Undertale, hyvisten voitto! Alamaailma pelastunut.

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Ares » 10.08.2017 20:51:49

Aikaa (ja motivaatiota) ei ole ollut viime päivinä, tänään alkoi lukio, ja muutakin härdelliä on ollut. Sen verran sanoin, että kun ensimmäisen kerran puuin siitä, että einaria massataan, hänellä oli kolme ääntä alla, ja jeekakalla ja Halimalla vain yksi. Siitä lähti ajatukseni, että einaria massalynkataan.

Tänään en ole kunnolla kerennyt perehtyä peliin, mutta miina hiukan epäillyttää. Samoin myös Mursumus viesteillään, joista en ollenkaan saa kovin rentoa fiilistä. Viime pelissä Mursu oli hyvis ja hänellä oli motivaatio-ongelmia. Nyt hän kuitenkin kirjoitti aika laajan viestin äänestäen minua, mutta päätyy siirtämään ääneni.

justy, en ainakaan huomannut, että olisit vastannut, että ottavatko hekin kantaa, jotka eivät äänestä?

// justy väliin
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 10.08.2017 20:54:16

Ares kirjoitti:justy, en ainakaan huomannut, että olisit vastannut, että ottavatko hekin kantaa, jotka eivät äänestä?


Toki. Eli tämän pelin tapauksessa yhä elossa olevista Jitachi minun mielestäni äänestämättä jättämällä preferoi Haliman lynkkausta, koska se tulos tasapelistä seuraisi.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 10.08.2017 20:57:12

Vartija: vartioi ensi yönä joko minua, tai jotakuta hyviksenä pitämääsi pelaajaa. Älä luonnollisestikaan kerro mihin tulokseen päädyt. Toivottavasti saadaan pahikset hikoilemaan yötappoa suunnitellessaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 10.08.2017 21:02:07

Päivä onpi päättynyt. Iltaviesti on tulossa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 10.08.2017 21:13:55

2. päivä

Äänet:
3 Mursumus (justy, piikkisiili, jeekaka)
3 Jeku (miina, Mursumus, Tacodas)
1 Ares (Hukka)

hOOOI, olEn...... tEMMiE!!1!

Raikuva huuto kuului erittäin pitkälle, kun tämä nelijalkainen olento ilmaisi nälkäänsä.

miNuLLa.. sUPERnäLkÄ!!!! tEM taRvitSeE.... tEMMIFLakEs!! tEM... mENee cOLeg ja vAnhEMmAt... tOSI ylpeEeT!!!

Kukaan ei tätä kestänyt kuunnella pitkään. Sans heitti lopulta paketin Temmie-flakeseja keksintöön, ja Temmie haahuili niitä seuraten sinne.

Spoiler:
Rooli: hyvis

hahmo: Temmie!

hOOOI! Olet... teMmiE, super eriTiseN tärKeä sankaRi! pyÖrität kauppaA, ja taVoItteenasi on coleg! tykkÄÄt tEmmIe fLakes, ja jos nIItÄ ei tarJoTa, niiden omistaja tulee katumaan ja kitumaan erityisen paljon mahtisi edessä.

!!!!11!

Awawaah! IhMinen.. tOOSI SÖpÖ!!! tEM... alLerginen!!!

kerrAN TEm löySi muNan luonnOSta. AnNoit siLle kodin. hOOI! tem... piTää lÄmpimänä, kunNEs kuoriUtuu peNTU1!!!

Siinä voi tosin kestää, sillä muna on kovaksi keitetty.

Hahmosi esittelyvideo/laulu: https://www.youtube.com/watch?v=YPwfUYDSXPY

Voitat, kun kaikki uhat pahiksille on eliminoitu. Onnea matkaan!


Echo-flower oli jo ehtinyt puhua kaikenlaista soopaa, pilkaten muita Temmien tappamisesta. Lopulta Undyne kyllästyi siihen, ja mätkäisi sitä keihäällään.

https://www.youtube.com/watch?v=pTSDi4T9jkE

Spoiler:
Roolisi: Paha mediapuhuja

Hahmo: Flowey the flower

Olet Flowey the flower, henkilö, joka ei lukeudu ihmisiin eikä hirviöihin. Olit ennen jotakin muuta kuin kasvi, jotakin, joka ei ollut menettänyt tunteitaan. Joku, joka kykeni tuntemaan rakkautta. Tietäen, ettet koskaan voisi olla taas tuo elävä ja tunteva olento, päätit jättää tämän maailman, mutta juuri kun kaikki oli pimenemässä, jokin kutsui sinua takaisin... Heräsit taas kasvina. Huomasit tämän voiman, mitä kutsut tallentamiseksi, ja tallennuksen lataamiseksi. Aluksi teit kaikkea hyvää, ratkoit kaikki ongelmat ja paransit kaikki vaivat. Tuhansilla uudelleenpeluilla sait selville kaikki maailman salaisuudet.

Lopulta kuitenkin kyllästyit tähän. Kaikki käyttäytyivät aina samalla ennakoitavalla tavalla, jokainen peluukerta oli samanlainen. Päätit yrittää huviksesi jotakin muuta. Mitä jos et yrittäisikään ratkoa kaikkea? Entäpä jos kokeilisit tappaa? Tämä maailma, joka sinulle avautui, oli paljon mielekkäämpi kuin aikaisempi. Pian mikään ei voisi enää estää voittokulkuasi.

Tai niin ainakin uskot. Tämä pelikerta on kuitenkin erilainen.

Hahmosi laulu/esittelyvideo (sisältää jumpscaren): https://www.youtube.com/watch?v=oBfSrbvQB-c

Erikoisvoima: Mediapuhujana voit kirjoittaa viestejä, jotka pj julkaisee anonyymisti/floweyna peliin väliaikatiedotteissa ja aamu/ilta viesteissä.

Pahiskaverinasi toimii -redacted- . Koska jokaisella pelaajalla tulee olemaan yksi pelin hahmoista, arvotaan sinulle vielä peiterooli, jona voit turvallisesti esittäytyä. Onnea matkaan!


Ehkäpä he nyt saisivat olla rauhassa.

1.päivä: einari tavis/ Frisk
1.yö: Zey -> Jeku tavis/ Muffet
2.päivä: Halima -> Mursumus paha mediapuhuja/Flowey, peiteroolina Temmie

Yö alkaa nyt, ja päättyy 11.8. klo 22.00, iltaviestit ennen sitä minulle, kiitos!

Toivon, että joku sentään lukee noita rooliviestejä, ja klikkailee linkkejä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 11.08.2017 21:05:33

2.Yö

Viimepäivän tapahtumien jälkeen kuulitte yöllä aivan järkyttävää "musiikkia", ja mietitte mistä se johtuu. Aika-avaruusjatkumoon on varmaankin syntynyt jokin häiriö. Kumma kyllä, tästä häiriöstä ei löydy enää mitään merkkejä.

Spoiler:
Roolisi: Tavallinen hyvis

Hahmo: Saness

DO YOU WANNA HAVE BAD TOM?!?

Et alunperin kuulunut Undertalen pelimaailmaan. Olit vain huonosti tehty meemi todellisessa maailmassa. Aikajanasekoilun vuoksi päädyit kuitenkin alamaailmaan, etkä tiedä mitä tehdä. Kaiken pyyhkiytyminen vaikuttaa mielestäsi kuitenkin aika pahalta, joten taistelet hyvisten puolella. Sinun on aika tehdä tuhoa Bad Tomiesi avulla.

Hahmon esittelyvideo/laulu (sisältää lauseen verran sopimatonta kielenkäyttöä. Hui kauhistus, avaus omalla vastuulla): https://www.youtube.com/watch?v=JtlEcTqUNCM&t=96s

Hyviksenä voitat, kun kaikki pahikset on eliminoitu. Onnea matkaan!



1.päivä: einari tavis/ Frisk
1.yö: Zey -> Jeku tavis/ Muffet
2.päivä: Halima -> Mursumus paha mediapuhuja/Flowey, peiteroolina Temmie
2.yö: Ares tavis/Saness

Päivä alkaa nyt, ja päättyy 15.8. klo 22.00, iltaviestit ennen sitä minulle, kiitos!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 11.08.2017 21:17:19

Tacodas kirjoitti:Ehkä Halima on pahis ja murentaa nyt mun viimeisetkin naiiviuden rippeeni ja uskoni ihmisten lukutaitooni, mutta mä olisin valmis uskomaan että tää ekan päivän viesti on turhautuneen hyviksen kirjoittama.


Auts, mun pahistutkani on ollut tässä pelissä kyllä pahasti väärässä... No, tulipahan nähtyä tulevaisuuden varalle, että Halima osaa kuin osaakin kirjoittaa hyvisteleviä viestejä tarpeen vaatiessa vaikka sitten kiireen allakin. (Ja tulipahan murennettua mun viimeisetkin naiiviuden rippeeni ja uskoni ihmisten lukutaitooni ;P)

Nyt kun meillä on enää yksi pahis jäljellä ja kuusi hyvistä, niin meillä pitäisi olla varaa kahteen harhalynkkaukseen jos laskin oikein (ja viimeistään viidentenä päivänä pitää osua pahikseen):
3. päivä: 6 hyvistä, 1 pahis aamulla → 5 hyvistä, 1 pahis lynkkauksen jälkeen
3. yö: 5 hyvistä, 1 pahis yön alettua → 4 hyvistä, 1 pahis tapon jälkeen
4. päivä: 4 hyvistä, 1 pahis aamulla → 3 hyvistä, 1 pahis lynkkauksen jälkeen
4. yö: 3 hyvistä, 1 pahis yön alettua → 2 hyvistä, 1 pahis tapon jälkeen
5. päivä: 2 hyvistä, 1 pahis aamulla

piikkisiili ja jeekaka ovat aikalailla varmahkoja hyviksiä tässä vaiheessa. (Aploodit, jos jompikumpi teistä nyt olikin pahis ja onnistuu yksinään viemään voiton vielä.) Justy taasen on ex-pelokas. Propsit teille kolmelle Halima/Mursumusin nappaamisesta.

Aresin kuolema vähän harmittaa – olin kovasti toivonut, että joko miina, Hukka, tai Jitachi/Jeku olisi heittänyt veivinsä ja jättänyt mahdollisten pahisten määrän pienemmäksi. Aresin käytös eilisillan äänestyksen aikana oli hyvismäistä (Mursumus olisi luultavasti pyytänyt pahiskaveri-Aresia äänestämään Jekua ennen päivän päättymistä; molemmat olivat aktiivisina ketjussa päivän viimeisenä tuntina), ja olin jo ehtinyt listata hänet tässä viestissä hyvisten joukkoon...

Noh, ainakaan justy/piikkisiili/jeekaka -kolmikosta kukaan ei kuollut! Jäljelle jäävät vaihtoehdoiksi siis me muut: miina, Hukka, Jitachi/Jeku, Tacodas.

Käyn vähän läpi listalla olevia pelaajia:

Mä:
En yhtään ylläty, jos mut äänestetään tänään lynkattavaksi. Ääneni ovat menneet aivan yhtä epäilyttävästi kuin miinallakin, kun niitä nyt katsoo Haliman roolin valossa. Lisäksi eilen illalla olin täällä kovaan ääneen puhumassa Halima/Mursumusin puolustukseksi *facepalm* Onneksi meillä on nyt pariin harhalynkkailuun varaa yhden pahiksen kuoltua, eli ei se peliä kaada vaikka päättäisittekin tappaa mut tänään.

Jitachi/Jeku:
Paha sanoa yhtään mitään. Ei ole äänestänyt kumpanakaan päivänä ketään. Voi olla, että hän on pahis, mutta ei pystynyt olemaan paikalla pelastaakseen kaveriaan.

Hukka
En ole varma hänestä oliko hän paikalla viimeisen tunnin aikana vai ei. Samoin kuin Jitachi/Jekun kohdalla, voi olla, että hän on pahis, mutta ei pystynyt olemaan paikalla pelastaakseen kaveriaan.

miina
Vielä eilen pidin sua ja Halimaa epätodennäköisinä pahiskavereina, koska en uskonut Haliman pahikseuteen. Nyt kun Halima kuitenkin paljastui pahikseksi, ei käy kiistäminen että sun äänesi molempina päivinä ovat olleet epäilyttäviä, ja ”Halimaa pelastavia”. Voihan se olla, että olet ollut yhtä hukassa ollut hyvis kuin mäkin, mutta enpä tiedä.

Mun veikkaukseni siis tällä hetkellä:
”Varmahkot” hyvikset: justy, piikkisiili ja jeekaka
Mahdollinen pahiksemme: miina, Hukka tai Jitachi/Jeku

++miina nyt toistaiseksi multa.
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 11.08.2017 22:30:27

Ah, tulen niin komppaamaan tacodasin viestiä siinä että kylläpä näytän nyt epäilyttävältä. Mutta käyn nyt vaan yötä myöten sanomassa että edelleen epäilen jekua (mursumuksen ääni jekulle saattaisi olla välin pitoa, koska jeku nyt ei olisi voinut mursumusta pelastaa omalla äänellään) ja tacodasia, koska no mursumus tietenkin yrittää pelastaa itsensä äänestämällä jekua ja mulla oli omat (ei niin välttis hyvät) perusteluni joten tacodasin ääni vaikuttaa mursumuksen pelastusyritykseltä. Muita täytyykin miettiä tarkemmin mutta nämä nyt epäilyttää.

Nyt nukkumaan!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 12.08.2017 10:26:35

Violet, kyllä noita ingameja luetaan ja linkkejä klikkaillaan! Oikeesti ihanaa ingametusta!! (Kunpa me pelaajatkin jaksettaisiin panostaa viesteissämme siihen :´/) Mä olen edelleen surullinen, että Frisk kuoli ekana eikä me olla enää pysytty päättäväisinä :´( Siksipä onkin tehtäväni Asgorena, alamaailman kuninkaana, pyytää meitä kaikkia pysymään päättäväisinä!

Okei, ensinnäkin olen tavattoman hämilläni, etten kuunnellut teitä aikaisemmin Temmien suhteen, halusin uskoa tuohon collegiin haluavaan olentoon hieman kauemmin, mutta nyt tunnen itseni varsin typeräksi. Hyvä, että te tiesitte, mistä puhuitte.

justy kirjoitti:Oletin että puhuimme ajasta sen jälkeen kun olin paljastanut olevani hyvis, jolloin treffejä ei tosiaan tarvita. Treffien tarkoitushan olisi ollut, että erikoiset löytävät toisensa?

Ja siinä olisi voinut olla hyvänä asiana se, että sinä pystyisit todistamaan Undynen Undyneksi, jos hän tulisi esiin viime hetkillä (tällaista siis itse ajattelin).

Mursumuksen kommentit Aresista eivät lainkaan vähentäneet tämän epäilyä. Olisi aivan hyvin voinut olla etäännytystä, varsinkin kun ei oikein sanonut mitään mitä ei olisi jo sanottu tästä (vai oliko vain pahis-varapelaajan roolin vaikeutta - koska jos oli, tiedän tunteen...) Oikeasti kummastelen, että miten te piditte häntä hyvismäisenä ja hän jopa yöllä sitten kuoli. No ainakin minun pääepäiltyni nyt molemmat kuolivat illan ja yön aikana, joten helpottanee pohdintaa? Ja justy on vielä jäljellä! Mutta olisi nyt kyllä kiva, että saataisiin vartijan voima osumaan.

jeekaka kirjoitti:Mä ja piikkisiili ei kumpikaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä voida olla Mursumusin pahiskavereita,
Tacodas kirjoitti:piikkisiili ja jeekaka ovat aikalailla varmahkoja hyviksiä tässä vaiheessa.

Multa on nyt mennyt joku ihan täysin ohi? Miksi? Senkö takia, että he ovat erityisesti Mursumusta epäilleet ja häntä äänestivät? Minusta tämä ei ole yksinään pitävä perustelu lainkaan. Mä itse asiassa näkisin melko todennäköisenä, että tilanteessa, jossa Mursumusta epäiltiin rankasti, pahiskaveri häntä äänestäisi.

Tacodas kirjoitti:En ole varma hänestä oliko hän paikalla viimeisen tunnin aikana vai ei.

En ollut paikalla koko eilisenä päivänä, ja siksipä olen nyt niin hämmentynyt kaikesta...

Mahdolliset pahikset siis löytyvät joukosta piikkisiili, jeekaka (koska en ymmärrä heidän “varmahko hyvis”-asemaansa, kuten Tacodas ilmaisi), Tacodas, Jeku, miina. Ja kaikki te olette mielestäni oikeastaan yhtä epäilyttäviä. piikkisiiliä, jeekakaa ja miinaa olen erityisesti pitänyt jo aiemmin epäilyttävinä. Tacodas taas olisi pahiksena hienosti manipuloinut kaikkia, mikä pelottaa. Ja Jekusta nyt ei osaa sanoa yhtään mitään. Tacodasta komppailisin kuitenkin siinä suhteessa, että miina vaikuttaa Mursumuksen paljastuttua pahikseksi todennäköisimmältä vaihtoehdolta.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 12.08.2017 11:01:43

Senkö takia, että he ovat erityisesti Mursumusta epäilleet ja häntä äänestivät? Minusta tämä ei ole yksinään pitävä perustelu lainkaan. Mä itse asiassa näkisin melko todennäköisenä, että tilanteessa, jossa Mursumusta epäiltiin rankasti, pahiskaveri häntä äänestäisi.


Tacodasta komppailisin kuitenkin siinä suhteessa, että miina vaikuttaa Mursumuksen paljastuttua pahikseksi todennäköisimmältä vaihtoehdolta.


piikkisiili ja jeekaka äänestivät Halima/Mursumusia jo ensimmäisenä päivänä. Jos jompikumpi heistä olisi pahis, olisi tuo erittäin riskaabeli pahistaktiikka: olla heittämässä jo ensimmäisenä päivänä pahiskaveria bussin alle. Halima/Mursumusin epäily ensimmäisenä päivänä ei myöskään ollut mitenkään "rankkaa" - ekan päivän epäilyt ovat aina vähän arvailupohjalta, joten miksi lähteä siihen mukaan massaamaan kaveria heti alkuun? Erityisesti, kun pelissä on mahdollista kuolla yöaikaankin vartijan tappamana. Tästä syystä sanoisin itse, että he ovat silmissäni "varmahkoja hyviksiä" (tai "todennäköisiä hyviksiä" olisi ehkä korrektimpi ilmaisu) nyt Halima/Mursumusin paljastuttua pahikseksi.


Hukka kirjoitti:
Tacodas kirjoitti:En ole varma hänestä oliko hän paikalla viimeisen tunnin aikana vai ei.


En ollut paikalla koko eilisenä päivänä, ja siksipä olen nyt niin hämmentynyt kaikesta...


Sori epäselvästi muotoillut ajatukset.

Alunperin pohdin viestissäni paljon Aresin roolia, ja sitä että Mursumus luultavasti olisi saattanut kehoittaa paikalla olevaa pahiskaveria pelastusyritykseen ja äänestämään Jekua (tai tarttumaan aiemmin jo jeekakan-epäilyyni). Koska Ares ei niin tehnyt, sai hän siitä multa varovaisia hyvispisteitä - pahiksen lynkkautuminen oli kuitenkin aika iso paukku pahisten puolelle nyt.

Kun ilmeni, että Ares oli kuollut, deletoin nuo Ares-pohdinnat turhina. Jätin sitten viestiini sun ja Jitachi/Jekun kohdalle nuo "ei ollut paikalla viimeisen tunnin aikana" mietinnät meinaamaan sitä, että toisin kuin Ares, saatatte hyvinkin olla pahiksia jotka eivät vain ehtineet olemaan paikalla reagoimaan ja yrittämään pelastaa Halima/Mursumusia.

Eli Aresille annoin varovaisia hyvispisteitä siitä, että hän oli paikalla mutta ei lähtenyt äänestämään Jekua/jeekakaa; sen sijaan sulle tai Jekulle en pystynyt samaan päätelmään tulemaan, koska ette edes olleet (tietääkseni) paikalla siinä vaiheessa iltaa. Toivottavasti tämä selvensi mitä hain tässä takaa?
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 12.08.2017 13:26:04

Tänne on jo näköjään tullut viestejä, mutta en lue niitä ennen tämän analyysin kirjoittamista/lähettämistä, jotta voin lähteä ajattelemaan ns. puhtaalta pöydältä . Sitten nähdään, kuinka samoilla linjoilla olen muiden pelaajien kanssa. Jälkeenpäin ajateltuna tämän analyysin teko olisi kannattanut tehdä jo yön aikana, sillä lähden tänään reissuun (palaan maanantaina), mutta katsotaan mitä ehdin saada aikaan.

Alkuun karsin pahiskanditaateikseni Hukka, Tacodas, Jitachi/Jeku ja miina. Uusi lähes varma hyvis on jeekaka äänestysratkaisujensa takia. Olenhan minäkin pahiksena pudottanut kaverini luottamuksen saamiseksi (ja aika itsekkäistä perusteista jälkeenpäin ajatellen), mutta se on ollut tarkkaan laskelmoitua. Pahistoverin pudottaminen tulee tehdä sen verran myöhäisessä pelitilanteessa ettei hyvikset ala epäillä yöllä kuolemattomuutta. Yksistään viime päivän ratkaisuna jeekakan ratkaisu olisi voinut olla taktinen, mutta hän oli valmis pudottamaan Haliman jo ensimmäisenä päivänä. Kahtena päivänä putkeen pahiskaverin äänestäminen pelin alussa ei käy vain minun järkeen. Huomatkaa kuinka samalla argumentoin itseni puolesta.

Haliman/Mursumuksen putoaminen antaa paljon uutta analysoitavaa. Analysointitasoja on ainakin kolme: mitä Halima sanoi muista pelaajista, mitä Mursumus sanoi muista pelaajista, mitä muut pelaajat ovat sanoneet heistä. Kahden pelaajan välistä suhdetta on minusta hyvä vertailla lukemalla molempien kommentit toisistaan yhtäaikaisesti, jotta interaktio näkyy selvemmin. Mursumuksen kommentit ovat erityistapauksensa ja niistä kohta lisää.

Haliman viestejä on hassua lukea jälkeenpäin, sillä ne näkyy eri valossa. Halima aloittaa pelaajakommenttinsa pelissä huomioimalla kaikki tervehtimällä ja sanomalla jotain muuta mukavaa. Tästä ei vielä saa erityisemmin irti, ollut mahdollisesti lähinnä taktiikka luoda pelaajien kesken positiivinen kuva itsestä. Esimerkiksi jeekakalle heti hyvispisteiden antaminen näyttää minusta hyvispisteiden keräilyltä itselle ja jeekakan suosioon hakeutumista. Hän pyrkii siis olemaan kaikkien kanssa tuttavallinen ja luulisi niin tehneen pahistoverinsakin kanssa (vaikka useinhan pahikset pitää toisiinsa jonkinlaista hajurakoa).

Tacodasia ja Halimaa yhdistää erikoishahmokeskusteluun vahva osallistuminen. Jos he ovat pahiskaverit, olisi Halima luultavasti ollut tietoinen Tacodasin suunnitelmista päivän alussa. Olisiko Tacodasin stradegiassa siis ollut jotain, mitä he molemmat pahiksina olisivat halunneet lähteä ajamaan? Ei ainakaan määrätietoisesti, sillä Haliman eka kommentointi asiaan on loppuenlopuksi aika kantaaottamatonta pyörittelyä (mahdollisesti sen takia, että haluaa ensin nähdä mihin yleinen mielipide on menossa). Heidän pohdintansa näyttävät siltä, että heillä ei olisi ollut yhteisiä käsityksiä toinen toistensa aikeista. Yksi heidän välinen mietintä stradegia mahdollisuuksista nyt luettuna kuulostaa kuitenkin järkyttävältä:
Tacodas kirjoitti:Lisäksi tuon esiin tämän: eilisen päivän viimeisessä viestissäni heitin ilmoille pikaisen kysymyksen siitä, voisiko pelokas jättää ihmiskilven käyttämättä (ja olla näin vartijan vartioitavana). Mulla oli alunperin (ennen kuin kävi ilmi etten pääse lauantaina peliin osallistumaan) ollut aikeena miettiä, että pystyisikö tällä ajatuksella hieman pelotella pahiksia olemaan hyökkäämättä justyn kimppuun ekana yönä. Halima tarttui tähän mun kysymykseen ja muotoili siitä ehdotuksen, ja saa siitä multa hyvispisteitä, koska tää olisi oikeasti voinut olla ihan varteenotettava suunnitelma:
Halima kirjoitti:Toisaalta nyt kun kävi ilmi, että pelokas voi olla myös valitsematta kohdetta, kannattaisiko tehdäkin niin, että pelokas ei piiloutuisi kenenkään taakse, ja vartija vartioisi pelokasta ekana yönä? Itse koen että tämä voisi johtaa parhaaseen lopputulokseen, sillä silloin varmastikaan pahikset eivät uskaltaisi hyökätä pelokkaan kimppuun. Mielipiteitä puolesta/vastaan?

Suoraan sanottuna, tässä vaiheessa Halima on mun listallani yksi hyvisvibaisimmista pelaajista.

Kertokaa nyt, mikä tässä stradegiassa olisi ollut hyvää..? Käsittääkseni vartija voi vartijoida pelokasta ilmankin että pelokas laskee alas omaa puolustustaan. Näissä pohdinnoissahan yritetään pohjustaa sitä, että justy olisi ollut vapaata riistaa toisena yönä.
Tuosta siteerauksesta päästäänkin suoraan Tacodasin Haliman puolusteluun (mistä tuo siteerauskin on poimittu). Tacodas puolusti viime päivänä Halimaa hyvin aggressiivisestikin. Oli valmis leikkimään äänenvaihdoilla ilman suoranaisia epäilyksiä äänestämiään kohtaan, jotta Halima voitaisiin pelastaa.

Hukan ja Haliman välillä on myös vahvaa interaktiota. He haastelevat toisiaan kysymyksillä jo pelin alusta alkaen. Halima hakee hänestä ensimmäisen päivän aikana pudotuskanditaattia. Halima tarttui ehdotukseeni Hukan kirjoitustyylistä kenties löydettyään helpon epäilyksen kohteen

miina ilmoittaa Haliman olevan epäilyttävä ekana päivänä, mutta tyrmää epäilyksensä saman tien:
Halima: Kaikki viestit käytännössä vielä keskittyneet noihin erikoisiin (niinkun mullakin). Saan (taas) Halimasta jonkun takia pahisvibaa, kuten edellisissäkin peleissä, mutta koska meillä on yhteinen surullinen historia tippua aina heti alkuun hyviksinä, niin en haluais Halimaa äänestää. Haluan nähä sinunkin peliä vähän pidemmälle, mikä toisaalta ei ole hyvä juttu jos ootkin tällä kertaa oikeesti pahis..

Voisiko tulkita hankaluudeksi muotoilla kuinka omaan pahiskaveriin pitäisi suhtautua? Halima suhtautuu hänen epäilyksiinsä huumorilla eli ei tunnu kokevan vaaraa, että miina voisi kääntyä häntä vastaan. Yhtäkkiä miina kuitenkin äänestää einaria, kuten myös Halima. Pelastamisyritys?

Jitachista/Jekusta ei ole yhäkään sanottavaa. Missä Jeku viivyt? Etkö uskaltanut ottaa peliin kantaa, kun pahiskaverisi oli putoamisvaarassa?

Mursumuksen pelaajalistaukset ovat lähtökohdiltaan mielenkiintoiset. Hän teki ne tilanteessa, jossa hän oli vahvasti pudotusuhan alla. Viimeisin viesti oli tilanteessa, jossa putoaminen oli jo kosketeltavissa. Tällä taustalla hänen kommentointinsa voivat sisältää hämäyksiä. Silmiini nousee Mursumuksen epäilyt Tacodasia kohtaan ensimmäisessä viestissä. Pesäeron tekoa häneen vai yrittääkö Mursumus vielä kääntää shakkilautaa? Ei kuitenkaan äänestä Tacodasia, vaan Aresia (luultavasti koska muut eivät olisi lähteneet mukaan Tacodasin äänestämiseen?). Mursumus vaihtaa paljon ääniään ehkä hämäykseksi, mutta ihan myös itsensä pelastamisen takia. Epäili miinaa samoilla perusteilla kuin lopulta äänestämäänsä jekua (miinaa kohtaan mielestäni vahvemmat perustelut). Tällä tavalla saattoi epäillä pahiskaveriaan löytämällä samat epäilyperusteet Jekusta? Tässä vaiheessa peliä Mursumus oli jo kuitenkin suuren putoamisuhan alla, jolloin Mursumus saattoi äänestää Jekua kahdesta syystä (1. jos Jeku putoaa ja selviää pahikseksi, olisi hän itse saanut hyvispisteitä 2. Jeku saisi hyvispisteitä Mursumuksen pudottua).

Eli summarumm:
Tacodas nousi silmissäni eilisen käyttäytymisensä takia hyviksestä mahdolliseksi pahikseksi. Hänen eilinen toimintansa olisi kuitenkin ollut mielestäni huonoa pahispelaamista. Hänellä olisi ollut varsin turvattu asema, vaikka Halima olisikin pudonnut. Toisaalta nyt kun halima tiedetään pahikseksi, näyttää Tacodasin aikasemmatkin viestit huonommassa valossa. Ehkä Tacodas pelkäsi tämän tapahtumista, jos olisi antanut Haliman pudota. Ei ole kuitenkaan siis ensimmäinen pudotuskanditaatti.
Hukka nousee analyysin jälkeen +-0 tilanteessa löytyy uusia plussia ja miinuksia. Tässä tilanteessa pitäisi nyt siis arvioida onko jotkut miinukset tai plussat toisia merkittävämpiä. Haliman ääni ei ekana päivänä pysynyt Hukassa, mutta vaihdon syy näyttäisi enemmänkin olevan tuo itsensäpelastamisen yritys. Lisäksi oli mahdollista, että Hukka olisi saanut lisä-ääniä esim minulta (koska olin osoittanut epäilyksiä) eli Halima asetti Hukan todelliseen putoamisuhkaan. Haliman epäilykset Hukkaan ovat siis iso plussa Hukan puolesta. Tuo äänestystempoilu ekana päivänä on kuitenkin niin sellainen, jonka voisin nähdä pahisstradegiana (leikkiä aikovansa pudotta pahiskaverinsa). Hukka ei kuitenkaan antanut uudestaan ääntä Halimalle seuraavana päivänä. Yllättävän rohkealle stradegialla he olisivat pahiksina lähteneet liikkeelle, mutta sen mahdollisuus on niin kutkuttava. Hukan rooli olisi vain mielenkiintoista tietää, sillä niin paljon kuhinaa siellä kuitenkin on.. :D Hänen pudottamisensa tänään ei olisi minusta aiheellista (ellei jotain uutta näkökulmaa hänen pohdintaansa löydy), sillä rationaalisesti ajateltuna niitä hyvismäisiä asioita kuitenkin on.
miina olisi porukasta tavanomaisin pahiskaveri. Pidetään pahiskaveriin hajurakoa, annetaan pieniä epäilyksiä tekemättä niistä uhkaavia. Hän pysyi myös hyvin taustalla Halima pohdinnoissa toisena päivänä, vaikka oli osoittanut tälle epäilyksiä ekana päivänä (ilmeisesti vetosi kiireisiin?)
Jos Jitachi/Jeku ovat pahiksia, en todellakaan halua antaa heille voittoa näin. Tuntuu siltä, että nyt pudottamalla hänet saisi tuon hiertävän seikan vain ns. pois alta. Mursumuksen ääni Jekulle voi olla pesäeron tekoa.

Tämä jäi nyt enemmänkin tällaiseksi ajatusten heitoksi kuin analyysiksi, sillä näiden taustoitteluidenkin kirjoittelu vei yllättävän paljon aikaa enkä ehtinyt viestejä kuin vain selailla. Tässä voisi varmaan vaikka mitä vielä pyöritellä, mutta nyt ei ole aikaa enempää kirjoitella. Katsotaan ehdinkö vielä jossain kohtaa kommentoida tänään tulleita viestejä, mutta nyt pitää aloittaa matkavalmistelut.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 12.08.2017 13:34:46

Niin ja se piti todeta, että Areksen yöllä pudottaminen näyttää siltä, että jäljellä oleva pahis on huoleölisesti miettinyt mahdollisuuksiaan. Tämä voisi viitata stradegiseen pelaajaan?
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 12.08.2017 17:44:22

Tacodas kirjoitti:piikkisiili ja jeekaka äänestivät Halima/Mursumusia jo ensimmäisenä päivänä. Jos jompikumpi heistä olisi pahis, olisi tuo erittäin riskaabeli pahistaktiikka: olla heittämässä jo ensimmäisenä päivänä pahiskaveria bussin alle. Halima/Mursumusin epäily ensimmäisenä päivänä ei myöskään ollut mitenkään "rankkaa" - ekan päivän epäilyt ovat aina vähän arvailupohjalta, joten miksi lähteä siihen mukaan massaamaan kaveria heti alkuun? Erityisesti, kun pelissä on mahdollista kuolla yöaikaankin vartijan tappamana. Tästä syystä sanoisin itse, että he ovat silmissäni "varmahkoja hyviksiä" (tai "todennäköisiä hyviksiä" olisi ehkä korrektimpi ilmaisu) nyt Halima/Mursumusin paljastuttua pahikseksi.
piikkisiili kirjoitti:Yksistään viime päivän ratkaisuna jeekakan ratkaisu olisi voinut olla taktinen, mutta hän oli valmis pudottamaan Haliman jo ensimmäisenä päivänä. Kahtena päivänä putkeen pahiskaverin äänestäminen pelin alussa ei käy vain minun järkeen.

Okei, ymmärrän pointin, mutta mielestäni se ei ole siltikään ennenkuulumatonta. Lienen keskittyväni enemmän nyt muiden pelaajien miettimiseen, mutta tuo olisi paljon normaalimpi pahistaktiikka kuin esimerkiksi Tacodasin ensimmäisen päivän äänestelysi (mikä mielestäni voisi aivan hyvin olla pahistaktiikka).

Tacodas kirjoitti:Kun ilmeni, että Ares oli kuollut, deletoin nuo Ares-pohdinnat turhina. Jätin sitten viestiini sun ja Jitachi/Jekun kohdalle nuo "ei ollut paikalla viimeisen tunnin aikana" mietinnät meinaamaan sitä, että toisin kuin Ares, saatatte hyvinkin olla pahiksia jotka eivät vain ehtineet olemaan paikalla reagoimaan ja yrittämään pelastaa Halima/Mursumusia.

Tämä selitti :> (Tästäkin asiasta olen tosin sitä mieltä, että olisi Aresilta voinut olla pahistaktiikka :D)

piikkisiili kirjoitti:Huomatkaa kuinka samalla argumentoin itseni puolesta.

Mikä tämä on että itse huomautat tästä?? Jotenkin tämä voisi olla sitä, että haluat meidän olevan tietoisia siitä, että sinä olet tietoinen tästä, jolloin tekemäsi ei olisi pahismaista? Toisaalta ihan totta ja sopii tyyliisi kirjoittaa.

piikkisiili kirjoitti:Jos Jitachi/Jeku ovat pahiksia, en todellakaan halua antaa heille voittoa näin. Tuntuu siltä, että nyt pudottamalla hänet saisi tuon hiertävän seikan vain ns. pois alta. Mursumuksen ääni Jekulle voi olla pesäeron tekoa.

Olen tästä aika vahvasti samaa mieltä. Jeku nyt olisi aikasi palata ja vakuuttaa meidät hyvikseydestäsi tai ihan mistä vain kunhan näyttäytyisit, jonkinlaista listausta kun kuitenkin jo lupailit?

piikkisiili, ymmärsinkö nyt oikein, että Tacodas on mielestäsi epäilyttävin tähän astisen pohdintasi jälkeen? Itseäni sinä epäilytät nyt runsaasti. Voisin nähdä sinut oikein hyvin käyttämässä strategiaa, jonka voit itse myöhemmin todeta huonoksi pahistaktiikaksi. Tacodasin ensimmäinen päivä ja Haliman puolustelu eilen epäilyttävät runsaasti myös, samoin kuin miina.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 12.08.2017 19:41:55

Halima-jeekaka
Paljon vibatteluita suuntaan ja toiseen (sympatiahyvisvibaa ja Halimalle pahisvibaa luotosta :D)
Halima muistuttaa mm. minua jeekakan kiireisyydestä (pahiskaverina olisi varmaan tietoinen)
Tietystikin sitten jeekaka alkoi epäillä Halimaa runsaasti. Ei myöskään huomannut Haliman äänen osoitetta.
Sitten kuitenkin jeekakan “erikoishyviksen peesaus” pahismaisena -> jos erikoishyvis on sitä mieltä, on pahiksena ehkä järkevää olla samaa mieltä aivan alusta asti + itse sanavalinta.
Oikeastaan kyllä tätä vuorovaikutusta enemmän tutkiessa jeekaka kyllä tosiaan vaikuttaa hyvin hyvismäiseltä. En millään voi jokaista kertaa tässä käsitellä, kun jeekaka on Halimaa maininnut, mutta hyvismäiseltä näyttää.
Mursumus sen sijaan piti jeekakaa neutraalina muutamilla hyvismäisyyksillä ja muutamilla pahismaisuuksilla. Tässä vuorovaikutuksessa hämärää tosiaan on vain Mursumukselta jeekakalle päin.

Halima-Jitachi
Jitachi kirjoitti:Olen tietoinen [...] Haliman pelaamisesta todella Halimasti, [...]
Voisi aivan hyvin olla pahiskaverin puolustelua, mutta Haliman pahikseus herätti kyllä niin paljon mielipiteitä, että vaikea sanoa, oliko Jitachilla pahismotiiveja tässä.

Halima-miina
Haliman epäily/hyviksenä pitäminen tietysti ja äänestelyt

Halima-piikkisiili
piikkisiilin epäillessä Halimaa minusta hänessä on kummallista varmuutta?
Kuitenkin missaa Haliman tilalle tulleen Mursumuksen (kuka olikaan kirjoittanut pahiskaverin nimeä väärin pahistaktiikkana? Tässä sama?)
piikkisiilillä on lähes samat syyt epäillä Halimaa kuin jeekakallakin, mutta minä en saa hänen viesteistään ollenkaan samanlaista tunnelmaa hyviksestä kuin jeekakan viesteistä. Juurikin siis se, että piikkisiilin näkisin käyttämässä tällaista pahistaktiikkaa.

Halima-Tacodas

Halima on alkuun “iso kysymysmerkki”
Tacodas kirjoitti:Tulihan se Mediapuhujakin sieltä uhoamaan ja hakemaan reaktioita, heh.
Onko tällä jotain suurempaa merkitystä, kun Halima kerran oli mediapuhuja?
Ja sitten luonnollisesti tuo Tacodasin varmuus Halima-Mursumusin hyvikseydestä.
Tacodas kirjoitti:Ehkä Halima on pahis ja murentaa nyt mun viimeisetkin naiiviuden rippeeni ja uskoni ihmisten lukutaitooni, mutta mä olisin valmis uskomaan että tää ekan päivän viesti on turhautuneen hyviksen kirjoittama.
Sanoisiko pahis näin pahiskaveristaan tosin?

Tämän pahisparipohdintani jälkeen olen sen verran viisaampi, että jeekakan hyvikseyteen nyt yhtyisin. Myöskään Tacodas ei vaikuta aivan yhtä todennäköiseltä pahisparilta jostakin kumman syystä puolustelusta huolimatta. Hänen pahikseutensa puolesta taas muut asiat voisivatkin puhua... Mutta tällä hetkellä epäilyttävät runsaimmin piikkisiili ja miina.

Ainoastaan miinalla on tällä hetkellä ääni (Tacodasilta) ja antaisin nyt äänen ++piikkisiili. Hän on minua epäilyttänyt jo kauemmin ja nyt nämä taktikointimahdollisuudet ja kaikki. Laitanpa hänet nyt siis tänne vaihtoehdoksi miinan rinnalle, vaikka häntäkin voisin äänestää tällä hetkellä.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 12.08.2017 22:40:00

Mielenkiintoisia viestejä tullut, nyt en ehdi kirjoittamaan pitkästi, joten vastaan vain tähän:

piikkisiili kirjoitti:Kertokaa nyt, mikä tässä stradegiassa olisi ollut hyvää..? Käsittääkseni vartija voi vartijoida pelokasta ilmankin että pelokas laskee alas omaa puolustustaan.


Ei, silloin kuin justy oli vielä pelokas, vartija ei pystynyt vartioimaan häntä kun hänellä oli ihmiskilpi käytössä. Nyt vartija taas pystyy - ja mun toivoakseni valitseekin vartioitavansa hänen ja jeekakan+piikkisiilen väliltä.

En sanokaan, että tuollainen kikkailu välttämättä olisi ollut paras taktiikka. Varsinkin kun justy on nyt mielestäni käyttänyt hyvin hyödykseen varman hyviksen rooliaan. (Eli siis kikkailu olisi voinut olla: ekana yönä justy olisi ollut ilman kilpeä ja vartija olisi vartioinut häntä -> justy JA yksi pahis olisi kuollut jos hänen kimppuunsa olisi hyökätty, TAI joku randomi olisi tapettu, ja justylla olisi ollut viime yönä kilpi käytössä.).

Mahdollisuus tämän tapaiselle kikkailulle tuli mun mieleen myöhässä, enkä halunnut ehdottaa sitä enää siinä vaiheessa pelipäivää kun mahdollisesti osa porukasta ei enää tulisi paikalle ennen yön alkus, ja kun en seuraavana irlpäivänä olisi päässyt itsekään paikalle, plus mulla ei edes ollut jaksamista/aikaa silloin keskiyöllä miettiä/kirjoittaa siitä tarpeeksi tarkasti&selvästi. (Miinukset/plussat suunnitelmasta, mitä jos justy ja pahis kuolisivat tosiaan, olisiko justyn mahdollinen uhraaminen yhden pahiksen kiinnisaamisen arvoista, mitä jos vartija sooloilisi yrittäessään mind gameseja eikä vartioisikaan justya ja justy kuolisi jo ekana yönä ihan turhaan - en ollut ehtinyt näitä miettimään vielä ollenkaan ekan päivän vikaa viestiä kirjoittaessani.) Tein siis vain kilven käyttöön liittyvän kysymyksen pikaisesti Violetille, ja päätin jättää asian siihen.

Mun silmissä näytti hyvismäiseltä, että Halima tarttui tähän kysymykseen ja halusi herättää siitä keskustelua - mutta noh, nähtävästi hän tekikin sen sitten pahislähtökohdista.
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 13.08.2017 14:47:39

piikkisiili kirjoitti:Niin ja se piti todeta, että Areksen yöllä pudottaminen näyttää siltä, että jäljellä oleva pahis on huoleölisesti miettinyt mahdollisuuksiaan. Tämä voisi viitata stradegiseen pelaajaan?

Kuka olisi mielestäsi vaihtoehto tässä tapauksessa? (Toisaalta mitä vähemmän strategista olisi esim justyn pudottamisessa?)

Tacodas kirjoitti:Tein siis vain kilven käyttöön liittyvän kysymyksen pikaisesti Violetille, ja päätin jättää asian siihen.

Yleensä ajatusten ilmituominen on kyllä hyviksille oikein hyödyllistä.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2017 14:54:37

Pahoittelut hiljaisuudesta. Viikonloppu meni Worldconissa ja tämä päivä töissä.

Pätkin pohdintani kolmeen viestiin. Ensin tulee äänestysanalyysiä 2. päivältä. Sitten kommentteja pelaajista 2. päivän pohjalta (ja vähän 3.nen). Lopuksi pari vastausta 3. päivän viesteihin.

Tässä eilisen äänestys:

7.8. klo 10:23 justy äänestää Halima/Mursumusta
8.8. klo 8:58 miina äänestää Jekua
8.8. klo 12:56 Hukka äänestää Aresta
8.8. klo 15:00 piikkisiili äänestää Halima/Mursumusta

Miina ja Hukka voisivat olla molemmat pahiksia, jotka yrittävät tuoda heti päivän alkuun muitakin vaihtoehtoja pöytään. Mursumus myöhemmin myös äänestää näitä molempia ehdokkaita.

9.8. klo 21:19 Mursumus äänestää Aresta. Mursumus epäilee Areksen lisäksi Hukkaa, jeekakaa ja Tacodasta. Hän toteaa että piikkisiili on hyvismäinen. Muista hän ei ole saanut fiiliksiä. Tämä viittaisi siihen suuntaan, että Hukka ei ole pahis, sillä muuten Mursumus ei oikein voisi olla äänestämättä Hukkaa mikäli tämä kerää ääniä, koska on jo sanonut tätä epäilyttäväksi. Miinan ja Jekun puuttuminen listalta on mielestäni viite heidän mahdollisen pahismaisuuden suuntaan. Yleensä olen sitä mieltä että pahisten kannattaa epäillä toisiaan, mutta Halima/Mursumuksen tukalan tilanteen vuoksi tätä ehkä haluttiin välttää?

Mursumuksen epäilyistä Tacodasiin kohdistuvat ovat ehkä oudoimmat joten jos haen vinkkejä pahiksesta Mursumuksen epäiltyjen listalta, sanoisin että Tacodas on epäilyttävin. En oikein näe pahismotivaatiota alkaa keksiä epäilyitä Tacodasista, koska tätä tuskin lynkattaisiin 2. päivänä ja luulisi Mursumuksen huomion olevan oman nahkansa pelastamisessa. Eli jos hän halusi hämäyksen vuoksi epäillä kaveriaan, Tacodas sopii tähän slottiin parhaiten.

10.8. klo 15:35 jeekaka äänestää Halima/Mursumusta Jos jeekaka on Mursumuksen pahiskaveri, tämä oli aika ikävästi tehty. Mursumuksen pelastaminen vaatii nyt vähintään neljä ääntä Arekselle, olettaen että justy, piikkisiili ja jeekaka pysyvät kannassaan. Lisäksi jeekaka kevyesti puolustaa Aresta, mikä tekisi hänen oman äänensä siirtämisestä siihen suuntaan hankalampaa.

10.8. klo 21:01Mursumus siirtää äänensä Jekulle. Tämä on aika hyvin tehty siirto, sillä se vaikuttaa aika luontevalta. Äänen mahdollinen motivaatio voisi olla hyvispisteiden kalastelu, usko siitä että Jeku on todennäköisempi lynkkauskohde kuin Ares, tai sitten etäännyttäminen pahiskaveristaan Jekusta. Mielestäni tämä ääni puhuisi myös hyvis-miinan puolesta, sillä tässä Mursumus tietentahtoen komppaisi pahiskaverinsa ääntä.

10.8. klo 21:19 Tacodas äänestää jeekakaa Mielenkiintoinen ääni. Puolustaa Mursumusta, mutta ei äänestä pelastaakseen tätä. Jos pahis ei uskalla ottaa riskiä äänestääkseen kaverin puolesta (jeekakaa tuskin enää vikan 40 min aikana lynkataan), miksi ottaa riski puolustamalla tätä?

10.8. klo 21:33 Tacodas siirtää äänensä Jekulle Toteaa, että Mursumus on varmaankin hyvis ja että jeekakaa ei varmaan lynkata. Päätyy äänestämään Jekua. Eli pelastusääni tulikin, jonka puuttuminen edellisestä viestistä ihmetytti. Tämä vaikuttaa minusta aidolta prosessilta, jossa Tacodas pohtii mitä tehdä. Pahis olisi ehkä suunnitellut tämän jo valmiiksi, ja hoitanut asian yhdellä postilla?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2017 14:58:19

miina kirjoitti:
Hukka kirjoitti:
Violet kirjoitti:
Flowey kirjoitti:Rooli? Mikä rooli?!?

Muistuttaa niin paljon Undertalen Floweysta. Tai siis olet oma itsesi!


Voiko tästä päätellä, että pahis on joku joka tietää teeman? Ketäs niitä olikaan? Halima ilmoketjussa kertoo, ettei tiedä Undertalesta mitään, mutta Haliman tuntien, voisin ajatella, että hän ottaa siitä selvän. Jitachi tuntee tarinan. Ja vaikuttaisi, että Hukka tietää kans. Muista ei näin äkkiseltään tuu ilmi.


Tämä on hyvä quote, koska siinä sekä Hukan että miinan toiminnalla voisi olla pahismotivaatio. Hukka saattaa yrittää helpottaa Haliman tilannetta vihjaamalla muille, että mediapuhuja selvästi tuntee taustamateriaalin, toivoen että joku miinan tavoin muistaa ettei Halima tunne materiaalia.

Toisaalta, jos Haliman mediapuhunnan motiivi on viedä epäilyksiä pois hänestä, tarvitaan joku mainitsemaan asiasta ketjuun. Pahis-miina saattaa siis kertoa asian muille, mutta eivätkö pahikset olisi sopineet odottavansa asian kanssa vähän pidempään?

miina kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mikäli Halima on pahis:
miina on todennäköisesti toinen.
Tacodas on todennäköisesti hyvis.
piikkisiili on todennäköisesti hyvis.
Hukka on todennäköisesti hyvis, mutta epäilyttää mua silti illan viimeisellä äänellään :D Tää ois vähän tällainen epätodennäköinen, mutta kieltämättä nerokas pahisstrategia.
Ares todennäköisemmin hyvis, koska muuten olisi ehkä pyrkinyt enemmän vaikuttamaan äänestyksen lopputulokseen.
Jitachi->korvaaja todennäköisesti hyvis, koska olisi myös luultavasti pyrkinyt vaikuttamaan äänestystulokseen, on kuitenkin Kylässä läsnä vaikkei kiireiltään irtoakaan kahteen peliin.

Mikäli Halima on hyvis:
piikkisiili äänesti aika turvallisessa tilanteessa Halimaa, ja voi hyvinkin olla pahis.
Ares pysyi mukavasti ulkopuolella tilanteesta, ja voi hyvinkin olla pahis.
Hukan äänestyskäytökselle ei nähdäkseni ole pahismotivaatiota.
Tacodas voi olla kumpi vain (haluan tosin edelleen uskoa hyvikseksi).
Uskoisin tällöin myös miinan hyvikseksi, koska en usko, että olisi pahiksena välttämättä uskaltautunut tekemään Haliman pelastavaa äänestysratkaisua ainakaan ilman kokeneemman pahiksen neuvoja.
Jitachi->korvaaja voi olla kumpi vain.

Silmissäni Halima on entistä pahismaisempi tämän pelistä jättäytymisen perusteella, koska vielä illalla halusi niin kovasti pysyä mukana. Yllätyksiä toki sattuu, mutta silti.


Hmm, taidan ratsastaa toisen logiikalla: Ja tällä päätelmällä rupeankin tutkimaan Areksen, Tacodasin, piikkisiilen ja Jitachin/jekun toimia, sekä tietenkin jeekakan. Koska itseni tiedän hyvikseksi niin ylempää skenaariota ei tarvinne toteuttaa.. Paitsi, että itseäkin kiinnostaa Haliman/Mursumuksen rooli, mutta ennemmin jättäisin hyviksen lynkkaamisen välistä. Ylempi skenaariohan on minun kannalta melko tuhoisa, koska siinä ei muita mahdollisia pahiksia ole esitetty.

Mua vähän säälittää Jeku, joka on jo toistamiseen tässä pelissä eikä ole vielä edes kirjoittamaan päässyt, mutta näillä tiedoilla lähden jo nyt äänestämään Jitachia/Jekua. ++Jeku Ääni saattaa vaihtua vielä helpostikkin, kuhan Jeku pääsee paikalle. Toisaalta Jeku on aina ollut mun silmiin epäilyttävä olipa hyvis tai pahis :D Onnea siis vaan.

Hyvä muuten tajuta tässä vaiheessa, että pelissä ei ole äänestyspakkoa. *Menee lukemaan sääntöjä taas uudelleen*


Tämä on minulle suurin syy epäillä miinaa (lisäksi on hänen äänensä einarille 1. päivänä). Miina tuntuu hyväksyvän jeekakan ajatuksen siitä, että pahis-Halima tarkoittaisi pahis-miinaa. Johtopäätös on tässä sitten se, että Haliman täytyy olla hyvis, koska miina on hyvis. Tämä tuntuu jotenkin väkinäiseltä, luulisi että hyviksen, joka ei tiedä Haliman puolta, olisi vaikeaa hyväksyä ajatusta siitä että Haliman puoli riippuu jotenkin suoraan siitä onko miina hyvis vai pahis. Plus miina on pitänyt Halimaa pahismaisena 1. päivän aikana (ja pitää taas myöhemmin 2. päivän aikana, katso alta). Eli tämä ajatuksenjuoksu ei tunnu kyllä yhtään aidolta.

Myöhemmin miina selittelee mietteitään:
miina kirjoitti:Hellurei. Olen vielä kasassa, mutta keskittyminen kieltämättä apinan tasoa. Mursumuksen viestiä täytyy ruveta lukemaan kuhan koneelle pääsen, ehkä näin nopealla luvulla hälvensi pahimpia epäilyjä. Ares jostakin syystä vähän alkaa epäilyttämään, en tiiä oliko tämä nyt vaan joku ihan turha huoli, koska aiemmin en mielestäni ole aresta niin epäillyt. Joku oli joskus aiemmin lainannut jotakin miun tekstiä ja en iha oikeesti tajua mitä olin sillä tarkoittanut. Siitä on kuitenkin jo useampia päivä joten kuhan pääsen hyvään flowhun niin selvitän että olenko minä niin edes sanonu vai vääristeleekö joku miun sanomisia (huom. Sarkastinen vainoharhaisuus..).

Joo edellisessä viestistäni ratsastin röyhkeästi jeekakan logiikalla, enkä oikeasti ole sitä ihan purematta niellyt. Ehkä enemmänkin halusin huomauttaa että jeekakan teoriassa jossa Halima olisi pahis, ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin minä pahistoveriksi joka taas kuulostaa omaan korvaan älyttömältä koska en keksi mitään aukotonta syytä tähän. Äänestin kyllä tosiaan Einaria näin Haliman pelastaen, mutta tekisikö pahis ihan oikeasti niin selkeän liikkeen?

Enkä vielä vaihda ääntäni jekulta pois..

Tässä hämää esitetty ajatus siitä, että Halima/Mursumus onkin taas epäilyttävä, vaikka edellisessä viestissä Halima ei enää jeekakan logiikan vuoksi ollutkaan epäilyttävä. Lisäksi miina valmistelee ääntä Arekselle, jota pahis-miina saattaisi tarvita Mursumuksen pelastamiseen. Toki tämä valmistelu voi olla sitäkin, että kun muut epäilevät Aresta, hyvis-miinakin alkaa epäillä Aresta.


Hukassa epäilyttää seuraavat asiat:
- hänen 1. päivän äänensä liian myöhään. Pahiksena Hukka saisi näin hyvispisteitä, jos pahistiimi uskoo että Halima on mennyttä kalua (kuten Haliman 2. päivän viestien perusteella hieman vaikuttaa). Pahikselle tuollainen ääni on riskialtis, koska aina on mahdollista että Hukan ja pj:n koneiden kellot elävät vähän eri aikaa. Mutta ehkäpä Halima kiireineen katsoi että ihan sama jos hän kuolee, pahiskaveri saisi kuitenkin hänen tappamisestaan niin paljon hyvispisteitä

- Hukka kyllä sanoo toisena päivänä epäilevänsä Halimaa kovasti, mutta silti äänestää aluksi Aresta:
Hukka kirjoitti:Eli siis hyvismäisenä näen jeekakan, pahisvaihtoehtoina erityisesti Halima-Mursumus (riippuu nyt todella siitä, mitä ja miten Mursumus alkaa puhumaan), Ares ja miina. Sitten seuraavina Tacodas (tule vastailemaan niin katsotaan uudestaan. Sama pätee miinaan. Ja kaikkiin teihin itse asiassa...) ja piikkisiili neutraalimpina. Jitachi-Jekusta en osaa sanoa mitään.


Tässä käytännössä todetaan, että hyvin pelaava Mursumus vie Hukan epäilyt pois. Hyvä tapa pahikselle perääntyä mahdollisesta kiireisen Haliman tappoäänestä, nyt kun hän saakin aktiivisen pelikaverin itselleen.

- Hukka ei äänestänyt päivän lopun lähestyessä Mursumusta, vaikka Ares ei enää ollut vaihtoehto. Hukka ei ollut esittänyt epäilyitä Jekusta, joten hänen olisi ollut vaikea äänestää Mursumuksen pelastukseksi. Joten pahikselle ainoa toivo olisi ollut että Ares olisi äänestänyt Jekua – ja tämä toimii vain jos Hukka ei sitä ennen äänestä Mursumusta.

(Tai sitten Hukka ei vain pystynyt osallistumaan päivän loppuun, kuten hän sanoo)

Tässä on sitten puolestaan hyvismäinen viesti Hukalta. Jotenkin tuossa huokuu sellainen hyvismäinen paranoia siitä, että hyvismäiset teot voivat olla pahisten juonia. Ja tuo toteamus siitä että Areksen teko 1. päivän lopulla oli myös mahdollinen pahistaktiikka tuntuu aidolta ajatukselta, jota pahis ei välttämättä ajattelisi kun tiesi koko ajan Areksen puolen.

Toki pahiksenkin täytyy tässä vaiheessa vastustaa sitä, että kohta puolet rosterista on hyvisoletettuja. Koska silloin epävarmemmilla vesillä oleva pahis-Hukka tippuisi ennen loppupeliä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 14.08.2017 15:01:03

Hukka kirjoitti:
justy kirjoitti:Oletin että puhuimme ajasta sen jälkeen kun olin paljastanut olevani hyvis, jolloin treffejä ei tosiaan tarvita. Treffien tarkoitushan olisi ollut, että erikoiset löytävät toisensa?

Ja siinä olisi voinut olla hyvänä asiana se, että sinä pystyisit todistamaan Undynen Undyneksi, jos hän tulisi esiin viime hetkillä (tällaista siis itse ajattelin).


Okei, nyt ymmärsin! Kiitos kun jaksoit selittää.

Hukka kirjoitti:Mursumuksen kommentit Aresista eivät lainkaan vähentäneet tämän epäilyä. Olisi aivan hyvin voinut olla etäännytystä, varsinkin kun ei oikein sanonut mitään mitä ei olisi jo sanottu tästä (vai oliko vain pahis-varapelaajan roolin vaikeutta - koska jos oli, tiedän tunteen...) Oikeasti kummastelen, että miten te piditte häntä hyvismäisenä ja hän jopa yöllä sitten kuoli. No ainakin minun pääepäiltyni nyt molemmat kuolivat illan ja yön aikana, joten helpottanee pohdintaa? Ja justy on vielä jäljellä! Mutta olisi nyt kyllä kiva, että saataisiin vartijan voima osumaan.


Ares vaikutti mielestäni hyvismäiseltä 2. päivän jälkeen Mursumuksen tähän kohdistaman huomion vuoksi (tai ehkä vain jälkiviisastelen). Ares oli kyllä mielenkiintoinen ratkaisu yötapoksi: joko pahis tajusi että jotkut pitäisivät häntä tänään hyviskenä (mutta ajatteli että se on sen verran epäselvää ettei vartija välttämättä vartioi Aresta), tai sitten hän ajatteli että Ares oli sen verran pahismainen että hänet uskaltaa tappaa ilman vartijan pelkoa.

piikkisiili kirjoitti:Mursumuksen pelaajalistaukset ovat lähtökohdiltaan mielenkiintoiset. Hän teki ne tilanteessa, jossa hän oli vahvasti pudotusuhan alla. Viimeisin viesti oli tilanteessa, jossa putoaminen oli jo kosketeltavissa. Tällä taustalla hänen kommentointinsa voivat sisältää hämäyksiä. Silmiini nousee Mursumuksen epäilyt Tacodasia kohtaan ensimmäisessä viestissä. Pesäeron tekoa häneen vai yrittääkö Mursumus vielä kääntää shakkilautaa? Ei kuitenkaan äänestä Tacodasia, vaan Aresia (luultavasti koska muut eivät olisi lähteneet mukaan Tacodasin äänestämiseen?). Mursumus vaihtaa paljon ääniään ehkä hämäykseksi, mutta ihan myös itsensä pelastamisen takia. Epäili miinaa samoilla perusteilla kuin lopulta äänestämäänsä jekua (miinaa kohtaan mielestäni vahvemmat perustelut). Tällä tavalla saattoi epäillä pahiskaveriaan löytämällä samat epäilyperusteet Jekusta? Tässä vaiheessa peliä Mursumus oli jo kuitenkin suuren putoamisuhan alla, jolloin Mursumus saattoi äänestää Jekua kahdesta syystä (1. jos Jeku putoaa ja selviää pahikseksi, olisi hän itse saanut hyvispisteitä 2. Jeku saisi hyvispisteitä Mursumuksen pudottua).


Mielestäni tuo Mursumuksen omituinen ajankäyttö Tacodasiin on paras syy epäillä Tacodasta. Mursumus tuskin uskoi, että 1. päivänä yleisesti hyviksenä pidetty Tacodas tulisi yhtäkkiä lynkattua kun yksi pelaaja häntä alkaa kaivella. Toki on mahdollista että Mursumus yritti vain jäljitellä prosessiaan kyläläisenä, ja tiesi että olisi tarttunut noihin seikkoihin hyviksenä.

Mursumuksen Jeku-äänestä olen samoilla linjoilla.


Yhteenvedon aika:
- miina ja Hukka epäilyttävät, mutta varsinkin äänestysanalyysistä löytyy myös seikkoja, jotka saavat heidät vaikuttamaan hyvismäisiltä
- Tacodas ei epäilytä, mutta Mursumuksen suhtautuminen häneen epäilyttää
- Jekusta ei ole vieläkään mitään käsitystä.

++Jeku

Mielummin häviän aktiiviselle pahikselle kuin pahikselle, joka lurkkaa tiensä voittoon.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 14.08.2017 16:00:14

Jeku on pudottautunut pelistä, varapelaajaa etsitään!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 14.08.2017 18:38:46

Olen lueskellut viestejä ja hirvittävästi epäilyjä minun suuntaan. Nyt erityisesti Justyn postin jälkeen näen Hukankin epäilyttävänä. Juuri tuohon mediapuhujan rooliin viitaten, näen tuon oikein selkeänä johdatteluna. En edes ymmärrä miksi siihen tartuin kun näyttäisi että haluttu oikein antaa tällainen tärppi jollekkin tietämättömälle. Jekua epäilen tosiaan edelleen, erityisesti nyt hänen tiputtayduttua voisin äänestää ellei varapelaajaa saataisi. Tacodasin alun strateginen toiminta voisi hyvinkin olla kahden kokeneemman pelaajan unelma, päästä ehdottamaan jotakin riskiä ja sillä pedata koko loppupelin hyvisleima.

Olen nyt jonkun päivän käytännössä vain puhelimen varassa ja aivot narikassa, mutta en millään haluaisi pitää poissaoloa/pudottautua kun seuraamaan kuitenkin pystyn ja poissaolon pituudesta ei tietoa. Sorge siis jos jää kysymyksiä välistä, kysykää uusiks. Nyt kuitenkin ++Jeku
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.08.2017 21:24:03

Koitan tässä nyt puhelimella raapustaa jonkinlaista viestiä, palailen varmaan huomenna illemmasta kommentoimaan lisää, kun tällä en jaksa mitään lainauksia vääntää.

Mä tosiaan alan kääntyä sille kannalle, että ehkä Tacodas olisi sittenkin pitänyt lynkata ekana päivänä :D Pidin Tacodasia epätodennäköisenä pahiskaverina Halima/Mursumusille, koska tämä laittoi Haliman putoamisvaaraan ekana päivänä, mutta toisaalta pahispa siinä tapauksessa olisi ollut putoamassa joka tapauksessa, joten äänen siirtäminen jollekin, jolle oman äänensä siirtämällä Halima voi pelastautua alkaa oikeastaan vaikuttaa paremmalta idealta.

Lisäksi mun on vaikea uskoa, että on sattumaa, että juuri Tacodas ja miina olivat pelastamassa pahista. Ehkä yksi sattuma voisi mennä, mutta eilen Mursumus ja Tacodas asettuivat peesaamaan miinaa, ja kyseessä voisi olla myös miinan lavastus sen lisäksi, että pahikset ehkä arvelivat porukan helpommin lähtevän lynkkaamaan hiljaista Jekua kuin Aresta.

Tosin piikkisiililtä hyvä pointti, että tämä olisi ollut Tacodasilta aika huonoa pahistaktikointia, koska tuossa vaiheessa aika epätoivoinen yritys kaverin pelastamiseksi. Olisi Tacodas toki saattanut kokeilla kepillä jäätä, että riittääkö oma ekan päivän hyvisstatus ja miinan epäilyttävyys. Puolustuksen puheenvuoro oli kyllä erittäin vakuuttava ja mä olin jo kylmä rinki pään ympärillä odottamassa että Mursumus paljastuukin hyvikseksi ja tänään justy ja Tacodas vaatii mun päätä vadille :D

Sinänsä miina ja Tacodas ovat molemmat vaikuttaneet jotenkin vilpillisiltä tänään, joten vähintään toisen kohdalla tää viba on pelkkää kuvittelua...

Jekua itse pidän epätodennäköisempänä pahiskaverina, koska oli pahiksen valinta toiseksi pudotettavaksi. Mahdollisuus on toki olemassa, jos Mursumus piti putoamistaan varmana ja yritti tällä ostaa Jekulle hyvispisteitä. Myös pudottautuminen toisen pahiksen pudottua vähän mietityttää.

Hukka on mulle aika neutraali, ensimmäisen päivän äänestyksessä on kumminkin pahistaktiikaksi aika riskialttiita elementtejä. Harmi kun foorumin timestampeissa ei näy sekunteja :D

piikkisiiliä pidän itsekin hyviksenä. Tavallaan nään, että pahis voisi äänestää kaveria samalla tavalla kuin piikkis Halimaa ekana päivänä, mutta mun on silti vaikea kuvitella että pelissä jossa pahiksilla on vielä riski kuolla yöllä, pahistaktiikaksi valikoituisi ainoan kaverin lynkkaaminen heti eka päivästä.

Näillä kai sit ++Tacodas
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 14.08.2017 21:41:02

Hukka: Miten annoin käsityksen, että Tacodas olisi pääepäiltyni..? Mielestäni tein selväksi, että näin ei ole:
piikkisiili kirjoitti:Ei ole kuitenkaan siis ensimmäinen pudotuskanditaatti.

Mielipiteen muutokseni oli kyllä vahva, sillä vielä ennen eilisiltaa en pitänyt häntä pahiskanditaattina, mutta olet ilmeisesti myös itse avoin tällä mahdollisuudelle.
Epäilet minua siis, koska pelityylini vibattaa? Tämä ei ole sinäänsä minulle uutta, mistä myös viestini allekirjoitukset osaltaan kertovat.

piikkisiili kirjoitti:Niin ja se piti todeta, että Areksen yöllä pudottaminen näyttää siltä, että jäljellä oleva pahis on huoleölisesti miettinyt mahdollisuuksiaan. Tämä voisi viitata stradegiseen pelaajaan?

Kuka olisi mielestäsi vaihtoehto tässä tapauksessa? (Toisaalta mitä vähemmän strategista olisi esim justyn pudottamisessa?)[/quote]
Tacodas vaikuttaa stradegiselta pelaajalta, jolloin se sopisi hänen profiiliinsa. Jeku ei kirjoittanut mitään viestejä pelatessaan, mutta se ei vielä kerro, seurasiko hän kuitenkin pelin tapahtumia. miina aloittelijana olisi voinut päätyä selvempään vaihtoehtoon. Sinun suhteen mieleeni ei tule erityisesti sinuun viittaavaa, olet kuitenkin osoittanut olevasi pelistä perillä.

Tacodas: Okei toi seikka selittääkin asian. Pahiksena voisi kuvitella, että olisit esittänyt ajatuksesi huolellisemmin, jos olisit halunnut päästä ohjaamaan sitä pahisten eduksi.
Tacodas kirjoitti:Alunperin pohdin viestissäni paljon Aresin roolia, ja sitä että Mursumus luultavasti olisi saattanut kehoittaa paikalla olevaa pahiskaveria pelastusyritykseen ja äänestämään Jekua (tai tarttumaan aiemmin jo jeekakan-epäilyyni). Koska Ares ei niin tehnyt, sai hän siitä multa varovaisia hyvispisteitä - pahiksen lynkkautuminen oli kuitenkin aika iso paukku pahisten puolelle nyt.

Tämä kommenttikohta tuntui pahiksen tyhjältä puhumiselta "voi voi hyvis putosi yöllä, eipä olisi uskonut"

jeekaka kirjoitti:Pidin Tacodasia epätodennäköisenä pahiskaverina Halima/Mursumusille, koska tämä laittoi Haliman putoamisvaaraan ekana päivänä

Tacodas ei kylläkään missään vaiheessa äänestänyt Halimaa? Pikemminkin ekana päivänä hän äänesti einaria, jolle Halima siirsi itsensäpelastamisäänen (eli Tacodas petasi Halimalle pelastusta sen sijaan että olisi asettanut tätä putoamisvaaraan)

Jeku suhteen voisikin toivoa, että varapelaajaa ei löytyisi ja hän putoaisi itsestään. Silloin ei tarvitsisi käyttää yhtä päivää hänen pudottamiseen. Tällä tilanteella varapelaajaa ei varmaan muutenkaan ehdittäisi löytää ennen hänen pudottamistaan. Mietin miksi Jeku ei tullut selittämään hiljaisuuttaan ennen pudottautumistaan ja tämä tekee hänestä vain salaperäisemmän. Eli voisin olla myös hänen pudottamisen puolesta.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.08.2017 06:15:21

piikkisiili kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Pidin Tacodasia epätodennäköisenä pahiskaverina Halima/Mursumusille, koska tämä laittoi Haliman putoamisvaaraan ekana päivänä

Tacodas ei kylläkään missään vaiheessa äänestänyt Halimaa? Pikemminkin ekana päivänä hän äänesti einaria, jolle Halima siirsi itsensäpelastamisäänen (eli Tacodas petasi Halimalle pelastusta sen sijaan että olisi asettanut tätä putoamisvaaraan)


No siis, Halimahan oli lynkkautumassa vasta kun Tacodas poisti oman äänensä, eli pelastautumiselle ei olisi ollut tarvetta ennen kuin mäkin äänestin. Jos alkuperäinen ääni ei olisi ollut Tacodasilla itsellään, tää puhuisi edelleen mun mielestä hyvikseyden puolesta, mutta nythän siinä kävi juuri noin kuin sanoit. Eli ajatusvirhe eilisessä analyysissäni, kun halusin uskoa Tacoa hyvikseksi :)
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 15.08.2017 10:20:48

Jeku on ilmeisesti tulossa lynkattavaksi tänään tämän hetkisillä äänillä. Aloin miettiä, että miten vaikuttaa peliin, jos hän osoittautuu hyvikseksi.

1. On hyvis, ja lynkataan samalla kun pudottautuu -> aikataulu pysyy samana kuin aiemmin laskeskelin, lylo viidentenä päivänä 2v1
2. On hyvis, putoaa ilman että varapelaajaa saadaan, ja joku muu lynkataan myös tänään. Koska tänään vähenisi kaksi pelaajaa (7-2->5), yöllä kuolisi vielä yksi (5-1->4), neljäntenä päivänä lynkkautuisi yksi (4-1->3), niin peli aikaistuisi, ja jos pahista ei saataisi kiinni, neljäs yö ratkaisisi pelin (3-1->2, eli viidentenä aamuna jäljellä hyvis ja pahis). (Hyvisten aino tsäänssi yöllä olisi se, että vartija olisi vielä elossa ja pahis ei tietäisi kumpi pelaajista vartija on - ja jos justy on elossa tässä tilanteessa, niin tätä tsäänssiä ei ole, vaan varma hyvis on kääntynyt meitä vastaan; plus vartija saattaa hyvin kuolla jo aiempana yönä)

Vaikka 2. tilanteessa voitaisiin saada jo tänään eliminoitua pari epäilyttävää, tuli mieleen että jos äänestetään Jekua, ja pysytään alkuperäisessä aikataulussa, voidaan pitää lylotilanne päivänä jolloin on 2 hyvistä vastaan 1 pahis. Todennäköisempää saada pahis kiinni kuin 3v1 tilanteessa, etenkin kun pahis tuskin vartijan pelossa uskaltaa koskea varmimpiin hyviksiin (jollei lähde riskillä iskemään) ja saattaa joutua eliminoimaan mun, Hukan ja miinan kaltaisia ei-varmahkoja kysymysmerkkejä. Lisäksi "pitkittämisellä" ehkä pystyttäisiin antamaan vartijalle yksi yö lisäaikaa osua pahikseen.

--miina ++Jeku, koska mun mielestä meillä on paremmat tsäänssit jos ei nopeuteta peliä liikaa. Tämä ääni siis juuri sen takia, että Jeku mahdollisesti EI saakaan varapelaajaa.
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 15.08.2017 12:10:09

Väliaikalaskenta

Äänet:
1 piikkisiili (Hukka)
3 Jeku (justy, miina, Tacodas)
1 Tacodas (jeekaka)

Kuolemassa Jeku suurimmalla äänimäärällä.

Puhepakot:
Kaikki hoitaneet!

Poissa:
Ei kukaan.

Päivä päättyy tänään klo 22.00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 15.08.2017 14:01:08

Olen kanssa sitä mieltä, että Jekun lynkkaus hoitaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla: saadaan suuri kysymysmerkki selvitettyä, eikä ole vaaraa että yksi ylimääräinen hyvis putoaa kun tälle ei saada varapelaajaa.

Lisäksi Tacodasin laskelmat tukevat tätä ratkaisua, sillä on aina mukavampi ratkaista peli lynkkauksella kuin pahiksen yötapolla. Toki yötappo voisi olla hyvä ratkaisu jos vartija on vielä hengissä, koska silloin pahiksella olisi vielä mahdollisuus ajaa miinaan. Mutta aika hyvä tuuri pitäisi olla että vartija pysyisi mukana 3. vikan joukkoon.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 15.08.2017 16:41:08

Tällä hetkellä piikkisiili (vähenemään päin kylläkin...) sekä miina ja Tacodas epäilyttävät kaikista eniten. piikkisiili siksi vähenemään päin, koska miina ja Tacodas nostaneet omaa pahismaisuuttaan runsaasti silmissäni. miinan epämääräiset puhelut ja Tacodasin sopiminen Mursumuksen pahiskaveriksi vaikuttavat omaan päähän kaikista järkevimmiltä tässä kohtaa. Olen heistä samaa mieltä justyn kanssa, joten en ala erikseen eritellä syitä. Ymmärrän kuitenkin myös Jekun äänestämisen tänään, ja kuinka siitä voimme hyötyä kahdella tapaa.

jeekaka kirjoitti:Sinänsä miina ja Tacodas ovat molemmat vaikuttaneet jotenkin vilpillisiltä tänään, joten vähintään toisen kohdalla tää viba on pelkkää kuvittelua...

Tää on tietysti ihan totta :0 Mutta toisen kohdalla se voi olla myös oikeaa. Ja tämän takia tuo Jekun äänestäminen mietityttää, kun kuitenkin suuri osa on miinan ja Tacon pahismaisuuden kannalla... Annetaanko me tässä nyt pahiksille yksi ilmainen päivä- JA yötappo? Tämä taas herättää epäilyjä niihin, jotka tätä ajatusta ovat kannattaneet - tietysti on kuitenkin muistettava, että mukana oli justy ja Jekua kuitenkin on myös oikeasti epäilty (ja myös tuo, että epäilyttävä pois + varapelaajatilanteen varmistaminen). Tacon laskut tosin vaikuttavat järkeviltä, ja sen takia uskaltaisin kannattaa Jekun pudottamista. Toisaalta tässä hän pelastaa itseään myös, koska kuitenkin on tällä hetkellä yksi epäillyimmistä...

piikkisiili kirjoitti:Miten annoin käsityksen, että Tacodas olisi pääepäiltyni..? Mielestäni tein selväksi, että näin ei ole

No niinpä teit, ajatusvirhe minulla... Mutta siis sitä mietin, että et tuossa pohdintaviestissä kuitenkaan tuonut esille sitä, kuka ensimmäinen pudotuskandidaatti olisi? Muista epäilet minua (joka “nousin +-0 tilanteeseen”), miinaa (josta et varsinaisesti tullut mihinkään käsitykseen) ja Jitachi-Jekua (josta ei oikein pysty sanomaan).
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 15.08.2017 17:08:51

Annetaanko me tässä nyt pahiksille yksi ilmainen päivä- JA yötappo? Tämä taas herättää epäilyjä niihin, jotka tätä ajatusta ovat kannattaneet - tietysti on kuitenkin muistettava, että mukana oli justy ja Jekua kuitenkin on myös oikeasti epäilty (ja myös tuo, että epäilyttävä pois + varapelaajatilanteen varmistaminen). Tacon laskut tosin vaikuttavat järkeviltä, ja sen takia uskaltaisin kannattaa Jekun pudottamista. Toisaalta tässä hän pelastaa itseään myös, koska kuitenkin on tällä hetkellä yksi epäillyimmistä...


Pikemminkin tässä annetaan nyt hyviksille lisäaikaa, vaikka kovasti yrität kääntää tätä toisinpäin? Muuten seuraavan päivämme äänestys olisi jo lylo-tilanne käytännössä, ja 3v1 äänestyksessä. (Joo, pieni teoreettinen mahdollisuus, että vartija voisi vielä tappaa pahiksen 4. yönä - mutta jos neljäntenä yönä on elossa esim. Justy, pahis, ja vaikkapa jeekaka/piikkisiili/kukalie, niin pahiksen ei ole kovin vaikea arvata kuka vartija olisi ja ketä hän vartioi, koska vartija ei voi vartioida itseään).

Voitte aina äänestää mut ulos huomenna. Mutta tänään ei kannata Jekun lisäksi menettää muita, koska se parantaisi pahisten tsäänssejä voittaa.

Btw, Vartija toivottavasti suojelee justya/piikkisiiltä/jeekakaa. Tällöin pahiksen on joko otettava 33% tsäänssi kuolla ja hävitä peli siihen, TAI hänen on pakko tappaa joku meistä mä/miina/Hukka akselilta, auttaen huomisen lynkkausta, koska meitä "epäilyttäviä" olisi silloin vähemmän.
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Undertale 3 päivä päättyy 15.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 15.08.2017 18:19:10

Tacodas kirjoitti:Pikemminkin tässä annetaan nyt hyviksille lisäaikaa, vaikka kovasti yrität kääntää tätä toisinpäin? Muuten seuraavan päivämme äänestys olisi jo lylo-tilanne käytännössä, ja 3v1 äänestyksessä.

Tuo pohdinta oli tosiaan ennen kuin laskujasi luin, ja olen tosiaan nyt samaa mieltä tästä tilanteesta. Mä vaan pelkään, että kaikessa on joku pahisstrategia mukana... Mutta siis tällä kertaa aion uskoa teitä helpolla ja --piikkisiili ++Jeku
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa

cron