JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoon!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 17:59:11

Huom. esim.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 12:06

On tässä vuosien varrella varmaan joku 120 peliä tullut pelattua.

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21
ViestiKirjoittaja Meiz » 13.08.2017 15:15

raynpelikoneilta tosiaan hyvä alku peliin. Hyvin pikkuriikkinen juttu, mutta process of elimination - taktiikasta mainitseminen antoi pientä hyvisvibaa. Tyyli toimii vain hyviksille enkä tiedä tulisiko pahikselle välttämättä mieleen mainita tätä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.08.2017 17:59:42

raynpelikoneet kirjoitti:Olisi, ja olen mielestäni selvästi ilmaissut, miksi.

Minä en koskaan syytä ketään eriävästä mielipiteestä, koska tiedän, että ihmisillä on eri mielipide asioista. Minä syytän sinua siitä, että sinä olet puhunut ainoastaan asiasta, jonka itsekin koet olevan epäolennainen. Mielestäni se on epäloogista, enkä näe syytä, miksi kyläläinen tekisi niin.

En tuossa vaiheessa, kuten en vieläkään, ole ehtinyt käydä läpi viestejä. Eilen oli worldcon, ja tänään oli siivouspäivä sekä muuton viimeistely. Mitä tulee rooleihin, niin niistä minun oli helppo kirjoittaa viesti ilman, että täytyy läpikäydä viestinlukuprosessia, jota en vielä ehtinyt tehdä. Tämän pelin tarkastajana jouduin jo ennen peliä pohtimaan tasapainotuksen kannalta hyvisten mahdollisia kuvioita, ja siksi minun oli suhteellisen vaivatonta kirjoittaa niistä viesti, ja tuoda erilaiset esiintulovaihtoehdot muiden harkinnan alaiseksi.

Haluaisin kyllä kuulla, mistä viestistäni väänsit erikoishahmoteorioiden esilletulemisen mielestäni "epäolennaiseksi".

Uskoisin, että saan illemmalla, useimpien mielestä yöaikaan, laitettua jonkinlaista analyyttisempaa viestiä pelaajista, kunhan topan ehdin sitä ennen käydä läpi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 18:01:26

Wow.... luin ihan väärää postia. Olet oikeassa Meizin suhteen Xatalos.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 18:03:01

Eipä näin lyhyen ketjun lukemiseen kyllä kauaa mene, mutta ymmärrettäköön tämä jos tarkoituksena on heti vääntää isompi analyyttinen viesti kun ketju on luettu. Odotan innolla :)
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 18:06:45

raynpelikoneet kirjoitti:Wow.... luin ihan väärää postia. Olet oikeassa Meizin suhteen Xatalos.


Hm, ok sitten. Ihmettelinkin vähän mistä puhuit koko ajan. Näin voi käydä puhelimella lukiessa..

Mainittakoon että fiilikseni sinun suhteesi ovat itse asiassa vähän paremmat tämän jälkeen, koska en usko että ryntäisit turhan monimutkaisiin päättelyihin ja teorioihin yhtä innolla/huolimattomasti pahiksena kännykältä. Ainakin viimeksi kun olit pahis niin olit aika varovainen mitä laitoit ketjuun ja teit viestejä ennemmin vasta kun olit lukenut ketjun tarkasti läpi. Tai sitten kaikki on osa suunnitelmaa :P Heh.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 18:07:55

Haluaisin kyllä kuulla, mistä viestistäni väänsit erikoishahmoteorioiden esilletulemisen mielestäni "epäolennaiseksi

siitä kun sanoit että mielestäsi roolejen ri kannata claimata D1. Jos olet jotain mieltä asiasta, miksi haluat myös antaa (huonompia) muita vaihtoehtoja ihmisille? Vähän sama kun sanoisit että "olen sitä mieltä että X on mafia mutta voidaan myöss lynkata Y vaikka en oikeastaan ole sitä miltä että hän on mafia..."
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 18:08:47

Uteliaisuudesta: mitä viestiä luit aiemmin?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 18:09:50

Harmaa väri on oikeasti vaikea lukea puhelimen näytöltä. Käytän tota dark interfacea.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 18:12:07

Xatalos kirjoitti:Uteliaisuudesta: mitä viestiä luit aiemmin?

Sitä joka on mun postia ennen, se kun kerron missä olen pelannut. Tajusin hetki sitten että jo aiemmin sanoin pelien määrän (jolloin tuo posti olikin jo irrelevant) ja se kiinnitti mun huomion tohon uudestaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 18:16:16

En nyt kyllä löydä missä Meiz mainitsi sinusta mitään ennen kumpaakaan noista mainituista viesteistäsi...
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 18:22:23

Ei maininnutkaan. Luin einarin edeltävän viestin Meizin omana.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 18:37:59

raynpelikoneet kirjoitti:Ei maininnutkaan. Luin einarin edeltävän viestin Meizin omana.


Jaa :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 18:40:53

Miten tämä sitten vaikutti mielipiteeseesi Meizistä? Etkä vieläkään tainnut mainita mitään lisää Violetista sen jälkeen kun tulin ketjuun?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 13.08.2017 18:57:06

Xatalos kirjoitti:Ei siinä mielestäni ole mitään pahaa, että ketju ja äänet elävät päivän kuluessa. Tällöin pahistiimille on vaikeampaa taktikoida mitä tavoitteita ajaa ja miten reagoida eri tilanteisiin. Jos ketju on hyvin "staattinen" niin pahikset yleensä voittavat, tai näin ainakin olen kokenut. Itselleni se ainakin tuo mielihyvää pahiksena jos mitään ei tapahdu ja voi suunnitella liikkeitä rauhassa eikä tarvitse huolehtia äkillisistä muutoksista.

En tosiaan sanonut, että siinä olisi mitään pahaa, mutta tuossa pohdin/kerroin vain näistä pelaamistapojen eroista. (Sanoisin tosin myös, että tämä lisää jokseenkin myös hyviksille vaikeutta lukea peliä tai ainakin pelaajia, kun ei voi tietää, kuinka lopullinen tai painava ääni/epäily todella on.)

Xatalos kirjoitti:Olet varmaan oikeassa että tässä on pientä kulttuurishokkia mukana. Kuten sanoin, olin eri mieltä raynin kanssa siitä että Violet on ehdottomasti pahis ja ehkä jopa lähempänä omaa mielipidettäsi että on myös logiikka jonka mukaan Violetin viestit voivat tulla hyvikseltä. Toisaalta eipä siinä ole haittaakaan laittaa asioita liikkeelle "vauhdilla" eli pienellä äänivyöryllä, vaikka kohteen todennäköisyys olla pahis on vain vähän keskimääräistä suurempi :P

Mä en toisaalta näe Violetin viestejä mitenkään erityisen hyvismäisinä vaan oikeastaan täysin neutraaleina. Ihmettelin vain teidän syitänne nähdä ne pahismaisina. Ja tosiaan asioiden liikkeelle laittamisessa vauhdilla ei ole mitään pahaa, saadaanpa ensimmäinen päiväkin heti hyödyksi!

raynpelikoneet kirjoitti:Mua ei ole hirveesti kiinnostanut noi roolikeskustelut, ainoastaan se että miksi. Violetilla näyttää olevan mielipide asiasta (mikä on parasta kylän kannalta), mutta hän myös näyttää postaavan aivan ristiriitaisia asioita ottaen huomioon hänen "stancensa" jota en todellakaan mistään vääntänyt, hän itse sanoi niin (hukka; lue aiemmat viestit, tässä ei ole kyse siitä mitä joku sanoi. Tässä on kyse siitä että joku sanoi jotain ja kaikki muu mitä hän on sanonut on ristiriidassa tuon ajatuksen kanssa).

Okei, tämän ajatuksen ymmärrän. Kuitenkin haluaisin huomauttaa, että tuossa teoriassasi otit huomioon osan siitä, mitä Violet sanoi (keskusteli rooleista + haluaa päätöksen olevan erikoisroolien eikä yleisön), mutta et huomioinut osaa siitä, mitä Violet sanoi (että ei tullut vielä mihinkään johtopäätökseen + haluaa tuoda vaihtoehtoja esille). Eli siis mielelläni kuulisin lisäselvennyksiä, jos niitä vain saa.

raynpelikoneet kirjoitti:Ei maininnutkaan. Luin einarin edeltävän viestin Meizin omana.

Vaikuttaako tämä käsitykseesi einarista?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.08.2017 18:58:35

Aloin jo kaivamaan mistä viesteistä tässä vaiheessa puhutaankaan mutta olkoot :D Myönnän suoraan että näin jälkikäteen viestiä lukiessa tuo hyvisvibamaininta olisi pitänyt jättää vain pois, sen verran pieni ajatus omaltakin osalta. Rayn tapa laittaa peliä käyntiin antoi yleishyvää fiilistä, mikä sai myös irrallisen PoE kommentin näyttämään hyvisnäkökulmasta kirjoitetulta ("pyrin etsimään hyvisviboja teistä"). Tuntui hassulta että pahis olisi tuonut taktiikan puheeksi tuossa vaiheessa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 19:08:39

Meiz: voisitko vielä selittää miksi pahis-rayn ei olisi yhtä hyvin maininnut PoE-strategiaa? Itse ainakin olen kokenut että se on usein enemmän pahisten lähestymistapa (diplomaattisempi/huomaamattomampi tapa oleskella ketjussa) tai sitten vain pelaajakohtainen yleinen pelitapa. En muista yhtään tapausta jossa joku pelaisi PoE:lla hyviksenä ja pahiksena ei.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.08.2017 19:15:18

Xatalos kirjoitti:Meiz: voisitko vielä selittää miksi pahis-rayn ei olisi yhtä hyvin maininnut PoE-strategiaa? Itse ainakin olen kokenut että se on usein enemmän pahisten lähestymistapa (diplomaattisempi/huomaamattomampi tapa oleskella ketjussa) tai sitten vain pelaajakohtainen yleinen pelitapa. En muista yhtään tapausta jossa joku pelaisi PoE:lla hyviksenä ja pahiksena ei.

En ole missään vaiheessa puhunut itse PoE pelityylistä. Ja pahis-rayn olisi tosiaan voinut siitä tuossakin kohtaa mainita, vaikkei se eka ajatukseni ollut. Sorry, en osaa ajatusta paremmin selittää kuin tuossa yllä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 19:20:00

Hmmm..... En ihan tajua miksi juuri hyvis-rayn olisi sen maininnut.

Joka tapauksessa on kenties parempi idea keskittyä muihin asioihin. Olisi etenkin hyvä kuulla mielipiteitä muista pelaajista Violetilta, Anblickiltä ja myös sinulta Meiz. Ja toki kaikilta muiltakin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 19:44:51

Okei, tämän ajatuksen ymmärrän. Kuitenkin haluaisin huomauttaa, että tuossa teoriassasi otit huomioon osan siitä, mitä Violet sanoi (keskusteli rooleista + haluaa päätöksen olevan erikoisroolien eikä yleisön), mutta et huomioinut osaa siitä, mitä Violet sanoi (että ei tullut vielä mihinkään johtopäätökseen + haluaa tuoda vaihtoehtoja esille). Eli siis mielelläni kuulisin lisäselvennyksiä, jos niitä vain saa.

Alleviivasit sanan vielä. En oikein ymmärrä miksi, koska Violet on tämän jälkeen sanonut myös seuraavaa:
Enkä itse ole kovinkaan hyvässä asemassa esittää vaihtoehtoja sille, miten erikoisten pitäisi toimia - kautta juonittelu-urani olen ollut sitä mieltä, että erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät. Teoriakeskustelulla on vain tarkoitus antaa heille vaihtoehtoja.
Mielestäni hän tässä postissa, ja nimenomaisessa lauseessa antaa ymmärtää että hän ei näe miksi roolien esiintuleminen, tai siitä keskusteleminen olisi järkevää. Olenko oikeassa? Jos olen, niin miksi sitten joka ikinen Violetin muu postaus on rooleista puhumista? Ajattele itsesi hänen tilanteeseensa. Jos sinä olet sitä mieltä, että "erikoisten tulisi tehdä niin kuin parhaaksi näkevät" (kuten Violet sananmukaisesti sanoo), olisiko sinun jokainen postisti kyläläisenä (kuitenkin jokainen kyläläinen HALUAA tehdä parhaansa lynkatakseen mafioson, right?) erikoisrooleihin liittyvä? Vai tekisitkö jotain muuta? Tämä on minun pointtini.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 19:48:15

Xatalos kirjoitti:Meiz: voisitko vielä selittää miksi pahis-rayn ei olisi yhtä hyvin maininnut PoE-strategiaa? Itse ainakin olen kokenut että se on usein enemmän pahisten lähestymistapa (diplomaattisempi/huomaamattomampi tapa oleskella ketjussa) tai sitten vain pelaajakohtainen yleinen pelitapa. En muista yhtään tapausta jossa joku pelaisi PoE:lla hyviksenä ja pahiksena ei.

Meiz = town. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 19:49:43

Meiz kirjoitti:Aloin jo kaivamaan mistä viesteistä tässä vaiheessa puhutaankaan mutta olkoot :D Myönnän suoraan että näin jälkikäteen viestiä lukiessa tuo hyvisvibamaininta olisi pitänyt jättää vain pois, sen verran pieni ajatus omaltakin osalta. Rayn tapa laittaa peliä käyntiin antoi yleishyvää fiilistä, mikä sai myös irrallisen PoE kommentin näyttämään hyvisnäkökulmasta kirjoitetulta ("pyrin etsimään hyvisviboja teistä"). Tuntui hassulta että pahis olisi tuonut taktiikan puheeksi tuossa vaiheessa.

Ihan oikeasti ei moni tee sano tota alleviivattua mafiana Xatalos....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 19:50:11

raynpelikoneet kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Meiz: voisitko vielä selittää miksi pahis-rayn ei olisi yhtä hyvin maininnut PoE-strategiaa? Itse ainakin olen kokenut että se on usein enemmän pahisten lähestymistapa (diplomaattisempi/huomaamattomampi tapa oleskella ketjussa) tai sitten vain pelaajakohtainen yleinen pelitapa. En muista yhtään tapausta jossa joku pelaisi PoE:lla hyviksenä ja pahiksena ei.

Meiz = town. :)


Hm? Mistä tämä tuli?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 19:52:13

raynpelikoneet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Aloin jo kaivamaan mistä viesteistä tässä vaiheessa puhutaankaan mutta olkoot :D Myönnän suoraan että näin jälkikäteen viestiä lukiessa tuo hyvisvibamaininta olisi pitänyt jättää vain pois, sen verran pieni ajatus omaltakin osalta. Rayn tapa laittaa peliä käyntiin antoi yleishyvää fiilistä, mikä sai myös irrallisen PoE kommentin näyttämään hyvisnäkökulmasta kirjoitetulta ("pyrin etsimään hyvisviboja teistä"). Tuntui hassulta että pahis olisi tuonut taktiikan puheeksi tuossa vaiheessa.

Ihan oikeasti ei moni tee sano tota alleviivattua mafiana Xatalos....


Ei ihan tullut mieleen vielä miksi..
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 19:53:44

Siitä että hän käytännössä myöntää puhuneensa p******.
Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 19:59:59

raynpelikoneet kirjoitti:Siitä että hän käytännössä myöntää puhuneensa p******.
Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.


Meh. Olen kyllä itse joitakin kertoja turvautunut siihen jos en ole vain keksinyt syitä joilla asiaa voisi puolustaa. Helpompaahan se on kiertää ongelma (= vähätellä merkitystä / sanoa että puhui huolimattomasti) jos se uhkaa vetää sinut mukanaan. En ainakaan näe miksi Meiz nyt olisi totally hyvis. Taidat tehdä vähän turhan jyrkkiä käännöksiä välillä :P
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 20:13:26

Xatalos kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Siitä että hän käytännössä myöntää puhuneensa p******.
Jos olet mafioso sine et tee näin, sinä yrität keksiä syitä miksi sanomasi asiat ovat järkeviä.
Mielestäni sen myöntäminen, että "juu, olinpas typerä", on aika pirun kyläläistä.


Meh. Olen kyllä itse joitakin kertoja turvautunut siihen jos en ole vain keksinyt syitä joilla asiaa voisi puolustaa. Helpompaahan se on kiertää ongelma (= vähätellä merkitystä / sanoa että puhui huolimattomasti) jos se uhkaa vetää sinut mukanaan. En ainakaan näe miksi Meiz nyt olisi totally hyvis. Taidat tehdä vähän turhan jyrkkiä käännöksiä välillä :P

Meinaatko? En minä väitä että kukaan olisi "totally hyvis". Yritän vain saada readin jokaisesta pelaajasta, ja samalla puskea peliä eteenpäin. Olen sitä mieltä, että meiz, einari ja hukka ovat todennäköisiä hyviksiä. Sinä olet ehkä, ehkä, ehkääää.... :) Et mene siihen normi mafia hässäkkään jossa sulla on "mahdollisuuksia" ja voit stallaa (ainakin mua) kaupunkia kunnes tapat key playerit. Mä näen niin sun pelin tällä hetkellä, että sä yritätä ratkoa asioita, vaikka oletkin väärässä joissain määrin, mielestäni kyseenalaistat vääriä asioita. Ehkä olet, ehkä et, mutta se ei ole olennaista sen kannalta, mikä mun readi on susta. Tiedän että sä varmaan olisit voinut myöntää tollasen asian mafiana, niinkuin minäkin, muttakun me ei olla Meiz, eikä me olla kukaan muukaan, muutakuin se kuka ollaan. Eri ihmiset toimii eri tavalla.

Jos olet eri mieltä Meizistä, niin oletko eri mieltä einarista / hukasta? ilmeisesti ollaan samaa mieltä Violetista.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 20:40:20

Ei ehkä ihan samaa mieltä Violetista... Mutta myönnän kyllä sen pointtisi että ei näytä hyvältä kuinka Violet puhui vain rooleista tähän asti. Saa nähdä mitä sanoo tästä eteenpäin, ja ei mahdotonta että ansaitsee karun kohtalon.

Mihin einarin ja hukan hyvismäisyys perustuikaan sinulla? Ihan asiallisilta heidän viesteilynsä vaikutti, joten ei ainakaan tee mieli lynkata.

Meiz on minulla siinä ja siinä. En vieläkään oikein näe miten hän nyt on hyvis sillä perusteella että et olettaisi hänen pyrkivän hautaamaan pois tuota kiusallista viestiä historiastaan. Aika moni pahis varmaan tekisi niin. En tiedä tekisikö hän, mutta en tiedä myös jättäisikö tekemättä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 20:46:07

Miksi äänesi on sitten hänen päällä? Sanot ettet ole sitä mieltä että hän on mafia, miksi äänestät häntä? Nyt, oikeasti, joko olet sitä mieltä että tuollainen käytös on scummy, tai sitten olet mieltä että se ei ole. Onko se?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Xatalos » 13.08.2017 20:53:10

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi äänesi on sitten hänen päällä? Sanot ettet ole sitä mieltä että hän on mafia, miksi äänestät häntä? Nyt, oikeasti, joko olet sitä mieltä että tuollainen käytös on scummy, tai sitten olet mieltä että se ei ole. Onko se?


Sehän se on, en ole varma. Mielestäni on ihan selkeä logiikka sekä skenaariolle jossa pahis-Violet tekee noin sekä että hyvis-Violet tekee noin. Pahis-skenaario on ehkä vain lievästi vakuuttavampi. Ilmeisesti mielestäsi hyvis-skenaario on (lähes) mahdoton, mutta et ole vielä sanonut sen suhteen oikein mitään.. Ääneni taas on toistaiseksi Violetissa kahdesta syystä jotka kai mainitsinkin jo. Ensinnäkin siksi että ei ketään epäilyttävämpääkään ole löytynyt (Meiz ehkä, mutta on sekin aika meh) ja toiseksi koska onhan se hyvä saada se peli liikkeelle. Ei tämä päivä kovin hyödyllinen ole jos kaikki vain odottavat ja lopussa äänestetään kumoon vähiten aktiivinen (kuten joskus käy newbie-peleissä yms.).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.08.2017 21:01:27

Minä en koskaan äänestä ketään sen vuoksi että "ketään parempaakaan ei löytynyt".
Jos sen joskus teen niin saa lynkata heti.

Mietin sitä että sinä et osaa kertoa onko se todennäköisempää että pahis!violet vai hyvis!violet tekee mitä teki. Jos et osaa siihen ottaa kantaa, sinun kantasi pitäisi mielest'ni olla "en voi sanoa mitään hänen hyvyydestä/pahuudesta". Kuitenkin olet päätynyt ratkaisuun (pressure) jonka jo oikeastaan itse kumosit (siinä mielessä että kerroit miksi äänestit häntä alunperin). Eli in a nutshell:
1) sinun äänesi ei ole sen takia että hän "flippaa mafia" (100%, eli et usko edes siihen tällä hetkellä, pressure - sanoit itse niin)
2) sinä et kuitenkaan laita ääntäsi kenenkään muun päällä, pidät sen Violetin päällä "pressure" tarkoituksessa, miksi? Olet jo kertonut hänelle että se on se syy miksi sun äänesi on hänen päällä

Eli miksi oikeasti äänestätä Violetia?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa

cron