Mafiapeli III - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.12.2013 23:09:45

Violet kirjoitti:Ropsus ei ole myöskään herännyt. Oliko sinulla jokin syy jättää hänet huomioimatta vai oliko tämä vain inhimillinen erehdys?

Mikäli tilanne todella on se, että Ropsus ei ole herännyt, niin kyseessä on inhimillinen erehdys. Tapaan tällaisissa tilanteissa (kuten nyt vaikka heränneet/heräämättömät) menemään oman muistini perusteella ja vaikka jonkin tasoisen valokuvamuistin omistankin, niin se ei tarkoita sitä, että mun muisti on absoluuttisen tarkka ja erehtymätön. Ja miun paheena on olla laiska ja olla tarkistamatta mitään tälläsiä pieniä yksityiskohtia, vaikka muuten tykkäänkin on tarkka melkein jopa pilkunviilaamiseen asti.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Ropsus » 15.12.2013 17:59:42

Heipä hei minäkin voisin vihdoin heräillä tähän peliin. Ei sillä ettei minulla paljoa ole sanottavaa koska olen vain kerran lukenut topan läpi ja pää on niin puuroinen etten oikein osaa tällä hetkellä mitään ihmeellistä sanoa. Jotta saisin edes jotain sanottua niin vastaampa vaikka sitten tuohon Jitan ekana päivänä suurta huomiota herättäneeseen kysymykseen ja sanon että olisin varmaan kissa, koska ne on miun lempieläimiä ja sellaisia ihania pörrökeriä.

Nyt ei pysty muuta sanomaan kun että olen pahoillani ekan päivän heräämättömyydestä (irl-kiireet, huoh, pääsisiköhän niistä joskus eroon?) ja yritän huomenna tulla virkeämmillä aivoilla sanomaan jotain järkevää.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Violet » 15.12.2013 19:47:18

Minulla on nyt aikaa listata puolet pelaajista. Toisen puoliskon hoitelen myöhemmin tänään tai huomenna. Pitemmittä puheitta analyysiin.

Vampire: Itse en tällä hetkellä pidä Vampirea kovinkaan epäilyttävänä. Hän on vienyt peliä eteenpäin, mutta häneltä ei ole kuullut mielipiteitä pelaajista paljoakaan. Haluaisitko kertoa mielipiteitäsi?

Jitachi: Jitachi on pelannut mielestäni jotenkin epätasaisesti. Tarkoitan tällä sitä, että hän ei ole neutraali, vaan että hänen pelissään on paljon seikkoja, jotka tekevät hänestä niin hyvismäisen ja toisia seikkoja, jotka tekevät hänestä pahismaisen. Hän alkoi aktiivisesti herättämään ihmisiä, mutta tästä jäi hieman kuva siitä, että yritetään viedä keskustelua pois itsestä. Tätä vahvistaa se, kuinka hän ei vastannut piikkiksen epäilyihin. Hänellä oli kyllä hyviä pointteja koskien Hagridia, ja ymmärrän kyllä hänen näkökantansa koskien piikkiksen epäilyjen vastaamattomuuteen. Pidän Jitachia nyt neutraalina, sillä en osaa päättää mihin hän kuuluu.

Ropsus: Ropsus heräsi tänään ja valitteli IRL-kiireitä. Hän ei viestissään oikein ottanut kantaa mihinkään, joten ei ole oikein mitään mistä häntä voisi epäilläkkään.

Zey: Zey on pelannut mielestäni aktiivisesti ja hyvismäisesti, mutta hänen pelinsä tuntuu aina sellaiselta. Tämän vuoksi olen varovainen hänen suhteensa. Hän on kuitenkin listannut pelaajia ja vienyt peliä eteenpäin, joten annan hänelle tästä hieman luottoa.

Hmm. Analyysin tämä pelaajapuolisko vaikutti melko neutraalilta. Katsotaan sitten seuraava puolisko. Tehkää nyt muutkin jotain (mieluusti jotain, missä kerrotte mielipiteenne pelaajista), jotta saamme vietyä peliä eteenpäin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Violet » 16.12.2013 18:54:10

Sitten loput.

Ardee Ardee, on uusi pelaaja, joten en hänen tyyliään ennestään tunne. Hä on aloittanut pelin kivasti, ja toivottavasti heräät pian tähän päivään. Jotkin hänen lausunnot ovat kuitenkin tuntuneet hieman oudoilta, ja koska vieseissä on käsitelty melko vähän pelaajia, niin jää käsitys pelaajasta hämäräksi. Mitä mieltä olet pelaajista?

Herkkuoone Heräämätön. Ei mitään lisättävää.

Jooseppi Jooseppi on melko lailla samassa asemassa kuin Ardee. Hänen eilinen äänestyksensä ihmetytti eilen, mutta se saa miettimään, olisiko hänen pahisparinsa neuvonut häntä toimimaan tuolla tavoin? Pitäisin Jooseppia lievästi hyvismäisenä.

Hagrid Hagrid on tällä hetkellä mielestäni pahismaisin. Hänen viba-listauksensa saa hänet näyttämään alkupelissä aktiiviselta, mutta tällä listauksella ei ole oikeastaan mitään pohjaa. Sehän perustuu viboihin. Tämän päivän viestissään hän on vaikuttanut agressiivisemmalta kuin yleensä. Hagrid saisi nyt kyllä laittaa jotain vahvempia mielipiteitä peliin.++Hagrid

Raegan Raegan aloitti pelin mielestäni hyvismäisesti edistäen peliä ja uskaltaen äänestää. Pahikset saattaisivat harkita tuollaisen teon tekemistä, sillä siinä valokeila saattaa kääntyä itseensä päin. Itse pidän Raegania tällä hetkellä hyvismäisimpänä.

Horaaneko Heräämätön. Ei mitään lisättävää.

Näin yleisesti ottaen tämä aktiivisuustaso häiritsee. Yrittäkää äänestää ajoissa, niin selvitään viime hetken äänestyskaaoksilta! :)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Hagrid » 16.12.2013 22:19:38

Äänesi oli toisin sanoen perusteeton. Nyt on toinen päivä, mulle ei ole tullut hyvää kuvaa pelaajista tähän mennessä. Et voi olettaa kaikkia superaivoiksi, jotka tietää pahikset alta aikayksikön. Ja toki, äänestä mut vaan pois, omapa on virhees.
Avatar
Hagrid
Kyläläinen
 
Viestit: 71
Liittynyt: 16.11.2013 18:47:38

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.12.2013 22:29:34

Haluaisitko kertoa mielipiteitäsi?

Tunnut unohtavan, että tässä on toinen päivä ja ainakaan tällä hetkellä monistakaan ei ole materiaalia niin paljon, että saisin aikaan jotain kovin perinpohjaista. Saat siis odotella niitä mielipiteitä vielä, oon kuitenkin tässä aina joutessani koittanut ajatella tätä peliä ja pelaajia, vaikka mulla onkin tässä tällä hetkellä prioriteettilistalla asioita, jotka on tärkeämpiä (mm. tentti). En voi myöskään luvata saavani taiottua jostain mielipiteitä huomiseksi tällä materiaalilla. Jotain ehkä onnistun saamaan aikaan, mutta veikkaan, että sekin vähän on niin horjuvaa että ei ole tosikaan.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jita » 16.12.2013 23:07:37

Hagrid: Jos todellakin olet hyvis, käytöksesi ei ainakaan edistä peliä yhtään. Todellakin, kaikki meistä eivät ole superaivoja, itse asiassa kukaan meistä ei ole. Ainoat, jotka tuntevat pahikset, ovat pj, pelimode sekä pahikset itse, joista ainoastaan pahikset ovat pelaajia. Marttyrisointi puolestaan on todella lapsellista, ja useammin vahingoittaa omaa puolta kuin oikeasti saa aikaan ihmepelastusta. Vaikka tilanne näyttäisi kuinka pahalta tahansa, kannattaa silti jatkaa omia havaintoja ja epäilyä, ehkä myös puolustautua hieman. Parempihan se on, että kuollut hyvis jättää perinnökseen omia mietelmiään, kuin se, että kuollut hyvis jättää perinnökseen marttyrisointia ;)
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Zey » 16.12.2013 23:46:19

Vampire
Häneltä on tullut ihan kivasti viestejä, tosin aika vähän sitä loppujen lopuksi hyödyttävää asiaa. Lähinnä jos hän on miettinyt pelaajia tai pelin lopputuloksia niin on tuntunut päätyvän tulokseen ei voi tietää. Yllätyin hieman luettuani Vampiren viestit, sillä muistin niissä olevan enemmän pelaaja pohdintaa, mutta ei sitten näköjään. Hmm, mielipiteitä olisi kiva kuulla tuolta suunnalta, jos ei nyt ihan perusteellisia pysty kaikista antamaan, niin kenties vähemmän perusteellisia, mutta jotain suuntaa antavia edes osasta pelaajasta? Aiotko muuten tiputtaa Herkkuoonen äänelläsi, mikäli hän ei herää, eikä kukaan saa 2 ääntä?

Violet
Tuonut mielipiteitä reippaasti esille, äänesti ajoissa, ollut aktiivinen. Toisin sanoen tuntuu peliä edestävältä pelaajalta, joka ei halua peitellä tai panttailla mielipiteitään, tuntuu olevan innokkaasti nappaamassa pahiksia. Tällä hetkellä siis lievästi hyvismäinen, ihan hirveästi ei kuitenkaan, sillä Violet on roolissa kuin roolissa... Violet. :D Hänestä on aina vaikea päätellä roolia.

Ropsus
Heräili eilen, ja lupaili tänään tulla puhumaan. Sitä odotellessa.

Ardee
Uusi kyläläinen, uusi tyyli. FIksuja mielipiteitä tullut ja niitä olisi kiva kuulla lisää nyt toisena päivänäkin. :)

Herkkuoone
Ei ole herännyt, joten jaa-a.

Raegan
Heräily viestin lähettänyt, tosin hyvismäisen sellaisen. Hyppäsi kaikkien alkukyselyiden ylitse ja meni suoraan pelaajiin. Ei siis halua vain viestiään pidentää täytteillä, vaan ihan oikeasti tuoda pointteja esiin. Olisi kiva kuulla lisää ajatuksia. :) Lievästi hyvismäinen.

Horaaneko
Ei ole herännyt- :/

Hmm,edelleenkin epäilyttävin henkilö tuntuu olevan ++Jitachi, samoilla perusteluilla mennään kuin eilenkin.

Hagrid: Miksi moinen kiivas reaktio äänen takia, joka ei edes saanut sinua tippumisuhan alle? Suunnitelmissasi ei siis ole Violetin äänestäminen?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Mafiapeli III - 1.Päivä päättyy torstaina 19.00

ViestiKirjoittaja Raegan » 17.12.2013 13:36:09

Kas vaan, aikahan lentää kuin siivillä... mutta asiaan:

Vampire jatkaa edelleen sillä linjalla mistä meikäläinen ei oikeen tykkää. Ihan totta nyt, lähes jokaisessa viestissäsi olet vain valitellut muiden saamattomuutta ja/tai puolustellut omaasi. On todella vaikea keksiä sustakaan (ainakaan positiivista) materiaalia, jos ei sultakaan tule mitään peliä edistävää. Heräämättömän äänestäminen ei nimittäin todellakaan ole sitä. (Joskin siitä ollaan väännetty kättä jo muistaakseni aikaisemminkin...) Ja kun ei kuulemma ole mitään materiaalia muista, pah, täällähän on jo muutamat tehneet mun mielestä tosi ihailtavia listauksiakin. ++Vampire, katsotaan asiaa sitten uudelleen jos (ja kun!! >:( ) sulta tulee jotain kunnon materiaalia.

Hagrid, mitä ihmettä. Kovin on outo reaktiosi Violetin ääneen? En pitänyt sua aikaisemmin mitenkään kovin epäilyttävänä, siinä mukavassa neutraalikastissa pikemminkin, mutta reaktiosi kyllä hämmentää nyt. Ja tosiaan, niin kuin Violet tuolla jo sanoikin, pelkillä viboiluilla ei pitkälle pötkitä... ei mitään vähän konkreettisempaa ois tarjolla? Totta joo, ollaan vasta toisessa päivässä, mutta viestejäkin on jo melkein seitsemänkymmentä, eikö niistä todellakaan saa mitään irti?

Jitachi, mihin on alun pelin edistämisinto kadonnut? Olet takertunut lähinnä piiikkikseen ja piikkiksen kuoltua Hagridiin ja nekin epäilyt melko vibapohjalta(?). Muutenkin viestisi ovat lähinnä vastauksia muille, eikö mitään vähän laajempaa pelaajapohdintaa ois tulossa? :)

Violet on mun mielestä hyvin mukana pelissä, paljon viestejä, melko perus-Violetia, ei sen kummempia epäilyjä siihen suuntaan toistaiseksi. Zey on myös ollut tosi ihailtavasti mukana ja mun mielestä rehellisemmän oloisia pointteja kuin viimeksi kun olit pahis. x) Ei siis sen kummempia epäilyjä siihenkään suuntaan. Muista mulla ei kummemmin ole vielä syntynyt mitenkään neutraalista poikkeavia mielipiteitä ja nyt on muutenkin vähän kiire, palailen asiaan kunhan kotiudun!
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Ropsus » 17.12.2013 14:16:38

Mitähän tähän nyt sanoisi? En ole ehtinyt vieläkään lukea topaa kunnolla ajatuksella ja syynäten läpi mutta joitain ajatuksia olen päässäni kehitellyt. Ensimmäisenä ihmettelyä Hagridin ja Vampiren käytöksen suuntaan (komppailua tiedän, mutta pakko silti sanoa koska olen samaa mieltä). Hagrid reagoi perin kummallisesti tuohon Violetilta saamansa ääneen, en kuitenkaan tiedä onko siinä mitään sen ihmeellisempää koska muistaakseni hän on aiemminkin reagoinut vahvasti saamiinsa ääniin. Vampire taas oon laittanut tänäänkin mukavasti viestejä mutta niissä ei kuitenkaan ole oikein mitään varteenotettavaa sisältöä esim. pohdintaa muista pelaajista. Ymmärrettävää sinänsä kun hän on valitellut ajan puutetta mutta jotain hämärää kuitenkin tuossa on (omasta mielestäni tai voinhan olla aivan väärässäkin itsellänikään kun ei ole hirveästi ollut aikaa paneutua tähän peliin).

Toisekseen Violet ja Zey vaikuttavat minusta vähäsen hyvismäisiltä, koska he ovat nähdäkseni yrittäneet viedä peliä eteenpäin listauksillaan (joiden tekemisessä minä muuten olen erittäin huono x)). Molemmilla on ollut hyviä pointteja ja ovat olleet suhteellisen aktiivisia.

Loput ovatkin minulle suhteellisen neutraalin tuntuisia vielä tässä vaiheessa. Nyt pitäisi sitten vissiin äänestää etten lennä pellolle äänestyspakon suorittamattomuudesta. ++Vampire koska minusta hän on kuitenkin se jossa on eniten jotain hämärää, Hagrid tulee toisena. Ääni saattaa vielä vaihtua jos tässä parin seuraavan tunnin aikana tapahtuu jotain mikä puhuu todella vahvasti jonkun pelaajan pahikseuden/hyvikseyden puolesta.
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 17.12.2013 14:45:39

Kaivoin jostain aikaa ja ajattelin silmäillä topicia läpi, kun multa kerran on mielipiteitä kaivattu. Huomionarvoista se, että kirjoitan tätä kirjoittajan mukaan järjestellyn näkymän mukaan, jotta saan jokaisen kirjoittajan sanoista suoran paketin eikä tarvitse ravata kolmea sivua koko aikaa jokaisen kohdalla edes takaisin. Voi siis olla että jotain epäjohdonmukaisuuksia sen takia ilmestyy, mutta koitan vältellä niitä.

Ardee on kirjoittanut neljä viestiä, kaikki ekan päivän aikana. Heti tokassa viestissä tulee mielipiteitä, mutta tarkemmassa tarkastelussa ne ovat oikeastaan lähinnä muiden komppailua (eli tässä tapauksessa Violetin ja Joosepin komppailua). Suurin osa tokasta viestistä meni äänen miettimiseen, mikä sekin on sinällään ihan hyödyllistä. Kolmannesta viestistä taas sitten löytyi jotain, mihin kaipaisin selvennystä:
Ardee kirjoitti:sillä aktiivisen hyviksen menettäminen painaa vaakakupissani huomattavasti enemmän kuin aktiivisen pahiksen kiinni saaminen.

nimittäin tämä. Aktiivisen hyviksen menettäminen painaa enemmän kuin aktiivisen pahiksen kiinni saaminen → ei väliä, vaikka ei saataisi pahista kiinni, mutta kunhan aktiivinen hyvis ei kuole → siis öh, mitä → lievästi pahismaista.

Aha, ja sitten Ardee tulikin heti seuraavassa (ja tällä erää viimeisessä) viestissään selittämään tuota minunkin lainaamaani kohtaa. Katsotaas, jos sieltä löytyisi jotain, mikä tarjoaisi mulle niitä kaipaamiani vastauksia. Eipä siinä oikeastaan ollut mitään, mikä ei olisi omasta mielestäni käynyt ilmi jo kiistanalaisesta lausahduksesta. Ja omaan makuuni tuo Ardeen selitys koski ehkä enemmänkin kaikkea tuosta kiistanalaisen lausahduksen ympäriltä eikä nimenomaan sitä kiistakapulaa itseään. Itse kaipaisin selvennystä nimenomaan tuohon, mihin tuo yllä oleva ajatusketju/vaikutelmaketju viittaakin. Tällä hetkellä Ardee on lievästi pahismainen, mutta tilanne voi muuttua mikäli tuohon lainaamaani kohtaan tulee järkevä selitys, jonka tajuan.

Sitten Hagrid, joka on myöskin kirjoitellut neljä viestiä jakaumalla 1:3 toisen päivän hyväksi. Ekan päivän ainoaksi jäänyt viesti käsitti listauksen vibojen perusteella. Sinällään sekin on tyhjää parempi, mutta toki perusteluista olisi jotain hyötyä. Pelkät vibat antavat kyllä viitteitä mielipiteistä, mutta nekin ovat syntyneet kuitenkin jostain (vaikka viba perusteeton, intuitiivinen käsitys pelaajan x puolesta onkin) ja ainakin itse tykkään perusteista, koska niiden avulla pääsee sitten taas eteenpäin. Toisena päivänä Hagrid ei kuitenkaan millään tavalla palaa edellisen päivän vibalistaukseensa, vaan kommentoi kaikkea muuta (ei kuitenkaan pelaajia)
Hagrid kirjoitti:Ja ei nää mielipiteet aio suurimmaltaosalta pysyä samana

Mielipiteet harvemmin "aikoo" tehdä mitään. :)

Oman mielipiteen korostaminen capsilla tuntuu kanssa jotenkin jännältä. Miksi sitä pitää korostaa, kun eiköhän kaikille ole selvää, että jokainen puhuu omista mielipiteistään. Lisäksi tällä hetkellä Hagridin viimeisimmän viestin lopun marttyrisointi ei vakuuta, hyvis varsin harvoin lähtee marttyrisoimaan, hyviksellä ei ole mitään hävittävää ainakaan toisena päivänä (jolloin marttyrisointi on turhaa), mutta pahikselle tilanne voisikin olla jo uhkaavampi. Lisäksi kun ottaa huomioon sen, että pelissä ollaan edelleen tilanteessa, jossa on toinen päivä ja ensimmäinen ääni Hagridille, niin voisin sanoa, että tällä hetkellä vaikuttaa melkoiselta ylireagoinnilta. Ylireagointi tuntuu entistäkin todennäköisemmältä vaihtoehdolta, kun huomioi, että tuolla hetkellä (ja edelleen) pohjalla oli minun ääneni Herkkuoonelle eikä Hagrid siten olisi Violetin ääneen edes putoamassa. Siihen suhteutettuna "Ja toki, äänestä mut vaan pois, omapa on virhees."-kommentti vaikuttaa melkoiselta ylilyönniltä. Jotenkin myös hyvin hyökkäävä linja yleisestikin Violetia kohtaan. Tällä hetkellä Hagrid on pahismainen pelaaja, johtuen tässä mainituista asioista ja siitä, että hänen käyttäytymisensä ei tällä hetkellä edistä peliä ollenkaan. Hagrid on tosin "jahdannut" Violetia jo ensimmäisenä päivänä (listasi Violetin pahismaiseksi viba-listauksessaan), joten en oikein osaa sanoa tähän mitään.

Huh, Jitachi on vuorossa seuraavana ja Jita onkin ollut aktiivinen. Jita tuntuu jotenkin kamalan neutraalilta puheidensa kanssa. Monta viestiä menee kuitenkin tuon eläinkysymyksen selvittelyissä, mutta en oikein osaa olla siitä mitään mieltä. Itse kallistuisin sille kannalle, että asiassa ei ole mitään omituista, mutta samalla ymmärrän kuitenkin niitäkin, jotka pitävät sitä pahismaisena tapana toimia. Jotenkin Jita tuntuu kuitenkin vaisulta ja viestitkin ovat jotenkin pliisuja. En osaa selittää sitä sen kummemmin, mutta jotenkin hassu fiilis jää. Ei ehkä pahismaisen hassu, mutta siinä mielessä hassu, että en sanoisi Jitaa ehdottoman hyvismäiseksi pelaajaksi. Mielipiteet toisista pelaajista ovat kuitenkin jääneet uupumaan (okei, ymmärrettävää näin aikaisessa vaiheessa) ja viestien fokus tuntuu olevan selittelemisessä.

Jooseppi tuntuu varsin tyypilliseltä innokkaalta pelaajalta. Viestejä on enemmän, mutta sisällöltään ne eivät ole mitenkään erityisiä, vaan pysyttelevät enemmänkin sivussa. Yksi kommentti kuitenkin herätti huomiota.
Jooseppi kirjoitti:aktiiviset pelaajat saattavat olla pahiksia, joka on luonnollista johtuen pahisten halusta vaikuttaa peliin sekä välttääkseen joutumasta "epäaktiivisuus=pahis" olettamuksille. Itseäni epäilyttävät aktiivisten pelaajien aktiivisuuden motiivit..

Eli siis: aktiivisuus on pahismaista? Mitä ajat tällä takaa?

Kokonaisuudessaan Joosepista tulee ehkä pahismaisen neutrin kuva, enemmän kuitenkin sinne neutraaliuteen vivahtava (ja samalla intuitio sanoo, että Jooseppi on hyvis).

Raegan-analyysi vuorossa seuraavana. (ja tässä kohtaa aivot alkaa mennä sikkuraan) Lähtee ehkä vähän kärkkäästi liikkeelle, lähtee heti äänestämään (minua) tuomiten sanani tekohyvistelyksi. Ei kuitenkaan kiinnitä huomiota siihen, mitä vastasin tähän epäilyyn, vaan seuraavassa (ja viimeisimmässä) viestissään jatkaa samalla linjalla kuin ekanakin päivänä. Olisitko niin ystävällinen, että huomioisit puolustautumiseni etkä vain paukuttaisi päätä seinään?
Raegan kirjoitti:On todella vaikea keksiä sustakaan (ainakaan positiivista) materiaalia, jos ei sultakaan tule mitään peliä edistävää. Heräämättömän äänestäminen ei nimittäin todellakaan ole sitä.

Miten niin keksiä? Miksi sitä materiaalia pitäisi nimenomaan keksiä? Eikö ideana ole se, että olemassa olevasta materiaalista tehdään johtopäätöksiä eikä keksitä mitään. Ja millä tavalla heräämättömän äänestäminen ei edistä peliä? Herättelyääni kuitenkin omasta mielestäni on peliä edistävä siinä mielesä, että se ehkä on tehokkaampi keino potkia ihmisiä hereille kuin pelkästään odottaminen (mikä ilmeisesti sinusta olisi se parempi vaihtoehto, keskittyä tähän hereillä olevaan piiriin ja unohtaa ne nukkuvat?), koska itse ainakin koen että nimenomaan se ääni on se motivaatio joka mahdollisesti lopulta potkii sen unikeonkin kirjoittamaan edes jotakin. Jostain syystä tunnut ottaneen missioksi sanoa kaikesta, mitä teen että se ei edistä peliä ja jatkaa sitten minun syyttelemistäni tylsäilystä ottamatta kuitenkaan huomioon aikaisemmin tuomiani pointteja. (ja kun puhut, että "lähes jokaisessa" viestissäni olen surkutellut yleistä saamattomuutta, niin satuitko huomaamaan, että tähän peliin olen kirjoittanut 9 viestiä, niistä kahdessa suoraan sanon, että täällä on hiljaista (kolmas tällä rajalla keikkuva oli pelin neljäs viesti) ja seuraavista viesteistä en menisi väittämään, että ne olisivat mitenkään oman saamattomuuteni puolustelua. Voisin siis sanoa, että nyt on melkoista liioittelua ilmassa)

Mielipiteet muista pelaajista tuntuvat vähän pliisuilta, kaikki energia tuntuu keskittyvän tällä hetkellä mission Vampireen. Kokonaisuutena Raegan kuitenkin liukuu sinne neutraaliin kastiin, vaikka tässä onkin erinäisiä asioita, joista olen erimieltä. Erimielisyydet eivät kuitenkaan ole syy osoittaa syyttävällä sormella ja tuomita pahikseksi.

Ropsus sitten. Jotenkin ehkä vähän komppailevalla asenteella liikkeellä tänään. Materiaalia on niin köykäisesti kahdessa viestissä, että en oikein saa otetta. Olisi kyllä kiva tietää, mikä minun viesteissäni nyt on niin hämärää?

Violet tuntuu jotenkin mitään sanomattomalta, sellainen sopivasti äänessä oleva, mutta silti varjoissa piilotteleva. Materiaalia on, mutta viestit ovat pääsääntöisesti lyhyitä eikä niissä ole mitenkään erityisesti mielipiteitä muista pelaajista. Yksi kahteen osaan jaettu listaus oli. Menee sinne neutraaliin kastiin hänkin.

Zey saa kunnian olla viimeinen analysoitava. Heti ekassa viestissään lähtee reippaasti peliin mukaan pohtimaan muita. Ensimmäinen ajatus tässä suunnassa allekirjoittaneella oli "ton on pakko olla hyvis", mutta en luota ensimmäisiin ajatuksiin ja syvennynkin viesteihin tarkemmin. Tarkemmalla syynäykselä Xey kuitenkin vaikuttaa edelleen reippaalta ja osaaottavalta ja aktiiviselta, vaikka viestimäärä ei vielä tässä vaiheessa päätä huimaakaan. Oikeastaan ainoa tällä hetkellä, mistä olen Zeyn kanssa voimakkaasti eri mieltä on Jitachi, mutta se ei ole pätevä syy tehdä päätelmiä toisen roolista.
Zey kirjoitti: Aiotko muuten tiputtaa Herkkuoonen äänelläsi, mikäli hän ei herää, eikä kukaan saa 2 ääntä?

Mulle herättelyääni ei ole koskaan lynkkausääni, vaan nimensä mukaisesti keino herätellä. Eli toki ääni vaihtuu epäilyjen mukaan, eli tällä hetkellä ääni on menossa Hagridille.

Zey vaikuttaa tällä hetkellä hyvismäiseltä.

--Herkkuoone
++Hagrid

Osittain (aika suurelta osalta) epäilysääni, mutta myös reaktionhakua ja käsky ryhdistäytyä. Tässä on vielä aikaa muuttaa äänen saaja.

//Ropsus kiilasi (ja kyseinen viesti on otettu mukaan listausta tehdessä) Tässä kohtaa kyllä nousee vähän karvat pystyyn, koska päivää on 5 tuntia jäljellä ja olen nyt saanut alle tunnin sisällä kaksi ääntä, niin olisiko tässä jotain massausta alkamassa. Molemmilla äänestäjillä kun on kuitenkin jotenkin epämääräiset syyt äänestää, mikä taas olisi pahikselle kätevää.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jita » 17.12.2013 15:28:35

Raegan: Tyhjästä on oikein paha nyhjäistä, eikä epäilyksiä pysty tekemään ilman kunnollista materiaalia. Ehkä kuitenkin se ekan päivän linja johtui pääosin siitä, että show polki ainakin tietääkseni suurelta osin mun ja piikkiksen ympärillä. Tässä toisen päivän aikana taas tapaus Hagrid on suoraan sanoen ollut pääasiallinen keskittymisen kohde. Epäilykseni eivät Hagridia kohtaan ole ikinä olleet vibapohjalla, ekana päivänä pidin jo hieman outona sitä, että antoi hieman luottoa lähes kaikille vibapohjalla. (vibahan muistaakseni tarkoittaa perusteetonta tuntemusta?) Toisen päivän aikana on tuo tunne vain noussut Hagridin ollessa hieman tavallista pahemmin pihalla, ja marttyrisointi. Kuten tässä on jo useampaankin otteeseen mainittu, hyviksellä ei ole syytä siihen, koska hyvisvoitto ei ole niin riippuvainen jäljellä olijoiden määrästä kuin pahis. Tästä syystä siis ++Hagrid. Toivon kuitenkin hänen tulevan ennen päivän loppua Kylään, ja kertovan mielipiteitään.

Mitä tuohon isompaan pelaajalistaukseen tulee, niin luultavasti huomisen aikana kuitenkin pystyn jo kertomaan tarkempia mietteitäni.

Krhm, omasta mielestäni tuo Raeganin ja Ropsuksen tuplaäänestys haiskahtaa, joissain määrin, mutta suoraan sanoen en ole täysin varma missä. Vampire on kuitenkin omasta mielestäni ollut tuolla aktiivisuuden toitotuksella ihan perus Vampire, ja ymmärrän hyvin hänen turhautumisensa. Totta puhuen en itsekään pidä siitä, että peli vain laahustaa paikallaan.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Mus » 17.12.2013 16:16:12

Hagrid 3 (Violet, Vampire, Jitachi)
Vampire 2 (Raegan, Ropsus)
Jitachi (Zey)

Hagrid on kuolemassa kolmella äänellä.Päivä päättyy tänään 19.00!

Äänestyspakot (suluissa täyttäneet):

(Vampire), (Violet), (Ropsus), Ardee, Herkkuoone, Hagrid, horaaneko
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 17.12.2013 17:25:33

Vampire: perustan väitteeni siihen, että luonnollisista syistä pahikset haluavat että keskustelua syntyy ja ääniä tulee, jotta he pystyisivät "piilottamaan" äänensä hyvisten äänten joukkoon ja näin ollen pääsemään syöttämään ajatuksia hyvisten päihin sekä pääsemään itse vähemmillä epäilyillä hyviksen kuollessa. Olen myös käsittänyt että täällä kylässä epäaktiivisuudesta saattaa saada pahiksen leiman, eivätkä pahikset käsittääkseni halua vetää itseensä liiallisesti negatiivista huomiota.

Minulla oli myös ennen viimeisintä viestiäsi epäilyjä sekä sinua että hagridia kohtaan, mutta viimeisin viestisi vakuutti minut ja siksi nyt siis ääneni putoaa hagridille ristiriitaisista reaktioista, joihin jo muutkin ovat kiinni ottaneet.

++Hagrid
Jooseppi
Kyläläinen
 
Viestit: 22
Liittynyt: 18.11.2013 20:42:17

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Hagrid » 17.12.2013 17:51:40

Nyt te haluatte kaikki poistaa äänenne sillä tänään on tiistai ja olette äänestämässä suojelijaanne pois. Todisteeksi: suojelin ensimmäisenä yönä Zeytä ja varanimeksi Jitachin. Mun pitää suojella itseäni eli.. :(

++Vampire
Avatar
Hagrid
Kyläläinen
 
Viestit: 71
Liittynyt: 16.11.2013 18:47:38

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 17.12.2013 18:03:13

Hagrid, saisko sun äänelle jotain perusteluja, koska nyt se vaikuttaa vaan massaamiselle.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Ardee » 17.12.2013 18:30:08

Vampire: nyt vasta todella ymmärsin mitä lausumassani oli niin kummallista! Tietenkin aktiivisen pahiksen kiinni saaminen painaa enemmän kuin aktiivisen hyviksen menettäminen. Väittämäni oli tarkoitettu vahvasti tilanteeseen sidotuksi ja kaiken lisäksi siitä unohtui muutamia erittäin oleellisia sanoja pois. Kyseisessä tilanteessahan ei ollut varmuutta piikkisiilin hyvyydestä tai pahuudesta. Suhteutin toteamukseni äänestäjien perusteluihin ja omaan näkemykseeni ja niinpä ajattelin että piikkisiili ei vaikuta kovinkaan pahismaiselta mutta hän voisi tuoda paljon peliin. Tämä oli lausahdukseni tarkoitus vaikkei se tullutkaan viestissäni ilmi.

Muuten pelissä näkyy muutamia erikoisia ilmiöitä. Esimerkiksi Hagridin massaaminen, mihin on ollut helppo tarttua ja lähteä mukaan. Hagridin käyttäytyminen agressivisine vastauksineen on kuitenkin antanut syytä epäilyille. Vampirelle puolestaan on tullut ääniä heikoin perustein. Raegan aijotko poistaa äänesi nyt kun Vampirelta on tullut pitkä ja perusteellinen pelaajia käsittelevä viesti? Sama koskee myös Ropsusta. Ropsuksen ääni vaikuttaa vain helpolta tavalta suorittaa äänestyspakko, eteenkin kun perustelut ovat samoja kuin edellisellä. Aika näyttää loppuvan, eikä kumpikaan ole tullut poistamaan ääntään joten

++Ropsus

koska pelaaja ei ole suuremmin tuonut mitään peliin ja syyllistyy itse samaan mistä syyttää Vampirea. Yön jälkeen palaan ppidemmän pohdinnan kera.


//Hagrid väliin, kännykällä kirjoittaminen on vielä hitaampaa kuin konella..
Viimeksi muokannut Ardee päivämäärä 17.12.2013 18:32:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Ardee
Kyläläinen
 
Viestit: 11
Liittynyt: 17.11.2013 15:21:16

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Violet » 17.12.2013 18:31:11

Hmm. En itse kauheasti Vampirea epäile, mutta nyt kun Hagrid pitää kuitenkin pelastaa, niin käy se hänen kustannuksellaan. Ja kyllä, uskon että Hagrid on suojelija. Jos ei ole, niin oikea suojelija saa tulla esiin, niin saadaan pahis kiinni. Tavikset kun harvoin esiintyvät erikoishahmoina.

--Hagrid
++Vampire

Äänen perusteena on turvata suojelijan selviäminen päivästä. Laskujeni mukaan tämä on ainut vaihtoehto tällä hetkellä.

//Ardee väliin. Ei muuta tilannetta Hagridin kannalta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 17.12.2013 18:35:48

En ihan ymmärrä tuota miksi itsensä väittäminen joksikin olisi hyvä argumentti. Pystyisikö joku selittämään kunnolla niin ehtisin sitten vielä mahdollisesti reagoimaan kyseiseen esiintuloon?
Jooseppi
Kyläläinen
 
Viestit: 22
Liittynyt: 18.11.2013 20:42:17

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Raegan » 17.12.2013 18:40:37

Vampire kirjoitti:Ei kuitenkaan kiinnitä huomiota siihen, mitä vastasin tähän epäilyyn, vaan seuraavassa (ja viimeisimmässä) viestissään jatkaa samalla linjalla kuin ekanakin päivänä. Olisitko niin ystävällinen, että huomioisit puolustautumiseni etkä vain paukuttaisi päätä seinään?

Huomioin kyllä puolustelusi, mutta ensinnäkään ne eivät juuri saaneet minua vakuuttuneeksi ja toisekseen - jatkoithan sinäkin samalla linjalla?
Vampire kirjoitti:En voi myöskään luvata saavani taiottua jostain mielipiteitä huomiseksi tällä materiaalilla. Jotain ehkä onnistun saamaan aikaan, mutta veikkaan, että sekin vähän on niin horjuvaa että ei ole tosikaan.

Tämä oli käytännössä koko minua edeltävän viestisi pointti, eli samaan linjaan se mun mielestä menee.

Vampire kirjoitti:
Raegan kirjoitti:On todella vaikea keksiä sustakaan (ainakaan positiivista) materiaalia, jos ei sultakaan tule mitään peliä edistävää. Heräämättömän äänestäminen ei nimittäin todellakaan ole sitä.

Miten niin keksiä? Miksi sitä materiaalia pitäisi nimenomaan keksiä? Eikö ideana ole se, että olemassa olevasta materiaalista tehdään johtopäätöksiä eikä keksitä mitään.

Oi jumpe, tää ei ole ensimmäinen kerta kun väännän muiden kanssa sanasta "keksiä", taisipa olla jopa viime anonyymipelissä jonka pelasin sun kanssa. :D Käytän sanaa "keksiä" samaan tapaan kuin "havaita, huomioida" tai "älytä, tajuta" arkipuheessa, en vain koskaan muista että ilmeisesti muut ei tee sitä.

Vampire kirjoitti:Ja millä tavalla heräämättömän äänestäminen ei edistä peliä? Herättelyääni kuitenkin omasta mielestäni on peliä edistävä siinä mielesä, että se ehkä on tehokkaampi keino potkia ihmisiä hereille kuin pelkästään odottaminen (mikä ilmeisesti sinusta olisi se parempi vaihtoehto, keskittyä tähän hereillä olevaan piiriin ja unohtaa ne nukkuvat?), koska itse ainakin koen että nimenomaan se ääni on se motivaatio joka mahdollisesti lopulta potkii sen unikeonkin kirjoittamaan edes jotakin.

Tästäkin ollaan väännetty... No, miten se sitten oikein edistää? Jos esimerkiksi äänestettävä henkilö ei ole edes huomannut pelin alkaneen, ääni on käytännössä turha, kun äänestettävällä ei ole mitään tietoa äänestä. Jos henkilö on havainnut pelin alkaneen, ei kirjoittele mitään ja saa äänen, se ei todennäköisesti havahduta sen enempää, sillä muut tuskin lähtevät tuollaiseen ääneen mukaan --> putoamisvaara on käytännössä nolla. Toisin sanoen, kyllä, mieluummin hyvää pohdintaa hereillä olevista pelaajista kuin turhaa topan täyttöä käytännössä turhilla äänillä. Kyllä se äänestyspakko viimeistään ajaa ulos koloistaan jos se siitä on kiinni ettei tee mieli, syystä tai toisesta, töpöön kirjoitella.

Vampire kirjoitti:Jostain syystä tunnut ottaneen missioksi sanoa kaikesta, mitä teen että se ei edistä peliä ja jatkaa sitten minun syyttelemistäni tylsäilystä ottamatta kuitenkaan huomioon aikaisemmin tuomiani pointteja.

Noh, mielestäni asiat ovat niin kuin olen sanonut; mielestäni et ole ollut pelissä niin hyvin mukana kuin voisit olla. Tiedän, että olet erinomainen pelaaja ja saat lyhyisiinkin viesteihin mielipidettä, jos haluat. Nyt on tuntunut siltä ettet edes halua ja se epäilyttää. Viimeisin viestisi on kuitenkin kivan pohtiva ja sain toivomaani materiaalia, joten --Vampire.

//Apua, Hagrid väliin... suojelijako... miks hitossa sun piti olla niin marttyyri jos oot suojelija?! Mä en tiedä uskonko...
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Jita » 17.12.2013 18:41:18

Totta puhuen mua inhottaa tuollainen "olen suojelija, nyt te kaikki tahdotte säilyttää mut hengissä"-asenne. Melkein tekisi mieli jättää moisen ylimielisyyden vuoksi ääni Hagridille, mutta jos hän puhuu totta... Ihan hänelle marinana, että olisi voinut käyttää sitten päivät paremmin kuin silmätikkuiluun; marttyrisointi on maksimissaan pahisten strategia :(

--Hagrid
++Ropsus

Lyhyesti, mun mielestä hän tuntuu joko yrittävän massata Vampirea ulos normaalin pelityylinsä vuoksi, tai vaihtoehtoisesti vain koittaa saada helposti äänestyspakon pois.

//Violet, joo. Vaikkei Hagrid ei olisi suojelija, niin huomenna on sopivammin aikaa selvittää totuus siitä.
//Jooseppi: Selitys siihen tuli just ylempänä viestissäni :).
//Raegan
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Violet » 17.12.2013 18:42:22

Jooseppi: Tässä on kolme mahdollisuutta.

1) Hagrid on suojelija, ja paljastaa itsensä, koska se on ainut tapa selvitä tilanteesta.

2) Hagrid on pahis, joka esiintyy suojelijana. Aito suojelija voi kuitenkin paljastaa hänet pahikseksi. Pahis saisi tällä tavalla suojelijan esille, mutta joutuu uhraamaan itsensä. Pahis voi harkita tätä viimeisenä tekona, mutta vain kun muut vaihtoehdot ovat vähissä. Pahis on paljon arvokkaampi kuin erikoishyvis.

3) Hagrid on hyvis, joka esiintyy suojelijana. Näin hän houkuttelee oikean suojelijan syyttämään häntä, jolloin jompikumpi tapetaan päivällä, ja jos tästä jää henkiin aito suojelija, niin hän kuolee yöllä ja jos väärä, tapetaan hänet seuraavana päivänä, sillä hän on valehdellut tökerösti.'

Näistä vaihtoehdoista 3) on erittäin epätodennäköinen, ja siksi poissuljettu. Jos joku muu tulee väittämään itseään suojelijaksi, niin sitten kyllä lähden epäilemään Hagridia.

//Raegan ja Jite
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Violet » 17.12.2013 18:58:41

Toivon, että en vaikuta liiaksi tuuliviiriltä, mutta tehmieni laskujen perusteella Vampirea ei tarvitse pudottaa Hagridin pelastusta varten enää kunhan joku saa yli kolme ääntä.

--Vampire
++Ropsus

Näistä kahdesta Ropsus on ollut vähäpuheisempi ja epäilyttävempi. En kuitenkaan ehdi nyt perustelemaan kovinkaan hyvin, sillä aika on lopussa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Mus » 17.12.2013 19:00:39

Päivä on päättynyt
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mafiapeli III - 2.päivä päättyy tiistaina 19.00

ViestiKirjoittaja Mus » 17.12.2013 19:17:51

Ropsus 3 (Ardee, Jitachi, Violet)
Hagrid 2 (Vampire, Jooseppi)
Vampire 2 (Ropsus, Hagrid)
Jitachi (Zey)

Ropsus kuolee kolmella äänellä. Herkkuoone ja horaaneko putoavat äänestyspakkoon. Varapelaajia etsitään :(.

Kuva

Elossa: 10
Kuollut: 2
1.ilta: piikkisiili (Tavallinen)
1.yö: Ei kukaan!
2.ilta: Ropsus (Tavallinen)

Yö päättyy keskiviikkona 19.00

Kuvalinkki
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mafiapeli III - 2.yö päättyy torstaina 19.00

ViestiKirjoittaja Mus » 18.12.2013 19:19:35

((Ensiksi pahoittelut siitä, että otsikossa oli väärä yön päättymisaika ^^'. Minun osaltani isommanpuoleinen moka, pahoitteluni))

3.Aamu

Kuva

Elossa: 7
Kuollut: 4
1.ilta: piikkisiili (Tavallinen)
1.yö: Ei kukaan!
2.ilta: Ropsus (Tavallinen)
2.Yö: Zey (Tavallinen)
+ Horaaneko (Tavallinen, epäaktiivisuuskuolema)
+ Herkkuoone (Tavallinen, epäaktiivisuuskuolema)

Päivä päättyy sunnuntaina 22.12 kello 19.00 :).

Poissaolot:
Ei ole

Äänestyspakot:
Raegan

Kuvalinkki
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Hagrid » 18.12.2013 21:05:36

Ihme ettei mua heitetty ulos. Ehkä ne tappo Zeyn koska se oli vähän varmempi hyvis ku suojelin sitä ekana yönä?
Avatar
Hagrid
Kyläläinen
 
Viestit: 71
Liittynyt: 16.11.2013 18:47:38

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Vampire » 19.12.2013 14:35:39

Hm, en oikein näin äkkiseltään osaa sanoa mitään tuohon eiliseen äänestykseen. Sinällään siinä oli joitain mahdollisuuksia pahikselle piiloutua massaan (mikä onneksi hajautui sen verran, että se suoja on melko pieni). Sinällään oon sitä mieltä, että uskotaan Hagridia siihen asti, kunnes usko osoittautuu vääräksi (jos osoittautuu, kaikki mahdollisuudet on otettava huomioon) eli en tiedä kyllä, miksi pahikset eivät tappaneet varmaa hyvistä. Elleivät sitten halunneet hämmentää peliä jättämällä suojelijan tappamatta ja mahdollisesti yrittäen lavastaa tämän. Olemassa kun on edelleen se mahdollisuus, että Hagrid on pahis, mutta en nyt keskity siihen mahdollisuuteen, vaan tyydyn siihen, että Hagrid on suojelija. Vaikka Hagridin pelaamisessa onkin ollut seikkoja, jotka eivät ole kovin edullisia hyvikselle. (mm. marttyrisointi)

Ja sitten voisin potkaista teitä hereille! Kolme yökuolemaa, joten eikö meidän pitäisi olla aktiivisempia, jotta peli ei menisi täysin pahiksille ja tarjoaisi näille helppoa voittoa?

Palaan asiaan luettuani eilisen iltasählin kunnolla ja ajatusten kanssa (mikä voi mennä lauantaille, mikäli en saa sitä ennen taiottua jostain aikaa).
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2013 16:33:40

Uskon itse ainakin tällä hetkellä Hagridia suojelijaksi. Kaikki elossaolevat ovat tainneet puhua hänen tunnustamisensa jälkeen, ja todennäköisesti aito suojelija olisi jo älähtänyt, jos Hagrid vain esiintyisi hänenä.

Nyt kun pelaajia on tämän verran, niin voisi alkaa tutkimaan pelaajien parikäyttäytymisiä. Eli sulkea pareja pois ja yrittää tällä tavalla löytää pahisparia. Esim: Vampire ja Raegan vaikuttaa tällä hetkellä epätodennäköiseltä pahisparilta. Aloitan tämän toteuttamisen huomenna.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Mafiapeli III - 3.päivä päättyy sunnuntaina 19.00

ViestiKirjoittaja Mus » 20.12.2013 18:09:11

Superiloisen PJ:n väliaikalaskenta ^___^!!!!--

Ei ääniä, mene pois. Sinua ei tarvita.

Okei :(

Poissaolot:
Ei ole

Äänestyspakot:
Raegan

Päivä päättyy yhä sununtaina 21.00
Eläkkeellä - Käyn kuitenkin välillä tarkistamassa mitä Kylään kuuluu :-).
Pelan nykyään Englnninkielisellä foorumilla.
Avatar
Mus
Kyläläinen
 
Viestit: 278
Liittynyt: 01.11.2013 21:34:51
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: ResetEra
Palkinnot: 17

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa

cron