JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoon!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 14.08.2017 10:29:07

Meiz kirjoitti:
Violet kirjoitti:Hukka on käyttänyt aika paljon aikaa minun puolusteluun Raylta, mikä saa ainakin minut uskomaan, että kyseinen pahispari on hieman epätodennäköisempi kuin muut parit. En usko, että pahikset haluaisivat näin aikaisin pelissä olla voimakkaasti toisiaan vastaan.

Tämä on outo johtopäätös, mielestäni ei voi sanoa että Hukka ja Rayn olisivat olleet voimakkaasti toisiaan vastaan. Sinun puolustaminen ei ole johtanut rayn epäilyyn. Oman kokemuksen mukaan tämän tyyppinen kevyt dialogi on varsin tyypillistä myös pahisten välillä, ja ei ainakaan syy todeta etteivät olisi todennäköisiä pahiskavereita keskenään.

Unohdin kommentoida tätä, mutta komppaan kyllä Meiziä. Itse en kokenut tuota puolustelua kovin vahvaksi.
Ja kiitos Meiz & Xatalos suomennoksista. :D

Mutta siis niistä pelaajista.

Lievästi hyvismäiset
Meiz herättää tällä hetkellä varovaista luottamusta, eteenkin viimeisin viesti. Kommentoi aktiivisesti peliteknisyyskesksutelua ja viimeisessä viestissä pääsee jo käsiksi pelaajiinkin kunnolla. Luottamuksen tunne voi kyllä herätä myös siitä että olen samoilla linjoilla aika monien Meizin ajatusten kanssa. Samaa mieltä myös siitä, että kuulisin Raylta mielellään Xatan pahistyylistä lisää.
Meiz kirjoitti:
Violet kirjoitti:Viuhti - kolme viestiä. Mielestäni hänen kommenttinsa viboista minua kohtaan ei ole mitenkään ihmeellinen. Kaikenlaisia kevyitä viboja tulee saamaan suuntaan jos toiseenkin, ja niitä voi olla hyvä jarrutellakkin välillä. Pahimmillaan voimakkaista viboista voi iskeä se confirmation bias, mikä on ainakin itselleni ollut aikaisemmissa peleissä ongelmallinen.

Ilmeisesti puhut jälkimmäisessä viboista yleisellä tasolla, vai miksi Viuhdin hyvisviba sinulle toisi mukanaan ongelmallisen confirmation biasin? Mikä on tulkintasi Viuhdista tuon viban antamisen perusteella?

Tätä jäin pohtimaan. Tarkoitatko Meiz, että Violet kokisi Viuhdin hyvisviban häntä kohtaan ongelmalliskesi vain pahiksena, koska tällöin Viuhti jäisi liikaa kiinni näihin hyvisviboihin eikä näkisi Violetin epäilyttävää käytöstä (jota en näe Violetin kannalta tuolloin lainkaan ongelmalliseksi tilanteeksi, hänellehän se olisi silloin vain hyvä).

einarilta mukava aloitus peliin. Hyvä ehdotus erikoishyvisten käytöstä. Minä päivänä ajattelit että hyvistappaja tulisi esiin? Kommentoi myös muutamaa pelaajaa. Tykkäsit Rayn tarttumisista. Mitä mieltä olet hänestä nyt? einari ehkä lievästi hyvistyttää, en olisi nyt ainakaan ensimmäisenä lynkkaamassa. Toki materiaalia hänestä on vasta kolmen viestin verran.

Xatalos
Keskustellut aktiivisesti ja rauhallisesti asioista ja tuonut monipuolisesti mielipiteitään esiin. Ei kuitenkaan niin jyrkästi kuin ray, joten hyvistyttää. Ainoa mikä vähän jäi ihmetyttämään, oli tuo että ensin hän puollustelee Violetia koko viestin ja lopuksi äänestää tätä :D Vähän ristiriitaista käytöstä, en näe tätä kuitenkaan pahiksellekaan sopivana toimintana. Äänesti lopulta rayta, minusta ihan kelpoperustein.

Neutraalit

Anblick
Tuntuu että epäilyttää mua vähän joka pelissä roolista riippumatta :D Yritän huomioida sen nyt paremmin. Lähinnä hämmästelee Xatan ja Rayn aikaisia mielipiteitä pelaajista ja puollustelee peliteknisyysksistä puhumista. Olen samaa mieltä että aiemmasta pelikokemuksesta on varmasti hyötyä pelikulttuurista riippumatta (mm. paineensietokyky). Sanoisin, että epäilyttää kun ei kommentoi muita pelaajia mitenkään, mutta ajattelen nyt että se on ehkä Anblickille tyypillistä tai hän ei ole vain ehtinyt vielä käydä kirjoittamassa enempää nyt kun materiaalia on enemmän ja jään seuraamaan luokitellen neutraaliksi.

Jekun heräämisviesti ei herättänyt vielä mitään ajatuksia.

Pivot on heräillyt ja kertonut omasta taustastaan, joten ei vielä värisytä hyvis/pahistuntosarvia. :) Jään odottelemaan lisämateriaalia.

Viuhti
Kommentoinut aktiivisesti peliä ja peliteknisyyksiä, perus uuden kyläläisen peliä. Neutraali tällä hetkellä, ehkä jopa vähän hyvistyttää, koska ei vaikuta mitenkään arkailevalta, mitä aloitteleva pahis voisi olla.
Viuhti kirjoitti:Tietysti on todennäköisempää, että pahikset eivät osu suojelijaan, vaan johonkin muista yhdeksästä pelaajasta, jolloin hyvistappajan esiintulo olisi varmasti hyvä asia.

Matemaattisesti kyllä, mutta Kylän historian tuntien suojelijaan osuminen on jostain syystä aina hyvin todennäköistä :D

Hieman epäilyttävät
Hukka
On lähinnä jutellut peliteknisyyksistä ja ihmetellyt Rayn menoa erikoisten pohtimattomuuden/kantaaottamattomuuden vuoksi. Lisäksi puolusteli vähän Violetin peliteknisyysanalysointia. Olen ehdottomasti samaa mieltä että yritetään nyt katsoa läpi sen erilaisen pelikulttuurin, eikä hämäännytä luulemaan kaikkea erilaista heti pahismaiseksi käyttäytymiseksi (mikä helposti voi käydä). Toki myöskään sen taakse ei voi jäädä (ts. se ei voi olla myöskään syy olla äänestämättä pelaajaa). Mielenkiintoista Hukan viesteissä on se, että vaikka niissä on paljon asiaa ja kommentteja pelaajista, en juurikaan näe niissä mielipiteitä kenestäkään (muuta kuin että Violetin peliteknisyydet olivat neutraalia tavaraa), mikä on vähän "scummya". (:D) En tiedä yrittääkö luoda luottamusta vahvan pelaajan silmissä tällä Violetin puollustelulla, vähän kyllä haiskahtaa.
++Hukka Jos päivä päättyisi nyt, ketä äänestäisit?

raynpelikoneet on erittäin mielenkiintoinen uusi tuttavuus! Yritän selvitellä itselleni mitä asiat ovat nyt epäilyttäviä pelityylin/eri pelikulttuurin vuoksi ja mikä taas on epäilyttävää kulttuurista tai tyylistä riippumatta. Ray on laittanut kyllä peliä käyntiin hyvin eri kysymyksillään pelaajille, mielipiteillä heistä ja äänellä. Nämä melko varman oloiset ja meidän pelikulttuurin silmin aikaiset mielipiteet pelaajista vaikuttavat vähän epäilyttäviltä, mutta voivat olla kyllä hänen pelityylilleen ominaisia, kuten Meiz(?)kin aikaisemmin totesi. Sen sijaan Violetin esiin tuoma pointti tästä itsensä kanssa ristiin puhumisesta taas kyllä vähän epäilyttää, koska usein pahikset huomaamattaan kommentoivat jossain vaiheessa peliä tietyn tyylisen pelaamisen olevan epäilyttävää ja sitten jossain vaiheessa pelaavat juuri niin. Ja komppaan Xatalosta siinä, että ei ole tullut mitään "kovin vakuuttavaa" vielä raysta vastaan, hyvimsäisimpänä pidän hänen kommenttiaan Meizistä, sekä tarttumista muihin pelaajiin. Hieman epäilyttää.

Violetista onkin jo aika hyvin materiaalia ja muidenkin pohdintoja! Tosiaan aluksi käsittelee erikoisrooleja ja ihmettelee sitte rayn mielipiteitä siitä, että tämä oli turhaa ja syyttää tätä sanojensa vääntelystä. Sitten listaa pelaajia, mutta ei koe ketään muuta oikein epäilyttävänä kuin rayta, mikä on aika mielenkiintoista, materiaalia on kuitenkin neljä sivua :D Toki suurin osa Xata-ray akselilla. Xatan kokee hyvismäsempänä kuin rayn ja häntä itseään puollustelleen Hukan kokee myös hyvismäisenä. Vähän kyllä epäilyttää, lähinnä juuri tuo, ettei ole hirveästi mielipiteitä muista pelaajista kuin siitä, joka on itseä epäillyt ja lähtee lynkkaamaan tätä (vaikka osittain allekirjoitan Violetin epäilyt rayta kohtaan). Tuota erikoiskeskustelua sinällään en koe mitenkään epäilyttäväksi, enemmän oisin melkeen ihmetellyt jos Violet ei olisi peliteknisyyksiä mitenkään maininnut.

Pivot, Ray, Xata ja Viuhti: Yritin kysyä tätä jo aiemmin mutta muotoilin kysymyksen ehkä vähän huonosti kun siihen ei kukaan tainnut vastata. Oletteko pelanneet pahisroolia ja miten niissä peleissä on (yleisellä tasolla riittää jos on montakymmentä pahispeliä takana :D) käynyt?
Viuhti ja Xatalos: voitteko laittaa itsellenne avatarit niin teidät tunnistaa paremmin? :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.08.2017 10:29:28

Näin muuten viime yönä unta jossa rayn nimimerkki oli vielä muuttunut muotoon "Uskomattomat rayn pelikoneet" ja tuskailin miten viittaan hänen nickiin jatkossa :D

// cameronin kanssa
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 14.08.2017 10:30:54

[off] Meiz: URP? :D [/off]
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja einari » 14.08.2017 10:33:01

Oottepas pistäny tuulemaan. :D Olin eilen töissä enkä jaksanu myöhään illalla enää ruveta rämpimään tätä suota läpi, mutta koitan nyt saada teidät kiinni. En ehdi tänään enää myöhemmin kirjoittamaan.

Viuhti kirjoitti:Itsestäni tuntuu vaikealle ajatella, että peli päättyisi jo kolmantena päivänä, se vaatisi ainakin yhden pahiksen kuoleman äänestyksessä/yhden osuman hyvistappajalle, ja toinen pahis täytyisi saada kiinni heti kolmannen päivän äänestyksessä, jolloin jäljellä olisi laskujeni mukaan vain 5 pelaajaa.

Tää kiinnitti huomioni. Viuhti ei ota ollenkaan huomioon sitä mahdollisuutta, että peli päättyisi, koska pahikset voittavat. :D Pahiksen luulisi olevan tietoinen myös siitä mahdollisuudesta?

Ray on pelannut aika hyökkäävästi, mikä on sinänsä hyvä, koska se herättää keskustelua ja lisäksi saattaa saada hyökkäyksen kohteena olevan pahiksen hermostumaan. :D Tarttui vahvasti Violetiin ja siihen, miten tämä puhu peliteknisyyksistä vaikkei pitänyt itse niistä puhumista hyödyllisenä. Näin Violet ei kuitenkaan mun tulkintani mukaan sanonut, joten ray käsitti vahingossa/tahallaan väärin. Rayn suhteen voisi sanoa sen pointin, että kannattaisiko pahiksen lähteä noin hyökkäävästi ja huomiota herättävästi liikkeelle? mutta hän tulee erilaisesta pelikulttuurista, joten en tiedä voiko tästä vetää tulkintoja.

raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti:Enkä itse ole kovinkaan hyvässä asemassa esittää vaihtoehtoja sille, miten erikoisten pitäisi toimia - kautta juonittelu-urani olen ollut sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Teoriakeskustelulla on vain tarkoitus antaa heille vaihtoehtoja.

Mielestäni hän tässä postissa, ja nimenomaisessa lauseessa antaa ymmärtää että hän ei näe miksi roolien esiintuleminen, tai siitä keskusteleminen olisi järkevää. Olenko oikeassa? Jos olen, niin miksi sitten joka ikinen Violetin muu postaus on rooleista puhumista? Ajattele itsesi hänen tilanteeseensa. Jos sinä olet sitä mieltä, että "erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät" (kuten Violet sananmukaisesti sanoo), olisiko sinun jokainen postisti kyläläisenä (kuitenkin jokainen kyläläinen HALUAA tehdä parhaansa lynkatakseen mafioson, right?) erikoisrooleihin liittyvä? Vai tekisitkö jotain muuta? Tämä on minun pointtini.

Tässä aika kummallista väärin ymmärtämistä: Violet ihan selkeästi sanoo, että erikoiset tehkööt mitä haluavat, hän haluaa vain antaa heille vaihtoehtoja. Tuo lainaus on tuossa yläpuolella ja silti ray tulkitsee tämän jotenkin ihan kummallisesti?

raynpelikoneet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Aloin jo kaivamaan mistä viesteistä tässä vaiheessa puhutaankaan mutta olkoot :D Myönnän suoraan että näin jälkikäteen viestiä lukiessa tuo hyvisvibamaininta olisi pitänyt jättää vain pois, sen verran pieni ajatus omaltakin osalta. Rayn tapa laittaa peliä käyntiin antoi yleishyvää fiilistä, mikä sai myös irrallisen PoE kommentin näyttämään hyvisnäkökulmasta kirjoitetulta ("pyrin etsimään hyvisviboja teistä"). Tuntui hassulta että pahis olisi tuonut taktiikan puheeksi tuossa vaiheessa.

Ihan oikeasti ei moni tee sano tota alleviivattua mafiana Xatalos....

Tästä oon myös eri mieltä, mun mielestä pahis voisi ihan hyvin sanoa noin, tuohan on vallan mainio tapa saada keskustelu kyseisestä asiasta loppumaan. :D "Juu sori oli kyllä virhe mun puolelta, let's move on."

raynpelikoneet kirjoitti:Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.

Mun mielestä pahiksen on typerää lähteä vääntämään jostain aiheesta. Itse ainakin pahiksena yrittäisin saada kaikki väännöt loppumaan mahdollisimman lyhyeen, jotten kiinnittäisi liikaa huomiota itseeni.

Xatalosin ääni Violetille oli hieman kummallinen, koska hän souti ja huopasi ja tuntui enimmäkseen puolustavan tätä. Toisaalta äänien keskittäminen on kyllä parempi tapa saada reaktioita kuin se, että kaikki antavat äänensä eri kohteelle. :D (Kylläpäs mä soudan ja huopaan itse tänään.) Mutta en oikein ymmärtänyt Xatalosin perusteluja äänelleen, ellei hän sitten osallistunut samaan väärinymmärrykseen kuin ray? Tuntui että Xatalosin perustelu oli "hän on eniten pahismainen tällä hetkellä", mutta Xata ei kuitenkaan kertonut, miksi?

Musta tuntuu että Hukka on toiminut sovittelijana. Aika mietoja viestejä, pelaajien puolustamista ja huomio eri pelitavoista:
Hukka kirjoitti:Olen samaa mieltä rayn kanssa siitä, että tämä on lauseena omituinen, mutta mielestäni tuo vibattelujen epävarmuuden korostaminen on varsinkin aloittelijoille ja näin varhaisessa pelin vaiheessa normaalia.

-> puolustaa Viuhtia
Hukka kirjoitti:Okei, ymmärrän tämän täysin

-> Violetille
Hukka kirjoitti:Itse olen samaa mieltä näistä lainauksista oikeastaan molempien kanssa.

-> Meizille ja raylle
Hukka kirjoitti:Mielestäni Violetia kuitenkin savustetaan nyt ilman syytä

Hukka kirjoitti:Mulla alkaa selkeytyä omissa ajatuksissa nyt sellainen kuva kahden erilaisen pelikulttuurin kohtaamisesta. Kylässä tykätään rauhallisesta tahdista, pitkistä viesteistä, varmoista hyviksistä pelin alusta lähtien ja peliteknisyyksistä ekana päivänä (näin kärjistetysti), ja raynpelikoneet ja Xatalos edustavat taas nopeampaa viestittelyä, erikoishyviksiä piilossa, ehkä myös nopeampaa äänestelyä(?), (process of eliminationin käyttöä ja siitä runsaasti puhumista?) ja suoraa toimintaa (vs peliteknisyydet). Toisen "kulttuurin" pelityyli varmasti näyttää pahismaiselta (koska mitä te olette puhuneet, niin siltä vaikuttaa, ja minustakin olette omalla tavallanne epäilyttäviä), mutta voitaisiinko etsiä pahiksia kuitenkin eikä niitä, jotka pelaa eri tavalla kuin itse?

Tämä tosin ihan hyvä pointti mielestäni.
(Otin nyt tällaisia lyhyitä lainauksia vain osoittaakseni, mistä sain tuon "neuvottelija"-fiiliksen.)

Pahikselle voisi olla edullista antaa mukava Muumimamma-kuva itsestään lempeästi toruessaan pelaajia että soo soo, älkääs nyt viitsikö tapella.

Meiz on ollut hiljaisempi kuin viimeksi, kun hänen kanssaan pelasin ja hän oli hyvis? Silloin hän oli tosi aktiivisesti osallistumassa keskusteluun ja myös erittäin hyödyllinen pelaaja hyviksille.

raynpelikoneet kirjoitti:Minä en koskaan äänestä ketään sen vuoksi että "ketään parempaakaan ei löytynyt".
Jos sen joskus teen niin saa lynkata heti.

Miksi sitten et heti lynkkaa Xatalosia, joka näin tekee?

Violet kirjoitti:einari kritisoi minua siitä, etten ole esittänyt paljoakaan pohdintoja pelaajista taikka pelistä, mutta mitä keskustelu erikoishahmoista on, jos ei pohdintaa pelistä? Miten pohdinta pelistä ilmenee viesteissäsi, jos erikoishahmoja ei lueta tähän kategoriaan? Henkilöihin tarttumisessa olet kyllä minua edelle - annoit Jekulle herätysäänen ja komppailit Rayta kerran.

No lähinnä meinasin pelistä ja pelaajista keskustelulla pelaajista ja näiden välisestä interaktiosta keskustelua. Se oli vaan semmoinen mukavalta kalskahtava sanayhdistelmä. :D Lisäksi viimeisin viestini on tullut ensimmäisenä päivänä, joten siinä vaiheessa ei hirveästi ollut vielä mitään tartuttavaa, mutta parhaani toki yritin saada vähän eloa peliin. Lähdet selvään vastahyökkäykseen tässä.

Violet kirjoitti:Halusiko einari näyttää hyvismäiseltä, vai oliko oikeasti vain edistämässä peliä? Jos tarkoitus oli peliä edistää ja tämän Jekun viestin sai kalastettua ulos, niin eipähä paljoa kyllä edetty. Mielestäni äänen olisi voinut pitää Jekulla vähän pitempäänkin.

Halusin herätellä Jekua, koska hänellä on tosiaan tapana jäädä vähän varjoihin. Hyväksyin kuitenkin Jekun kiireselitykset, enkä viitsinyt jättää ääntä hänelle roikkumaan, mikäli hän oikeasti ei kiireen takia ehdi kirjoitella enempää - hän lupasi kuitenkin tulla myöhemmin vielä pohdiskelemaan enemmän. Samoin tosin lupasin uusia ääneni Jekulle, mikäli hänestä ei kuulu, ja taidanpa tehdä niin. :) Tiedän, että Jeku on käyttänyt ennenkin hiljaisuutta/varjoihin jäämistä pahistaktiikkana.

++Jeku

Violet kirjoitti:Ray, olen erittäin pahoillani, jos kylän hitaampi pelikultturi, jossa mielipiteisiin päästään harkinnan ja loogisen päättelykyvyn, eikä yksittäisten lausahdusten ylianalysoinnilla tai toisen viestien lähes tarkoituksenmukaisella vääristämisellä, ei miellytä sinua.

Tässäkin hieman tällainen passiivisaggressiivinen sävy. Voisi kyllä kuvitella, että Violet osaisi pahiksena olla antamatta tunteilleen valtaa varsinkin, kun tässä pelissä on puhuttu siitä, miten pahikset murtuvat paineen alla.

Ray on myöskin käynyt aika hermostuneen oloiseksi ja nyt viimeisimmät viestit peliin vaikuttavat pahismaisilta. Rayn hyvikseyden puolesta puhuu se, että rayn huomiota herättävä pelitapa, hermostuminen ja inttäminen on varsin huono pahistaktiikka - luulisi hänen kokeneena pelaajana tietävän, että niin saa vain huomion itseensä. Musta on myöskin hauskaa, miten ray jossain viestissään vaati että kaikkien pitäisi ilmaista asiansa selkeästi, mutta hän itse käyttää paljon termejä, joista en itse ole koskaan kuullutkaan. :D

Sillä aikaa kun olen kirjoitellut tätä, on tullut Meiziltä pari viestiä. :)

Meiz kirjoitti:Xatalos asettaa painetta äänillä, samaan aikaa kertoen kuinka olettaa pahisten murtuvan paineen alla. Mun silmään tämä taas pehmentää koko ideaa paineesta ja pistää miettimään pyritäänkö tässä vain pönkittämään omaa hyvisimagoa.

Tää on hyvä pointti. Lähinnä tuon korostaminen saa vain pahikset varmistamaan, etteivät ainakaan murru paineen alla. (Tai näin ainakin voisi kuvitella.)

Tällä hetkellä eniten huomiota itseensä ovat keränneet ray, Violet ja Xatalos - ray ja Violet eniten epäilyjä. Ray ja Violet ovat varsinkin hermostuessaan pelanneet minunkin mielestäni melko epäilyttävän oloisesti MUTTA oon kyllä edelleen aika vahvasti sitä mieltä, että tuo olisi kovin huonoa pahispeliä kahdelta kokeneelta pelaajalta. Xatalos sen sijaan on onnistunut aktiivisuudestaan huolimatta pysymään melko hyvin tuulen alapuolella. Sen lisäksi aika hyvin poissa valokeilasta ovat pysyneet ainakin Cameron, Jeku, Viuhti ja Pivot. Jossain määrin myös Anblick, joskin hänen suuntaansa täällä on kyllä tökitty juurikin edellä mainitun syyn vuoksi. Viimeksi kun pelasin Anblickin kanssa, hän oli pahis ja onnistui olemaan aika ns. "hajuton ja mauton". Sitä en tiedä, pelaako Anblick myös hyviksenä samalla tavalla?

Multa loppuu nyt aika. Palaan asiaan huomenna. :D

//Cam väliin, en nyt ehi lukea hänen viestiään.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.08.2017 10:37:41

Cameron kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Violet kirjoitti:Viuhti - kolme viestiä. Mielestäni hänen kommenttinsa viboista minua kohtaan ei ole mitenkään ihmeellinen. Kaikenlaisia kevyitä viboja tulee saamaan suuntaan jos toiseenkin, ja niitä voi olla hyvä jarrutellakkin välillä. Pahimmillaan voimakkaista viboista voi iskeä se confirmation bias, mikä on ainakin itselleni ollut aikaisemmissa peleissä ongelmallinen.

Ilmeisesti puhut jälkimmäisessä viboista yleisellä tasolla, vai miksi Viuhdin hyvisviba sinulle toisi mukanaan ongelmallisen confirmation biasin? Mikä on tulkintasi Viuhdista tuon viban antamisen perusteella?

Tätä jäin pohtimaan. Tarkoitatko Meiz, että Violet kokisi Viuhdin hyvisviban häntä kohtaan ongelmalliskesi vain pahiksena, koska tällöin Viuhti jäisi liikaa kiinni näihin hyvisviboihin eikä näkisi Violetin epäilyttävää käytöstä (jota en näe Violetin kannalta tuolloin lainkaan ongelmalliseksi tilanteeksi, hänellehän se olisi silloin vain hyvä).

Lähinnä ihmettelen miksi Violet toi koko asian esiin tässä yhteydessä, kommentti tuntuu hyvin irralliselta. Hyvis-Violetin näkökulmasta hän olisi hyvis joka näkee pelaajan antavan hyvisvibaa itseään kohtaan. Miksi alkaa turisemaan confirmation biasista viboihin liittyen, kun oleellisempaa hänelle olisi miettiä millä motiiveilla Viuhti olisi tämän viban antanut (mistä johtuen tätä kysyinkin).
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 11:38:39

Cameron: olen pelannut pahista vaikka kuinka paljon... Ja tulos on riippunut paljon pelaajista. Yleensä olen voittanut silloin jos pelissä ei ole ollut mukana todella hyviä pahiksen metsästäjiä riittävästi ja hävinnyt muuten (joskus jo nopeastikin). Vaihtelevia suorituksia siis.

rayn on ehkä vähän minua parempi pahispelaaja enkä ole ihan varma vieläkään miten hänet tunnistaa. Eikä häntä moni osaakaan kunnolla tunnistaa paitsi pari pelaajaa. Yleensä pyrin vain olemaan oletuksena vähän epäluuloinen ja seuraaamaan aika tarkasti kaikkea mitä tekee, ja tarvittaessa ajamaan häntä tilanteisiin joissa on vaikeaa teeskennellä hyvistä. Aina hän on itsevarma ja aggressiivinen. Pahiksena tosin mielestäni perustelut ovat köykäisempiä ja mielipiteet hitaammin muuttuvia, ja siitä tässä olenkin vähän huolissani.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.08.2017 12:39:32

einari kirjoitti:No lähinnä meinasin pelistä ja pelaajista keskustelulla pelaajista ja näiden välisestä interaktiosta keskustelua. Se oli vaan semmoinen mukavalta kalskahtava sanayhdistelmä. :D Lisäksi viimeisin viestini on tullut ensimmäisenä päivänä, joten siinä vaiheessa ei hirveästi ollut vielä mitään tartuttavaa, mutta parhaani toki yritin saada vähän eloa peliin. Lähdet selvään vastahyökkäykseen tässä.

Eli ensimmäisenä päivänä oli mielestäsi aika vähän aihetta, johon tarttua? Silti koit, että voisit hoputella minua keskustelemaan pelaajista ja heidän välisestä interaktiosta, joka tuossa vaiheessa oli ensinnäkin pientä, ja johon itse et viesteissäsi kovinkaan vahvasti tarttunut. Herätysääni Jekulle tuossa vaiheessa ei mielestäni ole vahvaa keskustelua pelistä.

einarin viimeisin viesti on mielestäni hyvä ja kantaaottava, mutta hieman jää häiritsemään tuo.

Cameron kirjoitti:Toki suurin osa Xata-ray akselilla. Xatan kokee hyvismäsempänä kuin rayn ja häntä itseään puollustelleen Hukan kokee myös hyvismäisenä. Vähän kyllä epäilyttää, lähinnä juuri tuo, ettei ole hirveästi mielipiteitä muista pelaajista kuin siitä, joka on itseä epäillyt ja lähtee lynkkaamaan tätä (vaikka osittain allekirjoitan Violetin epäilyt rayta kohtaan).

Jos löysit jotain mullistavaa noista viesteistä, joita analysoin, ja jonka olisi pitänyt vaikuttaa mielipiteisiini, niin toivoisin, että tuot asiat esiin. Luin viestit kuitenkin melko tarkkaan, ja ensimmäisen päivän jälkeen tästä jäi aika hajuton kuva monesta pelaajasta.

Meiz kirjoitti:Violet hyökkää vahvasti raytä vastaan, syynä sanojen vääristely. Itse taas tulkitsen tämän pikemminkin niin, että epäily muodostuu keskittymisestä erikoisten pohdiskeluun, eli paljon tekstiä joka ei johda pahisten nappaamiseen. Tämä taas on minusta ihan validi syy epäillä pelaajaa, koska kyseessä on suht yleinen taktiikka myös pahiksille. Koen oudoksi ettei Violet näe (tai ainakaan mainitse) tässä mahdollisuutta hyvis-rayyn, vaan lähtee äänestämään takaisin suht ehdottoman oloisesti. Kuvittelisin että hyviksenä hän pohtisi hyvis mahdollisuutta hieman pidempään . Nyt kun Hukka on jo puhunut aiemmin Violetin savustamisesta, näen potentiaalia että pahiksena Violet kokisi saavansa kannatusta tuekseen ja samalla kätevästi sisältöä viesteihin loppupäiväksi, ja lähtisi pistämään vahvaa epäilyä takaisin.

Kuten itseäsi jälkeenpäin jo korjasit, näin tämän mahdollisuuden hyvis-Raysta. Parempi varmaan antaa sen äänen levätä epäilyttävimmän pelaajan päällä, kuin pantattaa sitä turhana.

Meiz kirjoitti:Ilmeisesti puhut jälkimmäisessä viboista yleisellä tasolla, vai miksi Viuhdin hyvisviba sinulle toisi mukanaan ongelmallisen confirmation biasin? Mikä on tulkintasi Viuhdista tuon viban antamisen perusteella?

Kyllä, yleisellä tasolla. Viban antaminen on ihan normaalia roolissa kuin roolissa, mutta hyviksethän niitä joutuvat enemmän varomaan, joten jarruttelun itsessään voi nähdä hieman hyvismäisenä. Pahiksen ei kuitenkaan olisi tuota pientä lausetta koivinkaan vaikea kirjoittaa, joten siksi tulkintani Viuhdista on edelleen neutraali.

Meiz kirjoitti:Lähinnä ihmettelen miksi Violet toi koko asian esiin tässä yhteydessä, kommentti tuntuu hyvin irralliselta. Hyvis-Violetin näkökulmasta hän olisi hyvis joka näkee pelaajan antavan hyvisvibaa itseään kohtaan. Miksi alkaa turisemaan confirmation biasista viboihin liittyen, kun oleellisempaa hänelle olisi miettiä millä motiiveilla Viuhti olisi tämän viban antanut (mistä johtuen tätä kysyinkin).

Viba on tietty fiilis, joka tulee luetusta viestistä. Niin hyviksen kuin pahiksenkin voi olla järkevää tuoda niitä esiin. Aika mahdotonta miettiä tätä motiivia. En koe järkeväksi pohtia kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja viban antamisen perusteeksi, kun en kykene mitenkään erittelemään, mitkä syyt ovat kaikkein todennäköisimmät. Confirmation biasin toin esiin, sillä se on mielestäni tärkeä pelissä kuin pelissä. Ei välttämättä ollut paras kohta mainita se, mutta halusin kuitenkin muistuttaa siitä. Esimerkiksi jouduin Rayta lukiessani kamppailemaan sitä vastaan tuon väärintulkinnan aiheuttaman pahistuksen vuoksi.

Anblickin viimeisimmät viestit eivät herätä minussa paljoakaan mitään. Aluksi ihmetellään pelikulttuuria, ja sen jälkeen pari hyvää pointtia. Viesti osoittaa, että hänellä on tilanne hallussa, mutta ainakaan vielä ei mene ottamaan asioista vahvasti kantaa.

Hukasta on tuotu esiin ihan hyviä pointteja, lukaisen hänen viestinsä jossain välissä uudelleen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Viuhti » 14.08.2017 16:19:24

Noista Violetille antamistani hyvisviboista haluaisin sanoa sen verran, että ne syntyivät ihan vain fiiliksen pohjalta. Ei mitään erikoista tai sen kummallisempaa/järkevämpää/analyyttisempaa päättelyä, mulle vaan jäi Violetin viestistä tunne, että tässä saattaisi olla hyvis. En ole ihan varma, mikä sen aiheutti - voi olla ihan vaikka kirjoitustyylistäkin johtuen. :D Se, miten viisasta oli tuollaisesta pienestä vibasta mainita, onkin sitten toinen asia...


einari kirjoitti:
Viuhti kirjoitti: Itsestäni tuntuu vaikealle ajatella, että peli päättyisi jo kolmantena päivänä, se vaatisi ainakin yhden pahiksen kuoleman äänestyksessä/yhden osuman hyvistappajalle, ja toinen pahis täytyisi saada kiinni heti kolmannen päivän äänestyksessä, jolloin jäljellä olisi laskujeni mukaan vain 5 pelaajaa.

Tää kiinnitti huomioni. Viuhti ei ota ollenkaan huomioon sitä mahdollisuutta, että peli päättyisi, koska pahikset voittavat. :D Pahiksen luulisi olevan tietoinen myös siitä mahdollisuudesta?

Nolottaa vähän myöntää, mutta en ajatellut sitä vaihtoehtoa lainkaan. x'D mun kannattaisi tosiaan nukkua ne yöunetMutta jos oletetaan, että sekä hyvistappaja että suojelija ovat kuolleita kolmantena yönä, peli päättyisi neljäntenä päivänä(woah kuulostaapa aikaiselta)(? Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä).

Cameron kirjoitti:Pivot, Ray, Xata ja Viuhti: Yritin kysyä tätä jo aiemmin mutta muotoilin kysymyksen ehkä vähän huonosti kun siihen ei kukaan tainnut vastata. Oletteko pelanneet pahisroolia ja miten niissä peleissä on (yleisellä tasolla riittää jos on montakymmentä pahispeliä takana :D) käynyt?
Viuhti ja Xatalos: voitteko laittaa itsellenne avatarit niin teidät tunnistaa paremmin? :)

Olen pelannut mafian jäsentä town of salemissa about 200 kertaa, neutraaleja/kolmannen osapuolen tapporooleja (sarjamurhaaja, arsonist(tuhopolttaja?) tms) vähän vajaa 50 kertaa. Pahisporukassa voitto-häviö-suhteet on mulla aika lailla puolet ja puolet, mutta neutraaleissa tappajissa olen kerryttänyt voittoja kokonaiset 8 kappaletta :DD ToS on tietysti hyvin erilainen pelata kuin tällainen juonittelupeli - foorumipeleistä mulla ei ole pahiksena kokemusta peliäkään.

Juu laitoin avan, toivottavasti vähän auttaisi tunnistamisessa!

Btw tykkään noista tarkoista pelaajalistauksista, joissa tuodaan esille mielipiteitä kaikista pelaajista! Yritän itsekin väsätä sellaisen piakkoin, kunhan pääsen vähän kärryille viesteistä.
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.08.2017 18:50:41

Violet kirjoitti:
einari kirjoitti:No lähinnä meinasin pelistä ja pelaajista keskustelulla pelaajista ja näiden välisestä interaktiosta keskustelua. Se oli vaan semmoinen mukavalta kalskahtava sanayhdistelmä. :D Lisäksi viimeisin viestini on tullut ensimmäisenä päivänä, joten siinä vaiheessa ei hirveästi ollut vielä mitään tartuttavaa, mutta parhaani toki yritin saada vähän eloa peliin. Lähdet selvään vastahyökkäykseen tässä.

Eli ensimmäisenä päivänä oli mielestäsi aika vähän aihetta, johon tarttua? Silti koit, että voisit hoputella minua keskustelemaan pelaajista ja heidän välisestä interaktiosta, joka tuossa vaiheessa oli ensinnäkin pientä, ja johon itse et viesteissäsi kovinkaan vahvasti tarttunut. Herätysääni Jekulle tuossa vaiheessa ei mielestäni ole vahvaa keskustelua pelistä.

einarin viimeisin viesti on mielestäni hyvä ja kantaaottava, mutta hieman jää häiritsemään tuo.

Viittaat siis einarin viestiin viewtopic.php?f=9&t=466#p8422? Eikö tuo ole lähinnä toive jos kommentoisit pelaajiakin ja aivan pelin alusta. Mikä viestissä häiritsee?
Violet kirjoitti:Kuten itseäsi jälkeenpäin jo korjasit, näin tämän mahdollisuuden hyvis-Raysta. Parempi varmaan antaa sen äänen levätä epäilyttävimmän pelaajan päällä, kuin pantattaa sitä turhana.

En hakenut ihan tätä. Näit jotain hyvismerkkejä hänestä, mutta itse epäily sinua kohtaan kääntyi aika suoraan merkiksi pahismaisuudesta. Ehkä kuvittelen että hyviksenä olisit nähnyt paremmin mahdollisuuden myös sille vaihtoehdolle, että hyvis voi epäillä peliteknisyyksistä puhumista. Mainitsit nyt kamppailleesi confirmation biasia vastaan rayn epäilyn osalta, mutten kyllä näe tätä itse viesteistä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Viuhti » 14.08.2017 19:46:16

Hukka on aika neutraali pelaaja, eikä herätä mussa tuntemuksia sen paremmin hyvikseyden kuin pahikseudenkaan suuntaan. Vastustaa Rayta jollakin asteella(tai ainakin puolustelee Violetia häneltä), tuo muutamia hyviä pointteja esille peliteknisyyksistä ja jonkin verran itse pelistäkin. Silti mulle on jotenkin vaikeaa saada Hukasta kunnon otetta, ei yhtään mitään, joka todistaisi hänen olevan pahis, muttei myöskään mitään, joka todistaisi hänen olevan hyvis. Komppailen einaria, tuo "mukava Muumimamma"-vaikutelma voisi olla aika hyödyllinen pahiksille, mutta sillä tavalla voisi ihan yhtä hyvin pelata hyvis herättämättä mitään kummallisempia epäilyksiä.

Anblick on kirjoittanut kaksi viestiä, joista toisessa pohditaan aika hyvin raynpelikoneiden ja Violetin välistä selkkausta. Tämän viestin perusteella vibattaisi ihan pikkuisen hyvikseksi, mutta tahtoisin silti kuulla lisää.

Meiziltä on paljon aktiivista keskustelua, kaikki viestit asiallista ja järkevää pohdintaa, johon mulla ei ole sen kummempaa kommenttia. Tällä hetkellä näkyy mun silmissäni ehdottomasti hyviksenä.

einari tuntuu Meizin tavoin varsin hyvismäiseltä, varsinkin viimeisin viesti oli erittäin kattava ja täynnä hyvää pohdintaa.

Cameron on myös aika hyvismäinen, joskaan tunne ei ole ihan yhtä vahva kuin kahden ensimmäisen kohdalla.
Cameron kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Ajattelinkin ylläolevan olevan syy einarin äänelle. Olin jo aiemmin sitä mieltä että einari on hyvin varmasti kyläläinen -> ensimmäineen pelaaja joka oikeasti vaikutti yrittävän viedä peliä eteenpäin.

Itse en kyllä uskaltaisi yhden-kahden einarin viestin perusteella vielä julistaa einaria hyvikskesi. Voin nimittäin vakuuttaa että einari osaa olla erittäin vakuuttava myös pahiksena.

Okei, tämä on kai aika tärkeä juttu? Seuraavassa viestissä Cameron antaa einarille hyvispisteitä, et siis ilmeisesti tästäkään viestistäsi huolimatta usko einarin olevan pahis?

Violetille annoin vähän hyvisvibaa heti pelin alussa, mutta se tunne on laskenut tasaisesti pelin edetessä. Tällä hetkellä hän tuntuu suhteellisen neutraalille, enkä kallistu sen enempää hyvikseksi kuin pahikseksikaan. Tuntuu asettuvan suht aggressiivisesti rayta vastaan, mutta tavallaan pystyn ymmärtämään häntä, ja tavallaan taas.... Olen hämmentynyt. Maininnan confirmation biasista näen suht fiksuna hm, varoituksena siitä, ettei voi ihan sokeasti viboihin luottaa, eli sitä en näe erityisen epäilyttävänä.

raynpelikoneet taas... En ole ihan varma mitä sanoa. Lyhyitä viestejä, mutta niitä on TODELLA paljon. Tuntuu takertuneen Violetiin aika tiukasti. Antoi todella nopeasti hyvisvibaa einarille ja Hukalle, mielestäni jopa vähän turhan hätäisesti. Einarin rayn totesi olevan "hyvin varmasti kyläläinen" jo ensimmäisellä sivulla, tarkemmin sanottuna kolmen einarin lähettämän viestin jälkeen. Rayn tuntuu myös vääristelevän (tai käsittävän pahasti väärin) Violetin sanoja, mistä monet ovatkin jo huomauttaneet - Ray, eivätkö nämä selvennykset Violetin oikeista tarkoituksista muuttaneet käsitystäsi hänestä mitenkään?

Xataloksen pelityyli on hyvin samankaltainen kuin raynpelikoneidenkin, mutta huomattavasti rauhallisempi. Aika neutraalin oloinen pelaaja, liippaa ehkä vähän enemmän hyviksen suuntaan.

Jekulta ja Pivotilta kuulisin mielelläni lisää - nyt en pysty muodostamaan heistä juuri minkäänlaista kuvaa.

Jaa-a, tiedäpä sitten, miten selkeästi onnistuin ilmaisemaan asiani. Näillä perusteilla annan ääneni (ainakin toistaiseksi) ++raynpelikoneet , hän on ylivoimaisesti epäilyttävin tällä hetkellä.
Avatar
Viuhti
Kyläläinen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 04.08.2017 13:56:40

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 19:48:12

Mikä muuten on äänitilanne?

Cameronilta olisi hyvä kuulla mitä sai irti vastauksestani. raynilta olisi myös hyvä kuulla uutta asiaa.

Tässä nyt ei ole hirveästi tapahtunut, jos jollakulla on kysymyksiä niin vastaan mielelläni.

Aika moni pelaaja kyllä vain leijailee huomion ulkopuolella. Pelkäsinkin vähän että minun ja raynin viestittelyt voivat aiheuttaa sen. Pivot ja Jeku eivät ainakaan mitään kovin eirkoista ole vielä sanoneet.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 19:53:30

Melko samanlaisia ajatuksia Viuhdilla kuin itsellänikin. Tosin sitä kyllä ihmettelen miksi Violet oli aluksi hyvismäinen ja sitten neutraali? Mistä tuli hyvisfiilikset roolipuheesta? Entä mistä tuli epäilykset kun alkoi puhua pelaajista? Hm.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 19:58:12

Yksi juttu mikä Violetissa on että syy äänestää raynia tuntui osin väkisin väännetyltä (se ns. ristiriita raynin käytöksessä mikä ei kyllä ihan pätenyt..). Enpä ehkä ihan vielä laskisi hyviskategoriaan. Pidin kuitenkin yleisesti pelityylistä alun jälkeen ja jokin särähti vähän hyvismäiseltä siinä miten myöhemmin vielä jakoi neuvoja rooleille ikään kuin ohimennen. Ei siitä ainakaan hyötyä pahiksille ollut eikä myöskään olisi ollut päällepäin katsoen hyötyä oman turvallisuuden kannalta kun roolipuheista juuri kritisoitiin. Miksi siis jatkoi enää aiheesta? Ehkä oikeasti tahtoi antaa vain neuvoja rooleille? Tiedä häntä, mutta heräsi vähän epäilys tulisiko tuo pahikselta.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 19:59:44

Tosin se oli kylläkin oikeastaan vastauksena Hukalle. Ehkei siihen kannattaisi kiinnittää sen enempää huomiota.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Pivot » 14.08.2017 21:22:51

Sori, että en ole ensimmäisten viestien jälkeen tänne ehtinyt. Yritän saada kiinni tästä, mutta voi olla, etten kaikkea vielä saa tänään luettua ja kommentoitua, kun huomennakin on aikainen aamu. Tässä nyt kuitenkin ajatuksia ensimmäisestä sivusta ja vähän toisen alusta.

@Cameron, kysyit paljonko olen pelannut pahispelejä. En paljon. En ole paljon pelannutkaan melkein vuoteen, vaikka olen seuraillut välillä jonkun verran pelejä. Mutta siis pahispelejä mulla on kolme varsinaisena mafiana. En ole voittanut yhtään niistä. Viimeisin niistä oli kyllä se hydra-peli Mafia universessa, jossa parini postasi suurimman osan kun en pysynyt ollenkaan mukana vauhdissa. Siinä meidät lynkattiin jossain vaiheessa. Kahdessa aikaisemmassa olin yötappo, yhdessä hyvistappajan tappama ja toisessa toisen mafiatiimin tappama.

Pidin rayn esittämistä huomioista ja tarkentavasta kysymyksestä ekalla sivulla (muistaakseni Viuhdille). Eli saan hyvisviboja sieltä.

Einari on myös jo vähän hyvismäinen jo alussa. En osaa selittää tätä tunnetta niin hyvin, mutta ehkä voisin yhtyä siihen mitä joku muu sanoi, että hän tuntuu yrittävän viedä peliä eteenpäin. Ja sellainen tosissaan pohdiskeleva sävy siellä.

Vähän vielä kevyemmin laittaisin Viuhtin (Viuhdin?) tässä vaiheessa hyvismäisempien puolelle, mutta tämä on vielä enemmän vain viba ja vähän epävarma myös siksi, että tämä on hänen ensimmäinen foorumipelinsä niin ehkä vähän hakee tyyliä enemmän. Mutta tuntuu että on aika hyvä "tone", eli olisiko äänensävy suomeksi.

Muut jäävät tässä vaiheessa minulle vielä aika neutraaleiksi.


Sitten ensimmäisen ja toisen sivun taitteesta, olin siinä samaa mieltä rayn kanssa, että pelkistä peliteknisyyksistä puhuminen voi olla helppoa pahiksille. Mutta en kuitenkaan lähtisi vielä sen perusteella laittamaan Violetia pahikseksi, kun ei hän ollut vielä montaa viestiä laittanut, eikä pelissä muuten ollut paljon tapahtunut. Eli tosiaan myös Violet pysyy tässä vaiheessa minulla aika neutraalina. Ja peliteknisyyksistä yleensä, minusta on ihan hyvä puhua niistä jos on joku erityinen suunnitelma mielessä mitä pitää toimivana, mutta tässä vaiheessa en puhuisi enempää rooleista, kun erikoisroolit saattavat joskus paljastua sellaisen keskustelun lomassa pahiksille, vaikkei kukaan suoraan claimaisikaan (onko tälle suomenkielinen sana? eli että kertoo topicissa olevansa joku tietty rooli. Onko se vaan tulla esille?)

Hukka raylle:
Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta ainakin itselle, joka en mielelläni mieltäni vaivaa näillä peliteknisyyksillä ja kuinka monta päivää on mihinkin, tykkään siitä, että joku näitä kirjoittelee ylös. Tietysti nyt Violetilla on tuo, että hän on jo kahteen tällaiseen pitkään pohdintaansa saanut molempiin melko huomattavan virheen tuolla sääntöjen hieman-eri-tavalla-kuin-normaalisti toimimisesta ja suunnitelman puuttumisesta. Mutta ainoastaan einari on tähän asti suunnitelmaa ehdottanut.


En ole ihan varma mihin tämä tähtäsi. Olitko Hukka tässä sitä mieltä, että jompikumpi Violet tai Einari oli hyvismäisempi, tai kummatkin tai ei kumpikaan, eli neutraaleja? Itse pidin enemmän einarin osuudesta tässä. Vaikken nyt yhtynytkään siihen roolien esiintuloon tässä vaiheessa niin pidin einarin innokkuudesta tässä.


Pari teknistä kysymystä:
Miten nuo nimet laitettiinkaan noihin lainausbokseihin, eli niin että näkyy esim. "Pivot kirjoitti"?
Ja täällä ei kai ole mahdollista tägätä muita, niin että joku saisi ilmoituksen jos haluan hänen näkevän jonkun tietyn kysymyksen?
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Pivot » 14.08.2017 21:36:59

Xatalos kirjoitti:Yksi juttu mikä Violetissa on että syy äänestää raynia tuntui osin väkisin väännetyltä (se ns. ristiriita raynin käytöksessä mikä ei kyllä ihan pätenyt..). Enpä ehkä ihan vielä laskisi hyviskategoriaan. Pidin kuitenkin yleisesti pelityylistä alun jälkeen ja jokin särähti vähän hyvismäiseltä siinä miten myöhemmin vielä jakoi neuvoja rooleille ikään kuin ohimennen. Ei siitä ainakaan hyötyä pahiksille ollut eikä myöskään olisi ollut päällepäin katsoen hyötyä oman turvallisuuden kannalta kun roolipuheista juuri kritisoitiin. Miksi siis jatkoi enää aiheesta? Ehkä oikeasti tahtoi antaa vain neuvoja rooleille? Tiedä häntä, mutta heräsi vähän epäilys tulisiko tuo pahikselta.


Minulle jää tässä vähän epäselväksi viittaatko koko ajan samaan henkilöön? Onko kaikki puhe Violetista vai liittyikö joku rayhin, kenet mainitset myös kappaleessa? Ja seuraavassa viestissä sanot, että kyse on vastauksesta Hukalle. Vastasitko tässä itse hukalle, vai vastasiko Violet tai joku muu Hukalle?

Ja mihin lopputulemaan siis pääsit tässä? Jos luin sen oikein niin tuntuu, että pohdit asiaa vähän kumpaankin suuntaan ja en ole varma tarkoittaako päätelmäsi, että "ehkä tuo tulee pahikselta" vai "ei kai tuo pahikselta tule"
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 21:50:56

Pivot kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Yksi juttu mikä Violetissa on että syy äänestää raynia tuntui osin väkisin väännetyltä (se ns. ristiriita raynin käytöksessä mikä ei kyllä ihan pätenyt..). Enpä ehkä ihan vielä laskisi hyviskategoriaan. Pidin kuitenkin yleisesti pelityylistä alun jälkeen ja jokin särähti vähän hyvismäiseltä siinä miten myöhemmin vielä jakoi neuvoja rooleille ikään kuin ohimennen. Ei siitä ainakaan hyötyä pahiksille ollut eikä myöskään olisi ollut päällepäin katsoen hyötyä oman turvallisuuden kannalta kun roolipuheista juuri kritisoitiin. Miksi siis jatkoi enää aiheesta? Ehkä oikeasti tahtoi antaa vain neuvoja rooleille? Tiedä häntä, mutta heräsi vähän epäilys tulisiko tuo pahikselta.


Minulle jää tässä vähän epäselväksi viittaatko koko ajan samaan henkilöön? Onko kaikki puhe Violetista vai liittyikö joku rayhin, kenet mainitset myös kappaleessa? Ja seuraavassa viestissä sanot, että kyse on vastauksesta Hukalle. Vastasitko tässä itse hukalle, vai vastasiko Violet tai joku muu Hukalle?

Ja mihin lopputulemaan siis pääsit tässä? Jos luin sen oikein niin tuntuu, että pohdit asiaa vähän kumpaankin suuntaan ja en ole varma tarkoittaako päätelmäsi, että "ehkä tuo tulee pahikselta" vai "ei kai tuo pahikselta tule"


Koko ajan viittasi Violetiin ja tulin ensin vähän siihen päätelmään, että Violet tuntui enemmän hyvismäiseltä. Jälkeenpäin vähensin yhden hyvispointin merkitystä joten putosi taas melko neutraalille alueelle kaiken kaikkiaan. En osaa vielä sanoa kovin suurella varmuudella Violetista.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Pivot » 14.08.2017 22:09:20

Xatalos kirjoitti:
Pivot kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Yksi juttu mikä Violetissa on että syy äänestää raynia tuntui osin väkisin väännetyltä (se ns. ristiriita raynin käytöksessä mikä ei kyllä ihan pätenyt..). Enpä ehkä ihan vielä laskisi hyviskategoriaan. Pidin kuitenkin yleisesti pelityylistä alun jälkeen ja jokin särähti vähän hyvismäiseltä siinä miten myöhemmin vielä jakoi neuvoja rooleille ikään kuin ohimennen. Ei siitä ainakaan hyötyä pahiksille ollut eikä myöskään olisi ollut päällepäin katsoen hyötyä oman turvallisuuden kannalta kun roolipuheista juuri kritisoitiin. Miksi siis jatkoi enää aiheesta? Ehkä oikeasti tahtoi antaa vain neuvoja rooleille? Tiedä häntä, mutta heräsi vähän epäilys tulisiko tuo pahikselta.


Minulle jää tässä vähän epäselväksi viittaatko koko ajan samaan henkilöön? Onko kaikki puhe Violetista vai liittyikö joku rayhin, kenet mainitset myös kappaleessa? Ja seuraavassa viestissä sanot, että kyse on vastauksesta Hukalle. Vastasitko tässä itse hukalle, vai vastasiko Violet tai joku muu Hukalle?

Ja mihin lopputulemaan siis pääsit tässä? Jos luin sen oikein niin tuntuu, että pohdit asiaa vähän kumpaankin suuntaan ja en ole varma tarkoittaako päätelmäsi, että "ehkä tuo tulee pahikselta" vai "ei kai tuo pahikselta tule"


Koko ajan viittasi Violetiin ja tulin ensin vähän siihen päätelmään, että Violet tuntui enemmän hyvismäiseltä. Jälkeenpäin vähensin yhden hyvispointin merkitystä joten putosi taas melko neutraalille alueelle kaiken kaikkiaan. En osaa vielä sanoa kovin suurella varmuudella Violetista.


Ok. Kiitos. Tuo ehkä vähän selittää minulle tuota sinun ajatuksenkulkua ja prosessia Violetin kohdalta. Varsinkin kun pääsen vähän eteenpäin topikissa. Sain tuossa juuri luettua äänesi ja ensimmäiset epäilysi Violetista, niin yritän nähdä koko tarinaa, mutta tuosta puuttuu vielä asiaa välistä, mitä en ole lukenut vielä.

Ja sori toi edellinen tuli vähän epäjärjestyksessä, että jatkoin sitten aikaisempien lukemista ja jatkan huomenna.

Laitoin tuosta kakkossivulta muistiinpanon, että siinä ensin ihmettelin Xatalosin Violet ääntä ja miten siihen pääsi, mutta sitten ymmärsin sen osaksi ainakin ehkä reaktioäänenä. Mutta toistaiseksi vähän sekavat tunnelmat Xatalosista, joiden toivon selkeytyvän kun luen loput.

Ja samoilla paikkeilla pidin Hukan kommentista, että tässä on ehkä ongelmia erilaisten pelityylien ja kulttuurien kohtaamisessa. Eli tämä kommentti tai tavallaan tyynnyttely tilanteeseen tuntuu tulevan hyvällä motiivilla, eli ei halua väärän pelaajan tulevan lynkatuksi vain erilaisen pelityylin takia, ja tuo sen esille. Eli hän ei ainakaan jää vaan katselemaan vierestä kun joku lynkataan erilaisen pelityylin takia.

Taidan jatkaa huomenna, kun alkaa olla jo myöhä, mutta yritän päästä huomenna paremmin ajantasalle. Jos ehtisin aikaisemmin silloin aloittaa.
Avatar
Pivot
Kyläläinen
 
Viestit: 30
Liittynyt: 04.08.2017 06:40:21
Kotiyhteisö: Personality Cafe
Palkinnot: 1

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 22:18:19

OK, no hyvä että pohdit asioita. Toisaalta olisi kyllä selkeyden kannalta hyvä lukea ensin ketju loppuun mutta toisaalta ihan hyvä nähdä myös reaktioitasi "keskeneräiseen" peliin :P SIinä mielessä tuli lievästi hyvismäiset tunnelmat noista viesteistäsi. Ei pahis ehkä niin helposti lähtisi heittelemään kommentteja asioihin joista ei ole ihan perillä. Kai.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Ares » 15.08.2017 06:25:49

Väliaikalaskenta

Äänet
3 raynpelikoneet (Violet, Xatalos, Viuhti)
1 Violet (raynpelikoneet)
1 Hukka (Cameron)
1 Jeku (einari)

raynpelikoneet on lynkkautumassa äänienemmistöllä.

Puhepakot
Ei ole.

Poissaolot
Ei ole.

Päivä päättyy keskiviikkona 16.8. kello 21!
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.08.2017 07:54:51

einari kirjoitti:Voisi kyllä kuvitella, että Violet osaisi pahiksena olla antamatta tunteilleen valtaa varsinkin, kun tässä pelissä on puhuttu siitä, miten pahikset murtuvat paineen alla.

Perustuuko tämä pelikokemukseen pahis-Violetin kanssa, vai mutuun?
einari kirjoitti:Ray on myöskin käynyt aika hermostuneen oloiseksi ja nyt viimeisimmät viestit peliin vaikuttavat pahismaisilta. Rayn hyvikseyden puolesta puhuu se, että rayn huomiota herättävä pelitapa, hermostuminen ja inttäminen on varsin huono pahistaktiikka - luulisi hänen kokeneena pelaajana tietävän, että niin saa vain huomion itseensä.

Tähän kaipaisin Xatalosin näkemyksen. Puhuit että rayn on aggressiivinen pahiksena, kuuluuko hermostuminen myös repertuaariin? Esim. reaktiot sinua kohtaan viesteissä viewtopic.php?f=9&t=466&start=90#p8516 ja viewtopic.php?f=9&t=466&start=90#p8521
Xatalos kirjoitti:rayn on ehkä vähän minua parempi pahispelaaja enkä ole ihan varma vieläkään miten hänet tunnistaa. Eikä häntä moni osaakaan kunnolla tunnistaa paitsi pari pelaajaa. Yleensä pyrin vain olemaan oletuksena vähän epäluuloinen ja seuraaamaan aika tarkasti kaikkea mitä tekee, ja tarvittaessa ajamaan häntä tilanteisiin joissa on vaikeaa teeskennellä hyvistä. Aina hän on itsevarma ja aggressiivinen. Pahiksena tosin mielestäni perustelut ovat köykäisempiä ja mielipiteet hitaammin muuttuvia, ja siitä tässä olenkin vähän huolissani.

Sanoisitko hänen hyvisvibojen antamisen mm. einarille ja minulle poikkeavan normi hyvispelistä?

Pivot kirjoitti:Pari teknistä kysymystä:
Miten nuo nimet laitettiinkaan noihin lainausbokseihin, eli niin että näkyy esim. "Pivot kirjoitti"?
Ja täällä ei kai ole mahdollista tägätä muita, niin että joku saisi ilmoituksen jos haluan hänen näkevän jonkun tietyn kysymyksen?

Alkuun esim. [quote="Pivot"]
Ja valitettavasti ei voi tägätä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.08.2017 09:05:05

einari kirjoitti:Tällä hetkellä eniten huomiota itseensä ovat keränneet ray, Violet ja Xatalos - ray ja Violet eniten epäilyjä. Ray ja Violet ovat varsinkin hermostuessaan pelanneet minunkin mielestäni melko epäilyttävän oloisesti MUTTA oon kyllä edelleen aika vahvasti sitä mieltä, että tuo olisi kovin huonoa pahispeliä kahdelta kokeneelta pelaajalta. Xatalos sen sijaan on onnistunut aktiivisuudestaan huolimatta pysymään melko hyvin tuulen alapuolella. Sen lisäksi aika hyvin poissa valokeilasta ovat pysyneet ainakin Cameron, Jeku, Viuhti ja Pivot. Jossain määrin myös Anblick, joskin hänen suuntaansa täällä on kyllä tökitty juurikin edellä mainitun syyn vuoksi. Viimeksi kun pelasin Anblickin kanssa, hän oli pahis ja onnistui olemaan aika ns. "hajuton ja mauton". Sitä en tiedä, pelaako Anblick myös hyviksenä samalla tavalla?

Pakko palata vielä tähän. Rayn ja Violet ovat epäilyttäviä, mutta annettakoon anteeksi, ei pahikset varmaan hermostuisi. Xatalos sen sijaan on aktiivisuudestaan huolimatta pysynyt hyvin tuulen alapuolella. Eli meinaatko tällä ettei hän ole ollut epäilyttävä minkä takia hän on epäilyttävä? :D Xatalos on mielestäni ottanut aika hyvin kantaa tapahtumiin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 11:14:10

raynin huomiota herättävyys / tunnepitoisuus ei kyllä kokemusteni mukaan hirveästi kerro. Toisaalta kuten sanoin, en ole rayn-asiantuntija sivustollamme. Jos nyt jotain pitäisi sanoa, niin mielestäni hyvis-rayn on usein tunteellinen enemmän tyyliin... turhautuneesti / ärtyneesti? Sen sijaan pahis-rayn ehkä enemmän hermostuneesti? Mutta kuten sanoin, erot eivät ole kovin suuria enkä itse niitä ole hirveän luotettavasti tunnistanut. Nytkin puhdas fiilikseni on että rayn olisi pahis, mutta en voi luottaa siihen varauksetta koska olen ennenkin ollut väärässä samoilla fiiliksillä. Ja toisinpäin olen pari kertaa luottanut pahis-rayniin. Toivon että selkeä hyvis-rayn ilmestyy jossakin vaiheessa jos on ilmestyäkseen, tai jos on pahis niin nykyinen tilanne on varsin hyvä (siinä tapauksessa pahistiimi on varmaan aika maahan lyötynä koska rayn on pulassa ja luulisin että rayn on pahistiimin kokeneempi jäsen).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 11:19:34

Sekin pitää huomioida että rayn on ainakin pääosin tietoinen omasta pelityylistään ja osaa vaihdella sitä tietoisesti. Sekin vaikeuttaa tunnistamista, paitsi ehkä tietyille guru-tason rayn-asiantuntijoille :P (tai jos asian voi päätellä muusta kuin viesteistä, esim. äänestyshistoriasta tai yötapahtumista)
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 11:23:38

Onpa täällä kyllä ollut suht hiljaista. raynkin hävisi johonkin. Nyt olisi todella hyvä kuulla lisää vähemmän äänessä olleilta ja toki muiltakin ennen kuin tilanne kärjistyy lopulliseen lynkkauspäätökseen.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 11:28:14

Mitä muuten meinaa merkintä "Mafioso" Violetin ja Cameronin kohdalla? Hetken katsoin että onko tämä jokin ylläpitäjän lipsahdus, mutta onko se vain jokin yleinen titteli tms.?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 15.08.2017 11:51:23

Xatalos kirjoitti:Mitä muuten meinaa merkintä "Mafioso" Violetin ja Cameronin kohdalla? Hetken katsoin että onko tämä jokin ylläpitäjän lipsahdus, mutta onko se vain jokin yleinen titteli tms.?


Mafioso on täällä päin titteli, joka vastaa useimmilla foorumeilla valvojaa.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 15.08.2017 12:08:07

OK
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja einari » 15.08.2017 13:56:25

Tulin nopeesti kännykällä vastailemaan vähän, en nyt ehdi koneelle.

Cam kirjoitti:Hyvä ehdotus erikoishyvisten käytöstä. Minä päivänä ajattelit että hyvistappaja tulisi esiin?

Tuossa ehdotuksessa ajattelin että ekana päivänä.

Violet kirjoitti:
einari kirjoitti:No lähinnä meinasin pelistä ja pelaajista keskustelulla pelaajista ja näiden välisestä interaktiosta keskustelua. Se oli vaan semmoinen mukavalta kalskahtava sanayhdistelmä. :D Lisäksi viimeisin viestini on tullut ensimmäisenä päivänä, joten siinä vaiheessa ei hirveästi ollut vielä mitään tartuttavaa, mutta parhaani toki yritin saada vähän eloa peliin. Lähdet selvään vastahyökkäykseen tässä.

Eli ensimmäisenä päivänä oli mielestäsi aika vähän aihetta, johon tarttua? Silti koit, että voisit hoputella minua keskustelemaan pelaajista ja heidän välisestä interaktiosta, joka tuossa vaiheessa oli ensinnäkin pientä, ja johon itse et viesteissäsi kovinkaan vahvasti tarttunut. Herätysääni Jekulle tuossa vaiheessa ei mielestäni ole vahvaa keskustelua pelistä.

Hups, piti sanoa että ensimmäisellä sivulla. :D Kiinnitin huomioni tosiaan siihen, että puhuit vain peliteknisyyksiä ja itse koen pelin etenevän paremmin pelaajia kuin peliteknisyyksiä huomioimalla. Tokikaan en vaatinut sinulta syväanalyysia jokaisesta pelaajasta, eikä itsellänikään siinä vaiheessa moista ollut. Erikoishahmoliibalaaba on vaan tavallaan melko helppo tapa piiloutua, itse en saa ainakaan siitä mitään irti ellei tule selviä ajatusvirheitä/joku suoraan yritä sen avulla pelata pahisten pussiin.

Mulle tuli tästä sellainen fiilis, että Violet tuntuu ottavan saamansa epäilyt/tökkimiset kumman vahvasti.

Meiz kirjoitti:
einari kirjoitti:Voisi kyllä kuvitella, että Violet osaisi pahiksena olla antamatta tunteilleen valtaa varsinkin, kun tässä pelissä on puhuttu siitä, miten pahikset murtuvat paineen alla.

Perustuuko tämä pelikokemukseen pahis-Violetin kanssa, vai mutuun?

Mutuun, mulla ei ole mitään muistikuvaa siitä miten Violet pelaa pahista.

Meiz kirjoitti:Rayn ja Violet ovat epäilyttäviä, mutta annettakoon anteeksi, ei pahikset varmaan hermostuisi. Xatalos sen sijaan on aktiivisuudestaan huolimatta pysynyt hyvin tuulen alapuolella. Eli meinaatko tällä ettei hän ole ollut epäilyttävä minkä takia hän on epäilyttävä? :D

En sanonut epäileväni Xatalosta, kunhan huomioin ettei hän juurikaan ole saanut aktiivisuudestaan huolimatta epäilyjä osakseen.

Xatalos kirjoitti:Sekin pitää huomioida että rayn on ainakin pääosin tietoinen omasta pelityylistään ja osaa vaihdella sitä tietoisesti.

Siitä ei kyllä täällä ole apua, koska meillä ei ole pelikokemusta Rayn kanssa eli ei siis myöskään ennakkokokemuksia siitä, millainen hän on hyviksenä/pahiksena.

Xatalos kirjoitti:Mitä muuten meinaa merkintä "Mafioso" Violetin ja Cameronin kohdalla? Hetken katsoin että onko tämä jokin ylläpitäjän lipsahdus, mutta onko se vain jokin yleinen titteli tms.?

Hiukan hyvisvibaa tästä.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 15.08.2017 16:07:35

einari kirjoitti:
Viuhti kirjoitti:Itsestäni tuntuu vaikealle ajatella, että peli päättyisi jo kolmantena päivänä, se vaatisi ainakin yhden pahiksen kuoleman äänestyksessä/yhden osuman hyvistappajalle, ja toinen pahis täytyisi saada kiinni heti kolmannen päivän äänestyksessä, jolloin jäljellä olisi laskujeni mukaan vain 5 pelaajaa.

Tää kiinnitti huomioni. Viuhti ei ota ollenkaan huomioon sitä mahdollisuutta, että peli päättyisi, koska pahikset voittavat. :D Pahiksen luulisi olevan tietoinen myös siitä mahdollisuudesta?

Tää oli hyvä huomio einarilta :D Nosti kyllä Viuhtin hyvispisteitä. Allekirjoitan myös tuon Hukan muumimammamaisuuden ja sama fiilis että se voisi olla pahikselle hyvä taktiikka.

Kiitos Meiz tuosta Violet-vastauksesta, varsin relevantin oloinen huomio.

Violet kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Toki suurin osa Xata-ray akselilla. Xatan kokee hyvismäsempänä kuin rayn ja häntä itseään puollustelleen Hukan kokee myös hyvismäisenä. Vähän kyllä epäilyttää, lähinnä juuri tuo, ettei ole hirveästi mielipiteitä muista pelaajista kuin siitä, joka on itseä epäillyt ja lähtee lynkkaamaan tätä (vaikka osittain allekirjoitan Violetin epäilyt rayta kohtaan).

Jos löysit jotain mullistavaa noista viesteistä, joita analysoin, ja jonka olisi pitänyt vaikuttaa mielipiteisiini, niin toivoisin, että tuot asiat esiin. Luin viestit kuitenkin melko tarkkaan, ja ensimmäisen päivän jälkeen tästä jäi aika hajuton kuva monesta pelaajasta.

Täytyy sanoa että mitään suurta ja mullistavaa en löytänyt, mutta ehkä minulla heräsi vahvempia tuntemuksia kuitenkin pelaajista kuin sinulla luettuani viestiketjua läpi. Näitä ajatuksia voit lueskella edellisestä viestistäni :)

En okein tiedä mitä mieltä olisin Violetista! Aiemmissa peleissä hän on vaikuttanut aina niin selvältä hyvikseltä ja on ollut sitä, nyt hänestä taas tulee vähän hermostunut ja närkästynyt vaikutelma. Voi toki johtua siitäkin että joutui näin aikaisessa vaiheessa peliä vähän suurennuslasin alle, mutta silti. Pidän kuitenkin Hukkaa tällä hetkellä todennäköisempänä pahiksena, joten annan äänen toistaiseksi olla hänellä.

Viuhti kirjoitti:
Cameron kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Ajattelinkin ylläolevan olevan syy einarin äänelle. Olin jo aiemmin sitä mieltä että einari on hyvin varmasti kyläläinen -> ensimmäineen pelaaja joka oikeasti vaikutti yrittävän viedä peliä eteenpäin.

Itse en kyllä uskaltaisi yhden-kahden einarin viestin perusteella vielä julistaa einaria hyvikskesi. Voin nimittäin vakuuttaa että einari osaa olla erittäin vakuuttava myös pahiksena.

Okei, tämä on kai aika tärkeä juttu? Seuraavassa viestissä Cameron antaa einarille hyvispisteitä, et siis ilmeisesti tästäkään viestistäsi huolimatta usko einarin olevan pahis?

En usko en. Jos pelaaja olisi joku muu kuin einari, sanoisin että kallistuu vahvasti hyvikseksi, mutta einari osaa hämätä (ainakin mua) tosi hyvin. Eli en ole nähnyt vielä tällä hetkellä mitään pahismaista hänen käytöksessään.

Xatalos, nyt tiedän että olet tottunut ainakin jonkinlaiseen painostukseen pahiksena/tunnet tavallisimmat pahistaktiikat ja osaat ehkä välttää yleisimpiä sudenkuoppia. Tämä helpottaa ehkä aavistuksen sen arvioimista, miten kukin pelaaja tällä hetkellä pelaisi pahiksena (jos menossa on vaikka 3. pahispeli tai jos menossa on 30. pahispeli :)). Hyvää pohdintaa Xatalokselta Violetin neuvoista erikoisrooleille. Sen lisäksi että se oli vastauksena Hukalle, se on toki aika yleistä Kylässä ja sitä tehdään roolista riippumatta.

En tiedä mitä sanoa nuihin Pivotin väliaikaviesteihin :D Xataloksen mielestä ne olivat hyvismäisiä, mutta toisaalta itse näen että pahis saa helposti upotettua paljon asiaa viestiin, mitkä joku muu on sanonut samasta asiasta myöhemmin. Eli itse en näkisi kesken topiccia tulevia viestejä hyvismäisiksi/pahismaisiksi, vaan aika neutraaleiksi.

einari kirjoitti:
Cam kirjoitti:Hyvä ehdotus erikoishyvisten käytöstä. Minä päivänä ajattelit että hyvistappaja tulisi esiin?

Tuossa ehdotuksessa ajattelin että ekana päivänä.

Ajatteletko niin edelleen?

Mihinkähän se ray hävisi? :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa

cron