JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoon!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 21:09:57

Ketä muuta sitten? Jos pitäisi joku juuri tällä hetkellä valita kuolemaan, laittaisin Violetin. Ei tarkoita että pidän sitä varmana valintana. Vain sitä että ei ole parempaakaan.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 21:12:38

Sitä en ymmärrä miten itse olet niin varma tällä hetkellä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 13.08.2017 21:36:58

Raynpelikoneet ja Xatalos ovat lähinnä olleet äänessä nyttemmin, eikä kumpikaan herätä mussa erityisemmin luottamusta. Ilmeisesti tässä on pelikulttuureissa vähän eroa, mutta etenkin raynpelikoneiden hyökkäävyys Violetia kohtaan ja Xatalosin ääni Violetille ihmetyttävät. Itse en näe peliteknisyyksistä puhumista yleensäkään huonona, jos ei takerruta pelkästään niihin, ja etenkin pelin alussa se on musta ihan näppärä tapa saada keskustelua edes jotenkin liikkeelle. Jos Violet (tai joku muu) juuttuisi puhumaan pelkästään peliteknisyyksistä pidemmäksi aikaa, olisi se toki jo eri juttu ja omituisempaa. Xatalosin ääni puolestaan tuli vähän puskista, koska hän ei ilmeisesti erityisemmin epäile Violetia, mutta lähti silti mukaan lynkkaamaan. Ja nyt hän edelleen pitää äänensä Violetilla, kun ei parempaakaan ole, ja ihmettelee rayn varmuutta. Niin hämmentävä kuvio, etten kyllä tiedä, mitä tästä pitäisi ajatella :D Itse en näe kovin tarpeellisena äänestää jotakuta jo nyt ihan vaan äänestämisen ilosta.

[quote=Xatalos] Anblick myös leijailee jossain epäilyttävyyden rajamailla koska tämän viesteily oli kaikkein unohdettavinta.[/quote]
Aika pikainen näkemys musta, kun ottaa huomioon, että olen kerennyt kirjoittaa vasta heräämisviestin :D

[quote=raynpelikoneet]Einati ja hukka on muutes aika suurella todennäköisyydellä kyläläisiä.[/quote]
Aika pikaisena pidän tätäkin. Olen skeptinen myös sen suhteen, voiko eliminointiprosessin mainitsemisesta päätellä mitään rayn roolista, etenkin kun kyseessä on kokenut pelaaja.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 13.08.2017 21:37:42

No hitto, unohdin hipsut.

Xatalos kirjoitti: Anblick myös leijailee jossain epäilyttävyyden rajamailla koska tämän viesteily oli kaikkein unohdettavinta.

Aika pikainen näkemys musta, kun ottaa huomioon, että olen kerennyt kirjoittaa vasta heräämisviestin :D

raynpelikoneet kirjoitti:Einati ja hukka on muutes aika suurella todennäköisyydellä kyläläisiä.

Aika pikaisena pidän tätäkin. Olen skeptinen myös sen suhteen, voiko eliminointiprosessin mainitsemisesta päätellä mitään rayn roolista, etenkin kun kyseessä on kokenut pelaaja.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 21:55:01

Anblick: pidin itse asiassa tuosta viestistä - en välttämättä siinä mielessä että kaikki asiat olisivat olleet oikein, mutta ainakin siinä oli mielipiteitä relevantteihin asioihin. Varmaan todennäköisemmin tulisi hyvikseltä tuo viesti, methinks.

En tiedä miten tällä foorumilla yleensä ajatellaan äänistä. Itse yleensä laitan heti ensimmäisessä viestissä äänen johonkin, randomilla/vitsillä jos ei muuten. Ja ehkä alle 1% ajasta pelissä olen äänestämättä ketään. Se on hyvä työkalu ajamaan peliä liikkeelle, mahdollisesti painostamaan pahistiimiä jne. Ei ole tavatonta että pahis vain räjähtää käsiin kun ääni osuu kohdalle. Paljon, paljon todennäköisemmin näin ainakin käy kuin hyviksen kohdalla (koska hyviksellä ei ole mitään varsinaista pelättävää/peiteltävää).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 21:58:53

Kerran rayn oli pahis ja lähdin ajamaan tätä alas toisena päivänä. En ollut alussa vielä varma oliko pahis, mutta päivän kuluessa kävi selväksi että oli :P Ei varmasti muuten olisi lähtenyt niin selvästi kutsumaan minua pahikseksi ja kutsumaan kaikkia vähänkään itseään puolustavia hyviksiksi jne. Etenkin kun edellisenä päivänä oli vielä sitä mieltä että olin hyvis (muistaakseni). Kokenutkin pelaaja voi murtua paineen alla.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.08.2017 22:13:52

Nyt itselläni on vihdoinkin aikaa koneella. Viestejäkin on tullut siihen tahtiin, että tähän voi tehdä hyvinkin analyysin.

Anblick - yksi heräämisviesti. Sisällöltään sen verta köykäinen, ettei hänestä voi tässä vaiheessa peliä vetää mielestäni minkäännäköisiä johtopäätöksiä.

Cameron - kaksi viestiä. Ensimmäinen viesti ei analysointia juurikaan kaipaa, Toisessa viestissä tuli jo jonkin verran interaktiota Pivotin ja Viuhdin kanssa, mutta ei mitään mistä voisi vetää johtopäätöksiä.

einari - kolme viestiä. Aloittanut pelin melko aktiivisesti. Erikoisista kertoi aikalailla perusasiaa, hyvä että kuitenkin tuli sanotuksi. Ehdotti, että hyvistappaja voisi tulla esille, ja suojelija keskittyisi sitten suojelemaan vain häntä. Ehodtus on sinäänsä mielenkiintoinen, ja tähän kannattaa lähteä etenkin, jos hyvistappaja joutuu muista syistä tulemaan esiin tänään, esim. on putoamassa päivän lopuksi. Vaarana toki on, että suojelija joutuu tulemaan esiin pudotusuhan takia, tai joutuu jommankumman yötapon kohteeksi. Hyvistapppaja voi itse pohtia, miten hänen tulee toimia. einari kritisoi minua siitä, etten ole esittänyt paljoakaan pohdintoja pelaajista taikka pelistä, mutta mitä keskustelu erikoishahmoista on, jos ei pohdintaa pelistä? Miten pohdinta pelistä ilmenee viesteissäsi, jos erikoishahmoja ei lueta tähän kategoriaan? Henkilöihin tarttumisessa olet kyllä minua edelle - annoit Jekulle herätysäänen ja komppailit Rayta kerran. Kaipaisin siis sinultakin jonkin verran tätä pohdintaa.

Hukka - viisi viestiä. Aika paljon keskustelua, ja pointtien esittämistä. Mielestäni toiminut peliä edistävästi, mutta en tässä vaiheessa peliä ole valmis antamaan hänelle paljoakaan luottoa. Mielestäni viime pelissään täällä kylässä aloitti aika paljon räväkämmin, mutta silloin hän tosiaan tuli varapelaajana peliin, joten tilanteet eivät ole vertailukelpoiset. Hukka on käyttänyt aika paljon aikaa minun puolusteluun Raylta, mikä saa ainakin minut uskomaan, että kyseinen pahispari on hieman epätodennäköisempi kuin muut parit. En usko, että pahikset haluaisivat näin aikaisin pelissä olla voimakkaasti toisiaan vastaan.

Hukka kirjoitti:Alunperin ihmettelin tosiaan tuota mielipidettömyyttäsi asiaan, mutta minusta selostit nyt jälkikäteen asian hyvin. Voisitko kuitenkin palata mielipiteisiisi asiasta vielä, mikä kylän kannalta olisi järkevää, sinun mielestäsi, vai oliko mielipiteesi tuo, että erikoishahmot tehkööt kuten haluavat?

Jos yötappoja on vain yksi, niin joko suojelija on onnistunut, tai hyvistappaja sekä pahikset ovat ottaneet saman kohteen. Jos hyvistappaja tietää, että oma kohde meni läpi, ja hänestä on erittäin epätodennäköistä, että pahikset olisivat valinneet saman kohteen, niin tulemalla esiin hän antaa suojelijalle tiedon erittäin varmasta hyviksestä. Tämän jälkeen suojelija voi pohtia, haluaako hän tulla esiin tuoden tiedon kahdesta varmasta hyviksestä, tehden itsestään samalla yötapon kohteen. Jos hän on myös joka tapauksessa epäilyksen alaisena, niin silloin esilletulo on entistä järkevämpää - tämä pätee niin suojelijaan kuin myöskin hyvistappajaan. Hyvistappajana en varmaankaan tulisi ensimmäisenä päivänä vielä esiin, sillä en haluaisi sitoa suojelijaa vielä yhteen pelaajaan. Toisena päivänä ehkä, riippuen tilanteesta. Mielipiteeni on kuitenkin, että erikoishahmojen kuuluu tehdä kuten he parhaaksi näkevät, sillä en ulkopuolisena voi arvioida, kuinka paljoa meidän erikoisia tälläkin hetkellä epäillään, jos yhtään.

Jeku - yksi viesti. Ei mitään analysoitavaa sen suhteen. einari kuitenkin ehti jo tähän tarttua ennen heräämistä. Halusiko einari näyttää hyvismäiseltä, vai oliko oikeasti vain edistämässä peliä? Jos tarkoitus oli peliä edistää ja tämän Jekun viestin sai kalastettua ulos, niin eipähä paljoa kyllä edetty. Mielestäni äänen olisi voinut pitää Jekulla vähän pitempäänkin.

Meiz - viisi viestiä. En kykene näkemään tässä mitään hyvismäistä, mutta en liioin mitään epäilyttävääkään. Se, että vetää sanomistaan takaisin ei minusta ole minkäänlainen merkki hyvismäisyydestä, sillä olen nähnyt tälläistä toimintaa pahiksilta riittävästi, ja harjoittanut sitä yhtälailla.

Pivot - kolme viestiä. Ei herätä tuntemuksia vielä suuntaan tai toiseen, joten kuulisin mieluusti lisää.

raynpelikoneet - 29 viestiä. Tässä kohden on tärkeää huomata pelikulttuurin ero. Paljon mielipiteitä tehty pelaajista, mutta mielestäni niihin on päädytty aika haparoivin perustein. Ensinnäkään, en näe syitä pitää einaria enkä Meitä vielä hyvismäisenä. Pahismaiselta hänessä tuntuu mielestäni sanojen vääntely - kantani erikoishahmokeskusteluun ei ole milloinkaan ollut se, että se on epäolennaista. Epäolennaista olisi vaikka keskustella säästä. Pahiksen nappaus on olennaista, ja jos erikoishahmokeskustelu johtaa siihen, että erikoiset keksivät hyvän tavan käyttää kykyjään, tämä tavoite on saavutettu. Käyttäisin ehkä termejä ensisijaista ja toissijaista kuvaamaan näitä keskusteluja. Se, että jätät suuren osan pointeistani huomioimatta häiritsee kyllä aika pahasti, sillä olen mielestäni aika selkeästi kertonut, miksi esitin asiani erikoishahmokeskusteluista, miksi en ole alkanut käskyttämään erikoisia toimimaan tietyn suunnitelman mukaisesti ja miksi en ajanpuutteissani ollut ehitinyt käsitellä viestejä analyyttisesti läpi.

Osa tuosta Rayn epäilyttävyydestä varmasti johtuu pelikulttuurillisista eroista. Toisaalta on hänessä hyvääkin, hän esimerkiksi lähti epäilemään Xanatosta tämän äänestettyä, ja tuntuu aktiivisesti hakevan tarttumapintaa pelaajista. Mä kuitenkin nyt koen, että mun sanoja on tän asian suhteen väännelty, ja sen aiheuttama epäilys kyllä vie tällä hetkellä voiton.

Viuhti - kolme viestiä. Mielestäni hänen kommenttinsa viboista minua kohtaan ei ole mitenkään ihmeellinen. Kaikenlaisia kevyitä viboja tulee saamaan suuntaan jos toiseenkin, ja niitä voi olla hyvä jarrutellakkin välillä. Pahimmillaan voimakkaista viboista voi iskeä se confirmation bias, mikä on ainakin itselleni ollut aikaisemmissa peleissä ongelmallinen.

Xatalos - 27 viestiä. Pelikulttuuri jälleen huomioitava. Puolustelee osaltaan minua Rayta vastaan toteamalla, että hänen perustelunsa eivät ole niin vahvat kuin hän uskoo, mutta antaa silti äänensä minulle. Tietenkin hän voi pitää minua puolustelusta huolimatta parhaimpana pudotuskohteena, Tilanne ei ole kaikkein tyypillisin, ja en ole varma, lähtisikö pahis tälläiseen toimintaan. Ainakin itselleni tuli jo aikaisemmin käsitys siitä, että hänen tarkoituksensa olisi aiheuttaa minulle paineita, ja nyt uudet viestit sen sitten paljastivatkin. Kokenut pelaaja voi murtua paineen alla, kuten Xatalos on viestissään todennut, mutta paine voi saada myös hyviksen hermoilemaan, mikä voi näyttää epäilyttävältä. Peli muistuttaa hyvin paljon Rayta, mutta on vähemmän kärkäs. Näistä kahdesta pidän Xatalosta hieman hyvismäisempänä, sillä kykenen ymmärtämään äänestämisen (hyviksen on parempi käyttää sitä ääntä, kuin pantata sitä) ja hän ei kärjekkäästi uudelleenmuotoile lausumiani.

Tällä hetkellä monet vaikuttavat neutraaleilta, kukaan ei epäilytä liiaksi (paitsi Ray, mutta haluan vielä pohtia, missä määrin tämä johtuu vieraasta pelityylistä), ja useilta kaipailisin lisää viestejä. Hukka vaikuttaa hieman hyvismäisemmältä kuin muut.

// tähän on tullut kasa viestejä väliin, mitkä olen osittain huomioinut tässä viestissä. En kuitenkaan viestimääriä jaksa päivitellä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 22:34:26

Violet kirjoitti:Nyt itselläni on vihdoinkin aikaa koneella. Viestejäkin on tullut siihen tahtiin, että tähän voi tehdä hyvinkin analyysin.

Anblick - yksi heräämisviesti. Sisällöltään sen verta köykäinen, ettei hänestä voi tässä vaiheessa peliä vetää mielestäni minkäännäköisiä johtopäätöksiä.

Cameron - kaksi viestiä. Ensimmäinen viesti ei analysointia juurikaan kaipaa, Toisessa viestissä tuli jo jonkin verran interaktiota Pivotin ja Viuhdin kanssa, mutta ei mitään mistä voisi vetää johtopäätöksiä.

einari - kolme viestiä. Aloittanut pelin melko aktiivisesti. Erikoisista kertoi aikalailla perusasiaa, hyvä että kuitenkin tuli sanotuksi. Ehdotti, että hyvistappaja voisi tulla esille, ja suojelija keskittyisi sitten suojelemaan vain häntä. Ehodtus on sinäänsä mielenkiintoinen, ja tähän kannattaa lähteä etenkin, jos hyvistappaja joutuu muista syistä tulemaan esiin tänään, esim. on putoamassa päivän lopuksi. Vaarana toki on, että suojelija joutuu tulemaan esiin pudotusuhan takia, tai joutuu jommankumman yötapon kohteeksi. Hyvistapppaja voi itse pohtia, miten hänen tulee toimia. einari kritisoi minua siitä, etten ole esittänyt paljoakaan pohdintoja pelaajista taikka pelistä, mutta mitä keskustelu erikoishahmoista on, jos ei pohdintaa pelistä? Miten pohdinta pelistä ilmenee viesteissäsi, jos erikoishahmoja ei lueta tähän kategoriaan? Henkilöihin tarttumisessa olet kyllä minua edelle - annoit Jekulle herätysäänen ja komppailit Rayta kerran. Kaipaisin siis sinultakin jonkin verran tätä pohdintaa.

Hukka - viisi viestiä. Aika paljon keskustelua, ja pointtien esittämistä. Mielestäni toiminut peliä edistävästi, mutta en tässä vaiheessa peliä ole valmis antamaan hänelle paljoakaan luottoa. Mielestäni viime pelissään täällä kylässä aloitti aika paljon räväkämmin, mutta silloin hän tosiaan tuli varapelaajana peliin, joten tilanteet eivät ole vertailukelpoiset. Hukka on käyttänyt aika paljon aikaa minun puolusteluun Raylta, mikä saa ainakin minut uskomaan, että kyseinen pahispari on hieman epätodennäköisempi kuin muut parit. En usko, että pahikset haluaisivat näin aikaisin pelissä olla voimakkaasti toisiaan vastaan.

Hukka kirjoitti:Alunperin ihmettelin tosiaan tuota mielipidettömyyttäsi asiaan, mutta minusta selostit nyt jälkikäteen asian hyvin. Voisitko kuitenkin palata mielipiteisiisi asiasta vielä, mikä kylän kannalta olisi järkevää, sinun mielestäsi, vai oliko mielipiteesi tuo, että erikoishahmot tehkööt kuten haluavat?

Jos yötappoja on vain yksi, niin joko suojelija on onnistunut, tai hyvistappaja sekä pahikset ovat ottaneet saman kohteen. Jos hyvistappaja tietää, että oma kohde meni läpi, ja hänestä on erittäin epätodennäköistä, että pahikset olisivat valinneet saman kohteen, niin tulemalla esiin hän antaa suojelijalle tiedon erittäin varmasta hyviksestä. Tämän jälkeen suojelija voi pohtia, haluaako hän tulla esiin tuoden tiedon kahdesta varmasta hyviksestä, tehden itsestään samalla yötapon kohteen. Jos hän on myös joka tapauksessa epäilyksen alaisena, niin silloin esilletulo on entistä järkevämpää - tämä pätee niin suojelijaan kuin myöskin hyvistappajaan. Hyvistappajana en varmaankaan tulisi ensimmäisenä päivänä vielä esiin, sillä en haluaisi sitoa suojelijaa vielä yhteen pelaajaan. Toisena päivänä ehkä, riippuen tilanteesta. Mielipiteeni on kuitenkin, että erikoishahmojen kuuluu tehdä kuten he parhaaksi näkevät, sillä en ulkopuolisena voi arvioida, kuinka paljoa meidän erikoisia tälläkin hetkellä epäillään, jos yhtään.

Jeku - yksi viesti. Ei mitään analysoitavaa sen suhteen. einari kuitenkin ehti jo tähän tarttua ennen heräämistä. Halusiko einari näyttää hyvismäiseltä, vai oliko oikeasti vain edistämässä peliä? Jos tarkoitus oli peliä edistää ja tämän Jekun viestin sai kalastettua ulos, niin eipähä paljoa kyllä edetty. Mielestäni äänen olisi voinut pitää Jekulla vähän pitempäänkin.

Meiz - viisi viestiä. En kykene näkemään tässä mitään hyvismäistä, mutta en liioin mitään epäilyttävääkään. Se, että vetää sanomistaan takaisin ei minusta ole minkäänlainen merkki hyvismäisyydestä, sillä olen nähnyt tälläistä toimintaa pahiksilta riittävästi, ja harjoittanut sitä yhtälailla.

Pivot - kolme viestiä. Ei herätä tuntemuksia vielä suuntaan tai toiseen, joten kuulisin mieluusti lisää.

raynpelikoneet - 29 viestiä. Tässä kohden on tärkeää huomata pelikulttuurin ero. Paljon mielipiteitä tehty pelaajista, mutta mielestäni niihin on päädytty aika haparoivin perustein. Ensinnäkään, en näe syitä pitää einaria enkä Meitä vielä hyvismäisenä. Pahismaiselta hänessä tuntuu mielestäni sanojen vääntely - kantani erikoishahmokeskusteluun ei ole milloinkaan ollut se, että se on epäolennaista. Epäolennaista olisi vaikka keskustella säästä. Pahiksen nappaus on olennaista, ja jos erikoishahmokeskustelu johtaa siihen, että erikoiset keksivät hyvän tavan käyttää kykyjään, tämä tavoite on saavutettu. Käyttäisin ehkä termejä ensisijaista ja toissijaista kuvaamaan näitä keskusteluja. Se, että jätät suuren osan pointeistani huomioimatta häiritsee kyllä aika pahasti, sillä olen mielestäni aika selkeästi kertonut, miksi esitin asiani erikoishahmokeskusteluista, miksi en ole alkanut käskyttämään erikoisia toimimaan tietyn suunnitelman mukaisesti ja miksi en ajanpuutteissani ollut ehitinyt käsitellä viestejä analyyttisesti läpi.

Osa tuosta Rayn epäilyttävyydestä varmasti johtuu pelikulttuurillisista eroista. Toisaalta on hänessä hyvääkin, hän esimerkiksi lähti epäilemään Xanatosta tämän äänestettyä, ja tuntuu aktiivisesti hakevan tarttumapintaa pelaajista. Mä kuitenkin nyt koen, että mun sanoja on tän asian suhteen väännelty, ja sen aiheuttama epäilys kyllä vie tällä hetkellä voiton.

Viuhti - kolme viestiä. Mielestäni hänen kommenttinsa viboista minua kohtaan ei ole mitenkään ihmeellinen. Kaikenlaisia kevyitä viboja tulee saamaan suuntaan jos toiseenkin, ja niitä voi olla hyvä jarrutellakkin välillä. Pahimmillaan voimakkaista viboista voi iskeä se confirmation bias, mikä on ainakin itselleni ollut aikaisemmissa peleissä ongelmallinen.

Xatalos - 27 viestiä. Pelikulttuuri jälleen huomioitava. Puolustelee osaltaan minua Rayta vastaan toteamalla, että hänen perustelunsa eivät ole niin vahvat kuin hän uskoo, mutta antaa silti äänensä minulle. Tietenkin hän voi pitää minua puolustelusta huolimatta parhaimpana pudotuskohteena, Tilanne ei ole kaikkein tyypillisin, ja en ole varma, lähtisikö pahis tälläiseen toimintaan. Ainakin itselleni tuli jo aikaisemmin käsitys siitä, että hänen tarkoituksensa olisi aiheuttaa minulle paineita, ja nyt uudet viestit sen sitten paljastivatkin. Kokenut pelaaja voi murtua paineen alla, kuten Xatalos on viestissään todennut, mutta paine voi saada myös hyviksen hermoilemaan, mikä voi näyttää epäilyttävältä. Peli muistuttaa hyvin paljon Rayta, mutta on vähemmän kärkäs. Näistä kahdesta pidän Xatalosta hieman hyvismäisempänä, sillä kykenen ymmärtämään äänestämisen (hyviksen on parempi käyttää sitä ääntä, kuin pantata sitä) ja hän ei kärjekkäästi uudelleenmuotoile lausumiani.

Tällä hetkellä monet vaikuttavat neutraaleilta, kukaan ei epäilytä liiaksi (paitsi Ray, mutta haluan vielä pohtia, missä määrin tämä johtuu vieraasta pelityylistä), ja useilta kaipailisin lisää viestejä. Hukka vaikuttaa hieman hyvismäisemmältä kuin muut.

// tähän on tullut kasa viestejä väliin, mitkä olen osittain huomioinut tässä viestissä. En kuitenkaan viestimääriä jaksa päivitellä.


Anblickin uusin viesti taisi jäädä huomioimatta, mutta se nyt sallittakoon. Mielestäni loogista ja järkevää asiaa kaiken kaikkiaan. Se on tietty totta että paine voi joskus kaataa (aloittelevan) hyvispelaajan, mutta kokemusteni mukaan ei samalla tavalla kuin pahiksilla. Ehken nyt kuitenkaan vielä selosta tarkemmin, miten arvioin reaktioita, mutta sanottakoon että reagoit mielestäni aika hyvismäisellä tavalla.

Ihan hyvä pointti että rayn on ollut erikoisen jääräpäinen saamaan asiat tungettua omaan näkökulmaansa, eikä välttämättä kovin hyvin perustein. Toisaalta sitä voi vähän selittää ongelmat puhelimella pelin pelaamisessa. Tai no, vähän sama linja on kyllä jatkunut sen jälkeenkin kun palasi koneelle.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 22:35:48

--Violet
++Meiz
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 22:40:53

Olisin kiinnostunut kuulemaan raynilta, onko Violet edelleen ehdottomasti pahis?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 23:12:35

han hyvä pointti että rayn on ollut erikoisen jääräpäinen saamaan asiat tungettua omaan näkökulmaansa

Ai olet siis sitä mieltä että olen mafia koska yritän lynkata scumreadiani? Erityisesti tuo sanamuoto on JUURIKIN se kuinka sä olet mun nähnyt tätä peliä pelaavan, well.. oikeastaan aina.
Mhm, koita vaan, kerron kyllä D1 lopussa mitä sinun PITÄISI ajatella jos olet kyläläinen.

Violet ei taaskaan sanonut mitään postauksessaan. Tai no epäili minua paitsi ettei ehkä epäilekään... Joo se on hyvä..
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 23:26:41

Semi-varma että Xatalos rollasi mafian taas. Otan mietinnän tästä huomiseen töistäpääsyyn.
--Violet
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 23:28:00

Se että olet usein jääräpäinen / väkisin tunget syytöksiä eteenpäin myös hyviksenä onkin se syy miksen äänestänyt sinua. Jäi vain mietityttämään se ettet ole ottanut mitään kantaa pointteihini siitä, mitkä ovat tehneet Violetista vähemmän todennäköisesti pahiksen. Tuokaan Violetin viesti, jossa otettiin kantaa about kaikkeen mielestäni järkevästi (ei tarvitse tässä vaiheessa olla asioista varmoja mielipiteitä) ei vaikuttanut kantaasi mitenkään. Se sai pikkaisen hälytyskellot soimaan, että onko tässä todella hyvis-rayn asialla. Jää nähtäväksi.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.08.2017 23:31:18

Ray, olen erittäin pahoillani, jos kylän hitaampi pelikultturi, jossa mielipiteisiin päästään harkinnan ja loogisen päättelykyvyn, eikä yksittäisten lausahdusten ylianalysoinnilla tai toisen viestien lähes tarkoituksenmukaisella vääristämisellä, ei miellytä sinua. Sanot paljon heikoin perustein, etkä ole valmis pyörtämään omia kantojasi sitten millään, mitä olet itse pitänyt pahismaisena, kuten Meizille totesit. Koska en suinkaan halua epämääräisesti väännellä sanomiasi, niin laitan tähän selkeän lainauksen viestistäsi, jossa asia mielestäni ilmeni.

Ray kirjoitti:Siitä että hän käytännössä myöntää puhuneensa p******.
Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.


++raynpelikoneet
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 23:31:30

Sitäkään en ihan ymmärrä miksi ääni Violetille putosi pois jos olet yhä varmempi että tämä oli pahis. Tai ainakin edelleen samaa mieltä. Koska väki ei oikein tartu siihen?

Nojaa. Jatkuu joskus huomenna!
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 23:34:16

Xatalos kirjoitti:Sitäkään en ihan ymmärrä miksi ääni Violetille putosi pois jos olet yhä varmempi että tämä oli pahis. Tai ainakin edelleen samaa mieltä. Koska väki ei oikein tartu siihen?

Nojaa. Jatkuu joskus huomenna!

Joo juurikin siksi! ;)
Tiedäthän että se on juuri se mitä mafiana teen, eikös joo?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 23:35:42

Violet kirjoitti:Ray, olen erittäin pahoillani, jos kylän hitaampi pelikultturi, jossa mielipiteisiin päästään harkinnan ja loogisen päättelykyvyn, eikä yksittäisten lausahdusten ylianalysoinnilla tai toisen viestien lähes tarkoituksenmukaisella vääristämisellä, ei miellytä sinua. Sanot paljon heikoin perustein, etkä ole valmis pyörtämään omia kantojasi sitten millään, mitä olet itse pitänyt pahismaisena, kuten Meizille totesit. Koska en suinkaan halua epämääräisesti väännellä sanomiasi, niin laitan tähän selkeän lainauksen viestistäsi, jossa asia mielestäni ilmeni.

Ray kirjoitti:Siitä että hän käytännössä myöntää puhuneensa p******.
Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.


++raynpelikoneet

en ymmärrä yhtään mitään tästä viestistä.
vosiiko joku viisaampi kertoa miksi Violet äänestää minua?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 23:41:24

Vielä Violetille: rayn menee kyllä välillä ylikierroksille myös hyviksenä eikä koskaan kovin mielellään myönnä olleensa väärässä. Kieltämättä perustelut hänellä ovat tässä pelissä olleet suhteellisen matalaa tasoa, mikä on tyypillisempää silloin kun hän pelaa pahiksena. Toisin sanoen herää vähän epäilys siitä, miten hän voi noin vakaasti uskoa tiettyihin asioihin (mm. sinun olevan pahis, Meizin olevan hyvis, einarin olevan hyvis jne.) erittäin ohuin perustein, jotka perustuvat lähinnä sille ettei hän itse tietyssä tilanteessa sanoisi tiettyä lausetta ollessaan hyvis/pahis. Vaikka samaan hengenvetoon myöntää, että eri ihmiset ajattelevat eri tavalla eikä ole helppoa päätellä miten toinen aina ajattelee tilanteen. Helpoin selitys olisi että on vain pahis joka ei uskokaan mitä sanoo, vaan suoltaa mikä saattaa tuottaa tuloksia pahistiimille (potentiaalisia uhreja / liittolaisia). Valitettavasti koko ajan tuntuu että tämä on todennäköisempi mahdollisuus.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 23:44:41

raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti:Ray, olen erittäin pahoillani, jos kylän hitaampi pelikultturi, jossa mielipiteisiin päästään harkinnan ja loogisen päättelykyvyn, eikä yksittäisten lausahdusten ylianalysoinnilla tai toisen viestien lähes tarkoituksenmukaisella vääristämisellä, ei miellytä sinua. Sanot paljon heikoin perustein, etkä ole valmis pyörtämään omia kantojasi sitten millään, mitä olet itse pitänyt pahismaisena, kuten Meizille totesit. Koska en suinkaan halua epämääräisesti väännellä sanomiasi, niin laitan tähän selkeän lainauksen viestistäsi, jossa asia mielestäni ilmeni.

Ray kirjoitti:Siitä että hän käytännössä myöntää puhuneensa p******.
Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.


++raynpelikoneet

en ymmärrä yhtään mitään tästä viestistä.
vosiiko joku viisaampi kertoa miksi Violet äänestää minua?


Käsittääkseni tuo logiikka oli se, että olet sitä mieltä että
1) pahis ei peru sanomisiaan helpolla
2) et itse suostu perumaan sanomisiasi juuri millään
3) -> olet pahis

Ei ehkä aukoton logiikkaketju, mutta...
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 23:45:55

Nojaa, nyt todella lähden. Jatkuu!
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 23:48:38

Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti:Ray, olen erittäin pahoillani, jos kylän hitaampi pelikultturi, jossa mielipiteisiin päästään harkinnan ja loogisen päättelykyvyn, eikä yksittäisten lausahdusten ylianalysoinnilla tai toisen viestien lähes tarkoituksenmukaisella vääristämisellä, ei miellytä sinua. Sanot paljon heikoin perustein, etkä ole valmis pyörtämään omia kantojasi sitten millään, mitä olet itse pitänyt pahismaisena, kuten Meizille totesit. Koska en suinkaan halua epämääräisesti väännellä sanomiasi, niin laitan tähän selkeän lainauksen viestistäsi, jossa asia mielestäni ilmeni.

Ray kirjoitti:Siitä että hän käytännössä myöntää puhuneensa p******.
Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.


++raynpelikoneet

en ymmärrä yhtään mitään tästä viestistä.
vosiiko joku viisaampi kertoa miksi Violet äänestää minua?


Käsittääkseni tuo logiikka oli se, että olet sitä mieltä että
1) pahis ei peru sanomisiaan helpolla
2) et itse suostu perumaan sanomisiasi juuri millään
3) -> olet pahis

Ei ehkä aukoton logiikkaketju, mutta...

Hä? :D
Jos Violet tätä tarkoittaa niin sekö on sinun mielestäsi mitä minä tein? Kerrotko vielä missä tein näin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 23:59:09

++Violet
Aika varma loppujenlopuksi.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.08.2017 00:23:43

raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti:Ray, olen erittäin pahoillani, jos kylän hitaampi pelikultturi, jossa mielipiteisiin päästään harkinnan ja loogisen päättelykyvyn, 1. eikä yksittäisten lausahdusten ylianalysoinnilla tai toisen viestien lähes tarkoituksenmukaisella vääristämisellä, ei miellytä sinua. 2. Sanot paljon heikoin perustein, 3. etkä ole valmis pyörtämään omia kantojasi sitten millään, mitä olet itse pitänyt pahismaisena, kuten Meizille totesit. Koska en suinkaan halua epämääräisesti väännellä sanomiasi, niin laitan tähän selkeän lainauksen viestistäsi, jossa asia mielestäni ilmeni.

Ray kirjoitti:Siitä että hän käytännössä myöntää puhuneensa p******.
Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.


++raynpelikoneet

en ymmärrä yhtään mitään tästä viestistä.
vosiiko joku viisaampi kertoa miksi Violet äänestää minua?


1. Tapasi luoda "readeja" pelaajista ei vakuuta minua, ja tapaasi esittää mielipiteitäni voi pitää vääristelevänä, vähintäänkin harhaanjohtavana.

2. Syytät minua siitä, että puhun tyhjää. Annan enemmän arvoa sille, että henkilöä analysoidaan ja päädytään johtopäätökseen, vaikka alkuvaiheessa peliä se johtopäätös tuppaa olemaan neutraali, kuin että puhutaan paljon asiaa perusteetta. Analyysini ilman vahvoja johtopäätöksiä voi mielestäsi olla tyhjää, mutta johtopäätöksesi ilman perusteluja ovat minulle yhtä lailla tyhjää.

3. Olet luonut vahvoja mielipiteitä tyhjästä, enkä usko, että olen kertaakaan nähnyt sinun pyörtävän mitään väitteitä. Samasta pelikulttuurista tullut Xatalos sen sijaan huomioi viestini, eli ainakin jonkun mielestä siinä oli pointtia. Meizinkään suhteen et muuttanut mieltäsi, vaikka Xataloksen kanssa keskustelit. Hämmentävän hyvin oma lausuntosi on tähän asti toiminut sinua vastaan.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Ares » 14.08.2017 07:35:43

Väliaikakatsaus!

Ääniä ovat saaneet
1 Meiz (Xatalos)
1 raynpelikoneet (Violet)
1 Violet (raynpelikoneet)

Meiz on lähdössä hirteen ensiksi saadulla äänellään!

Äänestyspakot
Ei ole.

Poissaolot
Ei ole.

Päivä päättyy ylihuomenna 16.8. kello 21!
Viimeksi muokannut Ares päivämäärä 16.08.2017 15:58:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 08:05:42

Onpa täällä ollutkin nyt hiljaista. No, suomalaiset pelaajat tähän aikaan vuorokaudesta..

Violet jo tarkensikin sanomisiaan. Suoraan sanoen epäilen raynia myös jonkin verran (tosin en ihan samoista syistä, vaan niistä mitä aiemmin sanoin), mutta niinhän teen käytännössä aina.. Eikä rayn aina ole pahis vaikka tekisikin vähän kyseenalaisia asioita. Siksi en ole ihan varma, tahdonko nyt heti alkuun lähteä hiillostamaan raynia. Siinä on nimittäin sellainen riski, että keskustelu lähtee täysin hallinnasta ja jos on hyvis, niin pahikset saavat oleskella lähitulevaisuuden ihan rauhassa... Kieltämättä palkinto olisi suuri jos sitten paljastaakin itsensä pahiksena siinä rytäkässä.

En kyllä sanoisi että raynin jääräpäisyys itsessään vielä kertoo paljon tämän hyvyydestä/pahuudesta.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 08:08:27

--Meiz
++raynpelikoneet


Laitanpa ääneni raynille kuitenkin. Jos nyt olet hyvis, rayn, niin vakuuta minut jostakin. Suoraan sanoen en ole vakuuttunut juuri mistään mitä vielä olet sanonut tässä pelissä ja siitä tulee vähän kylmiä väristyksiä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 14.08.2017 08:36:51

Hei onpa täällä ollut kivan aktiivista! :D On ihan huippua että ollaan saatu tänne toisesta pelikulttuurista pelaajia, täytyy sanoa että en oo hetkeen nähnyt että Kylässä ois vaan kahdestaan "pohdiskeltu" melkeen sivun verran että ketkä vois olla pahiksia. Kiva nähdä miten eri tavoin tätä voi pelata! Samalla tuo toki omia haasteita tämä vieras pelikulttuuri, osan asioista voi ymmärtää väärin (tai olla ymmärtämättä ollenkaan niin kuin tässä viestissä myöhemin käy ilmi... :D)

raynpelikoneet kirjoitti:Ajattelinkin ylläolevan olevan syy einarin äänelle. Olin jo aiemmin sitä mieltä että einari on hyvin varmasti kyläläinen -> ensimmäineen pelaaja joka oikeasti vaikutti yrittävän viedä peliä eteenpäin.

Itse en kyllä uskaltaisi yhden-kahden einarin viestin perusteella vielä julistaa einaria hyvikskesi. Voin nimittäin vakuuttaa että einari osaa olla erittäin vakuuttava myös pahiksena.

Hukka kirjoitti:Tai no periaatteessa on mahdollista, että hyvistappaja ei tappaisi joka yö ja kai pahiksillakin olisi mahdollisuus olla tappamatta kyläläisiä mutta kumpikaan ei ole käytännössä todennäköistä.

Kumpikaan näistä skenaarioista ei ole mahdollinen peliteknisistä syistä varanimikäytäntöjen vuoksi (jotka löytyvät alemmasta spoilerista).

Spoiler:
Sukka kirjoitti:Varanimisysteemi

Kylässä on kaikissa peleissä käytössä varanimisysteemi. Erikoisroolihahmoilla on siis oikeus lähettää yönimen lisäksi myös varanimi. Tämä varanimi ei ole mikään virallinen, vaan on mukana vain siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimen voi antaa PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.

Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun yön vuorokausi (tai muu aika, jos yön kesto poikkeaa vuorokaudesta) on umpeutunut. Aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi. Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, ei suurin osa erikoishahmoista tee mitään. Poikkeuksena tästä on kuitenkin alla mainitut roolit, joiden toimiminen on tärkeää pelin toimivuuden vuoksi.

Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Sarjamurhaaja: Tappaa sen, jota viimeksi äänesti.



Jitachi kirjoitti:
einari kirjoitti:
Violet kirjoitti:Jos hyvistappaja ei käytä kykyään, lylo (=lynch or lose, tilanne jossa pakko osua pahikseen) tuloo vasta neljäntenä päivänä, jolloin pelissä on jäljellä kolme hyvistä ja kaksi pahista.

Onko hyvistappajan siis mahdollista tässä pelissä olla käyttämättä kykyään? Tästä saa sen kuvan, että tappo on pakko suorittaa joka yö:
Paroni Ilmalaiva on kylän puolella oleva tappaja, joka yrittää osua pahiksiin. Ilmalaiva ilmoittaa pelinjohtajalle joka yö, kuka on hänen yötapponsa kohde.


Asia on, kuten einari mainitsi. Säännöissä on ikävästi kuitenkin kohta, jolla sitä voi kiertää: uuden varanimimenettelyn takiahan varanimistä tuli vapaaehtoisia, ongelmatilanne syntyy jos hyvistappajan tulisi sääntöjen mukaan tappaa joku eikä ketään voi tappaa. Uusilla varanimisäännöillä tää tarkoittaisi, että hyvistappaja ei tapa ketään, mutta roolin luonteen takia tämä ei ole mahdollista (eihän se silloin ole enää joka yö tappava hyvistappaja!). Mahdollisen kikkailun estämiseksi sovimme Zeyn kanssa, että varanimen puuttuessa hyvistappaja tappaa viimeisimmän äänestämänsä pelaajan joka on elossa. Jos sellaista kohdetta ei ole, uhri arvotaan.


Hukka kirjoitti:Mulla alkaa selkeytyä omissa ajatuksissa nyt sellainen kuva kahden erilaisen pelikulttuurin kohtaamisesta. Kylässä tykätään rauhallisesta tahdista, pitkistä viesteistä, varmoista hyviksistä pelin alusta lähtien ja peliteknisyyksistä ekana päivänä (näin kärjistetysti)

Pakko tähän kommentoida että se millaisesta tahdista tykätään, riippuu kyllä pelaajasta (kysyppä Halimalta tykkääkö se rauhallisesta tahdista :DD), ei niinkään pelipaiaksta. Itse tykkään suht aktiivisesta pelitahdista silloin kun on itsellä hyvin aikaa pelata :) Varmoista hyviksistä tykkää varmaan kaikki kyläläiset ja peliteknisyyksistä ei kyllä tykkää kukaan jos ne jää ainoaksi viestisisällöksi ekana pelipäivänä :D Mutta se on kyllä totta että Kylässä ne koetaan hyvänä käydä läpi että erikoishahmot osaavat ottaa kaikki eri mahdollisuudet huomioon valitessaan toimintatapansa.

Josta pääsenkin tuohon einarin ehdotukseen. Onpa jännä että suojelija saa suojella samaa joka yö! Kannatan että esim. toisena tai kolmantena päivänä hyvistappaja voisi tulla esiin ja suojelija suojella tätä (jos ovat molemmat vielä elossa tuolloin). Harkitkoon kuitenkin itse tätä mahdollisuutta :)

raynpelikoneet kirjoitti:Mua ei ole hirveesti kiinnostanut noi roolikeskustelut, ainoastaan se että miksi. Violetilla näyttää olevan mielipide asiasta (mikä on parasta kylän kannalta), mutta hän myös näyttää postaavan aivan ristiriitaisia asioita ottaen huomioon hänen "stancensa" jota en todellakaan mistään vääntänyt, hän itse sanoi niin (hukka; lue aiemmat viestit, tässä ei ole kyse siitä mitä joku sanoi. Tässä on kyse siitä että joku sanoi jotain ja kaikki muu mitä hän on sanonut on ristiriidassa tuon ajatuksen kanssa).

Mutta eikös Xatalos tehnyt juuri näin puollustaessaan Violetia lähes koko viestinsä ja äänestäessään lopuksi tätä? Miksi koet tämän teon Violetilla pahismaisempana kuin Xataloksella?

Pahoittelen Ray etten oo ihan perillä kaikista mafiaslangisanoista (tässä oppii teidän kanssa pelatessa koko ajan niin paljon uutta että huh :D) niin voitko selventää näitä?
raynpelikoneet kirjoitti:1) sinun äänesi ei ole sen takia että hän "flippaa mafia" (100%, eli et usko edes siihen tällä hetkellä, pressure - sanoit itse niin)

Mitä tää tarkottaa? :D

raynpelikoneet kirjoitti:Semi-varma että Xatalos rollasi mafian taas.

Tai tämä? :D

raynpelikoneet kirjoitti: tuollainen käytös on scummy

scummy = epäilyttävää?

Seuraavaksi keskityn vähän enemmän yleisesti pelaajiin ja minkälaisia tuntemuksia nämä on mussa herättäny....
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.08.2017 08:59:13

raynpelikoneet kirjoitti:Et mene siihen normi mafia hässäkkään jossa sulla on "mahdollisuuksia" ja voit stallaa (ainakin mua) kaupunkia kunnes tapat key playerit. Mä näen niin sun pelin tällä hetkellä, että sä yritätä ratkoa asioita, vaikka oletkin väärässä joissain määrin, mielestäni kyseenalaistat vääriä asioita. Ehkä olet, ehkä et, mutta se ei ole olennaista sen kannalta, mikä mun readi on susta.

Avaatko lisää Xataloksen normi pahispelityyliä. Tämä selitys on aika inside jutustelua tällä hetkellä.
Violet kirjoitti:Hukka on käyttänyt aika paljon aikaa minun puolusteluun Raylta, mikä saa ainakin minut uskomaan, että kyseinen pahispari on hieman epätodennäköisempi kuin muut parit. En usko, että pahikset haluaisivat näin aikaisin pelissä olla voimakkaasti toisiaan vastaan.

Tämä on outo johtopäätös, mielestäni ei voi sanoa että Hukka ja Rayn olisivat olleet voimakkaasti toisiaan vastaan. Sinun puolustaminen ei ole johtanut rayn epäilyyn. Oman kokemuksen mukaan tämän tyyppinen kevyt dialogi on varsin tyypillistä myös pahisten välillä, ja ei ainakaan syy todeta etteivät olisi todennäköisiä pahiskavereita keskenään.
Violet kirjoitti:Jos yötappoja on vain yksi, niin joko suojelija on onnistunut, tai hyvistappaja sekä pahikset ovat ottaneet saman kohteen. Jos hyvistappaja tietää, että oma kohde meni läpi, ja hänestä on erittäin epätodennäköistä, että pahikset olisivat valinneet saman kohteen, niin tulemalla esiin hän antaa suojelijalle tiedon erittäin varmasta hyviksestä. Tämän jälkeen suojelija voi pohtia, haluaako hän tulla esiin tuoden tiedon kahdesta varmasta hyviksestä, tehden itsestään samalla yötapon kohteen. Jos hän on myös joka tapauksessa epäilyksen alaisena, niin silloin esilletulo on entistä järkevämpää - tämä pätee niin suojelijaan kuin myöskin hyvistappajaan. Hyvistappajana en varmaankaan tulisi ensimmäisenä päivänä vielä esiin, sillä en haluaisi sitoa suojelijaa vielä yhteen pelaajaan.

Vaikka ymmärränkin mitä haet tällä takaa, pakko painottaa että edelleenkään tässä pelissä ei saada varmaa hyvistä yötappojen perusteella. Eli varma hyvis (suojelija) uhraisi tässä skenaariossa henkensä mahdollisen hyviksen vuoksi. Ajoitusta kandee siis miettiä huolella.
Violet kirjoitti:Viuhti - kolme viestiä. Mielestäni hänen kommenttinsa viboista minua kohtaan ei ole mitenkään ihmeellinen. Kaikenlaisia kevyitä viboja tulee saamaan suuntaan jos toiseenkin, ja niitä voi olla hyvä jarrutellakkin välillä. Pahimmillaan voimakkaista viboista voi iskeä se confirmation bias, mikä on ainakin itselleni ollut aikaisemmissa peleissä ongelmallinen.

Ilmeisesti puhut jälkimmäisessä viboista yleisellä tasolla, vai miksi Viuhdin hyvisviba sinulle toisi mukanaan ongelmallisen confirmation biasin? Mikä on tulkintasi Viuhdista tuon viban antamisen perusteella?

Sitten pelaajista.

Selkeästi rayn vahvat ja ehdottoman oloiset hyvis-/pahisvibat pelaajista kuuluvat pelityyliin. Xatalos näkee perusteiden vähyyden jo epäilyttävänä, eli onko hyvis-rayn vibat olleet aina paremmin perusteltuja eikä yksittäiseen asiaan perustuvia? Näen pientä potentiaalia pahistaktiikasta jossa taskutetaan hyväuskoisia kyläläisiä, mutta:
Mun mielestä hänen ajatus saada Xatalos ansaan viestissä viewtopic.php?f=9&t=466&start=30#p8463 oli hyvä, samoin johtopäätös jolla ei pitänyt tätä pahiskaksikkoa niin todennäköisenä. Mun silmään pohdinta vaikuttaa tulevan hyviksen näkökulmasta.
Pahiksena hän olisi voinut tarttua enemmän roolipaljastuksiin ja pistää epäilyä sen perusteella. Pientä hyvisvibaa ettei nähnyt asiassa suoraan pahismotiiveja vaikka itse on vahvasti eri mieltä.
Myös hyvää kyseenalaistusta Xatalosin äänestä Violetille, viewtopic.php?f=9&t=466&start=60#p8504
Luulen ymmärtäväni ajatuksen millä perustein äänestää Violettia, mistä päästäänkin:

Violet hyökkää vahvasti raytä vastaan, syynä sanojen vääristely. Itse taas tulkitsen tämän pikemminkin niin, että epäily muodostuu keskittymisestä erikoisten pohdiskeluun, eli paljon tekstiä joka ei johda pahisten nappaamiseen. Tämä taas on minusta ihan validi syy epäillä pelaajaa, koska kyseessä on suht yleinen taktiikka myös pahiksille. Koen oudoksi ettei Violet näe (tai ainakaan mainitse) tässä mahdollisuutta hyvis-rayyn, vaan lähtee äänestämään takaisin suht ehdottoman oloisesti. Kuvittelisin että hyviksenä hän pohtisi hyvis mahdollisuutta hieman pidempään . Nyt kun Hukka on jo puhunut aiemmin Violetin savustamisesta, näen potentiaalia että pahiksena Violet kokisi saavansa kannatusta tuekseen ja samalla kätevästi sisältöä viesteihin loppupäiväksi, ja lähtisi pistämään vahvaa epäilyä takaisin.

Xatalos asettaa painetta äänillä, samaan aikaa kertoen kuinka olettaa pahisten murtuvan paineen alla. Mun silmään tämä taas pehmentää koko ideaa paineesta ja pistää miettimään pyritäänkö tässä vain pönkittämään omaa hyvisimagoa. Ääni Violetille tuntuu loppujenlopuksi vain täytteeltä, syyt siirtää ääntä näyttävät olleen että Violet postaa jotain peliin liittyvää. Mikä tuossa viestissä sai sinut vakuuttuneeksi ettei Violet olisi pahis? Eikö pahis kykene tuollaiseen viestiin? Ja koetko sinäkin että rayn nimenomaan on vääntänyt Violetin viestit väkisin pahismaiseksi?
Hukan viesteistä olen toistaiseksi saanut ok rentoa fiilistä. einarin ääni Jekulle oli aika turha, mutta pistetään päivän alun piikkiin. Jatkoa odotellessa.

Nää pohdinnat voi ottaa suolan kera:
Pivot ei ole toistaiseksi reagoinut mitenkään Cameronin kommenttiin liittyen. Pahiksena hänellä voisi olla motivaatiota tarkkailla ketjua enemmän ja tuohon reagoida helposti. Hyyyvin pientä hyvisvibaa kierolla tavalla :D

Viuhti kertoi Violetin peliteknisyyksien pohdinnan antaneen hänestä jonkinasteista hyvisvibaa. Mietin olisiko pahis lähtenyt jakamaan hyvisvibaa noin neutraalista asiasta, samoin mietin olisiko hän pahiksena lähtenyt komppailemaan Cameronin "haha" viestejä Pivotista.

// @Cameron, silläkin riskillä että tulkitsen täysin väärin :D

1) rayn ihmettelee miksi Xatalos äänestää Violettia, jos ei edes usko tätä pahikseksi. Paineeksi ääni on myös jännä, koska tunnustaa suoraan äänen idean, tehden siitä aika pehmeää painetta.
2) Melko varma että Xatalos on pahis
3) kyllä, scum on aika yleinen termi pahiksista muilla forumeilla
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.08.2017 09:32:01

Meiz kirjoitti:Violet hyökkää vahvasti raytä vastaan, syynä sanojen vääristely. Itse taas tulkitsen tämän pikemminkin niin, että epäily muodostuu keskittymisestä erikoisten pohdiskeluun, eli paljon tekstiä joka ei johda pahisten nappaamiseen. Tämä taas on minusta ihan validi syy epäillä pelaajaa, koska kyseessä on suht yleinen taktiikka myös pahiksille. Koen oudoksi ettei Violet näe (tai ainakaan mainitse) tässä mahdollisuutta hyvis-rayyn, vaan lähtee äänestämään takaisin suht ehdottoman oloisesti. Kuvittelisin että hyviksenä hän pohtisi hyvis mahdollisuutta hieman pidempään . Nyt kun Hukka on jo puhunut aiemmin Violetin savustamisesta, näen potentiaalia että pahiksena Violet kokisi saavansa kannatusta tuekseen ja samalla kätevästi sisältöä viesteihin loppupäiväksi, ja lähtisi pistämään vahvaa epäilyä takaisin.

Pakko korjata itseä sen verran, että kommentoihan Violet sittenkin hieman hyvismahdollisuuksia listauksessaan, vaikka päätyikin aika vahvasti rayn:ta vastaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 14.08.2017 10:00:08

Flip = roolin paljastus
Scum = pahis
Mafia = pahis
Roll = saada rooli

Slangia :P

En yleensä peittele hirveästi sitä jos en lähde ajamaan lynkkausta tositarkoituksella. Silloin sen kyllä huomaa. Päällepäin ihan asiallista pohdintaa Meiziltä, pitää katsoa tarkemmin myöhemmin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa

cron