. Epäilykset on tuntuneet olevan sen verran heikkoja/pehmennettyjä, et en osaa lähteä sieltä rajailemaan mitään näiden neljän pahisparitusta pois.


Zey vaikuttaa olevan haluton lynkkaamaan jonkun muun kuin Hukan. Hän päätyy ehdottamaan pahis-Anblickiä, mutta syynä ei varsinaisesti ole Anblickin pahismaisuus, vaan se että Anblick käyttäytyy todennäköisimmin järkevästi miekan kanssa kuin Viuhti tai einari.

Zeyn pahisepäilynelikko Hukka, einari, Anblick ja viuhti on myös kummallisesti koottu, sillä hän ei juurikaan tunnu epäilevän Anblickiä, einaria tai Viuhtia mistään. Hän itse asiassa vaikuttaa kommentoivan enemmän jeekakan epäilyttävyyttä, vaikka kuitenkin pitää jeekakaa hyvismäisempänä kuin noita neljää. Pahis ei halua etsiä syitä miksi kaverit ovat epäilyttäviä? Hyvis ei osaa sanoa mitään epäaktiivisesti pelaavista einarista ja Anblickista?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 18.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.09.2017 12:35:37

Gg, Zey :D

Ja kiitos luottamuksesta justy, toivottavasti se riittää loppuun saakka.

Tässä pelissä en kuitenkaan voi olla kiinnittämättä huomiota siihen, että Zey tuntyy pohtivan randomiutta aivan täysin siitä näkökulmasta, miten se vaikuttaa pahiksiin, eikä uhraa ajatustakaan sille, mikä olisi hyviksille paras tapa napata pahikset. Lisäksi Zey pidättäytyy näissä peliteknisyyksissä senkin jälkeen, kun pelaajissakin alkaisi olla jo kommentoitavaa. Jitachin roolista riippumatta pahikselle varmaan ihan hyvä taktiikka pysyä täysin ulkopuolisena.


Toinen pääepäiltyni Zey on parantanut peliään alettuaan kommentoida pelaajia. Silti en ymmärrä, kuinka kukaan on voinut pitää Jitachia hyvismäisenä eilen, ellei ole sattunut tietämään tämän roolia :D


Zeyssä ainoa pahismainen asia ensimmäisen päivän pahisnäkökulman lisäksi on itsepintainen justyn pito hyviksenä, mikä on taannut sen, että ainakin mä haluan välttää miekan antamista Zeylle viimeiseen valintaan.


Tässä kootut teoksine aiheesta aiemmin pahismaisena pitämäni asiat Zeyssä, jotka ovat edelleenkin jotakuinkin valideja. Tosin viimeisintä kommenttia pitää tarkentaa sen verran, että näemmä Zeyllä oli erinomainen hyvistutka myös Jitachin suhteen, ja vaikkei Jitan eka päivän suunnitelma vakuuttanutkaan Zeytä, se ei silti horjuttanut varmuutta tämän hyvismäisyydestä.

Tarkistin vielä, mitä mieltä Zey oli einarin lynkkaamisesta, ja tämä meni multa näköjään silloin aivan ohi, koska pidin Zeytä siinä vaiheessa hyvismäisenä ja koska einarikin putosi lopulta sattumalta, ei tullut sen kummemmin analysoitua ketkä olisivat kannattaneet tämän lynkkaamista:

Zey kirjoitti:Mitä tulee siihen ampumisjärjestykseen, niin Hukka on musta edelleen epäilyttävin ja mikäli einari saa varapelaajan, niin kannattaisin Hukan lynkkaamista, kun tosiaan peli ei olisi menetetty, vaikka huti osuttaisiin ja Hukka jahtaisi justya seuraavan päivän. Mikäli einari tippuu antiaktiivisuuteen, niin sit tuleekin hankalemmaksi valita. Jos einari on pahis, niin sitten Hukka. Hukka on ehdottomasti pahismaisempi mitä Viuhti ja silloin on kuitenkin harhalynkkauksiakin jäljellä hyvin, niin ei sitäkään pelkoa ole, että jos osutaan huti, niin peli kaatuu. Jos einari on hyvis, niin sitten homma tulee riskialttiimmaksi ja hankalammaksi. Koska Hukka on pahismaisin musta, niin hänen lynkkaaminen olisi musta sinänsä järkevä, koska silloin musta riski osua harhaan on pienin. Mut toisaalta, jos einari kuolee hyviksenä, niin jos osutaan Hukasta harhaan, niin silloin tosiaan se aiheuttaa sen riskin, että Hukka lähtee justyn perään. Mut sitten jos mietin, että kuka sitten lynkattaisiin, jos ei mun mielestä niitä pahismaisimpia, eli Hukkaa tai jo kuollutta einaria.


Eli Hukka (ja rivien välistä luettuna myös justy) olisivat saaneet mennä ennen einaria, vaikka einari kuitenkin oli Zeyn mielestä pahismaisten top 2.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 18.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja justy » 17.09.2017 12:43:20

Tällä hetkellä kallistun Zeyn ampumisen suuntaan. En onnistu oikein tekemään eroa näiden kahden pelaajan välille, koska molemmissa tuntuu olevan hyvismäisiä ja pahismaisia piirteitä. Mutta Zeyn suuntaan minua kallistaa se, että hän onnistui pahiksena sumuttamaan minua Pienessä peruspelissä varsin tehokkaasti. (jos Jeekaka on pahis, saan taas uuden pelaajan listalle pelaajista, jotka ovat lähtökohtaisesti aina epäilyttäviä ja hyviä kohteita lynkkaukselle).

Mulle jäi sellainen olo että jeekaka on Zeytä enemmän yrittänyt ottaa selvää siitä kuka pahis on ja kirjoittanut epäilyistään. Toisaalta jos jeekaka on pahis joka päätti heittää kaverinsa bussin alle, on hänen helppoa kehitellä teorioita pahiksista, koska tietää oikean vastauksen. Siinä mielessä Zeyn neutraalimpi suhtautuminen pelaajiin voi olla hyvismäistäkin...

Äh.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 18.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.09.2017 13:03:22

Mä nyt tietysti itsestäänselvästi haluan, että ammut Zeyn, ja mun tulkinnan mukaan sulla on myös konkreettisempia perusteita Zeyn kuin mun epäilylle. Mutta lopulta sun on tietty pakko vaan kuunnella sitä omaa intuitiota.

Ei käy kateeksi, olisin itsekin varmaan aika vainoharhainen :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 18.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.09.2017 14:45:09

Eli ilmeisesti mun pitäisi nyt vakuuttaa justy siitä, että jeekaka on pahis. Aika vaikea tehtävä, sillä oon nyt noita jeekakan viestejä lukenut useampaan otteeseen, mutta mitään uutta ei pistä silmään. Pitää varmaan vaan luopua siitä ajatuksesta, että jeekaka ei olisi noin avoimesti tunteella pelaava pelaaja myös pahiksena, vaikka pääkoppa ei sitä vielä tunnukaan täysin hyväksyvän. :D

justy kirjoitti:Pystytkö nyt tässä vaiheessa kertomaan mitä sulla oli tuolloin mielessä?

Joo, ei sillä tässä vaiheessa enää mitään väliä ole. :D Lähinnä siis ajattelin, että pahikset voisi koittaa vähän muokata mielipiteitään siihen suuntaan, mitä sitten varma hyvis kertoo omia mielipiteitään (jos vh epäilee hyvistä, niin koittaa vähän vahvistaa, että tapa vain toi hyvis ja jos taas pahista, niin sitten saisi hyvispisteitä siitä, että kannatti tappoa). Siksi halusin, että eka kaikki kertoisi mielipiteensä ilman, että tietäisi varman hyviksen mielipiteitä ja sitten taas päivän lopuksi tulisi vielä jotain sanomaan, niin pystyisi vertailemaan kenen mielipiteet lähti kehittymään sen varman hyviksen mielipiteen suuntaan. Tässä pelissä vaan ei oikein tuntunut tulevan mitään sellaista hetkeä, jossa olisi tosta ajatuksesta ollut jotain hyötyä. Pari ekaa päivää kun keskittyi aikalailla täysin Jitachiin systeemeihin ja kaikilta ei tullut ennen varmaa hyvistä mielipiteitä kaikista jos ylipäätään tuli missään vaiheessa.

justy kirjoitti: Vähän myös epäilyttää se, miten tarkasti Zey tuntuu einarin peliä seuranneen, mutta ei kuitenkaan anna viestissään mitään kommenttia einarin hyvis/pahismaisuudesta, vaan huomio on pelkästään einarin ja oman pelin yhtäläisyyksissä.

En nyt tiedä onko se tarkkaa, jos muistaa pelaajan olleen yksi niistä harvoista jotka mun tavoin piti Jitaa hyviksenä ja ajattelee, ettei pelaaja ole aktiivisimmasta päästä ollut.

justy kirjoitti: Zey vaikuttaa olevan haluton lynkkaamaan jonkun muun kuin Hukan. Hän päätyy ehdottamaan pahis-Anblickiä, mutta syynä ei varsinaisesti ole Anblickin pahismaisuus, vaan se että Anblick käyttäytyy todennäköisimmin järkevästi miekan kanssa kuin Viuhti tai einari.

No, kuten itsekin sanoit, niin Viuhti ja Anblick oli itselle enemmän sellaisia arvoituksia. Hukka epäilytti paljon, einari sitten vähän vähemmän, mutta harhalynkkausta miettiessä kumpikaan ei sopinut miekan haltijaksi. Eli joo, olin vähän haluton lähtemään lynkkamaan pelaajaa, joka ei tunnu pahismaiselta, sillä se tuntui vähän hassulta kuviolta juonarissa: lynkataan sellainen pelaaja, joka ei ole pahismainen ja näin ollen niin todennäköinen pahis, jotta sitten jos osutaan harhaan, saadaan kivempi miekanhaltija. Ajatus tuntui vähän nurinkuriselta, että sen sijaan, että yritettäisiin osua pahikseen, koitettaisiin osua pelaajaan, joka hyviksenä pelaisi mahdollisimman hyvin. Tuntui siltä, että koko ajatusketju, jossa pelätään osuvamme hyvikseen, varmistaa sen, että osutaan vielä todennäköisemmin siihen hyvikseen. :D

justy kirjoitti:Zeyn pahisepäilynelikko Hukka, einari, Anblick ja viuhti on myös kummallisesti koottu, sillä hän ei juurikaan tunnu epäilevän Anblickiä, einaria tai Viuhtia mistään. Hän itse asiassa vaikuttaa kommentoivan enemmän jeekakan epäilyttävyyttä, vaikka kuitenkin pitää jeekakaa hyvismäisempänä kuin noita neljää. Pahis ei halua etsiä syitä miksi kaverit ovat epäilyttäviä? Hyvis ei osaa sanoa mitään epäaktiivisesti pelaavista einarista ja Anblickista?

Anblickia ja Viuhtia en tosiaan juurikaan epäillyt. einari kyllä epäilytti huonojen epäilyjen kanssa. Mutta joo, toi mun epäilynelikko oli niin koostettu, että otin hyvismäisimmät pois ja jäljelle jäi sitten myös noita neutraaleja vaihtoehtoja.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 18.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja justy » 18.09.2017 06:48:48

Kumpi tahansa pahis onkaan, niin erinomaisen pelin on pelannut.


Mennään nyt kuitenkin lähes koko pelin kalvaneen Zey-epäilyn pohjalta.

++Zey
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 18.9. klo 19:00

ViestiKirjoittaja Violet » 18.09.2017 07:07:11

miekan.Haltija(is.Justy) = true
miekan.Kohde(is.Zey) = true
14*6+12= 96
Justy.tappoiMääräajassa = true
Arvo(Zey) = e^x
Zey.isDead = true

Zey oli pahis, ja peli on siten päättynyt hyvisten voittoon. Onnittelut kaikille hyviksille, ja kiitokset kaikille pelistä!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja Jita » 18.09.2017 08:30:59

Jes, hyvä justy!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja justy » 18.09.2017 09:50:44

Huh!

Tässä huomaa hyvin miten oma pelityyli vaikuttaa siihen mitä pitää muiden pelissä hyvismäisenä ja epäilyttävänä. Itse olisin pahiksena antanut Jitan rauhassa katsoa gamblensa läpi, siltä varalta että tilanne olisikin eskaloitunut ja Jita olisi oikeasti ampunut mua. Se että Zey pyrki välttämään tällaista tilannetta oli mielessäni aika vahva hyviksen merkki.

Samoin luulen sen, että olin jeekakan kanssa samaa mieltä peliteknisyyksistä ja eri mieltä kuin Zey vaikutti varmaan tulkintaani Zeyn pahismaisuudesta ja jeekakan hyvismäisyydestä enemmän kuin pitäisi. Oletan ainakin että Zey esitti saman näkemyksen myös hyviksenä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Hyvikset derivoivat paremmin!

ViestiKirjoittaja jeekaka » 18.09.2017 10:11:31

Jes hyvä justy!

justy kirjoitti:Tässä huomaa hyvin miten oma pelityyli vaikuttaa siihen mitä pitää muiden pelissä hyvismäisenä ja epäilyttävänä. Itse olisin pahiksena antanut Jitan rauhassa katsoa gamblensa läpi, siltä varalta että tilanne olisikin eskaloitunut ja Jita olisi oikeasti ampunut mua. Se että Zey pyrki välttämään tällaista tilannetta oli mielessäni aika vahva hyviksen merkki.


Huomasin kyllä saman :D Se vaikutti myös siihen, että alkupelin epäilyistä huolimatta olin niin valmis pitämään Zeytä hyviksenä sen perusteella, että itse olisin Zeyn asemassa pahiksena toiminut eri lailla toisena päivänä. (Ja pitämään Jitachia niin kauhean pahismaisema ekana päivänä, vaikka tosiaan lopulta ainakin itselle Jitan pelitaktiikka ekana päivänä oli hyödyllinen ja oikeastaan sen ansiosta keksin jo kaksi pahista tokana päivänä :D)

Epäaktiivisuuskuolemat taisi lopulta toimia enemmän hyvisten pussiin, eli oli kyllä haastava peli pahiksille. Hatunnosto Zeylle siis.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa

cron