JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoon!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.08.2017 16:18:17

einari kirjoitti:Hups, piti sanoa että ensimmäisellä sivulla. :D Kiinnitin huomioni tosiaan siihen, että puhuit vain peliteknisyyksiä ja itse koen pelin etenevän paremmin pelaajia kuin peliteknisyyksiä huomioimalla. Tokikaan en vaatinut sinulta syväanalyysia jokaisesta pelaajasta, eikä itsellänikään siinä vaiheessa moista ollut. Erikoishahmoliibalaaba on vaan tavallaan melko helppo tapa piiloutua, itse en saa ainakaan siitä mitään irti ellei tule selviä ajatusvirheitä/joku suoraan yritä sen avulla pelata pahisten pussiin.

Mulle tuli tästä sellainen fiilis, että Violet tuntuu ottavan saamansa epäilyt/tökkimiset kumman vahvasti.

Ennen lähettämääni viestiä, jota kritisoit, oli peliin tullut omieni sekä pj:n viestien lisäksi kymmenen viestiä. Lähes kaikki niistä heräämisviestejä. Viestissäni myös kommentoin Viuhdille pelitahdista, kun hän siitä puhui, vaikken hänen nimeään maininnut. Mitkä huomiot näistä heräämisviesteistä olisivat olleet sen arvoisia, että olisin kommentoinut niitä peliteknisyyksien yli? Koen pointtisi siitä, että minusta olisi hyvä kuulla muutakin, niin hyväksi, sillä postattuasi sen oli jo tullut enemmän materiaalia. Kommentit siitä, että pahis piileskelisi erikoishahmokeskustelun takana sen sijaan tuntuvat omituiselta, huomioiden, että tätä ennen oli tullut kymmenen viestiä, joista seitsemän eri pelaajilta. Mielenkiintoinen huomio vielä, että vaikka kirjoitit peliin viestin heti epäilystä herättäneen viestini jälkeen, kommentoit asiaa vasta sen jälkeen kuin Ray kommentoi sitä myös,

Xatalos, mitä voit sanoa Rayn hiljentymisestä? Teillä kun on keskinäistä pelikokemusta.

// Cameron väliin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 16:23:56

Enpä minäkään ole nyt ihan varma Violetista. Epäilen kuitenkin vahvasti että sekä rayn että Violet olisivat pahiksia.. Yhdellä näistä on kuitenkin melko suuri todennäköisyys olla, ja tuntuma on että se on rayn. Toivoisin nyt kuitenkin että hän vähitellen palaisi elävien kirjoihin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 16:30:59

Violet: epäilykseni on että taas työkiireitä eikä välttämättä pahemmin liity hyvyyteen/pahuuteen. Tosin vähän mietityttää olisiko hyviksenä ainakin jotain maininnut kiireiden välissä. Pahiksena viimeksi odotti enemmän että oli paremmin aikaa ennen kuin alkoi taas laittaa viestiä. Ehkä siis lievästi huolestuneempi olen tämän takia kuin jos olisi ryhtynyt vaikka puhelimellaan vastailemaan jossain välissä vaikka olikin kiireitä.. On kyllä mahdollista että ei ole vain ehtinyt.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 17:31:50

Pari tuntia niin olen taas takaisin.
Tässä on kuitenkin vielä kaksi päivää jäljellä eikös? No ainakin yksi.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 17:51:49

Huomenna klo 21 päivä kai loppui?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 15.08.2017 18:14:24

raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti:Enkä itse ole kovinkaan hyvässä asemassa esittää vaihtoehtoja sille, miten erikoisten pitäisi toimia - kautta juonittelu-urani olen ollut sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Teoriakeskustelulla on vain tarkoitus antaa heille vaihtoehtoja.
Mielestäni hän tässä postissa, ja nimenomaisessa lauseessa antaa ymmärtää että hän ei näe miksi roolien esiintuleminen, tai siitä keskusteleminen olisi järkevää. Olenko oikeassa? Jos olen, niin miksi sitten joka ikinen Violetin muu postaus on rooleista puhumista? Ajattele itsesi hänen tilanteeseensa. Jos sinä olet sitä mieltä, että "erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät" (kuten Violet sananmukaisesti sanoo), olisiko sinun jokainen postisti kyläläisenä (kuitenkin jokainen kyläläinen HALUAA tehdä parhaansa lynkatakseen mafioson, right?) erikoisrooleihin liittyvä? Vai tekisitkö jotain muuta? Tämä on minun pointtini.

Mä taas luin sen niin, että hän haluaa tuoda vaihtoehtoja esiin (eli keskustella asiasta) mutta olla sanomatta mikä niistä olisi paras. Mutta nyt kyllä näen, mitä sinä tarkoitat tällä (vaikken ole erityisesti samaa mieltä juurikin eri lukutavan takia...)

raynpelikoneet kirjoitti:Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.

Tästä olen taas vähän eri mieltä. Itse näen Meizin kokeneena pelaajana, joka juuri viime pelissä tarttui pahis!minun itsepäisyyteen ja sanojen pyörtämättömyyteen + kaikkeen sellaiseen, jota ensimmäisessä pelissä pitkään aikaan satuin tekemään. Uskoisin siis, että Meiz olisi pahiksenakin tarpeeksi fiksu myöntääkseen tuollaisen ajatuksen, eikä vänkäämään vastaan.

Xatalos kirjoitti:Helpompaahan se on kiertää ongelma (= vähätellä merkitystä / sanoa että puhui huolimattomasti) jos se uhkaa vetää sinut mukanaan. En ainakaan näe miksi Meiz nyt olisi totally hyvis.

Juuri tästä samaa mieltä siis.

Violet kirjoitti:Hukka on käyttänyt aika paljon aikaa minun puolusteluun Raylta,

Sinäkin koet, että olen puolustellut :D En koe puolustaneeni sua, vaan ensisijaisesti kummastelin koneiden ihmettelyä, mitä en pitänyt aiheellisena. Mutta ilmeisesti häntä tässä asiassa vastustamalla puolustelin sua.

Cameron kirjoitti:Pakko tähän kommentoida että se millaisesta tahdista tykätään, riippuu kyllä pelaajasta (kysyppä Halimalta tykkääkö se rauhallisesta tahdista :DD), ei niinkään pelipaiaksta. Itse tykkään suht aktiivisesta pelitahdista silloin kun on itsellä hyvin aikaa pelata :) Varmoista hyviksistä tykkää varmaan kaikki kyläläiset ja peliteknisyyksistä ei kyllä tykkää kukaan jos ne jää ainoaksi viestisisällöksi ekana pelipäivänä :D Mutta se on kyllä totta että Kylässä ne koetaan hyvänä käydä läpi että erikoishahmot osaavat ottaa kaikki eri mahdollisuudet huomioon valitessaan toimintatapansa.

Joo en ole sitä mieltä että noista asioista erityisesti tykätään vaan siis tarkoitin sellaista, että niin pitkälti kuitenkin toimitaan...

Cameron kirjoitti:Mielenkiintoista Hukan viesteissä on se, että vaikka niissä on paljon asiaa ja kommentteja pelaajista, en juurikaan näe niissä mielipiteitä kenestäkään (muuta kuin että Violetin peliteknisyydet olivat neutraalia tavaraa), mikä on vähän "scummya". (:D) En tiedä yrittääkö luoda luottamusta vahvan pelaajan silmissä tällä Violetin puollustelulla, vähän kyllä haiskahtaa.

Violetin “puolustamisesta” jo puhuinkin tässä viestissä, musta tää on jotenkin hauska ajatus, että hakisi luottamusta tuolla tavalla. Varsinkin kun Violet tosiaan on kokenut eikä varmastikaan menisi tähän lankaan? Paitsi jos tämä itse olisi pahis ja nyt näkee hyvis!minun puolustavan häntä ja saa näin lisää pökköä omaan pelaamiseensa? Mikä sinänsä ihan varteenotettava ajatus.

Ja sitten tuosta mielipidettömyydestä siis, olen siitä kyllä tietoinen. Olen lähinnä kommentoinut tapahtumia ja pelaajia ilman mielipiteitä, koska silloin koen saavani parhaat vastaukset, kun en kerro mielipidettäni. Toisaalta koen tarvitsevani hyvän läpikäynnin ennen kuin mielipiteitä näin alkupelissä pystyn sanomaan. Mutta siis sellaista läpikäyntiä luvassa :>

Nyt näitä kaikkia viestejä läpikäydessä tuli sellainen ajatus, että jos Violet ja raynpelikoneet olisivatkin pahispari, niin olisivat kyllä melkoisen shown laittaneet käyntiin, mikä sinällään olisi todella hyvä taktiikka? Ajatus lähti liikkeelle erityisesti tästä:
einari kirjoitti:Ray ja Violet ovat varsinkin hermostuessaan pelanneet minunkin mielestäni melko epäilyttävän oloisesti MUTTA oon kyllä edelleen aika vahvasti sitä mieltä, että tuo olisi kovin huonoa pahispeliä kahdelta kokeneelta pelaajalta.

Viuhti kirjoitti: Se, miten viisasta oli tuollaisesta pienestä vibasta mainita, onkin sitten toinen asia...

Tässä nyt mietin sellaista, että tuosta sanojen perumisen hyvismäisyydestä ollaan jo keskusteltu. Voi tietysti olla ihan vilpitön juttu myös mutta jotenkin ajatus heti nousi topasta vinkkien ottamisesta.

Viuhti kirjoitti:Komppailen einaria, tuo "mukava Muumimamma"-vaikutelma voisi olla aika hyödyllinen pahiksille, mutta sillä tavalla voisi ihan yhtä hyvin pelata hyvis herättämättä mitään kummallisempia epäilyksiä.

Mitä tuo jälkimmäinen lause tarkoittaakaan? Hyvis voisi pelata herättämättä epäilyksiä? Mutta selkeästi epäilyksiä nousee?

Pivot kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta ainakin itselle, joka en mielelläni mieltäni vaivaa näillä peliteknisyyksillä ja kuinka monta päivää on mihinkin, tykkään siitä, että joku näitä kirjoittelee ylös. Tietysti nyt Violetilla on tuo, että hän on jo kahteen tällaiseen pitkään pohdintaansa saanut molempiin melko huomattavan virheen tuolla sääntöjen hieman-eri-tavalla-kuin-normaalisti toimimisesta ja suunnitelman puuttumisesta. Mutta ainoastaan einari on tähän asti suunnitelmaa ehdottanut.

En ole ihan varma mihin tämä tähtäsi. Olitko Hukka tässä sitä mieltä, että jompikumpi Violet tai Einari oli hyvismäisempi, tai kummatkin tai ei kumpikaan, eli neutraaleja? Itse pidin enemmän einarin osuudesta tässä. Vaikken nyt yhtynytkään siihen roolien esiintuloon tässä vaiheessa niin pidin einarin innokkuudesta tässä.

Tässä siis ajatukseni oli se, että mielestäni Violetin käyttäytyminen oli hieman epäilyttävää, koska ei tuonut mitään suunnitelmaa esille (vielä tuossa vaiheessa en tiennyt syitä tälle). Sitten totesin, että ainoastaan einari on suunnitelmaa ehdottanut eli jos tuomitsen Violetin suunnitelman puuttumisesta minun pitäisi tuomita kaikki muutkin. Eli siis tämä muutti ajatustani Violetista neutraali(mma)ksi. Ja tosiaan einari oli ainut, joka suunnitelmaa ehdottanut, ja sen siis näin ihan hyvismäisenä. En nyt kyllä yhtään osaa sanoa, osasinko selittää ajatuksenkulkuani... Kysykää, jos ei selvinnyt :D

Sitten jotain itse pelaajista:

Violet
Kuten jo useampi muukin miettinyt, mietin hänen kohdallaan tätä:
Cameron kirjoitti:Aiemmissa peleissä hän on vaikuttanut aina niin selvältä hyvikseltä ja on ollut sitä, nyt hänestä taas tulee vähän hermostunut ja närkästynyt vaikutelma. Voi toki johtua siitäkin että joutui näin aikaisessa vaiheessa peliä vähän suurennuslasin alle, mutta silti.

Kuitenkin tuo vahva suhtautuminen vaikuttaa mielestäni epäilyttävältä, ja uskoisin, ettei hyvis!Violet olisi suuttunut noin vahvasti. Alku oli lievästi pahismainen, sitten hyvikseen kallistuvaa neutraalia tuo alku puolustelusta ja nyt myöhemmin tuo vahva reaktio pahismaista (toisaalta itseltäkin olisi jo mennyt hermo siihen kun omia sanomisia ei ymmärretä).

Sitten meidän räyhätiimi <3 : raynpelikoneet ja Xatalos
Molemmat pelaavat omaan makuun hyvin aggressiivisesti mutta tosiaan pelityylin erosta päätellen en osaa sanoa roolin vaikutuksesta tähän aktiivisuuteen. Molemmat ovat tahoillaan suht epäilyttäviä: raynpelikoneet on niin jääräpäinen, että epäilyttää; Xatalos taas sen verran heiluvainen, että epäilyttää. Todella vaikea sanoa roolista kuitenkaan yhtään mitään.

Meiz
Olet niin vähä-aggressiivinen verrattuna viime peliin, jossa olit hyvis, että mietityttää. Toisaalta laitoin siinä pahiksena sinut ja muut samanlaiseen tilanteeseen kuin nyt raynpelikoneet on laittanut Violetin: mikä puhuisi raynpelikoneiden pahismaisuuden ja Violetin hyvismäisyyden puolesta ja toisaalta sinun neutraaliuden. Nyt tässä Meiz-kohdassa alan puhua taas raynpelikoneista? Mutta siis jos tätä teoriaa jatkan, on pakko todeta myös se, että rayn on todella kokenut pelaaja, eikä sortuisi tuohon, mitä minä tein Kissan viiksissä. Mutta siis omiin silmiin hyvin erilaista Meiziä tässä pelissä. Sanomisissa tai tekemisissä ei kuitenkaan sen puoleen ole mielestäni mitään erityisen epäilyttävää tai hyvismäistä.

einari
Vaikuttaa peliä edistävältä rauhallisella tyylillään. Toisaalta tässä ympäristössä olisi pahiksenakin suht helppoa toimia kokeneena? Mutta hyvismäiseltä mielestäni vaikuttaa.

Anblick
Hieman samanlainen kuva kuin einarista, mutta jotenkin ei yhtä hyvismäinen tunnelma? Mutta vaan tunnelmasta puhun, ei mitään pahikseen viittaavaa mielestäni.

Cameron
Vie peliä myös eteenpäin. Kommentoi ja kertoo näkemyksiään ihmisistä hyvin. Hänet näkisin oikeasti etsimässä pahiksia ja/tai etsimässä pahismaisia hyvisten joukosta. Tällä hetkellä näkisin tuon ensimmäisen todennäköisempänä: jotenkin hyvismäisen oloista tekstiä, hyviä kysymyksiä jne.

Viuhtilla ja Pivotilla myös hyvä alku (jokseenkin ei paljoa muuta)
Tuota Viuhtin ääneä mietin, kuitenkin rayn tällä hetkellä varsin helppo kohde äänestää, kun muutenkin oli jo kaksi ääntä alla.

Tällaisia fiiliksiä tällä hetkellä (jos joku jäi mainitsematta, kuten Jeku ainakin?, niin kertonee jo itsessäänkin siitä, ettei erityisempiä ajatuksia). Laitan nyt uuden vaihtoehdon pöytään ja ++Meiz.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 18:52:59

Yritän vielä kerran selittää:

Violet kirjaimellisesti sanoi, että hänen mielestään:
Tarkoitukseni oli esittää nämä vaihtoehdot, ja tuoda nämä vaihtoehdot, mitä kaikki eivät välttämättä huomanneet, esille. En tullut mihinkään johtopäätökseen vielä, sillä vaikka olinkin vaihtoehdot esittänyt, en ole miettinyt riskinoton kannattavuutta kylän kannalta. Enkä itse ole kovinkaan hyvässä asemassa esittää vaihtoehtoja sille, miten erikoisten pitäisi toimia - kautta juonittelu-urani olen ollut sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Teoriakeskustelulla on vain tarkoitus antaa heille vaihtoehtoja.

Se, mitä minä sanoin, tämän jälkeen, oli, että en usko että tämä oli Violetin alkuperäinen sunnitelma, koska miksi kukaan pelaisi, kuinka hän teki jos on sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Miksi sinä (jos ajattelet itsesi Violetin asemaan), KOSKAAN haluaisit sanoa jotain josta et usko itse olevan hyötyä (ei, sen kertominen, mitä "roolit voivat tehdä halutessaan" on aivan kamala perustelu tälle, koska kaikki tietävät mitä roolit voivat tehdä halutessaan). Kaikki maailman ihmiset voivat käyttää aikansa ja miettiä miksi jokin rooli voisi tehdä jonkun ratkaisun, tässä tapauksessa tuo ei auta mitään edistämään peliä.

Kaikki voivat mielessään ajatella, mikä tekee jostain pelaajasta mafian, ja mikä ei.

Voitta lynkata minut, ei kiinnosta. Violet on mafia. Xatalos on ehkä myös mafia, en ole varma. Hänen pitäisi tietää paremmin, erityisesti "rayn tunneloi enemmän mafiana" kommentti on aivan täyttä potaskaa. Minä tunneloin silloin kun näen jonkun pelissä todella selvän "leap of logicin". Ja sitten tuo "annoyance" juttu. Minua ärsyttää jos joku ei ymmärrä todella yksinkertaista logiikkaa. Se ärsyttää todella paljon. Minulla on todella yksinkertainen readi. Kaveri sanoo että "X on paras tapa hoitaa asia" -> "tekee Y". Jengi huutaa että minä olen mafia sen takia. No, kattokaa mitä tapahtuu, mutta Violet on siltikin mafia.

Xatalosin pitäisi tietää paremmin, imo hän on toinen hyvä mafia kandidaatti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 19:02:44

Xatalos, koska sulla on aikaa niin go read:
https://forum.mafiascum.net/viewtopic.p ... er_sort=Go
sun "metasi" minusta on aika päin seiniä, Tai sitten voit mennä myös TL:n lukemaan parit viimeiset pelit. Tuo kuitenkin lähempänä tämän pelin "statistiikkaa" lähtökohtaisesti.

Xatalos kirjoitti:Se että olet usein jääräpäinen / väkisin tunget syytöksiä eteenpäin myös hyviksenä onkin se syy miksen äänestänyt sinua. Jäi vain mietityttämään se ettet ole ottanut mitään kantaa pointteihini siitä, mitkä ovat tehneet Violetista vähemmän todennäköisesti pahiksen. Tuokaan Violetin viesti, jossa otettiin kantaa about kaikkeen mielestäni järkevästi (ei tarvitse tässä vaiheessa olla asioista varmoja mielipiteitä) ei vaikuttanut kantaasi mitenkään. Se sai pikkaisen hälytyskellot soimaan, että onko tässä todella hyvis-rayn asialla. Jää nähtäväksi.

Ei. Jos joku tekee jotain jota mafia tekee, hän on yleensä mafia. Jos haluat ottaa kantaa, ota kantaa siihen mistä minä syytän Violetia äläkä yritä pestä pois epäilyttäviä asioita sen takia koska hän teki myös jotain muuta. Se on.... Mmmm ehkä olet vain mafia. En voi sitä paremmin suomeksi ilmaista. Ei ole järkeä tossa sun päätelmäketjussa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.08.2017 19:04:54

einari kirjoitti:En sanonut epäileväni Xatalosta, kunhan huomioin ettei hän juurikaan ole saanut aktiivisuudestaan huolimatta epäilyjä osakseen.

Okkei, käsitin tuon epäilynä koska tavallaan nostit hänet yli muiden listattujen pelaajien. Tulkitsen viestisi kuitenkin niin ettet pidä Violetin tai rayn lynkkaamista tänään kannattavana ja sen sijaan pitäisi keskittyä neutraalimpeihin, tai siis tuulen alapuolella pysytelleihin? Mitä mieltä olet Hukasta hänen viimeisimmän postauksen jälkeen (sama kysymys myös Cameronille)? Onko Jeku paras arvauksesi pahikseksi?

Cameron kirjoitti:En okein tiedä mitä mieltä olisin Violetista! Aiemmissa peleissä hän on vaikuttanut aina niin selvältä hyvikseltä ja on ollut sitä, nyt hänestä taas tulee vähän hermostunut ja närkästynyt vaikutelma. Voi toki johtua siitäkin että joutui näin aikaisessa vaiheessa peliä vähän suurennuslasin alle, mutta silti.

Tästä olen samaa mieltä, vaikka se ehkä hiukan epäreilua onkin. Viime pelissä Violet oli minusta paljon aktiivisemmin ja kantaaottavammin pelissä mukana. Nyt tuntuu keskittyvän enemmän einarin kanssa vääntämiseen, minun silmään vielä aika pienestä asiasta. Violetille kysymyksenä vielä uusiksi että näetkö einarin "hoputtelussa" sinua kohtaan pahismotivaatiota, vai mikä siinä häiritsee?

Hukka kirjoitti:Meiz
Olet niin vähä-aggressiivinen verrattuna viime peliin, jossa olit hyvis, että mietityttää. Toisaalta laitoin siinä pahiksena sinut ja muut samanlaiseen tilanteeseen kuin nyt raynpelikoneet on laittanut Violetin: mikä puhuisi raynpelikoneiden pahismaisuuden ja Violetin hyvismäisyyden puolesta ja toisaalta sinun neutraaliuden. Nyt tässä Meiz-kohdassa alan puhua taas raynpelikoneista? Mutta siis jos tätä teoriaa jatkan, on pakko todeta myös se, että rayn on todella kokenut pelaaja, eikä sortuisi tuohon, mitä minä tein Kissan viiksissä. Mutta siis omiin silmiin hyvin erilaista Meiziä tässä pelissä. Sanomisissa tai tekemisissä ei kuitenkaan sen puoleen ole mielestäni mitään erityisen epäilyttävää tai hyvismäistä.

Samaa muuten sanoi Ares viime pelissä ekana päivänä (perustuen hänen kokemukseen sitä edellisestä pelistä, jossa tuli varapelaajaksi myöhemmässä vaiheessa). Mulla on aina hidas alku ekana päivänä ja olen tässä vaiheessa vakuuttunut että myöhään pelin tuleminen antaa jonkin sortin perspektiiviharhan pelistäni. Myöhemmässä vaiheessa peliä on paljon enemmän kommentoitavaa kuin alussa.

raynpelikoneet kirjoitti:Violet kirjaimellisesti sanoi, että hänen mielestään:
Tarkoitukseni oli esittää nämä vaihtoehdot, ja tuoda nämä vaihtoehdot, mitä kaikki eivät välttämättä huomanneet, esille. En tullut mihinkään johtopäätökseen vielä, sillä vaikka olinkin vaihtoehdot esittänyt, en ole miettinyt riskinoton kannattavuutta kylän kannalta. Enkä itse ole kovinkaan hyvässä asemassa esittää vaihtoehtoja sille, miten erikoisten pitäisi toimia - kautta juonittelu-urani olen ollut sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Teoriakeskustelulla on vain tarkoitus antaa heille vaihtoehtoja.

Se, mitä minä sanoin, tämän jälkeen, oli, että en usko että tämä oli Violetin alkuperäinen sunnitelma, koska miksi kukaan pelaisi, kuinka hän teki jos on sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Miksi sinä (jos ajattelet itsesi Violetin asemaan), KOSKAAN haluaisit sanoa jotain josta et usko itse olevan hyötyä (ei, sen kertominen, mitä "roolit voivat tehdä halutessaan" on aivan kamala perustelu tälle, koska kaikki tietävät mitä roolit voivat tehdä halutessaan). Kaikki maailman ihmiset voivat käyttää aikansa ja miettiä miksi jokin rooli voisi tehdä jonkun ratkaisun, tässä tapauksessa tuo ei auta mitään edistämään peliä.

Hyppään nyt soppaan mukaan. Violet antaa vaihtoehtoja / ideoita eri taktiikoista erikoisrooleille, ja roolit saavat hänen puolestaan itse valita näistä sopivimman taktiikan. Get it? Meillä on viimeaikoina ollut aika paljon uusia nimiä mukana, osalle pelaajista koko erikoisrooli - käsite tulee vastaan ensimmäistä kertaa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 19:21:17

Meiz kirjoitti:
einari kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Violet kirjaimellisesti sanoi, että hänen mielestään:
Tarkoitukseni oli esittää nämä vaihtoehdot, ja tuoda nämä vaihtoehdot, mitä kaikki eivät välttämättä huomanneet, esille. En tullut mihinkään johtopäätökseen vielä, sillä vaikka olinkin vaihtoehdot esittänyt, en ole miettinyt riskinoton kannattavuutta kylän kannalta. Enkä itse ole kovinkaan hyvässä asemassa esittää vaihtoehtoja sille, miten erikoisten pitäisi toimia - kautta juonittelu-urani olen ollut sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Teoriakeskustelulla on vain tarkoitus antaa heille vaihtoehtoja.

Se, mitä minä sanoin, tämän jälkeen, oli, että en usko että tämä oli Violetin alkuperäinen sunnitelma, koska miksi kukaan pelaisi, kuinka hän teki jos on sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Miksi sinä (jos ajattelet itsesi Violetin asemaan), KOSKAAN haluaisit sanoa jotain josta et usko itse olevan hyötyä (ei, sen kertominen, mitä "roolit voivat tehdä halutessaan" on aivan kamala perustelu tälle, koska kaikki tietävät mitä roolit voivat tehdä halutessaan). Kaikki maailman ihmiset voivat käyttää aikansa ja miettiä miksi jokin rooli voisi tehdä jonkun ratkaisun, tässä tapauksessa tuo ei auta mitään edistämään peliä.

Hyppään nyt soppaan mukaan. Violet antaa vaihtoehtoja / ideoita eri taktiikoista erikoisrooleille, ja roolit saavat hänen puolestaan itse valita näistä sopivimman taktiikan. Get it? Meillä on viimeaikoina ollut aika paljon uusia nimiä mukana, osalle pelaajista koko erikoisrooli - käsite tulee vastaan ensimmäistä kertaa.

Hyppää vain. Kyse ei ole tästä. Kyse on siitä että Violet itse sanoi, kuten viestissänni jo lainasin, että hänen mielestään erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Jos olet tätä mieltä, silloin sinun pelifilosofiaasi kuuluu se, että kerrot pelaajille "ei puhuta erikoisista", eikä se, että teet kolme postia joissa puhut AINOSTAAN mekaniikoista (joiden jo itsekin totesit olevan turhaa). En jaksa jauhaa tätä samaa juttua, ihan oikeasti. :) Jos sinä, tai muut ette ymmärrä kuinka se tekee hänestä mafian, niin sitten en voi auttaa. Hän on mafia. "His actions dont make sense according to his mindset", en osaa tuota sanoa suomeksi. Teot eivät tue sanoja olisi varmaan paras käännös.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.08.2017 19:25:20

Meiz kirjoitti:Violetille kysymyksenä vielä uusiksi että näetkö einarin "hoputtelussa" sinua kohtaan pahismotivaatiota, vai mikä siinä häiritsee?

En suorastaan näe pahismotivaatiota sille, että hän toivoi minulta mielipiteitä pelaajista, mutta pohdinta siitä, että pahis voisi käyttää peliteknisyyksiä lähestymistapana peliin, voi olla toisen pelaajan pahikseksi maalaamista. Tuossa vaiheessa oli aika vähän mihin tarttua, ja en oikeasti itse ole törmännyt peliin, jossa pahikset jumiutuvat puhumaan vain peliteknisyyksistä. En näe sille vaihvoja perusteluja, mutta vielä on ollut sen verran kevyttä, ettei voi sanoa varmasti.

raynpelikoneet kirjoitti:Se, mitä minä sanoin, tämän jälkeen, oli, että en usko että tämä oli Violetin alkuperäinen sunnitelma, koska miksi kukaan pelaisi, kuinka hän teki jos on sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Miksi sinä (jos ajattelet itsesi Violetin asemaan), KOSKAAN haluaisit sanoa jotain josta et usko itse olevan hyötyä (ei, sen kertominen, mitä "roolit voivat tehdä halutessaan" on aivan kamala perustelu tälle, koska kaikki tietävät mitä roolit voivat tehdä halutessaan). Kaikki maailman ihmiset voivat käyttää aikansa ja miettiä miksi jokin rooli voisi tehdä jonkun ratkaisun, tässä tapauksessa tuo ei auta mitään edistämään peliä.


Varmasti olisi ollut parempi vaihtoehto jättää sanomatta mitään peliteknisyyksistä, ja toivoa, että aloittelevatkin pelaajat ymmärtävät käyttää hyödykseen sitä, mitä muut erikoisroolit tietävät. Varmaan vaan pahiksena menin kalastelemaan hyvispisteitä, kun nää on niin itsestäänselviä asioita.

Ehkei ihan noin. Heitin pari potentiaalista tilanneskenaariota, joissa erikoisroolit voivat toimia tietyn tavan mukaisesti hyviksille edullisesti. Luotan kuintenkin erikoishyvisten omaan harkintakykyyn, että miten haluavat toimia. Kun nuo vaihtoehdot oli tuotu esille, voivat erikoishyvikset joko toimia tai olla toimimatta niiden pohjalta. Mulla on aika sopiva lainaus tähän.

raynpelikoneet kirjoitti:__Minä tunneloin silloin kun näen jonkun pelissä todella selvän "leap of logicin". Ja sitten tuo "annoyance" juttu. Minua ärsyttää jos joku ei ymmärrä todella yksinkertaista logiikkaa. Se ärsyttää todella paljon.--


// ray tuli tähän väliin

Ehkä tämä selventää.

Erikoiset tehkööt kuten parhaaksi näkevät = Erikoiset tekevät kuten parhaaksi näkevät. Ketjussa saa keskustella erikoisista ja saa esittää ehdotuksia. Lopullinen harkintapäätös suunnitelmien toteutumisesta jää erikoisille.

Erikoiset tehkööt kuten parhaaksi näkevät =/= Kukaan ei puhu erikoisista mitään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 19:44:06

Täytyy sanoa etten vieläkään ole vakuuttunut, rayn. Itsekin sanoin yhdessä aiemmassa pelissä tyyliin "roolikeskustelu on ajanhukkaa, mennään asiaan". Kuitenkin jossain vaiheessa mainitsin jotain mikä tuli mieleen rooleista. Ei se roolikeskustelu ehkä hyödyllisistä ole, mutta ei myöskään selvän pahista vaikka ei edes keskustelija sitä itse arvostaisi. Tilanteen mukaan. Etenkin kun tämä ei taida olla ihan veteraanipeli joten voi olla neuvoton roolipelaaja joka ei uskalla kysyä asioita ettei paljastaisi rooliaan? Enemmän Violetin ns. neuvonta tuntui olevan tähän suunnattu. Ei se ainakaan pahisagendan mukaista ollut sitä tehdä, paitsi ehkä että näyttäisi hyvältä muille. Onhan se mahdollista että pyrki tähän.. Ei tosin kovin hyvin toiminut :P Violet jatkoi tätä vielä myöhemmin vaikka oli jo tulessa roolipuheistaan. En siinä nähnyt ainakaan pahisagendaa, mikä sai miettimään että koko juttu sopi paremmin oletukseen että antoi vain neuvoja hyvisrooleille. Tosin tuo myöhempi oli vastauksena kysymykseen mikä vähensi asian merkitystä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 20:01:06

Sinä et siis vieläkään ymmärrä tai "ymmärrä" mistä puhuin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 20:10:52

Violet kirjoitti:Tämän pelin tarkastajana jouduin jo ennen peliä pohtimaan tasapainotuksen kannalta hyvisten mahdollisia kuvioita, ja siksi minun oli suhteellisen vaivatonta kirjoittaa niistä viesti, ja tuoda erilaiset esiintulovaihtoehdot muiden harkinnan alaiseksi.

Mistä sinä, Xatalos puhuisit mafiana jos olisit Violet, pelin alussa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 20:14:44

Voiko tällä foorumilla mitenkään "filtteröidä" posteja, eli saada näkyviin vain jonkun tietyn pelaajan postit tässä threadissa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.08.2017 20:19:27

Ketjun alapalkissa on nappi, jolla voi järjestää viestit kirjoittajan mukaan, se on lähin vastine.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 20:19:43

Violet kirjoitti: Heitin pari potentiaalista tilanneskenaariota, joissa erikoisroolit voivat toimia tietyn tavan mukaisesti hyviksille edullisesti.

Ei niinkö, voitko näyttää missä näin teit?
Mitkä nämä skenaariot olivat?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 20:23:45

Ainakin profiilista näkee viestihistorian. Kait se toimii jos ei ole useassa pelissä samalla hetkellä, tai ainakin sitä onnistuin käyttämään kohtuullisesti pari kertaa. Olisi kyllä hyvä kuulla jos jokin parempi vaihtoehto olisi tarjolla.

Käsittääkseni väitteesi on se, että Violet olisi pahiksena pyrkinyt keräämään "helppoja irtopisteitä" antamalla hyviä neuvoja rooleille koska oli sitä jo aiemmin tullut pohtineeksi. Mahdollista. En vain näe miksi se olisi aukottomasti mennyt juuri näin. Eikö se ole ihan mahdollinen skenaario että oli hyvis mutta laittoi mietintönsä vain ketjuun koska oli niitä jo miettinyt etukäteen ja niistä voisi olla hyötyä jollekulle pelaajalle?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 20:25:35

Violet kirjoitti:Ketjun alapalkissa on nappi, jolla voi järjestää viestit kirjoittajan mukaan, se on lähin vastine.


Tuo olikin ehkä parempi tapa hoitaa asia.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.08.2017 20:35:23

Raynpelikoneiden viestejä mun on vähän vaikea välillä seurata. Esimerkiksi viewtopic.php?f=9&t=466&start=90#p8516 hän sanoi ensin
Raynpelikoneet kirjoitti: Violet ei taaskaan sanonut mitään postauksessaan. Tai no epäili minua paitsi ettei ehkä epäilekään... Joo se on hyvä..

ja seuraavassa viestissä
Raynpelikoneet kirjoitti: Semi-varma että Xatalos rollasi mafian taas. Otan mietinnän tästä huomiseen töistäpääsyyn.
--Violet

Ensin sain kuvan, että ”Joo se on hyvä..” olisi ironiaa ja hän pitäisi Violetia epäilyttävänä, mutta seuraavassa viestissä hän nappaa äänensä pois, vaikka puhuukin vain Xataloksesta -- jota hän ei kuitenkaan äänestä? Myöhemmin hän lataa äänen takaisin Violetille. Olen kyllä lukenut kaikki rayn viestit useampaankin otteeseen otsa kurtussa, mutta kun en ymmärrä, niin en ymmärrä :D Olen myöskin edelleen sitä mieltä, että hän on enemmän tai vähemmän tahallaan väännellyt ja väärinymmärtänyt Violetin sanoja. Hänen logiikkansa (viewtopic.php?f=9&t=466&start=150#p8614) ei vaan aukene mulle, vaikka hän väittäisi sitä miten yksinkertaisesti hyvänsä, vaan ymmärrän Violetin perustelut.

Ilmoille heitetty ajatus Violetista ja pelikoneiden pahistiimistä oli kyllä mielenkiintoinen ja ihan huomionarvoinen. Viime pelissäkin taisin kyllä virheellisesti epäillä Violetia toisen pelaajan pahiskaveriksi, joten historia saattaa toistaa itseään, mutta saattaahan sitä joskus osua oikeaan. Vaikka sitten ihan sattumalta :D

Einari mulla on jäänyt sikäli mieleen, että hänen tyylinsä tuntuu musta (ja ilmeisesti myös monen muun mielestä) peliä edistävältä ja oikeasti pohdiskelevalta. Hän oli kuitenkin pahiksenakin niin vakuuttava ja keräsi samanlaisia kommentteja pelistään silloinkin, ettei herätä mussa suurta luottamusta tällä perusteella.

Hukan tyyli on tosiaan melkoisen sovitteleva, kuten aiemmin on todettu. Tätäkin voi mielestäni vertailla edelliseen peliin, jossa nostettiin ihan samaa asiaa esille ja jossa Hukka paljastui pahikseksi. Toisaalta hän ei tunnu samalla tavalla anteeksipyytelevältä kuin em. pelissä eikä mielestäni olisi muutenkaan reilua tai perusteltua sanoa, että selvästi tässä on taas pahis kyseessä, kun sovittelevuus alkaa näyttää hänelle niin ominaiselta ja luonteenomaiselta.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 20:43:03

Xatalos kirjoitti:Ainakin profiilista näkee viestihistorian. Kait se toimii jos ei ole useassa pelissä samalla hetkellä, tai ainakin sitä onnistuin käyttämään kohtuullisesti pari kertaa. Olisi kyllä hyvä kuulla jos jokin parempi vaihtoehto olisi tarjolla.

Käsittääkseni väitteesi on se, että Violet olisi pahiksena pyrkinyt keräämään "helppoja irtopisteitä" antamalla hyviä neuvoja rooleille koska oli sitä jo aiemmin tullut pohtineeksi. Mahdollista. En vain näe miksi se olisi aukottomasti mennyt juuri näin. Eikö se ole ihan mahdollinen skenaario että oli hyvis mutta laittoi mietintönsä vain ketjuun koska oli niitä jo miettinyt etukäteen ja niistä voisi olla hyötyä jollekulle pelaajalle?

ei.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.08.2017 20:44:01

raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti: Heitin pari potentiaalista tilanneskenaariota, joissa erikoisroolit voivat toimia tietyn tavan mukaisesti hyviksille edullisesti.

Ei niinkö, voitko näyttää missä näin teit?
Mitkä nämä skenaariot olivat?

viewtopic.php?f=9&t=466#p8420

Tuossa viestissä käsittelin skenaariota, jossa yöllä toteutuu vain yksi tappo, ja miten erikoishahmot voivat menetellä tapahtuneen kanssa. On kuitenkin aika epätodennäköistä, että pahikset sekä hyvistappaja tähtäävät samaan kohteeseen, sillä heillä on eri prioriteetit tapon kohteille.

Missä on Jeku, jonka tyypillistä pahispelaamista vaikuttaa olevan lurkkaaminen?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 20:45:52

raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Ainakin profiilista näkee viestihistorian. Kait se toimii jos ei ole useassa pelissä samalla hetkellä, tai ainakin sitä onnistuin käyttämään kohtuullisesti pari kertaa. Olisi kyllä hyvä kuulla jos jokin parempi vaihtoehto olisi tarjolla.

Käsittääkseni väitteesi on se, että Violet olisi pahiksena pyrkinyt keräämään "helppoja irtopisteitä" antamalla hyviä neuvoja rooleille koska oli sitä jo aiemmin tullut pohtineeksi. Mahdollista. En vain näe miksi se olisi aukottomasti mennyt juuri näin. Eikö se ole ihan mahdollinen skenaario että oli hyvis mutta laittoi mietintönsä vain ketjuun koska oli niitä jo miettinyt etukäteen ja niistä voisi olla hyötyä jollekulle pelaajalle?

ei.


Ja....?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 15.08.2017 20:46:13

Meiz kirjoitti:Samaa muuten sanoi Ares viime pelissä ekana päivänä (perustuen hänen kokemukseen sitä edellisestä pelistä, jossa tuli varapelaajaksi myöhemmässä vaiheessa). Mulla on aina hidas alku ekana päivänä ja olen tässä vaiheessa vakuuttunut että myöhään pelin tuleminen antaa jonkin sortin perspektiiviharhan pelistäni. Myöhemmässä vaiheessa peliä on paljon enemmän kommentoitavaa kuin alussa.

Suoraan sanottuna ihan tosi hämärää mutta selitys menee kyllä läpi. --Meiz

raynpelikoneet kirjoitti:Sinä et siis vieläkään ymmärrä tai "ymmärrä" mistä puhuin.

Jos Violet tai me muut emme ole tajunneet, voisitko vielä yrittää selittää asian uudestaan mahdollisimman selvästi (kuten itsekin joskus pyysit meitä muita kirjoittamaan) ja ehkä parhaalla mahdollisella suomen kielellä vielä, ettei meiltä mene ohi jotain slangisanojen takia?

raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Ainakin profiilista näkee viestihistorian. Kait se toimii jos ei ole useassa pelissä samalla hetkellä, tai ainakin sitä onnistuin käyttämään kohtuullisesti pari kertaa. Olisi kyllä hyvä kuulla jos jokin parempi vaihtoehto olisi tarjolla.

Käsittääkseni väitteesi on se, että Violet olisi pahiksena pyrkinyt keräämään "helppoja irtopisteitä" antamalla hyviä neuvoja rooleille koska oli sitä jo aiemmin tullut pohtineeksi. Mahdollista. En vain näe miksi se olisi aukottomasti mennyt juuri näin. Eikö se ole ihan mahdollinen skenaario että oli hyvis mutta laittoi mietintönsä vain ketjuun koska oli niitä jo miettinyt etukäteen ja niistä voisi olla hyötyä jollekulle pelaajalle?

ei.

Saisiko perusteluja? Ymmärrettäisiin paremmin toisiamme, jos perusteltaisiin asioita.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.08.2017 20:49:06

Jostain syystä repesin kyllä täysin kun Hukka saapui sovittelemaan :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 20:49:33

Meiz kirjoitti:Jostain syystä repesin kyllä täysin kun Hukka saapui sovittelemaan :D


:D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 20:51:30

Sinänsä en sanoisi että sovittelevuus on pakosti pahismainen juttu. Pohjimmiltaan se kuitenkin edistää hyvisten asiaa jos ketju ei vajoa eripuraisiin tappeluihin. Vähän hauskaa oli kieltämättä kun mainitsit.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 15.08.2017 20:52:02

Meiz kirjoitti:Jostain syystä repesin kyllä täysin kun Hukka saapui sovittelemaan :D

Mitä mä nyt oon tehnyt? :D Tuo viimeinen vai? Kun perusteluja ei saa muuten niin sitä yrittää parhaansa :>
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 20:52:14

Hyvällä tavalla hauskaa :P
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.08.2017 20:52:29

wait, olen väärässä, Violet on kyläläinen.
--Violet
++Xatalos
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron