Kissan viikset! KOIRAT ON PAREMPIA KU KISSAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 16.07.2017 22:59:10

On kyllä paljon sanottavaa, luettavaa sekä mietittävää. Huomenna matkustan kuusi tuntia junassa, jolloin riittää aikaa viestin analysointiin. Halima-epäilyni meni kyllä täysin pieleen.. Sen lisäksi uotenkin aavistelin, että miina olisi erikoishyvis, sillä hän käyttäytyi omituisesti, muttei pahismaisesti. Cameron ilmestyi foorumille sanottuaan, ettei kuluta aikaa enempää, koska on treffeillä? Sen lisäksi Niacinin, Jamsterin ja Monnin tuleminen foorumille niin myöhään. Täytyy tutkia heidän viestejä. Vastailen myös niihin kysymyksin, joita minulle esitettiin, mutta juuri nyt minulla ei ole aikaa kirjoittaa pitempää viestiä. Tämä oli mielestäni suuri pettymys hyviksille..
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 16.07.2017 23:33:58

Huh mikä ilta, mikä siinä on että erikoiset joutuvat heti alkuun lynkatuiksi :< Pari kohtaa herätti ajatuksia, mutta kommentoin nyt viime viestistäni lähtien ensin asioihin ennen kuin alan tekemään pelaajista pohdintaa listan muodossa.

Ares kirjoitti:Täytyy sanoa, että herätysäänestä porkkana teki kyllä ison numeron. Toki tähän on helppo tarttua. Ehkä se saattaa hänen ja jonkun muun mielestä olla myös epäillyttävää. Mitä mieltä porkkana olet muiden äänestyskäyttäytymisestä? Violet ja Jeku äänestivät Zeytä, Halima siirsi äänensä Meizille, Meiz äänesti sinua ja Zey äänesti Camia

Millä tapaa ison numeron? Nämä ovat ainoat kohdat, jossa olen kommentoinut Tetra-ääntäsi:
Meillä on niin monta erikoista hyvisten joukossa, että olisitko oikeasti valmis ottamaan riskin ja äänestät ulos erikoisen, joka ei ole edes huomannut pelin alkua?
Mitä jos Tetra ei herää? Mitä jos tämä on yksi erikoisista ja tämä lynkattaisiin, kun pidät äänensä edelleen Tetralla? Toki on aika epätodennäköistä, että Tetra tähän yhteen herättelyääneen kuolisi, mutta olet selvästi valmis ottamaan tämän riskin. Miksei voisi tökkiä pelaajia, jotka ovat vain laittaneet yhden herättelyviestin, kun Tetran herääminen tuskin tästä äänestä on kyse. Miten luulet, että herätysäänesi edesauttaa Tetran heräämistä?

En tiedä mitkä sinun rajasi ovat isoon numeroon, mutta näiden kahden viestin perusteella en niin menisi väittämään. :D Enemmän olen kritisoinut fiksaatiotasi hiljaisten lynkkaamiseen, ja miten et ole sanonut että se olisi pelkästään ensimmäisen päivän juttu, vaan jatkossakin lynkkaat mieluummin hiljaisen kuin epäilyttävän. Se minua häiritsee sen lisäksi, että en nähnyt Tetra-äänessäsi järkeä.

Violetin Zey-ääni oli ihan hyvin perusteltu mielestäni siihen kohtaan päivää, eli aivan alussa. Jekun ääni ilman kunnon perusteluita ärsyttää, mutta on kuitenkin kovin Jekumainen eli ei nyt kuitenkaan (toistaiseksi) epäilyttävä sen vuoksi. Haliman ääni Meizille oli hieman hassusti perusteltu syynä, että mielipiteet pelaajista ei täsmää. Meizin ääni minulle oli ihan hyvin perusteltu, vaikka mielestäni on hassua, että äänestetään ekana päivänä pelaajien tökkimisestä ja reaktion hausta kun vaihtoehtoisia aiheita oli peliteknisyydet. Zeyn perustelut Camin äänelle olivat mielestäni hyvin perusteltu.

Meiz kirjoitti:Väkinäisyys tulee mieleeni siitä etten itse ymmärrä kuinka tästä miinan viestistä saa pahismaisen "Tämä on toinen pelini joten kokemus melko vähäistä. Tykkäsin hirveesti pelata hyvistä, mutta huomasin väärien äänien käyvän live-omatunnon päälle. Tätähän ei pahiksena tarvihtis miettiä, lynkkaisin tietoisesti niitä samoja hyviksiä! "
tykkäsin pelata hyvistä = viime pelin kokemukset.

Suora lainaus viestistäni on ”Minulle tämä taas antoi hieman pahisvibaa. :D, eli en tuon perusteella mielestäni leimannut miinaa ehdottomaksi pahikseksi. Vaan että antoi juuri pahisvibaa sanavalinnan vuoksi.

Meiz kirjoitti: Samoin Arekselta pari lainausta.
"Viime pelissä minulla muodostui tähän hyvin vahva mielipide. Mielestäni epäaktiivisia pitäisi äänestää jo aikaisemmin ulos. Viime pelissä jiikare jäi sekoittamaan pakkaa aika pahasti, ja se teki hallaa hyvisten pelaamiselle. Toki, jos on vahva epäillys, että tuo on pahis, niin silloin äänestäisin tietenkin häntä, enkä hyvismäistä/pahismaista pelaajaa, joka on kirjoittanut kolme viestiä yhteensä kolmen päivän aikana."

"Luultavasti ei ole huomannut, mutta edellisellä foorumilla oli tapana käyttää herätysääniä. Ei niistä mitään haittaa ole. Jos Tetra ei edes heräisi tämän päivän aikana, voitaisiin harkita jopa hänen lynkkaamista ellei parempaa kohdetta ole. Tämä on vain mun mielipide. Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään."

Idea mitä tässä haettiin oli ainakin minulle selkeä, hänhän suoraan kertoo ensimmäisessä lainauksessa pääasian olevan vahvasti epäilyttävän lynkkaaminen. Tunnut ohittavan aiemmat viestit ja vain takertuvan jälkimmäiseen viestiin ja siinä käytettävään hyvis - termiin. Ensinnäkin pidän epätodennäköisenä että pahis kirjoittaisi vahingossa haluavansa lynkata hyviksiä. Ja toiseksi saan kuvan ettet olisi lukenut Areksen viestejä niin ajatuksella ja tartut liian helposti tähän yksittäiseen seikkaan kääntäen sen epäilyksi.

Mielestäni on taas mahdollista, että pahis menisi tuollaista kirjoittamaan vahingossa ja epähuomiossa. Lisäksi Ares kirjoittaa, että epäilyn täytyy olla vahva, että äänestää mielestään pahismaista pelaajaa hiljaisen yli. Niitä vahvoja epäilyjä alkaa tulla vasta myöhemmin pelin aikana, mutta ei me voida 4. päivään asti lynkata vain hiljaisia.

--

Tässä jäätiin nyt johonkin 4. sivuun, huomenna uskon ehtiväni ainakin jatkamaan tätä ja toivottavasti tekemään laajempaa analyysiä ja pohdintaa. Nyt on kyllä pakko mennä nukkumaan, ajatus ei kulje enää milliäkään D:
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 17.07.2017 07:57:01

- Anblick: Hänellä on jokin näkemys lähinnä Violetista. Mielenkiintoista seurata miten hän sen kanssa edistyy. (ottaa näemmä takapakkia, mielenkiintoista)

- Ares: Useita viestejä. On lähes ainoana hiljaisten lynkkaamisen kannalla, äänestää allekirjoittanutta, muttei kuitenkaan seiso näkemyksensä takana loppuun asti.

- Cameron: Keskustelee lähinnä peliteknisistä asioista, ei juuri kerro näkemyksiään pelaajista.

- Jamsteri: Ei oikein tuota mitään, äänestää ilmeisesti mututuntumalla. Tulisi mielestäni lynkata ensi tilassa (ellei tahti muutu)

- Jeku: Jättää itsestään lievästi hyvismäisen vaikutelman.

- Jitachi: Jätää itsestään lievästi pahismäisen vaikutelman. Toistaa usein: "Olen Japanissa", ikäänkuin puolustuksena johonkin (mihin?).

- Meitz: Jättää itsestään lievästi neutraalin vaikutelman.

- Monni: Ruimii vähän sinne ja tänne, jossain mielessä ihan yritystäkin havaittavissa, mutta äänestää kuitenkin mututuntumalla. Hieman Jamsteria parempi.

- Mursumus; Jättää itsestään lievästi hyvismäisen vaikutelman. Jään mielnkiinnolla seuraamaan mitä seuraa.

- Niacin: Voi olla vaikka pahis. Viesteissä vähän asiaa ja paljon aloittelijuuden / osaamattomuuden korostamista. Jään mielenkiinnolla seuraamaan mitä seuraa.

- Porkkana: Jättää itsestään lievästi neutraalin vaikutelman.

- Ronen: Tuo itselleen tutulla tavalla satunnaisia kysymyksiä (joihin ainakin nmelkein kaikki vastaavatkin), mutta joiden arvo on itselleni kyseenalainen. Kiva jutella leppoisasti, niin eivät epäilykset pääse heräämään? Ei oikeastaan tuota muuta.

- Violet: Palataan tähän joskus myöhemmin.

-Zey: Palataan tähän joskus myöhemmin.

Olen lukenut kaikki viestit, jotkut jopa kahdesti. Kuten tavallista, suuri enemmistö pelaajista ei herätä minussa mitään tuntemusta puoleen taikka toiseen. Minulla ei keskittymiskyky riitä tavaamaan Violetin ja Zeyn viestejä riittävällä huolellisuudella nyt, mutta en halua lykätä tätä viestiä enää tuonnemmaksikaan.

++Jamsteri
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Monni » 17.07.2017 08:03:10

Ohho :o

Olen pahoillani, mutta minä en tule olemaan foorumilla päivän päättyessä, meen aikasin nukkumaan aina. Eikö ois ollu pahismaista laittaa vasta viime minuuteilla ääni? Nojoo, tietenkin juuri sanoin etten tule olemaan täällä viimeisillä minuuteilla. Mitä Jamsterin kanssa täsmäävyyteen tulee niin huvittaa että äänestettiin samaa ja samoilla perusteilla mutta tuskin se muita naurattaa. Jamsterista voin sanoa, että hänelläkin on aikainen nukkumaanmenoaika (pelin ulkopuolella ollaan avopari), mutta viestien yhteneväisyys hämmentää minuakin! En siis sano puollustellakseni Jamsteria vaan mietin hänen kirjoitustaan. Jamsteri käy kehumassa pahiksen roolia ja antamassa äänensä. Haisee.

Tähän väliin vielä että me EI puhuta pelistä foorumin ulkopuolella.

Mutta meidän äänet oli vielä kauan näkyvissä ennen päivän päättymistä, Violetin ja Mursumusin äänet Miinalle tuli myös aivan aivan viimemetreillä ja yhtä aikaa ja ilman sen kummemmin perusteluja? Aiemmin miina ei ollut herättänyt epäilyjä? Oliko kyse vain siitä ettei Halima ja Zey putoa vai miksi miina?

Pohdin viime päivänä siis ääneni antamista Areksen ja Zeyn välillä. Aresta en halunnut sitten äänestää koska hänellä mennyt eniten viestejä puolusteluun ja haluan muutakin lukea häneltä. Ja ei, ei mulla ole mitään tarkkaa asiaa antaa Zeyn pahismaisuudesta. Minusta Zey on sekottanut mun päätä niin että olin valmis osoittamaan sormella. Nyt on uusi päivä ja aion katsoa kaikkia uudelta kantilta. Musta tuo eka päivä oli hyvin haastavaa seurata ja osa asioista meni ohi ja yli. En aio kirjotella kauhean pitkiä ja kuten jo todettu ei täällä voi hinkata viestejä kovin kauan ku sitten menee ihan hirveästi aikaa.

Nyt vielä kysymys sitten peliin, äänestin jo ekalla päivällä, koska luulin että kannattaa ja pitää äänestää mielellään joka päivä plus en ole täällä päivän päättyessä enää pyörtämässä ääntäni toiselle. Mutta joku kirjoitti (en muista kuka enkä ala etsimään sitä), että jos ei ole varma äänestään, niin silloin ei kannata äänestää ollenkaan. Mutta pakkohan on äänestää sitä, jota sillä hetkellä eniten epäilee ja ettei äänestyspakko tule päälle? O.o Mietin siis tulevan päälle että jätänkö päivän lopussa äänestämättä kokonaan ellen pääse katsomaan ihan viimeisiäkin hetkiä? En halua kyllä nukkumaanmenosta tinkiä :<

//Tetradynamia väliin
Avatar
Monni
Kyläläinen
 
Viestit: 4
Liittynyt: 09.07.2017 08:07:25

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 17.07.2017 08:43:40

Tetra, minkä takia et tullut foorumille aiemmin?
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 17.07.2017 08:51:45

Ares: Minulla on oikeastaan aina ollut hankaluuksia 1. päivän kanssa. Tässä pelissä kokeilin sitä, että tietoisesti jätän pelin seuraamisen ja osallistumisen 1. päivänä kokonaan pois. Olin siis koko ajan tietoinen pelistä ja olisin halutessani voinut osallistua aikaisemmin, mutta erityisesti edellinen peli muistaen halusin vältää saman kohtalon kuin siinä. Valitsemani taktiikka on tietysti monella tapaa riskialtis, minut olisi voitu (mielestäni olisi pitänyt) jo lynkata, mutta itse uskon tämän taktiikan kohdallani ja erityisesti edustamani puolen kohdalla johtavan parempiin tuloksiin.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 17.07.2017 08:59:17

Ihanaa, viime hetken äänestyssäätöä jonka seurauksena meillä ei ole enää ennustajaa eikä työmatkalaista. Mä alan oikeasti uskomaan erikoisroolien olevan kirottuja. Halima ei ole enää keskuudessamme, mutta hän esitti kysymyksen johon en ehtinyt vastaamaan joten:
Halima kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Pidän itse hyvin kyseenalaisena sitä, että hän pitää Jekua tällä hetkellä enemmän hyviksenä kuin pahiksena. Siitä lisää myöhemmin, kun pääsen käsittelyssäni Jekuun asti.

--------tekstiä poistettu-----------

Jeku on todella aktiivinen, tosin viesteistä olen saanut käsityksen että hänellä on ainakin jossain määrin pallo hukassa vaikka yrittää kovasti löytää sen viesteissään. Lupaili torstaina pidempää viestiä, mutta sitä ei ole ikinä kuulunut. Joko hän ei ole oikeasti postannut mitään, tai vaihtoehtoisesti meillä on hyvinkin erilaiset käsitykset siitä, mikä on pidemmän viestin määritelmä. Heittää äänestysviestin Zeylle puun takaa ilman suurempia alustuksia, ja rupeaa selittämään ääntä vasta jälkikäteen kun häneltä kysytään. Ei näin! Ohittaa vahingossa parit kysymykset, jota pyytelee anteeksi, selittelee lisää ääniään, ja syyttää mua antiaktiiviksi. Tästä kaikesta huolimatta olen valmis väittämään Jekua hyvin pahasti pihalla olevaksi hyvikseksi, koska olettaisin pahispelaajan ainakin yrittävän pelata johdonmukaisemmin.

Siis häh? Miksi pidät kyseenalaisena sitä että pidän Jekua hyviksenä, vaikka itsekin pidät Jekua ennemmin hyviksenä kuin pahiksena?

Pahus, näköjään ajatuskatko iski ja unohdin kertoa >_> Vaikka ymmärrän hyvin että halusit pitää syyn salassa, niin loppupeleissä syyn pimennossa pitäminen liian kauan tuntuu ainoastaan epäilyttävältä: aivan kuin pelaisit aikaa syyn keksimiselle. Vaikka paljastuitkin hyvikseksi, en ole ollenkaan tyytyväinen. Nyt tämä mysteeri jää mysteeriksi :/
Muutama asia jäi vaivaamaan luettuani loppupäivän kulkua. Ensimmäisenä Jamsteri. Hän myöntää suoraan, ettei ole lukenut juuri viestejä ja heittää randomäänen ilman perusteluja Zeylle. Tai no ’mututuntumalla’, mutta tässä tapauksessa pidän sitä käytännössä katsoen samana asiana. Pelissä todellakin on äänestyspakko, mutta ensimmäisenä päivänä kukaan ei ole putoamassa. En tiedä oliko Jamsteri tietoinen siitä, että oli heittämässä samalla Zeytä katujyrän alle, mutta ainakaan hyvispisteitä hän ei mun suunnalta voita.
Violetin Halima-ääni on yritys pelastaa Zey, en usko ainakaan vahvasti että pahiskaksikkona Zeyn kanssa Violet toimisi näin räikeästi ja vieläpä myöntäisi sen olevan pelastusyritys. Lisäksi hänen oma huomionsa että parin pelaajan ninjailun takia alkaa näyttämään massaukselta. En usko sen tahallisuuteen ottaen huomioon että hänet ninjattiin pariinkin otteeseen.
Monni, kuten Anblick aikaisemmin totesi, ääni Zeylle tuli hyvinkin samalla tavalla ja yhtä hatarilla perusteluilla kuin Jamsterilla. Ajankohdan huomioon ottaen tosin olen täysin varma että hän oli tietoinen siitä että Zeyn olevan ensimmäisenä tulilinjalla jos jostain syystä Halima-juna pysähtyy. Monni häiritsee mua oikeastaan just nyt enemään kuin Jamsteri: nää yhteensattumat eivät voi olla mun mielestäni puhdas vahinko.
Mursumus näköjään tuplapostasi vahingossa, seuraavassa onkin poistamassa ääntä työmatkalaiseksi paljastuneelta Halimalta, ja heittää heti perään ylläriäänen miinalle. Tää jos jokin tuli suorastaan puun takaa. Mursu ei ole alustanut mitenkään pikalukaisullani epäilyjä miinaa kohtaan ja nyt yhtäkkiä niitä ilmeisesti on, koska ääni tulee. Tää on mun mielestäni epäilyttävää erityisesti sen takia, että Mursulta on tullut parikin hieman pidempää viestiä, enkä oikeasti usko siihen että hänellä ei olisi ollut minkään näköistä mielipidettä miinasta. Selvä Zeyn pelastusyritys, mutta näen tässä myös oikein helpon tekosyyn massaukselle.
Summa summarum: päivän loppu oli yllättävä enkä tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Ainakin ensi alkuun silmissäni päivän räikeimmät äänet tulivat Jekulta, Jamsterilta, Monnilta ja Mursumukselta: viimeinen kolmikko tuntuu omissa silmissäni erityisesti omituiselta. Hieman Anblick myös koko äänisekoilullaan ihmetyttää, mutta näen hänen äänessään vielä jonkin asteisen logiikan.
Anblick kirjoitti:Pakko myöntää heti päivän alkuun, että yön aikana varmuuteni Violetin ja Zeyn pahistoveruudesta alkoi vähän karista, mutta se voi liittyä siihen, että olen kova jahkailemaan ihan kaikkea :D Jamsterin ja Monnin äänet Zeylle sekoittavat musta eniten tässä pakkaa, koska kuten eilen topicissakin todettiin, äänet olivat aika samankaltaiset ja tulivat kohtalaisen pienellä viiveellä -- asioita yhdessä pohtinut pahiskaksikko? Toisaalta, jos nämä kaksi ovat pahiksia, eikö kolmas pahis olisi neuvonut, että mutuäänet samantyylisin perustein voivat olla aika riskaabelit? Toki on mahdollista, että kolmaskin pahis on enemmän tai vähemmän aloittelija tai ettei kolmikko muuten vain tullut ajatelleeksi, että tällainen äänestyskäyttäytyminen voi pistää muilla silmään.

Olen eri mieltä.
Zey kirjoitti:
Jita kirjoitti:Oma mielipiteeni tällä hetkellä on pahismainen, jos hän paljastuu pahikseksi, olisin valmis veikkaamaan pahiskaveriksi muita kokemattomia pelaajia: en erityisesti usko että kokeneemmat pelaajat pahistovereina sallisivat koko episodin tapahtumista.

Tästä oon eri mieltä. Mä ainakin hyvin vähän puutun pahiksena muiden pahiksien viesteihin, eikä kukaan ole koskaan puuttunut mun viesteihin, ellen ole erikseen pyytänyt heidän kommenttia. Musta ainakin olisi hankalaa neuvoa Aresta jättämään koko touhu, sillä myös mielenmuutokset kerää yleensä huomiota -> täytyisi olla todella tarkkana siitä, että kaikille jäisi Areksen mielenmuutoksesta luonnollinen kuva. Ja Ares on hyvinkin vahvasti esittänyt mielipiteitään niin sen muuttaminen pistäisi varmasti hyvin monen silmään.

Pidän hyvin mahdollisena juuri tämän takia, että Jamsteria ja Monnia ei olla neuvottu ollenkaan, vaikka kolmas pahis sattuisikin olemaan kokeneempi pelaaja.
Näköjään Tetrakin heräili tähän päivään, jes!
Tetradynamia kirjoitti:- Jitachi: Jätää itsestään lievästi pahismäisen vaikutelman. Toistaa usein: "Olen Japanissa", ikäänkuin puolustuksena johonkin (mihin?).

Se on kuule tätä kun Herra Aikaero on ollut mun niskassani koko ajan, ja on laittamassa mua sänkyuhan alle juuri epämiellyttävimmällä mahdollisella hetkellä :DD Vakavammin sanotuna, mielestäni olen kyllä maininnut asiasta pelin alkupuolella ainoastaan pari kertaa ihan jo sen takia että ihmiset eivät ihmettelisi mahdollisesti hidasta vastailuani, ja ottanut sen esille sen jälkeen ainoastaan silloin kun on oleellista ollut: esimerkiksi päivän loppusäätöä ajatellen mielestäni on hyvinkin tärkeää tietää että mä ihan oikeasti olen nukkumassa enkä esimerkiksi vain lurkkaile Kylässä yrittäen välttää huomiota. Haluan myös muistuttaa toiseen otteeseen palaavani Suomeen viikon päästä, joten en pidä selitystä edes kovin käyttökelposena. Näköjään joka pelissä otan tavalla tai toisella Tetran kanssa yhteen, heh.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jamsteri » 17.07.2017 14:29:50

Nyt kun "nerokkaasti" menin kertomaan rehellisiä mielipiteitä kummalla puolella mieluummin pelaisin, saatiin näkyviin että ainakin Tetradynamia ja Jitachi ovat heti lynkkaamassa minua. Heitä en aio itse siis ainakaan äänestää seuraavassa äänestyksessä, koska uskon heidän olevan hyviksiä. Pahikset tuskin olisivat lynkkaamassa minua jos hyvikset nyt olisivat tekemässä sen heidän puolestaan. Toki pistin itseni kyllä kovin riskialttiiseen asemaan temppuilullani. Pistän tiukempaa analyysiä kehiin myöhemmin, en viitsi työpaikan tietokoneella kirjoitella kovin pitkään vaikka lähtöä teenkin jo tässä.
Avatar
Jamsteri
Kyläläinen
 
Viestit: 5
Liittynyt: 09.07.2017 08:12:30

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 17.07.2017 15:14:56

Siis, anteeksi mitä :D En mä ole lynkkaamassa sua mielipiteidesi vuoksi: ensinnäkin olet vasta epäilylistallani, toiseksi syynä siihen on eilinen äänestyskäyttäytymisesi, ei omat mielipiteesi hyvis/pahis-akselilla pelaamisesta. Kolmanneksi, et ole epäilyrankingini johtaja joten en ihan ensimmäisenä ainakaan vielä olisi lynkkaamassa. Todennäköisemmin ääni lähtisi Mursumukselle jos päivä päättyisi viiden minuutin päästä. Ylireagointisi tosin häiritsee todella paljon, yksi ääni päivän alussa ja heti marttyyrisoimassa. Tuntuu mun mielestäni oppikirjatapaukselta panikoivasta aloittelijapahiksesta, mutta haluan ainakin vielä katsoa tilanteen kehittymistä
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.07.2017 17:35:09

Tetradynamia kirjoitti:Ares: Minulla on oikeastaan aina ollut hankaluuksia 1. päivän kanssa. Tässä pelissä kokeilin sitä, että tietoisesti jätän pelin seuraamisen ja osallistumisen 1. päivänä kokonaan pois. Olin siis koko ajan tietoinen pelistä ja olisin halutessani voinut osallistua aikaisemmin, mutta erityisesti edellinen peli muistaen halusin vältää saman kohtalon kuin siinä. Valitsemani taktiikka on tietysti monella tapaa riskialtis, minut olisi voitu (mielestäni olisi pitänyt) jo lynkata, mutta itse uskon tämän taktiikan kohdallani ja erityisesti edustamani puolen kohdalla johtavan parempiin tuloksiin.

Miten tarkkaan ottaen kuvittelet tämän taktiikan johtavan parempiin tuloksiin? Edellisen pelin kohtalolla tarkoitat tiputtautumista pelistä vai? Henk. koht. koen että panoksesi pitää olla tästä eteenpäin todella kovaa jotta ensimmäisen päivän tahallinen lurkkaus unohtuu.

Jamsteri kirjoitti:Nyt kun "nerokkaasti" menin kertomaan rehellisiä mielipiteitä kummalla puolella mieluummin pelaisin, saatiin näkyviin että ainakin Tetradynamia ja Jitachi ovat heti lynkkaamassa minua. Heitä en aio itse siis ainakaan äänestää seuraavassa äänestyksessä, koska uskon heidän olevan hyviksiä. Pahikset tuskin olisivat lynkkaamassa minua jos hyvikset nyt olisivat tekemässä sen heidän puolestaan. Toki pistin itseni kyllä kovin riskialttiiseen asemaan temppuilullani. Pistän tiukempaa analyysiä kehiin myöhemmin, en viitsi työpaikan tietokoneella kirjoitella kovin pitkään vaikka lähtöä teenkin jo tässä.

Tarkoitatko temppuilulla että olisit tietoisesti kerännyt epäilyä edellisenä päivänä, vai käsitänkö tämän nyt aivan väärin? En myöskään ymmärrä millä logiikalla pahikset eivät tarttuisi sinuun jos olet hyvis?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 17.07.2017 18:07:49

Anblick kirjoitti:Toisaalta, jos nämä kaksi ovat pahiksia, eikö kolmas pahis olisi neuvonut, että mutuäänet samantyylisin perustein voivat olla aika riskaabelit? Toki on mahdollista, että kolmaskin pahis on enemmän tai vähemmän aloittelija tai ettei kolmikko muuten vain tullut ajatelleeksi, että tällainen äänestyskäyttäytyminen voi pistää muilla silmään.

Tai kokeneempi pahis ei vain ehtinyt neuvomaan Monnia ja Jamsteria ennen äänten laittoa sen tarkemmin. Tai ihan vain, ettei kokeneemmalle pahikselle edes tullut mieleen, ettei Monni ja Jamsteri koittaisi saada vähän lihaan luiden ympärille (tai käyttävän keskustelussa käytettyjä sanavalintoja) ennen kuin lähtevät äänestämään.

Violet kirjoitti: Haluaisitko selittää viimeistä viestiäsi? Luulit ilmeisesti olevasi putoamassa?

Joo. En muistanut, että Jita oli laittanut äänen kanssa miinalle, joten luulin olevan tilanteen sellainen, että mulla on neljä ääntä ja miinalla kolme.

porkkanan viesti kiinnitti mun huomion sillä, että vastasi vain hänelle osoitettuihin/hänestä tehtyihin huomioihin ja niissäkin tuntui olevan puolustuskeino ”mutku mä kommentoin ihan vain näin heikosti”. Toki porkkanan kommentit olikin ehkä heikkoja alun perin, mut vähän häiritsee, että porkkana tuntuu enemmin perääntyvän mielipiteissään kuin puolustavan omaa näkemystään. Esim. Ares huomautti porkkanan tehneen herätysäänestä ison numeron, niin porkkana lähti ensimmäiseksi kumoamaan sitä, että olisi ison numeron siitä tehnyt ja oikein etsi omista viesteistään lainaukset ja sitten vasta kertoi, että tän takia mä siitä epäilen. Lähinnä oma ajatus on, että mitä sitten, vaikka Ares pitäisi paria kommenttia ison numeron tekemisenä? Miksi sitä ei voi vain sanoa, että omasta mielestä näin ei ollut? Miksi täytyy mennä ja lukea omat viestit läpi ja etsiä sieltä kaikki Areksen ääntä koskevat kommentit? Jos Ares olisi asiasta monta kertaa sanonut, niin sit ymmärtäisin, että haluais ärsyttävältä väitteeltä siivet poikki, mut kun asia sanottiin ekan kerran, niin musta toi oli vähän ylipuolustautumista, mikä herättää kyl mun kiinnostuksen porkkanan roolia kohtaan.

Ja Tetran viestiin. Anblickiltä löytyy ilmeisesti mielenkiintoisia mielipiteitä/tekoja, osaatko sanoa niiden perusteella hänen roolistaan jotain? Jeku ja Mursumus oli lievästi hyvismäisiä. Miksi? Entä miten tulkitset viestissäsi neutraalin? Itse käytän sitä yleensä siinä tilanteessa, jos en saa selkoa pelaajan roolista, mutta ilmeisesti tämä ei ole sama sinulle, sillä listassasi oli lievästi neutraaleja.

Monni kirjoitti:Olen pahoillani, mutta minä en tule olemaan foorumilla päivän päättyessä, meen aikasin nukkumaan aina. Eikö ois ollu pahismaista laittaa vasta viime minuuteilla ääni? Nojoo, tietenkin juuri sanoin etten tule olemaan täällä viimeisillä minuuteilla.

Mutta annoithan sinä nyt äänesi tavallaan omilla viime minuuteillasi. Vai olitko kauan vielä tuon äänen jälkeen paikalla? Nyt tuo lähinnä vaikuttaa, että et ollut kiinnostunut kuulemaan vastaustani epäilyksiisi.

Monni kirjoitti: Minusta Zey on sekottanut mun päätä niin että olin valmis osoittamaan sormella.

Miten mä olen sun pääsi sekoittanut? Enhän mä ole edes aikaisemmin erityisesti sulle mitään puhunut?

Monni kirjoitti: Nyt vielä kysymys sitten peliin, äänestin jo ekalla päivällä, koska luulin että kannattaa ja pitää äänestää mielellään joka päivä plus en ole täällä päivän päättyessä enää pyörtämässä ääntäni toiselle. Mutta joku kirjoitti (en muista kuka enkä ala etsimään sitä), että jos ei ole varma äänestään, niin silloin ei kannata äänestää ollenkaan. Mutta pakkohan on äänestää sitä, jota sillä hetkellä eniten epäilee ja ettei äänestyspakko tule päälle? O.o Mietin siis tulevan päälle että jätänkö päivän lopussa äänestämättä kokonaan ellen pääse katsomaan ihan viimeisiäkin hetkiä? En halua kyllä nukkumaanmenosta tinkiä :<

Ehdottomasti on kannattavaa äänestää joka päivä (koska tämä auttaa omaa puoltasi voittamaan, riippumatta siitä, kummalla puolella olet), mutta vasta äänestyspakossa on ehdoton pakko äänestää tai muuten tippuu pelistä pois. Mitä tulee tulevaan, niin sanoisin, että kannattaa äänestää joka päivä. Mutta kertoisin epäilyksen aiheita tai äänestäisin jo aikaisemmin päivällä. Tällöin pystyt myös lukemaan, mitä epäilemäsi henkilöt vastaavat epäilyksiisi. Ehkä sille onkin jokin luonnollinen syy, etkä sitten enää näekään henkilöä pahikseksi? Jos et anna henkilölle mahdollisuutta vastata, menetät siinä vain infoa, jonka avulla voisit pahiksia etsiä.

Tetra kirjoitti: Valitsemani taktiikka on tietysti monella tapaa riskialtis, minut olisi voitu (mielestäni olisi pitänyt) jo lynkata, mutta itse uskon tämän taktiikan kohdallani ja erityisesti edustamani puolen kohdalla johtavan parempiin tuloksiin.

Miksi sinut olisi mielestäsi pitänyt lynkata? Oletko pahis? Nyt lähinnä kuulostaa siltä, että koitat tehdä taktiikastasi riskialttiimman kuin mitä se oikeasti olikaan, jotta saisit siitä muilta hyvispisteitä ajatuksella, että ei pahis tuommoista riskiä olisi ottanut. Olet kuitenkin jo pitkään ollut Kylässä ja itse en ainakaan näe, että missään Kylän pelissä, jossa on erikoisia, olisi mahdollista (tai ainakaan kovin todennäköistä) saada heräämätön pelaaja lynkattua ensimmäisenä päivänä. Kylässä kun kuitenkin on jo monia vuosia ollut ajatus, että tuo olisi liian riskialtista, jos siellä onkin erikoinen.

Jita kirjoitti: Violetin Halima-ääni on yritys pelastaa Zey, en usko ainakaan vahvasti että pahiskaksikkona Zeyn kanssa Violet toimisi näin räikeästi ja vieläpä myöntäisi sen olevan pelastusyritys. Lisäksi hänen oma huomionsa että parin pelaajan ninjailun takia alkaa näyttämään massaukselta. En usko sen tahallisuuteen ottaen huomioon että hänet ninjattiin pariinkin otteeseen.

Mä en ymmärrä kahta viimeisintä lausetta. Voitko selittää asian uudestaan ilman ninjailuja? :D

Jita, kommentoit Anblickin mietintää siitä, että Jamsterilla ja Monnilla ei olis kokenutta pahiskaveria lainaamalla mun kommenttia sun pohdintaan, että Areksella ei olis kokenutta pahiskaveria. Ilmeisesti siis pidät esille tuomiani pointteja ihan pätevinä? Oletko siis muuttanut mieltäsi siitä, että Areksella ei kokenutta pahiskaveria voisi olla?

Violetin ja Mursun ääniä onkin aikalailla ihmetelty. Itse en sikäli nää niissä mitään ihmeellistä, lähinnä uskon heidän todenneen, että ei halua mua lynkata ja päättivät sitten seurata varmaa hyvistä Halimaa.

Ja sitten Jamsterin viesti.
Jamsteri kirjoitti:
Nyt kun "nerokkaasti" menin kertomaan rehellisiä mielipiteitä kummalla puolella mieluummin pelaisin, saatiin näkyviin että ainakin Tetradynamia ja Jitachi ovat heti lynkkaamassa minua. Heitä en aio itse siis ainakaan äänestää seuraavassa äänestyksessä, koska uskon heidän olevan hyviksiä. Pahikset tuskin olisivat lynkkaamassa minua jos hyvikset nyt olisivat tekemässä sen heidän puolestaan. Toki pistin itseni kyllä kovin riskialttiiseen asemaan temppuilullani. Pistän tiukempaa analyysiä kehiin myöhemmin, en viitsi työpaikan tietokoneella kirjoitella kovin pitkään vaikka lähtöä teenkin jo tässä.

Tää viesti saa tilanteen kuulostamaan siltä, että Jamsteri olisi asettanut jonkun ansan paljastamalla, että tykkää mielummin pelata pahista. Öööh? Eihän kukaan edes Jamsteria musta ole sen takia epäillyt (se olisi tosi outoa), vaan sanavalintavirheen ja oudon äänen takia -> ei liity mitenkään siihen, että pahis olisi kivempi rooli. Miten edes voisi liittyä, kun ei pelaajien rooleja sen mukaan jaeta, että kumpi kyseistä pelaajaa kiinnostaisi enemmän.
Lisäksi en ymmärrä Jamsterin pointtia miksi Tetradynamia ja Jitachi olisi hyviksiä. Tai siis, jos pahikset tuskin lynkkaisivat Jamsteria jos hyvikset olisivat jo sen tekemässä heidän puolestaan, niin miten se todistaa, että Tetra ja Jitachi olisi sitten hyviksiä? Ainakaan Jamsterin sanojen mukaan kukaan muu ei ole häntä lynkkaamassa (enkä Jitachin puoleltakaan väitettä allekirjoita), joten voisihan hyvin tilanne olla, että Jitachi ja Tetra sitten pahiksina ovat Jamsteria lynkkaamassa, kun kukaan hyviksistä ei ole? En ymmärrä.

Meiz kirjoitti: Henk. koht. koen että panoksesi pitää olla tästä eteenpäin todella kovaa jotta ensimmäisen päivän tahallinen lurkkaus unohtuu.

Tarkoitatko unohtumisella kirjaimellista unohtumista, vai sitä, ettei se olisi enää pahismaista? Pidätkö sitä pahismaisena?

Nyt voiskin sitten aloittaa sitä listausta vääntämään, kun on taas topassa ajan tasalla. Tosin samalla ehkä täytyy siivota, kun musta tuntuu, että kämppä on huomenna aika tarkan katseen alla…
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jamsteri » 17.07.2017 18:56:46

Ei minulla nyt mitään ansaa suoranaisesti ollut mielessä, en vain ajattele kovin tarkasti millä sanamuodoilla kirjoitan. En arvannut, että sillä olisi merkitystä muiden silmissä :D Mutta minun logiikkani nyt siihen että en tippuisi seuraavana yönä oli siis se, että moni vaikuttaa saaneen minusta pahisaavistuksia jolloin minun lynkkautumisen riski nousee suuremmaksi. Tästä taas seuraa se, että jos hyvikset äänestävät minut ulos, seuraavana yönä tippuu toinenkin hyvis ja pahikset ovat aavistuksen lähempänä voittoa. Sen mutuäänen kanssa myönnän kyllä, että ajatuksen kanssa mietitty olisi ollut parempi. Liveversiosta muistan kyllä sen, että kaikkein kärkkäimm
ät kommentaattorit olivatkin lopulta pahisten puolella. Toisaalta silloin oma taktiikkani (olin siis pahisten puolella) oli vedota osaamattomuuteen ja pelin uutuuteen ja pihalla oloon. Pari kaveria taisi olla näillä linjoilla liikenteessä. Cameron, Monni ja ehkä joku muukin?

Katsotaan saisinko jossain vaiheessa jotain oikeaa pohdintaa eri nimimerkeistä aikaan, mulla menee näköjään töiden jälkeen aina aivot ihan solmuun enkä jaksa keskittyä viestien lukemiseen ja perkaamiseen.
Avatar
Jamsteri
Kyläläinen
 
Viestit: 5
Liittynyt: 09.07.2017 08:12:30

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 17.07.2017 18:59:10

Uudelleenlukemisen jälkeen selkeimpinä hyviksinä pidän tällä hetkellä Violettia ja Aresta. Jekua pidän myös hyviksenä, mutta sillä varauksella ettei tuo nykyinen peli olisi kovinkaan vaikea suoritus pahiksellekaan. Perustele jatkossa mielipiteet ja äänet suoraan viesteihisi, ei niin että niitä joudutaan lypsää sinusta jälkikäteen.

Tykkäsin Violetin positiivisesta suhtautumisesta erikoisroolien menetyksestä huolimatta, enkä heti usko että pahis olisi ottanut tällaisen näkökulman kahden erikoisen menetykseen. Violetin pelaajalistauksen pohdinnat ovat hyviä ja olen monesta samoilla linjoilla, ja muutenkin mielipiteet elävät ja mukautuvat luontevasti pelitapahtumien edetessä. Ajatus siitä että Haliman olisi pitänyt erikoisena vain äänestää Zey ulos vaikutti vahvasti hyviksen näkökulmasta pohditulta. Samoin ymmärrän miksi päivän lopussa ääni lähti Halimalle yli Zeyn, oli pitänyt Zeytä hyvismäisenä ja antanut pientä luottoa myös minun ja Areksen suuntaa, joita Halima jossain määrin epäili. Vertaisin edellisen pelin justyyn hyvismäisestä pelityylistä (niille jotka siinä olivat mukana).

Areksen osalta olen edelleen sitä mieltä ettei pahis jäisi jumiin herätysääneensä periaatteen vuoksi. Samoin koen että hän siirtyi pois minun epäilemisestä loogisesti ja sain siitä hyvisfiilistä. Kommentoi todella aktiivisesti tapahtumiin ja minun silmään luontevasti. Samoilla linjoilla kanssani Miinan suhteen ja uskoisin että hän näki samat hyvikseen viittaavat asiat pelistä kuin minäkin. Perusteet Haliman epäilyyn ja äänestämiseen ovat minusta ymmärrettävät.

Ja sitten muista pelaajista.

Cameron on tosiaan ollut nyt pitkälti jumissa Zeyn kanssa ja odotan kiinnostuksella tämän päivän panosta ja laajempaa mietintää pelaajista. En näe häneltä pahiksen motiiveja peliteknisyyksistä, mielestäni hän ei ole ollut missään vaiheessa massaesiintuloa vastaan jolloinka tuo pointti anonyymipaljastuksien vastustamisesta jää minusta aika turhaksi. Hänen ääni Halimalle oli looginen jatke aiemman kommentin perusteella josta olin itsekin samaa mieltä (viesti viewtopic.php?f=9&t=439&sk=a&start=30#p6977)

Mun puolesta Zey voisi tänään edes tilapäisesti unohtaa Cameronin peliteknisyydet ja keskittyä muihin pointteihin ja pelaajiin enemmän (//niinkuin näköjään tekikin). Violet tästä jo mainitsikin, mutta ilmeisesti kuvitteli tippuvansa eilen. Vähän mietityttää oliko Zey tosiaan noin pihalla tilanteesta ja erityisesti miksei hän päätynyt äänestämään Miinaa jota oli epäillyt jo aiemmin useampaan otteeseen (//crosspost Zeyn kanssa, vastaatko jälkimmäiseen). Näin muuten viestittely tuntuu melko luontevalta eikä saa suoraan epäilemään pahikseksi. Huomio Monnin ja Jamsterin käyttämistä samoista termeistä oli minusta hyvä.

Mitä mieltä olet Jekusta nyt kuultuasi jotain perusteluja hänen mahdollisista hyvis- ja pahispelin eroista? No tämä varmaan selviää listauksestasi.

Jitachi käyttää melko paljon sanoja listauksessaan verrattuna sisältöön. Pohdinnat listauksessa ovat kuitenkin suht hyviä. Tosin Jekusta sanoit "Tästä kaikesta huolimatta olen valmis väittämään Jekua hyvin pahasti pihalla olevaksi hyvikseksi, koska olettaisin pahispelaajan ainakin yrittävän pelata johdonmukaisemmin.". Seurasitko Jekun pahispeliä edellisestä pelistä?

Näin jälkikäteenkään en arvosta ääntä Miinalle joka on nyt varma hyvis.
Entä mitä mieltä olet nyt Areksen pelistä?
Mitkä ovat johtopäätöksesi Aresta epäilleiden pelaajien tutkimisesta?

Anblickin teoria Violet & Zey pahisparista ja Violetin suunnitelmasta äänenpoistoon oli ihan hauska ja vaikutti enemmän vainoharhaisen hyviksen mietinnältä. Muuten peli on minusta aika samantyylinen kuin edellinenkin, viestimääriltään melko näkymätön pelissä toistaiseksi.

Monni & Jamsteri, niputan heidät yhteen koska pelaavat käytännössä identtistä peliä :D Heillä saattaa olla jonkinlainen ajatuksenlukukyky toisistaan, mutta enemmän lämpenen nyt ideaan siitä että aloittelevana pahiskaksikkona ääniperusteet olisivat vahingossa tulleet identtisinä pahischatista topicin puolelle. Molemmille ominaista se että päivän lopussa putkahdetaan äänestämään mutu - perusteilla. Vaikka aloittelijoita ilmeisesti ovatkin niin pidän tätä enemmän pahiksiin viittaavana pelinä. Jamsterin viimeisin viesti ei lisää luottoa ollenkaan häntä kohtaan.

Loppuun niputettuna neutraalimpaa porukkaa, josta vaikea keksiä sanottavaa.

Ronenin osalta varsinaiset pelaajapohdinnat ja epäilyt ovat toistaiseksi olemattomat, oletan että niitä tulee paremmin tämän päivän aikana kun kokemustakin sinulla on ennestään. Samoin odottelen edelleen vastausta kysymykseeni.

Niacinia en osaa nyt suoraan epäillä pahikseksi. Äänestä on paha sanoa mitään koska topic ilmeisesti aika lukematta IRL syistä. Onko Ares edelleen paras arvaus pahikseksi topicin lukemisen jälkeen, vai onko muitakin epäilyjä?

porkkanan osalta mietityttää edelleen nuo eiliset äänestysperusteet joita en vain pidä niin hyvinä, lieneekö sitten kyse pelityylien eroista vai muusta. Mutta jään odottamaan kiltisti seuraavaa viestiä ja lisäpohdintoja pelistä.

Mursumusin viestien sävystä edelleen hyvää fiilistä, mutta en pidä siitä että hänen ääni tulee siinä vaiheessa kun omien sanojensa mukaan valinta pitää tehdä Zeyn ja Haliman välillä. Pahikselle tuo jälkijunassa kulkeminen on helpompi tyyli pelata, toivoisin siis että vaikutat peliin enemmän jo alkuvaiheista asti.

//Zey
Zey kirjoitti:Tarkoitatko unohtumisella kirjaimellista unohtumista, vai sitä, ettei se olisi enää pahismaista? Pidätkö sitä pahismaisena?

Tarkoitan sitä ettei takaraivossa olisi palavaa halua lynkata häntä tuon takia periaatteellisista syistä. En todellakaan osaa sanoa olisiko tässä kyseessä pahisjuoni, vai onko Tetralla joku taipumus tiputtautua peleistä joissa joutuu pohtimaan peliä ekan päivän aikana. Jään odottelemaan millä innolla hän lähtee nyt pelaamaan ja toivon että sisältöä tulee paljon.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 17.07.2017 19:09:24

Meiz: Uskon, että nyt valitsemani taktiikka johtaa parempiin tuloksiin, koska edellisessä pelissä tuli "burnout" yrittäessäni pysyä mukana ensimmäisen päivän aktiivisuudessa -> pudottautuminen, eikä pelaaminen ollut minusta kivaa. Jo nyt minulla on paljon mukavampaa tässä pelissä, joten tavoite siltä osin täytetty. Se, onko suoriutumiseni tarpeeksi ansiokasta sinun epäilemättä kovilla arvostelukriteereilläsi jää nähtäväksi. Otan haasteen vastaan!

Zey: Itse en ole samaa mieltä Kylän yleisen mielipiteen kanssa siitä, että heräämätöntä ei lynkata 1. päivänä. Mielestäni epäaktiivisista pelaajista tai pelaajista, jotka eivät tuota mitään tulee hankkiutua eronn alkupelissä. Mitä pidemmälle peli etenee, sitä hankalampaa on hankkiutua näistä pelaajista eroon ja jäävät sitten sotkemaan loppupeliä. Koska tässä pelissä olin se epäaktiivisen pelaajan prototyyppi, olisi minut ollut edullista lynkata sen sijaan, että lynkataan joku aktiivinen osallistuja. Toivon, että yleinen mielipide Kylässä joskus muuttuu enemmän omani kaltaiseksi ja siksi sanon taktiikkani sisältyvän riskin.

Anblickin roolista on tässä vaiheessa turhan aikaista sanoa mitään, paitsi savolaisittain voipi se olla pahis, vaan voi olla olemattakin. Käsitämme neutraalin hyvin samalla tavoin, on vain pientä omaa huumoria sanoa "lievästi neutraali", sillä se sopii hyvin lievästi hyvis- tai pahismaisen kaveriksi.

// Jamsteri, Meiz
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 17.07.2017 20:54:25

Anblickissa mietityttää se, että jos hän on pahis, miksi hän yrittäisi yhdistää juuri minua muihin henkilöihin ja linkittää jonkun pahiskaveriksi? Luulisin, että hän löytäisi helpompia kohteita muualta. Saan tästä hieman enemmän ajatukselleen uskollisena pysyvän hyviksen vibaa kuin pahiksen. Haluaisin kyllä kuulla muustakin kuin vuorovaikutuksista, mutta odotan silti innolla, kenen kanssa minua seuraavaksi paritetaan.

Tetran vaitiolo oli siis harkittu peliliike. Taktiikka sopisi kieltämättä paremmin pahikselle kuin hyvikselle, sillä antaa itsestään paljon vähemmän materiaalia, kun taas pääsee analysoimaan muita heti seuraavana päivänä ja pysymään tietyllä tavalla vähän irralla pelistä. Jos tämä yleistyy, niin linjan tiukentaminen on paikallaan. Olen kuitenkin valmis uskomaan Tetran selityksen burnoutista. Jos olisi pahis, voisi kaiketi vain valehdella unohtaneensa päivän alun ja päästä paljon helpommalla.

Jamsteri miettii nyt kyllä liikaa omaa putoamistaan ja liian vähän pahistennappausta. Oman putoamisen murehtiminen on pahisten hommaa, ja epäilyjen luominen sekä pelaajien tarkkailu hyvisten hommaa. Jättää hieman hämärään valo. Ylireagointi on myös noteerattu.

Monni sai Zeyltä ihan kelpo vastaukset kysymyksiinsä äänestämisestä. Äänestää kannattaa silloin, kun kykenee vielä reagoimaan äänen aiheuttamaan reaktioon. Monnilta tulee enemmän mielipiteitä pelaajista kuin Jamsterilta, mikä on hyvä. Toivoisin kumminkin molemmilta jonkintasoista katsausta pelaajista.

Nyt kaipaisin kyllä jotakin materiaalia etenkin Mursumusilta, ettei viime illan kuviot toistu. ++Mursumus. Voisit alkuun kertoa tämänhetkisen mielipiteesi pelaajista.

Jos otetaan lista pelaajista, jotka tarttuivat Miinaan ( Halima, Jitachi, Monni, porkkana ja Zey (otettu Miinan viestistä, tarkistan vielä tarttuiko muutkin)) ennen Miinan huomautusta siitä, että pahis todennäköisesti roikkuisi hänessä, niin kenen luulisitte olevan tämä pahis? Halima tuosta jo varmistui hyvikseksi. En tiedä onko tällä paljoakaan merkitystä, mutta en ainakaan usko, että pahistrio löytyisi kokonaan noista pelaajista. Kaksikin on jo aika paljon neljästä. Yhden löytyminen on jo aika mahdollista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.07.2017 22:11:16

Violet kirjoitti:Anblick: Halima paljasti olevansa työmatkalainen. Eikö sinustakin luonnollinen reaktio ole vetää ääni pois ja kasata niitä toiselle pelaajalle? Miina valikoitui enemmänkin Haliman toiveesta, ja koska Zeyn saamat yllättävät äänet Jamsterilta ja Monnilta sotkivat kuviota - halukkuus äänestää Zeytä laski. Aiemmin samana irl päivänä lähetin myös seuraavan viestin kyseisen listauksen jälkeen: viewtopic.php?f=9&t=439&start=120#p7144

Äänen poisvetäminen on joo luonnollinen reaktio, mutta näytti hassulta, että ihan peräkanaa siirsitte äänenne aivan samalla tavalla. Toisaalta on sinänsä ihan pätevä peruste lähteä kasaamaan juuri sille pelaajalle, jota todennäköinen hyvis epäilee, vaikka itse en olisi miinaa vastaan lähtenytkään äänestämään. Linkkaamasi viesti on musta vähän ristiriidassa aiemmin linkkaamani kanssa, jossa mm. toteat miinan neutraaliksi (joskaan ei mielestäsi kallistu hyvikseksi), vaikka myöhemmin sanotkin olevasi valmis äänestämään häntä. Vaikka eipä tässä vaiheessa peliä monesti olekaan vielä vahvoja epäilyjä, joiden mukaan voisi äänestää. Useimmat pelaajathan listasit ihan neutraaliksi.

Monni & Jamsteri hämmentävät soppaa edelleen tänäänkin, Monni pitkälti äänestysperusteillaan (”Minusta Zey on sekottanut mun päätä niin että olin valmis osoittamaan sormella.”) ja Jamsteri mm. ”temppuilustaan” puhumisella ja tällä:
Jamsteri kirjoitti: Nyt kun "nerokkaasti" menin kertomaan rehellisiä mielipiteitä kummalla puolella mieluummin pelaisin, saatiin näkyviin että ainakin Tetradynamia ja Jitachi ovat heti lynkkaamassa minua. Heitä en aio itse siis ainakaan äänestää seuraavassa äänestyksessä, koska uskon heidän olevan hyviksiä. Pahikset tuskin olisivat lynkkaamassa minua jos hyvikset nyt olisivat tekemässä sen heidän puolestaan.

Jamsteri kirjoitti: Mutta minun logiikkani nyt siihen että en tippuisi seuraavana yönä oli siis se, että moni vaikuttaa saaneen minusta pahisaavistuksia jolloin minun lynkkautumisen riski nousee suuremmaksi. Tästä taas seuraa se, että jos hyvikset äänestävät minut ulos, seuraavana yönä tippuu toinenkin hyvis ja pahikset ovat aavistuksen lähempänä voittoa.

Ilmeisesti logiikallasi viittaat ylempään lainaukseen, vaikka en oikein ymmärrä, mitä haet takaa. Jos pahis-Tetra ja pahis-Jita topicissa epäilevät sua (hyvistä), ei se vielä meinaa, että he olisivat hyviksiä. Voihan se sut yötapolta pelastaa, mutta rooleista se ei mun mielestäni kerro välttämättä yhtikäs mitään, koska totta kai pahikset haluavat lynkata hyviksiä myös päivällä ja lietsoa epäilyjä hyviksiä kohtaan.

"Äänisekoiluani" on kutsuttu jo vainoharhaiseksi ja mielenkiintoiseksi, mikä piristi iltaani syystä tai toisesta ihan aidosti :D Mua kiinnostaisi muiden näkemykset Violet-Zey-ajatelmastani. Mielestäni perusteluni epäilylleni eivät kuitenkaan olleet eilisillan hatarimmat enkä edelleenkään ole itse kuoppaamassa teoriaa.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ronen » 17.07.2017 23:29:22

Pahoittelut hiljaisuudesta, irl-kiireiden perään säikähdin kun topassa melkein 200 viestiä. Kahlannut tässä näitä läpi, kohta nukkumaan mutta muutama huomio ennen sitä, yritän päivällä saada ajatuksia pelaajakohtaisemmin kasaan.

[quote="Ares”]Annoin Tetralle äänen, koska hän ei ole herännyt -> rationaalinen (herättelyääni, vaikkei sillä välttämättä mitään saavuteta). Voisin siirtää ääneni myös Meizille, Halimalle tai jollekin muulle, mutta se johtuisi vain fiiliksestä, joka välittyy heidän viesteistään -> enemmän intuitiivinen. Tällöin jälkeenpäin ei tarvitse selitellä, että Meiz vaikutti pahikselta, siksi äänestin häntä, mutta oho, nyt hän tippui ja paljastui hyvikseksi. Jos äänestän Tetradynamiaa, minulla on ainakin hyvä syy siihen. Siirrän kuitenkin ääneni heti Tetran herättyä.[/quote]

Palaan vielä tähän Aresin herättelyäänijupakkaan. Eniten mua tässä häiritsee boldattu osuus. Jos perustelee välittyvän fiiliksen viesteistä löytyvällä materiaalilla (ellei Ares nyt tässä puhunut puhtaasti vibaan perustuvasta äänestä?), miksi kenenkään täytyisi selitellä toimintaansa jälkikäteen? Juonareissa on kuitenkin aika yleistä, että ei aina mene ääni sellaiselle kohteelle, joka on pahis. Huom. sananvalinta "selitellä", jonka implikaatiot mulla ainakin tuntuu olevan sellaista teennäistä, väkinäistä sähläystä rauhallisen perustelun sijaan. Zey myöhemmin myös kritisoi Aresia tähän samaan teemaan liittyen.

[quote=”Meiz”]Tässä jäi mulle epäselväksi epäilyttääkö Jitachi, vai kallistutko myös Haliman kannalle siitä, että epäilyttävyys johtuisi vain innostuneisuudesta?[/quote]

Tuon kyseisen viestin aikaan Jitachi epäilytti, koska koin hänen peliteknisyyspohdintansa keskittyvän liikaa siihen, miten pahikset toimisivat tilanteissa. Tämän jälkeen viestit eivät ole tukeneet tätä mielikuvaa, joten kallistu(i)n Haliman kannalle.

Anblick on pyytänyt näkemyksiä Violet-Zey-asetelmaan, joten:

[quote=”Anblick”]musta tämä näyttää siltä, että Violet epäili ja äänesti Zeytä tehdäkseen pesäeroa pahiskaveriinsa, Jeku (tämän teorian valossa hyvis) tuli sotkemaan pakkaa laittamalla Zeyn lynkkausvaaraan ja Violetin täytyi vaihtaa äänensä näyttämättä liikaa siltä, että olisi halunnut nimenomaan ottaa sen pois Zeyltä.[/quote]

Violetin äänen aikaan päivää oli jäljellä vielä monta tuntia, ja tilanne olisi saattanut muuttua miten tahansa (kuten muuttuikin). Vaikket olisi, Anblick, kovin pitkäaikainen kyläläinen, on helposti huomattavissa, että Violet on kokenut pelaaja. En rehellisesti sanottuna usko teoriaan, koska se ei ensimmäisen päivän äänestystilannetta tarkastellen ole kovin pitävä.

[quote=”Mursumus”]Jos siis epäilysi Violettia kohtaan perustuu siihen, että hän yrittää pelastaa pahiskaveri Zeytä, eikö olisi järkevämpää äänestää Zeytä? Hänellä on kumminkin jo valmiiksi ääniä.[/quote]

Tämä Mursumusin huomio myös oleellinen liittyen Anblickin teoriaan.
Avatar
Ronen
Kyläläinen
 
Viestit: 12
Liittynyt: 05.07.2017 17:44:26

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ronen » 17.07.2017 23:29:55

Huoh, menivät sitten quotetkin pieleen. Joo, ehkä huomenna vähän virkeämmillä aivoilla saisi ehjempää viestiä aikaan. -.-
Avatar
Ronen
Kyläläinen
 
Viestit: 12
Liittynyt: 05.07.2017 17:44:26

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 17.07.2017 23:32:05

Violet kirjoitti:Jos otetaan lista pelaajista, jotka tarttuivat Miinaan ( Halima, Jitachi, Monni, porkkana ja Zey (otettu Miinan viestistä, tarkistan vielä tarttuiko muutkin)) ennen Miinan huomautusta siitä, että pahis todennäköisesti roikkuisi hänessä, niin kenen luulisitte olevan tämä pahis? Halima tuosta jo varmistui hyvikseksi. En tiedä onko tällä paljoakaan merkitystä, mutta en ainakaan usko, että pahistrio löytyisi kokonaan noista pelaajista. Kaksikin on jo aika paljon neljästä. Yhden löytyminen on jo aika mahdollista.

Kuka tahansa käytännössä - heistä eniten epäillyttää Monni tai porkkana. Miksei Zey tai Jitachi.

En kerinnyt tänään junastakaan kirjoittaa mitään pitkää. Viestejä oon kuitenkin koittanut lukea. Hain tosiaan vieraan meille, ja nyt seuraavat päivät tulevat olemaan hiukan epäaktiivisia.

// Ronen väliin.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Ares » 17.07.2017 23:37:05

Ronen kirjoitti:Palaan vielä tähän Aresin herättelyäänijupakkaan. Eniten mua tässä häiritsee boldattu osuus. Jos perustelee välittyvän fiiliksen viesteistä löytyvällä materiaalilla (ellei Ares nyt tässä puhunut puhtaasti vibaan perustuvasta äänestä?), miksi kenenkään täytyisi selitellä toimintaansa jälkikäteen? Juonareissa on kuitenkin aika yleistä, että ei aina mene ääni sellaiselle kohteelle, joka on pahis. Huom. sananvalinta "selitellä", jonka implikaatiot mulla ainakin tuntuu olevan sellaista teennäistä, väkinäistä sähläystä rauhallisen perustelun sijaan. Zey myöhemmin myös kritisoi Aresia tähän samaan teemaan liittyen.

Tähän voisin vielä sen verran kommentoida, että tarkoitin sitä, että ensimmäisenä päivänä lynkataan yleensä ainoastaan vibojen pohjalta. Sen takia olisin ehkä mieluummin äänestänyt rationaalisesti. Edelleen ajettelen Tetra-ääneni rationaaliseksi. Äänestin Halimaa nimenomaan vibojen pohjalta, ja nyt jälkeenpäin se kaduttaa suuresti, mutta silloin se tuntui vaistomaisesti oikealta. Tuo selittely nyt ei ole se tärkein kohta, ellei Halima-ääntäni aleta kyseenalaistamaan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Niacin » 18.07.2017 00:08:47

Tetradynamia kirjoitti:- Niacin: Voi olla vaikka pahis. Viesteissä vähän asiaa ja paljon aloittelijuuden / osaamattomuuden korostamista. Jään mielenkiinnolla seuraamaan mitä seuraa.

Teet niin tai näin, teet aina väärin päin... :D Sain ennen pelin alkua neuvon, että kannattaa ihan roolista riippumatta koittaa osallistua ja kirjoitella aktiivisesti, vaikka tuntuu ettei olekaan yhtään kärryllä mihin muissa pitäisi kiinnittää huomiota ja minkälaisia eri taktiikoita ja pelityylejä on aiemmin nähty ja ja ja ja…. Siksi tulee vedottua osaamattomuuteen, kun en tiedä mistä muustakaan puhuisin. Tiedän varsin hyvin itsekin ettei ole paljoa sisältöä ollut omissa viesteissä, mutta koitan silti raapustella edes jotain, etten jäisi kokonaan sivuun pelistä.

Oon tässä illan tutkiskellu paremmin koneella tätä hommaa ja löytäny mm hienon viestienhakutoiminnon (!), mikä helpottaa huomattavasti eri pelaajien liikkeiden tarkkailua. Oon kyllä ihan tuskasen hidas, joten en koko illan aikana päässyt paria pelaajaa pidemmälle suurennuslasini kanssa.

Ares: Nyt kun sai luettua viestit tarkemmin läpi, niin löytyihän sieltä perusteluja tuolle kummalle sanavalinnalle, mitä itsekin ihmettelin. En kyllä saa ihan kiinni perustelujen pointista, jää mietityttämään, oliko tämä sanavalinta kuitenkin lipsahdus, jota Ares koittaa jälkeenpäin paikkailla. Tavallaan ymmärrän halun äänestää antiaktiivin (Tetran) pihalle periaatteen vuoksi, itsekin jotain siihen suuntaan kirjoitin aiemmin. Mutta en kyllä missään nimessä laittaisi hiljaista pelaajaa epäilyttävän edelle lynkkauslistalla. Minusta tuntuu, että pienikin epäily on parempi peruste kuin ihan täysi hakuammunta. Katsoin nyt Aresin viestittelyä enemmän kokonaisuutena ja se tuntuu olevan enimmäkseen omien (muista eriävien) mielipiteiden puolustelua. Luulen, että jos olisi pahis, niin ei olisi joka asiasta niin näkyvästi eri mieltä, vaan koittaisi vähän enemmän mennä ”virran mukana”. Yksittäiset asiat häiritsee, mutta kokonaiskuva vaikuttaisi kenties enemmän hyvismäiseltä. Seurailen vaikutelman muotoutumista.

Väliin myös pahoittelut, että heitin oman ääneni ilmoille niin myöhään. Ei ollut mökillä oikein hyvää saumaa paneutua asiaan aiemmin ja sitten kun tänne kirjauduin niin viestitulva vyöryi niskaan ja sen edes jotenkuten selättämiseen ja oman viestin naputteluun hurahtikin aikaa yllättävän reippaasti. Iski viimehetken paniikki kun luulin myös että jotakuta kannattaa aina äänestää ja piti äkkiä oksentaa jotain ulos. En siis tosiaan jättänyt Aresille aikaa vastata epäilyihin, anteeksi. :( Mutta onneksi se ei tällä kertaa kuitenkaan vaikuttanut äänestystulokseen. Mulla on paha tapa jättää joka ikinen asia elämässäni aina viime tippaan, niinkun nyt kun pitäis olla jo nukkumassa. Koitan skarpata!

porkkana kirjoitti:
Ares kirjoitti: Nimittäin mieluummin lynkkaisin hiljaisen hyviksen, kuin epäillyttävän hyviksen. Hiljainen hyvis vain sekoittaa pakkaa entisestään.

Vain pahiksilla on varma tieto kaikista hyviksistä. Tämä särähtää kovin pahasti korvaani, että miksi äänestät mieluummin hiljaista kuin epäilyttävää pelaajaa? Pelaajista saadaan tietää ovatko nämä hyviksiä vai pahiksia vasta lynkkaamisen jälkeen, ei kai kukaan tahallaan äänestä hyvistä. :D


Tässä siis oli hyvin kiteytettynä, miksi minäkin alunperin päädyin antamaan äänenin Aresille. Mistä päästäänkin kätevästi Porkkanaan!

Porkkana: Kaikista pelaajista Porkkana tuntuu olevan eniten minun ajatuksenjuoksun kanssa samoilla aaltopituuksilla. Ares ja Miina herätti minullaki eniten epäilyjä juuri samojen asioiden takia. Siitä tulee hyvisfiilistä, vaikka oltiinkin valitettavasti ainakin Miinan suhteen aivan väärillä jäljillä. :( Jos Porkkana osoittautuukin pahikseksi, mun pitää varmaan kyseenalaistaa kaikki omatkin järkeilyni. :D

Tetradynamia kirjoitti:Zey: Itse en ole samaa mieltä Kylän yleisen mielipiteen kanssa siitä, että heräämätöntä ei lynkata 1. päivänä. Mielestäni epäaktiivisista pelaajista tai pelaajista, jotka eivät tuota mitään tulee hankkiutua eronn alkupelissä. Mitä pidemmälle peli etenee, sitä hankalampaa on hankkiutua näistä pelaajista eroon ja jäävät sitten sotkemaan loppupeliä. Koska tässä pelissä olin se epäaktiivisen pelaajan prototyyppi, olisi minut ollut edullista lynkata sen sijaan, että lynkataan joku aktiivinen osallistuja. Toivon, että yleinen mielipide Kylässä joskus muuttuu enemmän omani kaltaiseksi ja siksi sanon taktiikkani sisältyvän riskin.


Tetradynamia häkellyttää. Olit siis itse sitä mieltä, että sinut olisi kuulunut tiputtaa? Mutta sanot tietäväsi, että tällä foorumilla yleisempi mielipide on säästää heräämätön. Pelasit siis itsellesi melko varman jatkopäivän olemalla tietoisesti hiljaa koko päivän. Se kuulostaa minusta enemmän pahiksen taktiikalta. Rohkea vetohan se olikin, monet tuntuvat nyt olevan vähän varpasillaan suhteesi. Ehkä luotit juuri siihen, ettei niin uskaliasta vetoa pidettäisi pahiksen peliliikkeenä? Haluan tällä kertaa antaa paremmin aikaa vastata, joten heitän jo nyt alustavan ääneni ilmoille ++Tetradynamia.

Tässä nyt tämän päivän poiminnat, jotka ensimmäisenä kiinnitti huomion. Suurimmasta osasta ei ole vielä syntynyt oikein minkäänlaista käsitystä, enkä tähän hätään kerkeä jokaiseen lähtä alusta asti perehtymään. Jamsterilta ja Monnilta tuli mielenkiintoisia viestejä, mutta niihin palaan myöhemmin. Puuh, tulipas siitä pitkä viesti. Nyt unta!

//Varmaan kymmenisen viestiä ehti tähän väliin ilmestyä
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 18.07.2017 03:09:58

Zey kirjoitti:
Jita kirjoitti: Violetin Halima-ääni on yritys pelastaa Zey, en usko ainakaan vahvasti että pahiskaksikkona Zeyn kanssa Violet toimisi näin räikeästi ja vieläpä myöntäisi sen olevan pelastusyritys. Lisäksi hänen oma huomionsa että parin pelaajan ninjailun takia alkaa näyttämään massaukselta. En usko sen tahallisuuteen ottaen huomioon että hänet ninjattiin pariinkin otteeseen.

Mä en ymmärrä kahta viimeisintä lausetta. Voitko selittää asian uudestaan ilman ninjailuja? :D

Jita, kommentoit Anblickin mietintää siitä, että Jamsterilla ja Monnilla ei olis kokenutta pahiskaveria lainaamalla mun kommenttia sun pohdintaan, että Areksella ei olis kokenutta pahiskaveria. Ilmeisesti siis pidät esille tuomiani pointteja ihan pätevinä? Oletko siis muuttanut mieltäsi siitä, että Areksella ei kokenutta pahiskaveria voisi olla?



Ninjailulla tarkoitan tätä efektiä kun olet kirjoittamassa viestiä ja juuri kun olet lähettämässä sitä, saatkin ilmoituksen että toinen pelaaja on ehtinyt vastata ketjuun sillä välin kun kirjoitit viestiä. Sanoin siis käytännössä, että Violet huomasi parin pelaajan postanneen juuri ennen häntä, ja Violet totesi siihen että alkaa näyttämään massaukselta. En usko sen tahallisuuteen ottaen huomioon, että näin kävi pariin otteeseen.

Pidän esille tuomiasi pointteja hyvin mahdollisena: jo se, että olet itse nostamassa sitä esille osoittaa että pelissä on ainakin yksi pelaaja joka tekisi sitä. En kuitenkaan usko että olisit ainoa pelaaja joka pahiksena rupeaisi siihen, meillä on loppujen lopuksi aika komea joukko kokeneita pelaajia joista uskon lähes kenen tahansa kykenevän pelaamaan samalla tavalla.

Meiz kirjoitti:Jitachi käyttää melko paljon sanoja listauksessaan verrattuna sisältöön. Pohdinnat listauksessa ovat kuitenkin suht hyviä. Tosin Jekusta sanoit "Tästä kaikesta huolimatta olen valmis väittämään Jekua hyvin pahasti pihalla olevaksi hyvikseksi, koska olettaisin pahispelaajan ainakin yrittävän pelata johdonmukaisemmin.". Seurasitko Jekun pahispeliä edellisestä pelistä?


Kyllä seurasin: itse asiassa olin siinä pelimodena. Mun mielestäni pahis!Jeku on enemmän näennäisaktiivinen kuin hyviksenä. Tarkoitan tällä että ensinnäkin Jeku oli mun mielestäni pahikseksi muuttuessaan todella paljon epäaktiivisempi pelaajana kuin hyvisinkarnaatiossaan. Lisäksi sain pahis!Jekusta fiiliksen mitä en hänestä hyviksenä saanut; musta tuntui koko ajan siltä että hän oli koko ajan hieman "Olen elossa, huomatkaa mut ja leimatkaa aktiiviksi vaikken oikeasti sitä ole". Erityisesti kuudentena päivänä hän ei osallistunut peliin lainkaan, jota en itse pidä aktiivisuutena lainkaan.

Niacin kirjoitti:Tetradynamia häkellyttää. Olit siis itse sitä mieltä, että sinut olisi kuulunut tiputtaa? Mutta sanot tietäväsi, että tällä foorumilla yleisempi mielipide on säästää heräämätön. Pelasit siis itsellesi melko varman jatkopäivän olemalla tietoisesti hiljaa koko päivän. Se kuulostaa minusta enemmän pahiksen taktiikalta. Rohkea vetohan se olikin, monet tuntuvat nyt olevan vähän varpasillaan suhteesi. Ehkä luotit juuri siihen, ettei niin uskaliasta vetoa pidettäisi pahiksen peliliikkeenä? Haluan tällä kertaa antaa paremmin aikaa vastata, joten heitän jo nyt alustavan ääneni ilmoille ++Tetradynamia.



Itse asiassa mun mielestäni tää on nimenomaan tyypillistä Tetraa enkä olisi ainakaan heti laittamassa pahislistan kärkeen: ennemminkin suurempi epäilys siitä tulisi mun silmissäni jos Tetra ei yrittäisi mitään epätyypillisiä temppuja. En itsekään käsitä hänen logiikkaansa tässä tilanteessa. On kyllä totta, että hiljaisten lynkkaaminen tulee vaikeammaksi pelin edetessä, mutta ensimmäisen päivän tahallinen hiljaisuus... Oli rooli mikä tahansa niin en tykkää asenteesta ollenkaan. Olen kylläkin hänen kanssaan samaa mieltä, että hiljaisuus on pahismaista: suuri osa peleistä on päättynyt siihen että hyvikset vain keskustelevat keskenään epäillen toisiaan pahiksiksi oikean pahiksen vain istuessa sivussa ja odottaen tilaisuutta saada pelaaja lynkatuksi: pidän ainakin loppupelissä hyvin outona sitä jos ei ole halukas osallistua keskusteluun aktiivisesti.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 18.07.2017 06:17:28

Niacin: Kyllä minut olisi ollut fiksua tiputtaa eilen, kun en mitenkään osallistunut. Se olisi nähdäkseni ollut fiksua pitkällä tähtäimellä. Tällaista peliä ei 1. päivänä oikein voi voittaa, mutta vahinkoa saa aikaan paljon, kuten eilen. Jos on tunti aikaa kaataa puu, niin on hyvä käyttää kolme varttia kirveen teroittamiseen. Siksi ei minua oikeastaan kiinnosta yksi lisäpäivä pelin tässä vaiheessa. Pahiksena yksittäinen lisäpäivä voisi kiinnostaa, mutta silloinkin vain jos sillä saavuttaa sen voiton (tai edes lähelle), siihenkin on tässä pelissä vielä liian varhaista. Kuten Jitachi tuossa toteaa, harrastan epätyypillisiä peliliikkeitä joiden logiikkaa muut eivät useinkaan ihan ymmärrä. Äänestäisitkö minua nyt, jos olisit siinä käsityksessä, että missasin päivän vahingossa? Jos et, niin mikä tilanteessa muuttuu?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 18.07.2017 14:29:42

Päätin hylätä suunnitelmani käydä viestit läpi ja kommentoida kaikkeen ja vasta sitten teen pelaajalistauksen, koska tässä samallahan ne kaikki viestit tulee mentyä läpi. :D Sitä ennen täytyy vastata tähän, joka jäi häiritsemään edeltävästä pelipäivästä:
miina kirjoitti: porkkana
- Ajattelee miun olevan pahis, koska viestit rennompia kuin edellisessä pelissä.

En ajatellut rentojen viestien olevan pahismaisia, vaan se oli juuri positiivista huomata että pystyit selvästi rennommin jo kirjoittamaan ja osallistumaan! :)

Anblick on puhunut eniten Violetista ja miksi tämä epäilyttää (tilanne, jossa on pahiskaveri Zeyn kanssa ja sitten peräkkäiset äänet Mursumuksen kanssa). En muista, että Anblick olisi viime pelissä osallistunut näin paljon alussa, ja keksinyt pahisteorioita kuten nyt on Violetista keksinyt. Voi olla että olen myös väärässä, sillä en muista kiinnittäneeni oikeastaan mitään huomiota Anblickiin ennen kuin parin päivän jälkeen viimeksi, mutta nyt on jollain tapaa jäänyt paremmin kuva Anblickista. Varovaista hyvisfiilistä siihen suuntaan.

Anblick kirjoitti:Violet alkoi pistää silmään, kun hän poisti äänensä Zeyltä (jolla oli Violetin ja Jekun äänet) ja heitti sen Tetralle. Sitten hän veti äänensä Tetraltakin (ihan ymmärrettävin perustein), muttei antanut sitä enää kellekään. Musta kuvio näyttää siltä, että hän ja Zey voisivat olla pahiskavereita ja nyttemmin Violet halusi vetäistä äänensä pois jollain verukkeella, jotta Zey ei enää olisi lynkkausvaarassa, johon Jeku oli tämän aiemmin asettanut. Tetra oli sopiva mahdollisuus tähän: yhtäältä Violetilla oli jonkinlainen syy äänestää häntä (sanojensa mukaan kokeilumielessä, mutta syy joka tapauksessa) ja toisaalta hänellä oli perusteet myös ottaa ääni pois, jolloin Cameron siirtyi uhan alle. Tätä mun teoriaani tukee se, että alun perinkin Violetin perusteet Zeyn äänestämiselle tuntuivat vähän heppoisilta (viewtopic.php?f=9&t=439&sk=a&start=90#p6968), mikä nyt ei itsessään toki ole ekana päivänä ihan hillitön ihme. Violet tökkii Zeytä hieman vielä parissa viestissään, kunnes yhtäkkiä tuumaakin
Violet kirjoitti:Zeyn vastaus vaikuttaa järkevältä, elikkäs --Zey

ja seuraavaksi siirtää äänensä Tetralle. Siis selkeämmin sanottuna: musta tämä näyttää siltä, että Violet epäili ja äänesti Zeytä tehdäkseen pesäeroa pahiskaveriinsa, Jeku (tämän teorian valossa hyvis) tuli sotkemaan pakkaa laittamalla Zeyn lynkkausvaaraan ja Violetin täytyi vaihtaa äänensä näyttämättä liikaa siltä, että olisi halunnut nimenomaan ottaa sen pois Zeyltä.

Ei mielestäni aivan mahdoton teoria, sillä tuo olisi oikeastaan aika hyvä tapa tehdä pesäeroa pahiskaveriin. Toisaalta mielestäni Violetin ääni Tetralle oli aika loistava, sillä Ares joutui miettimään ääntään uudestaan. En missään nimessä pidä mahdottomana, ettei Violet voisi tehdä niin pahiksena, mutta koska tällä hetkellä en usko Violetin tai Zeyn kummankaan olevan pahis, en usko ihan tähän teoriaankaan.

Ares kiinnitti huomioni alkuun ”lynkataan hiljaiset”-teemallaan, jota lähdin kritisoimaan ja johon muutkin tarttuivat. Puolusteluiden lisäksi Ares teki kuitenkin listauksen pelaajista, jossa on pikaisesti käyty läpi pelaajista lyhyet mietteet. Mitkä ovat mielipiteesi pelaajista nyt, etenkin eilisen äänestyksen jälkeen?

Moni on sanonut, että ei Ares varmasti olisi pahis kun piti äänen Tetralla niin pitkään + pahiskaverit varmasti olisivat neuvoneet tekemään toisin. Olen kyllä eri mieltä tästä, sillä jos Ares on juuri niin päättäväinen ja periaatteellinen kuin on antanut ymmärtää, uskon hänen voivan tehdä noin sekä hyviksenä että pahiksena. :D Herättelyääni on aika turvallinen lähtökohta, ja vaikka ymmärrän Areksen syyt äänestää hiljaista aktiivisen sijaan, on se silti kovin helppo tie valita.

Muuten, lausahdusta ”kyllä kokenut pahiskaveri olisi varmasti neuvonut” on nyt käytetty todella paljon eri tilanteissa eri pelaajien kohdalla, mutta en kyllä itse usko tähän. Tai siihen ajatukseen on ainakin todella vaarallista luottaa, kuten Blckterin kanssa kävi viime pelissä. :D

Ares kirjoitti: miinan viesti herättää hiukan ristiriitaisia tunteita, ja siirtäisin hänet ja Monnin kohtaan "Voisin harkita".

Ares kirjoitti:En olisi lynkannut miinaa, mutten oikeastaan sitten ketään muutakaan.

Ares kirjoitti:Sen lisäksi uotenkin aavistelin, että miina olisi erikoishyvis, sillä hän käyttäytyi omituisesti, muttei pahismaisesti.

Ensimmäinen quote ensimmäisen päivän lopulta, toinen ääni-sähellyksen keskeltä ja kolmas toisen päivän alusta. Nämä kolme eivät kyllä oikein täsmää keskenään. Kysynkin, että miksi et äänestänyt ketään päivän lopussa? Kuten esimerkiksi Zeytä, jos sinulla oli arvelu miinan erikoishyvikseydestä eikä tämä enää epäilyttänytkään päivän lopussa. Pahiksenahan ei haittaisi että mahdollinen erikoishyvis menetettäisiin.. :)

Lopputulema Areksesta on, että epäilyttää edelleen, mutta katson äänen kanssa vielä.

Cameron on jutellut peliteknisyyksistä (tai siis vastaillut Zeyn tenttaamiseen :D), valitellut kiireitä ja pelastanut itsensä äänestämällä Halimaa. Veti sittemmin äänen pois kyllä, kun ei ollut itse enää putoamassa. Kommentoin aiemmin, että vastaili Zeylle rennosti ja taisin heittää hyvisvibaa myös, mutta nyt kyllä kaipaan jo lisää materiaalia ja pohdintaa myös niistä pelaajista.

Jamsteri
Jamsteri kirjoitti: Sitten ihan mututuntumalla annan ääneni Zeylle, koska hänellä tuntui olevan epäilyttävän paljon vääntöä kaikesta.

++Zey

Tämä Monnin kanssa lähes identtinen äänestysviesti epäilyttää, joskin Jamsterin viesti tuli ennen eli ei epäilytä ihan yhtä paljoa kuin Monnin. Molemmilla tuntuu olevan myös pelko äänestyspakosta/kuva että on tosiaan äänestettävä joka päivä/on jopa epäilyttävää jos ei äänestä? En tiedä vaikuttaako se, miten tästä pelistä on aikanaan kerrottu, vai onko tässä takana tosiaan pahiskeskustelu jossa mainittu, että kannattaa äänestää ja jos ei äänestä tulee äänestyspakko. En tiedä, hämmentävän samanlaista keskustelua molemmilta ainakin alkuun. Sittemmin Jamsteri ylireagoi saamaansa huomioon, mutta siihen on Zeyn, Violetin ja Anblickin puolesta reagoitu. Samaa mieltä Violetin kanssa, että liian vähän pahistennappausta tähän asti, ja liikaa oman putoamisen pohdintaa!

Jamsteri kirjoitti:Toisaalta silloin oma taktiikkani (olin siis pahisten puolella) oli vedota osaamattomuuteen ja pelin uutuuteen ja pihalla oloon.

Kuten olet tähänkin asti tehnyt. :D Epäilyttää.

Tähän kohtaan myös välihuomio ihan yleisesti ottaen, että on kovin tylsää jos pahis voittaa tällä tavalla osallistumatta kunnolla. :( Tai on epäreilua, jos pahikset saavat helpon voiton olemalla hiljaisia/pelaamalla varovaisesti, kun hyvikset tekevät hurjasti töitä löytääkseen pahikset joukostaan.

Jeku osallistui aktiivisesti alkuun, mielestäni muistutti myös enemmän hyvis-Jekun peliä kuin silloin kun pelasi pahista. Nyt tämä on kuitenkin hiljennyt täysin, yhden lyhyen kommentin käynyt heittämässä tänään. Mitä mieltä olet Zeystä nyt, onko mielipiteesi muuttunut kun materiaalia on enemmän ja Zey on keskittynyt muuhunkin kuin peliteknisyyksiin? Epäiletkö jotakuta muuta?

Jitachi kävi läpi hyvin paljolti pelkästään peliteknisyyksiä sekä kiireitä alussa, mutta sitten ottaa hieman kiinni tekemällä kattavan listauksen. Listauksessa on kyllä käyty lähinnä läpi vain mitä pelaajat ovat sanoneet ja hieman mielipiteitä joukossa, mutta tuossa kohtaa peli taisi olla vielä aika alussa että ei sitä sisältöä ja pohdintaa loputtomiin voi olettaakaan löytyvän.

Jitachi kirjoitti:Ares on tuntunut puolustelevan oman äänensä oikeutusta hyvinkin vahvasti, ja ainakin omissa silmissäni tuntuu helpolta bandwagonilta ruveta kyseenalaistamaan sitä. Ehkä rehellisesti sanoen jopa liian helpolta. Pahiksen on mielestäni tässä helppoa saada 'epäilyksiä' aikaan ja koska muutkin ovat sitä tehneet, se ei tunnu edes omituiselta muiden pelaajien silmissä. Koska tähän kuoroon liittyneitä on aivan liian paljon, niin yksinkertaisesti kaikki Aresta paheksuneet eivät voi olla pahiksia, mutta rupeaisin tutkimaan tarkemmin epäilijöitä sillä ajatuksella että joukossa saattaa olla joku pahistiimistä.

Oletko käynyt läpi Areksen epäilijöitä tästä näkökulmasta? Ketä epäilet tällä hetkellä eniten? Mursumus oli listauksessasi hyvismäinen, mutta ilmeisesti nyt ainakin on vaihtunut hieman pahismaisempaan suuntaan?

Jitachista tuntuu olevan vaikea saada muodostettua mitään kuvaa. On osallistunut mielestäni aktiivisesti kun miettii kaikkia kiireitä, mutta asiaa tuntuu olevan viesteissä jotenkin kovin vähän. :D Paljon tekstiä, mutta vähän asiaa. Mielelläni kuulen päivitetympää versiota mielipiteistäsi eri pelaajista. :)

Tetradynamia
Tetra kirjoitti:Itse en ole samaa mieltä Kylän yleisen mielipiteen kanssa siitä, että heräämätöntä ei lynkata 1. päivänä. Mielestäni epäaktiivisista pelaajista tai pelaajista, jotka eivät tuota mitään tulee hankkiutua eronn alkupelissä. Mitä pidemmälle peli etenee, sitä hankalampaa on hankkiutua näistä pelaajista eroon ja jäävät sitten sotkemaan loppupeliä. Koska tässä pelissä olin se epäaktiivisen pelaajan prototyyppi, olisi minut ollut edullista lynkata sen sijaan, että lynkataan joku aktiivinen osallistuja.

Tetra kirjoitti:Kyllä minut olisi ollut fiksua tiputtaa eilen, kun en mitenkään osallistunut. Se olisi nähdäkseni ollut fiksua pitkällä tähtäimellä. Tällaista peliä ei 1. päivänä oikein voi voittaa, mutta vahinkoa saa aikaan paljon, kuten eilen.

Mielestäni taas pelissä, jossa on paljon erikoisia, ei ole lainkaan kannattavaa tiputtaa tällä periaatteella heräämätöntä pelaajaa. Olisithan voinut olla vaikka ennustaja, ja taas tilanteessa jossa pelaaja ei lainkaan herää/äänestä äänestyspakossa, tälle etsitään varapelaaja. En kyllä ymmärrä mitä eroa on osallistua ensimmäisenä päivänä heräämällä ja vasta toisena päivänä tulee tekemään samanlaisen listauksen kuin nyt vs osallistut vasta toisena päivänä tekemään listauksen.

Tetra on neutraali mielestäni, antaa aavistuksen hyvisvibaa vaikka tämän logiikka ei nyt oikein aukeakaan.

Violet on keskittynyt ensimmäisen päivän aikana lähinnä Zeyhyn ja peliteknisyyksiin kevyesti. Lisäksi tenttasi Aresta ja heitti Tetralle äänen hakeakseen reaktiota Areksesta. Mielestäni tämä oli hyvä siirto, kuten aiemmin Ares-kohdassa kommentoin, harmi vain joutui ottamaan äänen pois. Listaus oli mielestäni ihan hyvä, vaikka onkin Jitachin listan tapaan todella paljon kertausta mitä pelaajat ovat pelin aikana tehneet.

Violet kirjoitti: Elikkäs nyt Zeyllä ja Halimalla on kahdet äänet, mutta Zey on putoamassa saatuaan ne ensin. Molemmat ovat mielestäni parannus Cameroniin verrattuna, mutta Haliman kortit antavat varmaan enemmän huomiselle kuin Zeyn.

Halima paljastui hyvikseksi, mitä tämä kertoo muista pelaajista?

Yhteenvetona Violet on mielestäni nyt hyvismäinen, Meiziä kompaten syynä ovat kannustaminen ja positiivinen huomio, että ei tilanne ole niin epätoivoinen kuin antaa ymmärtää. Lisäksi se, että mainitsi että Haliman olisi vain kannattanut työntää Zey edeltä lynkattavaksi. Violet tuntuu ajattelevan asioita hyviksen näkökulmasta.

Zey
Zey kirjoitti:porkkanan viesti kiinnitti mun huomion sillä, että vastasi vain hänelle osoitettuihin/hänestä tehtyihin huomioihin ja niissäkin tuntui olevan puolustuskeino ”mutku mä kommentoin ihan vain näin heikosti”. Toki porkkanan kommentit olikin ehkä heikkoja alun perin, mut vähän häiritsee, että porkkana tuntuu enemmin perääntyvän mielipiteissään kuin puolustavan omaa näkemystään. Esim. Ares huomautti porkkanan tehneen herätysäänestä ison numeron, niin porkkana lähti ensimmäiseksi kumoamaan sitä, että olisi ison numeron siitä tehnyt ja oikein etsi omista viesteistään lainaukset ja sitten vasta kertoi, että tän takia mä siitä epäilen. Lähinnä oma ajatus on, että mitä sitten, vaikka Ares pitäisi paria kommenttia ison numeron tekemisenä? Miksi sitä ei voi vain sanoa, että omasta mielestä näin ei ollut? Miksi täytyy mennä ja lukea omat viestit läpi ja etsiä sieltä kaikki Areksen ääntä koskevat kommentit? Jos Ares olisi asiasta monta kertaa sanonut, niin sit ymmärtäisin, että haluais ärsyttävältä väitteeltä siivet poikki, mut kun asia sanottiin ekan kerran, niin musta toi oli vähän ylipuolustautumista, mikä herättää kyl mun kiinnostuksen porkkanan roolia kohtaan.

Voi olla, että menin turhan puolustuskannalle, en kyllä osaa sanoa mitään mun mielenliikkeistä tuolta ajalta kun oon aivan koomassa raapustellut tuota. Toisaalta tuosta keskustelu alkoi jo hieman ärsyttää niin voi olla että senkin takia tuli puolustettua omaa kantaa hieman vahvemmin. Ja mitä tulee siihen, että osallistuin vain minuun osoitettuihin huomioihin, niin mitä peliä luin, siihen asti ei mikään muu ollut kiinnittänyt huomiotani ja halusin kuitenkin näihin vastata. Olin seuraavaksi kirjoittamassa Violetin äänestä Tetralle, mutta päätin jättää sen paremmalle ajalle ja vireystilalle.

Zey on osallistunut aktiivisesti peliin, joskin ensimmäinen päivä meni pitkälti Camin kanssa väittelyyn ja peliteknisyyksistä jutteluun. Löytyy kuitenkin paljon asiaa, ottaa kantaa monipuolisesti kaikkeen ja vie peliä mielestäni hyvin eteen kysymällä ja tekemällä huomioita. Joskin on varsin kärkäs ja vähän tästä samasta tyylistä epäilin viimeksi pahikseksi. :D Mutta toistaiseksi hyvismäinen mielestäni, eilisen viimeinen viesti ainakin antoi hyvisvibaa. Tämä oli jotenkin aidon tuntuinen, vaikka viime pelissä teki tavallaan samalla tavalla pahiksena esittäessään vaparia.

Huh, vielä jäivät käsittelemättä Meiz, Monni, Mursumus, Niacin ja Ronen. Tätä on jo kirjoitettu koko päivän ajan ja alkaa olla sellainen romaani, että parempi lähettää nyt ennen kuin paisuu entisestään. :D
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.07.2017 15:17:39

Jeku osallistui aktiivisesti alkuun, mielestäni muistutti myös enemmän hyvis-Jekun peliä kuin silloin kun pelasi pahista. Nyt tämä on kuitenkin hiljennyt täysin, yhden lyhyen kommentin käynyt heittämässä tänään. Mitä mieltä olet Zeystä nyt, onko mielipiteesi muuttunut kun materiaalia on enemmän ja Zey on keskittynyt muuhunkin kuin peliteknisyyksiin? Epäiletkö jotakuta muuta?

Tämän kohdan kopioin porkkanalta.

Hereillä ollaan! :)

Olen kahlaillut viestejä ympäri ja ämpäri, ja tällä hetkellä Zey on alkanut kallistua enemmän hyvikseen, koska enää ei tunnu uskottavalta, että pahis-Zey ensin jankkaisi pelitekenisyyksistä. Toisaalta, vanhojen pelien perusteella Zey on kokenut pelaaja, mutta silti olen nyt valmis ajattelemaan häntä hyviksenä.

Jamsteri ja Monni ovatkin jo saaneet ihmettelyä osakseen.
Jokin muakin kyllä häiritsee siinä, että molemmat tupsahtavat äkkiä äänestämään. Hm. Tarkkailen heitä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Jita » 18.07.2017 16:25:14

Porkkana: alunperin oli tarkoitus analysoida tänään tarkemmin mutta tajusin vasta junassa että enhän kykene enää omaa konettani laittamaan kiinni verkkovirtaan joten isompi analyysi muuttuikin hirveän hankalaksi :/ Näillä näkymin ei ole tulossa ainakaan heti, aikaisintaan neljäntenä päivänä olettaen että katson sen aiheelliseksi ja olen elossa. Jätän sanomatta miltä musta tuntuu tällä hetkellä koska Kylässä on myös alaikäisiä >_>

Jeku: etkös sä käytännössä syyllistynyt itse aivan samaan?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 18.07.2017 17:03:34

Jitachi kirjoitti:Jeku: etkös sä käytännössä syyllistynyt itse aivan samaan?

Toki itsekin annoin Zeylle äänen, ja sitä voisi perustella samoin, että tavallaan mun omat sanat koskevat myös itseäni.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Mursumus » 18.07.2017 18:00:27

Violet kirjoitti:Nyt kaipaisin kyllä jotakin materiaalia etenkin Mursumusilta, ettei viime illan kuviot toistu. ++Mursumus. Voisit alkuun kertoa tämänhetkisen mielipiteesi pelaajista.


Violet: Ehdottomasti hyvismäisin pelaaja. Viesteille on hyvin helppo löytää hyvismotiivit ja mielipiteet ovat perusteltuja. Aktiivisuutta jo päivien alussa, ja selvästikin palava halu saada muutkin osallistumaan jo aikaisin. On tietenkin mahdollista, että kokeneena pelaajana Violet pystyy imitoimaan hyvispeliään pahiksena suurella taidolla. Se on kuitenkin sen verran pieni mahdollisuus, etten lähtisi lynkkaamaan ilman äärimmäisen hyvää syytä.

Porkkanassa hieman epäilyttää se, että hän alkoi epäilemään miinaa pian sen jälkeen, kun Miina sanoi olevansa kykenemätön osallistumaan myöhään illalla. Pahis voisi nähdä tässä tilaisuuden lynkata pelaaja, joka mahdollisesti ollessaan erikoishahmo ei voi puolustautua. Epäilyjen perustelu ei myöskään vakuuttanut: yhden sanan imperfekti ei vielä pahista tee. Toisaalta porkkana ei ollut ainut epäilyjä osoittanut: myös Zey ilmaisi epäilyjään Miinaa kohtaan. Porkkana ei myöskään lähtenyt erityisen hyökkäävästi miinan kimppuun ja jopa kehui miinaa viestien rentoudesta. Vaikka tämä helläkätisyys voi olla myös pahiksen keino välttää liikaa huomiota, en antaisi liikaa painoarvoa tällä teorialle. Muuten porkkana on jäänyt mieleen Areksen kanssa käydystä keskustelusta ja puolustelusta. Puolustelua hän on jo selitellyt väsymyksellä ja keskustelunaiheeseen ärsyyntymisellä (syitä, jotka on helposti keksittävissä jälkikäteen, mutta voivat olla tottakin), ja useimmat epäilyt Aresta kohtaan ovat ymmärrettävissä. Sanoisin, että lievästi pahismainen.

Myös Zeyhin voidaan soveltaa aikaisempaa miinan lynkkausteoriaa, mutta ei hän myöskään paljon Miinaa hiillostanut, joten ei tästä juuri pahismaisuutta voi antaa. Zeyn viimeisimmät viestit ovat käsitelleet laajasti lukuisia pelaajia ja itse en pidä pahismaisena sitä Cameronin kanssa käytyä prosenttitaistoa. Päivän lopussa Zeyn aikainen luovuttaminen oli myös mielenkiintoista. Sanoin, että yritän olla vertaamatta edelliseen peliin, mutta ero lynkkautuvan Zeyn välillä edellisessä ja tässä pelissä oli jättimäinen. Edellisessä pelissä, jossa Zey oli pahis, taistelu jatkui Zeyn osalta kiivaana yön viime hetkille asti. Tässä pelissä Zey vain osoitti toiveensa päästä varalle. Vaikka tähän voi keksiä muita syitä selittämään tätä ja sitä kautta kyseenalaistamaan tätä päätelmää (esim. ensimmäisenä päivänä on vaikeampi saada kiivaampia keskusteluja kuin myöhemmin kun materiaalia josta puhua ja vääntää on enemmän), Zey on silmissäni hyvismäinen.

Jekusta olen muistaakseni jo kertonut mielipiteeni: koska mielipiteet tulee perustelemattomina, minun on vaikeaa luottaa häneen. Jälkikäteen Jeku on perustellut joitain sanomisiaan, mutta yleensä vaan jonkun kysyessä. Jälkikäteen perustelemisessa on myös se huono puoli, että se ei ole vaikeaa. Sen lisäksi kun vaikkapa yön jälkeen tulee perustelemaan edellisenä päivänä tekemiä asioita, voi yrittää saada itsensä näyttämään mahdollisimman hyvismäiseltä. Voi hyvinkin olla ihan vaan Jekun pelityyliä, ja olisi kohtuutonta odottaa kaikilta kahden vuoden juonariveteraanin kilometripostausta (varsinkin, kun ei itsekään kirjoita sellaisia), mutta kuitenkin näen pahismaisena.

Tetradynamian mielenkiintoinen aloitus jakaa mielipiteeni. Toisaalta en pysty ainakaan itse kuvittelemaan pahista tekemään mitään näin radikaalia: paljon helpompi vain ilmoittaa poissaolo tai keksiä jokin helpompi syy epäaktiivisuuteen. Toisaalta vähän vaikea antaa hyvispisteitä tahallisesta epäaktiivisuudesta ja siitä, ettei anna itsestään muuta tietoa. Jitachin postissa sanotaan tetran yrittävän joitain epätyypillisiä temppuja, joten ajattelin lokeroida eksentriseksi neutraaliksi.

Tetradynamia kirjoitti:Kyllä minut olisi ollut fiksua tiputtaa eilen, kun en mitenkään osallistunut. Se olisi nähdäkseni ollut fiksua pitkällä tähtäimellä. Tällaista peliä ei 1. päivänä oikein voi voittaa, mutta vahinkoa saa aikaan paljon, kuten eilen. Jos on tunti aikaa kaataa puu, niin on hyvä käyttää kolme varttia kirveen teroittamiseen. Siksi ei minua oikeastaan kiinnosta yksi lisäpäivä pelin tässä vaiheessa. Pahiksena yksittäinen lisäpäivä voisi kiinnostaa, mutta silloinkin vain jos sillä saavuttaa sen voiton (tai edes lähelle), siihenkin on tässä pelissä vielä liian varhaista. Kuten Jitachi tuossa toteaa, harrastan epätyypillisiä peliliikkeitä joiden logiikkaa muut eivät useinkaan ihan ymmärrä. Äänestäisitkö minua nyt, jos olisit siinä käsityksessä, että missasin päivän vahingossa? Jos et, niin mikä tilanteessa muuttuu?


En oikein ymmärrä tätä. Jos kerran sanot, että hyviksille olisi ollut fiksua pudottaa sinut jo eilen, etkö samalla sano, että pelasit epäoptimaalisesti? Kuitenkin puolustelee pelityyliä käyttämällä esimerkiksi kirveen teroittamis metafooraa. Luotitko kylän pelikulttuuriin niin paljon, että katsoit, että kukaan ei kuitenkaan tapa sinua, vaikka teoriassa pelaat huonosti? Oliko tämä jokin keino löytää potentiaalisia hyviksiä katsomalla, ketkä äänestävät sinua? Pitikö puun kaataminen ja kirveen teroittaminen ottaa kirjaimellisesti? Haluaisin, jos mahdollista, hieman vielä täsmennystä

Nyt on jo sen verran nälkä, että täytyy jatkaa joko myöhemmin tänään tai huomenna. Edellisenä päivänä oli hyvin typerää jättää äänestys viime hetkille, joten laitetaan alustavasti ainakin ++Jeku. Saattaa vielä muuttua, varsinkin kun Jekun viimeisin isompi posti pienine perusteluineen (miksi Zey vaikuttaa hyvikseltä) on alku parempaan suuntaan, ja koska en näe hänessä mitään ilmiselvän pahismaista.

Toivoisin mieluusti myös viestin jamsterilta, jossa hän kertoo vähän lisää epäilyistään.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 18.07.2017 18:29:06

Mursumus: On yksi juttu, että mikä on hyviksille kollektiivisesti fiksua ja toinen, mikä on minulle henkilökohtaisesti (ja siten mutkan kautta edustamalleni puolelle) hyväksi.

Optimoin omaa pelaamistani jättämällä ensimmäisen päivän väliin. Nähdäkseni tulos on edustamalleni puolelle parempi kuin jos olisin sanonut ensimmäisenä päivänä "Hei kaikki!" ja pudottautunut sitten.

Toisaalta hyviksille kollektiivisesti on mielestäni parempi hankkiutua inaktiivisista pelaajista, kuten minä eilen, nopeasti eroon. Aktiivset pelaajat tuottavat materiaalia jota analysoida myöhemmin ja menettelytapa myös ehkä kannustaa aktiivisuuteen (ajan kuluessa). Joku sanoo, että heräämätön pelaaja voi olla vaikka ennustaja. No voi, mutta meni ennustaja nytkin kun yritettiin olla nokkelia. Mielestäni alussa ei kannata yrittää olla turhan nokkela, vaan hankkiutua ensin eroon inaktiivisista pelaajista. Yksittäisessä pelissä voi käydä miten vain, mutta pitkässä juoksussa uskoakseni kannattaa. (ennustajia on peleissä yleensä vähemmän kuin pahiksia)

En ymmärrä kysymystäsi kirveen teroittamisen ja puun kaatamisen kirjaimellisesti ottamisesta. En juuri ajatellut Kylän pelikulttuurin vaikutusta taktiikkaa valitessani, valitsin fiilispohjalta. En oikeastaan uskonut löytäväni potentiaalisia hyviksiä tai pahiksia tästä suoraan.

Ja kyllä tarkoitus on ottaa kantaa muihin pelaajiin tässä jossain vaiheessa. Vähemmän yllättävästi kuin harmillisesti joudun kuitenkin selittämään toimiani vähän jokaiselle erikseen.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Kissan viikset! 2. pv päättyy to 20.7. klo 22

ViestiKirjoittaja porkkana » 18.07.2017 18:41:12

Jeku kirjoitti:Olen kahlaillut viestejä ympäri ja ämpäri, ja tällä hetkellä Zey on alkanut kallistua enemmän hyvikseen, koska enää ei tunnu uskottavalta, että pahis-Zey ensin jankkaisi pelitekenisyyksistä. Toisaalta, vanhojen pelien perusteella Zey on kokenut pelaaja, mutta silti olen nyt valmis ajattelemaan häntä hyviksenä.

Jamsteri ja Monni ovatkin jo saaneet ihmettelyä osakseen.
Jokin muakin kyllä häiritsee siinä, että molemmat tupsahtavat äkkiä äänestämään. Hm. Tarkkailen heitä.

Pelissä on myös 11 muuta pelaajaa, haluaisitko avata mietteitäsi myös heistä?

Mursumus kirjoitti:Porkkanassa hieman epäilyttää se, että hän alkoi epäilemään miinaa pian sen jälkeen, kun Miina sanoi olevansa kykenemätön osallistumaan myöhään illalla. Pahis voisi nähdä tässä tilaisuuden lynkata pelaaja, joka mahdollisesti ollessaan erikoishahmo ei voi puolustautua. Epäilyjen perustelu ei myöskään vakuuttanut: yhden sanan imperfekti ei vielä pahista tee. Toisaalta porkkana ei ollut ainut epäilyjä osoittanut: myös Zey ilmaisi epäilyjään Miinaa kohtaan. Porkkana ei myöskään lähtenyt erityisen hyökkäävästi miinan kimppuun ja jopa kehui miinaa viestien rentoudesta. Vaikka tämä helläkätisyys voi olla myös pahiksen keino välttää liikaa huomiota, en antaisi liikaa painoarvoa tällä teorialle. Muuten porkkana on jäänyt mieleen Areksen kanssa käydystä keskustelusta ja puolustelusta. Puolustelua hän on jo selitellyt väsymyksellä ja keskustelunaiheeseen ärsyyntymisellä (syitä, jotka on helposti keksittävissä jälkikäteen, mutta voivat olla tottakin), ja useimmat epäilyt Aresta kohtaan ovat ymmärrettävissä. Sanoisin, että lievästi pahismainen.

Tässä on myös moni muu tullut toteamaan että ei välttämättä pysty osallistumaan yön viime hetkille miinan lisäksi. En lisäksi myöskään sanonut miinaa pahikseksi, vaan että epäilyttää. Sen jälkeen tämän "jäin kiinni"-lausahdus herätti kovin monen huomion minun lisäkseni. Puhut viestissäsi jotenkin itsesi ympäri, tai ensin epäilyttää minun ajankohtani miinan epäilyille ja syyni epäilyyn, mutta sittemmin toteat että en nyt oikeastaan lähtenyt kovin hyökkäävällä linjalla miinaa kohtaan ja kehuinkin tätä, ja olen jäänyt mieleen siitä, että epäilen Aresta mutta ymmärrät epäilyideni syyt. Mitä tekosyihin väsymyksestä tulee, niin taisin kyllä mainita sen puolustus-viestissäni lopussa että ei ollut tekosyy keksitty jälkeenpäin. :D En nyt ihan kuitenkaan ymmärrä mistä epäilet minua, kun pyörrät kaikki syysi epäillä minua.
Avatar
porkkana
Kyläläinen
 
Viestit: 93
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:29

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa

cron