Kylän blogi - 4.8. Mitä juonittelupeleistä hyötyy?

Kaikki juonittelu- tai kylä-aiheinen keskustelu kuuluu yökerhoon. Höpise harhalynkkauskaavasta, kylän tulevaisuudesta ja kylämiiteistä sydämesi kyllyydestä! Muista kuitenkin, että käynnissä olevista peleistä puhuminen on kielletty!

Kylän blogi - 4.8. Mitä juonittelupeleistä hyötyy?

ViestiKirjoittaja Violet » 14.07.2017 22:00:36

Elikkäs kylä on saanut itselleen uuden blogisivuston, jonne pääsee täältä. Blogissa on tarkoitus julkaista kylään sekä juonittelupeleihin liittyviä artikkeleita, ja luvassa on artikkeleita mm. peliteoriasta, kylän historiasta, pelien statistiikasta sekä championshipsien jälkipuintia. Sivusto toimii myös opastavana väylänä uusille pelaajille, sekä tietynlaisena kyläwikin seuraajana. Blogia pyörittää Kylän mafia yhteisvoimin, mutta otamme vastaan kirjoituksia myös muilta kyläläisiltä (toki varmistaen tietenkin yleisen laadun blogikirjoituksissa). Samalla kun käytte blogissa, voitte myös lukea mafian esittäytymisviestit, ja tuntea ylläpitolaiset asteen verran paremmin sen jälkeen :)

Tämän viestiketjun tarkoituksena on toimia keskustelualueena kaikkeen blogiin liittyvälle. Tänne voitte kirjoittaa mielenkiintoisista artikkeleista, kyseenalaistaa mafian näkemykset niin peleistä, kylästä ja maailmasta sekä esittää toiveita blogin sisällöstä. Sisältöä on jo suunniteltu aika paljon aiheiden suhteen, mutta toteuttamisaikataulua ei ole tehty - toiveiden osoittamiselle ei tämän parempaa hetkeä oikeastaan tulekaan :D Tarkoitus olisi päivittää pari kertaa kuussa, tosin etenkin näin alkupuolella juttuja tulee todennäköisesti enemmänkin. Tänne viestiketjuun ilmoitetaan aina päivityksistä, kuten myös tiedoksi-laatikossa. Hyviä lukuhetkiä koko mafian puolesta!

Blogin päivitykset:
Spoiler:
14.7.2016 - avajaiset sis. avausviesti, kylän historia ja Kissan viikset pelin esittely
4.8. - Mitä juonittelupeleistä hyötyy?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kylän blogi - 14.7. se on avattu!

ViestiKirjoittaja Hukka » 15.07.2017 20:21:44

Hei kyläläiset!

Tuntuu varsin oudolta tulla kommentoimaan heti uutta Mullistusta näin tuoreena kyläläisenä, mutta pakko! Minusta nimittäin uusilla nettisivuilla, ehkä “uudelle kyläläiselle”-palstalla, voisi olla teksti siitä, mitä Kylä ja juonarit ovat teille antaneet. Juonittelun iloa tietysti, mutta myös kehittäneet ajattelukykyä? Perustelukykyä? Ihmistuntemusta? Jotain muuta? Miten? Miksi? Mitä muuta juonarit ovat antaneet teille? Miten se näkyy teidän elämässä? Tämä varmasti kiinnostaisi ihmisiä (tai ainakin itseäni todella kovasti!), voisi olla pelaamiseen kiinnostuksen herättävää ja irl-ihmisiäkin ehkä pystyisi tutustuttamaan juonipeleihin helpommin, kun tällainen lista kokemuksia olisi kerätty :)
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Kylän blogi - 14.7. se on avattu!

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.07.2017 20:41:17

"opin että keneenkään ei voi luottaa"
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Kylän blogi - 14.7. se on avattu!

ViestiKirjoittaja Halima » 15.07.2017 23:02:34

Erittäin hyvä kysymys Hukka!

Mulle juonarit ovat antaneet:
- jännittäviä hetkiä
- onnistumisen tunteita
- parantanut kirjoittamiskykyä
- "oppii valehtelemaan sujuvasti internetissä" :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Kylän blogi - 14.7. se on avattu!

ViestiKirjoittaja justy » 16.07.2017 10:15:41

Koska olen pelannut suurimman osan peleistäni englanniksi, juonareiden tärkein anti on mulle ollut kielitaidon ylläpitäminen ja kehittäminen.

Yleisemmin juonarit ovat kehittäneet taitoa argumentoida ihmisten kanssa, ja yrittää pitää tiukatkin väännöt sellaisina, että kukaan ei heitä pyyhettä kehään tai loukkaannu vaikka olisikin epäilyiden kohteena.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Kylän blogi - 14.7. se on avattu!

ViestiKirjoittaja Vampire » 17.07.2017 16:54:50

Mulle juonittelupelit ovat opettaneet argumentaatiota ja vähän myös stressinhallintaa. Enää en mene paniikkiin ihan pikkuasioista ja se näkyy myös ihan arjessakin, kun samat tilanteet eivät enää saa ahdistumaan. Argumentaatiotaitojen kehityskin näkyy ihan elämässäkin, koska osaan huomata epäjohdonmukaisuuksia muiden puheista ja esim. väittelyssä hyökätä juuri siihen väliin. Muutenkin juonarit ovat kyllä kasvattaneet mua ihmisenä enkä enää samalla tavalla loukkaannu asioista kuin ehkä vielä juonarit aloittaessani. En tiedä, hankala on lähteä erittelemään, mikä on nimenomaan juonittelupeleistä lähtöisin, koska oon pelannut niin kauan, että muutosta on tapahtunut myös ihan irl-syistä.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Kylän blogi - 14.7. se on avattu!

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 17.07.2017 17:05:27

Mulle juonarit ovat opettaneet, että vaikka olisikin joutunet pelin tiimellyksessä tiukankin keskustelun ytimeen, ei kannata lähteä tekemään itsestään numeroa koska siinä häviävät kaikki pitemmän päälle ajatellen jos yksi alkaa sooloilla, eikä tätä pidä ymmärtää väärin, liian herkkänahkainen ei saa olla, mutta kovin kärjistyneetkään keskustelut eivät tee hyvää pelille pidemmälti mietittyinä.
Itse olen oppinut tuomaan mielipidettäni enempi esiin, vaikka tässä onkin vielä hiomista, ja pysymään rauhallisena vaikka olisinkin epäilyjen kohde. Kokemusta sen verran vähän, etten nyt perustele enempää.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Kylän blogi - 14.7. se on avattu!

ViestiKirjoittaja Violet » 04.08.2017 18:12:13

Blogiin on nyt viimeinkin tehty seuraava päivitys, aiheena juurikin, että mitä taitoja juonittelupeleissä oikein kehittää. Päivitystä pääsee katsomaan tästä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14


Paluu Yökerho

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron