JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoon!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.08.2017 20:40:34

Yöllä ei puhuta, yöllä nukutaan. :>

~Zey, pelimode
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 15.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 17.08.2017 20:37:51

2. aamu

Yhtäkkiä murskautuvan sivuhahmon avuksi riensi toinen sivuhahmo. Ikävä kylää hän ei hallinnut ikäviä elämän tosiasioita, ja juostessaan pelastamaan 'ystäväänsä' (?) kävikin niin, että molemmat murskautuivat. Joonas Joukotähti alkoi jo nyt katumaan millaisia pösilöitä hän olikaan Himille postittanut.

Roolikortti kirjoitti:Olet tavallinen kyläläinen. Merkityksesi juonen kannalta on niin pieni että kirjoittajat eivät valitettavasti edes vaivautuneet antamaan sinulle uniikkia nimeä, mutta ei anneta sen haitata peliä!

Taviksena voitat, kun kaikki uhat hyviksille on eliminoitu. Onnea peliin!




Elossa: 9
Kuolleet: 2

1. päivä - raynpelikoneet (tavis)
1. yö . Xatalos (tavis)

Ilmaan pysähtynyttä tikaria ihmettelemässä (äänestyspakot)
Viuhti, Pivot

Lounastauolla (poissaolot)
Ei kukaan!

Päivä kaksi päättyy maanantaina 21.8. klo 21!

Justy on saapunut varittamaan Jekua!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.yö -> 17.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 17.08.2017 20:42:16

Mä olen lievästi pettynyt siihen, että olen vielä elossa.

Nyt kävi kuitenkin vain yksi yötappo, hyvistappaja voi harkita esilletuloa, jos Xatalos oli hänen kohteensa. Pitää kuitenkin miettiä, olisiko Xatalos ollut sellainen kohde, joka menisi pahiksen kanssa päällekäin, jolloin hyvistappajan esilletulosta ei hyödytä aivan yhtä paljoa.

En valmistautunut oikeastaan tähän päivään, niin en kyllä ole topikkia lukenutkaan vähään aikaan. Siksi ei juuri nyt ole antaa paljoakaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.08.2017 20:54:49

Noh, jos yhtään helpottaa niin luulisin sinut nyt kuitenkin hyvikseksi. Xataloksen voin helposti kuvitella pahisten kohteeksi, hyvin pelattu! Ja tervetuloa peliin justy.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 17.08.2017 21:49:52

Tervehdys! Peli on minulta yhä lukematta, mutta otan asiakseni la tai lukea sen läpi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 17.08.2017 22:17:24

Tähän väliin pelinjohdollinen muistutus yleisistä säännöistä Kylässä: jos olet kuollut pelaaja, et saa postata pelitopiciin pelin ollessa käynnissä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 17.08.2017 23:17:12

"Etitään sitten niitä pahiksia eikä erillälailla pelaavia O:)" -> ensimmäisenä kuolee kaks Kylän ulkopuolelta olevaa tavista :D Hyvä me! Mutta täytyy sanoa että eilistä iltaa nyt lukiessani näin kyllä ihan validina tuon rayn lynkkaamisen, oltais tosiaan varmaan muuten melko pitkälti edelleen pyöritty hänessä.

Violet kirjoitti:
einari kirjoitti:Yritän huomioida myös keskustelun ulkopuolelle ja tuulen alapuolelle jäävät pelaajat, koska tuntuu, että pahikset usein lymyilevät siellä ja se, josta ensimmäisenä päivänä kohkataan harvemmin (kokemukseni mukaan) paljastuu pahikseksi. Pahisten on edullisempi pysytellä mahdollisimman mietoina, ainakin alkupelistä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että Violetin tai rayn lynkkaaminen tänään on hyvä idea, koska olen suoraan sanottuna kummissani molemmista pelaajista ja näiden motiiveista.

Tälläiseen kategoriaan lukeutuu enemmän tai vähemmän Anblick, Pivot, ja Viuhti, joista materiaalia on vielä aika vähän; Jeku, jonka pahispelille ominaista on lurkkaaminen ja vähäinen aktiivisuus sekä Cameron, joka pölyn laskeuduttua tulee aika vahvasti lynkkaamaan minua, perustelleen ääntä hermostuneisuudella (sanoisinkin kyllä pikemminkin ärsyyntymisellä. Raylle puhuminen oli kuin puhuisi tiiliseinälle, jolla on eriävä mielipide, ja jonka mielipiteitä ei kykene käsittämään, kyllä siitä ärsyyntyy). Mielestäni epäilyperuste on sinäänsä omituinen, sillä luulisi, että Cameron olisi ottanut pelin kulun huomioon.

Itse asiassa mää teen ihan tietoisesti niin, että kirjoitan mielelläni peliin "pölyn laskeuduttua" eli vähän epätyypillisempiin aikoihin. Mua ärsyttää ja ressaa se, jos mun kirjoittaessa viestiä koko ajan tulee kauheasti uusia viestejä ja se mun viestiin kirjoittama asia on jo ihan vanhentunutta siinä vaiheessa kun saan sen lähetettyä :D Tykkään myös ämpätä kaiken yhteen viestiin kerrallaan, joka vielä pönkittää tätä ongelmaa. Ja mun mielestä se oli (ja on) edelleen outoa, että et löytänyt hirveästi muita epäilyttäviä kuin sua epäilleen rayn ja jäit lähinnä vaan hermostuneen oloisesti puollustaan itteäs. Toki niitä muitakin epäilyjä tuli sitten tuon mun viestin jälkeen. Mutta ymmärrän kyllä myös että tuo rayn käytös voi olla ärsyttävää.

Eilen Anblick, Hukka ja einari lähtivät äänestämään rayta ulos Violetin sijaan, joten jos Violet paljastuisi pahikseksi (mitä en kuitenkaan enää eilisillan jälkeen oikein usko), näistä kolmesta voisi lähteä etsimään tämän pahiskaveria. Nyt kun katson tuota eilistä epäilylistaani niin ray on kuollut ja paljastunut hyvikseksi, Violet nyt tuntuu tällä hetkellä huomattavasti hyvimsäisemmältä kuin eilen ja Hukankin epäileminen lopahti jossain vaiheessa. Melkein kääntäisin nyt katseeni niihin pelaajiin, joista ei ole niin paljon materiaalia. Pivot? Viuhti? Ja justy tervetuloa peliin mukaan! :) Täytyy sanoa että Anblickistakaan en ole saanut nyt oikein kunnolla minkäänlaista kuvaa, pitäisi lukea kaikkien pelaajien viestit uudestaan pelaajakohtaisesti läpi...
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2017 10:34:47

Cameron kirjoitti:Violet nyt tuntuu tällä hetkellä huomattavasti hyvimsäisemmältä kuin eilen

Ihan mielenkiinnosta, mikä sinusta saa Violetin näyttämään tänään hyvismäisemmältä?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Pivot » 18.08.2017 10:55:39

Ensiksi pahoittelut katoamisesta. Olin odottanut että olisi ollut paremmin aikaa ja jaksamista myös alkuviikosta. Nyt minulla on kuitenkin enemmän aikaa niin pitäisi onnistua vähän useammin osallistuminen.

Tervetuloa myös Justylle!

Cameron kirjoitti:"Etitään sitten niitä pahiksia eikä erillälailla pelaavia O:)" -> ensimmäisenä kuolee kaks Kylän ulkopuolelta olevaa tavista :D Hyvä me! Mutta täytyy sanoa että eilistä iltaa nyt lukiessani näin kyllä ihan validina tuon rayn lynkkaamisen, oltais tosiaan varmaan muuten melko pitkälti edelleen pyöritty hänessä.

Seuraavaksi sitten minä ja Viuhti, eli jäljellä olevat kylän ulkopuolelta tulevat? :P

Mutta siis tämänhetkisestä tilanteesta. Tavallaan hyvä, että Xatalos oli se joka kuoli yöllä, kun olisin myös itse saattanut takertua hänen epäilemiseen tässä vaiheessa. Lisäksi kun olen lukenut peliä nyt edellisen päivän päätyttyä, niin minusta tuntuu että Violet on enemmän hyvikseen kallistuva kuitenkin. Ray/Violet tuntuu enemmänkin hyvis/hyvis vuorovaikutukselta Violetin puolustautumista ja pientä ärtymystäkin katsoessa. Myös jos Xatalos olisi ollut mafiaa niin äänestyskäyttäytymisestä olisin epäillyt Violetia enemmän, mutta nyt hänen ollessa hyvis, se ei oikein sano Violetista mitään. Kuitenkin on myös kiva nähdä Violet ilman Rayn ja Xatalosin painostusta nyt ja saada parempi kuva vielä ehkä sitä kautta.

Muuten epäilen tällä hetkellä enemmän sellaisia kenestä en oikein ole saanut otetta, koska minulla kääntyy tällä hetkellä enemmän sen puolelle, että on joistakin enemmän hyvisviboja ja vähemmän varsinaisia pahisviboja. Einarista ja Hukasta sain eniten hyvisviboja ekalta päivältä. Vähän taisin niitä selittää jo silloin kun puolessavälissä pelipäivää postasin.

Viuhtilla oli mielestäni niinkuin aiemmin sanoin, aika hyvä äänensävy eli kuulosti viattomalta. Toisaalta myös aika epävarmalta, niin odottelen mielelläni lisää, että selviää vähän paremmin kuinka itsenäisiä päättelyitä hänellä on.

Cameronin ja Meizin posteja saatan vähän sekoittaa toisiinsa. Kun kukaan ei ole ennestään tuttu niin jotkut tahtovat mennä sekaisin. Minulla ei ole kovin suuria tuntemuksia näistä, vaikka ehkä paremmat tuntemukset Cameronista. Minusta hän on kysellyt enemmän ja muistan että kysymys tai pari on tullut minullekin, mikä on antanut paremman kuvan kun niistä on saanut sellaisen kuvan, että haluaa viedä peliä eteenpäin ja selvittää pelaajien ajatuksia. Ei kuitenkaan niin vahvasti tätä tunnetta kuin Hukasta ja einarista. Eli tästä lopputulemana siis, että Meizistä minulle ei oikein ole jäänyt mieleen paljon vaikka tiedän, että hän on postannut enemmän kuin minä aika varmasti. Niin jos ei uudella läpikäynnillä ilmene materiaalia joka vakuuttaisi minua, hän on epäilyttävimpien listalla, koska ei ole koskaan hyvä jos joku ei tee vaikutusta useammassakaan viestissä.

Anblick on minulle ehkä epäilyttävin tällä hetkellä, kun on myös ollut aika laimea. Vähemmän viestejä on kuin monella muulla (ja joo olen tietoinen, että en ole oikea henkilö valittamaan viestien määrästä). Sen lisäksi kyllä eniten epäilyttää tuo ääni rayllä. En saanut siitä sellaista kuvaa, että epäilys olisi ollut kovin vahva vaan että enemmänkin vain komppasi muita ja äänikin tuli kun rayllä oli jo pari ääntä mikä saattaa tuntua aika turvalliselta paikalta laittaa ääni monesti.

Minun täytyy kyllä käydä läpi erityisesti noita äänestyksen vaiheita vielä, että mikä oli tilanne kun kukakin laittoi äänensä ja erityisesti millä perustein. Yritän myös muuten lukea uudestaan ainakin osia pelitopicista tai joidenkin pelaajien posteja, kun tässä vaiheessa tämä analyysi on aika paljon tällaista mututuntumaa.

Jeku/Justy ei ole oikeastaan postannut mitään kovasti peliin liittyvää, mutta odottelen sitä että Justy ehtii lukea pelin läpi ja kertoa ajatuksiaan.

(Vähän off topic, ja enemmän yleisesti tällä foorumilla pelaamiseen: Katselin tuossa edellisen päivän pelikulttuuri ja kielikysymyksiä. Olen tosiaan myös pelannut vain englanniksi aikaisemmin, mutta minusta on tosi hienoa, että pelataan myös kotimaisella. Kuitenkin minulla on vielä monet termit hakusessa, niin en yhtään pahastu jos korjataan minun mafia tai juonari-sanavarastoa ja kyselkää ihmeessä jos tulee jotain outoa minun viesteissäni. Haluan mielelläni oppia. Ja olen myös törmännyt englanniksi siihen että ollaan hämillään kun on vähän eri terminologiaa eri sivuilla, kuten mafia vs werewolf ja town vs village)
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Viuhti » 18.08.2017 14:57:07

Tervetuloa mukaan peliin, justy!

Cameron kirjoitti:Violet nyt tuntuu tällä hetkellä huomattavasti hyvimsäisemmältä kuin eilen

Meiz kirjoitti:Noh, jos yhtään helpottaa niin luulisin sinut nyt kuitenkin hyvikseksi.

Mikä saa Violetin näyttämään teidän silmissänne hyvismäisemmältä kuin ennen? Kumpikin teistä ilmeisesti äänesti eilen juuri häntä, joten olisi kiva kuulla perusteluja, mikä tekee Violetista nyt enemmän hyviksen.
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 18.08.2017 16:05:38

Meiz kirjoitti:Noh, jos yhtään helpottaa niin luulisin sinut nyt kuitenkin hyvikseksi.
Meiz kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Violet nyt tuntuu tällä hetkellä huomattavasti hyvimsäisemmältä kuin eilen

Ihan mielenkiinnosta, mikä sinusta saa Violetin näyttämään tänään hyvismäisemmältä?

Olet itse samaa mieltä, tarjoamatta perusteluja, ja sitten kysyt Cameronilta samasta mielipiteestä perusteluja?

Omasta mielestäni Violetin eilisen käyttäytymisen pahismaisuus laski nyt hieman, kun pääepäilijät (äänekkäimmät ainakin) olivat hyviksiä, kun itse keskustelun takana ei ollut pahisagendaa, mutta silti hermostuneisuus/ärtyneisyys pitävät häntä kuitenkin jokseenkin pahismaisemman puolella. Muista pelaajista tällä hetkellä mietin Meiziä ja Cameronia; he eivät ole tehneet mitään pahismaista, mutta jotenkin uskoisin, että he pystyisivät oikein hyvin hyötymään kaikenlaisesta hässäkästä pahiksina ja pysyttelemään aktiivisina ja osallisina mutta ilman epäilyjä, kuten ovat tehneet. Heitin vain tällaisen ajatuksen, mutta voisinko silti kysyä, miten olisitte pahiksina toimineet tuossa eilisen tilanteessa / mikä olisi teistä ollut pahiksille kaikista järkevin tapa toimia?

Pivot kirjoitti:Muuten epäilen tällä hetkellä enemmän sellaisia kenestä en oikein ole saanut otetta

Minusta tämäkin on varsin kummallinen kommentti, tullen henkilöltä, josta kukaan ei oikein ole saanut otetta. Tai siis ymmärrän kyllä, mutta silti? Hyväksyt meidän muiden syyn epäillä myös sinua? Toisaalta tämä voisi vaikuttaa hyviksen puhumalta, koska pahis!Pivot kai pyrkisi pitämään katseita aktiivisissa, koska ei ole siellä tällä hetkellä itse? Toisaalta taas tuo lausahdus ei välttämättä tarkoita yhtään mitään.

Viuhti kirjoitti:Tervetuloa mukaan peliin, justy!
Cameron kirjoitti:Violet nyt tuntuu tällä hetkellä huomattavasti hyvimsäisemmältä kuin eilen
Meiz kirjoitti:Noh, jos yhtään helpottaa niin luulisin sinut nyt kuitenkin hyvikseksi.

Mikä saa Violetin näyttämään teidän silmissänne hyvismäisemmältä kuin ennen? Kumpikin teistä ilmeisesti äänesti eilen juuri häntä, joten olisi kiva kuulla perusteluja, mikä tekee Violetista nyt enemmän hyviksen.
Viuhti 1. päivän lopulla kirjoitti:Tuntuu, että putosin pelin kärryiltä jo monia sivuja sitten, mutta yritänpähän ainakin :P

Irtoaisiko muutakin tekstiä? Sinusta varmasti tykättäisiin kuulla. Olisitko esimerkiksi saanut pelistä nyt yön aikana paremmin kiinni?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2017 16:24:31

Hukka kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Noh, jos yhtään helpottaa niin luulisin sinut nyt kuitenkin hyvikseksi.
Meiz kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Violet nyt tuntuu tällä hetkellä huomattavasti hyvimsäisemmältä kuin eilen

Ihan mielenkiinnosta, mikä sinusta saa Violetin näyttämään tänään hyvismäisemmältä?

Olet itse samaa mieltä, tarjoamatta perusteluja, ja sitten kysyt Cameronilta samasta mielipiteestä perusteluja?

Jeps, kiinnosti nähdä mikäli hänen ajatukset olisivat about samoilla linjoilla.
Hukka kirjoitti:Omasta mielestäni Violetin eilisen käyttäytymisen pahismaisuus laski nyt hieman, kun pääepäilijät (äänekkäimmät ainakin) olivat hyviksiä, kun itse keskustelun takana ei ollut pahisagendaa, mutta silti hermostuneisuus/ärtyneisyys pitävät häntä kuitenkin jokseenkin pahismaisemman puolella.

Mulla on päällimmäisenä tunteena häneltä turhautuneisuus, jonka myös ymmärrän hyvin kun miettii viimepäivän huomiota ja erityisesti vääntöä rayn kanssa. Hän pelastui eilen ainoastaan Xataloksen ansiosta, joka on nyt varma hyvis. Ilman tuota äänen vaihtoa Violet olisi tippunut ja samalla jättänyt pahiksena huijaamatta millään roolipaljastuksilla joilla saada esim. suojelija esiin. Sen sijaan esitetty näkökulma siitä, että pahis-rayn paljastuminen tekisi hänestä lähes varman hyviksen vaikuttaa vahvasti hyviksen näkökulmalta, samoin hänen reaktio tänään päivän alussa ("ymmärrän että olen epäilyttävä") on aidon oloinen. Uskon hänen pitävän itseään tällä hetkellä haittana hyviksille ja sain tuosta reaktiosta hyvisvibaa.

Mulla jää tältä päivältä tarkemmat mietinnät pois nousseesta kuumeesta johtuen, huomenna toivottavasti jaksaa käydä topicin tarkemmin vielä läpi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Pivot » 18.08.2017 18:26:13

Hukka kirjoitti:Minusta tämäkin on varsin kummallinen kommentti, tullen henkilöltä, josta kukaan ei oikein ole saanut otetta. Tai siis ymmärrän kyllä, mutta silti? Hyväksyt meidän muiden syyn epäillä myös sinua? Toisaalta tämä voisi vaikuttaa hyviksen puhumalta, koska pahis!Pivot kai pyrkisi pitämään katseita aktiivisissa, koska ei ole siellä tällä hetkellä itse? Toisaalta taas tuo lausahdus ei välttämättä tarkoita yhtään mitään.


Ymmärrän että olen varmaan muille vielä vähän mysteeri ja ehkä epäilyttävä sen takia, että minä en kirjoittanut kovin montaa viestiä ja olin loppupäivän poissa, jolloin oli ehtinyt tapahtua enemmän. Omalla tilanteellani luonnollisesti myös ymmärrän, että epäaktiivisuus ei tarkoita pahista. Tuo kommentti ei kuitenkaan tarkoittanut viestien määrää. Varsinkin kun en tunne kenenkään pelityyliä aikaisemmasta, en voi sanoa merkitseekö hiljaisuus mitään. Lähinnä tarkoitan sitä, että en saa otetta pelaajista tai tuntuvat hyvin neutraaleilta puheissaan verrattuna tosisiin tai verrattuna omaan viestimääräänsä. Neutraalilla en tässä tarkoita neutraalia hyviksen ja pahiksen välillä vaan enemmän vibaa posteista, mikä voi olla huolestuttavaa. Eli ehkä vähän sitä mistä itsekin epäilit joitakin pelaajia, eli esimerkiksi suurempien epäilyjen seuraamista vähän niinkuin taustalla vaikka kommentoikin välillä. Usein mietin vähän sitä pelaajia tarkastellessa, että onko jollain paljon enemmän viestejä lopulta kuin mitä olin ajatellut sen mukaan mitä suoraan muistan, ja jos on niin ehkä on syytä tutkailla heitä tarkemmin.

Eli tuohon siis osa epäilyistäni perustui mitä mainitsin edellisessä viestissä, jos ei se siinä ollut selkeää.

Meiz kirjoitti:Mulla on päällimmäisenä tunteena häneltä turhautuneisuus, jonka myös ymmärrän hyvin kun miettii viimepäivän huomiota ja erityisesti vääntöä rayn kanssa. Hän pelastui eilen ainoastaan Xataloksen ansiosta, joka on nyt varma hyvis. Ilman tuota äänen vaihtoa Violet olisi tippunut ja samalla jättänyt pahiksena huijaamatta millään roolipaljastuksilla joilla saada esim. suojelija esiin. Sen sijaan esitetty näkökulma siitä, että pahis-rayn paljastuminen tekisi hänestä lähes varman hyviksen vaikuttaa vahvasti hyviksen näkökulmalta, samoin hänen reaktio tänään päivän alussa ("ymmärrän että olen epäilyttävä") on aidon oloinen. Uskon hänen pitävän itseään tällä hetkellä haittana hyviksille ja sain tuosta reaktiosta hyvisvibaa.

Mulla jää tältä päivältä tarkemmat mietinnät pois nousseesta kuumeesta johtuen, huomenna toivottavasti jaksaa käydä topicin tarkemmin vielä läpi.


Mitkä syyt sinulla oli erityisesti Violetin epäilyyn silloin kun äänestit? Löysin muistaakseni Cameronin syyt, jonka jälkeen äänestit, mutta et selittänyt tarkemmin omia syitäsi siinä. Lainaa vaan aikaisempaa, jos en huomannut sitä jollain aikaisemmalla sivulla.

Ja paranemisia! :)
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Pivot » 18.08.2017 18:29:06

Kuinka samantyyppinen Town of Salem on tällaisiin juonittelupeleihin verrattuna? Minulla ei ole siitä mitään kokemusta vaikka se välillä aina mainitaan. Lähinnä siis liittyy siihen minkälaista kokemusta Viuhtilla on pelistä. Kysymys Viuhtille tai kuka vaan sattuu tietämään.
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.08.2017 18:37:44

Pivot kirjoitti:Mitkä syyt sinulla oli erityisesti Violetin epäilyyn silloin kun äänestit? Löysin muistaakseni Cameronin syyt, jonka jälkeen äänestit, mutta et selittänyt tarkemmin omia syitäsi siinä. Lainaa vaan aikaisempaa, jos en huomannut sitä jollain aikaisemmalla sivulla.

Summasin syitä seuraavassa viestissä, viewtopic.php?f=9&t=466&start=240#p8751

Viestit saa järkättyä pelaajan mukaan valitsemalla ketjun alalaidasta järjestä: kirjoittaja
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 19.08.2017 08:02:41

Meiz kirjoitti: Mulla on päällimmäisenä tunteena häneltä turhautuneisuus, jonka myös ymmärrän hyvin kun miettii viimepäivän huomiota ja erityisesti vääntöä rayn kanssa. Hän pelastui eilen ainoastaan Xataloksen ansiosta, joka on nyt varma hyvis. Ilman tuota äänen vaihtoa Violet olisi tippunut ja samalla jättänyt pahiksena huijaamatta millään roolipaljastuksilla joilla saada esim. suojelija esiin. Sen sijaan esitetty näkökulma siitä, että pahis-rayn paljastuminen tekisi hänestä lähes varman hyviksen vaikuttaa vahvasti hyviksen näkökulmalta, samoin hänen reaktio tänään päivän alussa ("ymmärrän että olen epäilyttävä") on aidon oloinen. Uskon hänen pitävän itseään tällä hetkellä haittana hyviksille ja sain tuosta reaktiosta hyvisvibaa.

Turhautuneisuudesta olen samaa mieltä ja pointti roolipaljastuksista on kyllä hyvä, kun tarkastelee eilisen äänestystä. Sen sijaan saamistasi hyvisviboista en ole oikeastaan samaa mieltä, koska uskon kyllä, että etenkin kokenut pahis voisi myös hyvin kirjoittaa noin :D En myöskään oikein ymmärrä, miksi Violet pitäisi itseään haittana hyviksille.

Pivot kirjoitti: En saanut siitä sellaista kuvaa, että epäilys olisi ollut kovin vahva vaan että enemmänkin vain komppasi muita ja äänikin tuli kun rayllä oli jo pari ääntä mikä saattaa tuntua aika turvalliselta paikalta laittaa ääni monesti.

Ei mun epäilykseni ollutkaan erityisen vahva. Ray tuntui välillä ihan tuuliviiriltä epäilyjensä kanssa ja välillä taas takertui mielipiteisiinsä hirveän tiukasti, yleensä kuitenkaan perustelematta niitä juurikaan. Tai jos perustelikin, en oikein täysin ymmärtänyt. Musta tällainen pelaaminen näyttää epäilyttävältä, mutta toisaalta se tuntui jo ehkä liiankin räikeältä pahikselle, ellei kyseessä ollut käänteispsykologiaa tmv. En siis tosiaan ollut kovin varma, että hän olisi pahis, mutta pidin hänen lynkkaamistaan silti sinänsä hyödyllisenä, että kesksutelu voisi edelleen hyvin painottua häneet, jos hän olisi elossa. Lisäksi pidin häntä kuitenkin pahismaisempana kuin Violetia.

Nyt on pakko alkaa hankkiutumaan töihin, mutta palaan myöhemmin kirjoittamaan hiukan enemmän. Olen tosin ilman tietokonetta loppuviikonlopun, joten pelaajalistausta en saa tuupattua (tai siis jaksa tehdä :D) tähän hätään.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Viuhti » 19.08.2017 10:17:03

Pivot kirjoitti:Kuinka samantyyppinen Town of Salem on tällaisiin juonittelupeleihin verrattuna? Minulla ei ole siitä mitään kokemusta vaikka se välillä aina mainitaan. Lähinnä siis liittyy siihen minkälaista kokemusta Viuhtilla on pelistä. Kysymys Viuhtille tai kuka vaan sattuu tietämään.

Kummassakin (ToSissa ja juonareissa siis) on sama ajatus, kumpikin ovat käsittääkseni lähteneet mafia-pöytäpelistä. Isoja eroja on oikeastaan yksi, eli pelien kesto. Siinä missä juonittelupelit voivat kestää monia viikkoja, Town of Salem-pelit on ohi parissakymmenessä minuutissa. Puolitoista minuuttia kestävien päivien aikana ei sellaista kunnolla analyyttistä keskustelua ehdi syntymään, vaan chattiin postattavat viestit ovat lähes poikkeuksetta... Niin no, chattiviestejä, maksimissaan pari lausetta pitkiä. Eli perusidealtaan Salem ja juonarit ovat samanlaisia, mutta muutamat käytännön erot tekevät niistä aivan erilaiset, ja sen takia pelaan tätä juonaria niin hirveän kömpelösti. :'D

Yritän paneutua peliin huomenaamulla paremmin, tälle päivälle osuikin hirveästi kaikkia yllätyskiireitä.... Pahoitteluni ^^'
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 19.08.2017 11:43:34

Meiz kirjoitti:Mulla on päällimmäisenä tunteena häneltä turhautuneisuus, jonka myös ymmärrän hyvin kun miettii viimepäivän huomiota ja erityisesti vääntöä rayn kanssa. Hän pelastui eilen ainoastaan Xataloksen ansiosta, joka on nyt varma hyvis. Ilman tuota äänen vaihtoa Violet olisi tippunut ja samalla jättänyt pahiksena huijaamatta millään roolipaljastuksilla joilla saada esim. suojelija esiin. Sen sijaan esitetty näkökulma siitä, että pahis-rayn paljastuminen tekisi hänestä lähes varman hyviksen vaikuttaa vahvasti hyviksen näkökulmalta, samoin hänen reaktio tänään päivän alussa ("ymmärrän että olen epäilyttävä") on aidon oloinen. Uskon hänen pitävän itseään tällä hetkellä haittana hyviksille ja sain tuosta reaktiosta hyvisvibaa.

Hyvä huomio ja komppailen. Haluaisin kuitenkin Violetista kuulla kovasti lisää näin uutena päivänä, mistä jo Pivot mainitsikin.

Pivot kirjoitti: Lähinnä tarkoitan sitä, että en saa otetta pelaajista tai tuntuvat hyvin neutraaleilta puheissaan verrattuna tosisiin tai verrattuna omaan viestimääräänsä. Neutraalilla en tässä tarkoita neutraalia hyviksen ja pahiksen välillä vaan enemmän vibaa posteista, mikä voi olla huolestuttavaa. Eli ehkä vähän sitä mistä itsekin epäilit joitakin pelaajia, eli esimerkiksi suurempien epäilyjen seuraamista vähän niinkuin taustalla vaikka kommentoikin välillä. Usein mietin vähän sitä pelaajia tarkastellessa, että onko jollain paljon enemmän viestejä lopulta kuin mitä olin ajatellut sen mukaan mitä suoraan muistan, ja jos on niin ehkä on syytä tutkailla heitä tarkemmin.

Okei, ymmärrän tämän, vaikka silti kuulutkin ainakin omassa mielessä tähän samaan porukkaan...

Viuhti kirjoitti:Puolitoista minuuttia kestävien päivien aikana ei sellaista kunnolla analyyttistä keskustelua ehdi syntymään, vaan chattiin postattavat viestit ovat lähes poikkeuksetta... Niin no, chattiviestejä, maksimissaan pari lausetta pitkiä. Eli perusidealtaan Salem ja juonarit ovat samanlaisia, mutta muutamat käytännön erot tekevät niistä aivan erilaiset, ja sen takia pelaan tätä juonaria niin hirveän kömpelösti. :'D

Minkälaisilla perusteilla siellä äänestetään ja saadaan pahiksia kiinni? Entä miten pahiksena siellä toimitaan? Ylipäätään yhteneväisyyksiä pelityypeissä tai -tavoissa?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 19.08.2017 18:35:51

En ole uudessa kodissa saanut nettiä toimimaan, siitä johtuu hiljaisuuteni. Pankin tunnistautumispalvelussa on jokin häiriö. En ole paljoakaan ehtinyt tähän siksi paneutua. Pidettiin minua nyt hyviksenä tai pahiksena, niin muitakin nimiä pitäisi asettaa lynkkauslaudalle.

Mihin on einari kadonnut?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Ares » 19.08.2017 20:12:50

Väliaikalaskenta

Äänet
Ei ääniä.

Äänestyspakot
Viuhti, Pivot

Poissaolot
Cameron 20.-24.8.

Päivä päättyy ylihuomenna maanantaina kello 21!
Viimeksi muokannut Ares päivämäärä 20.08.2017 16:26:42, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.08.2017 09:45:37

Hukka kirjoitti:voisinko silti kysyä, miten olisitte pahiksina toimineet tuossa eilisen tilanteessa / mikä olisi teistä ollut pahiksille kaikista järkevin tapa toimia?

Aika mahdoton kysymys, riippuu niin paljon pelaajasta koska tietyiltä pelaajilta odotetaan aktiivista osallistumista ja toisilta ehkä ei. Esim. Viuhti ja Pivot jättivät äänestämättä ja näin he voisivat tehdä niin hyviksinä kuin pahiksinakin. Kun taas aktiiviset tai kokeneemmat pelaajat keräisivät huomiota sillä että jäävät sopasta sivuun, eli pahiksina myös varmasti osallistuisivat näiden kahden puintiin ja äänestämiseen. Perusteista ei ainakaan ollut pulaa, joten äänestäminen olisi helppoa pahiksellekin.

Anblick kirjoitti:Turhautuneisuudesta olen samaa mieltä ja pointti roolipaljastuksista on kyllä hyvä, kun tarkastelee eilisen äänestystä. Sen sijaan saamistasi hyvisviboista en ole oikeastaan samaa mieltä, koska uskon kyllä, että etenkin kokenut pahis voisi myös hyvin kirjoittaa noin :D En myöskään oikein ymmärrä, miksi Violet pitäisi itseään haittana hyviksille.

Hän kertoi olevansa pettynyt ollessaan vielä elossa. Hyviksenä hän siis kokisi että on kerännyt niin paljon huomiota epäilyttävällä pelillään ja tavallaan sitoo hyviksiä itsensä epäilyyn. Pidän henk. koht. tuota asennetta hyvismäisenä, vaikka toki pahiskin näin voi kirjoittaa. Toivottavasti nettiongelmat ratkeaa pian ja kuullaan hänestä lisää.

Hukka ja Cameron ovat toistaiseksi vakuuttaneet rennolla ja kantaaottavalla pelityylillään. Yleisellä tasolla kerrottuna heidän ajatukset mukautuvat todella luontevan oloisesti pelitapahtumiin. Cameronin pelityyli on hyvin samanoloinen aiempien hyvispelien kanssa, pidin myös hänen pelaajalistauksesta ekalta päivältä (viewtopic.php?f=9&t=466&start=120#p8538). Hukassa erityisesti tuo ääni minulle ja nopea mielenmuutos puolustukseni jälkeen vaikutti hyvismäiseltä reaktiolta, samoin ääni päivän lopussa Xatalosille ja sen peruminen vastausten perusteella. Viestien sisältö on huomattavasti parempi kuin aiemmassa pahispelissä.

einarin hyvispelistä minulla ei ole mitään muistikuvaa, mutta pahispeliä pidin hyvismäisenä edellisessä pelissä. Kykenee siis hämäämään viestien sävyllä ja sisällöllä erittäin hyvin. Ainoa asia mikä viime pelissä epäilytti oli hänen tapansa hiihtää tavallaan jälkijunassa, tällöin epäilin josko tuo olisi pahistaktiikka jossa mielipiteiden muodostus on helpompaa kun ensin tarkkailee taustalla mihin suuntaan tuulet puhaltavat. Tämä päivä tuntuu ainakin sopivan kaavaan hyvin.
Koen edelleen että edellisenä päivänä (viewtopic.php?f=9&t=466&p=8542#p8541 loppuosa) hän pyrki ohjaamaan huomiota pois Violetista ja Raynista taustalla oleviin ja nimenomaan Xatalosiin (vaikka myöhemmin kertoi ettei häntä epäillyt). Xatalosin nimi nousi yli muiden, samoin ihmetteli Xataosin äänen perusteita Violetille ja komppaili minun pointtia. Tämä voisi olla pyrkimys antaa hyviskuvaa itsestään, eli ei pahiksena haluaisi suoraan massata kahta pääepäilyä.

Viuhti epäili aika vahvan oloisesti rayniä ("ylivoimaisesti epäilyttävin"), mutta päätyi lopulta perumaan äänen Xatalosin suosituksesta. Samassa viestissä toi kuitenkin esiin myös teorian raynista vetämässä mahdollisesti käänteispsykologia taktiikkaa pahiksena. Avaatko lisää ajatuksiasi ja syitä vetää tuo ääni pois? Seurasitko päivän päättymishetkiä?

Pivot ei edennyt yhtikäs mihinkään ekana päivänä, samoin tänään lopputulema tuntuu olevan ettei epäilyä löydy vaan ketju pitää lukea uudelleen. Ymmärrän pointin siitä, ettei kenestäkään välttämättä löydy suoraan pahismerkkejä, joten epäilee pelaajaa joka ei anna hyvisviboja "tarpeeksi". Samaan aikaan koen että tällainen tapa epäilyyn olisi helppoa pahikselle, koska epäily ei vaadi suuria perusteluja. Jään kiltisti odottelemaan jatkopohdintoja ja loppupäätelmiä.

Anblick on käsitellyt peliä toistaiseksi todella kapealla sektorilla, kuten itsekin myöntää. Tuo käy järkeen mikäli hyviksenä koki tosiaan Xatalosin ja rayn pelin niin hämmentäväksi. Tänään voisi ottaa kantaa pelaajiin laajemmin, vaikka listaus jäisikin tekemättä.

Jekustystä ei ole muuta kuin arvaus, että Jeku pudottautuu helposti pahispelaajana (kuten viime pelistä), kun taas hyviksenä saattaisi ehkä jäädä roikkumaan peliin helpommin. IRL syitä hänen kohdallaan en tiedä, joten tosiaan täysin puhdasta arvailua. Ääni on tällä hetkellä menossa tästä meta-syystä hänelle, mutta pakko kiltisti odotella justyn viestejä ensin :D. Kakkosvaihtoehtona tällä hetkellä pitäisin einaria.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 20.08.2017 10:56:15

Mulla pitäis olla poissaolo!
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja einari » 20.08.2017 12:08:41

Pahoitteluni hiljentymisestä! Mulla oli joku ihmeellinen tarve lähteä tähän päivään listauksella, jotta saan ajatuksiani koottua, enkä oo aikaisemmin ehtinyt tätä listausta vääntämään. Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt käydä aikaisemminkin kirjoittamassa. Tää päivä on lähtenyt aika kohmeisesti käyntiin, mikä kyllä on toiselle päivälle tyypillistä.

Meiz
Antoi raylle hyvisvibaa tämän mainitsemasta process of elimination -taktiikasta, minkä Xatalos kyseenalaisti. Tämän jälkeen Meiz myönsi, että olisi ehkä pitänyt jättää mainitsematta:
Meiz kirjoitti:Myönnän suoraan että näin jälkikäteen viestiä lukiessa tuo hyvisvibamaininta olisi pitänyt jättää vain pois, sen verran pieni ajatus omaltakin osalta.

Joku (ray?) antoi tästä Meizille hyvisvibaa, mutta itse sanoisin ennemminkin, että pahiksena on oikein näppärää myöntää olleensa väärästä ja säästyä näin sen enemmiltä väännöiltä.

Eilen Meiz äänesti Violetia, mielestäni varsin hyvillä perusteilla.

Meiz kirjoitti:Hän pelastui eilen ainoastaan Xataloksen ansiosta, joka on nyt varma hyvis. Ilman tuota äänen vaihtoa Violet olisi tippunut ja samalla jättänyt pahiksena huijaamatta millään roolipaljastuksilla joilla saada esim. suojelija esiin.

Tämä on varsin hyvä pointti Meiziltä.

Lähdin lukemaan Meizin viestejä sillä ajatuksella, että hän on ollut jotenkin tavallista "vaisumpi" ja oli mielestäni pahismainen, mutta kun luin viestit, sainkin hyvisvibaa. :D Meizillä on hyviä pointteja, rento ote ja tuntuu, että hän oikeasti yrittää edistää hyvisten peliä. Ainoa, mihin kiinnitin huomioni oli se, että Meiz tuntui aika yksipuolisesti kiinnittävän huomionsa vain pelaajiin, jotka ovat eniten äänessä ja keskustelun alaisina.

Violet
Lähti liikkeelle peliteknisyyksillä. Tämän jälkeen teki jo aika aikaisessa vaiheessa listauksen (varmaankin vastauksena siihen, että pohdintaa myös pelaajista pyydettiin :D). Kaikki olivat hänen mielestään neutraaleja, paitsi ray enemmän pahismainen ja Hukka hyvismäinen.

Violetissa tosi kovasti pistää silmään se, miten hän suhtautui saamiinsa epäilyihin: hän tuntui kovasti hermostuneelta/ärtyneeltä, lähti selvään vastahyökkäykseen, ja viestit olivat aika "aggressiivisen" oloisia. Ymmärrän, että hän ärtyi rayn kanssa vääntämiseen, mutta ihan en ymmärrä, miksi minäkin sain samaa kohtelua osakseni, vaikka en mielestäni kovinkaan ärhäkästi lähtenyt Violetin kanssa vääntämään. :D Voi tosin olla, että ray sai Violetin hermostumaan ja se sama sitten heijastui muuhunkin kanssakäymiseen, minkä ymmärrän kyllä.

Violetin käytös ensimmäisen päivän loppupuolella hänen ollessaan melko varmassa putoamisvaarassa ennen yllättävää pelastumista, oli mun mielestä hyvismäistä. Esim. siis se, ettei hän tullut esille erikoisena, puhuu hänen pahikseuttaan vastaan, kuten Meiz jo totesi. Toivotaan että Violet saa vielä nettinsä toimimaan ja pelistä kiinni. ^_^ Tällä hetkellä veikkaisin Violetin hyvikseksi, johtuen hänen käytöksestään ollessaan putoamisvaarassa ja muutenkin eilisestä hermostumisesta - luulisin että hän osaisi pahiksena olla noin selkeästi ilmaisemasta ärtymystään?

Jeku-justy
Jekulta tuli vain yksi viesti, jossa hän valitteli kiireitään. Justy kävi vain toteamassa, että lukee pelin läpi. Odotellaan siis. :D

Hukka
Aika sovittelevia viestejä, tuntuu että Hukka pyrkii korjaamaan muiden pelaajien välillä syntyneitä väärinymmärryksiä ja käyttää myös paljon validointia. Hukka itsekin sanoi:
Hukka kirjoitti:Ja sitten tuosta mielipidettömyydestä siis, olen siitä kyllä tietoinen. Olen lähinnä kommentoinut tapahtumia ja pelaajia ilman mielipiteitä, koska silloin koen saavani parhaat vastaukset, kun en kerro mielipidettäni.

mikä varmaan osaltaan selittää sovittelevaa pelityyliä.

Listauksessaan Hukka ei esittänyt kovinkaan vahvoja mielipiteitä, vaan lähinnä "mutta toisaalta" -kamaa. Lähti eri suuntaan kuin muut ja äänesti Meiziä. Tässä vaiheessa huomio pyöri akselilla Xatalos-ray-Violet, joista ainakin kaksi, uskoisin että kaikki, ovat hyviksiä. Tavallaan olisi siis pahikseltakin hyvä taktiikka olla lähtemättä helppoihin kohteisiin (jotka tietää hyviksiksi) ja sen sijaan pedata jotain toista kohdetta itselleen.

Hukka kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Samaa muuten sanoi Ares viime pelissä ekana päivänä (perustuen hänen kokemukseen sitä edellisestä pelistä, jossa tuli varapelaajaksi myöhemmässä vaiheessa). Mulla on aina hidas alku ekana päivänä ja olen tässä vaiheessa vakuuttunut että myöhään pelin tuleminen antaa jonkin sortin perspektiiviharhan pelistäni. Myöhemmässä vaiheessa peliä on paljon enemmän kommentoitavaa kuin alussa.

Suoraan sanottuna ihan tosi hämärää mutta selitys menee kyllä läpi. --Meiz

Jännästi ilmaistu, "suoraan sanottuna tosi hämärää"? :D Mitä tarkoitit tällä? Selityksen hyväksymisestä ja äänen perumisesta sain kyllä hyvisvibaa. Tästä sain myös hyvisfiilistä:
Hukka kirjoitti:Öööö, lukeeko kukaan mun viestejä? Oonko mä vielä maininnut sellaista asiaa kuin perustelut olisi kivoja?

Tuntuu, että Hukka oikeasti yritti saada jotain järkeä peliin.

Seuraavaksi Hukka päätyi äänestämään Xatalosia, mutta totesi:
Hukka kirjoitti:Jos voisi äänestää useampaa, äänestäisin tässä vaiheessa myös Jekua, Anblickia, Pivotia ja Viuhtia. Herätelläkseni. Koska epäilyt alkavat pikku hiljaa siirtyä sinne päin myös.

Mikset lähtenyt tänään herättelemään jotakuta heistä?

Hukka poisti Xatalosin kanssa keskusteltuaan äänensä myös tältä ja tuli lopulta äänestämään rayta:
Hukka kirjoitti:No mä en tiedä kun viimeksi olin ratkaisemassa. Ehkä annan mahdollisuuden ratkaista nyt jollekin viisaammalle? ++raynpelikoneet

Hukka kirjoitti:Viittaan siis Undertaleen taas, pelkään vaan tässä tilanteessa, että nyt äänestämätön(?) pahis pääsee valitsemaan mieleisensä...

Voitko vähän avata tätä ääntäsi? Miksi päädyit kuitenkin äänestämään rayta?

Oon vähän kahden vaiheilla Hukan suhteen. Sain hänen viesteistään hyvisvibaa, toisaalta niissä oli myös kysymyksiä herättäviä kohtia. Tuo sovitteleva pelitaktiikka voisi olla oikein toimiva myös pahiksena, se antaa tavallaan mahdollisuuden pelin tarkasteluun ikään kuin ulkopuolelta ja myös pienimuotoiseen ohjailuun.

Viuhti
Viuhti kirjoitti:Kännykällä yritän laittaa viestiä ainakin bussimatkojen aikana, mutta todennäköisesti pystyn kirjoittelemaan viestejä vain iltapäivisin, sen pari viestiä/irl-päivä. Onko riittävästi, vai olisiko tarpeellista laittaa välitunneiltakin viestejä?

Ihan näin paljoa Viuhdista ei ole kuulunut, kuin hän ensimmäisessä viestissään meinasi. :D Mukavan innokas lähtö peliin kyllä. Olisiko pahis kysynyt tätä pahistoveriltaan?

Viuhti kirjoitti:Tjaa-a, Violet tuntuu juuri nyt hirveän neutraalilta hahmolta, yhtä aikaa vibattaa hyvikseksi ja samalla toinen ääni huutaa päässä, että kuka vaan voi olla pahis. x)

Sain tästä kommentista vähän hyvisvibaa.

Viuhti kirjoitti:Itsestäni tuntuu vaikealle ajatella, että peli päättyisi jo kolmantena päivänä, se vaatisi ainakin yhden pahiksen kuoleman äänestyksessä/yhden osuman hyvistappajalle, ja toinen pahis täytyisi saada kiinni heti kolmannen päivän äänestyksessä, jolloin jäljellä olisi laskujeni mukaan vain 5 pelaajaa.

Tässä Viuhti ei huomioinut ollenkaan sitä mahdollisuutta, että peli voi päättyä pahisten voittoon. Periaatteessa sama moka voi sattua pahiksellekin, mutta tästäkin nyt kuitenkin varovaista hyvisvibaa.

Viuhti kirjoitti:Noista Violetille antamistani hyvisviboista haluaisin sanoa sen verran, että ne syntyivät ihan vain fiiliksen pohjalta. Ei mitään erikoista tai sen kummallisempaa/järkevämpää/analyyttisempaa päättelyä, mulle vaan jäi Violetin viestistä tunne, että tässä saattaisi olla hyvis. En ole ihan varma, mikä sen aiheutti - voi olla ihan vaikka kirjoitustyylistäkin johtuen. :D Se, miten viisasta oli tuollaisesta pienestä vibasta mainita, onkin sitten toinen asia...

Miksi se ei olisi viisasta?

Listaus: Hukka neutraali, Anblickille hiukan hyvisvibaa rayn ja Violetin välisen selkkauksen pohdinnoista, Meiz hyvismäinen, Cam aika hyvismäinen, Violet neutraali, ray epäilyttävin, Xatalos neutraali, Jekusta ja Pivotista ei kuvaa. Eli lähinnä neutraalia ja hyvismäistä. En tosin tiedä onko mulla varaa valittaa tästä, koska tätä listausta tehdessäni huomaan, että tähän mennessä kaikki ovat tuntuneet ainakin jossain määrin hyvismäisiltä. XD

Mielenkiintoista, että Viuhti luottaa (omien sanojensa mukaan) Xatalosiin niin paljon, että päätyy tämän perusteella poistamaan äänen raylta. En ole oikein varma, pidänkö tätä hyvismäisenä vai pahismaisena. Loppujen lopuksi Viuhti ei eilen äänestänyt ketään ja pysyi turvallisesti poissa myös iltatohinoista.

Kyseli Camilta ja Meiziltä:
Viuhti kirjoitti:Mikä saa Violetin näyttämään teidän silmissänne hyvismäisemmältä kuin ennen? Kumpikin teistä ilmeisesti äänesti eilen juuri häntä, joten olisi kiva kuulla perusteluja, mikä tekee Violetista nyt enemmän hyviksen.

Mitä mieltä itse olet? Oletko samaa mieltä Violetin hyvismäisyydestä?

Oon vähän kahden vaiheilla Viuhtinkin suhteen. Odottelen hänen tämänpäiväisiä pohdintojaan.

Pivot
Ekana päivänä antoi hyvisvibaa raylle, mulle ja Viuhtille. Muut neutraaleja. Ekan päivän perusteella mulle ei jäänyt Pivotista oikein minkäänlaista kuvaa. Tänään Pivot tarttui niihin, joista ei ole jäänyt minkäänlaista kuvaa. Tämä on sinänsä mielenkiintoista, kuten Viuhti jo totesikin, että Pivot itse on tällainen pelaaja. :D Toisaalta Pivotin kannattaisi ehkä pahiksena ennemmin kiinnittää huomionsa äänekkäisiin.

Pivot ei ole äänestänyt ollenkaan pelin aikana. Osaatko näin jälkikäteen pohtia, ketä olisit eilen äänestänyt?

Cameron
Cam kirjoitti:Ja joskus pelit lähtevät ihan laukalle ja ensimmäisen pelipäivän aikana saattaa tulla tekstiä kahdeksan sivua, mutta tuskin näin pienessä pelissä. :)

Kuuluisia viimeisiä sanoja. XD

Camilla on aika keveä ja iloinen pelityyli, en muista, onko se sellainen aina. Listasi ensimmäisenä päivänä lievästi hyvismäisiin Meizin, minut ja Xatalosin, neutraaleihin Anblickin, Pivotin, Viuhtin ja Jekun, hieman epäilyttäviin Hukan, rayn ja Violetin. Ääni lähti Hukalle. Tässä huomioni kiinnitti se, että Cam sai jotenkin tosi näppärästi lähes tasan jaettua pelaajat kategorioihin hyvismäiset-neutraalit-epäilyttävät.

Cam kirjoitti:Tuntuu että epäilyttää mua vähän joka pelissä roolista riippumatta :D Yritän huomioida sen nyt paremmin. Lähinnä hämmästelee Xatan ja Rayn aikaisia mielipiteitä pelaajista ja puollustelee peliteknisyysksistä puhumista. Olen samaa mieltä että aiemmasta pelikokemuksesta on varmasti hyötyä pelikulttuurista riippumatta (mm. paineensietokyky). Sanoisin, että epäilyttää kun ei kommentoi muita pelaajia mitenkään, mutta ajattelen nyt että se on ehkä Anblickille tyypillistä tai hän ei ole vain ehtinyt vielä käydä kirjoittamassa enempää nyt kun materiaalia on enemmän ja jään seuraamaan luokitellen neutraaliksi.

Tästä tuli vähän soutaa-huopaa-fiilis ja jäin ihmettelemään, miksi Anblick on neutraaleissa eikä hieman epäilyttävissä.

Myöhemmin Cam poisti äänensä Hukalta ja totesi, ettei näe tätä enää erityisen vahvana pahiskandidaattina. Vaihtoi äänensä Violetille, joka epäilytti hermostuneisuutensa vuoksi.

Camin viesteissä ei ole mitään erityisen hyvismäistä eli ei oikeastaan mitään, minkä perusteella hän EI olisi pahis. Mitään erityisen pahismaistakaan en löytänyt, vaan Cam on onnistunut pysyttelemään aika neutraalina. Nyt Camilla on näköjään poissaolo 20.8. - 25.8.

Anblick
Anblick kirjoitti:Itse en näe kovin tarpeellisena äänestää jotakuta jo nyt ihan vaan äänestämisen ilosta.

(Tämä siis ekan päivän alkupuolella.) Etkö näe äänestämistä hyvänä keskustelun herättäjänä?

Anblick tuntui suuntaavan kunnollisia epäilyjä eilen vain rayn ja Xatalosin suuntaan, muuten aikamoista soutamista ja huopaamista:
Anblick kirjoitti:Ilmoille heitetty ajatus Violetista ja pelikoneiden pahistiimistä oli kyllä mielenkiintoinen ja ihan huomionarvoinen. Viime pelissäkin taisin kyllä virheellisesti epäillä Violetia toisen pelaajan pahiskaveriksi, joten historia saattaa toistaa itseään, mutta saattaahan sitä joskus osua oikeaan. Vaikka sitten ihan sattumalta :D

Einari mulla on jäänyt sikäli mieleen, että hänen tyylinsä tuntuu musta (ja ilmeisesti myös monen muun mielestä) peliä edistävältä ja oikeasti pohdiskelevalta. Hän oli kuitenkin pahiksenakin niin vakuuttava ja keräsi samanlaisia kommentteja pelistään silloinkin, ettei herätä mussa suurta luottamusta tällä perusteella.

Hukan tyyli on tosiaan melkoisen sovitteleva, kuten aiemmin on todettu. Tätäkin voi mielestäni vertailla edelliseen peliin, jossa nostettiin ihan samaa asiaa esille ja jossa Hukka paljastui pahikseksi. Toisaalta hän ei tunnu samalla tavalla anteeksipyytelevältä kuin em. pelissä eikä mielestäni olisi muutenkaan reilua tai perusteltua sanoa, että selvästi tässä on taas pahis kyseessä, kun sovittelevuus alkaa näyttää hänelle niin ominaiselta ja luonteenomaiselta.


Anblick päätyi ekana äänestämään rayta. Anblickin pelistä voisin sanoa saman kuin Camin, että hän on jäänyt aika neutraaliksi, mutta ei ole tehnyt mitään hyvismäistäkään.

---

Musta tuntuu, että oon yleensä hirveän epäluuloinen pelatessani, joten päätin nyt ottaa paremmin myös hyvisvibat huomioon ja tuoda niitä esiin. Aika paljon niitä sitten kertyikin. :D Violetista mulla on tällä hetkellä ehkä vahvin hyvisfiilis, sen lisäksi saan myös Meizistä hyvisvibaa mutta uskon, että hän osaisi pahiksenakin pelata hyvismäisesti. Vähiten hyvisvibaa taisin jakaa Pivotille, Jeku-justylle, Camille ja Anblickille. Pivotista ja Jeku-justysta en saanut paljoakaan irti, Camista ja Anblickista hiukan enemmän, mutta he molemmat tuntuivat pelanneen aika neutraalisti ja huomiota herättämättömästi. En viitsi äänestää Camia, jolla on poissaolo, ja justylta odottelen vielä lisää. Tuntuu että Pivot on jäänyt Anblickia enemmän varjoihin, joten

++Pivot

Sillä aikaa kun kirjoittelin tätä, on tullut viestiä Meiziltä (ja Camilta).

Meiz kirjoitti:Hän kertoi olevansa pettynyt ollessaan vielä elossa. Hyviksenä hän siis kokisi että on kerännyt niin paljon huomiota epäilyttävällä pelillään ja tavallaan sitoo hyviksiä itsensä epäilyyn. Pidän henk. koht. tuota asennetta hyvismäisenä, vaikka toki pahiskin näin voi kirjoittaa.

(puhuu Violetista)
Mistä oot saanut sen kuvan, että Violet on pettynyt, koska kokee hankaloittavansa hyvisten peliä? Vaikutat myös kovin varmalta tästä tulkinnasta. Itse sain lähinnä sen kuvan, että Violet oli ihan varma putoamisestaan, eikä ollut lukenut peliäkään enää kunnolla, joten ei olisi jaksanut enää jatkaa pelissä.

Meiz kirjoitti:Ainoa asia mikä viime pelissä epäilytti oli hänen tapansa hiihtää tavallaan jälkijunassa, tällöin epäilin josko tuo olisi pahistaktiikka jossa mielipiteiden muodostus on helpompaa kun ensin tarkkailee taustalla mihin suuntaan tuulet puhaltavat. Tämä päivä tuntuu ainakin sopivan kaavaan hyvin.

Tämä päivä ehkä, mutta entä eilinen, jolloin olin kyllä ainakin mielestäni ihan aktiivisesti mukana ja myös iltatohinoissa? Tänään ei ole mitään kovin mullistavaa tapahtunut (tuntuu, ettei tänään ole tapahtunut oikeastaan mitään :D), joten en tiedä onko sillä mitään väliä tuleeko tarkastelemaan päivää vähän myöhässä. Olisin kyllä ottanut osaa keskusteluun, jos täällä olisi tapahtunut jotain kiinnostavaa. Olisi kyllä nytkin pitänyt jälkikäteen ajatellen koittaa ihan vaan keskustelua herätelläkseen kirjoittaa jotain, mutta kuitenkin. :D

Meiz kirjoitti:Koen edelleen että edellisenä päivänä (viewtopic.php?f=9&t=466&p=8542#p8541 loppuosa) hän pyrki ohjaamaan huomiota pois Violetista ja Raynista taustalla oleviin ja nimenomaan Xatalosiin (vaikka myöhemmin kertoi ettei häntä epäillyt). Xatalosin nimi nousi yli muiden, samoin ihmetteli Xataosin äänen perusteita Violetille ja komppaili minun pointtia. Tämä voisi olla pyrkimys antaa hyviskuvaa itsestään, eli ei pahiksena haluaisi suoraan massata kahta pääepäilyä.

Mulla on vaan vahvasti sellainen mielikuva, että ekana päivänä yleensä lynkataan hyvis, ja pahikset sluibailevat jossain taustalla. Siksi halusin kiinnittää huomioni myös taustalla oleviin. Ja en tosiaan erityisemmin epäillyt Xatalosia, joskin jossain vaiheessa vähän ihmetytti se, että hän tuntui saavan aktiivisuudestaan huolimatta aika vähän huomiota osakseen ja sen lisäksi mietin, että hän voisi ohjailla peliä, koska pystyi ainakin rayn suhteen esiintymään asiantuntijana. Mutta joo, en kokenut kovin hedelmällisenä sitä, että keskitytään vaan kahteen äänekkääseen pelaajaan ja annetaan muiden päästä pälkähästä. Mielestäni ihan loogista. :D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 20.08.2017 12:55:06

einari kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Hän kertoi olevansa pettynyt ollessaan vielä elossa. Hyviksenä hän siis kokisi että on kerännyt niin paljon huomiota epäilyttävällä pelillään ja tavallaan sitoo hyviksiä itsensä epäilyyn. Pidän henk. koht. tuota asennetta hyvismäisenä, vaikka toki pahiskin näin voi kirjoittaa.

(puhuu Violetista)
Mistä oot saanut sen kuvan, että Violet on pettynyt, koska kokee hankaloittavansa hyvisten peliä? Vaikutat myös kovin varmalta tästä tulkinnasta. Itse sain lähinnä sen kuvan, että Violet oli ihan varma putoamisestaan, eikä ollut lukenut peliäkään enää kunnolla, joten ei olisi jaksanut enää jatkaa pelissä.

Se oli ainoa syy minkä keksin hyviksille siihen, että toivoo tulleensa ammutuksi. En ajatellut ettei vain olisi enää motivoitunut peliin, onhan sekin toki mahdollista. Pahikselle tuo olisi taas tietoista bluffia, sitä kuvaa en itse kuitenkaan tuosta saa kun miettii myös edellisen päivän lopun tapahtumia.

einari kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Ainoa asia mikä viime pelissä epäilytti oli hänen tapansa hiihtää tavallaan jälkijunassa, tällöin epäilin josko tuo olisi pahistaktiikka jossa mielipiteiden muodostus on helpompaa kun ensin tarkkailee taustalla mihin suuntaan tuulet puhaltavat. Tämä päivä tuntuu ainakin sopivan kaavaan hyvin.

Tämä päivä ehkä, mutta entä eilinen, jolloin olin kyllä ainakin mielestäni ihan aktiivisesti mukana ja myös iltatohinoissa? Tänään ei ole mitään kovin mullistavaa tapahtunut (tuntuu, ettei tänään ole tapahtunut oikeastaan mitään :D), joten en tiedä onko sillä mitään väliä tuleeko tarkastelemaan päivää vähän myöhässä. Olisin kyllä ottanut osaa keskusteluun, jos täällä olisi tapahtunut jotain kiinnostavaa. Olisi kyllä nytkin pitänyt jälkikäteen ajatellen koittaa ihan vaan keskustelua herätelläkseen kirjoittaa jotain, mutta kuitenkin. :D

Puhuin nimenomaan tästä päivästä. Tokana päivänä ei tosiaan ole tapahtunut yhtään mitään ja siksi aktiivisen pelaajan poissaolo pisti epäilyttämään. Myöhään osallistumisella olisi väliä mikäli olet pahis, voisit näin esimerkiksi katsella mitä mieltä porukka on Violetista ja laittaa omat mietteet vasta yleisen ilmapiirin selvittyä. Viimeisin viestisi on kuitenkin jo hyvää pohdintaa ja vähentää omia epäilyjä.

einari kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Koen edelleen että edellisenä päivänä (viewtopic.php?f=9&t=466&p=8542#p8541 loppuosa) hän pyrki ohjaamaan huomiota pois Violetista ja Raynista taustalla oleviin ja nimenomaan Xatalosiin (vaikka myöhemmin kertoi ettei häntä epäillyt). Xatalosin nimi nousi yli muiden, samoin ihmetteli Xataosin äänen perusteita Violetille ja komppaili minun pointtia. Tämä voisi olla pyrkimys antaa hyviskuvaa itsestään, eli ei pahiksena haluaisi suoraan massata kahta pääepäilyä.

Mulla on vaan vahvasti sellainen mielikuva, että ekana päivänä yleensä lynkataan hyvis, ja pahikset sluibailevat jossain taustalla. Siksi halusin kiinnittää huomioni myös taustalla oleviin. Ja en tosiaan erityisemmin epäillyt Xatalosia, joskin jossain vaiheessa vähän ihmetytti se, että hän tuntui saavan aktiivisuudestaan huolimatta aika vähän huomiota osakseen ja sen lisäksi mietin, että hän voisi ohjailla peliä, koska pystyi ainakin rayn suhteen esiintymään asiantuntijana. Mutta joo, en kokenut kovin hedelmällisenä sitä, että keskitytään vaan kahteen äänekkääseen pelaajaan ja annetaan muiden päästä pälkähästä. Mielestäni ihan loogista. :D

On loogista, mutta hommassa mietitytti sama seikka mistä itse epäilit Hukkaa (eli pyrittäisiin luomaan hyvismäinen kuva sillä ettei vain kompata päivän suosittuja kohteita).
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.08.2017 15:08:12

Meiz kirjoitti:Aika mahdoton kysymys, riippuu niin paljon pelaajasta koska tietyiltä pelaajilta odotetaan aktiivista osallistumista ja toisilta ehkä ei.

Senpä takia mä sitä oikeastaan heitinkin. Olen myös ihan suht tyytyväinen vastaukseesi, ei mitään ihmeellistä. Muutenkin listauksesi vaikuttaa hyvismäiseltä.

einari kirjoitti:
Hukka kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Samaa muuten sanoi Ares viime pelissä ekana päivänä (perustuen hänen kokemukseen sitä edellisestä pelistä, jossa tuli varapelaajaksi myöhemmässä vaiheessa). Mulla on aina hidas alku ekana päivänä ja olen tässä vaiheessa vakuuttunut että myöhään pelin tuleminen antaa jonkin sortin perspektiiviharhan pelistäni. Myöhemmässä vaiheessa peliä on paljon enemmän kommentoitavaa kuin alussa.

Suoraan sanottuna ihan tosi hämärää mutta selitys menee kyllä läpi. --Meiz

Jännästi ilmaistu, "suoraan sanottuna tosi hämärää"? :D Mitä tarkoitit tällä?

Tarkoitin erityisesti sitä, että “myöhään peliin tuleminen antaa jonkin sortin perspektiiviharhan” Meizin pelistä. Mutta selityksenä hyväksyin sen, että hänellä on hidas alku ja tulee äänekkäämmäksi pelin edetessä.

einari kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Jos voisi äänestää useampaa, äänestäisin tässä vaiheessa myös Jekua, Anblickia, Pivotia ja Viuhtia. Herätelläkseni. Koska epäilyt alkavat pikku hiljaa siirtyä sinne päin myös.

Mikset lähtenyt tänään herättelemään jotakuta heistä?

Olen itse asiassa aika tyytyväinen viestien määrään heiltä tänään verrattuna jo mainitsemaasi toisen päivän kohmeuteen. Jekusta ei tietysti ole kuulunut, mutta kuvittelisin, että justy yrittää jo ilman herättelyääniäkin käydä peliä läpi. Ehkä nyt erityisesti Viuhti on jäänyt suht passiiviseksi.

Viuhti kirjoitti:Yritän paneutua peliin huomenaamulla paremmin, tälle päivälle osuikin hirveästi kaikkia yllätyskiireitä.... Pahoitteluni ^^'

Anteeksi kun tälleen muistuttelen koko ajan, mutta olisiko huomisaamu jo näin neljän aikaan mennyt ohi?

einari kirjoitti:Voitko vähän avata tätä ääntäsi? Miksi päädyit kuitenkin äänestämään rayta?

Oikein hyvä kysymys, koska itsekin olin tosi epävarma tuossa tilanteessa. Epävarmuutta taas kasvatti, kun Undertalessa olin ollut “kuuntelematta” muita tarpeeksi, ja äänestäessäni yön alkaessa 21.00, (ratkaisevaa) ääntäni (pahikselle) ei laskettu. Sen takia ajattelin, että pitää kuunnella nyt vähän helpommin muitakin pelaajia, ja tuossa tilanteessa uskoin raynpelikoneiden pahismaisuuteen enemmän kuin Violetin.

einarista saan sellaisen kuvan, että pystyisi tekemään tuollaisen pohtivan listauksen pahiksenakin, mutta sen verran pitkää peliä eteenvievää kyselyä ja ajatusta, että hyvisvibaa irtoaa lähinnä.

Mä jo ehdin kertoa, että olen suht tyytyväinen hiljaisten puhetasoon tämän päivän aktiivisuuden / tai sen puutteen perusteella, mutta lähdenpä nyt silti äänestämään ++Viuhti
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Viuhti » 20.08.2017 16:16:14

Hahaa, vihdoinkin pääsin tänne! Ette uskokkaan kuinka inhottavaa on, kun läppäristä loppuu akku juuri silloin, kun on saanut viestin melkein valmiiksi, eikä laturi juuri silloin ole käden ulottuvilla... Mutta kyllä kai kello viisi iltapäivällä nyt vielä siihen lupailemaani aamuun menee? :'D ai että voikin olla huono tuuri...

Meiz kirjoitti:Viuhti epäili aika vahvan oloisesti rayniä ("ylivoimaisesti epäilyttävin"), mutta päätyi lopulta perumaan äänen Xatalosin suosituksesta. Samassa viestissä toi kuitenkin esiin myös teorian raynista vetämässä mahdollisesti käänteispsykologia taktiikkaa pahiksena. Avaatko lisää ajatuksiasi ja syitä vetää tuo ääni pois? Seurasitko päivän päättymishetkiä?

Vedin ääneni pois raynpelikoneilta, koska Xatalos, joka tuntui tuntevan raynin pelityylin hyvin, ehdotti, ettei häntä lynkattaisi sinä päivänä, ja luotin Xatalokseen - vaikka itselläni pieniä epäilyksiä asiasta olikin. Varsinainen syy äänen poisvetämiselle oli se, että omat ajatukseni raynin pahikseudesta alkoivat päivän mittaan tuntumaan huterilta ja kovin häilyväisiltä, ja Xataloksen ehdotus oli laukaiseva tekijä lopulliseen äänen poisvetoon. En valitettavasti ehtinyt päivän päättymishetkiä seurailemaan, kännykällä ehdin vilkaisemaan tilannetta about kymmenen yli yhdeksän aikoihin. :c

einari kirjoitti:
Viuhti kirjoitti:Kännykällä yritän laittaa viestiä ainakin bussimatkojen aikana, mutta todennäköisesti pystyn kirjoittelemaan viestejä vain iltapäivisin, sen pari viestiä/irl-päivä. Onko riittävästi, vai olisiko tarpeellista laittaa välitunneiltakin viestejä?

Ihan näin paljoa Viuhdista ei ole kuulunut, kuin hän ensimmäisessä viestissään meinasi. :D Mukavan innokas lähtö peliin kyllä.

Jos nyt suoraan puhutaan, mulla ei ollut tuolloin aavistustakaan siitä, miten pitkään yhdenkin viestin kirjoittaminen, pelin lukeminen ja asioiden miettiminen monelta kantilta oikein kestäisi. Kuvittelin, että yhden keskipitkän viestin saisi jossain kymmenessä minuutissa näpyteltyä näytölle, mikä on kuitenkin ilmeisesti omalla kohdallani ihan sula mahdottomuus :'D

einari kirjoitti:Listaus: Hukka neutraali, Anblickille hiukan hyvisvibaa rayn ja Violetin välisen selkkauksen pohdinnoista, Meiz hyvismäinen, Cam aika hyvismäinen, Violet neutraali, ray epäilyttävin, Xatalos neutraali, Jekusta ja Pivotista ei kuvaa. Eli lähinnä neutraalia ja hyvismäistä.

Jooh, aika lailla... En tiedä, olenko sitten hirmu naiivi tai jotain, mutta en kerta kaikkiaan ole löytänyt suurempia tai pienempiäkään pahikseuteen viittaavia juttuja postauksista. Vaikka kuinka yritänkin suhtautua jokaiseen sanaan kriittisesti, en vain erota mitään. Propsit pahiksille, ainakin yhtä pelaajaa vedätätte ihan täydellisesti! :D

einari kirjoitti:Mielenkiintoista, että Viuhti luottaa (omien sanojensa mukaan) Xatalosiin niin paljon, että päätyy tämän perusteella poistamaan äänen raylta. En ole oikein varma, pidänkö tätä hyvismäisenä vai pahismaisena. Loppujen lopuksi Viuhti ei eilen äänestänyt ketään ja pysyi turvallisesti poissa myös iltatohinoista.

Pidin Xatalosia yhtenä hyvismäisimmistä pelaajista siinä vaiheessa, siitä kumpusi luotto. Mun oli tarkoitus äänestää jotakuta vielä samana päivänä, mutta yllätysvierailulle tulleiden pikkuserkkujen takia se jäi - ja samasta syystä pysyin poissa päivän viimeisistä hetkistä, vieraat lähtivät vasta vähän ennen yhdeksää.

einari kirjoitti:
Viuhti kirjoitti:Mikä saa Violetin näyttämään teidän silmissänne hyvismäisemmältä kuin ennen? Kumpikin teistä ilmeisesti äänesti eilen juuri häntä, joten olisi kiva kuulla perusteluja, mikä tekee Violetista nyt enemmän hyviksen.

Mitä mieltä itse olet? Oletko samaa mieltä Violetin hyvismäisyydestä?

Hm... Violet ei ihan suoraan vaikuta pahismaiselta, mutta hänessä ei myöskään ole mitään, mikä vakuuttaisi mua hänen hyvismäisyydestään - aika neutraali hahmo siis. Näen mahdollisuuksia vähän joka suuntaan, ja tuntuu, että kaikki ajatukseni Violetista kumoavat toinen toisensa.
//
ARGH miksen saa edes hetken rauhaa paneutua peliin ja kirjoittaa kunnon pohdintoja? Nyt pitää sitten lähteä perheen kanssa poimimaan mustikoita (en edes tykkää mustikoista ;_;) voihan nyt *****, miksi kaikkien kiireiden pitää osua samalle viikonlopulle?
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 20.08.2017 17:20:22

Nyt kun ray ja Xatalos ovat molemmat paljastuneet hyviksiksi (ja kun itse tiedän roolini), niin mietin tuota ensimmäistä päivää sen kannalta, kuinka pahikset yrittäisivät toimia tilanteessa, jossa on kaksi äänekästä hyvistä, ja kohteena on vielä kolmas hyvis, jota pidetään yleisesti epäilyttävänä. Äänestystulos oli seuraavanlainen:

3 Violet (Cameron, Meiz, raynpelikoneet)
5 raynpelikoneet (Violet, einari, Anblick, Hukka, Xatalos)

Voisin sinäänsä uskoa, että pahiksille olisi ollut edullisempaa pudottaa minut kuin ray, sillä roolini paljastuminen olisi asettanut rayn erittäin huonoon asemaan seuraavana päivänä. Jos ray selviäisi, olisi hän seuraavana päivänä epäilty, ja pahiksille helppo kohde, jos hyvistappaja ei ole häneen kykyänsä käyttänyt -> todennäköinen kohde hyvistappajalle, ja kilpi siksi yöksi pahiksille. Toisaalta rayn äänestäminen päivällä on erittäin turvallinen ääni pahikselle

Hukan äänestyskäyttäytyminen oli ehkä hieman pahismaista, sillä kahden henkilön lynkkaustilanteessa hän menee antamaan tasoittavan äänen tarkoituksenaan, että joku muu tekee valinnan hänen puolestaan. Kyseessä on joko epävarma hyvis tai pahis, joka haluaa antaa vastuuta hyviksen kuolemasta jollekulle muulle. Ehkä kyseessä on pahis, jolle valinta kahden hyviksen väliltä ei ollut tärkeä? Pelin tempo on jo hidastunut aivan liikaa, ja ääneni on tällä hetkellä aivan turhaan käyttämättä, joten ++Hukka

Viuhdin viimeisin viesti tuntuu myös hieman pahismaiselta, sillä hän selittää nojautuneensa vahvasti toisen henkilön peliin. Pahis olisi voinut ensimmäisenä pelipäivänä jättäytyä suurimmasta sotkusta sivuun, ottaa kolmikosta hyvismäisimmän ja seurata tämän toimintaa.

Pivot ei itseäni vielä epäilytä, toivoisin häneltä vähän enemmän materiaalia. Mikä hieman mietityttää on tämä:
Cameronin ja Meizin posteja saatan vähän sekoittaa toisiinsa. Kun kukaan ei ole ennestään tuttu niin jotkut tahtovat mennä sekaisin. Minulla ei ole kovin suuria tuntemuksia näistä, vaikka ehkä paremmat tuntemukset Cameronista. Minusta hän on kysellyt enemmän ja muistan että kysymys tai pari on tullut minullekin, mikä on antanut paremman kuvan kun niistä on saanut sellaisen kuvan, että haluaa viedä peliä eteenpäin ja selvittää pelaajien ajatuksia. Ei kuitenkaan niin vahvasti tätä tunnetta kuin Hukasta ja einarista. Eli tästä lopputulemana siis, että Meizistä minulle ei oikein ole jäänyt mieleen paljon vaikka tiedän, että hän on postannut enemmän kuin minä aika varmasti. Niin jos ei uudella läpikäynnillä ilmene materiaalia joka vakuuttaisi minua, hän on epäilyttävimpien listalla, koska ei ole koskaan hyvä jos joku ei tee vaikutusta useammassakaan viestissä.

Mielenkiintoista, että Cameronista on jäänyt parempi kuva kuin Meizistä, vaikka minulle, ja varmaan monille muillekin, asia on toisin päin. Syynä voi olla esim, jos Cameron on esittänyt kysymyksiä suoraan Pivotille, mutta tämä pieni kommentti saa minut yhdistämään nämä kaksi pelaajaa mielessäni.

Meiz on lähtenyt analysoimaan tilannetta, ja hän oli ensimmäisiä pelaajia, jotka mainitsivat mielipiteensä muuttuneen minun suhteen. Pahiksen ei ole kovinkaan edullista pehmentää toisen hyviksen epäilyjä tälläisessä tilanteessa, etenkään kun hän olisi voinut vielä suhteellisen turvallisesti jatkaa epäilemistäni. Pahis todennäköisesti komppailisi tuollaista ajatusta kuin esittäisi sen.

einarilta tullut hyvä listaus, jossa on aika paljon hyviä havaintoja. Olen valmis antamaan hänelle hieman lisää hyvisvibaa.

einari kirjoitti:Pivotista ja Jeku-justysta en saanut paljoakaan irti, Camista ja Anblickista hiukan enemmän, mutta he molemmat tuntuivat pelanneen aika neutraalisti ja huomiota herättämättömästi. En viitsi äänestää Camia, jolla on poissaolo, ja justylta odottelen vielä lisää. Tuntuu että Pivot on jäänyt Anblickia enemmän varjoihin, joten


Pivot voi olla varjoissa, mutta niin on Anblick myös. Olisiko pahiksen kuitenkin kannattanut ottaa eilen kantaa äänestykseen, kuten Anblick teki? Anblickista puheen ollen, toivoisin häneltä nyt jotain uutta, sillä mielipiteet raysta ja Xataloksesta eivät tänä pelipäivänä enää paljoakaan paina.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.08.2017 19:12:38

Viuhtin eikä Violetin postaukset oikein vakuuttaneet. Ymmärrän irl-kiireet ja pelin vaativuuden, ja Violetilla mahdollisen pelimotivaation laskun(?) mutta eivät mielestäni tuoneet ajatuksillaan paljoakaan uutta peliin, vaikka etenkin Violet yrittääkin pelin tempoa parannella. Jos sinulla vielä on jotain kysyttävää tuon ääneni suhteen, mielelläni vastailen.

Hukka kirjoitti:Minkälaisilla perusteilla siellä [Town of Salemissa] äänestetään ja saadaan pahiksia kiinni? Entä miten pahiksena siellä toimitaan? Ylipäätään yhteneväisyyksiä pelityypeissä tai -tavoissa?

Voisitko vielä vastata tähän Viuhti?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 20.08.2017 19:25:10

Oliko sinulle todella aivan yhdentekevää, että putoanko minä vai ray? Mikä oli motivaatiosi tasausäänelle?

(Netti alkoi viimeinkin pyörimään tässä päässä, äskeisen viestin kirjoitin vanhempieni luona nopeasti. Nyt pääsen osallistumaan jo paremmin!)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.08.2017 19:34:25

Mielestäni sitä jo einarille perustelin:

Hukka kirjoitti:
einari kirjoitti:Voitko vähän avata tätä ääntäsi? Miksi päädyit kuitenkin äänestämään rayta?

Oikein hyvä kysymys, koska itsekin olin tosi epävarma tuossa tilanteessa. Epävarmuutta taas kasvatti, kun Undertalessa olin ollut “kuuntelematta” muita tarpeeksi, ja äänestäessäni yön alkaessa 21.00, (ratkaisevaa) ääntäni (pahikselle) ei laskettu. Sen takia ajattelin, että pitää kuunnella nyt vähän helpommin muitakin pelaajia, ja tuossa tilanteessa uskoin raynpelikoneiden pahismaisuuteen enemmän kuin Violetin.

Ja hänen pahismaisuuteensa uskoin enemmän juuri ehdottomuuden takia, sinussa epäilin lähinnä hermostuneisuuttasi, mutta sille oli mielestäni aivan mahdollinen hyvissyy (ärrsyyntyminen), jonka esitit mielestäni hyvin.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa

cron