PJ: Jitachi
VPJ/APJ: Ares
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Zey
Ingame: Peli on parodia sarjasta JoJo's Bizarre Adventure, joten minimalistisia spoilereita saattaa tulla vastaan. Pelin tapahtumat ja hahmot ovat kuitenkin omia väännöksiäni, eli sarjan tunteminen ei ole välttämätöntä osallistumiseen :> Ingamessa ei vihjailla millään tavalla pahisten henkilöllisyyteen. JoJo's Bizarre Adventuren omistavat Hirohiko Araki ja Shueisha.
Joukotähden suvun kohtalona on vuosisatojen ajan ollut pysäyttää maailmaa uhkaavat yliluonnolliset uhat. Tämä tarina kertoo erään suvun jäsenen, Joonas Joukotähden, ja hänen liittolaistensa kamppailusta Yhdistyneessä Kuningaskunnassa vampyyriksi muuttunutta veljeään, Him Alataloa vastaan. Joukotähti ei kuitenkaan osannut aavistaa että Him olikin keksinyt ovelan juonen, jonka avulla vampyyri pääsisi pelaamaan suosikkipeliään sankareidemme kustannuksella...
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Hyvistappaja: Tappaa sen, jota hän on viimeksi äänestänyt.
Suojelija: suojelee viimeisintä aiemmin suojelemaansa, johon hänellä on mahdollisuus. Jos tällaista hahmoa ei ole, arvotaan suojeltava niiden kesken, joita ei ole äänestetty lainkaan kahden edellisen päivän aikana.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
1 Ruupertti Ä.O. Vauhtikärry ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän suojelee yöllä. Jos joku hyökkää suojellun kimppuun, tämä ei kuole. Vauhtikärry ei voi suojella itseään.
1 Paroni Ilmalaiva on kylän puolella oleva tappaja, joka yrittää osua pahiksiin. Ilmalaiva ilmoittaa pelinjohtajalle joka yö, kuka on hänen yötapponsa kohde.
7 tavallista hyvistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Hyvisten tavoite on saada kaikki vampyyrit pois pelistä.
Vampyyrit:
2 vampyyria (Him Alatalo ja Jufo) tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki vampyyrit ovat kuolleet.
Vampyyrit voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
Mukana:
Meiz - tavis
Hukka - hyvistappaja Paroni ilmalaiva
Viuhti - suojelija Ruupertti Ä.O. Vauhtikärry
Cameron - tavis
einari - tavis
Anblick - tavis
Varalla: