Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.08.2017 20:58:14

Riippuu vähän tilanteesta, jos Zey on pahis niin pahiskamu yksin ei häntä voi tässä vaiheessa pelastaa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 04.08.2017 20:58:21

Se ei tarkoita mitään. Hukka voi ihan hyvin pitää Zeytä myös hyvismäisenä, vaikka ovat molemmat pahiksia.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 04.08.2017 20:59:04

Tuo, mitä Meiz sanoi, on totta. Pahiskaveri ei enää häntä voi pelastaa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 04.08.2017 20:59:48

Näyttää siltä, että tiputan Zeyn. En ole ollenkaan varma tästä. D:
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 04.08.2017 21:00:47

Päivä on päättynyt.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 04.08.2017 21:24:01

5. ilta

Äänet
2 Zey (Jeku, Ares)
1 Ares (porkkana)
1 Jitachi (Niacin)
1 Niacin (Jitachi)
1 porkkana (Violet)
1 Violet (Meiz)

Zey lynkataan äänienemmistöllä.

"En enää jaksa olla kissa! Aina meitä tungetaan maakellareihin ja ahtaisiin kuljetuskoppiin! Minä lopetan!"
"Ha! Noinhan koira sanoisi!"

Kuolleet
1. päivä: miina – kertakäyttöinen ennustaja
1. yö: Halima – työmatkalainen
2. päivä: Jamsteri – tavis
2. yö: Violet – tavis
3. päivä: Monni -- > Hukka – pahis
3. yö: Cameron – vapaamuurari
3. yö: jiikare - tavis (antiaktiivisuus)
4. päivä: Mursumus - tavis
4. yö: Anblick - tavis
5. päivä: Zey - tavis

Äänestyspakot:
Jeku& porkkana

Poissaolot:
-

Yö alkaa nyt ja päättyy lauantaina 5.8. kello 22. Yönimet mulle ja justylle!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 5. yö päättyy pe 5.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 05.08.2017 21:00:31

6. Aamu

Talossa oli nyt vieläkin hiljaisempaa. Ehkä siksi, että Hektor roikkui nyt puussa Koistisen toverina...?

Kuolleet
1. päivä: miina – kertakäyttöinen ennustaja
1. yö: Halima – työmatkalainen
2. päivä: Jamsteri – tavis
2. yö: Violet – tavis
3. päivä: Monni -- > Hukka – pahis
3. yö: Cameron – vapaamuurari
3. yö: jiikare - tavis (antiaktiivisuus)
4. päivä: Mursumus - tavis
4. yö: Anblick - tavis
5. päivä: Zey - tavis
5. yö: Jeku - vapaamuurari

Äänestyspakot
-

Poissaolot
-

Päivä alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 9.8. klo 22.00.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 05.08.2017 21:16:24

Jaha, Jeku tippui. Harmittaa, että lynkkasin Zeyn, mutta päätös oli todella vaikea.

Jäljellä ovat siis minä, Jitachi, Meiz, Niacin, porkkana ja Tetra-Violet. Meitä on siis kuusi. Jos ymmärsin oikein, nyt on se lynch or lose -tilanne eli jos emme lynkkaa pahista nyt, he voittavat. Hankala tilanne suoraan sanoen.

Vastakkain tällä hetkellä ovat:
Violet ja Meiz
Jitachi ja Niacin

Toisiaan "komppaavat" (ainakin minun mielestä):
minä ja Meiz
Niacin ja porkkana

Uskon vahvasti siihen, että Meiz on hyvis. Se asettaa ainakin Violetin huonoon valoon silmissäni, joten haluan kuulla häneltä jotain. Sen lisäksi haluan kuulla ++porkkanalta jotain. Annan jo hänelle nyt ääneni, koska viimeksi hän antoi jo minulle äänen, ja en halua sitä tilannetta uudelleen. Haluan kuulla myös häneltä tarkat analyysit jokaisesta pelaajasta, ei vain minusta ja Jitachista. Niacinkin epäillyttää melko paljon. Jitachi taas on aikamoinen kysymysmerkki. Oon saanut aika usein hyvisvibas häneltä. Tilanne selkeytyisi, jos Niacinin rooli paljastuisi.

Toivon todella, että jokainen mukana oleva pelaaja jakaa nyt omat mietteensä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 05.08.2017 21:44:59

Voin sanoa, ettei kauhean kivaa ollut, kun Zey tultiin noin yhtäkkiä tappamaan, vaikka suuren osan eilisestä ajastani menin puolustelemaan häntä. Valinta oli omalta kannaltani erittäin huono, sillä joudun nyt edelleen pohtimaan pahiksia samasta kolmen pelaajan joukosta, ja tuon viime hetken äänestysvaihtelun jälkeen voisin melkein lisätä Areksen tähän listaan. Melkein. Osaltaan taustalla varmaankin on vain oma turhautuminen tuohon Zeyn pudotukseen, mutta Meiz&Ares ei kyllä ole enää mahdoton kombinaatiokaan. Olen kuitenkin sen verran vakuuttunut, että pahis löytyy tästä Meiz, Niacin, porkkana kolmikosta, että keskityn varmaan heihin eniten.

Vaikuttaako muista siltä, että Meiz manipuloi joissain määrin Aresta? Ares avoimesti puhui antavansa ihan liikaa luottoa Meizille. Eilen Meiz ampui alas väitteitäni Zeyn hyvismäisyydestä, ja näen Meizin kommentin Zeystä ja pahiskaverin kyvyttömyydestä pelastaa tätä myös Zeyn pudottamiseen kannustavana. Pahis Meizille Zeyn pudottaminen käy oikein hyvin, sillä sitä epäili häneen vankasti uskova Ares ja Jeku, joka putoaa yöllä erikoishyvisstatuksensa vuoksi. Seuraavana päivänä Jitachi, Niacin ja minä taas emme saa ollenkaan lisää tietoa, jonka perusteella toimia

++Meiz

Vaan kuinka monesta pelaajasta Monni ylipäätänsä puhui?

Ymmärrän näkökulman että tämä käytös voisi viitata pahispari porkkanaan. Samaan aikaan voin todeta että Monnin käytös voi viitata myös pahispari keneen tahansa.

Ei kovinkaan monesta. Jos puhumattomuus on helppo ratkaisu aloittelevalle pahikselle parin suhteen, niin käänteisesti ajatellen tämäkin seikka puhui Zeyn hyvismäisyyden puolesta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 05.08.2017 21:51:40

Violetin pyytämä lista: porkkana, Niacin, Zey, Tetra-Violet, Jita, Meiz, Jeku


Ares, mikä sai sinut hyppäämään tässä listassa porkkanasta ja Niacinista Zeyhin? Pyysin näitä listoja, jotta saataisiin rajattua pahisten mahdollisuuksia heitellä ääniä miten sattuu loppupelissä, ja jotta pelaajat voivat ennakoida päivätapon kohdetta, jotta illalla ei synny häslinkiä. Ei kyllä hyvältä näytä.

Miten Zeyn paljastuminen hyvikseksi vaikuttaa pelaajapohdintoihisi?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 05.08.2017 22:38:37

Violet kirjoitti:
Violetin pyytämä lista: porkkana, Niacin, Zey, Tetra-Violet, Jita, Meiz, Jeku


Ares, mikä sai sinut hyppäämään tässä listassa porkkanasta ja Niacinista Zeyhin? Pyysin näitä listoja, jotta saataisiin rajattua pahisten mahdollisuuksia heitellä ääniä miten sattuu loppupelissä, ja jotta pelaajat voivat ennakoida päivätapon kohdetta, jotta illalla ei synny häslinkiä. Ei kyllä hyvältä näytä.

Miten Zeyn paljastuminen hyvikseksi vaikuttaa pelaajapohdintoihisi?

Tuon listauksen tein silloin, kun mielestäni selkein pahiskaksikkovaihtoehto oli porkkana ja Niacin. Meiz kuitenkin sai jälleen minun pääni kääntymään porkkanan suhteen. Aloin miettimään Niacinia ja Zeytä, ja koska en loppupeleissä osannut valita kohdettani, päätin äänestää Zeyn ulos, koska Zey alkoi minua ensimmäisenä epäillyttämään, sitten vasta porkkana ja Niacin.

Kysyin eilen sekä sinulta että Meiziltä mielipiteitä eri asioista. Meiz sai minut jälleen vakuuttuneeksi. En sanoisi, että Meiz manipuloi minua, mutta uskon häntä. Kun ensimmäisissä viestissäsi (astuttuasi Tetran saappaisiin) puhuit manipuloinnista, aloin ajattelemaan. Sitten kuitenkin luin Meizin viestit. Miksi pahis-Meiz olisi alusta asti puolustellut minua ja esim. miinaa? Voi olla, että juuri näitä loppupelin kahinoita varten, mutta uskotteko siihen itsekään? Se olisi vaatinut paljon töitä. Minusta minä ja Meiz ollaan liian räväköitä parivaljakoksi nimenomaan sen takia, koska olemme puolustelleet koko pelin ajan toisiamme.

Zeyn paljastuminen hyvikseksi ei vaikuta paljoa pelaaja-analyyseihini. Minua harmittaa ennen kaikkea se, että olisi pitänyt kuitenkin lynkata porkkana. Zeyhän olisi luultavasti tippunut, mutta olisimme silti olleet lylo-tilanteessa.

Summa summarum: Meiz voi olla pahis, mutta pidän sitä erittäin epätodennäköisenä. Jps Meiz paljastuu pahikseksi, en luota enää koskaan kehenkään. :D Kuka tahansa voi olla pahis. Tällä hetkellä minulla ei ole harmaintakaan aavistusta.

En usko, että ovat pahiskaksikko:
- Meiz ja Violet
- Meiz ja minä
- Jitachi ja Niacin
- Jitachi ja porkkana

Mahdollisia pareja:
- porkkana ja Niacin
- porkkana ja Violet
- porkkana ja Meiz
- Jitachi ja Violet
- Jitachi ja Meiz
- Niacin ja Violet
- Niacin ja Meiz
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.08.2017 22:41:08

En tiedä kuinka paljon tuo pelin ulkopuolinen viestittely Zeyn kanssa on värittänyt näkökulmaasi, mutta itse näin hänet hyvin potentiaalisena pahiksena Cameronissa roikkumisen ja Hukkaan suhtautumisen vuoksi, eikä yksittäinen viesti ekalta päivältä ollut riittävä syy ohittaa tuota epäilyä. Oma varmuutesi Zeyn hyvisroolista ei suoraan sanottuna vähentänyt tätä ajatusta pätkääkään, päinvastoin. Uskoin Zeyn putoamisen myös selventävän paljon omaa kuvaani pelistä tälle päivälle (ja kuinka väärässä olinkaan), joten en nähnyt syitä protestoida vahvasti hänen tippumistaan vastaan. Mikäli varapelaaja olisikin löytynyt Zeylle, olisin edelleen jumissa hänen suhteen seuraavana päivänä.

Violet kirjoitti:
Vaan kuinka monesta pelaajasta Monni ylipäätänsä puhui?

Ymmärrän näkökulman että tämä käytös voisi viitata pahispari porkkanaan. Samaan aikaan voin todeta että Monnin käytös voi viitata myös pahispari keneen tahansa.

Ei kovinkaan monesta. Jos puhumattomuus on helppo ratkaisu aloittelevalle pahikselle parin suhteen, niin käänteisesti ajatellen tämäkin seikka puhui Zeyn hyvismäisyyden puolesta.

Jälkiviisaana voin todeta että olet oikeassa tästä. En vain pidä tavasta jolla tämä pointti kääntyi porkkanan epäilyyn vaikka sama pointti sopii keneen tahansa kenestä Monni ei puhunut.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 05.08.2017 23:08:34

Kysyin eilen sekä sinulta että Meiziltä mielipiteitä eri asioista. Meiz sai minut jälleen vakuuttuneeksi. En sanoisi, että Meiz manipuloi minua, mutta uskon häntä. Kun ensimmäisissä viestissäsi (astuttuasi Tetran saappaisiin) puhuit manipuloinnista, aloin ajattelemaan. Sitten kuitenkin luin Meizin viestit. Miksi pahis-Meiz olisi alusta asti puolustellut minua ja esim. miinaa? Voi olla, että juuri näitä loppupelin kahinoita varten, mutta uskotteko siihen itsekään? Se olisi vaatinut paljon töitä. Minusta minä ja Meiz ollaan liian räväköitä parivaljakoksi nimenomaan sen takia, koska olemme puolustelleet koko pelin ajan toisiamme.

Enpä usko, että pahis Meiz lähtisi sinua juurikaan manipuloimaan ylipäätänsä loppukahinoita varten. Miksi hän kuitenkaan olisi toiminut hänelle edullisesti toimivaa pelaajaa vastaan esim. yötapoilla? Tai äänillä? Jos pahisMeiz on sinua manipuloinut, niin on hän todennäköisemmin tehnyt sitä koko peliä silmällä pitäen, ja olet hänen edukseen selvinnyt päivälynkkauksista tähän asti. Miksi luotat niin paljon Meiziin? Mikä saa sinut vakuuttuneeksi hänen roolistaan?

En usko, että ovat pahiskaksikko:
----
- Meiz ja minä


Ihan niin kuin yrittäisit vakuutella itsellesi, ettette ole pahispari. Yleensä tämmöisiin omiin rooleihin liittyviin kysymyksiin kun ei viitata termillä "uskon" vaan "tiedän", eikä muita pointtejasi voisi mitenkään rinnastaa tämän varmuisen tiedon kanssa saman lokeron alle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 05.08.2017 23:30:02

Violet kirjoitti:
Kysyin eilen sekä sinulta että Meiziltä mielipiteitä eri asioista. Meiz sai minut jälleen vakuuttuneeksi. En sanoisi, että Meiz manipuloi minua, mutta uskon häntä. Kun ensimmäisissä viestissäsi (astuttuasi Tetran saappaisiin) puhuit manipuloinnista, aloin ajattelemaan. Sitten kuitenkin luin Meizin viestit. Miksi pahis-Meiz olisi alusta asti puolustellut minua ja esim. miinaa? Voi olla, että juuri näitä loppupelin kahinoita varten, mutta uskotteko siihen itsekään? Se olisi vaatinut paljon töitä. Minusta minä ja Meiz ollaan liian räväköitä parivaljakoksi nimenomaan sen takia, koska olemme puolustelleet koko pelin ajan toisiamme.

Enpä usko, että pahis Meiz lähtisi sinua juurikaan manipuloimaan ylipäätänsä loppukahinoita varten. Miksi hän kuitenkaan olisi toiminut hänelle edullisesti toimivaa pelaajaa vastaan esim. yötapoilla? Tai äänillä? Jos pahisMeiz on sinua manipuloinut, niin on hän todennäköisemmin tehnyt sitä koko peliä silmällä pitäen, ja olet hänen edukseen selvinnyt päivälynkkauksista tähän asti. Miksi luotat niin paljon Meiziin? Mikä saa sinut vakuuttuneeksi hänen roolistaan?

En usko, että ovat pahiskaksikko:
----
- Meiz ja minä


Ihan niin kuin yrittäisit vakuutella itsellesi, ettette ole pahispari. Yleensä tämmöisiin omiin rooleihin liittyviin kysymyksiin kun ei viitata termillä "uskon" vaan "tiedän", eikä muita pointtejasi voisi mitenkään rinnastaa tämän varmuisen tiedon kanssa saman lokeron alle.


Edelleenkin pidän Meiziä hyvismäisenä, koska olemme alusta alkaen olleet samaa mieltä pitkälti kaikessa. Jälleen eilen Meiz sai minut vakuuttuneeksi porkkanasta. porkkanan ja Hukan dialogi vaikuttaa enemmän pahis-hyvisdialogilta.

Tuo verbivalinta on väärä, myönnän. Lisäsin minut ja Meizin myöhemmin, jolloin en kiinnittänyt enää huomiota verbiin, jonka olin jo aiemmin siihen kirjoittanut.

En usko, että pahis-Violet olisi kiinni Meizissä näin kauan, ja vetänyt minut siihen mukaan. Pahis-Violet olisi mielestäni jo siirtynyt muihin vaihtoehtoihin. Annan hänelle pikkiriikkisen hyvisvibaa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 05.08.2017 23:45:58

Samaa mieltä pitkälti kaikessa on nyt johtanut aika monen hyviksen kuolemaan, joten ei ole paras indikaattori
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 06.08.2017 00:00:56

Sulla on keskiviikkoon asti aikaa vakuutta minut ja muut siitä, että Meiz on pahis. Mun kohalla se tulee olemaan hankalaa, koska mun koko käsitystä tämän hetkisestä pelistä on vaikeaa muuttaa. Tällä hetkellä haluan kuulla jotain porkkanalta, Niacinilta ja Jitachilta, koska Meizin ja sinun mielipiteet on aika selkeitä mulle tällä hetkellä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 06.08.2017 01:04:21

Ares, jos Meiz sai sinut vakuuttuneeksi porkkanasta, niin miksi sanot, että hänet olisi pitänyt tappaa kuitenkin viime päivänä? Eikö Niacin silloin olisi ollut parempi kohde? Jos epäilit pareja porkkana&Niacin ja Zey&Niacin, niin miksi et äänestä sitä henkilöä, joka esiintyy molemmissa pahisparipohdinnoissasi? Miksi piti mennä äänestämään henkilöä, jonka puolustamiseen menin uhraamaan monta tuntia pelipäivästä (en selvästikään päässyt tästä vielä yli). Annatko Meizin havaintojen tänäänkin rajata itseltäsi äänestyskohteita?

Tuo verbivalinta on väärä, myönnän. Lisäsin minut ja Meizin myöhemmin, jolloin en kiinnittänyt enää huomiota verbiin, jonka olin jo aiemmin siihen kirjoittanut.

Aika jännää, että jälkeenpäin tulee ajatus, että pitää sanoa muille julkisesti, ettei pidä itseään Meizin pahisparina. Lähtökohtainen oletus kuitenkin on, että kukaan ei pidä itseään pahiksena.

Mieleeni tuli vielä tuosta Anblickin yötaposta mieleen... Entäpä jos se oli tahallinen pahiksilta, ja sen oli tarkoitus näyttää siltä, että pahikset olisivat vain jättäneet yönimen laittamatta? Tästä olisi pahiksille kaksi hyötyä: 1) Saa vietyä epäilyjä väärille jäljille ja 2) jos pahis olisi henkilö, jonka asema pelissä on ollut suhteellisen hyvä, kuten vaikkapa Meiz, niin hän ei saisi epäilyjä siitä, ettei ole joutunut yötapon kohteeksi. Joo, tiedän että olen vähän liikaa kiinni tässä Anblickin yötapossa, mutta se häiritsee, ja pahastil. Tämäkin on vain yksi mahdollinen teoria siitä.

Haluan vielä sanoa, että tänään kaikkien hyvisten on pakko äänestää samaa henkilöä. Muuten pahikset viime metreillä pääsevät massaamaan jonkun melko suurella todennäköisyydellä. Se, että putoavalta pahikselta poistuu pesäeroääni, ja kaksi ääntä siirtyy toisena olevalle hyvikselle on jo kolmen äänen heitto.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 06.08.2017 08:31:19

Violet kirjoitti:Ares, jos Meiz sai sinut vakuuttuneeksi porkkanasta, niin miksi sanot, että hänet olisi pitänyt tappaa kuitenkin viime päivänä? Eikö Niacin silloin olisi ollut parempi kohde? Jos epäilit pareja porkkana&Niacin ja Zey&Niacin, niin miksi et äänestä sitä henkilöä, joka esiintyy molemmissa pahisparipohdinnoissasi? Miksi piti mennä äänestämään henkilöä, jonka puolustamiseen menin uhraamaan monta tuntia pelipäivästä (en selvästikään päässyt tästä vielä yli). Annatko Meizin havaintojen tänäänkin rajata itseltäsi äänestyskohteita?

Ensinnäkin porkkana esiintyi sekä Zeyn että Niacinin mahdollisena pahisparina. Päätin, että tulen äänestämään tänään oman pääni mukaan, mutta kuten eilen, saatan pyytää jotain mielipiteitä jostakin. Esim. Meizin mielipide porkkanasta ei muuttunnut sitten Hukka-lynkkauksen jälkeen.

Violet kirjoitti:
Tuo verbivalinta on väärä, myönnän. Lisäsin minut ja Meizin myöhemmin, jolloin en kiinnittänyt enää huomiota verbiin, jonka olin jo aiemmin siihen kirjoittanut.


Aika jännää, että jälkeenpäin tulee ajatus, että pitää sanoa muille julkisesti, ettei pidä itseään Meizin pahisparina. Lähtökohtainen oletus kuitenkin on, että kukaan ei pidä itseään pahiksena.

En tiiä, mikä tuli. Ajattelin vain listata kaikki yleisesti. Eli kuten miten sinä ja Meiz olette vääntäneet, Jita ja Niacin ja sitten toisaalta minä ja Meiz. Hiukan omituista, myönnettäköön jälleen.

Violet kirjoitti:Mieleeni tuli vielä tuosta Anblickin yötaposta mieleen... Entäpä jos se oli tahallinen pahiksilta, ja sen oli tarkoitus näyttää siltä, että pahikset olisivat vain jättäneet yönimen laittamatta? Tästä olisi pahiksille kaksi hyötyä: 1) Saa vietyä epäilyjä väärille jäljille ja 2) jos pahis olisi henkilö, jonka asema pelissä on ollut suhteellisen hyvä, kuten vaikkapa Meiz, niin hän ei saisi epäilyjä siitä, ettei ole joutunut yötapon kohteeksi. Joo, tiedän että olen vähän liikaa kiinni tässä Anblickin yötapossa, mutta se häiritsee, ja pahastil. Tämäkin on vain yksi mahdollinen teoria siitä.

Sinä oot esittänyt kaikista eniten teorioita liittyen Anblickin yötappoon, ja samana yönä tulit mukaan. Hiukan epäillyttävää.

Violet kirjoitti:Haluan vielä sanoa, että tänään kaikkien hyvisten on pakko äänestää samaa henkilöä. Muuten pahikset viime metreillä pääsevät massaamaan jonkun melko suurella todennäköisyydellä. Se, että putoavalta pahikselta poistuu pesäeroääni, ja kaksi ääntä siirtyy toisena olevalle hyvikselle on jo kolmen äänen heitto.

Olen samaa mieltä, mutta en ole valmis äänestämään tällä hetkellä Meiziä ja sinua. Ehkäpä pitäisi äänestää Niacinia, joka voisi olla sinun tai Meizin pahispari. Jitachi voisi olla myöskin sinun tai Meizin pahispari.

Haluaisin kuulla kaikilta pelaajilta jotakin, ja mieluiten isommalla perspektiivillä. Esim. olisi kiva kuulla porkkanalta muita vaihtoehtoja minun ja Jitachin lisäksi tai Violetilta muita vaihtoehtoja Meizin lisäksi, isommalla perspektiivillä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 06.08.2017 13:26:22

Tuntuu, että peli jäi viime päivän/yön jäljiltä melko samaan tilanteeseen jumittamaan. Jeku ja Zey ei kumpikaan edelliseen päivään juuri osallistuneet, joten käytännössä jatketaan pallottelua samalla kokoonpanolla. Zeyn analysointi voidaan tietenkin jättää nyt pois, mutta Zeyn roolin paljastuminen ei tosiaan ainakaan minulle antanut mitään lisätietoa muiden rooleista, kun en häntä ollut muihin (kuin mahdollisesti Hukkaan) linkittänyt.

Zey - porkkana - Niacin - porkkana - Niacin - Zey
Aikamoista äänipallottelua Aresilla. :D Heräsi ensin ajatus, että joku näistä äänistä on ollut pesäeronotto pahiskaveriin, mitä on yritetty peitellä vaihtelemalla ääntä ristiin rastiin, mutta koska Zey paljastiui jo hyvikseksi, itseni lasken pois ja porkkana ei sovi Aresin kaveriksi, niin ei oikein vakuuttava teoria. Ennemmin vaikuttaa epäröivältä hyvikseltä, ymmärrän että tulee aikalailla paineita valinnasta, kun huomaa oman äänen olevan ratkaiseva. Ares ei eilisen perusteella epäilytä enää yhtä vahvasti, luulen että pahikselle olisi ollut aivan sama kenet meistä kolmesta lynkkaa. Minun herättelyääni meni ohi, olin jo aiemmin sanonut etten tule loppupäivästä olemaan paikalla, koska ällölälly parisuhdeaikaa. Harmi tietenkin ettei täällä ollut kuin kolme pelaajaa aktiivisena päivän lopussa pohtimassa päivälynkkausta, tämän päivä pitäisi minulta onnistua olla mukana loppuun asti.

Näen mahollisena, että Violet käytti niin huomattavan paljon aikaa Zeyn puolusteluun juuri siksi, että tiesi varmasti tämän lopulta paljastuvan hyvikseksi. Varsinkin kun Violet on tänään useampaan otteeseen korostanut, kuinka hän piti hyvisZeyn puolia. En allekirjoita Violetin epäilyjä Meiziä kohtaan, esimerkiksi se että täsmällisten sanojen ”epäilyttää” ja ”pahismainen” puuttuminen Meizin Hukka-viesteistä ei minulla muuta mielikuvaa viestien sisällöstä/sävystä. Meiz on muutenkin sanonut, että oli vähän kahden vaiheilla Hukan suhteen, kuten minäkin, joten on mielestäni aivan ymmärrettävää, ettei kovin vahvoja sanoja ole käyttänyt häntä kuvaamaan. Minusta osittain aika tyhjästä muovattuja epäilyjä. Komppaan Aresta siinä, että Meiz tuntuu tällä hetkellä kaikkein todennäköisimmältä hyvikseltä. Jos siis hyvisten äänet pitää tänään yhdelle pelaajalle keskittää, kuten Violet ehdotti, niin näillä näkymin Meizille en ainakaan omaa ääntäni tule antamaan. Eikä ilmeisesti Areskaan kovin helpolla, enkä äkkiseltään muista että muutkaan olisi Meiziä kummemmin epäilleet, joten lähtisin hyvisVioletina miettimään muita vaihtoehtoja. Tietysti on mahdollista että Meizkin on oikeasti pahis, mutta mielestäni ei missään nimessä todennäköisin, joten kun nyt on pakko osua pahikseen, niin joku muu olisi turvallisempi valinta.

Mielummin äänestäisin jopa porkkana, vaikka hän ei todellakaan minun kärkisijoilla ole. Porkkana kuitenkin suhteellisen vähän viestejä lähettänyt ja pääasiassa keskittynyt niissä Aresin kanssa taisteluun eikä kovin paljoa muita kommentoinut, mikä voisi olla pahikselle ihan mahdollinen strategia. En kuitenkaan pidä porkkanaa erityisen pahismaisena, joten äänestän häntä vain jos toinen vaihtoehto on Meiz.

Jitachin perustelut minun äänestämiseksi herätti aika paljon ajatuksia. Mukana ei ollut oikeastaan yhtään lausetta, jonka olisin nähnyt kovinkaan järkevänä. Minusta tuntuu edelleen, että Jita vääristelee viestejäni luodakseen minusta pahismaisen kuvan.
Jitachi kirjoitti:Luettuani Niacinin uudemmat viestit oikein ajatuksen kanssa pari mietettä häneen liittyen. Mun mielestäni viestien sävy on muuttunut pikkuhiljaa rennosta jollain tavalla kireähköön.

-> Tottakai aiemmin oli rennompaa kirjoitella, kun minuun ei vielä kohdistunut mitään syytöksiä. Mielestäni sävy muuttuu puolustuskannalle joutuessa väistämättä roolista riippumatta.

Jitachi kirjoitti:Erityisesti pidän hieman outona sitä että tarttuu postuumisti hieman Anblickin 'hyvistely'-syytökseen.

-> Tähän en todellakaan tarttunut, enkä millään lailla puolustellut. Kysyin mielestäni ihan neutraalisti, mistä oli kyse, kun huomasin että minusta käytetään jotain termiä mitä en itse ymmärrä.

Jitachi kirjoitti:Todella paljon häiritsee myös hänen oma veikkauksensa liittyen Anblick-yötapon motiiviin: mun silmääni veikkaus tuntuu ehkä hieman liian tarkan oloiselta.

-> Tämäkään ei ollu minulta mikään tarkka veikkaus, totesin vain että JOS olet pahis, niin Anblickin tappo sopisi kuvioon ilman ristiriitaa. Toisaalta se sopii vähän liiankin suoraan, joten pidän myös yhtenä mahdollisuutena, että pahikset tappoivat Anblickin nimenomaan kohdistaakseen epäilyt Jitaan ja/tai minuun. Kuten monta kertaa on todettu niin mahdollisia motiiveja on niin monia, etten itsekään liikaa painoarvoa halua asialle antaa ja alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi porkkana piti huonona ajatuksena yötapon analysointia.

Jitachi kirjoitti:Viimeisin viesti oli mun mielestäni kuitenkin hyvinkin tuulesta temmattu:mulla on nolla syytä ruveta pohjustamaan hänen epäilyään ensimmäisenä päivänä: sävy oli ihan puhtaasti siinä vaiheessa mulla se, että halusin puhtaasti käyttää eri sanoja välttääkseni itseni toistelua.

-> Tämän myönnän (ja myönsin kyllä jo heti asiasta mainitessani), että oli ehkä turhan kaukaa haettua. Ehkä tässä kohtaa iski se confirmation bias, mistä Violet puhui, että merkityksettömätkin asiat näyttää ennakkoasenteen vuoksi epäilyttäviltä. Tuossa listauksessa vaan näytti, että muita aloittelijoita yritit ystävällisesti houkutella pelaamaan aktiivisemmin, kun taas kommenttisi minun hiljaisuudesta tuntui syyllistävältä. Mutta on ihan totta, että tuskin olisit niin aikaisin peliä alkanut valmistella minua kohteeksi.

Minun vahvimmat epäilyt pahiksiksi tällä hetkellä ovat Violet ja Jitachi. Ares ja porkkana voivat molemmat aikalailla olla tai olla olematta, mutta uskoisin, että heistä vain toinen. Meiziä en näe todennäköiseksi pahikseksi.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.08.2017 13:49:57

Tulee kyllä avuton olo kun yrittää tätä peliä pähkäillä. Violet vaikuttaa tässä vaiheessa todella raivokkaalta saamaan minut lynkatuksi, mikä väkisinkin pitää minut kiinni hänen epäilemisessään. Vastapointtini epäilyihin tuntuvat menneen kuuroille korville. Lisäksi näin ylivahva epäily minua kohtaan olisi pahis-Violetille helppo keino välttää tänään pahiskaverinsa äänestystä. Epäilyjä voi esittää, mutta koska olen hänelle näin selkeä pahis niin perusteet pistää ääntä suuntaani yli muiden on jo kätevästi pohjustettuna.

Mutta mutta, Tetra ja Jitachi eivät kuitenkaan sovi minusta pahispariksi (Jitachi vaikutti hyvin valmiilta pudottamaan Tetran + aiemmin mainitsemani dialogi heidän välillään). Violet vaikutti myös valmiilta eilen pudottamaan sekä Niacinin, että porkkanan. Tässä kiinnitin kyllä huomiota siihen, että sekä minun että porkkanan epäilemiseen on nähty paljon vaivaa, mutta Niacinin osalta epäily rajoittui siihen että kyseessä voisi olla matalaa profiilia pelaava pahis, joka oli myös valmis siirtämään äänen Hukalta Jekulle kun näki tähän tilaisuuden. Niacinin pelistä kaipaisin siis syvällisemmän analyysin ainakin Violetin puolelta. Kuten myös kertauksen miksi Jitachi on epätodennäköinen pahis, itse pidän epäilyttävänä nimenomaan tuon epäröinnin puuttumista Hukan epäilyistä. Ainakin oman kokemukseni mukaan pahisten epäilyt eivät mukaudu pelin edetessä niin spontaanisti kuin hyviksillä.

Hukan kommentit ja suhtautuminen molempiin pelaajin oli ainakin ympäripyöreän neutraalia, samoin Niacin suhtautui alkuun melko lempeästi Hukan peliin ja vahvat epäilyt heräsivät vasta useamman päivän jälkeen kun Hukka oli kerännyt jo useammalta kyseenalaistusta hänen viesteihin liittyen.

Ares+Violet pahiskaksikkoon en jaksa uskoa pitkälti sen takia etten edelleenkää näe Aresta pahiksena tässä pelissä.

Pelkästään tämän pahiskaksikko-kuvion perusteella olen valmiimpi uskomaan Violetin hyvikseksi. Pidin eilen hänen aggressiivista pahismaalausta minua ja porkkanaa kohtaan hyvin epäilyttävänä, hän vaikutti epätoivoiselta pahikselta jonka on pakko saada uusia epäilynkohteita peliin mukaan. Zeyn paljastuttua hyvikseksi en ole tästä niin varma. Luulen kokevani myös jonkinasteista Tukholma-syndroomaa Violetin epäilyjen jäljiltä.

// Vaan mikä on syndrooman nimi jossa varauksetonta hyvisvibaa antavat epäilyttävät myös. Melko hyvät vainoharhat iski päälle Niacinin kannasta jossa olen hänelle viimeisin vaihtoehto lynkkaukseen, argh :D Perusteletko miten Violet + Jitachi toimii pahiskaksikkona.

Violet kirjoitti:Mieleeni tuli vielä tuosta Anblickin yötaposta mieleen... Entäpä jos se oli tahallinen pahiksilta, ja sen oli tarkoitus näyttää siltä, että pahikset olisivat vain jättäneet yönimen laittamatta? Tästä olisi pahiksille kaksi hyötyä: 1) Saa vietyä epäilyjä väärille jäljille ja 2) jos pahis olisi henkilö, jonka asema pelissä on ollut suhteellisen hyvä, kuten vaikkapa Meiz, niin hän ei saisi epäilyjä siitä, ettei ole joutunut yötapon kohteeksi. Joo, tiedän että olen vähän liikaa kiinni tässä Anblickin yötapossa, mutta se häiritsee, ja pahastil. Tämäkin on vain yksi mahdollinen teoria siitä.

Analysoit aiemmin että tämä viittaisi vain minun pahisrooliin. Kerroin kuitenkin suoraan ettei minulla olisi ollut mitään ongelmia yönimen lähettämisessä. Pidän todennäköisempänä aiempaa ajatustani yötaposta, viewtopic.php?f=9&t=439&sk=a&start=270#p7825
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 5. päivä päättyy pe 4.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 06.08.2017 14:22:27

Violet kirjoitti:Niacinin tapa pitää porkkanaa hyvismäisenä sen perusteella, että Ares on heistä kahdesta pahismaisempi, vaikuttaa tavalta antaa luottoa pahiskaverille samalla, kun maalaa uutta kohdetta itselleen.

Tämä on kyllä hyvä pointti näin uudelleenlukemisen jälkeen. Vaikka Niacinin aiemman mielipiteen porkkanasta muistankin jo ulkoa ("samankaltaiset ajatukset pitkin peliä"), allaolevassa lainauksessa tuo päättelyketju porkkanan hyvismäisyydestä on päin honkia.
Niacin kirjoitti:Porkkana ja Ares on käyneet koko pelin ajan niin näkyvää kaksintaistelua, että heitä en ainakaan pahiskaksikoksi voi kuvitella. Ellei sitten kyseessä ole joku erittäin perusteellinen show, mitä en oikein jaksa uskoa. Näistä kahdesta Ares on minusta epäilyttävämpi osapuoli, joten arvelisin porkkanaa ennemmin hyvikseksi, vaikka täytyy myöntää, etten ole porkkanaan kovin tarkasti keskittynyt viime päivinä. Pakko sanoa että naurahdin ääneen, kun huomasin että Cameronin ekan päivän prosenttilaskuvirhe on edelleen 4. pelipäivänä tapetilla porkkanan ja Aresin keskusteluissa. :D

Minusta normaali lähtökohta tässä analysoinnissa olisi se, että molemmat voivat olla myös hyviksiä. Mutta Niacin esittää analyysin tyyliin jossa jompikumpi olisi pahis ja tällä ajatuksella Ares on epäilyttävämpi ja porkkana hyvismäisempi. Sopii hyvin ajatukseen jossa porkkana olisikin Niacinin pahiskaveri, ja kun tuo on Niacinilla tiedossa, hän tekee pienen ajatuslipsahduksen tässä viestissä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 06.08.2017 14:29:29

En usko, että Niacin on ainakaan Jitachin pahispari. Kumpi on teidän mielestä pahismaisempi, Niacin vai Jitachi?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 06.08.2017 15:06:21

Vastailen minulle esitettyihin kysymyksiin myöhemmin tänään. Olennaisempi kysymys mielestäni on, että kumpi on pahismaisempi - porkkana vai Niacin? Vaikka Meiz onkin mielestäni epäilyttävä, niin Areksen ja Niacinin molempien vastustaessa tätä tappoa haluan kartoittaa näkemyksiä näistä henkilöistä.

Tällä hetkellä mielestäni Niacin on todennäköisempi pahis kuin Jitachi, tähän palaan tarkemmin siinä vastailuviestissä, kun Meiz kysyi mielipiteistäni heistä.

Meiz taisi väärinymmärtää tuon viimeisimmän yötappoteoriani. Ei varmaankaan ole se reaktio, mikä tulisi, jos hän olisi sitä lähtenyt toteuttamaan. Tai voi myös olla, että selitin ajatukseni erittäin kehnosti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 06.08.2017 19:11:59

Meiz kysyi miten minusta Violet ja Jitachi sopisivat pahiskaksikoksi. En näe sille mitään isompaa estettä. Violetin kanta Jitachista oli alkuun: ”Jos Ares meinaa huomenna tippua, niin varmaan olen heittämässä ääneni Jitachin suuntaan” mutta kääntyikin pian siihen, että olikin valmis äänestämään Aresin valitsemaa porkkanaa tai minua, jotta Jitachi ei putoaisi. Aluksi Violet sanoi Jitachin sopivan minua paremmin Hukan pahispariksi, mutta perustelu äänestää sittenkin minua Jitachin pelastamiseksi oli sama: sovin paremmin Hukan pahispariksi. Luitko viestit uudelleen vai miten tämä sama perustelu toimikin yhtäkkiä toisin päin? Minusta tämä voisi hyvin olla pahisparin vuorovaikutusta, että ensin vähän epäillään, mutta kun toinen onkin putoamisvaarassa niin kelkka kääntyy.

Jitachin suhtautuminen Violetiin on minulle hieman epäselvää. Sain kuvan, että Violet tavallaan voisi vähän epäilyttää, mutta ei oikeastaan sitten kuitenkaan? Haluaisitko Jita tänään selventää kantaasi? Samoin Tetrasta ei mitään selkeää mielipidettä, (mikä on tietysti ymmärrettävää Tetran hiljaisuuden vuoksi). Alkuun puolusti Tetraa lymyilyn takia ehkä lievästi enemmän hyvismäisenä, ja mainitsi mahdollisena pahisparina vasta juuri ennen Tetran pudottautumista. Jos Tetra olisi pahiskeskustelussa Jitalle kertonut pudottautumisaikeista, niin Jitan oli siinä kohtaa ”turvallista” alkaa puhua Tetrasta potentiaalisena pahiksena. Jita myös sanoi olevansa skeptinen varapelaajan löytymisestä, joten joka tapauksessa putoavan pahisTetran lynkkaamalla saisi itselle kätevästi hyvispisteitä.

Meiz kirjoitti:Minusta normaali lähtökohta tässä analysoinnissa olisi se, että molemmat voivat olla myös hyviksiä. Mutta Niacin esittää analyysin tyyliin jossa jompikumpi olisi pahis ja tällä ajatuksella Ares on epäilyttävämpi ja porkkana hyvismäisempi. Sopii hyvin ajatukseen jossa porkkana olisikin Niacinin pahiskaveri, ja kun tuo on Niacinilla tiedossa, hän tekee pienen ajatuslipsahduksen tässä viestissä.

En tarkoittanut, etteivätkö molemmat voisi olla hyviksiä. Logiikkani oli se, että koska en usko molempien olevan pahiksia, niin JOS jumpikumpi olisi, niin mielestäni ennemmin Ares, jolloin porkkana jäisi hyviksiin. Koska pidin Aresta epäilyttävämpänä, en uskonut pahis-porkkana & hyvis-Ares rooleihin. En ehkä osaa tätä logiikkaani selittää riittävän hyvin, mutta se ei omasta mielestäni poissulje hyvis-hyvis paria, enkä minusta ole muutenkaan päin honkia. En kuitenkaan ole pitänyt porkkanan hyvismäisyyttä perusteena Aresin epäilyyn, vaan ihan muita asioita. Nyt kun Ares vaikuttaa enemmän hyvismäiseltä ja porkkana lymyilee jossain (koiranpentukiireineen?), niin tällä hetkellä en ole enää yhtä vakuuttunut siitä, että Ares olisi porkkanaa epäilyttävämpi.

Ares kirjoitti:En usko, että pahis-Violet olisi kiinni Meizissä näin kauan, ja vetänyt minut siihen mukaan. Pahis-Violet olisi mielestäni jo siirtynyt muihin vaihtoehtoihin. Annan hänelle pikkiriikkisen hyvisvibaa.

Minusta taas tuntuu, että kun nyt ollaan lync or lose -tilanteessa, niin pahisVioletille olisi edullisempaa, että saa kovalla paahdolla riittävän monen pään käännettyä hyvisMeiziä vastaan.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 06.08.2017 19:57:05

Niacinilta aika kova huomio siitä, että mitä minun pahiksena kannattaa lähteä tekemään. Areksen ja porkkanan vastakkainasettelun ja Niacinin ja Jitachin vastakkainasettelun hyödyntämättä jättäminen on oiva pahisstrategia, sillä sen sijaan voin pahiksena hyökätä Meiztä kohti, jota suurin osa pitää hyvismäisenä. Tähän päämäärään pyrinkin puolustelemalla Zeytä ahkerasti eilisen päivän aikana. Nyt mua kovasti harmittaa, kun mun ultimate masterplan paljastui näin aikaisin.

En nyt oikein ymmärrä, miten tässä näet edullisen pahisstrategian, kun tässä on kuitenkin Ares VS. porkkana ja Jitachi VS. Niacin meneillään, ja minun ollessani pahis vain yksi noista neljästä on pahis, jos nyt on joku noista. Aloittamani Violet VS. Meiz tekee pelin asetelmasta kyllä kiehtovan, pakko sanoa.

Mitä tulee Niacinista, niin äskeisen viestin jälkeen alkoi epäilyttämään. Hän oli ottanut lainaukseni ajalta, jolloin vain Jitachilla muistaakseni oli ääni, ja hänen äänestämisensä oli ainut tapa pelastaa henkilö, jota pidin hyvismäisempänä, ja ihmettelee tämän lainauksen perusteella sitä, että äänestin Niacinia ja porkkanaa. Ensimmäinen lauseeni on ajalta ennen preferenssilistaustani lynkattavista, joten en näe, ettäsillä on vaikutusta noihin valintoihini, ja alun alkaenkaan lausunto sanoo karkeasti vain, että äänestäisin Jitachin ulos ennen Aresta. Ei, että pidän Jitachia kaikkein pahismaisimpana, ja siten äänestän häntä. Voi olla, että jossain vaiheessa olin sitä mieltä, että sovit Jitachia huonommin Hukan pahispariksi Alussa jouduin kiireesti ottamaan peliä kiinni, ja mielipiteeni eivät olleet yhtä tarkkoja - esim. päivän alussa listasin Zeyn ja Hukan mahdollisiksi pareiksi, mutta päivän lopussa menin aika agressiivisesti puolustamaan sitä, etteivät sovi pariksi. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että sovit Jitachia paremmin Hukan pahiskaveriksi, sillä Jitachin perustelut MonniHukkaa vastaan eivät tunnu sellaisilta, että pahis niitä käyttäisi. Teistä kahdesta sinä myöskin olit se, joka välissäoli valmis äänestämään jekua.

Jitachisn puolesta minulla ei ole muuta sanottavaa, kuin että en pidä häntä sopivana pahisparina Hukalle. Hänen viesteissään ei tunnu olevan suuria epäilyttävyyksiä, jotka saisivat hänet näyttämään mielestäni pahismaiselta.

--Meiz, sillä tiedostan, että häntä ei todennäköisesti tulla lynkkaamaan tänään - Ares ja Niacin ovat osoittaneet tänään vastahakoisuutensa, Meiziä en varmaankaan saa ylipuhuttua äänestämään itseään ja Jitachi ei eilen uskonut MeizHukkaa mahdolliseksi pariksi. Ehkäpä sitten ++Niacin
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 06.08.2017 20:00:17

Violet kirjoitti:Olennaisempi kysymys mielestäni on, että kumpi on pahismaisempi - porkkana vai Niacin? Vaikka Meiz onkin mielestäni epäilyttävä, niin Areksen ja Niacinin molempien vastustaessa tätä tappoa haluan kartoittaa näkemyksiä näistä henkilöistä.

Tää jäi häiritsemään, joten päätin nyt kuitenkin kysyä tästä. Ymmärtääkseni ajattelet, että Meiz on pahismaisin, eikö? Eikö sun kannattaisi miettiä, kumpi sopii Meiz pahiskaveriksi parhaiten, porkkana vai Niacin vai jopa Jita? Musta kaikki heistä jopa sopii hänen pahiskaverikseen.

// Ja Violet väliin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 06.08.2017 20:07:21

Pointtisi on hyvä, mutta pitää huomioida myös, kumpi noista kahdesta sopii paremmin Hukan pahiskaveriksi. Kummallakaan pointilla ei ole kuitenkaan tekemistä sen kanssa, että haluan ohjata keskustelua koskemaan sitä kaksikkoa, jota pidän epäilyttävänä ja joita suostutaan äänestämään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 06.08.2017 20:27:13

Violet kirjoitti:Niacinilta aika kova huomio siitä, että mitä minun pahiksena kannattaa lähteä tekemään. Areksen ja porkkanan vastakkainasettelun ja Niacinin ja Jitachin vastakkainasettelun hyödyntämättä jättäminen on oiva pahisstrategia, sillä sen sijaan voin pahiksena hyökätä Meiztä kohti, jota suurin osa pitää hyvismäisenä. Tähän päämäärään pyrinkin puolustelemalla Zeytä ahkerasti eilisen päivän aikana. Nyt mua kovasti harmittaa, kun mun ultimate masterplan paljastui näin aikaisin.

:D No joo, nyt kun asian noin ilmaiset niin totta, Meiz ei tosiaan olisi paras vaihtoehto lähteä mustamaalaamaan, kun tarjolla olisi muita valmiiksi epäiltyjä... En ajatellut ihan loppuun asti tuota.

Violet kirjoitti:Mitä tulee Niacinista, niin äskeisen viestin jälkeen alkoi epäilyttämään. Hän oli ottanut lainaukseni ajalta, jolloin vain Jitachilla muistaakseni oli ääni, ja hänen äänestämisensä oli ainut tapa pelastaa henkilö, jota pidin hyvismäisempänä, ja ihmettelee tämän lainauksen perusteella sitä, että äänestin Niacinia ja porkkanaa. Ensimmäinen lauseeni on ajalta ennen preferenssilistaustani lynkattavista, joten en näe, ettäsillä on vaikutusta noihin valintoihini, ja alun alkaenkaan lausunto sanoo karkeasti vain, että äänestäisin Jitachin ulos ennen Aresta. Ei, että pidän Jitachia kaikkein pahismaisimpana, ja siten äänestän häntä. Voi olla, että jossain vaiheessa olin sitä mieltä, että sovit Jitachia huonommin Hukan pahispariksi Alussa jouduin kiireesti ottamaan peliä kiinni, ja mielipiteeni eivät olleet yhtä tarkkoja - esim. päivän alussa listasin Zeyn ja Hukan mahdollisiksi pareiksi, mutta päivän lopussa menin aika agressiivisesti puolustamaan sitä, etteivät sovi pariksi.

En kiinnittänyt viestejäsi lukiessani huomiota niiden ajankohtiin, arvioin vain suhtautumisesi muuttumista Jitachiin omien viestiesi välillä. Alussa nimittäin pohdit Jitan ja Hukan välejä ja sanoit että voisi hyvin olla pahisJitan liikkeitä, ja perään totesit että minä en mielestäsi sovi kuvaan yhtä hyvin. Tulkitsin epäilyjäsi Jitachia kohtaan sen kokonaisuuden mukaan, en vain tuon yhden irrallisen lainauksen perusteella. Siksi näyttää minusta oudolta, että myöhemmin perustelet ääntäsi minulle sillä, että sovinkin yhtäkkiä Jitachia paremmin Hukan pariksi. Mutta kuten sanoin, ymmärrän, että mielipiteesi voi muuttua tutkittuasi asiaa tarkemmin paremmalla ajalla. En kuitenkaan poissulje mahdollisuutta, että Jitachin epäilysi olisikin oikeasti ollut pahiskaverin näennäisepäilyä.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 06.08.2017 21:45:29

Pahoittelut etten ole kerinnyt yhtään mitään pitkään aikaan! Yritän nyt saada otettua hieman kiinni ja koottua ajatuksia, etten kirjoittele ihan vain muiden puheiden ja sen perusteella, että saan luettua peliä aina silloin tällöin kännykältä ja sen pohjalta pitäisi raapustella viestejä. :D Eilen illalla olisin mieluusti tullut seuraamaan peliä, mutta syistä mitä en viitsi lähteä avaamaan se jäi välistä. :( Olisin kyllä tullut äänestämään Jitachia, tämän roolin selvitys olisi itselleni ollut paljon mieluisampi kuin Zeyn jota pidin hyvismäisenä. Myös jos sillä ei ole väliä jos yksi tai kaksi hyvistä kuolee ja oltaisiin silti lylo-tilanteessa, olisi mielestäni pitänyt käyttää se tilaisuus hyväksi sen puolesta. Silloin meitä olisi viisi, joista kaksi pahista ja kolme hyvistä, eli todella paljon paremmat mahdollisuudet saada pahis oikeasti kiinni. Mutta ehkä jatkossa parempi, että hyviksiä enemmän, vaikka tähän päivään olisikin ollut helpottava tekijä. :)

Meiz

Pelannut alusta asti aktiivisesti, äänesti Halimaa ensimmäisenä päivänä ja otti nopeasti äänen pois kun tämä tuli esiin työmatkalaisena. Pitänyt ensimmäisessä listauksessaan 2. päivänä Aresia hyvismäisenä, Jitachi pahismaiseen kallellaan, Niacinia ei osaa epäillä pahikseksi ja minä ilmeisesti epäilytän. Tetraa Meiz ei käynyt läpi listauksessaan. Äänestää Mursua.

Kolmantena päivänä keskittyy pääasiassa Hukkaan, mikä on ymmärrettävää. Keskittyminen tässä siis Hukan sanomisten kyseenalaistamista ja oikaisua, mutta mukaan mahtuu myös muista pelaajista juttua, muille tulee myös kysymyksiä ja vastauksia. En näe mitä Violet tarkoittaa että Meiz olisi mennyt koko päivän muita komppaamalla, hyvin Meiziltä tuli asiaa koko päivän? :D En myöskään pidä äänten vaihtelua pahismaisena, Meiz selvensi hyvin aiemmin miksi äänesti Anblickia ja tämä oli antanut Hukalle pientä hyvisvibaakin ennen äänihätäkkää, eli näin jälkeenpäin ymmärrän myös miksi ei ollut heti massaamassa Hukkaa.

Neljäntenä päivänä aika hiljainen (Meizin mittapuulla, ei omallani), äänestää Mursua joka paljastuu hyvikseksi. Viidentenä päivänä alkuun pohtii yötappoa, mutta ihan maltillisesti ja mielestäni järkevästä nakökulmasta vaikka syytä ei tiedä kuin pahikset. Epäilyä Jitachin suuntaan, mutta epäilee silti eniten Zeytä jota epäillyt ensimmäisen kerran 3. päivänä jos en ole aivan väärässä. Joutuu Violetin ykkösepäilyksi syystä, että tämän äänestyskohde putosi ja äänestyskäyttäytymisen vuoksi. Paljon perusteluja miksi Zey on pahis (mielestäni hyviä syitä ja äänen arvoisia, vaikka en Zeytä pitänyt pahiksena) ja puolustelua Violetin syytöksiin. Myös paljon puolustelua minun puolestani, kiitos! :D

Yleisesti ottaen en näe Meiziä pahiksena. Mielestäni tämä on koko pelin ajan kyseenalaistanut muiden sanomisia, vastannut kattavasti, pitänyt epäilyistään kiinni eikä tempaissut niitä tuulesta (epäillyt sekä Mursua että Zeytä pidemmän aikaa). Toki pahiksena helpompi jos on rakentanut mielipiteitä jo jonkin aikaa, mutta ajatuksenkulku välittyy hyvin viesteistä ja mielestäni tämän kaltaisten viestien kirjoittaminen olisi yksinkertaisesti hyvin haastavaa pahikselta. En myöskään näe syytä miksi Meiz olisi puolustanut Aresta, miinaa ja minua näin vahvasti läpi pelin pahiksena, vaan mieluummin ollut tyytyväinen kun muut keräävät epäilyjä niskaansa. Epäilyt ovat myös olleet hyvin perusteltuja ja aidon tuntuisia, eivätkä siltä, että Meiz olisi väkisin repäissyt vain jostain epäilyjä.

Ares
Ares on epäilyttänyt minua läpi pelin, ja edelleen häiritsee heppoisin syin annettu ääni Cameronille ja pahismaiset asiat viesteissä. Hukka epäili tätä jokseenkin kevyesti ensimmäisessä viestissä, mutta ilmeisesti Hukka alkoi epäillä tätä enemmän jossain kohtaa kun kerran äänestikin. En jotenkaan pysty ajattelemaan Aresia muuna kuin pahiksena, vaikka viesteistä löytyy myös paljon yritystä löytää pahis joka viittaisi hyvisrooliin.

Ares kirjoitti: Miksei Anblick siirtänyt ääntään pois Hukalta? Miksi Anblick lähti niin määrätietoisesti lynkkaamaan Hukkaa? Miksi Hukka lähti niin määrätietoisesti lynkkaamaan minua? Ja miksi minä lähdin niin määrätietoisesti lynkkaamaan Hukkaa/Camia? Tää on aika ristiriitaista porkkanalta. Tää on vähän niin kuin mun ääneni Tetralle: äänestin Camia mielestäni hänen oudon tempun takia, mutta myös siksi, koska sain hänen viesteistään silloin enemmän pahis- kuin hyvisvibaa.

En muista että Anblick olisi kovinkaan määrätietoisesti lähtenyt lynkkaamaan Hukkaa tai vastaavaa, voi olla että näin oli mutta en muistanut lukeneeni tällaista Anblickilta (mutta ei tarkoita etteikö näin tosiaan olisi, mulla vain on aina ollut rajallinen aika näiden viestien kirjoittamiseen ja olen kirjoittanut hyvin pitkälti muistin varassa). En vain nähnyt tätä mitenkään mahdottomana pahiskuviona sitä, että Anblick olisi pesäeroa ottaakseen äänestänyt Hukkaa. Miksi tämä sitten päätyi pahismietintääni oli siksi, että sinä epäilytit, Hukka oli varma pahis, ja sinä ja Anblick olitte olleet kovin neutraaleja toistenne mielestä. Ei myöskään olisi mielestäni mahdoton pahiskuvio, että samalla kun Hukka aloittaa räväkästi tämä ottaa yhden pahiskaverin epäilyn alle, johon sinä sovit. Ja sinun olisi ollut suhteellisen turvallista epäillä pahiskaveria, mutta äänestit kuitenkin Camia.

Ares kirjoitti: Sun mielipide musra ei ole käytännössä myöskään muuttunut, mutta silti käsittelet mua? Eikö oo pahismaista keskittyä koko pelin läpi vain yhteen pelaajaan, jonka rinnalle otit muun muassa Anblickin ja nyt Jitachin? Totta kai se epäillyttää, että epäilet mua, koska silloinhan voit olla vaikka pahis.

Mielipide ei ole muuttunut, mutta mieleeni on tullut enemmän asiaa mistä mainita ja ottaa esiin pahismaisina puolina. Olen ollut myös samaa mieltä Meizistä koko pelin ajan, mutta kuten yllä olevasta analyysistä voi huomata, en kovinkaan paljoa ihmeellistä asiaa keksinyt. Näin ei ollut sinun kohdallasi, vaan selvensin hieman enemmän syitä miksi epäilen kun niitä kerta oli tullut lisää. Ja en ole tarkoituksella keskittynyt vain sinuun, koko ajan olen yrittänyt miettiä myös muita pelaajia ja pohtia keitä pahikset ovat, mutta sinulle tulee vastailtua eniten joten varmasti näyttää sille, etten muihin olisi kiinnittänyt lainkaan huomiota. Jitachia olen myös jo epäillyt aiemmin. Ja myös Meiz voi olla pahis, vaikka on puolustanut sinua? En ymmärrä miksi epäilytän kun epäilen sinua, tai mitä se kertoisi roolistani.

Ares kirjoitti: Oon edelleen aika kokematon, joten kuten oon monesti todennut, pitempiä analyysejä on vielä aika vaikea kirjoittaa, ja saatankin tarttua aika mitättömiin asioihin. Mitä riittämätöntä oli äänestää Hukkaa Monnin perusteella?

Aivan, unohdin ettet olekaan kokenut juonittelija. Kirjoitat ja hyökkäät niin, että voisit hyvin olla. :D Mutta koska Hukasta löytyi niin paljon asiaa jo ja epäilyn ainesta, niin tuntui kuin olisit sivuuttanut Hukan ja äänestänyt pelkästään Monnin perusteella.

Ares kirjoitti: Jos oahikset eivät antaneet yönimeä, se viittaisi Zeyhin, Niaciniin ja porkkanaan, jopa Meiziin, jotka eivät päivän lopussa olleet aktiivisia.

Heitto tähän väliin, että kännykällä yönimen lähettäminen kestää jonkun minuutin, kyllä multa sellainen aika olisi liiennyt. :D

Ares kirjoitti: porkkana (15 viestiä)
Ares, Jamsteri, Hukka, -
porkkana on ollut melko hiljainen koko pelin ajan. Se sopisi pahikselle? Samoin kuin Niacinia, Jamsteri epäillytti enemmän kuin Monni. porkkana on lievästi pahismainen.

Toki hiljainen peli sopii pahikselle, on paljon helpompi lymytä varjoissa herättämättä huomiota. Mutta, puolustaudun tähän nyt sillä, että toitotin heti pelin alussa kuinka mielestäni pahisten kuuluu olla aktiivisia ja on todella tylsää, jos nämä voittavat lusmuilemalla. :D Jamsteri epäilytti todella montaa pelaajaa enemmän kuin Monni. Kuten silloin sanoin, Monnissa epäilytti viestin samankaltaisuus Jamsterin kanssa ja kuinka Monnin viesti oli se, joka tuli toisena. Muuten pelistä välittyi varovaisuus, joka sopi myös aloittelevaan hyvikseen. Jamsteri taas ylireagoi ja tuntui hieman panikoivan saamaansa huomiota, joka sopii pahikseen.

Ares kirjoitti: porkkanalla ja Niacinilla on kuitenkin hälyyttävän paljon yhtäläisyyksiä, joita seuraavaksi:
- Kummatkin käyttivät muotoa "Aresista", vaikka suurin osa on käyttänyt "Areksesta". Voisiko tämä tulla pahiskeskusteluista? Tämähän on puhdasta äidinkieltä, mutta pisti silmään kyllä hälyyttävästi.
- Kummatkin epäilivät sekä minua että miinaa alussa.
- Kummatkin luokittelivat toisensa hyvismäisiksi.
- Kummankin mielestä Jamsteri oli epäillyttävämpi kuin Monni, mikä on minusta epäillyttävää.
Yksi mahdollisuus on se, kun on nyt puhuttu "manipuloimisesta", että porkkana yrittää manipuloida Niacinia, mikä on hyvä vaihtoehto.

Äidinkieleen en osaa sanoa, mielestäni se vain kuulosti järkevämmältä ja helpommalta taivutusmuodolta, joten käytin sitä. :D Sinuun ja miinaan tarttui moni muukin, moni muukin on luokitellut meidät molemmat hyvismäisiksi ja monen muunkin mielestä Jamsteri oli epäilyttävämpi kuin Monni. En tiedä enkä jaksa etsiä jos jollain muullakin osuu nämä kaikki kohdilleen, mutta en pidä mahdottomana että sellainen löytyisi. Ja mitä manipulointiin tulee, niin eikö minun olisi vaikea manipuloida ketään pelaajaa kun olen selkeästi ollut kaikkein hiljaisin?

Ares kirjoitti: Tuo verbivalinta on väärä, myönnän. Lisäsin minut ja Meizin myöhemmin, jolloin en kiinnittänyt enää huomiota verbiin, jonka olin jo aiemmin siihen kirjoittanut.

Tähän puuttuakseni, miksi listasit itsesi vain Meizin kanssa epätodennäköiseksi pahispariksi? Etkö ole sitä kaikkien kanssa? Ei sinänsä pahismaista välttämättä minusta, mutta hassua kun Violetin sanoin lähtökohtaisesti ei ole kenenkään kanssa pahispari.

Ares kirjoitti:
Violet kirjoitti:Mieleeni tuli vielä tuosta Anblickin yötaposta mieleen... Entäpä jos se oli tahallinen pahiksilta, ja sen oli tarkoitus näyttää siltä, että pahikset olisivat vain jättäneet yönimen laittamatta? Tästä olisi pahiksille kaksi hyötyä: 1) Saa vietyä epäilyjä väärille jäljille ja 2) jos pahis olisi henkilö, jonka asema pelissä on ollut suhteellisen hyvä, kuten vaikkapa Meiz, niin hän ei saisi epäilyjä siitä, ettei ole joutunut yötapon kohteeksi. Joo, tiedän että olen vähän liikaa kiinni tässä Anblickin yötapossa, mutta se häiritsee, ja pahastil. Tämäkin on vain yksi mahdollinen teoria siitä.

Sinä oot esittänyt kaikista eniten teorioita liittyen Anblickin yötappoon, ja samana yönä tulit mukaan. Hiukan epäillyttävää.

Tähän kysymys, että alkoiko Violetin virallinen varapelaaminen silloin kun siitä ilmoitettiin aamulla vai yön aikana, kun Violet on saanut pestin? Tähän tuskin saan vastausta kun hyviksenä sillä ei ole väliä milloin on tullut mukaan, mutta pahiksena on saattanut yön aikana vaikuttaa yötappoon. En ole edes tullut ajatelleeksi sitä, automaattisesti vain ajatellut että Violet on tullut aamulla mukaan eikä siten olisi voinut olla vaikuttamassa yötappoon.

Ares kirjoitti:Haluaisin kuulla kaikilta pelaajilta jotakin, ja mieluiten isommalla perspektiivillä. Esim. olisi kiva kuulla porkkanalta muita vaihtoehtoja minun ja Jitachin lisäksi tai Violetilta muita vaihtoehtoja Meizin lisäksi, isommalla perspektiivillä.

Koko ajan yritetään! :D Ja Violet on kyllä ruotinut myös minun peliäni aika tarkasti läpi Meizin lisäksi.

Lopputulema Aresista on nyt erittäin sekava, kun niin paljon sörkittävää, huomautettavaa ja pahismaista löytyy tavallaan, mutta toisaalta myös yritystä, penkomista ja pahisten etsimis-tahtoa tuntuu olevan. Olen nyt toistaiseksi valmis laskemaan sotakirveeni ja rauhoittumaan Aresin lynkkaus-vimmassani, ja toteamaan, että tämän peli olisi ollut aivan liian räikeää pahispeliksi.

Tetra-Violet
Tetrasta minulla ei ole mitään kovinkaan syvällistä sanottavaa, uskon tämän voineen pitää hiljaisen ensimmäisen päivän ja tiputtautua myöhemmin roolista riippumatta. Tetra kirjoitti Monnin olevan hieman Jamsteria parempi, äänestää Jamsteria ja tämä oli muistaakseni päivän ensimmäinen ääni? Niacin ja Jitachi saavat hieman pahisvibaa, Aresista en osaa sanoa mitä mieltä Tetra oli. :D
Violet taas hyökkää mielestäni turhan vahvasti heti alkuun Meizin kimppuun, huomioimatta mitään Meizin viestien sisällöstä ja tuijottaen liian tarkkaan äänestyskäyttäytymistä. En tiedä onko Violet huomannut, että Jamsteria sanoi Monnia epäilyttävämmäksi Meizin lisäksi minä, Niacin ja Tetra - pelaajat jotka ovat kaikki edelleen elossa, mutta vain Meizin (ja minun?) kohdallani se on epäilyttävää? :D

Violet kirjoitti: Ainut joka ei saa ääniä on porkkana, onnittelut. Ainut, joka ei ole kohteena on porkkana, joka on pelannut varovaista peliä. Tuntuu vähän, että liian varovaista.

En ole mielestäni ollut mitenkään varovainen, hiljainen vain ja sekin tahtomattani.

Violet kirjoitti: porkkana myös äänesti Hukkaa melko aikaisessa vaiheessa.

Violet kirjoitti: porkkana ei näyttänyt epäilevän Hukkaa erityisen vahvasti, verrattuna Jekuun jota äänesti, ja Mursua, jota omien sanojensa mukaan olisi äänestänyt, jos Jeku ei olisi epäilyttänyt noin paljoa. Vaihto Hukalle tapahtui vasta viime minuuteilla, kun Jeku paljastui hyvikseksi, ja porkkanan oli käytännössä pakko siirtää ääni pois häneltä. porkkana olisi voinut kääntää kelkkaansa Anblickin suuntaan Hukan sijaan, mutta Hukka oli äänijohdossa ennen Jekun huonosti perusteltua ääntä, joka käänsi katseet hänen suuntaan. Hukka oli joka tapauksessa jo erittäin huonossa asemassa, joten pahis porkkanan oli järkevämpää antaa äänensä jo Hukalle sen sijaan, että vaarantaa oman aemansa äänestämällä Anblickkiä.

Miksi mielipiteesi äänestämisestäni vaihtui kesken kaiken, ensin hyvissä ajoin ja sitten vasta viime minuuteilla? Toisaalta olen kyllä sitä mieltä että ääneni Hukalle ei missään nimessä tullut aikaisessa vaiheessa. Epäilyksen alla taisi olla Hukka, Jeku ja Mursu. Hukka epäilytti sen vuoksi, että tällä oli erittäin oudot syyt pitää esimerkiksi minua pahiksena, eikä muuttanut mielipiteitään vaikka nämä korjattiin. Jeku epäilytti koska Jeku, Mursua olin muistaakseni epäillyt jo aiemmin joten ei sekään tullut aivan puskista. Äänestin Jekua tämän Anblick-äänen vuoksi, joka aikanaan näytti erittäin epäilyttävälle ja näytti pelastusyritykselle. Jeku oli epäilyttänyt valmiiksi jo kauemmin ääni sinne lähti helpommin, kuin Hukalle joka oli tullut keskelle aktiivista peliä varittamaan ja jolle pystyin vielä antamaan anteeksi virheet (vaikka ei muuttanutkaan mielipiteitään vaikka asiat korjattiin tälle) enkä halunnut heti lynkata aktiivista varapelaajaksi tullutta pelaajaa. :D Anblick ja Hukka taisi olla myös tasoissa jossain kohtaa (muistaakseni), joten eikö minun olisi ollut helpompi vaihtaa ääni Anblickille? Tämä kun oli saanut kahden varman hyviksen äänet, joten vaihto siihen osoitteeseen olisi ollut helppo pahiskaverin lynkkaamisen sijaan.

Violet otti minut ja Meizin kohteeksi eilen, tulee kyllä kieltämättä Hukka mieleen kun väännellään asioita kuulostamaan pahismaisemmalta kuin ovatkaan. Esimerkiksi se, että olin valmis äänestämään kahta pelaajaa yli Hukan = en äänestänyt ensin ketään kun en tiennyt ketä, kun Meiz (?) tuli väliin huomauttamaan Jekun äänestä Anblickille (en muistanut, että Anblickilla oli ääni ennestään enkä siksi aiemmin tajunnut sen pelastusyritys-vibaa) jolloin äänestin Jekua. Jeku ja Cam tulivat esiin vapareina, eli ääni siirtyi siitä seuraavalle pelaajalle, jota olin epäillyt ja jolla oli eniten ääniä eli Hukalle. Tämän lisäksi Violetin ensimmäinen päivä meni Zeyn puolustelussa, Niacin ja Jita jäivät hieman vähemmälle huomiolle mutta muuton keskellä ymmärrän että aikaa ei riitä kaikkeen. Tämän päivän aikana haluaisin kuitenkin kuulla enemmän mielipiteitäsi myös näistä pelaajista. :)

Kaiken kaikkiaan pahispariksi en keksi oikein ketään, Niacin ja Jita olivat niin vahvasti molemmat Tetran kimpussa, että en usko pahispareiksi. Violet (ja Tetra) itsessään epäilyttää käytöksellään, mutta koska en keksi järkevää pahisparikomboa niin valmis uskomaan myös hyvikseksi. Ares nyt vielä menisi Violetin pahisparina, Meiz taas ei. Minua häiritsee kuitekin se, miten minä olen yhtäkkiä Violetin myötä noussut pahisehdokkaaksi vain siksi, ettei minua ole epäilty? :D Tai siis, ihan hyvä että minuakin epäillään sillä täytyy kaikki käydä läpi, mutta miten kaikki ovat yhtäkkiä niin varmoja, että olen pahis. Ei välttämättä yksin Violetin ansiosta, mutta joka tapauksessa haluan kuulla hieman parempia syitä miksi olisin pahis kuin se, ettei minua aiemmin pelissä ole epäilty pahikseksi.

Niacin
Vetoaa ensimmäisenä päivänä aloittelijuuteen ja osaamattomuuteen, mikä on toisaalta ihan ymmärrettävää. Sen jälkeen Niacinin peli kuitenkin kokee suuren muutoksen, epäilyjä on koottu paljon paremmin ja listaustakin tulee. Ekana iltana ääni lähtee Aresille, turvalliseen aikaan kun päällä on kunnon äänihässäkkä äänien lennellessä kaikille muille pelaajille. Seuraavana päivänä heittää Aresin kuitenkin hyvismäiseksi. Toisena päivänä ääni Tetralle ja kyseenalaistaa tämän käytöstä suhteellisen hyökkäävään tyyliin. Pyytelee kuitenkin anteeksi myöhemmin hyökkäävää syyttelyä.

Niacin kirjoitti: Minun yksinäinen ääni Tetralle on nähtävästi aika turha, mutta näillä näkymin toinen epäiltyni Jamsteri on joka tapauksessa tippumassa, jotenka turha ääntä enää siirrelläkään, ellei tilanne yhtäkkiä keikahda johonkin yllättävään suuntaan. Harmillisesti kylläkin Jamsterista ei nyt olla kovin paljoa kuultu, että aika vähäisellä materiaalilla (4 lyhyehköä viestiä) on päätös tehty, miksi voi helposti tulla vedettyä vääriä johtopäätöksiä. Vaikenemisesta tulee kyllä mielikuva, että pahis-Jamsteri huomasi jääneensä kiinni ja luovutti jo pelin. Toki voi olla että hän tympääntyi vääristä epäilyistä tai voi olla ihan muita IRL esteitä. Violetilta tuli tähän väliin myös hyvä kommentti, että pahis-Jamsteri varmaan viilaisi viestejään vähän paremmin. Noh, kohtapa se selvinnee. Jamsteri epäilyttää kyllä edelleen, mutta pienellä varauksella. Selkeää!

Tähän mennessä Niacinin peli on ollut nyt lukiessa hyvismäistä. Tästä tulee kuitenkin jotenkin sellainen olo, että Niacin saattoi tietää valmiiksi Jamsterin olevan hyvis ja peruuttelee epäilyjään valmiiksi seuraavaa päivää varten. Niacin on tavallaan siirtämässä ääntään Jamsterille, mutta sitten Jamsteri ei siltikään vaikuta aivan pahikselle, mutta epäilyttää silti vaikka ei kuitenkaan täysin. Pahiksena helpompi peruutella valmiiksi epäilyjään kun tietää pelaajan hyvikseksi, ettei tule mahdollisia epäilyjä tästä seuraavana päivänä.

Niacin kirjoitti: Pahiksella olisi kyllä enemmän syytä hakea kiireesti muista jotain lokaa, hyvis ehkä uskaltaisi rauhassa käyttää hetken aikaa asioihin perehtymiseen, ennen kuin alkaa sohimaan ympäriinsä? Vähän hätäisin perusteinhan sieltä lähti napakoita ja osittain erikoisia heittoja, vaikka paljon hyviä huomioitakin oli. Voi olla, että pitkästä aikaa pelaamaan päässeenä alkuinnostus vei mennessään, eikä ajatukset pysyneet ihan kasassa, kun oli liian kiire ottaa pelistä kiinni. Jos on alusta asti seuraillut peliä hiljaa, niin voi olla helpottavaa päästä vihdoin purkamaan omia mietteitään.

Ensimmäinen kommentti Hukasta, jälleen jahkaamista. En myöskään nähnyt samanlaista jahkaamista oikein muissa pelaajissa, että olisi ensin sanottu pahismaiseksi ja sitten kuitenkin pyörretty mielipide ja todettu voivan olevan myös innokkaan hyviksen käsialaa. Jitasta Niacinilla ei ollut lainkaan yhtä pitkästi kirjoitettua mielipidettä, hyvisvibaa lähinnä heitetty siihen suuntaan. Ares on myös hyvismäinen Niacinin mielestä.

Niacin kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Tämän keskustelun perusteella “omituisuuksia” on tosiaan selkeytynyt, mutta epäiltyni eivät juuri ole muuttuneet.
Hukka tuntuu tosiaan vähän soutavan ja huopaavan mielipiteidensä kanssa. Huomiosi kiinnittäneitä asioita on pitkälti selitetty, perusteltu ja oikaistu, ja olet monen jutun kohdalla myöntänyt, että olit ymmärtänyt väärin tai oli jäänyt huomaamatta oleellisia asioita, mikä johti "turhiin" epäilyihin. Sitten kuitenkin heti kun Anblick huomauttaa että otat epäilyttävästi pakkia, niin sanot, että epäilysi eivät sittenkään ole muuttuneet. Särähtää korvaan. Tietenkään kaikkia epäilyjä ei voi niputtaa yhteen, vaan voi olla että osa epäilyistä on jäänyt, vaikka osa on selitysten ja oikaisujen myötä rauennut. Tästä muotoilustasi kuitenkin tulee enemmän vaikutelma, ettet ole muuttanut mieltäsi minkään asian suhteen, mikä olisi kummaa ottaen huomioon missä määrin olet myöntänyt tehneesi päätelmiä "virheellisten" muistiinpanojen varassa.

Tässä Niacin pohjaa mietteitään pitkälti muiden sanomien asioiden mukaan (Meiz ja Anblick), mutta tästä komppailusta Violet ei lainkaan huomauttanut? Edeltävä Hukka-pätkä oli kuitenkin suhteellisen ympäripyöreä, vähän niin kuin epäiltiin mutta silti annettiin pitkälti anteeksi ja pyörrettiin mielipiteet äkkiä takaisin siihen, että ajatusvirheet saattavat johtua vain innokkuudesta.

Niacin kirjoitti: Hukan ensimmäisen listauksen epäjohdonmukaisuudet voin nähdä myös innostuneen hyvis-Hukan virheinä, kuten monesti olen sanonut. Toisaalta pidän myös Aresta erittäin epäloogisena pelaajana, mutten enää niinkään epäilyttävänä, joten en tiedä itsekään onko tämäkään kovin hyvä peruste Hukkaa äänestää. Kaiken kaikkiaan tämä Hukan viimeisin viesti saa aikaan enemmän ymmärrystä, pikkuisen lisää uskoa myös hyvismahdollisuudelle.

Niacin kirjoitti:
Hukka kirjoitti: Mä oon todella hämmentynyt, mutta mä uskon, että mä voin pelissä oikeasti vielä olla hyödyksi.

Mitä täällä tapahtuuuu... Vihjaillaanko täällä nyt erikoishyvikseen? Bluffia vai ei?
En uskalla ottaa riskiä. --Hukka ja ++Jeku

Alkuun jo mainitsin, että minusta on häiritsevää kuinka Niacin on jo toistamiseen arvaillut erikoishyvis-roolia foorumissa. Pahiksilla on tarvetta siihen, hyviksille tavallaan vain haittaa jos varmat hyvikset ilmoittautuvat liian aikaisin. Aiemmassa quotessa jonka lainasin, Niacin on jo hieman vetämässä ääntään pois, tai ainakin antamassa hyvisvibaa Hukalle ja mahdollisesti petailee valmiiksi äänen pois-vetoa? Josko ”minusta voi vielä olla hyötyä” -olikin vain yhtä pahissuunnitelmaa, että ääniä alettaisiin vetää pois? En osaa yhtään sanoa, sillä myös hyviksenä sitä voi hieman epäröidä josko ääni onkaan mennyt oikeaan osoitteeseen. Ääni lähtee kuitenkin takaisin Hukalle, eikä Anblickille.

Kun Jitachi huomautti Niacinin vetäneen hatusta Hukan erikoisrooli-paljastuksen, Niacin tuntuu reagoivan kovin voimakkaasti ja puolustavan voimakkaasti näkemystään ja äänen vaihdostaan. Niacin on pelannut kyllä hyvin, mutta pientä pahisvibaa tulee viesteistä tarkemmin luettuna.

Niacin kirjoitti: Porkkanalta taas on minusta hassua paheksua Violetin kiinnostusta yötapon tutkimiseen. Violet ei kuitenkaan sanonut, että aikoisi pelkästään tästä näkökulmasta peliä tarkastella, joten minusta on ihan hyvä että joku miettii asiaa laajemmin tästäkin näkökulmasta. Tietysti se on lähinnä arvailua, mutta niinhän tämä on koko peli muutenkin. :D Tämä on kuitenkin ensimmäinen yötappo, joka ei mennyt aivan yleisen oletuksen mukaan, joten voisihan siitä jotain vihjeitä löytyä.

Mahdollisia syitä, miksi Anblick on kuollut yöllä: varanimi, unohdettu antaa yönimi ja tämä meni kuten Violet ehdotti, tämä oli yleisesti hyvismäisenä pidetty, osunut oikeaan ja epäillyt pahista, halutaan uskotella että on osunut oikeaan ja epäillyt pahista, tai ihan vain koska on hauskaa hämmentää. Jokainen pelaaja saadaan mahtumaan johonkin näistä, joten siksi en näe erityistä syytä miksi ruotia kun ei siitä kuitenkaan päästä pidemmälle. Silloin päästään tilanteeseen, Meiziä epäillään äänestyskäyttäytymisensä vuoksi. En siis usko, että siitä erityisempiä vihjeitä löytyisi.

Niacin kirjoitti: Ares: mielipiteeni sinusta on elänyt pelin mukaan. Aina kun olen alkanut uskoa hyvismäisyyteesi, oletkin sanonut/tehnyt jotain mikä on pistänyt uudestaan mietityttämään. Se, että nyt näit vaivaa tehdä yhteenvedon kaikista äänestyksistä, antaa taas vaihteeksi enemmän hyvisvibaa. Pahis ei luultavasti haluaisi omaa äänestyskäyttäytymistään kovin tarkasti tutkittavan.

Pahikselle juuri on aika edullista tuoda esiin tällaisia kaavioita, näennäisaktiivisuutta ja näyttää siltä, että ollaan hyödyllisiä. En nyt väitä että Ares olisi pahis, vaan että pahiksen on myös ihan järkevää näin tehdä eikä tästä automaattisesti kannata antaa hyvisvibaa.

Niacin ei nyt suoranaisesti epäilytä, mutta tämä tuntuu tällä hetkellä todennäköisemmältä pahikselta kuin Ares ja Meiz. Haluaisin kuulla myös, miksi Jitachi ja Violet sopisivat mielestäsi hyvin pahispariksi? Nämä ovat ehkä kaksi mielestäsi epäilyttävää pelaajaa, mutta mikä tekee heidät yhteensopivaksi pahispariksi?

--

Ähh, ei tästä tule mitään, kaikista keksin miten olisivat pahiksia ja kaikista keksin myös miten eivät ole pahiksia. ;__; Jitachi jäi nyt myös käymättä läpi, huomenna ehdin jatkamaan kun vihdoin loma loppuu ja arki alkaa taas, elämään tulee jotain järjestystä! :-D En ole ehtinyt lukea uusimpia viestejä tältä päivältä, aloitin tämän kirjoittamisen aamulla joten olette tietty ehtineet kirjoittaa hurjasti taas päivän aikana. Mikä on hyvä asia. En vain pysy mun kilometripostilla kaikkien niiden perässä.

[off]Cameronilta ihanat väliaikalaskennat teemoineen :3[/off]
[off 2]Tää koko viesti oli hävitä netin lagatessa, onneksi tallennettu wordiin ~[/off]
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 6. päivä päättyy ke 9.8. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 06.08.2017 22:51:46

porkkana kirjoitti:Alkuun jo mainitsin, että minusta on häiritsevää kuinka Niacin on jo toistamiseen arvaillut erikoishyvis-roolia foorumissa.

Piti ihan selata omia viestejä, että milloin olen näin tehnyt. Tarkoitat varmaan sitä kun mietin, voisiko Monni ja Jamsteri olla vapareita? En tullut siinä ajatelleeksi, että pahikset saattaisi hyötyä siitä huomiosta, jos olisinkin ollut oikeassa. Tuntui vain, että pitää sekin vaihtoehto ottaa puheeksi, kun vaikutti että kaikki piti viestien samankaltaisuutta automaattisesti pahiskeskustelun tuloksena ja oli siksi heitä lynkkaamassa, vaikka se olisi mielestäni voinut olla hyviskeskustelustakin. Pitää kyllä pitää tämä erikoisten salailu paremmin mielessä, jos joskus vielä pelaan.

Myönnän että minussa on vähän (=paljon) jahkailijan vikaa. Samoin kun Mursumus jossain vaiheessa tuskaili, melkein aina kun arvelen havainneeni jotain pahismaista, keksin myös syitä miksi hyvis olisi voinut toimia niin. Olen nähnyt parhaaksi kertoa aika avoimesti kaikista ajatuksistani, enkä vain valita jumpaa kumpaa näkökantaa, jonka tuon esiin. Tietty siitä voi helposti tulla epäselvä tai ympäripyöreä vaikutelma muille. Varsinkin päivän loppua kohti alkaa lynkkaus aina jännittää ja alan kyseenalaistaa omia pohdintojani. Hukan suhteen tuntui varsinkin ikävältä lähteä juuri peliin tullutta pelaajaa lynkkaamaan, minkä vuoksi ehkä halusinkin nähdä hänessä jotain hyvismäistä ja koitin ajatella asioita tarkemmin siltäkin kannalta ja epäillä "lempeästi", kuten monet ovat huomauttaneet.

Nyt oli kyllä kilometripostaus-termi paikallaan, voi olla että jotain hukkui väliin. :D Sano jos kaipaat johonkin vielä tarkennusta. Jitachi&Violet-teoriaan olinkin jo vastannut valmiiksi aiemmin tänään.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa

cron