Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 20:56:16

Jitachi kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Niacin kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Mä oon todella hämmentynyt, mutta mä uskon, että mä voin pelissä oikeasti vielä olla hyödyksi.

Mitä täällä tapahtuuuu... Vihjaillaanko täällä nyt erikoishyvikseen? Bluffia vai ei?
En uskalla ottaa riskiä. --Hukka ja ++Jeku

Tämä tuli itsellänikin mieleen... Voinee olla totta, voinee olla bluffia.


Musta tuntuu että Niacin veti vihjailun omasta hatustaan. Kyllä mun mielestä taviskin voi tuntea että voi olla hyödyksi pelille jotenkin. En tiedä mitä ajatella, mun mielestä toi tuntuu todella räikeältä pelasteluyritykseltä.
//Oho, Jeku ja Cam ovat vapareita.
//Ares

Tämäkin voisi olla totta, mitä Jita sanoi.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 25.07.2017 20:56:41

Miksei Anblickia...
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 25.07.2017 20:57:14

Meiz kirjoitti:@Zey, mielipiteesi Hukasta nykyisten viestien perusteella?

Näin nopsaan ilman tarkempaa viestien lukemista sanoisin, että hämmentävä, mut en kyllä luokittelisi niin pahismaiseksi, että tiputtaisin. Intuitio sanoisi, että enemmin hämmentävä hyvis, joka vain on innoissaan vähän puoli huolimattomasti lukenut topaa. Pahiksen voisin ajatella olevan tarkempi. Eli en ehkä virheitä nää pahismaisina juttuina, sen sijaan vähän pahismaisena näkisin sen, että nuo epäilyt tuntuu pysyvän, vaikka lähtökohtaisesti niitä perusteluita on jo kumottu. //Nyt jäi kirjotus kesken, kun Cam ja Jeku tuli esiin. --Cameron ++Ares

//Cam väliin jatkan pian kirjoittamista mut haluan tän muutoksen äkkiä topaan :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 25.07.2017 20:57:59

Hukka ainakin omasta mielestäni epäilyttävämpi kuin Anblick, vaikka en nyt ihan varma tästäkään ole.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.07.2017 20:58:16

Äh :F --Jeku

Zey epäilyttää nyt kovasti tämän paljastuksen jälkeen, päällimmäisenä mulle on jäänyt fiilis ettei Zey ole ollut kovin suurella palolla kokoamassa porukkaa esimerkiksi Cameronia äänestämään. Samoin esittänyt kysymyksiä mutta jäänyt minusta tavallaan sivuun pelistä. Olisin toivonut häneltä aktiivisempaa osallistumista tähän päivään joka on ainakin minusta vaikuttanut todella koomaiselta (tietenkin tätä loppukahinaa lukuunottamatta). Oudosti pois loppukahinoista. Voi sanoa että odotan enemmän hänen hyvispeliltään.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 25.07.2017 20:58:36

Cameron kirjoitti:Miksei Anblickia...

Mielestäni Anblick on hyvismäinen. Pitäisi tutustua tarkemmin. Sulla on 3min aikaa vakuuttaa mut/meiät. :D

// Zey väliin

Perustelisitko? Viimeistään huomenna :D

// porkkana, Meiz
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.07.2017 20:58:43

++Anblick
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Mursumus » 25.07.2017 20:58:55

--Jeku
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Hukka » 25.07.2017 20:59:22

--Ares ++Anblick
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 25.07.2017 20:59:29

Mä en Anblickia lynkkais, kun ei oo mulle niin vahvasti pahismainen. Mutta en lähtis kyllä Hukkaakaan lynkkamaan, varsinkin kun näin iso joukko on niin iloisesti Hukkaa lynkkaamassa, niin epäilyttää.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 25.07.2017 20:59:59

--Anblick

++Hukka
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 25.07.2017 21:00:06

Meiz, pääsin just töistä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 25.07.2017 21:09:33

Päivä on päättynyt!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 3. päivä päättyy ti 25.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 25.07.2017 21:28:23

3. ilta

Äänet
6 Hukka (Anblick, Jitachi, porkkana, Niacin, Ares, Meiz)
3 Anblick (Cameron, Jeku, Hukka)
1 Ares (Zey)

Hukka putoaa äänienemmistöllä.


"Miau!"
"MAAAAU! MAAAAU!"
"MRÄÄÄH."
"Mau, miau."

"HAU HAU VUH HAU!"

Kissat järkyttyivät. Sehän oli Badding, kurja kapinen koira! Kaikki se maukuminen oli sille viimeinkin liikaa.


Kuolleet
1. päivä: miina – kertakäyttöinen ennustaja
1. yö: Halima – työmatkalainen
2. päivä: Jamsteri - tavis
2. yö: Violet – tavis
3. päivä: Monni --> Hukka - pahis

Äänestyspakot
Anblick

Äänestyspakot suoritettu!

Poissaolot
Ei ole.

Yö alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 26.7. kello 21. Lähettäkää yönimet myös justylle!

Ronen --> jiikare on pudottautunut pelistä. Varapelaajaa etsitään, halukkaat voivat laittaa yksäriä!
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 3. yö päättyy ke 26.7. klo 21

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 26.07.2017 21:43:53

Anteeksi, vähän oli hätä ja unohdin. Justy aloittaa kohta päivän
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 3. yö päättyy ke 26.7. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 26.07.2017 21:52:46

4. aamu

Pihakoivusta kuuluu ulinaa: sinne huijattu katti ei pääsekään enää alas!

Kuolleet
1. päivä: miina – kertakäyttöinen ennustaja
1. yö: Halima – työmatkalainen
2. päivä: Jamsteri – tavis
2. yö: Violet – tavis
3. päivä: Monni -- > Hukka – pahis
3. yö: Cameron – vapaamuurari
3. yö: jiikare - tavis (antiaktiivisuus)


Jiikare putosi antiaktiivisuuteen. Hän oli tavallinen hyvis.

Äänestyspakot
Tetradynamia

Poissaolot
Tetradynamia 24.-28.7.
Zey 27.-28.7. ja 30.-31.7.
Niacin 28.-30.7.

Päivä alkaa nyt ja päättyy sunnuntaina 30.7. klo 22.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kissan viikset! 3. yö päättyy ke 26.7. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 26.07.2017 22:03:12

Nyt on vähän ristiriitaiset fiilikset. Tärkeimmässä asiassa tuli onneksi onnistuminen ja saatiin ensimmäinen pahis lynkattua. Siinä sivussa tuli kuitenkin ilmi vapaamuurareiden henkilöllisyys ja siitä Cameronin menetys, mihin minun oma äänenvaihto oli ratkaisevana vaikuttimena. Hurraa. Anteeksi Jeku, kun epäilin. :( Lisäksi vielä Jiikare putosi ylimääräisenä hyviksenä, mikä ei ole ollenkaan hyvä. Mutta eiköhän tästä vielä nousta!

Kirjoittelin aiemmin jo valmiiksi vastausviestiä, kun jäi niin inhottavaan kohtaan eilinen:

Jitachi kirjoitti:Musta tuntuu että Niacin veti vihjailun omasta hatustaan. Kyllä mun mielestä taviskin voi tuntea että voi olla hyödyksi pelille jotenkin. En tiedä mitä ajatella, mun mielestä toi tuntuu todella räikeältä pelasteluyritykseltä.

Vai että hatusta. Oikeastaan en kiinnittänyt lauseeseen mitään huomiota, ennenkuin Ares pointtasi siihen, joten ei se yksin minun mielikuvituksen tuotetta ollut. Kyllähän sen lauseen voi ymmärtää monella tapaa, mutta minulle tämmöinen "olen arvokas" -viesti toi nyt ensimmäisenä mieleen erikoishyviksen ja reagoin siihen nopeasti, kun en ollut muutenkaan täysin varma Hukan pahiksisuudesta. Näin jälkiviisaana voin sanoa, että olisi tietenkin pitänyt epäillä Hukan kommenttia jo siksikin, kun hän ei tuon selkeämmin asiaa ilmaissut. En siinä hätäkässä tajunnut, ettei oikean erikoishahmon ole tarkempaa rooliaan mitään järkeä yrittää tässä vaiheessa salailla, kun ainoat jäljellä olevat on tietysti vapaamuurareita... Olin sitten väärässä, ja valitettavasti siitä seurasi vapamuurareiden paljastuminen ja voin kertoa että se harmittaa valtavasti. Ymmärrän hyvin että viime hetken ääntenvaihtelu herättää aina epäilyksiä, etenkin nyt kun alkuperäinen kohteeni on nyt varmistunut pahikseksi ja ihailtavan nopsaan tartuitkin tähän. En voi oikein muuta sanoa, kuin että tein niinkuin parhaaksi näin sillä hetkellä.

Nyt kun luin edellispäivän viestejä uusin silmin, niin pahiksen näkökulmasta kuviteltuna Hukka veti itseensä aivan liikaa huomiota ja kaivoi itselleen kuoppaa heti ensiviestistään lähtien. Pahiskaverina en missään nimessä olisi alkanut hänen omituisia viestejään puolustelemaan, enkä varsinkaan olisi koittanut pelastaa noin "räikeästi". Sen verran minäkin olen jo oppinut, että siinä olisi vain joutunut itsekin lynkkausuhan alle hyvin äkkiä. Täällä on aiemmin niin kovasti ruodittu kaikkia ääntään "yllättäen" vaihtaneita, etten luultavasti pahiksena olisi sellaista riskiä uskaltanut ottaa, vaan äänestänyt mielummin suoraan Jekua.

Voisin samalla vastata toiseen Jitan viestiin, joka jäi häiritsemään aiempaa:
Jitachi kirjoitti:Kuitenkin jää vaivaamaan se, että hän käsittelee muutamat pelaajat mun mielestäni hieman ympäripyöreästi lokeroimalla heidät 'ihan järkeviä pointteja'-kategoriaan. Etenkin mä ja porkkana ollaan saatu kyseinen käsittely. Luulin että hänen mielestään vähänkään hyvismäisemmistä pelaajista saisi muutakin kuin pientä ympäripyöreää pohdintaa.

Jotenkin en näe järkevänä käyttää kauheasti vaivaa siihen, koska pidän prioriteettina pahisten nappaamista, en hyvisten kehumista. Pidän erikoisena, että tämä vaivaa sinua. Varsinkin kun tässä on pakosti sellainen "älä luota kehenkään" tikitys aina taustalla, niin en edes uskalla lähtä ketään valtavasti muille kehumaan ilman varmempaa tietoa. Jos joku pelaa mielestäni hyvin ja hyvismäiesti, niin kyllä, minun on vaikea keksiä siitä muuta sanottavaa, kuin että hyvin menee. Kurjaa, että pohdintani ovat mielestäsi joidenkin kohdalta liian suppeat, tein parhaani niiden eteen. Minusta kaikki muutkaan eivät ole minua kummemmin jokaisesta pelaajasta yhtä laajasti asiaa rustanneet, miksi se on juuri minun kohdallani häiritsevää? Esimerkkinä Anblickin listauksesta: "Jitachin viestit ovat aika täynnä asiaa ja edistävät mielestäni peliä. / Mursumuksen peli on musta analyyttista ja järkevää, tulee edellinen peli mieleen niiltä osin kuin sitä muistan."
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 26.07.2017 22:23:51

Mitääh, Cam, eijeiii :/ ja vielä jiikare ylimääräisenä. Hoh, olihan yö.
Suon kaikille miuu epäilleille anteeksi, tässä pelissä nyt kerta kaikkiaan kuuluu epäillä kaikkia. :)
Noh, illasta ja yöstä jäi itselle vähän kitkerä jälkimaku suuhun, koska pahiksen kiinnisaanti pakotti viimeiset varmat hyvikset eli miut ja Cameronin tulemaan aiottua aikaisemmin esiin ja nyt Cam sitten tippui. Mutta enivei, etiäpäin.

Hukka kyllä kaivoi alusta asti itselleen ansakuoppaa. Pahiksen ei kannata vetää itseensä huomiota tarpeettomasti, vaikka olen syyllistynyt tuohon itsekin vähän.

Tarkempaa viestiä tulee myöhemmin, olen tänään matkannut apostolinkyydillä bussiin ja nyt vasta aukaisin kotioven ja nyt on pakko saada yöpalaa ennen kuin nukahdan tähän paikkaan.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 27.07.2017 00:01:48

Sellainen yö. Oli aika varmaa, että pahisten kohde olisi Cameron tai Jeku. Vähän harmittaa se, että onnistuin epäilemään toisen kerran erikoishyvistä. Hyvä puoli toki se, että toinen epäilyni osui nappiin. Harmi tuo Ronen-jiikareen kohtalo hyviksille. Olisin tosin näin päivän alkuun laittanut lievästi pahismaisiin.

Mielestäni Anblick on tällä hetkellä jopa hyvismäisin. Hän laittoi äänen Hukalle lähes vuorokautta ennen päivän päättymistä. Äänestyksen perusteella myös luokittelisin Niacinin hyvismäisiin, sillä hän äänesti tästä tilanteesta Hukan isompaan vaaraan, ja perui äänensä Hukan "varoittelun" jälkeen, mikä on mielestäni aika ymmärrettävää, koska minulla tuli sama tunne. Meizin ja Jitachin luokittelisin hyvismäisiin heidän viestiensä perusteella, ja Jitachikinmäänesti Hukkaa melko varhaisessa vaiheessa. Toki, ehkä pahikset halusivat uhrata liian näkyvästi pelanneen Hukan, kaikki on mahdollista.

Zei tipahti neutraaleihin, mutta on lievästi hyvismäinen. porkkana on neutraalin neutraali, täytynee lukea viestit kunnolla läpi. Mursumus on neutraali, mutta lievästi ehkä kuitenkin pahismainen (tai oikeasti motivaatio-ongelmainen). Tetra on taas suuri kysymysmerkki. Näiden neljän henkilön viestit pitää lukea nyt tämän päivän aikana läpi, alkaen Tetrasta päättyen Zeyhin. Uskoisin, että äänestän jotakin näistä neljästä.

Lisäksi täytynee tutkia, löytyykö jotakin yhteyttä Monnin/Hukan ja toisen pelaajan väliltä. Hauskaa, että luulin löytäneeni jotain Camin ja Hukan väliltä, kun eivät epäilleet toisia. Toisin kuitenkin kävi. Nyt kuitenkin nukkumaan. Katsotaan, milloin kerkeän seuraavan kerran kunnolla peliin perehtyä.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.07.2017 07:40:58

Nostan kyllä hattua Hukka, erittäin vakuuttava panostus peliin mielestäni! Oon eri mieltä siitä että Hukka olisi alkanut kaivamaan omaa kuoppaansa ekasta viestistä alkaen, mutta toki epäilyjen keksiminen on usein hankalaa pahiksille ja he joutuvat jättämään väkisin huomiotta seikkoja jotka kertoisivatkin pelaajan olevan hyvis. Luulenpa että monen pää olisi kääntynyt pelkästään jo sillä, jos hän olisi mukauttanut epäilyjään päivän edetessä hieman luontevammin. Mutta Jekun paljastuminen muurariksi oli todella hyvää tuuria meille, vaikea nähdä että oltaisiin säästytty hänen harhalynkkaukselta muuten tässä pelissä. Toki nyt jälkikäteen äänen Anblickille ymmärtää hyvin, mutta tuohon aikaan se iski todella räikeästi silmään. Ties milloin Hukka olisi lynkattu jos ei eilen. Toki Cameron joutui nyt harmillisesti sivulliseksi uhriksi rytäkässä.

Eilisen perusteella annan vahvaa luottoa Niacinille joka kuumotti Hukkaa tehokkaasti alusta alkaen. Samaistun lopun arpomiseen Hukan pahismaisuuden suhteen. Minulle selkein hyvis heti Jekun jälkeen.

Hukan epäilyt porkkanaa kohtaan, sekä porkkanan reaktiot näihin antavat minulle vahvasti hyvismäistä kuvaa ja muutenkin hänen peli ollut nyt tasaisen hyvismäistä.

Aresta pidän edelleen hyviksenä, vaikka ääni menikin Cameronille yli Hukan. Näen äänelle kuitenkin selkeän motivaation hyvikseltä, Cameronin top 2 epäilyt olivat olleet Anblick sekä Ares (nosti tosin Areksen neutraaleihin viimeisimmässä listauksessaan). Ares piti Anblickia yhtenä hyvismäisistä pelaajista, enkä itsekään pitänyt Cameronin aiempia epäilyjä Aresta kohtaan niin uskottavina.

Anblickin luulen myös hyvikseksi, oli ajoissa mukana epäilemässä Hukkaa ja hyvin huomioin. Lisäksi näin jälkikäteen sain tästä Hukan lainauksesta kuvaa että pyrkisi käännyttämään Anblickia minun epäilemiseen :D "Minusta olet Meiz tehnyt noista parista virkkeestäni, joita itse en painottanut, valtavan suuren asian. Miksi sinulla on kova tarve tehdä Anblickista pahismainen?"

Yllä poppoo ketä en ole valmis äänestämään.

Jitachi epäilyttää lievästi vain sen takia että hyökkää Hukkaa kohtaan niin suurella varmuudella. Hyvikselle ominaisempaa käytöstä on kuitenkin epävarmuus koska ei Hukka niin täysin selkeä pahis minusta ollut. Näen potentiaalia että tässä vaiheessa pahiksena hän uhraisi kaverinsa, Hukka oli kerännyt jo aika paljon huomiota viestin kirjoittamisen aikaan. Takaraivossa myös muisto Miinan äänestämisestä ensimmäisenä päivänä, mitä en vieläkään ymmärrä. Viesti viewtopic.php?f=9&t=439&start=300#p7631 antaa nyt jälkikäteen fiiliksen jossa pahiksena hän valmistelisi jo tulevaa epäilyä Niacinia kohtaan mikäli Hukka paljastuu myöhemmin pahikseksi.

Tetradynamiasta ei kummempaa sanottavaa masentavan lurkkaamisen takia. Näen mahdollisuuden tähän peliin myös hyvis-Tetralle kun miettii viime peliä. Henk. koht. ei suurta kiinnostusta alkaa ajamaan hänen lynkkaustaan ensisijassa tänään, ennemminkin kun muut ideat loppuvat.

Mursumusin peli ei taida sisältää kunnon epäilyä kuin Jekua kohtaan, joka on nyt paljastunut varmaksi hyvikseksi. Olen jo aikalailla vakuuttunut ideastani että hän pahiksena kokee epäilyjen väkisin keksimisen vaikeaksi ja epämiellyttäväksi, ja tässä syy myös motivaatio-ongelmiin pelissä. Ei haluaisi kuitenkaan pettää pahiskavereitaan joten jatkaa osallistumista äänestyksillä.

Zeyn peli on ollut minusta vaisua. En ole saanut missään vaiheessa kuvaa että hän pyrkisi todella vakuuttamaan muita siitä että esim. Cameron on pahis ja meidän kannattaisi hänet lynkata. Oli minusta jumissa Cam epäilyyn edelleen ekan päivän perustein, minkä koen oudoksi.
Ihmeen vähän reagointia Hukan peliin (minun piti ihan erikseen kysellä hänen mielipidettä Hukan pelistä), joka oli koko eilisen päivän puheenaihe, ja kun ottaa huomioon hänen aiemmat lainaukset:
"Jitasta, Monnista ja porkkanasta Monni on musta epäilyttävin".
"Tossa pistää silmiin tuo onneksi sana, vähän tuntuu siltä, että Monni on helpottunut kun ei itse ole saanut Areksen huomiota. Ymmärrän, että ylipäänsä aloittelevalle noi epäilyt voi tuntua vähän pelottavilta, mutta silti tuntuu vähän hassulta, että Monni pitää sitä oikein onnena, vaikka topassa kuitenkin puhuttiin paljon myös siitä, että toi on riskialttiimpaa erikoishyvisten kannalta. Tuntuu siis asettavan oman turvallisuuden erikoisten edelle."
Tämä jälkimmäinen lainaus varsinkin antaa minulle kuvaa pahiskaverin epäilystä, sen verran kaukaa haettu epäily silmääni. Varsinkin kun epäily ei sitten jatkukaan tästä eteenpäin.
Samoin mielestäni Zey antoi eilen minusta liian helposti hyvisvibaa sekä Mursumusille (stressi) sekä Anblickille (teki listauksen). Erityisesti jälkimmäinen viba antaa minulle kuvaa että hänellä on liikaa tietoa muiden rooleista, itselleni ei tulisi mieleenkään sanoa toista hyvikseksi tuolla perusteella.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 27.07.2017 08:31:42

Meiz kirjoitti:Samoin mielestäni Zey antoi eilen liian helposti hyvisvibaa sekä Mursumusille (stressi) että Anblickille (teki listauksen). Erityisesti jälkimmäinen viba antaa minulle kuvaa että hänellä on liikaa tietoa muiden rooleista, itselleni ei tulisi mieleenkään sanoa toista hyvikseksi tuolla perusteella.

Jäi näköjään editoimatta pois tuo "minusta" mikä tekee tästä lauseesta todella epäselvän :D Korjasin lainaukseen mitä meinasin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 27.07.2017 10:04:44

Meiz: Mun mielestäni olisi ollut oudompaa Monnin viimeisen viestin takia jos Monni-Hukka ei olisi ollut pahis. En ole vielä nähnyt sitä Kylävuosieni aikana että hyvispelaaja stressaisi ja puolustelisi aikaisin annettua ääntään nimenomaan sen suhteellisen aikaisen ajankohdan takia. Niacinin temppu taas oli puskista tullut erikoisimplikaatio johon kaikki pohjustus on yksi helposti missattava lausunto, joka kummastutti mua päivän loppukahinoissa. Pidän tosin myös mahdollisena, että Niacin ainoastaan sortui tässä tapauksessa ylianalysointiin, kuten itse viestissään kertoo.

Niacin: Sun ja Anblickin välinen ero on, että lukiessani sun analysointia tuntui että sulla oli yleisesti ottaen vahvempi kuva pelistä jonka myötä pidän hieman erikoisena sitä että et oikein löydä sanottavaa parista pelaajasta: siitä saa helposti kuvan siitä että välttelisit pelaajan analysointia tahallisesti tarkemmin. Anblickin ympäripyöreys tuntui mun mielestäni hieman luontevammalta.

Zey kirjoitti:Mä en Anblickia lynkkais, kun ei oo mulle niin vahvasti pahismainen. Mutta en lähtis kyllä Hukkaakaan lynkkamaan, varsinkin kun näin iso joukko on niin iloisesti Hukkaa lynkkaamassa, niin epäilyttää.

Zeyn viimeinen viesti jäi loppupelissä mun mielestäni hyvin epäselväksi: mulle jäi fiilis että hän potentiaalisesti pesi kätensä liittyen Hukkaan. Mikä bandwagonissa epäilytti?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Cameron » 27.07.2017 23:00:19

Lankakeriä ja tiukuhiiriä!

Kellarikandidaatit
-

Velvollisuus äänestää
Tetradynamia

Hiirijahdissa (poissaolot)
Tetradynamia 24.-28.7.
Zey 27.-28.7. ja 30.-31.7.
Niacin 28.-30.7.
Jeku 29.-30.7.

Päivä päättyy sunnuntaina 30.7. klo 22. Let's Rock'n Roll!! :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 27.07.2017 23:01:32

Meiz kirjoitti:Viesti viewtopic.php?f=9&t=439&start=300#p7631 antaa nyt jälkikäteen fiiliksen jossa pahiksena hän valmistelisi jo tulevaa epäilyä Niacinia kohtaan mikäli Hukka paljastuu myöhemmin pahikseksi.

Mulla kävi kieltämättä sama mielessä jo aiemmin kun Jitachi kommentoi mua ”mahdolliseksi pahispelaajaksi” sillä perusteella, etten kirjoittanut kaikista yhtä laajaa pohdintaa. :D Kaikkihan täällä on tietysti mahdollisia pahispelaajia, mutta kuten aiemmin sanoinkin, minusta tuo oli outo peruste, kun hänen mukaansa ei muu ollut silloin pistänyt silmään.

Jitachi kirjoitti:Meiz: Mun mielestäni olisi ollut oudompaa Monnin viimeisen viestin takia jos Monni-Hukka ei olisi ollut pahis. En ole vielä nähnyt sitä Kylävuosieni aikana että hyvispelaaja stressaisi ja puolustelisi aikaisin annettua ääntään nimenomaan sen suhteellisen aikaisen ajankohdan takia.

Se, että Monni puolusteli aikaista ääntään (joka ei minusta edes ollut erityisen aikainen, klo 22), oli riittävä vakuutin pitää MonniHukkaa varmana pahiksena? Kuten Jamsterista tuli huomattua, ei kummallisten asioiden puolustelu ole mikään varma merkki aloittelijan pahisroolista, vaan on ainakin minusta ihan normaalia alkusekoilua. Monnin kohdalta tätä on tietysti aivan turha puolustella, mutta pointtini on se, että en ymmärrä, miten se yksi pieni asia riitti niin vahvasti vakuuttamaan sinut pahiksen löytymisestä. Hukan viesteistä kommenttisi oli ainakin aiemmin vain ”lievästi kummallisia”, joten näillä perusteilla minusta on aika voimakkaasti sanottu, että sinulla on täysi fiilis hänen pahiksisuudestaan, ilman oikeasti varmaa tietoa. Jotenkin tuntuu kyllä niin hullulta kuvitella, että kukaan pahis olisi omaa pahiskamuaan ollut lynkkaamassa heti ensimmäisten joukossa. Omituisuus pantu merkille nyt kuitenkin.

Zey ei ole nyt ihan viime päiviltä jäänyt erityisemmin mieleen, eikä tosiaan Hukkaan ottanut itse mitään kantaa, vaikka Monnista oli aiemmin jonkin verran kiinnostunut. Mahdollista on, ettei toinen pahis halunnut lisätä vettä myllyyn, kun Hukan tilanne alkoi näyttää niin vaikealta? Käsittääkseni kuitenkin pahisZeylle olisi normaalimpaa olla räväkämpi osallistuja, eikä lymyillä vaisuna? Aina kun koitan miettiä, voisiko Zey kuitenkin olla pahis, niin tössää ajatus siihen melkeinputoamishetken viimeiseen heittoon, että josko varapelaajaksi kuitenkin pääsisi. Pitäisi varmaan koittaa tuo yksi viesti hetkeksi unohtaa, että voisin vähän objektiivisemmin Zeytä tarkastella. Jollain olikin puhetta aiemmin, olisiko tuo kyseinen viesti voinut olla joku superpahisninjaveto, joten en halua siihenkään ihan 100% luottoa laittaa, vaikka pidänkin sitä aika vaikeasti uskottavana temppuna. Ei siis tällä hetkellä ole mitään kummemmin paheksuttavaa Zeyssä, mutta porukan vähetessä pitää varmaan alkaa kaikkia tutkia kriittisemmin silmin.

Tarkoitus muitakin kommentoida vielä tälle päivää, mutta venyi taas iltaan ennenkuin sain aloitettua ja näköjään vuorokausi alkaa jo vaihtua. Loppupelipäivän olenkin sitten Helsingissä seikkailemassa, joten jätän tässä vaiheessa ihan suosiolla tämän kierroksen äänestämättä. Palailen sitten tiistaina asiaan!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 28.07.2017 21:32:10

Onpa masentavan hiljaista. Tulkaa jakamaan ajatuksianne! :D Tutkin Monnin ja Hukan viestejä, ja tässä jotakin, mitä mieleeni juolahti.

Monni äänesti Zeytä tilanteessa, jossa Halimalla oli neljä ääntä ja Zeyllä kaksi (lopuilla yksi). Miksi pahiskaveri olisi äänestänyt yhden äänen päähän hyvistä? Toisaalta sen voi selittää hyvinkin sillä, että Zeyn ääni oli Cameronilla. Zey poisti äänensä lopulta Camilta. Monni siis saattoi hyvinkin tehdä hajorakoa pahiskaveriinsa. Toisaalta Monni ehkä äänesti, kuten hänen hyvisavopuoliso, koska huomasi tämän olevan hyvä kohde. Seuraavana päivänä hän vielä puhui vielä minusta sekä Zeystä. Mutta olisiko aloitteleva pahis käynyt niin kärkkäästi pahiskaveriinsa kiinni? Ehkä, jos tämä kokenut pahiskaveri ohjasi häntä. Monnin perusteella sanoisin Zeytä lievästi hyvismäiseksi.

Hukka kirjoitti:SIIS, tällä hetkellä pidän pahismaisimpina Aresta, Meiziä ja porkkanaa. Lievästi pahismaisina Anblick, Jeku, Jitachi, Mursumus sekä Tetradynamia ja lievästi hyvismäisenä Ronen-jiikare. Hyvismäisimpinä pidän taas Cameronia, Niacinia ja Zeytä. Pahismaisia on nyt tietenkin aivan liikaa, mutta tällaisia ajatuksia heräsi ja teitä erityisesti tarkkailen jatkossa. Tai no, kuten teitä kaikkia <3

Tästä listauksesta päättelisin, että Meiz ja porkkana ovat hyviksiä. Uskoisin, että Hukka ei laittanut lievästi pahismaisiin kumpaakin pahiskaveriaan. Tämä tukisi sitä, että Zey olisi pahis. Jos lievästi pahismaisimmissa olisi yksi Hukan pahiskaveri, se olisi mielestäni Jitachi, Mursumus tai jiikare. Tämä ei tietenkään poissulje esimerkiksi Anblickia ja Niacinia, mutta Meiz ja porkkana saavat aika paljon hyvisvibaa. Mutta voisiko pahis kuitenkin jopa epäillä vahvasti pahiskaveriaan?

Hukka kirjoitti:Tetradynamian temppu oli kyllä jotain muuta. Siis mitä ihmettä?

Tämä passaisi mielestäni siihen teoriaan, että Hukka tiesi Tetran tempun jo etukäteen. Nimenomaan viimeinen lause kuulostaa aika väkinäiseltä.

Hukka kirjoitti:Myöhemmin tullut selitys oli järkevä, ja selostaa muutenkin toimintaansa jälkikäteen hyvin.

Tämä puoltaisi sitä, että Mursu olisi Hukan pahiskaveri. Mursu vaihtoi äänensä siis miinalle ihan päivän lopussa.

Hukka kirjoitti:Toisena päivänä puolustelee yhä Zeytä, epäilee Jekua ja vielä äänestää heppoisin perustein ja muutenkin pelaa jotenkin turvallisesti.

Mutta toisaalta en usko, että pahiskaveri olisi käyttänyt termiä "pelata turvallisesti" pahiskaveristaan.

Hukka kirjoitti:Myöntää, että pahiksena tarkkailee erityisesti, myöntäisikö pahiksena tällaista? Miten näemme Zeystä, että hän tarkkailee erityisesti, kun tuntuu, että hän tarkkailee koko ajan? Kova hiillostus päällä ensimmäisenä päivänä, perustelee Cameronin pahismaisuuden kyllä hyvin. Pesäeronotto? Jos pahis, Cameron voisi olla myös, ja jos hyvis, olisiko Jeku pahis silloin (Cameronin kanssa?)? Tai jopa kaikki kolme? Varallepääsytoive juuri ennen päivän päättymistä olisi todella nerokas pahisjuoni tai voisi todistaa myös vilpitöntä hyvikseyttä? Toisena päivänä jatkaa oikeasti peliä-eteenvievää peliään, ei mitään erikoista mielestäni.

Alusta antaisin ehkä hyvisvibaa Zeylle. Erityisesti lopusta, koska olisi ehkä aika riskaabelia lähteä spekuloimaan (leikisti siis) pahiskaveri-Zeytä ja Camia ja Jekua, joista jälkimmäiset paljastuivat vapareiksi.

Hukka kirjoitti:Puhui odottavansa toista päivää, koska silloin tietää enemmän. Pahiksia pitäisi yrittää saada kiinni ensimmäisestä päivästä lähtien, mutta onhan se totta, että toisena päivänä ollaan tavallaan viisaampia. Ihmettelin, ettei Jitachi huomannut Violetin esittämää reaktionhakuääntä vaan kummasteli sitä, vaikka on jo kokenut pelaaja. Samoin vaihtoi mielipidettään Areksesta ensimmäisen päivän aikana?

Aika neutraali mielipide loppujen lopuksi Jitachista.

Hukka kirjoitti:Mielestäni Zey on todella hyvin mukana pelissä ja seuraa sitä aktiivisesti, tältä hänen viestinsä ainakin vaikuttavat. Hän kuitenkin myönsi, että pahiksena tarkkailee hyvin tarkasti peliä. Ja tällä hetkellä hän mielestäni on hyvin perillä pelistä (laskematta ensimmäisen päivän äänestystilannetta) eli on tarkkaillut hyvin peliä. Samalla vaikuttaa hyvikseltä, joten esitin retorisen kysymyksen, mistä näemme hyvisZeyn ja pahisZeyn eron tässä asiassa.

Ekasta lauseesta ja vikasta lauseesta vähän pahisvibaa Zeyn suuntaan.

Hukka kirjoitti:Edelleen epäilen erityisesti Aresta, Meiziä, porkkanaa, Jekua ja Mursumusta, kuten aiemminkin, vaikka väärinymmärryksiä on selvinnyt ja ymmärrän tilanteita paremmin.

Eli Meiz, porkkana ja Mursu epäilyiden kohdalla, kaikille vähän hyvisvibaa siitä. Missä Tetra?

Hukka kirjoitti:Aresta pidän epäilyttävänä ensimmäisen päivän äänestyksen perusteella, vaikka siitä onkin jo kauan. Myös juuri tässä viestissä kommentoimani outo kohta mietityttää. Jotenkin myös tämän päivän vastailut kysymyksiin ja yleiseen keskusteluun ovat olleet lyhyenlaisia ja hätäisen oloisia? Tämän ajatuksen saan siitä, että tulee vastaamaan yhteen kysymykseen ja palaa sitten heti kohta vastaamaan toiseen, mutta kunnollista viestiä ei tunnu tulevan. Tähän voivat vaikuttaa tietysti myös irl-kiireet, joista maininnut, mutta silti asiaa ihmettelen. Lupailee tarkempaa perehtymistä tälle illalle, ja toivottavasti sellaisen saamme.

Jeku epäilyttää minua erityisesti lyhyillä viesteillään, ja vieläkin lyhyemmillä omilla pohdinnoilla. Kertoo syitä vain kysyttäessä ja peli tuntuu olevan yhtä vastausten antamista kysymyksiin ilman oikeaa asiaa.

Meiz on tänään ollut puolustautuessaan erittäin kärkäs, tietysti epäilyt voivat hermostuttaa hyviksen, mutta niin pahiksenkin. Meiz on mielestäni käyttäytynyt melko aggressiivisesti koko pelin ajan, mikä vaikuttaa minusta pahiksen toiminnalta.

Seuraavina listallani olisivat
porkkana (äänestyskäyttäytyminen, pahismaiset ajankohdat, tämän päivän hiljentyminen)
ja Mursumus. (varovainen pelaaminen, hiljentyminen)
Sitten Jitachi, (vaikea saada otetta, minkä koen todella hyväksi tavaksi pelata pahista, toisaalta vaikea saada otetta = hyvin neutraali)
jiikare, (varapelaajan täydellinen peliin osallistumattomuus)
Tetradynamia (kummalliset temput, vaikea saada otetta)
ja Anblick (neutraalius, äänestyskäyttäytyminen, hyvismäisyytenä järkevä listaus)
suunnilleen tässä järjestyksessä sanoisin.
Hyvismäisinä taas pidän yhä
Cameronia, (pelin edistävyys)
Niacinia (tuntuu käyttävän todella aikaa listaukseen ja pahisten etsintään)
ja Zeytä (pelin edistävyys kysymyksillä, järkevät kommentit).

Tästä listauksesta hyvisvibaa Meizille. Sen sijaan kyllä vähän epäillyttää Zeyn sijoitus. Tetra, Mursu ja Jita aika samoilla paikoilla.

Kaiken kaikkiaan Hukan viestien perusteella annan hyvisvibaa Meizille, porkkanalle ja Anblickille. Jäljelle jäävät Mursumus, Jitachi, Tetradynamia, Niacin ja Zey.

Mursu on ollut aika hiljainen, joka voi johtua tosiaan motivaatio-ongelmista tai sitten vaikeasta roolista tai molemmista. Jitan ensimmäisen päivän ääni sekä eronotto Niaciniin on pahismaista, mutta toisaalta ääni Hukalle tuli aika ajoissa, mutta toisaalta ehkä pahikset päättivät uhrata Hukan. Tetran peli on ollut todella hämmentävää. Niacinia pidän kaiken kaikkiaan melko hyvismäisenä, hyvisvibaa hänen äänestä Hukalle. Zeystä oon aika paljon jo sanonut, hänellä on aika paljon kytköksiä Monniin ja Hukkaan; Monni äänesti häntä ja Hukka taas piti hyvismäisenä.

Niacin ei siis epäilytä niin paljoa kuin Tetra, Mursumus Zey, Jitachi. Uskon, että pahiskolmikosta jäljelle jäänyt kaksikko löytyy kolmikosta Tetradynamia, Zey ja Jitachi. Toisaalta en usko, että Zey ja Jitachi ovat samassa tiimissä, joten mahdollisia kaksikoita ovat Tetra ja Mursu, Tetra ja Zey, Tetra ja Jita, Mursu ja Jita tai Mursu ja Zey.

Mitä mieltä te muut olette? Tämä oli aika väkinäinen viesti, mutta edellinen viesti Niacinilta tuli lähes 24 tuntia sitten, joten oli pakko jotain kirjoittaa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 28.07.2017 21:33:42

Ares kirjoitti:Uskon, että pahiskolmikosta jäljelle jäänyt kaksikko löytyy kolmikosta Tetradynamia, Zey ja Jitachi.

Korjaan: Uskon, että pahiskolmikosta jäljelle jäänyt kaksikko löytyy nelikosta Tetradynamia, Zey, Jitachi ja Mursumus.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 28.07.2017 21:49:30

Ares kirjoitti:
Ares kirjoitti:Uskon, että pahiskolmikosta jäljelle jäänyt kaksikko löytyy kolmikosta Tetradynamia, Zey ja Jitachi.

Korjaan: Uskon, että pahiskolmikosta jäljelle jäänyt kaksikko löytyy nelikosta Tetradynamia, Zey, Jitachi ja Mursumus.

Mulla on kanssa vähän samat epäilykset.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 29.07.2017 09:14:49

Jooh, oon itse mökkeilemässä ja luurin varassa, pelkkä lainausten editointi on täyttä tuskaa :D
Ares kirjoitti:Monni äänesti Zeytä tilanteessa, jossa Halimalla oli neljä ääntä ja Zeyllä kaksi (lopuilla yksi). Miksi pahiskaveri olisi äänestänyt yhden äänen päähän hyvistä? Toisaalta sen voi selittää hyvinkin sillä, että Zeyn ääni oli Cameronilla. Zey poisti äänensä lopulta Camilta. Monni siis saattoi hyvinkin tehdä hajorakoa pahiskaveriinsa. Toisaalta Monni ehkä äänesti, kuten hänen hyvisavopuoliso, koska huomasi tämän olevan hyvä kohde. Seuraavana päivänä hän vielä puhui vielä minusta sekä Zeystä. Mutta olisiko aloitteleva pahis käynyt niin kärkkäästi pahiskaveriinsa kiinni? Ehkä, jos tämä kokenut pahiskaveri ohjasi häntä. Monnin perusteella sanoisin Zeytä lievästi hyvismäiseksi.

Mursumus äänesti myös todella myöhään ja Halimaa. Mikäli hän on pahis, en näe mahdottomana Monnia äänestämässä pahis-Zeytä.

Ares kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Toisena päivänä puolustelee yhä Zeytä, epäilee Jekua ja vielä äänestää heppoisin perustein ja muutenkin pelaa jotenkin turvallisesti.

Mutta toisaalta en usko, että pahiskaveri olisi käyttänyt termiä "pelata turvallisesti" pahiskaveristaan.

Miksei? Aika kevyt epäily mielestäni.

Ares kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Myöntää, että pahiksena tarkkailee erityisesti, myöntäisikö pahiksena tällaista? Miten näemme Zeystä, että hän tarkkailee erityisesti, kun tuntuu, että hän tarkkailee koko ajan? Kova hiillostus päällä ensimmäisenä päivänä, perustelee Cameronin pahismaisuuden kyllä hyvin. Pesäeronotto? Jos pahis, Cameron voisi olla myös, ja jos hyvis, olisiko Jeku pahis silloin (Cameronin kanssa?)? Tai jopa kaikki kolme? Varallepääsytoive juuri ennen päivän päättymistä olisi todella nerokas pahisjuoni tai voisi todistaa myös vilpitöntä hyvikseyttä? Toisena päivänä jatkaa oikeasti peliä-eteenvievää peliään, ei mitään erikoista mielestäni.

Alusta antaisin ehkä hyvisvibaa Zeylle. Erityisesti lopusta, koska olisi ehkä aika riskaabelia lähteä spekuloimaan (leikisti siis) pahiskaveri-Zeytä ja Camia ja Jekua, joista jälkimmäiset paljastuivat vapareiksi.

Loppupäätelmässään kuitenkin päätyy Zeyn osalta siihen että pelaa hyvismäisesti, eli pyörtää koko spekuloinnin pahiskaveruudesta pois. Hukan mielestä Zey oli kaikista hyvismäisin pelaaja.

Minulle selkein kohde tänään on ++Mursumus
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 29.07.2017 12:41:55

Huh, anteeksi epäaktiivisuuteni, yritän parantaa seuraavaan pelipäivään, kun luulen etten ehdi iltaakaan seuraamaan tämän viikonlopun mennessä sukuloidessa. :/ Poissaoloakaan en tajunnut hakea. No, nopsaan ehdinyt nyt kuitenkin! Spoilerin sisällä eilistä äänestystä, siinä on aina tullut yksi ääni lisää joka kohdassa. Auttoi ainakin minua hieman hahmottamaan peliä, mutta koska siitä tuli niin pitkä niin heitin spoilereiden sisään. :D

Spoiler:
1 Hukka (Anblick)
1 Jeku (Mursumus)

2 Hukka (Anblick, Jitachi)
1 Jeku (Mursumus)

2 Hukka (Anblick, Jitachi)
1 Jeku (Mursumus)
1 Cameron (Zey)

3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
1 Jeku (Mursumus)
1 Cameron (Zey)

3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
1 Jeku (Mursumus)
1 Cameron (Zey)
1 Ares (Hukka)

3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
1 Jeku (Mursumus)
1 Cameron (Zey)
1 Ares (Hukka)
1 Anblick (Cameron)

3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
2 Cameron (Zey, Ares)
1 Jeku (Mursumus)
1 Ares (Hukka)
1 Anblick (Cameron)

3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
2 Cameron (Zey, Ares)
2 Anblick (Cameron, Jeku)
1 Jeku (Mursumus)
1 Ares (Hukka)

3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
2 Cameron (Zey, Ares)
2 Anblick (Cameron, Jeku)
2 Jeku (Mursumus, Meiz)
1 Ares (Hukka)

3 Hukka (Anblick, Jitachi, Niacin)
3 Jeku (Mursumus, Meiz, porkkana)
2 Cameron (Zey, Ares)
2 Anblick (Cameron, Jeku)
1 Ares (Hukka)

4 Jeku (Mursumus, Meiz, porkkana, Niacin)
2 Hukka (Anblick, Jitachi)
2 Cameron (Zey, Ares)
2 Anblick (Cameron, Jeku)
1 Ares (Hukka)


Spoilerin lopussa sitten Cam ja Jeku tuli esiin vapareina, ja äänet lähti vaihtamaan osoitetta Hukan suuntaan. Lopun äänestyksessä ei ollut muuta mielenkiintoista kuin se, että Meiz lähti äänestämään Anblickia Hukan sijaan. Hukalla oli 5 ääntä ja Anblickilla 2, joten sinänsä outoa vielä lähteä pelastamaan pahiskaveria tässä tilanteessa. Äänet kävi kyllä tilanteessa 5 Hukka - 4 Anblick, ennen kuin Meiz siirsi äänensä Hukalle.

Meiz, miksi päätit lopulta äänestää Hukkaa?

Anblick saa tästä äänestyksestä minulta sekä hieman hyvisvibaa että pahisvibaa. :D Lievää hyvisvibaa siitä, että oli toinen äänestettävä ja pahisvibaa taas siitä, että Cam halusi tämän lynkattavaksi ja tätä äänesti kuitenkin kaksi varmaa hyvistä. Ares antoi Anblickille hyvisvibaa kun tämä oli ensimmäinen, joka Hukkaa äänesti, mutta tämä on myös hyvin turvallinen tapa äänestää pahiskaveriaan. En siis olisi suoraan leimaamassa Anblickia hyvikseksi tämän perusteella.

Ares kirjoitti: Monni-Hukka
Hukkaan en vielä ole saanut kunnolla tuntumaa. Monnin viesteistä kuitenkin saa. Hän vetoaa kokemattomuuteen ja kyselee pahismaisuudesta, jos olisi viime minuuteilla äänen laittanut. Jotenkin kuulostaa väkinäiseltä. Nyt myös Hukankin viesteistä saa jollakin tavalla väkinäisen maun. Mielestäni hän yrittää täyttää viestinsä kysymyksillä.

Kolme pelaajaa on löytänyt tuntumaa ääneen asti, mutta sinulta ei tule juuri ollenkaan mielipidettä - vain, että kuulostaa väkinäiseltä? Listasit Hukan kyllä pahismaisiin, mutta toisesta lauseesta päätellen näin on vain Monnin viestien perusteella. Päädyt myös tämän listauksesi jälkeen äänestämään Cameronia tuoden tilanteen 3 Hukka ja 2 Cameron. Tässä tilanteessa sinun on pahiksena hyvä tuoda joku muu pelaaja vaihtoehdoksi lynkattavaksi, ja helpompi äänestää pelaajaa, jolla jo valmiiksi ääniä. Cameronia olitkin aiemmin epäillyt mielestäni huonoin perustein ja Jekun olit laittanut ennen hyvismäisiin (tässä listassa neutraali), joten olisi ollut liian selvää äänestää tätä.

Niacin kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Mä oon todella hämmentynyt, mutta mä uskon, että mä voin pelissä oikeasti vielä olla hyödyksi.

Mitä täällä tapahtuuuu... Vihjaillaanko täällä nyt erikoishyvikseen? Bluffia vai ei?

Tämä häiritsee sillä tavalla, että tämä on jo toinen kerta kun Niacin arvailee erikoishyvistä. :D Niacin voisi epäilyttää muuten, mutta tämä äänesti Hukan 3-1 johtoon, eli aika riski äänestää pahiskaveria tähän äänimäärään sekä on muutenkin pelannut hyvismäistä peliä.

Ares kirjoitti: // porkkana väliin

Totta! :D

Tää jäi mua häiriimään, että mitä kohtaa tai asiaa tarkoitit :D?

Ares kirjoitti:
Hukka kirjoitti:SIIS, tällä hetkellä pidän pahismaisimpina Aresta, Meiziä ja porkkanaa. Lievästi pahismaisina Anblick, Jeku, Jitachi, Mursumus sekä Tetradynamia ja lievästi hyvismäisenä Ronen-jiikare. Hyvismäisimpinä pidän taas Cameronia, Niacinia ja Zeytä. Pahismaisia on nyt tietenkin aivan liikaa, mutta tällaisia ajatuksia heräsi ja teitä erityisesti tarkkailen jatkossa. Tai no, kuten teitä kaikkia <3

Tästä listauksesta päättelisin, että Meiz ja porkkana ovat hyviksiä. Uskoisin, että Hukka ei laittanut lievästi pahismaisiin kumpaakin pahiskaveriaan. Tämä tukisi sitä, että Zey olisi pahis. Jos lievästi pahismaisimmissa olisi yksi Hukan pahiskaveri, se olisi mielestäni Jitachi, Mursumus tai jiikare. Tämä ei tietenkään poissulje esimerkiksi Anblickia ja Niacinia, mutta Meiz ja porkkana saavat aika paljon hyvisvibaa. Mutta voisiko pahis kuitenkin jopa epäillä vahvasti pahiskaveriaan?

Jiikare taisi tulla mukaan vahingossa vai sekoitit johonkin muuhun? Lisäksi on mielestäni aika kätevää sanoa, että Hukka tuskin laittaisi pahismaisimpiin pahiskaveria, kun kuuluu itse samaan joukkoon. ;) Mielestäni Ares saattaisi hyvin olla se pahiskaveri, joka tähän pahismaisimpien joukkoon on laitettu. Muuten Mursumus ja Jitachi kyllä sopivat mielestäni tähän kuvioon myös.

Ares kirjoitti:Kaiken kaikkiaan Hukan viestien perusteella annan hyvisvibaa Meizille, porkkanalle ja Anblickille. Jäljelle jäävät Mursumus, Jitachi, Tetradynamia, Niacin ja Zey.

Mistä Anblick hyppäsi tähän listaan, jossa annat hyvisvibaa? Tämä on toinen kerta kun mainitset Anblickin viestissäsi, ja ensimmäinen kerta oli ettei Hukan listaus poissulje Anblickia.

Mieleeni alkaa muodostua kuva pahiskolmikosta Hukka-Ares-Anblick, mutta myös Mursu ja Jita epäilyttävät. Mursumus jo saikin äänen, mutta en tosiaan tiedä onko tämä muuten pahismainen vai vain motivaatio-ongelmainen tällä hetkellä. Mursumus antoi äänensä aikaisin Jekulle, ja tuli myöhemmin vetämään sen pois. Siinä kohtaa Mursun olisi ollut helppo lähteä mukaan massaamaan pahiskaveriaan eli Hukkaa.

Zey on ollut todella hiljaa, tänään on poissaolojen välillä yksi päivä, toivottavasti tänään kuultaisiin jotain kunnollista tältä!

En nyt osaa äänestää vielä, kännykällä tulen ehkä heittämään äänen myöhemmin, mutta pidempää viestiä joutuu kyllä odottamaan seuraavaan päivään. Tuo kännyllä kirjoittelu näyttää todella rasittavalta. :D Tässä viestissä tuli harmittavasti käytyä läpi aivan liian suppeasti eilistä päivää enkä ehdi enempää, tähänkin meni yli kaksi tuntia kun täytyy valmistautua lähtöön ja tehdä kaikkea samaan aikaan. Hankalaa kun haluaisi juonitella mutta elämä ei anna :D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 4. päivä päättyy su 30.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 29.07.2017 14:48:15

Viimeinkin hieman pidempi väli jossa pääsee kirjoittamaan kunnolla mietteitään: Hukka paljastui pahikseksi, ja kuten Ares onkin jo hyvin aloitellut vuorossa on tuolileikki siitä kuka oikeastaan sopisi MonniHukan kavereiksi.

Jeku tuli eilen esiin Cameronin kanssa vaparina. Pelaa mun mielestäni yhtä laiskasti kuin aikaisempina päivinä, joka ei voi olla enää pahismaista: ainoastaan todella ärsyttävää. Mun tyhmien asioiden ärsyttävyysasteikolla ei ole hirveästi ärsyttävämpiä asioita kuin varma hyvis jolla ei tunnu olevan omia mielipiteitä >_>

Zey oli eilen viime hetkellä Hukan pudottamista vastaan, mutta tilanne oli jo siinä vaiheessa että hän ei olisi itse pahiksena kyennyt enää pelastamaan Hukkaa yksin. Erityisesti luettuani viestejä hieman enemmän pidän omituisena sitä, että toisen päivän aikana olisi ollut valmis pudottamaan Monnin, mutta nyt kun Hukkaa oltiin iloisesti massalynkkaamassa, kanta on ei. Aikaisemmasta viestistä käy ilmi, että syy tähän on Hukan hieman hämmentävän oloinen peli, jonka myötä saattaa olla hämmentävä hyvis. Mielipiteen vaihto pelaajan myötä hoitui sen verran luontevasti että pahis!Zey pystyisi siihen yhtä hyvin kuin hyvis!Zey. Pidän mahdollisena parina.

Tetradynamia ollut suorastaan masentavan epäaktiivinen, ainoa suora kommentti liittyen MonniHukkaan on hieman ympäripyöreä. Hukan ainoa mielipide Tetrasta oli että kummallinen temppu hieman kummastutti, kuten muitakin pelaajia. Potentiaalinen pari, lisäksi pidän hyvin masentavana jos Tetra oikeasti on pahis.

Niacin on henkilökohtainen suosikkini Monnin pahiskaveriksi. Piti Monnia heti alkuun hieman hyvismäisenä jos erotetaan MonniJamsterista: muuten ei oikeastaan selkeää mielipidettä Monnista, hyvin ymmärrettävästi koska hän ei loppujen lopuksi kovin aktiivinen pelaaja ollut. Niacin teki pelipäivän lopussa liikkeen, jonka kykenee tulkitsemaan hyvin helposti pelastusyritykseksi vaikka aikaisemmin piti Hukkaa jonkin verran pahismaisena. Pidän hyvin hämmentävänä. Pelaajamuutoksen myötä myös epäilyttävyys muuttui hyvismäisestä hieman pahismaiseen. Sitä pidän vielä mahdollisena, koska Hukan viestit olivat mitä olivat. Hukka puolestaan antoi Niacinille luottoa. Vaikka hän ei ole ainoa, joka niin on tehnyt ajattelen että jonkin näköinen pesäeron teko sopisi hyvin pahispeliin. Ihmettelen myös reaktiota sanavalinnastani. Niacin tuntui hieman pahastuvan siitä, että syytin pelastusperusteita mielestäni hieman hatusta vedetyksi: myös hän itse totesi (jälkeenpäin) että ainoat erikoiset jäljellä oli vapaamuurarit, enkä usko hänen muistaneen sitä siinä vaiheessa kun pelasteli Hukkaa.

Ares rupesi ensimmäisenä analysoimaan sitä, kuka sopisi Hukan pahiskaveriksi, ja omasta mielestäni kyseessä on yksi Areksen parhaista viesteistä tällä hetkellä. Suurin asia joka häiritsee mun silmissäni on viba-sanan käyttö epäilyissä: historiallisesti se on Kylässä tarkoittanut perusteetonta tunnetta toisen pelaajan puolesta mutta luultavasti tässä tapauksessa kyse on vain erilaisesta juonittelukulttuurista. Yleisesti ottaen mun päähäni ei vieläkään mahdu ajatus siitä että Ares olisi pahis. Omasta mielestäni hän yrittää vakavissaan edistää peliä, enkä Hukan kanssa väittelyn takia pysty kuvittelemaan ainakaan heti heitä samalla puolella.

porkkana onkin jännempi tapaus. Hukka piti porkkanaa alkuun pahismaisena mutta sitten porkkana 'hyvismäistyi'. En erityisesti tajua sitä, mitä Hukka tarkoitti porkkanan 'pahismaisilla' ajankohdilla: mun silmissäni viestien ajoituksessa ei ole erityisesti ollut mitään väärää. Äänetkin ovat tulleet hyvissä ajoin, ja pelaajilla on ollut reilusti aikaa puolustautua. Osin selittäisin pienen antiaktiivisuuden koiranpennulla (heh, mikä yhteensattuma), ja sukuloinnilla mutta siihen nähden ollut mielestäni aktiivinen. En siis ymmärrä ollenkaan Hukan syytöksiä. Yleisesti käytös tuntuu molemmin puolin sellaiselta että pidän hyvin epätodennäköisenä sitä että olisivat samalla puolella.

Meiz on ollut mun mielestäni koko pelin ajan oma hyvin aggressiivinen itsensä, jota en erityisesti pidä pahismaisena vaan tyypillisenä Meizinä vaikka Hukka muuta väittäisikin. Epäilee kaikkia, hyökkää pelaajia kohti. Luotto Hukkaa kohti ehkä hieman omituista, olen myös hieman eri mieltä siitä kaivoiko Hukka kuoppaa itselleen. Ei ole ihan ykkösehdokkaani Hukan pahiskaveriksi, mutta pidän mahdollisena.

Mursumus oli koko päivän hiljaa, lisäsi Jekulle äänen, ja poisti sen. Viimeisimmän päivän antiaktiivisuus jonka hän vieläpä myönsi häiritsee hieman, samalla hän käytännössä välttyi kommentoimasta kokonaan Hukkaa: pahikselle hyvin edullinen tilanne. Hukan mielipide, että pelaa varovaisesti. En erityisesti pidä pelityylistä jota hän on harrastanut, enkä varsinkaan totaalisesta radiohiljaisuudesta. Potentiaalia pahiskaveriksi.

Hukan puolelta Anblick ei erityisesti saa mun mielestäni hirveästi pisteitä, loppupäivän äänestyksestä ajattelen että Hukka yritti epätoivoisesti pelastaa itsensä uhraamalla Anblickin mutta yritys ei oikein onnistunut. Pidän hyvin epätodennäköisenä että Hukka olisi yrittänyt uhrata omaa pahistoveriaan selvitäkseen. Tähän lisäyksenä fakta että Anblick oli ensimmäinen äänestänyt, ja perusteet olivat hyvin selkeät. Summa summarum, Anblick ei sovellu Hukan pahistoveriksi.

Eli näillä tiedoilla, ++Niacin.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa

cron