Hyvikset derivoivat paremmin!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Derivointia, päivä päättyy 5.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 05.09.2017 19:48:00

Tsemppiä Jita. Mulla on tällä hetkellä aivot sen verran solmussa etten enää osaa mitään lisää sanoa...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 5.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.09.2017 19:49:41

Zey kirjoitti:jeekakalta tulikin pidempää viestiä. Täytyy sanoa, että en oo pitkään aikaan ollut niin hämilläni, mitä olin jeekakan viestiä lukiessani. :D Mä jo ajattelin, että mulla on nyt pahasti mennyt jotain ohi, kun luin jeekakan kommentin siitä, että hän ja justy olis melko varmoja hyviksiä. justyn ymmärrän, koska tän päiväsen Jitan kanssa puhelun jälkeen saa multa paljon luottoa, mut jeekaka ei ole tuntunut lainkaan niin varmalta mitä justy. Mut onneks tätä jo kyseltiinkin ja asia selittyi – vaikka kyllä tuntuu silti hassulta lähteä tuon takia itseään lähes varmaksi hyvikseksi esittelemään.


Myönnän ilman mitään ongelmaa, että tulkitsen Jitachia aika paljon omien fiilisten läpi :D Pahisjoukon rajaaminen oli sellainen ahaa-elämys Jitan mahdollisesta suunnitelmasta, mutta myönsin itsekin että se oli omalta puoleltani vain arvaus, ja kiitokset Jitachille että piti mahdollisuuden avoinna lähes loppuun asti.

Zey kirjoitti:Mut joo, olisin kyllä halunnut jeekakalta ehkä vähän laajempaa yksittäistä pohdintaa noista neljästä pahisehdokkaasta, kun nyt tuntui siltä, ettei oikein mitään jäänyt käteen.


Suoraan sanottuna niin kädenlämpöistä, että itselleni vaikea analysoida. Huomattu on moneen otteeseen tässäkin pelissä, että tulkitsen reaktioita täysin väärin, ja raskauttavampia todisteita on vaikea saada.

//justy
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 5.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 05.09.2017 19:56:41

++Anblick

Kykenen tällä hetkellä ainoastaan arvaamaan sitä kuka on pahis ja kuka ei. Vaikka mielestäni olen onnistunut rajaamaan muutaman pelaajan ulos omista epäilyistäni, saatan olla väärässä koska valehteluhan kuuluu asiaan. Osittain omaan piikkiin voin myöntää yhden harhalynkkauksen menneen koska halusin materiaalia pahisehdokkaiden rajaamiseksi mahdollisimman tehokkaasti ulos: olen pahoillani pelin voiton mahdollisesta vaaraan asettamisesta puolivahingossa. Kuitenkin, mun veikkaukseni pahiskolmikoksi jos Anblick paljastuu hyvikseksi on Hukka, einari ja jeekaka.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 5.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Violet » 05.09.2017 19:59:50

Pj kirjoittaa oikean viestin palattuaan kotiin. Tähän varmaan riittää, että Anblick oli...

PAHIS!

Miekka säilyy Jitachilla, ja seuraava deadline on 9.9. Klo 21:00

Päivä 3 alkaa nyt!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 5.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.09.2017 20:38:11

No niin, sentään mun pohdinnoista jäi käteen yksi pahis :D

Seuraavaksi oon sitä mieltä, että einari voisi olla seuraava lynkattava. Eilisen epäilyjen valossa einari ja Viuhti tai Hukka on edelleen todennäköisin kaksikko jäljelle jääneiksi pahiksiksi. Zey kannatti Anblickin lynkkaamista, mikä ei olisi ollut järkevää jos olisi pahis Viuhtin kanssa, joka puolestaan agitoi Hukkaa ja einaria pahispariksi - silloin olisi kannattanut ehdottaa einaria lynkattavaksi. Ja koska justy oli myös sitä mieltä että joko Anblick tai einari kannattaa lynkata, en usko Anblickin pahiskaveriksi.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 5.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Viuhti » 06.09.2017 10:20:51

Mulla ei ole ollut mahdollisuutta päästä koneelle nyt muutamaan päivään, huomenna pääsen varmaan kirjoittamaan kunnon viestiä - mutta tähän väliin haluaisin kysyä einarilta yhden kysymyksen: näyttäää sille, että minua ja Hukkaa pallotellaan sinun pahiskaveriksesi. Haluaisin kuulla mielipiteesi meistä kummastakin, ja lisäksi tietää, kumpi meistä vaikuttaa tällä hetkellä pahismaisemmalta.
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Violet » 07.09.2017 10:22:55

einari on pudonnut pelistä antiaktiivisuuden vuoksi, varapelaajaa lähdetään etsimään!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.09.2017 11:23:55

Hei ei kai me nyt haluta, että peli päättyy siihen, että kaikki tippuu antiaktiivisuuteen? Mieluummin sitten päätetään päivät nopeammin, jos motivaatiota peliin ei ole.

Mitä mieltä olette mun teoriasta nyt kun Anblick paljastui pahikseksi? Mikä olisi teidän järjestys ampua seuraavat?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 07.09.2017 11:58:39

Mun mielestäni siinä voisi olla hieman enemmän järkeä kuin eilen ajattelin. Anblickin nappaaminen toi meille uuden mahdollisuuden harhalynkkaukseen joka saattaa mennä hukkaan jos einarille ei varittajaa löydy. Mä oisin tänään mieluiten tarkistanut Hukan kortit koska optimitilanteessa Hukka ei justyn metsästysvimmassaan voisi aiheuttaa pahisvoittoa vahingossakaan. Nyt en voi tehdä oikein mitään kuin katsoa saadaanko varapelaajaa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 07.09.2017 14:01:51

Tässä taitaa kaikki vähän odotella että mitä heidän pahiksena pitämänsä pelaajat tekevät. Itseä ainakin kiinnosti nähdä mitä Hukka tai einari olisi sanonut.

Olin itse myös vahvasti Hukan ampumisen kannalla, kun oltaisiin selvitty koston kierteestäkin. Einaria ei nyt kannata ampua koska hänen puolensa selviää jos varapelaajaa ei löydetä.

Zey ja Viuhti ovat seuraavana listalla. En kyllä osaa heitä asettaa järjestykseen. Zeyn pelissä on ollut epäilyttäviä puolia ja hyvismäisiä puolia. Viuhdista en vieläkään osaa sanoa mitään. Onneks päivä päättyy vasta la, niin ehdin huolella lukea Viuhdinkin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 07.09.2017 18:39:27

Voisitko jeekaka linkittää/referoida teoriasi? En näin äkkiseltään löytänyt niitä kommentoitaviksi.

Mistä toivoisit justy minun kommentoivan? Entä mitä tuo pelaajien läpikäyntisi nyt oikeastaan tarkoittaakaan? Olit minun ampumiseni kannalla, koska oltaisiin päästy koston kierrosta? Mitä tämä tarkoittaa? Entä Zeyn ja Viuhdin olevan seuraavana listalla? Tällä hetkellä lähtisit siis heitä ampumaan, jos sinulla olisi ase?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 07.09.2017 19:09:40

Mä aion sitten oikeasti julistaa kaikella äänelläni, että mitä mä sanoin, jos justy ja/tai jeekaka on pahiksia. Samoin varmaan Zeyn kohdalla, koska vaikka häntä en varsinaisen pahismaisena ole nähnyt, ihmettelen silti suuresti hyvisauraa, joka nyt on teidän kolmen päälle asetettu. Mutta eikös tämä ole sitten helppoa, vaihtoehtoina vain einari ja Viuhti. einarin jäädessä mahdollisesti varapelaajattomaksi, saamme hänen roolinsa tietää, ja jos hän paljastuu hyvikseksi, todennäköisesti olemme menoa, koska ette tule kääntämään mielipidettänne toistenne varmasta hyvikseydestä. Mutta pyritään passiivisaggressiivisuuden sijaan positiivisuuteen. Saamme tietää hänen roolinsa mahdollisesti pian tai saamme uuden pelaajan! Piristävää.

Viuhti
Hänen pahismaisuuttaan erityisesti lisäävät kapeiksi jääneet pohdinnat ihmisistä. Yritystä on ollut ilmassa, mutta syvällisempää pohdintaa ei ole koskaan tullut. Sopisi erinomaisesti pahikselle.
Anblick ajatteli hänestä muunmuassa tällaista:
Anblick kirjoitti:Selailin pelaajia läpi ja Viuhti törkkäsi silmään, kun lueskelin vähän tarkemmin. Hän ei ole hirveästi peliä kommentoinut deletoituaan pari kirjoittamaansa listaa (olen kyllä valmis uskomaan selityksen, kun olen itsekin tumpelo näppäimistön kanssa, hahah :D), mutta tänään häneltä sitten ilmestyi lista aakkosten alkupään pelaajista. Sen sisältö on vaan vähän kyseenalainen ihmiselle, joka ei oikein ymmärrä fiilispohjan päälle. Viuhti tuntuu pitkälti listaavan, mitä muut ovat tehneet ja sitten kertoo vibatuksistaan. Esimerkiksi mun uusin viestini on kuulemma ”ihan hyvää pohdintaa, mutta jotenkin... ääh”. Einari tuntuu jostain syystä pahismaiselta ja hänellä on ”jokin” tuntematon yhteys Hukkaan, kun taas jeekaka saa hyvisvibaa kirjoitustyylistään. Viuhti on kyllä ihan kiitettävän hyvin pysynyt poissa valokeilasta, mikä alkaa olla jo epäilyttävää nyt kun pelaajia on aika vähän.

Tässä ehkä vähän puolustelun makua erityisesti juuri tuosta pohdintojen puuttumisesta. Ei tuo tässä ajatuksissaan mitään, mitä ei olisi jo sanottu, onko tämä vain pahiksen ajattelua vai pahiksen pohdintaa pahiskaverista?
Tässä taas Viuhdin pohdintaa Anblickista:
Viuhti kirjoitti:Anblick tuntuu aina "luiskahtavan karkuun" multa, kun yritän saada hänestä jotain selkoa. Uusin viesti on ihan hyvää pohdintaa, mutta jotenkin... ääh.

Ei vetoa minuun.

Einari
Anblickin pohdintaa einarista:
Anblick kirjoitti:Nythän sä olet kirjoitellut nimenomaan näitä puolperustelemattomia viboja ("mulle jäi Anblickin viesteistä kuitenkin vähän pahismainen fiilis", "Hukan pätkä, jossa pohdiskeli omaa pahismaisuuttaan, oli jotenkin hyvismäinen mielestäni. :D"). Pitäisikö luottaa siihen, että pahiksena olisit oikeasti varovaisempi vai yritätkö vaan hämätä?
Anblick vastauksena Viuhdille kirjoitti:Tämä on musta aika mielenkiintoinen ja huomionarvoinen näkemys myös. Einarissa eniten arveluttaa, että hän kyllä osaa pelata pahiksenakin tosi hyvismäisesti, ja toisaalta hän on nyt mielestäni yrittänyt viestittää enemmän tai vähemmän vaivihkaisesti olevansa hyvis (edellinen lainaus).

Tämä sopisi muuten myös Viuhdin alle, Viuhdin ajatus on Anblickista mielenkiintoinen ja huomionarvoinen. Mutta pointtina minulla kuitenkin, että aika laimeasti puhuu einarista.
Einarilta puolestaan vielä valjumpaa tekstiä Anblickista.
einari kirjoitti:
justy kirjoitti:@Einari, kuulisin myös mielelläni miksi listasit Anblickin epäilyttäväksi soutamisen ja huopaamisen perusteella, vaikka totesit hänen pelaavan samalla tyylillä hyviksenä JooJoossa?

Mulle jäi Anblickin viesteistä kuitenkin vähän pahismainen fiilis.

Sittemmin einari hiljentynyt kovasti ja tiputtautuu.

Mä olisin tällä hetkellä Viuhdin tiputtamisen puolella. einarin rooli saattaa selvetä vuorokaudessa tai ei, mutta vaikka hänen ja Anblickin välinen minimaalinen vuorovaikutus onkin mielestäni epäilyttävää, en häntä ihan heti lähtisi ampumaan. Viuhdilta taas paljon laajemmin pahismaista toimintaa. Toimisivat minusta myös pahiskolmikkona, eli oikeastaan, jos einarin rooli selviää, näkisin Viuhdin joka tapauksessa pahiksena.

En nyt ottanut muita pohdintaan, kun olette niin vakuuttuneita toistenne hyvikseydestä, ehkä munkin pitää pikku hiljaa alkaa uskoa. Totta puhuen teidän toimintanne alkaa vaikuttaa kovasti hyvismäiseltä pelin eteenpäin viemiseltä, kun taas Anblick oli paljon enemmän sivussa pelistä, tähän taktiikkaan sopisivat myös einari ja Viuhti, mutta mielestäni myös Zey, joka toki on paljon kommentoinut, mutta jäänyt paljon vähemmälle huomiolle kuin justy ja jeekaka.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.09.2017 20:07:47

viewtopic.php?f=9&t=483&start=120#p9265
viewtopic.php?f=9&t=483&start=120#p9275

Tässä lyhykäisyydessään mun teoriat, joissa ei tämänhetkisen tiedon valossa ole vielä muu osoittautunut vääräksi kuin se, että Jitachi piti mua ainakin vielä eilen ankarasti pahismaisena :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 07.09.2017 21:25:01

Hukka: Jos einari saa varapelaajan, tai putoaa pahiksena meillä on 2 harhalynkkausta jäljellä mutta silti haluaisin päättää mieluusti pelin ilman että huteja enää tulee. Jos taas einari on hyvis ja putoaa, se muuttaa mietintöjäni totaalisesti ja tarkoittaa etten kykene ottamaan riskejä. Siinä tapauksessa, että mä päätän paljastaa sun kortit ja meillä on 2 harhalynkkauksen tilanne sä saat mun puolestasi joko osoittaa mun väitteeni vääräksi ja pudottaa pahisjustyn, tai vaihtoehtoisesti nolata itsesi ja passata miekan pelaajalle jonka harkintakykyyn kykenen luottamaan. Marttyrisointi ei auta jos meillä on mahdollisuus vetäistä hutia.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 07.09.2017 22:31:52

jeekaka kirjoitti:Mitä mieltä olette mun teoriasta nyt kun Anblick paljastui pahikseksi? Mikä olisi teidän järjestys ampua seuraavat?

En oo varma mitä kaikkea viestiesi sisällöistä tarkoitit kun viittasit teoriaasi, mutta teoria, että pahiskaksikko löytyy joukosta Hukka, einari ja Viuhti, ei ole hullumpi. En kuitenkaan ole samaa mieltä siitä, että Hukka ja Viuhti eivät voisi olla pahiskavereita, koska musta heidän välillään ei ole ollut mitään niin voimakasta ja hyvin perusteltua epäilyä, etteivät voisi pahiskavereita olla. Nyt Hukka epäili uusimmassa viestissään jo vähän voimakkaammin (ja omasta mielestä paremmin perustellummin) Viuhtia, mutten toisaalta sitäkään pidä kauhean epätodennäköisenä, jos miettii mikä tilanne topassa on. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että suurin osa porukasta on sitä mieltä, että tosta kolmikosta löytyy kaksi pahista -> olisi vain luonnollista yrittää ottaa pesäeroa, kun nyt näyttäisi siltä, että joka tapauksessa kumpikin pahiksista on kuolemanvaarassa, joten ainoa keino olisi joko yhtäkkiä muuttua muuten vain tosi hyvismäiseksi muiden silmissä, tai sitten koittaa saada hyvispisteitä pahiskaverin lynkkaamisen kannattamisesta, koska muuten mahdollisuudet voittoon olisi aika pienet.

Mitä tulee siihen ampumisjärjestykseen, niin Hukka on musta edelleen epäilyttävin ja mikäli einari saa varapelaajan, niin kannattaisin Hukan lynkkaamista, kun tosiaan peli ei olisi menetetty, vaikka huti osuttaisiin ja Hukka jahtaisi justya seuraavan päivän. Mikäli einari tippuu antiaktiivisuuteen, niin sit tuleekin hankalemmaksi valita. Jos einari on pahis, niin sitten Hukka. Hukka on ehdottomasti pahismaisempi mitä Viuhti ja silloin on kuitenkin harhalynkkauksiakin jäljellä hyvin, niin ei sitäkään pelkoa ole, että jos osutaan huti, niin peli kaatuu. Jos einari on hyvis, niin sitten homma tulee riskialttiimmaksi ja hankalammaksi. Koska Hukka on pahismaisin musta, niin hänen lynkkaaminen olisi musta sinänsä järkevä, koska silloin musta riski osua harhaan on pienin. Mut toisaalta, jos einari kuolee hyviksenä, niin jos osutaan Hukasta harhaan, niin silloin tosiaan se aiheuttaa sen riskin, että Hukka lähtee justyn perään. Mut sitten jos mietin, että kuka sitten lynkattaisiin, jos ei mun mielestä niitä pahismaisimpia, eli Hukkaa tai jo kuollutta einaria. Koska Viuhti ei kuitenkaan musta ole sinänsä tehnyt mitään pahismaista - lähinnä vaan on vähiten hyvismäinen. Eli jos einari kuolee hyviksenä, niin sit on hankalat paikat, koska joudun kyl varmaan arvioimaan, että kenen pahismaisuudet on multa mennyt ohi (tai no, jeekakan vai Viuhdin, koska justy on mun pääkopassa niin hyvismäinen, et oon niin varma hänen hyvismäisyydestään, mitä juonarissa vaan voi olla, joten jos justy on pahis, niin nostan hattua). Eli joo, sit homma menee hankalaksi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 08.09.2017 06:33:57

Mikä mua nyt eniten ihmetyttää on tuo ajatus, että mä rupean marttyrisoimaan ja automaattisesti aseen hallinnassani ollessa lynkkaisin justyn. Mä olen kuitenkin koko pelin korostanut tämän olevan joukkuepeli, koska siihen uskon, joten ihan niin kuin mä menisin kaikkien muiden mielipidettä vastaan vain tarkistaakseni haluamani pelaajan? Varsinkin lylo-tilanteessa?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 08.09.2017 13:33:04

Viuhti

Viuhdin viestihistoriaa on vaikea analysoida, koska materiaali on vähäistä ja syyt vähäisen materiaalin takana myös sekoittavat analyysiä. Nythän Viuhti on lähinnä puhunut Anblickistä ja einarista, koska ilmeisesti kaksi kertaa hänen pelaaja-analyysinsä on katkennut kesken teknisten ongelmien vuoksi.

Viuhdin 1. listauksessa aakkosjärjestyksestä puuttuu Ares välistä. Ei tämä kai mitään tarkoita, tuskinpa pahis aloittaisi analyysiään nostamalla kaksi pahiskaveria listansa kärkeen. Kuitenkin Anblickin paljastuttua pahikseksi ja einarin epäilyttäessä tää pistää silmään.

Jos Hukka/einari on pahis, Viuhdin kyky haistaa pahikset tässä viestissään on ilmiömäinen:

Hukka ihmetyttää mua. Linkitän hänet mielessäni einariin ja jotain kautta alitajuisesti myös Anblickiin, ehkä epäilyttävin pelaaja tällä hetkellä. Keräsin raa'asti ranskalaisilla viivoilla joitain mietteitä hänen pelistään selkiyttääkseni omiakin ajatuksiani.

- Hukan neljä ensimmäistä viestiä ovat tasaisen hyvää pohditaa, ei mitään erityisen silmiinpistävää
- viestissä viewtopic.php?f=9&t=483#p9163 kertoo, että hänellä on ajatus Jitachin suunnitelmasta

(osa leikattu välistä)

En jotenkin tunne pääseväni irti ajatuksesta einarin ja Hukan pahiskaksikosta, koska näillä on mun mielestä jokin yhteys, en vain tiedä, mikä se on.[/quote]

Jos Hukka ja Viuhti ovat pahiksia, tämä voisi olla hyvää harhalynkkauksen pohjustusta tilanteessa, jossa Hukka on jo kerännyt vahvoja epäilyitä. Jos einari ja Viuhti ovat pahiksia, tää on aika turvallinen epäily Viuhdille, koska siinä tuntuu kuitenkin olevan suunta Hukasta einariin - eli Hukan paljastuttua hyvikseksi Viuhdilla ei olisi syytä lähteä pahiskaverinsa perään.

Ja jos Hukka ja einari ovat pahiksia, Viuhdilta aika ilmiömäinen haku tässä.


Settä Viuhti on jäänyt jumiin aakkosten alkupäähän voi johtua hänen esittämistään pelin ulkopuolisista syistä. Kuitenkin vähän mietityttää että onko kyse vain sattumasta, vai oliko Viuhti päättänyt käsitellä niitä pelaajia, joiden tietää olevan merkittävimpiä - eli pahiskavereitaan ja sopivia harhalynkkauksia. Vähän tää menee kyllä foliohattuosastolle, kuten sekin teoria jonka mukaan pahis-Viuhti valitsi aakkosjärjestyksen aloitusviestin pelaajalistan sijaan, koska ei halunnut aloittaa pohdintaa pahiskaveristaan Zeystä.





Hukka kirjoitti:Mistä toivoisit justy minun kommentoivan? Entä mitä tuo pelaajien läpikäyntisi nyt oikeastaan tarkoittaakaan? Olit minun ampumiseni kannalla, koska oltaisiin päästy koston kierrosta? Mitä tämä tarkoittaa? Entä Zeyn ja Viuhdin olevan seuraavana listalla? Tällä hetkellä lähtisit siis heitä ampumaan, jos sinulla olisi ase?


Toivoin että kertoisit mitä ajattelet Anblickin paljastumisen tarkoittavan sen suhteen ketkä ovat pahiksia. Toistaiseksi sun pahisvibasi pelaajista ovat perustuneet yksittäisiin juttuihin (paitsi vibasi minusta, se on jo monipuolisempi).

Jos meillä olisi ollut kaksi harhalynkkausta, olisimme voineet ampua hyvis-Hukan (yksi harhalynkkaus) ja sinä olisit voinut ampua minut (toinen harhalynkkaus), jonka jälkeen miekka olisi ollut minulla ja kaksi pelaajaa joista pelaajilla on vahvimpia pahisviboja olisi paljastuneet hyviksiksi. Mutta jos meillä on vain yksi harhalynkkaus (hyvis-einari putoaa epäaktiivisuutensa vuoksi), on mahdollista että sinun ampumisesi johtaisi siihen että ammut minut ja me häviämme pelin.

Jos mulla olisi tällä hetkellä ase, odottaisin tietoa einarin kohtalosta (olettaen että me saadaan se ennen kuin miekkaa on pakko käyttää. Jos einari putoaa ja on hyvis, ampuisin viuhtia tai Zeytä. Tämä siksi että pidän heitä todennäköisempinä pahiksina kuin jeekakaa, mutta kumpikaan heistä ei ole samalla tavalla ilmoittanut epäilevänsä yhtä pelaajaa yli muiden (kuten sinä olet minuun), jolloin meillä on mahdollisuus saada seuraavana päivänä laajempaa pohdintaa pelaajistosta. Jos einari saa varapelaajan, ampuisin sinua.


Hukka kirjoitti:Mikä mua nyt eniten ihmetyttää on tuo ajatus, että mä rupean marttyrisoimaan ja automaattisesti aseen hallinnassani ollessa lynkkaisin justyn. Mä olen kuitenkin koko pelin korostanut tämän olevan joukkuepeli, koska siihen uskon, joten ihan niin kuin mä menisin kaikkien muiden mielipidettä vastaan vain tarkistaakseni haluamani pelaajan? Varsinkin lylo-tilanteessa?


Tämä on toki ihan hyvä pointti. Toivoisitko siis että sinua ammutaan tänään? Kieltämättä meidän pelimme pyörii nyt aika paljon "Hukka on pahis" -ajattelumallin ympärillä, jonka vääräksi osoittuminen voisi olla aika hyödyllistä kahden jäljelläolevan pahiksen saamiseksi.

Tämän hetkinen järjestykseni epäilyttävyyden mukaan on:

Hukka > einari > Viuhti/Zey > jeekaka

En siis oikein osaa asettaa Viuhtia ja Zeytä järjestykseen. Kommentoin tätä jo aiemmin, eikä Viuhdin läpiluku oikein selkeyttänyt tilannetta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Violet » 08.09.2017 15:32:03

Einarille ei löytynyt korvaajaa vuorokauden hakuaikana. Hän oli roolitaan pahis. Päivä päättyy edelleen huomenna klo 21:00, PJ pahoittelee viivästystään einarin roolin paljastuksen suhteen, kurssi meni nyt päällekkäin tän kanssa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 08.09.2017 15:36:47

Hukka, mitä meidän pitäisi nyt tehdä? Ammutaanko sinua?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 08.09.2017 15:38:58

Mun mielestäni tuntuu hieman mielenkiintoiselta, että jeekaka sattui osumaan oikeaan molempien pahisten suhteen. Pidän tätä häiritsevänä: ehkä osittain sen vuoksi että saattaisin itse harrastaa juuri tuollaista pahiksena.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 08.09.2017 15:40:26

Myös Viuhti osui molempiin, tosin ei rummuttanut tulostaan samalla tapaa (koska ei ole ehtinyt pelaamaan?).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 08.09.2017 15:52:40

Joo. Ehkä juuri rummutuksen takia se tuntuu, muutenkin jeekaka on tuntunut rummuttavan hyvismäisyyttään koko ajan.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.09.2017 17:00:31

:D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 08.09.2017 17:13:51

Kuitenkin Mä nyt mielelläni kuulisin Hukan ajatuksia aiheesta: kenet ampua ja miksi?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.09.2017 18:37:22

Ok, käyn nyt läpi vähän mahdollsia loppupelin skenaarioita, mielestäni todennäköisestä epätodennäköisimpään:

Jitachi ampuu tänään Hukan - Hukka on pahis. Hyvä.

Jitachi ampuu tänään Hukan - Hukka on hyvis - Hukka ampuu Viuhdin
(Hukka on tänään voimakkaasti epäillyt Viuhtia, mä uskon edelleen voimakkaasti että Viuhti on viimeinen pahis jos Hukka ei oo, myös Zey ja justy pitävät Viuhtia ilmeisesti vähän vähemmän hyvismäisenä)
- Viuhti on pahis. Hyvä.

-Viuhti on hyvis - Tässä vaiheessa luultavasti sekä mä että justy halutaan lynkattavaksi Zeytä, joskin on vähän kysymysmerkki ketä Viuhti pitää meistä todennäköisempänä pahiksena?

- Viuhti ampuu Zeyn - Zey on pahis tai - Zey on hyvis, jolloin Zey ampunee mut. Pahiksena mun kannattaisi siis ajaa lynkattavaksi justya koska justy pitää mua hyviksenä, en vaan voi sitä oikein järkevästi tehdä.

(Jos Viuhti ampuu mut tai justyn, todennäköisesti kumpikin meistä ampuisi Zeyn. Periaatteessa justylla ois mun nähdäkseni parhaat mahdollisuudet voittaa yksinäisenä pahiksena, mutta totta, olisi mullakin siihen mahdollisuus. En kyllä olisi niin kylmähermoinen pahis, mutta toki Jitachilla on siitä vain minun sanani >:D)

Kysymysmerkkinä lähinnä siis, kenet Hukka tai Viuhti ampuisi hyviksenä ja pidetäänkö kaikki justya tarpeeksi hyvismäisenä, että kannatetaan tällaista esityslistaa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.09.2017 18:59:39

Se olisi kyllä oikeasti aika kaunis Hyvät, pahat ja rumat -loppu jos viimeisinä oltaisiinkin elossa mä, justy ja Zey :D Voin itseasiassa tarjoutua vapaaehtoiseksi ammuttavaksi Viuhtin jälkeen.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 08.09.2017 19:05:09

No niin, tilanne tosiaan on se, että saadaan lynkata rauhassa kaikki muut kuin yksi, eli pahiksen on täytynyt tosi taitavasti peli palata, jos meinaa voittaa.

Lähinnä mä mietin, että pidetäänkö päivät normaalin mittaisina edelleen, vai vedetäänkö loppu nopeammin? Lähinnä musta vaan tuntuu, että topa on hiljenemään päin ja suurimmalla osalla alkaa olemaan jo vahvoja mielipiteitä pelaajista (eikä sillä, tässä vaiheessa peliä on tärkeintä tunnistaa vain yksi hyvis, niin peli on voitettu). Lisäksi ainakaan mun vapaa-aikani ei tuu kasvamaan: kurssit alkoi tällä viikolla, joten niihin alkaa menemään yhä enemmän ja enemmän aikaa (yhteensä 9 kurssia menossa nyt -.-) ja tiistaina pitäis ruveta johtamaan peliäkin.

Eli mitä mieltä te olette? Haluatteko pitää päivät mahdollisimman pitkinä (ja onko teillä tällöin myös aikaa panostaa peliin, jotta päivien pidentämisessä on jotain ideaa), vai lähdetäänkö nopeuttamaan peliä?

//jeekaka väliin, en ymmärtänyt? :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 08.09.2017 19:08:09

Mulla on lähtö Traconiin aamulla, joten mieluusti äänestäisin niin ettei vahingossa tapahdu varmaa harhalynkkausta.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 08.09.2017 19:09:05

Tarkoitatko Jita, että haluaisit siis äänestää ennen lähtöäsi?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 9.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.09.2017 19:12:05

Zey: https://youtu.be/XP9cfQx2OZY?t=167 :D

//Jita, Zey väliin.

Mulla ei tosiaan ole mitään sitä vastaan, että nopeutetaan päiviä. Tällä hetkellä en itse kaipaa juuri muuta lisätietoa kuin sen, kenet Hukka ja Viuhti ampuisivat miekan haltijoina.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa

cron