Undertale, hyvisten voitto! Alamaailma pelastunut.

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Undertale 1 yö päättyy 6.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Violet » 06.08.2017 20:27:48

2. Aamu

Päivä 2 alkaa nyt, Pj pahoittelee kiireitään.

Muffet ei oikein saanut yöllä unta, sillä hän pohti hämähäkkikansansa kohtaloa. Kuinka ne joutuisivat hytisemään kylmässsä. Kuinka monsterit ja ihmiset astuilevat niiden päälle. Ainut ratkaisu ongelmaan oli pääsy maan pinnalle, mutta hämähäkit kylmettyisivät matkalla... Ainut ratkaisu olisi penkinlämmitetty limusiini, mutta se taas vaatisi rahaa.

Muffet kuuli kilahduksen huoneessaan, ja hypähti heti hereille. Kolikko? Missä? Hän poimi kolikon huoneensa lattialta. Hän kuuli kilahduksen huoneensa ulkopuolelta. Mitä ihmettä? Hän löysi juuri kolikkovanan. Parempi lähteä seuraamaan sitä, sillä se voisi johtaa rikkaan miehen luokse! Ja rikkaalla miehellä voisi olla limusiini! Rikkaan miehen sijaan rahareitti kuitenkin johti keltaiseen kukkapuskaan metsän keskellä.

https://www.youtube.com/watch?v=bQcnBsmBrZQ

Spoiler:
Roolisi: Tavallinen hyvis

Hahmosi: Muffet

Et niinkään välitä ihmisistä, etkä monstereista, mutta noussut uhka on vaaraksi myös hämähäkeille.

Rotuasi on jo pitkään syrjitty. Nuo tihulaiset pitävät niitten liiskaamisesta. Nuo tihulaiset repivät niiltä raajoja yksitellen irti.. Nuo tihulaiset tulevat sinun ja hyvin toteutetun bisnesideasi tielle!

Mikä pahinta, tarvitset rahaa kipeästi. Hämähäkkien on päästävä pois raunioista, mutta kylmyyden vuoksi ette voi kulkea metsän läpi. Keräämällä rahaa leivonnaismyynnillä, aiotte rahoitta penkinlämmitetyn limusiinin käyttöönne, ja paeta tästä katkerasta rotankolosta!

Hahmosi esittelyvideo/laulu: https://www.youtube.com/watch?v=L7MH65vDMwI

Voitat, kun kaikki pahikset on eliminoitul Onnea matkaan!


Aamulla ei ollut tarjolla hämähäkkimehua. Eikä leivoksia. Ei kukaan niihin kuitenkaan olisi koskenut, sillä cinnamon-butterscotch piirasta oli vielä tarjolla.

Kuolleet:

Päivä 1: einari tavis/frisk
Yö 1: Jeku tavis/Muffet

Päivä alkaa nyt, ja päättyy 10.8. klo 22.00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 1 yö päättyy 6.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja Halima » 06.08.2017 20:34:43

Huh, olipa täällä näköjään melkoinen ilta!

justy kirjoitti:-Haliman ääni einarille on perusteltu sillä että einari on epäilyttävä, mutta samalla se sopivasti osui pelaajalle jolla oli jo yksi ääni alla. Olettaisin että äänen motivaationa oli myös oman itsensä pelastaminen, missä ei ole mitään väärää. Mutta miksei rehellisesti sanoa, että äänestää einaria (ainakin osittain) oman nahkansa vuoksi?

Joo, tottakai motivaationa oli myös itseni pelastaminen. Sehän oli itsestäänselvyys, miksi se olisi pitänyt vielä ääneen mainita?

justy kirjoitti:-Haliman puolustus on ollut vaisua, mikä on mielestäni ristiriidassa hänen puolustukseensa Pienessä peruspelissä, jossa hän oli hyvis. Tämäkään ei ole kyllä kauhean vahva pointti, koska vaisuuden voisi lie selittää se sama kiire, jonka takia hyvis-Halima olisi seikoillut mekaniikkapuheissa.

No sinäpä sen sanoit.

justy kirjoitti:-Halima ei ole pystynyt selittämään epäloogisuuksia, joista häntä epäilin edellisessä viestissä. Siksi aiemmat äänestyssyyni ovat mielestäni edelleen valideja.

Selitin jo. Kirjoitin ensimmäisen viestini kiireessä, mietin erikoishahmoista sen mitä ehdin ja mitä lyhyessä ajassa mieleen tuli, en ehtinyt mennä toiseen yöhän asti pohdinnassani ja jäin kannalle että pelokkaan ei kannata tulla esiin. Pitääköhän tätä jauhaa vielä monestikin tämän pelin aikana?

piikkisiili kirjoitti:Halimasta on jäänyt huono maku tässä loppua kohden. Hän ei vastannut kysymykseeni

Jaajaa, taas. Onkohan mulla silmissä kissanhiekkaa kun en tahdo huomata sun kysymyksiä. Tarkoitat varmaan tätä:
piikkisiili kirjoitti:
Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Eikö tuo viimeinen virke viittaa nimenomaan siihen että ajattelit vartijan voivan vartioida pelokasta sitten kun pelokkaan ihmiskilpi on käytetty?


Ei. Ymmärrän kyllä että se näyttää siltä kun se on tuossa perässä, mutta oikeasti ajattelin vain ensimmäistä yötä. Mulla oli vähän kiire tuota viestiä kirjoittaessani ja en tosiaan ehtinyt ajatella kaikkea loppuun asti. (Jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut jättää koko mekaniikkakeskustelut väliin kun oli kiire, mutta minkäs teet kun on niin kiinnostavat uudet roolit!)

En yhäkään ymmärrä tuota puolustustasi. Mitä siis ajattelit ensimmäisestä yöstä..?

No sitä mitä ekassa viestissäni sanoin. Ajattelin että pelokas todennäköisesti ottaa kilvekseen hyviksen, niin jos vartija vartioi samaa, kummankaan rooleista ei ole hyötyä (muuta kuin että erikoiset saavat tietää toisensa). Sitten taas jos vartija vartioi jotakuta muuta, hän ei voi suojella pelokkaan kilpeä. Eli ajattelin silloin että näistä erikoissysteemeistä ei olisi juurikaan hyötyä, mutta tiedostin siis kyllä itsekin että en ollut miettinyt vielä joka kantilta.

Hukka kirjoitti:Halimaa en lynkkaisi tänään.

Hukka kirjoitti:Mä nyt taidan sittenkin äänestää Halimaa? ÄÄää. En halua ratkaista tätä kuitenkaan. no joo ++Halima

Ok! Mun onni että sun viesti tuli vähän liian myöhään, mutta en nyt oikein tiedä mitä tästä ajattelisin.

piikkisiili kirjoitti:Musta kuulostaa oudolta, että pelaajalle olisi jotenkin pelityylin takia olla juuri ekana päivänä epäilyttävä.. tai mistä ae sitten johtuisi?

Hah, mä luulen mun epäilyttävyyden ekana päivänä johtuvan yleisesti kahdesta syystä:
1) oon niin yli-innokas että oon epäilyttävä
2) en oo niin yli-innokas, että alitan mulle asetetut odotukset ja oon siksi epäilyttävä
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 06.08.2017 20:52:10

Jitachi on pudottautunut pelistä, varapelaajaa etsitään!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 06.08.2017 21:35:10

Pöydässä oleva kukkamaljakko paljasti yllättävän äänen, kun sitä tönäistiin.

Flowey kirjoitti:
einari kirjoitti:Kiva kun sinäkin heräsit! Osuiko mieleinen rooli kohdalle?

Rooli? Mikä rooli?!? Minä olen Flowey ja tapan teidät kaikki. einari down, Jeku down, who's next?


Pöydän narrskumisänen omituisuutta kummastuttiin syvästi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Tacodas » 06.08.2017 21:40:51

Harmi, etten päivän päättymispäivään ehtinyt osallistua. Kiva oli kuitenkin tulla lueskelemaan ja näkemään, että aktiivisuutta oli, ja moni hiljaisemmistakin tuli vielä puhumaan uudemman kerran.
Hyvä nähdä, että Mediapuhujan uhoaminen oli vain uhoamista, eikä vartija kuollut.
Justyn ihmiskilpi näyttää kuolleen. Justy lienee siis tavis nyt?

Yritän ehtiä huomenna tai ylihuomenna kirjoittelemaan enempi. Nyt vain postaan vastaukset pariin kysymykseen, joita bongasin mulle heitetyn lauantain aikana.

justy kirjoitti:@Tacodas: Pystytkö linkkaamaan epicMafia(?)-sivustolla pelaamiisi viimeisimpiin pahispeleihin?


EpicMafiassa en ole siis hirveän aktiivisesti missään vaiheessa pelaillut, kokeillut vain mielenkiinnosta yhteensä noin parinkymmenen pelin verran (Town of Salemin takia lähinnä - molemmissa peleissä on puolensa, mutta ToSista tuli mulle sellainen rento ajantappopeli, enkä sitten ole kaivannut toisen chat-pohjaisen mafiapelin pelaamista siihen rinnalle, varsinkin kun EM tuntui vaativan intensiivisempää keskittymistä pelaamiseen eikä siitä ollut sellaiseksi ”pelaan toisella silmällä ja toisella katselen elokuvaa” pikachatpeliksi :P). Kävin vilkaisemassa accountiani, jolla olen viimeksi pelannut, ja nuo viitisen kuukautta vanhat pelit näyttävät jo poistuneen tietokannasta, harmi kyllä. https://epicmafia.com/user/639965#/ Toisellakaan accountilla ei tullut kuin muutama hassu peli pelattua.)

Eilisestä äänenvaihdostani (jota ainakin einari kyseenalaisti):
Myönnän, päätökseni vaihtaa ääneni syntyi about viidessä minuutissa... Kirjoitin 1. päivän viimeistä viestiäni puolenyön aikoihin, ja olin jo lähettämässä sitä ilman mitään äänenvaihdoksia, kun justyn viesti ehti väliin. Mun ainut perusteluni siinä vaiheessa einarin äänelle olivat pienet vibat, yleinen epäluuloni hiljaisia kohtaan, ja haluni herätellä häntä sekä muita hiljaisempia puhumaan vielä ennen päivän päättymistä. Katsoin että ehkä siinä kuitenkin oli sitten tarpeeksi syytä heittää hänelle ääneni, koska näin hänet silloin epäilyttävämpänä kuin muut äänen jo saaneet.

Lisäksi alkoi tuntua tyhmältä pitää härkäpäisesti kiinni omasta ehdotuksesta, kun ei siihen kukaan muu ollut tarttumassa – eli vaikka äänen olisin pitänyt itsessäni, niin joku muu sitä silti olisi niillä näkymin lauantaina lynkattu. Nyt tuli ainakin annettua ääni sellaiselle, jota arvelin todennäköisemmin pahikseksi kuin vartijaksi.

Mietin siinä väsyneenä hetken ennen ”lähetä”-napin painamista, että pitäisikö avata näitä ajatuksia ja perustella äänen vaihtamistani itseltäni pois enempikin viestissä, mutta tulin siihen lopputulokseen, että A) oli pakko painua nukkumaan, ja B) vaikka porukka näkisi äänenvaihdokseni tosi epäilyttävänä, niin ok se mulle olisi siinä vaiheessa ollut tulla lynkattavaksikin – sehän se mun alkuperäinen ehdotuskin oli :DD

Mutta siis: sori lyhyehköstä viestistä, tulen jäsentelemään ajatuksia pelaajista seuraavien päivien aikana. Se, että sekä einari äänestettiin pois, että pahikset tappoivat Jekunkin (vaikka sitten kilpenä), puhuu mielestäni vähän sitä vastaan, että pahikset piilottelisivat hiljaisimpien joukossa.

//Flowey tuli väliin.
"Tacodaksen viestien lukeminen tekee minusta paranoidimman ihmisen." -Mursumus
<3
Avatar
Tacodas
Kyläläinen
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21.07.2017 22:12:14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 07.08.2017 08:42:41

Näköjään sitten ratkaisin eilisen päivän päättämällä liian myöhään...

Halima kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Halimaa en lynkkaisi tänään.
Hukka kirjoitti:Mä nyt taidan sittenkin äänestää Halimaa? ÄÄää. En halua ratkaista tätä kuitenkaan. no joo ++Halima

Ok! Mun onni että sun viesti tuli vähän liian myöhään, mutta en nyt oikein tiedä mitä tästä ajattelisin.

Vähän nyt kyllä loukkaa, että oma ajatusprosessi, jonka mielestäni hyvin avoimesti kirjoitin tänne, ja yleinen keskustelu päivän aikana tiivistetään tuohon. Mutta. Viime hetkillä tosiaan erityisesti justy syillään epäillä Halimaa, piikkisiili logiikalla onko tuo joku pelityyli olla pahismainen ekana päivänä (johon vielä aiemmin uskoin, nyt pitää seurata tilannetta) ja Ares muistutuksella einarin kykenemättömyydestä iltaseurantaan (ei pystyisi tulemaan vartijana esiin) vaikuttivat siihen, että päätin (liian myöhään) äänestää Halimaa. Ja tätä ennen (ja äänen aikanakin) epäröin aika runsaasti.

Violet kirjoitti:
Flowey kirjoitti:Rooli? Mikä rooli?!?

Muistuttaa niin paljon Undertalen Floweysta. Tai siis olet oma itsesi!

Tacodas kirjoitti:Se, että sekä einari äänestettiin pois, että pahikset tappoivat Jekunkin (vaikka sitten kilpenä), puhuu mielestäni vähän sitä vastaan, että pahikset piilottelisivat hiljaisimpien joukossa.

Mä en usko, että tässä tilanteessa Jekun tappaminen ollessaan justyn kilpi kertoisi pahisten aktiivisuustasosta. Voisiko kertoa pahiksista sen verran, että ovat valmiita yrittämään justyn tappamista vartijasta huolimatta? Tai siis miksi itse poistavat mahdollisuuden Dr. Alphysin ja Undynen treffeihin, jolloin vartija ei tee työtään?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 1 yö päättyy 6.8. klo 21:00

ViestiKirjoittaja justy » 07.08.2017 09:23:29

Jeps, eli multa katosi nyt piiloutumiskyky ja olen tavallinen kuolevainen. Vartija voi miettiä hiljaa mielessään että vartioiko minua yöllä, vai pelaako mindgameja ja vartioikin jotakuta muuta joka on mielestään hyvis. Tällöin pahikset joutuvat miettimään taas että kenet uskaltavat tappaa.

Ares kirjoitti:// justy
En ole valmis lynkkaamaan kumpaakaan, joten en ota kantaa. Voin poistaa ääneni, mutta en ole varma, miten aktiivinen voi olla toisena päivänä.


Mitä yritin eilen sanoa oli se, että sekin on kannanotto, jos annat einarin kuolla tilanteessa, jossa voisit äänelläsi estää tämän. Eli käytännössä äänestämällä miinaa otit kantaa sen puolesta että einari kuolee ennemmin kuin Halima. En siis sano että mitä teit oli väärin, mutta puolueettomuutta ei tällaisissa tiukoissa äänestystilanteissa ole olemassa, vaan jokainen äänestysteko vaikuttaa lopputulokseen.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:-Haliman ääni einarille on perusteltu sillä että einari on epäilyttävä, mutta samalla se sopivasti osui pelaajalle jolla oli jo yksi ääni alla. Olettaisin että äänen motivaationa oli myös oman itsensä pelastaminen, missä ei ole mitään väärää. Mutta miksei rehellisesti sanoa, että äänestää einaria (ainakin osittain) oman nahkansa vuoksi?

Joo, tottakai motivaationa oli myös itseni pelastaminen. Sehän oli itsestäänselvyys, miksi se olisi pitänyt vielä ääneen mainita?


Ei sitä tarvitsekaan. Nyt äänestysviestisi kuitenkin vaikutti siltä että äänestit einaria siksi että hän oli epäilyttävin, et siksi että halusit pelastaa itsesi. Vai oliko vain sattumaa, että epäilyttävin pelaaja oli yksi niistä joilla oli jo ääniä pohjalla ja jonka äänestäminen siksi samalla edisti parhaiten pelastumistasi?

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:-Halima ei ole pystynyt selittämään epäloogisuuksia, joista häntä epäilin edellisessä viestissä. Siksi aiemmat äänestyssyyni ovat mielestäni edelleen valideja.

Selitin jo. Kirjoitin ensimmäisen viestini kiireessä, mietin erikoishahmoista sen mitä ehdin ja mitä lyhyessä ajassa mieleen tuli, en ehtinyt mennä toiseen yöhän asti pohdinnassani ja jäin kannalle että pelokkaan ei kannata tulla esiin. Pitääköhän tätä jauhaa vielä monestikin tämän pelin aikana?


Kaipaisin vielä vastaustasi tähän:

justy kirjoitti:Haliman suhteen en ole oikein vieläkään ymmärtänyt miten hänen ajatuksensa on kulkenut mekaniikkakeskusteluissa ja mikä hänen puolustuksensa oikein on. Nähdäkseni hän on sanonut kaksi eri asiaa:

1) Olin pelkurin esiintuloa vastaan ja Tacodasin argumentit eivät vakuuttaneet minua koska en tajunnut että vartija voisi vartioida pelkuria 1. yön jälkeen. Myöhemmin Zeyn viesti sai minut näkemään pelkurin esiintulon edut.

Tätä selitystä vastaan sotii eniten se että Haliman viestiä lukemalla on vaikea välttyä ajatukselta että hän pohti ajatusta siitä että vartijan voi vartioida pelokasta.

2) Toinen Haliman selitys on, että hän kyllä muutti mielensä kirjoittaessaan vastausta Tacodasille, mutta ei kuitenkaan muokannut viestinsä kohtaa, jossa hän sanoi vastustavansa erikoisten esiintuloa. Tätä tulkintaa tukee se, että Halima sanoi minun syyllistyneen samaan kuin hän, kun viestini alussa sanoin että erikoisten kannattaa pysyä piilossa mutta myöhemmin viestissä kannatin Tacodasin ajatusta pelkurin esiintulosta.

Tätä selitystä vastaan sotii se, että Halima myöhemmin toisti näkemyksensä siitä, että erikositen pitäisi pysyä piilossa. Vasta Zeyn viestin jälkeen hän muutti mielensä pelokkaan suhteen.


Eli kyse ei ole pelkästään siitä, että olisit tehnyt ajatusvirheen. Minusta vaikuttaa että olet puolustuksissasi esittänyt kahta keskenään ristiriitaista versiota siitä mitä on tapahtunut.


@Tacodas: Okei, luulin että EpicMafia olisi kanssa jokin foorumi, jonne pelit jäisivät talteen. Olisi ollut hauska nähdä miten olet aiemmin pelannut pahiksena (tai hyviksenä).

Kuten eilen pariin otteeseen totesin, mielestäni sinun ei olisi missään nimessä kannattanut enää äänestää itseäsi tilanteessa, jossa vain yksi erikoinen on enää piilossa (ja siksi vaarassa tulla lynkatuksi). Eli peukkuja äänenvaihdolle.

Tacodas kirjoitti:Mutta siis: sori lyhyehköstä viestistä, tulen jäsentelemään ajatuksia pelaajista seuraavien päivien aikana. Se, että sekä einari äänestettiin pois, että pahikset tappoivat Jekunkin (vaikka sitten kilpenä), puhuu mielestäni vähän sitä vastaan, että pahikset piilottelisivat hiljaisimpien joukossa.


Avaatko vähän tätä ajatusta? Ketkä ensinnäkin lasket hiljaisiksi, ja miksi et usko että pahikset löytyvät heidän joukostaan.

Hukka kirjoitti:Mä en usko, että tässä tilanteessa Jekun tappaminen ollessaan justyn kilpi kertoisi pahisten aktiivisuustasosta. Voisiko kertoa pahiksista sen verran, että ovat valmiita yrittämään justyn tappamista vartijasta huolimatta? Tai siis miksi itse poistavat mahdollisuuden Dr. Alphysin ja Undynen treffeihin, jolloin vartija ei tee työtään?


Treffeistä ei toivottavasti ollut vaaraa, sillä vartija tiesi kohteeni. Eli olisi vartijalta virhe vartioida samaa henkilöä kuin jonka taakse piilouduin.


Olen huomannut että olen huono analysoimaan äänestystuloksia täällä kylässä, ainakin analyysini Pienessä peruspelissä menivät täysin pieleen kun pahikset eivät lainkaan käyttäytyneet äänestyksissä niin kuin oletin. Eilisestä äänestyksestä kuitenkin sen verran, että neljästä äänestämättä jättäneestä pelaajasta kaksi on paljastunut hyviksiksi (einari ja Jeku), yksi on pudottautunut pelistä (Jitachi) ja yksi yritti äänestää ennen päivän päättymistä (Hukka). Eli on ainakin todennäköistä että molemmat pahikset äänestivät eilen. Jos tilanne oli hyvis vastaan hyvis, luulen että pahikset äänestivät eri pelaajia ihan vain erottuakseen toisistaan (tosin tämä oletukseni ei pienessä peruspelissä toiminut lainkaan).

Joka tapauksessa en näe mitään syytä olla äänestämättä Halimaa, joka on yhä yhtä epäilyttävä kuin eilen. ++Halima
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.08.2017 09:33:26

Hukka kirjoitti:
Tacodas kirjoitti:Se, että sekä einari äänestettiin pois, että pahikset tappoivat Jekunkin (vaikka sitten kilpenä), puhuu mielestäni vähän sitä vastaan, että pahikset piilottelisivat hiljaisimpien joukossa.

Mä en usko, että tässä tilanteessa Jekun tappaminen ollessaan justyn kilpi kertoisi pahisten aktiivisuustasosta. Voisiko kertoa pahiksista sen verran, että ovat valmiita yrittämään justyn tappamista vartijasta huolimatta? Tai siis miksi itse poistavat mahdollisuuden Dr. Alphysin ja Undynen treffeihin, jolloin vartija ei tee työtään?


Siksi, että toi treffimahdollisuus käytännössä menetettiin justyn tultua esiin. Jos Dr. Alphys ja Undyne olisivat yrittäneet treffejä tänä (tai minä tahansa) yönä, se olisi riskeerannut justyn hengen. Jos vartija olisi vartioinut Jekua, kummankaan kyky ei olisi toiminut ja justy olisi kuollut. Eli pahikset olivat selvästi kartalla tästä.

Perusteeni epäillä Halimaa eilen osoittautuivat täysin vääriksi, sori siitä. Haliman illan käytös on kuitenkin mun silmissä pahismaista ihan itsessään, justylla oli hyvä pointti siitä, ettei einari käyttänyt ääntään itsensä pelastamiseksi toisin kuin Halima. Hukan liian myöhään tulleen ja laskemattoman äänen takia tekisi mieli jo etsiä foliohattua, mutta se tuli tasan 21:00 joten on saattanut olla vilpitön vahinko, lisäksi Halima mielestäni asetti Hukan potentiaaliseen putoamisvaaraan aiemmin.

Niin ja joo, puhuin tosiaan eilen Haliman äänenvaihdosta einarille :D Epäilin vähän jopa tarkoituksellista mustamaalaamista, kun Halima aiemmin laski väärin että mulla olisi ollut vielä yksi ääni. Toki joku yksittäinen ääni lipsahtaa helposti ohi, kuten itsekin eilen huomasin, ja taisin kuitenkin muotoilla viestini epäselvästi. Eli itseni pelastaminen ei ollut minkäänlainen motiivi äänestää Halimaa eilen, Hukka oli poistanut äänensä multa jo ennen kun itse äänestin.

//justy väliin
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 07.08.2017 09:43:21

jeekaka kirjoitti:Perusteeni epäillä Halimaa eilen osoittautuivat täysin vääriksi, sori siitä. Haliman illan käytös on kuitenkin mun silmissä pahismaista ihan itsessään, justylla oli hyvä pointti siitä, ettei einari käyttänyt ääntään itsensä pelastamiseksi toisin kuin Halima. Hukan liian myöhään tulleen ja laskemattoman äänen takia tekisi mieli jo etsiä foliohattua, mutta se tuli tasan 21:00 joten on saattanut olla vilpitön vahinko, lisäksi Halima mielestäni asetti Hukan potentiaaliseen putoamisvaaraan aiemmin.


Kertaisitko vielä perusteesi äänestää Halimaa? Jos ymmärsin tämän ja tämän viestin oikein, äänestit Halimaa koska uskoit einarin tai Hukan yrittäneen pelastaa häntä. Einarin paljastuminen hyvikseksi toki tarkoitti että hän ei Halimaa pelastanut, mutta mikset enää usko Hukan yrittäneen pelastaa häntä? Vai ymmärsinkö kokonaan väärin miksi epäilit Halimaa eilen?

Mitä tulee siihen että Halima äänesti einaria pelastaakseen itsensä: mielestäni se ei ole ollenkaan pahismaista. Jos Halima on hyvis, hänen kannattaa yrittää pelastaa itsensä äänestämällä einaria, jonka puolta hän ei tiedä. Se mikä Haliman äänessä epäilyttää minua on se, että hänen äänestysviestinsä perusteella hän piti einaria epäilyttävimpänä pelaajana. Eli sattumalta epäilyttävin pelaaja oli pelaaja, jota äänestämällä voisi pelastaa itsensä. Tämä vaikuttaa siltä, että pahis yrittää vaikutta hyvismäiseltä äänestämällä pahista, ei pelastamalla itseään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.08.2017 09:54:50

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Perusteeni epäillä Halimaa eilen osoittautuivat täysin vääriksi, sori siitä. Haliman illan käytös on kuitenkin mun silmissä pahismaista ihan itsessään, justylla oli hyvä pointti siitä, ettei einari käyttänyt ääntään itsensä pelastamiseksi toisin kuin Halima. Hukan liian myöhään tulleen ja laskemattoman äänen takia tekisi mieli jo etsiä foliohattua, mutta se tuli tasan 21:00 joten on saattanut olla vilpitön vahinko, lisäksi Halima mielestäni asetti Hukan potentiaaliseen putoamisvaaraan aiemmin.


Kertaisitko vielä perusteesi äänestää Halimaa? Jos ymmärsin tämän ja tämän viestin oikein, äänestit Halimaa koska uskoit einarin tai Hukan yrittäneen pelastaa häntä. Einarin paljastuminen hyvikseksi toki tarkoitti että hän ei Halimaa pelastanut, mutta mikset enää usko Hukan yrittäneen pelastaa häntä? Vai ymmärsinkö kokonaan väärin miksi epäilit Halimaa eilen?


Epäilin nimenomaan einarin yrittäneen pelastaa Halimaa, tai ainakin pidin sitä mahdollisena. Hukkaa en oikeastaan epäillyt enää huomattuani Haliman äänestäneen tätä. Tää oli tosiaan aika hakuammuntaa, mutta Halima kumminkin reagoi putoamisuhkaan pahismaisella tavalla.

Itsensä pelastaminen on musta pahismaista, koska en itse hyviksenä tekisi sitä :D Siis joo, totta kai pitää äänestää mielestään epäilyttävintä pelaajaa vaikka olisi putoamisvaarassa oleva tavis, mutta tosiaan samoista syistä kuin sinäkin pidän kyseenalaisena oliko epäily tässä tapauksessa ihan aitoa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 07.08.2017 10:06:41

Miksi et äänestänyt einaria, jos hän mielestäsi yritti pelastaa Halimaa jacyämä oli ainoa syyksi epäillä Halimaa?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 07.08.2017 10:10:50

justy kirjoitti:Treffeistä ei toivottavasti ollut vaaraa, sillä vartija tiesi kohteeni. Eli olisi vartijalta virhe vartioida samaa henkilöä kuin jonka taakse piilouduin.

Eli olimme jo eilen tulleet siihen lopputulokseen, ettei sinun ja vartijan toisensa tietämisestä ole tarpeeksi hyötyä? Itselle ei ollut niin selvää, mutta nyt meni siis se.

jeekaka kirjoitti:Siksi, että toi treffimahdollisuus käytännössä menetettiin justyn tultua esiin. Jos Dr. Alphys ja Undyne olisivat yrittäneet treffejä tänä (tai minä tahansa) yönä, se olisi riskeerannut justyn hengen. Jos vartija olisi vartioinut Jekua, kummankaan kyky ei olisi toiminut ja justy olisi kuollut. Eli pahikset olivat selvästi kartalla tästä.

Aiivan, joo. Mutta siis ei kerro vieläkään mun mielestä pahisten aktiivisuustasosta.

justy kirjoitti:Se mikä Haliman äänessä epäilyttää minua on se, että hänen äänestysviestinsä perusteella hän piti einaria epäilyttävimpänä pelaajana. Eli sattumalta epäilyttävin pelaaja oli pelaaja, jota äänestämällä voisi pelastaa itsensä. Tämä vaikuttaa siltä, että pahis yrittää vaikutta hyvismäiseltä äänestämällä pahista, ei pelastamalla itseään.

Toisaalta eilen kaksi yleisesti pahismaisinta pelaajaa olivat einari ja Halima, joten hänen einarin epäilynsä saattoi olla myös aitoa? Ei se ihan siltä vaikuttanut, mutta saattoi ollakin?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.08.2017 10:14:30

justy kirjoitti:Miksi et äänestänyt einaria, jos hän mielestäsi yritti pelastaa Halimaa jacyämä oli ainoa syyksi epäillä Halimaa?


piikkisiili kyseli multa tätä jo eilen:

jeekaka kirjoitti:Halimaa mun on helpompi äänestää erikoishyviksen peesissä varsinkin kun Halima olisi lynkkaantumassa muutenkin, ei tule ehkä niin huono omatunto jos oonkin väärässä ja hätistetään vartija esiin :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 07.08.2017 11:19:51

Halima: Itsensäpelastaminen ei ole itsestäänselvyys, sillä et sitä sellaisena esittänyt. Kuten justy totesi, Halima esitti einarin kuin epäilyttävimpänä pelaajana. Tälle päätökselle ei ole kuitenkaan pohjaa aikaisemmista viesteistä, vaan se tuli puun takaa. Tällöin se näytti minulle, että halusit lisätä pelastumismahdollisuuttasi keksimällä tehdä perusteita itsesi pelastamisen lisäksi. Osoittamalla suoraan, millä hengellä olet äänesi tekemässä et olisi ollut yhtä salamyhkäinen.
Eli tulkitsen niin, että tekemäsi virheet johtuivat yli-innokkuudestasi, selvä. Onko tämä yli-innokkuutesi/ali-innokkuutesi siis ominaisuus, joka poistuu pelin kuluessa? En ole pelannut niin pitkään aikaan sinun kanssasi, että osaisin arvioida, ja tämä "ilmiö" on minulle ennenkuulumaton.

Yritin tässä miettiä, mitä Hukka olisi pahiksena hyötynyt äänitempoilustaan. Tuolla lailla hän kiinnitti itseensä turhaan huomiota. Ainoat hyödyt pahikselle, mitkä keksin, olisi antaa itsestään inhimillisempi kuva (mitä en tuolla tavalla muista kukaan ennen niin tehneen) tai naamioida pahistoverinsa hengen säästäminen. Halima on kokenut pelaaja, joten he olisivat voineet lähteä heidän tekemiinsä äänestysleikkeihin, mutta miksi tehdä sellaista jo ensimmäisenä päivänä..

Tacodasin äänenvaihtamisen selitys kuulostaa inhimilliseltä. Hän ei myöskään tarttunut justyn tarjoamaan lankaan siitä, että hänen pudottamisessa ei olisi muutenkaan ollut järkeä pelokkaan tultua esiin. Pahiksen olisi ollut helppoa tarttua tähän lankaan.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Ares » 07.08.2017 17:34:46

Kysymyksiin, joita esitettiin edellispäivänä, en kerkeä nyt vastaamaan. Oon poissa seuraavat 24 tuntia, joten huomenna illalla luvassa viesti.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 07.08.2017 20:04:22

Mä oon nyt vähän pohtinut tätä. Tilannehan on se, että mä tuun mitä todennäköisimmin lynkkautumaan tänään, koska
1) justy pitää mua epäilyttävänä
2) justy on hyvä perustelemaan mielipiteensä
3) justy on varma hyvis niin siellä ei voi olla pahismotivaatiota takana
4) mulla ei oo aikaa puolustautua

En usko pystyväni kiemurtelemaan justyn epäilyistä eroon, eli ok. Sovitaan sitten niin että lynkkaatte mut tänään niin päästään siitä.

Ehdottaisin kuitenkin, että loppupäivää ei nyt käytettäisi turhaan minusta ja mun kaikista pahismaisuuksista jauhamiseen, vaan siirryttäisiin jo eteenpäin ettei päivä kulu hukkaan. Otetaan siis olettama, että mä oon kuollut (paljastunut hyvikseksi) ja yöllä on kuollut vaikkapa justy (ei vaikuta epäilemisiin, sillä hän on varma hyvis).

Tässä siis kaikille pelissä oleville pohdittavaksi tärkeä kysymys:
Kolmas päivä on alkanut, jäljellä on 7 pelaajaa(Hukka, jeekaka, piikkisiili, Tacodas, Jitachi -> , miina, Ares), ketkä heistä on pahikset?

Olen ilmoittanut Violetille että minulle on tulossa pitkä poissaolo, ja heti sen jälkeen on hyvin todennäköistä että mun finaalipeli alkaa 14.8, jolloin en pysty keskittymään mihinkään muuhun peliin. Jos Violet siis löytää mulle varapelaajan, olen tiputtautumassa pelissä. Tämä on hyvin todennäköisesti viimeinen viestini tähän peliin.

Tsemppiä, koittakaahan pärjätä!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 07.08.2017 20:54:49

Mielenkiintoinen näkökulman anto keskusteluun Halimalta. Tässä voisi paljon spekuloida teon motiiveja, mutta Halima olisi molemmissa pahiksena että hyviksenä nyt varsin nurkaan ajettu. Siinä on riski, että pahikset voivat saatavalla materiaalilla ennakoida toimissaan hyvisten seuraavien päivien toimia. Toisaalta hyvässä tilanteessa pelaajat muutenkin miettisivät muitakin pelaajia, joten tilanne ei suoranaisesti eroa tavallisesta pohdinnasta.

Yksi yksinkertainen tapa karsia ehdokkaista pahikset on poistaa joukosta hyvismäiset (tätä olen nyt pelatessani yrittänytkin tehdä). Hyvismäisiä piirteitä ovat esittäneet Tacodas, Ares ja Hukka. Tacodasista ollaan jo puhuttukin (jos hän on pahis, antaisin ihan mielusti voiton hänelle), Aresissa oli tämä justyn kohteeksi tarjoutuminen ja Hukassa äänitempoilu (toisaalta hänen suhteen tilanne on aika +-0 sillä hän oli epäilyttävä silmissäni ennen viime pelipäivän iltaa). Tällöin jäisi jeekaka, Jitachi ja miina. Pahismediapuhuja on varsin aktiivisesti lähettänyt viestiä ja yötapon perusteella tietoisia pelinkulusta. Jitachin poistuttua pelistä voisi heittää villin veikkauksen, että kokeneempana pelaajana jeekaka kuuluisi jompaankumpaan pahiskomboon. Voisin huomenna paremmalla ajalla pureutua erityisesti näihin kolmeen pelaajaan (ja Hukka pitää miettiä uudelleen läpi).
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.08.2017 21:23:24

Halima on tosiaan loogisin lynkattava eilisen perusteella, ja Haliman roolin selvittäminen myös tarjoaa eniten informaatiota eilisestä äänestyksestä. Jitachin pudottauduttua kaikki muut pelissä mukana olevat äänestivät eilen, joten on erittäin todennäköistä, että molemmat pahikset äänestivät eilen.

Mikäli Halima on pahis:
miina on todennäköisesti toinen.
Tacodas on todennäköisesti hyvis.
piikkisiili on todennäköisesti hyvis.
Hukka on todennäköisesti hyvis, mutta epäilyttää mua silti illan viimeisellä äänellään :D Tää ois vähän tällainen epätodennäköinen, mutta kieltämättä nerokas pahisstrategia.
Ares todennäköisemmin hyvis, koska muuten olisi ehkä pyrkinyt enemmän vaikuttamaan äänestyksen lopputulokseen.
Jitachi->korvaaja todennäköisesti hyvis, koska olisi myös luultavasti pyrkinyt vaikuttamaan äänestystulokseen, on kuitenkin Kylässä läsnä vaikkei kiireiltään irtoakaan kahteen peliin.

Mikäli Halima on hyvis:
piikkisiili äänesti aika turvallisessa tilanteessa Halimaa, ja voi hyvinkin olla pahis.
Ares pysyi mukavasti ulkopuolella tilanteesta, ja voi hyvinkin olla pahis.
Hukan äänestyskäytökselle ei nähdäkseni ole pahismotivaatiota.
Tacodas voi olla kumpi vain (haluan tosin edelleen uskoa hyvikseksi).
Uskoisin tällöin myös miinan hyvikseksi, koska en usko, että olisi pahiksena välttämättä uskaltautunut tekemään Haliman pelastavaa äänestysratkaisua ainakaan ilman kokeneemman pahiksen neuvoja.
Jitachi->korvaaja voi olla kumpi vain.

Silmissäni Halima on entistä pahismaisempi tämän pelistä jättäytymisen perusteella, koska vielä illalla halusi niin kovasti pysyä mukana. Yllätyksiä toki sattuu, mutta silti.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 07.08.2017 21:36:29

Jeku on tullut korvaamaan Jitachia!
Mursumus on tullut korvaamaan Halimaa!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 07.08.2017 21:48:15

Tervetuloa peliin Jeku ja Mursumus! Ja heti ensimmäiseksi kysymys Mursumusille: miten olisit itse kuvitellut käyttäytyväsi Haliman saappaissa ensimmäisen päivän äänestyksessä?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 08.08.2017 07:58:26

Hukka kirjoitti:
Violet kirjoitti:
Flowey kirjoitti:Rooli? Mikä rooli?!?

Muistuttaa niin paljon Undertalen Floweysta. Tai siis olet oma itsesi!


Voiko tästä päätellä, että pahis on joku joka tietää teeman? Ketäs niitä olikaan? Halima ilmoketjussa kertoo, ettei tiedä Undertalesta mitään, mutta Haliman tuntien, voisin ajatella, että hän ottaa siitä selvän. Jitachi tuntee tarinan. Ja vaikuttaisi, että Hukka tietää kans. Muista ei näin äkkiseltään tuu ilmi.

jeekaka kirjoitti:Mikäli Halima on pahis:
miina on todennäköisesti toinen.
Tacodas on todennäköisesti hyvis.
piikkisiili on todennäköisesti hyvis.
Hukka on todennäköisesti hyvis, mutta epäilyttää mua silti illan viimeisellä äänellään :D Tää ois vähän tällainen epätodennäköinen, mutta kieltämättä nerokas pahisstrategia.
Ares todennäköisemmin hyvis, koska muuten olisi ehkä pyrkinyt enemmän vaikuttamaan äänestyksen lopputulokseen.
Jitachi->korvaaja todennäköisesti hyvis, koska olisi myös luultavasti pyrkinyt vaikuttamaan äänestystulokseen, on kuitenkin Kylässä läsnä vaikkei kiireiltään irtoakaan kahteen peliin.

Mikäli Halima on hyvis:
piikkisiili äänesti aika turvallisessa tilanteessa Halimaa, ja voi hyvinkin olla pahis.
Ares pysyi mukavasti ulkopuolella tilanteesta, ja voi hyvinkin olla pahis.
Hukan äänestyskäytökselle ei nähdäkseni ole pahismotivaatiota.
Tacodas voi olla kumpi vain (haluan tosin edelleen uskoa hyvikseksi).
Uskoisin tällöin myös miinan hyvikseksi, koska en usko, että olisi pahiksena välttämättä uskaltautunut tekemään Haliman pelastavaa äänestysratkaisua ainakaan ilman kokeneemman pahiksen neuvoja.
Jitachi->korvaaja voi olla kumpi vain.

Silmissäni Halima on entistä pahismaisempi tämän pelistä jättäytymisen perusteella, koska vielä illalla halusi niin kovasti pysyä mukana. Yllätyksiä toki sattuu, mutta silti.


Hmm, taidan ratsastaa toisen logiikalla: Ja tällä päätelmällä rupeankin tutkimaan Areksen, Tacodasin, piikkisiilen ja Jitachin/jekun toimia, sekä tietenkin jeekakan. Koska itseni tiedän hyvikseksi niin ylempää skenaariota ei tarvinne toteuttaa.. Paitsi, että itseäkin kiinnostaa Haliman/Mursumuksen rooli, mutta ennemmin jättäisin hyviksen lynkkaamisen välistä. Ylempi skenaariohan on minun kannalta melko tuhoisa, koska siinä ei muita mahdollisia pahiksia ole esitetty.

Mua vähän säälittää Jeku, joka on jo toistamiseen tässä pelissä eikä ole vielä edes kirjoittamaan päässyt, mutta näillä tiedoilla lähden jo nyt äänestämään Jitachia/Jekua. ++Jeku Ääni saattaa vaihtua vielä helpostikkin, kuhan Jeku pääsee paikalle. Toisaalta Jeku on aina ollut mun silmiin epäilyttävä olipa hyvis tai pahis :D Onnea siis vaan.

Hyvä muuten tajuta tässä vaiheessa, että pelissä ei ole äänestyspakkoa. *Menee lukemaan sääntöjä taas uudelleen*
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Hukka » 08.08.2017 11:56:24

Ares kirjoitti: Huomasin mm. äkkiseltään, että Tacodasia on äänestänyt... Tacodas. :D […] Tacodasin peliliike oli kyllä aika mielenkiintoinen. Mikäli häntä ei lynkata, seuraan hyvin tarkkaan hänen liikkeitänsä.
Ares kirjoitti:Kysyit myös, että pitäisikö hänet lynkata. Mielestäni ei, mutta en osaa sanoa sitten, jos lynkkaaminen olisi hyvä erikoishyvisten kannalta. Muuten yritän osua nyt heti alusta alkaen pahikseen.
Ares kirjoitti:En lynkkaisi Tacodasta tänään kahdesta syystä. Ensinnäkin heti pelin alussa Tacodas teki erittäin mielenkiintoisen vedon, jonka uskoisin ennemminkin olevan hyviksen tekemä, kuin pahiksen. Sen lisäksi Tacodasin viestit ovat olleet mielestäni hyviä, ja sain niistä hyvisvibaa. Tacodas voi toki olla myös erittäin taitava pahis.

Alkuun reaktiosi Tacodasiin oli epäilevä, sitten suhtauduit häneen kuin varmana hyviksenä (“Muuten yritän osua nyt heti alusta alkaen pahikseen” = eli häneen et yritä kun on hyvis?) ja sitten taas palaat herättelemään epäilyjä.

Ares kirjoitti:Luokittelin einarin tähän joukkoon [“En lynkkaisi ainakaan tänään”] sen takia, koska tällä hetkellä häntä ollaan massaamassa, mikä ei mielestäni ole ollenkaan hyvä juttu. Yleensä ensimmäisenä päivänä lynkkausvaarassa ovat "pahismaiset hyvikset". einarin viesteistä en saa oikein vibaa suuntaan, enkä toiseen. Se johtunee siitä, että viime pelissä einari oli pahis ja pelasi erittäin hyvismäisesti, joten nyt kun hän vaikuttaa hiukan pahismaiselta, uskoisin hänen olevan ehkä hyvis. Kuka tietää? :D

Pysyy tässä näkökulmassa loppuun asti ja äänestääkin miinaa lopulta, on ikään kuin ottamatta osaa einari-Halima-väittelyyn.

Ares kirjoitti:piikkisiilikin on melko tuntematon minulle. Viestit voisivat olla myös pahiksen kirjoittamia, sillä niistä ei välity niin paljon hyvisvibaa kuin esimerkiksi Hukan viesteistä.

Jotenkin tämä häiritsee? Muita et vertaile toisiin, mutta tässä päätät verrata minuun?

Ares kirjoitti:Kuten saatatte huomata, ensimmäisenä päivänä minun on vaikea analysoida peliä.

Mun mielestä sinulta tuli kyllä aika vakuuttava listaus mutta okei.

Ares kirjoitti:Jokuhan on tietenkin lynkattava, mutta en lynkkaisi einaria tai Hukkaa.
Ares kirjoitti:En lynkkaisi einaria enkä Halimaa, joten en siirrä ääntäni (huom. justy :D), jonka tosiaan oon antanut miinalle.
Ares kirjoitti:En ole valmis lynkkaamaan kumpaakaan [einaria tai Halimaa], joten en ota kantaa. Voin poistaa ääneni, mutta en ole varma, miten aktiivinen voi olla toisena päivänä.

Viimeinen viesti viimeisellä minuutilla. Puhepakko, ei äänestys! Mutta siis jotenkin “en lynkkaisi”, “en ole valmis lynkkaamaan”, “en siirrä ääntäni”, “en ota kantaa” -ilmaisujen ehdottomuus herättävät huomioni.

jeekaka kirjoitti:Sain Halimasta hieman pahisvibaa, johtuen luottamuksen antamisesta mulle :D Tää tosin voi olla vain mä, koska oon tottunut olemaan epäilyttävä ja tottakai on helpompi luottaa tyyppiin joka luottaa muhun -> tällaista tilannetta ei tosin tässä pelissä ollut, koska kukaan ei ollut epäillyt mua aiemmin eli peesaushyviksen rooli mulle ei ollut kovin todennäköinen.

Selitätkö tätä ajatusta enemmän?

jeekaka kirjoitti:Tacodas on menettänyt silmissäni varman hyviksen statuksensa kun ei ole enää lynkkautumassa omalla äänellään, mutta yleisesti ottaen Tacodasin logiikka käy mulle järkeen ja siksi vaikuttaa silmissäni hyvismäiseltä ja haluaisin luottaa häneen.

Hän siis oli varma hyvis silmissäsi ja on yhä hyvismäinen. Mitä jos luopuisit tuosta ajatuksesta vähäksi ajaksi ja miettisit, mitä jos hän onkin pahis?

jeekaka kirjoitti:Mediapuhujan viestistä sellainen huomio, että se tuli Zeyn pudottautumisen jälkeen mutta ennen kuin varapelaaja oli löytynyt. Mediapuhujan viestit julkaistaan ilta- ja päiväviesteissä sekä väliaikalaskennoissa erikseen pyydettäessä, joten periaatteessa mahdollisuuksien rajoissa, että Zey on lähettänyt viestin ennen tiputtautumistaan ja pyytänyt julkaistavaksi myöhemmin, mutta tällä hetkellä pitäisin Zeytä/hänen korvaajaansa epätodennäköisenä pahismediapuhujana. Toinen pahiksista voi toki edelleen olla, ja sinänsä myös pahisten lipsahduksen lisäksi voisi olla tilaisuus hankkia luottamusta tälle. (Tosin tälleen mutuna voisin kuvitella, että pahis!Zey olisi solidaarisuussyistä sinnitellyt pidempään pelissä.) Eli ei nyt sinänsä raskauttavaa eikä välttämättä edes merkityksellistä, mutta kunhan pisti silmään.

Mitä tarkoitat “pahisten lipsahduksella”? Ja minusta pudottautuminen, jolle voi olla mikä tahansa syy, ei kerro kyllä mitään.

jeekaka kirjoitti:Mikäli Halima on pahis, näillä näkymin Hukka ei vaikuta todennäköiseltä pahiskumppanilta, vaikka toki jos tilanne on se, että jompi kumpi pahiksista lynkkautuu joka tapauksessa, toinen saa immuniteetin pahistoveriaan äänestämällä.

Tämä jotenkin vaikuttaa siltä, että pahiksena lähtisi siis äänestämään pahiskaveriaan, ja nyt jo puhuu siitä immuniteettina. Hyviksen uskoisin ajattelevan laajemmin mahdollisia pahiksia?

jeekaka kirjoitti:Tää on todennäköisesti mun illan viimeinen viesti peliin, ja pidän ääneni Halimalla, koska äänenvaihto einarille haiskahtaa pelastautumisyritykselle, ja vaikka olisivatkin pahispari niin kaverin äänestäminen oikeastaan ainoa looginen valinta tilanteessa, jossa alkaa näyttää siltä että jompikumpi on todennäköinen lynkattava.

Ja nyt sitten olet sitä mieltä, että pahiskaverin äänestäminen on ainoa looginen valinta?

jeekaka kirjoitti:Jos Hukka olisi mun pahiskaveri, pysyisin mahdollisimman kaukana tästä sopasta, kun Hukalla on kaikki mahdollisuudet äänestää Halimaa itsekin :D

“Pysyisin mahdollisimman kaukana tästä sopasta” hyvistelyä? Ja sotii alla olevaa lainausta vastaan.

jeekaka kirjoitti:Ares todennäköisemmin hyvis, koska muuten olisi ehkä pyrkinyt enemmän vaikuttamaan äänestyksen lopputulokseen.

Itse pysyisit pahiksena erossa sopasta mutta muiden pysyessä erossa sopasta he ovat hyvismäisiä?

jeekaka kirjoitti:Ares pysyi mukavasti ulkopuolella tilanteesta, ja voi hyvinkin olla pahis

Ja tilanteessa, jossa hän on pahis, tilanne on taas päinvastainen? Voisitko selittää näitä ajatuksia?

jeekaka kirjoitti:Silmissäni Halima on entistä pahismaisempi tämän pelistä jättäytymisen perusteella, koska vielä illalla halusi niin kovasti pysyä mukana. Yllätyksiä toki sattuu, mutta silti.

Samoin mielestäni hänestä tekee entistä pahismaisemman se, että hän pudottautuu, jos vain saa varapelaajan (kuten sai), toisaalta voi olla ihan vain velvollisuuden tuntoinen.

miina kirjoitti:En nyt pidä Hukkaa hyviksenäkään, mutta tuntuu että missaan jotakin kun en vaan oikein löydä mitään muuta epäilyttävää kun Piikkisiilen äänestäminen ja äänestäähän tässä pelissä kuitenkin täytyy.

Niin mikä piikkisiilin äänestämisessä oli epäilyttävää?

miina kirjoitti: Saan ehkä hieman pahisvibaa, ihan sen takia että jeekaka muistuttaa ystävällisesti viestissään, ettei meillä ole äänestyspakkoa.
miina kirjoitti:Siitä huolimatta, pakko äänestä tänään, koska huomisesta en tiedä: ++einari.
miina kirjoitti:Hyvä muuten tajuta tässä vaiheessa, että pelissä ei ole äänestyspakkoa. *Menee lukemaan sääntöjä taas uudelleen*

Jonkin asteinen ajatusvirhe tässä, en osaa sanoa, onko pahismaista kuitenkaan.

miina kirjoitti:(miina: taitaa taas kerran yleisesti herättää epälyjä enemmän kuin luotettavuutta, mutta kyllä, olen hyvis :D)

Ihan söpö kommentti, mutta hyvistelyä?

miina kirjoitti:Ja Tacodas: kyllä, koen olevani vielä hyvinkin aloitteleva vaikka joku joskus sanoin, ettei sen taakse voi enää paeta koska takana jo YKSI (1) peli oli! Huh, edelleen siis käytännössä pyristelen perässä. :)

Tiedän tuntemuksen, mutta silti vähän ihmetyttää tämä aloittelevuuden korostaminen.

miina kirjoitti: Ylempi skenaariohan on minun kannalta melko tuhoisa, koska siinä ei muita mahdollisia pahiksia ole esitetty.

Voisitko itse esittää mahdollisia pahiksia vaihtoehtoon, että Halima on pahis?

piikkisiili kirjoitti:Jos olisin juonut jotain lukiessani ehdotusta erikoishahmon esiintulosta ekana päivänä, olisi se mennyt joko väärään kurkkuun tai pärskähtänyt koneen ruudulle. Ajatushan on oikein kutkuttava juuri noiden mind gamesien takia, mutta ne ovatkin syy miksi suhtaudun ehdotukseen nuivasti. Pahikset voivat aina yötoiminnassaan käyttää käänteis(tai jopa käänteiskäänteis)psykologiaa. Hyvikset voivat myös soveltaa ajattelussaan käänteispsykologiaa, vaikka pahikset eivät sitä tekisi. Tällaiseen taistoon lähtiessä pahikset ovat minusta etulyöntiasemassa, sillä he ovat tilanteen päällä ja voivat manipuloida hyvisten käymää keskustelua. Keskustelua ja materiaalia silloin saataisiin, mutta onko se mahdollisen sekasorron arvoista kun sitä voi muidenkin keinoin saada.
piikkisiili kirjoitti:Pelokas tuli sitten esiin, lets see what happens.

Tarkempia tuntemuksia asiaan nyt kun tälle tielle tosiaan on lähdetty?

piikkisiili kirjoitti:Yksi yksinkertainen tapa karsia ehdokkaista pahikset on poistaa joukosta hyvismäiset (tätä olen nyt pelatessani yrittänytkin tehdä). Hyvismäisiä piirteitä ovat esittäneet Tacodas, Ares ja Hukka.

Tässä viestissäsi kovasti perustelet hyvismäisyyksiä (tai minun kohdallani epävarmuuttasi) mutta olisiko hyödyllisempää, että olisit jo jotain sanonut noista pahismaisiksi jäävistä pelaajista?

Tacodas kirjoitti:Yksi mielestäni varteenotettava mahdollisuus olisi, että Dr. Alphys tulisi nyt heti ensimmäisenä päivänä esiin, ja kertoisi julkisesti täällä valitsemansa ihmiskilven ennen jokaista yötä. Tämä varmistaisi Dr. Alphyksen selviytymisen yötapoilta 100% ainakin alkupelin ajan: vaikka hän vahingossa valitsisikin pahiksen kilvekseen, eivät pahikset uskaltaisi tappaa Dr. Alphysta sinä yönä, koska hyvikset tietäisivät seuraavan päivänä että ainoa mahdollisuus hänen kuolemalleen oli "pahiskilpi" (jonka nimen kaikki kuulivat edellisenä päivänä). Underdyne osaisi myös välttää Dr. Alphyksen ihmiskilven suojelua.
Tacodas kirjoitti:Randomi äänestely kuulostaa pahimmassa tapauksessa pahisten pussiin pelaamiselta.

Ehdotan, että jos kerran lynkkauspakko on, niin lynkataan vapaaehtoinen tavis ensimmäisenä päivänä. On liian riskaabelia lähteä randomisti heittelemään ääniä ja riskeerata, että pakotetaan vahingossa vartija tai pelokas heti ensimmäisenä päivänä kertomaan roolinsa. 2 erikoiskykyistä hyvistä, 2 pahista - ihan yhtä pieni todennäköisyys osua jompaan kumpaan porukkaan randomisti äänestämällä.

Koska tiedän olevani itse 100% tavishyvis ja voitto on elämää tärkeämpää ;)... astunpa siis vapaaehtoiseksi kumpaan tahansa ehdotukseeni, eli joko ekan päivän lynkattavaksi, tai jos ei lynkattavaksi, niin mahdollisesti pelokkaan ja vartijan yhteiskohteeksi tunnistautumista varten.

Lähinnä nyt kyllä pelottaa se, että peli on mennyt juuri niin kuin Tacodas on halunnut tai no ainakin niin, miten pahis!Tacodas tilanteesta hyötyisi: Pelokas tuli esiin ja Tacodas on saanut osakseen runsaasti luottoa ensimmäisen päivän itsensä äänestelystä ja rohkeasta aloituksesta.

Tacodas kirjoitti:Ja voihan siitä lampaana äänestämisestäkin aina vetää omat johtopäätöksensä myös huomenna. Tai äänestämättömyydestä. Pienemmistäkin tikuista on tehty asiaa, heh.

Lähteekö tässä rohkeassa aloituksessaan liikkeelle näin, ettei noita pieniä asioita tulisi hänestä esille?

Tacodas kirjoitti:Ensimmäisessä vaihtoehdossa pelokas joutuu arpomaan kumpaa uskoo: kumpi on tavis, ja kumpi on pahis.
Toisessa tavis joutuu arpomaan kumpi on oikea pelokas ja kumpi pahis.

Näennäisesti samanlaiset tilanteet. MUTTA ero on siinä, että kakkosvaihtoehdossa meillä olisi ollut käytössä jo aiempina päivinä varma hyvis keskusteluissa.

Ajatusvirhe?

Tacodas kirjoitti:Olen kovasti yrittänyt miettiä, mitä pahischatissa on pelin alettua keskustelu, ja miten pahikset ovat sopineet keskenään reagoivansa ehdotuksiin, joita on pöydällä ollut. Onko pahiksiksi osunut pelaajapari, jolle erikoiskeskustelu on mennyt yli hilseen? Ovatko he päätyneet seuraamaan sivusta, miten tilanne kehittyy? Ovatko he päättäneet, että haluaisivat pitää keskustelun mahdollisimman pitkään erikoishyviksissä, ja mahdollisesti sekoittaisivat pakkaa vielä epämääräisillä kysymyksillä yms.? Ovatko pahikset olleet Zey plus joku muu, ja olleet vain yksinkertaisesti aika epäaktiivisia ja itse asiassa poissa keskusteluista? Ovatko pahikset päätyneet siihen, että aktiivisesti ovat yrittäneet viedä ehdotuksia tiettyyn suuntaan (esim. ensimmäisen yön tuhlaamiseksi tunnistautumista varten)? Monia vaihtoehtoja. Mahdotonta vielä sanoa mitään varmaksi.

Omalla kokemuksella on aivan mahdotonta lähteä arvailemaan pahiskeskusteluja, varsinkin ensimmäisenä päivänä, kuten yritit. Ihan mielenkiintoista pohdintaa kyllä.

Tacodas kirjoitti:Laittanut jo muutaman viestin, mutta viesteissä ei ole ollut paljoa sisältöä. Propsit siitä, että hän on rohkeasti tehnyt kysymyksiä erikoishahmoista - vaikka joku taisi dubata tämän "erikoishahmoista sekoiluksi", niin mun mielestä on aina +1000 pointsia että rohkenee kysymään epäselvistä ja sanomaan ääneen ettei jotain ymmärrä.

Tää voisi mun mielestä aivan hyvin olla pahiksen kommentointia kaveristaan. Varsinkin kun kuitenkin päätyy mielipiteenään “epäileväinen/neutraali”.

Tacodas kirjoitti:--Tacodas, ++einari. Ei näytä siltä, että mua oltaisiin huomenna lynkkaamassa vartijan suojelemiseksi, ja veikkaan kyllä einarin olevan pikemminkin pahis kuin vartija. Ja okei, 1/9 tsäänssi että ääni meni nyt vartijalle, 2/9 että pahikselle... että se on sitten vain huonoa tuuria jos niin kävi.

Tätä kommenttia ihmettelen sillä perusteella, että alussa olit niin varovainen erikoishyvisten lynkkautumisesta, nyt enää “se on sitten vain huonoa tuuria jos niin kävi”.

Odottelen edelleen, että Haliman hahmo pääsisi pahismaisuudestaan nyt toisena päivänä. Niin ei kuitenkaan ole tapahtunut. Jekulta ja Mursumukselta odottaisin nyt kovasti tekstiä! Tervetuloa joka tapauksessa! Lähden nyt kuitenkin sohaisemaan äänellä toiseen suuntaan ++Ares
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.08.2017 12:43:47

Hukka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Sain Halimasta hieman pahisvibaa, johtuen luottamuksen antamisesta mulle :D Tää tosin voi olla vain mä, koska oon tottunut olemaan epäilyttävä ja tottakai on helpompi luottaa tyyppiin joka luottaa muhun -> tällaista tilannetta ei tosin tässä pelissä ollut, koska kukaan ei ollut epäillyt mua aiemmin eli peesaushyviksen rooli mulle ei ollut kovin todennäköinen.

Selitätkö tätä ajatusta enemmän?


Pahis!Halima olisi tiennyt mun olevan hyvis, joten tilanteessa jossa olisin joutunut epäillyksi olisi voinut olla lohdullista, että joku luottaa muhun ja uskoo että olen hyvis :D Sellaista liittolaisen ja yhteishengen hakua juunou. Se, miksi tää tuntui Haliman kohdalla jotenkin falskilta, en tosiaan voi selittää kuin viballa.

Hukka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Tacodas on menettänyt silmissäni varman hyviksen statuksensa kun ei ole enää lynkkautumassa omalla äänellään, mutta yleisesti ottaen Tacodasin logiikka käy mulle järkeen ja siksi vaikuttaa silmissäni hyvismäiseltä ja haluaisin luottaa häneen.

Hän siis oli varma hyvis silmissäsi ja on yhä hyvismäinen. Mitä jos luopuisit tuosta ajatuksesta vähäksi ajaksi ja miettisit, mitä jos hän onkin pahis?


Kyllä mä mietinkin!

Hukka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mediapuhujan viestistä sellainen huomio, että se tuli Zeyn pudottautumisen jälkeen mutta ennen kuin varapelaaja oli löytynyt. Mediapuhujan viestit julkaistaan ilta- ja päiväviesteissä sekä väliaikalaskennoissa erikseen pyydettäessä, joten periaatteessa mahdollisuuksien rajoissa, että Zey on lähettänyt viestin ennen tiputtautumistaan ja pyytänyt julkaistavaksi myöhemmin, mutta tällä hetkellä pitäisin Zeytä/hänen korvaajaansa epätodennäköisenä pahismediapuhujana. Toinen pahiksista voi toki edelleen olla, ja sinänsä myös pahisten lipsahduksen lisäksi voisi olla tilaisuus hankkia luottamusta tälle. (Tosin tälleen mutuna voisin kuvitella, että pahis!Zey olisi solidaarisuussyistä sinnitellyt pidempään pelissä.) Eli ei nyt sinänsä raskauttavaa eikä välttämättä edes merkityksellistä, mutta kunhan pisti silmään.

Mitä tarkoitat “pahisten lipsahduksella”? Ja minusta pudottautuminen, jolle voi olla mikä tahansa syy, ei kerro kyllä mitään.


Pahisten lipsahdus = mediapuhujan viestin lähettäminen vahingossa sellaiseen aikaan, joka paljastaa yhden pelaajan ei-pahismediapuhujaksi. Tässähän mä olin jopa oikeassa - Zey->Jeku paljastui hyvikseksi.

Hukka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mikäli Halima on pahis, näillä näkymin Hukka ei vaikuta todennäköiseltä pahiskumppanilta, vaikka toki jos tilanne on se, että jompi kumpi pahiksista lynkkautuu joka tapauksessa, toinen saa immuniteetin pahistoveriaan äänestämällä.

Tämä jotenkin vaikuttaa siltä, että pahiksena lähtisi siis äänestämään pahiskaveriaan, ja nyt jo puhuu siitä immuniteettina. Hyviksen uskoisin ajattelevan laajemmin mahdollisia pahiksia?


En oikein ymmärrä mitä haet? Että olen Haliman pahiskaveri? :D Toki toi immuniteetti ehkä oli vähän huono sanavalinta. En uskoisi että Halima olisi pahiskaverina tuonut sua putoamisuhan alle, koska eihän se ole pahisten kannalta mitenkään optimi tilanne, että käytännössä lynkkausvaihtoehtoina ovat vain molemmat pahikset.

Hukka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Tää on todennäköisesti mun illan viimeinen viesti peliin, ja pidän ääneni Halimalla, koska äänenvaihto einarille haiskahtaa pelastautumisyritykselle, ja vaikka olisivatkin pahispari niin kaverin äänestäminen oikeastaan ainoa looginen valinta tilanteessa, jossa alkaa näyttää siltä että jompikumpi on todennäköinen lynkattava.

Ja nyt sitten olet sitä mieltä, että pahiskaverin äänestäminen on ainoa looginen valinta?


Mikäli tilanne on se, että jompikumpi pahiksista tippuu joka tapauksessa, mun mielestä ihan loogista uhrata pahiksena se toinen.

Hukka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Jos Hukka olisi mun pahiskaveri, pysyisin mahdollisimman kaukana tästä sopasta, kun Hukalla on kaikki mahdollisuudet äänestää Halimaa itsekin :D

“Pysyisin mahdollisimman kaukana tästä sopasta” hyvistelyä? Ja sotii alla olevaa lainausta vastaan.


Tilanne, jossa pahiskaveri tarvitsee apua pelastaakseen itsensä vs. tilanne, jossa pahiskaveri ei tarvitse. Kerroin kyllä senkin, että olen myös pahiskaverin pelastamisesta jäänyt kiinnikin, sellaisessa tilanteessa missä oli vähän pakko puuttua äänestykseen :D

Hukka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ares todennäköisemmin hyvis, koska muuten olisi ehkä pyrkinyt enemmän vaikuttamaan äänestyksen lopputulokseen.

Itse pysyisit pahiksena erossa sopasta mutta muiden pysyessä erossa sopasta he ovat hyvismäisiä?

jeekaka kirjoitti:Ares pysyi mukavasti ulkopuolella tilanteesta, ja voi hyvinkin olla pahis

Ja tilanteessa, jossa hän on pahis, tilanne on taas päinvastainen? Voisitko selittää näitä ajatuksia?


Edelleen, tilanne jossa pahiskaveri on putoamassa vs. tilanne, jossa pahiskaveri ei ole saanut mitään huomiota. Tosin muutin vähän mielipidettä Areksesta tarkasteltuani äänestystä uudelleen :D Eli Ares äänesti miinaa tilanteessa, jossa miina oli antanut einarille ratkaisevan äänen. Nythän tilanne on se, että vaikka Halima pelastui eilen, on tämä erittäin todennäköinen lynkattava seuraavaksi, ja mikäli paljastuu pahikseksi miina on todennäköinen seuraava epäilty. Jos pahiksilla tosiaan kävi niin hyvä lykky, että hyvis!miina pelasti pahis!Haliman, pahis!Ares voisi saada hyvisvibaa siinä vaiheessa kun epäilyt kääntyvät miinaan.

Mutta mitä mä ajattelen pahistaktikoinnista: Jos pahiskaveri on putoamassa, kaveri kannattaa pelastaa mikäli vain voi tehdä sen suhteellisen huomaamatta. Jos kaveri voi pelastaa itsensä, kannattaa pysyä tilanteesta kaukana. Jos molemmat pahikset ovat lynkkautumassa, kannattaa toinen uhrata tai tehdä mitä tahansa pesäeron kasvattamiseksi, niin että toinen saa hyvisvibaa seuraavana päivänä. Jos kumpikaan pahiksista ei ole saanut mitään erityisempää huomiota, huomiota ei myöskään kannata ehdoin tahdoin hakea. Eli siis pahiksen kannattaa tietysti toimia ihan tilanteen mukaan, ja toivottavasti tää nyt selventää, että vaikka asiayhteydestä irrotettuna noi pahis- tai hyvismäiset asiat vaikuttaa ristiriitaisilta, olen kumminkin analysoinut niissä täysin eri skenaarioita. Analyysi on toki myös vahvasti WWJD-henkistä, mikä voi osoittautua sen heikkoudeksi.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.08.2017 12:57:33

Käytän muuten tota viba-termiä ihan epäloogisesti... Hyvispisteitä olisi oikeampi ilmaisu parissa kohtaa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 08.08.2017 14:00:37

Hukka kirjoitti:Tarkempia tuntemuksia asiaan [pelokkaan esilletulolle] nyt kun tälle tielle tosiaan on lähdetty?

On se minusta yhäkin virhe. Vielä ei ole nähty millainen tuleutuma stradegialla on, mutta sen olisi voinut aivan hyvin toteuttaa esim tänään. Mutta eipä jossittelu tässä tilanteessa auta, ainakin justy on käyttänyt hyvin hyödykseen varman hyviksen asemaansa.

Hukka kirjoitti:Tässä viestissäsi kovasti perustelet hyvismäisyyksiä (tai minun kohdallani epävarmuuttasi) mutta olisiko hyödyllisempää, että olisit jo jotain sanonut noista pahismaisiksi jäävistä pelaajista?

Tuota kommentoin jo kyseisessä viestissä. Tuolla karsintamenettelyllä pahiskanditaateiksi jäävät eivät herättäneet minussa enempää ajatuksia, joten heihin tarvitsee tutustua erikseen. Sen teen myöhemmin tässä viestissä.

piikkisiili kirjoitti:Yritin tässä miettiä, mitä Hukka olisi pahiksena hyötynyt äänitempoilustaan. Tuolla lailla hän kiinnitti itseensä turhaan huomiota. Ainoat hyödyt pahikselle, mitkä keksin, olisi antaa itsestään inhimillisempi kuva (mitä en tuolla tavalla muista kukaan ennen niin tehneen) tai naamioida pahistoverinsa hengen säästäminen.

Niin ja muistinhan minä tapauksen, jossa pahis on viimeisinä hetkinä äänitemppuilut. Minä itse :D. Pahiksen on hyödyllistä osallistua loppuratkaisuihin, sillä silloin on helppo osallistua äänestämiseen (hoitaa äänestyspakko (mitä ei toki nyt ole) pois alta näyttäen kuitenkin aktiiviselta) ja valita vaihtoehdoista pahiksille hyödyllisin. Ripaus epävarmuutta oman viestien sävyyn niin johan näyttää hyvismäiseltä. Hukan suhteen hän toimi kuitenkin ristiriitaisesti aikaisempien ajatuksiensa kanssa. Eli pahikseksi hän olisi vetänyt rohkean shown, kun muuten se kannattaisi tehdä vähemmän huomiotaherättävästi
(ja huomaan kuinka nämä pohdinnat voidaan kääntää itseäni vastaan. Siihen voin todeta, että pidän yleensäkin loppuratkaisuihin osallistumisesta)

Hukan tuo edellinen viesti on minun silmääni härö, sillä jää epäselväksi mitä hän ajaa sillä takaa. Voisitko koota vielä mitä tekemäsi huomiot antavat sinulle kokonaisuudessa vaikutelman? Nyt mielipiteesi asioista jää arveluiden varaan. Kysymyksiesi motiiveja sinun ei sinäänsä tarvitse selitellä ennen kuin pelaajat ovat vastanneet kysymyksiisi.

Lueskelin nyt jeekakan, jitachin ja miinan viestin läpi ja pitääpä kommentoida, että siinä ovat varmaan pelin mitäänsanomattomimmat pelaajat. Eli sinäänsä he sopivat pahiksen stereotyyppiseen kuvaan.
- Jeekakasta jäi mieleen hänestä itsestään kertominen ja mediapuhujan toimintaan tarttuminen. Itsestään puhuminen ei sinäänsä ole outoa, tekisin sitä itsekin enemmän jos siihen tarjoutuu mahdollisuus. Oman pelityylin selittely jo pelin alussa haiskahtaa kyllä etukäteispuolustelulta. Jeekaka spekuloi sitä, että Zey ei voisi olla pahis (tai ainakaan mediapuhuja) tuon poislähtönsä ajankohdan takia. Seuraavana yönä Zey putoaa selviten hyvikseksi. Sattumaa vai hyvispisteiden keräilyä? Jeekaka kun tämän päivän viestissään toikin esille sen, että oli ollut oikeassa Zeystä eiku jeekakahan toi tämän esille vasta Hukan kysymyksen myötä. Uusimmissa viesteissä hänen puolustautumisensa Hukalle edellisissä viesteissä olivat minusta loogiset.
piikkisiili kirjoitti:jeekaka: Viballa perusteleminen kuulostaa nyt vähän laiskalta, kun justy erikseen pyysi kommentoimaan hänen perusteluitaan Halimasta. Toisinsanoen jos sulla on vibaa Halimasta niin luulisi sulla olevan halua miettiä häneen kohdistuneita pohdintoja oman vibasi syyn selvittämiseksi? Tai edes reagoida niihin?

Huomasin, että jeekaka ei tähän vastannut tähän kohtaan kysymystäni viestissään. Voisitko vielä kommentoida näin jälkeenpäin?
- miina on sinäänsä ollut hyvin pelissä mukana, mutta enemmänkin taustalla ihmettelemässä. Esitti olevansa kujalla erikoishahmokeskusteluista, mutta hänen kommenttinsa asiaan olivat hyviä. Hän on taa yksi pelaaja, jonka pelityylistä en ennalta tiedä. Hänen mielipideittensä logiikkaa on myös välillä hankala seurata. Ymmärrettäväähän on, että hän on uusi pelaaja. Hukka tuossa edellisessä viestissään tekikin noita poimintoja siitä, kuinka miina tuo aloittelijuuttaan esille. Kokonaiskuvana jää maku, että hän kerää kommenttiensa sivussa sympatiapisteitä.
- Jitachista ei pysty oikein mitään sanomaan kahden viestinsä perusteella. Ne erikoishahmo kommentit, mitkä hän teki, oli sinäänsä minusta hyviksille hyödyllisiä.
Summarumm minulla ei ole heistä vielä selviä mielipiteitä, mutta toivottavasti tämän päivän kuluessa tai tämän päivän äänestystuloksella selkenevät

Nyt on tullut jo aika paljon hajaääniä. En haluaisi samaa kohtaloa kuin edellisenä päivänä (että minun mielestäni randomikohde pudotetaan; jeku on vielä tällainen ja Areksessa on nämä hyvismäisyydet). Vakauttaakseni tilanteen annan jo ääneni: ++ Halima
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 08.08.2017 14:23:18

piikkisiili kirjoitti:
piikkisiili kirjoitti:jeekaka: Viballa perusteleminen kuulostaa nyt vähän laiskalta, kun justy erikseen pyysi kommentoimaan hänen perusteluitaan Halimasta. Toisinsanoen jos sulla on vibaa Halimasta niin luulisi sulla olevan halua miettiä häneen kohdistuneita pohdintoja oman vibasi syyn selvittämiseksi? Tai edes reagoida niihin?

Huomasin, että jeekaka ei tähän vastannut tähän kohtaan kysymystäni viestissään. Voisitko vielä kommentoida näin jälkeenpäin?


En varmaan jotenkin älynnyt mitä hait kysymykselläsi :P

Mutta joo, siis en oikeasti pystynyt sillä hetkellä hirveästi hahmottamaan sitä viestimäärää, mikä oli tullut kolmena irl-päivänä, jotka olin poissa. Jos en olisi löytänyt äänestystilanteesta mielestäni riittäviä perusteita äänestää Halimaa, en olisi luultavasti äänestänyt (tai olisin äänestänyt vasta myöhemmin, jos olisi tullut parempia syitä epäillä). Sen mistä omat vibani johtuivat, olin perustellut jo aiemmin, vaikken pitänytkään niitä niin hirveän raskauttavina. Raskauttavampaa mun mielestä oli se, miten Halima sitten reagoi vahvempaan lynkkausuhkaan, vaikka mun alkuperäisen äänen perustelut kieltämättä olivatkin aika laiskat.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.08.2017 14:52:13

Päivää, olen hereillä, ja yritän juuri lukea viestejä ajatuksella.
Ja nyt olen myös väsynyt työpäivän jäljiltä, joten anteeksi lyhytsanaisuuteni.
Mutta olen tietoinem pelin alusta, ja puhetta on tulossa ;)
// jeekaka
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 08.08.2017 18:47:53

Väliaikalaskenta:

Äänet:
1 Mursumus (justy)
1 Jeku (miina)
1 Ares (Hukka)

Mursumus tippumassa ensin saadulla äänellään. Piikkisiilen Halimalle annettua ääntä ei lasketa, sillä ääntä antaessa Mursumus oli jo korvannut Haliman.

Puhepakko:
Kaikki on hoitaneet! :>

Poissaolot:
Ei poissaoloja kellään!

Päivä päättyy torstaina 10.8. kello 22.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 08.08.2017 18:49:57

Ohops ++ Mursumus, tervetuloa
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Undertale 2 päivä päättyy 10.8. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Ares » 08.08.2017 20:40:52

Hukka kirjoitti:Aresilta toivoisin myös tarkempaa selostusta luokittelutavasta “en lynkkaisi ainakaan tänään” ja “neutraalit”, koska neutraaleissa oli niitä, joita selkeästi todella pidit neutraaleina mutta myös niitä, joita olisit valmis äänestämään. Eli siis voisitko avata, miksi juuri tällaiset kategoriat, jos niihin oli jotain syytä?

miina, jeekaka ja piikkisiili olivat neutraaleja, koska en tunne heidän peliään. miinan olisin voinut luokitella "hieman epäillyttäväksi". Jälkikäteen ajateltu olisi pitänyt jakaa "neutraalit" -kategoria kahdeksi eri kategoriaksi.

justy kirjoitti:
Ares kirjoitti:// justy
En ole valmis lynkkaamaan kumpaakaan, joten en ota kantaa. Voin poistaa ääneni, mutta en ole varma, miten aktiivinen voi olla toisena päivänä.



Mitä yritin eilen sanoa oli se, että sekin on kannanotto, jos annat einarin kuolla tilanteessa, jossa voisit äänelläsi estää tämän. Eli käytännössä äänestämällä miinaa otit kantaa sen puolesta että einari kuolee ennemmin kuin Halima. En siis sano että mitä teit oli väärin, mutta puolueettomuutta ei tällaisissa tiukoissa äänestystilanteissa ole olemassa, vaan jokainen äänestysteko vaikuttaa lopputulokseen.

Kuten jo totesin, halusin antaa ääneni jollekin, koska en ole varma, kerkeänkö äänestämään seuraavana pelipäivänä. En kuitenkaan halunnut tiputtaa einaria, enkä Halimaa. Ottavatko nekin kantaa, jotka eivät äänestä?

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti: Huomasin mm. äkkiseltään, että Tacodasia on äänestänyt... Tacodas. :D […] Tacodasin peliliike oli kyllä aika mielenkiintoinen. Mikäli häntä ei lynkata, seuraan hyvin tarkkaan hänen liikkeitänsä.
Ares kirjoitti:Kysyit myös, että pitäisikö hänet lynkata. Mielestäni ei, mutta en osaa sanoa sitten, jos lynkkaaminen olisi hyvä erikoishyvisten kannalta. Muuten yritän osua nyt heti alusta alkaen pahikseen.
Ares kirjoitti:En lynkkaisi Tacodasta tänään kahdesta syystä. Ensinnäkin heti pelin alussa Tacodas teki erittäin mielenkiintoisen vedon, jonka uskoisin ennemminkin olevan hyviksen tekemä, kuin pahiksen. Sen lisäksi Tacodasin viestit ovat olleet mielestäni hyviä, ja sain niistä hyvisvibaa. Tacodas voi toki olla myös erittäin taitava pahis.

Alkuun reaktiosi Tacodasiin oli epäilevä, sitten suhtauduit häneen kuin varmana hyviksenä (“Muuten yritän osua nyt heti alusta alkaen pahikseen” = eli häneen et yritä kun on hyvis?) ja sitten taas palaat herättelemään epäilyjä.

Luin Tacon viestit ja muiden mielipiteet hänestä, ja mielestäni hän vaikuttaa enemmän hyvikseltä kuin pahikselta. Ja koska en tiedä hänen rooliaan, totesin ja totean edelleen, että hän voi olla myös erittäin taitava pahis.

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Luokittelin einarin tähän joukkoon [“En lynkkaisi ainakaan tänään”] sen takia, koska tällä hetkellä häntä ollaan massaamassa, mikä ei mielestäni ole ollenkaan hyvä juttu. Yleensä ensimmäisenä päivänä lynkkausvaarassa ovat "pahismaiset hyvikset". einarin viesteistä en saa oikein vibaa suuntaan, enkä toiseen. Se johtunee siitä, että viime pelissä einari oli pahis ja pelasi erittäin hyvismäisesti, joten nyt kun hän vaikuttaa hiukan pahismaiselta, uskoisin hänen olevan ehkä hyvis. Kuka tietää? :D

Pysyy tässä näkökulmassa loppuun asti ja äänestääkin miinaa lopulta, on ikään kuin ottamatta osaa einari-Halima-väittelyyn.

Pohdit selvästi tässä peliäni, mutta mitä haet tällä?

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:piikkisiilikin on melko tuntematon minulle. Viestit voisivat olla myös pahiksen kirjoittamia, sillä niistä ei välity niin paljon hyvisvibaa kuin esimerkiksi Hukan viesteistä.

Jotenkin tämä häiritsee? Muita et vertaile toisiin, mutta tässä päätät verrata minuun?

Olet edelleen minulle tuntematon hyvispelaaja, piikkisiili ei ole ollenkaan tuttu. Nyt sinun viesteistäsi välittyy enemmän hyvisvibaa, ja vertasin sitä "tuntemustani" piikkisiileen.

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Kuten saatatte huomata, ensimmäisenä päivänä minun on vaikea analysoida peliä.

Mun mielestä sinulta tuli kyllä aika vakuuttava listaus mutta okei.

No kiitos, mutta perusteluni saattanevat olla aika heppoiset, ainakin välillä.. :D

Hukka kirjoitti:
Ares kirjoitti:Jokuhan on tietenkin lynkattava, mutta en lynkkaisi einaria tai Hukkaa.
Ares kirjoitti:En lynkkaisi einaria enkä Halimaa, joten en siirrä ääntäni (huom. justy :D), jonka tosiaan oon antanut miinalle.
Ares kirjoitti:En ole valmis lynkkaamaan kumpaakaan [einaria tai Halimaa], joten en ota kantaa. Voin poistaa ääneni, mutta en ole varma, miten aktiivinen voi olla toisena päivänä.

Viimeinen viesti viimeisellä minuutilla. Puhepakko, ei äänestys! Mutta siis jotenkin “en lynkkaisi”, “en ole valmis lynkkaamaan”, “en siirrä ääntäni”, “en ota kantaa” -ilmaisujen ehdottomuus herättävät huomioni.

Tarkalleen mikä herättää huomiosi? Verbien monipuolisuus?


jeekakalta hyvää pohdintaa. En ole kylläkään valmis lynkkaamaan Halimaa, koska hänelle saatiin varapelaaja, ja minusta tuntuu, että hän on hyvis. Jälleen vibapohjalta, koska mielestäni hänen viesteistään huokuu "hyviksen masis" (eli aina ensimmäisenä lynkkautumassa).

En kerennyt kunnolla lukemaan viestejä ajatuksen kanssa, sen teen huomenna. Vastailin kysymyksiin, joita minulle on esitetty. Jos en vastannut johonkin kysymykseen, kysykää uudelleen.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa

cron