Hyvikset derivoivat paremmin!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 31.08.2017 20:48:48

Ihan pikaisesti.

Hukka ja jeekaka: kieltäydyn. Koska pystyn panttaamaan tietoa ja omia ajatuksiani niin pitkälle kuin mahdollista, teen niin. Niille ei ole tarvetta tänään. Paras kohde Tacodakselle olen näillä tiedoilla minä, ja vaihtoehdot ovat a: joko olen pahis ja kuolen, tai b: olen hyvis ja Tacodas kuolee yrittäessään ampua mua. Oli puoleni kumpi vain, mun puhumisesta ei ole mitään muuta hyötyä kuin jeekakan mielenrauha.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja einari » 31.08.2017 23:14:31

justy kirjoitti:Mieti myös, mitä haittaa pahiksille olisi tässä pelissä kavereidensa epäilystä jos emme äänestä? Varsinkin jos käytämme Zeyn ideaa missä pahikset eivät edes tiedä ketä miekanhaltija epäilee. Jos et luota omiin kykyihisi vaikuttaa tappajan mielipiteeseen, voit hyvin pitää pahiskaveriasi epäilyttävänä. Sinun ei tarvitse kuitenkaan ryhtyä sanoista tekoihin, koska et voi itse koskaan joutua ampumaan ketään.

Tää on kyllä ihan hyvä pointti äänestämisen puolesta. Musta tuntuu kyllä, että justy katsoo koko peliä sen mukaan, mitä ihmiset ovat olleet mieltä äänestyksestä, mikä on aika yksiulotteinen näkökulma.

Anblick kirjoitti:Justylta tuli vähän kipakkasävyinen viesti viime sivulla, mutta toisaalta hän perusteli sitä mielestäni ihan pätevästi kiireellä. Lisäksi koitin tsekkailla viime pelistä, olisiko hän pahiksena pelannut kärkkäämmin, mutta en löytänyt sellaisesta viitteitä. Jeekaka on jäänyt mieleen lähinnä sillä, etten ole samaa mieltä hänen kanssaan äänestyshässäkästä. Toisaalta ymmärrän hänen perustelunsa jollain tasolla eikä mulle tule kummempaa pahisfiilistä siitä. Zey, Hukka ja einari ovat mielestäni kommentoineet aika laajalti ja rakentavaan sävyyn, mutta toisaalta keskustelu on tosiaan lähinnä pyörinyt peliteknisyyksissä enkä etenkään einarille uskaltaisi antaa tästä hyvispisteitä, koska pienessä peruspelissä hän oli pahiksenakin rakentava. Jekusta ja Aresista ei ole havaintoa aloitusviestien jälkeen, mikä on tylsää, mutta molemmilla oli toki ihan perustelut hiljaisuudelleen.

Tää pisti silmään Anblickilta, koska on niin vahvaa "mutta toisaalta" -menoa havaittavissa eikä oikein vahvoja kommentteja kenestäkään pelaajasta. Toisaalta (>:D) huomioin tän saman Anblickin viesteistä myös JooJoossa, jossa hän oli hyvis, joten voi olla vain pelityylillinen seikka. Oli jotenkin tosi silmiinpistävää kuitenkin tässä pätkässä.

justy kirjoitti:Summa summarum: Jitachi lähtee ajamaan pelistrategiaa, jossa peliä edistävät pelaajat (huom, ei hyvismäiset) pidetään elossa. Hän katsoo että epäaktiivinen pelaaja on automaattisesti pahismainen. Hän myös kannattaa listojen tekemistä mutta ei äänestystä, koska äänestys on monimutkaista ja menisi leikiksi.

Aikamoisia kärjistyksiä tässä, itse en ainakaan saanut Jitan viesteistä noin vahvoja mielipiteitä.

justy kirjoitti:vaikuttaako tuo ajatus epäaktiivisuuden automaattisesta pahismaisuudesta realistiselta hyvisnäkökulmalta?

Mä en puhuisi automaattisesta pahismaisuudesta eikä mun mielestä kukaan muukaan ole puhunut. (?) Sen sijaan koen että epäaktiiviset ovat siinä mielessä vaarallisia pelaajia, että heidän roolistaan on hyvin vaikea ottaa selkoa muuten kuin lynkkaamalla, eivätkä he oikeastaan myöskään edistä peliä. Lisäksi epäaktiivisuus on tässä pelissä tavallista parempi pahistaktiikka, koska heidän lynkkaamisensa on tavallista epäedullisempaa: jos epäaktiivinen onkin hyvis, niin ase on jollakulla, joka ei välttämättä ole edes perillä pelistä.

jeekaka kirjoitti:einari: Mun mielestä sekä mun ja Jitachin epäily perustui asiayhteydestä irroitettuihin kommentteihin, ja einari myös jätti kokonaan huomiotta mun syyt epäillä Jitaa. Lisäksi einari joutui vähän kääntämään kelkkaansa mun suhteen. Epäilykset on aika kepoisia heittoja kuitenkin.

Tähän mennessä mun viesteissä on ollut lähinnä vaan yksittäisiä nostoja pelaajien viesteistä: kohtia, jotka ovat pistäneet silmään. Mulla ei ole ollut hirveästi aikaa uhrattavana pelille, niin oon lähinnä yrittänyt saada edes jonkinsorttista keskustelua ja reaktioita aikaan, mitä kyllä teen yleensäkin alkupelistä. :D

Jitachi pelaa tällä hetkellä mun nähdäkseni todella huonoa pahispeliä. Hän on kiinnittänyt huomiota itseensä ja ilmeisesti ärsyttänyt osaa pelaajista änkyröimällä ja on nyt ase ohimolla. Tokihan tää voi olla joku riskaabeli pahistaktiikkayritys, mutta musta tuntuu, että pahikset yleensä tykkäävät ennemmin pysyä siellä turvallisessa keskikastissa eivätkä halua kiinnittää huomiota itseensä. Tässä pelissä hyvispelaajan kannalta huomion kiinnittäminen itseensä ei ole millään tavalla vaarallista, koska kuoleman sijaan pääsee heiluttelemaan derivointimiekkaa. Ei se tosin kovin hyödyllistä hyvispelin kannalta yleisesti ole.

Mulla on nyt ollut aika huonosti aikaa pelille, koitan ehtiä vielä huomenna tulla ennen päivän loppua kirjoittamaan, ellei Tacodas päätä päivää kovasti ajoissa. Mulla ei ole muodostunut vielä kovinkaan hyvää kokonaiskuvaa pelaajista, koska oon ehtinyt lukemaan peliä vaan kiireellä ja aika pätkittäisesti, mutta näillä lukemisilla mua eniten epäilyttävät justy, Jeku ja Anblick.

Justyssa silmään pistää kärkevyys: musta tuntuu, että hän oli myös viime pahispelissään kärkevä (joskin myös aika hankalassa tilanteessa, joten tuskin paras esimerkki hänen pahispelistään), ja sitten taas pelasi jotenkin rennommalla otteella hyviksenä. Lisäksi justy on kehittänyt aika vahvan fiksaation äänestykseen ja Jitachiin?

Jeku pudottautui, kuten hän on tehnyt ennenkin pahiksena, joten voisi johtua hermostuttavasta pahisroolista. Vai onko tehnyt samaa myös hyviksenä?

Anblick soutaa ja huopaa, eikä tunnu oikein omaavan mitään mielipiteitä.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 01.09.2017 02:09:03

No jospa sitä ehtisi vähän taas tännekin kirjoittaa pänttäämisen lomassa.

justy kirjoitti:Jos pahikset eivät tiedä mitään Tacodasin prosessista, ei heillä ole mielestäni mitään erityistä syytä murhetia sitä - se on asia johon he voivat vaikuttaa hyvin vähän.

No tästä olen erimieltä. Jos ainoa tapa, millä pahikset voi vaikuttaa omaan voittamiseensa, on Tacodasin mielipiteestä murehtiminen, niin kyllä musta se on jo erityinen syy. :D Toki, jos voitto ei kiinnosta pätkääkään, niin sitten ei varmaan olekaan syytä murehtia – mut eipä varmaan sit pohdi kauheasti sitäkään, että heittääkö pahiskaverit junan alle äänestyksissä vai ei.

justy kirjoitti: Taas keksit jostain olkinuken jossa äänestyksen käyttö tarkoittaisi "tyhmä Ava"-tasolla pelaamista. Veikkaanpa, että pelaajat jotka äänestävät tuolla perusteella eivät kauhean syvällisiä epäilyviestejäkään kirjoita - puolesta riippumatta. Olen kyllä samaa mieltä siitä että hyvä kylä nappaa pahikset aktiivisella pelaamisella ja perustelluilla epäilyillä. En kuitenkaan ymmärrä miksi äänestäminen jotenkin vaikeuttaisi tällä tapaa pelaamista.

Taas keksin? Mut joo, en mä sanonut, että kaikki äänestäisi ”tyhmä Ava” -tasolla, mutta äänestyksessä ne huonosti perustellutkin äänet vaikuttaa, kun taas pelkällä huonolla perustelulla tuskin saa ketään hyvistä vakuuttuneeksi toisen pahismaisuudesta -> musta Tacon mahdollisuus kuunnella omaa järkeään ei siis mitenkään tarkoita, että mielipiteitä ei tarttisi olla, päin vastoin, se tarkoittaa, että ilman perusteltuja mielipiteitä ei ole mahdollisuus vaikuttaa pelin kulkuun mitenkään. Mitä tulee äänestämiseen, niin en näe sitä huonona, enkä kai ole näin edes sanonut? Käytännössä katsoen pisteytyshän on laaja äänestys, jota Tacodas voi noudattaa, jos niin parhaaksi katsoo.

jeekaka kirjoitti: Tässä pelissä en kuitenkaan voi olla kiinnittämättä huomiota siihen, että Zey tuntyy pohtivan randomiutta aivan täysin siitä näkökulmasta, miten se vaikuttaa pahiksiin, eikä uhraa ajatustakaan sille, mikä olisi hyviksille paras tapa napata pahikset.

Mä pidän pahiksille huonoja juttuja hyviksille hyvinä, mut ilmeisesti näin ei tässä pelissä sitten olekaan?

justy kirjoitti: Tosin myös Jitachin "minulla on suunnitelma enkä halua paljastaa" -kommentti epäilyttää.

Miksi? Itse en ainakaan näe järkeä, miksi pahis vetäisi tuolla tavalla huomiota itseensä, kun pahimmassa tapauksessa kuolee, parhaimmassa on vain kuolemassa hyvin todennäköisesti jossain vaiheessa peliä kunnes paljastaa pahistennappaussuunnitelmansa (joka on pakko olla olemassa, koska muuten kuolee). Helpommalla Jita olisi päässyt, jos vain olisi sanonut, että hän ajatteli jeekakan epäilyttävyyden olevan ihan selvää viesteissään, eikä vetävän mitään suunnitelmaa mukaan. Ja koska tosi monet suunnitelmat yleensä vaatii sitä, että pahikset ei asiasta tiedä, niin ei mua ainakaan ihmetytä sekään, ettei halua sitä paljastaa.

Mut ihan tosi lyhyesti pelaajista (koska nytkin pitäisi olla lukemassa kemian tenttiin (ai miten niin kannattaisi tutustua kurssiin aikaisemmin kuin viikkoa ennen tenttiä?)).

Jitaan mä luotan eniten tässä pelissä, koska vaikka Jita on rohkea pahispelaaja, niin mitään itsemurhamissioita en hänen muista harrastelevan.

jeekaka on tosi tunteella pelissä mukana ja vähän vaikutti hermostuneelta, kun Jita tuntui hänen mielestään vihjailevan hänen olevan pahismainen. Mut tää hermostuminen oli aika avointa ja jeekakalla tais olla jotain huonoja kokemuksia pahispeluusta, joten en usko, että olis näin avoin pahiksena.

justysta on lähinnä mieleen jäänyt kärkkäys ja tunne siitä, että hän vaan väkisin vääntelee mun sanoja (mun ehdotukseni muka sallisi mielipiteettömyyden, vaikka Tacon päätäntävalta&pisteytys nimenomaa musta vaatii mielipidettä kaikista ja sen lisäksi vielä pohtimaan niitä mielipiteiden vahvuuksia, ja että olisin äänestystä vastaan, vaikka oon ehdottanut pisteytystä, joka käytännössä katsoen on laajennettu äänestys). En tiedä tekiskö justy näin pahiksena, mut tuntuu kuitenkin olevan erilainen, mitä esim. pienessä peruspelissä.

Hukasta pisti silmään Jeku->Viuhdin kommentointi. Jekussa oli hyvismäistä ilmeisesti se, että kommentoi flunssassa, mikä musta on neutraali asia (pahiksellakin luulisi olevan kiinnostusta puhua, kun hiljaisuuden takia voidaan epäillä). Jekun pudottautuminen taas oli pahismaista, vaikka musta tääkin on tosi neutraali (yleensä pudottautumiseen vaikuttaa muut jutut kuin rooli). Viuhtia taas kommentoi, että järkevät pointit tekee hyvismäiseksi, vaikka mä en ole edes Viuhdin viesteistä löytänyt muuta kuin yhden pointin Anblickistä. Pelaajien järjestäminen toki pakottaa ottamaan huomioon pienetkin jutut, mut noinkin neutraalien juttujen vääntäminen johonkin suuntaan ihmetyttää. Toinen seikka, mikä pisti silmään, oli se, että ilmeisesti on hirveesti pohtinut tota Jitan suunnitelmaa. Ei kai pahiksena huolestunut ja täytyi koittaa selvittää, että mikä suunnitelma on kyseessä, ettei vaan jää vahingossa kiinni?

Nyt pitää kyl mennä nukkumaan, koska oon tosi väsynyt ja alkaa olla ihan hirveesti ongelmia kirjoittamisessa (täytyy kirjoittaa moneen otteeseen, kun ajatteleminen ja kirjoittaminen ei enää onnistu samaan aikaan -> tulee aina väärä j:llä alkava nimi joka kohtaan. :D Jos siis jossain kohtaa on tää j-joukkio vielä sekaisin, niin pahoittelut, koitin kyllä korjata). Koitan kuitenkin jossain tenttiin lukemisen välissä ehtiä muutkin käymään läpi.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 01.09.2017 08:41:13

Hukka kirjoitti:Pakko vaan tähän väliin sanoa, että mua oikeasti huvittaa, että olet tätä mieltä, vaikka mun lynkkauslistalla olitkin ykkönen. Onko tää jotain myötäilytaktiikkaa?


No en varsinaisesti tykännyt olla lynkkauslistalla ensimmäisenä, mutta kuten sanoin jo aiemminkin, mun mielestä hyviksellä ei ole mitään syytä olla seisomatta mielipiteensä takana ja ilmaisematta sitä selkeästi :D

Jitachi kirjoitti:Hukka ja jeekaka: kieltäydyn. Koska pystyn panttaamaan tietoa ja omia ajatuksiani niin pitkälle kuin mahdollista, teen niin. Niille ei ole tarvetta tänään.


En oikeasti keksi mitään hyvissyytä olla kertomatta mielipiteitä pelaajista. Kyllähän se kuitenkin helpottaa Tacodasin kohteen etsintää tänä iltana, vaikka itse tietäisit olevasi elossa huomennakin. Pahis sen sijaan ei varmasti haluaisi antaa mitään mielipiteitä, mistä voisi päätellä jotain mahdollisista kamuista. Kannatit kuitenkin pisteytystä aiemmin.

einari kirjoitti:Tähän mennessä mun viesteissä on ollut lähinnä vaan yksittäisiä nostoja pelaajien viesteistä: kohtia, jotka ovat pistäneet silmään. Mulla ei ole ollut hirveästi aikaa uhrattavana pelille, niin oon lähinnä yrittänyt saada edes jonkinsorttista keskustelua ja reaktioita aikaan, mitä kyllä teen yleensäkin alkupelistä. :D


Ok, selkeytti suhtautumistasi.

Zey kirjoitti:Mä pidän pahiksille huonoja juttuja hyviksille hyvinä, mut ilmeisesti näin ei tässä pelissä sitten olekaan?


Ilmeisesti ei, koska epäilit että pahikset stressaantuu ja mokailee, mutta tässä pelissä eniten turhautuneet ollaan oltu minä ja Jitachi, jotka sitten kuitenkin ollaan sun mielestä hyvismäisiä :D

Ymmärrän kyllä sinänsä hyvinkin Jitachin turhautumisen, otanhan itsekin lämpöä jos joutuu keskustelemaan jonkun kanssa joka tuntuu olevan ihan aaltopituuksilla, mutta kun itse olen alkanut päästä yli ärsytykseksestäni siitä, etten oikeasti vain tajua mitä Jitachi ajaa takaa, niin Jita sen sijaan tuntuu käyttäytyvän entistä pahismaisemmin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 01.09.2017 09:30:05

Ollut huonosti aikaa perehtyä ja kirjoitella tänne, pahoittelut.

Päivä päättyy tänä iltana, joten pakko vähän kiireessä kommentoida tämän hetken mietteitä. Yritän saada vielä tarkemmat havainnot kirjoitettua tänne myös ennen kuin mahdollisesti harhalynkkaudun.

Jitachin suunnitelmasta en ole varma (onko hällä edes sellaista? kommenttiensa valossa ei näyttäisi mahdottomalta että hän vain koittaa sotkea muurahaispesää). Joitain mietintöjä mulla on, mutta ei kovin hyviä sellaisia, joten ehkä sulla on joku parempi pläni mielessä... *shrug* Pelaaminen tuo vähän mieleen raynpelikoneiden ärhäkkää, ristiriitaista ja provoavaa tyyliä juuri päättyneestä pelistä (Hukka: ei, et ole ainoa joka stalkkaa kaikkia pelejä). Tekisi mieli ampua sut melkeinpä puhtaasta mielenkiinnosta ja nähdäkseni mitä tekisit ase kourassa.

Periaatteessa Jita on oikeassa sanoessaan, että hän voi pihtailla ja olla hiljaa jne koska hän ei voi kuolla millään (jos hyvis) - joo, voidaan kaikki tehdä näin, mutta kun peliä ei voiteta soolona ja jäämällä viimeisenä henkiin vaan sillä, että vältytään harhalynkkauksilta eikä anneta enemmistöä pahiksille. Jossain vaiheessa sun on epäilysi tuotava ulos ja vakuutettava miekan haltija ajoissa havainnoistasi jos haluat vaikuttaa peliin.

Jos mä jonkun tällä hetkellä ampuisin niin Jitan - mut lähinnä siksi, että aiheuttaa mulle päänsärkyä ristiriitaisuuksillaan ja salamyhkäisyydellään, koska näen niissä sekä pahis että hyvismotivaatiota (ärsyttävästi saan susta sekä eniten pahisvibaa että hyvisvibaa, ja en osaa sanoa millä tasolla ja kummalla puolella pelaat), ja mua kiinnostaa hänen roolinsa eniten, ja mua ei niin hirveästi haittaisi harhalynkkautuakaan jos hän päätyisi kahvaan seuraavaksi - tulisi ainakin mielenkiintoista seurattavaa haudan takaa.

Justy on kärkäs, mutta toisaalta Undertalessakin lähti hyviksenä vahvasti syyttelylinjalla liikenteeseen - ja itseasiassa osui epäilyissään ekana päivänä oikeaan.

Pitää vielä lukea tarkemmin viestit & ihmisten epäilyt. Sori lyhykäisyydestä.
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 01.09.2017 13:35:47

Näyttää siltä että kaikilla on ollut tilaisuus viimein kommentoida tahallista pelleilyäni, joten on aika tiputtaa näytteleminen. Luultavasti muutama pelaaja onkin jo arvannut että agendani on ollut tietoisesti pelaajien huomion kiinnittäminen itseeni, ja sen katsominen kuinka he tarttuvat siihen, että heille oltaisiin tarjoamassa pahista suorastaan hopealautasella. Olen pahoillani, että en halunnut aikaisemmin kommentoida asiasta mitään, mutta en halunnut ottaa riskiä sillä että pienikään vihjailu vaikuttaa einarin tai Zeyn mielipiteisiin. Mitä tämän 'sosiaalisen kokeen' tuloksista voisi sanoa...

Mun mielestäni jeekaka on yrittänyt voimakkaimmin saada selville ennen aikojaan mihin yritän tähdätä, pidän itse hyvinkin mahdollisena että hän halusi tietää sen etukäteen, koska pahiksellehan sopisi hyvin tietää mielessäni olevani suunnitelma jotta voisivat välttää ansaan tipahtamista. Jonkin verran hänessä vaivaa mun silmissäni hieman mustavalkoinen kuva: jotenkin saan sellaisen kuvan hänen logiikastaan, että jos peliliike ei ole hyvismäinen, se on automaattisesti pahismainen. Olen aina tiedostanut että en ole hyviksenäkään ikinä ollut mikään pyhimys, joten uskoisin hyvin että jos jeekaka on hyvis ja tämä on ihan oikeasti hänen ajatusmallinsa, hänelle tulee takuuvarmasti tulevaisuudessakin hyvin hauskaa tulkitessaan mun järjenjuoksua, tykkään muutenkin suorasta provosoinnista roolista riippumatta :^D

justystä olen Zeyn kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että mun päällimmäinen tunne hänen pelaamisestaan on ihmisten sanojen vääntely hieman hänelle sopivammaksi. Esimerkiksi kärjistämällä mun mielipiteeni pelin aktiivisuudesta siihen, että mun mielestäni epäaktiiviset pelaajat olisivat mun mielestäni automaattisesti pahiksia: ne ovat kylläkin mun mielestäni automaattisesti epäaktiivisia pelaajia, joista on enemmänkin haittaa hyvispelaajille, oli rooli ihan mikä hyvänsä. Tarkoitin aikaisemmin, että pidän henkilökohtaisesti tietoisesti hiljaiseksi jäämistä epäilyttävänä, koska sillä kykenee minimoimaan itse tarjoamansa informaation. Joka tapauksessa oman tulkintani mukaan mä olen puhunut koko ajan tietoisesta hiljaisemmaksi jäämisestä, ja justy antiaktiivisuudesta johon on mahdollista pudota? Kommentoi mun stunttia vain sanomalla että jää odottelemaan sitä, mikä mun suunnitelma on, jonka voin tulkita neutraalina väistönä ilman että hänen oikeasti tarvitsisi ottaa kantaa asiaan. Pidän itse lisäksi hyvin omituisena, että lukiessani historiaa hän ei ole edes miettinyt muita mahdollisia kuvioita kuin se, että mä olenkin jostain kumman syystä hyvis. Pahispelaajana on hyvinkin helppoa tarttua yhteen pelaajaan ja ajaa hänen pahismaisuuttaan. Viimeisenä pointtina hänestä, että pidän joissain määrin huvittavana että "Kissan viiksiin" liittyen hänellä oli pelitavastani informaatiota (ihmettelisin oikeastaan että jos ei olisi koska olihan hän pelimode): olen saanut kuvan että hän on tutkinut vanhempia pelejä etsiessään referenssejä tyypillisestä hyvis- tai pahispelaamisesta, joten miksi turvaudut tällä kertaa suoraan kysymykseen sen sijaan että lähtisit tutkimaan mun taustojani itse?

Tacodasille olen kiitollinen että on mahdollisesti valmis uhraamaan itsensä saadakseen mun roolin selville, mutta uskoisin että sille ei enää ole tarvetta koska pelin tempo on ollut nopeampi kuin arvioin suunnitelmaa tehtäessä. Pelkäsin että en saisi materiaalia muista pelaajista ennen kuin ensimmäinen deadline olisi ohi jolloin ase todennäköisesti olisi jo siirtynyt. Tämän vuoksi yritin saada aseen siirtyvän itselleni, ellei oikean pahiksen metsästykseen ole tarpeeksi informaatiota. Totta puhuen mielessäni käväisi ihan ensimmäisenä kauhuskenaario Jekusta joka olisi saanut aseen käsiinsä: koska tiedän hänet aika epäaktiiviseksi pelaajaksi muutenkin, huoli siitä ettei hän ole ampumassa ennen deadlinea on suuri.

Ja tästä aasinsiltana itse Jekuun. Mä olin itse asiassa viimeisimmässä pelissä jossa hän pudottautui pj, ja väittäisin että sillä ei olisi mitään tekemistä roolin kanssa. Pari pelaajaa täällä on muutenkin nostanut esille faktan, että Jeku oikeastaan ilmoittautui mukaan tähän peliin varapelaajana mutta nostikin itsensä varsinaiseksi pelaajaksi jotta peli täyttyisi. Tästä voi olettaa että hänellä oli muutenkin kiire elämän kanssa, ja kiire tuli ylivoimaiseksi esteeksi. Viuhti puolestaan aloitti listausta, mutta ikävä kyllä aloitettu lista taisi vahingossa lähteä nolla-avaruuteen :/ Toivottavasti motivaatio listan kirjoittamiselle palaa!

Anblick on mun mielestäni aika neutraali, pidän tosin hieman ristiriitaisena faktana että sanoo ensin pelin olevan peliteknistä säätöä, mutta seuraavassa lauseessa jo kurtistaa kulmiaan sille, että mä rupean tahallani vetämään showta kryptisyydellään. Se osoittaa, että Anblick on oikeasti lukenut topaa aktiivisemmin, mutta en oikeasti käsitä miten hän on päivän pääaiheeksi peliteknisyydet vetänyt vaikka polttava aihe olenkin oikeastaan ollut minä :D

Ares parissa viestissään valitellut epäaktiivisuuttaan, ja lopulta pudottautuu pelistä -> käytös ei sano mulle yhtikäs mitään muuta kuin että Ares on kiireinen lukiolainen.

Olisin valmis väittämään einaria hyvikseksi hänen muutaman viestinsä perusteella. Tiedän hyvin että hän yrittää olla mahdollisimman aktiivinen riippumatta roolista, joten siitä en halua antaa kumpaankaan suuntaan pisteitä. Tärkeämpää on kuitenkin viestien sisältö. Ensinnäkin, hän nosti hyvin esille, että epäaktiivisuus pahistaktiikkana saattaisikin olla jopa tavallista parempi taktiikka koska miekka periytyy ja riski parinkin harhalynkkauksen tuhlaamisesta on automaattisesti suurempi. Vaikka metodi on hieman erilainen, ja vähemmän räikeä kuin omani, musta tuntuu että einari on tekemässä aivan samaa asiaa kuin mä, eli avaamassa keskustelussa ja reaktioita hakemassa.

Hukka mun mielestäni soutaa ja lähinnä komppailee muita pelaajia tällä hetkellä: mun on hyvin vaikeaa saada kiinni siitä, mikä Hukan oma mielipide pelitilanteesta yleisesti ja sen vuoksi mun on mitenkään paha sanoa mitään hänen roolistaan. Käsittääkseni kuitenkin hänellä oli jo käsitystä mitä mä saatan yrittää. Pidän tällä hetkellä hyvismäisenä toimintana sitä että hän ei käräyttänyt suunnitelmaani vaikka tilaisuus siihen oli, mutta pahis!Hukkakin olisi mun mielestäni niin voinut toimia niin, koska pahikset saavat keskustella toistensa kanssa salaa, lisäksi fakta että hän on ylipäätään sitä miettinyt tarkemmin antaisi kuvaa että hänellä olisi syy saada tietää se etukäteen. Tällä hetkellä aikamoinen kysymysmerkki, ja haluaisin kuulla hänen suunnaltaan originaaleja mielipiteitä. Uskoisin että jos jeekaka on pahis, Hukka on hänen kaverinsa.

Tällä hetkellä luotan myös Zeyhyn, koska tiedän hänen olevan pahiksena kontrollifriikki niin en pidä todennäköisenä sitä että hän rupeaisi heti pelin alkupäässä ehdottelemaan Tacodasin tarkempien epäilysten pimittämistä loppuvaiheille asti koska tuolloinhan hän oikeasti yrittäisi aktiivisesti lyödä kapuloita omiin rattaisiinsa. Ainoa asia, jota pidän hyvin epätyypillisenä hyvis!Zeyn käytöksenä on pienimuotoinen epäaktiivisuus joka selittyy varmasti tenttiin lukemisella. Silti hänen 'lyhyt' viestinsä tuntuu mun silmissäni novellilta, heh.

Eli oma näkemykseni tällä hetkellä on pelistä että, ensimmäisenä mainittu pahismaisempi:

Pahismaiset: justy, jeekaka
Neutraalit: Hukka, Anblick, Jeku -> Viuhti, Ares
Hyvismäiset: Zey, Einari
Varma hyvis: Tacodas
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 01.09.2017 13:58:15

Jitachi kirjoitti:Eli siis, mun agendani on vielä hetken aikaa salassa: pidän hyvin surullisena, että musta tuntuu, ettei juuri kukaan ole tajunnut koko pelin tärkeintä eroa tavalliseen peliin verrattuna, vaikka pidin sitä aivan ilmiselvänä asiana. Ihmiset näköjään syyllistyvät sen sijaan turhaan ylianalysointiin. Jos Tacodas toimii odotusteni mukaan, meillä on luultavasti kuollut Taco ja uusi derivointimiekan haltija. Uusi haltija on varma hyvis, mutta samalla myös kuolemanvaarassa. Pelaamalla samalla tavalla kuin kaikissa muissa juonareissa voisitte yhtä hyvin pelata tavallista juonaria sen sijaan että yrittäisitte miettiä, miten uudet säännöt saataisiin hyvisten kannalta käyttöön tehokkaimmin. Mulla on jo idea, mutta en kovin mielelläni paljastelisi sitä ennen deadlinen lähestymistä, sillä koko hommahan menee pannukakuksi koska suunnitelma ei anna mitään hyötyä hyviksille jos se paljastuu ennen aikojaan. Olen pahoillani siitä, että saatan vaikuttaa hieman kryptiseltä, ja panttaan tietoa, mutta miksi mun pitäisi oikeasti paljastella kenellekään yhtikäs mitään koska tiedän että en kykene kuolemaan.


Okei, toivottavasti ollaan kohta kylliksi lähellä deadlinea että voit paljastaa suunnitelmasi.

justy: jos nyt rehellisiä ollaan, niin aiheutin koko myrskyn äänestämisestä puhtaasti huvin vuoksi: mä en oo kuitenkaan kovin innostunut siitä, että pelataan peliä samalla tavalla kuin kaikki muita, koska tää ei ole samanlainen peli. Jeekakan tarttuminen ja koko pointiton väittely oli vain bonusta, ja sen seurauksena mulla on nyt todella hyvä kuva parin pelaajan roolista~


Mitä tarkoitat myrskyn aiheuttamisella? Tarkoitatko että:
-sanoit äänestyksen olevan monimutkaista saadaksesi muut tarttumaan tähän ajatukseen
- vastustit äänestystä tietäen että tämä vastustus aiheuttaisi vastareaktioita

Millä ihmeen tavalla pointittomaan väittelyyn käytetty aika on bonusta? En siis itse ole samaa mieltä siitä että väittely oli pointitonta, koska se mielestäni pakotti sinut laukomaan ristiriitaisuuksia. Mutta jos väittely oli sinun mielestäsi pointitonta, mikset sanonut että aiheutit sen tahallasi? Tai ehkä mä en nyt vaan ymmärrä mitä tuossa yläpuolella sanoit.

Hukka kirjoitti:En ehdi nyt kommentoimaan kaikkea mitä täällä on kirjoiteltu, mutta pakko tulla tähän väliin sanomaan, että mulla on nyt kuitenkin ajatus, mikä tuo Jitachin suunnitelma voisi olla. Ainakin itsellä tuli idea, joka selittäisi osaltaan, miksi hän ei sitä halua paljastaa, ja mikä tekisi hänen käyttäyttmisestään hyvismäistä. Vähän epäilyttää, onko juuri tämä hänen suunnitelmansa vai onko suunnitelma juuri se, että joku tämän keksisi ja pitäisi pahismaisena tai jotain että olen menossa suoraan pahisten loukkuun tässä, mutta jonkinlainen idea on mielessä.


Olet siis sitä mieltä, että Jitalla saattaa olla jokin pelitekninen syy varautua kertomaan jokin asia meille lähempänä päivän päättymistä, mutta ei sitä ennen?

jeekaka kirjoitti:Zey: Kuten aiemmin mainitsinkin, olen viime peleissä mitä olen pelannut/seurannut pitänyt Zeytä pahismaisena, mutta tämä on paljastunut hyvikseksi. Osaksi tässä on varmaan kyse siitä, että Zey on peliteknisissä analyyseissään viileän neutraali ja asiallinen, kun itse olen enemmän tunnepohjalta liikkeellä, eli todennäköisesti ihan mentaliteettieroista johtuvaa ”toi on erilainen kuin minä” -fiilistä. Tässä pelissä en kuitenkaan voi olla kiinnittämättä huomiota siihen, että Zey tuntyy pohtivan randomiutta aivan täysin siitä näkökulmasta, miten se vaikuttaa pahiksiin, eikä uhraa ajatustakaan sille, mikä olisi hyviksille paras tapa napata pahikset. Lisäksi Zey pidättäytyy näissä peliteknisyyksissä senkin jälkeen, kun pelaajissakin alkaisi olla jo kommentoitavaa. Jitachin roolista riippumatta pahikselle varmaan ihan hyvä taktiikka pysyä täysin ulkopuolisena.


Minkä pelin luit Zeylta Undertalen lisäksi?

jeekaka kirjoitti:Sitten vielä itsestäänselvästi se, että justyn kanssa puolestaan oon niin samoilla linjoilla, etten tiedä mitä teen jos justy onkin pahis :D Menetän varmaan luottamukseni ihmisiin.


Pystytkö avaamaan tätä vähän? Olemme samaa mieltä että pitäisi äänestää, mutta se ei varmaan tee minusta vielä mielestäsi hyvistä. Kerro vähän (jos osaat) miten me olemme niin samoilla linjoilla, että meidän täytyy olla samalla puolella?


Viuhti kirjoitti:Anblick on kirjoittanut kolme viestiä, jotka eivät ole tuoneet peliin mitenkään erityisen paljoa uutta tietoa. Saatan olla väsynyt, enkä ole jotain pointtia huomannut, mutta sain sellaisen kuvan, että esitetään teorioita pelaajista, joita sitten heti laimennellaan seuraavassa lauseessa.


Minusta tuo ees-taas-huopaaminen on enemmän pelityylillinen juttu kuin pahikseuteen liittyvä (tai kai se voi joillain pelaajilla viitata juuri pahismaisuuteen, jos he pelaavat hyviksenä eri tavalla). Vaikka tässä pelissä olenkin ollut suoraviivaisempi, minua on usein syytetty tuosta samasta kuin mistä epäilet nyt Anblickiä, vaikka olenkin ollut hyvis.

Toki tähän voisi paneutua jossain välissä ja verrata miten Anblick pelasi esim. Pienessä peruspelissä pahiksena - löytyykö samanlaista soutamista ja huopaamista. Sitten pitäisi löytää vielä jokin hänen hyvispelinsä toiseksi verrokiksi. Pelasiko Anblick Kissan viiksissä?

Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Tavallaan ymmärrän tuon uteliaisuuden, mutta mielestäni erikoisten setupien hauskuus on yrittää kääntää ne mahdollisimman edullisiksi kyläläisille.

Mä uskoisin, että sitä me tässä koitetaan kaikki tehdä, omalla tavallamme. Sulle se tapa ilmeisesti on käyttää vanhaa hyväksi todettua keinoa, minkä oikein hyvin ymmärrän, mutta ymmärrän myös, miksi kokeellisessa pelissä haluaa kokeilla uutta.


Jos yritätte, niin sitten minulta on mennyt paljon ohi kun olen lukenut liian kiireisesti. Mutta oma fiilikseni on, että Zey on yrittänyt kääntää tätä setupia kyläläisille edulliseksi (vaikka olen eri mieltä hänen lopputulemastaan ja luulen että hänen logiikkansa saattaa olla pahismotivoitunutta). Jitachi on myös yrittänyt, koska hänellä on suunnitelma. Jeekaka on myös sanonut, että äänestäminen olisi hyvä juttu Tacodasin neuvomiseksi. Mielestäni suurin osa on kuitenkin ollut lähinnä sitä mieltä, että tätä peliä voi nyt pelailla ja katsoa mitä Tacodas tekee. Perustelu ei ole ollut se että peli kääntyisi näin mahdollisimman edulliseksi kyläläisille, vaan se että on hauska katsoa mitä uudessa setupissa tapahtuu.


Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Olisin voinut myös olla totaalisen väärässä Undertalessa epäilyideni suhteen, jolloin minua seuraamalla olisi päätynyt metsään.

Tämä on tietysti totta, ja ymmärrän ajatuksesi siis siitä, ettemme voi kuunnella Tacodasta äärimmäisyyksiin asti. Paitsi tavallaan meidän pitää, onhan hän se, jolla oikeasti on miekka kädessään...


En tarkoita aivan tuotakaan. Minusta meidän ei pitäisi kuunnella Tacodasia oikeastaan yhtään sen enempää kuin muitakaan kun kyse tulee pahisviboihin. Toki voi olla jotain yksittäisiä juttuja, joissa Tacodasin mielipide on hyödyllinen koska me tiedämme hänen olevan hyvis. Mutta eihän se että Tacodas on hyvis tee hänestä yhtään parempaa pahisjahtaajaa. Sen sijaan että me käyttäisimme enemmistön valtaa lynkkaukseen, me jätämme sen vallan yhdelle pelaajalle. Samalla menetämme hyödyllisen pahismetsästyskeinon kun meillä ei ole äänestysdataa analysoitavana.

Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Mutta oleellisinta on se epäilyttävimmän jahtaaminen ja hänen lynkkaamisensa. Mielestäni äänet sopivat siihen hyvin - jo vaikka vain siksi että tekstistä erottuva (tämä on epäilyttävin pelaaja) -kohta tekee helpommaksi seurata pelaajien mielen muuttumista jälkikäteen.

Minusta mielen muuttumisissa on tärkeämpää syyt niiden takana, mutta tietysti voi ajatella, että äänestämisissä niitä pystyy helpommin seuraamaan. Vaikka se ei olisikaan välttämättä se itse seurattava asia.


Totta kyllä. Kuitenkin kun etsii pelaajien äänet viestiketjusta, löytää usein samalla ne perustelut. Samoin pelaajalistauksen tehnyt pelaaja tuo usein vielä äänestäessään yleensä jonkin summauksen siitä miksi joku on epäilyttävä.



Hukka kirjoitti:justylta hyvin kärkäs viesti Jitachin liikkeistä ja pahismaisuudesta. Näkisin hyviksen tekemänä, vaikka tiukka ja monipuolinen tarttuminen vain yhteen pelaajaan kummastuttaakin vähän.


Olen yrittänyt tehdä kaksi asiaa sillä ajalla joka mulla on tälle pelille ollut: saada kyläläiset äänestämään, ja jahdata epäilyttävintä pelaajaa. Toki olisi ollut parempi käydä läpi pelaajia laajemminkin, ja tarkoitukseni on tehdä niin tänä viikonloppuna (onpas muuten kiva kun noin voi sanoa lisäämättä sitä "jos en kuole yöllä" -osuutta!).

Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:- vaikuttaako tuo ajatus epäaktiivisuuden automaattisesta pahismaisuudesta realistiselta hyvisnäkökulmalta?

Kyllä mun mielestä ainakin. Itse uskoisin ja toivoisin, että hyvikset yrittäisivät parhaansa osallistua ja etsiä pahiksia. Nyt kun pelissä ei ole erikoishyviksiä ja miekan osuman jälkeenkin saa jatkaa varmana hyviksenä, hyviksillä ei ole myöskään mitään syytä varjella omaa hyvismäistä imagoaan (mikä toisaalta voi olla myös huono, sillä näin saatamme haukkua väärää puuta helpommin, kuin jos hän olisi panostanut viestinsä hyvismäisyyteen koska on hyvis). Tämän takia siis näkisin tuon ihan realistisena hyvisnäkökulmana, mutta kun ottaa huomioon, että epäaktiivisuutta usein aiheuttavat irl-syyt, ja Jitan pelityylin aktiivisena, sopisi tämä mainiosti myös pahis!Jitachin näkökannaksi.


En nyt saa ihan selvää mitä mieltä olet. Ymmärrät että joku uskoisi epäaktiivisuuden olevan automaattisesti pahismaista, vaikka sanot myös että epäaktiivisuutta aiheuttavat usein IRL-syyt. Eiväthän IRL-syyt tiedä kummalla puolella olet pelissä.


Jitachi kirjoitti:Hukka ja jeekaka: kieltäydyn. Koska pystyn panttaamaan tietoa ja omia ajatuksiani niin pitkälle kuin mahdollista, teen niin. Niille ei ole tarvetta tänään. Paras kohde Tacodakselle olen näillä tiedoilla minä, ja vaihtoehdot ovat a: joko olen pahis ja kuolen, tai b: olen hyvis ja Tacodas kuolee yrittäessään ampua mua. Oli puoleni kumpi vain, mun puhumisesta ei ole mitään muuta hyötyä kuin jeekakan mielenrauha.


Etkös aiemmin sanonut, että paljastaisit suunnitelmasi tänään lähempänä deadlinea? Vai ymmärsinkö nyt väärin mistä kieltäydyt tässä?


einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Mieti myös, mitä haittaa pahiksille olisi tässä pelissä kavereidensa epäilystä jos emme äänestä? Varsinkin jos käytämme Zeyn ideaa missä pahikset eivät edes tiedä ketä miekanhaltija epäilee. Jos et luota omiin kykyihisi vaikuttaa tappajan mielipiteeseen, voit hyvin pitää pahiskaveriasi epäilyttävänä. Sinun ei tarvitse kuitenkaan ryhtyä sanoista tekoihin, koska et voi itse koskaan joutua ampumaan ketään.

Tää on kyllä ihan hyvä pointti äänestämisen puolesta. Musta tuntuu kyllä, että justy katsoo koko peliä sen mukaan, mitä ihmiset ovat olleet mieltä äänestyksestä, mikä on aika yksiulotteinen näkökulma.


Onhan se. Äänestyksen toteuttaminen on ollut mulle tärkeää, joten olen keskittänyt huomioni siihen. Siitä Jitachin ja Zeyn kanssa keskustellessa olen tietysti kiinnittänyt enemmän huomiota Jitan (ja Zeyn) posteihin. Tiedän kyllä että myös muita pelaajia on olemassa. Olenko missannut jotain mikä sinua epäilyttää ja mistä haluaisit kuulla mielipiteeni? Kysymyksiäkin saa kysyä. :)


einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Summa summarum: Jitachi lähtee ajamaan pelistrategiaa, jossa peliä edistävät pelaajat (huom, ei hyvismäiset) pidetään elossa. Hän katsoo että epäaktiivinen pelaaja on automaattisesti pahismainen. Hän myös kannattaa listojen tekemistä mutta ei äänestystä, koska äänestys on monimutkaista ja menisi leikiksi.

Aikamoisia kärjistyksiä tässä, itse en ainakaan saanut Jitan viesteistä noin vahvoja mielipiteitä.


Mikä sitten on näkemyksesi siitä mitä Jitachi sanoi? Mitkä seikat hänen viesteissään mielestäsi lieventävät tuota näkemystäni, joka on mielestäsi vahvasti kärjistetty?


einari kirjoitti:
justy kirjoitti:vaikuttaako tuo ajatus epäaktiivisuuden automaattisesta pahismaisuudesta realistiselta hyvisnäkökulmalta?

Mä en puhuisi automaattisesta pahismaisuudesta eikä mun mielestä kukaan muukaan ole puhunut. (?) Sen sijaan koen että epäaktiiviset ovat siinä mielessä vaarallisia pelaajia, että heidän roolistaan on hyvin vaikea ottaa selkoa muuten kuin lynkkaamalla, eivätkä he oikeastaan myöskään edistä peliä. Lisäksi epäaktiivisuus on tässä pelissä tavallista parempi pahistaktiikka, koska heidän lynkkaamisensa on tavallista epäedullisempaa: jos epäaktiivinen onkin hyvis, niin ase on jollakulla, joka ei välttämättä ole edes perillä pelistä.


Jitachi puhui automaattisesta pahismaisuudesta täällä.

Jitachi kirjoitti:Äläs nyt vääntele sanojani ilman mun lupaa, justy :DD Mielestäni aktiivisuus ei ole automaattisesti mitenkään hyvismäistä eikä pahismaista, mutta olemalla epäaktiivinen ihmisten on vaikeampaa saada susta minkään laista kuvaa -> seurauksena epäaktiivisuus on mielestäni aika automaattisesti pahismaista, koska hyviksellä ei yksinkertaisesti ole mitään syytä pysytellä pelissä ilman että kukaan saisi susta minkään laista kuvaa.


Olen samaa mieltä siitä että epäaktiiviset pelaajat ovat vaarallisia. Ja kieltämättä epäaktiivisuus on tässä pelissä tavallista vaarallisempaa juuri tuosta mainitsemastasi syystä.

Oi kunpa epäaktiivinen miekan saava hyvis voisi vaikka katsoa äänestystilannetta ja lynkata eniten ääniä saaneen...


einari kirjoitti:Jitachi pelaa tällä hetkellä mun nähdäkseni todella huonoa pahispeliä. Hän on kiinnittänyt huomiota itseensä ja ilmeisesti ärsyttänyt osaa pelaajista änkyröimällä ja on nyt ase ohimolla. Tokihan tää voi olla joku riskaabeli pahistaktiikkayritys, mutta musta tuntuu, että pahikset yleensä tykkäävät ennemmin pysyä siellä turvallisessa keskikastissa eivätkä halua kiinnittää huomiota itseensä. Tässä pelissä hyvispelaajan kannalta huomion kiinnittäminen itseensä ei ole millään tavalla vaarallista, koska kuoleman sijaan pääsee heiluttelemaan derivointimiekkaa. Ei se tosin kovin hyödyllistä hyvispelin kannalta yleisesti ole.


Mielestäni Jitachissa epäilyttävät hänen sanomiensa sisäiset ristiriidat. En usko että hänen pahistaktiikkansa on ollut että hän nostaa myrskyn ja vaikenee sitten salaisen suunnitelmansa kanssa. Uskon, että jos hän on pahis hänen suunnitelmaan vedoten hiljenemisensä on yritys siirtää pelin paino muualle kuin häneen itseensä.

Huomion vetäminen itseensä ei toki ole pelaajalle vaarallista, mutta toki se on kylälle huono juttu jos me käyttäydymme hyviksinä siten että meitä ammutaan miekalla. Kun ei se miekan itselle saaminen peliä voita.


Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Jos pahikset eivät tiedä mitään Tacodasin prosessista, ei heillä ole mielestäni mitään erityistä syytä murhetia sitä - se on asia johon he voivat vaikuttaa hyvin vähän.

No tästä olen erimieltä. Jos ainoa tapa, millä pahikset voi vaikuttaa omaan voittamiseensa, on Tacodasin mielipiteestä murehtiminen, niin kyllä musta se on jo erityinen syy. :D Toki, jos voitto ei kiinnosta pätkääkään, niin sitten ei varmaan olekaan syytä murehtia – mut eipä varmaan sit pohdi kauheasti sitäkään, että heittääkö pahiskaverit junan alle äänestyksissä vai ei.


Onko sinulla sitten jotain ajatuksia siitä mitä pahikset tässä murehtisivat? Kävisivätkö he läpi Tacodasin vanhoja pelejä nähdäkseen millainen pelaaminen häntä epäilyttää? Aiotko itse tehdä samoin saadaksesi pahikset kiinni? Mitä sellaista erikoista oletat pahisten tässä pelissä tekevän, jota he eivät normipelissä tee kun murehtivat yleisesti sitä että näyttävätkö he tarpeeksi hyviksiltä?


Zey kirjoitti:
justy kirjoitti: Taas keksit jostain olkinuken jossa äänestyksen käyttö tarkoittaisi "tyhmä Ava"-tasolla pelaamista. Veikkaanpa, että pelaajat jotka äänestävät tuolla perusteella eivät kauhean syvällisiä epäilyviestejäkään kirjoita - puolesta riippumatta. Olen kyllä samaa mieltä siitä että hyvä kylä nappaa pahikset aktiivisella pelaamisella ja perustelluilla epäilyillä. En kuitenkaan ymmärrä miksi äänestäminen jotenkin vaikeuttaisi tällä tapaa pelaamista.

Taas keksin? Mut joo, en mä sanonut, että kaikki äänestäisi ”tyhmä Ava” -tasolla, mutta äänestyksessä ne huonosti perustellutkin äänet vaikuttaa, kun taas pelkällä huonolla perustelulla tuskin saa ketään hyvistä vakuuttuneeksi toisen pahismaisuudesta -> musta Tacon mahdollisuus kuunnella omaa järkeään ei siis mitenkään tarkoita, että mielipiteitä ei tarttisi olla, päin vastoin, se tarkoittaa, että ilman perusteltuja mielipiteitä ei ole mahdollisuus vaikuttaa pelin kulkuun mitenkään. Mitä tulee äänestämiseen, niin en näe sitä huonona, enkä kai ole näin edes sanonut? Käytännössä katsoen pisteytyshän on laaja äänestys, jota Tacodas voi noudattaa, jos niin parhaaksi katsoo.


Mieletäni olit aiemminkin esittänyt äänestyksen ja pelaajien analysoinnin jotenkin toisensa poissulkevina. Jos et ollut, pahoittelut taas-sanasta. Mutta jos ymmärsin tuon ylläolevan oikein olet sitä mieltä että kyläläisten voittomahdollisuudet juonittelupeleissä olisivat parempia, jos putoajia ei valittaisi demokraattisesti (yksi ääni per pelaaja) vaan siten, että ne jotka osaavat perustella näkökantansa hyvin valitsisivat putoajan?

Ja jos et ole sanonut ettet kannata äänestystä, olen ymmärtänyt jotain väärin. Pahoittelut siitäkin. Minulle kyllä sopii jos kukin pelaaja saa valita pisteytyksen ja äänestyksen väliltä, kunhan pisteytyksessä on sitten selkeästi se epäilyttävin. Mutta mielestäni tämän prosessin pitäisi olla miekkailijaa sitova, jotta saamme pahiksetkin todella pelaamaan äänestyspeliä. Mielestäni pahisten äänestyskäyttäytyminen on materiaalia, joka on hyödyllisempää kylälle kuin se, että pahikset ovat epätietoisia siitä ketä miekkailija ampuu.

Mutta olkoon tämä äänestyksestä. En selvästikään saa enemmistöä äänestämisen kannalle. Varoituksena kuitenkin: jos mulla on joskus miekka, joudutte äänestämään/pisteyttämään. ;)

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti: Tosin myös Jitachin "minulla on suunnitelma enkä halua paljastaa" -kommentti epäilyttää.

Miksi? Itse en ainakaan näe järkeä, miksi pahis vetäisi tuolla tavalla huomiota itseensä, kun pahimmassa tapauksessa kuolee, parhaimmassa on vain kuolemassa hyvin todennäköisesti jossain vaiheessa peliä kunnes paljastaa pahistennappaussuunnitelmansa (joka on pakko olla olemassa, koska muuten kuolee). Helpommalla Jita olisi päässyt, jos vain olisi sanonut, että hän ajatteli jeekakan epäilyttävyyden olevan ihan selvää viesteissään, eikä vetävän mitään suunnitelmaa mukaan. Ja koska tosi monet suunnitelmat yleensä vaatii sitä, että pahikset ei asiasta tiedä, niin ei mua ainakaan ihmetytä sekään, ettei halua sitä paljastaa.


Uskon kyllä että Jitachilla on suunnitelma riippumatta siitä onko hän hyvis vai pahis. Hänen kommenttinsa epäilytti sen ajoituksen vuoksi. Se tuli tilanteessa, jossa Jitachia epäili kaksi pelaajaa. Sanomalla ettei voi puhua ajatuksistaan enempää koska hänellä on suunnitelma, hän saattoi pyrkiä lopettamaan keskustelun itsestään (väite jota tukee se, ettei Jitachi suunnitelmansa jälkeen ole enää ollut halukas keskustelemaan muistakaan häneen liittyvistä epäilyistä).

Mitä tarkoitat tuolla että Jita olisi päässyt helpommalla sanomalla että Jeekakan epäilyttävyys on selvää tämän viesteistä? Eihän Jitachi käyttänyt suunnitelmaa perustelemaan epäilyitään jeekakaa kohtaan? Pikemminkin Jita sanoi ettei hän epäile Jeekakaa vaan puhuu ihan jostain muusta.

Tuosta olen samaa mieltä, ettei Jitachin tietenkään pidä suunnitelmaansa liian aikaisin paljastaa. Mutta Jita on nyt lopettanut kaiken keskustelun itsestään ja ottanut asenteen että lynkatkaa vaan. Miten uskot että pahis olisi tuon tilanteen ratkaissut?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 01.09.2017 14:14:45

Aresta pidän hyvismäisenä. Kokemuskeni perusteella hyvikset ovat helpommin painottamassa sitä että heidän pelistä jättäytymisensä ei ole sidoksissa puoleen. Veikkaisin että aloittelevana pelaajana Ares ei ehkä uskaltaisi tehdä tätä pahiksena, kun pahiksena saattaisi olla enemmän huolissaan siitä että perusteluja pidetään pahismaisina.

Toki jos Jeku ja Ares ovat molemmat pahiksia, voisi pahis-Jekun pudottautumisen jälkeen pahis-Ares kokea tarvetta selitellä pudottautumistaan.


Zey ei enää epäilytä minua yhtä paljoa, tosin haluaisin vieläkin ymmärtää mitä hän uskoo pahiksista havaitsevansa jos nämä kiemurtelevat epätietoisina miekkamiehen mielenliikkeistä.

Jitachi on lakannut kommunikoimasta. Joko hän ei hyviksenä enää jaksa vastata mielestään tyhmiin kysymyksiin vaan odottaa mielummin ammutuksi tulemista ja varman hyviksen statusta (vähän huono juttu kyllä kylälle, kun tämä pelaa pahisten pussiin). Tai sitten hän pahiksena koki tilanteensa liian tukalaksi ja turvautui Hail Maryyn viemällä pelinsä överiksi. Einari ja Zey tuntuvat uskovan ettei tämä olisi järkevää pahispeliä. Ymmärrän näkökulman, mutta toisaalta Jitachin on kyllä osannut pelata Kissan viiksissäkin peliä, joka oli kaukana normipahiskuvioista.

Hukasta, Viuhdista/Jekusta ja Anblickistä en osaa sanoa. He ovat olleet sivussa äänestyskeskustelusta, joten olen kiinnittänyt heihin liian vähän huomiota.

Jeekakassa jokin häiritsee. Ainakin kaipaan lisätietoja miksi hän tuntuu pitävän minua varmana hyviksenä. Muistan että minua hämäsi jokin Jeekakan hyvispelissä Undertalessa, joten täytyy käydä kurkkaamassa sitä peliä ja tehdä vertailua.

Einari on varmaan myös pelannut peliään muualla kuin äänestysväittelyssä, joten hän on menny myös ohi tutkan. Sen perusteella mitä hän on minulle kommentoinut yllätyin kuitenkin nähdessäni itseni hänen epäilyttävimpänä pelaajana. Einari ei kuitenkaan ole tuntunut kauheasti yrittävän selvittää syitä toimintaani, joten tuollainen justy pelaa kärkevästi, on ehkä pahis -argumentointi kuulostaa helpolta tavalta pahikselle näyttää aktiiviselta. Hyvis ehkä olisi kiinnostunut syistä arvioidakseen sitä onko kärkkäys pahismaista vai jotain muuta.


Summauksena:

Jitachin näkisin mieluiten lynkattuna.

Seuraavaksi epäilyttävimpiä (ei missään järjestyksessä) Zey, einari ja jeekaka

Hyvismäisinä pidän Aresta (ja Tacodasia).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 01.09.2017 14:49:56

Mäkö muka lakkasin kommunikoimasta, juuri ennen viestipariasi päätin lopettaa pelleilyn ja kertoa motiivini aikaisemman pelaamiseni suhteen ja sä 'pidät sitä kommunikaatiosta kieltäytymisenä'. Silmät käteen.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 01.09.2017 15:44:32

Kysyin sulta lisäkysymyksiä kun en ollut varma siitä mikä kaikki epäloogisuuksistasi on ollut osa myrskyn nostattamista huvin vuoksi. Jos kaikki, kerrotko miksi huvisi on hyviksille hyödyllistä.

Mua siis ihmetyttää:
-miksi äänestys on vaikeaa mutta pisteytys helppoa
-uskotko oikeasti että epäaktiiviset pelaajat ovat pahiksia ja heitä pitäisi lynkata
-taisi siellä olla muitakin kysymyksiä sulle mutten pysty nyt kännykällä tarkastamaan

Ehkä me jotenkin totaalisesti puhutaan toistemme ohi, mutta en ole kyllä mielestäni saanut sulta yhtään selkeää vastausta kysymyksiini tai kommentteihini.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 01.09.2017 15:45:55

Ja jos viitsit kertoa jotain ajatuksia pelaajista, sekin olis kiva. Jos olet hyvis niin voitaisi vaikka saada pahiksia kiinni.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 01.09.2017 15:56:48

Ei siis ole tarkoitus olla ikävä, musta vaan tuntuu että sä olet väistänyt kaiken kritiikin sanomalla että sekoitit pakkaa huvilsesi ja ettet halua nyt puhua mitään koska et halu paljastaa suunnitelmaasi. Tää jättää hyvin vähän eväitä mulle sun arviointiin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 01.09.2017 15:58:52

Mä vastasin kaikkeen olennaiseen ennen viestisi lähettämistä, jopa pelaaja-analyysia myöten. Mä katson aiheelliseksi vastata kysymyksiin uudelleen sen jälkeen kun olet lukenut viestini uudestaan, kunnolla.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 01.09.2017 16:03:38

Viittaan siis tähän viestiin, jonka lähetin juuri ennen sua. viewtopic.php?f=9&p=9192#p9185
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 01.09.2017 16:14:49

Jitachi kirjoitti:Viittaan siis tähän viestiin, jonka lähetin juuri ennen sua. viewtopic.php?f=9&p=9192#p9185


Oho. Tuota en olekaan nähnyt. Jostain syystä sitä tyypillistä varoitusta uudesta postista ei tullut kun lähetin oman viestini. Nyt ymmärrän miksen äsken ymmärtänyt sua lainkaan. Sori! Palaan asiaan kun ehdon lukea viestisi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 01.09.2017 16:16:43

Mä itse asiassa ajattelin, että Jitan suunnitelma olisi ollut kaikkien mahdollisimman aktiivisena pitäminen ja kommenttien saaminen millä hinnalla hyvänsä, eikä noin spesifi pahiksen tarjoaminen hopealautasella. Sopii totta puhuen hänelle paremmin tämä monimutkaisempi, mutta vaikea sanoa, oliko tämä oikeasti hyvisjuonittelun esimerkki vai ei.

einari kirjoitti:Jitachi pelaa tällä hetkellä mun nähdäkseni todella huonoa pahispeliä. Hän on kiinnittänyt huomiota itseensä ja ilmeisesti ärsyttänyt osaa pelaajista änkyröimällä ja on nyt ase ohimolla. Tokihan tää voi olla joku riskaabeli pahistaktiikkayritys, mutta musta tuntuu, että pahikset yleensä tykkäävät ennemmin pysyä siellä turvallisessa keskikastissa eivätkä halua kiinnittää huomiota itseensä. Tässä pelissä hyvispelaajan kannalta huomion kiinnittäminen itseensä ei ole millään tavalla vaarallista, koska kuoleman sijaan pääsee heiluttelemaan derivointimiekkaa. Ei se tosin kovin hyödyllistä hyvispelin kannalta yleisesti ole.

Tämän kohdan haluan jostain syystä einarilta nostaa. On tavallaan ymmärtänyt Jitachin pointin ja mun mielestä ihan hyvää pohdintaa muutenkin. Lisäisin vaan sen, että tämä hyvisjuonittelujuttu voi hyvinkin olla vielä monimutkaisempi pahisjuonitteluyritys... Vaikea sanoa.

Zey kirjoitti:Miksi? Itse en ainakaan näe järkeä, miksi pahis vetäisi tuolla tavalla huomiota itseensä, kun pahimmassa tapauksessa kuolee, parhaimmassa on vain kuolemassa hyvin todennäköisesti jossain vaiheessa peliä kunnes paljastaa pahistennappaussuunnitelmansa (joka on pakko olla olemassa, koska muuten kuolee). Helpommalla Jita olisi päässyt, jos vain olisi sanonut, että hän ajatteli jeekakan epäilyttävyyden olevan ihan selvää viesteissään, eikä vetävän mitään suunnitelmaa mukaan. Ja koska tosi monet suunnitelmat yleensä vaatii sitä, että pahikset ei asiasta tiedä, niin ei mua ainakaan ihmetytä sekään, ettei halua sitä paljastaa.
Zey kirjoitti:Jitaan mä luotan eniten tässä pelissä, koska vaikka Jita on rohkea pahispelaaja, niin mitään itsemurhamissioita en hänen muista harrastelevan.

Zeyn tämän kommentoinnin perusteella voisin jopa sanoa, että Jitachi ja Zey voisivat olla pahiskavereita. Toisaalta vähän mietin, että vetäisivätkö putkeen kaksi erikoista pahistaktiikkaa, Jitan juttu ja pahiskaverin hyvismäisimpänä pitämisen ilman minkäänlaista pesäeroa.

Zey kirjoitti:Toinen seikka, mikä pisti silmään, oli se, että ilmeisesti on hirveesti pohtinut tota Jitan suunnitelmaa

Lähinnä mä yritin ottaa selvää, että mikä tuo suunnitelma olisi, että a) jos se kerran on niin perustavanlaatuinen kuin Jitachi sai sen kuulostamaan, pystyisin sitä hyödyntämään itsekin hyviksenä, ja b) millä puolella Jita pelaa.

justy kirjoitti:Olet siis sitä mieltä, että Jitalla saattaa olla jokin pelitekninen syy varautua kertomaan jokin asia meille lähempänä päivän päättymistä, mutta ei sitä ennen?

Olisin toki halunnut tietää hänen mielipiteensä mieluummin aikaisemmin kuin myöhemmin, mutta jos kerran on suunnitelma, jota ei halua paljastaa, on minusta ihan kohtuu luontevaa, ettei halua paljastaa sen avulla saamiaan ajatuksia, koska niitä ei voi perustella paljastamatta suunnitelmaansa.

justy kirjoitti: Minusta meidän ei pitäisi kuunnella Tacodasia oikeastaan yhtään sen enempää kuin muitakaan kun kyse tulee pahisviboihin. Toki voi olla jotain yksittäisiä juttuja, joissa Tacodasin mielipide on hyödyllinen koska me tiedämme hänen olevan hyvis. Mutta eihän se että Tacodas on hyvis tee hänestä yhtään parempaa pahisjahtaajaa.

No nyt ainakin puhutaan ihan samasta asiasta :> Tästä olen samaa mieltä.

justy kirjoitti:Sen sijaan että me käyttäisimme enemmistön valtaa lynkkaukseen, me jätämme sen vallan yhdelle pelaajalle. Samalla menetämme hyödyllisen pahismetsästyskeinon kun meillä ei ole äänestysdataa analysoitavana.

Tästä taas en ehkä niinkään, koska olen sitä mieltä, että kokeellisessa pelissä olisi kiva pelata kokeellisesti, mutta ymmärrän kyllä pointtisi.

justy kirjoitti:En nyt saa ihan selvää mitä mieltä olet. Ymmärrät että joku uskoisi epäaktiivisuuden olevan automaattisesti pahismaista, vaikka sanot myös että epäaktiivisuutta aiheuttavat usein IRL-syyt. Eiväthän IRL-syyt tiedä kummalla puolella olet pelissä.

Mä olen sitä mieltä, että hyviksenä olisi enemmän syytä olla aktiivinen irl-syistä huolimatta, koska antiaktiivisuudella ei saa aikaan mitään. Pahikselle taas hiljaisuus voisi toimia pelitaktiikkana suht hyvinkin, joten pahiksilla ei varmaankaan ole yhtä suurta tarvetta puhua, koska eivät kuitenkaan halua edistää pahisten metsästystä. Eli siis kyllä, ymmärrän, että joku uskoisi epäaktiivisuuden olevan automaattisesti pahismaista, mutta olen sitä mieltä, että epäaktiivisuutta aiheuttavat usein irl-syyt. Ymmärsit ihan oikein :>

justyn kärkkäydestä alan ehkä jopa vähän tykätä, esimerkiksi tuo vastausten vaatiminen edelleen vaikutti oikein hyvältä, itsellä ei käynyt mielessä, että yksityiskohtia pitäisi vielä kysellä. Toisaalta tuo todella tiukka tarraus Jitaan häiritsee edelleen, aivan kuin ei haluaisi vaihtaa mielipidettään. // Okei no nyt justy ei siis ollut lukenut Jitan selitystä. Katsotaan, mitä tapahtuu nyt.

justy (kärkkäys) > Zey (kommentit) > Jitachi (juonittelutahto) > jeekaka (kommentit) > einari (tyyli) > Anblick (järkeviä pointteja vs soutaa-huopaa) > Viuhti (1 järkevä pointti) > Ares (irl-syiden korostus pudottautuessa)
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 01.09.2017 17:14:33

Koitin koota jonkinlaista yhteenvetoa pelaajien mielipiteistä toisistaan tässä välissä - viimeisimpänä mielipiteensä järjestelleet ensin:

Kaikki pelaajat:
Zey
Jitachi
jeekaka
Ares (pudottautunut)
justy
einari
Anblick
Hukka
Jeku/Viuhti

Hukka:
Hukka kirjoitti:justy (kärkkäys) > Zey (kommentit) > Jitachi (juonittelutahto) > jeekaka (kommentit) > einari (tyyli) > Anblick (järkeviä pointteja vs soutaa-huopaa) > Viuhti (1 järkevä pointti) > Ares (irl-syiden korostus pudottautuessa)


(Aikaisempi listaus 31.8. klo 21:22:
Hukka kirjoitti:Jitachi (ristiriitaisuus) > justy (kärkkäys) > Zey (peliteknisyydet) > jeekaka (kommentit) > einari (tyyli) >Ares (irl-syiden korostus pudottautuessa) > Viuhti (järkeviä pointteja vs Jekun pudottautuminen) > Anblick (järkeviä pointteja) )


justy: (ei ole vielä ottanut huomioon Jitachin viimeisintä pidempää viestiä)
justy kirjoitti:Jitachin näkisin mieluiten lynkattuna.

Seuraavaksi epäilyttävimpiä (ei missään järjestyksessä) Zey, einari ja jeekaka

Hyvismäisinä pidän Aresta (ja Tacodasia).


Jitachi:
Jitachi kirjoitti:Pahismaiset: justy, jeekaka
Neutraalit: Hukka, Anblick, Jeku -> Viuhti, Ares
Hyvismäiset: Zey, Einari
Varma hyvis: Tacodas


Zey: (ei esittänyt selkeästi vielä ketä pitää epäilyttävimpänä?)
Zey kirjoitti:Jitaan mä luotan eniten tässä pelissä, koska vaikka Jita on rohkea pahispelaaja, niin mitään itsemurhamissioita en hänen muista harrastelevan.

jeekaka on tosi tunteella pelissä mukana ja vähän vaikutti hermostuneelta, kun Jita tuntui hänen mielestään vihjailevan hänen olevan pahismainen. Mut tää hermostuminen oli aika avointa ja jeekakalla tais olla jotain huonoja kokemuksia pahispeluusta, joten en usko, että olis näin avoin pahiksena. 

justysta on lähinnä mieleen jäänyt kärkkäys ja tunne siitä, että hän vaan väkisin vääntelee mun sanoja (mun ehdotukseni muka sallisi mielipiteettömyyden, vaikka Tacon päätäntävalta&pisteytys nimenomaa musta vaatii mielipidettä kaikista ja sen lisäksi vielä pohtimaan niitä mielipiteiden vahvuuksia, ja että olisin äänestystä vastaan, vaikka oon ehdottanut pisteytystä, joka käytännössä katsoen on laajennettu äänestys). En tiedä tekiskö justy näin pahiksena, mut tuntuu kuitenkin olevan erilainen, mitä esim. pienessä peruspelissä.

Hukasta pisti silmään Jeku->Viuhdin kommentointi. Jekussa oli hyvismäistä ilmeisesti se, että kommentoi flunssassa, mikä musta on neutraali asia (pahiksellakin luulisi olevan kiinnostusta puhua, kun hiljaisuuden takia voidaan epäillä). Jekun pudottautuminen taas oli pahismaista, vaikka musta tääkin on tosi neutraali (yleensä pudottautumiseen vaikuttaa muut jutut kuin rooli). Viuhtia taas kommentoi, että järkevät pointit tekee hyvismäiseksi, vaikka mä en ole edes Viuhdin viesteistä löytänyt muuta kuin yhden pointin Anblickistä. Pelaajien järjestäminen toki pakottaa ottamaan huomioon pienetkin jutut, mut noinkin neutraalien juttujen vääntäminen johonkin suuntaan ihmetyttää. Toinen seikka, mikä pisti silmään, oli se, että ilmeisesti on hirveesti pohtinut tota Jitan suunnitelmaa. Ei kai pahiksena huolestunut ja täytyi koittaa selvittää, että mikä suunnitelma on kyseessä, ettei vaan jää vahingossa kiinni?
 

einarilla ollut kiireitä, mahdollisesti tulee tekemään vielä koostetta?

einari kirjoitti:Jitachi pelaa tällä hetkellä mun nähdäkseni todella huonoa pahispeliä. Hän on kiinnittänyt huomiota itseensä ja ilmeisesti ärsyttänyt osaa pelaajista änkyröimällä ja on nyt ase ohimolla. Tokihan tää voi olla joku riskaabeli pahistaktiikkayritys, mutta musta tuntuu, että pahikset yleensä tykkäävät ennemmin pysyä siellä turvallisessa keskikastissa eivätkä halua kiinnittää huomiota itseensä. Tässä pelissä hyvispelaajan kannalta huomion kiinnittäminen itseensä ei ole millään tavalla vaarallista, koska kuoleman sijaan pääsee heiluttelemaan derivointimiekkaa. Ei se tosin kovin hyödyllistä hyvispelin kannalta yleisesti ole.

Justyssa silmään pistää kärkevyys: musta tuntuu, että hän oli myös viime pahispelissään kärkevä (joskin myös aika hankalassa tilanteessa, joten tuskin paras esimerkki hänen pahispelistään), ja sitten taas pelasi jotenkin rennommalla otteella hyviksenä. Lisäksi justy on kehittänyt aika vahvan fiksaation äänestykseen ja Jitachiin?

Jeku pudottautui, kuten hän on tehnyt ennenkin pahiksena, joten voisi johtua hermostuttavasta pahisroolista. Vai onko tehnyt samaa myös hyviksenä?

Anblick soutaa ja huopaa, eikä tunnu oikein omaavan mitään mielipiteitä.

Viuhti: viesti pelaajista katosi internetin syövereihin ilmeisesti, toivottavasti jaksat vielä tulla kirjoittaan!

Eli... jos summa summarum näistä pitäisi jollain tapaa tällä hetkellä kaivaa ns. tämän hetken "äänestystulos"...
justy (Hukka, Jitachi, (Zey?), (einari?))
Jitachi (justy, Hukan top kolmessa)
jeekaka (Jitachi)
Hukka ((Zey?))
Anblick ((einari?))
Zey (Hukan top kolmessa)
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 01.09.2017 17:43:41

Noniin, ehdinpä hetkeksi koneellekin.

Jitachi kirjoitti:Näyttää siltä että kaikilla on ollut tilaisuus viimein kommentoida tahallista pelleilyäni, joten on aika tiputtaa näytteleminen. Luultavasti muutama pelaaja onkin jo arvannut että agendani on ollut tietoisesti pelaajien huomion kiinnittäminen itseeni, ja sen katsominen kuinka he tarttuvat siihen, että heille oltaisiin tarjoamassa pahista suorastaan hopealautasella. Olen pahoillani, että en halunnut aikaisemmin kommentoida asiasta mitään, mutta en halunnut ottaa riskiä sillä että pienikään vihjailu vaikuttaa einarin tai Zeyn mielipiteisiin. Mitä tämän 'sosiaalisen kokeen' tuloksista voisi sanoa...


Kerrotko vielä, missä vaiheessa päätit että vedät huomion itseesi ja mitkä esittämistäsi ajatuksista tässä pelissä olet feikannut saadaksesi huomiota (eli et ole oikeasti sitä mieltä vaan kommentin tarkoituksena on saada sinut näyttämään pahismaiselta).


Jitachi kirjoitti:Mun mielestäni jeekaka on yrittänyt voimakkaimmin saada selville ennen aikojaan mihin yritän tähdätä, pidän itse hyvinkin mahdollisena että hän halusi tietää sen etukäteen, koska pahiksellehan sopisi hyvin tietää mielessäni olevani suunnitelma jotta voisivat välttää ansaan tipahtamista. Jonkin verran hänessä vaivaa mun silmissäni hieman mustavalkoinen kuva: jotenkin saan sellaisen kuvan hänen logiikastaan, että jos peliliike ei ole hyvismäinen, se on automaattisesti pahismainen. Olen aina tiedostanut että en ole hyviksenäkään ikinä ollut mikään pyhimys, joten uskoisin hyvin että jos jeekaka on hyvis ja tämä on ihan oikeasti hänen ajatusmallinsa, hänelle tulee takuuvarmasti tulevaisuudessakin hyvin hauskaa tulkitessaan mun järjenjuoksua, tykkään muutenkin suorasta provosoinnista roolista riippumatta :^D


Tarkoitat ilmeisesti tällä Jeekakan viestejä sen jälkeen kun sanoit hänelle että vihjailuidesi motivaatio saattaa olla muukin kuin Jeekakan epäily?

Jitachi kirjoitti:justystä olen Zeyn kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että mun päällimmäinen tunne hänen pelaamisestaan on ihmisten sanojen vääntely hieman hänelle sopivammaksi. Esimerkiksi kärjistämällä mun mielipiteeni pelin aktiivisuudesta siihen, että mun mielestäni epäaktiiviset pelaajat olisivat mun mielestäni automaattisesti pahiksia: ne ovat kylläkin mun mielestäni automaattisesti epäaktiivisia pelaajia, joista on enemmänkin haittaa hyvispelaajille, oli rooli ihan mikä hyvänsä.


Eikös einari epäillyt mua sanojen vääntelystä? Epäilikö Zeykin? No joka tapauksessa, sinä itse sanoit että epäaktiiviset pelaajat ovat automaattisesti pahismaisia. Tänään kirjoittamassani pitkässä viestissä on suora lainaus susta sanomassa noin. Tuo lausahdus yhdessä sen sun ensimmäisen(?) viestin kanssa, jossa promosit peliä edistävien (=aktiivisten?) pelaajien hengissä pitämistä, kuulosti kovin sopivalta ajatusmallilta pahikselle, joka tietää osaavansa pelata aktiivisesti.

Jitachi kirjoitti:Tarkoitin aikaisemmin, että pidän henkilökohtaisesti tietoisesti hiljaiseksi jäämistä epäilyttävänä, koska sillä kykenee minimoimaan itse tarjoamansa informaation. Joka tapauksessa oman tulkintani mukaan mä olen puhunut koko ajan tietoisesta hiljaisemmaksi jäämisestä, ja justy antiaktiivisuudesta johon on mahdollista pudota?


Mutta miten sä erotat pelaajan joka jättäytyy tietoisesti hiljaiseksi pelaajasta, joka ei pysty osallistumaan? Olen samaa mieltä että tietoisesti hiljaiseksi jättäytyminen on epäilyttävää (huom, ei automaattisesti pahismaista), mutta näiden kahden erottaminen hiljaisen pelaajan kohdalla on yleensä aika mahdotonta, minkä takia kai hiljaisten pelaajien kohtalosta keskustellaan joka pelissä uudestaan.

Mutta siis: ymmärsin sen aiemman kommenttisi siitä että epäaktiiviset ovat automaattisesti pahismaisia niin, että kannatat hiljaisten lyömistä miekalla mielummin kuin aktiivisten pelaajien? Onko tämä tulkinta nyt siis väärä? Miten epäaktiivisia pelaajia mielestäsi pitäisi kohdella tässä pelissä?


Jitachi kirjoitti:Kommentoi mun stunttia vain sanomalla että jää odottelemaan sitä, mikä mun suunnitelma on, jonka voin tulkita neutraalina väistönä ilman että hänen oikeasti tarvitsisi ottaa kantaa asiaan.


Olen Zeyn kanssa samaa mieltä siitä, että jos sinulla on suunnitelma, on ymmärrettävää jos et halua puhua siitä. Joten en kysynyt yksityiskohtia, vaan lähinnä toivoin että jatkaisit keskustelua niistä asioista joista voit kesksutella. Jos sinulla oli tuo suunnitelma pelin alusta asti, niin ymmärrän nyt ettet tietenkään voinut jatkaa keskustelua mistään aiheesta.

En ihan ymmärrä mitä tarkoittaa neutraali väistö. Kerrotko vielä mikä on hyvismäinen reaktio, jonka ilmeisesti olet saanut ainakin Zeyltä joka on hyvismäinen? Nyt tuntuu että tämä suunnitelmasi teki sopivasti kahdesta sinua epäilevästä pelaajasta epäilyttäviä.

Jitachi kirjoitti:Pidän itse lisäksi hyvin omituisena, että lukiessani historiaa hän ei ole edes miettinyt muita mahdollisia kuvioita kuin se, että mä olenkin jostain kumman syystä hyvis. Pahispelaajana on hyvinkin helppoa tarttua yhteen pelaajaan ja ajaa hänen pahismaisuuttaan. Viimeisenä pointtina hänestä, että pidän joissain määrin huvittavana että "Kissan viiksiin" liittyen hänellä oli pelitavastani informaatiota (ihmettelisin oikeastaan että jos ei olisi koska olihan hän pelimode): olen saanut kuvan että hän on tutkinut vanhempia pelejä etsiessään referenssejä tyypillisestä hyvis- tai pahispelaamisesta, joten miksi turvaudut tällä kertaa suoraan kysymykseen sen sijaan että lähtisit tutkimaan mun taustojani itse?


Tuo on ihan totta että pahiksena on helppo tarttua yhteen pelaajaan. Kiireisenä ei ole kauheasti vaihtoehtoja kuin valita fokuksensa. Ei tuo yhteen pelaajaan tarttuminen mielestäni mitenkään huono hyvistaktiikkakaan ole. Varsinkin jos kyse on kokeneesta ja hyvästä pelaajasta, niin sellaisen kiinnisaanti voi vaatia kovan paineen ja rakkimaisen lahkeessaroikkumisen.

Ihmetteletkö nyt siis sitä että minulla oli pelitavastasi infoa Kissan viiksistä vai sitä että minulla ei ole? En suoraan sanottuna kauheasti seurannut Kissan viiksiä moderoinnin vaatimuksia enempää (eli että onko puhe asiallista ja mikä on äänitilanne). Kävin kyllä katsomassa Kissan viiksiä tämän pelin aikana, kun muistelin että olit sielläkin puhunut jotain siitä kuinka haluat pitää ajatuksesi salassa ketjulta. En kuitenkaan löytänyt mitään sellaista viitettä, mutten ehtinyt lukea kovin tarkkaan kun piti mennä nukkumaan. Joten sen sijaan että olisin tehnyt syvempää analyysiä, pyysin muita pelaajia kommentoimaan. Jossain vaiheessa täytyy vaan lopettaa pelaaminen ja tehdä muita juttuja.

Jitachi kirjoitti:Tacodasille olen kiitollinen että on mahdollisesti valmis uhraamaan itsensä saadakseen mun roolin selville, mutta uskoisin että sille ei enää ole tarvetta koska pelin tempo on ollut nopeampi kuin arvioin suunnitelmaa tehtäessä. Pelkäsin että en saisi materiaalia muista pelaajista ennen kuin ensimmäinen deadline olisi ohi jolloin ase todennäköisesti olisi jo siirtynyt. Tämän vuoksi yritin saada aseen siirtyvän itselleni, ellei oikean pahiksen metsästykseen ole tarpeeksi informaatiota. Totta puhuen mielessäni käväisi ihan ensimmäisenä kauhuskenaario Jekusta joka olisi saanut aseen käsiinsä: koska tiedän hänet aika epäaktiiviseksi pelaajaksi muutenkin, huoli siitä ettei hän ole ampumassa ennen deadlinea on suuri.


Mitäs Zey ja einari(?) olette tästä mieltä? Onko Jitan strategia yhä niin itsemurhamainen että hän ei voi olla pahis. Vai olisiko kyse ollut pahispelastautumisesta, johon kuului epämääräinen väitös suunnitelmasta ja lupautuminen miekan kohteeksi. Nyt sitten sopivasti tarve Jitan ampumiseen onkin kadonnut.

Jitachi kirjoitti:Ja tästä aasinsiltana itse Jekuun. Mä olin itse asiassa viimeisimmässä pelissä jossa hän pudottautui pj, ja väittäisin että sillä ei olisi mitään tekemistä roolin kanssa. Pari pelaajaa täällä on muutenkin nostanut esille faktan, että Jeku oikeastaan ilmoittautui mukaan tähän peliin varapelaajana mutta nostikin itsensä varsinaiseksi pelaajaksi jotta peli täyttyisi. Tästä voi olettaa että hänellä oli muutenkin kiire elämän kanssa, ja kiire tuli ylivoimaiseksi esteeksi. Viuhti puolestaan aloitti listausta, mutta ikävä kyllä aloitettu lista taisi vahingossa lähteä nolla-avaruuteen :/ Toivottavasti motivaatio listan kirjoittamiselle palaa!


Tästä olen samaa mieltä.


[/quote]Anblick on mun mielestäni aika neutraali, pidän tosin hieman ristiriitaisena faktana että sanoo ensin pelin olevan peliteknistä säätöä, mutta seuraavassa lauseessa jo kurtistaa kulmiaan sille, että mä rupean tahallani vetämään showta kryptisyydellään. Se osoittaa, että Anblick on oikeasti lukenut topaa aktiivisemmin, mutta en oikeasti käsitä miten hän on päivän pääaiheeksi peliteknisyydet vetänyt vaikka polttava aihe olenkin oikeastaan ollut minä :D[/quote]

Mielelläni minäkin kuulisin Anblickin mietteitä pelaajista.


Jitachi kirjoitti:Ares parissa viestissään valitellut epäaktiivisuuttaan, ja lopulta pudottautuu pelistä -> käytös ei sano mulle yhtikäs mitään muuta kuin että Ares on kiireinen lukiolainen.


Mulle Areksen pudottautumisen tyylistä tulee hyvisvibaa. Pahis olisi varmaan pelännyt kertoa ettei pudottautuminen johdu roolista - tai ylipäänsä hoitanut pahoittelunsa pahischatissa topan sijaan.

Jitachi kirjoitti:Olisin valmis väittämään einaria hyvikseksi hänen muutaman viestinsä perusteella. Tiedän hyvin että hän yrittää olla mahdollisimman aktiivinen riippumatta roolista, joten siitä en halua antaa kumpaankaan suuntaan pisteitä. Tärkeämpää on kuitenkin viestien sisältö. Ensinnäkin, hän nosti hyvin esille, että epäaktiivisuus pahistaktiikkana saattaisikin olla jopa tavallista parempi taktiikka koska miekka periytyy ja riski parinkin harhalynkkauksen tuhlaamisesta on automaattisesti suurempi. Vaikka metodi on hieman erilainen, ja vähemmän räikeä kuin omani, musta tuntuu että einari on tekemässä aivan samaa asiaa kuin mä, eli avaamassa keskustelussa ja reaktioita hakemassa.


Edelleen, äänestys on ihan hyvä tapa ohjata epäaktiivista kyläläistä. Eli jos olet huolissasi epäaktiivisista kyläläisistä, kannata äänestystä. :)

Onko joku pelaaja sitten sellainen, jonka haluaisit lynkata epäillen tämän olevan epäaktiivinen tarkoituksella? Zeyn selityksen hyväksyit (kuten minäkin), entä kolme viestiä kirjoittanut Anblick? Pitäisikö Tacon ampua Ares, jolle ei ole vielä varapelaajaa? Entä Jeku/Viuhti - eikö Jekulla ole historiaa siitä että hän pelaa erityisen epäaktiivisesti pahiksena?


Jitachi kirjoitti:Hukka mun mielestäni soutaa ja lähinnä komppailee muita pelaajia tällä hetkellä: mun on hyvin vaikeaa saada kiinni siitä, mikä Hukan oma mielipide pelitilanteesta yleisesti ja sen vuoksi mun on mitenkään paha sanoa mitään hänen roolistaan. Käsittääkseni kuitenkin hänellä oli jo käsitystä mitä mä saatan yrittää. Pidän tällä hetkellä hyvismäisenä toimintana sitä että hän ei käräyttänyt suunnitelmaani vaikka tilaisuus siihen oli, mutta pahis!Hukkakin olisi mun mielestäni niin voinut toimia niin, koska pahikset saavat keskustella toistensa kanssa salaa, lisäksi fakta että hän on ylipäätään sitä miettinyt tarkemmin antaisi kuvaa että hänellä olisi syy saada tietää se etukäteen. Tällä hetkellä aikamoinen kysymysmerkki, ja haluaisin kuulla hänen suunnaltaan originaaleja mielipiteitä. Uskoisin että jos jeekaka on pahis, Hukka on hänen kaverinsa.


Tunnut olevan kovin varma siitä että Hukka arvasi oikein suunnitelmasi. Miksi näin?

Sinänsä samaa mieltä tuosta Hukan soudusta ja huopailusta, mutta mielestäni se oli hänen tapansa pelata hyviksenä Undertalessa ja viime pelissä.

Jitachi kirjoitti:Tällä hetkellä luotan myös Zeyhyn, koska tiedän hänen olevan pahiksena kontrollifriikki niin en pidä todennäköisenä sitä että hän rupeaisi heti pelin alkupäässä ehdottelemaan Tacodasin tarkempien epäilysten pimittämistä loppuvaiheille asti koska tuolloinhan hän oikeasti yrittäisi aktiivisesti lyödä kapuloita omiin rattaisiinsa. Ainoa asia, jota pidän hyvin epätyypillisenä hyvis!Zeyn käytöksenä on pienimuotoinen epäaktiivisuus joka selittyy varmasti tenttiin lukemisella. Silti hänen 'lyhyt' viestinsä tuntuu mun silmissäni novellilta, heh.


Selittäisitkö minulle mitä kauheaa siinä olisi, että Tacodas ei olisi kirjoittanut yhtään viestiä tähän mennessä? Miten Zeyn (tai jonkun muun) peli olisi erilaista?

En vaan onnistu tajuamaan tätä tuppisuun miekkamiehen kammoa, jonka sinä ja Zey katsotte pahiksilla varmasti olevan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 01.09.2017 17:45:47

Jitachin suunnitelma ei ollut lähelläkään tasoa, joka veisi epäilykseni pois. En usko että hän pystyy todistamaan pelanneensa tätä päämäärää varten koko alkupelin, mutta ehkä hänen vastauksensa yllättää.

Kannatan Jitachin ampumista.

Nyt lähden saunomaan, enkä varmaan ehdi ennen yhdeksää takaisin. Tsemppiä Tacodas, toivottavasti nähdään vielä huomenna.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 01.09.2017 17:56:28

Tacodas, multa kanssa ääni Jitachille!

En edelleenkään ole kovin vakuuttunut Jitachin suunnitelmasta, koska ainoa hyöty mitä tuosta masterplanista oli, oli saada Jitachi vähän todennäköisemmäksi derivointimiekan seuraavaksi haltijaksi. Paitsi että ilmeisesti tulkitsin Jitachia aiemmin väärin, ja tämä kommentti

Mutta kun mun mielestä hommassa on heti jotain väärää jos siitä kykenee vetäisemään suuren shown, jonka lopputuloksena on se että aikaa vain menee hukkaan: ihan kuten yritän tässä todistaa elävällä esimerkillä :DD


ei viitannutkaan äänestyskeskusteluun, vaan Jitachin suunnitelmaan, jonka hyödyllisyys hyviksille oli jotakuinkin nolla, ellei Jitachi ole pahis.

justy kirjoitti:Minkä pelin luit Zeylta Undertalen lisäksi?


Olikohan se just toi Kissan viikset. Siinä mun vakuuttuminen Zeyn pahiksuudesta tosin perustui johonkin yksittäiseen kommenttiin, jonka perusteella olin jo ilmoittautumassa varapelaajaksi että pääsen lynkkaamaan Zeytä :D Onneksi jätin välistä.

justy kirjoitti:Pystytkö avaamaan tätä vähän? Olemme samaa mieltä että pitäisi äänestää, mutta se ei varmaan tee minusta vielä mielestäsi hyvistä. Kerro vähän (jos osaat) miten me olemme niin samoilla linjoilla, että meidän täytyy olla samalla puolella?


Itseasiassa koitan kovasti muistaa, ettet tällä kertaa ole varma hyvis :D Sanoinkin aiemmin, että vähän odotin pahista komppailemaan mua siinä, että äänestys on hyvä idea. Sain kuitenkin sun pelityylistä jotenkin samanlaisia viboja kuin Undertalessa, ja siis muutenkin se mistä toiset puhuu kärkkäytenä, tuntuu mulle enemmän määrätietoiselta ja hyvismäiseltä. Äänestysmielipiteen lisäksi meillä oli aiemmin jotakuinkin samat epäillyt (joskin eri perustein). Ps. Se mikä mun viime pelissä sua häiritsi, oli mun huonosti perusteltu ääni joka peesasi sua, eli deja vu -kokemuksella mennään :D

//justy väliin
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 01.09.2017 18:36:47

justy: päätin ruveta pelaamaan epätavallisesti heti saatuani roolikortin. Sen verran olen tosissani aikaisemmissa puheissani ollut, että pidän äänestyssysteemiä oikeasti epäintuitiivisena ja tylsänä keinona. Enkä muutenkaan allekirjoita väitettä, että se aktivoisi pelaajia. Uskon sen aktivoivan pelaajia paremmin jos heidät pakotetaan ottamaan kantaa jokaiseen pelaajaan sen sijaan että äänestyksellä nostettaisiin yleisesti vain yksi: äänestäminen sallii käytännössä muutenkin fiksaation ainoastaan yhteen pelaajaan sen sijaan että pelaaja joutuu keskittymään kaikkiin pelaajiin. Jotenkin mystisesti tuntuu, että olet unohtanut sen täydellisesti. Lisäksi, en oikeasti tiedä miten äänestys motivoi antiaktiiveja sen enempää, koska ei se oikeasti muuta mitään. Sun tulkinta mun tulkinnasta epäaktiivisia kohtaan on ollut koko ajan väärä, kuten olen yrittänyt sanoa. Mun mielestäni epäaktiivisten olisi syytä pudottautua mahdollisimman nopeasti, että heille saisi varapelaajaa mahdollisimman nopealla aikataululla. Tavon hiljaisuudesta puolestaan... Mun mielestäni suurin hyöty olisi psykologinen elementti, koska tuolloin pahikset eivät saisi informaatiota siitä mihin suuntaan amunta oikeastaan on menossa, sen myötä epätietoisuudessa heillä on suurempi riski vetäistä väärästä narusta. Enempää en ehdi tähän väliin kirjoittaa hirveästi, koko ilta menee yliopistolla >_>
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Anblick » 01.09.2017 19:27:55

Olen kännykän varassa ja mietin jo, kerkeänkö laittaa viestiä tänään, mutta näköjään! Lukaisin uudet viestit läpi ja nostin pari juttua sieltä, vaikka joku muu on saattanut kommentoida jo ihan samoja asioita :)

jeekaka kirjoitti:Tässä pelissä en kuitenkaan voi olla kiinnittämättä huomiota siihen, että Zey tuntyy pohtivan randomiutta aivan täysin siitä näkökulmasta, miten se vaikuttaa pahiksiin, eikä uhraa ajatustakaan sille, mikä olisi hyviksille paras tapa napata pahikset.


Tämä tuntui musta aika väkinäiseltä väitteeltä, koska Zey on kuitenkin miettinyt, mikä tapa olisi pahiksille eniten haitaksi hänen mielestään ja myös sanonut kannattavansa tätä tapaa :D

Hukka kirjoitti:justylta hyvin kärkäs viesti Jitachin liikkeistä ja pahismaisuudesta. Näkisin hyviksen tekemänä, vaikka tiukka ja monipuolinen tarttuminen vain yhteen pelaajaan kummastuttaakin vähän.

--


justy ja Jitachi johtavat tällä hetkellä kisaa pahismaisimmasta pelaajasta mielestäni.


Näkisit jostain syystä hyviksen viestinä, mutta sitten mainitset pari aihetta kummastukseen ja myöhemmin samassa viestissä sanot justyn kuuluvan epäilyttävimpään kaksikkoon?



Jita tuli esiin suunnitelmansa kanssa, joka oli simppelimpi kuin olin ajatellut :D Mielenkiintoinen kokeilu kyllä ja Jitan epäillyistä etenkin justy epäilyttää mua muutenkin. Hukka (?) taisi todeta, että Jitalla voisi olla nähtyä monimutkaisempi pahisjuoni käynnissä enkä aio sulkea sitä mahdollisuutta lainkaan pois, vaikka oli kiva saada Jitachilta tuloksia ja mietteitä hänen testinsä seurauksena.

Jitachi kirjoitti:Olen pahoillani, että en halunnut aikaisemmin kommentoida asiasta mitään, mutta en halunnut ottaa riskiä sillä että pienikään vihjailu vaikuttaa einarin tai Zeyn mielipiteisiin.


Miksi juuri einari ja Zey? Onko mulla mennyt jotain ohi? :D


Jita kirjoitti:Pelkäsin että en saisi materiaalia muista pelaajista ennen kuin ensimmäinen deadline olisi ohi jolloin ase todennäköisesti olisi jo siirtynyt. Tämän vuoksi yritin saada aseen siirtyvän itselleni, ellei oikean pahiksen metsästykseen ole tarpeeksi informaatiota.


Mulla tulee etenkin tästä hyvisvakuuttelusta varautunut olo syystä tai toisesta. Oliko Jitachin koko juoni tosiaan tässä vai onko taustalla isompi pahisjuoni?

Jita kirjoitti:Anblick on mun mielestäni aika neutraali, pidän tosin hieman ristiriitaisena faktana että sanoo ensin pelin olevan peliteknistä säätöä, mutta seuraavassa lauseessa jo kurtistaa kulmiaan sille, että mä rupean tahallani vetämään showta kryptisyydellään. Se osoittaa, että Anblick on oikeasti lukenut topaa aktiivisemmin, mutta en oikeasti käsitä miten hän on päivän pääaiheeksi peliteknisyydet vetänyt vaikka polttava aihe olenkin oikeastaan ollut minä :D


En oikein ymmärrä, mikä on ristiriitana. Olet toki ollut paljon framilla, mutta pidän peliteknisyyksiä siltikin isompana teemana, koska lasken tässä tilanteessa myös sen peliteknisyyksiin, miten miekkatyypin pitäisi valita kohteensa ja miten sun (aiemmin) salainen suunnitelmasi liittyy juuri tämän pelin sääntöihin jne.

Justy kirjoitti:Toki tähän voisi paneutua jossain välissä ja verrata miten Anblick pelasi esim. Pienessä peruspelissä pahiksena - löytyykö samanlaista soutamista ja huopaamista. Sitten pitäisi löytää vielä jokin hänen hyvispelinsä toiseksi verrokiksi. Pelasiko Anblick Kissan viiksissä?


Joo, pelasin :) Samoin JooJoon harharetkissä, mutta siinä olin tosi epäaktiivinen irl-asioiden takia.


justy kirjoitti:Ei tuo yhteen pelaajaan tarttuminen mielestäni mitenkään huono hyvistaktiikkakaan ole. Varsinkin jos kyse on kokeneesta ja hyvästä pelaajasta, niin sellaisen kiinnisaanti voi vaatia kovan paineen ja rakkimaisen lahkeessaroikkumisen.


Kuten jo aiemmin mainitsin, justy epäilyttää mua. Hänen kärkäs tyylinsä jatkuu edelleen (saattaa toki liittyä pelkästään kiireeseenkin, eihän sitä varmaksi tiedä) ja yhteen kohteeseen takertuminen nimenomaan on mielestäni huono hyvistaktiikka. Lyhyellä aikavälillä siihen syyllistyy varmasti itse kukin, mutta pidemmän päälle siitä tuskin on hyötyä. Tässä on kuitenkin kolme pahista, joten ei riitä, vaikka Jitachi olisikin yksi heistä. Lisäksi mun mielestäni tässä pelissä justy pelaa täysin eri tavalla kuin pienessä peruspelissä, jossa hän käsitteli pelaajia kattavasti. Ymmärrän kyllä kiireen, mutta justyn kohdalla tämä tuntuu kovin räikeältä ihan yleiselläkin tasolla. Lisäksi hänellä on yksittäisiä omituisia kommentteja, esimerkiksi hyvin kärjistetty ja ehkä jopa väritetty tiivistelmä Jitachin aiemmasta pelistä. En lähde sen kummemmin lainaamaan, näitä on jo nosteltu esille.

justy kirjoitti:Mulle Areksen pudottautumisen tyylistä tulee hyvisvibaa. Pahis olisi varmaan pelännyt kertoa ettei pudottautuminen johdu roolista - tai ylipäänsä hoitanut pahoittelunsa pahischatissa topan sijaan.


Miksi olisi pelännyt ja miksi olisi hoitanut pahischatissa?
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja einari » 01.09.2017 19:38:27

Jitachi kirjoitti:Ensinnäkin, hän nosti hyvin esille, että epäaktiivisuus pahistaktiikkana saattaisikin olla jopa tavallista parempi taktiikka koska miekka periytyy ja riski parinkin harhalynkkauksen tuhlaamisesta on automaattisesti suurempi.

Jitachi kirjoitti:Pahismaiset: justy, jeekaka

Huomasitko, että päädyit pitämään pahismaisina kahta aktiivisinta (?) pelaajaa, joiden molempien kanssa olet jutellut? Kuitenkin olit samaa mieltä siitä, että tässä pelissä epäaktiivisuus on tavallista parempi pahistaktiikka.

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Musta tuntuu kyllä, että justy katsoo koko peliä sen mukaan, mitä ihmiset ovat olleet mieltä äänestyksestä, mikä on aika yksiulotteinen näkökulma.

Onhan se. Äänestyksen toteuttaminen on ollut mulle tärkeää, joten olen keskittänyt huomioni siihen. Siitä Jitachin ja Zeyn kanssa keskustellessa olen tietysti kiinnittänyt enemmän huomiota Jitan (ja Zeyn) posteihin. Tiedän kyllä että myös muita pelaajia on olemassa. Olenko missannut jotain mikä sinua epäilyttää ja mistä haluaisit kuulla mielipiteeni? Kysymyksiäkin saa kysyä. :)

Ei ole varsinaisesti kysyttävää, kunhan huomioin, että äänestyskeskustelu näkyy aika vahvana sun viesteissä.

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Summa summarum: Jitachi lähtee ajamaan pelistrategiaa, jossa peliä edistävät pelaajat (huom, ei hyvismäiset) pidetään elossa. Hän katsoo että epäaktiivinen pelaaja on automaattisesti pahismainen. Hän myös kannattaa listojen tekemistä mutta ei äänestystä, koska äänestys on monimutkaista ja menisi leikiksi.

Aikamoisia kärjistyksiä tässä, itse en ainakaan saanut Jitan viesteistä noin vahvoja mielipiteitä.

Mikä sitten on näkemyksesi siitä mitä Jitachi sanoi? Mitkä seikat hänen viesteissään mielestäsi lieventävät tuota näkemystäni, joka on mielestäsi vahvasti kärjistetty?

En tosiaan tehnyt mitään kovinkaan kummoista taustatutkimusta viestiäni kirjoittaessani, vaan kirjoittelin nopeasti huomioitani, joten en ollut huomannut, että Jitachi oli oikeasti sanonut, että epäaktiivinen pelaaja on automaattisesti pahismainen. Tai itseasiassa aika automaattisesti pahismainen. Tästä tiivistelmästäsi tuli aika kärkevä fiilis. En nyt ehdi lukea Jitan viestejä läpi ja pohdiskella tätä sen tarkemmin, voin tehdä sen myöhemmin. :D

justy kirjoitti:Mielestäni Jitachissa epäilyttävät hänen sanomiensa sisäiset ristiriidat. En usko että hänen pahistaktiikkansa on ollut että hän nostaa myrskyn ja vaikenee sitten salaisen suunnitelmansa kanssa. Uskon, että jos hän on pahis hänen suunnitelmaan vedoten hiljenemisensä on yritys siirtää pelin paino muualle kuin häneen itseensä.

Ei järin hyvä taktiikka, se tuntui lähinnä ärsyttävän muita pelaajia. :D

justy kirjoitti:Sen perusteella mitä hän on minulle kommentoinut yllätyin kuitenkin nähdessäni itseni hänen epäilyttävimpänä pelaajana. Einari ei kuitenkaan ole tuntunut kauheasti yrittävän selvittää syitä toimintaani, joten tuollainen justy pelaa kärkevästi, on ehkä pahis -argumentointi kuulostaa helpolta tavalta pahikselle näyttää aktiiviselta. Hyvis ehkä olisi kiinnostunut syistä arvioidakseen sitä onko kärkkäys pahismaista vai jotain muuta.

Koitin nopeasti koota fiiliksiäni kaikkien nähtäväksi, mutta ne ovat tosiaan vielä fiiliksiä. Yleensä haluan lukea pelin kunnolla läpi ja listata: tälleen kun on seurannut peliä sitä mukaa kun se kulkee, ei ole saanut vielä oikein kummoistakaan kokonaiskuvaa, vaan helposti huomio kiinnittyy vain äänekkäimpiin pelaajiin/jotkut jäävät helposti huomiotta. Mut en oo ehtinyt nyt oikein kunnolla lukea peliä.

Jita paljasti suunnitelmansa ja totesi suurinpiirtein että joo, ei mua nyt tarviikkaan lynkata mut kiitti kuitenki Tacodas. :D Tuli vähän sellainen fiilis, että Jita yritti taputella koko homman. Tän kommentin jälkeen voin nähdä Jitan hulabaloon jotenkin hyvänä pahistaktiikkana, mutta toisaalta tässä on edelleen se, että Jita on vetänyt tarpeettoman paljon huomiota itseensä.

En ehdi nyt enempää enkä oikolukea tätä, pahoitteluni jos olen sokeltanut jotain epäselvää. :D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Zey » 01.09.2017 19:46:04

Mä vähän kyllä ihmettelen tota Jitan suunnitelmaa. Tai no oikeestaan ehkä enemmän sitä jälkikäsittelyä. Tosi vähän tuntui pelaajien pohdinnassa olevan sitä, että mitä reagoi Jitan juttuihin, vaikka musta tommosen suunnitelman jälkeen nimen omaa se reaktio hänen toimiinsa olisi ollut se analysoitava juttu. Lisäksi Jitan alkuajatukset suunnitelmastaan tuntuu vähän kapeilta. Tai ainakin olen ymmärtävinäni, että Jitan ajatukset on lähinnä se, että ketkä hänen peräänsä lähtevät on pahiksia, missä ei ole musta huomioitu tämän pelin erikoisuuksia. Mitä muiden pelaajia muistelen, niin musta ainakin justy, jeekaka ja Hukka piti Jitaa epäilyttävänä, mä ja einari hyvismäisenä. Ja vähän tuntui niin jakautuvan, että ne, jotka Jitaa epäili oli ainakin jollain tasolla epäilyttäviä ja mä ja einari sitten hyvismäisiä. En tiedä oliko tarkoituksella näin, vai ei, mutta mä ainakin olisin kaivannut syvempää pohdintaa. Esim. mahtaako mun tai einarin Jitan hyviksenä pitämisen taustalla olla jotain? Kun kuitenkaan ihan noi lynkkaa helppoa kohdetta -> pahis päättelyketju ei toimi läheskään niin hyvin tässä pelissä mitä jossain toisessa. Esim. mä ja einari ollaan kuitenkin kokeneita pelaajia, joten musta Jitalta olisi ollut luonnollista pohtia, että voisko jompikumpi meistä olla petaamassa paikkaa seuraavaa päivää nähden (aka jos Jitaa ammutaan, niin oltais hyvissä väleissä hänen kanssaan)? Nyt toi suunnitelma on aika lailla joka peliin sopiva, vaikka mä olisin kyllä enemmän odottanut jotain spesifimpää tähän peliin liittyvää. Muuten tuli kyllä ihan hyvää pohdintaa, että ei siinä mitään. En vieläkään olisi Jitaa lynkkaamassa, mutta kyllä tää aika paljon hänen hyvismäisyyttään laski mun silmissä, kun tuo suunnitelma oli noinkin tavallinen (tulee helposti mieleen, eikä tarvitse paljoakaan suunnittelua/pohdintaa toteutukseen).

Jitachi kirjoitti: Ainoa asia, jota pidän hyvin epätyypillisenä hyvis!Zeyn käytöksenä on pienimuotoinen epäaktiivisuus joka selittyy varmasti tenttiin lukemisella.

No aktiivisuutta saat odotella pidemmän aikaa, ainakin Kissan viikset -pelin mukaan. x) Siinä mulla oli keskimäärin 8 viestiä per pelipäivä, mut olin antiaktiivi ja pettymys. Et sitä aktiivista peliä saattekin sitten odottaa ainakin vuoden 2020 kesään kun silloin on opiskelut päättyneet ja koska työtilanteet ei mitään parhaita ole, niin todennäköisesti olen työtön. Sit ehdin olee aktiivinen. :>> (Joo, sori valitus, oon vaan tosi kyllästynyt siihen, että mun aktiivisuusmittari on eri mitä muiden ja pitäisi olla koko ajan kommentoimassa vaikka kyllä mullakin on ne muun elämän tuomat rajoitukset. Nytkin katoin, että ollaan einarin kanssa kirjoitettu aikalailla yhtä paljon peliin määrällisesti, mutta einari on jakanut tekstinsä neljään viestiin, mä kolmeen. Ja einari saa olalle taputteluja, että hyvä kun on noin aktiivinen ja mä taas sormen heilutusta, että mitä mä näin epäaktiivinen olen. :D Mut joo, ehkä mä tilaan vaan einarilta jonkun viestinkirjoituskurssin ja lopetan valittamiseni tähän x) ).

justy kirjoitti:Onko sinulla sitten jotain ajatuksia siitä mitä pahikset tässä murehtisivat?

On mulla ajatuksia siitä mitä ne pahikset murehtisivat ja mä olen ne sulle jo sanonut, oikein laitoin esimerkkikysymyksiäkin, mitä pahiksien mielessä varmaan liikkuisi.

justy kirjoitti:Mitä sellaista erikoista oletat pahisten tässä pelissä tekevän, jota he eivät normipelissä tee kun murehtivat yleisesti sitä että näyttävätkö he tarpeeksi hyviksiltä?

Mitä sä haluat saada aikaiseksi tällä kysymyksellä? Musta ei ole mitään järkeä lähteä erikseen kertomaan, että joo, mä oletan, että pahikset toimii näin ja näin ja näitä seikkoja aion pitää erityisesti silmällä. Koska kuka pahis sen jälkeen tekisi niitä mun mainitsemia seikkoja?

justy kirjoitti:Mutta jos ymmärsin tuon ylläolevan oikein olet sitä mieltä että kyläläisten voittomahdollisuudet juonittelupeleissä olisivat parempia, jos putoajia ei valittaisi demokraattisesti (yksi ääni per pelaaja) vaan siten, että ne jotka osaavat perustella näkökantansa hyvin valitsisivat putoajan?

Tavallaan. Musta kyläläisten voittomahdollisuudet on paremmat jos ensinnäkin kaikki äänet olisi aina hyvin perusteltuja ja sellaiset äänet, jotka tulee ennemmin äänestyspakon tai sen välttämisen takia ja lähinnä jää olo, että ääni on nyt vain äkkiä heitetty jollekin ilman sen enempää pohdintaa, jäisi pois. Eli äänet, jotka annetaan oikeasti siksi, että halutaan vaikuttaa ja niitä olisi pohdittu, olisivat vain käypiä ääniä. Tän lisäksi en näe huonona, että siinä on varma hyvis vielä vastuussa äänistä. Harvan uskon ihan omia reittejä täysin kulkevan, mutta välillä voi olla hyvä, että se varma hyvis päättää kuolevan. Esimerkiksi välillä on aina niin, että kaksi pelaajaa kerää paljon ääniä. Tällöin jos varma hyvis epäilee, että se pelaaja, joka sai eniten ääniä, johtaa vain sen takia, että pahikset koittaa pelastaa pahiskaveriaan, joka on toinen ehdokas kuolemaan, niin musta semmosissa tilanteissa olisi vain hyvä, että varma hyvis ottaa ohjat käteensä. Mä en kuitenkaan usko, että vaikka varmalla hyviksellä on vapaus, niin hän ei muka yhtään muita kuuntelisi. Ainakin jos mulle miekka tulee, niin kyllä se saa miettimään tarkkaakin tarkemmin, että kenet tappais – pahimmillaan kun saa sitten rannalla ruikuttaa, kun ei pääse pelaamaan. Et mulle ainakin ihan siitä, että on miekan omistaja, tulis jo semmosia paineita ja sais miettimään sitä omaa erehtyväisyyttä, että kyllä mä muita kuuntelisin ja äänestystä hyvin pitkään katsoisin, mut toisaalta en kyllä varmaan heti olan kohautuksella ohittaisi omiakaan ajatuksia.

justy kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla että Jita olisi päässyt helpommalla sanomalla että Jeekakan epäilyttävyys on selvää tämän viesteistä? Eihän Jitachi käyttänyt suunnitelmaa perustelemaan epäilyitään jeekakaa kohtaan? Pikemminkin Jita sanoi ettei hän epäile Jeekakaa vaan puhuu ihan jostain muusta.

Muistaakseni (en ehdi tarkistaa, koska kello on paljon (20.03), halusin tän viestin saada ulos ennen kuin Taco heilauttaa miekkaansa ja en oo vielä ehtinyt jatkaa mun pelaajien mietintöjä ja koirakin alkaa olee levoton, kun iltalenkkiä odottaa) keskustelu meni jotenkin niin, että jeekaka alkoi epäilemään Jitaa, koska tämä tuntui vihjailevan että jeekaka on pahismainen, muttei sitä suoraan sano. Sit Jita sanoi, ettei hän semmosta koita vihjailla vaan hänellä on joku muu ajatus (the suunnitelma). Jos tää the suunnitelma olisi pahis-Jitan keino vain välttää noita jeekakan epäilyjä, niin musta paljon helpompi tapa olisi ollut vain sanoa, että hän ei ajatellut epäilyjensä olevan mitään epäselvää vihjailua vaan ihan avointa epäilyä. Paljon simppelimpää. Toki Jita ei ole mikään simppeli pahispelaaja, mut mun nähdäkseni enemmän ne monimutkaisuudet koskee pahissuhteita, enkä usko, että Jita ja jeekaka on yhdessä pahiksia (koska jeekaka suhtautui musta ihan liian aidon tunteikkaasti heidän keskusteluissaan).

justy kirjoitti:Tuosta olen samaa mieltä, ettei Jitachin tietenkään pidä suunnitelmaansa liian aikaisin paljastaa. Mutta Jita on nyt lopettanut kaiken keskustelun itsestään ja ottanut asenteen että lynkatkaa vaan. Miten uskot että pahis olisi tuon tilanteen ratkaissut?

En tiedä onko tää kysymys enää miten ajankohtainen, mut jos haluat multa vastausta vielä tähän, niin sit saat vähän selventää, että minkä tilanteen? (Nyt ymmärrän vaan, että se tilanne oli se, että Jita ei puhunut itsestään (tosin puhui, mut et vaan huomannut) ja otti asenteen, että lynkatkaa vaan. Mut en ymmärrä mitä mä tässä voisin uskoa. :D Ts. pahis-Jita on huomaamattaan lopettanut itsestään puhumisen – miten hän voisi tilanteen korjata? No puhumalla itsestään…? :D (Tää oli kyl justyltä hauska kysymys, kun nään mielessäni, et tää olis joku lasten ohjelma. x) Pikku-Pena kaatoi maidon, miten hän voisi tilanteen ratkaista? :DD))

Hukka kirjoitti: Lähinnä mä yritin ottaa selvää, että mikä tuo suunnitelma olisi, että a) jos se kerran on niin perustavanlaatuinen kuin Jitachi sai sen kuulostamaan, pystyisin sitä hyödyntämään itsekin hyviksenä, ja b) millä puolella Jita pelaa.

Musta pahiksilla on kuitenkin tärkeämpi saada tietoon suunnitelma heti, koska sitten ei jää siitä kiinni. Hyviksenä taas sitä suunnitelmaa pystyy hyödyntämään kuka tahansa kun Jita on sen kertonut, kun edelleen ne kommentit ja reaktiot topassa näkyy silloinkin. Ja jos siitä suunnitelmasta saa tietoa Jitan puolesta, niin sekin arviointi onnistuu varmasti hyvin silloin, kun Jita on sen paljastanut.

Hukka kirjoitti:justyn kärkkäydestä alan ehkä jopa vähän tykätä, esimerkiksi tuo vastausten vaatiminen edelleen vaikutti oikein hyvältä, itsellä ei käynyt mielessä, että yksityiskohtia pitäisi vielä kysellä.

Tää vähän ihmetytti, kun ilmeisesti kuitenkin puhui siitä justyn kyselystä, kun justy ei yhtä Jitan viestiä huomannut, missä Jita ne asiat selitti. Ellei Jitan viesti ole mennyt Hukaltakin ohi, niin hän pitää hyvänä, että Jitalta kysytään edelleen niitä kysymyksiä mihin jo vastasi, mikä tuntuu musta hassulta. Ts. oma reaktio oli, että Jitahan vastasi näihin justiinsa ja teki pelaajalistauksen, joten mitä ihmettä se justy niitä taas vaatii, eikö huomannut vai eikö vaan halua ymmärtää.

Hukka kirjoitti:justy (kärkkäys) > Zey (kommentit) > Jitachi (juonittelutahto) > jeekaka (kommentit) > einari (tyyli) > Anblick (järkeviä pointteja vs soutaa-huopaa) > Viuhti (1 järkevä pointti) > Ares (irl-syiden korostus pudottautuessa)

Miksi Anblickiin ei viime viestissäsi vaikuttanut soutaa-huopaa meininki ja nyt vaikuttaa, vaikka viestejä Anblickiltä ei ole lisää tullut? Entä etkö enää ole sitä mieltä, että Viuhtia edeltäneen Jekun pudottautuminen on pahismaista? Jos et, niin miksi?

Apuva kun menee tiukille. D: Mun ääneni menee Hukalle, seuraavaksi pahismaisena on Justy, josta nopeana huomiona tosin, että ei ollut niin kärkäs enää uusimmissa viesteissään – koska sai sen takia huomiota vai kiireet loppui? Jita on edelleen kuitenkin jeekakaa hyvismäisempi. Ares olisi sieltä päästä kolmantena, ei tosin siksi, että olisi hyvismäisesti musta ollut (ei oo kyllä pahismainenkaan ollut), mutta kun on ilmeisesti jossain tiputtautumisen rajamailla (aikoo tiputtautua, mut Violet ei musta oo vielä ainakaan tiputtanut?), niin tiedä miten se seuraavan pelaajan tuleminen mukaan onnistuu -> jos osuu harhaan, en halua, että pelaajalla joka käytännössä ei ole pelissä mukana, olisi miekan haltijana. einariin, Anblickiin ja Viuhtiin en äkkiseltään osaa sanoa. einari ja Anblick on omia itsejään ollut, et ei ainakaan nyt äkkiseltään tuu mieleen mitään kummaa. Viuhti taas on uus tuttavuus, josta en muista kuin, että jäi se listaus kesken, että paha äkkiä sanoa mitään. Mut joo, ehkä nyt lähetän tän, että ehtii ennen Tacoa.

//Anblickin ja einari näköjään kirjoitti, luen myöhemmin kun saan tän lähetettyä ja ton malttamattoman koiran ulos.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Violet » 01.09.2017 19:56:43

Päivä päättyy tänään klo 21:00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 01.09.2017 19:57:30

Tää on ihan hemskutin paha paikka.

Olen arponut justyn ja Jitachin hyvismäisyyttä/pahismaisuutta. Ja toisaalta halunnut sekoittaa pakkaa ja ampua Hukkaa, joka mun mielestä on vaikuttanut pahismaiselta. Mutta...

++Jitachi. Menen tylsästi äänestysten taakse, koska ei ole ollut tarpeeksi aikaa itse perehtyä viesteihin. Viimeisimmät viestit eivät myöskään vakuuttaneet.

Jos olet hyvis, jatka provoamista ja pahisten esiin kaivamista.
Jos olet pahis... aploodit rohkeasta pelistä.
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Violet » 01.09.2017 20:17:13

Ilta 1

Jitachi.isE^x = false
D(Jitachi) = 0
miekan.haltija.isTacodas = true
miekan.kohde.isJitachi = true
Tacodas / D(miekan.haltija.isTacodas) =

error, type boolean not divided

Tacodas /D(miekan.haltija) =

error, division by zero

Ja näin Tacodaksen jäänteet derivointimiekan algoritmin vuoksi lensivät pitkälle matematiikan spektrille. Ares lähestyi arvossaan ääretöntä, ja katosi myös jäljettömiin.

Päivä 1: Tacodas (hyvis)
Päivä 1 antiaktiivisuus: Ares (hyvis)

Miekan nykyinen haltija on Jitachi, ja hän on varma hyvis. Aikaa päätökseen hänellä on 5.9. klo 21:00 asti.

Päivä 2 alkaa nyt.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 01.09.2017 20:28:24

Noniin, eli näköjään sain miekan lopulta haltuun, ja Ares tippui antiaktiivisuuteen. Jäljellä siis yksi harhalynkkaus. Aivan ensimmäisenä haluan kuulla justylta mietteitä muista pelaajista. Aijuu, ja ihan jo etukäteen. Saatan päättää päivän nopeamminkin kuin tiistaina jos mielestäni tilanne alkaa näyttämään tavalla tai toisella selvältä pahispelaamiselta :D
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 01.09.2017 20:46:28

Oon edelleen vähän närkästynyt, koska mun mielestä Jitachilta oli armottoman huonoa hyvispelaamista eilen, ja jos suuren suunnitelman tarkoitus oli paljastaa pahikset, niin siinä on iso virhe logiikassa: pahisten ei kannata tässä pelissä ajaa ketään ammuttavaksi kuin käärmettä piippuun, koska helpompi vain naureskella vierestä kun hyvikset pöllyttää toisiaan. Kuten itsekin sanoit, tässä pelissä pahisten on vielä helpompi piiloutua epäaktiivisuuteen kuin normaalissa, ja suunnitelmasi myötä olet saanut pääepäillyiksesi (mikäli aiempi ei ollut taas jotain suurta bluffia :D) pari pelin aktiivisinta pelaajaa. Tosin joudun kuitenkin nyt itsekin tarkkailemaan vähän kriittisemmin omaa suhtautumistani justyyn :P

Toinen pääepäiltyni Zey on parantanut peliään alettuaan kommentoida pelaajia. Silti en ymmärrä, kuinka kukaan on voinut pitää Jitachia hyvismäisenä eilen, ellei ole sattunut tietämään tämän roolia :D

Muuten on aika neutraalia, ja hakuammunnaksi menee omalta osaltani, toisaalta se oli varmaan aika oletettava pelin kuva. Toivottavasti Jitalla on parempi pahistutka kuin mulla :P :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Derivointia, päivä päättyy 1.9. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Jita » 01.09.2017 21:00:26

jeekaka: niinpä, heidän ei kannata osallistua pelleilyyn aktiivisesti. Mä oon tietoinen siitä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa

cron